Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane Coupé 1.2 TCe – Parádní stylovka

Kompaktní kupé s dynamickými tvary je nejčastějším snem mladých řidičů. Renault Mégane Coupé GT Style s turbomotorem 1.2 TCe o výkonu 85 kW může být v tomto ohledu zajímavou volbou.
Zpět na článek
10. 2. 2014 10:07
10. 2. 2014 10:32
10. 2. 2014 10:43
10. 2. 2014 10:59
10. 2. 2014 10:51
10. 2. 2014 10:53
10. 2. 2014 10:55
10. 2. 2014 11:04
10. 2. 2014 15:19
11. 2. 2014 08:58
10. 2. 2014 10:48
10. 2. 2014 10:17
10. 2. 2014 10:52
10. 2. 2014 10:54
10. 2. 2014 11:26
10. 2. 2014 12:05
10. 2. 2014 13:33
10. 2. 2014 14:22
10. 2. 2014 21:04
10. 2. 2014 13:10
10. 2. 2014 13:30
10. 2. 2014 15:11
10. 2. 2014 15:30
10. 2. 2014 15:45
10. 2. 2014 16:20
10. 2. 2014 19:16
10. 2. 2014 23:00
10. 2. 2014 15:55
10. 2. 2014 16:47
10. 2. 2014 17:31
10. 2. 2014 16:03
10. 2. 2014 16:59
10. 2. 2014 17:05
10. 2. 2014 17:31
10. 2. 2014 19:12
10. 2. 2014 17:53
10. 2. 2014 18:11
10. 2. 2014 18:46
10. 2. 2014 18:50
10. 2. 2014 18:53
10. 2. 2014 19:04
10. 2. 2014 19:19
10. 2. 2014 19:30
10. 2. 2014 20:07
10. 2. 2014 20:13
10. 2. 2014 20:15
10. 2. 2014 20:52
10. 2. 2014 21:52
10. 2. 2014 21:58
10. 2. 2014 20:58
10. 2. 2014 21:24
10. 2. 2014 18:41
10. 2. 2014 18:52
10. 2. 2014 19:12
10. 2. 2014 19:17
10. 2. 2014 19:30
10. 2. 2014 17:34
10. 2. 2014 17:38
10. 2. 2014 17:45
10. 2. 2014 22:35
10. 2. 2014 13:12
10. 2. 2014 15:32
10. 2. 2014 15:51
10. 2. 2014 16:42
10. 2. 2014 19:02
10. 2. 2014 19:14
10. 2. 2014 22:58
11. 2. 2014 22:38
12. 2. 2014 12:58
10. 2. 2014 13:24
10. 2. 2014 23:13
10. 2. 2014 15:49
10. 2. 2014 16:24
10. 2. 2014 20:21
10. 2. 2014 21:46
10. 2. 2014 15:22
10. 2. 2014 10:52
10. 2. 2014 23:35
11. 2. 2014 10:20
10. 2. 2014 10:53
10. 2. 2014 13:24
10. 2. 2014 13:40
10. 2. 2014 12:14
10. 2. 2014 12:31
10. 2. 2014 13:03
10. 2. 2014 13:29
10. 2. 2014 15:29
10. 2. 2014 19:50
10. 2. 2014 17:56
11. 2. 2014 09:26
11. 2. 2014 09:34
11. 2. 2014 17:45
10. 2. 2014 18:09
10. 2. 2014 19:45
10. 2. 2014 20:55
10. 2. 2014 19:06
10. 2. 2014 20:09
Avatar - KANKUNEN
10. 2. 2014 10:01
Už R19 měl ovládání radia pod
volantem, proč by se měly ty panely přehodit. Kromě toho mlžící se okno žádá rychlejší reakci než přepnutí rádia. To je takové hledání much kde nejsou.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - nalimer
10. 2. 2014 10:04
Re: Už R19 měl ovládání radia pod
hold, nie je to škoda, tak to redakcia takto vyhodnotila.
10. 2. 2014 11:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
11. 2. 2014 09:21
Re: Už R19 měl ovládání radia pod
stara fabia tdi dostala 3 a pol hviezdy. megane je horsi ako fabia? mam dost z tychto akoze odbornikov. zene by som nekupil take prditko. toto je stranka skoda auto.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
11. 2. 2014 15:38
Re: Už R19 měl ovládání radia pod
Sice to není úplně fér srovnávat napříč segmenty, ale s tímto názorem bych se ztotožnil.
Avatar - dal
10. 2. 2014 10:07
hodnocení?
Zase jste tomu hodnocení dali na *. Proč jen 3 hvězdy?
Nízko umístěná palubní deska - Znamená lepší výhled její umístění je OK
Nepřesné řízení- Není nepřesné, je tak nastavené, není pro soutěžáky
Špatný výhled vzad - souhlas ale to je u kupé uplně normální
Vyšší spotřeba paliva - TSi které jste naopak chválili si vezme při vytáčení +-stejně
Ergonomie středové konzoly - To nemyslíte vážně, Megane je ať se to někomu líbí nebo ne je ergonomicky nejlépe udělaný kompakt. Jestli tvrdíte něco jiného, pak nevíte co význam ergonomie znamená.
Rozbalit vlákno
134
Avatar - CHerokee
10. 2. 2014 10:15
Re: hodnocení?
No trochu bych brzdil. Myslím, že 3 hvězdičky sedí. Auto je hezké z venku, ale interiér vypadá jako u aut před 10 lety. Pro moderní kupé se opravdu nehodí, včetně volantu. Motor taky není nic moc - to je spíše motůrek pro městská auta a ne púro kupátko. Podvozkově taky zaostává za vzhledem, odhlučnění interiéru a kvalita materiálů odpovídá francouzské kvalitě - čili spolu s Koreou tomu nejhoršímu, co máme na trhu (teda kromě Dacie) ... podle TÜV (viz MF Dnes).
10. 2. 2014 10:32
Re: hodnocení?
Viděl jsi to auto někdy jinak než ze tří kilometrů? >:D
Avatar - Ozzman
10. 2. 2014 10:43
Re: hodnocení?
No když podle tebe Megane i přes jeho stáří má zastaralý interiér, co potom takovej Rapid? Nebo Octavie III v nižší výbavě? Co korejci v této třídě? Megane má interiér naprosto v pořádku a vzhledem k své ceně zpracováním a materiály dotahuje mladší kolegy z třídy.
Avatar - 3_diamanty
10. 2. 2014 10:47
Re: hodnocení?
myslim ze je nezmysel sem tahat rapida a ine auta, je problem to priznat ze interier meganu je uz trosku za zenitom? ved hadam mame oci a vidime, nie je jediny kto ma podobny nazor, pisem o tom nizsie, ten interier je uz trosku v rokoch,,, co vsak nie je hanba ani nic zle... jednoducho ma to auto uz technicky nejaky ten rok za sebou vo vyrobe a je to citit, nie je to vada. Interier lancera s ktorym mam skusenosti tiez nie je uz dnes ziadna slava a neposobi moc moderne a high-tec ale nie je to hanba ak ma auto uz nejakych par rokov vo vyrobe, netreba sa hanbit priznat to, auta dnes idu strasne rychlo dopredu a co bolo moderne pred 5 rokmi je dnez uz trosku zastarale.... rychla doba
Avatar - Ozzman
10. 2. 2014 10:59
Re: hodnocení?
Já ale nemluvím o dizajnu ale o materiálech. Nejsem fanoušek Méganu i když mi špatný nepřijde :-) Z pohledu dizajnu se mi nejvíce líbí Rapid, ale když si tam sedneš, tak zaostává v materiálech na většinu konkurence.... O tom mluvím :-)
Lancer je uvnitř taky cely bakelitový i když z venku je to hezké auto pořád.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 10:51
Re: hodnocení?
Asi otázka názoru. Korejci? Ceed je uvnitř jedno z nejhezčích kompaktních aut.

U Meganu je to hlavně ten přístrojový štít, který vypadá jako z éry prvních digitálek... zbytek jsou drobnosti.
Avatar - Ozzman
10. 2. 2014 10:53
Re: hodnocení?
Já se bavim spíše o materiálech... osobně se mi taky nelíbí digitální rychloměr, to doufám další generace odstraní :-)
Avatar - Emel
10. 2. 2014 10:55
Re: hodnocení?
Zastaralost se ale projevuje spíš v architektuře... a třeba v těch budících.
Avatar - Ozzman
10. 2. 2014 11:04
Re: hodnocení?
Potom s tebou souhlasím, dizajn je zastaralý, ale já dám tedy přednost příjemnému posezení :-)
Avatar - 3_diamanty
10. 2. 2014 10:54
Re: hodnocení?
ceed je zvnutra skutocne pekny ale je aj podstatne novsi ;-)
10. 2. 2014 11:09
Re: hodnocení?
No a to je právě ono. Nevím, kdy byl digitální přístrojový štít in (narážka na to, co píšeš níže), myslím, že to vždy byla menšinová záležitost. Jedno ale vím jistě - po téměř 100tkm musím konstatovat, že nic lepšího a přehlednějšího jsem v autě nezažil. Už bych nechtěl jinak - absence digitálního rychloměru pro mě bude vždy mínusem - ne nepřekonatelným, ne nějak zásadním, zvykl bych si, ale mínus.
Druhý uživatel našeho vozu, ten krásnější a něžnější, si myslí úplně to samé. Takže už jsme dva. ;-)

Jinak naprostý souhlas se Ceedem - Schreyer se v tomto případě vytáhl. Být takový interiér v autě evropské provenience, pějeme zde na něj ódy.

Ps.: Posaz za volantem testér absolutně nepochopil (tzn. že nižší palubka, něco jako v MPV, je záměr). Ohledně odrazů slunečních paprsků a horší čitelností - tohle si často netroufnu tvrdit, ale v tomto případě musím zodpověďně říci, že autor testu l.. - kecá. Nevím jak to napsat jemněji, neb to je prostě fakt. Nebo jinak - najde se zde uživatel MIII, který by měl s tímto problém?
Avatar - Ronault.
10. 2. 2014 15:10
Re: hodnocení?
Tady naprostý souhlas, inu jde vidět, kdo s autem opravdu jezdí.

Digitální tachometr po 13 500 km musím jen chválit a beru to za nejlepší, nejpřehlednější a nejbezpečnější řešení. Nic rychleji čitelného neexistuje, snad jen HUD. A odlesky? Tak od srpna jsem neviděl jediný.
11. 2. 2014 00:05
Re: hodnocení?
Odlesky? Já od 02/2010 také nic... Partnerka to samé (ptal jsem se, pro jistotu).

Tak, k sakru, k čemu ty zdejší testy jsou? S ostřikovači, či např. já se stěrači (nevím jak Ty, možná už změnili dodavatele), ano - tam problém je. Ale tyto výše zmiňované "problémy"? To už jako opravdu testér vaří z vody? A zároveň - což je daleko horší - není schopen odhalit ony zjevné zápory, na které majitelé Meganu permanentně upozorňují?
Avatar - Ronault.
11. 2. 2014 19:22
Re: hodnocení?
Pokud jde o odlesky, tak mohou v interiéru být, ale ty je vzhledem k nižšímu stupni výbavy mít nemůžeš, při přímém slunci v určitém úhlu otočení volantu se odlesk vytvoří od okrasného chromování spodního ramene volantu, od budíků jsem to nikdy nepozoroval.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 15:19
Re: hodnocení?
To jsou dvě věci.

Digitální štít v Meganu je podle mě out z důvodu zastarale působící grafiky. Prostě nevypadá moderně, řečí módního průmyslu je out.

Jestli digitál nebo analog je jiná diskuse... já jsem pro analog, v současném autě mám digitál... pokud je to hezky udělané tak s digitálem zásadní problém nemám, rychlostní limity mě zase tak moc netrápí.
11. 2. 2014 00:10
Re: hodnocení?
Grafiku opravdu dokážu pochopit - jen mě to nikdy nenapadlo. Možná takhle - tím že jsem vzděláním technik, ocením tento typ designu.
Mám rád Windows8 - ne kvůli tomu, jak ten systém funguje (to je někdy fakt hnus), nýbrž kvůli jeho designovému - technicistnímu - pojetí. Stejně tak, možná ještě raději, mám WP na svém mobilu. Jsem menšina? Asi ano. Je nás dost? Asi ano. ;-)
Avatar - Emel
11. 2. 2014 08:58
Re: hodnocení?
Já u Windows jednu verzi vynechávám :-) . Byl jsem spokojený s XP a teď mi vyhovují 7. A pak jsou samozřejmě tací, kteří neuznávají nic než příkazovou řádku...
10. 2. 2014 10:48
Re: hodnocení?
Mégane a Renault můžeš kritizovat za hodně věcí. Pokud však začneš kritizovat spolehlivost, tak se jen zesměšníš a uděláš ze sebe človíčka, který moc dnešním autům nerozumí. na to abych sem dával nějaké odkazy na statistiky a různé ankety spolehlivosti už nemám nervy. Človíčka pro kterého je zdrojem jeho přesvědčení TÜV a MF Dnes bych stejně nepřesvědčil.
10. 2. 2014 11:16
Re: hodnocení?
:yes: - a ještě za poslední větu: >:-[] :yes:
Avatar - Emel
10. 2. 2014 10:17
Re: hodnocení?
Pár věcí...
1) Kupé tomu možná říká Renault, nicméně kupé to rozhodně není, je to 3dv. hatch.
2) Ergonomie a palubní deska - páčky pod volantem nemám problém, pro mě lepší než tlačítka... a pak ani nevadí pozice rádia. Nastavení klimy přes čudlíky považuju za méněcenné řešení ve srovnání s kolečky. A ten digitální přístrojový štít je dnes jednoznačně out. Není to nic hrozného, ale nejlepší kompakt to není ani omylem.
Avatar - dal
10. 2. 2014 10:52
Re: hodnocení?
Nepsal jsem nic o nejlepším kompaktu ale o ergonomii a v tom je Megane opravdu dobrej.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 10:54
Re: hodnocení?
Psal jsi doslova "ergonomicky nejlépe udělaný kompakt" a na to jsem také reagoval.

Ergonomicky je špatně digitální přístrojový štít... a pak pár drobností co jsem psal.
10. 2. 2014 11:12
Re: hodnocení?
Štít ergonomicky špatně není. Jen jinak a to je zásadní rozdíl.
10. 2. 2014 11:12
Re: hodnocení?
Co je na digitálním štítu ergonomicky špatně ? Nebo je to jen zamrzlý pohled na věc ? S Meganem zkušenost nemám, jen se kdysi dávno se starým Tipem, ale digitální rychloměr rozhodně není špatná věc...

P.S: Ocenil bych, kdyby alespoň jeden z těch mínusujících borců nějakým způsobem argumentoval...
Avatar - dal
10. 2. 2014 11:26
Re: hodnocení?
V čem konkrétně je ergonomicky špatně digištít a ovládání klimy. Asi nechápeš stejně jako mnoho novinářů co je to ergonomie.
10. 2. 2014 11:51
Re: hodnocení?
To by ma zaujímalo, čím je digitálny prístrouj out. Podľa mňa je to vpohode. Naopak, ak je príliš veľa ručičiek, pôsobí to chaoticky. Možno aj preto mnohí výrobcovia zrušili na prístrojovke teplomer chlad. kvapaliny a nahradili ho kontrolkou, podobne ampérmeter už dávno zmizol.
A to nastavenie klímy - ak sú na prvom mieste kolečká, kam zaradíš ovládanie cez dotykáč?
Avatar - Emel
10. 2. 2014 12:05
Re: hodnocení?
Zkusím jednu odpověď pro všechny:

Za prvé, digitální rychloměr vyžaduje k odečtu rychlosti více pozornosti než ručička, u které lze její polohu třeba vůči červeně vyznačeným limitům (50, 90, 130) určit letmým pohledem bez nutnosti čtení čísla. V tomto je tedy ergonomicky lepší analog. Digitál se dá akceptovat třeba u sportovního auta, kde jsou prioritní otáčky a rychlostní limity se neřeší >:-[]

Za druhé, grafické provedení v Meganu je tragické... opravdu, takhle vypadaly první digitálky v osmdesátých letech. Podle mě je to morálně nejvíce zastaralá věc v celém interiéru.

[odkaz]

Ovládání klimy už je detail, osobně preferuju kolečko, ale žádný stres... ovládání přes dotykáč považuju za nejhorší řešení, tam chybí i zpětná vazba a navíc je nutné to lovit v menu.

Nízko umístěné rádio mi vzhledem k ovládání pod volantem nevadí, ta výměna cédéčka apod. se dá v klidu zvládnout.
Avatar - 3_diamanty
10. 2. 2014 12:16
Re: hodnocení?
s tym digitalom suhlas, pohlad na rucicku a ciachovane budiky mi pride prirodzenejsi a uz od uhla rucicky viem kolko idem a nemusim ani ostrit zrak a sustredovat sa na blikajuce cislice, rucicka je prirodzenejsia a pre oko lepsia :yes:

osobne mam tiez rad kolecko na ovladanie klimy a som s nim spokojny, nevyvakla sa a funguje to spolahlivejsie ako ine systemy, co je asi hlavny dovod preco kolecko ma dnes dost vyrobcov ;-)

najlepdie to ma inak pro ceed GT kde si na volante tlacitkom GT menis panel z analogoveho na digitalny takze kazdy si vyberie co sa mu paci >:D
Avatar - dal
10. 2. 2014 13:33
Re: hodnocení?
Určitě ne, já za jedno z nejlepších považuju digitální rychloměr u Civicu a teď do mě.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 14:22
Re: hodnocení?
Ten aspoň vypadá moderně. Na můj vkus trošku moc divočina... ale budiž, třeba pro nějaký hotheč si to klidně umím představit.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2014 19:12
Re: hodnocení?
S Civicem souhlasím, taky se mi moc jeho řešení líbilo.
Avatar - dal
10. 2. 2014 21:04
Re: hodnocení?
Už jsem si připadal, že tady bojuji s větrnými mlýny. Jsem rád, že tady má někdo podobné názory nejen na ergonomii. Nikdo mi alespoň nemůže vyčítat, že obhajuji vlastní garáž, tu mám totiž komplet koncernovou. U mne je to padni komu padni a je mi šumafuk s čím jsem jezdil nebo jezdím. To, že je Megane v mnoha věcech ergonomicky vychytanější než Golf je názor za kterým si stojím.
10. 2. 2014 12:17
Re: hodnocení?
1.) Zásadně nesouhlasím. Např. v Twingu I byl digitální rychloměr skutečně tragický (obrovská prodleva, špatně čitelný). V MIII jsem rozhodně schopen výrazně rychleji přečíst hodnotu, než ji vyčíst z klasického rychloměru. A nemusel jsem si na to zvykat, už od prvního usednutí do MIII jsem to tak měl.

2.) Nemyslím, podle mě to v reálu vypadá dobře. Je fakt, že bílá čísla na černém podkladu (nové Clio) působí hodnotněji. Grafické provedení je skutečně věc názoru, mě to jako z osmdesátých nepřijde.

3.) Tohle je opravdu individuální. Souhlas s dotykáčem, to je až nebezpečné.

4.) Souhlas - díky ovládání pod volantem skutečně na rádio ani nesáhneš. A vzledem k tomu je z hlediska ergonomie lepší mít klimu nad rádiem.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 13:10
Re: hodnocení?
Jenže ty nepotřebuješ rychlost přečíst... stačí ti pohledem zkontrolovat, jestli jsi pod nebo nad limitem... a to jde s analogem lépe.

[odkaz]

;-)
10. 2. 2014 13:28
Re: hodnocení?
Mě to jde lépe s digitálem, alespoň v případě MIII. Netřeba se přít, tohle je otázka osobních preferencí.

Ps.: Ty Casia jsou super ;-)
Avatar - Emel
10. 2. 2014 13:30
Re: hodnocení?
Mně to s Mazdou nejde... ať dělám co dělám, jsem pořád přes ;-)
Avatar - petrumr
10. 2. 2014 15:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 15:11
Re: hodnocení?
Ten tam není ;-) . Ani tempomat. Ani automat. A ani.. hm, už jsem zapomněl jak se jmenuje ta geniální přístrojovka v Grandu.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2014 15:23
Re: hodnocení?
To je pěkná blbost Emele. čtení dvou číslic nací několik centimetrů velkých je řádově rychlejší než hledání ručičky na rychloměru. Nějaké odtušování rychlosti dle polohy, jak tady popisuje plakátový šofér topper, je hloupost, obzvláš´t na dnešních tachometrech, kde máš rychlost do 260 km/h a potřebuješ přesně odečíst např. 70 km/h. Drtivá většina řidičů, kteří mají v autě maxi dot, jej po velmi kráítké chvíli nastaví na aktuální rychlost, podvědomě mozek dá povel, že je to pro něj přirozenější a rychlejší.
Totéž v praxi funguje pokud si připneš navigaci na čelní okno, po dvaceti minutách odečítáš rychlost tam, ne na tachometru, opět je to pro mozek rychlejší. Obzvlášť potřebuješ-li přesná dat.
Další příklad jsi napsal sám, oba odkazy dole si otevři vedle seme na lištu aniž by ses na ně podíval, to uděláš v mozile nebo Opeře užitím stisku prostředního tlačítka. Vem do ruky stopky a postupně si změř jak rychle odešteš PŘESNÝ čas.
[odkaz]
[odkaz]

Nedávno tady do diskuze přinesl zkušenost např. woody, který testoval GTI Performance a sám uznal, že při rychlé jízdě, kdy musel věnovat velkou míru pozornosti řízení po chvilce stíhal odečítat ryhlost jen z maxi dotu.

