Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Seat Leon TGI – Spanish bombs

S automobily na CNG jako by se v poslední době roztrhl pytel. Zareagovat na tento trend se rozhodl také Seat a stvořil Leon TGI, který má pohonné ústrojí stejné jako Škoda Octavia G-Tec.
Zpět na článek
21. 7. 2014 11:07
21. 7. 2014 11:47
21. 7. 2014 12:01
21. 7. 2014 12:38
21. 7. 2014 13:00
21. 7. 2014 15:24
21. 7. 2014 22:06
21. 7. 2014 22:16
21. 7. 2014 12:10
21. 7. 2014 12:45
21. 7. 2014 12:50
21. 7. 2014 12:53
21. 7. 2014 12:58
21. 7. 2014 13:01
21. 7. 2014 13:08
21. 7. 2014 12:35
21. 7. 2014 12:35
21. 7. 2014 12:40
21. 7. 2014 13:19
21. 7. 2014 13:32
21. 7. 2014 13:38
21. 7. 2014 14:36
21. 7. 2014 14:52
22. 7. 2014 10:46
21. 7. 2014 14:17
21. 7. 2014 14:43
21. 7. 2014 14:50
21. 7. 2014 15:00
21. 7. 2014 17:40
21. 7. 2014 14:43
21. 7. 2014 14:44
21. 7. 2014 14:54
21. 7. 2014 14:58
21. 7. 2014 15:10
21. 7. 2014 15:14
21. 7. 2014 15:25
21. 7. 2014 18:01
21. 7. 2014 14:44
21. 7. 2014 15:15
21. 7. 2014 17:08
21. 7. 2014 19:23
22. 7. 2014 15:17
21. 7. 2014 10:16
Benzinová nádrž
Přestaňtě už proboha přebírat řeči PR automobilek o velkém dojezdu jak tupé ovce.

V autě na CNG má být co největší nádrž na plyn a jen rezervní na benzin.

Všichni dobře víme, že výše zmíněný trojlístek je takto řešen jen kvůli úsporám ve výrobě (vývoji) a automobilka se tak snaží draze prodat nastrojenou láci.

Mejte už prosím jednou tu kuráž a normálně to napište!
Rozbalit vlákno
4
21. 7. 2014 10:20
Re: Benzinová nádrž
Dobrý den,

"Problémem je tak pouze malá kapacita nádrží, zejména v kontrastu s omezenou sítí čerpacích stanic CNG v České republice."

"Minusy: Slabý dojezd na CNG"

Tolik k Vašemu příspěvku, s pozdravem, Ondřej Chamilla
21. 7. 2014 11:06
Re: Benzinová nádrž
"Celkový dojezd automobilu však výrazně navyšuje standardní padesátilitrová nádrž na benzin."

Tolik k vaší reakci.
21. 7. 2014 11:12
Re: Benzinová nádrž
Ano, navyšuje, nebo to snad není pravda? ;-) To ovšem neznamená, že nesouhlasím s Vaším tvrzením, že by měly být větší zejména nádrže na CNG, byť je to technicky u podobných automobilů složité.

Ondřej Chamilla
21. 7. 2014 11:31
Re: Benzinová nádrž
Kdyby výrobce zlikvidoval benzínovou nádrž, tak do stejného objemu dá nějakých 7kg plynu (a to kdoví jestli, protože plynové nádrže vzhledem ke svému tvaru nedokáží využít každou skulinku a záhyb na podvozku jako benzínové) a dojezd by se tedy zvedl o nějakých 150km. Nebo tam dá skutečně velké plynové nádrže aby dojezd byl třeba 800km, pak ovšem zcela zlikviduje kufr. Je potřeba si uvědomit, že objemově je pořád benzín daleko výhodnější než CNG. Takže volání po velkém dojezdu/velkých nádržích na CNG bych viděl jako rozumné u kombíků, dodávek, prostě velkých aut. U HB nižší střední by to znamenalo likvidovat jejich praktičnost až na nulu.
21. 7. 2014 11:07
Kufr atd....
Je škoda, že Seat CNG nemontuje i do kombíku. Možná s tím časem ještě přijde, protože tam bude pořád i ten zmenšený kufr dost velký. Mně by vadila jediná věc a to je chybějící rezerva. Ten sajrajt na opravu pneumatiky, který vydrží jen chvíli je taková slabá záplata na duši, když člověk někam vyráží. Tyhle CNG modely by mohly mít (samozřejmě za příplatek :-! ) dojezdovku v nějakém obalu k umístění v kufru. Je to podle mě docela rozumné řešení.

Ta řídká síť CNG stanic podle mě není až tak špatná, nebo se pohybuji jen v místech, kde vždycky nějakou CNG čerpačku mám....jednu zrovna kus od domu. Horší je to spíš s ignorantsvím maijtelů pozdemních garáží, kteří i na nově postavané garáže, které už musí mít cirkulaci vzduchu, která odvádí případný unikající plyn (když se cng narozdíl od lpg drží nahoře), ale oni stejně nad vjezd prdnou ceduli zákazu vjezdu pro lpg i cng. Oni tím v podstatě podrývají snahu automobilek o ekologii, protože v Praze pod obchoďákem se CNG nezaparkujete.
V Drážďanech parkuju v podzemní garáži, kde u vjezdu není omezení dokonce ani pro LPG a dost takových aut tam i parkuje.

Test pěkný, auto taky. To s tím motorem, který se jinak chová podle paliva mě překvapilo, ale ten provoz za korunu padesát na kilometr vždycky v mých očích rozsvítí touhu po dlouhých cestách autem po Evropě. 8-s
Rozbalit vlákno
0
21. 7. 2014 11:22
Prilis vela kompromisov
Maly dojazd na CNG, maly kufor, plastovy interier, ziadne rezervne koleso ani miesto na lepiacu sadu?, slavny TSI...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
21. 7. 2014 11:47
CNG
okrem par usetrenyych centikov je nejaky realny a padny a adekvatny dovod na kupu auta s CNG? nevidim ziadny..... moc ma neberu tie lpg a cng.... asi som divny....

leon je krasne auto... chce to normalne poriadne TSI :yes: :yes: :yes:

tato parodia s nadrzou v kufri je dalsi vtip ako jazdit zadarmo... ale takto to nejde ...
Rozbalit vlákno
40
Avatar - CHerokee
21. 7. 2014 12:01
Re: CNG
Taky nevidím moc důvodů, proč toto kupovat. Když mám tolik peněz, abych si to auto pořídil, tak nemusím řešit každou korunu. Mám-li velký nájezd - diesel a nemusím řešit, kde natankuju.
Avatar - fOE
21. 7. 2014 12:38
Re: CNG
Na litacky do mesta (v kterem je pumpa) par km by jsi taky volil diesel?
Avatar - CHerokee
21. 7. 2014 13:00
Re: CNG
Benzín nebo diesel. Já jsem v tomto konzervativní. Baterky nebo plyn už tu jsou dlouho a jsou na prd.
Avatar - fOE
21. 7. 2014 15:24
Re: CNG
Ja nejsem zadny fanda plynu, ale otazka znela komu se to vyplati, no a ma otazka mela navezt k tomu ze: kazdemu kdo popojizdi jen po meste v kterem ma CNG pumpu. Diesel by si tam velice rychle zhuntoval no a proti benzinu bude uspora diky cene plynu nemala. Ve vetsim meste pro realitku treba proc ne.
21. 7. 2014 22:06
Re: CNG
Nejde o konzervativnost. Jde o to, že diesel, který se dlouho zahřívá, se ve městě trápí.
A benzín, v čistě městském provozu, dost žere. Hybrid nebo plyn je dobrá alternativa.
21. 7. 2014 22:16
Re: CNG
prosím ťa, napíš pár racionálnych dôvodov, prečo je plyn na prd
21. 7. 2014 12:10
Re: CNG
CNG "prozatim" zadnou vyhodu asi neprinasi, ale LPG rozhodne ano, toroidni nadrz u nekterych aut miva i vetsi kapacitu nez samotna benzinova nadrz a tak nejen ze zvetsi solidne dojezd, ale jeste pak clovek jezdi treba za polovinu

