Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Dálnice D3: U Tábora znova začnou opravy, silničáři našli závady

56 komentářů

megacruiser
na dnes draze opravované D1. Technika fragmentace která by opravu zlevnila 10x použita nebyla, protože by tak prý dálnice vydržela jen dalších 15 let. Zbytečně byly zbourány mosty a třetí pruh stejně nebude. A nejpozději za 2 roky bude povrch hrbatější než před opravou, protože ti chytráci zničili starý stabilní podklad. Ale peníze už budou na správných účtech, takže to vlastně bude jedno...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj souhlasim, stavba novejch dálnic se kvalitativně totálně zhroutila. Ale zrovna včera sem čet jak ultranekvalitně, naprosto nekoncepčně odnikud nikam stavíme cyklostezky kde si přitom neváhaj naúčtovat i 50 melounů za kilometr, takže co se divim že u dálnic je to stejný. Vo D1 radši nemluvit, na to že de vo páteřní dálnici státu koncepčně úplně blbě pojatá stavba. Kvalitu uvidíme ale nějak se mi nechce věřit že by to bude naprosto jinak než na vostatních novejch dálnicích, jedno jestli u Tábora nebo Ostravy
Jo a tenhle kus D3 nevydržel žádnej rok jak je v článku, stojí za prd vod první chvíle co to votevřeli!
Milenius
Kde že se to stavějí ty cyklostezky? V okruhu 50km od nás není ani jedna a naopak cyklista je neustále vytlačován. Jezdím do práce na kole a snažím se jezdit mimo silnice. Polní cesty se zrušily, zbývá mi tu jedna asfalto-panelka, která dle projektu obchvatu Prahy skončí také. Jediné, co zavádějí je cyklopruh na silnici, kam se odváží jen ten největší zoufalec, nebo jsou cyklotrasy vedeny samozřejmě po silnici, takže pomalu začínám přesedlávat do auta, protože už na to nemám nervy. Ale ani tam si nepomůžu. Všude se instalují různé špunty, takže zácpy jsou čím dál větší. Kde se dříve projelo v pohodě, tak nainstalovali retardéry, takže tam auta zpomalují a vznikají kolony. Jinde přibyly desítky semaforů pro chodce, takže tam vzniká špunt rovněž (rád chodce na přechodu pustím, tak k čemu semafor?) a jinde zase nesmyslné kruháče, kde se nehodí, ale tam, kde by se hodil, je z mne neznámého důvodu nikdo neudělá. U škol jsou samozřejmě dva retardéry, semafor u přechodu a stojí tam dva policajti, kteří se tam jen vybavují. Ať zruší retardér, semafor a policajt ať tam aktivně řídí přecházení. Jezdil bych vlakem, ale to se na nádraží musím dostat 5km autem, ale nemám tam kde zaparkovat, autobus tam nejede. Jezdí i přímý autobus, který ale jede tou nejhorší cestou, takže stojí v několika zácpách a je v podstatě nepoužitelný, nehledě na intervaly. A to nepočítám cenu za autobus, protože benzín mne vyjde levněji. Vrátím se k cyklostezkám - u nás se nastavějí cyklostezky, ale v lese jsou cyklotrasy, kam samořejmě jezdí i lesáci a za pár let je z toho stejně tankodrom, občas kolem frekventované silnice postaví chodník a daj tam značku i pro cyklisty. Nevím u nás o jediné cyklostezce, kde by chodci byli upozaděni, většinou je to naopak. Tady to jde všechno do * a ti nahoře se jen pakujou.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
holden_holden
ze bolsevik postavil komunikaci ktara vydrzela tak dlouho. dnesni stavby jsou rozpadle drive nez je staci dodelat a predat
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Bolševik se stavbou dálnic taky moc nevyznamenal. Jediná slušná dálnice která byla udělaná rychle dobře a doteď je v pořádku je v devadesátejch letech postavená D5 z Plzně na Rovadov :yes:
Avatar - aproximus
aproximus
a co třeba zemanova dálnice z olmouce do lipníku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sice nevim proč Zemanova ale vim že neni to dálnice ale část rychlostní komunikace. A i tenhle kousek kterej se staví 20 let neni furt komplet hotovej! A že celá R35 taky hned tak nebude vo tom asi taky žádná i když jako optimista doufám že tak do třiceti maximálně čtyřiceti let by mohla bejt dostavěná :yes: >😒]
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mladej a blbej co? Jedine to omlouva hloupost Tveho prispevku.
holden_holden
bohuzell tvou hloupost neomlouva ani to ze te matka pocala se svym brachou
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Sem nevěděl že ten jak se cikánka ptá doktora: Pán doktor ja som zdravá, brat je zdravý, tak prečo máme děti jebnuté?" je vo WinDieslovej rodičích >😒]
megacruiser
Betonová D1 stavěná za komunistů byla projektovaná na cyklické zbrušování panelů. Proto taky ten beton udělali tak silný. Jenomže po revoluci se na to pánové vys*ali, 20 let na to nešáhli a proto dálnice začala drncat a rozpadat se. Proč? Zbroušení kilometru stojí jen 60 tisíc a na tom se nedá ukrást ani zdaleka tolik jako na kompletní rekonstrukci, kde kilometr stojí klidně miliardu. Bohužel, veškeré státní zakázky řídí zloději stejně jako před pár lety v Itálii, takže to lepší nebude.Pár lidí si nakrade a nám zůstanou totálně rozpadlé dopravní stavby a obrovský dluh.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nechci chválit zrovna italský praktiky ale rozdíl mezi italskou a českou dálnicí je jak v kvantitě tak kvalitě. A nevyhráváme 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Jel jsem po D1 v roce 1990 a už tehdá drncala jak sviňa.........jo a drncající úsek byl stavěn "narychlo", aby se splnil závazek k XVI sjezdu KSČ......
Avatar - Jenik3
Jenik3
A proto to chce razne reseni a ne pytlikovani se se zmenou vedeni na RSD. Ta transformace ze socialismu na trzni hospodarstvi se teto oblasti vyhnula tak velikym obloukem jako je obchvat D5 okolo Plzne.
RSD je treba zrusit bez nahrady a verte, ze to lze udelat velmi rychle. Druha vec je, ktery politik na to ma koule?
Radek STI
... tyhle věci budou zúčastněnejm firmám procházet (kolik už těhlech průserů Eurovia měla), dokud to zodpovědný lidi, potažmo firmy nebudou platit a opravovat ze svýho a dokud žádnej úředník, kterej za provizi tyhle zakázky furt přiděluje těmhle hoštaplerům (který ani neplněj zadání), nepůjde sedět, bude to tak pořád dokola. Teda pokud budem volit pořád dokola všechny ty, který se tu na tom marastu podílej už 20 let, budem ho tu mít furt, a pořád horší a horší...
Avatar - praděda7
praděda7
Jak jednoduché by bylo těmto úředníkům a jejich blízkým spočítat majetek a porovnat se zdaněnými příjmy a bylo by vystaráno. No snad to Andrej dotáhne až dokonce..... :yes:
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jestli myslíš Andreje STBáka, tak to ti nevim nevim >😒]
Jinak Ministr dopravy se menuje Antonín a krom obvyklejch velkohubejch prohlášení že všichni před nim to dělali špatně zatim jen vyhazuje a to i lidi který sám dosadil. Uvidíme za 3 a půl roku, ale nemyslim že by něco zásadně změnil. Snad se pletu
Avatar - Hittman
Hittman
Andrej je člověk, který na rozdíl od těch "čistých" má za sebou kus práce a nemele hubou na prázdno, na rozdíl od mnoha z nás 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jj vždycky to byl šikula a pracovitej, to nikdo nezpochybňuje >😒]
Avatar - Jenik3
Jenik3
Myslim, ze takovy aukcni prodej dalnice by byl nejtransparentnejsi volbou.
Pokud ma nekdo obavy, ze by jizda po dalnici byla drazsi nez je ted, tak draz uz to snad ani nejde.
At uz se stat zbavi CSA, Posty, CD, RSD a podobnych pochybnych organizaci.
Avatar - praděda7
praděda7
Taky si myslím. Nikdo by si nemohl lajznout nekvalitní dálnici, která by mu měla vydělávat na živobytí............jen stát na všechno serrre...
Avatar - chlapecx
chlapecx
jajaja, ale zatím jssem si nevšiml, že by se soudruzi nějak hrnuli do PPP projektů, který jsou jakýmsi prvním vánkem toho, nad čím onanuejte 8-s >😒] ;-\ 😢
Avatar - praděda7
praděda7
Bodejť by se hrnuli, kamarád fajka....vyschly by jim koryta! :-!
Avatar - Hittman
Hittman
u nás jsou nejdražší a "nejkvalitnější" >😒]
pargi
Samozřejmě, že nejdražší nejsou. Kvalita je srovnatelná s Evropou.
Avatar - Hittman
Hittman
>😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒] >😒]
To je asi opravdu žert, ne? Jako kvalita srovnatelná s německem a nebo s rakouskem? Myslíš, že by si tu o nich někdo dovolil předat dálnici, která se pak zvlní jak u Ostravy??
pargi
A víš vůbec, čím je to zvlnění způsobeno, když jsi tak světaznalý?
Avatar - Hittman
Hittman
Ne, nebyl jsem u toho. Špatně zvolení podklad? Ale to je snad úplně jedno, ne? Já, když vyhraji zakázku, tak se se mnou nikdo nebaví, proč se to podělalo. Je na mne jako na zhotoviteli, abych si udělal posudek místa, kde budu něco realizovat a pak sestavil rozpočet, kolik to bude stát, aby to vydrželo, ne? Myslíš, že nevěděli o problémech a nebo že neměli zkoušky a skladbu podloží?? Dobře věděli, do čeho jdou, jen jen to řádně ojebané. To samé most, kde mělo být 50 tun železa, při kontrole se zjistilo, že bylo použito polovina ale fakturováno bylo, jako by bylo použito celých 50 tun. To vysvětlíš jak??
A nebo se svez po novém úseku D1 u Lokte a pak po novém mezi Vyškovem a Brnem a řekni mi, proč je jeden téměř bezhlučný a s perfektními spáry a druhý má přiznané spáry a "drncá"??
pargi
K tomu podkladu, ten si zhotovitel nevymyslel sám. Projektant vyprojektoval, investor schválil. Nic se neděje tak, že si stavební firma dělá, co se jí zachce. Navíc investor má na stavbě svůj technický dozor, který všechno kontroluje a přebírá. V tomto případě nastala někde chyba, ale použití strusky do podloží mohlo klidně vzniknout z požadavku investora (který takhle reagoval na nátlak někoho jiného). Informace z novin neber vážně, ty nejsou nikdy úplné a někdy ani pravdivé.
Avatar - Hittman
Hittman
Mne jako zadavateli je celkem jedno, kde chyba vznikla. Pokud jde o státní zakázky, mají padat penále a pokuty, jsou to peníze nás všech, dosud si každý ze státu dělal "*" a nebo se šoupli obálky lidem na ŘSD, nevím.
pargi
No ale pokud vznikla na straně zadavatele vinou špatného zadání?
Avatar - aproximus
aproximus
a když ti někdo řekne, vyskoč z okna, tak vyskočíš... to nejsou stavební firmičky z horní dolní. selhali všichni, protože to bylo po všech stranách domluvené, jak se výhodně nakrade z eráru pro všechny zúčastněné. a stavbaři k tomu navíc přidali tu typicky českou úroveň "kvality"...
pargi
Jak moc to s kým bylo domluvené, už si netroufám tvrdit (čímž neříkám, že nic domluvené nebylo), no a o míru zavinění se právě dohadují, co svedou na projektanta, zadavatele, zhotovitele...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ale nám jako uživatelum je u .. kdo si nahrabal nejvíc stejně jako kdo svou práci vodflák nejvíc. Mě trochu zajímá že kilometr stál miliardu protože to je fakt přehnaná cena a hlavně výsledek. A ten je stejnej před Ostravou jako u Tábora
pargi
Tady je ale v módě nadávat na předražené stavební práce. A ono samotná stavba vlastně až tak drahá není. Na rozdíl od vykoupení pozemků, z toho ovšem stavební firmy nijak neprofitují. Jinak od nového roku je v platnosti novela zákona, pozemky se nyní nevykupují podle účelu, kterému budou sloužit, ale podle toho, jakou mají skutečnou hodnotu. Bohužel už je v jednání další novela, která bude skutečnou hodnotu násobit nějakým dalším koeficientem, ať z toho "lidi" taky něco mají. Inu, "podnikatelé" už mají dávno nakoupené...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nejen tady a už vůbec to nemá co dělat s módou. Výsledný ceny novejch českejch dálnic znáš určitě sám stejně jako skutečnost že snad každá novější dálnice byla děsně vodfláknutá a je úplně jedno jestli se bavíme vo D3, D47, R6. A to nemluvim vo šílenejch zpožděních. D1 se staví 50 let a neni hotová. Pár km po rovině z Prahy do Hradce zvanejch D11 se staví 30 let a neni hotovo. 😱 měla bejt hotová před 11 nebo kolika lety a nejsem si jistej co přinese stavba přes geologicky nestabilní podloží. Osobně bych si tipnul že jen odložení problému v čase atd. Třeba sousední menší Rakousko s daleko složitější geografií má víc jak dvojnásobný pokrytí dálnicema a nepůsobí to že bysme je za našeho života dohnali
pargi
Bavíme se ale o trochu rozdílných věcech. Jedna věc je cena dálnice jako taková. Pak z toho ale třeba oddělit cenu příprav (která je díky obstrukcím různých občanských sdružení taky vysoká, navíc sdružení a zainteresované strany si toho hodně vydupou, např. novou kanalizaci a sjezd z dálnice pro obec, ekodukt pro ježky... a to cenu dálnice docela vyšponuje) a stavebních prací. No a problémy s kvalitou mají, samozřejmě, i na západě, akorát o tom nevíš, protože ve zdejších médiích se o tom nemluví, koho by to taky zajímalo, že? Geologicky nestabilní podloží až takový problém není, trasovat dálnici třeba v sesuvném území je sice dražší (o hodně), ale to dnes umíme docela dobře.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Souhlasim. Mě jako spotřebitele moc nezajímá z čeho přesně se výsledná cena skládá a zrovna tak je mi víceméně jedno kde na cestě od plánu přes projekt po přestřižení pásky vzniklo největší zpoždění. Mě sere když si přečtu že kilometr pražskýho okruhu stál miliardu 200 milionů přičemž povrch je nic moc a sjezd z D1 na okruh vyprojektoval *. Prostě sem normální uživatel
S tim geologicky nestabilnim podložim na 😱 uvidíme, asi sám víš že sou studie který tamtudy i tak stavbu nedoporučujou. Ta má obava že za 20-30 let si s tim někdo možná docela užije možná neni až tak nepodložená.. 😉
pargi
S těmi studiemi, hodně z nich je dost tendenčních a někomu na "objednávku".
Chápu tvůj vztek jako uživatele, ale víš co stojí pozemky kolem prahy, pro stavbu dálnice se často vykupuje pas široký klidně přes 100 m, při budování téměř v intravilánu se stavba musí vypořádat s přeložkami různých stávajících inženýrských sítí a v kontextu toho všeho to vlastně až tak drahé nebylo, ale to se před veřejností obhajuje těžko.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pondělí dopoledne a hned fór tejdne :yes: >😁 >😁 >😁
pargi
Cena stavebních prací na českých dálnicích je o hodně nižší, než v zahraničí. Co neúměrně navyšovalo cenu dálnic, to byl výkup pozemků, když se pozemky vykupovaly jako stavební parcely pod stavbu budoucí, i když se stavělo na zelené louce daleko od intravilánu (zřejmá chyba legislativy, která hrála určitým lidem do karet). Taky je hodně nákladná příprava; různé občanské iniciativy mají právo vstoupit do procesu v jakékoliv fázi projektu a prosazovat "svoje" zájmy (což je do jisté míry v pořádku). Kvalita je odpovídající zbytku EU. Nebo snad žiješ v tom, že jinde se žádný průser nikdy nestal? Otevři voči a zabedněnou hlavu :-!
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Pondělí vodpoledne a má druhej díl :yes: >😒]
Trochu jezdim po Evropě a asi bys to měl taky zkusit, tak zmršený nový dálnice jako tady hned tak nepotkáš a ty starý sou vo dost lepší než D1 nebo D2. A že stát umožňuje kšefty s pozemkama na kterejch je dlouhodobě plánovaná dálnice je zase jenom jeho chyba
pargi
To, že se tady nemedializují problematické novostavby ze zahraničí, neznamená, že v zahraničí žádné problematické novostavby nejsou. Kolik % všech evropských dálnic jsi už projel? No vidíš, pšouk ve větru. Na kšeftech s pozemkama se shodneme, to ostatně píšu i v předešlém příspěvku.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Netušim kolik sem projel procent ale dost na to abych se vší vážností tvrdil že stav českejch je výrazně horší než těch na jih sever i západ vod nás. Směr východ zas takový zkušenosti nemám 😄
pargi
Ještě bych bral, kdybys řekl, že stav dálnic je o něco horší, ne výrazně horší 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Možná bys měl víc vyrazit do světa 😉
Zatimco třeba stav německejch dálnic se dost zhoršil a vůbec se nedivim že plánujou jejich zpoplatnění, tak třeba francouzský sou doslova fantastický, tam mi pro srovnání s naší D1 D2 nebo R7 nestačí ani to výrazně horší >😒]
pargi
Hlavně ty odpočívadla tam, jedna báseň :yes: (na francouzských)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To nejen na francouzskejch, ale za to že u nás je většinou špína a bordel si můžeme sami. Ale jo, v odpočívadlech je často větší rozdíl než v povrchu dálnice 😄
sam74
D3 má problémy již od začátku. Stačilo se podívat na most přes rybník Koberný u Košic. Již v době výstavby byl prověšený mezi nosníky a když se po něm jede, připadám si jako na jadranu, jak to houpe. Kdo to necítí, ať se podívá na patníky a svodidla. Jedna vlna za druhou.
Hold je třeba si pořádně nahrabat. Stavební firma to pak svede na terén atp (i když je ohnutý beton mostu) a daňový poplatník to zase zaplatí. Je mi z toho na zvracení, jak se u nás dělají silnice. Za tohle chtějí vybírat mýto? Ať se jdou bodnout.
Když chtějí stavět kvalitně a levně, tak až si to zkusí zadat třeba Němcům, ať jí sem přijedou postavit. U nich vyjde km dálnice levněji a hlavně jako dálnice i vypadá a ne jako okreska D3, kde se pořád od jejího otevření něco opravuje.
pargi
V Německu to, samozřejmě, levněji nepostaví. V Německu leda levněji vykoupí pozemky na zelené louce, ale stavební práce jsou tam jednoznačně dražší, otevři mysl a nehltej bez přemýšlení nepřesné informace z tv nova.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To tě asi hodně zklamu. Dostavba dálnice Norimberk - Rozvadov stála nějakejch 330 milionů za km. Kolik stojí km český dálnice víš nejspíš sám 😄
pargi
Přestaň tady plácat nesmysly, koukni do eurostatu, kolik stojí postavení km dálnice ve stejných geotechnických podmínkách u nás a ve zbytku unie. Nebo si přečti něco populárnějšího: [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ty tu svou práci nějak prožíváš >😒]
Takže eště jednou. Docela povedená dálnice z Norimberku na hranice po který se v pohodě jezdí přes 200 km/h a je na tyhle rychlosti stavěná stála něco přes 300 milionů za kilometr. Smiř se s tim 😄
pargi
Hotovo 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: >😁