Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Clio RS Cup – Kam kráčíš?

Renault Clio RS býval vždycky pořádně ostrý sportovní hatchback, poslední generace se však snaží být zejména každodenně použitelná. Neztratila tak trochu směr?
Zpět na článek
1. 10. 2014 10:10
1. 10. 2014 10:14
1. 10. 2014 10:21
1. 10. 2014 12:46
1. 10. 2014 10:29
1. 10. 2014 11:05
1. 10. 2014 14:57
1. 10. 2014 19:46
1. 10. 2014 16:18
2. 10. 2014 11:40
3. 10. 2014 11:43
2. 10. 2014 11:02
1. 10. 2014 10:23
1. 10. 2014 10:29
1. 10. 2014 10:34
1. 10. 2014 11:14
1. 10. 2014 11:18
1. 10. 2014 11:43
1. 10. 2014 11:46
1. 10. 2014 11:54
1. 10. 2014 12:29
1. 10. 2014 11:50
1. 10. 2014 11:54
1. 10. 2014 14:23
1. 10. 2014 11:36
1. 10. 2014 12:58
1. 10. 2014 13:39
1. 10. 2014 14:28
1. 10. 2014 12:19
1. 10. 2014 12:47
1. 10. 2014 13:07
1. 10. 2014 12:58
1. 10. 2014 13:10
1. 10. 2014 14:05
1. 10. 2014 13:18
1. 10. 2014 13:55
1. 10. 2014 15:43
1. 10. 2014 18:11
1. 10. 2014 18:56
1. 10. 2014 16:34
1. 10. 2014 16:35
2. 10. 2014 18:32
2. 10. 2014 23:23
2. 10. 2014 18:39
1. 10. 2014 16:51
2. 10. 2014 12:59
1. 10. 2014 16:38
1. 10. 2014 17:32
1. 10. 2014 17:43
1. 10. 2014 18:09
1. 10. 2014 19:19
1. 10. 2014 22:15
1. 10. 2014 22:25
1. 10. 2014 22:32
1. 10. 2014 22:44
1. 10. 2014 22:47
1. 10. 2014 22:59
1. 10. 2014 23:37
1. 10. 2014 23:04
1. 10. 2014 23:10
1. 10. 2014 23:39
1. 10. 2014 23:43
1. 10. 2014 23:56
1. 10. 2014 23:39
1. 10. 2014 23:45
1. 10. 2014 23:56
2. 10. 2014 09:24
1. 10. 2014 22:53
1. 10. 2014 22:49
1. 10. 2014 23:01
1. 10. 2014 23:06
1. 10. 2014 23:40
1. 10. 2014 19:31
1. 10. 2014 22:18
1. 10. 2014 18:24
1. 10. 2014 22:19
2. 10. 2014 09:56
2. 10. 2014 10:26
2. 10. 2014 10:57
2. 10. 2014 11:02
1. 10. 2014 18:08
4. 10. 2014 10:29
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 10. 2014 09:36
Crossover syndrom....
Že je Clio RS nějak nemastné neslané už bylo řečeno mnohokrát a v tomto testu je nejdůležitější posleství obsaženo v posledních dvou odstavcích. Není horší věci, než když auto neví, zda chce být ryba nebo rak - to pak bohužel i výborné jednotlivosti nějak zanikají v neharmonickém celku.

Snahu crossoverů zavděčit se všem nechme pro crossovery, od hočhečů to nechceme >:D

Vlastně čím víc o Cliu RS čtu, tím méně mám chuť se v něm svézt.
Rozbalit vlákno
36
Avatar - iudex
1. 10. 2014 09:50
Re: Crossover syndrom....
No ja zase mám pocit, že ten rozptyl názorov na Clio RS je dosť veľký. Je pravda, že v recenziách skôr zaznievajú negatívne tóny a verím, že z hľadiska statických dojmov je to dôvodné (šlendriánske vypracovanie a pod.), ale jazdne sa tie názory pohybujú od extrémnej kritiky po úplné nadšenie. Iste tu príde kolega, ktorý bol z CRS a z toho, ako jazdí taký nadšený, že Clio zaradil do finálového výberu svojho nového hotheču a nekúpil ho nakoniec skôr pre neschopnosť importéra/dílera.
Avatar - pumpkin
1. 10. 2014 09:55
Re: Crossover syndrom....
Hej, názory na Clio RS sú fakt dosť rozdielne. Teraz som si napríklad zo zvedavosti pozrel test Rasťa Chválu a ten vyzeral byť nadšený. [odkaz]
1. 10. 2014 10:08
Re: Crossover syndrom....
No, když už se ti na promo akci kterou máš zdarma a můžeš si dosyta užít jízdu, nechce přesednout zpátky z Meganu RS, tak je něco špatně. A tady by na velikosti nemělo záležet.
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 10:34
Re: Crossover syndrom....
No, jestli myslíš mě jako že asi jo ;-) , tak to můžu potvrdit. Částečné záblesky toho nadšení přece prosvítají i tímhle jinak téměř zdrcujícím testem. Držet motor pod krkem a v režimu Race to jezdí jak splašený sele. Kdo chce chirurgicky čistou jízdu, musí jinam. Clio si do zatáček pomáhá zadkem, někoho to může děsit, mě to bavilo. Tak rozdílné názory na jedno a to samé auto jsou opravdu unikátní. Nicméně sám nejsem, na mojí straně barikády stojí tři velikáni - jazva, mariachi a C.Harris. >:D :yes:

Každopádně při vší úctě k Ondrovi, podle mě mu Clio prostě nesedlo, to se stává. Já bych zase neshledal jediný důvod pro koupi 208GTi. A mimochodem, z těch dvou finálových kandidátů bylo pro mě právě C-RS tím zajímavějším/zábavnějším z hlediska blbnutí na okreskách. Ten druhý pak bodoval ve všem ostatním....jeho jízdní síla spočívá spíše v preciznosti. ;-)
1. 10. 2014 14:55
Re: Crossover syndrom....
A s koupí to dopadlo jak? :-)
Avatar - white label
1. 10. 2014 15:08
Re: Crossover syndrom....
Dobře... ;-)
Avatar - iudex
1. 10. 2014 15:36
Re: Crossover syndrom....
woody tu výsledok svojho výberu dával i na blog. ;-)
Avatar - Emel
1. 10. 2014 15:56
Re: Crossover syndrom....
Prostě to koncern zase uplatil...
1. 10. 2014 16:02
Re: Crossover syndrom....
Blogy moc nečtu, už diskuse zaberou notnou část pracovní doby...chci říct volného času :-)
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 21:38
Re: Crossover syndrom....
Dobře ty lenochu, v SZ máš hádanku. ;-)
2. 10. 2014 08:48
Re: Crossover syndrom....
Snad to nebude stejný rébus jak na blogu :-)

Edit: i s odpovědí, díky :-) :yes:
Avatar - Emel
2. 10. 2014 09:52
Re: Crossover syndrom....
Mimochodem, woody... všiml sis, jak ta nejlepší auta končí na druhém místě >:-[] ?
Avatar - woody-alien
2. 10. 2014 10:16
Re: Crossover syndrom....
To jako myslíš při výběru ? Tvém i mém.... ;-) Já bych to připodobnil k výroku bývalého anglického fotbalisty Gary Linekera: Fotbal je hra pro 22 hráčů.....ve které vždycky zvítězí Němci. >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 10. 2014 11:54
Re: Crossover syndrom....
Většina recenzí co jsem přelouskal byla podobných... jen Harrisova se vymykala. Jen teda hodnocení podovzku mě nepřestává fascinovat, protože osciluje mezi měkkotou a prknem, cože je dosti.... nestandardní >:D

CRS zdá se býti záhadou automobilového světa >:D
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 10:42
Re: Crossover syndrom....
To by mělo být spíše naopak. Pokud vím o autu, jehož testy a recenze vyznívají v tak velkém rozptylu od naprostého zatracení po vyložené nadšení, tak by mě zajímalo jak je to možné. Může být, že testéra znáš a plně mu věříš ;-) , ale stejně bych si chtěl vyzkoušet o co jde.

Nové C-RS je docela jiné auto než předchůdce, to ale neznamená, že neví kým chce být. Ví to naprosto přesně, jenom se vám to nelíbí. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 10. 2014 11:35
Re: Crossover syndrom....
Poslední věta měla být "..tím víc mám chuť se v něm svézt" - bohužel to úplně mění význam a teďu ž to neopravím :-(
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 11:46
Re: Crossover syndrom....
>:D Jo tak to už dává smysl, není nad vlastní zkušenost. ;-)
Avatar - white label
1. 10. 2014 11:13
Re: Crossover syndrom....
Ten závěr mě docela překvapil, před ním to vyznívalo, jako bys nějakou osobní zkušenost s novým CRS měl.
Obecně vzato, žádné auto se nemůže zavděčit všem, ale zrovna od hh by se určitý širší/univerzálnější záběr dal logicky očekávat. Častá představa (tím neříkám, že zrovna tvoje), že je hb pro "normální" lidi, ale hh z něj je naopak úzce zaměřený na tzv, petrolheady, mi přijde lichá.
Podle mě by hlavní důvod velmi rozporuplných hodnocení nového CRS mohla naznačovat už otázka v nadpisu. Komu se líbilo dosavadní petrolheadské směrování CRS(C), ten se změnou směřování asi ani nemůže být spokojen, kdo se naopak ze stejných důvodů zatím CRS vyhýbal, bude nový směr logicky spíš vítat. Pro Renault budou měřítkem úspěšnosti změny směru samotné prodeje nového CRS, resp. jejich změna proti předchozí g.
Já to mám přesně naopak, čím více rozporuplných hodnocení o něm slyším, tím jsem zvědavější na realitu. ;-)
1. 10. 2014 11:44
Re: Crossover syndrom....
Ahoj,

jen bych podotkl, že změna směřování rozhodně není důvodem horšího hodnocení vozu v testu. Kdyby se z Clia stal univerzál ve stylu Golfu GTI, nebyl by důvod k větším výtkám. Bohužel ale Renault v mých očích tento cíl netrefil. Tohle jednoduše není příjemné ostřejší auto na každý den, pořád je to stísněná hlučná smýkající se krabička, akorát oproti předchůdci ztratila ono jízdní nadání.

Co se týče prodejů se však pravděpodobně o trefu do černého jedná.
Avatar - white label
1. 10. 2014 12:21
Re: Crossover syndrom....
Ahoj, ono to primárně nebyla reakce na text testu, ale na Wawrisův příspěvek.
Co mě v textu docela překvapilo bylo: "...byť rychlostí v přímce auto například na Peugeot 208 GTI nemá."
Přitom, když v TG postavili na dráhu vedle CRS právě 208 GTi (a FieSTu) tak CRS oběma vozům poměrně výrazně ujelo.
[odkaz]
1. 10. 2014 12:25
Re: Crossover syndrom....
To je zajímavé, já srovnával tyto dva vozy i přímo a jak na okruhu tak na rovince bylo 208 GTi rychlejší. Ale i dnes jsou mezi auty rozdíly kus od kusu, takže možná to je.
Avatar - white label
1. 10. 2014 12:30
Re: Crossover syndrom....
V TG šlo o srovnání na rovince s pevným startem, viz čas videa 5:55.
1. 10. 2014 12:34
Re: Crossover syndrom....
Jak říkám, možná to je, i když mé zkušenosti jsou jiné.

