Šestiválcové BMW 130i plných pět let vedlo závěrečnou tabulku hodnocení stotisícových testů Auto Bildu. Teprve kombi 528i Touring s přeplňovaným čtyřválcem 2,0 l/180 kW tohle změnilo.
Za popraskanou hlavu a -12kW výkonu po 100tis. km? Nemluvě o výrazně zhoršených hodnotách zrychlení... Takhle já si teda první místo nepředstavuji. :no:
Takúto spotrebu mám aj ja na svojom skoro 6 litrovom osmiválci v jeepe vážiacom bezmála dva a pol tony a to som mu už pár krát povedal že by sa mohol trochu v tom konzumovaní benzínu krotiť. Teraz sa mu ale musím verejne ospravedlniť, na dlhších trasách dokáže ísť v pohode za 10,5 na sto. A nemusím ani inštalovať umelý zvuk, V8 je radosť počúvať. >:D
Uz sme to tu rozoberali niekolkokrat - testeri jazdia ako prasata (alebo nevedia jazdit) a kazde auto ma vyrazne vyssiu spotrebu nez bude mat v rukach bezneho majitela.
A co ma preboha EU spolocne s tym, testeri su prasata?
Popraskana hlava je silny vyraz, jsou tam dve povrchove mikrotrhliny jake se vyskytuji i u jinych vyrobcu, coz ale neni obhajoba BMW, jen upozorneni na zbytecnou hysterii ve tve reakci, je dobre si nejprve precist cely clanek v Auto Tipu a podivat na obrazky, pak reagovat a fakta
Trhliny které jsou vidět velmi dobře okem asi nejsou moc "mikro" což?
V celém článku se o tom zmiňují jednou větou, která podivně kopíruje vyjádření výrobce. Přiznám se však že nevím, jestli tyto trhliny jsou reálně nebezpečné pro náběh např. 200tis. km, nebo zda je to pro turbomotory skutečně "běžný" jev jak tvrdí výrobce.. To se nechám rád poučit od někoho kdo turbomotory opravuje.
no u Laguny 125kW diesla to podľa Auto bildu úplne normálne nebolo, normálnym sa to stalo až keď sa to objavilo na A4.
Každý prúser začína trhlinou, nikto nevie, ktorým smerom sa bude šíriť. Ak k ventilovým sedlám, tak trhlina znamená zväčšenie priemeru, t.j. vzniká vôľa a sedlo šup do valca, k vodítkam tiež nie dobre, môžu sa pridrieť drieky. No a ku kanálikom chladenia, aspoň bude taký nádherný biely dym >:D . Je pravda, že pre niekoho, kto auto predá po 100 alebo 150 kkm to problém nie je. Problém to bude, až sa zistí, že bez výmeny hlavy tie motory cez 200 kkm neurobia a tak to prvý majiteľ nebude mať komu predať, jedine ak pod cenu v AAA. Na škole nás učili, že trhliny nie sú dobrým stavom ( dosiahnutý medzný stav materiálu ), ale uznávam, že pokrok je nezastaviteľný a trhliny ekonomike môžu prospievať >:D
:yes: Dobře napsané.Osobní zkušenost,malá trhlina v hlavě válců a neprojevilo se to nijak výrazně.Pouze špatné starty v zimě,jedna mokrá svíčka,na kterou se dostala chladící kapalina.
A přesně v tom textu o kterém se bavíme je také jasně napsáno, že odpovědní zástupci BMW se vyjádřili jak ty píšeš. Nikoliv někdo z Dekry nebo jiného "nezávislého" zdroje!!! Tak nechápu proč zpochybňuješ můj postřeh.
Nejsem žádnej fanda 4 válce 28i ale žádný problémy tohohle typu s nim nejsou. Pokud tohle neni první rozebranej motor kterej vidíš tak víš že tohle se stává, neni to žádná vzácnost. V originál článku máš jasně napsáno že trhliny v hlavě válců můžou vypadat nebezpečně, na funkci nebo životnost motoru ale nemaj žádnej vliv a tak to prostě je.
Když chceš hledat problém v motorech BMW tak až nečekaný trable měl naftovej motor N47 asi nejvíc v minulý generaci řady 3. Tam kdyžtak soustřeď svuj postřeh, tam je to zcela na místě :-)
No, tak jinému auto např. sebrali body za povrchovou korozi na (poměrně tlustém) kabelu ukostření. Ale zřejmě se nebyli zeptat u výrobce jestli to "není normální" má vliv na funkčnost, aby to mohli přejít. ;-\
No maj trochu tendenci prosazovat domácí značky ale neni to zas tak zlý.. >:-[]
A s tim kabelem mi to přijde logický, ten dřív nebo pozdějš fakt přestane fungovat a zlobit může i hned, zatimco takováhle trhlinka bude úplně stejná i po 300 tisících kilometrech :-)
Něco jinýho byla nafta N47 kde se dělo něco na první pohled podobnýho a v konečnym stádiu se materiál mezi válcema doslova rozpad. Praskající blok u týhle řady motorů je fakt problém a i když se vo tom moc nepíše u minulý řady BMW 3 se to týkalo docela velkýho počtu aut
Načněme diskusi tak trochu údernější větou, větou, která třeba někomu vžene slzu do voka, leč životem a garáží poučený čtenář jistě nemůže jinak, než pokývnout hlavou, ano ano: Auta jezdí přesně tak, jak… vypadají. Normálně to natrav, chci věřit, že dole na diskusi z tebe budou padat jen jezdecky a lidsky korektní a upřímné příspěvky.
Na potvrzení předmětného motoristického realismu nelze nezmínit aktuální test modelu BMW 528i Touring. Směšná otázka, zda BMW vůbec sto tisíc kilometrů ujede není samozřejmě na místě, zajímavé však je zjištění pánů testérů, JAK vlastně bavorák těch sto tisíc kilometrů ujel. No, zjištění je to poměrně neradostné. Tedy abych se upřesnil, neradostné zjištění to není pro majitele bavoráků, počítám však, že širší konkurence musela po seznámení se s výsledky testu notně nastražit slechy.
Tak tedy berme na vědomí, že motoristický prémiový čtrnáctideník potvrdil svými prémiovými pány testéry v doslova prémiovém testu přehlednou a potěšitelnou prémiovou pravdu – bavorák slupnul těch sto tisíc jako garážovou malinu. Bez ztráty výfuku, bez ztráty matičky, prostě… ano tušíte správně, právě čtete o sto tisícovém testovém králi AutoTIP.
Zdejší středostavovská motoristická populace, která třeba již zažila svých sto tisíc kilometrů pravděpodobně ví, zač je toho krutý reklamační loket. Jistě, není nutné tu ploše akcentovat notoricky známé obecné bolístky průměrného motoristy, a to od prošoupaného věnce volantu, přes prosezená sedadla až po odtahovou službu. Kdo neprožil, nechť si vyhledá alespoň starší testy. Leč buďme velkorysí, nejen lidé, i auta jsou jen stroje.
Pětkové BMW absolvovalo test bez jediného kazu. Došlo pouze na servis – výměna brzdových destiček. Salutujme a chvalme BMW. Prémiový produkt, prémiový výsledek. Vím, není nutné nosit šroubováky do garáže, tohle je známa věc – každý chce přece prémii. Kolik však je takových, kteří si prémii opravdu mohou dovolit, no to je právě vidět na silnicích…
Avšak zpět k testu. Z něho lze samozřejmě čerpat tradičně podrobné informace nejen k testovanému modelu. Test totiž přináší podrobné grafy a tabulky vztahující se k motorizacím, pohonům a karosářským variacím pětky. Je to velmi zajímavé čtení. Tak například vztaženo k palivu, stojí si za prvních deset měsíců prodeje 95,8% : 4,2% ve prospěch nafty. Ve vztahu k pohonům drtí čtyřkolka zadní pohon v poměru 80% : 20% Test dále obsahuje podrobné tabulky prodejů podle jednotlivých motorizací, členěné dále na suboddíly podle karoserií. Skvostné, potlesk pro AutoTIP na otevřené scéně.
Takže závěr: BMW 528i se zařadil na absolutní vrchol testové tabulky. Dodejme jen, že druhá je bavorácká jednička. Společně s testem si tedy zanotujme, cituji: „To je více než jasný důkaz toho, jak kvalitní vozy se v Mnichově vyrábějí…“
"...Takže závěr: BMW 528i se zařadil na absolutní vrchol testové tabulky. Dodejme jen, že druhá je bavorácká jednička..."
Len taky "detail": BMW 130i nieje v rebricku testov Autobild-u na 100tisic km druhe, ale prve, spolu s Mazdou 6 (ktoru si akosi "zabudol" spomenut, ako je uz u teba zvykom). Vsetky tri auta ziskali hodnotenie 1+, a preto sa svorne delia o prve miesto.
Jen takovej detail. To sis poplet. Hodnocení 1+ teď má jen tohle BMW 528 a BMW 130. Vzhledem k tomu že šlo vo starou už nevyráběnou Mazdu 6 snad eště 1. generace v žebříčku už jí neuváděj a časem zmizí i to BMW 130 ;-)
BMW i Mazda která má další 2 modely za 1 si ale samozřejmě oba zasloužej klobouk dolu a palec nahoru :yes:
Ja som myslel oficialny rebricek Autobild-u (nie to ci "vhodne" pred-zuje AutoTip). Tam je samozrejme KAZDE auto ktore testovali. Nevypadava z neho len koli tomu, ze sa uz nevyraba, respektive bolo nahradene novsou verziou (niektori vyrobcovia by to veru brali!). Napokon, toto pisu k testu BMW:
"...Null Fehler. Das bedeutet: Bestnote, womit der 5er in der ewigen Rangliste ganz oben steht, gleichauf mit dem 130i und dem Mazda6..."
"...Ziadne chyby. To znamena: najlepsie hodnotenie, s ktorym je BMW5 v hodnoteni uplne hore, spolu s 130i a Mazda6..."
