Hele to si fakt představuješ že takhle vypadám? >:D
Nojo, kdo by si kupoval 911 když si může koupit Oktávku, je tam víc místa a možná i ta spotřeba bude menší. To je mi logika >:-[]
A přečti si konečně ten test ať tak neblekotáš, už je to fakt trapný >:D
Souhlasím, taky mám raději originál a nebaví mě pořád jezdit na benzínku a naftěnku >:D taky bych raději koupil rovnou 5ku, nebo 7ku , než vytuněnou 3ku, navíc když je to za stejný peníze :-)
manažérský dálniční speciál? se spotřebou 15 na sto a víc? to si nejsem jistý. navíc nevím, který manažér, který by obhájil takovou spotřebu, by nejezdil radši pětkou nebo sedmičkou.
tohle je prostě vytuněná trojka. já radši originál.
Alpina se nikdy nezaměřovala na segment řidičů "jedu závod i cestou do Lidlu". Vždy to byly vyloženě GT verze BMW s přidaným přeplňováním a automatem pokud možno.
Podle mého je trochu nešťastné to označení GT, ale těžko čekat, že v dnešní době vlády marketingu, by BMW použilo označení 3 er "family" nebo "old men only". Ale přesně pro tento zákaznický segment modely GT jsou. Proti sportbackům A5/7 staví BMW 4/6 gran coupe.
Tak jsme se to tady zase všechno pěkně dozvěděli. Nahoře diskusní alpiňáci taví tubu, standardně berou ostrou pravou dveřma napřed a gumujou jednu pirelku za druhou, nenechají dokonce nikomu prostor pro vyjádření vlastního názoru, a uchylují se již i k nadávkám, nezbývá tedy, než si objektivní pravdu o horním autě napsat sem. Cituji zde osobu vrcholně povolanou, osobu, která nahoře otiskla profesionální test, cituji pana testéra: "Zatímco M3 je vyrobena s myšlenkou na závodní okruh, zapáleného řidiče a radost za volantem, Alpina B3 Biturbo je spíš manažerský dálniční speciál. I ona má výborné jízdní vlastnosti, nepokouší se však tolik vtáhnout do děje a místo toho nabízí relativně pohodlnou, bezstarostnou (a také velice rychlou) jízdu bez nutnosti hlubšího soustředění.
P.S. Nauč se znát BMW. A až tu zase budeš chtít předvádět, na co všechno se dá v noci pod plakátem přetavit tvůj diskusní mégan, přečti si vždy napřed povolaná slova pana testéra.
Pán Jungman, chýba smajloš "klobúk dolu" , tak dávam :yes:
Tak, ako bol super článok "BMW M5 vs. BMW M5 – Supersedan po dvaceti letech", tak som si po dlhej dobe rád prečítal tento článok.
Citlivo napísané s dostatkom informácií pre ľudí, čo vedia o čom píšete a hlavne nenapísané s účelom stavať sa do jednoznačnej pozície sudcu, ale s úmyslom, nech si čitatelia utvoria názor sami.
Výborné :yes:
Zle sa mi to píše, lebo toto slovo z dielne GTI totálne neznášam, ale použijem ho - "prosťáčkovia" - teda ľudia, ktorí nemajú šajn o tejto značke, a svoje komentáre odvodzujú od "jednoznačných stanovísk" autora článku, resp. sa držia zaručených informácií typu "jedna pani povedala" budú dosť zmätení, lebo nebudú vedieť, čo si o článku majú myslieť, ale tí, čo vedia "WoCoGo", sú myslím spokojní a už to aj vyjadrili v komentároch.
