Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Avatar - Ozzman
1,6 vs 1,5
| 23. 10. 2014 15:20
Tak... teď si říkám... vyplatilo by se bývalo měsíc počkat? Z jízdních dojmů u Mondea autor nový, menší EB hodnotil rozporuplně... Už to někdo vyzkoušel? :-) Motory mají stejné parametry a pojistka niší taky nebude, tak jak je to? :-)
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 23. 10. 2014 16:00
1.6EB do Kugy nepatrí a tým viac 1.5EB.

Keď už niekto Kugu chce, treba ju brať s dieslom.
Avatar - iudex
1,6 vs 1,5
| 23. 10. 2014 16:23
A do Mondea patrí? Nemyslím, že Mondeo je ľahšie, ako Kuga a tam proti nemu neprotestuje nik, naopak 1,6EB je do minulého Mondea ideálny motor (ideálny kompromis výkonu, spotreby a ceny).
Avatar - WinDiesel
1,6 vs 1,5
| 23. 10. 2014 16:37
Obrovský rozdíl v aerodynamickém odporu. Souhlasím s Ozzmanem. 1,5 EB bude žrát jak nezavřený.
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 01:32
Kuga je krabica, Mondeo je aerodynamicky niekde uplne inde. Nehovoriac o tom, ze Kuga vazi v zaklade o 100kg viac ako nove Mondeo s tym istym motorom...
Avatar - Ozzman
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 08:16
Rád tě v tom svezu a pak mužem projet obdobné motorizace Tiguanu (1.4TSI), nebo jiných adekvátních vozidel. Dynamika vozu je na úrovni Mondea s 2.0 TDCI. Koukám, že sám EB máš ve Focusu, Kuga zvládne stovku o vteřinu pomaleji (8.7 vs 9.7), na dnešní provoz a poměry je to více než dostačující. I ve 4 lidech se s autem dá bezpečně předjíždět.

Pokud si zvyklý na vozy jiných tříd a motorizací, pak ti to přijde slabé, ale v pohledu na běžný průměrný vozový park u nás jezdí velmi slušně.
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 12:03
Moj Focus ma vyse 200k a 330Nm a stovku robi za 7,5 se***. 9,7s je papierovo sice velmi pekna hodnota, realne je to trosku horsie. 4x2 Kuga je ok, 4x4 je tragedia.
Avatar - Ozzman
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 13:30
4x2 mame se 110kw, jede OK, 4x4 EB má 132Kw.. to je zase jiná....
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 16:07
To si len myslíš. Tých 22kW totiž žerie prevodovka. Porovnaj parametre tých áut.
Avatar - Ozzman
1,6 vs 1,5
| 23. 10. 2014 17:36
Máme 1.6 EB Kugu a s autem cvičí více než dobře. V max 210, pod 10s na 100... Dynamika je velmi dobrá, spotřeba od 7.5-8l na sto, a to jezdí většinou zatím krátké trasy, na delší sem neměřil.
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 08:41
A to si predstav, ze ja mam Smaxe s 1.6EB a to je sakra krabice a kupodivu to jede velmi dobre. Je o 100 Kg lehci nez nafta. A ten klid uvnitr, to je parada.
Avatar - iudex
1,6 vs 1,5
| 23. 10. 2014 16:28
Neoplatilo by sa vám čakať, nič by ste nezískali.
Treba si uvedomiť, že 1,5EB nie je nijak pokročilejší/lepší motor, ako 1,6EB. Je to technicky identický motor, ktorého jediným dôvodom vzniku nie sú emisie ani spotreba (ako sa často mylne uvádza - ono rozdiely reálne ani nemôžu byť pri tak obdobných parametroch), ale fakt, že v Číne sú daňovo či inak finančne zvýhodnené motory do objemu 1,5 litra. A ako dobre vieme, pre Ford sa Čína stáva najvýznamnejším trhom, kde robí veľké predaje. Preto sa aj čínskym pravidlám prispôsobujú inak globálne Fordy. Zvykajme si, nová doba.
Avatar - Ozzman
1,6 vs 1,5
| 23. 10. 2014 18:16
Ok, díky :-) Doufám, že ten motor si nechá vlastnosti té 1.6 ;-)
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 01:30
no nenecha. pretoze 1.5 ma zmeneny zdvih, sprava sa uplne inak. do kugy sa hodit nebude, pretoze mu chyba krutiaci moment v nizkych otackach.
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 08:46
Chybi mu kroutici moment v nizkych otackach ? A od ceho tam je to turbo ? Vis jak vypada krivka vykonu a krouticiho momentu u turbomotoru ?
ËDIT: kroutící moment 240Nm v otáčkách 1600 - 4000 a to ti prijde malo ?
Avatar - Ozzman
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 09:40
Ta 1.6 nastupuje o 200 otáček dříve a jede až do 4400, žádná tragédie se snad konat nebude.[odkaz]
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 12:04
1.5EB bude jazdit trosku horsie ako 1.6EB. To je fakt, ci sa vam to paci ci nie.
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 12:09
Podle papirovych udaju k tomu neni zadny duvod a ten tvuj fakt vychazi jen z tveho nejakehop presvedceni. Muzes mi osvetlit proc by mela jezdit hur ?
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 16:08
Papier znesie všetko.
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 18:16
A ty jsi v tom jel, ze vynasis takove soudy ? Ja v tom nejel a podle pravdy pisu, ze dle papiru to pojede stejne. Takze jake mas s motorem 1.5 EB zkusenosti ?
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 25. 10. 2014 20:38
To je uplne jedno, ci som tym isiel ci nie, to, ze to pojde horsie je holy fakt.
1,6 vs 1,5
| 26. 10. 2014 08:04
Aha, takze ty jsi rozhodl ze to pojede hure a je to. Super, tim jsi rekl asi vse.
1,6 vs 1,5
| 24. 11. 2014 18:33
ked nebudeš tak vyžraný aj 1,0 liter tě odveze dobre
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 14:35
Dle recenzi v USA je motor o krapet lepsi .. tichsi pruznejsi mene zere..nezli puvodnejsi 1,6 a jde lepe za otackama..
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 16:10
Tichší bude, lebo je menší. Pružnejší nebude, lebo 1.6 ma väčší krutiaci moment. A za otáčkami ide lepšie, lebo má skrátený zdvih. Už som o zmene charakteristiky písal vyššie.
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 18:21
Asi jsem divny, ale parametry 1.5 EB jsou v maximalnim vykonu a maximalnim krouticim momentu stejne jako 1.6 EB. Prosim muzes byt konkretni, kde ma 1.5 nizsi kroutici moment a znovu se ptam, ty jsi v tomto novem motoru jel, ze vis jak jde za otackama ?
Treba na predvadeckach noveho Mondea a Focusu byli jen naftaci, proto se ptam, kde jsi se v 1.5 vozil.
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 22:53
Je uplne jedno, ci som sa vozil, ci nie.

