Novinky
dolfi
3
Kdo nice nedělá, nic nepokazí... 😉
Je to ale škoda, že se to nepodařilo, v koutku duše jsem fandil aby Porsche vládlo celému koncernu :yes:
A není to ganz egal? Obě firmy VW i Porsche vlastní Piech/Porsche rodina, takže formální zařazení Porsche pod VW nebo ev. VW pod Porsche je formalita, stejně o všem v obou firmách rozhoduje tento klan.
Nemáš úplne pravdu. Porsche prišlo o značnú suverenitu. Predtým rozhodovala v Porsche výlučne Piech/Porsche rodina. Teraz majú na Porsche vplyv aj ostatní akcionári/manažéri a (síce okrajovo) aj záujmy celeho koncernu.
Ve firmě, vyjma některých komunistických nebo diktátorských režimů, rozhoduje vždy majoritní akcionář a to byli a jsou Piechovi a Porscheovi. Manažeři mohou leda šoupat nohama a čekat na bonusy, když nešoupou, tak je majoritní akcionář prostě vyhodí. Minoritní akcionáři mohou leda žmoulat klobouk a čekat na dividendu. 😄
Majú necelých 51% (pokiaľ viem) a aj keď sú majoritní nemôžu si robiť co chcú (ako keby mali 100😖.
100% nikdy neměli.
Podívej se pozorně na obrázek akcionářské struktury before a after převzetí Porsche Volkswagenem
[odkaz]
A zjistíš,
že firma Porsche SE (což jsou Poscheovi a Piechovi) vlastnila před touto transakcí 50,1% v Holding Company, které 100% ovládá Porsche AG a VW tam mělo 49,9% to znamená, že před transakci ovládali přímo 50,1% plus dalších 25% přes VW, měli tam tedy majoritu cca 75%, ale zdaleka ne 100%
a po transakci mají 50,7% ve VW, které má 100% v Holdingu alias Porsche AG.
Takže sečteno podtrženo, pánové Porsche/Piech transakcí snížili svůj podíl v Porsche AG z cca 75% na 50,7%, což je před i po transakci majoritní většina a před i po transakci to není výhradní vlastnictví.
Takže co mohl Piech a Porsche před transakcí v Porsche navíc rozhodovat proti tomu co mohou dneska? Já tam rozdíl nevidím, v obou případech musí brát ohled na minoritní akcionáře, kteří měli kdysi cca 25% a dnes mají 49,3% v Porsche AG.
Podívej se pozorně na obrázek akcionářské struktury before a after převzetí Porsche Volkswagenem
[odkaz]
A zjistíš,
že firma Porsche SE (což jsou Poscheovi a Piechovi) vlastnila před touto transakcí 50,1% v Holding Company, které 100% ovládá Porsche AG a VW tam mělo 49,9% to znamená, že před transakci ovládali přímo 50,1% plus dalších 25% přes VW, měli tam tedy majoritu cca 75%, ale zdaleka ne 100%
a po transakci mají 50,7% ve VW, které má 100% v Holdingu alias Porsche AG.
Takže sečteno podtrženo, pánové Porsche/Piech transakcí snížili svůj podíl v Porsche AG z cca 75% na 50,7%, což je před i po transakci majoritní většina a před i po transakci to není výhradní vlastnictví.
Takže co mohl Piech a Porsche před transakcí v Porsche navíc rozhodovat proti tomu co mohou dneska? Já tam rozdíl nevidím, v obou případech musí brát ohled na minoritní akcionáře, kteří měli kdysi cca 25% a dnes mají 49,3% v Porsche AG.
Písal som že " Porsche prišlo o značnú suverenitu "
Keď mám cca 50% priamu kontrolu + cca 25% nepriamu je to omnoho viac ako cca 50% nepriamej kontroly.
Plus Porsche uz bude musieť v ramci koncernu dodržiavať určité "koncernové pravidlá" - pred tým nemuselo.
Keď mám cca 50% priamu kontrolu + cca 25% nepriamu je to omnoho viac ako cca 50% nepriamej kontroly.
Plus Porsche uz bude musieť v ramci koncernu dodržiavať určité "koncernové pravidlá" - pred tým nemuselo.
Myslím, že v řízení akciovek neplatí nějaká matematika, ale jenom tři stupně, minorita, tedy vše pod 50%, majorita 50,1-99,9% a výhradní vlastnictví, tedy 100%.
Jen *** fandil vobráceně. ***m myslim toho kdo radši Porsche ala Volkswagen než Volkswagen ala Porsche >😒]
Kdo trochu zná skutečné pozadí celé věci, ví že za celou událostí je především v podstatě malichernost - soutěživost, možná spíš nevraživost dvou bratranců ze dvou větví rodiny Porsche a Piech, kdy ten méně úspěšný chtěl alespoň jednou toho druhého porazit. Jak už to tak bývá, dopadlo to přesně naopak.
Mediálně to bylo velmi vděčné, ale fakticky se skutečně mnoho nezměnilo, resp. rodina Porsche/Piech si polepšila, předtím byli sice výhradními vlastníky, ale pouze jedné malé automobilky, zatímco nyní jsou sice pouze spolumajiteli, ale druhé největší automobilky světa, která má navíc výrazně lepší vyhlídky do budoucna.
Mediálně to bylo velmi vděčné, ale fakticky se skutečně mnoho nezměnilo, resp. rodina Porsche/Piech si polepšila, předtím byli sice výhradními vlastníky, ale pouze jedné malé automobilky, zatímco nyní jsou sice pouze spolumajiteli, ale druhé největší automobilky světa, která má navíc výrazně lepší vyhlídky do budoucna.