Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia Combi RS TDI – Nafta patří do kamen

Škoda Octavia umí ve své nejvýkonnější verzi RS potrápit i sportovně založená auta. Zajímalo nás, zda to platí také pro dieselovou variantu: je tak dobrá jako její benzinové dvojče?
Zpět na článek
25. 9. 2013 10:59
25. 9. 2013 17:27
25. 9. 2013 11:21
25. 9. 2013 12:41
25. 9. 2013 11:23
25. 9. 2013 11:34
25. 9. 2013 11:38
25. 9. 2013 11:41
25. 9. 2013 11:45
25. 9. 2013 11:50
25. 9. 2013 16:53
25. 9. 2013 14:32
26. 9. 2013 20:35
25. 9. 2013 12:20
25. 9. 2013 12:21
25. 9. 2013 12:55
25. 9. 2013 14:27
25. 9. 2013 14:33
25. 9. 2013 12:47
25. 9. 2013 13:15
25. 9. 2013 13:24
25. 9. 2013 13:39
25. 9. 2013 14:20
25. 9. 2013 13:46
25. 9. 2013 14:46
25. 9. 2013 14:56
27. 9. 2013 07:51
25. 9. 2013 15:47
25. 9. 2013 16:14
neregistrovaný "JohnST"
25. 9. 2013 16:11
neregistrovaný "JohnST"
25. 9. 2013 17:51
25. 9. 2013 16:53
25. 9. 2013 18:54
25. 9. 2013 20:13
25. 9. 2013 20:27
25. 9. 2013 20:30
25. 9. 2013 20:43
25. 9. 2013 18:13
25. 9. 2013 18:26
25. 9. 2013 19:38
25. 9. 2013 22:09
25. 9. 2013 22:21
25. 9. 2013 21:05
25. 9. 2013 21:25
anonym
26. 9. 2013 09:32
26. 9. 2013 10:21
26. 9. 2013 17:15
26. 9. 2013 17:28
26. 9. 2013 19:49
27. 9. 2013 07:45
27. 9. 2013 17:08
27. 9. 2013 19:20
25. 9. 2013 21:05
25. 9. 2013 21:13
25. 9. 2013 21:20
25. 9. 2013 21:25
25. 9. 2013 21:33
26. 9. 2013 09:23
26. 9. 2013 09:16
26. 9. 2013 09:10
26. 9. 2013 21:51
27. 9. 2013 07:51
27. 9. 2013 16:46
27. 9. 2013 19:23
26. 9. 2013 21:50
27. 9. 2013 12:41
27. 9. 2013 16:50
2. 10. 2013 12:42
25. 9. 2013 10:59
DIESEL
>:D :no:
Rozbalit vlákno
1
25. 9. 2013 17:27
Re: DIESEL
Naprosto souhlasím :yes: , u každého osobního vozu pod kapotu pro puberťáci chlapa patří diesel, takže do sportovního auta diesel nepatří!
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2013 11:11
pre mna nepochopitelna kombinacia
RS s DSG a este v diesli... 8-s

teda fakt , nic v zlom ale take auto potrebuje benzin!!! a manual !!! :yes: :yes: :yes:

nech si vravi kto chce co chce... ale kto chce setrit na palive nech si kupi golfa tdi 1,6.... ale RSka potrebuje nadupany benzin a manual
Rozbalit vlákno
16
Avatar - radolaco
25. 9. 2013 11:21
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
pre mna je hlavne nepochopitelna kombinacia skoro milion Kc a Octavia...
Avatar - Chuck Norris
28. 9. 2013 10:36
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
880tis pokud vím má do milionu celkem ještě 120tis a to není zrovna zanedbatelná částka... další věcí je že když máš v autě všechnu možnou elektroniku z vw včetně všech asistentů (za které pokud vím si třeba opel říká 100tis) za skoro 70tis a do toho ještě columbus tak to prostě něco stojí...
Avatar - jazva
25. 9. 2013 11:30
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
a na čo by ti bol v trochu rýchlejšom kombíku benzínový motor s manuálom? Aby si sa v každej zápche ukvaltoval k smrti?! Octavia RS, nie je športiak na víkendové radovánky...
25. 9. 2013 11:33
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
tak tak... Bohužel marketing škody blbne frustrovaným tátům hlavy. :-!
25. 9. 2013 11:37
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
Ale houby, nedávno tu bylo vyjádření přímo od ředitele, co je Octavia RS zač. Dohledej si to, ať zde nešíříš bludy. :-!
25. 9. 2013 19:13
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
Nehraj si na osla, motor je přeplňovaný, tolik řadit není potřeba.
Avatar - white label
25. 9. 2013 19:18
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
To spíš ty si nehraj na to, že nerozumíš slovensky: "...v každej zápche...".
Na co ti bude při dokola opakovaných rozjezdech v zácpě ten přeplňovaný motor??? :*) 8-s
Avatar - jazva
25. 9. 2013 19:57
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
zažívam to skoro denne. Jednotka, neutrál, jednotka, dvojka, neutrál, jednotka, neutrál... niekedy polhodina, niekedy hodina. Niet lepšieho vynálezu, ako automat. Na denno denné jazdenie. Do nejakej MX 5 by som bral asi manuál, ale aj to si nie som moc istý. Ako to raz človek zažije, do manuálu sa mu proste už nechce. Ale veď to poznáš...

Najlepšie sú potom tie komenty o tom ako chce mať auto pod kontrolou, užíva si jazdu, nie je lenivý, baví ho radenie. A pod kapotou dýchavičná atmosféra s brutálnym objemom 1,4 prípadne 1,6... ;-\
Avatar - white label
25. 9. 2013 20:18
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
Přesně, to jsou typičtí (jasná většina) místní drtiví kritici nejen dsg, ale i klasických automatů..., viz třeba topper >:D >:-[]
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 20:21
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
já taky nevim, kde s tím fofr klackem jezděj, že ho tak nutně potřebujou k životu. Ale nutno zopakovat, že k tomu automatu se prostě člověk časem musí nějak propracovat. Nepopírám, že jsem měl kdysi k manuálu podobně radikální postoje.
Avatar - jazva
25. 9. 2013 20:05
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
Odborník sa nezaprie... >:-[]
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2013 17:44
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
Nic není jen černé a bílé...
Avatar - Ja Prvni 123
25. 9. 2013 20:48
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
???
DSG dává smysl JEN ve sportovním autě!
Ten diesel je tam nesmysl, s tém souhlasím...
Do naftového kombíka patří pérování s dlouhým zdvihem a tradiční automat s měničem...
;-)
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 20:29
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
jen bych chtěl připomenout, že prakticky se stejnou konfigurací motoru a převodovky, jezdí u koncernu VW hned několik modelů a nikdo se nad tím nepozastavuje. Doporučoval bych možná sundat ty znáčky RS z kastle, aby člověk neměl pocit, že jede ve sportovním autě. Žádný sportovní auto to není, ať už s benzínem nebo s naftou.
5. 12. 2013 20:44
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
u skodofky bych to jeste pochopil ze to koupi nekdo v dizlu ale co takova M5 v dizlu? to je totalni ulet. tet s tema vidlakama BMW aspon vyebe ze to v dizlu nebude mit 2 vyfuky a zabra :-)
2. 1. 2014 21:34
Re: pre mna nepochopitelna kombinacia
Ja myslim,ze opravdu sportovni auto je az mozna subaru,porsche a tak dal.Nejaka octavka rs nebo kia gt,golf gti......to opravdu sportovni neni.Je to rychlejsi rodinne auto :-) a kdyz si uvedomite,ze ikdyz mate sebetocivejsi a silny motor.Kdo to poead vytaci a zene k omezovaci.Drtiva vetsina km se najezdi normalni jizdou.A to asi malokdy tocite nad 3000 ze? :-) A pak hlavne.Nase sulnice na opravdu nadupane auta nejsou a dlouho nebudou.Diesel vs benzin.Do tech 3000 az 3500 tak jak kazdy jezdi je jedno jestli ma nafta 135 kw nebo benzin 162 kw jede to srovnatelne :-) a dokonce aji lip ten podcenovany diesel v tom rs.
25. 9. 2013 11:21
benzínové RS
není špatné ale Renault Megáne RS je podle mě lepší.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Charger
25. 9. 2013 11:50
Re: benzínové RS
To záleží zejména na preferencích. Je to trochu porovnávání jablek s Láďou Hruškou.
Avatar - white label
25. 9. 2013 11:54
Re: benzínové RS
A na poličce v dětském pokoji je MRS dokonce nesrovnatelně lepší. Podobný příspěvek nemůže chybět v žádné "rychlejší" diskusi, a to ani pod rychlejším dieselovým rodinným kombíkem.
Hrušky a veverky... ;-)
Avatar - gld
25. 9. 2013 12:41
Re: benzínové RS
ale..ale RS..oktávia RS
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2013 17:45
Re: benzínové RS
Zajímalo by mě, kolik lidí se reálně rozhoduje mezi sportovním třídveřovým hatchem a dieselovým kombi s DSG.
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 20:30
Re: benzínové RS
>:D >:D >:D
25. 9. 2013 11:23
RS
za mě vzhledově moc povedené v kombíku. Jen bych určitě nevolil tu zelenou. Když člověk, který chce svižné naftové kombi přežije blbé řečí, že do sportovního auta s logem RS to má daleko, tak si myslím,že za ty peníze v té výbavě je to opravdu dobrý společník na cestování se slušnou spotřebou. :-)
Rozbalit vlákno
8
25. 9. 2013 11:34
Re: RS
Díval jsi se na to auto z boku? Přijdou ti ty proporce v pořádku? Jen napovím - hovadská záď, i velká kola působí utopeně, neforemný předek.

přiznám, pohled zepředu a zezadu je vesměs v pohodě. Ale z boku....
25. 9. 2013 11:38
Re: RS
mě to teda tak tragické nepříjde. Na téhle fotce je pěkná :-)

[odkaz]
25. 9. 2013 11:41
Re: RS
Tomu se říká dobře nasvícená a nafocená fotka. Realita taková nebude. Navíc na fotce jsou 19'' kola, které si u nás koupí 10% zákazníků. 60% půjde do 17'' a tak 30% do 18''. Jinak toto je to správné foto [odkaz] nafotili to tu sami pánové...
25. 9. 2013 11:45
Re: RS
no stále mi to nepříjde nějak hrozné :-) tak sem dej nějaký kombík z boku,který je srovnatelně velký a podle tebe v pořádku teda :-)))
25. 9. 2013 11:50
Re: RS
Nechce se mi moc hledat fotky ale z třídy to bude určitě jak Golf tak Leon. a mimo ni třeba určitě Mazda 6.. To jsou zvládnutá kombi. Bohužel česká chalupářská mentalita (jedu stejně jako každý rok do Chorvatska a narvu tam ještě víc než soused... >:D ) jiné vyznění designu nepovolí.
25. 9. 2013 16:53
Re: RS
Dokola se tu říká, že je objem kufru Octavie jen navymýšlený, že tak velký není (a skutečně základní rozměry tak dobré jako oficiální objem nebudou), tak proč by nešel jiný design? A zmínil jsi Golf, ten má udávaný objem podobný.
Avatar - JDM
25. 9. 2013 14:32
Re: RS
z boku bych řekl právě že to ještě jde ale zezadu to je fakt hrůza, ty malinký světla a ty raketový koncovky vejfuku...a zepředu zase vypadá tak nějak uměle ..nevím nevím
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 20:35
Re: RS
ty budeš počítám takovej designer z lidu, co ? >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
25. 9. 2013 11:31
PřeeReSováno
On i ten vysoký roštěnec z mladého býčka se přejí, když je podáván příliš často... ...a o Octavii Combi RS, která byla za uplynulý měsíc testována 3x, to platí dvojnásob... 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
25. 9. 2013 11:43
Re: PřeeReSováno
Jj, i když zrovna tento text patří k těm povedenějším.
Avatar - iudex
25. 9. 2013 13:40
Re: PřeeReSováno
No "k tým podarenejším" je zbytočne neutrálne, podľa mňa najlepší test RSa, čo som čítal (Janda sa síce rozpísal viac, ale po ďalšom oslavnom teste na Rapida mu akosi prestávam veriť).
25. 9. 2013 11:33
Marná sláva,
recenze od Aleše Jungmanna jsou jediné, které má na tomto serveru smysl číst. Není přehnaně nadšený a na věci se dívá realisticky. Nekoná se tedy žádná oslavná óda na ekonomické sportovní kombi, nýbrž chladné a kruté zjištění, že jedinou doménou dieselů v dnešním světě je nižší spotřeba. Povídačky o tahu odspoda si mohou naftaři nechat od cesty. Pokud nehovoříme o velkých SUV, tak už dnes benzínové motory diesely co do dostupnosti točivého momentů hodně dotahují a zároveň nabízí podstatně vyšší jízdní kultivovanost a kulturu. Snaha hledat výhody jinde než vlastní peněžence nemůže vést k úspěchu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - iudex
25. 9. 2013 13:41
Re: Marná sláva,
Pod toto sa podpisujem. :yes:
25. 9. 2013 13:41
Re: Marná sláva,
Podepisuji a podtrhavam. Sam jsem presedlal z nafty do dnes oblibeneho turbobenzinu (1.6 EB 118kW) a prvni co je uzasne, to ticho, pak dole to jede a tahne stejne, pricemz tento tah se stupnuje az do 6000 otacek. Ona nizka spotreba nafty neni vsechno, protoze ja osobne jsem bral ,,lepsi" naftu a v zime MaxxMotion, ktera je drazsi, takze defacto jsem neusetril - dluzno dodat, ze ani jednou jsem nezamrznul ani nemel problem se spatnou naftou (cukani, kourivost atd.).
Avatar - Julča
25. 9. 2013 12:03
Obrazok sedadla spolojazdca! Pocikané?
Ked sa na ten obrazok poriadně pozrete, tak se tam asi někdo pocikal!? Prečo?
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2013 12:08
Férová recenzia
O III RS TDI je vizuálne skutočne o dosť rýchlejšia ako reálne. Čerešnicka na torte (resp. trapas) je slepá diera pre výfuk v nárazníku, ktorý je spoločný s beznínovou verziou.
Lepšou voľbou je podľa mňa O III 4x4 TDI, ktorej na brzde nemerali myslím 164 koní - pokiaľ by niekomu tých pár koníkov do RS tak veľmi chýbalo, napr. v CIMBU mu ich hravo doplnia aj viac. Výsledkom bude reálne rýchlejšie a bezpečnejšie auto, ktoré ale hlavne nebude klamať telom a pôsobiť vo vzľahu výkon vs. výzor nepatrične...
Rozbalit vlákno
8
25. 9. 2013 12:15
Re: Férová recenzia
Na brzdě je naměřen větší výkon u každého auta (když je ještě jakš takš nové). Je to dáno tím, že výkon je homologován na nejhorší klimatické podmínky (vedro, zima, vysoká nadmořská výška)
25. 9. 2013 12:21
Re: Férová recenzia
Práveže u veľa áut bol nameraný o dosť nižší výkon a výrobcovia to potom vysvetľovali menej kvalitným palivom v porovnaní s tým ich "laboratórnym"...
25. 9. 2013 12:27
Re: Férová recenzia
No možné je vše. Ale právě u turbomotorů je známé, že mívají na brzdě výkon větší, páč jsou víc náchylné na klimatické podmínky.
25. 9. 2013 17:04
Re: Férová recenzia
Atmosférický motor se musí spokojit s tím, co je. U přeplňovaného má elektronika prostředky, jak si pomoci. Na co je krátká, je teplo. V jakém smyslu jsou tedy náchylnější?
Avatar - poterienko
25. 9. 2013 12:24
Re: Férová recenzia
Opravdu - M550d - asi o 30 koní méně, GT86 - asi o 10 koní méně?
Avatar - twistedTSD
25. 9. 2013 17:48
Re: Férová recenzia
u Hjondé ne...
25. 9. 2013 13:39
Re: Férová recenzia
brzda neni 100% presna. Rozdiely mozu dosahovat az +- 20% podla typu a stavu brzdy. Tie lacnejsie su zvacsa menej presne.
25. 9. 2013 12:20
chip
presne tak v seri chodi diesel na prd ale po chipe ma vela benzinakov problem ;-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - JDM
25. 9. 2013 14:27
Re: chip
>:D hlavně mají problémy větrat ty saze ven z kabiny >:D
Avatar - Anonym
25. 9. 2013 14:33
Re: chip
Veru... A potom chipne aj benzinak a diesel je presne tam kde bol (a vzdy aj bude)...
Avatar - Hittman
25. 9. 2013 12:47
110 / 135 kW
Tak 110 kW umí za 8,6 s manuálem a 8,7 s automatem a RS za 8,3s??? To bych řekl že je docela malý rozdíl. Nehledě na to, že řada 3 s motorem 135 kW jede téměř o sekundu rychleji >:-[]
Rozbalit vlákno
2
25. 9. 2013 12:57
Re: 110 / 135 kW
S novým dvoulitrem jsem ještě nejel, ale řekl bych, že těch 8,6 je trochu přifouknutých, stejně jako 10,2 nebo kolik u 1.6 TDI. Co se pružnosti týká, myslím, že ten rozdíl mezi 110 a 135 bude cítit více než na papíře.
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 20:55
Re: 110 / 135 kW
no to si piš, že je. S touhle naftou jezdím už půl roku.
25. 9. 2013 12:53
Každé RS dobré RS
Jedno je bez diskuze - každému, kdo autům alespoň trochu rozumí a rád je i řídí, musí být jasné, která Octavia RS je ta správná.

Přesto nelze opomenout jeden fakt, a to že volba každé verze Octavie RS ční kvalitami vysoko nad Octaviemi ostatního druhu, snad jen s výjimkou 4x4. Pokud tvrdíš, že Octavia RS TDI DSG nedává smysl, zkus se podívat dál než na špičky svých bot. Je snad lepšího stroje ve stáji Škody (a možná i jejích konkurentů) na každodenní daleké cesty manažera, co ještě nerezignoval na svoje mládí, nenazul řidičské papuče a neosedlal Renault Latitude?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 20:57
Re: Každé RS dobré RS
naprostej souhlas
25. 9. 2013 13:13
OIII - svetovy unikat
Koukam, ze podle slov autora je OIII opravdu unikatni vozidlo. Je to totiz jedine auto, kde se rozdil ve spotrebe mezi turbodieselem a turbobenzinem snizuje s rostouci rychlosti, viz:
Při rychlé jízdě se výhoda nafty začíná zmenšovat, sportovní svezení znamená atakování dvanáctilitrové hranice, přičemž výsledné tempo není s benzinovou verzí srovnatelné."

U vsech ostatnich aut je to totiz presne naopak. Nastesti dvoulitrova turba od VW jsou na trhu dostatecne dlouho, aby clovek snadno zjistil, ze autor ma vlci mhu a mele nesmysly. Ve chvili kdy bude mit dvoulitrove TDI spotrebu 12 litru bude 2.0TSI jezdi za dvacet, takze rozdil zustane rozhodne zachovan.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
25. 9. 2013 13:45
Re: OIII - svetovy unikat
Možno a možno nie. Ja som jazdil GTI a tam PC ukazoval dlhodobý priemer 8,9!. A s týmto priemerom nespravila nič ani moja - povedzme nie veľmi ekonomická - jazda a predpokladám, že ani ostatní skúšajúci s ním nešli 90kou na tempomate. ;-) Takže 20 litrov uvidíš možno len pri jednej krátkej a ostrej jazde, realita bude okolo 9 a to je na dvojlitrový turbobenzín fantastické číslo.
25. 9. 2013 14:30
Re: OIII - svetovy unikat
Ono to benzinove ale jede lepe pri rychle jizde :-) Takze, kdyby zpomalilo na maximum rs tdi a drzelo s nim krok, ten rozdil by byl daleko mensi
25. 9. 2013 16:03
Re: OIII - svetovy unikat
Autor chtěl říci, že kdyby jelo RS TDi na max a RS TSI s ním mělo držet krok (tedy jelo na takových 75-80%), tak by byl rozdíl ve spotřebě zanedbatelný.
25. 9. 2013 17:10
Re: OIII - svetovy unikat
Na trhu jsou čtyři generace přeplňovaného dvoulitru v možná deseti provedeních. Házet je všechny do jednoho pytle lze těžko.
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 21:01
Re: OIII - svetovy unikat
ta kravina se spotřebou mě taky zarazila. K těm zmíněným 12 litrům můžu jen dodat, že bych musel jet asi pořád do kopce s nohou na podlaze. Jako jízdní průměr se to nedá docílit. Podotýkám, že mám auto se stejným motorem TDI.
25. 9. 2013 13:15
pekne
Vyborna recenze, dobre se to cetlo a vse trefne a vystihujici. To je snad prvni recenze na novou octavii 3, ktera je proste normalni. Kez by se tim nakazil i pan Vaverka.
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2013 13:23
Pohodičkové auto pre tatka
a detičky do práce na bežné vozenie a samo že aj na voľný čas/kufor/. Prekvapila ma spotreba pri pokojnej jazde. Je zaujímavé, že rozdiel v cene medzi Elegance 150k a RS diesel nie je obrovský. Tiež ma prekvapila cena v Maďarsku, kde pokiaľ kupujete auto na firmu sú ceny podstatne nižšie ako u nás. Tá zelená je božská...
Rozbalit vlákno
2
25. 9. 2013 13:33
Re: Pohodičkové auto pre tatka
No, pokud to vození dětí do školy a jízda do práce je alespoň trasa 20km+ tak jo. Jinak to s životností této ''ropy'' (auto s diesel motorem) nebo minimálně jeho DPF nevidím moc dobře. Není to dávno co takhle kolegyně oddělala motor na své naftové octávce při své denní jízdě do práce 10km sem 10km tam. Hlavně, že se jí vyplatila ta spotřeba >:D , kterou se pořád oháněla.
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 21:05
Re: Pohodičkové auto pre tatka
jojo, pod to bych se podepsal. Kolegyně a manželky by měly vykonávat raději jinou činnost, než je kur..ní motorů aut >:D >:D >:D
25. 9. 2013 13:24
Znovu
výborný test. Vyvěsit na redakční nástěnku, jak testy mohou vypadat.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
25. 9. 2013 13:39
Re: Znovu
Spíš minitest, ale text je na místní poměry opravdu hodně dobrý, Lukáš už by se mohl konečně chytnout za nos. ;-)

P.S. Máš SZ
25. 9. 2013 13:36
kadlekadlechrochtychrocht
Kdo neslyšel neuvěří. Diesel patří do kamen nejen kvůli ubohému průběhu krouťáku a mizernému výkonu, ale i kvůli tomu prasáckému zvuku. Na druhou stranu musím uznat, že už jim z výfuku nelezou chuchvalce černého dýmu - jen dusivý puch, který nutí přepínat ventilačku na vnitřní okruh. Snad nám s CNG přijde opravdová ekologie a ne jen ta úchylná oxidouhličitá, která propagovala řechtačky jako ekologické...
Rozbalit vlákno
1
26. 9. 2013 16:56
Re: kadlekadlechrochtychrocht
Tak pod tohle se podepisuju, pr co se nafty a dieslových motorů týče, to je největší svinstvo, co kdy lidstvo vůbec vymyslelo! Spojení ekologie a nafty nejde vůbec k sobě! Myslíte jako ten ekologický černý dým a kyselý puch, vycházející ať už ze starších nebo novějších vozu, nevýjimaje ani prémiové značky VW, Audi, Mercedes apod! Ják pišeš ty, také pokaždé pouštím vnitřní okruh, když jedu za tím rakovinovým smradlavcem! :no: A tento konkrétní naftový RS není nic jiného, než svižný rodinný kombík, ozdobený RS paketem! O sportovním voze nemůže byt vůbec řec a to ani v benzínové verzi, na to jsou zde jiné vozy z jiné kategorie!
Avatar - Uživatel_5340709
25. 9. 2013 13:36
Objektivita na jedničku.
Od Aleše objektivní test :yes: a dle mého názoru říká jedno - chceš trochu sportovní jízdu, kup za stejné peníze benzín, chceš rychlé šetřivé auto, kup tuhle naftovou octavii. RS zel. metalíza a znáčky RS máš jako bonus, až budeš machrovat před automobilovými analfabety. ;-\ . K rádoby sportovní verzi v DSG bez pádel nemá cenu se ani vyjadřovat. Na druhé straně cena a ekonomika provozu je pádný argument pro diselovku, i když to už není třeba kupovat verzi RS, ale určitě levnější obyčejnou 132 Kw a hodit si ji na 18´ kola. :-!
Rozbalit vlákno
16
25. 9. 2013 13:38
Re: Objektivita na jedničku.
To auto by měli spíš nazvat jako Octavia TDI s RS paketem :-!
Avatar - Uživatel_5340709
25. 9. 2013 13:40
Re: Objektivita na jedničku.
Jo, jo, znáčky RS ti určtě taky nějakej ťaman prodá. ;-)
25. 9. 2013 13:42
Re: Objektivita na jedničku.
mna zaujalo, ze ako minus je uvedene elektricke otvaranie veka batozinoveho preistoru. Osobne si to neviem vynachvalit a vela ludi co maju kombi tiez (teraz nemyslim octaviu). Na kombiku to vyhadzuje humus prave na veko kufra v zlom pocasi, mat moznost stlacit tlacitko ktore ti to otvori zavre a nemusis sa chytat zahumusenych dveri - na nezaplatenie. Mozno ten system v O III ma nejake muchy.
25. 9. 2013 13:46
Re: Objektivita na jedničku.
ne, ale ruka je rychlejší a zvedá to (pro někoho zbytečně) cenu.
Avatar - white label
25. 9. 2013 14:10
Re: Objektivita na jedničku.
Ruka je rychlejší zanedbatelně a v reálu je to ručně nejen méně pohodlné, ale i pomalejšíí, protože než ty vůbec dojdeš ke kufru, já už ho mám dávno otevřený a zavře se to rychleji, než dojdu ke dveřím řidiče. Tohle člověk musí mít na vlastním voze delší dobu, to v tomto minitestu nemáš šanci pochopit/docenit. A pro koho je to zbytečné, tak si za to prostě nepřiplatí, ale není to důvod k tomu, aby to bylo v mínusech vozu. ;-)
Avatar - iudex
25. 9. 2013 15:27
Re: Objektivita na jedničku.
Cit.: "RS Combi povinně s elektrickým otvíráním pátých dveří" z toho dosť jasne vyplýva, že si to nie je voľba za príplatok, ale súčasť štandardnej výbavy a nemôžeš si za to "nepriplatiť".
Avatar - white label
25. 9. 2013 18:53
Re: Objektivita na jedničku.
Aha, tak v tom případě tím spíš. Pokud za to ani nemusím ani připlácet a je to dokonce v základu, tak potom už vůbec nechápu co je na tom ke kritice. ;-)

P.S. Třeba se ještě dozvíme (jako u tlačítek pod volantem), že za příplatek to nemají jen předsériové kusy. >:-[] ;-)
25. 9. 2013 16:20
Re: Objektivita na jedničku.
Souhlas. Ale taky záleží na jakém autě to máš. Superb to například zavírá a otvírá strašně (až děsivě) dlouho.
Avatar - white label
25. 9. 2013 18:57
Re: Objektivita na jedničku.
Mám to na A6 Allroad. Opravdu hodně dlouhé otvírání obtěžovat může, ale u zavírání je to snad docela nepodstatné.
25. 9. 2013 15:51
Re: Objektivita na jedničku.
suhlasim, na druhej strane dialkovym si to viete otvorit ked prichadzate k autu a ked stlacite tlacitok pre zavretie kufor sa zavrie kym si sadnete na sedacku vodica. Je to len vecou zvyku na iny sposob pouzivania. Nieco v zmysle "uz nemusim prist na dotyk ku kufru aby som ho otvoril"
Avatar - Uživatel_5340709
25. 9. 2013 13:46
Re: Objektivita na jedničku.
Jinak jezdím dost často v obojím / GTR, M6, A4 tdi/ a ze své vlastní zkušenosti vím, co modla Tdi pro mnohé znamená, jak jim ten těžko vymluvítelný pocit "sportovní" jízdy nemá cenu ani vyvracet, který vždy nezapomenou korunovat spotřebou. Sečteno kolem a kolem, škodofka dobře dělá, když přichází na trh s takovým modelem, potřebují prodávat a vydělávat. :yes:
25. 9. 2013 13:41
Re: Objektivita na jedničku.
Volala Boleslav: byl to předsériový kus, pádla budou ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
25. 9. 2013 13:49
Re: Objektivita na jedničku.
No proto, vždyť už je měl passat B6 TDI 132 Kw. /a to už je hezkých pár let tamu nazdad ;-) /
Avatar - iudex
25. 9. 2013 15:28
Re: Objektivita na jedničku.
Passat TDI bol niekedy so 132 kW? 8-s ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
25. 9. 2013 16:45
Re: Objektivita na jedničku.
Sorry 125 Kw, doufám, že mi to odpustíš. :-(
Avatar - Jaros71
25. 9. 2013 14:21
Re: Objektivita na jedničku.
Už jsem se lekl , že u Škody se bude platit i za volant.. ;-) ;-)
Ale jinak si myslím , že to auto není vůbec špatné..
Ta cena je ale poněkud mimo.. :-!
To raději VW Golf Variant 4*4.. :-)
25. 9. 2013 14:46
životnost DSG?
Má někdo zkušenosti s životností DSG v kombinaci s dieselem? Já jen, že dvouhmotový setrvačník vymysleli kvůli ubohé kultuře chodu chrochtáků a DSG jsou choulostivý i s benzínem, tak očekávám další vlnu vyléčených zákazníků co si už nebudou kazit život něčím co má kulturu chodu horší jak tříválec z warťase ;-) .

BTW už nějaký výrobce vyrobil dvouspojkový automat co se životností a komfortem vyrovná klasice? Podle mě se to hodí jen do drahý sporťáků, kde člověk bere všechno jako spotřebák.
Rozbalit vlákno
2
25. 9. 2013 17:44
Re: životnost DSG?
Na životnost ti nikdo neodpoví. Nevím, jakou mají plánovanou životnost například spojky. Pokud ji chceš provozovat opravdu dlouho, základ je najít někoho, kdo ji dokáže servisovat. A asi nejhladší dvouspojku má Porsche. Ale jak se na tom podepíše zub času, těžko říct. Byl jsem příjemně překvapen tím, jak se chová suché DSG v těhle nových autech (G7 a spol.). Podle mne nejhorší dvouspojka skupiny VW a byl jsem spokojen. Opět, těžko říct, co to udělá časem. Tím spíš, že ta sedmistupňová má doživotní náplň.
25. 9. 2013 22:17
Re: životnost DSG?
Nazdar. Ja som mal Octavku 2 s Dsg. Motor 2.0 tdi rv2006. Najazdil som 200.000 km bez poruchy. Jedine sa mi raz zasekol kufor. Vyriesene v servise za 10 minut a za 10 eur. A este som kupil ziarovky do zadnych svetiel. Inak octavia fungovala perfektne. Bol9 to najspolahlivejsie auto ake som mal. Co sa tyka dsg tak si neviem vynachvalit. A auto som mal chipnute na 170 koni. Teraz jazdim A4 aktualny model pred faceliftom. Je to tiez nafta a prevodovka multitronic. Najazdene mam 173tisic a prevodovka taktiez slape bez problemov.
Takze automatu by som sa nebal. A kto raz automat skusi, tak do manualu sa nevrati ani ked si kupi sportove auto. Tak tak.
Avatar - Ovosh
25. 9. 2013 14:56
Spotřeba ?!?
Z článku ´´ Průměrná spotřeba během testu se pohybovala mezi sedmi a osmi litry na 100 km.´´

Z toho plyne, že benzín je u OIII RS jasná volba. U mojí O1 RS 132kw mám dlohodobou 8,89l/100km a to se nikde neloudám...

[odkaz]

Nafta mi dává smysl jedině tak u vozů typu X5, GL, Discovery, atd....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 21:23
Re: Spotřeba ?!?
no to je samozřejmě pěkná kravina. Pokud ta nafta jela za 7 - 8 litrů, tak ve stejným režimu na stejný trase by byl RS benzín tak o 4 - 5 litrů výš. To, že ty jezdíš za 9 (tedy pardon, dokonce jen za 8,89 litru, to by mě zajímalo, jak to měříš >:D) velmi pravděpodobně znamená, že s naftou bys byl někde mezi 5 - 6 litry.
27. 9. 2013 07:51
Re: Spotřeba ?!?
ja sa zase nemôžem dostať so spotrebou nad 7 litrov ani v kombinácii mesto a dialnica rýchlosťou 150-160 km/h s mojimi 136 naftovými kW - priemer 6,8. Dlhodobý priemer mám 6,3 takze vždy som o cca 2,7 litra/100 km úspornejší ako ty, to už dáva zmysel aj pri autách tejto triedy...
27. 9. 2013 15:35
Re: Spotřeba ?!?
To prostě nevysvětlíš. Neoddiskutovatelný fakt je ten, že v posledních letech tím, jak se honí výkony i u nafťáků a zároveň se na to věší další a další udělátka, tak tyto motory už dávno nejezdí za bájných 5. A naopak, když se zainvestovalo do vývoje i přeplňovaných benzínů, tak zde jde spotřeba i přes rostoucí výkony znatelně dolů.

Když budu srovnávat srovnatelné (dle Spritmonitor):
OII RS TDi vs. OII 1.8TSi - 6,55 vs. 8,20

OIII 1.8TSi se 132kW má zatím dle SM průměr velice solidních 7,4 a právě tato motorizace je objektivně srovnatelná s novou RS TDi (pro srovnání - OI RS se stejným výkonem jezdí za průměr 8,67). Takže v reálu se budeme bavit o rozdílu na úrovni 0,7 - 1,0 litru, což je cca. polovina proti minulé generaci.

Na druhou stranu - třeba Golf VII GTi se 162kW - 8,07 vs. G VI GTi se 147kW - 8,89 (a zde se pohybuje i OII RS). Takže reálně lze čekat, že spotřeba OIII RS bude taky někdo okolo 8,2, což na auto, které má 220 koní a je zcela nesrovnatelné s TDi 135kW rozhodně není nic strašného, právě naopak.
25. 9. 2013 15:47
"Objektivita"
Táto recenzia je taká objektívna ako sú asi objektívne bludy našich politikov. Autor, čo podľa článku je jednoznačne vysadený na benzín a 2/3 článku mele iba o benzíne a pritom testuje diesel je akože "objektívny"? A vy čo tu píšete o nafte že je do RSky blud a do toho auta patrí iba benzín si pretrite oči, 3x porozmýšľajte a až potom píšte niečo. Uvedomte si aký typ auta je RSa. Nieje to športiak, nikdy nebol a ani nikdy nebude a to či benzín alebo diesel. Je to rodinné auto, ktoré vie ísť aj trochu rýchlejšie. A pre pretekárov ktorí uprednostnújú iba benzín a veľa koní pod kapotou sú úplne iné autá. Každý si vyberie podľa svojich preferencií čo mu pasuje. Ale tie hovadiny čo tu píšete tak to je fakt mimo. Ja niesom zástanca ani diesla ani benzínu. Prečo nepíšete na napr. BMW 520 D s M-paketom, že tak to ako si mohol dovoliť dokúpiť tento paket, veď to je iba pre Mkovú radu a rozhodne iba pre benzín, tak to čo jeee. Octavia lift či combi RS je rodinné trošku rýchlejšie auto ale rozhodne nie športové. A ten pseudo autor nech mi ukáže kde, kedy a ako často bude jazdiť na 200 km/h.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2013 15:53
Re: "Objektivita"
je uplne jedno ci je autor zatazeny na benzin ( ako ja ) alebo na naftu....

je uplne jasne ze do sportoveho auta ( alebo auta hrajuce sa na sportove ) patri benzin ;-)

diesel jedine kdesi do SUV alebo velkej luxusnej limuziny alebo do traktora, inak je to tazky preslap a bezny motorista to pociti az po rokoch prevadzky ze neusetril nic akurat zasmradil vzdy okolie rakovinou...
25. 9. 2013 16:00
Re: "Objektivita"
Neviem síce ktorý diesel až tak zasmradí okolie oproti starým benzíňákom čo smradia okolie a najlepšie keď to žerie ešte špeciál však?
neregistrovaný "JohnST"
25. 9. 2013 16:14
Re: "Objektivita"
Tvoje nazory su z 80. tich rokov!!!! :-! :-! :-! :-! :-! :-!
25. 9. 2013 16:22
Re: "Objektivita"
Tak neviem či moje názory sú z 80. tich rokov a čo sa to tu už píše tak to je na grc.
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 21:34
Re: "Objektivita"
ty si podej ruku s tím pošukem úplně nahoře, co neumí česky, ty rakovino
neregistrovaný "JohnST"
25. 9. 2013 16:11
Diesel
Mam dieselovy Golf 6 a aj benzin TSI 122 koni. Mozem sem dat fotky oboch vyfukov aut a mudrlanti co tu pisu o smradlavych dieseloch by boli velmi prekvapení, ktory vyfuk je ciernejsi. Manzelkin dieselovy Golf nema po 80000km na vyfuku ani sadzu!!!!!!!! >:-[] >:-[] >:-[] :-! :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Uživatel_5340709
25. 9. 2013 16:49
Re: Diesel
.............. a nenatírají výfuky u slovenských tsi čiernou základovkou? >:D :-!
25. 9. 2013 17:51
Re: Diesel
Benzínové motory s přímým vstřikem prostě sazí.
25. 9. 2013 16:53
Re: Diesel
Ti mudrlanti narozdíl od tebe vědí, že smrad dieselu není spojen jen se sazemi (těmi viditelnými). I některé chrochtáky s DPF (od BMW) mají viditelné saze ve výfuku, takže tvoje teorie o výfucích má trhliny. Holt hodně proměnných....
Avatar - white label
25. 9. 2013 18:54
Re: Diesel
Neboj, je otázkou času kdy budou mít i moderní přímovstřikové turbobenzíny filtry pevných částic.
25. 9. 2013 19:27
Re: Diesel
To ale není nic, na co by se člověk těšil. Je taky zajímavé, že benzin vychází o tolik pocitově příjemněji. Myslím, že diesel bude pro opravdové šetřílky, navíc myslím, že i s 2,0 TSI půjde dosáhnout "dieselových" hodnot spotřeby, tím spíš ve městě.
Avatar - white label
25. 9. 2013 20:13
Re: Diesel
Hodnot spotřeby TDI u TSI (při srovnatelném stylu jízdy) prostě nedosáhneš, tím spíš ve městě, nebo třeba ve vyšších rychlostech na dálnici.
25. 9. 2013 20:27
Re: Diesel
Nejvyšší povolenou rychlost na dálnicích ?
Avatar - white label
25. 9. 2013 20:30
Re: Diesel
Vyšší rychlostí na dálnici je myšleno 130 a víc, třeba v Německu mnohem mnohem víc. ;-)
25. 9. 2013 20:43
Re: Diesel
Máš rozumný, aby jim tam smrděly taky jsi poučení nafta patří do kamen ;-) .
Avatar - chup44
25. 9. 2013 17:08
Mohli by sme zmeniť ten motív stránky už...
na "Auto.cz - vše o Škodovkách a koncerne na jednom místě" pretože v poslednej dobe tu vidím recenzie samých oktáviek,táto je tuším už štvrtá ( a aj najobjektívnejšia chvalabohu)...Okej,Octavia RS a je pekné auto,praktické,rýchle a v dieselovej verzii aj úsporné ale...Milión za Octáviu ? To je dosť silná káva už
Rozbalit vlákno
0
Avatar - PeterLuk
25. 9. 2013 17:09
Vy ste teda ekológovia!
Dízlom kúriť v peci! >:-[]
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
25. 9. 2013 18:46
Re: Vy ste teda ekológovia!
Obávám se, že většina mladších Čechů si tohle přeloží jako "kouření v peci". >:-[]
25. 9. 2013 17:22
Benzin je lepší než diesel
Jasná volba je 2.0TSI RS :yes: ! A tak by to mělo být u každého osobního vozu pod kapotu pro dospělého chlapa patří benzín!

PS:- 2.0 TDI je právě dobře zajetý jeho skutečný výkon ještě stoupá :no:
Zrychlení 0 - 100 km/h (s) TDI 8,3s :no: oproti TSI 6.9s :yes: .
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2013 17:32
Správně poučení Nafta patří do kamen!
:yes: >:D :yes:
Pamatujte pod kapotu osobního vozu patří benzín :yes: .
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
25. 9. 2013 17:39
Re: Správně poučení Nafta patří do kamen!
suhlas ;-) :yes:

benzin je u osobnych aut vzdy jasna volba :yes: jedine ak by som bol taxikar smahnuty rakovinou tak mi uz diesel neuskodi :yes:
25. 9. 2013 18:03
Infantilní barvy
Moc se mi líbí, jak škodovka dohání to, co jí chybí na sportovnosti, těmi infantilními barvami.
Řidič takovéhoto stroje je pak jasná zpráva >:D
Rozbalit vlákno
0
25. 9. 2013 18:13
KRÁSA
Ta zelená barva je strašná, a asi bych bral benzín, ale jinak je to jasná volba!!! Pokud o tomto voze uvažujete, tak neváhejte a kupte!!! Odborník Adam Novák radí:
Udělejte to - vždyť je krása se dívat na rozzuřeného souseda, který Vám závidí Váš vůz, ne?
Rozbalit vlákno
1
25. 9. 2013 18:26
Re: KRÁSA
Krása s benzínem [odkaz] ;-)
25. 9. 2013 18:20
Hodnocení lepší 4 a půl benzín než 3 a půl diesel !!!
:yes: [odkaz] :yes:

Moderní diesely nelegální ještě stoupá výkonů, ke stejnému výkonu, zrychlení 0 - 100 km/h 8,3s proto diesel neumí větší výkon (samozřejmě lepší výkonnější s benzínem). A také konstrukce nových dieselů je už velmi složitá. V podstatě se dá říct, kdo najezdí hodně, auta bere nová a zbaví se jich před 100.000 km, ten ať si vezme naftu. Ostatní ať raději vezmou benzín. Údržba moderního nafťáku je drahá, odcházejí na tom velmi drahé součástky - turbo (a čím novější, tím poruchovější), dvojhmotové setrvačníky, vstřikovače. Nafťáky od DPF do určitého data výroby měly DPF který je nutné měnit po určitém počtu km a jeho výměna je extrémně drahá, už chvíli kdy se nafťák začíná vyplácet, přijdou opravy a pokud pak nafťák dráž.
Rozbalit vlákno
2
anonym
25. 9. 2013 19:49
Re: Hodnocení lepší 4 a půl benzín než 3 a půl diesel !!!
DPF, EGR, dvouhmotové setrvačníky aj. Já sám mám taky raději benzin, ale myslím, že řada lidí si problémy u svých aut přivodí buď z neznalosti nebo tím, že chorobně šetří. Typický Čech tankuje nekvalitní palivo, používá long - life oleje a pak se diví, takové chování vadí benzinům, natož dieselům. Dalším problémem je to, že lidé si koupí dieseologicky nehodí a pak se diví.
25. 9. 2013 19:51
Re: Hodnocení lepší 4 a půl benzín než 3 a půl diesel !!!
kam se diesel typologicky nehodí, sorry
Avatar - positivemind
25. 9. 2013 18:32
Skvělý text
Aleš jako vždy super text :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - honza84
25. 9. 2013 19:38
Chip TDi
Mno Já nevim ale ty motory jsou samozřejme výrazně uškrcený pod tim co by se z nich dalo skutečně vydolovat. MTM nabízí úpravu pro tento motor na 162kW a 450Nm což jsou hodnoty který benzínovou verzi v sérii předčej - samozřejmě papírově a vše v naftovym projevu ale nakonec takovýhle auto s benzínovym manuálem pod záminkou motoristickejch zážitků bude dnes kupovat skutečně jenom imbecil. To se sportem nemá co dělat jde o silný rodinný kombi který plavně letí po dálnici nebo do nákupáku a ambice projíždět zatáčky dveřma napřed a nebo mocně ručně sázet kvalty jak v rychle a zběsile je spíš doména nevyskákanejch pubertálních hvězdiček a šlágr prodejů tohodle modelu to určitě nebude.
Samozřejmě s patřičnym chipem vydolujete i z benzínový RS hádam kolem 190kW i víc ale pohádky o umírněný spotřebe moderních TSI motorů žerou jenom naivky a i přes tuhle prvoplánově nasírací recenzi sem přesvědčenej o tom že i ve serii nabídne solidní zátah za všech podmínek notabene s chipem to bude pila a pořád jezdíte jak se lidově řiká za šest a nemusíte se bát to opepřit jako s benzínem.
Rozbalit vlákno
29
25. 9. 2013 19:53
Re: Chip TDi
Tyhle chipy jsou nejsnadnější cestou k podpálenému (propálenému) pístu. Nevím proč by benzinová RS neměla dávat smysl. Min. ve městě bude spotřeba dieselu podobná, ne-li stejná.
Avatar - white label
25. 9. 2013 20:28
Re: Chip TDi
Stejná nebude ani omylem, už jen papírový rozdíl je v městském cyklu + 2 litry. Tys toho zřejmě moc s T(F)SI/TDI nenajezdil...

P.S. Nebo si opravdu myslíš, že si v Evropě tolik lidí kupuje diesely proto, že žerou stejně jak benzíny? Spotřeba dieselu je v dnešní době přeplňovaných přímovstřikových benzínů většinou jediný podstatný důvod proč jít do nafty. Jsou ještě pořád případy, kdy jsou i jiné důvody, ale ty bývají způsobené hlavně případnou omezenou nabídkou vhodných benzínových motorů, ale ubývá jich.
25. 9. 2013 21:08
Re: Chip TDi
Tak samozřejmě že záleží na zpřevodování, jízdním stylu atd. Neříkám, že mám patent na pravdu, ale prostě si myslím, že kdybys vedle sebe postavil 2,0 TSI a 2,0 TDI a řekl jim ať projedou stejnou trasu městem, benzin nebude mít nějak výrazně vyšší spotřebu. Mj. taky třeba proto, že DPF, EGR a podobné "vymoženosti" zvyšují spotřebu dnešních dieselů. Samozřejmě, na okreskách nebo dálnici bude jasně vést diesel.
Avatar - Ham.
25. 9. 2013 22:09
Re: Chip TDi
Právě okreska (nikoliv jetá stylem jezdce WRC na RZ) je místo, kde se 2.0 TSI dokáže přiblížit 2.0 TDI nejvíce, řekněme na rozdíl 1 litru. Ve městě se rozdíl zvýší někam ke 2 litrům a nejvíce se nůžky rozevřou při rychlé jízdě po dálnici, tam není problém rozdíl 3, 4 litry.
U minulé generace jsou rozdíly patrné z tohoto testu.
[odkaz]
25. 9. 2013 22:21
Re: Chip TDi
Město svědčí jen hybridům. Nejlepší je okreska, kde motor zvládne pracovat účinně a zároveň po něm ani nechceš příliš práce. Už samotná nafta má větší energetickou hustotu (na litr). Takže by benzínový motor musel mít vyšší účinnost. Naftové motory si pořád povětšinou drží výhodu vyššího kompresního poměru.
Avatar - honza84
25. 9. 2013 21:05
Re: Chip TDi
Pokud si to necháte chipovat u renomovaný firmy ktera dava i relevantní záruky pak plky o propalenejch pistech shledávám jako lichý. Spotřeba nikdy a nikde podobna natožpak stejna nebude a to je právě důvod proč benzinova RS nedává smysl. Pokud si někdo kupuje auto pro požitek z jizdy tak to asi nebude kombi od škodovky protože za ty peníze jsou lepší volby. Pokud chci benzin chci plynulej zatah co nevadne, nafta mi smrdi a je hlučná - a mam prachy to krmit tak nebudu kupovat takovýhle auto.
anonym
25. 9. 2013 21:25
Re: Chip TDi
Benzinová RS smysl dává, už jen kvůli lepším jízdním vlastnostem než má diesel, to tak nějak z testu vyplývá. Samozřejmě že jsou lepší volby, nižší střední za milion je úlet, ale když se vžiješ do někoho kdo by nechtěl nic jiného než koncern, tak mi benzinová RS smysl dává, samozřejmě se jich neprodá tolik co dieselových, to je jasné, ale to jsem aspíš problém v tom, že ne každý má na to aby mu v garáži stála třeba GT 86 a vedle toho ještě nějaké auto na "normální ježdění." Neříkám, že by ORS snad byla lepší, není, ta auta jsou rozdílná jako den a noc, každé exceluje v něčem jiném. Když to tak vezmeš, tak když zvolíš ORS v základu, je to v nižší střední celkem zajímavá nabídka, alespoň do příchodu Mazdy 3 MPS, (pokud vůbec bude). Samozřejmě, za 900t jsou tu daleko zajímavější auta o tom žádná, ORS za bratru 900t je taky typická novinářská masírka, to už jsem si zvykl.
Avatar - honza84
26. 9. 2013 09:32
Re: Chip TDi
Já tomu rozumim jak to myslíš. V podstatě to ale vidim tak že takový ty maloměstácký zakomplexovaný závodníci s předsudkama k naftě co musej mít o pár koní nabušenější káru než Pepa od vedle vkládaj do rodinnýho kombíku střední třídy náký svý zastydlý sportovní naděje a ambice. Snažej se přetavit rychlý auto na "sportovní" auto a odůvodnit si tim koupi užranýho benzínu. Přitom naftová RS - třeba i s chipem nebo bez něj je vlastně taky rychlá v rámci sousedskýho "zápolení" odvede srovnatelnou práci akorát nežere jako kyselina i stromy u silnice - no holt Jí nemůžeš tak potočit a nemá ty lepší jízdní vlastnosti >:D >:D Předjezdcem RZ barum rallye nebudeš ani s tou benzínovou :-)
Jinak co se cenový výhodnosti týče tak oproti eleganci verzi O3 je to bezesporu kauf a nevim čeho tim přesně chce škodovka docílit ale vyplatí se v rámci modelový řady. To ano.
26. 9. 2013 10:21
Re: Chip TDi
Prober se... Naftová verze nešahá benzínu ani po kotníky. Sám vlastním 2.0 TSI EA888 (naštěstí né ochcávku) a mohl bych ti o zoufalcích v ropě vyprávět :-! Ti bývají nejvíc zakomplexovaní. A dokud se při opravě nějaké větší závady (turbo, vstřiky a tisíc jiných věcí, které se u naft vlivem špatného používání a krátkých nájezdových tras vy***ou) neproberou, těžko jim to vysvětlovat, že moc neušetří a akorát budou pro smích...
Avatar - WinDiesel
26. 9. 2013 17:15
Re: Chip TDi
No až se ti v_y_s_e_r_o_u ty samé věci na tvém slavném turbobenzínu, budeš asi v šoku. Koukám že ti ještě nedošlo že máš na turbobenzínu ty samé komponenty - vstřiky, EGR, turbo, rail, čerpadlo a mnoho dalších. Na rozdíl od dieselu nic z toho není opravitelné, tak se těš na 20 000 za benzínový piezo vstřik Continental .......
Ty nejenže neušetříš, ale ještě za servis zaplatíš víc než za diesel.
26. 9. 2013 17:28
Re: Chip TDi
Jo Jooooo povídali, že mu hráli. Nebudu s tebou řešít co je jak drahé. Zasvěcení lidi stejně ví, že díky složitosti common railu jsou náklady oprav rop jinde. Zakopaný pes je, ale v tom, že já po 15km do práce auto zahřáté mám. Moji kolegové s ropama však nikoli. A to ješté neřeším slavný DPF. Ty asi nebudeš typicky ČESKÝ dieselový fanatik, že ne WinDiesel? >:D Hlavněže ti to narozdíl od turbobenzínů táhne vocpoda? cheche, co? A hlavněže to nežere, a všechny svou chytrou mantrou přechxxješ... Nafta patří do manažerských dálkáčů a kamionů. TEČKA
Avatar - honza84
26. 9. 2013 19:49
Re: Chip TDi
Tohle skutečně neni věcná debata. Jezdim pravidelně - denně prakticky jak s benzínem, tak naftou a i LPG a můžu skutečně nestraně porovnávat výhody a nevýhody všech paliv. To co tady předvádíš ty je skutečně k smíchu - přečti si to někdy po sobě co tady plodíš za zhovadilosti bez špetky soudnosti ty manažerskej dálkáči. Tohle skutečně nemá smysl s takovejma lidma cokoliv řešit ;-\
27. 9. 2013 07:45
Re: Chip TDi
Super argumenty. Přesvědčil jsi mě. >:D
Avatar - honza84
27. 9. 2013 17:08
Re: Chip TDi
bohužel automobilový weby a diskuze na nich jsou narvaný vyšinutejma fanatikama jako ty který z toho dělaj soutěž o přesvědčování, bez soudnosti a nadhledu dogmaticky razej nákej svuj blábol. Moje smůla je že se s takovejma psychoušema dycky zapletu do "diskuze" a hraju tu jejich nemocnou hru...
... jinak mam benzínovou V6ku ale osobní záležitost z toho nedělam. Běž se nechat léčit.
27. 9. 2013 19:20
Re: Chip TDi
neházej tu kolem sebe psychoušema a raději argumentuj proč se ted hodí ropy na krátky trasy... když jedu pracovně do prahy taky si raději půjčím superba tdi,na té dlouhé trase je to něco jiného. Ale jinak je to o ničem. Dokonce kolegům co mají nárok na soukr fir auto začala firma raději kupovat 1.4 tsi auta místo původních naft. Taky byla firma původně zblbá dealerem, ale pak smích po porouchaných vstřikovacích rampách, turbech, setrvačnících a spol. přešel a spotřeba je vyšší na těch trckačkách pouze o litr. Tak kde jsou potom náklady za servis a rozdíl v pořizovací ceně?. A nehraj tady zkušeného. Jsme sice stejný ročník, ale vzhledem k typu práce co vykonávám bych se divil kdybys měl naježděné v tolika různých autech koncernu to co já. OK plyn jsem neřídil to se přiznám.
Avatar - Ovosh
25. 9. 2013 21:05
Re: Chip TDi
´´lidově řiká za šest a nemusíte se bát to opepřit jako s benzínem´´

lidově možná jo, ale v testu jezdili za 7 až 8 litrů... teda nic moc na naftu...

Benzín je jednoznačná volba :yes:
25. 9. 2013 21:13
Re: Chip TDi
Naprosto souhlas :yes: , zcela zbytečné kupovat sportovní diesel, někdo ostatní je neužitečný pozlátko dieselové RS :no:

Zpět na benzín je jednoznačná volba :yes:
Avatar - Ovosh
25. 9. 2013 21:20
Re: Chip TDi
a pokud by se vymenili vstriky za ´´vetsi´´, palivove cerpadlo, aby to sypalo vic nafty tak pochybuju, ze by to jezdilo za 7l.... :-!
25. 9. 2013 21:25
Re: Chip TDi
OK,
Jsem velmi spokojen s benzínem [odkaz] [odkaz] :yes:
25. 9. 2013 21:29
Re: Chip TDi
Sportovní diesel je oxymóron ;-). Rychlý možná, sportovní jsou benziny.
25. 9. 2013 21:33
Re: Chip TDi
>:D tak přesně :yes: .
Avatar - honza84
26. 9. 2013 09:23
Re: Chip TDi
To je samozřejmě pravda. Problém tady vidim to že někteří nepochopili že ORS neni sportovní auto.
Avatar - honza84
26. 9. 2013 09:16
Re: Chip TDi
Nikdo tady nemluví o sportovnim dieselu natož o sportovnim autě kterym O3RS neni a nebude a ani takový ambice nemá. Je to rychlý přibližovadlo který hraje na efekt trochu pozérství trochu nadstandart ale o slovu sport nemůže bejt řeč. A na ten efekt a rychlý přiblížení je výhodnější nafta protože zkrátka ten benzín moc žere a o výhodách jednodušší konstrukce benzínu oproti naftě v tomto případě moderního TSI neplatí... toliko k volvum co maj natočíno pět mega. Proto tyhle bláboly s přídomkem sportovní začínaj bejt už trochu trapný. Samozřejmě pokud má někdo nájezd jako klobouk 10k za rok pak tyhle diskuze berou za svý. Mam pocit že spousta řidičů tenhle rozdíl nevnímá - pokud jsou diskutující skutečně řidiči.. to je zase ale jiná >:D >:D
Avatar - honza84
26. 9. 2013 09:10
Re: Chip TDi
Jak jezdily v testu je mi celkem šumák - Já to hodnotim podle vlastních zkušeností a vim že když tomu začnete šlapat na krk tak spotřeba u benzínu strmě stoupá zatimco u nafty to zas takovej propastnej rozdíl není. :-!
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 21:51
Re: Chip TDi
samozřejmě :yes:
27. 9. 2013 07:51
Re: Chip TDi
Možná ne u motorů SDI a prvních TDI, ve kterých tu jezdila půlka hovad na vyjetý fritovací olej... mmmm ty saze a ta vůně hranolek.. To se pěkně šetřilo milí TDIčkaři... zase jste to všem ukázali. :no: >:D :-!
Avatar - Kjirka
27. 9. 2013 16:46
Re: Chip TDi
v životě by mě taková prasárna nenapadla a myslím, že ani nikoho z těch, co tu píšou a považujou se aspoň trochu za motoristy
27. 9. 2013 19:23
Re: Chip TDi
Tak já jsem z jižní Moravy. Tady těch hovad v jedničkových octávkách jezdilo svého času kotel. I na jiné věci. Taky doufám, že takových lidí tento web navštěvuje co nejméně. Ale věřte, že v soukromé debatě jsou tito lidi nesnesitelní...
Avatar - Kjirka
26. 9. 2013 21:50
Re: Chip TDi
pochop probůh, že pokud jezdili za 7 - 8, tak s benzínem by to bylo min. o 4 - 5 litrů víc !!!
Avatar - J_Design
25. 9. 2013 22:29
Na jednu stranu chápu, na druhou nikdy nepochopím...
Že je "Škodovka" tak trochu vlasteneckou záležitostí a snad poslední podnikem s původem v naší zemi co dnes prosperuje chápu. Že dělá konkurenceschopné vozy také chápu, ale ty přitroublé názory... ještě hloupější "testy" neustále se opakujících modelů a přehnaná chvála je už trochu příliš. Auta jsou to průměrná, což vždy nebyla, už proto to lze považovat za úspěch, ale psát větu ve smyslu: kdejaký sportovní vůz bude zaskočen a podobné není už ani k smíchu.... Za peníze které stojí tady zmíněná O3 RS TDi lze pořídit vůz 1. kvalitnější 2. technicky o X let vyspělejší 3. designově propracovanější a rozhodně bych našel další kritéria ve kterých bude poražena... například cena :-) Ale ani ten vůz raději zmiňovat nebudu, jelikož by mě mnozí zde ukamenovali. A pochybuji že takové auto existuje jedno jediné, našla by se celá řada kandidátů... PS: Kdyby někdo měl v úmyslu argumentovat s "čímsi" korejské či japonské produkce, tyto stránky nejsou určeny pro Vás pánové! Například zde Vám od Vašeho problému pomohou: [odkaz] >:D
Rozbalit vlákno
1
27. 9. 2013 07:53
Re: Na jednu stranu chápu, na druhou nikdy nepochopím...
:yes:
25. 9. 2013 23:19
ale panoveee...
Panoveee,
klid....
kdo opravdu jezdil v zivote s dieslem a benzinem (ne jenom po meste a ne jenom VW group a ne jenom ve snu jako vetsina lidicek zde pritomna) tak uzna TDI... kdyz je clovek hovado, umi odepsat i uzasny benzin... proste v realu dojezd za stejne penize je proste jiny... nelzete sami sobe...
jiste..muze se stat, ze koupite poruchovy auto...ale v realu je jedno, jestli zaplatite za turbo FSI nebo turbo TDI, kdyz se to zacne s..t...skoda velika v obou pripadech...
Rise snu je hezka vec, ale realita - je proste jina. Upozornuji, ze zde probirame normalni kombik pro normalni lidi - palivo dle vyberu a chuti...kdo touzi po orgiich v benzinu - doporucuji motokary 2 takt 6 kvalt manual a hlavne dobry gumy...zavet az po prebaleni...hezky vecer panove...
Rozbalit vlákno
1
26. 9. 2013 10:24
Re: ale panoveee...
Také si myslim, ze spousta lidi tady mudruje a ani v poradnem novem aute nejela...diesel uz není to hlucne a klepajici se PD, z kterého na dalnici nad 130 boli hlava. Napr. Renault/Nissan ma moc pekne povedene diesely. A nektere benzin primovstriky nemaji moc hezky zvuk - hlavne v otáčkách. O lepsi kultivovanosti V6 diesel ani nemluve...
Avatar - domenico
26. 9. 2013 14:09
Lepší než Chris Harris
Mysleli jste si, že Chris Harris má dobré videotesty? Ne, tohle je teprv pořádný zážitek!
Rozbalit vlákno
0
26. 9. 2013 21:12
Pružné zrychlení
Může někdo z redaktorů při dalším testu změřit pružné zrychlení např. 60-100 nebo 80-120 a porovnat ho s ostatními motorizacemi OIII např. s 1,4TSI.
Rozbalit vlákno
0
27. 9. 2013 12:41
Nic moc!!!
Je to RSo a daj do toho pomalu motor z normalní verze.... :no: :no: :no: :no: :-( :-(
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Kjirka
27. 9. 2013 16:50
Re: Nic moc!!!
a co jinýho v naftě tam jako měli dát. Stejná třída jako Golf, stejný motory v naftě i benzínu, ne ?
Avatar - Chuck Norris
28. 9. 2013 10:28
pane test pilote
Zkoukl jsem vaše video očekávajíc vysvětlení vašeho zarputilého názoru o tom že nafta patří do kamen ale nedočkal jsem se a místo toho jen něco o tlačítku vrs a o tom že chybí páčky pod volantem... Chtěl bych vás jen upozornit že ač benzínová octávka v rs pojede samozřejmě svižněji na okreskách, bude mít vyšší maximálku tak využití jejího výkonu při zrychlování je naprosto tragické oproti dieselu a pokud se budete dívat na auto jen z úhlu pohledu uživatele který s autem jezdí 5dní a auto už nikdy neuvidí tak také nedokážete pochopit proč si prostě benzín tolik lidí nekoupí ač samozřejmě spotřeba není nijak vysoká při normální jízdě... máte nějaký služebák nebo jen jezdíte půjčenýma kárama? nebo máte nějaké své vlastní auto? jaké?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - šmoula nešika
30. 9. 2013 18:18
Re: pane test pilote
[odkaz] Ale ve videu byl p. Vaverka. ;-)
Avatar - SCHROJF
2. 10. 2013 12:42
FEJK
Dnes som bol v koncernovej predajni,a nakolko som cakal dost dlho na vybavenie,mal som dost casu sa jej (O3 RS TDI)pozriet na zubok.A co som uvidel: Snahu usetrit na takych veciach ako: interier...napodobenina struktury carbonu,by som este prekusol,ale toto(obrazok 6 a 7):???
[odkaz]
Hrat sa na duplex,a pravy je uplne nefunkcny fejk...a za lavym je takto okato vidiet dvojita koncovka TDIcka...
;-) Tak to snad nie!Preco to skryvat a nahradzat takouto tuzing a fejk upravou,ked sa to da ukazat aj takto
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0