Otvor si moj vykres priebehu vykonu a krutiaceho momentu 1.6EB 150k:

[odkaz]

a potom si pozri toto video YT na 46 sekunde s vykresom 1.5EB:

1vN8DTywUa0

Vidis rozdiel? Nie? No tak ja ti vysvetlim aky je rozdiel.

Krutiaci moment:

1.5EB pri 2300ot - 167ft lb / 226Nm a viac nic
1.6EB pri 2300ot - 250Nm a rastie az do 3400ot kde vrcholi 270Nm

Vykon

1.5EB pri 2500ot - 76k
1.6EB pri 2500ot - 90k

Preco prave vyberam 2500ot? Pretoze to je najcastejsie pasmo prace toho motora. Pruznost bude podstatne horsia.

A teraz to najlepsie...

Na mojom vykrese vidis aj ladenu 1.6EB. Po ladeni nema 150k/270Nm ale 207k a 333Nm. Amici z 1.5EB sice vytiahli na vlas rovnaky krutiaci moment, ale maximalny vykon iba 184k.

Takze ja si uz pockam tie dva mesiace, kedy si budem moct 1.5EB vyskusat a potom ti napisem, ci je lepsi ako 1.6EB alebo nie. Ale zatial to vyzera slabo kamarat...
1,6 vs 1,5
| 25. 10. 2014 08:36
Jenze je otazka, jak dlouho vydrzi ten tvuj takto zvyseny vykon, zda je uprava udelana profesionalne atd. Znam spoustu uprav a u nekterych bych plakal.
Mozna v grafu najdene nuance, ale v realnem provozu bude rozdil neznatelny.
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 25. 10. 2014 13:14
No zatiaľ vydržala 40tis km a robil ju najskúsenejší tuner Fordov v PL.

To však nie je dôležité, dôležitejšie je, že 1.5EB je jednoducho slabší motor v nízkych otáčkach ako 1.6EB a už prestaň vymýšľať nezmysly.

Či bude stačiť na Kugu? Áno bude, ale nepatrí do nej.

Mimochodom ja plánujem kúpiť Mondeo s tým motorom, ale radšej by som v ňom mal 1.6EB.
1,6 vs 1,5
| 25. 10. 2014 14:16
To je nesmysl, ze nepatri. Podivej se do minulosti, jake motory byli v techto autech a da se rtict, ze je to v nekterych ohledech i nadstandartni motor. Samozrejme,ze s 2.0 EB to pojede lepe, ale to kazde auto. Ja mam 1.6 EB v smaxu a chces tvrdit, ze tam take nepatri ?
To jestli je 1.5 slabsi nebo ne nemohu soudit, mozna to podle grafu vypada, ale pockam si na srovnani v realu.
Avatar - sabbath_stones
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 13:56
Už som ráz poukázal, že propagačné a reklamné podklady sú nanič. Turbo benzín nemôže dosiahnuť max. krutiak pod 2000 otač., je to klam, ilúzia. Avšak VW má TSI, kde tuším udávajú max. krútiaci pri 1400, takže Ford aby nezostal ... si povie tak pri 1600. Chcel som vedieť reálne parametre môjho motora a na NETe je vidieť všetko - [odkaz] ecoboost Mondeo superchip
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 16:15
Sériový 1.6EB má pri 1600ot 200Nm, pri 2000ot už 240Nm. A potom overboost do 270Nm pri 2500ot.

Reálny výkres, si môžeš pozrieť u mňa:

[odkaz]
Avatar - sabbath_stones
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 14:32
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 14:35
To neni pravda...1,5 je mnohem pokrocilejsi motor nezli puvodni 1,6...bylo tam implementovano spoustu veci, ktere mel jen 1,0 EB...treba si o tom neco precist ;)
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 16:18
Nie je. Ak teda nepovažuješ za výkrik novodobej technológie integráciu výfukových zvodov. To je akurát mínus.
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 18:21
blablabla
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 08:42
Nekde jsem slysel, ze to je kvuli pojistce v jinych zemich, ale ve kterych to nevim.
Avatar - Atlis
1,6 vs 1,5
| 24. 10. 2014 12:03
V Cine.
Ach jo
| 23. 10. 2014 15:25
Vysvětlí někdo Fordu, že tak dokonalé a krásné auto nepotřebuje vylepšit motor, ale hlavně interiér. Opravdu ostuda, ani příplatkové výbavy ho nevylepší. Prodeje by byly o hodně vyšší s hezčím vnitřkem.
Avatar - iudex
Ach jo
| 23. 10. 2014 16:31
Zrejme aj na Kugu čoskoro dôjde, keďže má interiér odvodený od Focusu a ten už FL absolvoval.
Dôvody, prečo 1,5EB som uvádzal vyššie.
Avatar - Bubáq
Ach jo
| 23. 10. 2014 19:23
Ano, ano, vylepšení přístrojové desky je urgentní. Nikoliv interiéru, přístrojovky. Poněkud zjednodušit design, centrální diplej z Focusu, centrální ovládací panel inteligentního provedení a největší kritice bude učiněno zadost.
Jen mě zaráží, že žádný z novinářů se zatím nikdy nepozastavil nad extrémně nízko položenými předními směrovkami, jejichž poloha spolu s mlhovkami navíc nemá sebemenší funkční opodstatnění! Nu, od volantu tento nedostatek není vidět, takže vlastně neexistuje :-( . V tomhle bodu je fordův přístup bohužel pokusem o slepou uličku, zbytečnou a, promiňte, i hloupou.
Avatar - Ozzman
Ach jo
| 23. 10. 2014 21:22
Směrovky jsou ještě v zrcátkách, jako ostatně u Focuse i Mondea :-!
Ach jo
| 24. 10. 2014 14:37
Zajimave je to....ze jak Kuga tak Focus v USA specifikaci..maji od doby sveho predstaveni (tj vic jak 3 roky)...velkou 8mi placovou obrazovku....do EU to prislo az s FL.......a pritom s onim 8mipalc. displaykem...vypada interier uplne jinak..luxusneji..hodnotneji....divne, ze ani jednou na to novinari nepoukazali.... :-//////
Avatar - Ozzman
Ach jo
| 24. 10. 2014 16:27
Největším ergonomickým průserem u Kugy, ale i u Focuse vidím to, že ovládání na volantu má opačně prohozené, než v Mondeu/Smaxe. Tzn, že kolébka na rádio ja v pravo, kdežto u Mondea/Smaxe v levo a s menu PP je to naopak....

Naprosto tohle myšlení nechápu.... Neříkám, které je správně, ale proč to mají modely od stejné automobilky defakto vyráběné ve stejné dekádě opačně?
Avatar - Ozzman
Ach jo
| 23. 10. 2014 18:13
Není nejkrásnější, ale je velmi dobře zpracovaný (mohu srovnat s obdobnými SUV a směle se může stavět vedle Tiguana), bohužel trpí na trend doby jako koncern a objevují se na některých místech tvrdé plasty ( u kolenou, na to jsem z Mondea zvyklý nebyl). Vše je však dobře ergonomicky vyřešeno, funguje na výbornou a taky skvělé sedačky. A to popisuji výbavu Trend. Zprvu mi to taky nepřišlo uplně hezké, ale zvykl jsem si, auto má nesporné kvality jinde, rádio s obrovskou klávesnicí bych nahradil, třeba tím řešením alá facelif FoFoIII :-)
Ach jo
| 23. 10. 2014 18:56
Auto zacinajici na 600.000 Kc nemuze mit na strednim panelu displej zvany kukacka doplneny vejirem cudliku ... dejte tam 8" displej a user friendly GUI a uvidite, jak to auto uvnitr prohledne.
Ach jo
| 24. 10. 2014 08:47
Radeji tlacitko, ktere najdu poslepu nez nejake rozbalovaci tocici klikaci menu, kde musim zastavit, abych preladil radio nebo prenastavil klimu.
Avatar - Hittman
Řekl
| 23. 10. 2014 20:02
bych, že ceny neodpovídají hodnotě auta, Ford si trošku fancí ;-\ :no:
Avatar - Ozzman
Řekl
| 23. 10. 2014 21:21
Reálně se dá sehnat výrazně levněji a když vemeš v potaz přímou konkurenci, tak je to opravdu solidní auto. Pak už záleží na sympatiích k značce a na konkrétní nabídce prodejce :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku