Ekonomika
.. ale proti konkurenci je to zázrak.
Konkurence dělá všechno proto, aby k VW šlo co nejvíce lidí. Zvláště vyniká otřesným designem a kvalitou. Lídři jsou v tomto Francouzi, potom Italové. Tam je to kompletně neprodejné. Japonci zaspali s technikou. Amerika se k nám nehodí a je tam pochybná kvalita.
Když to tak vemete, tak se stejně nic jiného než koncern koupit nedá 8-s
VW :yes:
Konkurence dělá všechno proto, aby k VW šlo co nejvíce lidí. Zvláště vyniká otřesným designem a kvalitou. Lídři jsou v tomto Francouzi, potom Italové. Tam je to kompletně neprodejné. Japonci zaspali s technikou. Amerika se k nám nehodí a je tam pochybná kvalita.
Když to tak vemete, tak se stejně nic jiného než koncern koupit nedá 8-s
VW :yes:
Hodne zajimave videni sveta. Jak do te tve skladanky zapadaji prodeje ktere ti sem hodil Gvick?
prodeje v roce 2013
1. Toyota Corolla 1.247.404 ---> zaspala s technikou
2. Ford Focus 1.113.607 ---> pochybna kvalita
3. Hyundai Elantra 951.293
4. VW Golf 783.402
8-s
prodeje v roce 2013
1. Toyota Corolla 1.247.404 ---> zaspala s technikou
2. Ford Focus 1.113.607 ---> pochybna kvalita
3. Hyundai Elantra 951.293
4. VW Golf 783.402
8-s
Mne by zajímalo, proč těm "světovým" prodejům neodpovádají prodeje v Evropě - pořadí?? Kdo mi poradí? Proč zde nevede Toyota či Hjondéé?
Jedonduše, protože zde máme jiné preference. Elantra je sedan, Corolla jezdí hodně taky jako sedan ve světě ( USA, Lat. Amerika, Asie). A navíc tam Hyundai ma jinou image, stejně tak Toyota. To je jako se podívat na světou konzumaci potravim a divit se, proč je na tom rejže líp, než brambory, i když se v evropě jí víc brambor... 😄
Ty o kvalitě moc neplácej bazarovej kovboji...... za blbost se platí a za 20tiletej šrot taky, za to značka nemůže :-!
Mne osobně se líbí vícero interiér golfu než japonské interiéry (např. i Subaru, Mazda), které na mne působí "zastarale"..
To nikomu nevyvracim, ale Maroš si tu vybíjí vztek na francouze na základě své blbosti, když koupil notně olítaného Peugeota (306) z 90. let a diví se, že se mu kazí >😁
Bavíme se o současné realitě... škoda té nepraktické palubky v 308, exteriér je hezký.. I se mi líbí C5...až na odsouvací sedadlo řidiče a víko hrdla nádrže na klíček...
PS. Nikdy jsem s frantíkem nejel, nepočítám R21 před 15ti roky...ale chtěl bych zkusit C5 a nebo 508 jaké jsou na 100km s motořem 120kW nebo 150kW 😄
PS. Nikdy jsem s frantíkem nejel, nepočítám R21 před 15ti roky...ale chtěl bych zkusit C5 a nebo 508 jaké jsou na 100km s motořem 120kW nebo 150kW 😄
Já vím, že vy ostatní se bavíte o dnešku, ale já reagoval na Marošův choromyslný útočný příspěvek vůči Fr. vozům.
Mám zkušenosti s jízdou s Renaulty Laguna I + II, Megane I, Koleos, Citroen C3 I a II generace, Peugeot 206, 406, 307, 407.
Samozřejmě na salonech či jako spolujezdec je ta paleta daleko širší. 😄
Když vemu s ohledem na dobu vzniku a konkurenci té doby, mimo Peugeotů 307 a 407 nemohu říct ani křivé slovo. U těchto vozů mne dost nepřesvědčil interiér, u 307 ani slaboučká 1.4ka (což bohatě dotáhla další gnerace 308 a 50😄. Naopak Renaulti mi přišli jako konkurenceschopné vozy jiné evropské produkce. Noví Renaulti mají dokonce i interiér zpracován na velmi slušné úrovni za použití měkčených plastů ( mimochodem, to už měla i Laguna II ). 508 znám jen staticky, ale to 2.0 HDI, které prodává i Ford tak znám jedno 85kw s 193 tisíc km a 120kw s 90 tisíc km. Oba motory jsou mimo oleje bez zásahů a šlapou jak hodinky 😄
Mám zkušenosti s jízdou s Renaulty Laguna I + II, Megane I, Koleos, Citroen C3 I a II generace, Peugeot 206, 406, 307, 407.
