Testy
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTEST Kia Cee’d SW 1.6 CRDi – V testu ujeto 32.000 km, jak kombi obstálo?
91 komentářů
3_diamanty
32 000 KM sice nie je vela ale auto ukazuje ze rozhodne patri k tomu lepsiemu v triede :yes😒br />
skvele auticko, rozhodne treba prestudovat viac dlhodobych testov ale aj tento potvrdil ze to nebude nahoda ze je kia tam kde je 😉 , dobra praca kia :yes: rasto chvala vo svojom dlhodobom teste tiez slovami chvaly nesetril a ani sa mu necudujem, skvele auto :yes:
skvele auticko, rozhodne treba prestudovat viac dlhodobych testov ale aj tento potvrdil ze to nebude nahoda ze je kia tam kde je 😉 , dobra praca kia :yes: rasto chvala vo svojom dlhodobom teste tiez slovami chvaly nesetril a ani sa mu necudujem, skvele auto :yes:
já bych se soudy počkal tak na 120 tis. km. ve 30 tis. musí šlapat každé auto...
to mas pravdu, tu je stary ceed po 150 tisicoch [odkaz]
na Slovensku maju tie starsie Kia Ceed policajti, kamos policajt hovoril ze maju 300 000km a bol problem akurat tak s alternatorom
Na to, ze su v policajnej sluzbe, to je priam skvele. Ale raz ma predbiehala jedna na dialnici a ani nemusela mat majak, spolahlivo ho zastupilo piskajuce turbo. To tipujem, ze tam dost trpi studenym knedlikom a utnutim horuceho motora a este nemaju ani DPF, na ktory v policajnej praxy asi nebude cas na vypalovanie. Ceska policia ma benzinaky, to je myslim lepsie riesenie.
To je pravda. Po 30tisic km sa ten motor akurat zacina "dostavat do nalady". Dnes kazde nove auto musi zvladnut aspon tych 100 tisic km bez vaznejsich problemov (ak to nie je zrovna daky "pondelkovy zmatok")...
Dneska běžně v bazarech seženeš stále bez problému pojízdná auta s 1.2 HTP a nájezdem kolem 300 tisíc km a to každej říkal, že ten motor sotva vydrží 100 tisíc.
Takže test na 30 tisíc o kvalitě auta neřekne vůbec nic.
Takže test na 30 tisíc o kvalitě auta neřekne vůbec nic.
Jasně, to mi připomíná rozhovor se známým, říkal jak mu to HTPéčko krásně jezdí a málo žere, už měl skoro 200k nalítáno. Pak se přiznal že už tam má druhý motor, ale bylo to prý za babku... 😉
S 10w60 tomu motoru predpovedali dlhu zivotnost 😄
Ale vazne, s castou vymenou oleja, aj zakladneho a prevazujucimi dlhymi jazdami mimo dialnice = bez velkeho tepelneho zatazovania oleja, sa ten motor mohol dozit. V rodine mame jedu Fabiu - kupenu s viac ako 230tisickm.
Ale vazne, s castou vymenou oleja, aj zakladneho a prevazujucimi dlhymi jazdami mimo dialnice = bez velkeho tepelneho zatazovania oleja, sa ten motor mohol dozit. V rodine mame jedu Fabiu - kupenu s viac ako 230tisickm.
augustin
Ta informacia, ze auto ma v skutocnosti o peknych 10 KW viac ako udava vyrobca, ma vobec neprekvapila. Podobne meranie som vykonal i na mojom Sportage 2,0 CRDI (135 KW po asi 20000 km) a vysledok skoro ten isty, o par KW je v skutocnosti vyssi vykon, co potesi. Podobne to bolo i na mojom predchadzajucom Pro-ceed. Je to zaujimave, ocakaval by som od vyrobcu skor opak. Na druhej strane neviem posudit, aky vplyv ma na to spravanie sa vodica a jeho zaobchadzanie s danym motorom.
Motor od motoru se to liší, ale do nějakého bodu jim výkon stoupá (může přesáhnout i povolenou odchylku).
