Tak... teď si říkám... vyplatilo by se bývalo měsíc počkat? Z jízdních dojmů u Mondea autor nový, menší EB hodnotil rozporuplně... Už to někdo vyzkoušel? :-) Motory mají stejné parametry a pojistka niší taky nebude, tak jak je to? :-)
A do Mondea patrí? Nemyslím, že Mondeo je ľahšie, ako Kuga a tam proti nemu neprotestuje nik, naopak 1,6EB je do minulého Mondea ideálny motor (ideálny kompromis výkonu, spotreby a ceny).
Kuga je krabica, Mondeo je aerodynamicky niekde uplne inde. Nehovoriac o tom, ze Kuga vazi v zaklade o 100kg viac ako nove Mondeo s tym istym motorom...
Rád tě v tom svezu a pak mužem projet obdobné motorizace Tiguanu (1.4TSI), nebo jiných adekvátních vozidel. Dynamika vozu je na úrovni Mondea s 2.0 TDCI. Koukám, že sám EB máš ve Focusu, Kuga zvládne stovku o vteřinu pomaleji (8.7 vs 9.7), na dnešní provoz a poměry je to více než dostačující. I ve 4 lidech se s autem dá bezpečně předjíždět.
Pokud si zvyklý na vozy jiných tříd a motorizací, pak ti to přijde slabé, ale v pohledu na běžný průměrný vozový park u nás jezdí velmi slušně.
Moj Focus ma vyse 200k a 330Nm a stovku robi za 7,5 sekundy. 9,7s je papierovo sice velmi pekna hodnota, realne je to trosku horsie. 4x2 Kuga je ok, 4x4 je tragedia.
Máme 1.6 EB Kugu a s autem cvičí více než dobře. V max 210, pod 10s na 100... Dynamika je velmi dobrá, spotřeba od 7.5-8l na sto, a to jezdí většinou zatím krátké trasy, na delší sem neměřil.
A to si predstav, ze ja mam Smaxe s 1.6EB a to je sakra krabice a kupodivu to jede velmi dobre. Je o 100 Kg lehci nez nafta. A ten klid uvnitr, to je parada.
Neoplatilo by sa vám čakať, nič by ste nezískali.
Treba si uvedomiť, že 1,5EB nie je nijak pokročilejší/lepší motor, ako 1,6EB. Je to technicky identický motor, ktorého jediným dôvodom vzniku nie sú emisie ani spotreba (ako sa často mylne uvádza - ono rozdiely reálne ani nemôžu byť pri tak obdobných parametroch), ale fakt, že v Číne sú daňovo či inak finančne zvýhodnené motory do objemu 1,5 litra. A ako dobre vieme, pre Ford sa Čína stáva najvýznamnejším trhom, kde robí veľké predaje. Preto sa aj čínskym pravidlám prispôsobujú inak globálne Fordy. Zvykajme si, nová doba.
Chybi mu kroutici moment v nizkych otackach ? A od ceho tam je to turbo ? Vis jak vypada krivka vykonu a krouticiho momentu u turbomotoru ?
ËDIT: kroutící moment 240Nm v otáčkách 1600 - 4000 a to ti prijde malo ?
A ty jsi v tom jel, ze vynasis takove soudy ? Ja v tom nejel a podle pravdy pisu, ze dle papiru to pojede stejne. Takze jake mas s motorem 1.5 EB zkusenosti ?
Tichší bude, lebo je menší. Pružnejší nebude, lebo 1.6 ma väčší krutiaci moment. A za otáčkami ide lepšie, lebo má skrátený zdvih. Už som o zmene charakteristiky písal vyššie.
Asi jsem divny, ale parametry 1.5 EB jsou v maximalnim vykonu a maximalnim krouticim momentu stejne jako 1.6 EB. Prosim muzes byt konkretni, kde ma 1.5 nizsi kroutici moment a znovu se ptam, ty jsi v tomto novem motoru jel, ze vis jak jde za otackama ?
Treba na predvadeckach noveho Mondea a Focusu byli jen naftaci, proto se ptam, kde jsi se v 1.5 vozil.
Otvor si moj vykres priebehu vykonu a krutiaceho momentu 1.6EB 150k:
[odkaz]
a potom si pozri toto video YT na 46 sekunde s vykresom 1.5EB:
1vN8DTywUa0
Vidis rozdiel? Nie? No tak ja ti vysvetlim aky je rozdiel.
Krutiaci moment:
1.5EB pri 2300ot - 167ft lb / 226Nm a viac nic
1.6EB pri 2300ot - 250Nm a rastie az do 3400ot kde vrcholi 270Nm
Vykon
1.5EB pri 2500ot - 76k
1.6EB pri 2500ot - 90k
Preco prave vyberam 2500ot? Pretoze to je najcastejsie pasmo prace toho motora. Pruznost bude podstatne horsia.
A teraz to najlepsie...
