Po 32 tisících najetých kilometrů a patnácti měsících se loučíme s dalším dlouhodobě testovaným vozem. Kombík Kia Cee’d se ukázal být dokonalým premiantem. Na vysvědčení mu dáváme výbornou!
...hele ať je to jakékoliv auto, tak prostě pokud někdo jezdí po městě, tak prostě měnit olej po 30 tis. km je pro ten motor blbý. 15 tis. je podle mě maximální interval výměny olejde. Víc ani ránu. Ten motor zbytečně trpí...
Souhlas, na longlife termíny výměny oleje dojelo už velké množství motorů a rozhodně jde pouze o alibistický údaj výrobců. Také s údajem 15 tisíc km nelze než souhlasit. Motoru to může pouze pomoci k delší životnosti ;-)
Je nesmysl je dodržovat paušálně. Na druhou stranu, intervaly si máš zkrátit podle toho, jak auto používáš. Že se to nedělá a že to není zrovna ideální pro lidi, kteří o tom nic neví, je jiná věc. Tyhle opravdu dlouhé intervaly vyhovují jen celkem úzké skupině lidí, pro kterou byly původně určené (aby jim klesly náklady na servis). Není to ideál pro všechny.
Dlouhé servisní intervaly byly (a jsou) udělány pouze pro virtuální snížení nákladů na servis. Naprostá většina vozů právě díky prodlouženým servisním intervalům vypověděla službu a jejich dlouhodobější provoz je vcelku diskutabilní. Pokud někdo koupí novotu a do 120-150 tisíc jej střelí, pak to nemusí být překážkou, ti následující již budou mít větší problémy.
Pokud majitel vůz chce udržovat v dobré kondici po celou dobu jeho životnosti, je nejrozumnějším intervalem výměny oleje právě hodnota 15, maximálně 20 tisíc.
Co když jezdím pěkné, delší trasy? Snad žádná automobilka netvrdí, že je takový interval vhodný pro všechny. Prostě jen zodpovědnost hodí na tebe (tvůj servis). Podobně, jako když zákon říká, že máš přizpůsobit jízdu stavu komunikace a vozu. Že tě na to třeba prodejce vysloveně neupozorní, nebo že o tom lidé moc neví, je jiná otázka.
Obecně bez ohledu na provoz tento interval považuji za přehnaně optimistický. Ať jezdíš pěkné nebo ne. Samozřejmě je to tvá zodpovědnost na tobě, nikdo ti nic nakazovat nemůže. O problémech spojených s provozem na long life intervaly je psáno již hodně. Jednoznačně zde platí, každý svého štěstí strůjce.... :-!
30 tisíc km je 30 tisíc km. Je určitý rozdiel, či jazdíš v kľude, dlhé trasy, alebo hekticky, so studeným motorom a podobne. Každopádne zmienených 30 tisíc kilometrov je riadny nášup pre akýkoľvek olej a nech jazdíš aj úzkostlivo ohľaduplne a šetrne k motoru, k záveru životného cyklu oleja tomu motoru proste ubližuješ, aj keď ho samozrejme zrovna hneď nezničíš. Otázka najmä lásky k autu a hrúbky peňaženky.
30 tisíc je hodně. Ale podmínky, za kterých auto provozuješ, mají naprosto zásadní vliv. Z hlediska životnosti oleje stejně nejde přímo o ujeté kilometry. Když motor točí dva tisíce otáček a jedeš sto km/h, stárne olej pětkrát rychleji, než kdyby motor točil stejných dva tisíce otáček, ale auto by jelo jen dvacet km/h (na jiný převodový stupeň)? 15 tisíc kilometrů naplněných jízdou s nezahřátým motorem, častými studenými starty a poskakováním po městě je také slušná nálož.
To nerozporujem, hovorím len, že napriek všetkému je 30 tisíc proste príliš. Aj keď to motor znesie a nevykazuje žiadne "následky", končiaci olej mu rozhodne neprospieva. ;-)
Nechtěl jsem hájit konkrétní interval konkrétního motoru, bral jsem to obecně. A myslím si, že 30 tisíc za dobrých podmínek nemusí být nutně horších než 15 tisíc strávených poskakováním ve městě. Jestli těch 30 tisíc lze s daným motorem na náplň najet, je jiná otázka. Pokud tohle člověka zajímá, tak bude muset posílat vzorky na rozbor.