Samozřejmě na salonech či jako spolujezdec je ta paleta daleko širší. 😄
Když vemu s ohledem na dobu vzniku a konkurenci té doby, mimo Peugeotů 307 a 407 nemohu říct ani křivé slovo. U těchto vozů mne dost nepřesvědčil interiér, u 307 ani slaboučká 1.4ka (což bohatě dotáhla další gnerace 308 a 50😄. Naopak Renaulti mi přišli jako konkurenceschopné vozy jiné evropské produkce. Noví Renaulti mají dokonce i interiér zpracován na velmi slušné úrovni za použití měkčených plastů ( mimochodem, to už měla i Laguna II ). 508 znám jen staticky, ale to 2.0 HDI, které prodává i Ford tak znám jedno 85kw s 193 tisíc km a 120kw s 90 tisíc km. Oba motory jsou mimo oleje bez zásahů a šlapou jak hodinky 😄
Nevím, ale v době 407 jsem usedal do passata 1,9 TDI 96kW a to byla pro mne pohádka, zvlášť po přesednutí z felicie 1,9 SDI >😒]
160 po D1, klid a jistota, do té doby jsem to nezažil ...
A když tyto modely porovnám, passat má dost navrch.. 😉
160 po D1, klid a jistota, do té doby jsem to nezažil ...
A když tyto modely porovnám, passat má dost navrch.. 😉
407 je v interiéru dost nepovedená, ale v pozdejších letech ty HDI motory na tom byly velmi dobře a určitě lépe, než 2.0Tdi od VW. Hlavně kultivovaností, ale i tou spolehlivostí ( taky je najdeš v hodně vozech, včetně Jagu či Land Roveru). Já jel bohužel v 1.8i >😁
Měl sem ale v té době Lagunu II 1.9 a ta tu D1 s královskou elegancí zvládala podstatně pohodlněji, než Passat, holt francouzské pohodlí a tichý chod >😁 ( Mluvíš předpokládám o B 5.5, s ním sem taky trochu najezdil, tak vím a se stejným motorem) Laguna ztrácela v zatáčkách, jelikož měla torzku. Chápu, že přechod z Feldy je jak sednout z kostelní lavice na kožené křeslo, ale nezaujatě takový rozdíl tam opravdu nebyl. Teda vůči 407mičce sem skeptik >😁
Měl sem ale v té době Lagunu II 1.9 a ta tu D1 s královskou elegancí zvládala podstatně pohodlněji, než Passat, holt francouzské pohodlí a tichý chod >😁 ( Mluvíš předpokládám o B 5.5, s ním sem taky trochu najezdil, tak vím a se stejným motorem) Laguna ztrácela v zatáčkách, jelikož měla torzku. Chápu, že přechod z Feldy je jak sednout z kostelní lavice na kožené křeslo, ale nezaujatě takový rozdíl tam opravdu nebyl. Teda vůči 407mičce sem skeptik >😁
A byl nějaký test na 100 tis km s Cmaxem a HDI jim v autě docela zrezlo, až se loupalo, ale prý na funkci to nemá vliv..akorát na pohled nic moc.
Mě u Mondea rezne blatník u zadních dveří..... jenže si za to můžu bohužel sám, protože sem to poškoldil při nakládání a sůl s tim udělá svý za ty 3 zimy, auto stojí venku, takže se to vybrousilo a zamázlo barvou..... stejný problém sem měl i u Seatu Cordoby poslední generace... ;-\ Jak to stojí venku, tak pozink nepozink.. jde to do háje když poškodíš karoserii.
mě takhle rezla octavie jedničková, oba přední blatníky dole v podběhu za zástěrkou...a to proto, že se dole držel bordel, který se tam dostal od kol za podběhy a bylo to tam vlhký a pak klasicky pod víčkem nádrže na boku na zadním blatníku.
No jo, ale tak to byla výrobní vada.. já si to odřel sám >😁 Takže mužu bejt naštvanej jen a jen na sebe 😒
no zase tak ne, koukal jsem, že už to i některým těm mondeum z první serie ještě 2007 ty blatníky zevnitř reznou taky, takže by Tě to asi stejně časem potkalo stejně. ono je to hodně e😜onované místo a jde tam pěkně bordel a turbuluje tam.
Aku ofenzivu predviedli Nemci proti Brazilii, takou vervou to predvadzaju na automobilovom poli.
Kym vsak futbal je len nepodstatna hra, vyhra s vyraznym odstupom v priemyselnom odvetvi moze mat neblahe ekonomicke nasledky.
Tento uspech predstavuje zaostavanie konkurencie, kedze europsky trh je znacne nasyteny a jeho rast sa neda ocakavat, iba prerozdelenie si pozicii.
Pri sucasnej kadencii novych modelov celeho koncernu je 10mil. meta na dosah ruky, z toho si mozu ostatne automobilky skutocne len brat priklad.
Kym vsak futbal je len nepodstatna hra, vyhra s vyraznym odstupom v priemyselnom odvetvi moze mat neblahe ekonomicke nasledky.
Tento uspech predstavuje zaostavanie konkurencie, kedze europsky trh je znacne nasyteny a jeho rast sa neda ocakavat, iba prerozdelenie si pozicii.
Pri sucasnej kadencii novych modelov celeho koncernu je 10mil. meta na dosah ruky, z toho si mozu ostatne automobilky skutocne len brat priklad.
není nad ELEKTROMOTOR [odkaz]
s
1) elektřinu vyrábějícíma tlumičema [odkaz]
2) elektřinu vyrábějícím regenerativním bržděním
3) INDUKČNÍM BEZDRÁTOVÝM DOBÍJENÍM [odkaz] [odkaz] [odkaz]
JINÝMI SLOVY VŠECHNO DOBRÝ O ELEKTRICE 😄
PS: a to si představte že Němčouři už si naši dizkuzi přečetli a pokračujou v kupování a obsazování naší země a eurokrocani jim jdou na lopatu :-! [odkaz]
JEDINÝ CO ČEŠI PO SVCÝCH PRADĚDECH JEŠTĚ NEZAPRODALI JE ČESKÁ ENERGETIKA, jinak začněte učit děti německy už v mateřský ...
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
Já dávám přednost Focusu, radši si užiju zatáčky.
P.S. Lídrem je Corolla >😁
Jinak souhlas, že Focus má divný interiér, ale co se zpracování a materiálů týká, tam opravdu nezaostává. Mimochodem minulý týden sem měl tu čest s novým Mondeem/Fusionem naživo a to auto na nový Passat opravdu neztrácí, hlavně v interiéru 😊 Snad nový Focus bude inspirován 😊
Ono se vše na začátku tváři moderně a bez problémů a po pěti letech čteme, co se všechno začalo v provozu podělávat...
A6 se mi také líbí, ale za ty prachy, když se něco pokazí ( také když už lovím v bazarových vodách😊 ) mi ta parádá nestojí, ale jinak parádní auto 😄 Nesázel bych že je tam mín elektriky, Audi je prémie, tam toho bude dost, ale zase hliníková karoserie je k nezaplacení. Jakej motor hledáš? 2.7 či 3.0? Já bych si asi vystačil i s tím 4válcovým 2.0 s manuálem, jenže v tom r.v. o kterém píšeš to byly ty nešťastné poruchové PD 😐 😐
P.s. Pokažená DSG není moc dobrá zkušenost, to kdyby se stalo Renaultu, tak je to tu rozmázlé na pětí stech komentářích a přitom jim dnes už jen občas odejde turbo či vrže interiér 😁
Ovšem koupit A6, která nebude stočená je celkem nemožné, vzhledem k těm firemním flotilám.
Já sem ten obrovský kufr co se mi u A6 líbí našel u Mondea, ale to zaostává tím motorem, není to 6tivál >😁
Heleďte se, víte, jak se pozná auto, které má ergonomicky ideální kufr? takové, které si odveze svá vlastní kola a zrovna do monde já v pohodě dáš křižmo za sebe po dvou. To dokáže jen málo aut a to je A6, superb, octavie a mercedes E combi...
Známí měl 2,7 132kW přední pohon v manuálu, xenon, čidla, látkové černé sedadla. Krása s tím jet. Cestu to netrhá, spotřeba luxusní, místa dostatek pro mé nadměrné tělo 😉 ... Z lítacích rychlíků už jsem vcelku vyrostl, ale není špatné mít 176 kW pod kapotou, kdyby bylo potřeba, takže 2,7 i 3,0 TDI, pokud možno xenon, čidla v zadu a manuál (automat nezavrhuji). No ten známí pak pořídil poslední verzi A4 s 2,7 TDI 140kW z D a odešel mu Multitronik, což je debilní variátor... a ještě zjistil, že auto bylo pod vodou, takže byl namrtvici..
Po jeho zkušenostech s Multitronikem (4x4 mají Tiptronic) a mých s DSG bych byl raději za ten manuál.. Ale při koupi bazarovky počítám s investici...
Kup si 3,0...
A nedělej z toho zase, že se jiným autům rozvody nepotkají, nebo se rozvodové řemeny nepřetrhnou. A víš co platí, jak se k autu řidič chová, tak mu to auto oplácí.....
Vůbec mne nechápeš, nehaním koncern, že by na tom byl hůř než konkurence, ale haním ty lidi, co tvrdí, že je na tm koncern lépe, ale není, je na tom průměrně jako Ford, jako Renault, jako Citroen, jako Peugeot, jako Opel atd.... je to vše stejný 😄
Vím, že Ti to bude připadat jako blbost a není to rozhodně obhajoba koncernu, ale já jsem s žádným autem problém neměl, ať to byly 3 octavie, teď roomster, a před nimi peougeot partner nebo boxer, akorát u 406 byly problémy se zadní nápravou, ale to byla nemoc toho konkrétního modelu, ale jinak problémy nemělo..
Opravdu ho nehaním, jen se snažím dokázat to, že je to uplně jedno, kterou automobilku zvolíš a rozhodne co se ti víc líbí a co líp jede a taky co to stojí, spolehlvost začíná být už relativní u všech >😁 Znám i pár nových BMW s potkaným motorem 😄
např 2,0 130 kW měl nějaké problémy u BMW...
Jojo, že se BMW potkávají motory, mi tuhle když jsem šel se známou na servis potvrdil i sám ten technik v BMW mezi řečí. Hlavně u X5 a 5 je toho prý hodně...
Na druhou stranu, já když jsem se dozvěděl, že roomster má řetěz, tak jsem byl nadšený, protože pořád je to podle mě jistější než řemen, ale to je můj názor. Uvidíme, já jsem na 35 tis. km a motor šlape jak hodinky, tak doufám, že bude i dál.😄
P.S. těch 35 tisíc začíná být kritických, snad se ti to vyhne 😄 Nestane se ti někdy, že motor cuká, respektive při tahu najednou ztratí výkon na vteřinu? To tomu předchází.
Čoveče, to se mi nestává. Ono taky 63 kw v roomsteru, není žádné letadlo, ale výkon se neztrácí, i když někdy mám pocit, že má jakoby menší výkon, když má plnou nádrž, než když je tam třeba třičtvrtě. Ale když tam natankuju V-Power Nitro+ a ne obyčejný Fuel save, tak to jede daleko lépe..
A necuká to, tedy pomine li, když je to studený, tak jak se tůrují otáčky, jak se dávkuje plyn sám, tak mám pocit, že to má paradoxně vyšší výkon, ale na to jsem u benzínů zvyklý, že se studené chvilku sami tůrují, to už dělala i 1,6 MPI octavie, co jsem měl před tím. Jediný, co se mi nelíbí, že ten motor je citlivý hodně na teplotu venku, když je nad 19 stupňů, tak jede o něco lépe a žere méně, než když je 15 stupňů.
Oni teda jako v servisu trvdili, když jsem si to přivezl, že tam podle kodu mám už tu novou rozvodovu sadu. A že teda po té praze jezdím denně a startuju tak 15x za den.
Je logické, že když máš plnou nádrž (60 litrů?) to je jako mít tam dalšího člověka navíc, proto to jede líp.... nejlíp to jezdí jen na rezervu, to je auto lehčí, to se dá pozorovat na slabších motorizacích dost jednoduše ( u HTP to byl obrovský rozdíl 😁).
S tou teplotou je to tak, že ( ted to nazvu laicky, to mne určitě odborníci opraví) máš turbomotora turbo prostě dýchá (nasává vzduch) a když má moc vysokou či moc nízkou teplotu a taky se mění atmosférický tlak ( v závislosti na tom má vzduch jinou hustotu žejo, to známe z fyziky >😁 ), tak se turbo hůře/lépe dýchá 😄 Určitě to tady někdo vysvětlí lépe, tohle je hodně polopatické 😄
Já myslel cukání v zátahu motoru, tak to asi nemáš, to je OK 😄 Já to občas zažil i na HTP 😄
Ohledně OIII máš pravdu, 16tky vypadají zapadle, ale to má hodně nových aut, koneckonců, i to Mondeo 😄
Ale to mi věř, že u toho roomstera se divím spoustě dalším věcem. ono abys tomu rozuměl. Já jsem dříve jezdil prakticky hlavně jen octavii I, pomineli nějaké krátké vzdálenosti ve služebních a žádné auto nebylo novější než 2002, takže právě proto mě spousta věcí překvapuje.
Třeba to s tou teplotou. Měli jsme octavii I TDI 66 kw, té bylo úplně jedno, jestli je venku -20 nebo +35 a jestli jedeš v pěti nebo sám nebo jestli je nádrž plná po víčko, ta jela pořád stejně dobře, to byl neskutečný motor. Pak jsem měl dlouho svojí 1,6 74 kw, tam to bylo také jedno, jela pořád stejně a ty jsme měli 15 let. No a když jsem si koupil roomster, tak jsem si na spoustu věcí musel zvyknout😄 a na některé si zvykám dodnes.
Pak tam proběhli nějaké ty peugeoty, ale ty jsem snad ani pořádně neřídil, nebo si to už moc nepamatuju, jen vím, že to byly dobrá auta, protože se na nich nic nekazilo.
Vidíš třeba to s tím turbem teoreticky znám, ale pořád mám tendenci to jízdně porovnávat s octavii TDI, která se chovala úplně jinak a to turbo se chovalo pořád stejně, ať to bylo v autě jakkoliv.
Nemám s tím motorem najeto tolik co ty, ale jel sem v 66kw 77kw PD a 96kw verzích. Všechny byly podobné tím wow efektem, ale ta 96kw verze letěla solidně (Passat B5.5) už na svou dobu. Měl sem možnost se projet tenkrát v konkurenčním Mondeu MK III s 96kw 2.0 Tdci a to mi přišlo ještě krapet lepší, respektive ten motor nedělal takové divadlo, ale jel jak blázen, teda spíš celé auto bylo takové agilnější 😄 Dneska už je to víc udušené.
Chápu, že je to pro tebe nové, taky se vždy divím ještě rok nebo dva co auto umí, nebo dělá, někdy to ani nejsou pozitivní objevy, ale i tak 😁😁 Doufám, že ti to TSI vydrží, jinak mimo kabelů co chutnaj kunám se snad nemusíš moc bát.
PS dnešní tlak na emise přináší do motoru rekuperace, sondy, DPF a další hovadiny, které provoz značně prodražují a myslím, že čím menší objem a počet válců, tím ten motor méně vydrží a dříve se něco pose..
Jinak co Latitude, viděl jsem r.v. 2011 v 6tiválci za 300...ale nenašel jsem někoho se zkušenostmi, jelikoš Laguna je kapitola sama o sobě...
To víš, že ano, já sám nechápu ten přehnaný downsizing. Ono tříválec s obsahem 1,0 a výkonem 92 kw je celkem jistota, že více jak 200 tis. km nedá.....
[odkaz]
Obecně lze říct, že G7 s multilinkem jezdí +- ("podvozkově") stejně, jako Fo3.
Viz prodeje v roce 2013
1. Toyota Corolla 1.247.404
2. Ford Focus 1.113.607
3. Hyundai Elantra 951.293
4. VW Golf 783.402
5. Chevrolet Cruze 764.343
6. Nissan Versa/Tiida/Sunny/Almera/Venucia D50/R50 737.771
7. Honda Civic/Ciimo Si Ming 691.875
8. VW Jetta/Bora 647.084