Kdyby to člověk bral podle Maserati, tak by to možná k tý úvaze svádělo, ale Ferrari nemá důvod. Stačí se podívat na nekompromisní V8 ze Speciale a geniální V12 z LaFerrari nebo F12 Berlinetty. Osobně si myslím, že u atmosféry zůstanou.
Důvod je prostej... pokud máš ubermotor s 900Nm krouťákem a x stovkama koní, tak v rámci all day driving aby ses někam posunul chtě nechtě musíš sáhnout po 4x4. Hlavně 0-100 horkotěžko stáhneš pod 4.4sec se zadokolkou a pokud k tomu máš ten šílenej moment, tak už vůbec ne. Sám mám cca 800Nm na zadní nápravě a na mokru se rozjedeš na 100kmh kolem 7 vteřin >:D Na suchu by to mělo být 4.8 ale také horkotěžko se dostávám pod 5.
Jinak pokud by byl Aston soušástí nějakého koncernu tak ty atmosféry zachová, protože se stlačí se zbytkem koncernu v CO2, ale pokud bude sám, tak by ty auta díky pokutám byly extrémně drahá a nebo Aston sám o sobě dosti nerentabilní...
To jsou všechno motory, co už byly, nové motory, které jdou od AMG, jsou všechny přeplňované, navíc i AMG řeklo, že se bude zaměřovat na AWD modely. To jsou podle
mého kompromisy. Ale nic jim nevyčítám, tohle prostě musí udělat postupně všichni.
Věřím tomu, že i Aston začne přeplňovat.
Aston potřebuje nové V8 jako sůl, převodovku taktéž...co se ale týče V12, tak tam by dle mýho stačila pouze modernizace, lehký update, protože atmosférický V12 od Cosworthu patří k jedním z nejlepších, přeci jen by to chtělo u nejvyšších modelů zachovat tu ,,britskost'' a ten charakter, který pohonná jednotka poskytuje. Ten kdo se svezl s DB9 ví, o čem mluvím. :-)
Pokud se nemýlím, tak nepřeplňované zůstává jen céčko... všechny ostatní motory, včetně dvanáctiválce jsou přeplňované, takže s těmi kompromisy bych si nebyl tak jistý.