Na mojom vykrese vidis aj ladenu 1.6EB. Po ladeni nema 150k/270Nm ale 207k a 333Nm. Amici z 1.5EB sice vytiahli na vlas rovnaky krutiaci moment, ale maximalny vykon iba 184k.
Takze ja si uz pockam tie dva mesiace, kedy si budem moct 1.5EB vyskusat a potom ti napisem, ci je lepsi ako 1.6EB alebo nie. Ale zatial to vyzera slabo kamarat...
Jenze je otazka, jak dlouho vydrzi ten tvuj takto zvyseny vykon, zda je uprava udelana profesionalne atd. Znam spoustu uprav a u nekterych bych plakal.
Mozna v grafu najdene nuance, ale v realnem provozu bude rozdil neznatelny.
To je nesmysl, ze nepatri. Podivej se do minulosti, jake motory byli v techto autech a da se rtict, ze je to v nekterych ohledech i nadstandartni motor. Samozrejme,ze s 2.0 EB to pojede lepe, ale to kazde auto. Ja mam 1.6 EB v smaxu a chces tvrdit, ze tam take nepatri ?
To jestli je 1.5 slabsi nebo ne nemohu soudit, mozna to podle grafu vypada, ale pockam si na srovnani v realu.
Už som ráz poukázal, že propagačné a reklamné podklady sú nanič. Turbo benzín nemôže dosiahnuť max. krutiak pod 2000 otač., je to klam, ilúzia. Avšak VW má TSI, kde tuším udávajú max. krútiaci pri 1400, takže Ford aby nezostal ... si povie tak pri 1600. Chcel som vedieť reálne parametre môjho motora a na NETe je vidieť všetko - [odkaz] ecoboost Mondeo superchip
To neni pravda...1,5 je mnohem pokrocilejsi motor nezli puvodni 1,6...bylo tam implementovano spoustu veci, ktere mel jen 1,0 EB...treba si o tom neco precist ;)
Vysvětlí někdo Fordu, že tak dokonalé a krásné auto nepotřebuje vylepšit motor, ale hlavně interiér. Opravdu ostuda, ani příplatkové výbavy ho nevylepší. Prodeje by byly o hodně vyšší s hezčím vnitřkem.
Ano, ano, vylepšení přístrojové desky je urgentní. Nikoliv interiéru, přístrojovky. Poněkud zjednodušit design, centrální diplej z Focusu, centrální ovládací panel inteligentního provedení a největší kritice bude učiněno zadost.
Jen mě zaráží, že žádný z novinářů se zatím nikdy nepozastavil nad extrémně nízko položenými předními směrovkami, jejichž poloha spolu s mlhovkami navíc nemá sebemenší funkční opodstatnění! Nu, od volantu tento nedostatek není vidět, takže vlastně neexistuje :-( . V tomhle bodu je fordův přístup bohužel pokusem o slepou uličku, zbytečnou a, promiňte, i hloupou.
Zajimave je to....ze jak Kuga tak Focus v USA specifikaci..maji od doby sveho predstaveni (tj vic jak 3 roky)...velkou 8mi placovou obrazovku....do EU to prislo az s FL.......a pritom s onim 8mipalc. displaykem...vypada interier uplne jinak..luxusneji..hodnotneji....divne, ze ani jednou na to novinari nepoukazali.... :-//////
Největším ergonomickým průserem u Kugy, ale i u Focuse vidím to, že ovládání na volantu má opačně prohozené, než v Mondeu/Smaxe. Tzn, že kolébka na rádio ja v pravo, kdežto u Mondea/Smaxe v levo a s menu PP je to naopak....
Naprosto tohle myšlení nechápu.... Neříkám, které je správně, ale proč to mají modely od stejné automobilky defakto vyráběné ve stejné dekádě opačně?
Není nejkrásnější, ale je velmi dobře zpracovaný (mohu srovnat s obdobnými SUV a směle se může stavět vedle Tiguana), bohužel trpí na trend doby jako koncern a objevují se na některých místech tvrdé plasty ( u kolenou, na to jsem z Mondea zvyklý nebyl). Vše je však dobře ergonomicky vyřešeno, funguje na výbornou a taky skvělé sedačky. A to popisuji výbavu Trend. Zprvu mi to taky nepřišlo uplně hezké, ale zvykl jsem si, auto má nesporné kvality jinde, rádio s obrovskou klávesnicí bych nahradil, třeba tím řešením alá facelif FoFoIII :-)
Auto zacinajici na 600.000 Kc nemuze mit na strednim panelu displej zvany kukacka doplneny vejirem cudliku ... dejte tam 8" displej a user friendly GUI a uvidite, jak to auto uvnitr prohledne.
Reálně se dá sehnat výrazně levněji a když vemeš v potaz přímou konkurenci, tak je to opravdu solidní auto. Pak už záleží na sympatiích k značce a na konkrétní nabídce prodejce :-)