Je potřeba brát výsledek trochu s rezervou, oni ti redaktoři těm autům dávají docela zabrat, např. s Passatem 2.0 TDi jezdili v průměru za 8,4 litru, s BMW 130i za 11,8 litru, s BMW 320i za 10,1 litru atd.
No nevím, píšou, že ani na ECO plus nebyli schopni jezdit pod 10,5 litru. To je docela drsný.
Nevím, kde je chyba, protože o tom motoru jsem nic moc lichotivého nečetl. Jakože aby mi turbo dvoulitr jezdil za 12 litrů, když jsem s osmiválcem jezdil za 13 a jel jak z praku, to mi moc smyslu nedává.
Je ta pětka o tolik větší/těžší než trojka? U 535i jsem opakovaně slyšel o spotřebě okolo 13 litrů, přitom 335i se stejným motorem/převodovkou jezdí za 8,5-9. A je to radost z jízdy, ne utrápený vyhoněný dvoulitr. A dát za auto s takovým motorem 2 mega...
Test na definované trati kde zkouší spotřebu všech aut skončil u 528i s průměrem 8,6 litru na začátku testu a 8,2 litru na konci testu. Rozdíl mezi 35i a 28i je 1,5 až 2 litry.
[odkaz]
[odkaz]
Při čtení toho článku jsem se nemohl ubránit dojmu, že všechno zlé bylo odpuštěno a vlastně o nic nešlo. Takové ty drobné mušky se stávkující elektronikou u auta za dvě mergle, to přeci není žádný problém, ale že u jiného auta praskne žárovka, to je průser jako hrom.... Ten článek mi nepřišel příliš objektivní. Nejvíc mě pobavila hláška o motorářích z Mnichova pár čísel po tom, co se po nich valchovali, že se vylamují kusy bloku z 2.0 TD.... >:D
to bys aspoň jednou měl přemýšlet nad řádky co píšou ostatní. Vyjadřoval jsem se ke článku AutoTipu, který jsem si koupil. Nikde nebylo napsáno, že články AutoTipu jsou pouze rešerší něčeho. Nezaobíral jsem se tu kvalitou BMW (podle mě šetří více, či méně všichni jak jen můžou) zaobíral jsem se objektivitou článku. :no:
V tom tvém čistém víně něco plave předsedo. Že by tohle všechno nasbíral jen za 2 žárovičky? >:-[]
C5 test
Zuverlässigkeitswertung
Fahrzeug nicht fahrbereit 0 x 10 Punkte
Unplanmäßiger Werkstattaufenthalt 1 x 5 Punkte
Defekte Funktionsteile 2 x 3 Punkte
Geringfügige Defekte 3 x 1 Punkt
Gesamtpunktzahl 14 Punkte
To, že zbytečně měnili audi převodovku, ktere nic nebylo, je ostuda audi servisu.
to nie je ostuda servisu, ale automobilky. To majú na prvú stranu servisky dávať inštrukciu, " ďakujeme, že ste si kúpili audi, ale nášmu servisu sa kvôli nekompetentnosti radšej vyhnite, doporučujeme servis LEXUS ( alebo iný)" . Niekedy si myslím, že miesto kecov v štýle " kúpou nášho výrobku sa náš záujem nekončí" by malo byť " kúpou nášho výrobku sa vaše starosti začínajú"
Osobne by som ocenil, keby bolo hodnotenie servisov verejne prístupné ( automobilky si ho robia ) a nemusel by som tento druh prieskumu robiť sám.
Tobě moc nejde chápání psanýho textu co? >:D >:-[]
Zrovna tak bezdůvodně vo bod hůř než Audi dopadla Insignia kvůli vybitý baterce. Zkus si to nejdřív přečíst a nedělej ze sebe zbytečně vola. A nebo jo, sedne to k tobě >:-[]
Vola ze sebe děláš sám, to je asi tak jediné čím v téhle diskusi vynikáš. Já nemůžu za to že neumíš sečíst 1+1 >:-[]
Já tě ocituju: "C5 dostala za 2 prasklý žárovičky v zadních světlech stejně trestnejch bodů jako Audi za výměnu převodovky".
Nic takového se v článku nepíše, takže lžeš opět. Prostě přiznej že jsi chtěl chlapácky vystřelit jak hrozně tomu audi nadržujou a plácnul jsi úplnou blbost.
Pro tvoji informaci, za žárovičky dostala C5 2 body (1+1=2, speciálně pro tebe kdyz s tim mas problemy >:-[] ). Výměna převodovky v Audi byla potrestána 2body? Ne. Takže meleš blbosti.
...musím s pravdou ven. Až AutoBild / AutoTip mě odhalil a já se sklopeným zrakem pokorně přiznávám, že všechny závady na svém voze jsem si vymyslel. Novináři mě odkryli, skrytou identitu tajného agenta konkurence, rovnou stovku tisíc kilometrů najezdili a svou objektivní pravdou piedestal slávy pětce vystlali. Nezbývá, než popřát všem kupcům BMW 5 šťastných prvních i dalších sto tisíc. Kupujete auto, které se nepokazí, jedničku s hvězdičkou si zato vysloužilo a mým velkým přáním vaše spokojenost jest.
Špičková kvalita a důraz na sebemenší detail, toť jediným posláním tohoto malosériového luxusního výrobce.
Kdybych byl nezdvořák, napsal bych, že nejsi zcela normální. Reagoval jsem na tvou žádost i s pomocnou rukou...nakonec to byla zřejmě od tebe jen póza. Všechny tvoje vyjádření o BMW beru od tebe jako velmi hloupou legraci na úrovni AN.
Promiň ale co je tohle za příspěvek? Nemyslíš, že jsi třeba Ty reagoval dost hloupě? Co jsem napsal za hloupu legraci? Myslel jsem to zcela vážně... Tedy až na poslední větu. BMW je velkosériový výrobce.
Já jsem Ti nabízel svezení v mém autě. Na to jsi nereagoval. Co by se stalo, kdybychom se seznámili a já bych Ti dokázal, jak to s kvalitou pětek je doopravdy? Nic by se nestalo. Ještě Tebe webpajo beru jako docela objektivního znalce aut. To, že si je někde v autosalónech půjčuješ, aby ses jako mohl projet je Tvá věc. Ale to, že nedokážeš se podívat pravdě do očí je něco co by mě teoreticky mohlo lidsky mrzet. Ono je jednodušší mě označit rovnou za blázna alá AN.
Hele, vážně jsem dost vytočený. Šel jsem do auta s kamerou a tu špičkovou kvalitu jsem prostě natočil.
[odkaz]
Zkus (protože si zřejmě rád půjčuješ auta, aniž bys o ně měl zájem jako kupec) to samé vyzkoušet v A6. Vše drží jako přibité.
Myslíš, že nejsem normální a mluvím jen o svém autě? Houby... Kvalita BMW je nedostatečná na prémiový segment. Měl jsem půjčenou novou jedničku. Všechno špatně. Materiály, zpracování. Navíc se tomu příšerně chvěla řadící páka.
[odkaz]
BMW X1, žena se tomu smála, že je to Wartburg v moderní kastli. Mělo to ostatně stejný zvuk při zavírání dveří. Polstrování, materiály, vše pod úrovní něčeho, co si říká luxusní vůz.
Do původních BMW X3 dáváli dokonce nějakou šílenou koženku, místo kůže.
Zkus si zjistit, kolik kupců BMW se vrací pro nové modely a kolik jich migruje k jiným značkám. Můj bratranec, který žije už několik desítek let ve Švýcarsku měl X5 a už tenkrát mě od BMW odrazoval. Už se ke značce nevrátil. Já to mám stejné. Vůbec, ale vůbec mě nezajímá Audi, BMW nebo Mercedes. Já chci jen za své peníze stoprocentní kvalitu.
A s tím argumentem, "že moji známí s tím nemají problémy a já s tím nemám problémy" asi nemá cenu přispívat. Pohybujeme se na anonymním internetu a ani jeden z nás neví, kdo má a kdo nemá s BMW problémy.
Já mám pocit, že mě automaticky maniaci BMW musí vždycky nějak urazit. Fakt nechápu proč? Je to tak těžké být objektivní?
tá chvejúca páka bude asi licencia od Karosy. Podobne sa chvela radiaca páka na Škode 706RTO, pravda výkyv bol väčší ale aj tá bakuľa bola poriadna. Tých 20 cm nad podlahou by to zodpovedalo tomu bavoráku. S tým BMW by som sa asi vrátil do detstva, raz v zime sme to RTO tlačili, ale to by bolo možné aj s BMW >:D;-)
Musím so stealthom v jeho dojmoch úplne súhlasiť. Mal som v pláne prejsť ku BMW, no kvalita ich produkcie ma absolútne nepresvedčila - za tie prachy. Takéto veci sa odpúšťajú v nižšej strednej a tam asi 5 rada nepatrí. Ináč, 100 tisíc by malo auto prejsť bez jediného problému, aspoň moje hondy to tak vždy robili.
Ted´, aby ses tu voběsil na gumičce vod stěrače. >:D
Já tvé rozčarování chápu. A plně. Sice tolik problémů neznám, ale jsou tam. Auto ješte nemá natočeno ani 100 tis a "chyb" už tam pár je. Ale je i záruka. :-|
Ale já nejsem rozčarován z mého auta. Já jsem se už smířil s tím, že kvalita zpracování, detaily a materiály jsou zhruba na úrovni běžné produkce a smířil jsem se i s tím, že lákavěji vše vypadá na promo fotkách, než ve skutečnosti. Já jen nedokážu pochopit, čím jsem webpaju tak vyprovokoval? Tím, že jsem použil trochu sarkasmu? To doufám ne... Nebo že by fanatici BMW neměli už vůbec kousek sebereflexe?
