Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Abarth 500: Prodej na velkých západoevropských trzích zahájen

45 komentářů

jossalito
Vzhledem k neustálému kasání se zdejších fiatomilců, jsem očekával výkon pětistovky Abartu o něco vyšší, kterým by více konkuroval Mini Cooperu.
Uvedené hodnoty až tak excelentní nejsou. Nejspíš to museli naladit podle užitého pandího podvozku, který není stavěný na takové výkony.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Soupeřem Mini je spíše Alfa Mito (ostatně ta ho v nějakém německém testíku dokonce porazila), tady jsme trochu "o třídu" níž .. (a "papírový" výkonn až tak důležitý není - JAK se s tím jezdí/řídí jak se "chová" je - já považuji - za DŮLEŽITĚJŠí než "číslíčka" - ostatně KDY jedete "naprosto NADORAZ"? většina lidí - ani se sporťáčkem - asi NIKDY)
PS: Popravdě výsledné hodnoty NEjsou "špatné" a autíčko bude asi docela "živé" a ještě "před pár lety" by se za zrychlení 7.9 s NEmusela stydět VĚTŠiNA dokonce "ostřejších" hot hatch(ů) - popravdě ho ani NEdosahovaly ... a 500 je přeci jen "miniauto" - nějak "zásadně" VÍC se tam "očekávat" asi NEdá (a ani NEhodí) - myslím si já
Pěkný den 😉
jossalito
Zrovna u ostrých verzí bych se díval na výkon a podvozek. U ostatních to tak důležité opravdu není. Nahoře píši, že nevím, jak zvládli podvozek od Pandy naladit. AUto je celkově malé a podvozek kratký a úzký. Vzhledem k tomu, že si testeři stěžují na jeho stabilitu na dálnici, tak jsem zvědav, jak ho Italové naladili v Abarthu. Auto je to pěkný, ale vevnitř opravdu malé.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Tohle bude spíše taková (snad i "zábavná") "ostřejší paprička" - na dálnice se takovýto vůz moc NEhodí - někdo prostě do práce C1/Ayg👋107 jede, někdo (trošičku) "divočejší" to rád má ... na dálnice až tak od "nižší střední" ...
Pěkný den 😄
Avatar - ethicon
ethicon
Fiat 500 nie je predsa priamy konkurent Mini...to je napr. Alfa Mito a hlavne prichádzajúce Mito GTA 240cv...a ak sa niekomu zdá 135 koní málo je tu verzia so 160 konmi a najvyšia tkz. Assetto Corse so 190cv...a určite by auto s nestabilnými jazdnými vlastnosťami nezískalo v renomovanej relácii Top Gear ocenenie "Best Hot Hatch"😄a ked si už nič iné nevymyslíme, tak aspon to, že je vnútri malé...
jossalito
že je malé, to je fakt. Třeba já si pětistovku vlastně tak trochu oblékám. :-!
Avatar - ethicon
ethicon
ale bavíme sa o triede miniáut...nikto po nej nechce rozmery Golfa či Oktávky, priestor na predných sedadlách je pocitovo veľký dosť, vzadu je samozrejme miesta málo ale my sa tu nebavíme o praktickom rodinnom aute a vo verzii Abarth už vôbec...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ono to s tou "velikostí" vozů je někdy trochu "překvapivé". To můj Buřtík si jednou do CLS vlezl/za volant sedl a pak TAHALi/dostávali jsme ho ven - jak v té pohádce, co na konci řady "myšička" zabrala a "bylo to" - to skoro NEžerutji! 😉
Naopak ve Fiat Punto se docala VELMi pohodlně usadil .. (ale s tím "oblékáním" - to "sedí" a "pravdu" máte a "pěkně" jste to napsal :yes: 😄
Avatar - kolmar
kolmar
Ale noo... :-! ... CLS som "skusal" ako pred faceliftom ak aj po, mam 190 cm a problem som nemal...s miestom urcite nie, no jedine ze mate na mysli nastupovanie cez dvere (predsa stylove auticko nema vrata ako H2)
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No to máte (na výšku) s Buřtíkem asi tak stejně (ale on má to samé i "našířku" 😄 )
Ne, chtěla jsem si (jen) "dloubnout" do těch 4dveřových coupé (mně to prostě jako "bubost" příjde), neb do CL mercedesu se Buřtík vejde, dokonce do SL se mi ho podařilo "napěchovat" - ten CLS je možná vzhledově "chic", ale jinak ...
Pěkný den 😉
Co mu to, sakra, vaříte ?
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
No s tou "šířkou" jsem to maličko "přehnala" 😉 , ale trochu "kombinace" basketbalisty a zápasníka sumo je ... to zas ANO 😄
jossalito
A cholesterol osm. :-!
Avatar - gld
gld
každý raz musí zomrieť >😁
Avatar - kolmar
kolmar
To ja vam verim, ale nerit sa mi zase az tak nechce...zeby to az take zle bolo. Ja totiz sirka ok.
CLS mam rad (pre mna viac limuzna ako coupe), podla mna lepsie ako classika coupe ale to kazdy svoje. Pravda je, ze ak skusite to CL (ja osobne este V12 biturbo AMG paket) tak aj to CLS je za volantom oproti tomu akoze trosku "sucho"...top je proste top
Deadlift
Rekl bych ze Top Gear ocenenie "Best Hot Hatch" nedostal byl jen nominovany. 😉

Maximalne tak v Top Gear’s best hot hatch prize pod -Ł14,000.
>😁 >😁 >😁 Ty budes koukam znalec >😁 >😁 >😁 Tady mas jasnou odpoved, kdo je lepsi - [odkaz] (a Mini to teda fakt neni)
jossalito
A proč dáváš link na Mini One? Ten má problémy i s Fábií. A ještě k tomu od "Planete Fiat". TOhle není moc "nezávislý" tester.
eda.nezbeda
Vy ste myslim znalci oba 😄

V tom testu je 500 ve verzi sport (1.4, 100BHP), tedy nikoliv Abarth!! Proto take srovnani s Mini One, a take predevsim cenou jsou si blizko (na UK trhu rozdil 1000 liber).

Ja sam za sebe muzu rici, ze pro me jsou Abarth a Cooper S konkurenti a take me zaskocily papirove parametry standardniho Abarthu, cekal jsem vic. Ale ciste srdcarsky se rozhoduju presne mezi temato dvema autama a jestli ma nekdo dojem, ze je Cooper spise konkurentem pro Mito, tak to bude asi take takova marketinkova pohadka.

Oba (Abarth a 500) jsou pokracovatele odkazu sveho prechudce a to dustojni! Pro me jako byvaleho vlastnika 500 a milovnika Mini je proste v tom, kdo proti komu stoji, jasno.
Nejlepe poridit oba 😉 ... jenze napred se musim rozhodnout pro jedno a neco mi rika, ze pres papirove predpoklady bude Abarth hodne konkurenceschopny!
eda.nezbeda
Ten test je evidentne od FifthGearu - slecna je redaktorka. A ty nalepky nad tim odhaduju, ze si to ten Planete Fiat vystrihl a ma to na svych strankach, proste fandove.

Na tom testu neni nic zavisleho nebo nezavisleho, ono totiz dve auta o temer stejnem vykonu a jedno o celych 205 kg!! lehci (Fiat) postavit proti sobe znamena celkem jasny vysledek, ne? Rozdil byla nakonec jen jedna sekunda, ale o tom jak se celkove mensi fiat bude chovat ve vztahu k tezsimu Mini si proste soudny ridic obrazek udela. A je jedno kdo to za jakym ucelem nataci, ne?
Avatar - ethicon
ethicon
akoto, že znalec ako ty nepozná redaktorku Fifth Gearu??? Planet Fiat si ten test len prevzal..pozri niekedy Discovery... a ešťe si nás tu presviedčal a samozrejme zase neoverene ako vždy o podvozku z Pandy, ktorý určite nebude stačiť na výkon Abarthu a už vôbec nir na Mini..platforma s pandy samozrejme je, ale platforma nerovná sa podvozok, ten je pre Abarth upravený a ak dokáže aj v slabšej "bežnej" 100 koňovej verzii poraziť naozaj vynikájuci podvozok Mini tak to asi až také zlé s Abarthom ako sa nás tu zase snažíš presvedčiť nebude >😒]
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jossalito VELKÝ znalec je ... a jak poPÍCHovat umí... 😉
Pěkný den 😄
jossalito
To většinou nikdo nerozená. Byla by tu jinak nuda. 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To asi PRA(v)DA jest 😉
Dobrou 😄
Avatar - euro89
euro89
já zase doufal, že si dáš o víkendu volno a aspoň jednou nás ušetříš svejch keců... :no:
...to bude opravdu zajímavé. Uvidíme, jak si poradí s Twingem RS, Alfou MiTo nebo Mini Cooperem S... 😉

Věřím, že bude velmi konkurenceschopný a úspěšný... :yes:
jossalito
Nevím, jestli si budou přímo konkurovat s Twingem. Velikostně a výkonem ano, ale cenově? Twingo RS stojí "půlku" Abarthovy pětistovky. Stylově jsou na tom taky jinak.
Kvalitativně se Twingo bude Abarthu držet zuby nehty, kvality na to má, ale image na 500 nestačí...
Avatar - kolmar
kolmar
pravda...je tu toho viac na vyber, ale stylom sa k abarth ci mini, mito tak trochu ten swift alebo polo GTI nejak nehodi...
Máš pravdu, Polo GTI a Swift jsou jiná liga, navíc Polo GTI výkonostně (ani po stránce schopností a sportovního talentu) nestačí na špici, kdežto Swift je velmi schopný. Avšak, stylem sem asi patřit nebude. Nicméně... :yes:
eda.nezbeda
Nevim kde se bere to presvedceni o zahajeni prodeje az nyni, ale minimalne v nemecku me prodejce v lete zval na podzim 2008. Zatim jsem tam osobne nebyl, ale videl jsem jedno auto v salonu behem podzimu stat a 9.1. jsem vedle jednoho Abarth 500 parkoval. Byl evidentne jiz prodany na znackach, nebyla to predvadecka a mela kolem cca 2 tisice km. (no nakoukl sem tam nooooo 😄 )

Takze redakce, odkud mate info ze zacali az ted? Nebo me chcete donutit se tam jit zeptat? 😉
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
Jo, taky jsem jeden kus viděl už na podzim...jel společně s ostatníma pětistovkama na přívěsu. někde v mobilu mam snad i fotku
Otto von Uns
No ja som ich naložených na kamionoch videl na odpočívadle D1ky pri Bratislave už niekedy september-október 2008, išlo pravdepodobne o Abarth 500 Open Edition. Čo môžu byť aj predchádzajúce prípady. Inak zakladný Abarth 500 je vcelku nezaujímavý, to pravé orechové predstavuje až SSko na ktoré som sa tešil už od predstavenia prototypu novej 500ky. Keby malo 6 rýchlostnú prevodovku, ako Abarth GP tak by malo 10/10, takto len 9,9/10. Stále je nad čím slintať. :yes:
Avatar - salamoon
salamoon
tak tak,ta nepritomnost 6tky trosku zaraza 😐
eda.nezbeda
To by nemuselo byt az tak spatne. I petka se da udelat dlouha a protoze turbobenzin ma hooodne velkej rozsah pouzitelnejch otacek mozna jim to vyslo takhle lip s naladenim. Muze to byt celkove prijemnejsi na hodne zatackovite "trati", kde bude alespon mene razeni a vice ruce na volantu!
eda.nezbeda
Neslintat! Koupit! To je rozkaz! 😉
Avatar - euro89
euro89
je fajn vědět, že si jí můžou koupit v západní Evropě, ale byl bych rád, kdyby už dorazili i k nám... několikrát jsem už viděl jet kamion naloženej Abarthama 500 po český dálnici, tak by jich tu pár mohli občas cestou vyklopit 😄 nejvíc mě irituje, když mi i u Fiatu nejsou schopni říct, kdy Abarth 500 EsseEsse bude k mání i u nás...
jossalito
Nechtěl si ještě nedávno kupovat Deltu?
Avatar - euro89
euro89
mno právě o to jde... líbí se mi Delta, Abarth 500 SS, Abarth Grande Punto SS, MiTo a do toho pořád tajně doufám, že třeba i Bravo dostane nějakou ostřejší verzy... a protože bohužel nemám na všechny, tak bych se rád v každém svezl, než něco (bohužel jen jedno) vyberu... a u Delty navíc pořád čekám na tu 1.8 T-Jet, která se k nám vzhledem k "důležitosti" českýho trhu dostane asi za 20 let...😒
SkyDriver
Pro Abartha je třeba do EU u nás bude nejdřive za rok. A bravo se momentálně nechystá snad jen 1,8T, ale kdy bude to je otázka.
SkyDriver
Problém je v Tom že stále u nás není zastoupení Abarthu. Vím mohla by se prodávat v Síti Fiatu, ale Fiat Čr to nechce, jelikož má v plánu ho distribuovat samostatně a jedná s 3 největšími dealery Fiatu, kteří by otevřely Salon Abarthu. Mělo by se jednat o Prahu Brno a ještě někde v Ostravě to zazdily otevřením Fiat Profesional.
Avatar - euro89
euro89
doufám, že v Praze ho bude prodávat Imofa, ptž jestli dostane Abarthy Dojáček, tak si ho radši dovezu ze zahraničí... jeho služby a přístup k zákazníkům jsou velkou ostudou Fiatu v ČR a Fiat by s tim měl něco rychle udělat!!!
SkyDriver
No to je pravda, ale dokud to bude největší prodejce u nás tak to bude pořád stejné. Přece si Fiat nebude šlapat do vlastního hnízda. Taky se přimlouvám za Imofu přece jen už i ten název lépe zní 😄
Avatar - salamoon
salamoon
nemyslim,ze je vhodne porovnavat tieto auta,zatial co RS twingo je skor lowcost (avsak vyborny) sportiacik,tak toto je exkluzivitka,ktoru by som kludne privital v garazi.

najlepsie by bolo mat ich obe.

a mini a mito su ozaj vyssie,nepatri sa porovnavat ich s 500 ci rs. :yes😒br />
avsak z tych 4roch by bolo poradie

1.500ss
2.RS
3.mini
4.mito

pokial by teda mito nebolo v GTA,ak by bolo,tak je druhe za 500ss >😁
Avatar - OS
OS
neni co dodat :yes: