Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Seat Leon Cupra: První jízdní dojmy

63 komentářů

Avatar - Emel
Emel
Za ty peníze spousta muziky, bravo SEAT... striktně vzato to je pořád jen hothatch, ale se samosvorem a 200kW je to přesně to, co SEAT potřeboval, aby ho lidi začali brát vážně jako sportovně orientovanou značku.

Já tedy považuju za jednoznačné mínus nemožnost volby menších kol. 19" jako základ je na kompakty trošku overkill...
Gvick2
19" jsou kvůli brzdám, v létě má dostat Bremba a ty by se do 18" nevešly. Slabší verze 195kW co se u nás zatím nenabízí je na 18".
Avatar - Emel
Emel
Golf GTI Perf má ale v základu 17" a 340mm kotouče, ne? To má mít Cupra o tolik větší brzdy?
Gvick2
Nevím, četl jsem, že je to kvůli instalaci čtyřpístkových Bremb, asi by to chtělo vidět naživo. Nicméně podle UK recenzí u 19" není s pohodlím vzhledem k DCC problém. Spíš bude problém, že když s takovými šlupkami člověk vletí do nějaké české pasti tak snadno zničí gumu i ráfek, i když v relativním pohodlí >😁
[odkaz]
MariAchi
Jestli je na třmenech nápis (CUPRA, nebo cokoliv jiného), jsou to stejně BREMBO, nikdo jiný takové brzdy ve velkých sériích nedělá a jako OEM nedodává.
Ondris
Já bych teda radši na brzdách chtěl pěkně svítivej nápis Brembo (nebo něco podobnýho) než "Cupra" 😄
_MT_
Kotouče mít větší nemusí, může to být klidně třmeny. Nebo designem ráfku samotného. Ale 19" jsou opravdu hodně velké, aby to bylo kvůli brzdám. To jsme v teritoriu Porsche.
webpaja
Už 18" je na pasivní tlumiče u Leonu až dost.
_MT_
Obě Cupry mají v základu DCC. Pořád, 19" je dost. Mám ale problém vidět nějaký pádnější důvod, proč si připlatit za silnější verzi, kromě pár kilowatt.
Avatar - white label
white label
Souhlas, klidně o 15 koní méně, ale rozhodně na 18" (včetně DCC).
Avatar - Magister
Magister
Těžko říct, jestli si bude možno říct o 18''. Bylo by to určitě plus....
Avatar - white label
white label
Pokud jsou 19" v základu, nemůžeš chtít 18" z výroby, jedině, že by ti vyšel dodatečně vstříc dealer a kola následně vyměnil.
_MT_
A když si vezmeš, že by ti tři dveře a slabší motor měly ušetřit kolem 50 tisíc (vycházím z německého ceníku, nesrovnával jsem s českým), přitom nepřijdeš o žádný podstatný prvek výbavy (rozdíly jsem vypsal v jiném příspěvku), tak jsme na ještě zajímavějších částkách.
Avatar - white label
white label
Třídveř. na 18" by byla moje případná konfigurace. Pětidveř. se mi nelíbí už k vůli tomu trojúhelníkovému "MPV" C sloupku. Když 5dv., tak to už pak raději počkat na Cupru ST.
Avatar - woody-alien
woody-alien
No jo, jenže třeba já už nejsem na splašený kombíky zvědavej. Sice je to po krůčkách, ale vzdaluje se to mé představě mrštného auta. A ať mi tu nikdo neargumentuje časem ORS na Ringu, vůbec mě to nezajímá... 😉
Avatar - white label
white label
Jasně, chtělo by to pořádně vyzkoušet/porovnat, ale zrovna Leon ST vypadá nejsportovněji ze všech kompaktních kombíků, přirovnal bych to skoro k A3 SB, tedy opticky něco mezi 5dv. hb a kompaktním kombi. Ale pro mě by to reálně dilema nebylo, pro mě když hh, tak 3dv., což jde konečně (poprvé) i u Leonu.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Já bych byl pro, GTI na 18" je tak akorát, 19" bych raději nechtěl. Jenže, jak už jsem psal jinde, 3-dvířko ani 265k (a s nimi 18" kola) zřejmě u nás nebudou. 8-s Prý na základě zkušeností s prodeji GTI u nás...no kdyby to brali podle prodejů u nás, ta ať tam rovnou fláknou diesel, ne... ;-\
_MT_
Uvidíme. V takovém případě by byla otázka, jestli by ji byli ochotni dovézt na požádání a kolik by ta sranda stála. V Německu je totiž dražší - pětidveřová 280 s DSG stojí 34.310 euro (bez DSG 32.610).
Avatar - woody-alien
woody-alien
No právě, z Německa si můžeš přivést, co chceš, ale ten cenovej rozdíl je značnej. Docela mě tím nakrkli. Byl bych rád, kdyby mi to někdy někdo, kdo do toho vidí, vysvětlil. V čem je problém ? Kdyby nabízeli všechny specifikace, tedy kombinace 3-dv a 5-dv s 265 i 280k a řekněme by si třeba 3-dv nikdo neobjednával, proč jim vadí je nabízet, přestože budou tvořit třeba jen jednu dvacetinu prodejů ? Tak takové auto prostě nebude jako předváděčka a ani nebude nikde u dealera k vidění, to by nebyl zas takový problém. Tak tedy co ? Musí importér plnit nějaký kvóty prodejů i u jednotlivých verzí kvůli ceně ? Fakt nevím...
_MT_
Že není oficiálně v nabídce, neznamená, že nejde u dovozce objednat. To je něco jiného než individuální dovoz třeba z Německa.

