Technika
stejně jako všichni ostatní jednou za čas přišla se zprávou, aby se na ni nezapomnělo a aby to vypadalo že pracuje na něčem úžasném. 😐 Parní lokomotiva taky jednou musela skončit i když měla něco do sebe. Kdyby raději přišli s vývojem úžasného el.mobilu bych bych radši.
Moje řeč, odhadem by to znamenalo, že by budoucí šestka 2.0i jezdila za nějaký 2litry/100km...
Před deseti lety, v roce 2004, začaly jezdit první TSI, už vidím, jak 2025 budeme jezdit za 2litry na sto...
Před deseti lety, v roce 2004, začaly jezdit první TSI, už vidím, jak 2025 budeme jezdit za 2litry na sto...
Ze elektromobil v soucasne podobe se nemuze nikdy masove rozsirit a nahradit tak auta se spalovacim motorem je dnes jasne jiz bez jakychkoli pochybnosti. Az nekdo prijde se systemem, ktery bude efektivne vyrabet elektrickou energii potrebnou pro provoz primo na palube vozu, muzeme se bavit dal. A jelikoz je vsem jasne, ze to tak brzy nebude, dela Mazda presne to, co bude v budoucnu potrebovat. Nizkoemisni spalovaci motory.
Jnže parní lokomotiva skončila kvůli tomu, že jiné technologie byly mnohem lepší, nikoliv kvůli tomu, že by EU omezila emise páry a dotovala ostatní druhy lokomotiv.
Mazda prodává po celém světě, je to relativně malá automobilka a nemůže si dovolit ztrátové projekty jako má třeba Renault se svými elektromobily nebo GM se svým Voltem.
Mazda prodává po celém světě, je to relativně malá automobilka a nemůže si dovolit ztrátové projekty jako má třeba Renault se svými elektromobily nebo GM se svým Voltem.
Lenze Mazda ma aj vysledky. Sucasna generacia Skyactiv pracuje celkom dobre. S nepreplnanou atmosferou normalneho objemu dosahuju spotrebu, na ktoru ini vyrobcovia uz musia nasadit male preplnovane 3-valce.
Priznam ze zo zaciatku som bol velmi skepticky (najma ked som videl tu kompresiu 14:1), ale teraz sa mi celkom paci, ze Mazda sa nevezie na down-sizingovej vlne, ale skusa nieco ine. Navyse je to pomerne mala automobilka (napr. v porovnani s Toyotou)...
Priznam ze zo zaciatku som bol velmi skepticky (najma ked som videl tu kompresiu 14:1), ale teraz sa mi celkom paci, ze Mazda sa nevezie na down-sizingovej vlne, ale skusa nieco ine. Navyse je to pomerne mala automobilka (napr. v porovnani s Toyotou)...
No neostáva nič iné, len zapriať Mazde aby to dotiahla do úspešného konca, a aby ju to naopak nedostalo do červených čísel.Ešte by popritom mohli aj vzkriesiť wankela... >😁
Proč dělat přestavbu jednoduchého zážehové motoru na vznětový (dieselův) motor ? Vždyť Mazda už takový motor má, jmenuje se Skyactive-D a jde o klasický turbodiesel. Zajímalo by měl jaký benzín chce Mazda v dieselech spalovat, běžně dostupný Natural to zřejmě nebude, ten má malé cetanové číslo.
Co je sloziteho na principu vzniceni paliva kompresi? Soucasne turbodiesely mali navic oproti turbobenzinum pouze SCR, zazebove motory maji navic zapalovani. I DPF pro turbobenziny jsou jen otazkou casu ....
Takze motory Mazdy a dela na to i Hyundai - mohou byt jednodussi konstrukce i levne na vyrobu. Jake palivo - to je otazka.
Takze motory Mazdy a dela na to i Hyundai - mohou byt jednodussi konstrukce i levne na vyrobu. Jake palivo - to je otazka.
Tady je myšlenkou adiabatické spalování, což mi přijde podobně reálné jako studená fůze, o obojím slyším/čtu od doby, co vnímám svět... a furt nic. 😄 😉
Tech 5 let neni zase tak dlouha doba, vis... >😒]
jestliže ma dnesni benzinovy motor účinnost cca 30% při minimalne 120 g CO2/km, znamena to, ze účinnost bude nad 60%??
Myslím, že to znamená, že účinnost vyskočí z 30 % na 39 % (o 30 procent ne o 30 procentních bodů). Jinak pokud se nepletu, benzinový motor v Priusu má účinnost někde kolem 37 % a u čtvrté generace se počítá s dosažením cca 45% účinnosti.
Každopádně těch 50g CO2 mi přijde nereálné.
Každopádně těch 50g CO2 mi přijde nereálné.
jestli se chtej dostat na 50 g, tak účinnost 39% stacit nebude
50g CO2 na 1km odpovida spotrebe cca 2.2 l/100 km benzinu
to u auta stredni tridy, s hmotnosti minimalne 1 tunu bude dost velky problém, jestliže to nebude hybrid
50g CO2 na 1km odpovida spotrebe cca 2.2 l/100 km benzinu
to u auta stredni tridy, s hmotnosti minimalne 1 tunu bude dost velky problém, jestliže to nebude hybrid
Přečti si ten článek pořádně, pleteš tu dvě věci dohromady. O 30 % vyšší účinnost (řekněme tedy např. těch 39 😖 má mít druhá generace SkyActiv v roce 2018 a ne ta třetí. A až u té třetí v roce 2025 se chtějí dostat na 2,2 litru benzinu.
Pokud by zvýšili účinnost o 30 %, tak by se s dvoulitrem mohli v roce 2018 dostat na kombinovanou spotřebu řekněme někde kolem 4 litrů, plus minus 90g/km (dnes má 120k M3 papírově 5,1).
To nevidím jako nereálné (mluvím o papírové spotřebě, ne o reálné). Ale neumím si představit, že za dalších sedm let to srazí téměř na polovinu.
Pokud by zvýšili účinnost o 30 %, tak by se s dvoulitrem mohli v roce 2018 dostat na kombinovanou spotřebu řekněme někde kolem 4 litrů, plus minus 90g/km (dnes má 120k M3 papírově 5,1).
To nevidím jako nereálné (mluvím o papírové spotřebě, ne o reálné). Ale neumím si představit, že za dalších sedm let to srazí téměř na polovinu.
Ne. Jedna věc je účinnost samotného motoru (výhřevnost->mechanická energie), ta dosahuje 30-35 %, ale jen při vyšší záteži. Při nižší zátěži (tzn. když jedeš "na půl plynu") je účinnost nižší.
Druhá věc je účinnost celého pohonného ústrojí auta jako takového (odpory od převodovky přes ložiska až po olejové čerpadlo).
Druhá věc je účinnost celého pohonného ústrojí auta jako takového (odpory od převodovky přes ložiska až po olejové čerpadlo).
"že dvoulitrový atmosférický motor bude mít emise oxidu uhličitého kolem 50 g na kilometr, což odpovídá hodnotám dnešní elektromobilů."
vpodstate spocitat celkove emise u elektriny ani u fosilnich paliv presne nelze, je to tak rozsahla sturktura ukonu ze by se z toho kdekdo pos... a vyprodukoval tolik CO2 ze by to byla globalni katastrofa >😁
Je i mnoho dalších článků, které na to reagují... No, jsou tam někdy velmi prapodivné výpočty a upřímně řečeno, budu to muset přečíst asi několikrát, abych pochopil, jak k čemu došli.
Prostě si nemyslím, že do Priusu se během 12 let nasype 7,5 milionu korun (včetně jeho recyklace). Jestli je pořizovací cena nějakých 700 tisíc, tak ta přece musí zahrnovat všechno, od výrobních nákladů materiálů a energie až po lístek na autobus pracovníka, který to montuje v továrně. Protože ten si kupuje za svůj plat, kde plat je opět výrobním nákladem výrobce, který toto opět promítá do pořizovací ceny a stejně tak tento lístek platí energie dopravce, tedy spotřebovanou naftu v autobuse, což je také vstupem pro výrobu Priusu. Autobus, který doveze zaměstnance do továrny Toyoty, je také energetickým vstupem, nicméně ten Toyota platí v podobě platu zaměstnance a ten je zahrnut v ceně automobilu).
Jestli počítají s nějakými 160 tisíci kilometry, tak to při spotřebě řekněme 5,5 litru na 100km dává 8800 litrů, při dnešních cenách cca 300 tisíc korun. Každá údržba opět musí reflektovat všechny náklady. I cena blbé pneumatiky přece musí obsahovat vše od získání materiálů pro její výrobu, přes její výrobu, plat zaměstnanců, vývoj, marketing až po marže všech v celém řetězci. Naftu v náklaďáku, který doveze do továrny na výrobu pneumatiky materiál (a na první pohled je mimo tento řetězec) platí výrobce této pneumatiky a tyto náklady pak platí zákazník v ceně pneumatiky.
Jednoduše řečeno, není mi moc jasné, kde se vzalo těch 6 a něco milionu korun navíc, když všechny vstupy, které jdou do provozu auta (nákup, provoz, údržba), už přece musí obsahovat naprosto všechny energie. On i ten vývoj Priuse je dražší... ale opět, výrobce to promítá do ceny vozu. Snaží se to tam vysvětlovat... ale zatím jsem to všechno nějak nepobral.
Nicméně, pokud nebude elektřina z jádra majoritní na trhu, potom elektromobily prostě budou stejně "emisní" jako klasické motory.
Ne, teď vážně. Spočítat to prostě jde.
Axiom 1: EV maji nulove emise. Axiom 2: a kazdeho kdo tvrdi opak zmastit, zmucit, zavrit, popravit .....