a pomaly striptiz.....nieco na styl skodovackeho rapidu.... predsa len goodwood je este dost daleko a jaguar iste pomaly s rozumom a nesmelo bude odhalovat dalsie a dalsie detaily
ja sa uz nemozem dockat kedy uvidim oficiane foto noveho krala triedy v plnej krase :yes: o motory strach nemam , tam to bude urcite parada :yes: cakam len na finalny vzhlad :yes:
Technický údaje? Hodně mimo...i s nejsilnějšími aku to nevyjde. Asi stejná vypovídací hodnota jako normovaná spotřeba klasických paliv.
Samozřejmě, že to nefunguje...ale budeme si tu lhát do vlastní kapsy.
Aha, bola poslintať nad nimi? Plná huba kecov ale skutek utek - myslené kúpiť si nejaký elektromobil. Keď ste takí presvedčení o bezchybnosti tej svojej Tesly, kúpte si jednu a urobte na ňu recenziu (trebárs aj na MACZ) a potom debatujme. Lebo takto ste obaja aj s Berenikou na smiech a ste presne rovnakí ako ostatní plagáti, t.j. nikdy som sa ani neviezol ale som presvedčený že je to najlepšie, lebo mám nad posteľou plagát.
Až bude Tesla schopná na jedno nabití dojet alespoň přes ČR, pak se vyplatí o ní začít uvažovat. Byť další aspekty neznám. Nevím kde se prodává, kde se s ní dá projet, kde je servis, jak obecně jezdí...
Oddechl jsem si první i zákulisní infromace hovořily hlavně o nových čtyřválcích. Toto je výborná zpráva, věřím, že přijdou jak benzínové tak naftové V6.
Snad se podaří udržet linii nastavenou posledními modely, pak by to nemuselo být špatný. Výhoda je v nastavení podvozku na anglický poměry, který oceníme i u nás.
Dej tomu pár let a R3 bude akceptovaným startem ve střední třídě i v prémii ;-) Jag možná přijde později, kvůli neexistenci partnera, kterej by je dodával.
Včera písal jeden tunajší nick v rámci debaty vo fotosúťaži, že so svojím bavorským benzínom 3,0 R6 dosiahol pri snahe o úspornú jazdu spotrebu 5,6 litra na sto (!). [odkaz]
Pýtam sa, načo všetko to tlačenie do trojvalcov, keď aj staré benzíny s dvojnásobným počtom valcov dokážu jazdiť za málo, všetko záleží od vodičovej nohy.
To bol len pokus, čo sa dá minimálne dosiahnuť (úsporná jazda, pár desiatok km mimomestských ciest s dodržiavaním rýchlosti), inak pokiaľ ho poznám, ekorely-jazdec rozhodne nie je. ;-)
Každopádne som presvedčený, že ani s moderným downsizovaným turbobenzínom podobného výkonu by to nespravil za citeľne menej.
V klasickým normovaným režimu tu spotřebu nedosáhne a tam maloobjemový turbo exceluje. V tu chvíli kdy ho zatížíš se karta obrací...ale všichni přece jezdíme dle předpisů, takže je to irelevantní ;-)
Odpověď je jednoduchá: Richtlinie 70/220/EWG.
Naprosto zhovadilé a zdeformované měření spotřeby holt protěžuje malé R3 se startstopama, rekuperacema, vypínáním válců a kdesi cosi. V podmínkách, ve kterých se měří, nikdy nemůže normální šestiválec tohle porazit.
Jak je to ve skutečném provozu asi všichni víme, ona ta bavorská R6 nakonec nejezdí o tolik dráž než malá turba. Já jsem jezdil s M54B30 dlouhodobě za 10,6 ale bylo tam dost města a nějaké to blbnutí. Mít sebekontrolu a nebydlet v centru Prahy, tak 8,5 není problém.
Ale nedělám si iluze, to je ti jasný. Jen jsem se zase potřeboval vyvztekat, ježdění se čtyřválcem už mě zase neba.
Moje zkušenost s několika 2,8 a pak 3,0 R6 v pětkových BMW, celkem přes 600tis. km, říká 9,5 litru v mixu při svižném ježdění, 11-12 při dálkových přeletech s velkým podílem německého autobahnu, celkový dlouhodobý mix. se motal kolem 10 litrů. Dostat z těch motorů víc než 15 v mixu bylo skoro nemožné. Dnešní 528i jezdí při stejném způsobu používání v dlouhodobém mixu za 12 litrů. Pokrok se nekoná, celé je to jen ve stupidním přístupu k "záchraně světa", který vede přes boj s CO2 až k těm stupidním normám v při testech spotřeby.
Samo, že XE bude pro 3er plnohodnotným soupeřem, jaguar neslibuje, ale reálně přidává modely. Ale info, které webpaja měl, že XE bude max. se čtyřválcem, mě tedy radost nedělalo, premie ve střední musí mít šestiválec, alespoň jako vrcholný model. Navíc, pokud je to zadokolka s motorem napříč a značka šestiválce má, pak by to byl hřích. Každopádně dnešní info mění situaci a vrací zpět optimismus. ;-)
P.S. A už prosím dost o M3 a "len" šestiválci, roky se brečelo, že ikonické první generaci stačil čtyřválec místo těžkého šestiválce, pak se došlo až ó hrůzo k osmiválci, padaly výtky typu, to teď bude z emtrojky muscle car??, aby to nakonec skončilo novým pláčem, když se M3 vrací k šestiválci. Je to fakt legrační. Podstatné bude, co M3 motoricky předvede, na takovou GT3ku se v "boji" s osmiválcovými supersporty také nikdo nedívá skrz prsty proto, že má jen šestiválec.
Ano, běžný vrcholný model musí šestivál v prémii střední třídy mít a to se nebavím o sportovních verzích.
Stejně tak bude povinnost nabídnout V6 v naftě, tam je německá konkurence obzvlášť silná.
Dá se očekávat, že nová A4 už nasadí taky biturbo TDI a M-B přijde s výkonnější naftou.
Dufam aj ja. Benzinovy 6 valec bude az prilis vykonny pre bezneho uzivatela... Ale tam so 4 valcom zrejme nikto chybu neurobi. Kto vsak nechce pocuvat rachotenie 4 valcoveho naftaku, potrebuje jednoznacne 6 valec, a tu je tu zatial otazne.
Pravda, ak chce Jaguar uspiet s nastupcom XF, tak 6 valec v diesli musi byt a ja nevidim dovod, preco by ho nemohli supnut aj do XE.