kuprikladu me auto ma bebnzinovpu nadrz 65 litru (dojezd cca 650km - mam prumernou spotrebu 10.4) a misto rezervy (nikdy jsem rezervu nevyuzil a mam pojisteni pro tento pripad pro celou EU, takze i kdybych rezervu vyuzil pro defektu, stejne radsi zavolam asistencni sluzbu) se me vejde toroid na LPG v stejne kapacite, tedy na 65 litru LPG (istalace celeho LPG systemu vcetne teto nadrze je 33 tisic), spotreba nestoupla a tedy pri rozdilu cen 16 ku 36 korunam vychazi ze se system zaplati po ujeti cca 10 tisic km a nasledne jiz bude provoz o vice nez polovinu levnejsi :-) kombinovany dojezd se vpodstate zdvojnasobyl

bohuzel toto plati cim dal casteji jen u starsich motoru, novejsi motory a LPG jsou bohuzel dost casto problem :-(
21. 7. 2014 12:45
Re: CNG
Taky jezdím s jedním vozem na LPG a mám tři připomínky:

1. Návratnost při pořizovací ceně 33 000 Kč za LPG a ceně 16 Kč/ l LPG vůči 36 Kč/ l Natural 95 a při spotřebě 10,4 l/ 100 km určitě nebude po ujetí 10 000 Km ... Podle této logiky šetříš 20 Kč/ l paliva, z toho vyplývá že na 100 km ušetříš 10,4 x 20 Kč = 208 Kč, tedy 2,08 Kč/ km ... Výsledkem je, že je potřeba ujet 15 866 km ...

2. Váže se k bodu 1 - po předělání auta na LPG vždy spotřebováváš po startu benzín, řekněme 1 - 3 minuty jízdy v závislosti na teplotě motoru, potažmo teplotě okolí. Je to další náklad, se kterým je třeba počítat a který rozhodně není zanedbatelný při výpočtu návratnosti.

3. Uvádíš, že po montáži na LPG se Ti spotřeba nezvedla. To je ale hloupost, spotřeba na LPG je vždy větší oproti původnímu benzínu, neb se v nastavení LPG prodlužuje doba vstřiku o cca 10 - 20% oproti benzínu z důvodu vyšší bohatosti směsi, aby nedošlo k poškození motoru nebo jeho komponent. Výsledkem je z logiky věci vždy vyšší spotřeba právě o těch cca 10 - 20%. To je další navýšení nákladů.
Dále k nákladům ještě přičteš každoroční revizi LPG zařízení cca 400 Kč + doplňování přímazu (flash lube) a návratnost se ještě prodlouží. No a prodražit se to může s každou opravou a výměnou částí zařízení LPG ... např vstřiky se mění podle dodavatele někde po ujetí 40 - 60 000 km ...
Je tedy všechny tyto náklady navíc oproti původní benzínové verzi brát při výpočtu návratnosti v potaz a né se jen držet nějakých zažitých klišé ...

Suma sumárum, ve Tvém konkrétním případě bude návratnost přibližně po ujetí 23 - 25 tisíc km ...

Mně, kterej mám spotřebu na benzín cca 6,3 l/ 100 km a na LPG (včetně spotřebovaného benzínu) kolem 7,5 l/ 100 km vychází návratnost po ujetí 50 192 km .... To jen tak pro srovnání :-).
Avatar - Stefič
21. 7. 2014 12:50
Re: CNG
pokud máš malé auto s takhle malou spotřebou, pak ok. Když ti spotřeba benzínu letí někam k 9l, je to šetření s LPG znát. Kdyby mi to žralo 6,3 o LPG ani nepřemýšlím
21. 7. 2014 12:53
Re: CNG
Já netvrdím, že se mi to nevyplatí ! Chtěl jsem jen uvést na pravou míru správná čísla o návratnosti, protože takto to působilo příliš idealisticky. A my přece nemáme důvod mlžit :-).
Já to nemám v malém autě, mám to ve Fordu Mondeo rok 99 s motorem 1.8i a ta čísla malé spotřeby spíše svědčí o schopnosti jezdit s tím autem úsporně ;-).
Avatar - Stefič
21. 7. 2014 12:58
Re: CNG
no já jezdil kompinovaně kolem 9. Teď jezdím do práce po dálnici a mám to za cca 7,5. Jenže stačí vjet do města a jsem zase někde jinde. Ale zase nejsem ekojezdec...

Je fakt, že je třeba započítat všechny náklady. Mě se to vrátí do roka a s tím jsem OK
21. 7. 2014 13:01
Re: CNG
Souhlas, nejvíc záleží, jakou trasu člověk jezdí a pak, jak má těžkou nohu ...
Já mám do práce a z práce super trasu - silnice 1. třídy a jsem ekojezdec, proto ta enormě nízká čísla ...
21. 7. 2014 13:08
Re: CNG
Tyhle dvě nádrže dají dohromady více než tvá toroidní. Problém je výhřevnost na litr.
21. 7. 2014 12:35
Re: CNG
Souhlas a když už bych musel jít do CNG, tak bych šel do Octavky. Je to jediná "motorizace", u které bych jí dal přednost před lvem a to pouze kvůli zmenšenému zav. prost. Leonu TGI.

Jinak v souvislosti s tím subjektivním dojmem autora článku o interiéru je zřejmé, že co člověk, to jiný názor. Někomu připadá černý interiér ponurý, jinému zase ten šedivý. O kvalitě to samozřejmě nevypovídá nic.
21. 7. 2014 12:35
Re: CNG
To je jednoduché, zemní plyn je zajímavý do města. Dieselům města tolik nevoní, ve městě tolik neomezuje dojezd a při dnešních cenách je provoz levný.
Avatar - Stefič
21. 7. 2014 12:40
Re: CNG
Příští týden jsem objednán na montáž LPG a důvody ti vysvětlím velmi jednoduše:

1. ročně najedu cca 22.000km. S benzinem mě to vychází asi na 3,- za kilometr. S LPG i se zvýšenou spotřebou se dostanu možná na 9 litrů, tedy na cca 1,60 za kilometr. Návratnost je necelý rok, asi 9 měsíců.

2. nádrž v kufru se dává místo rezervy nebo u některých aut (u mého) pod auto. Toho jsi si mohl všimnout. Dělá se to už několik let.

3. Díky nejnovějším systémům dnes nelze zaznamenat pokles výkonu. Odzkoušeno na vlastní kůži.

4. Nevím kde berete myšlenku, že člověk, který si koupí auto za pár set tisíc nemá potřebu šetřit. Teď platím za PHM ročně cca 66.000,-Kč. S LPG ročně ušetří cca 31.000kč. To jsou, brouku 2 splátky za barák, školné ve školce za 5 měsíců nebo 2/3 letní dovolené.

Vidím, že jsi se z mých posledních rad moc nepoučil
Avatar - Ozzman
21. 7. 2014 13:19
Re: CNG
Já spíš nevidím důvod za obdobnou cenu neupřednostnit Leona s TDI. Smysl vidím v dodatečné montáži LPG na auto s vyšší spotřebou ( Předpokládám, že mluvíš o své Zafiře), která jak píšeš jezdí za 9 kombinovaně, nebo do více nenažraných motorů. Ale při výběru nového Leonu bych při snaze ušetřit vzal TDI a nebo za ty peníze silnější TSI. Smysl bych viděl v tom, kdyby CNG vůz stál mezi obdobně výkonným benzínem a naftou někde uporstřed s cenou. Potom by už stálo za uvažování sáhnout po tomto vozu.

Navíc sem moc nepochopil stížnosti na zmenšení zavazedelníku, Leonu sem do kufru ještě nelezl, ale jestliže je nádrž na CNG pod podlahou místo rezervy, takže to znamená, že Seat uvádí opět "lživý" objem i s plochou pod podlahou/kde je rezerva? Nebo je kufr opravdu zmenšený, rozuměj objem nad podlahou? V druhém případě nevidím nic špatného, jen ta rezerva někomu muže vadit.
21. 7. 2014 13:32
Re: CNG
Pod podlahou místo rezervy nádrž na CNG sice je, ale je také nad podlahou, v porovnání s normální verzí je podlaha o nějakých 15 cm výš.
[odkaz]
[odkaz]
21. 7. 2014 14:36
Re: CNG
Podlaha by snad měla odpovídat dvojité, ne?
Avatar - Ronault.
21. 7. 2014 14:52
Re: CNG
Nemyslím si, že je to až 15 cm, takhle opticky ten kufr až tak špatně nevypadá, je jen nižší.
Spíše mě zaujalo, že Leon v případě světlého stropu i světlé plasty co drží plato, což mi příjde dost nepraktické... naopak s černým stropem je celočerný. To jsou nenápadné detaily... :-O
22. 7. 2014 10:46
Re: CNG
No je to hatch a ne kombi. Pochybuji o tom, že se najde nějaké "dost nepraktické prase", které je do roka pošpiní, na to jsou moc vysoko. Světlé plasty ten zavazadelník oživují a vypadají lépe než černé nebo šedivé, ale jak píšeš, jsou to nenápadné detaily ;-)
Avatar - Stefič
21. 7. 2014 14:17
Re: CNG
ale tak proč ne TDI. Jenže cenový rozdíl také není zanedbatelný a je otázka, za kolik to bude jezdit s naftou a za kolik benzínem. Ten rozdíl nebude nijak razantní a návratnost příplatku za naftu bude dost dlouhá.

Spíš bych bral TSi a hodil tam LPG. Tím se dostaneš na cenu nafty a návratnost bude podstatně dřívější díky mnohem nižší ceně paliva
Avatar - Ozzman
21. 7. 2014 14:43
Re: CNG
V čem myslíš cenový rozdíl? Mezi TDI a CNG je rozdíl 9 tisíc. Verze Style 1.6 Tdi 77kw 453 900kč a 1.4 TSI CNG 81kw 462 900 Kč :-)

Proto nevidím uplně důvod jít do CNG, když už tak klasické TSI, pokud chci výhody benzínového motoru, který můžeš mít buď 1.4 TSI 92kw za 421 900Kč a nebo dokonce 110kw za 461 900Kč :-)
Pokud chci šetřit, jdu do TDI.
Avatar - Ronault.
21. 7. 2014 14:50
Re: CNG
Já bych hlavní důvody pro TGI viděl a hned několik, ale ne vždy platných.

TGI pojede lépe než TDI, je podstatně kultivovanější a nemá FAP. Takže jako důvod vzít TGI v tomhle autě je třeba flotilový vůz s větším nájezdem ve městě.

U rodinného využití značně omezuje nemožnost mít tohle v kombíku, dost nepochopitelná logika Seatu. :-|
Avatar - Ozzman
21. 7. 2014 15:00
Re: CNG
Lépe jak kde a jak kdy si myslím. Přeci jen s naloženým autem si to TDI poradí lépe. Nicméně za tyhle prachy bych viděl jako fajn volbu to 110Kw TSI :-)
Avatar - Ronault.
21. 7. 2014 17:40
Re: CNG
No ta 1,6 TDI žádná raketa zrovna není, to myslím bude 1,4 TSI i TGi na tom výkonově velmi podobně, možná lépe. Ano, 2,0 TDI je někde jinde, ale i cenově.
21. 7. 2014 14:43
Re: CNG
Provoz na CNG bude levnější. Je to tedy spíš otázka dostupnosti paliva, jak se tě dotýká omezení parkování atp.
Avatar - Ozzman
21. 7. 2014 14:44
Re: CNG
Myslíš, že při takřka totožné investici do vozu TDI/CNG tě CNG vyjde za první 3-5 let levněji? Nepředpokládejme, že se ani jeden motor pokazí a předpokládejme obdobnou životnost.
21. 7. 2014 14:54
Re: CNG
Ano, náklady na palivo jsou v případě CNG citelně nižší. A máš lehčí, tišší motor plnící Euro6 bez DPF a SCR. Jak jsem napsal, hlavně ve městě to dává smysl.
Avatar - Ozzman
21. 7. 2014 14:58
Re: CNG
Ve městě možná, ale jako jediné auto do rodiny bych radši bral to TDI :-) Nebo spíše klasicke TSI 110kw, které je a stejné peníze.
21. 7. 2014 15:10
Re: CNG
Proč? Když pomineme otázku nájezdu - pokud najedeš dost na to, aby dávala smysl nafta, bude dávat smysl i zemní plyn. Na dálky je podle mne nafta lepší, protože se vznětovým motorům na dálnici líbí, nafta je "všudypřítomná" a konkrétně v tomhle případě nabízí i vyšší výkon (81 kW by mě neuspokojilo). Každá rodina dálky nejezdí a už vůbec ne často.
Avatar - Ozzman
21. 7. 2014 15:14
Re: CNG
Je to o preferencích, ale vím co to je, když naloženému auto schází výkon, třeba v kopcích, občas něco těžkého potřebuješ převézt, nebo na dovolenou, tam prostě nafta zvítězí oproti malému přeplnovanému motoru ( jasny, neni to už 1.2, ale i tak). Je fakt, že já bych ani o karoserii hatchback neuvažoval, spíše to kombi.
21. 7. 2014 15:25
Re: CNG
Tohle má pořád točivý moment jako slušný atmosférický dvoulitr (a to v celkem širokém spektru). Ano, je to o prioritách, nebo spíš o tom, jaké má kdo potřeby a v jaké je, řekněme, situaci (například jestli má příhodně umístěnou plnící stanici). Když si vezmu mou představu rodinného provozu, tak vede benzín (příliš malý nájezd pro alternativy). Ale někdo najede s rodinným autem hodně.
21. 7. 2014 18:01
Re: CNG
Taktak. Plno lidí by bylo pro naftu, ale ten motor bys při ***čkách po městě rychle oddělal. Pokud někdo dojíždí pravidelně dál, nebo krátké trasy nejezdí, tak asi ok. Pokud jednou dvakrát vyjedeš někam na delší trasu a jednou do měsíce jedeš na výlet, tak nafta nemá smysl, když ostatní cesty jsou třeba do 20km. Tam už pak zbývá jen ta nevýhoda, že to nemá i kombík a podzemní parkoviště v ČR. V zahraničí kein problem.

A nebo někdo, komu vadí to naftové rachtání, které není tak odpuzující až u vyšší střední třídy a šestiválce, protože je to konečně dobře odhlučněný :-)
Avatar - Ronault.
21. 7. 2014 14:44
Re: CNG
Ano, jsi divný. Sláva, že jsi na to přišel.
Avatar - iudex
21. 7. 2014 17:08
Re: CNG
Veru tak. Základ je stanoviť správnu diagnózu, stanovenie liečebného postupu je ten ľahší krok (za predpokladu, že choroba je liečiteľná). >:-[]
Avatar - Skipper
22. 7. 2014 15:17
Re: CNG
Jsi divný. Jezdím V8 na LPG, spotřeba 12 litrů na 100km, cena LPG 16,50-16,90 Kč, provozní náklady lepší než diesel, projev taky.