Profi
První se tam dodá pár hotových aut, poté dílů (véélká sláva že aspóň něco). Jenže pak se to čínani naučí a vychytají. Zdroj odstřihnou a budou si sami vesele produkovat a vydělávat a zdroj půjde zapomenut ke dnu. Protože po něm neštěkne ani pes, max v domovině. Takový je scénář více LKW, ta Asie nás jednou zahubí ... 😢
jo a zase budou za čas řešit arbitráž, pro nedodržení podmínek licence. A svět si stále bude myslet , že Tatra vypadá stejně jako mna tom obrázku., ale nové Tatry vypadají jinak
jaký kdysi udělal SEAT na FIAT s Rondou. Když jim vypršela licence na Ritmo, dali mu jinou masku, kliky, pár detailů a začali ho vyrábět a vydávat za úplně jiné auto. Fiat to dal k soudu - a překvapivě prohrál. Myslím, že v Tatře budou rádi, když se to s čínskou produkcí stane až po vypršení licence. Vidím že v horizontu dvou let začnou číňani zaplavovat indický trh povědomými náklaďáky zn. "Tantra" a sousední Pákistán s nápadně podobnými vozy "Tatar". ;-\
Těžko predikovat, jestli je to správný krok. Po dobu těch pěti let by se to vyplatit mohlo. Otázkou je, co bude pak. Mě by se více líbila e😜anze třeba na jihoamerický trh, ale Čínu prostě nelze ignorovat.
Já ten obchod beru vcelku pozitivně, společnost, která licenci koupila už Tatry v minulosti licenčně vyráběla, v Číně se vyráběli v licenci už i Tatry 138 a vyváželi se tam už 111cky. Tatra je ideální náklaďák pro Čínu a pokud měli licenci na T815 a nebyl o ně už zájem z důvodu zastaralosti, tak se nejspíš prodávaly spíš náročnějším zákazníkům a kdyby bylo tak jednoduchý okopírovat novější model Terrno (myslím že v Evropě už to pro Tatru žádné terno není), tak už to dávno udělali, protože základ v T815 už měli, ale okopírovat Tatru není jako okopírovat BMW X5, tam stačí jen aby to bylo podobné a jezdilo to z bodu A do bodu B, ale těžký terénní náklaďák si i v Číně kupují zájemci, kterým má sloužit k danému účelu a Čínský zákazník je velmi náročný zákazník, který nebude chtít auto co vypadá jako Tatra, ale auto jezdí jako Tatra a taky musí zajistit servis a to už není žádná sranda ani pro Číňana...
Druha vec je, ze trh ako Cina zhltne tych 10 tisic Tatier ako malinu. Dalsieho pol miliona kusov uz vyrobia "bez licencie". Na tych prvych 10 tisic kusoch sa to vsetko naucia...