Nechci se bavit o mých problémech, jsou nyní vyřešeny a já jsem s opravami spokojen. BMW 5 (pro méně chápavé fanatiky alá bigsoul nebo dinar - obecně BMW 5 NE MOJE BMW 5, ještě jednou pro jistotu NE MOJE BMW 5) je dost dobré auto na jízdu po dálnicích. Jezdí tiše a bez problémů s provozními náklady (nehledě na motorizaci), o kterých se přímé konkurenci může jen zdát. A obecně BMW 5 nelze považovat z hlediska zpracování za luxusní automobilku. Prostě luxus je definován jako uspokojení vrcholné potřeby v rámci určitého druhu zboží nebo služby. Pokud si koupíš Rolexky, taky nestrpíš, aby sklíčko bylo z plastu, ale logicky očekáváš safír s dvojitým antireflexem.
Mně dělá problém, že ti samí diskutéři, kteří vychvalují do nebes BMW plivou s oblibou na ostatní značky (jakoby se "quality issues" BMW vůbec netýkalo).
Kdyby (což se nestane) řekli, OK všechna auta jsou něčím zajímavá, něco umí a pro něco jsou stavěná, tak bych smekl klobouk. Ale ta jejich nabubřelost, nadřazenost a jistota, že když oni mají BMW, tak ostatní mají druhořadá auta mě prostě vytáčí. Já se mezi tyhle maniaky nechci a nehodlám dostat. Pak je to problém i na silnici. Já osobně respektuji před sebou rolls royce i Sandero. Zcela stejně. Nemám touhu někomu něco dokazovat.
Takže ještě naposledy, netýká se to mého auta, kdyby stejné problémy mělo Audi, budu taky bojovat zato, aby diskutéři byli objektivnější ve svých soudech o ostatních.
A co tu čekáš??? Znalosti reality?
Nebuď naivní. Tady tě zaminusuje kdejaký uhrovatý puboš, který pětku viděl leda na vobrázku.
Mi stačí dvě otázky a hned vím, jestli se ten dotyčný orientuje, nebo vaří z vody.
Nevím proč zrovna mě považuješ za fanatika čehokoliv. Připadá mi to od tebe jako nebetyčná drzost.
Mě dělá problém jediný... Tvoje neustále plivání, jak je celá značka špatně a jak je neměřitelná, jak špatná... Nebudu plýtvat svým časem na to, abych vytahoval z diskuzí věci co jsi tu napsal.
K celýmu problému jsem ti řekl jediný:
-POKUD BYCH MĚL PŘEVZÍT AUTO V TAKOVÝM STAVU JAKO POPISUJEŠ TY, TAK TO NEUDĚLÁM A NECHÁM PRODEJCE ODSTRANIT PROBLÉMY (samozřejmě, v případě, že se nejedná o ojetinu)
-TEN SAMEJ POSTUP PŘI ŘEŠENÍ JAKÝKOLIV VADY, KTERÁ BY SE NA VOZE VYSKYTLA. ZAVEZU DO SERVISU A DOKUD NEBUDE ODSTRANĚNO, BUDU JEZDIT NÁHRADNÍM (pokud není po záruce, což tvrdíš, že nebylo)
Nic víc nic míň! Pokud tohoto nejsi schopen, bude někde nějakej háček...proto jsi nevyužil zřejmě ani jinýho dealera.
To, že píšeš na počátku o tom, že jsi nechtěl silnej motor, vezmeš nejslabší naftu a pak ji chipuješ nechávám stranou. Tvoje osobní invektivy mi jsou zcela jedno a nebudu se obhajovat na netový diskuzi proti flamistům tvýho typu.
Dobře, s tím fanatikem jsem to přehnal v záchvatu zlosti, která mě přepadla poté, co jsi nedokázal pochopit lehkou nadsázku mého původního příspěvku. Omlouvám se.
Problém je, že pořád dokola, s naprostou pravidelností vše převádíš na moje auto. Já Ti pochopitelně moc děkuji za podanou ruku, ale problémy jsou vyřešeny, všechny. Auto bylo v jiném servisu, vše je opraveno. Já jsem nyní maximálně spokojený. Nic nevrže, vše funguje jak má. To, co jsem poslal jako video beru jako normální přístup značky BMW ke kvalitě. Úroveň běžné produkce, což jsou věci, které Ti předvedu na jakékoliv pětce modelového roku, který vlastním. Neberu to jako závadu, přisuzuju to laxnímu přístupu k TQM, to je celé.
Proto jsem psal, že po tisící prvé, mé příspěvky se netýkají mého auta. To jen Ty a pár diskutujících vždy vše obrátí na nějakou mou frustraci. Věř mi, že nejsem frustrován, jen jsem se o BMW nikdy moc nezajímal a nyní se velmi zajímám. Zkouším modely z hlediska pocitu z kvality, dívám se dovnitř těch aut, porovnávám s přímou konkurencí a vyhledávám lidi, kteří mají problémy s kvalitou (teď nemyslím poruchy) prémiové a luxusní značky.
