Bohužel jde jen o to, utratit co nejvíc peněz. Beton se vůbec nemusel odstraňovat, stačilo provést jeho tzv. fragmentaci a na něj nalít nový asfalt. Bylo by to 10x levnější a výsledek by byl trvanlivější. Postup je vyzkoušený, ale bohužel příliš levný...
Celá akce s rozšiřováním dálnice o pár cm je zcela zbytečná včetně bourání mostů. Třetí pruh nepřibude a stejně se utratí miliardy. Protože došlo k porušení podkladové vrstvy, je možné, že dojde k poruchám které se budou muset opět za drahé peníze opravovat. Doporučuji následující pořad:
[odkaz]
Nemusi ist vobec o plytvanie ale o podvod - teda tajnu dohodu ministerstva/RSD a sukromnej stavebnej firmy.
Cize vedenie RSD/ministerstava dostane (do vreciek) podiel ze vybavilo tuto megastavbu a stavebna firma ziska mega zakazku na ktorej bude zarabat dlhe roky.
V roku 2011 potrebovali v Los Angeles rekonštruovať kritický úsek diaľnice. Nemohli si dovoliť uzatvoriť tento úsek na niekoľko týždňov či dokonca mesiacov.
Diaľnicu zatvorili na 53 hodín a asi 16 kilometrový úsek za ten čas zrekonštruovali. Keď sa chce, dajú sa dnes robiť zázraky...
[odkaz]
1. D1 není ani vzdáleně tak důležitá a zacpaná, jako ta dálnice v L.A. Média se už od loňska třesou na nějakou pořádnou katastrofu a dopravní kolaps, a pořád nic.
2. Dělat to "normálně" je mnohem levnější
3. A když nějaká katastrofa opravdu nastane, tak lidi zjistí, že to jde i jinak. Viz třeba San Francisco, kde spadla dvoupatrová dálnice po zemětřesení - a tak ji zbořili úplně a Embarcadero je dnes k nepoznání.
(Edit: 4. V tom LA za ten víkend zbourali most, neopravili celou dálnici.)
Nechci tady propagovat žádnou ekologii, sám se těším na 511 (obchvat Prahy u Běchovic), ale prostě to nění tak strašné, jak někteří tvrdí. A lidi si na hodně věcí zvyknou, zvlášť když jsou alternativy (nákladní tranzit nemusí vůbec přes ČR, z Brna do Prahy jezdí každou chvíli vlak). Ostatně, já taky do Prahy jezdím MHD/PID, když je pořád ucpaná (a 511+R12 pořád nejsou).