Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

ADAC Test letních pneumatik (2. díl): Rozměr 205/55 R16 W

50 komentářů

Zbysek01
kde je pirelli? 8-s
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
Psat koukam umis, tak zkus priste i cist 😉

"Obuti Pirelli P7 bylo z testu uplne vyrazeno, protoze hodnoty namerene na mokru u jednotlivych sad pneumatik vykazovaly neprimerene rozdily a ADAC tak nemuze rucit za spolehlivost vysledku"
Zbysek01
Ja to necetl cele, ale ja mam na aute PZero Rosso a naprosta spokojenost 😄, je pravda ze P7 jsou takovy low-end
Pirelli je low end? Kdo to řekl? Vždyť v roce 2007 vyhrálo Pirelli P7 jako nejlepší pneu. Viz odkaz😒br />
[odkaz]
Zbysek01
to jo ale ja to myslel v ramci pirelli, P7 se nemohou s PZero Rosso rovnat, vzdyt rosso se dodavaji s kazdym novym italskym sportakem
Avatar - Mikesus
Mikesus
To že se dávají k nějakému rychlému autu neznamená, že musí být nejlepší. My jsme při koupi nového Yetiho na něm také měli Pzero Rosso přímo z linky.
Ale na druhou stranu musím říct, že patří k těm nejlepším, co jsem zatím vyzkoušel.
Varadero
PZero Rosso patří mezi sportovní pneu, které mají měkčí směs, vyšší tuhost a z toho plyne i lepší vlastnosti - lepší přenos sil, brždění a stabilita v zatáčce. Naproti tomu P7 je o kus levnější, měla by mít tvrdší směs a z toho plynoucí o něco horší jízdní vlastnosti (na většině běžných aut při klidnější jízdě to v pohodě stačí) a taky delší životnost. PZero Rosso na Yetim jako origo pneu je pro mě trochu překvapení.
Avatar - euro89
euro89
Chybí jim tam Marangoni, který já osobně používám na obou autech... mám velmi dobrý zkušenosti jak s Marangoni Vanto, tak hlavně s Marangoni Zeta Linea :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tak tuhle značku ani NEznám ;-\
Já používám přesně tyto modely Bridgestone a Michelin - takže s výsledky jsem "spokojena" 😉
Veselé Velikonoce 😄
Avatar - euro89
euro89
Marangoni je italská značka a i když neni zdaleka tak známá a slavná jako Pirelli, mají její výrobky dobrou kvalitu... hlavně pak Zeta Linea je podle mě jedna z nejlepších sportovních pneumatik na trhu... má sice horší vlastnosti na mokru a díky měkčí směsi se ojezdí dřív, než konkurence, ale na suchu je téměř nepřekonatelná a při rozjezdu z křižovatky se chová skoro jako slicky 😉 :yes: jinak přeju taky Veselé Velikonoce😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Děkuji za info i přání
Pěkný (poslední PŘEDpracovní ;-\ ) den 😉
jossalito
Je to obyčejná guma sice s atraktivním vzorkem, ale tím to hasne. A že by byla jedna z "nejlepších sportovních", tak to je hooooooooodně silné prohlášení. Jestli nejlevnější, tak to určitě.
Její údajné sportovní vlastnosti se projevují díky měkčí směsi, je tišší, v přímce lepí, ale špatně drží v zatáčce a rychle se zlikviduje, stejně jako obdobný italský šunt Ceat.

A srovnávat ji s Pirelli? No, tak to se budu smát ještě do večera.
>😁
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Hmmm, našla jsem si nějaké (německé) testy a bohužel - vypadá to že jossalito má PRAVDU a Marangoni pneu spíše NEee :no: ;-\
PS: No já zůstatnu u "svých" Michelin a teď maličko "výjimečně" Bridgestone :yes: 😄
Pěkný den 😉
Avatar - Plautus
Plautus
"pán" Bibendum nad Bridgestone ničím nevyniká, osobne by som dal prednosť Bridgestonekám pred Michelinami a taktiež mám lepšie skúsenosti s Pirelli, ktoré som nedávno zakúpil, vlastne je to návrat k Pirelli po GY, niežeby ma GY niečím výrazne sklamali, ale život je zmena a s Pirelli som mal už veľmi dobrú skúsenosť z dávnejších časov...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Mám s BIBENDUMem trochu "zkušenosti" (my CITROËNáři ho od C1 po C6 dostáváme jako ZÁKLADní výbavu 😉 ) a maličko i s Bridgestone (jedny letní zrovna "používám" - a kdysi jsem je mívala na "subřence" :yes: ) a ta "bajka", že Bibendum spíše DÉLE vydrží a bývá trochu TIŽŠí - ta je víceméně PRAVDivá (si myslím já)!
PS: Přiznávám že "okusila jsem" již leccos, ale JEDNY pneu a JEDNU značku vozu NEee (ani NEvím JAK se mi to "stal👋přihodilo") - jmenují se PIRELLi a NISSAN
Pěkný den 😄
Petrko
Páč se nedávají na Citroen C5 v prvovýrobě, jinak stačí Google. 😉
Máte někdo zkušenosti s těmito pneu? Mám je objednané a v tomto testu vyšly celkem slušně, tak mě zajímá reálná zkušenost.
jeje
Osobně doporučuju Good Year Optigrip i když je uveden na konci testu trochu mimo pole pozornosti, tak je to špičková pneu, se speciální směsí, která si uchovává svoje dobré vlastnosti i po 30000 km viz test. Veškeré pneu se testují jako nové, ale tato Goodyear si uchovává perfektní vlastnosti i jako ojetá... Navíc má perfektní výdrž, nízkou spotřebu paliva a je levnější než Michelin. Test k dispozici tady: [odkaz]
jeje
btw. nemám od nich nic zaplaceno, ale doporučuju tento eshop pro vynikající přístup i jejich ceny [odkaz] Optigrip 205/55 R16 H Za 1800,-/ks
Škoda že sem nenašel tuhle stránku dřív.. Continentaly sou tady o 3kyla levnější než v běžným shopu. Ale stejně dík
Avatar - radhro
radhro
já nakupuji zde- doporučuji vyzkoušet
[odkaz]
mikesh
Test hezky, schazi tam ale jedna dost podstatna informace, s jakymi gumami byl ten Goodyear Optigrip porovnavan 😄
Petrko
a pokud bude hlučná jako GY Excellence tak ji nedoporučuji ani omylem. Zimní GY UG7+ jsou tišší než GY Excellence. 😢
Avatar - euro89
euro89
Ty výsledky se mi nějak nezdaj. Avon je tam skoro poslední, přitom jde o výbornou značku pneu. Já jsem si letos koupil nový letní Avon ZV3 235/60 R16 W a jsem s nima maximálně spokojenej. Kamarád jezdí na Avonech závody a taky si je nemůže vynachválit. Vim, ani jeden z nás nemá testovanej typ ZV5, ale stejně se mi nechce věřit, že by špičková značka, kterou používaj do prvovýroby takový výrobci, jako např.: Rolls-Royce, Morgan, Westfield, nebo Caterham vyrobila tak špatnou "pryž"...
FRANIK
ZV5právě testuji ajsem na ně moc zvědavej ZV3 jsem měl na dvouch autech a naprostá spokojenost kdyby se dělali v rozměru který potřebuji šel bych do nich opět ale nebyly tak jsem volil nástupce ZV5 ale mám na nich zatím cca 500km tak nemohu posoudit.
Co je to za hloupou recyklaci již rok starého článku???
Avatar - Katikakus
Katikakus
Zeby proto, ze se blizi letni sezona a prezouvani na letni pneu? V ADAC letos pokud vim testovali pouze 14" a 17" pneu, kdezto nejrozsirenejsi 15" a 16" zatim ne.
_Teddy_
V ADAC/OEAMTC/TCS tohto roku testovali letne pneumatiky 185/65R15H a 225/45R17W,Y. V oboch jednoznacne dominovali Pirelli Cinturato P6/P7. Takze tento clanok je nie len stary a recyklovany, ale aj dost zavadzajuci...
Avatar - Katikakus
Katikakus
Mas pravdu, mel jsem za to, ze to byly 14ky.
Proc myslis ze je zavadejici? Testovali jine rozmery nez o jakem pise tento clanek a jak oni sami uvadeji - vysledky jsou srovnatelne jen a pouze na stejnem rozmeru.
salatos
Nie je to nahodou presne naopak? Pozeram ADAC aj ÖAMTC a tento rok testovali len 14" 175 a 15" 195 - ziadne 16" a 17" !!!
[odkaz]

Ak sa mylim, daj prosim link, rad by som si to precital...
_Teddy_
Skus sa pozriet na datum, kedy som ten prispevok pisal! 😄
Mimochodom, uz vtedy to bol rok stary clanok.
kotrix
presne tak... stacilo mi precist si prvni vetu a hned mi bylo jasny, ze to dal nemusim cist, protoze je to rok stary... ach jo...
Varadero
taky jsem si říkal, že ty Pirelli P7 už měli problémy s tím chováním na mokru v loni a nechtlo se mi věřit, že by se to opakovalo znovu... díky za info
Avatar - iudex
iudex
Hm, je dobré vediet, ze jazdím na najlepsích gumách vo svojej triede... 😄 Aj ked clánok je "mierne" behind the times.
Inak k sporným Pirelli: v tomto novom teste ADAC/OAMTC Pirelli P7 vyhrali: [odkaz]
Já mám letní Michelin Pilot HX MXM v tomto rozměru a rychlostním indexu. Boží gumy, nízký hluk, skoro žádné opotřebení (cca 90.000 km na nich najeto, ještě zbývá 5 mm), nízká spotřeba. Akorát teda na mokru žádné terno...
kexxik
já mám tyhle primacy hp a jsou super, i na mokru se cítím dobře, první smyk na mokru jsem dostal až ve 120kmh v táhlé zatáčce,ale to bylo daleko za normální jízdou. Já sem spokojenej.

navíc Michelin, díky tomu,že vydrží víc km se velmi vyplatí i cenově. Pokud najedu na Michelinu o 20tkm víc než např. na Barum, tak mě 1km na Michelinu stojí míň. Takhle se v čr,ale neuvažuje, tady každý počítá okamžitou koncovou cenu, ne cena/výkon za výrobek.
20.000 km navíc oproti Barum je podle mě eště dost zdrženlivej odhad 😉
kexxik
souhlas, ber to jako nastínění toho, co jsem tím chtěl ukázat.
webpaja
Je to už sice 5 let, co jsem obouval na A3 SP Sporty v tomto rozměru, ale překvapila mě jejich měkkost, slušná přilnavost, to vše vykoupeno rychlým sjížděním, následně vyšší hlučností a brzkou "poskákaností" pneumatik, rok nato jsem koupil Michelinky a přilnavost zůstala a i přes sjetí za sezónu i udržení komfortu, nízké hlučnosti atd...tedy podstatně lepší. Teď mám o něco větší a širší bačkory, ale již druhým rokem nedám dopustit na Good Year, loni směrové F1 (ten, kdo mi bude vyprávět o lepší odolnosti vůči aquaplaningu asymetrů nejezdil nikdy širší pneu než 205mm) a dnes přezuju na novou modelovou řadu, po naprosté spokojenosti z loňska jsem zvědav 😉
Avatar - iudex
iudex
Ty si za rok zodral nové gumy? 😲 8-s Jediné ospravedlnenie mi napadá výkon nad 250 PS, alebo ze gumujes na kazdom semafore...
_Teddy_
Tak ja mam na aute v lete sirku 225, v zime 205, a aj tak tvrdim, ze asymetricky dizajn (pokial je dobre spraveny) je uz z principu odolnejsi voci aquaplanningu. Nemyslim pritom konkretne na tie F1-ky, ale obecne...

Ak vynecham vsetko ostatne (zmes, sirka/vyska drazok, ich pocet, atd) a sustredim sa len na tvar, tak "sipovito" usporiadane drazky tvaru "V", kde sa pri odvalovani najprv vozovky dotknu drazky v mieste spojenia, lahsie pri odvalovani odvedu vodu spod pneumatiky do stran. U symetrickych pneumatik sice nie su drazky vodorovne, ale ak su symetricke (t.j. pouzitelne na obe strany vozidla bez nutnosti otocenia pneumatiky na rafiku), musia byt na oboch stranach priblizne rovnako sklonene, t.j. voda spod pneumatiky sa viac odvadza drazkami v dezene na jednu stranu. Rovnakym prierezom drazok sa musi pretlacit viac vody, cize v nich voda musi prudit vyssou rychlostou, a teda aj vytvara vyssi vztlak na pneumatiky.

To je jednoduho fakt, a nic s tym nespravis. Realne je to ale zavisle este od mnozstva inych faktorov, ktore mozu tuto nevyhodu uplne eliminovat.
Jak že je to s tím rychlejším prouděním a vyšším tlakem, pane Bernoulli?
_Teddy_
vztlak != tlak
Navtech
F1 jsou OK, ale u nízkýho profilu. U SUV ti nic jinýho nezbývá a byl jsem spokojen s conti asym.
Asterix
vysledky testov letnych penumatik na rok 2011 pre 225/45 R17 W/Y

Godyear Eagle F1 252bodov
Pirelli P Zero 251b
Dunlop SP Sportmax TT 248b
Hankook S1 Evo 241b
Micheliny Pilot Sport 3 237b
Continental ContiSport Contact 3 235b
Bridgestone Potenza s001 234b
Nokian ZG2 232b

[odkaz]

pri posuvani obrazko sa zobrazia aj namerane hodnoty , plusy aj minusy danej znacky
😄

priblizne podobne hodnoty dosiahli aj letne pneumatiky 225/40 R18 u AutoBildu

[odkaz]
salatos
tak ze vytiahnete na titulku rok ci viac stary clanok, OK, ale ze s nim aj vyse roka staru diskusiu, to uz co je??? Nemohla byt aspon diskusia cisto aktualna???
_Teddy_
To vies, ekologicka lobby. Dnes sa musi uz recyklovat vsetko. Dokonca aj clanky a diskusia... 😄

Pritom rok stary test pneumatiky je prakticky bezcenny, pretoze odvtedy vyrobca davno zmenil zlozenie zmesi (ak nie rovno cely dizajn pneumatiky).
Avatar - ManInBlack
ManInBlack
To mě taky dostalo, že tu nechali diskusi 😄 Ale my jsme moudří, takže se tím nenecháme vyvést z míry. Já doporučuju jít ohledně pneumatik na [odkaz] a dát na rady uživatelů. Poměrně aktuální a neovlivněný PR gumárenských firem.
Daniel009
Česká obdoba toho nezávislého webu s recenzemi, co píšete, je zde: https😐/www.test-pneumatik.cz
Dream Optimization
I watch many articles on tire in this site but I do prefer https😐/mikestiretx.com/ this website because they are good in communication and pricing.
Recommended