Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - woody-alien
Výborné
| 18. 4. 2014 16:18
Tohle musí rozbušit srdce každého auto nadšence bez rozdílu věku. :yes: Pochvala redakci, redaktorovi a velká poklona Renaultu, že si takto hýčká komunitu vlastníků svých strojů. :yes:

Tato reportáž tolik ční nad některými "prvními jízdními dojmy", že mi nezbývá než dnes zcela zřetelně, byť poněkud pateticky, zvolat: BRAVO AUTO.CZ, BRAVO RENAULT !!! ;-)

PS: Pozdrav Thomasinovi. Užij si to, chlape, ale pamatuj, že tu i30-ku ti stejně už nikdo neodpáře. >:-[] ;-)
Výborné
| 18. 4. 2014 16:48
Souhlas ve všech bodech! Tahle reportáž je na poměry zdejšího webu až nečekaně nadprůměrná.
Honzo skvělá práce! Jen tak dál! :yes:
Avatar - JohnyCarWash
Výborné
| 18. 4. 2014 23:20
Napíšu to pod tento příspěvek: Díky kluci, dobrých ohlasů si moc cením! :-)
Avatar - Ronault.
Výborné
| 19. 4. 2014 13:54
I já se Honzo přidávám, tentokrát jsi ze sebe vymáčkl maximum a to nadšení z tebe číší, článek jsem spolkl jak malinu. Jen tak dál. Jen teda kolik Vás tam bylo? Z počátku píšeš v množném čísle, jak ti to začne jít, tak najednou jednotné... tak se neboj a piš sám za sebe ;-)
Výborné
| 19. 4. 2014 19:29
To se nesmí, to by se moc hezky četlo >:-[]
Avatar - Hajzlík
Výborné
| 18. 4. 2014 18:23
:yes:
Avatar - Thomasino
Výborné
| 18. 4. 2014 19:34
Skvela akce, skvele fotky a poklona Honzovi Mickovi, ktery si na MRS rychle zvykl a jezdil s nim opravdu ostre a dobre. Mel jsem co delat, abych se ho drzel :-) Clanek si asi stihnu precist az po navratu z Nurburgringu, ale Spa se mi zatim libilo vice. Je ale predcasne to hodnotit, zatim jen rano prvni kolo na mokru a pak ted dve nevecer na suchu.
Avatar - dr.biker
Výborné
| 18. 4. 2014 21:14
Také se přidávám s chválením, parádní reportáž, parádní auta na nejlepším okruhu a skupina lidí, kteří se zamilovali do aut od Renault sportu. To musela být parádní akce. Jde vidět, že si akci autor článku užíval.
Avatar - šmoula nešika
Výborné
| 19. 4. 2014 10:10
:yes:
Avatar - Thomasino
Výborné
| 21. 4. 2014 23:50
Jinak opravdu pěkně napsaný článek, dlouho jsem tady na ACZ nic tak dobrého nečetl. Fotky jsou také parádní, poklona jak Honzovi, tak Davidovi.
Tohle je podle mě ZATÍM skutečný král
| 18. 4. 2014 16:49
ostrých hatchbacků, sportovní auto za necelý meloun.Jsem zvědav na na nový Civic Type-R,ti dva se o trůn krále hatchbacků ještě hodně poperou. >:-[]
Avatar - KANKUNEN
Tohle je podle mě ZATÍM skutečný král
| 20. 4. 2014 08:46
Ve WRCC Civic už drtí Grantu.
Avatar - HEMI
Tohle je podle mě ZATÍM skutečný král
| 20. 4. 2014 19:14
A Civica vo WTCC drtí C- Elysée WTCC >:-[]
O sériovkách sa prosím nebavme, zle by som dopadol >:D
Avatar - 3_diamanty
dychberuca atmosfera
| 18. 4. 2014 23:36
super video, na taketo nieco by sa dalo pozerat cely den :yes:

SPA je legendarny okruh, jazda po nom musi byt neopakovatelna
Avatar - moreczech
Krásný článek, skvělý zážitek.
| 20. 4. 2014 09:39
S tímto autem před faceliftem, jako i s jinými vozy z divize RENAULT Sport jsem najezdil spousty kilometrů a toto auto je vážně fantastické. Mít možnost jej prohánět ve Spa musí být mimořádný zážitek, tak jak to je ostatně z tohoto článku zřejmé. V dobrém závidím

RENAULT toujours !!!
Avatar - Bully_
Zajezdit ve Spa si muzete samozrejme nejenom s Renaultem
| 20. 4. 2014 21:28
Viz [odkaz] Za podobne penize existuji dny volnych jizd, at prijedete s cimkoli. Eventuelne ma trat i svou pujcovnu, kde si muzete neco pujcit- pokud vam prijde vase auto malo sportovni, nebo si chcete zkusit proste neco jineho. Kdo chce, muze si zaplatit i skolu jizdy.
Celkove mne ale prijde Spa jako hodne drahy okruh, da se zablbnout i mnohem levneji. Ale je to legenda, jednou se tam taky musim podivat. Mam to z domu nakonec stejne daleko jako na Nurburgring.
Avatar - Thomasino
Zajezdit ve Spa si muzete samozrejme nejenom s Renaultem
| 21. 4. 2014 23:48
Bully, měl by jsi to vyzkoušet. Stojí to fakt za to. Mě se trať ve Spa moc líbí. Po deseti kolech na Ringu se mi dokonce více líbí Spa než Nordschleife. Ale je to i tím, že Ring je dost náročný na zapamatování, takže aby jsi tam mohl jezdit opravdu rychle, musíš tam mít odjeto desítky kol. SPA jsem si zapamatoval tak po 10-ti kolech a hlavně tam můžeš hnát auto na limit, aniž by jsi měl strach, že ho tam rozstřelíš, nebo někdo sundá tebe. Chtěl bych si to za rok nebo dva ve Spa zopakovat, ale stejně tak se hodlám vrátit na Ring :-)
Avatar - iudex
Zajezdit ve Spa si muzete samozrejme nejenom s Renaultem
| 22. 4. 2014 09:19
Súhlasím s Tebou, človek si najlepšie zajazdí, keď trať pozná a ľahšie sa naučíš povedzme 5-kilometrový okruh, ako nezapamätateľnú 20 km Nordscheife.
Btw. spravili Ti celkom dobré fotky. ;-)
Avatar - Thomasino
Zajezdit ve Spa si muzete samozrejme nejenom s Renaultem
| 22. 4. 2014 18:52
Fotky se Davidovi dost povedly, stejně jako Honzovi článek :-) :yes:
Nějaké další fotky mám u sebe na FB a pak ti kdyžtak pošlu odkaz i na rajče ;-)
Avatar - šmoula nešika
Zajezdit ve Spa si muzete samozrejme nejenom s Renaultem
| 22. 4. 2014 19:13
Tak to se pak k Tobě na Rajče mrknu. Ono NS bude místy dost podobné, je to v lesích, Spa si snadno zapamatuješ z her, obzvláště rozmlátíš-li v některé z epických zatáček nějaký hezký supersport. >:D Ale i když jsem teď to svoje Real Racing 3 asi měsíc nehrál, jezdím to rok, tisíce soutěží, stovky závodů, to se vryje do paměti. Ale opravdu reálný zážitek bude samozřejmě někde úplně jinde. :-)
Avatar - 2,7 RS
Zajezdit ve Spa si muzete samozrejme nejenom s Renaultem
| 23. 4. 2014 00:50
Ring i Spa jsou jedinečné a těžko je srovnávat, díky za oba... :-) Mezi ostatními velkými okruhy (luxus v podobě únikových zón) je Spa fantastické, ale pro mě osobně bude Ring vždy mít něco navíc... Je to výzva, která je jedinečná, přičemž téměř jistě se už nic podobného nikdy nepostaví. A je dobře, že se tam hodláš vrátit - s každým kolem si to totiž budeš užívat víc a víc. Osobně tam mám najeto nějakých 120 kol a každá další návštěva mi přijde lepší než ta předchozí (snad to tak vydrží :-) ). Těším se, až se tam někdy potkáme (nejedeš začátkem května?).
Avatar - Thomasino
Zajezdit ve Spa si muzete samozrejme nejenom s Renaultem
| 23. 4. 2014 08:31
Nordschleife je rozhodně jedinečné, nic tak nebezpečného by už asi nikdo nepovolil >:-[] Má svoje kouzlo, nejvíce tam dělá ale znalost tratě, pak až je někde skoro v pozadí to jaké máš auto. Určitě buďme rádi, že tam ještě stále můžeme jezdit.

Srdce v kalhotách ve SPA (málem lehce zahnědlých) jsem hledal asi po třech 20-timinutovkách, kdy jsem nájezd do Eau Rouge přehnal a jak správně píšeš, výrazně ubírat plyn tam nemůžeš v tom kopečku doprava kdy pneu jsou na hranici přilnavosti, takže mi nezbylo nic jiného než to trochu narovnat a střihnout tu levou zatáčku na horizontu vnitřkem přes vyasfaltovanou únikovou zónu, abych se za ní nedostal do problémů, až to budu chtít rovnat >:-[] >:-[] Pak jsem si to zopakoval ještě jednou :-) Hledání limitů občas znamená, že to člověk přepískne, ale v mém případě raději tam, kde je prostor na chyby. Na Ringu jsem jel s velkou pokorou a respektem a i tak jsem se tam dostal asi 3x do malých problémů, kdy jsem neodhadnul (neznal) trať.
Avatar - iudex
Takto to má byť, takto to chceme
| 22. 4. 2014 09:14
Veľká pochvala redakcii, resp. autorovi. Takto si predstavujem text na automobilovom portáli; svojou úrovňou ďaleko prevyšuje obvyklý priemer. Hlavne z neho ale cítiť nadšenie, žiadna silená rutina, ale radosť z jazdy (na druhej strane, kto by neskákal radosťou, jazdiac v ostrom hotheči na slávnom okruhu).
Takže ešte raz a jednoznačne palec hore!
:yes:
Btw. je zvláštne, že takto skvelý článok má len pár komentárov, kdežto článok o teoretickom výbere najlepšej predokolky ich má oveľa viac. Ale žeby to korešpondovalo s pomerom skutočných jazdcov k teoretickým vyberačom - bycharom? >:-[]
Avatar - Thomasino
Takto to má byť, takto to chceme
| 22. 4. 2014 18:50
Myslím, že jsi ve druhém odstavci tzv. trefil hřebíček na hlavičku ;-) :-)
Avatar - 2,7 RS
Spa...matovávám se ještě dnes
| 23. 4. 2014 00:29
Jo, tohle je klasika...

Měl jsem tu čest jezdit na daném okruhu dvakrát a je to neopakovatelný zážitek. Vždy jsme si to spojili s několika dny na Nordschleife, neboť je to jen nějakých 120 km od sebe.

Takže ráno v 6:00 snídaně kousek od Ringu (pro mě asi jedinej legitimní důvod vstávat v takovou hodinu s radostí), ještě za tmy nastartovat několik ne právě tichých vozů a v chladném ránu vyrazit v koloně tak, abychom v 8:00 postávali před vjezdem do Spa...

Když jsem přijel poprvé, spadla mi nejprve čelist ze stoupáku v Eau Rouge - to vám prostě žádná fotka dost dobře neukáže. A pak člověk začne nasávat afmosféru tribun, okolních lesů, ostatních přijíždějících vozů (ne, sporťák na výstavě prostě není to samé jako benzínem nasáklá bestie s pravděpodobně dost problematickým katalyzátorem) a odhadovat, kdo je tu poprvé, kdo zkušený mazák a jestli ten chlápek s naleštěným Ferrari je jen pózér (jak si často tak rádi všichni myslíme).

Nevím, jak jiní, ale osobně vnímám celý okruh s úctou a obrovským respektem - tohle je místo, na kterém se psaly dějiny motorsportu a slavila velká sportovní vítězství, ale také místo, kde vyhasl mladý život dodnes nepřekonaného rekordmana Nordschleife Stefana Bellofa (a nejen jeho). Vedle takové velikosti si člověk uvědomuje, že být tady je opravdové privilegium. A nutně se vkrádá myšlenka, že hlavní bude tu svojí milovanou káru tady nerozšlehat...

...což ovšem platí jen pro první seznamovací dvacetiminutovku... Kdo kdy totiž jezdil po okruzích, dobře ví, že "pojedu si to svoje" zkrátka neplatí. Až kolem vás proletí o sto koní slabší kára, trochu vám to nalomí sebevědomí a začnete uvažovat, jestli jste tu správně, ale ve chvíli, kdy narazíte na podobně rychlostně vybaveného soupeře, začne se odehrávat nelítostný mini-souboj... Co na tom, že vy jste úředník právě řídící hot-hatch a proti vám náhodou jede účetní v trojkovém bávu, oba samozřejmě se spíše béčkovými řidičskými vlohami (kéž by aspoň tak!) - teď závodíme a je potřeba si ukázat, kdo je větší borec.

Což (jak řečeno) platí na většině okruhů. Nicméně Spa je oproti ostatním svým výškovým profilem i charakterem zatáček výjimečné - když jedete (co jedete, vy se určitě řítíte!) z nejvyššího bodu okruhu dvěma táhlými spojenými levotočivými zatáčkami, víte, že po ubrání plynu jdete z kola ven... Po přídání ovšem taky... Takže do té zatáčky vjedete, držíte plyn (a dech) a věříte, že jste to snad moc nepřehnali... A při snad až příliš ambiciozní nájezdové rychlosti nezbývá než dělat to samé (držet plyn) a doufat, že na příští rovince dostanete prostor najít srdce v kalhotách... Jo, tady úsloví "to se jede na srdce" má opravdu význam.

Spa... Tohle je místo, které je ještě v pořádku. Tohle je místo, kde ještě můžete spálit trochu benzinu jen tak pro radost a nebát se, že vás upálí na první hranici. Místo, kde (ač naprostý amatér) cítíte, že jste vlastně se všemi těmi závodními legendami tak trochu na jedné lodi... za jedním volantem...

Chlap zase na chvíli klukem...
Avatar - woody-alien
Spa...matovávám se ještě dnes
| 23. 4. 2014 07:07
:yes: Krásné, na tento tvůj příspěvek si jistě ještě vzpomenu. Až si někdy na okruhu budu chtít "jet to svoje", následně narazím na rovnocenného soupeře a nakonec budu hledat to srdce v kalhotách. ;-)
Avatar - iudex
Spa...matovávám se ještě dnes
| 23. 4. 2014 09:12
Človeče, to je hotová Óda na radosť v petrolheadskom podaní. Nádhera. Až je škoda, že takéto riadky len tak zapadnú v diskusii, ktorá už ani nie je na hlavnej poriadne viditeľná.
Každopádne si mi vlial chuť vyskúšať konečne svoje auto na okruhu. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku