Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW poprvé v historii prodal přes tři miliony aut v prvním pololetí roku

Wolfsburské značce se dařilo především díky modelu Golf. Ten je v Evropě vůbec nejprodávanějším autem.
Zpět na článek
10. 7. 2014 13:15
10. 7. 2014 14:45
10. 7. 2014 15:12
10. 7. 2014 15:19
10. 7. 2014 15:22
10. 7. 2014 15:27
10. 7. 2014 15:35
10. 7. 2014 18:03
10. 7. 2014 18:09
10. 7. 2014 18:13
10. 7. 2014 18:58
10. 7. 2014 19:48
10. 7. 2014 19:59
10. 7. 2014 19:59
10. 7. 2014 19:58
10. 7. 2014 20:06
10. 7. 2014 20:14
10. 7. 2014 20:16
10. 7. 2014 20:21
10. 7. 2014 20:25
10. 7. 2014 21:53
10. 7. 2014 20:14
10. 7. 2014 21:56
11. 7. 2014 06:17
10. 7. 2014 19:59
10. 7. 2014 20:01
10. 7. 2014 20:08
10. 7. 2014 20:03
10. 7. 2014 20:11
10. 7. 2014 20:19
10. 7. 2014 20:23
10. 7. 2014 20:31
10. 7. 2014 20:34
10. 7. 2014 20:31
10. 7. 2014 22:00
10. 7. 2014 22:16
10. 7. 2014 23:01
10. 7. 2014 23:23
11. 7. 2014 07:29
11. 7. 2014 19:55
10. 7. 2014 20:21
10. 7. 2014 20:33
10. 7. 2014 20:37
10. 7. 2014 22:11
10. 7. 2014 22:02
10. 7. 2014 16:16
10. 7. 2014 18:38
11. 7. 2014 07:20
10. 7. 2014 15:02
10. 7. 2014 15:14
10. 7. 2014 15:32
10. 7. 2014 16:33
10. 7. 2014 18:04
10. 7. 2014 19:48
11. 7. 2014 07:22
10. 7. 2014 16:50
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 13:15
Fandím
Je to čistě můj názor, fandím VW hlavně v ostatních trzích mimo Evropu (v Evropě to šlape slušně), kde si myslím, že Golf je nad úroveň Focus i Auris...takže doufám, že se mu časem podaří zebrat celosvětové prvenství Focusu... ;-)
Rozbalit vlákno
58
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 14:45
Re: Fandím
Focus líp jezdí ;-)
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 15:12
Re: Fandím
No a to je asi jediné plus oproti golfu ;-)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 15:19
Re: Fandím
To je docela markantní plus ;-)
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 15:22
Re: Fandím
Není, raději upřednostním jiné vlastnosti, než to, co využiji max jednou týdně... ;-)
Avatar - fOE
10. 7. 2014 15:27
Re: Fandím
U auta clovek vyuzije to ze lip jezdi max jednou tydne? :-O
11. 7. 2014 09:46
Re: Fandím
jj
není nad ELEKTROMOTOR [odkaz]
s
1) elektřinu vyrábějícíma tlumičema [odkaz]
2) elektřinu vyrábějícím regenerativním bržděním
3) INDUKČNÍM BEZDRÁTOVÝM DOBÍJENÍM [odkaz] [odkaz] [odkaz]

JINÝMI SLOVY VŠECHNO DOBRÝ O ELEKTRICE :-)

PS: a to si představte že Němčouři už si naši dizkuzi přečetli a pokračujou v kupování a obsazování naší země a eurokrocani jim jdou na lopatu :-! [odkaz]

JEDINÝ CO ČEŠI PO SVCÝCH PRADĚDECH JEŠTĚ NEZAPRODALI JE ČESKÁ ENERGETIKA, jinak začněte učit děti německy už v mateřský ...

>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
10. 7. 2014 15:28
Re: Fandím
a co s nim planujes teda delat po zbytek dni v tydnu nez jezdit? olizovat, hladit nebo snad nad nim budes masturbovat?
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 15:35
Re: Fandím
No.. mohli bychom polemizovat o spolehlivosti některých TSI, ale raději až k tomu bude lepší příležitost.... :-)

Já dávám přednost Focusu, radši si užiju zatáčky.

P.S. Lídrem je Corolla >:D
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 18:03
Re: Fandím
To zas můžeme polemizovat o spolehlivosti HDI ve Fordu..
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 18:09
Re: Fandím
To určitě, ale o něm taky nikdo nikdy netvrdil, že by byl vzor spolehlivosti i když patří k tomu lepšímu na trhu ;-)
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 18:13
Re: Fandím
V dnešní době úspor se toho sere hodně, ale myslím takové dnes vychytanější 2,0 TSI či zatím neodzkoušená nová TDI s dobrým interiérem a palubkou golfu tvoří fajn celek..což mi u Focusu chybí....Slyšel jsem ten novej tříválec a nemá daleko k bývalým HTP: zvuk, co rve uši motoristovi..
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 18:58
Re: Fandím
Ano, napsal si to velmi rozumě, sere se toho hodně a já už jsem tak trochu přednastartovaný vůči teoretikům, kteří mi neustále dokola tvrdí, že koncernové vozy se nekazí a jsou nejkvalitnější atd. ( přitom nikdy nebyli v autosalonu posledních 10 let a to ani u koncernu, aby srovnali šetření na Rapidu a OIII atd..), dokonce i když sem uvedl jedno rozbité TSI z vlastních řad, tak mi blyo tvrzeno že jsem zaujatý a že je to jen jeden kus... já si už delší dobu dělám evidenci po známých (hlavně rodina a mé okolí co tyto auta jezdí - jezdila), servismanech a realita opravdu neni růžová :-) Ale to si nechám až pro někoho, kdo mě fakt vytočí... >:D