P.S. Budem sa tešiť na Vaše ďaľšie články. Toto je správny smer pre auto.cz.:yes:
P.P.S. So superbikmi by som nepretekal - múdrejší ustúpi ;-)
v tom zrcatku, to jsem byl ja na svem Royal Enfield Bullet Classic 500... >:D Pak jsem se na to vykaslal, protoze ve 150 jsem dostal mouchou do nosu- nevyhody otevrene prilby:)
To je pravda, navic BMW neumi dat na auta takovy desticky, ktery by nedelaly tolik bordelu. Ja na disky pred 2 tydny napatlal jednu vrstvu Poorboys Wheel Sealantu a uz po zhruba dvou dnech jezdeni (15 km) jsem po disku prejel prstem a mel jsem ho spinavy jak ostravsky hornik.
na té B7 to ještě jde, přesto ten design nedokážu pobrat :-)
nicméně je sympatický, že Alpina, jakožto tuningová značka se neřídí pouze významem tuningu (ladit, přizpůsobovat) a její výrobky se dají snadno identifikovat. Což vlastně je i způsob odlišení.
No zvlast s automatem clovek brzdi vic nez s manualem a ty elektrony jsou spinave behem par dni a ikdyz kazde kola vycistit pujdou, o tom se nepru, tak zrovna ty alpiny budou nic moc prace. Bud je clovek pred sezonou navoskuje a ma to pak pul roku snadnejsi (hned po 2 hodinach voskovani kazdeho zebra >:-[] ) anebo vosk neda a bude poctive cistit pripravkem na disky, ale stravi tim tak 4* tolik casu nez treba s [odkaz] ;-)
Vedu bych z toho taky nedelal, jestli se nekomu libi proc je nevzit. Me nechavaji chladnym tak mi ta prace navic nedava smysl. ;-)
Nepiš mi, co si mohu či nemohu objednat či neobjednat, vyjadřuji se výhradně k hornímu autu, a to je pro můj vkus příliš okatě vypiplané. Vím, znám ty markanty, včetně velmi efektních kol. Negativně to umocňuje to samozřejmě ta barva.
Pisatel článku by se mohl občas podívat na parametry supersportovních motorek,potom by určitě nepsal podobné bludy.Běžný supersport dělá stovku okolo 3 vteřin,zde mu může Alpina se svými 4 vteřinami vcelku konkurovat,podíváme li se na hodnoty zrychlení mezi 100 a 200 km,motorka Alpinu doslova deklasuje,neboť uvedené rozmezí pokoří za zhruba 5 až 6 vteřin,Alpina potřebuje na dosažení téže rychlosti vteřin 10,pokud beru do úvahy psaný údaj 0 - 200 km 14 vteřin.Takže pokud se motorkář nemohl dostat ze zpětného zrcátka,jak je v článku zmíněno,patrně jel na nějakém rychlejším skůtru a ne na supersportu. :-)
jak by souboj dopadl např.při akceleraci z 250 km výše,to si odhadnout netroufám,přiznám bez mučení.
Čištění je to poslední, co by mě trápilo. Ostříkat pod tlakem vodou, aplikovat čistič disků, nechat chvilku působit, vzít [odkaz] , kartáč na podběhy, ostříkat vodou a usušit. :-!
Nevím, kteří jsou to ti "pravověrní mnichovští fandové", ale já bych B3ku za svou E91 hnedle vyměnil. Ostatně červík pořád hlodá. Koupit si jako rodinného kombíka 335xd nebo B3ku? 335xd pojede krásně, to se nebojím, ale o 100 koní silnější B3 by byla na "rodinné řádění" určitě ještě o tolik lepší...
No i nazivo to neni zadna vyhra, teda aspon ne pro me. Pravdou je ze k Alpine tak nejak patri, na druhou stranu se da i u Alpiny podle me vybrat lip (cistit bych ale nechtel ani jedny :-) ) [odkaz]
[odkaz]
Jasně že 300 [odkaz] je moje modla >:D Lepší než denně glorifikovat krabice vod VW a plivat na jiný povedený auta. Pěkně blbá práce. Kolik ti za to platěj? >:-[]
Zeptám se jinak. Co ti na Alpině (nebo na tomhle konkrétním kousku) vadí? Ty alpiňácký pruhy a nálepky si nemusíš objednávat, například. I když, já radši pruhy od Alpiny než logo ///M, které dostanu k M paketu, nad čínským bumerangem na blatníku v případě 4er. :-!
ty kola z designem z 80. let by už mohli nechat být. Tradice je tradice, ale víme, jak to s tradicemi u automobilek dnes je. Nejen, že ty auta nevypadají líp, ale podle mě je to ještě degraduje. Ty kola tomu nesluší a i poslepu bych vybral hezčí kola, než ty "legendární" tradiční.
Tož ja, je to pro ty co jim "klasika" nestačí a potřebují na autobahn "letadlo". Nuž nechť ho tedy od Alpiny mají, neb jak již bylo zmíněno výše, počítá se každý prodaný kósek, i v tom, slovy velkého barda, Mníšku pod Alpou. Tož tak :-)
Vypiplaná je tak možná základní trojka s M-paketem s milionkrát opakujícím se logem M/// a karosérií olepenou křiklavou fólií.
Tohle je Alpina! Je to klasa! Žádné laciné pozlátko od Milotecu... na motor se skutečně šáhlo a ne jak tomu v mnohých případech bývá, že se to jen "čipne". K tomu ty legendární kola... a k barvě? Bílá teď prostě frčí ;-) Tak co? Lepší než nějaký reflexní fólie, zlato, chrom nebo imitace karbonu brrrrr
Je to nádhernej kus auta :yes:
Moc vypiplané, sice na pochvalu, obdiv, u jednodušších, navíc plakátově poznamenaných jedinců dokonce na závist, přesto... moc vypiplané. Takhle se prostě ta správná děla nedělají. A ještě k tomu ta "masážní" barva. Ne ne, tudy cesty pravověrných mnichovských fandů rozhodně nekráčí.
Kup si nějakou tu civilní trojku, v nenápadné barvě, dobře si ji uvnitř vykrm a hlavně, hlavně si v garáži nehraj na to, co nejsi, to se totiž na silnici pozná na tři kiláky. A platí to jak zdola tak shora.
Ne nutně, 5GT byla první vlašťovka, výstřel tak trochu nepovedný do zdánlivé tmy. U 3GT se mnichovští poučili a již systematicky cílí na mezeru na trhu, zbytek D3 bude následovati a nakonec, jak už to tak bývá, i všichni ostatní.
Není sporu o tom, že čtyřkolka v BMW nebude nikdy taková jako zadokolka, ale i když jsem třeba takovou M5 neřídil, tak s téměř dvěma tunami pohotovostní hmotnosti to ideál na technické tratě stejně nebude. Při této hmotnosti to bude hlavně o výkonové převaze na dálnicích, takže u té by ten xDrive asi moc "neuškodil".
Chápu to u nové M3/M4, kde šetří každé kilo a chtějí se dostat pod 1,5t, tam je 80 kilo xDrivu a snížená citlivost předku znát, ale u dvoutunové M5 to snad nebude ani poznat.
Typický "řidič-děda" určitě... >:D;-)
Když půjdeme do důsledku a až na dřeň, tak správný "řidič-děda" by si měl auto startovat sám, samozřejmě klikou, točit koly a brzdit bez posilovače, stahovat okna švihadly, ukazovat změnu směru rukama a manuálně ovládat i stěrače (a vůbec vše co je zbytečně na elektriku + petrolejky místo žárovek) a slovo "synchronizovaná" (u manuální převodovky) by měl brát jako velmi sprosté... >:-[]
Ty si hlupáčik ked si mysliš že u BMW nemá zmysel zadný náhon a nemusi ani mať motor uprostred, lebo chlapci od BMW vedia pracovat z rozložením váhy už niekolko rokov. Ale to taký buran ako ty nepochopí :-)
Audi na to šla jinak než BMW. Sice nenabízí "hatchback", ale liftback v podobě A5 Sportback. 3 GT je v zadní partii vyšší. Dalším na tahu je M-B, které má v plánu postavit něco mezi Audi a BMW.
Takovou zajímavou obklykou se dostáváme k Renaultu Vel Satis. I když to byl hatchback střední třídy. Ale když ho postavíme vedle 5 GT...myšlenka je v obou případech podobná.
na ty teorie chodis kam? Pocit ve volantu (za co bylo vzdy BMW tak ceneno) ti neco rika? 4*4 ho bude mit vzdy horsi nez klasika s pohonem na zadek ;-) A i tech 600Nm jen na zadni kola na silnici dostat jde kdyz clovek neni 1) Veverka nebo za 2) nema v hlave uplne prazdno a umi s pravou nohou i neco vic, nebo lepe min, nez "POWEEEEEEEER!" [odkaz]
Co se samotného designu týče, tak ten Alpina styl v duchu 70-80-tých let se mi už nějakou dobu "přežil", včetně designu (navíc nepraktického) kol, ale to je problém (a ještě podstatně větší) mnoha tuningových firem.
Tak to je jasne, ono taky kdyby v BMW udelali turbomotor co bude tocit jako posledni M3 8400ot tak jim muzou zacit stavet sochy >:D
Uvidime ale jestli bude mit nova M3 posledni kvalt delanej na spotrebu, nebo to bude furt kvalt na maximalku, ta alpina ho ma na spotrebu.
Co to plácáš? Jaký metr? Který model audi je pojat jako GT modely BMW? Já u audi nic podobného nevidím. A jaká loajalita? Kde vidíš moji obhajobu 5GT? Chceš-li debatovat v prosťáčkovských kategoriích "jasný hnus a nevkus" (v případě designu), pak o.k., ale ne se mnou.
Uznávám, že bmw hodně experimentuje s designem, hledá nové směry, ale proč vylepšovat něco jako 5GT, když zákazníci jasně dali najevo, co si o té obludě myslí. Mluvíš o ultimativních prohlášeních diskutujících, ale jediné co tu je ultimativní, tak je tvá bezmezná lojaalita ke značce a obhajuješ u jejich neúspěchy a s metrem v ruce se dohaduješ, že audi nic k 3GT nemá, protože nesedí pár cm nad hlavou, nebo litrů v kufru.
Docela infantilní prohlášení, ale proč ne, četl jsem tu už spoustu horších "jasných názorů". Podle mně se bmw z 5GT docela poučilo, 3GT bude díky lépe zvládnutému designu zadních partií prodávanější.
Jo, ale ten rozdíl v délce převodů je hlavně v rozdílu atmo vs. turbo průběhu krouťáku. Jinými slovy, přestože DKG, bude mít nová M3 převody určitě blíže k 335i resp. Alpině než k minulé M3.
To je otázka vkusu, osobně nemusím čtyřkolku v žádném z bmw vyjma esůvéček, tam je to ku prospěchu, v klasických modelech xdrive zabíjí agilitu a řízení. Emka si jistě nikdo pro driftování primárně nekupuje, možná by alternativní nabídka čtyřkolky smysl měla, ale mně v M modelech nechybí. A z hlediska zákazníků je to jedno, každá alpina je pro bmw jedno prodané auto. ;-)
BMW 3 a 5 s přívlastkem GT jsou synonymem hnusu a nevkusu, jsou to jedny z nejhnusnějších aut co znám, a protijedoucím řidičům vrhají do tváře bolest a utrpení
Asi jsem nepochopil, cos chtěl říct. Podle mně trojková řada oproti A4/5 má jízdní vlastnosti lepší o velký kus, v designu bych taky 3er, 4er upřednostnil (uvědomuju si, že jsou to novinky), v praktičnosti nevidím rozdíl, podobně místa, stejné kufry...
3GT má s trojkou společný jen název a vnitřek, jinak je to mnohem víc projevem k pětce (rozvor, velikost) než k trojce. Audi proti 3GT nemá přímého konkurenta.
Výhodou Alpiny je ale pořád to, že dělá i čtyřkolky. Jistě BMW dělá 335i ve čtyřkolce, ale nemá 410 koní. B5 totéž. Výkon M5, ale má xDrive navíc. A ať mi nikdo nevypráví, že si M5 kupuje k driftování (M3 možná část zákazníků ano). V posledních letech sice BMW uvolnilo čtyřkolky víc a dává je skoro všude, ale do Mek pořád ne (X5 a X6 nepočítám) a podle mne je to škoda, protože jí tak Alpina užírá segment, který by BMW mohlo klidně opanovat. A že by si nikdo nekoupil M3 nebo M5 ve čtyřkolce? Ale koupil. Vsadím se, že by se jich prodalo víc než zadokolek.
Nechci tím říct, že je snad čtyřkolka nutně lepší než zadokolka, to ne, ale nějak nechápu, proč to BMW nenabízí alternativně, zbytečně tak dle mého názoru přichází o zákazníky.
Taky nechápu, jak může někdo kupovat obludy z řady GT, a to jsem si myslel, že se z pětky poučili, že takhle ne, ale evidentně trojka to ignoruje. Tahle řada neoplývá ostrým podvozkem a ultimativními jízd. vlastnostmi, tudíž zbývá praktičnost a design. V tomhle je ale audi o dost dál.
Podle me je nejvetsi rozdil (krom podvozku) v pouzite prevodovce. Ted se nebavim o pouzite technologii ale o samotne delce prevodu. Jestli ma alpina podobnou delku prevodu jako 335i (muze si dovolit i delsi) tak pri 200km/hod bude tocit nejak 3750ot. Coz je na rychle presuny po nemeckych autobahn ideal. M3 tocila vzdy vic a ta posledni mela uz pri 130km/hod 3200ot. a to i pri 7 stupnovem DCT, proste ani sedmicka nebyla delala na spotrebu/cestovani takze na rychle jezdeni po okruhu je lepsi M3, na rychle kazodenni jezdeni vsude jinde bych bral spis Alpinu.
Uvidime jak zprevoduje novou M3 BMW, sam jsem zvedav.
Presne! Ako prvé som v teste pozrel, či to náhodou nepísal LV a keď som videl Aleša, vedel som, že o aute sa dozviem viac, než len obvyklé klišé opísané z testov iných. A Aleš nesklamal, krásny, emotívny test, aký si Alpina zaslúži.
Tip redakcii: nech všetky autá s výkonom nad 200 koní testuje Aleš!
je, že produkce M GmbH, tak nějak zalpinovatěla, atmo V8 v dnes už bývalé M3 je poslední mohykán. Taková B5 vedle aktuální M5 už moc smyslu nedává, jak je ale cítit z tohoto, moc pěkně napsaného, testu, v případě B3 a očekávané M3 by to přece jen mohlo být trochu jinak. Jednak DKG bude ostřejší, jednak motor samotný má, dle zatímních informací, dělat dojem atmosféry tak jako žádné turbo so far. Tak uvidíme. Každopádně B3 je krasavec, klasický Alpina styl se nepřežije snad nikdy. :-):yes:
Jak text tak video :yes: Test nabušenej jako ta Alpina! Takhle si nějak představuju testy nejčtenějšího motoristického webu. Aleš to prostě umí a těm co to neumí nechť přenechají články typu Ornela nebo Ivetka? Co vybrat.
Klobouček Aleši! Jste třída :yes:
Joooo tak tohle je test! Tohle má "drajf" a šťávičku :yes: Vtípek s VIN kódem a trochu ironický úsměv u předních kotoučů no pecka. :-)
Pokud jde o auto tak tady není o čem diskutovat, prostě top a podle mého názoru je i hezčí než M3. Ty Alpiňácký kola prostě neomrzí. :yes:
Díky, že to netestoval pan V. To by se člověk dozvěděl že je to přemotorovaný a v dnešních parných dnech bych měl strach i o jeho zdraví po té co by se důkladně neseznámil s dětskou pojistkou dveří. >:D
Až na tu AlpÍÍÍÍnu dneska bez chyby! :yes: Raději tu Alpínu než ryčné "ER".