Testy
přegolfováno.
v těchto dvou třídách byla vždy tlačenka. Co se ale designu týká, tak COrsa představuje dokonalý protipól koncernových Pol👋Fabia. Design je svěží, mladistvý, zcela originální a nezaměnitelný, ale především neskutečně harmonický. Ta linie v bočních dveřích jednotlivá provázanost tvarů, hran a ploch... Fakt výtečná práce :yes:
malych aut uz zacina byt pekna tlacenica a urputny boj ..... nevravim ze v minulosti to tak tiez nebolo ........ale tych "vyrovnanych" superov v tejto triede bolo skutocne menej ako dnes.... dnes sa uz snad ani neda kupit nejake "zle" male auto.... ja si pamatam ze kedysi to bolo len o corse pole fieste a este clio s 206tkou udavali ton a to bolo tak vsetko....... a dnes? mame tu silnu fabiu, novu silnu i20, nova mazda 2, zaujimavu toyotu yaris ... pred 15 rokmi to ozaj take nabite nebolo ako dnes.... ale na druhej strane treba priznat ze par konkurentov napriek tejto sucasnej tlacenici stratilo svoje caro z minulosti ktorym v tejto triede lakali zakaznikov ( punto, micra, chyba stary dobry colt ) ......
musim poznamenat ze nova corsa ( aj ked ju niekto berie ako facelift ) je skutocne z mojho vizualneho pohladu vyborne zvladnuta a takto to mal opel spravit uz davno..... moda prerastenych vajicok je prec.... automobilky uz chytili rozum do hrsti a zistili co plati na zakaznika,... dnes opat letia nizke kompaktne auta , lahke auta, elegantne sikovne tvary .... nova corsa sa opticky aj prakticky znizila aj rozsirila cim maskuje svoj stary povodny vajcoidny skelet karoserie a razom to inak vyzera.... a ovela lepsie.... hned sa z corsy stalo pekne auto, predne svetla tvarovane horizontalne ... opticky auto pekne znizuju a rozsiruju rovnako ako zadne nove svetla....... pri pohlade do interieru novej corsy clovek skutocne nenajde nic zo starej corsy... skutocne sedime v novom aute... aute o generaciu dalej ako predosla corsa.... skoda tej utopenej navigacie ale je to uz predsa len lepsie ako v opeli adam kde je este nizsie umiestnena..... motory vyzeraju papierovo vyborne tu sa snad ani neda spravit chybny krok...... tesim sa na test nejako hocijakeho benzinu uz teraz.........
corsa dokazala nemozne..... postavit na skelete sucasnej generacie uplne nove auto ktore si dovolim tvrdit je malem kralem triedy :yes: a mozno bude aj skutocne kralom, pockajme si na testik....
musim poznamenat ze nova corsa ( aj ked ju niekto berie ako facelift ) je skutocne z mojho vizualneho pohladu vyborne zvladnuta a takto to mal opel spravit uz davno..... moda prerastenych vajicok je prec.... automobilky uz chytili rozum do hrsti a zistili co plati na zakaznika,... dnes opat letia nizke kompaktne auta , lahke auta, elegantne sikovne tvary .... nova corsa sa opticky aj prakticky znizila aj rozsirila cim maskuje svoj stary povodny vajcoidny skelet karoserie a razom to inak vyzera.... a ovela lepsie.... hned sa z corsy stalo pekne auto, predne svetla tvarovane horizontalne ... opticky auto pekne znizuju a rozsiruju rovnako ako zadne nove svetla....... pri pohlade do interieru novej corsy clovek skutocne nenajde nic zo starej corsy... skutocne sedime v novom aute... aute o generaciu dalej ako predosla corsa.... skoda tej utopenej navigacie ale je to uz predsa len lepsie ako v opeli adam kde je este nizsie umiestnena..... motory vyzeraju papierovo vyborne tu sa snad ani neda spravit chybny krok...... tesim sa na test nejako hocijakeho benzinu uz teraz.........
corsa dokazala nemozne..... postavit na skelete sucasnej generacie uplne nove auto ktore si dovolim tvrdit je malem kralem triedy :yes: a mozno bude aj skutocne kralom, pockajme si na testik....
Uplně nové auto? Viděls odcházející generaci? Opel je králem třídy z tvých úst/klávesnice? Neříkals, že Opel je zbytečná automobilka? Že dříve v této třídě nebyla konkurence? Všechny modely, které se dnes vyrábí, navazují na jejich předchůdce z let 90. a to je více než 20 let... Clia, Corsy, Pola, Ibizy, Peugeoti, Škodovky, i ti korejci a japonci....
Za mne je králem Fiesta, i když neni nejhezčí, skvěle jezdí a to uznal dokonce i TopGear >😁
Za mne je králem Fiesta, i když neni nejhezčí, skvěle jezdí a to uznal dokonce i TopGear >😁
Fuj..Fiesta je designová zrúda..po faceliftu ! :-! :no:
Ta new tvář Fordu je OK jen na velká auta..
Nová Corsa navázala na krásnou Corsu předchozí..spřízněnou s designem skvělým Grande Punto.. 😉
A myslím že se povedla !
Bravo OPEL !! :yes: >😁
Snad jen malá výtka , nemám rád digi ukazatel paliva..
Jinak tleskám.
Ta new tvář Fordu je OK jen na velká auta..
Nová Corsa navázala na krásnou Corsu předchozí..spřízněnou s designem skvělým Grande Punto.. 😉
A myslím že se povedla !
Bravo OPEL !! :yes: >😁
Snad jen malá výtka , nemám rád digi ukazatel paliva..
Jinak tleskám.
Škoda, že tu generační fotku neudělali i s faceliftovanými modely.. Třeba první generace je mnohem známější po faceliftu, kterou i občas potkáte na silnicích. Tu původní jsem v reálu viděl tak 3x >😁
No vzhledově posoudim až uvidim Corsu na živo. Z fotek na mě vabně vubec nepusobi a minimalně bočni profil se Oplu nepovedl. Ale nerad bych soudil dne před večerem.
Interier se mi však libi až na proklatě nizko umistněny displej. Použite materialy třidně zřejmě nadstandardni tak snad i kvalitou to bude OK. Co mě však mrzi je maly kufr.
Motorově to vypada docela zajimavě ale 3 valce mě neberou. Zvlaš po tom co jsem vyzkoušel 1.2 e-THP kde se piše jak je motor na 3 valec kultivovany atd. ale přesvědčil jsem se že oproti 4 valcum je to sakra znat. Navic 85KW a zrychleni teměř o 1s horši než 1.2 TSI ve Fabii ? Přitom zpřevodovani je podle všeho +- stejne. Že by opět obezita ?
Interier se mi však libi až na proklatě nizko umistněny displej. Použite materialy třidně zřejmě nadstandardni tak snad i kvalitou to bude OK. Co mě však mrzi je maly kufr.
Motorově to vypada docela zajimavě ale 3 valce mě neberou. Zvlaš po tom co jsem vyzkoušel 1.2 e-THP kde se piše jak je motor na 3 valec kultivovany atd. ale přesvědčil jsem se že oproti 4 valcum je to sakra znat. Navic 85KW a zrychleni teměř o 1s horši než 1.2 TSI ve Fabii ? Přitom zpřevodovani je podle všeho +- stejne. Že by opět obezita ?
No zajímavé auto to bude, očekával bych i cenu lehce nižší/srovnatelnou jako Fabia u základní 1.2 vs MPI. Obávám se že 1.0 turba klasicky cenové zabijí.
Co se ale nezmiňuje je váha auta, tady bych očekával důvod proč má 1.2 stovku za 16s. Prostě stará "hmotná" platforma se nezapře. Nedivil bych se, že Fabia bude působit už díky hmotnosti o dost živěji.. Rozdíl může být klidně 100 kg ve prospěch Fabky.
Pro mě plusy:
- velká nabídka benzínových motorů
- základ ve čtyřválci
- pohledný interiér
Minusy😒br /> - utopená obrazovka navigace
- zřejmě hmotnost
- nezapře profilem okoukanou starou Corsu
- menší kufr
Jízdně dle prvních zahraničních testů je prý Fabie lepší. Zatím bez osobní zkušenosti ve třídě lehce vede Fabia s TSI. Vyzkouším a uvidíme...
Co se ale nezmiňuje je váha auta, tady bych očekával důvod proč má 1.2 stovku za 16s. Prostě stará "hmotná" platforma se nezapře. Nedivil bych se, že Fabia bude působit už díky hmotnosti o dost živěji.. Rozdíl může být klidně 100 kg ve prospěch Fabky.
Pro mě plusy:
- velká nabídka benzínových motorů
- základ ve čtyřválci
- pohledný interiér
Minusy😒br /> - utopená obrazovka navigace
- zřejmě hmotnost
- nezapře profilem okoukanou starou Corsu
- menší kufr
Jízdně dle prvních zahraničních testů je prý Fabie lepší. Zatím bez osobní zkušenosti ve třídě lehce vede Fabia s TSI. Vyzkouším a uvidíme...
no v poslednej dobe ACZ prekvapuje pozitivnymi spravami o nemeckej znacke - najprv trojite vitazstvo Astry ST 1,6 CDTI a teraz spokojnost s Corsou 😉 Na zahranicnych weboch je Corsa zvacsa porazena Polom, obcas Fiestou podla motorizacie. Zda sa, ze nove motory Opel naozaj potrebuje co najskor rozsirit aj na ine objemy.
Celkově je nová corsička asi velmi povedené dílko (nový litrový turbomotor, nabídka vnitřního prostroru, podvozek, neošizená kabina), bohužel první dojem podle mého názoru kazí tvar světlometů s obrovským "zubem" na spodním okraji. Takto si sympaticky se tvářící malý hatchback nepředstavuji... ;-\ :no:
Právě srovnání Corsy a nové Fabie musí zarytému škodofkáři opravdu bodat šíp do srdce. Tam, kde Fabia jednoznačně ustupuje výrobním nákladům, Opel ještě přitápí pod kotlem. Kvalitní použité materiály, svěží mladistvý design, neuvěřitelné výbavové možnosti vč. xenonů a myslitelných asistentů...
Především ale nekompromisní motorová nabídka, i základní turbo-litr bude pro vůz zcela dostatečnou motorizací. Navíc Opel vsadil na neošizený 6-kvalt...
Ano, Opel ukazuje, jak se mají dělat malá auta v roce 2014. Corsa zrkátka nabídne třídní maximum :yes: :yes: :yes:
Se 6-kvaltem sis bodl drát do vlastního oka :😉 Jak tedy vysvětlíš, že všechny "lepší" motorizace nejen u koncernu VAG i PSA jsou spojeny právě s těmi 6-kvalty (a nebo ještě vícestupňovými dvouspojkami) >😒] ?
A jak prosím tě v dnešním provozu překážejí BI-xenony? Tedy vlastně - jak vůbec souvisejí BI-xenony s provozem?
Jinak by mne teda zajímalo proč je zrovna Opel nejméně oblíbenou automobilkou.
Ještě k těm xenonům. Větší problém je nebo spíš může být při havárii. Když jsem to trošičku rozmlátil, oprava světel stála neuvěřitelných 80.000,-. Reflektor (27.000,-) + výbojka (3.000,-) + ŘJ (10.000,-). To je nážez. Měj jsem to pojištěné, ale nebýt pojistky, jen světla ti udělají na opravě slušnou nálož. A to vem, že reflektory jdou do háje prakticky vždycky
U ty oktávky blbne nejvíce hlavní světlomet u spolujezdce, ale praskají všechny i ty v SPZ 😁
3x vypínám motor každý den >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
jezdím asi tak 85% na DS ??? To jezdíš asi opravdu někde kolem komína ... někde v bývalém areálu Zetoru >:D >:D >:D
Teda řeknu ti, dals mé bránici zabrat >😒]
Neporovnávej všechny vozy a stupně výbavy se svým frantíkem s chcíplým motorem a zjevně v holobytové edici...
Nemáš šestikvalt, ale to neznamená, že šest stupňů je ke škodě. Nemáš xenony, ale ani to neznamená, že xenonová světla nejsou výrazným plusem.
To všechno jenom znamená, že ty jsi při koupi vozu neměl dost peněz, abys tyto vymoženosti mohl získat a využívat je. Nepředváděj nám tady mrzkou snahu přetvoření nouze v ctnost :no:
Takže protože GC4P je 6-kvalt jen v kombinaci s turbem, tak z toho nám plyne logický závěr, že "šestikvalt je pro maniaka" >😁 >😁 >😁 >😁 >😁 >😒] ?
Ty musíš být vážně politik, normální člověk na tohle přijít nemůže...
Jeste by nam sem mohl, a zcela jiste na tom jiz pracuje, napsat sve postrehy Topr. Ten ma k oplu vzdy neco zajimaveho co rict.
To, cos napsal o motorech, by dávalo smysl, pokud by Corsa neměla čtyřválce. Takto má (dle testu) nejlepší tříválce a navíc i 3 čtyřválce.
Fabia no comment, Od Fabie II je to sešup hooodně strmou skluzavkou :-!
cas ukaze kazdopadne
Než budu ovšem zase označen za frustrovaného VAGinistu, předesílám, že jinak mě dojmy z nové Corsy opravdu překvapily. Kvalitní interiér, vychytané jízdní vlastnosti a konečně perfektně vyladěný turbohrnek. Přes původní nedůvěru musím říct, že se patrně bude jednat o velmi silného hráče na trhu. :yes: Jen to u nás nezabít cenou.
Cenou to u nás můžou dokonale pohřbít, tak uvidíme. Faktem ale je, že u Fabie bude v podstatě nezbytností připlatit za 1.2 TSI.
U Opelu pokud si připlatíš za atmo 1.4, tak získáš zcela adekvátní a hlavně nezničitelný motor. Otázkou je, jak vedle 1.2 a 1.4 nacení turbo-litry.
btw fabia htp aj ked nemala 115nm ale 112tusim tak to je prast alebo uhod, kvoli hmotnosti bola ozaj pruzna, do tych 80km/h sa ani slabsej 44kw nedalo vela vycitat /na ten objem/ az na ten hnusny chrapot, mat na nej dole okna to je vazne des... prijemna bola aj 5ka na dialnici tusim tesne pod 3500ot co je na tak maly motor s 5 kvaltom super
3500 ot? Nevím o jaké rychlosti se bavíme, ale při 130 točí určitě dost přes 4000.
Mám v autě černý lesk a navigaci a nikdy jsem otisky neřešil. Jediné co je vidět jsou prachové částice - což lze řešit v rámci běžné údržby vozu.
Interiér je parádní a nová Corsa bude opět úspěšná.