Jinak souhlas, že Focus má divný interiér, ale co se zpracování a materiálů týká, tam opravdu nezaostává. Mimochodem minulý týden sem měl tu čest s novým Mondeem/Fusionem naživo a to auto na nový Passat opravdu neztrácí, hlavně v interiéru :) Snad nový Focus bude inspirován :)
10. 7. 2014 19:48
Re: Fandím
To tak nemůžeš brát. Moderní motory se sypou každému. Kamarád má současného focuse 1,0 ecoboost a za dva roky byl kvůli závadám na motoru asi 4x v servisu a při poslední návštěve tedy ford sáhnul k výměně rozvodů....takže ono je všude chleba o dvou kůrkách. Dneska už žádná atumobilka neudělá auto, které vydrží 500 tis km....
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 19:59
Re: Fandím
Já ale nikde nepíšu, že Ford nadměrnou spolehlivostí vyčnívá z řady :-) To vůbec, jde o to, že někdo tvrdí toto o VW a to není pravda :-) Zastávám stejný názor, který si napsal i ty, dnes už se síly vyrovnaly, frantíci se zlepšili, koncern začal šetřit, takže ve výsledku je to úplně jedno, co koupíš... kazí se vše.
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 19:59
Re: Fandím
Po zkušenostech se čtyřválci posledních let hledám 6tiválec...
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 19:58
Re: Fandím
Jó, kolegovi chrastilo 1,2 TSI v OII )) a ze servisu ho vyhazovali, ten byl nazloben slušně řečeno. Já jsem realista. Jezdím jen s koncernem, zatím "klepám" jen vady z provozu a opotřebení (krom zdechlé DSG z Pasatu r.v. 2007). Teď číhám na A6 rok 2007 a víc (né nový model), jelikož u všech modelů se s přibívajícími lety ve výrobě vychytávají chyby a problémy, zároveň tento model není ještě tak přeelktrizovaný a přesenzorovaný jak nové modely. A k 6ti válcům nabící ještě na výběr kvedlačku ;-)
Ono se vše na začátku tváři moderně a bez problémů a po pěti letech čteme, co se všechno začalo v provozu podělávat...
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 20:06
Re: Fandím
Nemluvím jen o TSI, ale na to a to i v 1.8 ( o které se tu na foru tvrdí, že je ok) sem toho taky pochytil dostatek >:D

A6 se mi také líbí, ale za ty prachy, když se něco pokazí ( také když už lovím v bazarových vodách:) ) mi ta parádá nestojí, ale jinak parádní auto :-) Nesázel bych že je tam mín elektriky, Audi je prémie, tam toho bude dost, ale zase hliníková karoserie je k nezaplacení. Jakej motor hledáš? 2.7 či 3.0? Já bych si asi vystačil i s tím 4válcovým 2.0 s manuálem, jenže v tom r.v. o kterém píšeš to byly ty nešťastné poruchové PD :-| :-|

P.s. Pokažená DSG není moc dobrá zkušenost, to kdyby se stalo Renaultu, tak je to tu rozmázlé na pětí stech komentářích a přitom jim dnes už jen občas odejde turbo či vrže interiér :D
10. 7. 2014 20:14
Re: Fandím
ty A6 jsou dobré, ale akorát u těch 2,7 byl nějak moc choulostivý dvouhmoťák a u 3,0 častěji odchází uložení tlumičů, páč je to podle mě na tu nápravu nějaký moc těžký....ale jinak jsou to pekelné držáky...

Ovšem koupit A6, která nebude stočená je celkem nemožné, vzhledem k těm firemním flotilám.
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 20:16
Re: Fandím
Kámoš vytáhne km z STK a i přímo z Audi, takže si to u něho ověřuji podle VIN..
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 20:21
Re: Fandím
Hele, tak to mi prosím pak dej vědět jak si pořídl, třeba se taky odhodlám potom >:D
Já sem ten obrovský kufr co se mi u A6 líbí našel u Mondea, ale to zaostává tím motorem, není to 6tivál >:D
10. 7. 2014 20:25
Re: Fandím
Ale to mondeo co ty máš, je fakt suprový, tam je kufr jako prase, je fakt, že u té A6 je podobný.

Heleďte se, víte, jak se pozná auto, které má ergonomicky ideální kufr? takové, které si odveze svá vlastní kola a zrovna do monde já v pohodě dáš křižmo za sebe po dvou. To dokáže jen málo aut a to je A6, superb, octavie a mercedes E combi...
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 21:53
Re: Fandím
Oktávie? Trojková? Dvojková s tim měla problém teda ( v kombiku ) tam sme snad jedno narvali na sedačku (kola s diskem, ne jen gumy :-) ) Suprový není dnes žádný auto, já měl asi zatim štěstí na kus, ale nevylučuju, že se nemůže po*** :-)
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 20:14
Re: Fandím
No 2,0TDI byly v Audi stejné jako v pasatu, takže problém nejen s 16V, ale i 8V, jelikož měli na rozdíl třeba od O2 vyvažováky se špatně řešeným mazáním. Nehledě na praskání hlav kolem 250tis km.. navíc na A6 bych řekl nedůstojná dynamika a nedůstojné chrochtání (zvenku slyšitelné)..
Známí měl 2,7 132kW přední pohon v manuálu, xenon, čidla, látkové černé sedadla. Krása s tím jet. Cestu to netrhá, spotřeba luxusní, místa dostatek pro mé nadměrné tělo ;-) ... Z lítacích rychlíků už jsem vcelku vyrostl, ale není špatné mít 176 kW pod kapotou, kdyby bylo potřeba, takže 2,7 i 3,0 TDI, pokud možno xenon, čidla v zadu a manuál (automat nezavrhuji). No ten známí pak pořídil poslední verzi A4 s 2,7 TDI 140kW z D a odešel mu Multitronik, což je debilní variátor... a ještě zjistil, že auto bylo pod vodou, takže byl namrtvici..
Po jeho zkušenostech s Multitronikem (4x4 mají Tiptronic) a mých s DSG bych byl raději za ten manuál.. Ale při koupi bazarovky počítám s investici...
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 21:56
Re: Fandím
Manuál chápu, já teda slýchám odevšaď, že když jednou zkusíš automat ( asi myslej mít, jel sem s pár automatama, včetně DSG), tak už nikdy nechceš jinak, ale já odolávám, jelikož nekupuji auta jako funglovky, tak se toho bojim, jelikož ta repase je dost drahá ( už sem slyšel i takový fámy že to stojí uplně stejně.. hahaha :D). Já na tu 2.7 koukal v A4ce (2007 právě r.v.), ale to auto mi přišlo cely strašně obyčejny, nemělo žádný paket, uvnitř šedé, zvenku šedé (stříbrné teda)... byl to takovej hezčí Golf a extra prostor taky ne. Dnešní A4 je zajímavější
11. 7. 2014 06:17
Re: Fandím
2,7TDI je o tolik horší než 3,0TDI, že bych do něj nešel. S manuálem taky ne. Jezdil jsem kdysi předváděčkou a pak nějakým náhradním vozem. Nízkej výkon na tak těžký auto, dole téměř nic. Spotřeba mezi 8-9, při trochu těžší noze není problém za 10...
Kup si 3,0...
10. 7. 2014 19:59
Re: Fandím
Já Ti něco řeknu s těma evidencema....kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde.....ty máš kolem sebe TSI, které se sypou všechny. Já dělám s gumama a než jsem auto koupil, tak jsem spousty těch lidí, které přezouvám ptal, jak jsou s auty spokojení. Vzhledem k tomu, že to jsou většinou firemní auta, tak řidiči nikdy nenechají na těch autech nit suchou a TSi s potkanýma rozvodama jsem tam měl 2....a to mi těch fabií a octavií projde rukama každou sezonu tak kolem 80....

A nedělej z toho zase, že se jiným autům rozvody nepotkají, nebo se rozvodové řemeny nepřetrhnou. A víš co platí, jak se k autu řidič chová, tak mu to auto oplácí.....
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 20:01
Re: Fandím
jj, já měnín např. olej po 15tis na 2,0 TDI PD..jistota
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 20:08
Re: Fandím
Já 15-20 tis na TDCI 2.0 :-)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 20:03
Re: Fandím
TSI osobně máme jedno, jde hlavně naftové motory a i jiné než motorvé chyby.. elektrika, lambda sondy, katalyzátory, převodovky, prasklé bloky motorů... je toho dost :-)

Vůbec mne nechápeš, nehaním koncern, že by na tom byl hůř než konkurence, ale haním ty lidi, co tvrdí, že je na tm koncern lépe, ale není, je na tom průměrně jako Ford, jako Renault, jako Citroen, jako Peugeot, jako Opel atd.... je to vše stejný :-)
10. 7. 2014 20:11
Re: Fandím
Ale já Tě chápu, vždyť já Ti to nevyvracím. Já toho vidím při své práci dost, ale za ty roky jsem si hlavně udělal obrázek o tom, že spousta věcí na autech se séře kvůli chování majitelů....kolik lidí myslíš, že ví, že když je motor studený, že by se k němu neměl chovat jak na okruhu, kolik lidí myslíš, že ví, že má vychlazovat turbo. Kolik lidí myslíš, že jim dojde, že je dobré na obrubník najíždět pomalu a ve větším úhlu a ne v malém. Víš kolik já toho zažiju při své práci. Korunu tomu dala paní min. týden, která se mě ptala, proč je u otáčkoměru u vysokých otáček ten červený proužek, že ji sestra řekla, že to je to ideální místo pro řazení mezi rychlostmi, divíš se pak spáleným pístům, propáleným ventilům nebo prasklým blokům motorů....všechno je to o lidech, na prvním místě těch, kteří ta auta staví a na druhém těch, kteří s nimi jezdí.

Vím, že Ti to bude připadat jako blbost a není to rozhodně obhajoba koncernu, ale já jsem s žádným autem problém neměl, ať to byly 3 octavie, teď roomster, a před nimi peougeot partner nebo boxer, akorát u 406 byly problémy se zadní nápravou, ale to byla nemoc toho konkrétního modelu, ale jinak problémy nemělo..
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 20:19
Re: Fandím
No vidiš, já mám Forda a bez problému, měl sem Lagunu a mimo turba ( dnes sem téměř přesvědčen, že auto bylo stočené) taky nic moc problém mimo spotřebek. Je to o tom jak se k tomu chováš, přesně tak. Já nemůžu říct, že bych si nekoupil koncern (VW jettu máme v garáži, bohužel v 35 tisícíh odešla lambda a blbne katalyzátor + zasekava se přední brzda, ale to už je snad ok) , ale asi TSI, především to starší ( EA111 tuším?) bych opravdu radši nechtěl.

Opravdu ho nehaním, jen se snažím dokázat to, že je to uplně jedno, kterou automobilku zvolíš a rozhodne co se ti víc líbí a co líp jede a taky co to stojí, spolehlvost začíná být už relativní u všech >:D Znám i pár nových BMW s potkaným motorem :-)
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 20:23
Re: Fandím
:yes:
např 2,0 130 kW měl nějaké problémy u BMW...
10. 7. 2014 20:31
Re: Fandím
a pak ta 1,6, co má BMW společnou s peugeotem, má asi 88 kw je prý zlobivá....
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 20:34
Re: Fandím
Pak si vyber...řekl bych že atmosféra s 6ti válci a deseti kabely v celém autě byl spolehlivý motor vč. elektroniky... :-)
10. 7. 2014 20:31
Re: Fandím
fordy jsou super auta, já jich obouvám mraky a musím říct, že jsem jim vyloženě přišel na chuť, nic jsem proti nim dříve neměl, ale pominu li současný focus, kde mám výhrady k podle mě poddimenzované nápravě vpředu (vždyť je tam zase o něco tenčí poloosa, než na tom minulém), tak jsou to super auta. Já když přezouvám auta, tak hned po první zimě poznám, jak je ten podvozek kvalitně udělaný, tak je názorně vidět, jak výrobci šetří a ty výplně podběhů dělají čím dál menší..někde ani nejsou.:-)

Jojo, že se BMW potkávají motory, mi tuhle když jsem šel se známou na servis potvrdil i sám ten technik v BMW mezi řečí. Hlavně u X5 a 5 je toho prý hodně...

Na druhou stranu, já když jsem se dozvěděl, že roomster má řetěz, tak jsem byl nadšený, protože pořád je to podle mě jistější než řemen, ale to je můj názor. Uvidíme, já jsem na 35 tis. km a motor šlape jak hodinky, tak doufám, že bude i dál.:-)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 22:00
Re: Fandím
Fordy sou super jízdou, v mainsteramu to Ford prostě umí, jinak materiály a zpracování není nad koncernem, ale ani pod nim... Jen spolehlivost je stejně relativní. Já sem teď potkal nové Mondeo jak sem psal výše v D a přijemě mě překvapilo, když bych neveděl, že se v USA prodává už delší dobu, je to jistě majestátný nástupce, viděl sem tedy jen sedan, ale v obyčejné výbavě na 16tkách nevypadal jako chudý příbuzný, což se třeba o obyčejně vybaveném Passatu říct nedá a to nemluvim o Oktávce. Ale to už je jen otázka volby výbavy :-)

P.S. těch 35 tisíc začíná být kritických, snad se ti to vyhne :-) Nestane se ti někdy, že motor cuká, respektive při tahu najednou ztratí výkon na vteřinu? To tomu předchází.
10. 7. 2014 22:16
Re: Fandím
oni to u té trojkové octavie podělali s těma zálisama kol u zadní nápravy, u golfu jakbysmet, ty kola jsou hrozně utopený, u octavie to ještě jde, ale u Golfa je to ze zadu jak rozšlápnutý angličák. Já jsem teď dával pánovi taky 16" kola neorigo na OIII a schválně jsem mu tam dal ET37 a to auto vypadalo daleko lépe i na 16", vypadalo sportovněji a dravěji. Já to nechápu, proč to tam tak utopili. Když jsem měl OIII půjčenou, měl jsem ji na 17" kolech a když jsem vedle toho auta stál, tak jsem si myslel, že to jsou 15ky.

Čoveče, to se mi nestává. Ono taky 63 kw v roomsteru, není žádné letadlo, ale výkon se neztrácí, i když někdy mám pocit, že má jakoby menší výkon, když má plnou nádrž, než když je tam třeba třičtvrtě. Ale když tam natankuju V-Power Nitro+ a ne obyčejný Fuel save, tak to jede daleko lépe..
A necuká to, tedy pomine li, když je to studený, tak jak se tůrují otáčky, jak se dávkuje plyn sám, tak mám pocit, že to má paradoxně vyšší výkon, ale na to jsem u benzínů zvyklý, že se studené chvilku sami tůrují, to už dělala i 1,6 MPI octavie, co jsem měl před tím. Jediný, co se mi nelíbí, že ten motor je citlivý hodně na teplotu venku, když je nad 19 stupňů, tak jede o něco lépe a žere méně, než když je 15 stupňů.

Oni teda jako v servisu trvdili, když jsem si to přivezl, že tam podle kodu mám už tu novou rozvodovu sadu. A že teda po té praze jezdím denně a startuju tak 15x za den.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 23:01
Re: Fandím
Trochu mne udivují věci, kterým se divíš, které znám i já jako amatér ale nic se neděje :-) .

Je logické, že když máš plnou nádrž (60 litrů?) to je jako mít tam dalšího člověka navíc, proto to jede líp.... nejlíp to jezdí jen na rezervu, to je auto lehčí, to se dá pozorovat na slabších motorizacích dost jednoduše ( u HTP to byl obrovský rozdíl :D).

S tou teplotou je to tak, že ( ted to nazvu laicky, to mne určitě odborníci opraví) máš turbomotora turbo prostě dýchá (nasává vzduch) a když má moc vysokou či moc nízkou teplotu a taky se mění atmosférický tlak ( v závislosti na tom má vzduch jinou hustotu žejo, to známe z fyziky >:D ), tak se turbo hůře/lépe dýchá :-) Určitě to tady někdo vysvětlí lépe, tohle je hodně polopatické :-)

Já myslel cukání v zátahu motoru, tak to asi nemáš, to je OK :-) Já to občas zažil i na HTP :-)

Ohledně OIII máš pravdu, 16tky vypadají zapadle, ale to má hodně nových aut, koneckonců, i to Mondeo :-)
10. 7. 2014 23:23
Re: Fandím
To víš, já rozumím u aut jen kolům a mechanickým věcem na nápravách, do ostatních věcí se nějak zásadně nepouštím:-) motor je pro mě celkem neznámá.

Ale to mi věř, že u toho roomstera se divím spoustě dalším věcem. ono abys tomu rozuměl. Já jsem dříve jezdil prakticky hlavně jen octavii I, pomineli nějaké krátké vzdálenosti ve služebních a žádné auto nebylo novější než 2002, takže právě proto mě spousta věcí překvapuje.

Třeba to s tou teplotou. Měli jsme octavii I TDI 66 kw, té bylo úplně jedno, jestli je venku -20 nebo +35 a jestli jedeš v pěti nebo sám nebo jestli je nádrž plná po víčko, ta jela pořád stejně dobře, to byl neskutečný motor. Pak jsem měl dlouho svojí 1,6 74 kw, tam to bylo také jedno, jela pořád stejně a ty jsme měli 15 let. No a když jsem si koupil roomster, tak jsem si na spoustu věcí musel zvyknout:-) a na některé si zvykám dodnes.
Pak tam proběhli nějaké ty peugeoty, ale ty jsem snad ani pořádně neřídil, nebo si to už moc nepamatuju, jen vím, že to byly dobrá auta, protože se na nich nic nekazilo.

Vidíš třeba to s tím turbem teoreticky znám, ale pořád mám tendenci to jízdně porovnávat s octavii TDI, která se chovala úplně jinak a to turbo se chovalo pořád stejně, ať to bylo v autě jakkoliv.
Avatar - Ozzman
11. 7. 2014 07:29
Re: Fandím
Nechce se mi věřit, že bys nepoznal žádný rozdíl na TDI, fyzika je fyzika, ať už naložené auto, nebo jiná teplota. Tenhle motor má tu výhodu, že dělá krásný wow efekt, zatáhne do sedačky, řve u toho jak o život, takže si myslíš jak strašně jedeš, přitom třeba ta o 10kw silnější jednašestka nezrychluje ani o trochu pomaleji, jen to neumí tak prodat :-)

Nemám s tím motorem najeto tolik co ty, ale jel sem v 66kw 77kw PD a 96kw verzích. Všechny byly podobné tím wow efektem, ale ta 96kw verze letěla solidně (Passat B5.5) už na svou dobu. Měl sem možnost se projet tenkrát v konkurenčním Mondeu MK III s 96kw 2.0 Tdci a to mi přišlo ještě krapet lepší, respektive ten motor nedělal takové divadlo, ale jel jak blázen, teda spíš celé auto bylo takové agilnější :-) Dneska už je to víc udušené.

Chápu, že je to pro tebe nové, taky se vždy divím ještě rok nebo dva co auto umí, nebo dělá, někdy to ani nejsou pozitivní objevy, ale i tak :D:D Doufám, že ti to TSI vydrží, jinak mimo kabelů co chutnaj kunám se snad nemusíš moc bát.
11. 7. 2014 19:55
Re: Fandím
Taky doufám. Myslím, že kabely to přežijí, protože já už mám ten nový kryt přes ty kabely, takže k něm se nedostanu ani já natož kuna, ale vím, že u těch prvních TSI s tím starým krytem....vlastně nekrytem, on tam žádný nebyl, tak ty kabely žrali strašně...:-)
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 20:21
Re: Fandím
I když se mne líbí na prvním místě A6, mezi střední bych bral Passata, na ostatních jsem si vždy něco našel....
PS dnešní tlak na emise přináší do motoru rekuperace, sondy, DPF a další hovadiny, které provoz značně prodražují a myslím, že čím menší objem a počet válců, tím ten motor méně vydrží a dříve se něco pose..
Jinak co Latitude, viděl jsem r.v. 2011 v 6tiválci za 300...ale nenašel jsem někoho se zkušenostmi, jelikoš Laguna je kapitola sama o sobě...
10. 7. 2014 20:33
Re: Fandím
přitom ten blbej filtr pevných částic sice sníží emise, ale škodlivější na zdraví je více, jak auto bez něj....

To víš, že ano, já sám nechápu ten přehnaný downsizing. Ono tříválec s obsahem 1,0 a výkonem 92 kw je celkem jistota, že více jak 200 tis. km nedá.....
10. 7. 2014 20:37
Re: Fandím
toho latituda vůbec neznám čoveče. na silnici jsem potkal snad jednoho....
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 22:11
Re: Fandím
Já si ho prohlížel jednou na saloně a to auto je vevnitř hodně dobré za ty prachy. Pěkné materiály, hezky se mi tam sedělo, vybavené. Není to vyloženě krasavec, ale za tu cenu je to zajímavé, škoda, že sedan nepreferuju :-)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 22:02
Re: Fandím
No vidíš, Laguna je kapitola sama o sobě... o které mluvíš?:) O dvojkové že? Podívej jak je na tom trojka, nedávno sem někdo dával nějaké srovnání z Německa a Laguna III měla víc bodů než Passat i Mondeo dohromady, stejně tak velmi dobrý test na 100 tis Km v autobildu... a to je ono, takhle to funguje, pověst Renault předchází, je to škoda :-( ...
10. 7. 2014 16:16
Re: Fandím
Jezdíval. V poslední generaci je to přesně naopak. Myslím, že US testy nemají důvod nadržovat Golfu.
[odkaz]
10. 7. 2014 18:38
Re: Fandím
Ve vsech doposud probehlych testech jizdni dynamiky Golf Focuse celkem presvedcive porazil.
Avatar - white label
11. 7. 2014 01:00
Re: Fandím
To je mimořádně průkazné a podrobně podané tvrzení. >:D
Obecně lze říct, že G7 s multilinkem jezdí +- ("podvozkově") stejně, jako Fo3.
Avatar - Ozzman
11. 7. 2014 07:20
Re: Fandím
No právě, jen s multilinkem, ale co ti Golfíci bez něj :-) Však to tvrzení nemělo mít větší hloubku, neboj >:-[]
10. 7. 2014 15:02
Re: Fandím
Focusu není co sebrat, protože celosvětové prvenství v nižší střední patří Corolle.
Viz prodeje v roce 2013
1. Toyota Corolla 1.247.404
2. Ford Focus 1.113.607
3. Hyundai Elantra 951.293
4. VW Golf 783.402
5. Chevrolet Cruze 764.343
6. Nissan Versa/Tiida/Sunny/Almera/Venucia D50/R50 737.771
7. Honda Civic/Ciimo Si Ming 691.875
8. VW Jetta/Bora 647.084
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 15:14
Re: Fandím
Když srovnám žebříček, pokud vw na ostatních trzích na to šlápne, tak golf nebude mít problém se tlačit nahoru.
10. 7. 2014 15:32
Re: Fandím
Golf má karoserii HB a ta je prodejná jenom v Evropě, všude jinde frčí sedany a HB se prodávají zcela okrajově, takže když na to VW šlápne mimo Evropu, tak porostou především prodeje Jetty a ta může klidně porazit třeba právě Golf, protože se prodává na obou amerických kontinentech i v Asii, ale Golf je asi momentálně na svém maximu, protože v Evropě má velký náskok, který jinde zopakovat prostě z principu nemůže.
10. 7. 2014 16:33
Re: Fandím
Problém je v tom, že se sedan nejmenuje Golf.
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 18:04
Re: Fandím
Problém je v tom, kdy se ke golfu připočítává Jetta jako k Aurisu Corolla..
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 19:48
Re: Fandím
Jenže Jetta/Bora vlastně ani není Golf sedan, to je ten problém :-) Jsou si dost podobné, ale některé díly mají odlišné, stejně tak i velikostí a rozvorem, podobně jako i interiéry nebyly úplně totožné, i když dost podobné. Hlavně u Bory (vs Golf 4) byl rozdíl vzhledu exteriéru markantní, stejně tak jako u Jetty 6 vs Golf 6. Astra i Focus jsou opravdu sedany, které vychází z hatchbacků :-)
Avatar - white label
11. 7. 2014 00:54
Re: Fandím
To se mu podařit nemůže, protože Golf (na rozdíl od Focusu) není ve verzi sedan, která je na většině míst naší planety velmi oblíbená. Pokud ovšem sečteš celosvětové prodeje Golfu a Jetty bude to celosvětové prvenství už dnes.
Avatar - Ozzman
11. 7. 2014 07:22
Re: Fandím
Ale to nejsou stejná auta >:D Hrdí majitelé Jetty to neradi slyší, protože přeci nemají jen Golfa, ale mají větší auto (vysvětlil jsem to výše :))!! >:-[] A dnes mi to nevyvracej, jel sm s ní do práce dnes, takže se za ní budu bít! >:D
Avatar - maros
10. 7. 2014 15:12
VW není dokonalé
.. ale proti konkurenci je to zázrak.

Konkurence dělá všechno proto, aby k VW šlo co nejvíce lidí. Zvláště vyniká otřesným designem a kvalitou. Lídři jsou v tomto Francouzi, potom Italové. Tam je to kompletně neprodejné. Japonci zaspali s technikou. Amerika se k nám nehodí a je tam pochybná kvalita.

Když to tak vemete, tak se stejně nic jiného než koncern koupit nedá 8-s

VW :yes:
Rozbalit vlákno
21
Avatar - fOE
10. 7. 2014 15:31
Re: VW není dokonalé
Hodne zajimave videni sveta. Jak do te tve skladanky zapadaji prodeje ktere ti sem hodil Gvick?

prodeje v roce 2013
1. Toyota Corolla 1.247.404 ---> zaspala s technikou
2. Ford Focus 1.113.607 ---> pochybna kvalita
3. Hyundai Elantra 951.293
4. VW Golf 783.402

8-s
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 18:10
Re: VW není dokonalé
Mne by zajímalo, proč těm "světovým" prodejům neodpovádají prodeje v Evropě - pořadí?? Kdo mi poradí? Proč zde nevede Toyota či Hjondéé?
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 22:09
Re: VW není dokonalé
Jedonduše, protože zde máme jiné preference. Elantra je sedan, Corolla jezdí hodně taky jako sedan ve světě ( USA, Lat. Amerika, Asie). A navíc tam Hyundai ma jinou image, stejně tak Toyota. To je jako se podívat na světou konzumaci potravim a divit se, proč je na tom rejže líp, než brambory, i když se v evropě jí víc brambor... :-)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 15:37
Re: VW není dokonalé
Ty o kvalitě moc neplácej bazarovej kovboji...... za blbost se platí a za 20tiletej šrot taky, za to značka nemůže :-!
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 18:06
Re: VW není dokonalé
Mne osobně se líbí vícero interiér golfu než japonské interiéry (např. i Subaru, Mazda), které na mne působí "zastarale"..
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 18:11
Re: VW není dokonalé
To nikomu nevyvracim, ale Maroš si tu vybíjí vztek na francouze na základě své blbosti, když koupil notně olítaného Peugeota (306) z 90. let a diví se, že se mu kazí >:D
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 18:18
Re: VW není dokonalé
Bavíme se o současné realitě... škoda té nepraktické palubky v 308, exteriér je hezký.. I se mi líbí C5...až na odsouvací sedadlo řidiče a víko hrdla nádrže na klíček...
PS. Nikdy jsem s frantíkem nejel, nepočítám R21 před 15ti roky...ale chtěl bych zkusit C5 a nebo 508 jaké jsou na 100km s motořem 120kW nebo 150kW :-)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 18:55
Re: VW není dokonalé
Já vím, že vy ostatní se bavíte o dnešku, ale já reagoval na Marošův choromyslný útočný příspěvek vůči Fr. vozům.

Mám zkušenosti s jízdou s Renaulty Laguna I + II, Megane I, Koleos, Citroen C3 I a II generace, Peugeot 206, 406, 307, 407.
Samozřejmě na salonech či jako spolujezdec je ta paleta daleko širší. :-)

Když vemu s ohledem na dobu vzniku a konkurenci té doby, mimo Peugeotů 307 a 407 nemohu říct ani křivé slovo. U těchto vozů mne dost nepřesvědčil interiér, u 307 ani slaboučká 1.4ka (což bohatě dotáhla další gnerace 308 a 508). Naopak Renaulti mi přišli jako konkurenceschopné vozy jiné evropské produkce. Noví Renaulti mají dokonce i interiér zpracován na velmi slušné úrovni za použití měkčených plastů ( mimochodem, to už měla i Laguna II ). 508 znám jen staticky, ale to 2.0 HDI, které prodává i Ford tak znám jedno 85kw s 193 tisíc km a 120kw s 90 tisíc km. Oba motory jsou mimo oleje bez zásahů a šlapou jak hodinky :-)
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 20:07
Re: VW není dokonalé
Nevím, ale v době 407 jsem usedal do passata 1,9 TDI 96kW a to byla pro mne pohádka, zvlášť po přesednutí z felicie 1,9 SDI >:-[]
160 po D1, klid a jistota, do té doby jsem to nezažil ...
A když tyto modely porovnám, passat má dost navrch.. ;-)
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 20:15
Re: VW není dokonalé
407 je v interiéru dost nepovedená, ale v pozdejších letech ty HDI motory na tom byly velmi dobře a určitě lépe, než 2.0Tdi od VW. Hlavně kultivovaností, ale i tou spolehlivostí ( taky je najdeš v hodně vozech, včetně Jagu či Land Roveru). Já jel bohužel v 1.8i >:D

Měl sem ale v té době Lagunu II 1.9 a ta tu D1 s královskou elegancí zvládala podstatně pohodlněji, než Passat, holt francouzské pohodlí a tichý chod >:D ( Mluvíš předpokládám o B 5.5, s ním sem taky trochu najezdil, tak vím a se stejným motorem) Laguna ztrácela v zatáčkách, jelikož měla torzku. Chápu, že přechod z Feldy je jak sednout z kostelní lavice na kožené křeslo, ale nezaujatě takový rozdíl tam opravdu nebyl. Teda vůči 407mičce sem skeptik >:D
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 20:38
Re: VW není dokonalé
A byl nějaký test na 100 tis km s Cmaxem a HDI jim v autě docela zrezlo, až se loupalo, ale prý na funkci to nemá vliv..akorát na pohled nic moc.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 22:07
Re: VW není dokonalé
Mě u Mondea rezne blatník u zadních dveří..... jenže si za to můžu bohužel sám, protože sem to poškoldil při nakládání a sůl s tim udělá svý za ty 3 zimy, auto stojí venku, takže se to vybrousilo a zamázlo barvou..... stejný problém sem měl i u Seatu Cordoby poslední generace... ;-\ Jak to stojí venku, tak pozink nepozink.. jde to do háje když poškodíš karoserii.
10. 7. 2014 22:22
Re: VW není dokonalé
mě takhle rezla octavie jedničková, oba přední blatníky dole v podběhu za zástěrkou...a to proto, že se dole držel bordel, který se tam dostal od kol za podběhy a bylo to tam vlhký a pak klasicky pod víčkem nádrže na boku na zadním blatníku.
Avatar - Ozzman
10. 7. 2014 22:46
Re: VW není dokonalé
No jo, ale tak to byla výrobní vada.. já si to odřel sám >:D Takže mužu bejt naštvanej jen a jen na sebe :-(
10. 7. 2014 23:29
Re: VW není dokonalé
no zase tak ne, koukal jsem, že už to i některým těm mondeum z první serie ještě 2007 ty blatníky zevnitř reznou taky, takže by Tě to asi stejně časem potkalo stejně. ono je to hodně exponované místo a jde tam pěkně bordel a turbuluje tam.
Avatar - Ozzman
11. 7. 2014 07:23
Re: VW není dokonalé
Jenže já to mám na povrchu, né uvnitř... snažím se ty podběhy vystříkat vodou od bordelu vždy, když je špatné počasí, tak snad to jentak nepřijde, koroze je mor :'-(
11. 7. 2014 06:21
Re: VW není dokonalé
Nová Mazda 3??? Lepší interpretaci interiéru A3 neznám ;-)
Avatar - Hittman
10. 7. 2014 18:07
Re: VW není dokonalé
..nehledě na "pouťovou" palubku Focusu..
10. 7. 2014 16:21
Re: VW není dokonalé
Realita zacina tam, kde koncia tvoje sny.
Avatar - Andromeda
10. 7. 2014 16:59
Re: VW není dokonalé
;-) :yes:
11. 7. 2014 06:22
Re: VW není dokonalé
>:-[] :yes:
10. 7. 2014 16:50
Ofenziva
Aku ofenzivu predviedli Nemci proti Brazilii, takou vervou to predvadzaju na automobilovom poli.
Kym vsak futbal je len nepodstatna hra, vyhra s vyraznym odstupom v priemyselnom odvetvi moze mat neblahe ekonomicke nasledky.
Tento uspech predstavuje zaostavanie konkurencie, kedze europsky trh je znacne nasyteny a jeho rast sa neda ocakavat, iba prerozdelenie si pozicii.

Pri sucasnej kadencii novych modelov celeho koncernu je 10mil. meta na dosah ruky, z toho si mozu ostatne automobilky skutocne len brat priklad.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dolfi
10. 7. 2014 18:25
A co Seat - "ticho po pěšině"?
:-O
Rozbalit vlákno
1
10. 7. 2014 18:53
Re: A co Seat - "ticho po pěšině"?
roste, za 1-5 o 12%, tedy rychleji než VW.