Jsem přesvědčen, že bych toto udělal u každé značky, pokud by mě původně zklamala. Ale znovu prosím, nepleťme do toho mé auto. To je tak těžké pochopit, že nejde o mě, ale o snahu změnit světonázor nato, že BMW vyrábí prémiová auta?
Prostě si myslím, že to nedělají a já na to upozorňuju. Takže úplně naposledy, nesouvisí to s mým konkrétním kusem, který já osobně neberu jako špatný kus a mou smůlu na něj, ale obecně stav značky, která prostě neřeší spoustu věcí, chová se těžce "mainstreamově", ale své výrobky prodává za prémiové ceny.
Opět a znovu, pojďme se sejít. Já Ti ukážu pochopitelně fakturu, jedná se o nový kus, ojetinu bych si v mých letech a s mými příjmy opravdu nekoupil. Nebo jí mám naskenovat a poslat? Zase si to asi beru moc osobně, ale mám pocit, že se snažíš objevit nějaký háček. Jako bys nechtěl věřit, že BMW může mít tolik problémů. Tohle tedy není fanatismus?
Podle mně se topoříš na auta, která Tě stojí moc peněz.
Kdybys kupoval auta, která jsou pro Tebe úplně v pohodě a bral bys je jako spotřebák (což jsou), tak tak nevyšiluješ.
BTW palec nahoru webpajovi za poznámku o čipování 520d >:D >:D >:D
520d je totiž bohužel opravdu paskvil už v katalogu.
1. nejede
2. hrozný zvuk
3. po otevření kapoty je tam místo na rezervu
máš absolútnu pravdu s tým BMW...môj známy mal doma novú 525d a tiež sa mu dialo tamto s tou sedačkou a to nehovorím o šúpaní sa materiálov v aute..
ja som fanúšik BMW a mám doma 530i E60, má 190 000km a zatial šlape ako hodinky..teda ma akurát dosť štve že u auta za tolké peniaze som nedostal napr. držiak na nápoje, alebo že sa mi šúpe kľučka na dverách..inak som s autom spokojný..jednoducho je to ale pár drobností ktoré dokážu naštvať.
Treba si jednoducho priznať že BMW už je s povestnou kvalitou na inej úrovni..kedysi robilo kvalitná autá na výdrž..napr. moja 528i e39 vydržala 507 000km a to som ju ešte predal..jedinou závadou bola vodná pumpa a pri 400 000 alternátor..
dnes proste BMW robí autá tak aby ich mal max. tri roky alebo najazdil 200 000 a potom si šiel kúpiť nové..aby mohli zarábať..bohužial..
a hoci ako fanúšik BMW sa musím priznať že mal som možnosť mať na týždeň doma novú A6 od kamaráta..má na nej okolo 112 000 a interiér je ako nový..nič nevŕzga, ani sa nešúpe..takže o ďalšom aute mám asi jasno..
ale zdielam tvoj názor a myslím že máš absolútnu pravdu...
Já myslím, že je to i tlak ze strany čínských, japonských a korejských automobilek. Nikdy předtím například Infinity, Acura nebo Lexus neútočil tak silně na evropský (a v případě Acury) na zámořský trh. Všechny prémiové automobilky na to jednoduše musí reagovat. Zavádí výrobu do levnějších destinací a snižují plošně náklady. Pokud si přepočteme inflaci, vývoj koruny, ale i jiných závislých měn, tak by opravdu kvalitní pětka (například Tebou zmiňovaná E39) vyšla v základu třeba na 1,6 milionu. Asijská konkurence ale za tuto cenu už nabízí auta vybavená na nejvyšší úroveň, proto musí BMW i další přistoupit ke kompromisům z hlediska kvality a úrovně zpracování. Audi v tomto bude mít o něco těžší pozici, stále dohání desetiletí budovanou "brand image" Mercedesu a BMW. Jejich důraz na kvalitu jde vidět, cítit a slyšet. Zatím... vše se může brzy změnit.
Každopádně nerozporuji první místo v testu Autobildu. Je to dobře, že Evropa dokáže vyrábět auta, která tuto porci kilometrů najedou bez problémů.
Webpajo, nedá se nic dělat, prostě má špatné zkušenosti a při ceně více jak mega něco je to trochu zklamání, kor když si koupí tzv. prémii, nemyslíš? Takže - ač stojím z 99% názorově za tebou - tady mi tvůj příspěvek přijde podivný, protože stealth vždy psal velmi, velmi k věci, když došlo na auta.
Ne, nepsal... Někde má problém, neumí si vyřídit věci v záruce a pak říká o špatným výrobku? Nesmysly!
Jediný, co se dalo napsat je velmi špatnej přístup servisu kam jezdil. Pokud se auto v zásadě rozpadá a jedná se o absolutně špatnej kus, dalo se to řešit zcela jiným přístupem.
Mě se podařilo z Audi dostat výměnu přední nápravy a převodovky i přesto, že jsem jezdil měsíc náhradním a díly šly do Německa. Na 40tkm!!! A že bych tu vypisoval o nespolehlivosti? Auto za 3,5 roku nakonec najelo 300tkm bez jediný další závady! Takže je Audi šunt? Ne...není!
