Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Alfa Romeo 4C: Nürburgring za 8:04 (video)

26 komentářů

Avatar - Ham.
Ham.
Pneu Pirelli "AR" P Zero Trofeo jsou ve standardní nabídce pro 4C.
_MT_
Špatné to není. Přičemž Saurma jezdí tak o deset vteřin horší časy než tovární jezdci Porsche (když testoval 911). Jen obutí udělá velký rozdíl. Mícháme jablka a hrušky.
_MT_
"Vůz byl v sériovém stavu, pouze na speciálně vyvinutých silničních pneumatikách Pirelli "AR" P Zero Trofeo, které speciálně pro něj italský výrobce obutí vyvinul."

A udělejte něco s tou hmotností. Uvádět suchou je matoucí.
Provocateur
A jé. Tady někdo šlápl Renaultu na kuří oko a dokonce si dovolil zajet i rychlejší čas 😄 Ono o "sériovosti" Meganu se dá taky pochybovat 😉
Avatar - Jaros71
Jaros71
Skvělý výkon tohoto lehkého sportovního vozu! :yes: :yes:
Alfa Romeo prostě stále umí!
A kdyby dostala silnější motor.. 😉 a pilotoval ji závodní jezdec..
Avatar - iudex
iudex
Alebo tri jazdy na okruhu. 😉
Provocateur
Nepochopil jsi spíš ty mě. "Nesériovost" Alfy nezpochybňuji, narozdíl od Renaultu 😉
Avatar - iudex
iudex
Myslím, že ten čas je dobrou odpoveďou na otázku, či sa môže Alfa porovnávať s Porsche (Cayman a spol.). Z hľadiska času na NS 4C je medzi súčasným a minulým Caymanom, teda horšia ako súčasný Cayman, ale lepšia ako obe verzie minulého Caymanu (S aj R). Nie zlé na 1,8čku. :yes:
adamikos
Váha a poměr ps / 1 kg, to je alfa a omega (v tomto případě alfa 😄 ). V obojím je Megane horší, váha ve prospěch 4C: o 36,5%! Poměr ps / 1 kg ve prospěch 4C o 29,9 % (ve 4C jeden kW nese váhu 5,06 Kg, v Meganovi 7,23 Kg). Rozdíl v čase na kolo byl 3s, tedy o 0,7% pro Alfu ... to je dost mizernej výsledek. Přičítám ho hlavně jezdeckému umění (Megane velmi pravděpodobně testoval závodní jezdec, kdežto Alfu novinář). A nebo opačný pohled, Megane má podvozek úplně někde jinde, než 4C. Těžko říct...
sebinko
auto ma pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo a prelepene vsetky medzeri medzi dielami karoserie koli nizsiemu odporu vzduchu 😉
ci sa v takom stave bude predavat je otazne >😁 >😁 >😁
sa im machruje
_MT_
Přímo v materiálech Alfy je uvedeno, že jde o suchou. Jak je u Italů zvykem. Někdo uváděl, že provozní je rovná tuna, ale mělo by to být o něco více vzhledem k velikosti nádrže. Navíc je to myslím váha holátka, kde má spolujezdec napevno sedačku, nemáš klimatizaci, chybí nějaké airbagy atp. To by měl být právě důvod, proč má být americká verze těžší. Pořád je to lehké auto. Ale pomalu se dostáváme na úroveň MX-5.
jossalito
Mne zajímá, kolik ta guma vydrží a tím nemyslím nějakou prasečí jízdu. Jestli znáš odpověď, tak ji sem napiš, jestli ne, ani nereaguj.
MirekGTA
si mě v celku pobavil, já na běžných pneumatikách najedu max. 4000 a na okruhu tak hodinu >😁 Závodní guma ujede max. několik stovek, spíš desítek km a jak jsem pochopil, tak gumy Trofeo budou standartním obutím, tak že nebudou na pár stovek km a z tohoto pohledu to není nic vyloženě nesériového.
adamikos
Pro Megane sem bral pohotovostní hmotnost (1409). Pro 4C zde uvedenou, jestli je suchá, nebo pohotovostní, to nevím...
_MT_
Tři vteřiny v rámci jedné generace mezi Carrerou S a Turbem? Tak to bych ty tovární testy chtěl vidět. GT3 (RS) ukazuje, že je to hodně o nastavení auta a že výkon není vše (přitom hmotnostní výhoda oproti Turbu (S) není tak dramatická).
_MT_
Teď jde o to, s jakou hmotností počítáš. Mégane na tom pořád bude hůř, ale provozní hmotnost 4C je alespoň o metrák větší, než zde uvedená.
_MT_
Porsche si kvůli tomu někdy zve nezávislé pozorovatele, typicky novináře. Neříkám, že je to dokonalé. Když podvádět budou chtít, tak to zvládnou.
Avatar - iudex
iudex
4 sekundy sú značný rozdiel (napr. rozdiel medzi minulou 911 Carrerou S a 911 Turbo boli len 3 sekundy, a to bol medzi nimi rozdiel 125k). Treba si uvedomiť, že 4C má o 25 k menej, ako Megane, takže ten lepší čas ide hlavne na vrub nižšej hmotnosti.
Provocateur
Jak píšeš, aby časy byly regulérní, tak by muselo každý auto po zajetí projít kontrolou (změření výkonu, kontrola všech dílů atd...).

Proto mě zarazilo, že jsi hned poukazoval na nesériovost Alfy. Přitom zrovna u toho Meganu nepochybuje o sérivosti skoro žádnej její fanda...
sebinko
pochybovat sa da o uplne kazdom aute, ktore tam kedy zajazdilo rekord.
kedze nevies ci nema o 100k navyse, ci zmes v pneu je totozna s tym co sa predava (aj ked design moze byt), ci nema inak nastavenu geometriu .....
Avatar - iudex
iudex
No ale Saurma jazdí na úrovni závodných jazdcov: pozri si, koľko najlepších časov na NS spravil práve on (on a Walter Rohrl sú najčastejšie mená medzi vodičmi, čo zajazdili najlepšie časy). Takže dosť pochybujem, že nejaký ex F1 pilot by to nejak citeľne stlačil.
Keby som vedel aspoň spolovice tak dobre šoférovať, ako tento takmer-dôchodca. 😉
adamikos
Takže podle těchto dat je curb weight (pohotovostní hmotnost) 895 Kg. Tedy moje počty výše jsou relevantní.
[odkaz]
jossalito
By mne zajímalo, kolik s těma semislickama najezdíš na normálních cestách, než je vygumuješ. Tak 8 tis?
sebinko
evidentne si ma nepochopil. najdi si na nete ako ta 4C vyzerala pri tom meranom case 😉
no a v takom stave sa nebude predavat. a taktiez pochybujem ze tie semislicky bude mat od vyroby
sebinko
porovnavas s porsche co je OK.
ja by som to porovnal s o 400kg tazsim Meganom (ano, ma o 25k navyse >😁 )

teraz budem trochu teoretizovat, takze sa do mna zasa vsetci nepustajte. ale je podla mna kazdemu jasne ze s Trofeo gumami je auto oproti standardnym minimalne o 10s rychlejsie.
sebinko
mne skor islo o to, ze napriek vahe a dalsim "upravam" to zajazdilo len za 8:04 ;-\
podla mna ziadny vykon.

no a k tomu pochybovaniu. ako som pisal ja aj ty, o kazdom aute sa da pochybovat.