na ten druhý už ale nic moc. Předek sám o sobě je sladěn dobře, když se člověk ale koukne na bok, vypadá to jako amatérský tuning... ty kulato-ostré linie mlátí do očí. Kdyby aspoň ta zrcátka byla hranatá.
A aký zmysel majú všetky tie pakety S-line, AMG, M-paket, R-Line.... buď znižujú alebo pritvrdzujú prípadne oboje a ľudia si to kupujú lebo do terénu so svojim SUV aj tak niekdy nepôjdu... ;-)
Máš pravdu. Yeti projede podstatně víc, ale do takových situací ho 99% majitelů nikdy nedostane. Vrcholem terénu bude louka nebo polní cesta. Osobně jsem jezdil s Yetim v Mostě na polygonu a prolítnul bez problémů bahnitou kaluží až mi to šplouchlo přes auto a to prosím na letních gumách tohle běžný osobák nikdy nedá. Jinak já jsem projel v zimě s obyč oktávkou tam kde zapadl týpek se Samurajem, takže co dovede auto je jedna věc ale hodně je to řidiči ;-)
To bych pochopil pro 70 letýho staříka, který se pochopitelně za volant sporťáku bude těžko skládat, ale co mají za problém s nastupováním 40 letý týpci eventuelně mladá buchta v lodičkách to nevím.
Souhlas, ač rád za volantem volím sportovní posaz, přesednout pak do něčeho vyššího je vždycky příjemné, přesně jak píšeš, rozhled, nastupování atd, mě dává SUV smysl i bez terénu
Tak není nutný brát hned placku co leží na silnici. On i takový Superb nabídne příjemný cestování a to i bez toho aby to mělo čelní odpor jak dálniční návěstidlo.
Pokud si dokážeš správně přeložit zkratku SUV tak zjistíš že se tam nad terénem dvakrát nerozplývají..Jde tu spíše o prostor a jeho využití než o nájezdové úhly. Audi allroad taky není off road,jen protože má náhon 4x4..
Já si zkratku SUV dokážu přeložit celkem správně. Viz např. wikipedia
[odkaz]
Prostoru v SUV je úplně stejně jako v osobním autě někdy i míň. Jediná výhoda proti osobáku je vyšší světlá výška využitelná právě v hůře přístupných oblastech eventuelně v lehčím terénu. Já tu nemluvím o pohonu 4x4, takže All Road je mimo mísu to beru jako normální osobák se 4x4, mluvím tu o celkové vyšší stavbě auta.
To je naprosto zásadní otázka, že? >:D Článek je spousta vět nad obrázkem nějakých patlalů. Informační hodnota nula. Jinak o verz Yeti RS si můžu myslet co chci, ale je nad slunce jasné, kam značka Škoda patří v rámci koncernu. Rapid a částečně OIII udávají směr kam se bude ubírat vývoj verze Yeti RS >:D
To není zase tak jasné jak by se mohlo zdát. Jsou tu už notně zastaralé teze o konkurenci pro Volvo... jsou tu slogany jako Simply clever nebo Value for money (tedy více plechu za stejné peníze = příklon k lowendu)... na druhou stranu tu ale je Octavia RS, je tu Fabia RS, je tu Superb 3.6 4x4 DSG, chystá se velké SUV.
hmm.. to jo - ale v praxi prostě škodovka směřuje do "lowcostu".. zatím provedením. Cena možná přijde později.
Vlastně se na ně člověk ani nemůže zlobit.. setrvačnost je svinstvo a dokud to lidi kupují i draho, tak proč jim to prodávat levně?
Škodovka prostě má být levné a relativně velké auto.. vždy v rámci své třídy.
Může se nám to nelíbit... ale to je asi tak všechno, co s tím můžeme dělat.
Howgh.
Technika je napříč celým koncernem stejná, ale podívej se, jak Škodovka šetří na psažérech - použité materiály, odhlučnění, komfort jízdy a různé drobnosti které utváří celek. Na tom prostě ve Škodovce šetří jak se dá a s postupem doby čím dál víc. Z mého pohledu je např. Rapid v těchto ohledech ne nepodobný Thalii a to za cenu téměř dvou Thalií.
Na druhou stranu všichni výrobci se snaží šetřit na různých drobnostech, ale u většiny z nich to není tak okaté a nebo to alespoň maskují lepší cenou.
Jistě - šetří... zatímco ostatní... taky šetří, nebo krachují. Nebudu tu raděj ani otvírat téma Lancie ;-)...