Jaké mají tachometry rallye auta? Samozřejmě digitální, stejně tak Formule 1 má tachometr digitální, viděl jsi v nějaké formuli budíky?

Emele, nepleť si ergonomii s tvými neznalostmi, ergonomie nen to, na co jsi zvyklý.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 15:30
Re: hodnocení?
Kámen úrazu je právě v tom Kylieovsky napsaném slově "PŘESNÝ" čas. Mně nezajímá ani přesný čas, ani přesná rychlost. Stačí mi vidět, jestli je ručička nad 50 nebo pod 50... a to vidím ihned. Jestli ten kousek představuje 3 nebo 4 nebo 5km je fuk. Právě tohle je nejčastější užití tachometru.

Ve Formuli vlastně žádné budíky nejsou... a prioritní informace jsou (samozřejmě) otáčky. Totéž umím pochopit ve sportovním autě... takže v Mazdě jsem s digitálním rychloměrem smířený a nedělá mi to problém.

PS: většinou mi to nedělá problém... teď jsem někde brzdil kvůli policejnímu autu v poli u silnice (nejspíš se tam šli jen vyčůrat) a padající čísla na tachometru opravdu nejsou tak intuitivní jako ručička padající k legálním hodnotám...
Avatar - Ronault.
10. 2. 2014 15:38
Re: hodnocení?
Jenže ergonomie je EXAKTNÍ věda, přesná, ne to, co ti je milejší. A to co platí v čitelnosti pro sportovní vozy je právě ta ukázka ergonomie, je to rychlejší a přesnější odečet za jednotku času. Pokud já řídím, tak jedu přesně, nepotřebuji jet pod padesát, protože pod padesát je i 40 a řidič jedoucí v obci 40 mě vyloženě irituje, v obci chci jet přesně padesát a chci to vědět rychle a přesně, protože jsem v obci, nebo protože řídím a sleduju provoz, na nějaké kochání se grafikou číslic, které pak nemůžu přečíst, nemám čas. A v tom je tenhle tachometr v Meganu právě ergonomicky a až s najetými kilometry člověk překonává ten prvotní odpor, kdy mu bylo líto stylově nahoru letících ručiček tachometru a oceňuje, že je to uživatelsky výborné, neunavující a pohodlné. Auto je především k ježdění.
Samozřejmě má Megane jiné velké chyby, například naprosto otřesné ostřikovače, ale o tom už se v testech nepíše. Proč? Protože se popisují pocity, přitom auta se dají popsat exaktně...
Avatar - Emel
10. 2. 2014 15:45
Re: hodnocení?
Odečíst z analogu "přesně 50" je přece to nejsnazší. Analog ti ukáže, že jedeš "o něco méně než 50", tedy můžeš jemně zrychlit a zarovnat ručičku s 50. Jestli to předtím bylo 44 nebo 46 je vážně jedno.

Ergonomie je možná exaktní věda, ale důležité je definovat si zadání. A u rychloměru to podle mě není "znát v každou chvíli přesnou rychlost vozidla", ale "umět posoudit aktuální rychlost vozidla vzhledem k rychlostnímu limitu".
Avatar - Ronault.
10. 2. 2014 16:04
Re: hodnocení?
Rychloměr je rychloměr, má ukazovat rychlost v kilometrech za hodinu, to je jeho funkce. Ergonomie určí, co je pro lidské oko a mozek nejrychlejší a nejčitelnější, tam to hasne, další tvé obraty jsou jen slovíčkaření. 0
Avatar - Emel
10. 2. 2014 16:20
Re: hodnocení?
S jakou přesností? Proč ne třeba na tři desetinná místa? Nebo naopak jen v desítkách km/h?
Avatar - Ronault.
10. 2. 2014 19:13
Re: hodnocení?
Ženeš to ad absurdum.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 19:16
Re: hodnocení?
Já ne, ty děláš z ergonomie nějakou exaktní vědu místo toho, abys uznal, že jde obecně o uživatelskou přívětivost. Pokud nemáš exaktní zadání, nemůžeš dělat exaktní vědu. A na tom exaktním zadání se neshodneme. Ty tvrdíš, že je to zobrazení rychlosti s přesností na 1km/h. S tím já nesouhlasím a říkám, že je to jinak.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2014 21:12
Re: hodnocení?
Ergonomie je exaktní věda, to je axiom. Ta tvá desetinná čísla, jestli je zobrazovat či ne jsou samozřejmě zájmem ergonomie, jsou na to způsoby měření a vyhodnocování, metrem počínaje, EEG či scintigrafii konče.
10. 2. 2014 22:49
Re: hodnocení?
Ked vidis na digi displeji napisane 50, tak mas problem urcit, ci je to nad limitom alebo pod limitom????
potrebujes k tomu nejaku rucicku, ci co tym chces povedat?
Ked tam bude napisane 49, tak budes minutu posudzovat, ci je to pod alebo nad?

Co by si robil, keby si na budiku ziadnu cervenu ciarku nemal?? domalujes si ju?

Ja ju v aute chvalabohu nemam, nehyzdi mi to tachometer.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 23:00
Re: hodnocení?
49 je méně než 50... to je triviální matematická úloha... přesto pořád úloha. Posoudit polohu ručičky oproti stupnici je jednodušší. Nebavíme se samozřejmě o minutách, ale o zlomcích vteřiny.

U ručičky navíc mozek dokáže kalkulovat i s rychlostí jejího pohybu, třeba při prudkém brzdění... u rychle blikajících čísel je to složitější.

Ano, žít se s tím dá, dokonce to může někomu vyhovovat víc... většina lidí dá ale přednost klasice, čemuž odpovídá i realita na trhu.
Avatar - Ham.
10. 2. 2014 15:55
Re: hodnocení?
V F1 jeden "budík" je. Otáčky se zobrazují jako postupně svítící sloupec nebo řada diod a jakmile bliknou poslední, které jsou červené tak se musí řadit, ty červené jsou dvě nebo tři a podle pokynů inženýra pilot vytáčí motor výše (nechá všechny červené) nebo méně. Takže svým způsobem analogový ukazatel otáček.
Avatar - Ronault.
10. 2. 2014 16:01
Re: hodnocení?
"Svým způsobem analogový" je hodně velký eufemismus, žádná ručička tam není ;-)
Avatar - Emel
10. 2. 2014 16:47
Re: hodnocení?
No ano, pokud budeš mít ručičku vykreslenou na displeji, pak je také digitální, protože její posun po displeji je dán přebliknutím pixelů na obrazovce... Ham mluví spíš o tom, jak to vnímá lidské oko a mysl.
Avatar - Ham.
10. 2. 2014 17:31
Re: hodnocení?
No digitální to není ani náhodou, protože nezobrazuje žádné číselné údaje, ale je to prostě proužek, který se natahuje nebo zkracuje, takže dává pilotům informaci o tendenci (přesné číslo jej nezajímá) zda otáčky rostou a jak rychle nebo klesají a jak rychle a zda dosáhly nějakého thresholdu. Prostě spojitě ukazuje nějakou veličinu, analogový=spojitě proměnný, analogový ukazatel nemusí být jenom klasický budík s ručičkou, mohou to být nejrůznější barevné výseče které se posouvají, analogové zobrazení je třeba i monitor osciloskopu s nějakou kontinuálně zobrazovanou křivkou, rtuťový nebo lihový teploměr je také analogový přístroj, průhledový displej stíhačky na který se prostorově zobrazuje kontinuálně cíl je také analogový přístroj. Jakákoliv spojitě zobrazovaná veličina (nikoliv číselně, tedy digitálně) je analogové zobrazení/zobrazovač/přístroj.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 16:03
Re: hodnocení?
Myslím že tam nejsou budíky jakožto komponenta palubní desky, všechno se musí vměstnat na volant. Píšu že otáčky jsou to nejdůležitější, proto se jim dostává největší pozornosti ve formě "pseudoanalogového" zobrazení, zatímco méně důležitá rychlost je řešena pouze digitální číslicí. U běžného osobáku je to naopak, prioritní informace je rychlost... a to zejména její vztah k rychlostnímu limitu.
10. 2. 2014 16:59
Re: hodnocení?
Podívej se, jak je to u dnešních moderních letadel. Kam se poděly ty tvoje přehledné a ergonomické budíky? Odpověď je jasná. Tam si nikdo nehraje na nějakou konzervativnost a styl a vše podřízeno funkčnosti. Kdyby jsou rovnou napsal, že se ti ten digitacháč v Méganu nelíbí, tak by se s tebou nikdo nehádal a dalo by se s tím i souhlasit. Ale tahat do toho ergonomii je hodně mimo.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 17:05
Re: hodnocení?
Ty ergonomické budíky tam jsou. Jsou vykreslené na obrazovce, což dává větší flexibilitu... ale pořád jsou vykreslené jako ciferníky s ručičkou

[odkaz]

Prohlédni si celou palubku a pak mi řekni, kde je nějaký důležitý údaj prezentovaný pouze číslem.
10. 2. 2014 17:31
Re: hodnocení?
Doufám že radar nebo nebereš taky jako budík. Jinak jsou samozřejmě všechny údaje (které jdou zobrazit) zobrazeny číslem.
[odkaz]
10. 2. 2014 19:12
Re: hodnocení?
K čemu by ti na tomhle panelu byly? U rádia ti budou také k ničemu. Když nastavuješ frekvenci, nebo v tomhle případě rychlost, směr, výšku, rychlost stoupání pro autopilota, tak potřebuješ přesná čísla a nic jiného. Odhad, kde zhruba se pohybuješ, ti nijak nepomůže. Ale co takhle údaje o motorech? I ve skleněných kokpitech jsou vykreslené zjednodušené stupnice (a vedle nich třeba přesné údaje, pokud je potřeba). Protože přečtení přesné hodnoty trvá déle než kontrola, jestli jsi "v zeleném" a jak moc. Neexistuje nějaká jedna nejlepší reprezentace. Jsou zkrátka údaje, které ti stačí orientačně. V autě také nepotřebuješ znát přesné množství paliva v nádrži, nebo přesnou teplotu chladící kapaliny pro bezproblémovou jízdu. Číslice a písmena jsou celkem složitá forma komunikace a ne každý údaj takovou úroveň vyžaduje.
Avatar - Ham.
10. 2. 2014 17:53
Re: hodnocení?
Čísla tam najdeš ve dvacátém podmenu, šedesátého menu obrazovky, když si chceš zobrazit spotřebované palivo za poslední hodinu, průměrnou teplotu v kabině cestujících etc. Životně důležité údaje, které jsou potřeba pro řízení "on-line" jako horizont, tah motorů, nastavení kormidla, klapek, výška jsou vždy analogově (což nemusí znamenat ani budík s ručičkou, ale nejrůznější kříže, barevné sloupečky etc.). Člověk je v podstatě analogová mašina, nikoliv digitální, takže byť řídící systémy letadla jsou komplet digitalizované, tak klíčové parametry musí člověku převádět do analogové podoby. Chtěl bych vidět pilota F15 kterému se budou promítat na průhledový displej digitální údaje o koordinátách cíle, to by ho asi brzy kleplo.
10. 2. 2014 18:11
Re: hodnocení?
No, zobrazovat třeba horizont by asi šlo těžko. Proto jsem taky psal o tom radaru. Ale člověk, který chce prokázat tu svou pravdu se chytá čehokoliv. Rychlost a výšku odečitáš z čísel. Není tam budík s ručičkou která ti ukazuje aktuální údaje. nemůžeš tedy nic odečíst s polohy ručičky (to je ten argument pro budíky u auta).
Avatar - Emel
10. 2. 2014 18:46
Re: hodnocení?
Ham to napsal vyčerpávajícím způsobem, dál už je zbytečné k tomu cokoli dodávat.
10. 2. 2014 18:50
Re: hodnocení?
No sice je to naopak než je to v těch tvejch argumentech, ale hlavní je, že jste se shodli.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 18:53
Re: hodnocení?
životně důležité údaje...jsou vždy analogově. Člověk je v podstatě analogová mašina, nikoliv digitální, takže byť řídící systémy letadla jsou komplet digitalizované, tak klíčové parametry musí člověku převádět do analogové podoby.

Pokud máš pocit že to píše naopak než já tak už fakt nevím...
10. 2. 2014 19:04
Re: hodnocení?
Proboha, používej mozek. To, že to ham nějak napíše, ještě neznamená, že to tak je. Právě realita v těch letadlech je opačná.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 19:19
Re: hodnocení?
Sakra to má být nějaký pokus o absurdní diskusi? Já napíšu že souhlasím s Hamem a ty že píše opak toho co já. Tak ti dám citát a ty to zase otočíš jinak...
Avatar - Ronault.
10. 2. 2014 19:22
Re: hodnocení?
Zjednodušil sis jednu větu Hama, která je pravdivá, a uvedl ji na všechny situace jako jediné možné správné řešení... na to, že jsi tak zamyšlený v reále, tak myšlení jsi teď předvedl značně jednoduché. Typ zobrazování jednotlivých ukazatelů bude záležet na zobrazované veličině. Pokud bude směrodatná jedna veličina, čili například rychlost, bude se zobrazovat jinak než například stav paliva v nádrži, tzn. poměr kolik ještě zbývá, tam pro pro zpracování mozku je jednodušší aby viděl poměr, číslo je moc složité, hlavně v situaci, kdy je pokaždé jiná velikost nádrže a jiná spotřeba paliva. Rychlost je vždy u všech aut, okolností, situací stejně vypovídají hodnota.
Tím například Megane má ergonomické mínus, když zobrazuje na pohyblivém "spektru" aktuální spotřebu na úsečce od 0 do 20, což je velmi nepřehledné a nepřesné a nadávám na to často.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 19:30
Re: hodnocení?
A není u nádrže důležitější, kolik paliva v ní zbývá, než kolik procent? Pokud bys měl sedět v neznámém autě, měl bys radši k dispozici informaci "zbývá 10%" nebo "zbývá 6l"?

Podle mě se Hamova věta na rychlost v autě vztahuje, podle tebe ne... mě to trošku zavání vlastní garáží, ale dobře, žádné shody se nedobereme, asi je na čase toho nechat.

PS: co ta sázka na nového Megana :-)?
10. 2. 2014 20:07
Re: hodnocení?
To záleží. Určitě by se přesná hodnota hodila, kdybys chtěl spočítat dojezd (což za tebe dnes udělá palubní počítač). Ale pro kontrolu "mohu pokračovat" přesné číslo nepotřebuješ.

Co se týče rychlosti. Plus budíku je, že ti dá velmi rychle orientační údaj. A není problém číst ho i při prudké změně hodnot. Otázka je, jak je tohle důležité v praxi. Já totiž orientačně rychlost vím. Ano, řekl bych, že "jsem pod limitem" dokáže budík zodpovědět rychleji, pokud ho máš v oku a nemusíš hledat, kde ten limit na něm vlastně je. Na druhou stranu, u digitálního displaye se bavíme prakticky o dvou číslicích, pokud uvažujeme běžný provoz. Ty mozek zvládne přečíst velmi rychle. A jde o velmi jednoduchý údaj. Spíš vidím slabinu ve sledování rychle se měnících hodnot. Třeba prudké brzdění na určitou rychlost s digitálním nepůjde tak snadno. Ve zmíněných letadlech se na tohle myslí. Je to omezení dané implementací, ne principem.
Avatar - Emel
10. 2. 2014 20:13
Re: hodnocení?
Pro kontrolu "můžu pokračovat" ale fakticky taky potřebuješ znát litry a ne procenta... a přesto většinový vkus velí řešit to analogovým ukazatelem. Ale já souhlasím se vším co píšeš, takže je zbytečné pokračovat :-) .
Avatar - Ham.
10. 2. 2014 20:15
Re: hodnocení?
Já nikde netvrdím, že nejde nějaké veličiny zobrazovat digitálně. Ovšem životně důležité veličiny, tedy ty které rozhodují o tom zda letadlo vzlétne, přistane nebo udělá ve vzduchu výkrut, nemluvě o bojových situacích třeba u těch stíhačů kdy musí sledovat zbraňové systémy, protivníka etc. musí prostě být zobrazovány analogově.
Představ si to jednoduše, jsi zavřený v kabině ze které nic nevidíš, nic neslyšíš, nic necítíš vyjma přetížení a rozhoduješ se jen podle přístrojů. Když bych ti udělal kabinu kde budou k dispozici výhradně digitální údaje, které budou zobrazovat vše potřebné (tedy v zásadě stovky čísel z nichž některé se mění každou desetinu sekundy), tak krizovou situaci nezvládneš, protože tvůj mozek to množství digitálních dat prostě nedokáže zpracovat. Abys to zvládl tak ti musí konstruktér nejčastěji sledované údaje, zvláště ty které se rychle mění a jsou kritické pro dynamiku letu, sledování protivníka etc. převést do nějaké podoby analogového zobrazení. A pak cvičený pilot naslepo, jen podle přístrojů klidně sestřelí protivníka a přistane na letadlové lodi. S čistě digitálním zobrazením by se zabil i ten nejlepší pilot ještě před startem na runway. To nijak nevylučuje skutečnost, že si pilot když nemá co dělat a dloube se v nose může řadu údajů zobrazit digitálně a podívat se klidně třeba na průměrnou spotřebu svého stroje za posledních 15 minut. A když sis vybral sledování výšky, tak je jistě k nalezení v digitální podobě, ale pro dynamické situace si můžeš vsadit celé jmění na to, že tento digitální ukazatel nikoho nezajímá. Zajímá ho displej, kde je namalovaný klasický výškoměr kde se otáčí (v tomto případě nakreslená) ručička. A pilot v zásadě sleduje jestli se ručička točí nebo stojí (pak drží výšku) a když se točí tak na jakou stranu (stoupá nebo padá) a jak rychle se točí (rychlost stoupání nebo klesání) protože to jsou životně důležité veličiny, proto aby se nezabil. To že je někde na digitálním ukazateli v nějaké chvíli výška 11023ft je pro něj důležité jako ta vaše diskuze o digitálním rychloměru v Meganu.
10. 2. 2014 20:52
Re: hodnocení?
I u toho letadla ti výšku nebo rychlost ukazuje číslo a neodečítáš údaj dle polohy nějaké ručičky na budíku. Ty ostatní příklady jsou zcela k ničemu. To by jsi mně tady mohl začít vysvětlovat, je lepší se dívat na fotku než na jedničky a nuly. ta debata přitom není o tom, zda analog ne digital, ale o tom zda je lépe čitelný velký digitacháč oproti klasickému budíku.
Avatar - Ham.
10. 2. 2014 21:52
Re: hodnocení?
Evidentně jsi nebyl v kokpitu letadla, zkus nějaký simulátor. Nepsal bys kraviny.
Pokud je debata o digitálním tachometru tak proč to píšeš mě? Já tady flame na toto téma nezačal. Já jsem pouze reagoval na Emela, když psal, že v F1 není žádný analogový budík.
10. 2. 2014 21:58
Re: hodnocení?
I když se výška udává číselně, tak jde o (do určité míry) analogové zobrazení. Ať už se bavíme o starých mechanických přístrojích, nebo skleněných kokpitech. Je řekněme zasazené do nějaké stupnice a rozdělené na řády, které se pohybují podobně, jako se pohybují mechanické "bubny". Nemění se ti zkrátka čísla před očima, což by ztěžovalo jejich odečet, ale posouvají se nahoru, respektive dolu ve virtuálním okénku. To samé platí pro rychlost. Můžou být na jiném místě udané čistě jako čísla. A primární display ti nemusí poskytnout takovou přesnost (třeba výška bývá po dvacítkách).
Avatar - Emel
10. 2. 2014 20:58
Re: hodnocení?
Je to marný... kráva je posvátná a zpochybňování jejích kvalit je rouhání :-)
Avatar - Ronault.
10. 2. 2014 21:15
Re: hodnocení?
Emel, jestli nejsi úplný idiot, což pevně věřím, protože jsem tě osobně potkal, tak se tady dočteš, že ani já a ani pogo tady neobhajujeme Megana, o pár řádků níže jsem i vyjmenoval co je na něm ERGONOMICKY špatně, tak tady nEmel, Emele. Já na rozdíl od Tebe celý večer nEmelu o Mazdě ;-)
10. 2. 2014 21:24
Re: hodnocení?
Nejlepší je asi oboje řešení vyzkoušet. Na to ani exaktní vědu nepotřebuješ.
Avatar - trapid