Novinky
myslim, ze casom ma prist na cesky trh aj 3-dverova a 265k verzia. Nechcu nas zrejme hned zavalit vsetkymi verziami, vsak casom ma prist aj kombik. V kazdom pripade ja by som uvital 265 verziu, lebo rozdiel v registracnom poplatku na Slovensku je 300 eur. A rozdiel v cene medzi 265 a 280 verziou je dost vysoky (okolo 2000 eur) a uprimne, rozdiel 15k nepocitime a 19-tky na nase cesty aj tak nie su vhodne, uz 18" disky su velke...
Jo a casom pride aj bodykit, komu by sa zdal dizajn malo odlisny (ako redaktorom, ktori to uviedli ako jedine minus a ja s nimi suhlasim) 😄
Také bych koukal na 265. Těžko říct, jaký bude subjektivní rozdíl mezi motory, ale podle německého ceníku má vše podstatné (DCC, VAQ) už slabší verze. Příplatek je v Německu 1300 euro. Za to dostaneš😒br />
4 Leichtmetallräder „CUPRA 280“ 8J x 19", Reifen 225/35 R 19 (slabší má 7,5J x 18" 225/40)
Bremssättel vorne und hinten rot lackiert, mit „CUPRA“-Schriftzug (slabší verze zřejmě nemá nápis "CUPRA")
Heckspoiler in Wagenfarbe/schwarz
Außenspiegelgehäuse schwarz lackiert
Erweiterte Interieurapplikationen in Schwarz
4 Leichtmetallräder „CUPRA 280“ 8J x 19", Reifen 225/35 R 19 (slabší má 7,5J x 18" 225/40)
Bremssättel vorne und hinten rot lackiert, mit „CUPRA“-Schriftzug (slabší verze zřejmě nemá nápis "CUPRA")
Heckspoiler in Wagenfarbe/schwarz
Außenspiegelgehäuse schwarz lackiert
Erweiterte Interieurapplikationen in Schwarz
Marketingová hláška o 100% přenosu síly na jedno kolo se snad recykluje v každém článku, přitom to je nicneříkající blbost >😁
V ostatním souhlasím s kolegou Emelem nade mnou. Krásný hočheč za krásné peníze.
:yes:
V ostatním souhlasím s kolegou Emelem nade mnou. Krásný hočheč za krásné peníze.
:yes:
Když je jedno kolo ve vzduchu... 😄
I tak to zvládne jakýkoli diferenciál >😁
Řešili jsme to už minule, aspoň, že vypustili hlášku (jakkoli jistě správnou) o 1 500 Nm sevření 😄
Řešili jsme to už minule, aspoň, že vypustili hlášku (jakkoli jistě správnou) o 1 500 Nm sevření 😄
Ještě žes dal za tu první větu odpovídajícího smajla. 😉
Počkej...a nezvládne? 😉
To, co je napsáno v textu, zvládne každý diferenciál. Když mému autu přizvednu kolo, taky se bude točit jak vzteklé (kolo ve vzduchu 100 😖 a nepojede se nikam (kolo na zemi 0 😖 😉
Jde jen o tu formulaci.
To, co je napsáno v textu, zvládne každý diferenciál. Když mému autu přizvednu kolo, taky se bude točit jak vzteklé (kolo ve vzduchu 100 😖 a nepojede se nikam (kolo na zemi 0 😖 😉
Jde jen o tu formulaci.
Na to jsem původně narážel - zvládne to, ale za ne zrovna běžných podmínek (nebavíme se tu o terénních autech). Výkres VAQ jsem neviděl, ale z toho, co o něm vím, jinak 100% nezvládne - v tomhle ohledu je na tom stejně jako otevřený diferenciál. On to totiž pořád je otevřený diferenciál, jen umí měnit poměr mezi výstupy.
EDIT: fatal error.
Jdu si něco nastudovat 😄
Jdu si něco nastudovat 😄
O přibrzďování nejde. Audi ve svém diferenciálu, který dělá něco podobného, ale je mnohem složitější, používá převodovky. Vlastně takové násobičky točivého momentu (jako se používají u momentových klíčů). 😄
Mrknu na to, zatím jsem na vlastní oči viděl jen otevřený diff, pak s viskospojkou, Quaife a Torsen, tohle si moc neumím představit 😄
Má to fungovat jako eLSD u Haldexu XWD (Saab, Insignia, ...). Mám jen hrubou představu, jak to funguje, pořádnou ilustraci, nebo výkres jsem neviděl (alespoň, co si pamatuji). Přibrzďování funguje na přeměně přebytečné energie v teplo, nemluvě o tom, že bys potřeboval brzdy na obou poloosách (tohle je jen na jedné straně; pravé, pokud se nepletu).