Nebud naivny, podla mna by si mali lepsie nastavit tu brzdu kde to merali, pretoze im premeriava. Urcite je tam par velicin, ktore zadavas pri merani (tusim preklz napr.) a potom mozes aj namerat co chces. Co myslis, ze tebe preco namerali viac >😁
Neviem, na akom principe sa meria vykon motora...to musim objektivne priznat. V kazdom pripade mi to nemerali v KIA, ale oba auta na dvoch odlisnych miestach, jedno na Slovensku, jedno v Rakusku. Meranie Pro-ceedu malo dovod v mojej zvedavosti, ako to na tom motor naozaj je, meranie Sportage malo dovod v eventualnom cipe motora, cez ktory by som ten vykol este o nieco malo zvysil.Ci obe firmy pouzili spravnu techniku merania, nedokazem ako laik posudit. Ale nevidim ziadny dovod, preco by ho mali nejakym sposobom "umelo" navysit. Okrem toho som bol na merani s kolegom so Subaru XV, temu namerali ti isti zamestanci na tej istej brzde (ak sa nemylim) o 3 KW mensi vykon.
Ale tak zase moze byt. 😉
Ja len moc neverim meraniam roznych tunerov, pretoze sa s tym da celkom pekne manipulovat...
Ja len moc neverim meraniam roznych tunerov, pretoze sa s tym da celkom pekne manipulovat...
Ondris
Náš šéfredaktor nikdy po ránu neškrábe sklo, ale vytrvale jej za současného ostřikování drhne stěrači.
Takhle ničit stěrače...vždyť na tu vrstvu ledu stačí nalít kbelík horké vody. >😒] :yes:
Fakt, nevěřím vlastním očím.
Takhle ničit stěrače...vždyť na tu vrstvu ledu stačí nalít kbelík horké vody. >😒] :yes:
Fakt, nevěřím vlastním očím.
To je taky nápad. To si dej patentovat.... :yes:
Tak nemusí být ani horká......občas to tak dělám, bó skla mám pojištěné. 😉
Měl bych trochu strach, aby neprasklo sklo.
Příště tam těch smajlíků dám víc >😁
Dalo mi práci vymyslet ještě zhovadilejší nápad než škrábání okna stěrači, no koukám, že se to nepovedlo 😢
Dalo mi práci vymyslet ještě zhovadilejší nápad než škrábání okna stěrači, no koukám, že se to nepovedlo 😢
Takže věc se má asi tak.....taky jsem si vždycky říkal, že to může prasknout atd.Asi i může.....ale když jsem viděl jak kdysi kolegové v práci polejvali sklo imrvére a nejen sklo a nic......tak jsem se to naučil dělat taky.Samozřejmě ne v nějakém super mrazu, ale když lehce mrzne, poleju to "opatrně" a můžu valit.Ve velkých mrazech do toho nejdu a používám vodu vlažnou. 😉
Vlazna voda v mrazoch pomoze...a v etremnych aj klasika, raz som si kupil na cerpacke vychladenu mineralku a tiez bolo po namraze - vonku bolo cca. -15 a auto tam stalo celu noc. No kolegyna doma sa nesr---- - voda z rychlovarnej kanvice priamo na celne sklo a puklina ako od umelca ;-\
Voda může být klidně studená, jen je to méně účinné (pořád to ale funguje).
Dlouhodobě (cca 8 let na dvou autech) odzkoušeno takto😒br />
Dvoulitrovka odstáté vody mi stačí na čelní sklo do -5 až -6°C. Pětilitrový kanystr odstáté vody tak do -12°C.
Pak už to nechávám odmrazit teplem motoru.
Přímému škrabání se vyhýbám, protože škráby jsou při jízdě proti slunci velmi nepříjemné.
Pak už to nechávám odmrazit teplem motoru.
Přímému škrabání se vyhýbám, protože škráby jsou při jízdě proti slunci velmi nepříjemné.
Problem je len v tom, ze po chvili v minusovych teplotach zacne ta voda snova namrzat.
Ale už ne na skle - to je vyhřáté od vody a pokud ji hned setřeš, tak nemá co namrzat. No a po chvíli ti naběhne topení, takže pohoda. Proto uvádím ty hraniční teploty.
Pokud je -10°C, tak vím, že jedna dvoulitrovka vody nestačí a spodek skla zůstane namrzlý i od použité vody.
Dlouhodobě odzkoušeno - jako pivo ze sedmého schodu 😄 .
Pokud je -10°C, tak vím, že jedna dvoulitrovka vody nestačí a spodek skla zůstane namrzlý i od použité vody.
Dlouhodobě odzkoušeno - jako pivo ze sedmého schodu 😄 .
Mne nez nabehne topeni (a to mam nepriamovstrekovy benzin), tak mi zacne namrzat este aj rozmrazovaci sprej z Tesca. Odpari sa z neho alkohol a aj ked vodu stieracmi zotriem, tak tam ostane mikrofilm, ktory okamzite mrzne, lebo je prilis tenky. Staci ho znova zotriet stieracom, ale za 1sekunku uz zase namrza, takze musim mat cyklovac na veke otacky. Mozem ale buducu zimu skusit to este vyriet do sucha po poliati vodou.
Rozmrazovací sprej jsem vyzkoušel asi třikrát a letěl do koše. Přesně jak píšeš. Zůstal tam tenký film z vody, který ihned zamrznul. Je to vážně nepoužitelné.
Proto používám vodu - pokud je v dostatečném množství, zahřeje sklo nad 0°C a pak se námraza netvoří.
Samozřejmě za jízdy se sklo zase ochladí, ale tam už nastupuje topení.
Voda se musí lít pomalu, ať stačí předat svou teplotu sklu. Pokud tam chrstnete naráz všechnu vodu, tak to nemusí stačit. Pokud dvoulitrovku naráz prsknu na sklo, tak jsou ty 2 litry účinné do -2°C, jinak to zamrzne, ale pokud to leju pomalu, tak i do -6°C 😄 .
Proto používám vodu - pokud je v dostatečném množství, zahřeje sklo nad 0°C a pak se námraza netvoří.
Samozřejmě za jízdy se sklo zase ochladí, ale tam už nastupuje topení.
Voda se musí lít pomalu, ať stačí předat svou teplotu sklu. Pokud tam chrstnete naráz všechnu vodu, tak to nemusí stačit. Pokud dvoulitrovku naráz prsknu na sklo, tak jsou ty 2 litry účinné do -2°C, jinak to zamrzne, ale pokud to leju pomalu, tak i do -6°C 😄 .
Pritom staci dva-tri krat tresknut bejzbolkou po skle, a ono ten zamrznuty sajrajt odskace...
>😒]
>😒]
u Kie bych taky neškrábal a nechal ji ať si poradí, stejně se to po testu vyhodí, to tak je ty jejich vozy, chvíli funguje, posbírá pozitiva pak za stálého míchání vylijeme do wc
vartas_rene
V článku je zmíněno, že spotřeba je o hodně vyšší než udává výrobce.
Tuto věc bych tomuto konkrétnímu kusu nevyčítal. Naopak si myslím, že spotřeba byla celkem příznivá vzhledem k tomu, že auto jezdilo krátké (10 km) trasy, a že tyto trasy vedly hlavně po městě. To auto se snad nemohlo ani pořádně zahřát a už bylo v cíli. Pro tyto podmínky by se asi více hodil benzín.
Jen by mě zajímalo, jak by asi vypadaly vstřiky a další komponenty při delším užívání auta v takovýchto podmínkách.
Myslím si, že motorizace pro test v těchto podmínkách nebyla úplně vhodně zvolená.
Tuto věc bych tomuto konkrétnímu kusu nevyčítal. Naopak si myslím, že spotřeba byla celkem příznivá vzhledem k tomu, že auto jezdilo krátké (10 km) trasy, a že tyto trasy vedly hlavně po městě. To auto se snad nemohlo ani pořádně zahřát a už bylo v cíli. Pro tyto podmínky by se asi více hodil benzín.
Jen by mě zajímalo, jak by asi vypadaly vstřiky a další komponenty při delším užívání auta v takovýchto podmínkách.
Myslím si, že motorizace pro test v těchto podmínkách nebyla úplně vhodně zvolená.
Druha vec je ze oficialny system merania spotreby auta je tak blby, ze sa pri tom nameraju uplne hausnumera, ktore su hodne daleko od reality u kazdeho auta...
suhlas.... navyse je spotreba u diesla ina pri 10 000 km a ina pri 100 000km najazdenych ... ale inak kratke trasy su najhorsie pre spotrebu to mas pravdu a zvlast pre diesel... trpi nielen motor ale aj spotreba je len trosku nizsia ako v benzine.
v pripade aut nizsej strednej triedy s rocnym nabehom priemerne okolo 20 000km a s podielom mestkej prevazky 70 percent a dlzkou tras priemerne okolo 10-20km je stale jasnou volbou benzin v pripade ceedu je to teda GDI :yes:
v pripade aut nizsej strednej triedy s rocnym nabehom priemerne okolo 20 000km a s podielom mestkej prevazky 70 percent a dlzkou tras priemerne okolo 10-20km je stale jasnou volbou benzin v pripade ceedu je to teda GDI :yes:
maTooB
Nesuhlasim s vami (druhy odsek), podla mna je dazdovy senzor uplne super a povazujem ho za jeden z najlepsich priplatkov, ktore som pri kupe auta pred 2rokmi zaskrtol. Naozaj je fajn nemusiet sa v dazdi o nic starat, iba ho zapnut... :yes:
No pokiaľ funguje tak ako si to človek predstavuje je to výborná vec. Kupodivu ten môj funguje výborne cez deň. Keď idem za tmy tak už začína mať značné problémy a mnohokrát to radšej prepnem na cyklovač a nastavím interval manuálne. Môj má ale 10 rokov, takže verím tomu že podobné nepríjemnosti medzičasom odstránili a vylepšili.
Ten moj "dazdovy senzor" si zije vlastnym zivotom, a dlabe na mna. Niekedy nezotrie ani zaboha, aj ked uz cez sklo skoro nic nevidim a citlivost som mu nastavil najvyssie ako sa da. Inokedy sa zase zblazni a zacne besne kmitat stieracmi "na dvojku" aj ked na sklo padlo len par kvapiek. Skratka zalezi na tom, ci kvapka vody padne presne na ten senzor alebo vedla.
A co je este horsie, ja nemozem prepnut na cyklovac, pretoze ho tam nemam. Zevraj je nahradeny v ramci "vyssieho stupna vybavy" prave dazdovym senzorom. Pritom ja by som ovela radsej mal obycajny cyklovac.
Kedysi to otec dorobil do nasho Skodylaka120: maly plosak, par suciastok, navod v "amaterskom radiu", cele to stalo hadam sto "ceskoslovenskych". Hja, lenze dnes sme uz inde! Auto je pretkane kadejakymi zbernicami po ktorych lietaju signaly, to clovek nemoze len tak lahko nieco vymenit/dorobit. Hned by sa pocitac zblaznil a hadzal chyby. V servise vraveli ze ak chcem mat miesto dazdoveho senzora cyklovac, vraj by museli daky modul vymenit, a to je bratm za 300€. To je pokrok kamo, to nezastavis...
A co je este horsie, ja nemozem prepnut na cyklovac, pretoze ho tam nemam. Zevraj je nahradeny v ramci "vyssieho stupna vybavy" prave dazdovym senzorom. Pritom ja by som ovela radsej mal obycajny cyklovac.
Kedysi to otec dorobil do nasho Skodylaka120: maly plosak, par suciastok, navod v "amaterskom radiu", cele to stalo hadam sto "ceskoslovenskych". Hja, lenze dnes sme uz inde! Auto je pretkane kadejakymi zbernicami po ktorych lietaju signaly, to clovek nemoze len tak lahko nieco vymenit/dorobit. Hned by sa pocitac zblaznil a hadzal chyby. V servise vraveli ze ak chcem mat miesto dazdoveho senzora cyklovac, vraj by museli daky modul vymenit, a to je bratm za 300€. To je pokrok kamo, to nezastavis...
Ehm, u mňa sa citlivosť nastavovať nedá 😒 ale čo som vyčítal v príručke tak že je to nejako prepojené aj so svetelným senzorom a ten sa tiež nedá nastaviť >😁 Ale plus mínus tiež si niekedy žije vlastným životom >😁
Ten cyklovač v 120 si dobre pamätám veľmi dobre >😁 jeden potenciometer s kolečkom, zapojené za 10 minút >😁 Ako vravíš, pokrok jak sviňa >😁
Ten cyklovač v 120 si dobre pamätám veľmi dobre >😁 jeden potenciometer s kolečkom, zapojené za 10 minút >😁 Ako vravíš, pokrok jak sviňa >😁
Hm...ja zastupujem zlatu strednu cest 😉 , po skusenostiach to pouzivam skor mimo zimneho obdobia, tam je jeho funkcia podla mna vyhodna. V zime si to zacne stierat kedy chce a iba tu (casti i nepatrnu) sol spod kolies aut pred tebou na skle rozsmuchtla.