Pokud vezmeš Octavii jako aktuální jádro nabídky... nemůžeš pochybovat o tom, že toto je mainstream, špičkový mainstream. Má své slabší stránky... třeba komfort... a má své lepší stránky - třeba motory a převodovky. Takové RS (ať už v benzínu nebo naftě) je za dané peníze auto, na které konkurence de facto nemá odpověď...
Lancia jako taková je v p*, o tom není sporu a netřeba se jí v tomto zastávat. Její sláva a doba, kdy dělala špičková auta, je ta tam, ale zas je na co s láskou a úsměvem vzpomínat :-) Na druhou stranu, když už jsi do té Lancie, alespoň náznakem rýpnul, na Voyagera také není adekvátní odpověď u konkurence a Thema se vyjímá nad konkurencí poměrem cena/užitná hodnota a po svezení mě až překvapilo, jak příjemný auto to je a to ikdyž vezmu v potaz prémiovou německou trojku. Je pravda, že s Lancií to má společné jen logo, ale přesto prodeje těchto vozů jdou alespoň částečnou měrou do kasy Lancie, když už nic jiného.
Co se Octavie RS týče, na tu konkurence nemá odpověď z hlediska karosářské varianty, většina aut nižší střední třídy jsou zkrátka sedany, hatchbacky nebo kombíky. Když to vezmu kolem a kolem, na hatchback nižší střední zase nemá odpoveď Škodovka. Mainstream to každopádně je, to nikdo nezpochybňuje, stejně jako se nesnažím zpochybnit, že šetří všichni výrobci. Bohužel u té Škodovoky to je ale tak nějak víc vidět. Možná ani ne vidět, ale spíš cítit. Co se celkového pocitu z auta týče, tam Octavie konkurenci má a ne zrovna slabou, málokteré konkurenční auto za cca 600 000 působí tak oškubaně, jako při této cenovce působí Octavie. A nemluvím teď o porci výbavy jako takové, tam jsou si všichni mainstremoví výrobci plus minus kvit. Paradoxně ještě u minulé generace ve srovnání s tehdejší konkurencí za stejné peníze tomu tak nebylo. Stejně tak Fabie ve srovnání se sobě rovnými a ve srovnání s minulou generací a sobě rovnými tehdejší doby. O Rapidu nemluvě, v práci máme Rapidy s pořizovací cenou přes 500 000kč a i při téhle částce (rozuměj téměř max výbava a nejdražší motor) nevím, jestli to není jen vtip a nezapomněli nám za dané peníze dát druhého zdarma.
Za 600 je RS s xenonama a 2.0TSI 162kW. Zkus do ní sednout... já mám testovačku za sebou a interiér mám jednoznačně na straně plusů. No a teď mi napiš, jaké jiné auto za 600 pro rodinu je lepší. Já mám pár kandidátů, ale RSko je favorit... vždycky je to něco za něco, ale Octavia má hodně co nabídnout.
Rapid je lowend, tam není o čem diskutovat... ale povedený lowend.
Tys mě asi nepochopil. Nepíšu o slabých motorech nebo špatné výbavě za dané peníze, v tomto ohledu jsou si všichni konkurenti podobní Za podobné peníze najdeš podobně silný Ford, Volkswagen, Renault, Opel atd., vybavenost aut se za roky celkově posunula kupředu a žádná automobilka nenabízí vysloveně holátko (ikdyž je pravda, že některé příplatkové prvky jsou občas úsměvné - viz. příplatek za manuálně sklopná zpětná zrcátka nebo loketní opěrku u Audi A5). Mluvím tu o pocitu z auta jako takového, ne o motoru nebo výbavě. Škodovka na tomhle prostě šetří. Mají sice všechno poměrně robustní a dobře slícované, ale ani to nezabrání tomu, aby nebylo žáádnou vyjímkou povrzávání interiéru již po pár tisících km. Zrovna včera jsem jel s fungl novou Fábií rovnou ze showroomu a už jí vrzala palubka :-) Ale abych Škodovce nekřivdil, tomuhle zkrátka asi globálně zabránit nejde a je to běžné i u jiných automobilek. Ale co mi vadí, že Škodovka šetří čím dál víc na svých pasažérech ve smyslu útulnosti, rozmazlování posádky, různých drobných detailů. Minimum čalounění, minimum odhlučnění, malý důraz na komfort (vyjma prostoru pro nohy, tam naopak smekám), auto působí jak vykradený a na každém centimetru je znát, že se šetřilo a jak se šetřilo. Sedni si třeba z Golfu do Octávky a pocítíš ten rozdíl. A to je Golf navíc levnější, i ve verzi variant. Každá automobilka šetří, ale u Škodovky je to nejvíc zpozorovatelné. Btw. Octavii RS znám, taky máme dvě ve firmě. Je to prostě líp vypadající Octávka se silnějším motorem a se zachovanými všemi dobrými a špatnými vlastnostmi klasické Octávky, nápis RS a pár koní navíc z toho jiný auto neudělá.
Hele, já prostě z Octavie nijak odvařenej nejsem. Nebudu tvrdit, že je to vyloženě špatný auto, ani žádnej zázrak. Jezdí to, brzdí to, zkrátka dělá to to, co to má dělat. Ale já se v ní necítím dobře, působí na mě jak vykradená. Je neútulná příliš plastová, příliš strohá a dosti hlučná za jízdy. Sedadla také nejsou víc než průměrná. Je plno aut v dané třídě, která na mě působí lepším dojmem a oproti Octavii ztrácí pouze pár litry v kufru a pár centimetry za předními sedadly. A kdybych měl brát přímo srovnání cenové, lépe se cítím například i v Citroenu C5 nebo Renaultu Laguna, což jsou mimochodem vozy cenově s Octavií srovnatelné, byť spadají do třídy střední.
Ta samá situace je u Fabie, je vysoká, úzká, s ne moc vyhovujícím posazem, interiér strohý s typickými ctnostmi i neduhy koncernových aut. Navíc s každým faceliftem se šetří víc a víc, byť pomalu a decentně, aby to nebylo tak do očí bijící.
Rapid je kapitola sama pro sebe, to je prostě Thalie za cenu skoro dvou Thalií, pocitově je auto otřesné a když se podívám do ceníku jiné neprémiové konkurence, co za dané peníze nabízí, tak je ještě otřesnější.
Superb ok, neurazí, nendachne, současná generace je vcelku povedená, má bezkonkurenční místo pro nohy na zadních sedadlech, obří kufr. Toto je ovšem vyváženo úzkou karoserií a spíše průměrným komfortem cestování. Jsem zvědavý, kam se Superb posune v nové generaci, tahle v rámci třídy ujde, ikdyž přesto oblíbence mám jiné.
Yetiho srovnávat nebudu, s tím mám jen cca kilometrovou zkušenost. A v Citigo jsem ani neseděl. Třeba časem :-)
Velké SUV bude. Škoda se nejspíš podrží svého konzervativního designu, což je v mých očích u SUV šťastná volba... jak mám například vcelku rád designový jazyk Kie, tak k těm SUV mi to úplně nesedí. Nevím proč by to nemělo dopadnout dobře.
Konkurence pro Volvo nebyl vtip, bylo to pozicování značek ve smyslu jejich hodnot, před nějakými... nevím, 15 lety? SEAT - Alfa Romeo, VW - Mercedes, Škoda - Volvo.
Tohle se mi zdá jako čiré bláznovství, vyjma chtíče konkurovat Seatem proti Alfě Romeo, ale tohle zacílení výsledně jaksi nevychází a Seat je dost v háji. VW rozhodně necílí proti Mercedesu, od mají Audi, Volkswagen je pořád jen mainstream. A Škodovka proti Volvu? To je porovnání neporovnatelného.
ďalší článok o tom čo Škoda neplánuje vyrábať... čo si prečítame zajtra? ... že Škoda neplánuje vyrábať predĺženú verziu Rapidu Laurin & Klement? ... alebo v akom aute mala prvý sex nejaká pochybná celebrita???... čo keby ste radšej písali o tom čo automobilky naozaj chystajú a nevenovali sa nejakým pochybným virtuálnym tuzingom !!! :no:
Zase jeden nadpis z kategorie bulvárních...Yeti s jasnou budoucností - co si z toho má člověk odnést? No přeci, že se Yeti RS bude vyrábět a tak si musí přečíst detaily v článku, tzn. kliknout na odkaz, zobrazit další reklamu a na prvních dvou řádcích zjistit, že se to auto vůbec vyrábět nebude. Krásný příklad toho, jak se získávají imprese :-)
Každým dnem mě auto.cz přesvědčuje o tom, že čtenář je až na posledním místě...mám pocit, že jim o kvalitu nebo nějaké přínosné informace o autech už vůbec nejde, ale duchaprázdné články používají již jen výhradně jako nástroj pro zisk peněz z reklamy. Dřív to byl web, který založili lidé, které to bavilo a dělali to kromě peněz i pro své vlastní potěšení. Od doby co to vlastní RAS to jde tak maximálně do pr.... :no: