Ekonomika
Vysvětlí někdo Fordu, že tak dokonalé a krásné auto nepotřebuje vylepšit motor, ale hlavně interiér. Opravdu ostuda, ani příplatkové výbavy ho nevylepší. Prodeje by byly o hodně vyšší s hezčím vnitřkem.
Zrejme aj na Kugu čoskoro dôjde, keďže má interiér odvodený od Focusu a ten už FL absolvoval.
Dôvody, prečo 1,5EB som uvádzal vyššie.
Dôvody, prečo 1,5EB som uvádzal vyššie.
Ano, ano, vylepšení přístrojové desky je urgentní. Nikoliv interiéru, přístrojovky. Poněkud zjednodušit design, centrální diplej z Focusu, centrální ovládací panel inteligentního provedení a největší kritice bude učiněno zadost.
Jen mě zaráží, že žádný z novinářů se zatím nikdy nepozastavil nad extrémně nízko položenými předními směrovkami, jejichž poloha spolu s mlhovkami navíc nemá sebemenší funkční opodstatnění! Nu, od volantu tento nedostatek není vidět, takže vlastně neexistuje 😒 . V tomhle bodu je fordův přístup bohužel pokusem o slepou uličku, zbytečnou a, promiňte, i hloupou.
Jen mě zaráží, že žádný z novinářů se zatím nikdy nepozastavil nad extrémně nízko položenými předními směrovkami, jejichž poloha spolu s mlhovkami navíc nemá sebemenší funkční opodstatnění! Nu, od volantu tento nedostatek není vidět, takže vlastně neexistuje 😒 . V tomhle bodu je fordův přístup bohužel pokusem o slepou uličku, zbytečnou a, promiňte, i hloupou.
Zajimave je to....ze jak Kuga tak Focus v USA specifikaci..maji od doby sveho predstaveni (tj vic jak 3 roky)...velkou 8mi placovou obrazovku....do EU to prislo az s FL.......a pritom s onim 8mipalc. displaykem...vypada interier uplne jinak..luxusneji..hodnotneji....divne, ze ani jednou na to novinari nepoukazali.... 😡/////
Největším ergonomickým průserem u Kugy, ale i u Focuse vidím to, že ovládání na volantu má opačně prohozené, než v Mondeu/Smaxe. Tzn, že kolébka na rádio ja v pravo, kdežto u Mondea/Smaxe v levo a s menu PP je to naopak....
Naprosto tohle myšlení nechápu.... Neříkám, které je správně, ale proč to mají modely od stejné automobilky defakto vyráběné ve stejné dekádě opačně?
Naprosto tohle myšlení nechápu.... Neříkám, které je správně, ale proč to mají modely od stejné automobilky defakto vyráběné ve stejné dekádě opačně?
Není nejkrásnější, ale je velmi dobře zpracovaný (mohu srovnat s obdobnými SUV a směle se může stavět vedle Tiguana), bohužel trpí na trend doby jako koncern a objevují se na některých místech tvrdé plasty ( u kolenou, na to jsem z Mondea zvyklý nebyl). Vše je však dobře ergonomicky vyřešeno, funguje na výbornou a taky skvělé sedačky. A to popisuji výbavu Trend. Zprvu mi to taky nepřišlo uplně hezké, ale zvykl jsem si, auto má nesporné kvality jinde, rádio s obrovskou klávesnicí bych nahradil, třeba tím řešením alá facelif FoFoIII 😄
Auto zacinajici na 600.000 Kc nemuze mit na strednim panelu displej zvany kukacka doplneny vejirem cudliku ... dejte tam 8" displej a user friendly GUI a uvidite, jak to auto uvnitr prohledne.
bych, že ceny neodpovídají hodnotě auta, Ford si trošku fancí ;-\ :no:
Keď už niekto Kugu chce, treba ju brať s dieslom.
Pokud si zvyklý na vozy jiných tříd a motorizací, pak ti to přijde slabé, ale v pohledu na běžný průměrný vozový park u nás jezdí velmi slušně.
Treba si uvedomiť, že 1,5EB nie je nijak pokročilejší/lepší motor, ako 1,6EB. Je to technicky identický motor, ktorého jediným dôvodom vzniku nie sú emisie ani spotreba (ako sa často mylne uvádza - ono rozdiely reálne ani nemôžu byť pri tak obdobných parametroch), ale fakt, že v Číne sú daňovo či inak finančne zvýhodnené motory do objemu 1,5 litra. A ako dobre vieme, pre Ford sa Čína stáva najvýznamnejším trhom, kde robí veľké predaje. Preto sa aj čínskym pravidlám prispôsobujú inak globálne Fordy. Zvykajme si, nová doba.
ËDIT: kroutící moment 240Nm v otáčkách 1600 - 4000 a to ti prijde malo ?
Treba na predvadeckach noveho Mondea a Focusu byli jen naftaci, proto se ptam, kde jsi se v 1.5 vozil.
Otvor si moj vykres priebehu vykonu a krutiaceho momentu 1.6EB 150k😒br />
[odkaz]
a potom si pozri toto video YT na 46 sekunde s vykresom 1.5EB😒br />
1vN😁TywUa0
Vidis rozdiel? Nie? No tak ja ti vysvetlim aky je rozdiel.
Krutiaci moment😒br />
1.5EB pri 2300ot - 167ft lb / 226Nm a viac nic
1.6EB pri 2300ot - 250Nm a rastie az do 3400ot kde vrcholi 270Nm
Vykon
1.5EB pri 2500ot - 76k
1.6EB pri 2500ot - 90k
Preco prave vyberam 2500ot? Pretoze to je najcastejsie pasmo prace toho motora. Pruznost bude podstatne horsia.
A teraz to najlepsie...
Na mojom vykrese vidis aj ladenu 1.6EB. Po ladeni nema 150k/270Nm ale 207k a 333Nm. Amici z 1.5EB sice vytiahli na vlas rovnaky krutiaci moment, ale maximalny vykon iba 184k.
Takze ja si uz pockam tie dva mesiace, kedy si budem moct 1.5EB vyskusat a potom ti napisem, ci je lepsi ako 1.6EB alebo nie. Ale zatial to vyzera slabo kamarat...
Mozna v grafu najdene nuance, ale v realnem provozu bude rozdil neznatelny.
To však nie je dôležité, dôležitejšie je, že 1.5EB je jednoducho slabší motor v nízkych otáčkach ako 1.6EB a už prestaň vymýšľať nezmysly.
Či bude stačiť na Kugu? Áno bude, ale nepatrí do nej.
Mimochodom ja plánujem kúpiť Mondeo s tým motorom, ale radšej by som v ňom mal 1.6EB.
To jestli je 1.5 slabsi nebo ne nemohu soudit, mozna to podle grafu vypada, ale pockam si na srovnani v realu.
Reálny výkres, si môžeš pozrieť u mňa😒br />
[odkaz]