Ano, hydraulicky spínaná vícelamelová spojka je umístěna mezi skříní difu a hnacím hřídelem pravého kola. Hlavní výhodou (proti úplné klasice) je proměnlivá svornost.
Vyvíjený tlak je řízen otáčkami čerpadla, které reguluje kontrolní modul, který kalkuluje s rychlostí otáčení jednotlivých kol, rychlostí vozu, momentem stáčení a příčným zrychlením. Při rozpoznání prokluzu některého kola dochází k postupnému spínání lamel a tím k přenosu krouťáku z kola s menší přilnavostí na kolo s přilnavostí menší, a to v rozmezí 0-100% (aspoň teoreticky ano, pokud teda nekecají).
Vyvíjený tlak je řízen otáčkami čerpadla, které reguluje kontrolní modul, který kalkuluje s rychlostí otáčení jednotlivých kol, rychlostí vozu, momentem stáčení a příčným zrychlením. Při rozpoznání prokluzu některého kola dochází k postupnému spínání lamel a tím k přenosu krouťáku z kola s menší přilnavostí na kolo s přilnavostí menší, a to v rozmezí 0-100% (aspoň teoreticky ano, pokud teda nekecají).
Teoreticky - jedno kolo musí mít nulovou (jako když je ve vzduchu) a jsi omezen tím, co zvládne spojka. Nahoře jsem napsal pitomost s tím, že se mění poměr - jak dojde na tyhle diferenciály, plete se mi tam Audi. Pokud dobře chápu, jak funguje, tak při pomalé jízdě nic nedělá, chová se jako otevřený, nepošle na vnější kolo víc.
No hoši, hanbím sa pri vás predovšetkým ja, mám VAQ v aute, ale neviem o ňom ani toĺko, čo vy. Jediné čo som videl, bolo prezentačné video na YT, ale ani z toho nie som veľmi múdry.
Jestli myslíš to stejné video jako já, tak z něj snad nikdo moudrý být nemůže. >😁
Spíš bych viděl jako užitečný tento obrázek
[odkaz]
[odkaz]
Tady bych parafrázoval slavnou hlášku Bimba😒br />
"Tož co to jé???" 😄
Nemám představu. Vidím tam servo, pár lamel, takže to bude asi to, co reguluje moment na kolech, ale víc bez googlování neotipuju.
Iudexovi ke krásnému autu gratuluju! Asi taky budu muset začít fotit do soutěže, člověk se jinak nic nedozví >😁
Nemám představu. Vidím tam servo, pár lamel, takže to bude asi to, co reguluje moment na kolech, ale víc bez googlování neotipuju.
Iudexovi ke krásnému autu gratuluju! Asi taky budu muset začít fotit do soutěže, člověk se jinak nic nedozví >😁
Je to ta spojka, chybí zbytek diferenciálu.
Ano, ano, fotosoutěž je přímo studnice zajímavých informací. Stačí omrknout fotky přihlášené za únor - to je ukázková kolekce deviací. >😁 >😁
To černé dole je el. čerpadlo, které vytváří tlak oleje v zásobníku, ten modrý "hřeben" nahoře jsou lamely spojky. Regulací tlaku oleje přes ventil kterým se pouští olej z tlakového zásobníku do prostoru lamel se lamely víc nebo méně svírají a tým vzniká buď pevné spojení vstupního (vnitřní trubka, což je hnací hřídel kola) a výstupního (širší trubka co obepíná užší a je spojená s klecí diferenciálu) hřídele nebo jejich rozpojování. Celá náprava, kde je to trochu vidět😒br />
[odkaz]
Už sem to tu dvakrát popisoval, ale vzhledem k vaší skleróze to dělat znovu vzdávám. >😒]
Tak to ano, v textu totiž chybí zmínka o tom, že těch 100% umí přenést na kolo s aktuálně lepší přilnavostí... 😄
To by chtělo, jak již bylo zmíněno, 100 procent dáš i u normálního difu, což se stává v zimě a většinou to vede k dlouhému mrznutí s lopatou v ruce. Docela bych byl zvědavý, o kolik rychleji by se tento steroidový leon vyhrabal v porovnání s normálním TSI (myšlena situace, kdy jedním kolem stojíš na ledu a druhým se propadáš písčitým podložím). Pokud by svornost s točivým momentem Cupry zafungovala dobře, asi bys byl hned venku, 1.4 TSI by asi mělo co dělat, tátova služební octa f dízli f kompíku to po dlouhém hrabání vzdala. Samozřejmě k brození se sněhovými závěji a propadlinami Cupra není. 😄
Toto je krááľ designu nielen v nižšej strednej triede medzi HH ale myslím si že sa kludne môže postaviť ktorémukoľvek autu NA SVETE !!!
Tento SEAT je neskutočnáá kráásna, nádhera, úžas a dokonalosť ...
Nejako takto som si predstavoval dokonalý HH, a hatchback ...
toto je špica !!!
SEAT !!! BRAVO BRAVO BRAVO - nádhera :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Tento SEAT je neskutočnáá kráásna, nádhera, úžas a dokonalosť ...
Nejako takto som si predstavoval dokonalý HH, a hatchback ...
toto je špica !!!
SEAT !!! BRAVO BRAVO BRAVO - nádhera :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
suhlasim, velmi pekne auto..... dokonale zvladnuty dizajn s velkou davkou emocii a sportovosti. Uz aj bolo na case aby auto emocion nejake tie emocie aj vyvolalo a zakaznikovi ponuklo 😉 , huraaaaaa dockali sme sa a stoji to za to :yes😒br />
Ci uz hatch SC alebo kombik .. vsetky verzie su dizajnovymi kralmi a vyzeraju fantasticky. S tymto ma seat zadelane na velky uspech, este mozno by mohol prist nejaky kabriolet z toho trojdveraka SC , to by uz bola uplna pecka ktora by sa nemusela hanbit ani vedla mercedesu SLK podla mna
Ci uz hatch SC alebo kombik .. vsetky verzie su dizajnovymi kralmi a vyzeraju fantasticky. S tymto ma seat zadelane na velky uspech, este mozno by mohol prist nejaky kabriolet z toho trojdveraka SC , to by uz bola uplna pecka ktora by sa nemusela hanbit ani vedla mercedesu SLK podla mna
Spotřeba 6,6l kombinovaně. Haha. Ale jinak je Cupra moc zajímavou alternativou už v několikáté generaci. Moc pěkná práce u Seatu.
Ze se neprodava 265 Cupra je hlavne kvuli "atraktivne" nastrelene cene verze 280, zejmena oproti okolnim statum. Jednoduse s 265 a 3d by museli jit dolu, coz logicky nechteji. Nebo by byl rozdil mezi 280 s 265 tak malej, ze by to stejne nikdo nekupoval.
Zajimave bude, jakou cenu nastavi na slovensku, kde minula Cupra a Cupra R byla levnejsi nez v CR a snad nejlevnejsi na svete 😄
Zajimave bude, jakou cenu nastavi na slovensku, kde minula Cupra a Cupra R byla levnejsi nez v CR a snad nejlevnejsi na svete 😄
Už nastavili: slabšia Cupra s manuálom 24890 eur (najnižšia cena na trhu HH, lacnejšia, ako Octavia RS); silnejšia s DSG za 28860 eur.
Takže komu chýba možnosť 265k verzie v Čechách, nech sa páči nakúpiť k nám. 😄 Osobne tiež považujem "slabšiu" verziu s manuálom a 18" kolesami za rozumnejšiu voľbu, nehovoriac o cene.
Takže komu chýba možnosť 265k verzie v Čechách, nech sa páči nakúpiť k nám. 😄 Osobne tiež považujem "slabšiu" verziu s manuálom a 18" kolesami za rozumnejšiu voľbu, nehovoriac o cene.
Jen díky "skvělému" kurzu koruny stojí u nás 280 jako u vás 265. 😄 Máte i Cupru SC? Na seat.sk jsem ceník pro Cupru nenašel.
Já tedy považuju za jednoznačné mínus nemožnost volby menších kol. 19" jako základ je na kompakty trošku overkill...
[odkaz]
Nevím, co je k tomu vede (možností je několik). Podobně není v nabídce třídveřový Golf v běžných provedeních. Když přišla A1 Sportback, tak třídveřovou stáhli z nabídky s tím, že pořád objednat jde, pokud někdo bude mít zájem, jen nebude v nabídce. Cupra za 620 by byla tvrdá rána.