Už podruhé tu píši, že se toho bojím. Víme sice, že německá prémie jede na čtyřválcové dvoulitrové naftě též, ovšem pozor, u nich to tam těmito motory tak nějak navážno začíná.
Sakra, pochopí někdo, že u dvoutunového švédského vysokopevnostního ingotu je mi v podstatě jedno, jestli jedu za šest nebo za sedm na sto? Když si pořídím velké Volvo, vím co vezu a vím také co veze mně! A kde jako se nyní budou sbírat body ve vyšší garážové motorové? V nové ixcédevadesátce na dvoulitrové naftě? Já chápu, že tlak doby je neúprosný. Jistě, jenomže aspoň ta jedna nafta a jeden benzín na šesti válcích prostě Volvu (ode dneška) chybí a chybět budou.
P.S. Tryzna za D5 se koná zítra od devíti u starostrašnického hřbitova. Fronty postupují od Vinohrad v pětistupech. Kapesníky se fasují cestou...
Bohužel máš pravdu. Jediný víceválcový dvoulitr jde do kopru, diesel pětiválec bude zjevně jen v hybridní D6. Ještě víc mi ale vadí benzíny, bez pětihrnku ztrácí Volvo bez přehánění kus genofondu a šestiválec si měli nechat aspoň jako špičkovou motorizaci. Mimo toho se během pár let hodně lidí k benzínu vrátí. Motory nejsou jen o výkonu a krouťáku.
Všichni zapomínáme na to, že i D3 začíná nabízet alternativně hybridní verze jak benzínových tak naftových motorů se spotřebou 4válců a výkonem šestiválců. Volvo je na tuto hybridizaci připraveno a pokud někdo bude chtít ještě vyšší výkony, dostane je holt s elektromotorem. Ze strany Volvo je to chytré řešení všech možných současných problémů způsobených legislativou jak USA, tak EU.
Výkony budou, jen holt ne 5válce a šestiválce. A u Volva je myslím výkon důležitější než vědomá, že mám pod kapotou 5válec - spousta lidí, co má Volva, ani neví, co mají pod kapotou.
Výkon není všechno. Doufám, že jsi se někdy alespoň svezl s V6 nebo s V8. Já tedy rozdíl mezi čtyřválcem a šestiválcem poznám.
A k tomu hybridu, ten pomůže max. ve městě nebo při pocukávačkách po okresce. Na dálnici při požadovaném trvalém vysokém výkonu mu dojde velmi brzy dech a pak jedeš jenom s tím chcípákem a ještě sebou pořád vláčíš ty vybité baterie.
Já v šestiválci jezdím každý den..... >:D A je to fajn. Ale nevidím důvod nějakým způsobem kálet na čtyřválce - jejich kultivovanost se za roky výrazně zvýšila. To o té dálnici určitě platí, ale v reálu se to málokdy stane.
Hrozně záleží také na to, jestli to bude mild/full/plug in hybrid. U mild hybridu váží baterie a elektrovýbava málo. U plug in hybridu hodně, ale zase je vysoký dojezd na elektřinu. Bude i na výběr.