V manuálech k autům Suzuki, v sekci údržba, jsou přímo vyjmenované tři kategorie servisních intervalů prohlídek a výměn, přičemž ta běžně avizovaná (řekněme těch 20.000 km nebo 1rok) platí jen pro běžné provozní podmínky. Dále se dočteš, co charakterizuje další kategorie provozu - ztížené podmínky (zvýšená prašnost, časté studené starty, časté krátké jízdy) a těžké podmínky (převaha provozu v terénu a v prašném prostředí atd.), a jakým způsobem se mění servisní interval. Např.u Grand Vitary s dieselem se při provozu v těžkých podmínkách dostaneš na servisní prohlídku po 7.500 km. To je myslím rozumné předcházení problémům.
Na druhou stranu, je tu na ACZ nejmenovaný majitel koncernového vozu, který tvrdí, že když automobilka stanovila servisní interval na 30.000 km, tak to tak má být, a častější výměny jsou zbytečná opatrnost. Vždyť si zaplatil prodlouženou záruku.
Už jsem měl i kratší servisní interval (a pořád mám). Komu by se líbilo, kdyby automobilka předepsala návštěvu servisu každých 5 tisíc kilometrů, pokud nechceš přijít o záruku? Někteří lidé by tam byli i dvakrát za měsíc. Suzuki si zaslouží pochvalu za detailnější plán. Bohužel to není samozřejmost.
Ja menim olej co 3000 mil (teda rikaji tomu olej), long-life pres 15 000 km urcite neni pro kazdeho. V podstate mne nenapada lepsi pripad kratkozrakosti pri "setreni".
Podobne je to u KIA - tam jsou dve hodnoty, jedna normalni, a druha polovicni pri ztizenych podminkach. Kazdopadne tech 15tis. povazuji za odpovidajicich, delsim intervalem bych motor netrapil.
Vždyť klasický longlife od VW si intervaly zkracuje podle používání (vyhodnocuje to ŘJ), takže kdo jezdí jen po městě, tak má servis právě kolem 15 tisíc. Naopak je blbost měnit olej po 15 tisích u auta, které je používáno na dálky. Já jezdím skoro jen dálky a měním vždy po 30 tisících už od roku 2002 a za tu dobu jsem vystřídal 4 různá auta a ani s jedním nebyl problém a to jsem měl nájezd i 265 tisíc km. Takže bláboly např. od pana "cimbu", že se má olej měnit po 7-10 tisích, jinak odejde turbo atd. jsou naprosté nesmysly.
32 000 KM sice nie je vela ale auto ukazuje ze rozhodne patri k tomu lepsiemu v triede :yes:
skvele auticko, rozhodne treba prestudovat viac dlhodobych testov ale aj tento potvrdil ze to nebude nahoda ze je kia tam kde je ;-) , dobra praca kia :yes: rasto chvala vo svojom dlhodobom teste tiez slovami chvaly nesetril a ani sa mu necudujem, skvele auto :yes:
Na to, ze su v policajnej sluzbe, to je priam skvele. Ale raz ma predbiehala jedna na dialnici a ani nemusela mat majak, spolahlivo ho zastupilo piskajuce turbo. To tipujem, ze tam dost trpi studenym knedlikom a utnutim horuceho motora a este nemaju ani DPF, na ktory v policajnej praxy asi nebude cas na vypalovanie. Ceska policia ma benzinaky, to je myslim lepsie riesenie.
To je pravda. Po 30tisic km sa ten motor akurat zacina "dostavat do nalady". Dnes kazde nove auto musi zvladnut aspon tych 100 tisic km bez vaznejsich problemov (ak to nie je zrovna daky "pondelkovy zmatok")...
Dneska běžně v bazarech seženeš stále bez problému pojízdná auta s 1.2 HTP a nájezdem kolem 300 tisíc km a to každej říkal, že ten motor sotva vydrží 100 tisíc.
Takže test na 30 tisíc o kvalitě auta neřekne vůbec nic.
Jasně, to mi připomíná rozhovor se známým, říkal jak mu to HTPéčko krásně jezdí a málo žere, už měl skoro 200k nalítáno. Pak se přiznal že už tam má druhý motor, ale bylo to prý za babku... ;-)
S 10w60 tomu motoru predpovedali dlhu zivotnost :-)
Ale vazne, s castou vymenou oleja, aj zakladneho a prevazujucimi dlhymi jazdami mimo dialnice = bez velkeho tepelneho zatazovania oleja, sa ten motor mohol dozit. V rodine mame jedu Fabiu - kupenu s viac ako 230tisickm.
Ta informacia, ze auto ma v skutocnosti o peknych 10 KW viac ako udava vyrobca, ma vobec neprekvapila. Podobne meranie som vykonal i na mojom Sportage 2,0 CRDI (135 KW po asi 20000 km) a vysledok skoro ten isty, o par KW je v skutocnosti vyssi vykon, co potesi. Podobne to bolo i na mojom predchadzajucom Pro-ceed. Je to zaujimave, ocakaval by som od vyrobcu skor opak. Na druhej strane neviem posudit, aky vplyv ma na to spravanie sa vodica a jeho zaobchadzanie s danym motorom.
Nebud naivny, podla mna by si mali lepsie nastavit tu brzdu kde to merali, pretoze im premeriava. Urcite je tam par velicin, ktore zadavas pri merani (tusim preklz napr.) a potom mozes aj namerat co chces. Co myslis, ze tebe preco namerali viac >:D
Neviem, na akom principe sa meria vykon motora...to musim objektivne priznat. V kazdom pripade mi to nemerali v KIA, ale oba auta na dvoch odlisnych miestach, jedno na Slovensku, jedno v Rakusku. Meranie Pro-ceedu malo dovod v mojej zvedavosti, ako to na tom motor naozaj je, meranie Sportage malo dovod v eventualnom cipe motora, cez ktory by som ten vykol este o nieco malo zvysil.Ci obe firmy pouzili spravnu techniku merania, nedokazem ako laik posudit. Ale nevidim ziadny dovod, preco by ho mali nejakym sposobom "umelo" navysit. Okrem toho som bol na merani s kolegom so Subaru XV, temu namerali ti isti zamestanci na tej istej brzde (ak sa nemylim) o 3 KW mensi vykon.
>:D To víš, sedím si na vedení. Možná kdybys napsal vařící. Horká je relativní pojem a spíš jsem se zamýšlel, jak teplou asi vodu sklo může vydržet, když je venku lehce pod nulou. :-)
Takže věc se má asi tak.....taky jsem si vždycky říkal, že to může prasknout atd.Asi i může.....ale když jsem viděl jak kdysi kolegové v práci polejvali sklo imrvére a nejen sklo a nic......tak jsem se to naučil dělat taky.Samozřejmě ne v nějakém super mrazu, ale když lehce mrzne, poleju to "opatrně" a můžu valit.Ve velkých mrazech do toho nejdu a používám vodu vlažnou. ;-)
Vlazna voda v mrazoch pomoze...a v etremnych aj klasika, raz som si kupil na cerpacke vychladenu mineralku a tiez bolo po namraze - vonku bolo cca. -15 a auto tam stalo celu noc. No kolegyna doma sa nesr---- - voda z rychlovarnej kanvice priamo na celne sklo a puklina ako od umelca ;-\
Dlouhodobě (cca 8 let na dvou autech) odzkoušeno takto:
Dvoulitrovka odstáté vody mi stačí na čelní sklo do -5 až -6°C. Pětilitrový kanystr odstáté vody tak do -12°C.
Pak už to nechávám odmrazit teplem motoru.
Přímému škrabání se vyhýbám, protože škráby jsou při jízdě proti slunci velmi nepříjemné.
Ale už ne na skle - to je vyhřáté od vody a pokud ji hned setřeš, tak nemá co namrzat. No a po chvíli ti naběhne topení, takže pohoda. Proto uvádím ty hraniční teploty.
Pokud je -10°C, tak vím, že jedna dvoulitrovka vody nestačí a spodek skla zůstane namrzlý i od použité vody.
Dlouhodobě odzkoušeno - jako pivo ze sedmého schodu :-) .
Mne nez nabehne topeni (a to mam nepriamovstrekovy benzin), tak mi zacne namrzat este aj rozmrazovaci sprej z Tesca. Odpari sa z neho alkohol a aj ked vodu stieracmi zotriem, tak tam ostane mikrofilm, ktory okamzite mrzne, lebo je prilis tenky. Staci ho znova zotriet stieracom, ale za 1sekunku uz zase namrza, takze musim mat cyklovac na veke otacky. Mozem ale buducu zimu skusit to este vyriet do sucha po poliati vodou.
Rozmrazovací sprej jsem vyzkoušel asi třikrát a letěl do koše. Přesně jak píšeš. Zůstal tam tenký film z vody, který ihned zamrznul. Je to vážně nepoužitelné.
Proto používám vodu - pokud je v dostatečném množství, zahřeje sklo nad 0°C a pak se námraza netvoří.
Samozřejmě za jízdy se sklo zase ochladí, ale tam už nastupuje topení.
Voda se musí lít pomalu, ať stačí předat svou teplotu sklu. Pokud tam chrstnete naráz všechnu vodu, tak to nemusí stačit. Pokud dvoulitrovku naráz prsknu na sklo, tak jsou ty 2 litry účinné do -2°C, jinak to zamrzne, ale pokud to leju pomalu, tak i do -6°C :-) .
u Kie bych taky neškrábal a nechal ji ať si poradí, stejně se to po testu vyhodí, to tak je ty jejich vozy, chvíli funguje, posbírá pozitiva pak za stálého míchání vylijeme do wc
V článku je zmíněno, že spotřeba je o hodně vyšší než udává výrobce.
Tuto věc bych tomuto konkrétnímu kusu nevyčítal. Naopak si myslím, že spotřeba byla celkem příznivá vzhledem k tomu, že auto jezdilo krátké (10 km) trasy, a že tyto trasy vedly hlavně po městě. To auto se snad nemohlo ani pořádně zahřát a už bylo v cíli. Pro tyto podmínky by se asi více hodil benzín.
Jen by mě zajímalo, jak by asi vypadaly vstřiky a další komponenty při delším užívání auta v takovýchto podmínkách.
Myslím si, že motorizace pro test v těchto podmínkách nebyla úplně vhodně zvolená.
Druha vec je ze oficialny system merania spotreby auta je tak blby, ze sa pri tom nameraju uplne hausnumera, ktore su hodne daleko od reality u kazdeho auta...
suhlas.... navyse je spotreba u diesla ina pri 10 000 km a ina pri 100 000km najazdenych ... ale inak kratke trasy su najhorsie pre spotrebu to mas pravdu a zvlast pre diesel... trpi nielen motor ale aj spotreba je len trosku nizsia ako v benzine.
v pripade aut nizsej strednej triedy s rocnym nabehom priemerne okolo 20 000km a s podielom mestkej prevazky 70 percent a dlzkou tras priemerne okolo 10-20km je stale jasnou volbou benzin v pripade ceedu je to teda GDI :yes:
Nesuhlasim s vami (druhy odsek), podla mna je dazdovy senzor uplne super a povazujem ho za jeden z najlepsich priplatkov, ktore som pri kupe auta pred 2rokmi zaskrtol. Naozaj je fajn nemusiet sa v dazdi o nic starat, iba ho zapnut... :yes:
No pokiaľ funguje tak ako si to človek predstavuje je to výborná vec. Kupodivu ten môj funguje výborne cez deň. Keď idem za tmy tak už začína mať značné problémy a mnohokrát to radšej prepnem na cyklovač a nastavím interval manuálne. Môj má ale 10 rokov, takže verím tomu že podobné nepríjemnosti medzičasom odstránili a vylepšili.
Ten moj "dazdovy senzor" si zije vlastnym zivotom, a dlabe na mna. Niekedy nezotrie ani zaboha, aj ked uz cez sklo skoro nic nevidim a citlivost som mu nastavil najvyssie ako sa da. Inokedy sa zase zblazni a zacne besne kmitat stieracmi "na dvojku" aj ked na sklo padlo len par kvapiek. Skratka zalezi na tom, ci kvapka vody padne presne na ten senzor alebo vedla.
A co je este horsie, ja nemozem prepnut na cyklovac, pretoze ho tam nemam. Zevraj je nahradeny v ramci "vyssieho stupna vybavy" prave dazdovym senzorom. Pritom ja by som ovela radsej mal obycajny cyklovac.
Kedysi to otec dorobil do nasho Skodylaka120: maly plosak, par suciastok, navod v "amaterskom radiu", cele to stalo hadam sto "ceskoslovenskych". Hja, lenze dnes sme uz inde! Auto je pretkane kadejakymi zbernicami po ktorych lietaju signaly, to clovek nemoze len tak lahko nieco vymenit/dorobit. Hned by sa pocitac zblaznil a hadzal chyby. V servise vraveli ze ak chcem mat miesto dazdoveho senzora cyklovac, vraj by museli daky modul vymenit, a to je bratm za 300€. To je pokrok kamo, to nezastavis...
Ehm, u mňa sa citlivosť nastavovať nedá :-( ale čo som vyčítal v príručke tak že je to nejako prepojené aj so svetelným senzorom a ten sa tiež nedá nastaviť >:D Ale plus mínus tiež si niekedy žije vlastným životom >:D
Ten cyklovač v 120 si dobre pamätám veľmi dobre >:D jeden potenciometer s kolečkom, zapojené za 10 minút >:D Ako vravíš, pokrok jak sviňa >:D
Hm...ja zastupujem zlatu strednu cest ;-) , po skusenostiach to pouzivam skor mimo zimneho obdobia, tam je jeho funkcia podla mna vyhodna. V zime si to zacne stierat kedy chce a iba tu (casti i nepatrnu) sol spod kolies aut pred tebou na skle rozsmuchtla.
Moj funguje dobre, ale viete co povazujem za dolezite? Nenechavat ho zapnuty neustale, ale jednoducho ho mat vypnuty a zapnut iba v pripade potreby... Lebo vela ludi ho ma zapnuty aj ked je tyzden sucho a potom to blbne ;-)
Dalsie auto bude urcite iba s dazdovym senzorom.
Napriklad svetelny senzor, ktory pri sere zapina stretavacie mam a nepouzivam, blika to hore dole a xenonom to nerobi dobre, mam automaticke denne svietenie diodami a ked sa zoserieva zapnem stretavacky sam. Tento senzor je zbytocnost podla mna :-)
Tým pádom je to zbytočnosť. Je jednoduchšie zapnúť stierače keď ich potrebuješ, ako odhadovať náladu a schopnosti senzora... Bez dažďového senzoru o starosť menej čo sa týka ovládania auta, o druhú starosť menej, čo sa týka údržby a opravy pri prípadnej poruche a o tretiu starosť menej, keď zaň ušetríš peniaze pri kúpe auta... Podobne je to so svetelným senzorom. Stretávačkami svietim stále, pretože denné svetlá sú blbosť, a na diaľkové prepínam podľa potreby. Na čo ešte nejaký senzor? Ďalšia blbosť, čo bude liezť na nervy alebo sa môže pokaziť...
Nesouhlasim, destovy senzor mam jiz v tretim voze a uz bych nechtel auto bez nej. To same svetelny senzor - mam diodove DRL, pri vjezdu do tunelu nebo pri stmivani se automaticky zapnou potkavacky a zadni svetla, nemusim nic resit ani na to myslet. Jsou to takove veci, o kterych tvrdis, ze je nepotrebujes jenom do doby, kdy okusis jejich komfort.
mam novy VW Passat 2.0 TDI 4MOT z Nov2013….vsetko fajn, keby to tam nevrzgalo…z lavej strany pristrojovky, z rukovate lavych dveri, zo stredoveho tunela pod pristrojovkou…plasty asi z recyklovanych PET flasi…taky lacny papundekel...
Ostatne veci super…spotreba priemer 6,2 hravo (po 17000km)…auto je tiche…len tie vrzgajuce plasty….pred tym som mal Mazdu 6 (11/2010) no a ta tak nevrzgala...
nevím jaký má smysl test na 32 tisíc... tyhle kilometry najedu za cca. 5 měsíců a ještě s žádným autem jsme v tak malejch kilometrech neměl problém. Maximálně to může vypovědět něco o tom, jestli tam není nějáká zásadní chyba z výroby, jinak o kvalitě a životnosti auta to nevypovídá nic. Škoda, že někdo neudělá test třeba na 300 tisíc km... to by bylo teprve zajímavý... Jinak cena servisu za skoro 9 tisíc - to je fakt pecka. Já platím běžně tak kolem 5 tisíc u VW na první 30 tisícové prohlídce.
v tom případě je úplně jedno zda si koupíš kiu, volvo nebo renaulta... každé auto dneska bez problémů 30 tisíc km vydrží, takže hodnotit tento test, že je super, že kia zvládla 30 tisíc je hodnotné možná tak pro toho, kdo přesedlá z trabanta nebo Š120... >:D
také mne zaskočily ty dvě čísla. Kupuji auto nové a nalítám na něm min 100k, do 60k se nikdy nekazí. A u Škodovky jsem zvyklý také na levnější servis. Ale když se všichni tvářili jako že nic a vidím ty reakce, tak asi jsem ten divnej já ... :-)
Taky si myslím, že test po 32 tis. nemá velkou vypovídací hodnotu. Od 150 tis. a výše by to bylo mnohem zajímavější, a to nejen u tohoto kusu. Jezdím Subaru Forester MY 07, najeto 185 tis. a zatím v pohodě. K debatě o oleji - měním po 15 tis. (10W-60), tak je i předepsáno.
No myslím,že ceed neni špatné auto,hlavně v naftě. Kvalitou bych řekl,že patří mezi nejlepší auta ve své třídě a oproti i30 je i hezká.Bohužel,za kkvalitu už si nechá Kia zaplatit.Trochu vybavená v naftě už neni levná.Záruka super,ale cena 1.garančky je přemrštěná.Mam Golfa VI 1,6 TDI a v lednu jsem byl na 1 garančce ve 30tis km a stála 5800 i s věcma navíc(vyčištění interieru,kabinový filtr) nad předepsaný rámec.Myslim,že i spotřeba by při stejném stylu jízdy jako s test.ceedem byla o malinko menší.
Pane redaktore, kde jste byl na tom že VW MULTIVAN 2.0 TDI má náplň oleje 4.5 litru?Mám v garáži Transporter 2.0 TDI 103 Kw-naprosto totožný motor co je v Multivanu a náplň je 7 litrů.
na informacie tu na stranke by som sa veru nespoliehal, velakrat su tu chyby a nejasnosti a pritom clovek caka skutocne odbornost na urovni.... je to ale marny
Hmm, tak v A3 s 2,0 TDI PD udělám Prahu z Kroměže rychlostí 140 - 150 km/hod za 5,9 L, mimo město (např. Olomouc - Krom.) se dostanu na 4,8L, takže u mne dobrý >:-[]
Co to ma za motor? Moj 2.0 CDTi 160k v istom "strasne tazkom" aute ma dlhodobu priemerku 5,6L... Priemernu rychlost ani nehovorim, ale som rad, ze mam este vodicak ;)
Novou Ceed SW jezdim 5 tis. jako rodinne auto asi nej co jsem ridil v tehle cenove kategotii jen benzin 1,6 gdi mi pride poneud linejsi v nizkych otáčkách, od 4 tis tahne slusne i na 6tku. Hooode svizna jizda v 1 kazdy den 60km a sem tam ve 3 prumera 7,3l/100
V tehle mrazech predni sklo rozmrazene a odmlzene za 3minuty, zrcátka a zadni nemluve.
Zimni pneu trochu hlucnejsi ale audio hraje dobře, usb a jack potesi.
S Kia Ceed sw nemam problém, prave naopak. :yes: