Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Tak až tahle tabulka o něčem vypovídá. Prodej v Evropě za rok, nic jiného nemá cenu sledovat. A ne kolik se prodalo Fabií v Horní-Dolní v 34. týdnu. Souhlasím že 8. místo pro Škodovku je fajn. A to je přesně to kde je a kam patří. Tzn. velmi pěkný průměr.
Righ
Takze Italove dominuji miniautum, Francouzi s nevelkym naskokem subkompaktum a ve vsech ostatnich tridach snad s vyjimkou MPV to budou... no, vsak vy vite kdo. 😄 Je fajn, jak si automobilky vsech 3 evropskych automobilovych velmoci pekne rozdelily trhy, nakonec 60 let konkurencniho boje v podobny efekt vicemene muselo vyustit. (Byt znacnou roli samozrejme hraje i kupni sila domacich ekonomik jednotlivych automobilek, to je snad jasne - kdyby na tom Italie byla jako Nemecko, portfolio Fiatu by pravdepodobne vypadalo jinak, zrovna tak jako jeho uspechy v jednotlivych tridach).
Abych jenom plane neteoretizoval, pochvala patri Fabii za pro me dost tezko pochopitelny uspech, ktery mi ale vzhledem k tomu, ze se jedna o Skodovku, dela radost. Udrzet si v lonskym roce takhle vysokou prodejnost a jeste se mezirocne zlepsit je vazne vykon hodny uznani. Zahadou mi taky je, jak to, ze se GP prodava takrka stejne jako vybehovy Polo - mozna, ze nazory nekterych zdejsich diskuteru, ze se GP okouka, byly na miste (i kdyz mne osobne to tak vubec neprijde).
Jinak je videt, ze v Evrope se prodavaj evropsky auta, a to je jenom dobre. Navic nas muze tesit, ze to je nikoliv z nejakyho patriotismu, ale zkratka proto, ze jsou nejlepsi. :yes:
Abych jenom plane neteoretizoval, pochvala patri Fabii za pro me dost tezko pochopitelny uspech, ktery mi ale vzhledem k tomu, ze se jedna o Skodovku, dela radost. Udrzet si v lonskym roce takhle vysokou prodejnost a jeste se mezirocne zlepsit je vazne vykon hodny uznani. Zahadou mi taky je, jak to, ze se GP prodava takrka stejne jako vybehovy Polo - mozna, ze nazory nekterych zdejsich diskuteru, ze se GP okouka, byly na miste (i kdyz mne osobne to tak vubec neprijde).
Jinak je videt, ze v Evrope se prodavaj evropsky auta, a to je jenom dobre. Navic nas muze tesit, ze to je nikoliv z nejakyho patriotismu, ale zkratka proto, ze jsou nejlepsi. :yes:
u punta je velice zajímavý ten meziroční propad , když se vezme v úvahu , že se celkem prodalo o 400tis kusů míň a z toho jen punta je 100tis je otázkou co za tím stojí?
No když jsem letos v lednu pro mamku vybíral subkompakt, tak GP spolu s Mazdou 2 vycházelo cenově suveréně nejdráž. Clio a Fabia byli ve srovnatelné výbavě o 40t níž. Takže mohla hrát roli cenová politika.
a to je právě ono kde bude asi zakopaný pes, řešil jsem tohle právě před rokem a vybíral auto pro manželku. GP ,207 i M2 byli ve hře ale jak píšeš ta Fabia nakonec vyšla nejlevněji( a když spočítám přidanou hodnotu za vynaložené peníze nemohl jsem se rozhodnout jinak) . Samozřejmě poznámky okolí "přoč jsi nepřiplatil a mohl jsi mít to a nebo to" beru po roce zhodnocení s rezervou. Rozdíl 50tis korun za jiný model se při manželky nájezdu 5.500km ročně(99% město) bude mazat asi dlouho 😉
bude to naozaj zrejme tým že grande punto a fiat celkovo sa nesnažia ponúkať iba čo najnižšiu cenu ako by to radi prezentovali miestni plácali..
Ze signálů růz. zpráv jednotlivých automobilek to k podobnému vývoji i spěje. Skrze perspektivu současné ekon. krize, která jen zdůraznila a akcelerovala problém nadprodukce automobilového průmyslu, ani nemůže být řešení jiné, než že z některých plnoformátových automobilek se stanou specialisté na určité segmenty. Už nějakou dobu jede např. Nissan svou SUV crossoverovou strategii, úspěšně, Renault mluví o rozšíření modelů, ale se stropem v segmentu C, a Fiat to možná ani nechtěl, ale v evropském kontextu mu jedině zaměření se na minivozy a subkompakty zajistí přežití, Cromu si zapamatujme, je to poslední fiat střední třídy a bravo přežije možná tak ještě jednu generaci.
Jasne, popisovana tendence ziskava s postupujici krizi docela zretelny obrysy, viz napriklad tebou zminovany prohlaseni Renaultu. Na druhou stranu to muze byt ku prospechu veci - napriklad Fiat ma podle me perfektni trio Panda, 500 a GP, zatimco ve vyssich tridach je to vesmes propadak. Bude-li se drzet jenom toho, co tak dobre umi, bude to jenom dobre. Francouzi jsou hodne silny i v C segmentu, kde jistojiste zustanou, nad stredni visi otaznik a vyssi stredni je de facto odepsana (pochybuju, ze by Vel Satis, C6ka nebo 607cka dostaly nastupce). To by znamenalo jeste vyraznejsi suverenitu nemecky troky, ktera mimochodem v poslednich 10ti letech mohutne e😜andovala i do stredni a bere zakazniky mainstreamovym znackam. Otazkou je, jak se s nastalou situaci popasuje Saab, Lancie, AR a Volvo. Prvni dve uz jsou mimo domovskou zemi v podstate mrtvy, zbylych dvou by vsak byla urcite skoda.
Zajimava je v tomhle kontextu snaha VW, ktera jde presne opacnym smerem a po vzoru japoncu se snazi stat skutecne plnoformatovou znackou. Je otazka, jestli vubec lze v Evrope s jejim durazem na historii a prestiz mit pod znakem VW v portfoliu Foxe i Phaetona. Jedina cesta vede podle me skrze profil subpremiovy automobilky, nekde mezi mainstreamem a D3. Ja v tom VW urcite fandim, neb se az na vyjimky typu Foxe ci Tourana trefuje do myho vkusu. :yes:
Zajimava je v tomhle kontextu snaha VW, ktera jde presne opacnym smerem a po vzoru japoncu se snazi stat skutecne plnoformatovou znackou. Je otazka, jestli vubec lze v Evrope s jejim durazem na historii a prestiz mit pod znakem VW v portfoliu Foxe i Phaetona. Jedina cesta vede podle me skrze profil subpremiovy automobilky, nekde mezi mainstreamem a D3. Ja v tom VW urcite fandim, neb se az na vyjimky typu Foxe ci Tourana trefuje do myho vkusu. :yes:
S tím prvním odstavcem souhlas, s tím druhým taky, já bych řekl, že VW dokázalo nejen s některými modely, ale celkově jako značka, jednu velmi zajímavou věc, a to získat a držet image prakticky beztřídní značky, prostě vw je nekastovní značka, a to je klíčové při snahách o plnoformátovost, proto si může dovolit širokou modelovou řadu napříč třídami a přitom jako mainstream občas strčit nos do premiových vod. Sice myslím, že segment Sklasse je pro VW už nepřekonatelný, přestože Phaeton byl veskrze povedené auto, ale místo pro něco nad passatem tu je, něco ve formě crossoveru ve vyšší střední by dokázali prodávat.
jenom snad dvě upřesnění😒br />
- Croma je víc než slušný vůz. Technicky vzato to není žádný propadák, naopak Fiat si na něm dal záležet a dokázal, že umí udělat v této kategorii konkurenceschopný vůz. Druhá věc je, že to neumí prodat v nějakém rozumném počtu.
I když jejich plány s Cromou byly celkem realistické (myslím že kolem 40tis ročně), a ty se jim naplnit, a kapánek i překonat povedlo. Oni nejsou blbí - vědí, že s tímto přece jenom trošku divným crossoverem rekordy trhat nebudou. Je to spíš typický rodinný vůz, který si firmy do svých autoparků asi nebudou často vybírat :-!
- SAAB - prodeje ve Švédsku tvoří cca 25% produkce (beru údaje za 2007). Rozdíl cca o tisíc míň měli v Británii. Pak šlo Německ👋Itálie/Švýcarsko. Největší trh pro ně bylo USA, tam umísťovali cca 35%. A tam mají taky největší propad za loňský rok, cca 50%.
- Croma je víc než slušný vůz. Technicky vzato to není žádný propadák, naopak Fiat si na něm dal záležet a dokázal, že umí udělat v této kategorii konkurenceschopný vůz. Druhá věc je, že to neumí prodat v nějakém rozumném počtu.
I když jejich plány s Cromou byly celkem realistické (myslím že kolem 40tis ročně), a ty se jim naplnit, a kapánek i překonat povedlo. Oni nejsou blbí - vědí, že s tímto přece jenom trošku divným crossoverem rekordy trhat nebudou. Je to spíš typický rodinný vůz, který si firmy do svých autoparků asi nebudou často vybírat :-!
- SAAB - prodeje ve Švédsku tvoří cca 25% produkce (beru údaje za 2007). Rozdíl cca o tisíc míň měli v Británii. Pak šlo Německ👋Itálie/Švýcarsko. Největší trh pro ně bylo USA, tam umísťovali cca 35%. A tam mají taky největší propad za loňský rok, cca 50%.
