Téměř neznámý ruský koncept, prostorový zázrak malých rozměrů či veterán, který byl profesionálními designéry zvolen nejkrásnějším vozem všech dob – řeč je o premiérách pařížského autosalonu, které stojí za to si připomenout.
No i přesto to bylo velmi pokrokové a solidní auto. Vzhled nemusí být každému po chuti, ale určitě to tak zlé nebude, když se Multipla zvládla dostat i do muzea moderního umění ;-)
Ta "obluda" je evidentne pro smich tobe - a vubec nic proti tomu!
Nemusi se ti libit.
Ale s tema 95 % bud hodne opatrnej... mezi mymi znamymi se libi nadpolovicni vetsine. je fakt, ze bud se libi, nebo je hnusna. Nic mezi tim. ;-)
No, řekl bych, že obecně to kolem 80 % bude. Vzpomínám na jeden obrázek Multiply s popiskem ve smyslu: "Až se jednou budeš cítit sám a ošklivý, připomeň si, že i tohle auto si někdo koupil." :-)
původní článek o kombi se nedopatřením dostal ven ze systému, proto byl stažen a vyjde v nejbližším termínu. Místo něj měl být v návaznosti na pařížský autosalon správně nasazen a vydán tento článek. Vaše příspěvky týkající se článku o kombi následně zmizely také, nikoli proto, že by jejich obsah byl nevhodný, ale prostě proto, že odkazovaly na neexistující článek.
Přijměte toto vysvětlení zároveň jako omluvu za naši systémovou chybu.
Zpracování materiálu nelze nic zásadního vytknout, ale .....
...... přesto bych se snažil najít víc společných znaků než že se jedná o pařížskou premiéru v toku času.
Dostanou se tak vedle sebe téměř neporovnatelní. Vedle zcela sériově a hromadně vyráběných, vedle praktických, vedle studií a konceptů, ať již později vyráběných s jistými úrovněmi změn nebo návrhů bez jakékoliv naděje na další využití nebo dokonce výrobu, až po třeba i supersport.
Zadání, resp. názvu článku jistě výběr odpovídá, zpracování jednotlivých kapitol je poměrně pečlivé a opět na velmi dobré úrovni pro tento segment, tentokrát i mnou často kritizované překlikavání na jednotlivé kapitoly tolik nevadí, je snad dokonce i na místě, obrazové přílohy jsou dostatečné a dobře vybrané pro dané téma, přesto mám nesmazatelný pocit, že autor postupoval tak trochu jako když pejsek a kočička dělali dort. :-)
(To, že zmizel článek o kombících, není vůbec žádná škoda, byl k ničemu.)
Tak s tím VW jsi to vůbec netrefil :-) ale nikomu nezazlívám, že se něco takovýho někomu líbí. (líbání chlapů je taky humus, ale respektuji to...je to stejný no)
Sériově vyráběná auta v tomto článku jsou jen důkazem, že přespříliš extravagantní design nebo převratná technická řešení většina běžných zákazníků nechce, protože se jim prostě nelíbí (Multipla), nebo proto, že omezují funkčnost (tvar kufru u Méganeu II hatch). nebo proto, že vůz příliš předražují (hliníkové Audi A2). Tomu pak také odpovídají nevalná prodejní čísla takovýchto vozů - viz Fiat Multipla, Peugeot 1007, Audi A2, Renault VelSatis, Renault Mégane II. gen hatchback. Samozřejmě existují čestné výjimky - např. Citroën DS, ale to jsou opravdu výjimky. Automobilka, která se do něčeho takového pustí, proto musí mít pořádnou odvahu, protože nikdo nemůže tušit, jestli se jí milionové investice do takového modelu vrátí...
Re: Stylisticky originální ještě neznamená úspěšný
Přesná čísla nemám, ale před lety jsem se dozvěděl z několika nezávislých zdrojů, že prodeje Meganu II s karoserií hatchback byly hodně velký průšvih a celkovu situaci zachraňoval jen sedan (např. v Turecku) a hlavně velmi oblíbený kombík. Situace prý byla tak vážná, že vedení Renaultu tehdy definitivně zarazilo pokračovat v extravagantním stylu Patricka LeClementa. Prodejní neúspěch poměrně okrajových modelů Avantime a Vel Satis ještě tolerovali, ale u Méganu coby jednoho z nosných modelů byla situace mnohem vážnější. Proto u III. generace přešli na klasické, všeobecně příjimané tvary. Vím, že to není žádné relevantní měřítko, ale v Česku je Mégane II hatch taky vídět hodně zřídka, to snad i sedanů u nás jezdí více...
v původním provedení si rozhodně nezaslouží primitivní odsudky. to auto nebylo děláno na krásu, ale mělo být originální a funkční (vzdušnost interiéru, výhled..). když to srovnám s některými dnešními pseudodynamickými rodinnými zrůdičkami s vysokou hranou bočních oken a tragickým výhledem dozadu, tak je ještě na svátek. spíš než exteriér byl problém vzhled interiéru..
Multipla je zajímavá, ale hlavním problémem je její ohromná šířka. Na naše úzký silnice a parkovací místa je to prostě moc. DS - tak má vypadat aerodynamické auto - ostrý klínovitý předek (bylo tam i náhradní kolo), zakrytá kola. Ani fukčnost netrpí - díky velkým oknům je dobře vidět na všechny strany. Ne jako dnes - Předek tupý a vysoký metr, čelní okno skoro vodorovně, A sloupky vadí ve výhledu, přes vysokou hranu pod předním oknem a malými bočními okny a defakto nefunkčním zadním není vidět pořádně ven. Twingo - dodnes nejpromyšlenější malé auto - 3,3 metru délka a tolik prostoru. I spát se tam dalo docela slušně. Tohle už nikdo nepřekoná. U Peugeota 402 si ty světla zase všichni dávali na blatníky - pod tou maskou nešly čistit a mizerně svítily, což byl vzhledem k výkonu tehdejších žárovek problém.
Ok, ale prostě Multipla má ještě rovný boky včetně skel, takže je široká i opticky a znám jednoho člověka, který ji prodal, protože se s ní prostě bál jezdit. Se zrcátky 2,1 metru, bez 1,9m. Do města mi to připadá moc. Třeba Seicento má na šířku 1,5 metru - rozdíl 40 cm :-)
No a víš vůbec, proč je to takto uděláno? Samozřejmě jde o fous širší auto, ale díky tomu je jsou jeho přepravní schopnosti opravdu výtečné a dodnes se na podobném půdorysu nic podobně prostorného nevyrobilo. Je to něco za něco...
Fiat jsem nikdy moc nemusel, ale Multiplu považuji za zmařený zlatý důl.
Koncept a myšlenka auta byla dokonalá jen nepochopitelně naprosto zdevastovaná kýčovým a hračkářským interiérem.
Kdo skousl kontroverzní (nadčasový) vnější design, tak po otevření dveří oněměl a šel o dům dál.
Facelift situaci ještě zhoršil. Podobně jako u Subaru Tribeca zničil originální předek auta (ladící ke zbytku vozu) a stala se z toho obyčejná krabice. Jediným a velkým plusem byla nová moderní zadní světla.
Na svoji dobu nadprůměrná technika bez větších bolestí a ani dnes po 15 letech ta auta nejsou shnilá,
Nechat původní čumák. Přivařit faceliftovanou zadnici. Nacpat palubovku z ČEHOKOLIV jiného a bude to skvělé auto ;-)
S tím interiérem bych nesouhlasil. Možná na první pohled působí netradičně, ale po letmém osahání je naprosto výborný. Vše je tam, kde má být, zkrátka krásně po ruce. Bonusem jsou odkládací prostory jako třeba ten před řidičem/volantem. Zrovna taková "schovávačka" pro doklady a jiné drobnosti mi v jiných autech chybí.