Za ty peníze spousta muziky, bravo SEAT... striktně vzato to je pořád jen hothatch, ale se samosvorem a 200kW je to přesně to, co SEAT potřeboval, aby ho lidi začali brát vážně jako sportovně orientovanou značku.
Já tedy považuju za jednoznačné mínus nemožnost volby menších kol. 19" jako základ je na kompakty trošku overkill...
Nevím, četl jsem, že je to kvůli instalaci čtyřpístkových Bremb, asi by to chtělo vidět naživo. Nicméně podle UK recenzí u 19" není s pohodlím vzhledem k DCC problém. Spíš bude problém, že když s takovými šlupkami člověk vletí do nějaké české pasti tak snadno zničí gumu i ráfek, i když v relativním pohodlí >:D
[odkaz]
Jestli je na třmenech nápis (CUPRA, nebo cokoliv jiného), jsou to stejně BREMBO, nikdo jiný takové brzdy ve velkých sériích nedělá a jako OEM nedodává.
Kotouče mít větší nemusí, může to být klidně třmeny. Nebo designem ráfku samotného. Ale 19" jsou opravdu hodně velké, aby to bylo kvůli brzdám. To jsme v teritoriu Porsche.
Obě Cupry mají v základu DCC. Pořád, 19" je dost. Mám ale problém vidět nějaký pádnější důvod, proč si připlatit za silnější verzi, kromě pár kilowatt.
A když si vezmeš, že by ti tři dveře a slabší motor měly ušetřit kolem 50 tisíc (vycházím z německého ceníku, nesrovnával jsem s českým), přitom nepřijdeš o žádný podstatný prvek výbavy (rozdíly jsem vypsal v jiném příspěvku), tak jsme na ještě zajímavějších částkách.
Třídveř. na 18" by byla moje případná konfigurace. Pětidveř. se mi nelíbí už k vůli tomu trojúhelníkovému "MPV" C sloupku. Když 5dv., tak to už pak raději počkat na Cupru ST.
No jo, jenže třeba já už nejsem na splašený kombíky zvědavej. Sice je to po krůčkách, ale vzdaluje se to mé představě mrštného auta. A ať mi tu nikdo neargumentuje časem ORS na Ringu, vůbec mě to nezajímá... ;-)
Jasně, chtělo by to pořádně vyzkoušet/porovnat, ale zrovna Leon ST vypadá nejsportovněji ze všech kompaktních kombíků, přirovnal bych to skoro k A3 SB, tedy opticky něco mezi 5dv. hb a kompaktním kombi. Ale pro mě by to reálně dilema nebylo, pro mě když hh, tak 3dv., což jde konečně (poprvé) i u Leonu.
Já bych byl pro, GTI na 18" je tak akorát, 19" bych raději nechtěl. Jenže, jak už jsem psal jinde, 3-dvířko ani 265k (a s nimi 18" kola) zřejmě u nás nebudou. 8-s Prý na základě zkušeností s prodeji GTI u nás...no kdyby to brali podle prodejů u nás, ta ať tam rovnou fláknou diesel, ne... ;-\
Uvidíme. V takovém případě by byla otázka, jestli by ji byli ochotni dovézt na požádání a kolik by ta sranda stála. V Německu je totiž dražší - pětidveřová 280 s DSG stojí 34.310 euro (bez DSG 32.610).
No právě, z Německa si můžeš přivést, co chceš, ale ten cenovej rozdíl je značnej. Docela mě tím nakrkli. Byl bych rád, kdyby mi to někdy někdo, kdo do toho vidí, vysvětlil. V čem je problém ? Kdyby nabízeli všechny specifikace, tedy kombinace 3-dv a 5-dv s 265 i 280k a řekněme by si třeba 3-dv nikdo neobjednával, proč jim vadí je nabízet, přestože budou tvořit třeba jen jednu dvacetinu prodejů ? Tak takové auto prostě nebude jako předváděčka a ani nebude nikde u dealera k vidění, to by nebyl zas takový problém. Tak tedy co ? Musí importér plnit nějaký kvóty prodejů i u jednotlivých verzí kvůli ceně ? Fakt nevím...
Že není oficiálně v nabídce, neznamená, že nejde u dovozce objednat. To je něco jiného než individuální dovoz třeba z Německa.
Nevím, co je k tomu vede (možností je několik). Podobně není v nabídce třídveřový Golf v běžných provedeních. Když přišla A1 Sportback, tak třídveřovou stáhli z nabídky s tím, že pořád objednat jde, pokud někdo bude mít zájem, jen nebude v nabídce. Cupra za 620 by byla tvrdá rána.
No, uvidíme, mě vždycky rozčiluje, když mě někdo někam tlačí. A to i kdybych zrovna tohle (5-dv, 280k) chtěl. >:-[] To mám asi nějakou fóbii získanou z ceníků japonců. ;-)
myslim, ze casom ma prist na cesky trh aj 3-dverova a 265k verzia. Nechcu nas zrejme hned zavalit vsetkymi verziami, vsak casom ma prist aj kombik. V kazdom pripade ja by som uvital 265 verziu, lebo rozdiel v registracnom poplatku na Slovensku je 300 eur. A rozdiel v cene medzi 265 a 280 verziou je dost vysoky (okolo 2000 eur) a uprimne, rozdiel 15k nepocitime a 19-tky na nase cesty aj tak nie su vhodne, uz 18" disky su velke...
Také bych koukal na 265. Těžko říct, jaký bude subjektivní rozdíl mezi motory, ale podle německého ceníku má vše podstatné (DCC, VAQ) už slabší verze. Příplatek je v Německu 1300 euro. Za to dostaneš:
4 Leichtmetallräder „CUPRA 280“ 8J x 19", Reifen 225/35 R 19 (slabší má 7,5J x 18" 225/40)
Bremssättel vorne und hinten rot lackiert, mit „CUPRA“-Schriftzug (slabší verze zřejmě nemá nápis "CUPRA")
Heckspoiler in Wagenfarbe/schwarz
Außenspiegelgehäuse schwarz lackiert
Erweiterte Interieurapplikationen in Schwarz
Počkej...a nezvládne? ;-)
To, co je napsáno v textu, zvládne každý diferenciál. Když mému autu přizvednu kolo, taky se bude točit jak vzteklé (kolo ve vzduchu 100 %) a nepojede se nikam (kolo na zemi 0 %) ;-)
Jde jen o tu formulaci.
Na to jsem původně narážel - zvládne to, ale za ne zrovna běžných podmínek (nebavíme se tu o terénních autech). Výkres VAQ jsem neviděl, ale z toho, co o něm vím, jinak 100% nezvládne - v tomhle ohledu je na tom stejně jako otevřený diferenciál. On to totiž pořád je otevřený diferenciál, jen umí měnit poměr mezi výstupy.
O přibrzďování nejde. Audi ve svém diferenciálu, který dělá něco podobného, ale je mnohem složitější, používá převodovky. Vlastně takové násobičky točivého momentu (jako se používají u momentových klíčů). :-)
Má to fungovat jako eLSD u Haldexu XWD (Saab, Insignia, ...). Mám jen hrubou představu, jak to funguje, pořádnou ilustraci, nebo výkres jsem neviděl (alespoň, co si pamatuji). Přibrzďování funguje na přeměně přebytečné energie v teplo, nemluvě o tom, že bys potřeboval brzdy na obou poloosách (tohle je jen na jedné straně; pravé, pokud se nepletu).
Ano, hydraulicky spínaná vícelamelová spojka je umístěna mezi skříní difu a hnacím hřídelem pravého kola. Hlavní výhodou (proti úplné klasice) je proměnlivá svornost.
Vyvíjený tlak je řízen otáčkami čerpadla, které reguluje kontrolní modul, který kalkuluje s rychlostí otáčení jednotlivých kol, rychlostí vozu, momentem stáčení a příčným zrychlením. Při rozpoznání prokluzu některého kola dochází k postupnému spínání lamel a tím k přenosu krouťáku z kola s menší přilnavostí na kolo s přilnavostí menší, a to v rozmezí 0-100% (aspoň teoreticky ano, pokud teda nekecají).
Teoreticky - jedno kolo musí mít nulovou (jako když je ve vzduchu) a jsi omezen tím, co zvládne spojka. Nahoře jsem napsal pitomost s tím, že se mění poměr - jak dojde na tyhle diferenciály, plete se mi tam Audi. Pokud dobře chápu, jak funguje, tak při pomalé jízdě nic nedělá, chová se jako otevřený, nepošle na vnější kolo víc.
No hoši, hanbím sa pri vás predovšetkým ja, mám VAQ v aute, ale neviem o ňom ani toĺko, čo vy. Jediné čo som videl, bolo prezentačné video na YT, ale ani z toho nie som veľmi múdry.
Tady bych parafrázoval slavnou hlášku Bimba:
"Tož co to jé???" :-)
Nemám představu. Vidím tam servo, pár lamel, takže to bude asi to, co reguluje moment na kolech, ale víc bez googlování neotipuju.
Iudexovi ke krásnému autu gratuluju! Asi taky budu muset začít fotit do soutěže, člověk se jinak nic nedozví >:D
Aha, díky :-)
Ten samotnej mechanismus Viscodrivu z Kappy jsem rozebranej neviděl (asi to bude fungovat na stejnym principu), tak mi ani tohle nic neříkalo.
To černé dole je el. čerpadlo, které vytváří tlak oleje v zásobníku, ten modrý "hřeben" nahoře jsou lamely spojky. Regulací tlaku oleje přes ventil kterým se pouští olej z tlakového zásobníku do prostoru lamel se lamely víc nebo méně svírají a tým vzniká buď pevné spojení vstupního (vnitřní trubka, což je hnací hřídel kola) a výstupního (širší trubka co obepíná užší a je spojená s klecí diferenciálu) hřídele nebo jejich rozpojování. Celá náprava, kde je to trochu vidět:
[odkaz]
Nevím jen jedno (spíš, nejsem si jist) - co ta spojka spojuje, pravou poloosu (výstupní hřídel diferenciálu) a? Vysloveně jsem to snad nikde nečetl a z ilustrací/ fotek jsem to nevykoukal. :-) Pokud funguje, jak si myslím, tak ke kleci/ "korunce".
To by chtělo, jak již bylo zmíněno, 100 procent dáš i u normálního difu, což se stává v zimě a většinou to vede k dlouhému mrznutí s lopatou v ruce. Docela bych byl zvědavý, o kolik rychleji by se tento steroidový leon vyhrabal v porovnání s normálním TSI (myšlena situace, kdy jedním kolem stojíš na ledu a druhým se propadáš písčitým podložím). Pokud by svornost s točivým momentem Cupry zafungovala dobře, asi bys byl hned venku, 1.4 TSI by asi mělo co dělat, tátova služební octa f dízli f kompíku to po dlouhém hrabání vzdala. Samozřejmě k brození se sněhovými závěji a propadlinami Cupra není. :-)
Toto je krááľ designu nielen v nižšej strednej triede medzi HH ale myslím si že sa kludne môže postaviť ktorémukoľvek autu NA SVETE !!!
Tento SEAT je neskutočnáá kráásna, nádhera, úžas a dokonalosť ...
Nejako takto som si predstavoval dokonalý HH, a hatchback ...
toto je špica !!!
SEAT !!! BRAVO BRAVO BRAVO - nádhera :yes::yes::yes::yes::yes::yes::yes:
suhlasim, velmi pekne auto..... dokonale zvladnuty dizajn s velkou davkou emocii a sportovosti. Uz aj bolo na case aby auto emocion nejake tie emocie aj vyvolalo a zakaznikovi ponuklo ;-) , huraaaaaa dockali sme sa a stoji to za to :yes:
Ci uz hatch SC alebo kombik .. vsetky verzie su dizajnovymi kralmi a vyzeraju fantasticky. S tymto ma seat zadelane na velky uspech, este mozno by mohol prist nejaky kabriolet z toho trojdveraka SC , to by uz bola uplna pecka ktora by sa nemusela hanbit ani vedla mercedesu SLK podla mna
265 verze se nenabizi, kvuli atraktivne nastavene cene pro v
Ze se neprodava 265 Cupra je hlavne kvuli "atraktivne" nastrelene cene verze 280, zejmena oproti okolnim statum. Jednoduse s 265 a 3d by museli jit dolu, coz logicky nechteji. Nebo by byl rozdil mezi 280 s 265 tak malej, ze by to stejne nikdo nekupoval.
Zajimave bude, jakou cenu nastavi na slovensku, kde minula Cupra a Cupra R byla levnejsi nez v CR a snad nejlevnejsi na svete :-)
Re: 265 verze se nenabizi, kvuli atraktivne nastavene cene p
Už nastavili: slabšia Cupra s manuálom 24890 eur (najnižšia cena na trhu HH, lacnejšia, ako Octavia RS); silnejšia s DSG za 28860 eur.
Takže komu chýba možnosť 265k verzie v Čechách, nech sa páči nakúpiť k nám. :-) Osobne tiež považujem "slabšiu" verziu s manuálom a 18" kolesami za rozumnejšiu voľbu, nehovoriac o cene.