Bez ohledu na to, jestli Fiat nizke prodeje Cromy ocekaval nebo ne, to auto muze tezko nekdo oznacit za uspech. Verim, ze i Croma ma svoje kvality, nicmene ta ohrana pisnicka o autech, ktera jsou skvela, avsak prodeje jsou mizive (casto doplnena opacnym tvrzenim, ze skvele prodavana auta jsou mizerna, avsak "stado" je z neznamych pricin kupuje), mi nepripada moc duveryhodna. Kdyby byla Croma vskutku povedenym vozem po strance designerske, technicke, kvalitativni i cenove, jiste by nasla na trhu patricnou odezvu. Btw v tom svym prispevku jsem se na to snazil koukat spis objektivne a nezaujate, napriklad mne osobne pripada Bravo jako povedeny auto a vcelku pozitivne se koukam i na novou Deltu, ale to statisticky bohuzel nic nevypovida.
Pokud jde o Saab, chtel jsem rict, ze mimo domovskou zemi v podstate nic neznamena. Fakt, ze vic aut nez ve Svedsku proda v USA z tohoto hlediska nic nemeni, neb podil Saabu na americkym trhu je absolutne marginalni. A musime si priznat, ze to se Saabem jde prudce z kopce - prodeje uz spadly pod 100 tisic, zamestnancu jsou sotva ctyri tisicovky a v nabidce je de facto jediny model v nekolika karosarskych verzich. I jeho padu by mi vsak bylo lito - par metru od baraku je relativne velkej servis Saabu, zaroven vyhradni zastupce Speedparts (svedsky tuning) a kdykoliv jdu kolem, musim uznat, ze i ve skromnych podminkach umi v Trollhattanu vytvorit nesmirne originalni a svebytny auta. Snad ho koupi nejaky citlivy svedsky investor, treba se mu bude v soukromych rukou darit stejne jako AM. 😉
Pokud jde o Saab, chtel jsem rict, ze mimo domovskou zemi v podstate nic neznamena. Fakt, ze vic aut nez ve Svedsku proda v USA z tohoto hlediska nic nemeni, neb podil Saabu na americkym trhu je absolutne marginalni. A musime si priznat, ze to se Saabem jde prudce z kopce - prodeje uz spadly pod 100 tisic, zamestnancu jsou sotva ctyri tisicovky a v nabidce je de facto jediny model v nekolika karosarskych verzich. I jeho padu by mi vsak bylo lito - par metru od baraku je relativne velkej servis Saabu, zaroven vyhradni zastupce Speedparts (svedsky tuning) a kdykoliv jdu kolem, musim uznat, ze i ve skromnych podminkach umi v Trollhattanu vytvorit nesmirne originalni a svebytny auta. Snad ho koupi nejaky citlivy svedsky investor, treba se mu bude v soukromych rukou darit stejne jako AM. 😉
tak Saab má 2 modelové řady - 9-3 a 9-5.
Nová generace 9-5 a nový model 9-4X jsou prakticky hotové, otázka je jestli budou mít čas a prachy dotáhnout to do prodeje.
Jak jsem psal s tou Cromou - ona je taková zvláštní, těžko definovatelná. A takové vozy prodejní rekordy (pokud teda nevytvoří novou vlastní třídu) prodejní rekordy netrhají. Právě proto si i makaróni nedávali nerealistické cíle. Myslím že je Croma velice povedená a zároveň jsem nikdy nečekal že udělá díru do světa.
Otázka je, proč jí udělali tahkle, a ne nějaký klasický sedan + kombi?
On ten dizajn udělá hodně. Je spousta technicky průměrných aut, která táhne nahoru dizajn, a pak spousta dizajnově zajímavých (neříkám že dobře/špatně) to ať si probere každý sám, která skrývají pod plechy špičkovou techniku a díru do světa neudělají.
Pro mně je důležité mít možnost si vybrat. 😉
Nová generace 9-5 a nový model 9-4X jsou prakticky hotové, otázka je jestli budou mít čas a prachy dotáhnout to do prodeje.
Jak jsem psal s tou Cromou - ona je taková zvláštní, těžko definovatelná. A takové vozy prodejní rekordy (pokud teda nevytvoří novou vlastní třídu) prodejní rekordy netrhají. Právě proto si i makaróni nedávali nerealistické cíle. Myslím že je Croma velice povedená a zároveň jsem nikdy nečekal že udělá díru do světa.
Otázka je, proč jí udělali tahkle, a ne nějaký klasický sedan + kombi?
On ten dizajn udělá hodně. Je spousta technicky průměrných aut, která táhne nahoru dizajn, a pak spousta dizajnově zajímavých (neříkám že dobře/špatně) to ať si probere každý sám, která skrývají pod plechy špičkovou techniku a díru do světa neudělají.
Pro mně je důležité mít možnost si vybrat. 😉
O 9-5ce samozrejme vim, ale zamerne jsem ji pominul. Aniz bych znal prodejni cisla, hadam, ze 12 let stary auto (byt po f/l) muze v tak narocnym segmentu jako je vyssi stredni hrat pouze zanedbatelnou roli. A pritom kdyz v druhy polovine 90. let 9-5ka prisla, bylo to auto jako hrom. Kdyby se k desatym narozeninam rozdavaly ridicaky a zaroven libovolny auto dle vyberu, bral bych tehdy z fleku Saaba. 😄 Jinak co se tyce novych modelu, nebyl bych az tak optimisticky - zrovna vcera jsem cetl, ze nastupce 9-5 se odklada az na 2010 a o 9-4X zadny konkretni informace nemam. Zajimave a dostupne se mi naopak jevi 9-3X, jenom skoda, ze s tim neprisli pred 5ti lety (proc?).
S posledni vetou samo souhlas - rozmanitost nabidky je jednoznacne dobra vec. Clovek ma vetsi moznost vyberu a vybere-li dobre, muze se snadno vymezovat vuci podstatne horsi konkurenci. >😁
S posledni vetou samo souhlas - rozmanitost nabidky je jednoznacne dobra vec. Clovek ma vetsi moznost vyberu a vybere-li dobre, muze se snadno vymezovat vuci podstatne horsi konkurenci. >😁
radhro
na pohled celoevropských prodejů bychom měli vidět na silnici 2kusy MINI na jednoho Fusiona 😄 , a tady se ukazuje zkreslení českého trhu na 100kusů fusionů nak jedno nebo dvě MINI >😁
GTI
Jo, tak já zvedám voba palce :yes: :yes: směrem k redakci. Nemusím mít třeba zrovna auto, ale co musím mít, to je povědomí. Takže díky za čísla :yes: A jaká jsou? No, je to stále stejné, kdo ví, ten ví, kdo nemá čím vědět se alespoň naučí sčítat.
Peugeot válí s modely 206/207 snad už deset let. To je francouzskej majstrštyk. Tím je samozřejmě i POLO, generační výběh se prodává tak jako dvojí generace Punta... neuvěřitelné. Ovšem je tu jedna zemička, má lehce přes deset miliónů lidí, ale zásobuje Evropu jednou Fabií za druhou. Kdybychom přepočetli počet prodaných modelů na počty obyvatel země zrodu... stali bychom se rázem Monte Carlem automobilové rulety. Ano, FABIA zaslouží potlesk na otevřené scéně.
Číslem čísel je ovšem - MINI. je vidět, že vedle kupců co milují vizualitu pod kódem Palio, City a Justy, je mezi námi dost eurodrzků, co ví něco o stylu, o kráse a o životě.
Evropskou diskuzní cenu tu získavají letos - FABIA :yes: a MINI :yes:
Peugeot válí s modely 206/207 snad už deset let. To je francouzskej majstrštyk. Tím je samozřejmě i POLO, generační výběh se prodává tak jako dvojí generace Punta... neuvěřitelné. Ovšem je tu jedna zemička, má lehce přes deset miliónů lidí, ale zásobuje Evropu jednou Fabií za druhou. Kdybychom přepočetli počet prodaných modelů na počty obyvatel země zrodu... stali bychom se rázem Monte Carlem automobilové rulety. Ano, FABIA zaslouží potlesk na otevřené scéně.
Číslem čísel je ovšem - MINI. je vidět, že vedle kupců co milují vizualitu pod kódem Palio, City a Justy, je mezi námi dost eurodrzků, co ví něco o stylu, o kráse a o životě.
Evropskou diskuzní cenu tu získavají letos - FABIA :yes: a MINI :yes:
Příspěvek od ikony diskutérů opět nezklamal. A myslím to bez ironie. První co v diskuzích hledám jsou právě tyto příspěvky. Rád je čtu, mají šťávu, bez ohledu na to, zda s názorem souhlasím či ne. Vždy si říkám, ten chlapec má talent nebo pilně navštěvuje dramatický kroužek 😉 Těším se na další příspěvky. Doufám, že se GTI nikdy nevyčerpá.
Nemusíš si říkat nic, nemám talent a do dramatického kroužku bys mě nedostal, na to máme přece celej svět... Ten chlapec je milej... přál bych ti ho vidět... >😁 😉
Jinak bez ironie - díky.
Jinak bez ironie - díky.
manitou
Tak jak píše výše Dinar, s ohledem na velikost domácích trhů, je ten osmej flek dobrej, Fabia si jej zaslouží, ale zajímalo by mne klasické co by, kdyby - tzn. jak by to vypadalo se čtyřválcem 1.2 a modernější 1.4, 1.6 a hlavně kultivovanějším turbodieselem 1.4. Neopomněl bych vyzdvihnout velmi pěkné 4. místo Fiesty i když musela zvládnout generační výměnu. Také umístění pola je velmi slušné s ohledem na stáří vozu. Tip pro redakci: tabulka evropských prodejů a zvlášť sloupeček s prodejem na národním trhu výrobce ! PS: už vidím ty příspěvky, že se třeba 207 dělá na více místech, ale to je jedno 😉 Možná Beaumont by to taky zvládl a dal na web 😉 PSS: a koukněte na ty propady, jen Fábka na svých a navýšení u novinek jako Ibiza a Mazda2, pěkné. Howgh !
Za Francii bohužel nemám žebříček po modelech, jen po jednotlivých značkách: [odkaz]
Je to leden + únor 2009, a změna vůči lednu + únoru 2008😒br />
Renault 61 070 -16,3
Peugeot 53 246 -15,8
Citroën 44 795 -8,3
Volkswagen 20 981 -1,7
Ford 18 079 0,4
Fiat 12 371 4,8
Toyota 11 957 -17,4
Opel 10 166 -32,1 (!!)
Mercedes 7 971 -5,0
Audi 7 289 5,3
Dacia 6 769 -21,3
BMW 6 514 -10,8
Nissan 5 102 -12,8
Seat 4 770 -8,3
Suzuki 4 556 25,2 (!!)
Hyundai 3 251 9,2
Kia 2 748 18,7
Mini 2 284 -35,2 (!!)
Honda 2 230 -0,5
Chevrolet 2 183 N/A
Za rok 2008 to pak vypadalo takhle: [odkaz]
Druhé číslo je opět změna, tentokrát vůči roku 2007
Renault 449 334 1,3
Peugeot 343 904 -1,6
Citroën 289 397 4,3
Volkswagen 144 465 1,3
Ford 112 125 8,8
Toyota 90 007 -10,6
Opel 89 774 -9,9
Fiat 73 499 38,4 (!!)
Mercedes 51 495 -16,4
BMW 49 145 -0,8
Audi 47 850 -0,5
Dacia 43 514 33,3 (!!)
Nissan 38 154 18,3
Seat 34 770 -8,5
Suzuki 25 308 -17,9
Mini 18 999 18,5
Hyundai 18 442 -31,2 (!!)
Skoda 17 393 -5,3
Kia 15 739 1,8
Je to leden + únor 2009, a změna vůči lednu + únoru 2008😒br />
Renault 61 070 -16,3
Peugeot 53 246 -15,8
Citroën 44 795 -8,3
Volkswagen 20 981 -1,7
Ford 18 079 0,4
Fiat 12 371 4,8
Toyota 11 957 -17,4
Opel 10 166 -32,1 (!!)
Mercedes 7 971 -5,0
Audi 7 289 5,3
Dacia 6 769 -21,3
BMW 6 514 -10,8
Nissan 5 102 -12,8
Seat 4 770 -8,3
Suzuki 4 556 25,2 (!!)
Hyundai 3 251 9,2
Kia 2 748 18,7
Mini 2 284 -35,2 (!!)
Honda 2 230 -0,5
Chevrolet 2 183 N/A
Za rok 2008 to pak vypadalo takhle: [odkaz]
Druhé číslo je opět změna, tentokrát vůči roku 2007
Renault 449 334 1,3
Peugeot 343 904 -1,6
Citroën 289 397 4,3
Volkswagen 144 465 1,3
Ford 112 125 8,8
Toyota 90 007 -10,6
Opel 89 774 -9,9
Fiat 73 499 38,4 (!!)
Mercedes 51 495 -16,4
BMW 49 145 -0,8
Audi 47 850 -0,5
Dacia 43 514 33,3 (!!)
Nissan 38 154 18,3
Seat 34 770 -8,5
Suzuki 25 308 -17,9
Mini 18 999 18,5
Hyundai 18 442 -31,2 (!!)
Skoda 17 393 -5,3
Kia 15 739 1,8
Zajímavé, dva aspekty mě zaujaly, jednak je vidět, že obecný pokles prodejů vždy nejvíc postihne domácí značky kvůli nejvyššímu tržnímu podílu, to k debatám o propadech prodejů Škody u nás, viděno francouzským pohledem jsou na tom domácí mnohem hůř. Druhá zajímavá věc je audi, jako jedna z mála značek zaznamenala růst a prodává stejně jako mercedes, tedy ona zde často používaná argumentace, že audi má image pouze v Německu nebo na divokém východě je mimo. 😉
_patrik
Teď jsem si to jen tak od oka spočítal ve skupinovém pohledu a vyšlo mi, že PSA má v tomhle segmentu nějakých 18% trhu a VW Gruppe nějakých 17%. Jestli máte někdo čas a náladu, zkuste to přepočítat a můžete bujaře komentovat. Veselé poledne přeji 😄
btw jsem chtěl ještě poděkovat redakci, že konečně zavedla chvalitebný zvyk zveřejňovat evropské statistiky, je to skoro tak skvělé jako jízda na řetízkáči 😄
btw jsem chtěl ještě poděkovat redakci, že konečně zavedla chvalitebný zvyk zveřejňovat evropské statistiky, je to skoro tak skvělé jako jízda na řetízkáči 😄
Musím upozorniť na jednu vec. A na jedno auto. Jeho názov je FIAT GRANDE PUNTO. V roku 2006 oslavovali v Itálii vyše 400 000 aut a teraz je to len 286 935??? Vie mi toto niekto vysvetliť? Nechápem to. Myslím si, že celý problém je v tom, že najprv Fiat masíroval s tým, aké je Grande Punto krásne a EXTRA-KVALITNÉ. Potom sme však zistili, že okrem el. okien kvalitné je, ale je to celkom obyčajné auto. Dizajn je skvostný, ale chýba mu niečo, čo nám hovorí, že pred sebou máme špičkové auto. V MASTER-TESTE síce dopadlo celkom dobre, ale extistujú proste lepšie voľby a myslím si, že ľudia to vedia.
A vôbec, JEDINÝ, kto teraz má šesť-ciferné číslo na štyri je PEUGEOT. Myslím si, že je to pochopitelné. Elegantný, originálny a krásny dizajn v kombinácii s podareným autom, toto je osvedčený recept. :yes😒br /> A Fabia? Pred týždňom som ju videl v tej reklamnej oranžovej, vyzerá špičkovo. Môj favorit v dizajne subkompaktov. Som úprimný. Hneď by som ju bral do garáže, sakra. :yes😒br />
P.S.: Počkajme na POLO. Valter De´Silva mu dal taktiež zaujímavý, dokonca PROVOKUJÚCI to čo Polu záfalo chýbalo. Tipnete si, kto bude v roku 2010 prvý? A myslím, že po kríze sa budú predaje nebezpečne približovať číslu 500 000.
A vôbec, JEDINÝ, kto teraz má šesť-ciferné číslo na štyri je PEUGEOT. Myslím si, že je to pochopitelné. Elegantný, originálny a krásny dizajn v kombinácii s podareným autom, toto je osvedčený recept. :yes😒br /> A Fabia? Pred týždňom som ju videl v tej reklamnej oranžovej, vyzerá špičkovo. Môj favorit v dizajne subkompaktov. Som úprimný. Hneď by som ju bral do garáže, sakra. :yes😒br />
P.S.: Počkajme na POLO. Valter De´Silva mu dal taktiež zaujímavý, dokonca PROVOKUJÚCI to čo Polu záfalo chýbalo. Tipnete si, kto bude v roku 2010 prvý? A myslím, že po kríze sa budú predaje nebezpečne približovať číslu 500 000.
wolff
Čísla za dva, za tři měsíce a někdo z toho dělá závěry...
Čísla GP klesly ze dvou důvodů... (ty konspirativní teorie o tom, jak portfolio Fiatu bude končit u Pandy jsou opravdu směšné, neboť přežijí jen ty automobilky, které nabídnou co nejširší spektrum modelů a bavit se o tom jestli bude mít Croma nástupce a nebo ne je hodně předčasné, takhle by se dalo bavit u každého výrobce - kdo si jen předčasem dokázal představit, že se bude dobře prodávat Sorento a další...od automobilky, která tady ještě před 5 lety prodávala 15 let starou licenční mazdu 121...)
Prvním a hlavním důvodem je to, že přesně o tohle procento cca klesl prodej aut v Itálii (je to o něco víc, Fiat v Itálii navýšil podíl na trhu, ale to nic nemění na tom, že prostě 30% propad trhu se musí nejvíce projevit na nejvíce prodávaném autě na trhu... což je právě GP) ---podobně jako u nás se pokles trhu nejvíce projevil u Fabie.
A druhým neméně významným důvodem je to, že GP teď procházelo faceliftem a úpřímně řečeno to zejména v Itálii znamená, že prodeje klesnou, protože se čeká na náběh výroby faceliftovaného modelu a prodejní čísla, které GP dosáhlo byly zejména skladové vozy.
A pak je tam samo více malých důvodů jako například je první celé měsíce v roce na trhu Mito, jehož prodeje jak sem viděl vzhledem k ceně nevypadají vůbec špatně... Stejně tak mírně navýšila prodeje inovovaná Ypsilonka...
Takže bych byl opravdu v těchto soudech velmi velmi opatrný...
Čísla GP klesly ze dvou důvodů... (ty konspirativní teorie o tom, jak portfolio Fiatu bude končit u Pandy jsou opravdu směšné, neboť přežijí jen ty automobilky, které nabídnou co nejširší spektrum modelů a bavit se o tom jestli bude mít Croma nástupce a nebo ne je hodně předčasné, takhle by se dalo bavit u každého výrobce - kdo si jen předčasem dokázal představit, že se bude dobře prodávat Sorento a další...od automobilky, která tady ještě před 5 lety prodávala 15 let starou licenční mazdu 121...)
Prvním a hlavním důvodem je to, že přesně o tohle procento cca klesl prodej aut v Itálii (je to o něco víc, Fiat v Itálii navýšil podíl na trhu, ale to nic nemění na tom, že prostě 30% propad trhu se musí nejvíce projevit na nejvíce prodávaném autě na trhu... což je právě GP) ---podobně jako u nás se pokles trhu nejvíce projevil u Fabie.
A druhým neméně významným důvodem je to, že GP teď procházelo faceliftem a úpřímně řečeno to zejména v Itálii znamená, že prodeje klesnou, protože se čeká na náběh výroby faceliftovaného modelu a prodejní čísla, které GP dosáhlo byly zejména skladové vozy.
A pak je tam samo více malých důvodů jako například je první celé měsíce v roce na trhu Mito, jehož prodeje jak sem viděl vzhledem k ceně nevypadají vůbec špatně... Stejně tak mírně navýšila prodeje inovovaná Ypsilonka...
Takže bych byl opravdu v těchto soudech velmi velmi opatrný...
A nejsou to náhodou roční prodeje?? >😁 Jinak když srovnám prodeje Póla a GP - včetně výběhu, tak nechápu čemu jste se tady a hlavně ty celej rok smáli.Podíl trhu neřešme, důležitá jsou čísla celkem.Croma je kapku mimo, ale to je stav trvalej.To že škodovka prodala jen o 80 000 méně aut, je taky zajímavé.Teda hlavně pro škodovku.Facelift a 100 000 v mínusu, v tom to imho nebude.Nakonec všichni prodávaj slušně...ale ten propad je fakt velkej.
>😁 Tak hlavně buď opatrný na to svoje letadlo, aby až ho budeš zas za dvanáct let měnit, byly na něj vůbec ještě nějaké náhradní díly. 😉
Co kdybys místo těch přihlouplejch vzlyků sem předhodil čísla prodejů třeba Brava a Golfa v Itálii za leden a únor 2009. Ať se trošku předvedeš. Pak to tu můžem rozebrat.
Wollf, čakajme na príchod faceliftu 207-čky. Či tiež predaje poklesnú. 😄 A vôbec, je zaujímavé, že zákazníci Fiatu už od roku 2008 čakajú na facelift. To je fakt milé. 😄 :yes:
Briskní analýza s pár podstatnými chybkami, které mění celý smysl. >😁 :yes:
"... s pár chybkami" říkáte vy, milý jossalito? A KDE vy je našel? Tedy: "KTERÝMi"? Povíte?
Už na to upozornilo více lidí, ale pro Vás speciálně😒br />
Článek je o prodejích za rok 08, nikoli "za dva, za tři měsíce".
Propady prodejů GP nejsou způsobeny tím, že by se čekalo na FL. Za rok a ještě 100 tis. opravdu ne. Důvod je ten, že GP prostě zastarává vzhledem k nové konkurenci.
Propady prodejů GP nejsou způsobeny tím, že by se čekalo na FL. Za rok a ještě 100 tis. opravdu ne. Důvod je ten, že GP prostě zastarává vzhledem k nové konkurenci.
Udržení pozic je v současné době pro Fabii bezesporu velkým úspěchem, ovšem co za ním stojí? Že by evropané postupně přicházeli na chuť netradičímu designovému pojetí auta ?
Vždycky tu píši, že to chce červenou s bílou střechou. Viděl jsem nedavno černou Fabii a moc jí to slušelo. Ano, Evropa Fabii 2 přijala.
To JISTĚ 😄
Hlavně je vhodné uvědomit si, JAKÉ (sociální) skupina po ní (fabii) nyní "skočila" .... za JAKÁ auta je fabia momentálně (s MOHUTNOU finanční podporou státu i automobilky vw samé) měněna..
PS: Víte že v Deutschland stojí nová Škoda Superb II. generace momentálce cca od cca 400.000 kč? 😉
Hlavně je vhodné uvědomit si, JAKÉ (sociální) skupina po ní (fabii) nyní "skočila" .... za JAKÁ auta je fabia momentálně (s MOHUTNOU finanční podporou státu i automobilky vw samé) měněna..
PS: Víte že v Deutschland stojí nová Škoda Superb II. generace momentálce cca od cca 400.000 kč? 😉
Čísla prodejů jsou za rok 2008 - celý ... 😉
Ta zas reaguje na úplně něco jinýho, na to si zvykneš. Je mimo. Nic nového. 😄
BODEJŤ by ne! Když jsem "si zvykla" JÁ na vás ..
PS: Ale s těmi cenami Škoda Auto v Deutschland a "doma" je to docela .... :no: - bych tedy řekla já 😉
Pěkný den 😄
PS: Ale s těmi cenami Škoda Auto v Deutschland a "doma" je to docela .... :no: - bych tedy řekla já 😉
Pěkný den 😄
Už sem to tu psal dříve, ceny škodovky mne nijak nezajímají, škodovku nemám.
Pokud bych o ni moc stál, můžu si ji koupit buď u nás, v rajchu, nebo u poláků.
Já v tom žádný problém nevidím. 😉
Pokud bych o ni moc stál, můžu si ji koupit buď u nás, v rajchu, nebo u poláků.
Já v tom žádný problém nevidím. 😉
Ok, já v tom (naopak/narozdíl od vás) "problém" vidím ;-\
Ale "chování" vw chápu - být finanční ředitel(ka) asi to STEJNĚ dělám (a JEN jsem chtěla ten německý "zájem" o škody "vysvětlit", resp. na Galiny "... evropa Fabii přijala" reagovat - das was.
Pěkný den 😄
Ale "chování" vw chápu - být finanční ředitel(ka) asi to STEJNĚ dělám (a JEN jsem chtěla ten německý "zájem" o škody "vysvětlit", resp. na Galiny "... evropa Fabii přijala" reagovat - das was.
Pěkný den 😄
no myslel jsem si ze se to nestane ale fabia se mi pomalu zacina libit...je takova...zajimava
Prachy, nekonfliktní a spolehlivá značka spojená s německem.
No právě že design Fabie byl ze začátku docela konfliktní - aspoň u nás v Čechách 😄 Zatím to vypadá, že to byl správný krok, uvidíme dál..
Že by sa naplnili GTI-ho slová o tom, že Fabia udala trend? No, možné to je.
Ne Danieli, slova Nastenkare se nenaplni. Snazi se trefit, ale chybi mu potrebna fakta.
Zde copy/paste (Premda) predpovedi Nastenkare o F500😒br /> "VW Brouk II nevyvolal revoluci... ale prostě se "jen" prodává... Jakž takž. MINI muselo dopadnout dobře... pokud máš v sobě jeho úspěchy na Monte Carlu... a pokud ho má nyní pod křídlem BMW... výsledek se dostavit musel. MINI je dokonalá ikona. Vším... je to malá milá raketa. Ovšem pětistovka... to bude vejbuch tisíciletí... Už se to blíží... tak se pomalu na to připrav..."
"Brouk je tam, kde je mu fajn... u středoškolaček v USA... na druhou stranu, pokud se na něho podíváš střízlivejma očima, není mu co vytknout. Ostatně jako dárek ženě k třicetinám... sklidíš aplaus. ale jak píši nahoře, žádnej velkej prodejní úspěch... No, a 500 na tom bude řádově hůř... každému se nám bude líbit, ale nikdo si jí nekoupíme... to je můj dnešní odhad. Tak mě nekamenuj a vyčkejme... snad do roka...
A o AR Mito (copy/paste ethicon)😒br /> niečo k tomu pridám...Mito GTA: "viac ako sto koní do subkompaktu je holý nezmysel"...Polo GTI zatial samozrejme virtuálne "170 CV to bude síla"...
Zde copy/paste (Premda) predpovedi Nastenkare o F500😒br /> "VW Brouk II nevyvolal revoluci... ale prostě se "jen" prodává... Jakž takž. MINI muselo dopadnout dobře... pokud máš v sobě jeho úspěchy na Monte Carlu... a pokud ho má nyní pod křídlem BMW... výsledek se dostavit musel. MINI je dokonalá ikona. Vším... je to malá milá raketa. Ovšem pětistovka... to bude vejbuch tisíciletí... Už se to blíží... tak se pomalu na to připrav..."
"Brouk je tam, kde je mu fajn... u středoškolaček v USA... na druhou stranu, pokud se na něho podíváš střízlivejma očima, není mu co vytknout. Ostatně jako dárek ženě k třicetinám... sklidíš aplaus. ale jak píši nahoře, žádnej velkej prodejní úspěch... No, a 500 na tom bude řádově hůř... každému se nám bude líbit, ale nikdo si jí nekoupíme... to je můj dnešní odhad. Tak mě nekamenuj a vyčkejme... snad do roka...
A o AR Mito (copy/paste ethicon)😒br /> niečo k tomu pridám...Mito GTA: "viac ako sto koní do subkompaktu je holý nezmysel"...Polo GTI zatial samozrejme virtuálne "170 CV to bude síla"...
A premda je nasktenkár, či čo? Načo ten premda v zátvroke? 😄
A čo má toto ako spoločné s Fiatom? Vieš Premdička, tebe síce fakte nechýbajú, ale nejak ich nedokážeš spracovať.
Inak, jediný, kto to tu citoval ešte bol premda. Vždy sa prezradíš, premdička.
A čo má toto ako spoločné s Fiatom? Vieš Premdička, tebe síce fakte nechýbajú, ale nejak ich nedokážeš spracovať.
Inak, jediný, kto to tu citoval ešte bol premda. Vždy sa prezradíš, premdička.
Ještě, že tady netapetujeme ty tvoje blafy, to bychom se všichni nasmáli, co? >😁
Jak se tak dívám, čím kdo napíše DELŠí a "fundovanější" příspěvek - tím je vaše reakce "drsnější" 😄
PS: A ještě smajlík " >😁 " - ten TAKÉ "naznačuje" docela DOST 😉
PS: A ještě smajlík " >😁 " - ten TAKÉ "naznačuje" docela DOST 😉
Bylo by to tezke. Nastenkar se snazi. Moc mu to nejde, tak si pomaha tim, ze necituje, ale volne si to "preklada". Smeje se tomu ale jen sam.
A premda nám to tu vysvetlí. >😁 >😁
Ako to, že je v tabulke aj SMART FORFOUR? Veď sa už prestal vyrábať. Či nie?
Hammunasakra
... české "stálice" a HITY prodejních žebříčků Fabia a Fusion si v ostatních státech evropy až TAK "skvěle" NEstojí ...
Myslíte si, že osmé místo Fabie ve třídě na evropském trhu 2008 (tom nejnáročnějším) je nějaký propadák? Já tedy ne. :-!
Propadák? Ne to (určitě) ne - ale stojí za to si uvědomit tu JINOU cenovou politiku (to s tím novým SUPERB za 400.000 kč na německém trhu - to NENí vtip!)
Pěkný den 😉
Pěkný den 😉
Takže to už se nepočítá nejen díky masivní reklamě, ale už i díky ceně.
Když teda někam napíšu, že nový? superb stojí 400 litrů, tak bych dal nějakej odkaz. Já se třeba dočtu toto: 1.4 TSI 92kW (125 PS) 22.990,00 €. Přepočet si tu asi nemusíme ukazovat.
PS: Krom toho by mě zajímalo, že podobnou anabázi se šrotovnym nevyužili i ostatní?
Když teda někam napíšu, že nový? superb stojí 400 litrů, tak bych dal nějakej odkaz. Já se třeba dočtu toto: 1.4 TSI 92kW (125 PS) 22.990,00 €. Přepočet si tu asi nemusíme ukazovat.
PS: Krom toho by mě zajímalo, že podobnou anabázi se šrotovnym nevyužili i ostatní?
Proč TAKOVÉ slevy NEuděli i ostatní výrobci opravdu NEtuším (vw nabízí "dodatečné" slevy k tomu 2500 € bonusu od státu, takže VÝSLEDNÉ ceny jsou opravdu "zajímavé" a "motivační")
Odkaz vám dám "částečný" - malý přehled je i na českém auto.idnes.cz - článek o šrotovném zpřed ... 2-3 dnů?
Odkaz vám dám "částečný" - malý přehled je i na českém auto.idnes.cz - článek o šrotovném zpřed ... 2-3 dnů?
VW prostě udělá nabídku, tak je to špatně a jako to neplatí? Nebo o co jde? Všichni měli stejnou šanci a pravděpodobně se prostě daří tomu nejlepšímu, i když produkty VW kupujou jen hlupáci a aut neznalý blbci. Proč Laguna šla po 14 dnech u nás o 200 litrů dolu a C5 nakonec taky? A pomohlo jim to?
"...C5 nakonec taky?" Asi "nechytám" signál (to totiž NEvím!), TAHLE sleva mne zajímá 😄
PS: Ach a slevy u vw/škoda (NE u seat či audi!) jsou až 10.000€!!! :yes: (sice skoro NEchápu, ale "marketing" měl vw vždy SKVĚLÝ/PRVOTŘÍDNí, tak asi Ví c👋proč to dělají)
PPS: Produkty VW JISTĚ "... kupují i hlupáci a aut neznalí blbci", ale v reálu je to trochu "jinak" (a jistě víte JAK), že např. Golf si koupí mnoho lidí ... prostě protože je PŘESVĚDČENO že lepší/výhodnější/kvalitnější podobná/jiná varianta NENí (což NENí až tak 100% pravda) - TAK to prostě je a na TYTO NE"znalé" to asi "sedí"
A nyní ta první místa v žebříčku "výměny pomocí šrotovného" jsou pro golf a fabii dané asi těmi slevami - ono až 10.000 € DOLŮ/SLEVA - to docela "motivační" JE! ... (prostě TEN "typ" lidí co nyní vůz kupuje je TEN co ... po golf/fabii "touží" ...tak to prostě JE).
Ale NA ZAČÁTEK bych se vrátila, ona C5 se slevou 200.000 ke koupi je? 😄
PS: Ach a slevy u vw/škoda (NE u seat či audi!) jsou až 10.000€!!! :yes: (sice skoro NEchápu, ale "marketing" měl vw vždy SKVĚLÝ/PRVOTŘÍDNí, tak asi Ví c👋proč to dělají)
PPS: Produkty VW JISTĚ "... kupují i hlupáci a aut neznalí blbci", ale v reálu je to trochu "jinak" (a jistě víte JAK), že např. Golf si koupí mnoho lidí ... prostě protože je PŘESVĚDČENO že lepší/výhodnější/kvalitnější podobná/jiná varianta NENí (což NENí až tak 100% pravda) - TAK to prostě je a na TYTO NE"znalé" to asi "sedí"
A nyní ta první místa v žebříčku "výměny pomocí šrotovného" jsou pro golf a fabii dané asi těmi slevami - ono až 10.000 € DOLŮ/SLEVA - to docela "motivační" JE! ... (prostě TEN "typ" lidí co nyní vůz kupuje je TEN co ... po golf/fabii "touží" ...tak to prostě JE).
Ale NA ZAČÁTEK bych se vrátila, ona C5 se slevou 200.000 ke koupi je? 😄
Sleva až deset litrů na Fabii by při její ceně 10280 byla skvělá. Jestli je 100% pravda o kvalitě jakýhokoliv produktu je celkem vedlejší, když je v podstatě nejprodávanější a jakym způsobem je celkem jedno. Spíš bych řekl, že kvůli tomu nemůžeš spát hlavně ty. Já s tím problém nemam. A na C5 se zeptej u svýho prodejce, já frantíky nejezdim, maximálně sleduju bilboardy.
Právě mi dorazil SUPERSPOLEHLIVÝ zdroj (se sloní pamětí) a slevy na VW Touareg jsou prý 7.500€ a na passat 4.000€ a to jsou snad slevy BEZ šrotovací "prémie" 2.500€!
Jo a Octavia Tour stojí 8.500€ - to je VÝSLEDNÁ POŘIZOVACí momentální cena za níž si vůz odvážíte domů. NEchtěla bych ani jeden z těch vozů, ale ceny jako VELMi "motivační" uznat musím :yes:
Nu buďte rádi že tu NEporovnávám ceny oblečení a doplňků v Pařížské ulici v Praze a v zahraničí - to je skoro STEJNĚ (ne-li "více" ABSURDNí).
Pěkný den (přesnou současnou cenu fabie bohužel NEvím) 😉
Jo a Octavia Tour stojí 8.500€ - to je VÝSLEDNÁ POŘIZOVACí momentální cena za níž si vůz odvážíte domů. NEchtěla bych ani jeden z těch vozů, ale ceny jako VELMi "motivační" uznat musím :yes:
Nu buďte rádi že tu NEporovnávám ceny oblečení a doplňků v Pařížské ulici v Praze a v zahraničí - to je skoro STEJNĚ (ne-li "více" ABSURDNí).
Pěkný den (přesnou současnou cenu fabie bohužel NEvím) 😉
Superspolehlivý zdroj se sloní pamětí je především internet a nějaký oficielní odkaz. Pořád to jsou pouze polemiky a pokud to tak doopravdy je, tak to pouze potvrzuje nadřazenost a sílu VW oproti ostatním. Při těch cenách bych se být konkurencí obával, aby se nakonec nevyráběl jen ten VW.
Toho abych na silnicích NEpotkávala JEN masky "VW", toho se opravdu maličko "bojím" 8-s , ale snad tahle verze "konce lidstva" posečká až já tu NEbudu - v to se tedy "modlím" 😉
[odkaz]
a podívám se po jednom VELKÉM přehledu, to ale NEbude hned.. 😉
[odkaz]
a podívám se po jednom VELKÉM přehledu, to ale NEbude hned.. 😉
No konečně pořádnej odkaz!!! :yes😒br />
Vybral jsem si rubriku "naše zahrádka" a "celebrity donaha" >😁
Vybral jsem si rubriku "naše zahrádka" a "celebrity donaha" >😁
:yes: Máš pěkného koníčka a jdeš zásadně jen po seriózních informacích... >😒]
Aha, já VÍM - ono tu kde já teď jsem JEN wifi a ono to když "moc" znáčků je, tak "napůl" to pak rozdělí a ....
Tak to si SAMI budete muset na idnes.cz "odskočit" a "složitě" tam do vyhledávače "šrotovné" vyťukat 😉
Tak to si SAMI budete muset na idnes.cz "odskočit" a "složitě" tam do vyhledávače "šrotovné" vyťukat 😉
Asi ve šrotovacím skladu s botama Prada :yes:
PRADA "šrotovat"!!! :no😒br />
Teď ŽIVOT "zariskoval jste"! >😒] (TAKOVÉ "kacířství" se NEodpouští!)
PS: A to s tím že to "bubé" wi-fi tu řádku ROZDĚLí - to já sice "pozapomněla", ale je to FAKT - a zas TAK složité si tam to jedno slovo "vyťukat" - to zas NENí - to totiž i BLONDýny zvládají! 😄
PS: A to s tím že to "bubé" wi-fi tu řádku ROZDĚLí - to já sice "pozapomněla", ale je to FAKT - a zas TAK složité si tam to jedno slovo "vyťukat" - to zas NENí - to totiž i BLONDýny zvládají! 😄
Pořád to ale nemění nic na faktu, že všichni mají stejnou šanci na státní podporu. Jak v tom pokračuje další automobilka je jejich věc. Někdo na to má, někdo ne a na důvod těch čísel se historie ptát nebude. Maximálně zoufalý odpůrci koncernu si tim budou utírat svoje vzteklý sliny.
Já bych PODSTATU viděla v tom KDO si vůz kupuje ... a POCHOPITELNĚ dle "vzdělání/sociálního" postavení, ííí-kvok atd. máme maličko JINÝ pohled na VŠECHNO ... i na ta autíčka ..
BOŽE 1) KAM asi tak "patřím/zapadám" já?
BOŽE 2) ona ta GALINA tam STÁLE ještě visí!
... no už je TAKOVÝCH hodin, že jí tam asi do rána nechám a "šmik" do auta zpět jí ráno "spustím" ...
PS: Vám tu v diskuzi "chybí/NEchybí" 😉
BOŽE 1) KAM asi tak "patřím/zapadám" já?
BOŽE 2) ona ta GALINA tam STÁLE ještě visí!
... no už je TAKOVÝCH hodin, že jí tam asi do rána nechám a "šmik" do auta zpět jí ráno "spustím" ...
PS: Vám tu v diskuzi "chybí/NEchybí" 😉
A co je mi do toho, kdo si můj výrobek kupuje? Je prodáno a víc mě nezajímá. Prada je snad na větvi, že nosíš jejich sandály?
"...co je mi do toho, kdo můj výrobek kupuje?" - tak TAKHLE to (pokud vím 😉 ) NEfunguje ... každý výrobce (nejen v "autíčkách") se snaží oslovit KONKRÉTNí (PŘEDEM "definovanou") skupinu a NEní "náhoda", že v Rusku až VELMi jiný VKUS a POŽADAVKY než třeba zde jsou (jistě se domníváme, že to "naše" je to "lepší", to "správné", to "normální" 😉
Tady (opět i v JINÝCH oborech) trochu "větší" vliv má po revoluci vw (a asi trochu JINAK by to bylo, kdyby k duo Pithart/Klaus někomu JINÉMU krachující továrnu škoda prodalo)
PRADA se "snaží" oslovit lidi "mého typu" (takže NEinzeruje v Blesk(u) - například 😉
PS: Vy mne tu necháváte "vykecávat se" a chudinka Galina tam venku ... nevíte má dnes v noci mrznout??
Tady (opět i v JINÝCH oborech) trochu "větší" vliv má po revoluci vw (a asi trochu JINAK by to bylo, kdyby k duo Pithart/Klaus někomu JINÉMU krachující továrnu škoda prodalo)
PRADA se "snaží" oslovit lidi "mého typu" (takže NEinzeruje v Blesk(u) - například 😉
PS: Vy mne tu necháváte "vykecávat se" a chudinka Galina tam venku ... nevíte má dnes v noci mrznout??
Bože Galino nepřevracej to... to je snad jasný, že je každej výrobek dělanej pro určitou skupinu lidí, ale teď si Fabie kupuje kdo? Nějak mi unikaj souvislosti. Kupujou si jí snad zákazníci mercedesu, nebo klokani?
Já přeci JEN řekla, že to NEbude "náhoda", že zrovna MOMENTÁLNĚ (v TÉTO situaci) tak (skoro) DRAMATICKY prodeje zrovna FABIA v Deutschland stouply - toť "vše" (až bude nějaká "akce" pro profesory na vysokých školách - ti penězi také zrovna "neoplývají", tak to NEstoupnou prodeje ani Mercedes(u), ale asi ani Fabie - tedy abych NEbyla "překvapená" 😄 )
NEjsem "sociolog", a NEvím kdo je momentálně v Deutschland "typický" prodávající staré ojetiny a využívající dotací a slev ... ale je to prostě "TYPICKÝ" kupující nižších verzí Golf a vozů Fabia - Punkt. 😉
Mimochodem až "šokujícně" JINÉ je to v tom (docela HODNĚ BOHATÉM) rusku, kde třeba Mitsubishi je málem "hit", minimálně "in" ... takže "o penězích", resp. JEN o penězích to není ... v době kdy JÁ volila vůz "fabia" kategorie já "vybrala si" Renault clio 1.8 16V a k 18tým narozkám já dostala malou hondičku - ale to škoda ještě NEbyla vw 😉 ... dnes bych - kdybych (musela) možná mazdu 2 1.4 HDi vyzkoušela ... (a možná to Clio by špatné být NEmuselo - v nějakém EVO jsem před časem četla testík té 2.0 16V verze a ... prý "UMí" ... a místo Golf (toho má KAŽDÝ) bych asi třeba tu Mazdu 3 volila - to ale JÁ (a já jsem "divná" ... to už pár desítek let slýchám 😄
Tak ale teď DOBROU - mně už se chce SPÁT (kdo by Galinu poránu z té kladky "odříz", že? 😉
NEjsem "sociolog", a NEvím kdo je momentálně v Deutschland "typický" prodávající staré ojetiny a využívající dotací a slev ... ale je to prostě "TYPICKÝ" kupující nižších verzí Golf a vozů Fabia - Punkt. 😉
Mimochodem až "šokujícně" JINÉ je to v tom (docela HODNĚ BOHATÉM) rusku, kde třeba Mitsubishi je málem "hit", minimálně "in" ... takže "o penězích", resp. JEN o penězích to není ... v době kdy JÁ volila vůz "fabia" kategorie já "vybrala si" Renault clio 1.8 16V a k 18tým narozkám já dostala malou hondičku - ale to škoda ještě NEbyla vw 😉 ... dnes bych - kdybych (musela) možná mazdu 2 1.4 HDi vyzkoušela ... (a možná to Clio by špatné být NEmuselo - v nějakém EVO jsem před časem četla testík té 2.0 16V verze a ... prý "UMí" ... a místo Golf (toho má KAŽDÝ) bych asi třeba tu Mazdu 3 volila - to ale JÁ (a já jsem "divná" ... to už pár desítek let slýchám 😄
Tak ale teď DOBROU - mně už se chce SPÁT (kdo by Galinu poránu z té kladky "odříz", že? 😉
Přesně tak, tady jde o "princip". Když tu někdo napíše, že má Kiu nejen v garáži, ale i jako auto snů (jako ten borec posledně) necítím žádnou zásadní potřebu mu to rozmlouvat, nebo ho nějak přesvědčovat, že je hloupý, nebo že udělal chybu, naletěl apod., tak jak to zřejmě nesnesitelně cítí místní antikoncernoví partyzáni.
Je to jeho volba udělal to dobrovolně a pokud toho nelituje a stojí si za svým rozhodnutím, nemám s tím nejmenším problém, spíš naopak...
Pořád je to totiž superfrajer proti místním antikoncernistům, kterým jeho auta, ale i lidi co je kupují, včetně těch co nejsou přímo proti nim, vadí prostě z "principu".
Jejich "argumenty" jsou typické tím, že vše koncernové je konzervativní zastaralé, nemoderní, předražené, poruchové
a nemožné, ale své argumenty se obvykle ani nenamáhají podpořit srovnatelnými příklady-lepšími, dokonalejšími a přitom levnějšími, nebo dokonce komerčně úspěšnějšími, natož aby "přiznali" jaký referenční etalon sami vlastní...
Úspěch koncernu je vždy velmi podivný, ale i menší úspěch konkurence naprosto logický...
Zajímavé na tom je, že i člověk, který se tady bude hodně snažit zůstat objektivní, bude jimi stejně dříve či později zařazen do škatulky "PRO VW". Pokud se totiž do nějaké diskuse o jakémkoli koncernovém voze "přihlásí" i s tím nejneotřesitelnějším argumentem hovořícím pro koncern, ocitá se okamžitě v této škatulce a v jeho virtuální garáží v ten moment přistavá Octavia TDI (to v lepším případě), nebo Fabia HTP, nebo starý, rezavý, špinavý a hranatý Golf s blíže nespecifikovanou generací (podle toho hranatý asi I. nebo II., a to ostatní přece "sedí" na všechny jeho "hrozné" generace)...
Ve finále mu bude dokola připomínáno a "vysvětlováno", že vlastně jen tupě a zbytečně "živí" neschopný a nenažraný koncernový managment. Jaké auto má skutečně v "garáži" je už pro ně vlastně nepodstatné a pokud prý opravdu není koncernové, tak ať to klidně přizná, oni už to stejně dávno ví, včetně odstínu laku a čísla karoserie, ale hlavně koncernového znaku na masce, nebo kapotě, ten je totiž pro ně mnohem nepříjemnější a nebezpečnější, než tři šestky u "někoho" "na hlavě"...
Je to jeho volba udělal to dobrovolně a pokud toho nelituje a stojí si za svým rozhodnutím, nemám s tím nejmenším problém, spíš naopak...
Pořád je to totiž superfrajer proti místním antikoncernistům, kterým jeho auta, ale i lidi co je kupují, včetně těch co nejsou přímo proti nim, vadí prostě z "principu".
Jejich "argumenty" jsou typické tím, že vše koncernové je konzervativní zastaralé, nemoderní, předražené, poruchové
a nemožné, ale své argumenty se obvykle ani nenamáhají podpořit srovnatelnými příklady-lepšími, dokonalejšími a přitom levnějšími, nebo dokonce komerčně úspěšnějšími, natož aby "přiznali" jaký referenční etalon sami vlastní...
Úspěch koncernu je vždy velmi podivný, ale i menší úspěch konkurence naprosto logický...
Zajímavé na tom je, že i člověk, který se tady bude hodně snažit zůstat objektivní, bude jimi stejně dříve či později zařazen do škatulky "PRO VW". Pokud se totiž do nějaké diskuse o jakémkoli koncernovém voze "přihlásí" i s tím nejneotřesitelnějším argumentem hovořícím pro koncern, ocitá se okamžitě v této škatulce a v jeho virtuální garáží v ten moment přistavá Octavia TDI (to v lepším případě), nebo Fabia HTP, nebo starý, rezavý, špinavý a hranatý Golf s blíže nespecifikovanou generací (podle toho hranatý asi I. nebo II., a to ostatní přece "sedí" na všechny jeho "hrozné" generace)...
Ve finále mu bude dokola připomínáno a "vysvětlováno", že vlastně jen tupě a zbytečně "živí" neschopný a nenažraný koncernový managment. Jaké auto má skutečně v "garáži" je už pro ně vlastně nepodstatné a pokud prý opravdu není koncernové, tak ať to klidně přizná, oni už to stejně dávno ví, včetně odstínu laku a čísla karoserie, ale hlavně koncernového znaku na masce, nebo kapotě, ten je totiž pro ně mnohem nepříjemnější a nebezpečnější, než tři šestky u "někoho" "na hlavě"...
S tím (bývalým) managementem VW máte pravdu 😉
Pokud vím NIKDY NIKDO v autoprůmyslu NE"rozhýřil" a NE"promrhal" TOLIK miliard jako oni (ale je faktem, že současné vedení je LEPŠí a snaží se věci spíše "napravovat" :yes: )
Pěkný den (problematiku jste NEšpatně pojmenoval, milý white lebel(e), ale "kousíček/maličko" objektivity či nestranného pohledu vám tam chybí .. takže maličko "svítí" /prosvítá/, že vy zas naopak spíše "koncernofanda" - řekla bych že TAKÉ /vnímáte ten "popel na hlavu"?/ NEjste zcela objektivní 😉 )
Pěkný den
Pokud vím NIKDY NIKDO v autoprůmyslu NE"rozhýřil" a NE"promrhal" TOLIK miliard jako oni (ale je faktem, že současné vedení je LEPŠí a snaží se věci spíše "napravovat" :yes: )
Pěkný den (problematiku jste NEšpatně pojmenoval, milý white lebel(e), ale "kousíček/maličko" objektivity či nestranného pohledu vám tam chybí .. takže maličko "svítí" /prosvítá/, že vy zas naopak spíše "koncernofanda" - řekla bych že TAKÉ /vnímáte ten "popel na hlavu"?/ NEjste zcela objektivní 😉 )
Pěkný den
Každý má k něčemu blíž, to je logické a o tom jsem nepsal, ale (obecně) pokud něco kritizuji nemůže být hlavní motiv jen to, že to není koncernové, nebo napak. Navíc můj záběr toho "oblíbeného" je mnohem širší než jen samotný koncern! Kritika musí stát na úplně jiných argumenetech!
Tak zkus najít v nějakém mém příspěvku, že něco není dobré proto, že to není koncernové...?!
Nenajdeš nic, protože ty jsi přesně ten příklad antikoncernového partyzána, který se tu právě sám usvědčil mým zaškatulkováním, jen proto, že nejsem zásadně proti celému VW jako on...
Tak zkus najít v nějakém mém příspěvku, že něco není dobré proto, že to není koncernové...?!
Nenajdeš nic, protože ty jsi přesně ten příklad antikoncernového partyzána, který se tu právě sám usvědčil mým zaškatulkováním, jen proto, že nejsem zásadně proti celému VW jako on...
Ale to my, milý white label(e), DOBŘE víme, že vy ne PROTi ale PRO koncern "horujete" (dokonce i jeden z jeho NEJHORŠÍCH výrobků posledních let - minulou škoda superb jste "hájil" ... tedy jejího "obhájce" PODPOROVAL, že 😉
Čiňte jak v TOMTO příspěvku píšete a "no problem" - KAŽDÝ dělá "mist(y)" a naopak "povedené" motory/modely ... (dnes již i korejci)
Pěkný den (a NEmám ráda 3válce 1.2 a 1.4 TDi a POCHVÁLím 2.0 T(F)Si - když vy "maličko" fanda koncernu, NEvíte PROČ najednou u vw to "eF" v názvu TFSi "vypouštějí"?) Je v tom nějaká "finta" o kterém nevím, které NErozumím?
Čiňte jak v TOMTO příspěvku píšete a "no problem" - KAŽDÝ dělá "mist(y)" a naopak "povedené" motory/modely ... (dnes již i korejci)
Pěkný den (a NEmám ráda 3válce 1.2 a 1.4 TDi a POCHVÁLím 2.0 T(F)Si - když vy "maličko" fanda koncernu, NEvíte PROČ najednou u vw to "eF" v názvu TFSi "vypouštějí"?) Je v tom nějaká "finta" o kterém nevím, které NErozumím?
Když tu některým chybí argumenty na to, že některé koncernové auto je lepší než konkurence, tak nakonec napíšou: ano, ale je předražené...
Ti samí si ale vysvětlují úspěch koncernového auta ma trhu (rok 2008 bez šrotovného) tím, že je finálně až moc levné...
Ti samí si ale vysvětlují úspěch koncernového auta ma trhu (rok 2008 bez šrotovného) tím, že je finálně až moc levné...
A v neposlední řadě nezapomeňme na masivní reklamu a charismatickýho kameramana >😁
Ano a s tím spojenou "klamavou" reklamu: třeba Golf6 totiž
v reklamním klipu jede na 18"! kolech z lehkých slitin
a ne "logicky" na "plecháčích"... což je z morálního hlediska vůči konkurenci naprosto nepřijatelné... :no:
v reklamním klipu jede na 18"! kolech z lehkých slitin
a ne "logicky" na "plecháčích"... což je z morálního hlediska vůči konkurenci naprosto nepřijatelné... :no:
No nevim, já bych si Golfa6 se šrotovací prémií a slevou AŽ 10000 odnesl i na zádech 😲
No vidíš a teď si představ, že za ty prachy s ním ještě můžeš dokonce i normálně odjet... :yes:
Nebo se s nim normálně ojet >😁
Ale to už je spíš téma na slohovou práci pro GTIho... 😉
Já VÍM že ten MOHUTNÝ knír "mate", ale GTi je ŽENA (bývalá manželka BORATa - vy VŮBEC NEmáte "přehled" :no: )
PS: A dnes se nám "zasekla" na kladce, když jsme jí vytahovali z jejího (hranatého) golf cabrio (střechu jsme museli uříznout, dveřmi se dovnitř už NEvešla, ona přes zimu maličko "nakynula", ale jak teď ze zadního sedadla řídí - taková "spokojenější" mi připadá)
PS: TAkže prosím NEzapomínejte a já VÍM že na to NEvypadá, ale pod tou HOROU sádla je vskutku (křehká) ŽENA!
PPS: BOŽE! Já ZAPOMNĚLA! Já si tu celý večer píši a já ZAPOMNĚLA zavola hasiče (a CHUDINKA Galina na zahradě na té kladce ještě visí! Tak PROMIŇTE já dnes KONČÍM a kdybyste slabé ZĚMĚTŘESENí cítili, tak to jsme jen Galinu z té zaseknuté kladky "odřízly"
Děkuji vám (za ni) a dobrou noc 😉
PS: A dnes se nám "zasekla" na kladce, když jsme jí vytahovali z jejího (hranatého) golf cabrio (střechu jsme museli uříznout, dveřmi se dovnitř už NEvešla, ona přes zimu maličko "nakynula", ale jak teď ze zadního sedadla řídí - taková "spokojenější" mi připadá)
PS: TAkže prosím NEzapomínejte a já VÍM že na to NEvypadá, ale pod tou HOROU sádla je vskutku (křehká) ŽENA!
PPS: BOŽE! Já ZAPOMNĚLA! Já si tu celý večer píši a já ZAPOMNĚLA zavola hasiče (a CHUDINKA Galina na zahradě na té kladce ještě visí! Tak PROMIŇTE já dnes KONČÍM a kdybyste slabé ZĚMĚTŘESENí cítili, tak to jsme jen Galinu z té zaseknuté kladky "odřízly"
Děkuji vám (za ni) a dobrou noc 😉
To vás tam těch blondýn muselo být víc, když jste u cabria pracně odřezávali střechu... >😒] :no:
Příště ji zkuste nejdřív složit, jde to mnohem snadněji... :yes: >😁
Příště ji zkuste nejdřív složit, jde to mnohem snadněji... :yes: >😁
Nu jak jsem "naznačila" TVARY toho golfu, ono nakonec stačilo když Buřtík KÝCHL a roky práce rzi udělaly své a Galina teď SUPER auto má a kdybyste jí viděl JAK těmi svými tlapkami "PŘIBRŽĎUJE" a "v zatáčce" (ze zadní sedačky svého "jednomístného" vozu mírně "naklonivšese" a horní polovinu volantu ZUBY "uchytnuvše" balance, tedy věčný souboj "nedotáčivosti s přetáčivostí svého hranatého golf "vyrovnává") - to byste se NEudržel - já si tuhle když jí jsem jí BRZDIT (volant TLAMičkou svou uchopí a "ťapky" s brzdnou plochou cca 1 m2 po stranách svého cabrio položí a TO JE pane DECELERACE!) viděla - já se smíchy málem poč...la 😄 - to bych vám opravdu PŘÁLA vidět! :yes:
Ale když o té střeše mluvíte, na chvíli jsem si jí při cestě do Geneve i zpět sundala a opravdu mi to CHYBĚLO 😄 - je to takhle v zimě PARÁDA 😉 (Brumlou jsem NEjela, "musela" jsem se "tísnit" v takovém "zakrslíku" muňavém, co se málem do hlavy vždy praštím když nastupuji/vylézám ... no Brumla to NEní 😄 )
Pěkný den (a dobrou noc .. bože já už MUSÍM jít, ona tam ta Galina na zahradě ještě VISÍ!)
Ale když o té střeše mluvíte, na chvíli jsem si jí při cestě do Geneve i zpět sundala a opravdu mi to CHYBĚLO 😄 - je to takhle v zimě PARÁDA 😉 (Brumlou jsem NEjela, "musela" jsem se "tísnit" v takovém "zakrslíku" muňavém, co se málem do hlavy vždy praštím když nastupuji/vylézám ... no Brumla to NEní 😄 )
Pěkný den (a dobrou noc .. bože já už MUSÍM jít, ona tam ta Galina na zahradě ještě VISÍ!)
Na konec to bude úplně naopak, takové auta si za ty prachy NEkoupí opravdu jen neznalí blbci...
Ještě, že tady dělají někteří (např.Kylie) tak masívní reklamu současné cenové politice VW... :yes😒br /> Kam se na ně hrabe takový GTI se svými zábavnými a neškodnými chvalozpěvy...
:😉 8-s >😒] >😁
Ještě, že tady dělají někteří (např.Kylie) tak masívní reklamu současné cenové politice VW... :yes😒br /> Kam se na ně hrabe takový GTI se svými zábavnými a neškodnými chvalozpěvy...
:😉 8-s >😒] >😁
Ale proč NE? Ty ceny JSOU "skvělé"! Já bych TAKÉ chtěla novou C5 se slevou 10.000€! 😉
No OPRAVDU! (a "chápu", že to váhavého "zaujme" a ke koupi "popostrčí") - já stejně jako "upozorňuji" na (většinou) VYSOKÉ (přehnané) ceny škoda modelů "doma" v česku, tak (popravdě) dám odkaz na ty současné německé ...
Pěkný den (a kupte si o nějaký ten "statisíc" DRÁŽE STEJNÝ vůz, než váš západ👋severní soused 😉
No OPRAVDU! (a "chápu", že to váhavého "zaujme" a ke koupi "popostrčí") - já stejně jako "upozorňuji" na (většinou) VYSOKÉ (přehnané) ceny škoda modelů "doma" v česku, tak (popravdě) dám odkaz na ty současné německé ...
Pěkný den (a kupte si o nějaký ten "statisíc" DRÁŽE STEJNÝ vůz, než váš západ👋severní soused 😉
Bohužel... takový akce si citroen nemůže dovolit ani na svoje každodenní dny otevřených dveří.
Chmmmm, tak já vaši formulaci asi nějak JINAK pochopila .. ;-\
Prostě na C5 co se už rok vyrábí je sleva "celých" 60.000 a DOST (což je DOST rozdíl třeba od toho passat či Touareg a Sharan atp., kde se momentálně ve statisících pohybujeme - řekněme od 150ti do 300.000 kč slev).
Oni u Citroën sice celkem "zalevno" dobíhající 8 let vyráběné C3 mají a docela "výhodně" od 250ti t. i faceliftovanou C4 - to mne ale VELMi NEbere - já bych kdyžtak C5 a "pobavila" jsem se, taková C2 která si ne až tak špatně v evropském žebříčku vede se do česka už VŮBEC NEdováží a mnohé motorizace snad VŠECH modelů TAKÉ ne a dokonce C6 pro čechy už v nabídce NENí!
PS: A 19tipalcová kola co je s nimi na všech reklamaách tak TA, TA si v česku k C5 TAKÉ NEkoupíte! ČESKÉ zastoupení Citroën - to opravdu NEskuteční "borci" jsou ... :yes:
Prostě na C5 co se už rok vyrábí je sleva "celých" 60.000 a DOST (což je DOST rozdíl třeba od toho passat či Touareg a Sharan atp., kde se momentálně ve statisících pohybujeme - řekněme od 150ti do 300.000 kč slev).
Oni u Citroën sice celkem "zalevno" dobíhající 8 let vyráběné C3 mají a docela "výhodně" od 250ti t. i faceliftovanou C4 - to mne ale VELMi NEbere - já bych kdyžtak C5 a "pobavila" jsem se, taková C2 která si ne až tak špatně v evropském žebříčku vede se do česka už VŮBEC NEdováží a mnohé motorizace snad VŠECH modelů TAKÉ ne a dokonce C6 pro čechy už v nabídce NENí!
PS: A 19tipalcová kola co je s nimi na všech reklamaách tak TA, TA si v česku k C5 TAKÉ NEkoupíte! ČESKÉ zastoupení Citroën - to opravdu NEskuteční "borci" jsou ... :yes:
Galina hlavně "obubuje" a "bajkaří", já se snažím FAKTA psát ..
Tak Octavia (nová, II.) je v Deutschland momentálně se slevou 41,3% - zdroj welt online .de - a fabia II. se slevou 43,9%, roomster rovných - 41% - ale to PODSTATNÉ asi je, že "typ" lidí (sociální skupina) co nyní těch slev (šrotovné/abwrackprämie) využívá, tak HLAVNĚ po levnějších verzích GOLF a po FABIA "pase/jde" - a to až VÝRAZNĚ (oproti jiným/ostatním značkám) ... čemuž až tak NErozumím a NEchápu, ale TAK to prostě JE 8-s
Tak Octavia (nová, II.) je v Deutschland momentálně se slevou 41,3% - zdroj welt online .de - a fabia II. se slevou 43,9%, roomster rovných - 41% - ale to PODSTATNÉ asi je, že "typ" lidí (sociální skupina) co nyní těch slev (šrotovné/abwrackprämie) využívá, tak HLAVNĚ po levnějších verzích GOLF a po FABIA "pase/jde" - a to až VÝRAZNĚ (oproti jiným/ostatním značkám) ... čemuž až tak NErozumím a NEchápu, ale TAK to prostě JE 8-s
Pár možností máš, nějakou rakvičku se šlehačkou nebo žaludeční ligér, třeba se ti pak uleví.
Pěkný den 😉
Pěkný den 😉
Aha, takže to, že Superb je v Nemecku lacný spôsobuje, že Fabia sa bez ohľadu na skutočné predaje predáva zle.
Asi NErozumím vaší "dedukci", Fabii se celkem VELMi úspěšně kupují ti jež se za pomoci šrotovného starých vozů zbavují - pochopitelně je cenově "posunuto" CELÉ spektrum, mně "NEJzajímavější" příjde ten superb za cenu levné octavie či maličko vybavené fabie.
CO je na tom "překvapivéh👋divného"?
CO je na tom "překvapivéh👋divného"?
to s těmi cenami škodovek je fakt,ale hod sem odkaz jak psal Navtech,oficial je v německu těch cca 23tis euro a ty uvádíš cca 15tis.
VW (škoda v Deutschland a vw na NĚKTERÉ modely) dává při koupi "pomocí" šrotovného DALŠÍ slevy (bonusy) a VŮBEC NE malé - JAK je to možné a PROČ to nedělají ostatní výrobci NEvím/NEtuším. Jestli jde vw POD výrobní náklady, nebo má TAKovou marži, opravdu NEvím, ale VÝSLEDNÉ ceny (to UZNÁVÁM i já) jsou vskutku "motivační"
Nemáš info o tom kolik stojí Fabie a Octavie,když je sup za 400tis.?
Já to opravdu jen "přelétla" (mne spíš jiná auta zajímají), ale NEJvětší sleva je prý 10.000€ a "dole" u fabie jistě až TAKová není ...
PS: Ale ZÁJEM je prý "obrovský", těch 1,5 miliardy € na "podporu/dotace" je prý už vpodstatě PRYČ!
PS: Ale ZÁJEM je prý "obrovský", těch 1,5 miliardy € na "podporu/dotace" je prý už vpodstatě PRYČ!
...válí, ostatně jako vždy :yes😒br />
Clio, i když je tak trochu v letech, umí stále zaujmout. S Opelem Corsou mám trochu horší zkušenosti, na druhé příčce bych si s klidem uměl představit někoho jiného, třeba stále schopné Grande Punto.
Clio, i když je tak trochu v letech, umí stále zaujmout. S Opelem Corsou mám trochu horší zkušenosti, na druhé příčce bych si s klidem uměl představit někoho jiného, třeba stále schopné Grande Punto.
Úplně ti závidim, můj milovaný BMW se neprodal ani jeden ;-\
A co Mini? To je takové "skoroBMW" >😁
Pochybuji, že by někdy šlo BMW do subkompaktů. Byl bych rád za obnovení Isetty, která by ale podle všeho šla ještě o třídu níže, do segmentu A...
Pochybuji, že by někdy šlo BMW do subkompaktů. Byl bych rád za obnovení Isetty, která by ale podle všeho šla ještě o třídu níže, do segmentu A...
Pokud si matně pamatuju, tak o tom BMW uvažovalo stejně, jako to udělalo MB s A class a vlastně i Smartem. Možná právě to MINI jim stačí.
Ehm, vzhledem k tomu že se mi i DNES občas do rukou nějaký německý/rakouský automagazín dostane, tak HOTOVO jest - MENŠí bmw (a také audi a ..) BUDE!
NEvím z hlavy plánovaný rok (2011?), ale již "záhy" ;-\
NEvím z hlavy plánovaný rok (2011?), ale již "záhy" ;-\
Druha vec je cena: na "normalnych" trhoch je trosku ina, ako v CZ/SK. V nemecku je ambiente od 8700e, na slovensku o 1000 euro drahsie. A to este nehovorim o rozdieloch vo vybave, lebo "vychodoeuropska" ambiente je nieco ine, ako ambiente na nemeckom trhu...
Jinak cena Fabie je evidentne nastavena adekvatne, a jestli je nekde vic nez jinde, tak zkratka proto, ze si to muzou dovolit. Ver tomu, ze Skoda na Fabii neprodelava nikde. Kdyz jsme u tech cen, napada me jeste takova mensi poznamka k jednomu z naprosto mylnych nazoru rozsirenych zde na foru (netvrdim, ze ho zastavas zrovna ty). Jde o predstavu, ze cenova politika koncernovych znacek je spatna, protoze jsou drazsi nez konkurence. Za a) to neni zadny axiom a v mnoha pripadech se pri dorovnani vybavy konkurence dostanes na +/- tu samou sumu a za b) zijeme v kapitalismu, tudiz podnikatel se snazi prodat svuj vyrobek za co nejvyssi castku, co mu konkurence dovoli. Jeho cenova politika je tudiz tim lepsi, cim jsou vyrobky drazsi a podnikatel na nich vic vydela. Skoda ani jina automobilka totiz nevyrabi auta proto, aby motorizovala masy obyvatelstva nebo aby o ni lidi rikali, ze je levna, nybrz proto, aby mela co nejvyssi zisk. Sebevedomy koncernovy ceny tedy svedci jenom o tom, ze se jim dari lepe nez konkurenci. Vsak ona by Kia taky chtela prodavat cednik za cenu Golfu, moc chtela, ale zkratka nemuze, a proto ma cena takovy, jaky ma.
K dovodom, ktore vedu Skodu (a VW) k tomu ze ten isty vyrobok ma roznu cenu v krajinach EU sa velmi nebudem vyjadrovat, nie som ekonom. Jedine co mozem povedat je ze je to fakt, a ze mi obcas zmysel unika (ovsem iste tam daky bude). Kazdy vyrobca si dobre zanalyzuje predaje, naklady, trzby a zisky, a zvoli cenu, ktora bude prenho optimalna. Nie pre klienta. Zakaznikovi len zostava pravo zhodnotit, ci mu ten koncernovy image stoji za vyssiu cenu... 😄