Nevím, co je k tomu vede (možností je několik). Podobně není v nabídce třídveřový Golf v běžných provedeních. Když přišla A1 Sportback, tak třídveřovou stáhli z nabídky s tím, že pořád objednat jde, pokud někdo bude mít zájem, jen nebude v nabídce. Cupra za 620 by byla tvrdá rána.
Avatar - woody-alien
woody-alien
No, uvidíme, mě vždycky rozčiluje, když mě někdo někam tlačí. A to i kdybych zrovna tohle (5-dv, 280k) chtěl. >😒] To mám asi nějakou fóbii získanou z ceníků japonců. 😉
_MT_
Také to nemám rád. Preferuji možnost volby.
webpaja
To jsem se pěkně odhalil neznalostí 😄
_MT_
Nikdo neví vše. Kvůli tomu jsem se šel podívat na německý ceník - zajímalo mě, jestli i levnější má všechny hračky, nebo je to podobné jako u GTI.
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
Na auto.sme jsem zahlédl něco s černě lakovanými prvky karosérie... Dobře, nebudu provokovat. 😄
_MT_
18" má slabší Cupra.
Avatar - Emel
Emel
Zřejmě tím chtějí podtrhnout jedinečnost top modelu... ale i Golf R má v základu 225/40/18.
ObiWanKenobi
myslim, ze casom ma prist na cesky trh aj 3-dverova a 265k verzia. Nechcu nas zrejme hned zavalit vsetkymi verziami, vsak casom ma prist aj kombik. V kazdom pripade ja by som uvital 265 verziu, lebo rozdiel v registracnom poplatku na Slovensku je 300 eur. A rozdiel v cene medzi 265 a 280 verziou je dost vysoky (okolo 2000 eur) a uprimne, rozdiel 15k nepocitime a 19-tky na nase cesty aj tak nie su vhodne, uz 18" disky su velke...
ObiWanKenobi
Jo a casom pride aj bodykit, komu by sa zdal dizajn malo odlisny (ako redaktorom, ktori to uviedli ako jedine minus a ja s nimi suhlasim) 😄
_MT_
Také bych koukal na 265. Těžko říct, jaký bude subjektivní rozdíl mezi motory, ale podle německého ceníku má vše podstatné (DCC, VAQ) už slabší verze. Příplatek je v Německu 1300 euro. Za to dostaneš😒br />
4 Leichtmetallräder „CUPRA 280“ 8J x 19", Reifen 225/35 R 19 (slabší má 7,5J x 18" 225/40)
Bremssättel vorne und hinten rot lackiert, mit „CUPRA“-Schriftzug (slabší verze zřejmě nemá nápis "CUPRA")
Heckspoiler in Wagenfarbe/schwarz
Außenspiegelgehäuse schwarz lackiert
Erweiterte Interieurapplikationen in Schwarz
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Marketingová hláška o 100% přenosu síly na jedno kolo se snad recykluje v každém článku, přitom to je nicneříkající blbost >😁

V ostatním souhlasím s kolegou Emelem nade mnou. Krásný hočheč za krásné peníze.

:yes:
_MT_
Když je jedno kolo ve vzduchu... 😄
Ondris
I tak to zvládne jakýkoli diferenciál >😁
Řešili jsme to už minule, aspoň, že vypustili hlášku (jakkoli jistě správnou) o 1 500 Nm sevření 😄
Avatar - white label
white label
Ještě žes dal za tu první větu odpovídajícího smajla. 😉
Ondris
Počkej...a nezvládne? 😉
To, co je napsáno v textu, zvládne každý diferenciál. Když mému autu přizvednu kolo, taky se bude točit jak vzteklé (kolo ve vzduchu 100 😖 a nepojede se nikam (kolo na zemi 0 😖 😉
Jde jen o tu formulaci.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
:yes:
_MT_
Na to jsem původně narážel - zvládne to, ale za ne zrovna běžných podmínek (nebavíme se tu o terénních autech). Výkres VAQ jsem neviděl, ale z toho, co o něm vím, jinak 100% nezvládne - v tomhle ohledu je na tom stejně jako otevřený diferenciál. On to totiž pořád je otevřený diferenciál, jen umí měnit poměr mezi výstupy.
Ondris
EDIT: fatal error.
Jdu si něco nastudovat 😄
_MT_
O přibrzďování nejde. Audi ve svém diferenciálu, který dělá něco podobného, ale je mnohem složitější, používá převodovky. Vlastně takové násobičky točivého momentu (jako se používají u momentových klíčů). 😄
Ondris
Mrknu na to, zatím jsem na vlastní oči viděl jen otevřený diff, pak s viskospojkou, Quaife a Torsen, tohle si moc neumím představit 😄
_MT_
Má to fungovat jako eLSD u Haldexu XWD (Saab, Insignia, ...). Mám jen hrubou představu, jak to funguje, pořádnou ilustraci, nebo výkres jsem neviděl (alespoň, co si pamatuji). Přibrzďování funguje na přeměně přebytečné energie v teplo, nemluvě o tom, že bys potřeboval brzdy na obou poloosách (tohle je jen na jedné straně; pravé, pokud se nepletu).
Avatar - white label
white label
Ano, hydraulicky spínaná vícelamelová spojka je umístěna mezi skříní difu a hnacím hřídelem pravého kola. Hlavní výhodou (proti úplné klasice) je proměnlivá svornost.
Vyvíjený tlak je řízen otáčkami čerpadla, které reguluje kontrolní modul, který kalkuluje s rychlostí otáčení jednotlivých kol, rychlostí vozu, momentem stáčení a příčným zrychlením. Při rozpoznání prokluzu některého kola dochází k postupnému spínání lamel a tím k přenosu krouťáku z kola s menší přilnavostí na kolo s přilnavostí menší, a to v rozmezí 0-100% (aspoň teoreticky ano, pokud teda nekecají).
_MT_
Teoreticky - jedno kolo musí mít nulovou (jako když je ve vzduchu) a jsi omezen tím, co zvládne spojka. Nahoře jsem napsal pitomost s tím, že se mění poměr - jak dojde na tyhle diferenciály, plete se mi tam Audi. Pokud dobře chápu, jak funguje, tak při pomalé jízdě nic nedělá, chová se jako otevřený, nepošle na vnější kolo víc.
Avatar - white label
white label
Ano.

P.S. Mám tam překlep, samozřejmě: "...na kolo s přilnavostí větší".
Avatar - iudex
iudex
No hoši, hanbím sa pri vás predovšetkým ja, mám VAQ v aute, ale neviem o ňom ani toĺko, čo vy. Jediné čo som videl, bolo prezentačné video na YT, ale ani z toho nie som veľmi múdry.
_MT_
Jestli myslíš to stejné video jako já, tak z něj snad nikdo moudrý být nemůže. >😁
Gvick2
Spíš bych viděl jako užitečný tento obrázek
[odkaz]
Ondris
Tady bych parafrázoval slavnou hlášku Bimba😒br /> "Tož co to jé???" 😄
Nemám představu. Vidím tam servo, pár lamel, takže to bude asi to, co reguluje moment na kolech, ale víc bez googlování neotipuju.

Iudexovi ke krásnému autu gratuluju! Asi taky budu muset začít fotit do soutěže, člověk se jinak nic nedozví >😁
_MT_
Je to ta spojka, chybí zbytek diferenciálu.
Ondris
Aha, díky 😄
Ten samotnej mechanismus Viscodrivu z Kappy jsem rozebranej neviděl (asi to bude fungovat na stejnym principu), tak mi ani tohle nic neříkalo.
Avatar - woody-alien
woody-alien
Ano, ano, fotosoutěž je přímo studnice zajímavých informací. Stačí omrknout fotky přihlášené za únor - to je ukázková kolekce deviací. >😁 >😁
Gvick2
To černé dole je el. čerpadlo, které vytváří tlak oleje v zásobníku, ten modrý "hřeben" nahoře jsou lamely spojky. Regulací tlaku oleje přes ventil kterým se pouští olej z tlakového zásobníku do prostoru lamel se lamely víc nebo méně svírají a tým vzniká buď pevné spojení vstupního (vnitřní trubka, což je hnací hřídel kola) a výstupního (širší trubka co obepíná užší a je spojená s klecí diferenciálu) hřídele nebo jejich rozpojování. Celá náprava, kde je to trochu vidět😒br /> [odkaz]
Avatar - white label
white label
Už sem to tu dvakrát popisoval, ale vzhledem k vaší skleróze to dělat znovu vzdávám. >😒]
_MT_
Nevím jen jedno (spíš, nejsem si jist) - co ta spojka spojuje, pravou poloosu (výstupní hřídel diferenciálu) a? Vysloveně jsem to snad nikde nečetl a z ilustrací/ fotek jsem to nevykoukal. 😄 Pokud funguje, jak si myslím, tak ke kleci/ "korunce".
Avatar - white label
white label
Tak to ano, v textu totiž chybí zmínka o tom, že těch 100% umí přenést na kolo s aktuálně lepší přilnavostí... 😄
Avatar - šmoula nešika
šmoula nešika
To by chtělo, jak již bylo zmíněno, 100 procent dáš i u normálního difu, což se stává v zimě a většinou to vede k dlouhému mrznutí s lopatou v ruce. Docela bych byl zvědavý, o kolik rychleji by se tento steroidový leon vyhrabal v porovnání s normálním TSI (myšlena situace, kdy jedním kolem stojíš na ledu a druhým se propadáš písčitým podložím). Pokud by svornost s točivým momentem Cupry zafungovala dobře, asi bys byl hned venku, 1.4 TSI by asi mělo co dělat, tátova služební octa f dízli f kompíku to po dlouhém hrabání vzdala. Samozřejmě k brození se sněhovými závěji a propadlinami Cupra není. 😄
Wendover
Toto je krááľ designu nielen v nižšej strednej triede medzi HH ale myslím si že sa kludne môže postaviť ktorémukoľvek autu NA SVETE !!!
Tento SEAT je neskutočnáá kráásna, nádhera, úžas a dokonalosť ...
Nejako takto som si predstavoval dokonalý HH, a hatchback ...
toto je špica !!!
SEAT !!! BRAVO BRAVO BRAVO - nádhera :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
suhlasim, velmi pekne auto..... dokonale zvladnuty dizajn s velkou davkou emocii a sportovosti. Uz aj bolo na case aby auto emocion nejake tie emocie aj vyvolalo a zakaznikovi ponuklo 😉 , huraaaaaa dockali sme sa a stoji to za to :yes😒br />
Ci uz hatch SC alebo kombik .. vsetky verzie su dizajnovymi kralmi a vyzeraju fantasticky. S tymto ma seat zadelane na velky uspech, este mozno by mohol prist nejaky kabriolet z toho trojdveraka SC , to by uz bola uplna pecka ktora by sa nemusela hanbit ani vedla mercedesu SLK podla mna
kexxik
Spotřeba 6,6l kombinovaně. Haha. Ale jinak je Cupra moc zajímavou alternativou už v několikáté generaci. Moc pěkná práce u Seatu.
Avatar - 20TFSI
20TFSI
Ze se neprodava 265 Cupra je hlavne kvuli "atraktivne" nastrelene cene verze 280, zejmena oproti okolnim statum. Jednoduse s 265 a 3d by museli jit dolu, coz logicky nechteji. Nebo by byl rozdil mezi 280 s 265 tak malej, ze by to stejne nikdo nekupoval.
Zajimave bude, jakou cenu nastavi na slovensku, kde minula Cupra a Cupra R byla levnejsi nez v CR a snad nejlevnejsi na svete 😄
Avatar - iudex
iudex
Už nastavili: slabšia Cupra s manuálom 24890 eur (najnižšia cena na trhu HH, lacnejšia, ako Octavia RS); silnejšia s DSG za 28860 eur.
Takže komu chýba možnosť 265k verzie v Čechách, nech sa páči nakúpiť k nám. 😄 Osobne tiež považujem "slabšiu" verziu s manuálom a 18" kolesami za rozumnejšiu voľbu, nehovoriac o cene.
Avatar - Emel
Emel
Kolik u vás stojí to RS?
_MT_
Jen díky "skvělému" kurzu koruny stojí u nás 280 jako u vás 265. 😄 Máte i Cupru SC? Na seat.sk jsem ceník pro Cupru nenašel.