Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: GM by mohl přenechat podíl v Opelu výměnou za investici, navíc Saab zdarma jako bonus

Nový majitel podílu GM bude muset investovat minimálně 500 milionů dolarů (přes deset miliard Kč) do nového podniku vytvořeného z evropských aktivit GM.
Zpět na článek
Avatar - Stephen
28. 4. 2009 12:53
Re: OPEL EU
Velmi zajímavá informace, kdy že se stal Dodge součástí GM?!
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2009 18:05
Re: NEchtěla bych ...
Máme opravdu STEJNÝ pohled na věc ;-\
Pro Saab to do budoucna vidím :no:
21. 4. 2009 16:51
Re: NEchtěla bych ...
osobně si taky myslím, že automobilka typu Saabu samostatně přežít nemá moc šancí. Dlouhodobě. Jaguar si to může dovolit, je to exkluzivní značka.

Bohužel pro Saab, jeho situaci nechalo GM zajít až příliš daleko. Měli ho prodat tak před 5 lety. Místo toho sami nevěděli co si s ním počít, takže kdo nic nedělá nic neskazí...Ale bohužel skazil.

Právě jsem se dočetl, že pro modelový rok 2010 se má V6 (jediný benzinový) stáhnou z nabídky pro model 9-3. Je to sice zatím jenom pro US, ale myslím že to postihne i ostatní trhy. Ano, bohužel všelikajé ekoteror normy svazují, ale tímhle se Saab znova o krůček přiblíží bežné mainstreamové konfekci (bez urážky) a jeho místo by přece jenom mělo být trošku jinde.

Já osobně mám rád na silnicích pestrost. Proto mi je vždy velice líto každé jedné značky která zanikne. ;-\
Avatar - DaewooMaster
21. 4. 2009 15:13
Re: vysvětlená
Nevím, co si mám představit pod pojmem "těžká popelka v šoku", když třeba taková Škodovka neprodala ve svém rekordním roce 2008 ani polovinu aut, co "popelka" Daewoo. Portfolio Daewa je IMHO také mnohem vyváženější a pestřejší, mám-li zůstat u Škodovky, navíc až se GM zbaví Opelu, nebude mít v Evropě co nabídnout, pokud se podle Tebe zbaví "nehodící ho se portfolia", které ovšem nemá čím nahradit nebo doplnit. Tvá "těžká popelka v šoku" je druhou nejsilnější korejskou automobilkou (beru-li v úvahu fakt, že KIA patří Hyundaji :-)). A mám-li zmínit nějaká konkrétní čísla, tak např. za květen 2008 (kdy se zrovna Daewu moc nedařilo) byly prodeje korejců následující:

Hyundai Motor: 251 271
Kia Motors: 122 874
GM Daewoo: 90 127
Renault Samsung: 17 657
SsangYong Motor: 7 176

Jinak dotazoval jsem se o kousek výš na věrohodný zdroj Tvých informací? Tvé subjektivní pocity sice neberu na lehkou váhu, ale jako relevantní zdroj informací mi nestačí ani po vysvětlení... ;-)
Avatar - Hammunasakra
21. 4. 2009 14:17
Re: NEchtěla bych ...
Myslím (domnívám se), že těch 100 t. je spíše "zbožněOPTIMISTická" verze, typu "že by, kdyby, NAPROSTO vše a TOTÁLNĚ skvěle fungovalo" - 100 tisíc by (jen tak tak) stačilo.
Saab se musí "vyrovnávat" značkám, které "chrlí" další a další "vynálezy/novinky" nové technologie a motory - myslím že tomu NELZE dlouhodobě konkurovat (za poslední 10tiletí začal poměrně HODNĚ "zaostávat" a to se bez BIG/velkých možná OBROVSKÝCH investic "dohnat" NEdá ... si myslím já)
V6 nafta "jistojistě" NENí (opět) vlastní vývoj - bude to asi ten V6 o kterém se mluví, že se připravuje pro Cadillac.
Nedávno jsem na silnici potkala stařičký 99 (? - myslím) a jel velmi "suveréně" a byl skvěle "živý", ale saab kdesi cestou "zaspal" či "špatně odbočil" - to dnes NEstačí - navíc ze současných (asi 100x faceliftovaných) modelů nemám ZDALEKA tak "dobrý pocit", jako kdysi z toho modelu 99.
Jak sám "správně" píšete - saab je dnes vlastně spíše (schopný) "tuner", než plnohodnotná automobilka = stát SÁM na VLASTNÍCH nohou - to vidím skoro jako NEmožné ;-\
Ale třeba se "mýlím" ...
Pěkný den ;-)
21. 4. 2009 09:58
Re: NEchtěla bych ...
tak já četl, že si nechali udělat analýzu, podle které cca 100 tis ročně je hranice rentabilnosti.

Otázkou ovšem zůstávají kritéria v rámci této analýzy - co všechno si budou vyvíjet sami, co budou brát od jiných? Teď vlastně nemají žádný vlastní podvozek, vše stojí (i když na značně modifikovaných) platformách GM, motory benzinové 4válce jsou jejich specialita, ale 6válec berou od Holdenu (takže australský GM), naftu komplet od Fiatu (v rámci kooperace GM-Fiat). Nová 9-5 má plánovánou 6válcovou naftu, bohužel jsem zatím nezjistil jestli vlastní vývoj nebo od někoho převzatou.
Vývoj všeho je skutečně finančne velice náročný. A Saab, když chce hrát hlavně proti německé prémii, musí nabídnou špičkovou techniku a vychytávky, a to je ještě dražší >:-[] Uvidíme jak to dopadne, vývojové centrum ve Švédsku je na slušné úrovni (úpravy podvozkových platform, vývoj Turbo 4válců, nebo třeba vylepšení 1.9TiDS na biturbo) a má potenciál. Otázka jestli bude mít taky budget :-!
21. 4. 2009 07:09
Re: vysvětlená
To co sem napsal je pravda a pochopil ji akorát Saman, RAAFF a málo dalších... Výkřiky alá 507 netřeba brát vážně... O SAAB se uchází několik zájemců, ale reálně ho prostě nechce v této chvíli nikdo, kdo by ho mohl postavit na nohy, někdo z automobilové branže, kdo by to s ním myslel vážně. Jsou to převážně finanční skupiny, které špekulují nad tím, jak z toho něco ještě vytřískat...
Ad Daewoo sem napsal schválně, neboť snad každý u nás ty podivné asijské aktivity zná ještě pod jménem Daewoo (teda ten nový počin se mi celkem za ty peníze taky zamlouvá). Daewoo jako takové je rostoucí, ale porovnáš li to s osttaními korejsi je to těžká popelka v šoku, která se to portfolia v podstatě taky nikomu nehodí...v době, kdy má každý svých průblémů dost. Takže abych to zkrátil.. Opel má šanci (velkou), pokud dobře dopadnou jendání mez Fiatem a Chryslerem.
Avatar - Hammunasakra
20. 4. 2009 20:46
Re: NEchtěla bych ...
... jim brát "nadšení" (a mně se Saab ještě před nějakými ... 10 - 15ti lety docela "líbil"), ale NEvím/NEvím - jestli jsou PRAVDIVÉ auto-prognózy které jsem četla, tak automobilka typu saab (jako SAMOSTATNÁ) do budoucna NEmá NEJMENŠí šanci (i "giganti" se budou nadále "slučovat" vývoj motorů apod. je ŠÍLENĚ drahý a za nějakých 20-30 let by to mělo být docela dost "jinak" a saab samotný se prostě NEudrží - si myslím já ..
Pěkný den ;-)
20. 4. 2009 20:44
Re: OPEL EU
Chevrolet a Dodge je GM, takze je jedno kterej to bude, a co vim tak predni jezdci chtej letos prave prechazet na Toyotacke motory

a co se Fordu tyce tak je to letos fraska, nejblize je Edwards a straci neco pres 200 bodu
Avatar - DaewooMaster
20. 4. 2009 18:51
Re: NEchtěla bych ...
Pod značkou DAEWOO se auta vyrábějí ještě např. ve Vietnamu nebo Uzbekistánu a prodávájí v některých postsovětských republikách (např. Ukrajina, Rusko) a možná ještě i někde v Asii. Třeba autobusy pod značkou Daewoo jsou prodávány např. v Japonsku, na Taiwanu, v Číně, v Rusku...

A rozhodně to není všude jinde "jenom Chevrolet". Namátkou také jako Holden (Austrálie), Buick (Čína), Pontiac (Mexiko a Kanada), Opel či Vauxhall (Antara v Evropě) a Suzuki (USA a Kanada).
Avatar - DaewooMaster
20. 4. 2009 18:30
Re: NEchtěla bych ...
To s tím Daewem je jenom Tvoje vroucí přání nebo ses to dozvěděl na nějakém věrohodném místě? Přijde mi totiž naprosto nelogické, že by se GM zbavoval své jedné z mála rostoucích poboček... :-O
20. 4. 2009 16:48
Re: hmm
aniž bych chtěl zlehčovat situaci Saabu - je skutečně momentálně cca 20 zájemců, kteří prošli nějakým auditem Deutsche Bank nebo koho, ohledně schopnosti převzít závazky a zajistit produkci, takže je myslím můžeme kvalifikovat jako vážné. (můžu když tak poslat link, já jsem to tady popsal velice povrchně) ;-)
20. 4. 2009 16:26
Re: OPEL EU
V Nascaru je hlavne pisecek Chevroletu a Fordu.

Dodge vyhrali jen 4krat naposledy v roce 1975 a Toyota jeste nikdy nevyhrala titul v Nascar - Sprint Cup. >:D
20. 4. 2009 14:18
Re: NEchtěla bych ...
To jsem četl, spolupráce s Fiatem by podle mě nebyla vůbec marná. Nakonec už tu byla spolupráce kvůli motorům. Taky jsem četl i o možném nástupu bývalého šéfa VW Pischetsriedera do vedení Oplu ( [odkaz] ). Tak jsem zvědav, jaká bude konečná verze.
Tak snad to nekoupí nakonec čínani a nehodí na svoje Brillanci a podobný znak Oplu a pak hurá expaze do Evropy :-)
20. 4. 2009 13:58
Re: NEchtěla bych ...
Jak o daewoo? Myslim, ze tento brand existuje pouze v korei a vsude jinde je to chevrolet, navic zrovna tato znacka ma vysledky dobre a uprime jsem o ni zminku nikde jeste ani nevidel, mozna se pletu
20. 4. 2009 13:56
Re: OPEL EU
Jasne, pontiac teda asi ne, ale na buicku a saturnu se shodnou vsichni, o tom zadna

ale co do vyberu aut, staci se podivat primo na japonskou toyotu a tolik modelu v ramci jedne znacky, to ani chevrolet nema, takze ten byznys se da urcite delat ztratove, jen by musel stat prevzit odpovednost za duchody, vymenit kompletne management a myslim, ze gm by mohl byt opet tam, kam patri
20. 4. 2009 13:55
Re: hmm
20 zajemcu ale jeste neznamena 20 vaznych zajemcu
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 13:46
Re: hmm
20 záujemcov o SAAB a ty povieš, že nie je žiadny záujemca? Pánečku, už viem, odkiaľ máš informáciu, že PORSCHE ešte len začína budovať dílerstvo v USA.
20. 4. 2009 13:32
Re: hmm
Nerad to říkám, ale o SAAB nikdo evidentně nemá vážný zájem. Ale co sem měl možnost číst, tak je tady eventualita spojení Fiat - Chrysler - Opel(Vauxhall) - GM South America (což je vlastně Opel). Vytvořila by se tak automobilová jednička (možná dvojka) světa, pravděpodobně velice dobře životaschopná... uvidíme. Za 10 dní budeme vědět jak to dopadne mezi Fiatem a Chryslerem a když to dopadne dobře, tak za dalších 14 dní budeme vědět víc o Opelu. Žádný zájem však není o Saab a an o Daewoo...
20. 4. 2009 13:27
Re: OPEL EU
no Pontiacu bych se bejt jima moc nezbavoval, ten ma v US dost velkou popularitu ve sportovni tride, ostatne staci se kouknout na nejake popularni americke zavody ( popularni samo v USA ) a hned clovek pochopi kde je sila Pontiacu, dobra pulka aut v tech seriich je Pontiac, snad jen v Nascaru je to spis pisecek Dodge a Toyoty, takze Pontiac zamerit jen na sportovne strizena auta

spis bych se bejt jima zbavil znacek jako Saturn, Buick, a z komplet portfolia vyhazel nekolik klonu ktere navzajem parazitujou v celem portfoliu GM, precijen cca 100 vyrabenych druhu a poddruhu v celem GM je krapet moc, v te rotacce na GM je presne 101 aut na vyber :-!
20. 4. 2009 13:11
Re: OPEL EU
Je to strasne,jak vyprodej v superhyper, ten GM jde fakt do kytek.

Nez prodavat saab a opel eu, to radeji zavrit buick, saturn a pontiack, tyhle znacky se zbytecne dublujou, navic jde videt, ze chevrolet je z gm zdaleka nejprodavanejsi, prevest prebyvajici modely pod nej, byl by (aspobn trosku) klid
neregistrovaný "507--"
20. 4. 2009 13:03
Re: OPEL EU
To len tu vyzerá pekne, že značku ako SAAB zadarmo. Ale čo tie problémy s jej krachom, keď bude mať nový investor plné ruky práce už s Oplom. A má aspoň schopné portfolio, no SAAB, to je takmer na nule.
20. 4. 2009 11:15
Re: OPEL EU
Saabu je sice skoda, ale nekdo z kola musi, je tu preznackovano a preautomobilovano, ze Saaba by tak byl mnohem lepsi kousek kdyby vyrabel maloseriove a zameril se jen na uzkou skupinu v nejakem segmentu
20. 4. 2009 10:51
Re: OPEL EU
No, to bych souhlasil a tahle varianta vypadá životaschopněji než ostatní úvahy okolo Saabu. Opel má podle mě dost vysokou šanci na přežití sám o sobě. A Saabu by byla škoda.
20. 4. 2009 09:42
Re: OPEL EU
No, to jsou věci - Opel, made in EU, nakonec pořád lepší než insignia s ratanovou střechou... K tomu jako bonus Saab. Jo, o tomhle by se uvažovat dalo.