Moj funguje dobre, ale viete co povazujem za dolezite? Nenechavat ho zapnuty neustale, ale jednoducho ho mat vypnuty a zapnut iba v pripade potreby... Lebo vela ludi ho ma zapnuty aj ked je tyzden sucho a potom to blbne 😉
Dalsie auto bude urcite iba s dazdovym senzorom.
Napriklad svetelny senzor, ktory pri sere zapina stretavacie mam a nepouzivam, blika to hore dole a xenonom to nerobi dobre, mam automaticke denne svietenie diodami a ked sa zoserieva zapnem stretavacky sam. Tento senzor je zbytocnost podla mna 😄
Dalsie auto bude urcite iba s dazdovym senzorom.
Napriklad svetelny senzor, ktory pri sere zapina stretavacie mam a nepouzivam, blika to hore dole a xenonom to nerobi dobre, mam automaticke denne svietenie diodami a ked sa zoserieva zapnem stretavacky sam. Tento senzor je zbytocnost podla mna 😄
Tým pádom je to zbytočnosť. Je jednoduchšie zapnúť stierače keď ich potrebuješ, ako odhadovať náladu a schopnosti senzora... Bez dažďového senzoru o starosť menej čo sa týka ovládania auta, o druhú starosť menej, čo sa týka údržby a opravy pri prípadnej poruche a o tretiu starosť menej, keď zaň ušetríš peniaze pri kúpe auta... Podobne je to so svetelným senzorom. Stretávačkami svietim stále, pretože denné svetlá sú blbosť, a na diaľkové prepínam podľa potreby. Na čo ešte nejaký senzor? Ďalšia blbosť, čo bude liezť na nervy alebo sa môže pokaziť...
Nesouhlasim, destovy senzor mam jiz v tretim voze a uz bych nechtel auto bez nej. To same svetelny senzor - mam diodove DRL, pri vjezdu do tunelu nebo pri stmivani se automaticky zapnou potkavacky a zadni svetla, nemusim nic resit ani na to myslet. Jsou to takove veci, o kterych tvrdis, ze je nepotrebujes jenom do doby, kdy okusis jejich komfort.
rado driver
mam novy VW Passat 2.0 TDI 4MOT z Nov2013….vsetko fajn, keby to tam nevrzgalo…z lavej strany pristrojovky, z rukovate lavych dveri, zo stredoveho tunela pod pristrojovkou…plasty asi z recyklovanych PET flasi…taky lacny papundekel...
Ostatne veci super…spotreba priemer 6,2 hravo (po 17000km)…auto je tiche…len tie vrzgajuce plasty….pred tym som mal Mazdu 6 (11/2010) no a ta tak nevrzgala...
Ostatne veci super…spotreba priemer 6,2 hravo (po 17000km)…auto je tiche…len tie vrzgajuce plasty….pred tym som mal Mazdu 6 (11/2010) no a ta tak nevrzgala...
mrs
nevím jaký má smysl test na 32 tisíc... tyhle kilometry najedu za cca. 5 měsíců a ještě s žádným autem jsme v tak malejch kilometrech neměl problém. Maximálně to může vypovědět něco o tom, jestli tam není nějáká zásadní chyba z výroby, jinak o kvalitě a životnosti auta to nevypovídá nic. Škoda, že někdo neudělá test třeba na 300 tisíc km... to by bylo teprve zajímavý... Jinak cena servisu za skoro 9 tisíc - to je fakt pecka. Já platím běžně tak kolem 5 tisíc u VW na první 30 tisícové prohlídce.
niekto to spravi za 2 roky .... preco by to malo byt o *?
nie kazdy jazdi autom 100-200km denne zamysli sa, nie si tu sam ... pre niekoho su to urcite uzitocne informacie a kadeco sa dozvie
prispevky takehoto typu ako tvoj su o * , to je lepsie nepisat nic
nie kazdy jazdi autom 100-200km denne zamysli sa, nie si tu sam ... pre niekoho su to urcite uzitocne informacie a kadeco sa dozvie
prispevky takehoto typu ako tvoj su o * , to je lepsie nepisat nic
v tom případě je úplně jedno zda si koupíš kiu, volvo nebo renaulta... každé auto dneska bez problémů 30 tisíc km vydrží, takže hodnotit tento test, že je super, že kia zvládla 30 tisíc je hodnotné možná tak pro toho, kdo přesedlá z trabanta nebo Š120... >😁
také mne zaskočily ty dvě čísla. Kupuji auto nové a nalítám na něm min 100k, do 60k se nikdy nekazí. A u Škodovky jsem zvyklý také na levnější servis. Ale když se všichni tvářili jako že nic a vidím ty reakce, tak asi jsem ten divnej já ... 😄
Radorix
Taky si myslím, že test po 32 tis. nemá velkou vypovídací hodnotu. Od 150 tis. a výše by to bylo mnohem zajímavější, a to nejen u tohoto kusu. Jezdím Subaru Forester MY 07, najeto 185 tis. a zatím v pohodě. K debatě o oleji - měním po 15 tis. (10W-60), tak je i předepsáno.
mireleš
No myslím,že ceed neni špatné auto,hlavně v naftě. Kvalitou bych řekl,že patří mezi nejlepší auta ve své třídě a oproti i30 je i hezká.Bohužel,za kkvalitu už si nechá Kia zaplatit.Trochu vybavená v naftě už neni levná.Záruka super,ale cena 1.garančky je přemrštěná.Mam Golfa VI 1,6 TDI a v lednu jsem byl na 1 garančce ve 30tis km a stála 5800 i s věcma navíc(vyčištění interieru,kabinový filtr) nad předepsaný rámec.Myslim,že i spotřeba by při stejném stylu jízdy jako s test.ceedem byla o malinko menší.
Honzic
Pane redaktore, kde jste byl na tom že VW MULTIVAN 2.0 TDI má náplň oleje 4.5 litru?Mám v garáži Transporter 2.0 TDI 103 Kw-naprosto totožný motor co je v Multivanu a náplň je 7 litrů.
Je to tak, mas samozrejme pravdu - v clanku je nesmysl.
na informacie tu na stranke by som sa veru nespoliehal, velakrat su tu chyby a nejasnosti a pritom clovek caka skutocne odbornost na urovni.... je to ale marny
Hittman
Hmm, tak v A3 s 2,0 TDI PD udělám Prahu z Kroměže rychlostí 140 - 150 km/hod za 5,9 L, mimo město (např. Olomouc - Krom.) se dostanu na 4,8L, takže u mne dobrý >😒]
memorex31
Co to ma za motor? Moj 2.0 CDTi 160k v istom "strasne tazkom" aute ma dlhodobu priemerku 5,6L... Priemernu rychlost ani nehovorim, ale som rad, ze mam este vodicak 😉
Spis nez od motoru to zavisi na stylu jizdu. Sami uvadeji caste stridani ridicu a kratke pojizdky.
hipisko
pekny test, nabuduce ale pls najazdite za ten rok a stvrt viac km, ved tolko najazdim ja na sukro jazdy.
Miiraass
Novou Ceed SW jezdim 5 tis. jako rodinne auto asi nej co jsem ridil v tehle cenove kategotii jen benzin 1,6 gdi mi pride poneud linejsi v nizkych otáčkách, od 4 tis tahne slusne i na 6tku. Hooode svizna jizda v 1 kazdy den 60km a sem tam ve 3 prumera 7,3l/100
V tehle mrazech predni sklo rozmrazene a odmlzene za 3minuty, zrcátka a zadni nemluve.
Zimni pneu trochu hlucnejsi ale audio hraje dobře, usb a jack potesi.
S Kia Ceed sw nemam problém, prave naopak. :yes:
V tehle mrazech predni sklo rozmrazene a odmlzene za 3minuty, zrcátka a zadni nemluve.
Zimni pneu trochu hlucnejsi ale audio hraje dobře, usb a jack potesi.
S Kia Ceed sw nemam problém, prave naopak. :yes:
Ada je zase tady
Co to je za kravinu, pokládat 32 tis km ujetých během 15-ti měsíců za dlouhodobý test?
Dlouhodobý test by bylo ujet 320 tis km. Těch 32 tis km jsem najižděl před pár lety za půl roku. :no:
Dlouhodobý test by bylo ujet 320 tis km. Těch 32 tis km jsem najižděl před pár lety za půl roku. :no:
Pokud majitel vůz chce udržovat v dobré kondici po celou dobu jeho životnosti, je nejrozumnějším intervalem výměny oleje právě hodnota 15, maximálně 20 tisíc.
Na druhou stranu, je tu na ACZ nejmenovaný majitel koncernového vozu, který tvrdí, že když automobilka stanovila servisní interval na 30.000 km, tak to tak má být, a častější výměny jsou zbytečná opatrnost. Vždyť si zaplatil prodlouženou záruku.