Populární britský novinář Chris Harris detailně představuje Ferrari F12berlinetta a zároveň předvádí, jak si užít den, když máte pro sebe tento supersport, prázdný závodní okruh a pět sad pneumatik.
Auto je nádherný! Jezdí bezpochyby skvěle, je to prostě jewel of engineering.
U takovýchto aut slyšíme často kritiku - "k čemu tolik síly a výkonu, když je všude 50/90/130 limit?", na kterou bych rád odpověděl: "Člověk si to může užít na okruhu a tam tu sílu využije", ale tady takovou odpověď nemůžu uplatnit. Očividně ani na okruhu za sucha to nejde vzužít. Jde slyšet, jak Chris v zatáčce lechtá plyn a ani za ní nemůže využít všechen výkon a to má ještě naschvál zařazen vyšší rychlostní stupeň, než by bylo ideální, aby snížil krouťák na kolech.
Je to krásné auto, to opravdu, ale podle mě už trochu moc, když i na okruhu za sucha je výrazně přemotorované... ;-\
Já mluvim furt stejně >:-[]
a tys zapoměl vodpovědět. Tak jak? Už ti došlo že si zbytečnější než jakýkoli Ferrari a hloupější než třeba Chris Harris? >:D
Při volbě člověk vs robot ti vyšla kráva? :yes: >:D >:D >:D
No tak k tvýmu chápání kdy ultraúzkoprse nad všechno stavíš kde je uloženej motor a přitom tě nezajímá rozložení hmotnosti mezi nápravy to pasuje :yes: >:D >:-[]
Re: F12berlinetta je odporné auto a není to Ferrari
K rávo, F12 má docela dobré uložení motoru,ale nemám to auto rád z jiného důvodu a nemusím ho uvádět, prostě se mi nelíbí , vedle 458 ky je F12 hromada šrotu a hotovo taky nemám rád FF a tebe
Re: F12berlinetta je odporné auto a není to Ferrari
..a převodovku vzadu a rozložení hmotnosti 46:54. To všechno sem trpělivě flyboyedovi vysvětlil a proto teď řikám že je idiot trotl * nepoučitelný pako co má v hlavě slámu a nemá smysl s nim jakkoli diskutovat >:-[]
Re: F12berlinetta je odporné auto a není to Ferrari
Motor uprostřed sa berie kde leži medzi prednou a zadnou nápravou v strede blbe*ku!!! Kokpit auta je takmer na zadnej náprave, ale to tvoja trolia hlava nepoberie >:D
Re: F12berlinetta je odporné auto a není to Ferrari
No právě že furt nemáš >:D >:D >:D >:-[]
458 ItaliaV8 kterou jako schvaluješ má rozložení hmotnosti 42:58, FF nebo F12 s V12 na který bleješ maj 47:53 respektive 46:54 :yes:
Kde je motor ti může bejt u .., to podstatný je rozložení hmotnosti mezi nápravy >:-[]
Re: F12berlinetta je odporné auto a není to Ferrari
Ono existuje víc uložení motoru než jen vpředu, vzadu a uprostřed. Respektive existují i podskupiny. Například vpředu(starší AUDI), vpředu uprostřed(F12), vzadu uprostřed(458 Italia), vzadu(Porsche 911). Pozice odpovídá uložení mezi nápravami.
Tudíž podle toho co chcete postavit si určíte uložení. F12 nepotřebuje šetřit místo a hmotnost jelikož je to prakticky GT, ale 458 už je supersport, který se snaží být mechanicky efektivní a zbytečně nezvyšovat hmotnost. Tzn. že u 458 prakticky neexistuje kliková hřídel, která něco váží a navíc se na ní ztrácí nějaké drobné procento výkonu. Z toho důvodu tento princip používají monoposty F1. A F1 měli kdysi motory vpředu uprostřed a poháněná zadní kola a to jestě na začátku 60. let.
Re: F12berlinetta je odporné auto a není to Ferrari
Tak proč tedy píšeš, že F12 není Ferrari s motorem uprostřed, když očividně i podle tvého poslední příspěvku chápeš co je uložení uprostřed. Dokola a dokola si protiřečíš. Nauč se chápat z textu a následně vyjadřovat názor z toho plynoucí.
PS: Sám stařík Enzo nevěřil uložení motoru vzadu uprostřed a až potom co Lambo předvedlo, že to funguje u silničního auta, tak to překousl. Což je doba zhruba 25let po založení značky Ferrari.
Re: F12berlinetta je odporné auto a není to Ferrari
Pro většinu lidí je to jasný
že když řeknu auto s motorem uprostřed tak ví , že je to auto s motorem před zadní nápravou
pro méně chápavé to vysvětlím
1) motor ve předu, před přední nápravou viz hodně staré audi
2) motor ve předu, který je za přední nápravou např: Viper,Corvetta, F599
Když řeknu motor je ve předu je to jedna z těchto dvou variant
když řeknu motor uprostřed, platí jenom jedna varianta
motor je před zadní nápravou, např: Ferrari 458
A když je motor vzadu, platí také jenom jedna varianta
motor je za zadní nápravou, například porsche 911 a Iveco iris Bus
Existují idioti co si myslí že motor za přední nápravou, znamená mít motor uprostřed,ale to je omyl, tak se prober(te) platí i pro všechny ostatní troglodity
612 a 599 jsou odporné ,ty ostatní nevím, neznám, ale jestli mají motor ve předu tak jsou to taky šunty, Ferrari = jedině s motorem před zadní nápravou, jinak to není opravdové Ferrari, ale jenom jakási náhražka
Na FF stačí Audi A6 bi td quattro - já bych volil All road, nebo Mercedes E,nebo BMW 5
německé prémiovky FF neporazí výkonem, zrychlením 0-300 km/h ani časem na okruhu,ale v bžném životě jsou tyto nedůležité parametry zbytečné a hloupé
prémiovky vyhrajou velikostí kufru , skutečným 4x4 a né jakousi náhražkou v podání FF,dále místo pro 5 lidí a všechny pohodlná a né jenom u Ferrari pro dva ve předu a pro dva lidi bez nohou do zadu, větším dojezdem a méně zastávek u pump se smaže ten náskok při zrychlení u Ferrari, protože u pumpy člověk ztráví víc sekund či dokonce i minut,přejedou přes retardéry a zvládnou i lehčí terén , Ferrari nic z toho neumí
F12 je takové atypické auto, tak mě nic nenapadá co by sním mohlo měřit sílý, je spousta lepších aut jak F12, akorát F12 je hloupé auto a hloupá kategorie,takžé nemá hloupého soupeře, ostatní výrobci aut totiž autu s motorem ve předu tolik výkonu nedávají, protože mají přeci jenom rozum
NA Californii bez problému stačí a předčí jí Sl od AMG Mercedesu , nebo nejostřejší BMW 6, SL se mi zdá ale jako vhodnější soupeř
Nech toho, seš trapnej :no: Zkus si radši konečně přečíst něco vo uložení motoru a rozložení hmotnosti. Ze začátku to byla sranda, teď už fakt jen blábolíš >:-[]
Ferrari naštěstí žije a to čím dál tím líp...kdyby jsi tak chtěl přestat tady vypruzovat. Autům nerozumíš, jen napadáš ostatní a napíšeš víc písmen, než je třeba.
>:D
Ale ať se jen nechechám, říká ti něco Ferrari Daytona? I mezi nejhodnotnějšími auty světa tuším nějaké to neklínovité ferrari z motorem vpředu bude... A poloviční ferrari Dino má motor příčně, stejný/ě jako legendární Lancia Stratos...
Hele Mercedes mám rád..
Ale ukázka ze sprintu je o ničem..
Tam záleží jak se podaří odstartovat.
A taky na počtu koníků..
Asi není náhoda , že jsi tam dal nejlevnější a nejslabší Ferrari v nabídce a kabrio k tomu.. :-)
Ssoučasné SL 63 AMG mi nedává smysl. Stojí jako C 63 AMG a Jaguar F-Type k tomu. Takže by mohlo být sebelepší, ale pořád by mi na MB připadalo předražené.
Asi to není auto pro tebe. Velký roadster něco stojí. V nabídce najdeš prvky, které ti nikdo z konkurentů nedá. Takže si svou cenu zvládne obhájit, pokud o něco takového stojíš.
Ani tak nejde o rozsáhlou výbavu, ale o specifické prvky, které zpříjemní cestování. Už jen taková hloupost jako odvětrávání sedadel. 63 se umí projevit, ale v první řadě to "uřvaný roadster" není. Pokud někomu jde o sportovnější stránku věci, je tu spíš SLS a v budoucnu SLC.
Když jsem byl na základní škole, tak se velké (S/ SL/ CL) 55 AMG pohybovaly přes 10 milionů. "V základu." Dnešní ceny mi tedy přijdou příznivé. :-) Vem si, že SL 500 začíná na zhruba 3 milionech. Stejně jako 911, není to auto pro málo majetné. Navíc základ tu není zrovna auto bez střechy a dveří. ;-) I proto není cena z nejnižších, podobná auta se nemají moc podbízet. Není to pro každého a nemá to být pro každého.
Jasně, na cenu se v téhle třídě pomalu přestává tolik hledět, ovšem trvám na názoru, že s Jaguarem si člověk zajistí minimálně stejnou prestiž a že céčo (to příští) nabídne solidní luxus pro víc pasažérů, ačkoli nemusí mít tak exkluzivní vybavení.
Jak jsem napsal, nebude to auto pro tebe. Už to, že k SL pleteš F-Type. Síla těhle Mercedesů není v prestiži. Ne, že by to bylo malé jméno, těch tam nahoře není, ale je to domácí hřiště jmen jako Ferrari, Rolls Royce, Aston Martin, Bentley. Úroveň exotik je dnes celkem vysoká, ale Mercedes byl a do dnes, řekl bych, je tou rozumnou volbou. Auto, které prostě funguje. Plus patří na tu pohodlnější část spektra, což mi vyhovuje. Na rozdíl od většiny provozuji otevřené auto po celý rok.
S přepravou lidí vzadu v C bych si nedělal iluze. D3 jsou plnoformátové automobilky. Nemůžou střední jen tak nafouknout. Chceš více místa? Máš E. Nestačí? Je tu S.
To je argument... Když chceš dělat dojem, tak si kup Ferrari. Cizí jsou mi celkem ukradení. A protože je mezi nimi nemálo magorů, upřednostňuji nevyčnívat. Mám klid a to je pro mne cenná komodita. Navíc do Pařížské by mě nedostali ani párem volů. Takový přístup k zákazníkům a ceny si můžou nechat pro turisty. Pravda, roky jsem tam nebyl, ale nedělám si iluze.
No, mluvíš tu o F12, FF nebo 599 jako nepravých ferrari. Ale nemohu si pomoct - tyhle ferrari mi pořád přijdou víc supersportovními Ferrari než Cayman pravověrným Porsche. I když nepochybuji, že je to skvělé auto. Nechci se tu pouštět do další nekonečné hádky, ale 911 se mi zdá obdobné jako 458 - ostatní modely mohou být nakonec lepší volbou, ačkoli v něčích představám nemusí být tím pravým ořechovým.
Když se člověk podívá do historie, tak FR uspořádání je pro silniční Ferrari typičtější než MR. To bylo vyhrazeno závodním strojům. A když se podíváš do historie Porsche, tak co najdeš? 356. Oproti tomu jsou Boxster s Caymanem o poznání dospělejší. Proč by to ale nemohlo být Porsche?
Souhlas nový Cayman je excelentní a hezky nám zraje, jestli s každou generací bude takový progres tak za 5-7 let by mohl být Cayman na úrovni současné 458ky
Já vím, jak jsem uvedl výše - motor vpředu má spousta skvělých Ferrari - např. Daytona. Přirovnání jsem chtěl dokázat, že podobně by se dalo polemizovat i o řadě jiných aut. Cayman má horší prestiž, jelikož přišel v době zhoršující se kvality, jelikož to byl dostupnější model než 911, kterým nebylo nikdy moc přáno, a jelikož vychází z Boxsteru s motorem uprostřed. U 356 je vidět doba vzniku a příbuznost s VWBroukem.
AMG není úpravce (tedy všechny 63 jsou bez úpravy AMG). K videu nemá smysl se vyjadřovat. California by měla být ve sprintu rychlejší. Ale ve hře je hodně faktorů. A pokud jsi tímhle chtěl tvrdit, že odpovídajícím protějškem Californie je SL 500, tak by sis asi měl dát studený obklad.