Novinky
ostrých hatchbacků, sportovní auto za necelý meloun.Jsem zvědav na na nový Civic Type-R,ti dva se o trůn krále hatchbacků ještě hodně poperou. >😒]
super video, na taketo nieco by sa dalo pozerat cely den :yes😒br />
SPA je legendarny okruh, jazda po nom musi byt neopakovatelna
SPA je legendarny okruh, jazda po nom musi byt neopakovatelna
S tímto autem před faceliftem, jako i s jinými vozy z divize RENAULT Sport jsem najezdil spousty kilometrů a toto auto je vážně fantastické. Mít možnost jej prohánět ve Spa musí být mimořádný zážitek, tak jak to je ostatně z tohoto článku zřejmé. V dobrém závidím
RENAULT toujours !!!
RENAULT toujours !!!
Viz [odkaz] Za podobne penize existuji dny volnych jizd, at prijedete s cimkoli. Eventuelne ma trat i svou pujcovnu, kde si muzete neco pujcit- pokud vam prijde vase auto malo sportovni, nebo si chcete zkusit proste neco jineho. Kdo chce, muze si zaplatit i skolu jizdy.
Celkove mne ale prijde Spa jako hodne drahy okruh, da se zablbnout i mnohem levneji. Ale je to legenda, jednou se tam taky musim podivat. Mam to z domu nakonec stejne daleko jako na Nurburgring.
Celkove mne ale prijde Spa jako hodne drahy okruh, da se zablbnout i mnohem levneji. Ale je to legenda, jednou se tam taky musim podivat. Mam to z domu nakonec stejne daleko jako na Nurburgring.
Bully, měl by jsi to vyzkoušet. Stojí to fakt za to. Mě se trať ve Spa moc líbí. Po deseti kolech na Ringu se mi dokonce více líbí Spa než Nordschleife. Ale je to i tím, že Ring je dost náročný na zapamatování, takže aby jsi tam mohl jezdit opravdu rychle, musíš tam mít odjeto desítky kol. SPA jsem si zapamatoval tak po 10-ti kolech a hlavně tam můžeš hnát auto na limit, aniž by jsi měl strach, že ho tam rozstřelíš, nebo někdo sundá tebe. Chtěl bych si to za rok nebo dva ve Spa zopakovat, ale stejně tak se hodlám vrátit na Ring 😄
Súhlasím s Tebou, človek si najlepšie zajazdí, keď trať pozná a ľahšie sa naučíš povedzme 5-kilometrový okruh, ako nezapamätateľnú 20 km Nordscheife.
Btw. spravili Ti celkom dobré fotky. 😉
Btw. spravili Ti celkom dobré fotky. 😉
Fotky se Davidovi dost povedly, stejně jako Honzovi článek 😄 :yes:
Nějaké další fotky mám u sebe na FB a pak ti kdyžtak pošlu odkaz i na rajče 😉
Nějaké další fotky mám u sebe na FB a pak ti kdyžtak pošlu odkaz i na rajče 😉
Tak to se pak k Tobě na Rajče mrknu. Ono NS bude místy dost podobné, je to v lesích, Spa si snadno zapamatuješ z her, obzvláště rozmlátíš-li v některé z epických zatáček nějaký hezký supersport. >😁 Ale i když jsem teď to svoje Real Racing 3 asi měsíc nehrál, jezdím to rok, tisíce soutěží, stovky závodů, to se vryje do paměti. Ale opravdu reálný zážitek bude samozřejmě někde úplně jinde. 😄
Ring i Spa jsou jedinečné a těžko je srovnávat, díky za oba... 😄 Mezi ostatními velkými okruhy (luxus v podobě únikových zón) je Spa fantastické, ale pro mě osobně bude Ring vždy mít něco navíc... Je to výzva, která je jedinečná, přičemž téměř jistě se už nic podobného nikdy nepostaví. A je dobře, že se tam hodláš vrátit - s každým kolem si to totiž budeš užívat víc a víc. Osobně tam mám najeto nějakých 120 kol a každá další návštěva mi přijde lepší než ta předchozí (snad to tak vydrží 😄 ). Těším se, až se tam někdy potkáme (nejedeš začátkem května?).
Nordschleife je rozhodně jedinečné, nic tak nebezpečného by už asi nikdo nepovolil >😒] Má svoje kouzlo, nejvíce tam dělá ale znalost tratě, pak až je někde skoro v pozadí to jaké máš auto. Určitě buďme rádi, že tam ještě stále můžeme jezdit.
Srdce v kalhotách ve SPA (málem lehce zahnědlých) jsem hledal asi po třech 20-timinutovkách, kdy jsem nájezd do Eau Rouge přehnal a jak správně píšeš, výrazně ubírat plyn tam nemůžeš v tom kopečku doprava kdy pneu jsou na hranici přilnavosti, takže mi nezbylo nic jiného než to trochu narovnat a střihnout tu levou zatáčku na horizontu vnitřkem přes vyasfaltovanou únikovou zónu, abych se za ní nedostal do problémů, až to budu chtít rovnat >😒] >😒] Pak jsem si to zopakoval ještě jednou 😄 Hledání limitů občas znamená, že to člověk přepískne, ale v mém případě raději tam, kde je prostor na chyby. Na Ringu jsem jel s velkou pokorou a respektem a i tak jsem se tam dostal asi 3x do malých problémů, kdy jsem neodhadnul (neznal) trať.
Srdce v kalhotách ve SPA (málem lehce zahnědlých) jsem hledal asi po třech 20-timinutovkách, kdy jsem nájezd do Eau Rouge přehnal a jak správně píšeš, výrazně ubírat plyn tam nemůžeš v tom kopečku doprava kdy pneu jsou na hranici přilnavosti, takže mi nezbylo nic jiného než to trochu narovnat a střihnout tu levou zatáčku na horizontu vnitřkem přes vyasfaltovanou únikovou zónu, abych se za ní nedostal do problémů, až to budu chtít rovnat >😒] >😒] Pak jsem si to zopakoval ještě jednou 😄 Hledání limitů občas znamená, že to člověk přepískne, ale v mém případě raději tam, kde je prostor na chyby. Na Ringu jsem jel s velkou pokorou a respektem a i tak jsem se tam dostal asi 3x do malých problémů, kdy jsem neodhadnul (neznal) trať.
Veľká pochvala redakcii, resp. autorovi. Takto si predstavujem text na automobilovom portáli; svojou úrovňou ďaleko prevyšuje obvyklý priemer. Hlavne z neho ale cítiť nadšenie, žiadna silená rutina, ale radosť z jazdy (na druhej strane, kto by neskákal radosťou, jazdiac v ostrom hotheči na slávnom okruhu).
Takže ešte raz a jednoznačne palec hore!
:yes:
Btw. je zvláštne, že takto skvelý článok má len pár komentárov, kdežto článok o teoretickom výbere najlepšej predokolky ich má oveľa viac. Ale žeby to korešpondovalo s pomerom skutočných jazdcov k teoretickým vyberačom - bycharom? >😒]
Takže ešte raz a jednoznačne palec hore!
:yes:
Btw. je zvláštne, že takto skvelý článok má len pár komentárov, kdežto článok o teoretickom výbere najlepšej predokolky ich má oveľa viac. Ale žeby to korešpondovalo s pomerom skutočných jazdcov k teoretickým vyberačom - bycharom? >😒]
Jo, tohle je klasika...
Měl jsem tu čest jezdit na daném okruhu dvakrát a je to neopakovatelný zážitek. Vždy jsme si to spojili s několika dny na Nordschleife, neboť je to jen nějakých 120 km od sebe.
Takže ráno v 6:00 snídaně kousek od Ringu (pro mě asi jedinej legitimní důvod vstávat v takovou hodinu s radostí), ještě za tmy nastartovat několik ne právě tichých vozů a v chladném ránu vyrazit v koloně tak, abychom v 8:00 postávali před vjezdem do Spa...
Když jsem přijel poprvé, spadla mi nejprve čelist ze stoupáku v Eau Rouge - to vám prostě žádná fotka dost dobře neukáže. A pak člověk začne nasávat afmosféru tribun, okolních lesů, ostatních přijíždějících vozů (ne, sporťák na výstavě prostě není to samé jako benzínem nasáklá bestie s pravděpodobně dost problematickým katalyzátorem) a odhadovat, kdo je tu poprvé, kdo zkušený mazák a jestli ten chlápek s naleštěným Ferrari je jen pózér (jak si často tak rádi všichni myslíme).
Nevím, jak jiní, ale osobně vnímám celý okruh s úctou a obrovským respektem - tohle je místo, na kterém se psaly dějiny motorsportu a slavila velká sportovní vítězství, ale také místo, kde vyhasl mladý život dodnes nepřekonaného rekordmana Nordschleife Stefana Bellofa (a nejen jeho). Vedle takové velikosti si člověk uvědomuje, že být tady je opravdové privilegium. A nutně se vkrádá myšlenka, že hlavní bude tu svojí milovanou káru tady nerozšlehat...
...což ovšem platí jen pro první seznamovací dvacetiminutovku... Kdo kdy totiž jezdil po okruzích, dobře ví, že "pojedu si to svoje" zkrátka neplatí. Až kolem vás proletí o sto koní slabší kára, trochu vám to nalomí sebevědomí a začnete uvažovat, jestli jste tu správně, ale ve chvíli, kdy narazíte na podobně rychlostně vybaveného soupeře, začne se odehrávat nelítostný mini-souboj... Co na tom, že vy jste úředník právě řídící hot-hatch a proti vám náhodou jede účetní v trojkovém bávu, oba samozřejmě se spíše béčkovými řidičskými vlohami (kéž by aspoň tak!) - teď závodíme a je potřeba si ukázat, kdo je větší borec.
Což (jak řečeno) platí na většině okruhů. Nicméně Spa je oproti ostatním svým výškovým profilem i charakterem zatáček výjimečné - když jedete (co jedete, vy se určitě řítíte!) z nejvyššího bodu okruhu dvěma táhlými spojenými levotočivými zatáčkami, víte, že po ubrání plynu jdete z kola ven... Po přídání ovšem taky... Takže do té zatáčky vjedete, držíte plyn (a dech) a věříte, že jste to snad moc nepřehnali... A při snad až příliš ambiciozní nájezdové rychlosti nezbývá než dělat to samé (držet plyn) a doufat, že na příští rovince dostanete prostor najít srdce v kalhotách... Jo, tady úsloví "to se jede na srdce" má opravdu význam.
Spa... Tohle je místo, které je ještě v pořádku. Tohle je místo, kde ještě můžete spálit trochu benzinu jen tak pro radost a nebát se, že vás upálí na první hranici. Místo, kde (ač naprostý amatér) cítíte, že jste vlastně se všemi těmi závodními legendami tak trochu na jedné lodi... za jedním volantem...
Chlap zase na chvíli klukem...
Měl jsem tu čest jezdit na daném okruhu dvakrát a je to neopakovatelný zážitek. Vždy jsme si to spojili s několika dny na Nordschleife, neboť je to jen nějakých 120 km od sebe.
Takže ráno v 6:00 snídaně kousek od Ringu (pro mě asi jedinej legitimní důvod vstávat v takovou hodinu s radostí), ještě za tmy nastartovat několik ne právě tichých vozů a v chladném ránu vyrazit v koloně tak, abychom v 8:00 postávali před vjezdem do Spa...
Když jsem přijel poprvé, spadla mi nejprve čelist ze stoupáku v Eau Rouge - to vám prostě žádná fotka dost dobře neukáže. A pak člověk začne nasávat afmosféru tribun, okolních lesů, ostatních přijíždějících vozů (ne, sporťák na výstavě prostě není to samé jako benzínem nasáklá bestie s pravděpodobně dost problematickým katalyzátorem) a odhadovat, kdo je tu poprvé, kdo zkušený mazák a jestli ten chlápek s naleštěným Ferrari je jen pózér (jak si často tak rádi všichni myslíme).
Nevím, jak jiní, ale osobně vnímám celý okruh s úctou a obrovským respektem - tohle je místo, na kterém se psaly dějiny motorsportu a slavila velká sportovní vítězství, ale také místo, kde vyhasl mladý život dodnes nepřekonaného rekordmana Nordschleife Stefana Bellofa (a nejen jeho). Vedle takové velikosti si člověk uvědomuje, že být tady je opravdové privilegium. A nutně se vkrádá myšlenka, že hlavní bude tu svojí milovanou káru tady nerozšlehat...
...což ovšem platí jen pro první seznamovací dvacetiminutovku... Kdo kdy totiž jezdil po okruzích, dobře ví, že "pojedu si to svoje" zkrátka neplatí. Až kolem vás proletí o sto koní slabší kára, trochu vám to nalomí sebevědomí a začnete uvažovat, jestli jste tu správně, ale ve chvíli, kdy narazíte na podobně rychlostně vybaveného soupeře, začne se odehrávat nelítostný mini-souboj... Co na tom, že vy jste úředník právě řídící hot-hatch a proti vám náhodou jede účetní v trojkovém bávu, oba samozřejmě se spíše béčkovými řidičskými vlohami (kéž by aspoň tak!) - teď závodíme a je potřeba si ukázat, kdo je větší borec.
Což (jak řečeno) platí na většině okruhů. Nicméně Spa je oproti ostatním svým výškovým profilem i charakterem zatáček výjimečné - když jedete (co jedete, vy se určitě řítíte!) z nejvyššího bodu okruhu dvěma táhlými spojenými levotočivými zatáčkami, víte, že po ubrání plynu jdete z kola ven... Po přídání ovšem taky... Takže do té zatáčky vjedete, držíte plyn (a dech) a věříte, že jste to snad moc nepřehnali... A při snad až příliš ambiciozní nájezdové rychlosti nezbývá než dělat to samé (držet plyn) a doufat, že na příští rovince dostanete prostor najít srdce v kalhotách... Jo, tady úsloví "to se jede na srdce" má opravdu význam.
Spa... Tohle je místo, které je ještě v pořádku. Tohle je místo, kde ještě můžete spálit trochu benzinu jen tak pro radost a nebát se, že vás upálí na první hranici. Místo, kde (ač naprostý amatér) cítíte, že jste vlastně se všemi těmi závodními legendami tak trochu na jedné lodi... za jedním volantem...
Chlap zase na chvíli klukem...
:yes: Krásné, na tento tvůj příspěvek si jistě ještě vzpomenu. Až si někdy na okruhu budu chtít "jet to svoje", následně narazím na rovnocenného soupeře a nakonec budu hledat to srdce v kalhotách. 😉
Tato reportáž tolik ční nad některými "prvními jízdními dojmy", že mi nezbývá než dnes zcela zřetelně, byť poněkud pateticky, zvolat: BRAVO AUTO.CZ, BRAVO RENAULT !!! 😉
PS: Pozdrav Thomasinovi. Užij si to, chlape, ale pamatuj, že tu i30-ku ti stejně už nikdo neodpáře. >😒] 😉
Honzo skvělá práce! Jen tak dál! :yes: