Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modely Aston Martinu použijí motory AMG do čtyř let

David Bureš David Bureš 13. 9. 2013
10
Britská automobilka má použít osmiválcové motory z dílny AMG. Doplnit by je mohly i dvanáctiválce.

Aston Martin v červenci oznámil, že v budoucnu bude používat motory z dílny divize AMG německého Mercedes-Benzu. První výsledek této spolupráce uvidíme v následujících třech až čtyřech letech. Britskému magazínu Auto Express to sdělil generální ředitel Mercedesu Dieter Zetsche.

„Pokud uděláte rozhodnutí jako je toto, jeho výsledek je obvykle vidět po třech až čtyřech letech,“ řekl Zetsche. Podle šéfa Mercedesu byl nový investor Aston Martinu, společnost Investindustrial, přesvědčen, že britský výrobce potřebuje partnera znalého rychlých aut.

O spolupráci Mercedesu a Aston Martinu se spekulovalo delší dobu, vždyť už koncept Lagonda z roku 2009 používal platformu Mercedes-Benzu GL. Následně se hovořilo o tom, že by Aston mohl pomoci s vývojem nové generace vozů značky Maybach, která nakonec zanikla.

Spekulace neskončily ani v době před prodejem podílu v gaydonské automobilce investičnímu fondu Investindustrial, tehdejší zprávy totiž naznačovaly, že tato firma nabízí plány na spolupráci s AMG.

Obě společnosti zatím nepřiznaly, jaké motory vlastně bude AMG Astonu dodávat. Mělo by se však jednat o přeplňované vidlicové osmiválce. Možností je využití i dvanáctiválců, které AMG už dodává italskému výrobci supersportů Pagani.

V současnosti Aston Martin využívá osmiválce a dvanáctiválce vyvinuté ve spolupráci s Fordem a firmou Cosworth. V červnu britský výrobce prodloužil dohodu o dodávkách těchto agregátů o dalších pět let. Poté by měl Aston sázet už jen na jednotky AMG.

Vedle motorů bude Aston Martin odebírat od německé firmy i elektronické komponenty. Výměnou za to se koncern Daimler, jehož je AMG součástí, stal majitelem pětiprocentního podílu v britském výrobci.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Petrolhead_CZ
Affalterbach palec nahoru
Petrolhead_CZ
| 15. 9. 2013
Kdyby to člověk bral podle Maserati, tak by to možná k tý úvaze svádělo, ale Ferrari nemá důvod. Stačí se podívat na nekompromisní V8 ze Speciale a geniální V12 z LaFerrari nebo F12 Berlinetty. Osobně si myslím, že u atmosféry zůstanou.
Affalterbach palec nahoru
_MT_
| 15. 9. 2013
Otázka je, jak dlouho. U Ferrari je přeplňovaný motor prakticky jistotou.
Avatar - MarTin1
Affalterbach palec nahoru
MarTin1
| 14. 9. 2013
Důvod je prostej... pokud máš ubermotor s 900Nm krouťákem a x stovkama koní, tak v rámci all day driving aby ses někam posunul chtě nechtě musíš sáhnout po 4x4. Hlavně 0-100 horkotěžko stáhneš pod 4.4sec se zadokolkou a pokud k tomu máš ten šílenej moment, tak už vůbec ne. Sám mám cca 800Nm na zadní nápravě a na mokru se rozjedeš na 100kmh kolem 7 vteřin >:D Na suchu by to mělo být 4.8 ale také horkotěžko se dostávám pod 5.

Jinak pokud by byl Aston soušástí nějakého koncernu tak ty atmosféry zachová, protože se stlačí se zbytkem koncernu v CO2, ale pokud bude sám, tak by ty auta díky pokutám byly extrémně drahá a nebo Aston sám o sobě dosti nerentabilní...
Avatar - Petrolhead_CZ
Affalterbach palec nahoru
Petrolhead_CZ
| 14. 9. 2013
Já doufám v to, že ne. Když nepřeplňuje Ferrari a Lamborghini, proč by měl Aston? Atmosféra je tradice.
Affalterbach palec nahoru
Mig_35
| 14. 9. 2013
To jsou všechno motory, co už byly, nové motory, které jdou od AMG, jsou všechny přeplňované, navíc i AMG řeklo, že se bude zaměřovat na AWD modely. To jsou podle
mého kompromisy. Ale nic jim nevyčítám, tohle prostě musí udělat postupně všichni.
Věřím tomu, že i Aston začne přeplňovat.