Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane 1.2 TCe/97 kW – Konečně krasavcem

Mégane je dalším z Renaultů, který kompletně změnil identitu. Co je kromě hezčí tváře ještě nového?
Zpět na článek
13. 1. 2014 14:11
13. 1. 2014 18:31
13. 1. 2014 18:38
13. 1. 2014 18:47
13. 1. 2014 19:52
14. 1. 2014 09:02
14. 1. 2014 09:00
13. 1. 2014 20:55
13. 1. 2014 21:23
13. 1. 2014 21:45
13. 1. 2014 22:59
13. 1. 2014 23:54
14. 1. 2014 00:05
14. 1. 2014 07:44
14. 1. 2014 08:48
13. 1. 2014 21:26
13. 1. 2014 23:10
15. 1. 2014 07:10
15. 1. 2014 09:16
Avatar - KANKUNEN
13. 1. 2014 10:55
Tříská náprava více
než u Octávky?
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
13. 1. 2014 10:58
Re: Tříská náprava více
Velmi podobně jako u liftbacku Octavia nebo Rapid
Avatar - KANKUNEN
13. 1. 2014 11:06
Re: Tříská náprava více
Díky
13. 1. 2014 11:08
Re: Tříská náprava více
Dokud tady nebude video se zvukem, nikdo tomu neuvěří. ;-)
13. 1. 2014 12:09
Re: Tříská náprava více
Podvozek Megánu hodně tluče do kastle, je to hodně prkenné auto.Asi největší slabina toho auta. :no:
13. 1. 2014 13:48
Re: Tříská náprava více
Ještě přidávám nepěknou hlučnost u 1.6 16V... a zvuk zavíraných dveří ála Rapid ;-)

Proto jsem o5 skončil u rejže ;-) ale moje žena za Megana bojovala statečně >:D
Avatar - grifith
13. 1. 2014 14:21
Re: Tříská náprava více
Ano, hlučnost 1,6 16v je vyšší, to je nepopiratelné. Ovšem vzhledem k malému cenovému rozestupu nebylo od věci přemýšlet nad 1,2 TCe, který je na tom zvukově lépe. Pokud máš v i30 zrovna 1,6 16v 88kw, pak nejde také zrovna o tichošlápka.
13. 1. 2014 14:45
Re: Tříská náprava více
Bohužel mi přišla u Meganu výrazně vyšší (zkoušeno ten samý den u Auto Kout) hlavně při rychlosti nad 130kmh. Zase když to porovnám s I.gen Ceedu po FL, kterou jsem měl předtím, tak jsou obě auta poměrně tichá :-)

Obecně (i když je trend přeplňování) mám velkou nevoli kupovat cokoli s turbem - takže nafta mi nesmí přes práh (ačkoli mám její charakter rád) a stejně tak benzínové turbo, které je proti naftě navíc ještě neúsporné (ověřeno na Roomsteru 1.2TSI 63kW). Auta nechávám přestavovat na LPG u Neptun Harfa... :-)

Jsem zvědav, jaká bude i30 na 17" kolech, které mám zapsané ve velkém TP. Na těch základních 15" tlumí parádně (Ceed na 16" byl neskutečně tvrdý a umlácený), ale auto vypadá celkem blbě díky velkému zadku :'-(
Avatar - grifith
13. 1. 2014 14:57
Re: Tříská náprava více
Proč ne, na výběr vozu má člověk různá kritéria a kluk může být někdy výrazným prvkem. Já si na něj stěžovat nemůžu (vlastním mimochodem právě 1,6 16v), při srovnání se Ceedem SW 1,4 první generace je podle mého slyšet o něco více. U Ceedu mám problém motor zaslechnout.
Zkušeost s aktuální i30 mám pouze na 16" alu a auto je pohodlné s příjemně tlumenými přejezdy nerovností. :-)
13. 1. 2014 15:08
Re: Tříská náprava více
Já to mám celkem jednoduché... vždy mám 300k v hotovosti, potřebuji alespoň man. klimatizaci, tempomat, loketní opěrku a aktuálně i velký kufr = kombi.

Možnosti se tím aktuálně zúžili na 4 značky... KIA, Hyundai, Renault a Peugeot s výběhovou 308.

Když bych si zahrál na bychaře, tak se mi líbil Leon ST, nebo Golf Variant v bílé, ten mi byl nabídnut za 365t s 1.2TSI 63kW a pěknou výbavou. Každopádně 300 je 300 ;-\

Renault má teď v lednu dokonce akci na Dual klimu k Life zdarma.

Peugeot vypadl hned kvůli záruce a 1.6 VTi a zkušenostech majitelů (Peugeot fora na netu); KIA (Cee II.gen) byla favorit - Schreyer umí, ale Hyundai postavil KIU v CR do nevýhodné pozice a tak vypadla díky ceně taky a nakonec i Renault právě díky hlučnosti ačkoli výbava byla o zmiňovanou klimu lepší a zavazadlový prostor je objemnější (vyzkoušeno na našem kočárku).
Avatar - grifith
13. 1. 2014 15:16
Re: Tříská náprava více
S výběrem souhlasím, v dané ceně aktuálně jeden z nejlepších možných nákupů. Tak ať slouží a vydrží radost z něj ;-)
13. 1. 2014 15:30
Re: Tříská náprava více
Díky, radost je navzdory nesouhlasu okolí a kolegů (ostatně jako vždy ;-) ) poměrně velká a pevně věřím, že Hyundé bude sloužit minimálně stejně dobře jako předchozí rejže ;-) (jen by to v ní mohlo méně povrzávat >:-[] )
13. 1. 2014 16:11
Re: Tříská náprava více
Nebude vrzat, buď v klidu.Předchozí, tam to bylo hodně špatné, ale ve II je klid. :yes:
13. 1. 2014 12:56
Re: Tříská náprava více
No, ale měl by jste být trochu objektivní a napsat, že Megane na 17 tlumí špatně jako Octavia na 16 a Rapid na 15.
13. 1. 2014 12:59
Re: Tříská náprava více
Tříská je jiné slovo než tlumí, i když pravda kapku to souvisí.
13. 1. 2014 20:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - RadisGT
13. 1. 2014 11:32
Záslepky pod světly
Ty černé záslepky pod předními světly jsou katastrofické. Když už modernizovali nárazník včetně masky, tak nechápu, proč jej nedopasovali ke světlům...
Vypadá to jak monokly... :no:
Rozbalit vlákno
1
13. 1. 2014 11:39
Re: Záslepky pod světly
To nejsou záslepky (už jsi někdy nějaké záslepky někde jinde viděl?), ale originální designový prvek Renaultu poprvé použitý u nového Clia. :-)
Avatar - jazva
13. 1. 2014 11:33
OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
[odkaz]
Rozbalit vlákno
10
Avatar - 3_diamanty
13. 1. 2014 11:35
Re: OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
tak tento odkaz by som hodil skor pod clanok o porsche targa , inak paradny pezotik :yes:
13. 1. 2014 11:49
Re: OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
On ho sem dal asi proto, že autor testu napsal, že jde společně s Méganem RS o nejlepší kompakt. Dva francouzi vládnou. :-)
13. 1. 2014 13:20
Re: OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
Ne, on ho sem dal proto, že tady odjakživa dělá reklamu na auto.sme.sk.
Avatar - iudex
13. 1. 2014 14:47
Re: OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
Neviem, či by som to nazval reklamou; každopádne auto.sme.sk je asi nejserióznejší autoserver na Slovensku a preto nie je od veci si niečo zaujímavé od nich prečítať. Rozhodne má taký Rasťo Chvála ako bývalý pretekár rallye pre mňa vyšší kredit, ako niektorí nemenovaní redaktori tuná. ;-)
Avatar - jazva
13. 1. 2014 14:52
Re: OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
Niektorí? Ja by som pri všetkej slušnosti povedal, že všetci. Chvála ma rozhľad, má najazdené a hlavne má odžité. Nebude kritizovať stredné MPV za to, že nemá podvozok ako motokára a naopak športiak, že nemá veľký kufor. ;-)
Avatar - lamal
13. 1. 2014 18:20
Re: OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
Ale no... neprehanaj, Chvala nie je spatny ale najlepsi nie je ani z daleka, tiez vie pekne flakat testy. Urobi dvoje hodiny na letisku a ide sa ropisovat o jazdnych vlastnostiach.

A to do slova... na druhej strane vie aj dobre testy spravit... no jeho kvalita vyrazne kolise, asi podla nalady
13. 1. 2014 19:48
Re: OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
Keby kolísala tvoja kvalita, jasal by si, žiaľ, drží sa permanentne pri zemi. :-!
13. 1. 2014 18:29
Re: OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
Ano, to každopádně.
Chvála má i slabší chvilky (kdo ne, že?), ale obecně patří k tomu nejlepšímu v našich mateřských jazycích.
Avatar - jazva
13. 1. 2014 14:49
Re: OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
dal som to sem pre to, že som chcel, mohol a tak nejak som dúfal, že to bude zaujímať ľudí čo majú autá ako koníček.

PS: a ešte som chcel ukázať ako sa točí videotest. Lebo ten Pat a Mat v tomto teste, no... radšej bez komentára. >:D >:-[]
13. 1. 2014 18:32
Re: OT: Prvá jazda s Peugeot RCZ-R
Taky chodím na sme.sk, a nejen tam, holt pokud chceš přehled, tak pouze ACZ nestačí.
Už tady ty příklady odjinud dáváš dlouho, a ACZ se nějak nechytá, no asi chodí pro vzory jinam...
13. 1. 2014 12:14
Krasavec? Uh...
Mně se teda ten nový styl Renaultu nelíbí. U Clia snad ještě, ale tady...ten předchozí facelift byl elegantnější, než tak vypleštěný.

V designu měl Renault dlouho navrch před ostatními Francouzi, ale teď ho Peugeot s novou osmičkovou řadou i Citroen se svými DS nechali daleko v prachu.
Rozbalit vlákno
26
Avatar - Emel
13. 1. 2014 12:19
Re: Krasavec? Uh...
Viděl jsem teď svůj oblíbený kombík v mé oblíbené světle modré... a do jisté míry musím souhlasit, je to už takové trošku přeleštěné a přezdobené. Ale předtím to zase bylo až moc fádní ;-) .
13. 1. 2014 12:57
Re: Krasavec? Uh...
V tom případě brát Mégane GT, kde je místo chromu šedá. Třeba taky přijde edice graphite jako u Clia. Popravdě ale Méganu nejvíce pomůže až další generace. Snad. :-)
Avatar - Emel
13. 1. 2014 13:58
Re: Krasavec? Uh...
Jo, GT před faceliftem bylo nej... úplně stačil ten paket, GT-line nebo jak se to jmenovalo... ta šedá byla super.
Avatar - grifith
13. 1. 2014 12:24
Re: Krasavec? Uh...
A to je právě věcí názoru, jeden jej vidí jak krok zpět a některý jej považuje za krok správným směrem ;-) Mě se tento FL líbí, je v něm vidět současný designový směr Renaultu.
13. 1. 2014 12:30
Re: Krasavec? Uh...
Pokud jde o aktuální modely, tak Clio a Captur mají svým jednoduchým a čistým designem jasně navrch nad trošku pouťovým P208 a P2008. Cingrlátka a chrom toho moc nezachrání.
Avatar - KANKUNEN
13. 1. 2014 12:36
Re: Krasavec? Uh...
A prodeje to dokazují.
Avatar - rohYpnol
13. 1. 2014 20:01
Re: Krasavec? Uh...
z druhé strany Renault tak trochu trpí na laciné provedení. Velké masy plastu, který je vše jen ne hodnotně působící... Podle mě stajná a naprosto zbytečná chyba, jako předváděl dlouhou dobu Seat. Dojem z vozu zcela zbytečně snižuje. Přitom stačilo citlivěji vybrat materiál plastu a jeho povrchovou pravu...
Avatar - grifith
13. 1. 2014 20:10
Re: Krasavec? Uh...
Nesouhlasím. Například Megane (Fluence) svými materiály vychází velmi dobře. Najdeš zde nejen "tradiční" tvrdoplast, ale také vrchní část měkčenou. Se Seaty v půlce minulého desetiletí bych si nedovolil srovnat.
Avatar - rohYpnol
13. 1. 2014 20:42
Re: Krasavec? Uh...
Bavim se o novinkach, tedy Captur nebo Clio... Fluence je jeste ze starsi skoly.
Avatar - grifith
13. 1. 2014 20:46
Re: Krasavec? Uh...
To pak ano, tam j toho plastu mnohem více a méně vzhledného, to máš pravdu ;-) Barevné kombinace toto aspoň dokáží zajímavým způsobem zakrýt.
Avatar - Stefič
13. 1. 2014 13:13
Re: Krasavec? Uh...
[odkaz] 8-s 8-s
13. 1. 2014 13:53
Re: Krasavec? Uh...
Krutá trefa... >:D :yes:
Avatar - rohYpnol
13. 1. 2014 20:05
Re: Krasavec? Uh...
Souhlas. Málokterému vozu linie harmonicky hrají tak nenuceně a elegantně jako Méganu.

Stačí porovnat...
[odkaz]
Tohle je jeden velký harmonický exitus.
Avatar - Ada je zase tady
14. 1. 2014 23:34
Re: Krasavec? Uh...
Velmi správně :yes:

Design tenhle vaginálních vozidel je opravdu zcela vypovídající... zejména o jeho majiteli >:D
Avatar - grifith
15. 1. 2014 09:15
Re: Krasavec? Uh...
Zase znak, co Ádo? Neboj, jsme otevření i menšinám, tak vítej ;-)
Avatar - grifith
13. 1. 2014 13:59
Re: Krasavec? Uh...
Někomu se to líbit nemusí, jinému může. To je možnost výběru :-)
Avatar - Stefič
13. 1. 2014 14:01
Re: Krasavec? Uh...
tak jistě. Někomu se třeba líbí tohle [odkaz]

Je to ale pěkné? 8-s
13. 1. 2014 14:08
Re: Krasavec? Uh...
Svoje fotky si nech jen pro sebe. Je to jedno se základních pravidel fotoškoly GTI. :-)
Avatar - grifith
13. 1. 2014 14:16
Re: Krasavec? Uh...
Pro někoho to určitě pěkné bylo, pokud v tom kočáru neveze opičku... >:D
Právě proto jsem psal, že design je názorem osobním, co se líbí jednomu, nemusí se líbit jinému ;-)
Avatar - Ronault.
13. 1. 2014 18:51
Re: Krasavec? Uh...
Z tohodle úhlu není v podstatě žádné auto pěkné.
Avatar - Stefič
13. 1. 2014 20:00
Re: Krasavec? Uh...
fuj [odkaz] >:-[]
Avatar - Ronault.
13. 1. 2014 20:10
Re: Krasavec? Uh...
To je jiný úhel... pokud víš, co je úhel ;-)
13. 1. 2014 21:02
Re: Krasavec? Uh...
To s cim sa kuri(topi)?
Avatar - Ada je zase tady
14. 1. 2014 23:36
Re: Krasavec? Uh...
a rebdlík teprve ne... 8-s
Avatar - lamal
13. 1. 2014 18:21
Re: Krasavec? Uh...
je to desne a tento megane vyzera jak obluda... stale to vravim, cim viac sa to podoba fluence tym horsi podliezavy *... 8-s

clio je OK +-
13. 1. 2014 19:51
Re: Krasavec? Uh...
Skús zrkadlo, akú obludu uvidíš tam.
Avatar - 3_diamanty
13. 1. 2014 13:29
mne sa ten facelift paci
z hladiska dizajnu si myslim ze z aktualnej generacie meganu toho renault vymackal maximum a facelift sa podaril, samozrejme ze uplne novy P308 je trosku uz inde ale aj novy megane ktory pride po tomto facelifte uz bude zase dalej , takze podla mna je to v ramci moznosti skvele zvladnuty facelift :yes:

sam som zvedavy kam sa posunie dalej dizajn renaultov kedze sa coskoro chysta nova laguna aj twingo a momentalne velke logo s lamelami je sice pekne ale uz trosku to zacina byt okukane, nechcem povedat ze gycove ale snad sa uz dalej zvacsovat nebude a dizajn renaultov zacne stavat viac na elegancii ako to zacina robit peugeot a nie na wow efekte ako to robil renault doteraz.
Rozbalit vlákno
28
13. 1. 2014 14:04
Re: mne sa ten facelift paci
Já bych to logo klidně zvětšil a pokud jde o design na hraně kýče, tak se podívej na Peugeot, ten s tím má trochu problém (chromovaná zrcátka, přilepené korálky diod na světla, vykouslá světla, falešný hrb,... vše jen na efekt). Renault má jednoduchý, svěží a sebevědomý design. Naproti tomu se Peugeot v těžkých časech trochu hledá a na příkladu P308 je i vidět, že mu chybí i odvaha jít vlastní cestou. Na P308 je evidentní snaha zalíbit se všem. S tím je však spojeno riziko nevýraznosti, zapadnutí do šedi a rychlému stárnutí. Golf je jen jeden.
Avatar - 3_diamanty
13. 1. 2014 14:12
Re: mne sa ten facelift paci
mne sa elegantny a sportovy pritom racionalne strinuty dizajn novej 308micky velmi paci [odkaz] [odkaz] auto je krasne siroke dynamicke a pritom v nom nevidim ziadneho golfa ani astru ale krasne elegantne pezotacke tvary , samozrejme kazdemu sa paci iny dizajn, renault ide spravnou cestou a capture aj clio su toho dokazom len mne akosi viac reze sucasna forma pezotu ;-)
13. 1. 2014 19:52
Re: mne sa ten facelift paci
Čo vyzerá na novej 308 športovo? Choď k očnému.
Avatar - Emel
13. 1. 2014 14:14
Re: mne sa ten facelift paci
Co se faceliftu týče... Renault trestuhodně opomněl udělat něco se zadkem u 5dv. Tam to chtělo nějakou retuši, možná LED světla nebo aspoň zajímavější vnitřní tvarování... cokoli.

[odkaz]

PS: záměrně vybírám nepříliš podařenou fotku... ale přesně takhle na mě to auto v reálu působí. Kombík je úplně jiná liga.
13. 1. 2014 14:20
Re: mne sa ten facelift paci
Zadek kombíku je pěkný, 3d je taky pěkný, ale 5d aspiruje na nejohavnější zadek mezi kompakty. Tam opravdu měli zapracovat.
Avatar - grifith
13. 1. 2014 14:23
Re: mne sa ten facelift paci
Souhalsím s tím, že s designem zadní partie bylo po pěti letech od uvedení třeba neco udělat. Problémem pro designéry by to zřejmě nebylo, proto je otázkou, proč se tomu nestalo. LED světla s jiným designem nárazníku by dokázalo udělat svoje.
Avatar - Emel
13. 1. 2014 14:26
Re: mne sa ten facelift paci
LED jsou asi drahý...
Avatar - grifith
13. 1. 2014 14:33
Re: mne sa ten facelift paci
nejspíš ano, ale v dnešní době takový argument jen horko těžko obstojí...
13. 1. 2014 14:33
Re: mne sa ten facelift paci
Nejde ani tak o cenu ledek, ale spíš o jinou elektroinstalaci. V rámci FL se jim to asi nevyplatilo. Do auta můžeš nacpat cokoliv, jen je dobré taky něco vydělat. Jinak to moc dlouho cpát nebudeš.
Avatar - grifith
13. 1. 2014 14:36
Re: mne sa ten facelift paci
Dva facelifty v průběhu dvou let jsou myslím dobrým důkazem, že Renault až tak nešetří a ten rozdíl v nové elektroinstalaci by dosáhl řádu několika EUR.
Avatar - Emel
13. 1. 2014 15:39
Re: mne sa ten facelift paci
Renault kompletně a jistě nákladně přepracoval předek, který to podle mě až tak nepotřeboval, ale zadek nechal být. To je podle mě chyba, ale je to jejich boj.
13. 1. 2014 15:43
Re: mne sa ten facelift paci
Předek to možná nepotřeboval, ale novou tvář prostě dostat musel. Stejně jako další modely.
Avatar - Emel
13. 1. 2014 16:13
Re: mne sa ten facelift paci
Myslíš třeba Lagunu?

Nic, tohle vlákno diskuse je o ničem, jediné co jsem chtěl říct je to, že zadek u 5dv je ošklivý a je škoda že se s tím něco neudělalo.
13. 1. 2014 16:22
Re: mne sa ten facelift paci
U Laguny už nebyly peníze ani na předek.
Avatar - Ozzman
13. 1. 2014 17:20
Re: mne sa ten facelift paci
[odkaz]

Tahle skica nevypadá zas tak zle ne? :-)
Avatar - Ada je zase tady
14. 1. 2014 23:37
Re: mne sa ten facelift paci
Pravda. Slušní lidé si koupí něco jiného. ;-)
Avatar - 3_diamanty
13. 1. 2014 14:25
Re: mne sa ten facelift paci
podla mojho skromneho nazoru ma podobny problem aj focus, tam je tiez kombik akysi krajsi na "zadku" a hatch akysi "menej podareny" aspon ja to tak vnimam co vidim
Avatar - Ozzman
13. 1. 2014 15:14