Celkově mě velmi zajímá nové Polo GTI, s osmnáctistovkou by to mohlo být přesně to, o co se Clio vlastně snaží.
Avatar - white label
1. 10. 2014 12:40
Re: Crossover syndrom....
Na to jsem zvědavý taky, ovšem významným tržním konkurentem Pola, zřejmě bude i samotný GGTI(P), i přes skvělý upgrade PGTI bude asi dál těžké, nepřiplatit si za GGTI.
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 12:44
Re: Crossover syndrom....
Nové PGTI má (zatím papírově) čáku taky zamíchat pořadím ve své třídě, ale správná je tvá poznámka. A nebylo by na tom nic divného, zrovna můj příklad potvrzuje, že se ti do finálního výběru dostanou klidně auta dvou různých tříd s citelným cenovým rozestupem.
Avatar - iudex
1. 10. 2014 13:25
Re: Crossover syndrom....
Ja si naopak myslím, že nové Polo GTI má šancu ukradnúť pár zákazníkov aj väčšiemu bratovi. Cliu RS vytýkajú (vrátane woodyho) hlavne interiér, jeho kvalitu a vypracovanie, kde sa jasne prejavuje príslušnosť k triede; Polo naopak s týmto problém nemá, jeho interiér je na úrovni mnohých o triedu väčších áut a teda kvalita a materiály nutne nebudú dôvodom prestupu vyššie. Dôležité je len, či nový motor bude znamenať posun v dynamike; ja by som na to vcelku pokojne stavil. A čo sa týka cenového rozdielu oproti GGTI, treba si uvedomiť, že PGTI nebude mať v sérii DSG, teda sa dá predpokladať nižšia cena a ten rozdiel oproti Golfu sa zväčší.
Avatar - white label
1. 10. 2014 14:13
Re: Crossover syndrom....
Může být, ale kvalita interiéru Pola GTI je jeho výhodou proti třídní konkurenci, ale Gofu GTI se rozhodně nevyrovná a prostornost je u Golfu taky jinde, a to i s přihlédnutím na rozdíl vnějších rozměrů (Golf je více malé-velké auto), přitom Polo není subjektivně jízdně nijak významně obratnější, než větší Golf. Nemluvě o možnosti Performance u GGTI.
Avatar - iudex
1. 10. 2014 16:02
Re: Crossover syndrom....
Jasné, Polo nemôže konkurovať vlastnému väčšiemu bratovi, ale povedzme Meganu RS či Focusu ST kľudne môže. Išlo mi o to, že medzi interiérom Golfa a Clia je obrovský kvalitatívny rozdiel, zatiaľ čo medzi Polom a Golfom to také dramatické nie je, takže tu už by som lepší interiér ako silnú motiváciu k upgrade nevidel.
Inak uvidíme, ako VW nacení nové P GTI, teraz je to (resp. bolo) 22.925 eur vs. 28.675 eur (v Nemecku). Keď beriem do úvahy, že za DSG sa u Pola pripláca 1480 eur, mohla by ísť cena PGTI citeľne nižšie, teda rozdiel oproti GGTI by bol cca. 7000 eur a to nie je málo (pri verzii Performance samozrejme ešte viac).
Avatar - iudex
1. 10. 2014 16:06
Re: Crossover syndrom....
Inak check this: [odkaz] Čo by za taký vytríbený interiér dal taký Focus ST (pred FL). ;-)
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 12:26
Re: Crossover syndrom....
Tímhle srovnáním sloužit nemůžu, nic jsem neměřil, ale je to docela překvapivé tvrzení. Každopádně pocitově se Clio sbírá razantněji, zejména díky krátké trojce....
Avatar - iudex
1. 10. 2014 13:04
Re: Crossover syndrom....
K tomu by som dal citát priamo z toho testu: "the key mantra of a hothatch: it´s not just what it does, it´show it makes you feel while doing it". ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 10. 2014 11:49
Re: Crossover syndrom....
S tou zvědavostí viz. přípsěvek nad.

Jinak já smysl HH primárně chápu myslím stejně jako ty - jako nadstavbu obyčejného hatche, která je charakternější / zábavnější / výkonnější, ale zároveň bez ústupků pro běžné použití... Takže dá se říci jako velmi kompromisní auto. To že mám rád výsostně funkční věci třeba jako předchozí Clio RS je věc jiná a taky to bude záviset na tom, co každý chápem pod tím spojením "bez ústupků pro běžné použití".

Když navážu na tvůj druhý odstavec, tak přesně na tohle jsem se ptal Ondry jako první - jestli CRS prostě jen netrpí syndromem svého předchůdce a nedívá se na něj kriticky právě v tomto kontextu, přestože ve výsledku to je fajn daily driver. Ale bylo mi řečeno, že ne, že zkrátka dle jeho názoru neumí dobře ani jedno.

A jelikož jedny z největších rozčarování jsem zažil u současného BMW Z4, které neví jestli chce být GT nebo roadster a Corolly TS, která zase má snad nejnesmyslnější komabinaci motoru a podvozku, tak mi z toho co všude čtu tak nějak příjde, že CLio bude asi podobný případ.

Budu si muset někde nějaké sehnat na projetí
:-)
Avatar - Emel
1. 10. 2014 11:51
Re: Crossover syndrom....
Tenhle přístup jsem právě vnímal u předchozího testu od Aleše - 2* za to, jak byl předchůdce dobrý ;-)
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2014 13:26
Re: Crossover syndrom....
Pokud ti stačí olíznout papír k tomu, aby ses neoddal svému názoru, tak je mi tě líto. Já to, právě díky některým testérům udělal a překvapení se konalo. Dovolím si tvrdit, že se účelově používají "pravdy", které jsou v duchu bití psa a chutí hledat klacek.
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 10. 2014 13:39
Re: Crossover syndrom....
Už jsem to psal výše - poslední věta měla být napsána přesně v opačném duchu...
1. 10. 2014 16:13
Re: Crossover syndrom....
Tíms to ovšem pohřbil, škoda, že to nejde editovat :-)
1. 10. 2014 10:10
35L/100!
35 litrov na okruhu s 1,2 tonovým autom s 200 koňmi je trošku moc. A to nehovorím o kombinovanej spotrebe nad 10L. Podarený motorček >:D S 3-litrovou trojkou s o 70 koní a 400kg naviac jazdím v priemere za 8,8, tiež s automatom :-!
Rozbalit vlákno
11
Avatar - iudex
1. 10. 2014 10:14
Re: 35L/100!
Uvedomuješ si snáď rozdiel medzi bežnou jazdou a okruhom, či? ;-) Ja môžem jazdiť 95% času pokojne a ekonomicky, ale stačí dať si pár kolečiek na okruhu alebo len tak na bežnej okreske ísť "na krv" a dobrá priemerka je v háji.
1. 10. 2014 10:21
Re: 35L/100!
Jasné. Mňa snáď viac ako maximálna spotreba na okruhu zaráža tá kombinovaná. Jasné zopár krát si užijem aj ja zatlačenie do sedačky a zvuk 6-valca, tomu sa nedá odolať, no stále sa spokojne zmestím do 9litrov. Inými slovami tiež nejazdím na spotrebu, preto mi príde 10+L/100 v takomto autíčku ako strašne veľa.
Avatar - iudex
1. 10. 2014 12:46
Re: 35L/100!
S tým súhlasím, celkový priemer 10 litrov je pre takéto auto (danej veľkosti, objemu a výkonu motora) dosť veľa. Konkurenčná FieSTa jazdí za 8: [odkaz] a napr. o triedu väčší a výkonnejší Golf GTI jazdí za 8,7: [odkaz]
Avatar - Emel
1. 10. 2014 10:29
Re: 35L/100!
Kamarád rozšafně počítá okruhovou spotřebu jako litr na minutu, takže z 35 bych si nedělal vrásky ;-)
1. 10. 2014 11:05
Re: 35L/100!
jen pro ukazkume spotreby na okruhu v Moste co mam z vlastni zkusenosti

Clio2 RS - okolo 40l
Lotus Elise 111R - okolo 45l
Audi S6 - okolo 65 litru
BMW 1 CUP - prez 90 litru (meritelne jen podle odkrouzenych kol a celkove vysati nadrze)
Megane Trophy Mk.II - prez 100 litru (meritelne jen podle odkrouzenych kol a celkove vysati nadrze)
u tech zavodnich aut se dojizdelo s rezervou na 1 kolo, je tam na to diodka, a to jsem tomu nedaval ani nahodou to co tomu davaji pak piloti pri zavodu, u Megana jsem nebyl dokonce schopnej ani dostatecne zahrat pneu do provozni teploty, proste se clovek boji aby jim pujceny auto nerozsvihal, a to ikdys se jednalo o 3 roky starou specifikaci a predtim jsem dostal ve slabsim okruhovem BMW 130i CUP instrukce primo od pilota ktery sedel vedle me po 10 kol kdy to cloveka uci >:D
1. 10. 2014 14:57
Re: 35L/100!
Mě brala jen cca 20 :-) .... nafty ;-)
Avatar - baca42
1. 10. 2014 19:46
Re: 35L/100!
Fabia 1,9tdi 13litrů, a to mi někteří napsali že je to moc. Jejich auto by prej žralo odhadem tak 8 až 9. Jízda na okruhu a rychlá jízda na silnici se nedá vůbec srovnávat.
1. 10. 2014 16:18
Re: 35L/100!
Vždycky, když tohle čtu, tak se směju, až mi z nosu jezdí pavouci na lyžích.

Jestli jezdíš s 3,0 šestihrnkem za 8,8 v průměru - tedy v dlouhodobém průměru - pak jsi jen otrok palubního počítače, k čemuž ti gratuluji. Pokud to tedy není 3,0 diesel.
Mezitím totiž, co ty se snažíš najít tu polohu plynovýho pedálu, kdy auto ještě jede, ale už nepřidává, kolem tebe jezděj dokolečka diesely a hátépéčka a jejich řidiči na sebe křičí něco jako: "Já to mám za pět, a ty?" "Já to mám za štyry devět voééé..."

>:D
2. 10. 2014 11:40
Re: 35L/100!
Ty vieš, ale ja nie. Mám účtenky za benzín, mám kilometre a tabuľku v exceli. Že mám s 3.0 "šestihrnkem" o viac ako liter nižší priemer ako 1.6 v malom autíčku? Tak tomu sa zas smejem ja :-!
3. 10. 2014 11:43
Re: 35L/100!
Takže nejen palubní počítač, ještě i tabulka v excelu >:D Přesně jak jsem čekal - otrok spotřeby, je to tvůj status, já ti ho rozmlouvat nebudu, klidně si s tím, žij, šetřílku >:D

P.S.

To Clio RS na průměrnejch 10 ti ukáže záda hned na první křižovatce a než ty jen sjedeš se spotřebou po startu na ten svůj průměr, tak už řidič Clia RS bude ležet doma mezi dvěma kočičkama a... >:-[]
2. 10. 2014 11:02
Re: 35L/100!
chápeš doufám rozdíl mezi turbomotory a atmosférama... turbo při zátěži prostě žere, tohle konkrétně žere při zátěží víc než jeho větší a silnější brácha, s Cliem RS jezdím po městě, díky holčičí červené perleti si docela často dělám srandu z lidí, co netuší, co to je zač, no a přes 9l to moc neleze, dálnice 140-150kmh zrhuba na stejno, okresky rozumně nejsou problém do 7l, nejmíň jsem měl 5.6l.. jeho o dost silnější brácha to ale umí docela podobně, jen pod těch 6 už se mu moc nechce, ale ve vyšších rychlostech si jede díky většímu kroutícímu momentu větší pohodičku. Rozhodně není na místě to srovnávat s atmosférama, na okruhu jezdí kámoš s vette z06 zhruba za půlku toho, co mi veme megane (k 60l/100), turbo papá no, s tím se musí počítat.
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2014 10:23
P208GTI
s manualom .... by sa mi viac pozdavalo.... :yes:

inak zaujimave auto.... majitelom prajem prijemne zazitky :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
1. 10. 2014 10:29
Re: P208GTI
Ja cítim, že v kútiku duše im to vôbec nepraješ. >:D
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2014 10:34
Re: P208GTI
mas citak no jo ... tak to mam smolu 8-s
1. 10. 2014 11:14
Testy
Překvapuje mě, že v podstatě stejné Clio RS Cup získalo v novém testu o hvězdičku víc, než posledně. Tedy pokud za to nemůžou kožené sedačky.
Taky bych se chtěl zeptat, kde najdu zmiňovaný test Clia bez Cupu, protože ve vyhledávání je jen bílé RS s Cupem. ;-)
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Emel
1. 10. 2014 11:18
Re: Testy
Jiný tester, jiný názor... 2* byly tehdy dost kontroverzní.
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 11:43
Re: Testy
3 možná nejsou kontroverzní, ale 4 by Clio RS podle mého soudu v rámci konkurence bez problémů uneslo.

Btw - znovu prkenný podvozek ? Tak já tedy nevím, oproti takové FieSTě je jízda s Cliem RS vznášení se na nadýchaném obláčku. Vyzkoušel jsem všechno, nejvíc času strávil na okreskách v okolí Kladna (snad chápete co to znamená >:D ), přejezdy, rozbitej asfalt, varhánky, flastry z kostek, prostě všechno a závěrem jsem konstatoval, že je Clio RS bez obtíží denně použitelné auto.

Nic, tenhle test přímo potvrzuje úvod recenze místního uživatele na MACZ. "Nejzajímavější je, jak se v případě Clia RS nikdo s nikým na ničem neshodne". >:D
Avatar - white label
1. 10. 2014 11:46
Re: Testy
A tys jezdil taky s Cupovou verzí CRS?
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 11:54
Re: Testy
Ne, ale vycházím z této formulace v testu: "V minulosti jsme zkoušeli i variantu bez podvozku Cup a nebyla na tom o mnoho lépe." Takže musela být jen o trochu méně prkenná. ;-)
1. 10. 2014 11:57
Re: Testy
Rozdíly mezi Cupem a neCupem jsou v mých očích mnohem menší, než kdy dříve. jízdně se auto chová velmi podobně. :-)
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 12:29
Re: Testy
Věřím, a právě proto jsem se při objednávce (ke které ovšem nakonec nedošlo) nebál u verze s neCupovým podvozkem zaškrtnout příplatkové 18" Radicaly.
Avatar - Emel
1. 10. 2014 11:50
Re: Testy
Máš srovnání RS a RS Cup?
1. 10. 2014 11:51
Re: Testy
Zdravím,

Jen abych upřesnil svůj pohled na podvozek, tak kupříkladu ona Fiesta je sice opravdu tuhá, ale zároveň do značné míry poddajná. Je to ten typ podvozku, co začne v mých očích opravdu fungovat až při větší zátěži a vyšších rychlostech, tedy ve městě je to horší. Nestane se v něm ale, že by auto brzy dosedalo na dorazy.

Nicméně sto lidí, sto chutí - ostatně taky se nesnažím své názory prezentovat jako jedinou pravdu, ale jako můj pohled na věc, takže nepochybuji, že může podvozek Clia někomu vyhovovat mnohem více :-)
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 14:23
Re: Testy
Samozřejmě, a taky to tak beru. Váš názor respektuju. Souhlasím, že podvozek FieSTy je při ostré jízdě opravdu precizní, řízení výborné. Jenže nežijeme ve vzduchoprázdnu a malý HH není víkendovka. A těch pár minut "volných jízd" na okreskách mi u FieSTy nevyváží každodenní (berte to s rezervou) utrpení při běžné přepravě, ať už je dané tuhostí podvozku nebo podměrečnými Recary. ;-)
Avatar - white label
1. 10. 2014 11:36
Re: Testy
To si představuješ jak, že když tu dá někdo něčemu určitý počet hvězdiček, tak to musí jiný tester respektovat?
1. 10. 2014 12:58
Re: Testy
Představuji si určitou objektivitu v rámci testů. Pokud se tam nahazují hvězdičky v náhodném počtu a pořadí, tak je nemá smysl používat. Dojmy konkrétního testera ve vztahu k jeho osobním preferencím se dozvím mnohem lépe z textu.
Avatar - Emel
1. 10. 2014 13:39
Re: Testy
I přes stejnou metodiku (tj. třeba to, že průměrné auto a 3* není nadávka) mohou dva testeři dojít k odlišnému výsledku, každý má prostě svůj názor... za mě je důležitější názorová konzistentnost redaktora než pokus o nějakou umělou názorovou konzistentnost celé redakce.
Avatar - white label
1. 10. 2014 14:28
Re: Testy
Přesně tak, navíc se v tomto případě bavíme o rozdílu jediné hvězdičky, neříkám, kdyby dal jeden z nich jednu a druhý pět...
Ani to by mi sice v principu nevadilo, ale působilo by to zvláštně.
1. 10. 2014 11:46
Re: Testy
Dobrý den,

v hodnocení jednoduše nejsem na tento vůz tak přísný, jako kolega píšící předchozí test. Myslím si, že dvě hvězdičky je příliš málo.

Co se týče Clia bez Cupu, tak s tím jsem jezdil ještě v dobách, kdy jsem nepsal pro Auto.cz.

S pozdravem, Ondřej Chamilla
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2014 12:19
Re: Testy
v com sa vam zdala jazda zabavnejsia... v 208GTI alebo v tomto cliu?
1. 10. 2014 12:28
Re: Testy
V mých očích má 208 GTi lepší motor, byť je zvukově utlumenější. V zatáčkách mě ale zase více baví Clio. Ani jedno auto není zrovna moc precizní, na to je tady Fiesta, která navíc disponuje fantastickým řízením.

Kdyby se jednalo o Peugeot RCZ s 200 koňovým motorem, hlasoval bych pro něj, ale ve srovnání s 208 GTi je asi o malinko zábavnější Clio. Nicméně v jiných ohledech než je zábava to zase může být jinak.
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2014 12:47
Re: Testy
mne sa viac paci 208GTI.... ale samozrejme hodnotit mozem len len vizualny dojem.... ale pocul som aj chvalu na manual v peugeote.... zatial co v cliu vladnu na jeho prevodovku dost rozporuplne nazory.. jeden ju chvali iny zatracuje..... ci nahodou v prevodovke nebude pes zakopany a nebude to jedna z pricin rozporuplnosti nazorov na toto clio .... jednemu totiz moze prevodovka vyhovovat inemu nie... kdez to manual sadne kazdemu sportovcovi..... osobne som za p208GTI .... ale je fakt ze clio jeden chvali a iny zatracuje a clovek skutocne ma v tom nejasno.... podla mna prave ta prevodovka v cliu to auto trosku degraduje..... myslim ze ani nove polo gti po facelifte neprislo s manualom uz nahodne.... v takomto aute by som uprednostnil klasicky manual....

vdaka za nazor... sice dost diplomaticky napisany ale teda predpokladam ze dedukujem spravne a clio sa vam zda zabavnejsie... dik :yes:
1. 10. 2014 12:49
Re: Testy
Osobně mi převodovka zas až tak nevadí, i když není hvězdná. Spíše zbytek vozu se mi až tak nelíbí.

208 GTi mi přijde lepší na každý den, Clio zase asi o kousek zábavnější, byť na Fiestu ST to v mých očích nemá.
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2014 13:07
Re: Testy
vdaka ..... pouzitelnost na kazdy den vidim ako dost dolezity faktor aj ked sa jedna o nadupane male auta....... urcite by som teda uprednostnil 208GTI nehovoriac o spominom manuale.... ale samozrejme kazdy si vyberie co mu viac vyhovuje

vdaka za nazory.... ano recenziu na fiestu ST som si pozrel a 5 hviezdiciek nedostala asi nahodou....... takze v tomto smere bude asi inde ako tito dvaja galski kohuti...... ale kazdopadne na bezne pouzite ma P208 moje sympatie :yes:
1. 10. 2014 12:58
Re: Testy
Jesli se Vám líbilo jak brzdí Clio (což většinou umí všechny Renaulty) tak pak doporučuju Peugeot RCZ-R které při brždění doslova trhá ledviny. :-)
S testem zase až tak úplně nesouhlasím. Ta oddělená těhlice kterou Clio nemá zase až tak nevadí. Clio tak moc za ty ruky netahá jako to uměl starý Focus ST. Horší je ta absence samosvoru. Převodovka v race módu je suprová a ten automatický meziplyn při podřazování a s tím spojený zvukový doprovod baví.
Za mě ty hvězdy klidně čtyři i když mám raději předchozí generaci Clia RS. Nové Clio RS má smůlu v tom, že je především srovnáváno s minulou generací RS a méně pak se současnou konkurencí, protože oproti současné konkurenci na tom není vůbec zle.
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2014 13:10
Re: Testy
tu je zaujimave porovnanie dospievajuci levik 208GTI v provnani s dospelym kralom zvierat RC Z ;-) [odkaz]

tester tam tiez hodnoti pouzitelnost GTicka.... :yes: zda sa ze na bezne pouzitie fajn volba a lepsia asi ako clio RS ..... samozrejme na okruhu to moze byt inak.... bavim sa o beznej pouzitelnosti
1. 10. 2014 14:05
Re: Testy
Jak já říkám univerzální auto umí vše, ale nic na 100% :-) bohužel je to případ i současného Clia RS ale i 208 GTI. Na 208 GTI mě vadí ten výraz... to auto se tváří jako z dělohy vypadnuvší novorozeně (kde to jsem? co se děje) >:D a ty červeno černé lakované přechody v interiéru jsou kýč jako když to doma udělá někdo sprejem. RCZ-R je jiná liga :yes: jiná káva.

P.S. tu fascinaci testéra, že 208 GTI zvedá zadní kolo fakt nechápu. >:D
Avatar - iudex
1. 10. 2014 13:18
Re: Testy
Ad "Clio tak moc za ty ruky netahá jako to uměl starý Focus ST" To myslíš akože vážne? Dávať do jednej vety 1,6 R4 a 2,5 R5 a následne tvrdiť, že auto s 1,6kou až tak moc neťahá za volant, ako auto s 2,5 R5 a teda je to v norme? Inak aj o súčasnom Focuse ST Ford tvrdil, že eliminovali torque steer oproti predchocovi a v prvej zákrute pod plynom mi aj tak volant urvalo z ruky.
Inak logicky CRS v rámci triednej konkurencie na tom nemôže byť zle, pretože tá konkurencia je skromná: tri koncernové HH stáli o pol triedy nižšie (Swift Sport o celú), tie logicky na CRS nestíhali. 208ču Clio prevažne poráža; FieSTa naopak napriek nižšiemu výkonu s CRS drží krok a podľa niektorých testov je lepším hothečom (ostatne aj podľa autora tohto testu). Uvidíme, kam sa s väčším a výkonnejším motorom (a prevodovkou) posunie Polo GTI.
1. 10. 2014 13:55
Re: Testy
Myslím to smrtelně vážně a záměrně uvádím FoFo ST jako referenční "bod" protože u něj to bylo sakra cítit. U Clia to není žádná hrůza a naopak to lehké zatáhnutí beru částečně jako plus protože nemáš pocit jako by mezi volantem a koly bylo místo tyče řízení jen "drive by wire".
Avatar - iudex
1. 10. 2014 15:43
Re: Testy
Ono ja chápem a čiastočne súhlasím, že ten boj s volantom prispieva k športovému fílingu a i s torque steerom Focusu ST by som dokázal v pohode žiť, nič to ale nemení na veci, že torque steer je z princípu vada, t.j. neschopnosť auta (či jeho inžinierov) eliminovať prenos krútiaceho mementu do volantu a že by to nemalo nahrádzať cit vo volante (torque steer nie je spätná väzba, i keď si to občas niektorí zamieňajú).
1. 10. 2014 18:11
Re: Testy
Zpětná vazba to není, ale aspoň trochu ti to dává najevo co se s kolama děje. Osobně to beru tak, že je lepší jemný torque steer než kdyby se nedělo vůbec nic.
1. 10. 2014 18:56
Re: Testy
Souhlas. Tohle mi připadá jako slabina Clia - má tak 'dobře' odstíněné řízení od pohonu, že v podstatě není šance poznat, kdy se přední kola začínají protáčet. V režimu Race, kdy je vyplá kontrola trakce, je velmi snadné začít na výjezdu z vracečky hrabat.
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2014 13:19
Další test o ničem
Ondro, co se stalo? Kdo chce psa bít, hůl si najde.... Je mi z tvých posledních nekoncernových testů smutno a to volím velmi slabé slovo, abych se vyhnul slovu prasárna. Nezlob se, ale to, co předvádíš, je jak fňukání náctileté slečny, která prostě není s ničím spokojená a vše je vlastně špatně pokud nemá ajfon, fíbíčko a selfí s kámojdou z hajz ...záchodu s vyšpulenou pusou....
Dnes a v poslední době velmi zřetelně Ondřej Chamilla :no:

Co se stalo, že používáš tento krajně neseriozní jazyk?
Rozbalit vlákno
48
1. 10. 2014 13:32
Re: Další test o ničem
K tomuto bohužel nemám moc co dodat. Není mým stylem psát tak, aby se to nikoho nedotklo. Raději napíši to, co si opravdu myslím s vědomím, že zavděčit se všem nelze. Přijde mi to tak naopak serióznější. Mimochodem o nějakém nadržování koncernu nemůže být řeč, na značku či zemi původu při hodnocení opravdu nehledím.
Avatar - 3_diamanty
1. 10. 2014 13:42
Re: Další test o ničem
ja to robim takisto uz roky .... ;-) ... nechodim sa tu s nikym bratrickovat ani pisat tak aby mi kazdy prikyvoval.......... nie je mojou potrebou tu pisat basne aby sa pacili kazdemu... ... vzdy si poviem svoj nazor.... ktory sa samozrejme nemusi kazdemu pacit.... ale to uz nie je moj problem ( osobne tu nikoho neriesim ani na to nemam pravo ) ... poviem si svoj nazor k autu a bodka..... tiez si myslim ze je to serioznejsie ako sa klepat s kazdym po pleci a prikyvovat jak papagaj ..... a ja som seriozny... za to papagajov je tu dost

dobry pristup hodny pochvaly .... :yes: takto si to predstavujem :yes: konecne normalny test
1. 10. 2014 14:19
Re: Další test o ničem
Naštěstí je to vždy pouze tvůj názor což neznamená, že máš pravdu. Stejně tak je to i u autora testu výše. Stejná auta působí na různé lidi různým způsobem a tak se nadá říct že co je psáno to je dáno. Hodnocení aut beru vždy jako subjektivní názor toho či onoho člověka a velkou váhu tomu nepřikládám.
Například toto konkrétní auto na mě působilo úplně jiným dojmem než na jak to popsal autor testu.
1. 10. 2014 15:59
Re: Další test o ničem
Teď zrovna si třeba za papagája ty.
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 10. 2014 13:49
Re: Další test o ničem
Mi zase poslední dobou příjde, že pokud se test (subjektivně psaný) přesně neshoduje s tvými dojmy (subjektivními), tak jej automaticky hodnotíš jako objektivně špatný. ;-)

A taky mi přijde, že jakmile se začne kritizovat, vnímáš to hned jako nesériozní jazyk až prasárnu a lítáš jak četík z krabičky.

PS: Věř, že co se týče koncernu a nějakých koncernových sympatií, tak to je v případě pana z Valašska vyložený oxymoron.
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 13:51
Re: Další test o ničem
No já ti nevím, ale to, že mám osobně z C-RS jiné dojmy než autor testu, mi nepřipadá jako důvod k osočováni z neserióznosti a (téměř) prasáren. Tady se snad neřešilo stahování oken, ale opravdu jezdilo. ;-)

Naopak oceňuju přístupnost autora k diskusi. Podvědomě bych asi byl raději, kdyby bylo Clio chváleno >:D , ale na mém názoru ten test nic nezmění. C-RS je možná víc než jiná auta rozporuplné, a z toho pramení i velký rozptyl hodnocení. Žádné spiknutí za tím netřeba hledat.
Avatar - Emel
1. 10. 2014 13:58
Re: Další test o ničem
Já mám zase v poslední době pocit, že ti VW musel nějak ublížit... dokonce jsem si parkrát všiml tvého nadšeného souhlasu pod antikoncernovým příspěvkem velmi nízké úrovně... schyluje se snad k nějaké svaté válce, o které nemám tušení :-) ?
Avatar - white label
1. 10. 2014 14:23
Re: Další test o ničem
Znovu to přeháníš a taháš to zbytečně (až nevkusně) do osobní roviny.
Pokud je Ondra (podle tebe) placený koncernovwý "funatic", proč tak vychválil zrovna Ma3, nebo tady chválí FieSTu?
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 14:29
Re: Další test o ničem
To je snad jasný. Protože je placenej každou chvíli někým jiným, fluktuant jeden... >:D
Avatar - white label
1. 10. 2014 14:36
Re: Další test o ničem
To bude tím. A frantíci teď nemají prachy na podobný novinářský sponzoring, jako jejich konkurence. >:-[] ;-)
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 14:45
Re: Další test o ničem
Buď, anebo všechny prachy utratili za Under8 a vůbec M-RS, protože tam Ondra jako zázrakem obrací. >:D >:D ;-)
Avatar - white label
1. 10. 2014 15:06
Re: Další test o ničem
A jsme doma... >:-[]
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2014 17:10
Re: Další test o ničem
Shrnu to pod whitem..... Nemám problém s koncernem, to jsme si asi neporozuměli, Emel mi neporozuměl kriticky. Dokonce zrovna jsem ve fázi koncernu pořízení.
Nicméně stojím si za názorem, že kdo chce psa bít tak si klacek najde a Ondřeji to jde nadmíru dobře. Nemluvím teď jen o cliu, ale zejména o testu 108 vs. Citigo.... Pokud se máme bavit o autech, tak neočekávám od testéra, kterého si osobně vážím a jeho testy beru, kňučení náctileté slečny, že prostěeee ten ajfooon je lepší a nevím proč, protože mnou výše zmíněný test byl hojně doplněn nefér srovnáním.
Wavris: to nemyslíš vážně.... ale nechám to plavat.
Ondřeji: Není mým stylem psát tak, aby se to nikoho nedotklo. Raději napíši to, co si opravdu myslím s vědomím, že zavděčit se všem nelze. Přijde mi to tak naopak serióznější. Tohle beru s nadsázkou, to jsi špatně pochopil. Očekávám od testéra jistý profesionální náhled. Říci, že interiér clio působí jaksi levně... tohle je naprosto nefér argument...naprosto. Tohle si testér nemůže dovolit. Přijal bych hodnocení: slicování, vrzání, přesnost ovladačů... ale tímto pohledem můžu zkritizovat vše a dá se srovnat s "přemotorovaným BMW" od kolegy Vaverky.
Woody, to není osobní osočování, ale hodnocení pouze tezí a částí textu. Není v tom nic osobního.
Celkově shrnu: Prostě jsem čekal od oblíbeného autora více, než to, co tu servíruje... v kostce to shrnul diskuzní kolega BorekB.
Pokud je tohle přijatelné pro vás výše, autokamarádi, tak pro mě ne. Tohle nepřijmu.
Znova říkám, není v tom nic osobního samozřejmě.
Avatar - Emel
1. 10. 2014 17:26
Re: Další test o ničem
Ten pocit není jen z této diskuse, ale možná se pletu... rád bych se pletl.

Proč by tester nemohl říct, že interiér působí levně? Co říká mariachi: Nakonec mi ale tohle auto nebude říkat "pane". Jednak díky tomu ne zrovna půlmiliónovému zpracování interiéru, jednak díky tomu, že jsem mohl zkusit ještě i konkurenci.

Pokud přijmeš tezi, že názory na Clio jsou obecně rozpolcené... proč by Ondřej nemohl prostě patřit k těm, kterým to auto spíš nesedlo? Bořkovi a woodymu sedlo... jo, no a? To přece neznamená, že tu je nějaké spiknutí...

Recenze od Bořka je napsaná hezky, jasně... ale konec konců, je to recenze od majitele, který si auto obul do semislicků a několik desítek tisíc km se s ním sžíval, takovou hloubku nemůže tester dosáhnout.

PS: jen tak na okraj, Škoda v dané třídě žádné auto nemá a Polo GTI je u nás okrajová záležitost... ale to naznačuju něco ve směru konspiračních teorií, kterými se vlastně nemám chuť zabývat.
1. 10. 2014 17:56
Re: Další test o ničem
Do záznamu jen dvě věci: jsem Borek bez háčku :-) a názor na Clio jsem měl udělaný v podstatě ihned po testovací jízdě u dealera. Změnil se snad jen můj pohled na interiér, kde jsem ani já nevnímal vnitřek hned úplně pozitivně a až časem, po zvyknutí si na neobvyklý design, jsem začal oceňovat jeho nadprůměrnou ergonomii (především ve srovnání s 208 a Fiestou, což jsou v tomhle ohledu dost nepovedená auta), slušnou kvalitu atd.

Jízdní vlastnosti lze ale dle mého názoru odhalit dost snadno a rychle, koneckonců svou recenzi jsem psal podstatně dřív, než jsem změnil obutí a najel desetitisíce km :-)
Avatar - Ji/Ri
1. 10. 2014 18:17
Re: Další test o ničem
Borku,znova díky. Jen je mi líto, že jsi jediný, kdo pochopil, oč mi tu jde.... :yes:
1. 10. 2014 18:45
Re: Další test o ničem
No, níže jsem sepsal spíš věcnou "oponenturu", nechci moc zabředávat do věcí jako je hodnocení testu jako celku nebo nedejbože autora samotného. Ačkoliv třeba na některé věci mám jiný názor nebo i v některých případech vím, že autor hodnotí povrchně a k autu nespravedlivě, úplně zásadně mi to nevadí, pokud si aspoň dokážu vysvětlit, proč k danému hodnocení došlo. Hezký příklad je ten interiér - on ve skutečnosti nekvalitní není, ale chápu, proč tak na někoho může při rychlém testu působit, a autor má hned několik legitimních důvodů, proč v testu zahrát trochu na subjektivní strunu (stručnost se cení, emoce v diskuzích z pohledu vydavatele taky :) ).

Asi chápu, kam svou kritikou míříš, ale dle mého je neadekvátně velká, tento test IMO nijak extra nevybočuje z toho, co je na auto.cz i v jiných magazínech "normální".
1. 10. 2014 19:00
Re: Další test o ničem
Mě by docela zajímalo, proč páni redaktoři hodnotí zpracováni interiéru mačkáním na plasty. Mě taky plastové lišty při mačkání vržou, ale při jízdě po více než 4 letech stále nic nevrže. Nějak nechápu tu jejich logiku, že plasty budou vrzat, když vržou při dotyku. Přitom to může být i naopak a při jízdě budou vrzat právě ty plasty, které při do dotyku nevržou. Pokud by plasty vrzaly při jízdě, tak bych proti hodnocení pánů redaktorů nic neměl. Takhle je to jen o tom, že se nám redaktor snaží vsugerovat svou představu, že vše bude časem vrzat a rozpadat se.
1. 10. 2014 19:06
Re: Další test o ničem
Pěkný den,

osobně když z vozu vysedám, madla dveří se dotýkám. Nehledě na to, že v zatáčkách se stačí o výplň opřít kolenem a dojde opět ke stejnému jevu. Pokud si myslíte, že chodíme po interiéru a dloubeme do jednotlivých plastů, pak vás musím vyvést z omylu. O tom, že auto vrže i za jízdy se v testech raději již nezmiňuji s výjimkou extrémních případů, dělá to totiž minimálně na pražských cestách překvapivě velká část aut.
1. 10. 2014 19:09
Re: Další test o ničem
Nechci odpovídat obecně, ale konkrétně Clio zde má skutečně problém - jeho madla dveří a v nich integrovaná tlačítka jsou z tvrdého plastu a ten plast vrže nejen při zatlačení, ale i při jízdě (delší postavy o to mají opřenou levou nohu). Toto udělá okamžitě špatný dojem, takže ačkoliv je to v podstatě jediný kvalitativní nedostatek Clia, docela chápu, kde ty negativní dojmy vznikají. Spíš nechápu Renault, že takto "triviální" věc už dávno nevyřešil, aby vzal novinářům střelný prach :-)

Edit: ha, s odpovědí jsem byl druhý :)
Avatar - white label
1. 10. 2014 19:54
Re: Další test o ničem
Jediný nedostatek zřejmě ne, další je přece madlo voliče dvojspojky, které důrazně kritizoval i woody.
Jinak ale díky za upřímnou odpověď, tohle přesně potřeboval právě pogo (jako čím dál zaslepenější obhájce všeho od kosočtverce) slyšet.
1. 10. 2014 20:05
Re: Další test o ničem
Co jsem měl slyšet? Psal jsem, že by bylo lepší psát o tom, co opravdu vrže za jízdy. Redaktor to upřesnil i s poznámkou, že o vrzání za jízdy se většinou v testech nezmiňuje. Tady psal o vrzání při doteku. Reagoval jsem proto, že se to statické hodnocení dotekem vyskytuje v testech docela často.
Avatar - woody-alien
1. 10. 2014 20:28