Stálo to chvíli času, ale auto beru jako stroj, kterej se může pokazit. Jde jen o to chtít svoje práva hájit a ne chodit plakat na diskuze!
No hlavně, že máš naprostý přehled o tom, co jsem kde řešil. Máš dokonce takový přehled, že predikuješ, že se může jednat o ojetinu apod.
Ne, webpajo, nevíš nic o tom, co jsem kde řešil. Nebo snad myslíš, že bych seděl na zadku u počítače a své problémy řešil plakáním na diskuzích? To snad ani nemůžeš myslet vážně.
Připadá mi, jako byses pasoval do role znalce, který přesně ví, co dělám a co ne.
Když už jsme u nápravy nápravy. Já jsem měl na octavii RS zvlněné kotouče (poměrně standardní jev). Nechtěli mi je vyměnit, že je to má chyba. Nakonec mí dva právníci ze škodkovky vydupali nejen jejich výměnu, ale vyměnili i ložiska, poloosy a náboje. Opět mohu kdykoliv doložit, nevymýšlím si. Tolik asi k Tvému převědčení, že neumím své problémy řešit, znalče.
Už ty příspěvky ani nečtu, vždyť je to pořád dokola a u každé diskusi o pětkovém BMW,
a v každé diskusi o BMW vůbec.
Hledám něco nového a tak jsem si byl vyzkoušet A6 3.0 TDI. Interiér je nádherný, to poznám i já, a to na interiéry nejsem.
Ale: hrozná převodovka. Kickdown - chvilku trvá, než se rozmyslí, co se po ní chce, potom turbodíra a potom zběsilý kopanec dopředu. To bych prostě nesnesl. To radši
škaredý interiér...
S tím souhlasím. Převodovka v GTI taky dost stávkovala. Díky turbo lagu u benzinu to nebylo sice tak patrné, ale než jsem vyrazil dopředu a vyřešil aktuální a akutní dopravní situaci, tak to začínalo být nebezpečné. Rozjezdy taky nebyly tak jemné, jako u ZF Electronics. Doufám, že u Audi doprodají DSG technologii a začnou u ZF kupovat automaty.
"I toto je jeden z důvodů, proč si drtivá většina kupců BMW 5 (letos 95,8 %) pořizuje naftovou verzi…"
Niekedy nechapem vyber motorov. Golf, Octavia v teste v benzine, tiez par poslednych BMW. Mozno je to tym, ze BMW a Koncern nafty skoncili vacsinou na poslednych prieckach v teste >:D
Tak zrovna Golf 1.4 TSI je nejprodávanější motorizace. 28i je zase nejprodávanější benzín (ano, benzínů celkem se prodá málo, ale mimo 28i se benzíny neprodávají skoro žádné) a cílem je protestovat každý motor dané automobilky který má alespoň nějaké prodeje v Německu v nějakém modelu dané automobilky, 2.0 TDI se testoval v Touranu (známka 1) a 18d v v BMW X1 (známka 1-). Takže tvoje teorie moc nefunguje.
Řekl jsi, že nechápeš proč vybírají benzíny, že se asi bojí propadáku naftových motorů, které skončily na posledních místech. A to prostě není pravda, protože naftové motory testovali i v aktuální generaci a prošly bez problémů.
....v ofi tabulkách je 6,1... jezdci udělali 11.... mno... to je ..urva rozdíl. 8-s koukal jsem i na přiložená videa, přinejmenším zajímavé. Mno, co na to říci..? ...kupovat model z prémie, tak by to bmw nebylo.
Pokud bys kupoval prémiové auto, tak jedině BMW s cenovkou přes TŘI MILIONY korun. Tam už by si žadné prohřešky v luxusní automobilce nedovolili. Nebo snad ano?
Reálné zkušenosti se víceméně shodují s novináři. Auto je sice hodně velké, ale jako rodinné ho vyloženě nelze brát. Problémem je místo mezi předními a zadními sedadly. Komfortní totiž dost zmenšují prostor vzadu svou relativní robustností (což je daň za všechny ty elektromotory a možnost zlomit střední část opěradla).
Náchylnost na poryvy větru tam taky je, snad už je to nově vyřešeno. Podvozek je hodně náchylný na podélné nerovnosti, člověk se musí s volantem prát, aby udržel stopu. Zajímavé je, že po výměně pneumatik za zimní non-runflat se to výrazně změnilo. Auto je o poznání klidnější a stabilnější.
Motor a převodovka na výbornou, skvěle si rozumí. Vynikající je nejen spotřeba (i na zimácích mezi 5,5 a šesti litry), ale i "pravdomluvnost" palubního počítače, který je naprosto přesný.
Skvělé je, jak je auto tiché a to v jakékoliv rychlosti. Vnitřní hluk se mi subjektivně zdá úplně stejný, ať už jedu 130 nebo 160. Je to, abych tak řekl, velmi uklidnující. Motor není šance při ustálené rychlosti slyšet, právě proto jsem zvolil tuto motorizaci. Po dálnicích je totiž úplně jedno, jestli jedu v 520D, 528i, nebo 550i. Motor je neslyšitelný.
Co je hodně domyšlené, je ovládání iDrive. Líbí se mi to.
Celkově propracované systémy, nestávkující elektronika. Jen to zpracování.
Všude je něco. Kamarádův šéf má Panameru Turbo S. Auto za bratru 5M.
Vzduchový podvozek opravovaný za 2 roky čtyřikrát. Dvakrát jel domů na plaťáku:-)
V nové A6 jsem se svezl, abych měl srovnání s pětkou. Interiér přenádherný.
Převodovka - tragická. Sekundu na rozmyšlenou, o kolik kvaltů podřadit. Potom
turbodíra a nakonec kopanec do zadku. Co s krásnou ženskou, když neumí vařit? ;-)
No tak opět musím souhlasit. Chtěl jsem dvoulitrový motor a Audi bohužel nenabízelo více než k tomu spřažený variátor. To byl jeden z důvodů, proč se jazýček pomyslných vah překlopil k BMW. V základu osmistupňový špičkový automat? No neber to...
Když máš (na) krásnou ženskou, která neumí vařit, tak si holt musíš pořídit ještě tlustou černošskou kuchařku, která Ti tu pravou pečeni připraví :-)
Steahlte, pečlivě jsem si pročetl i prohlédl tvé problémy a konfrontoval se svými zkušenostmi. Podotýkám, že se nepovažuji za fanatika. S tvými "chybkami" v některých případech souhlasím. Jak to tak ale pozoruji, dávno si se dostal mimo objektivní rovinu.
Prvně je třeba si uvědomit rozdíl mezi pojmem luxus a prémie. Ty v žádném případě nejezdíš luxus. Koupil sis auto (a já také), které je doslova o pár korun dražší než je dnes kvalitativně na vysoké úrovni mainstream. To, že sis to vybavil dalšíma drekama z toho luxus furt nedělá. Podobných "chybiček", které zrovna tobě ničí život, Ti najdu stejně tak v Audině, Mercedesu nebo Volvu.
Je to jen lepší auto podle mého názoru s perfektní výdrží. Mám již třetí BMW a rozhodně nehodlám nikam odcházet. A spousta mých kolegů i na základě jejich zkušeností také ne. Otázkou pouze je, jestli Ti ta mírná nadkvalita a prestiž oproti dnes velmi kvalitnímu mainstreamu stojí za to.
na jednej strane s tebou súhlasím..ale treba sa zamyslieť nad hodnotou peňazí ktoré dám za auto...kedysi keď som si kúpil mercedes(napr. W124) alebo BMW 5(e39) vedel som že platím za poriadne auto ktoré niečo vydrží...
dnes si ale ludia hodnotu peňazí neuvedomujú..pretože nech sa na mňa niekto hnevá alebo nie je hanba dať 2 mega za auto ktoré trpí takými drobnosťami..
proste ked si kúpim BMW tak čakám príkladnú kvalitu a nie veci ako: šúpanie volantu, klučiek na dverách, chýbajúci držiak na nápoje čo je podla mňa už úplná drzosť..
stále mám BMW rád ale proste čo sa týka kvality tak to už podla mňa dosť flákajú..proste ono to je tak..ked bol raz človek naučený na kvalitu starších BMW tak kvalita tých nových ho bude dosť mrzieť...ale na jednej strane to chápem pretože dnes sú to autá na pár rokov..spotrebné veci...
netvrdím že BMW je zlé auto..podla mňa majú stále dobré autá..motory a podvozky.nádhera...ale som zvedavý ako to bude so spokojnosťou s BMW 5 F10 potom čo si na nich niekto odjazdí napr. 200 000- 300 000km..
ja mám na 530i e60 190 000....a to je ešte jeden z posledných atmo benzínových motorov..takže uvidíme...
To je právě to. Jde o tenkou linku mezi mainstreamem a prémií, která možná ještě nikdy nebyla tak tenká jako v dnešních modelech. Samozřejmě bráno v rovině reálné zkušenosti a jízdy. V rovině servisu, možností výbav, technologických prvků výbavy je stále ještě prémie neohrozitelná. Už jen (z uživatelského hlediska) prvek programovatelných klíčků a profilů v nich. To bohužel nikde v Passatu ani v Mondeu nenajdu a zrovna to mi velmi zpříjemňuje život.
Nechtěl bych být považován za nějakého obhajovatele mainstreamu, ale v naší Octavii II i VW Caddy programovatelné klíčky jsou taky...
Nevím co se programuje u BMW, ale ve škodovce to funguje tak, že když mám klíč č. 1 a odemknu, sedadlo přijede do polohy č. 1 a konfigurace vozu a jeho elektronických blbostí se nastaví rovněž do paměti 1. S klíčem č. 2 se sedadlo nastaví opět do uložených hodnot apod...
U Caddyho sice el. sedadlo neni, ale taky se vozidlo a jeho naprogramování prizpůsobí klíči, který ho odemkl...