Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Superb 2.0 TDI (103 kW) – Stále má čím zaujmout

Škoda Superb druhé generace již netrpělivě vyhlíží nástupce. Než se tak stane, prověřili jsme současnou verzi se zřejmě nejlepším motorem nabídky – čtyřválcem 2.0 TDI o výkonu 103 kW.
Zpět na článek
21. 11. 2014 09:05
21. 11. 2014 09:21
21. 11. 2014 09:25
21. 11. 2014 09:32
21. 11. 2014 09:22
21. 11. 2014 09:38
21. 11. 2014 12:10
21. 11. 2014 16:50
22. 11. 2014 22:23
24. 11. 2014 07:26
24. 11. 2014 12:06
21. 11. 2014 18:47
22. 11. 2014 11:48
22. 11. 2014 22:04
24. 11. 2014 07:23
24. 11. 2014 12:04
22. 11. 2014 22:12
22. 11. 2014 08:06
21. 11. 2014 09:46
21. 11. 2014 18:30
22. 11. 2014 12:45
22. 11. 2014 14:06
21. 11. 2014 09:34
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 11. 2014 10:02
21. 11. 2014 10:09
21. 11. 2014 10:37
22. 11. 2014 14:42
21. 11. 2014 12:17
21. 11. 2014 12:19
21. 11. 2014 13:23
21. 11. 2014 17:22
22. 11. 2014 07:07
22. 11. 2014 07:14
22. 11. 2014 07:06
21. 11. 2014 12:25
21. 11. 2014 12:37
21. 11. 2014 16:27
21. 11. 2014 18:08
22. 11. 2014 06:11
22. 11. 2014 07:15
21. 11. 2014 18:34
21. 11. 2014 23:10
21. 11. 2014 13:47
21. 11. 2014 21:32
22. 11. 2014 15:52
Avatar - wikinko
21. 11. 2014 09:05
katastrofa
prve tri odstavce som si myslel, ze citam marketingovu brozuru, pre redaktora dost hanba. Aspon ste neskor vysvetlili, ze auto je vdaka zlemu sprevodovaniu a duniacemu motoru v praxi nepouzitelne.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Honza Mička
21. 11. 2014 09:15
Re: katastrofa
Dobrý den,

divil byste se, ale některé čtenáře prodejní čísla zajímají, stejně jako zákulisní informace, které nám přichází z velmi důveryhodného zdroje :-) .

V testu není napsáno, že je auto v praxi nepoužitelné, ale že vzhledem ke zpřevodování vyhovuje především na dálnici. Zde je právě díky dlouhé šestce překvapivě úsporné.
Avatar - Inferius
21. 11. 2014 09:21
Re: katastrofa
Co je to za zdroj? ;-)
Avatar - Atlis
21. 11. 2014 09:25
Re: katastrofa
PR oddelenie Škoda Auto ČR >:D
Avatar - Honza Mička
21. 11. 2014 09:29
Re: katastrofa
kdepak >:D
Avatar - Atlis
21. 11. 2014 09:32
Re: katastrofa
No už vidím, ako sa priznáš. :-P
23. 11. 2014 10:07
Re: DÍZLOVÁ ŠKODOVKA JE SAMO ZLO TO JE SATAN !!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
ano ! DÍZLOVÝ ŠMEJD JE KAŽDÝ ČLOVĚK CO UŠETŘÍ KORUNU NA LITRU DÍZLU ABY OTRÁVIL VÍC SPOLUOBČANŮ !! [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
HNUTÍ ZA LIKVIDACI ŠÁDE [odkaz] CO OTRAVUJE ČESKOU ZEMI !!
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Emel
21. 11. 2014 09:34
Re: DÍZLOVÁ ŠKODOVKA JE SAMO ZLO TO JE SATAN !!
Důvěryhodný je jen někdy... pamatuju jaké báchorky tu byly před uvedením Octavie ;-) .

Ale testík pěkný...
21. 11. 2014 09:32
Re: DÍZLOVÁ ŠKODOVKA JE SAMO ZLO TO JE SATAN !!
Sám si PR, napsali to náhodou velmi dobře. Poukázali na chyby, ale vyzdvihli i nesporné přednosti toho auta. Za to patří panu redaktorovi :yes:
21. 11. 2014 09:31
Re: DÍZLOVÁ ŠKODOVKA JE SAMO ZLO TO JE SATAN !!
Důvěryhodný ;-) Si myslíš, že ti ho prozraděj? Blázínku >:D
21. 11. 2014 11:20
Re: DÍZLOVÁ ŠKODOVKA JE SAMO ZLO TO JE SATAN !!
Mě by hlavně zajímalo, co si mám představit pod touto naprosto nic neříkající větou "Mezi trojkou a čtyřkou je navíc poměrně velký přeskok (skoro 500 min-1)".

Snad by nemusel být takový problém napsat z jakých otáček na jaké. Když přeřadím ze tři na čtyři při 2000 rpm, mám přeskok 400 otáček, když totéž udělám při 6000 rpm (při 3krát vyšších otáčkách), mám přeskok 1200 otáček (tedy nepřekvapivě 3krát vyšší). Pokud je těch 500 rpm kdesi u 1500rpm, je to sakra velký přeskok, pokud je to v omezovači, tak jsou to sakra krátké přeskoky.
Avatar - Stefič
21. 11. 2014 09:45
Re: DÍZLOVÁ ŠKODOVKA JE SAMO ZLO TO JE SATAN !!
tak to si ti muselo dost ulevit...Aspoň nějaká chyba:-)))) Boha jeho, to už by bylo, aby se něco nenašlo...
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 09:22
Tak špatný?
Z textu mi přijde, že Superb vlastně není moc dobré auto, čemuž odpovídá i hodnocení, jelikož kdejaká Octavie či Rapid má lepší. Přijde mi trochu, že když se chystá nástupce, je už dovoleno napsat pravdu. Je proto škoda, že není v textu vystiženo, že narozdíl od nových Škodovek si Superb zachovává ještě kvality v interiéru a zpracování, měkčené plasty a opravdu zde za ty peníze dostanete auto, které odpovídá jeho ceně i v interiéru a hlavně působí pořád dobrým dojmem. Jako jediné mínus bych tomuto vozu vytkl užší karoserii oproti konkurenci, jinak je to dle mne pořád jedno z nej aut, co si ve střední třídě můžete pořídit a to i s ohledem na skvělou cenu.
Rozbalit vlákno
38
Avatar - Honza Mička
21. 11. 2014 09:28
Re: Tak špatný?
Dobrý den,

hodnocení udělujeme na základě srovnání ve svém segmentu, proto může mít Octavia větší počet hvězdiček než Superb.

Superb je na svůj věk velmi dobré auto, jenom je potřeba ho rozumně nakonfigurovat a nejít rovnou do osmnáctek. Z osobní zkušenosti navíc vím, že i základní TSI tady funguje moc hezky a reálná spotřeba nemusí být ve srovnání s 2.0 TDI zase o tolik vyšší.
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 09:38
Re: Tak špatný?
Se Superbem TSI sem nejel, znám jen TDI 125Kw a ještě 4x4. Za cenu, kterou jde sehnat reálně mi to přijde jako nejlepší nabídka od Škodovky a to i včetně Scoutu od Octavie. Myslím, že základní TSI do Superbu si koupí málokdo, protože auto téhle třídy se kupuje na více, než 10 tisíc kilometrů na rok a určitě ne na městský či příměstský provoz. Každopádně tím nechci říct, že je to špatný motor pro Superb. To TSI je jaké? Staré problémové s řetězem, nebo bylo nahrazeno tím novějším?
Avatar - Honza Mička
21. 11. 2014 09:44
Re: Tak špatný?
Je to ještě starší generace s řetězem a nechlazenými výfukovými svody. Ohledně 125 kW TDI s vámi musím souhlasit
Avatar - Inferius
21. 11. 2014 09:38
Re: Tak špatný?
Taky jste si mohli vzít pro zajímavost na test 3,6 ;-) když už údajně další generace V6 mít v nabídce nemá
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 11:58
Re: Tak špatný?
to nemohli,nebo by jim ho půjčili jen v komplet přípaltkové výbavě za cenu 1,2 mega a tam jaski nemá dneska už nejmenší šanci něčemu konkurovat. Zejména s výkonem oříznutým na 260 Hp, to je poměrně výsměch v roce 2014 (teda on už byl i v roce 2007, ale to je vedlejší)
21. 11. 2014 12:10
Re: Tak špatný?
Njn, není nad 5,7 litrový 8vál s 350 >:D koňmi, a to už není opravdu ani k smíchu, z toho by jeden brečel, ovšem ty ne ;-)
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 14:06
Re: Tak špatný?
hruštičky a jablíčka vid. Já o V6 a ty o V8, OHV navíc, kterej najede 500 000 km jen s výměnou svíček a oleje. Věc nevídaná, vid...

Jinak velmi podobný OHV 6,2 s kompresorem má 717 HP a další velmi podobný 6,4 OHV atmosféra má 480 HP. Naprosto dostatečný výkon.
Ale 260 HP motory 3,6 už jaksi v usa nikdo nedělá >:D
21. 11. 2014 16:50
Re: Tak špatný?
Hmm, jeden by řekl, že jsou ti tvoji američani trochu dál a oni si zamrzli u OHV rozvodu >:D
Avatar - Barrichello
22. 11. 2014 00:39
Re: Tak špatný?
Cadillac Northstar DOHC 32 ventil. Rok 1991 >:D
Neříká nic, že.

Ford Modular Family V8-V12, OHC. Rok 1991. Taky nic >:D >:D
22. 11. 2014 22:23
Re: Tak špatný?
1991, úžasné :-O Ale že uměl DOHC Peugeot už v roce 1912, tobě nemá cenu říkat ;-) při troše zaohrouhlování to je zpoždění jenom necelé století >:D
Avatar - Barrichello
23. 11. 2014 18:44
Re: Tak špatný?
Joo tak, já měl zdání, že se bavíme o moderní dekádě. Pán chce vytahovat historii, nu, jak je libo.

[odkaz]

A to je jen slabý odvar, co přinesly us značku světu jako první
24. 11. 2014 07:26
Re: Tak špatný?
To je opravdu slabý odvar, musíš ještě přitlačit, aby se ty tvoje americké vergly dostaly na evropskou úroveň ;-)
Avatar - Barrichello
24. 11. 2014 08:48
Re: Tak špatný?
Hledej šmudlo, najdeš toho podstatně víc >:D
24. 11. 2014 12:06
Re: Tak špatný?
Proč já bych něco hledal, ty všem tvrdíš, jak jsou amíci lepší a napřed, tak hledej a předkládej ty ;-)
21. 11. 2014 18:47
Re: Tak špatný?
Nedela? Co takova camry, nejprodavanejsi auto tridy? A to je jenom namatkou, na co si, jakozto clovek nijak zvlast znaly americkeho trhu, vzpomenu.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 22:40
Re: Tak špatný?
Camry je Toyota. Měl sem samozřejmě namysli velkou trojku. Chrzsler má 3,6 Pentastar o výkon 290-310 HP, GM má už od roku 07 motor 3,6 V6 , který už v roce 2007 dával 311 HP a Ford má svoje Ecoboosty.
Avatar - twistedTSD
21. 11. 2014 23:52
Re: Tak špatný?
A co se tím básník snaží říct? Fakt mi nedochází smysl srovnávání podladěné varianty končící motorizace v odcházejícím evropském modelu, který je už i tak třídní raritou, s motorizacemi amerických výrobců, pro které jsou V6 docela zásadní. Ale tak hlavně, že máš radost.
Avatar - Barrichello
22. 11. 2014 00:34
Re: Tak špatný?
Jenom to, že to, že tenhle motor zmizí z nabídky vlastně žádná škoda není. Není na něm totiž vůbec nic zajímavého, ani výkon, ani spotřeba ani charakter.
A ani jízdní parametry typu zrychlení.
22. 11. 2014 11:48
Re: Tak špatný?
2,0 TSI ma lepsi charakter a zvuk, jo?
22. 11. 2014 22:04
Re: Tak špatný?
I tato podladěná 3,6 V6 zrychluje na 100 v podstatě stejně rychle (6,2 oproti 6,5) jak tvoje poladěná 5,7 litrová V8 Hemi. To je ale vostuda, co? ;-)
Avatar - Barrichello
23. 11. 2014 18:56
Re: Tak špatný?
Jo taak, pán nám chce srovnávat 2005 300C s 2014 Superb 3,6 V6. Bravoo, mistře.

Neuniklo Vám, že v roce 2005 měl superb I zrychlení 8 sekund a 193 HP?
A rozhodně neměl 2 tuny. Vono 8 sekund a 6,2 je krapet rozdíl.... Víme.

A co se týče 2014 300C 5,7 V8 s 8st. převodovkou ZF, tak to má zrychlení za 5,5 dle neofiko dat. A výkon 370 HP.
Kdyby to mistrovi nestačilo, je zde k mání sesterský Charger 6,4 co do dělá za 5,0 a má 480 HP a drandí 265 za hodinu. A kdyby mu to ještě nestačilo, je tu 6,2 Hellcat co má 707 HP, dělá dle typu pneu za 3,9-4,4 a drandí 300.

Krom toho sou tu takové vcelku nevýznamné modely jako Cadillac CTS-V minulé generace, 560 HP a zrychlení taktéž pod 5 sekund nebo z lidovějších vrstev Buick Regal GS 2,0 T, který umí těch 260 HP jako Superb taky, pravda díky turbu.

A mezi tím sou takové modely jako CTS 3,6 V6 s 320 HP, 300/Charger s 3,6 290-305 HP, Ford Taurus 3,5 V6 Ecoboost a pár dalších.
24. 11. 2014 07:23
Re: Tak špatný?
No neke, takže on je ten nový 300C s 5,7litrovým 8válem na stovce o víc jak půl vteřiny rychleji, než podladěný Superb s 3,6 V6 >:D úžasné ;-) a jinak slušné parametry těch ostatních aut, téměř jako M5 ;-)
Avatar - Barrichello
24. 11. 2014 09:02
Re: Tak špatný?
Von ten V8 něco váží, navíc 300C 5,7 není závodák, ale spíš pohodlný křižník na dlouhé trasy. Na závodění je Charger SRT8, Hellcat nebo Challenger a Viper. Popř. konkurence od GM, CTS-V peláší 300 a 0-100 dělá za 4,1 >:D a to vč. kombíku.
24. 11. 2014 12:04
Re: Tak špatný?
A on superb závoďák je? A zbytek jak říkám, výkony téměř na evropské úrovni ;-)
Avatar - Barrichello
25. 11. 2014 21:10
Re: Tak špatný?
Na to nemam čas. Ty máš furt pochyby, tak si hledej sám
22. 11. 2014 22:12
Re: Tak špatný?
Ale těch válců ;-)
22. 11. 2014 08:06
Re: Tak špatný?
Ty mudrlant. A ten motor V6 v Superbe si vyskusal? To auto s dsg a s 4x4 je uplna bomba. Ked ho ale tocis, spotreba stupa az k 20 litrom, ale zazitok je to celkom slusny. myslim, ze to auto ma ako kazde ine v koncerne min. plus 10 percent na vykone, takze kludne 300 koni. To uz nehovorim o dielenskom spracovani. A este taka malickost. Kolko US aut da 250km/h?

Mal som moznost jazdit big block 7.4 V8, ale aj sestvalec 3.4 Ten sestvalec 3.4 v kombinacii este so 4 stupnovou automatickou prevodovkou vo Firebirde bol dokonala katastrofa. Zato ta 7.4 sa uz mala k svetu. Asi najlepsi zazitok bol z Lincolnu VIII. Tam bol myslim 4.6 litrovy motor. Mal peknu hlasovu kulisu. Ale to dielenske spracovanie v amerikach bola bieda. Viem, su to vsetko uz starsie auta, ale stareho psa novym kuskom nenaucis
Avatar - Barrichello
23. 11. 2014 19:04
Re: Tak špatný?
Von nikdo jiný neumí V6 s 4x4. Když si u tý ameriky, co Cadillac CTS 3,6 AWD. budu hodnej, stačí minulá generace, tam je k mání i kombík. 311 HP, zrychlení Cadilalc neuvádí, dle neofiko testů je to bud 6,3 nebo 6,5 nebo 6,7, netuším, asi si má člověk vybrat. Když vezmem v potaz prostřední hodnotu, at je to fér, je na tom stejně jako Superb. Interiér , mno Cadillac vzpadá jaksi líp, obyvláště ve světlé kašmírové. Dílenské zpracování OK, a není to okoukaná masovka.

K druhému tématu: tak 250 Km/H umělo i moje 2005 300C 5,7 V8, takový 6,1 SRT 8 drandil i 265. Corvettu, Viper, Camaro či Mustang shelby nebo Challenger SRT8 či ted Hellcat tu v rámci objektivity dávat nebudem, přeci jen to nejsou sedany ani kombi.

Krom 300C/Charger umí 250 a víc i Cadillac CTS-V a STS-V, Ford Taurus SHO, GrandCherokee SRT8 a určitě se najdou i další, žel US výrobci údaje o zrychlení a max. rychlosti enudávaj, musí se vycházet z testů magazínů a testů na dráze a nemam čas tím trávit 4 hodiny a hledat to.
Avatar - Barrichello
23. 11. 2014 19:24
Re: Tak špatný?
Jo a k DSG - budu se opakovat, ale zaujal mě dotaz, resp. spíš odpověd renomovaného odborníka na dotaz pána, jak dlouho vzdrží převodovka DSG ve Fabii odcházející generace. Cituju - prý 100 při dobrém zacházení dá. Navíc má prý kvalitní nápln a někde dochází vlivem chemické reakce k tomu, že vlastně dochází k neustálému obrušování spojky za jízdy, dále odchází často setrvačníky, dost lidem co cuká při zpátečce nebo přeřayování na 5ku.

To sem se začal, hodně, ale hodně nahlas smát. To vydržela 3 stupnová americká převodovka z roku 1955 taky >:D >:D
Ty dnešní v pohodě 250 000 km. I více při dobrém zacházení. Tak at žije DSG :yes:

Stačí si přečíst diskuze, kolik lidí už měnilo ten setrvačník u VAG. Ofiko cena prý 20 litrů, neofiko 8-11 + práce
Za tu prachy je pomalu repase 6st. HDM automatu.

Jinak měl sem 6 HDM automatů - 3x německé - 2x ZF, 1x MB 5Gtronic a 3x americké - 2x Chrysler 41TE a 1x GM Hydramatic a měly najeto leckdy i kolem 200 tis a nic takového to nedělalo. Žádný cukání, žádný hrkání při přeřazování a žádný repas sem nedělal.

Akorát o kvalitě DSG se taky nemluví, že. Ono o neupěšných věcech se tu mluvit nesmí, to je známý fakt :o)
21. 11. 2014 09:41
Re: Tak špatný?
V přeneseném slova smyslu, že už si do Superbu konečně po těch letech mohli páni redaktoři kopnout? Tak bych to teda neviděl. To auto má svoje mouchy, o těch se obecně ví (nejvíc malá šířka kabiny, jízdní chování, tlumení ran od kol) ale taky má nesporné kvality, a o těch se taky ví (zpracování, materiály). Pokud bych kupoval auto střední třídy, Superb by rozhodně byl v mým výběru, za ty prachy nesporně dobrá nabídka.
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 09:46
Re: Tak špatný?
No, dříve, mimo užší kabinu, se o těchto věcech moc nemluvilo, tak mi přijde, že v testu jsou konečně popsány reálné plusy a mínusy vozu, které bývají především u Škodovke zamlčovány, nebo brány jako nevýrazné ( Vzpoměl sem si na test odcházející Octavie II Fl, kdy bylo až v tomto testu obdobně popsáno auto takové, jaké je doopravdy).

Já právě v testu postrádám třeba právě zmínku o interiéru, protože co si budem povídat, ten v Superbu je o řád jinde, než v Octavii III :-)
21. 11. 2014 13:47
Re: Tak špatný?
Ono by jich ještě "pár" popsáno být mohlo, že... Například, že z pohledu místa u řidiče je to prostorově obdobné auto jako OII (a taky kdo je vyšší, příjemně si opře rameno o B sloupek, jako v malých hatchích), že na zadních místech je hodně místa na nohy, ale kdokoliv by ho mohl využít, ten se hrubě nevejde na výšku (to je tak do 180 cm možná a ještě mu zadní výdechy foukají nejvýš na břicho, takže je vypne), že trakce přední nápravy je v intencích malých aut a (ne)sladění přední a zadní nápravy je v určitých situacích až zarážející, že základní audio je opravdu slabé a (byť levný) příplatkový "sound system" ne o moc lepší, ale zato umí i bez vyhánění hlasitosti krásně rozdrnčet půl plastů v autě, že nenabízí žádné pokročilejší bezpečnostní systémy, které dnes mají hatchbacky a některá auta střední třídy ve vyšších výbavách ve standardu, že slavná ergonomie není nijak slavná (ať už šíleným ovládáním tempomatu, umístěním startovacího tlačítka a navigace, nebo třeba nutností zapínat výhřev sedaček po každém startování), že nabízí jediné sedačky, které v elektrice nestojí za moc a v manuálu se jim nedá seřizovat ani sklon sedáku, že takový hluk od kol se dnes nenosí ani za mnohem méně peněz, že se laciné tlumiče po pár desítkách ostřejších kilometrů unaví a vzdají to, že mapové podklady například ve Skandinávii neznají větší část silnic, že papírových 565 litrů kufru se dá snadno přeskládat do jiných sedanů s uvedenými méně než 500 litry,... že je to prostě generačně staré menší auto natažené do délky se všemi svými proti. V kontextu toho patří Škodovce můj upřímný obdiv za marketing, kterému se (především, ale nejen, u nás) velmi úspěšně podařilo vytvořit Superbu u tolika lidí auru auta vyšší střední třídy za rozumnou cenu. Nadcházející novinka snad tuhle hru aspoň trochu změní a na odcházející model si po čase vzpomeneme, jako na krásnou ukázku české invence.
21. 11. 2014 18:30
Re: Tak špatný?
Ale to sou kraviny. Na ten jizdni komfort si stezovali uz ve srovnavacce s passatem nekdy z roku 2008.
22. 11. 2014 12:40
Re: Tak špatný?
Ta úzká kabina je podle mě dost mizerie. Měl jsem možnost svezení ve 3 lidech vzadu v superbu a v mondeu. Nemusím říkat, že z mondea jsme prostředního nemuseli tahat slisovaného podle těch dvou krajních pasažerů.
Superb holt trpí tím, že stojí na podvozku Golfu. Jsem zvědav na příští generaci....hlavně na to, v čem bude oškubaná, aby moc nekonkurovala Passatu.
Avatar - Emel
22. 11. 2014 12:45
Re: Tak špatný?
Máš v těch podvozkách zmatek..
22. 11. 2014 14:06
Re: Tak špatný?
Nemá, superb II stojí na prodloužené technice golfu.
22. 11. 2014 15:37
Re: Tak špatný?
Bylo to hned v prvních testech, že nemá podvozek passatu, ale golfu.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
21. 11. 2014 09:34
:-)
Majestátní design? Spíš nevyvážený a nesourodý vůz s ještě podivnějším faceliftem ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hittman
21. 11. 2014 10:02
Re: :-)
jj, to už passat sedan má kastlu pěkně rovnoměrnou uhlazenou..
21. 11. 2014 10:09
SUPERSUPERB
Aktuální superb stárne dle mého pohledu tím nejmilejším a nejsympatičtějším způsobem - je designově překonáván nikoliv novější třídní konkurencí, nýbrž rodnou produkcí. A právě toto je znakem těch nejlepších. Zde ovšem v rámci sloganu - v garáži padni komu padni - je nutno esteticky přitakávat především karosářské variaci kombi.

Avšak i tak, třeba horní model v předmětné konfiguraci: Dokonalý dálniční koráb pro staršího, klidnějšího jezdce, který umí ocenit odladěnost vozu, vyzrálost jízdy, pohodičku, bezkonkurenční (zejména podélný) prostor pro celou posádku, jistotu doteků, jistotu ovládání. Status prestižního, respektuhodného vozu je v případě škodovky na zdejších silnicích bonusem dnes již samozřejmým.

Jistě, je tu nový Passat, aristokrat třídy. Ovšem i tato skutečnost je vlastně budoucím pozitivem pro nadcházející generaci superbu. Neboť nejlepším se nestáváš tím, že se jím snažíš být, nejlepším se stáváš tím, že jím... jsi.

Konečně velmi zřetelně oceňuji práci na testu vykonanou panem testérem. Ač evidentně mladý člověk, přec znalec techniky, znalec života, znalec světa. A to se cení :yes:
Rozbalit vlákno
20
21. 11. 2014 10:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ji/Ri
22. 11. 2014 14:42
Re: SUPERSUPERB
Uklidni se a běž se projevit ke zlodějskému počinu pod kopii Evoque ;-)
Avatar - simply never
21. 11. 2014 11:17
Re: SUPERSUPERB
Psychiatria učí, že na subjektívnej úrovni závislý (na protežovaní priemernej značky) zažíva, že ho niečo ovláda proti jeho vôli, niečo silnejšie ako on. Napríklad taká narcistická potreba zvýraznenia výlučnosti (značky), subjektívny pocit nadradenosti (modelu). Odborníci v liečbe závislostí bojujú neustále nielen s problémom, ako pacientov motivovať k vytriezveniu, ale aj ako ich motivovať k trvajúcej abstinencii. Ak s tým majú problém psychiatri, iste nie je v našich silách primäť istého diskutéra k uznaniu si choroby.
Psychiatria učí, že popri všeobecných príznakoch vážnej mánie sa vo vystupňovanom stave nekritickosť zmení na iracionálne správanie a pridajú sa bludy najčastejšie grandiózneho typu – chorý si trebárs myslí, že má špeciálne poslanie, je skalopevne presvedčený o svojej vyvolenosti, pričom v kombinácii s depersonalizáciou môže nadobudnúť silný dojem (až nevyvrátiteľné presvedčenie), že je v skutočnosti niekým iným (napr. kráľ Ľudovít XIV. alebo Napoleon, auto s označením GTI a podobne). Deluzórne presvedčenia, ktoré sa nedajú chorému nijak vyvrátiť reálnymi faktami, môžu byť aj religiózneho, spirituálneho či parapsychologického charakteru. V rámci manickej psychózy sú časté aj narcistické zmeny osobnosti a môže sa objaviť aj paranoja, ktorá spôsobuje komplikácie pri diagnostike, keďže kvôli nej môže ľahko dôjsť k zámene bipolárnej psychózy so schizoafektívnou psychózou, alebo so samotnou schizofréniou.

GTI počuj, neber to osobne, nikto u teba nespochybňuje veľkú zanietenosť, náklonosť, obdiv k značke, na to všetko máš nárok. Vo veľmi ďalekej minulosti som si prečítal od teba množstvo rozumných argumentov. Iba mi povedz, prečo si s tým v roku 2009 sekol >:D ? Vážne chlape, všetko ok, to bola sranda, ale uber páru ak môžeš.
21. 11. 2014 12:17
Re: SUPERSUPERB
Nešlo prostě napsat, že nemáš rád škodovku? Psaní toho, co ses včera dočetl v skriptech pro prvák, bylo už zbytečné ;-)
21. 11. 2014 12:19
Re: SUPERSUPERB
>:D Neříkám, žes nepobavil, zejména, pokud jsi tu právě vypsal svůj chorobopis... ;-) avšak vraťme to k autům, neboť o ty zde snad ještě jde, ne? No a právě Superb je dle mého názoru model, který zaslouží velkou pochvalu. Jeho druhá generace naplno vstoupila do střední třídy a v této třídě pevně Škodu usadila. Akcentuji nahoře z logického důvodu nového Passata, neb nový superb bude nepochybně těžit z jeho kvalit. No a superb stávající? Předpokládám, že i ty znáš poměry na zadním sedadle, krásu jeho karoserie kombi atd. Nebo sned ne?
Avatar - simply never
21. 11. 2014 13:02
Re: SUPERSUPERB
GTI je z piedestalu nezhoditeľný, pochopiteľne sa to nemohlo podariť ani mne. Kedykoľvek sa niekto hoci nechtiac dotkne ich glorioly, nastupuje prudký útok. Ja chápem, že slepému a hluchému k argumentácií žiadny dôkaz nepostačuje. K téme: Škoda je obyčajná značka., mám ju za obyčajný priemer. K veci. V akých jednotkách sa meria dizajn? Vie niekto odpovedať? V akých jednotkách sa meria kvalita aut (teda mimo spoločností ako AD_C so žalobou a prokurátorom na krku). Mám za to, že nechápete, že v komisiách hodnotiacich kvalitu automobilov môže byť aj 100 expertov (rozumej teplé miesta), ak nevieme, nesmieme vedieť, na základe akých kritérií a váh bola kvalita aut hodnotená. Aby sa nejaký rebríček zostavil, a poďme do absurdna, teda aby sa zostavil rebríček kvality dizajnu aut, musí sa zaplatiť "nejaká" agentúra. Kto ju zaplatí? Neviem aké má GTI zamestnanie, je vari on pri napr. obchodovaní objektívny, sleduje svoje záujmy alebo záujmy partnera alebo nechá rozhovor plynúť tak, aby mal predávajúci dojem, že GTI sleduje jeho záujmy. To bol príklad. Vari ste tak naivní, že veríte, že dizajn aut vôbec niekto (rozumej objektívne konzorcium expertov) hodnotí?

Zodpoviem a očakávam zároveň odpovede:
1. pomery na zadnom sedadle poznám mimoriadne dobre a to na základe dlhých osobných skúseností, na dĺžku jednotka, na šírku vzhľadom k veľkosti auta slabá tri.
2. kombi je (subjektívne) ok a to hovorím ako niekto, čo má z dizajnom 7 ročné skúsenosti.

Teraz moje otázky:
1. V akých jednotkách sa meria dizajn?
2. V akých jednotkách sa meria kvalita aut?
3. Kto povedal, že kritéria a váhy na meranie kvality sú objektívne, transparentné, nediskriminačné?
4. Kto platí hodnotenia kvality?
5. Kto a s akým vzdelaním vyhodnocuje kvalitu dizajnu? atď. atď. atď. atď.

Tipujem, že neodpovie nikto a ak, bude v odpovedi veľa slov, málo informácií a veľmi veľa urážok a znevažovania mojej osoby.
21. 11. 2014 13:23
Re: SUPERSUPERB
1. Dizajn není veličina, nemá jednotky.
2. Kvalita není veličina, nemá jednotky.
3. Nikdo.
4. Nikdo.
5. Nikdo.

Tak vidíš, někdo odpověděl, slov tam moc nemáš, informací ovšem hodně a ani jednou jsem tě neurazil. Když ale zvážím, jak hloupé otázky jsi položil, tak si o to vysloveně říkáš ;-)
Avatar - simply never
21. 11. 2014 13:36
Re: SUPERSUPERB
A za tvoje odpovede ďakujem, palec hore. A všetkým si slušne ukázal, ako treba byť opatrný a nevyzdvihovať mejakú značku, a následne sa biť a urážať za subjetívny názor. Otázky hlúpe nie sú, naopak mali ukázať, že tu prezentovaná kvalita a dizajn skodovky nie je ani lepšia ani horšia, jedná sa vždy iba o emócie.
21. 11. 2014 17:22
Re: SUPERSUPERB
Setri, nemackej se v tom taxiku vzadu ve trech a uvidis ten rozdil. Fakt, chce to vyzkouset, ja jednou jel taxikem v podobe Superba dokonce sam s panem ridicem (mel jsem zrovna narodeniny) a bylo to normalne dobry, jak chleba. Jak nejakej internacionalni manazer, nebo co, vedle sebe jsem si polozil semisovou aktovku vycpanou slamou, aby to bylo echt.
22. 11. 2014 07:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 11. 2014 07:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 11. 2014 07:06
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 11. 2014 12:25
Re: SUPERSUPERB
Status prestižního, respektuhodného vozu je v případě škodovky na zdejších silnicích bonusem dnes již samozřejmým.

Tohle říká vše. Netřeba komentáře.
21. 11. 2014 12:37
Re: SUPERSUPERB
Souhlas, tohle Škoda zvládá. Samozřejmě, že je to podpořeno výborně tvořeným modelovým portfoliem. Ve své době byl velkým riskem vstup do střední třídy. No a povedlo se. Řekl bych dokonce na výbornou. Co je však na významnou pochvalu - Škoda neboduje jen jaksi v "lepších" třídách (střední, nižší střední) Škoda výborně zvládá i nižší třídy. Vezmi si třeba novou Fabii, to je velmi povedený model, a ve své třídě těmi, kdo tuto třídu jezdí, jistě ceněný. Myslím, že v uvedených souvislostech není od věci pochválit Škodu za vyrovnanou modelovou skladbu, myslím tím i z pohledu image.
21. 11. 2014 16:27
Re: SUPERSUPERB
Ta ironie v tom asi bez smaila nejde cítit. Tak znovu: Status prestižního, respektuhodného vozu je v případě škodovky........pouhým zbožným přáním jejího majitele.
Avatar - Bristol
21. 11. 2014 18:08
Re: SUPERSUPERB
tržní realita tady v ČR ale taková je... cena Superbu vs. kupní síla obyvatel vs. složení fleet parku pro management takový status Superbu opravdu propůjčuje...

v Německu management jezdí domácí prémií... no a "domácí prémie" v ČR... je prostě ten Superb no

každopádně za takový Superb v nejsilnějším dieselu 4x4 atp. nemusí stydět ani silně nadprůměrně vydělávající jedinec...
22. 11. 2014 06:11
Re: SUPERSUPERB
Tak jistě. Ne jen prestiž, ale i prémie. >:-[]
22. 11. 2014 07:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
21. 11. 2014 18:34
Re: SUPERSUPERB
Ano, po neslané nemastné první generaci je druhá generace trefou do černého. Prodeje Superbu II jsou skvělé a letos výrazně rostou navzdory skutečnosti, že se právě odebírá do důchodu. Myslím, že ani škodovka samotná nikdy nedoufala, že to Sup dotáhne na čtvrté nejprodávanější auto ve střední třídě v Evropě a zanechá za sebou většinu velkých výrobců, kteří v této třídě nestačí počítat ztráty.
21. 11. 2014 23:10
Re: SUPERSUPERB
Ano, píšeš správně, v kombíku je to....hmmm, skoroklenot ;-) U limuzíny je to doslova na blití a moc tomu nepomohla ani modernizace. :-| Když jedu za supem limo, což je zřídka, protože jinak v tom jede samý Hamilton, Rosberg, Loeb a jim podobní, tak musím svého plechového oře donutit sebrat poslední zbytky sil a ten "disajnový šit" předjet. Jinak bych si musel pořídit nějaký simply clever kbelík abych mohl kam bezproblému uskladnit obsah svého žaludku >:-[]

Nebudu jen kritizovat. Po stopadesáti letech začala škodovka konečně dělat krásné volanty. Ty předešlé hrúzy se nemohli líbit nikomu, ani tobě, ikdyž to nepřiznáš. Nyní v drtivé většině provedení, aspoň tedy tříramených volantů uznalé pokývnutí hlavou :yes:

Jen tak mimochodem, svému známému jsem ukazál fotku předpokládané podoby nového supa podle autotipu-autobildu. Chvilku ho zkoumal a pak povídá, je to hodně podobné realitě, ale tohle a tohle je jinak. Nový superb bude prý fakt pecka. Ten známý už novou podobu viděl dávno před zveřejněním, pracuje pro firmu, která se škodovkou úzce spolupracuje. Celkem mne jeho výrok překvapil, protože je zatížený na francouské značky (ne renaulty). Asi se máme na co těšit, pokud teda nepůjdou současným trendem zhoršené kvality interiérů nových škodovek :-|
Avatar - the_punisher
21. 11. 2014 10:14
Superb vs. konkurence
Souhlasím s testem, tenhle Superb je určitě dobrá volba a má co nabídnout. Jsem si jist, že většina lidí zvyklá na Škodu a VW nedá na to auto dopustit. Měl jsem přesně tohle ještě před faceliftem a nemohu si stěžovat. Přesto ve srovnání s konkurencí už není Superb nejlepší (myslím tento test. model.).

Líbí se mi srovnání autora článku s i40, Accordem a Mazdou 6. Samozřejmě zcela nejhorší je Hyundai - sice dobrá cena, ale když jsem v tom jel, vadil mi strašný zvuk od motoru i kol v interiéru a taky mi nepřišlo, že by to mělo 100kw, pač to auto zas tak dobře nejelo. Mazda perfekt jízdně, ale opět jsem nepřekousnul ten interiér, tam se vážně šetřilo a třeba oproti Superbu je to dost bída. Nadchla mě ale Honda Accord, z těch aut je podle mého nejlepší, vzadu tolik nesedím, takže jsem byl rád, že třeba oproti Superbu máte u řidiče a spolujezdce doopravdy dost místa v příčném směru. Interiér je parádní a samý kvalitní matroš, dobré odhlučnění, ale především jízdní vlastnosti. Těžko říct, proč se tolik neprodává, ale kvalitativně a jízdně (občas mi přijde, jako bych měl čtyřkolku) je to auto, které je úplně jinde, než tato konkurence.

Ještě k tomuhle superbu - já jezdil zhruba za 6l (dle PP), zatímco u Accordu je to o půl litru více. Vážně se mi po FL nelíbí design zadních světel u liftbacku, to kombi je zmáknuté naopak parádně.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
21. 11. 2014 10:39
Re: Superb vs. konkurence
U Accordu je otázka motor... a pak, je to prostě o kus menší auto než ti ostatní.
Avatar - Bristol
21. 11. 2014 18:10
Re: Superb vs. konkurence
Accord to zabíjí designem, motorovou nabídkou... a v neposlední řadě podprůměrným prostorem pro bagáž
21. 11. 2014 19:51
Re: Superb vs. konkurence
Designem jo? Za design dostal prestižnícenu Red Dot. Auto má svoji úroveň, se nepodbízí směšnými maloobjemovými motory ale držáky s velmi kultivovaným chodem a sportovním projevem. A hloupá česká písnička, kde se pořád dokola mele o tom, že nejlepší auto je s největším kufrem je pouze výplodem fanatiků vozů domácí produkce. Superb si na Acco ani neškrtne, o tom žádná. >:D
Avatar - Bristol
21. 11. 2014 21:37
Re: Superb vs. konkurence
problém u Accordu je absence základu a vrcholu nabídky...

Accord je rozhodně dobré auto (však je to taky prémiová Acura) v sedanu je koukatelné, v kombi ani náhodou, plus malý zavazadelník- okamžitá diskvalifikace v "batožinové" Evropě, takový krok je nepochopitelný, protože tohle si "může" dovolit jen Alfa

problém u většiny japonců je naprosto osekaná nabídka všeho na nutné minimum... člověk by si to možná koupil... náhled do nabídky ho často neuspokojí...
21. 11. 2014 21:57
Re: Superb vs. konkurence
Red Dot dostala právě verze Tourer >:D a troufám si říct že oprávněně, více se mi snad líbí jen Alfa 159. Kufr má sice malý, ale perfektně využitelný, spousta přihrádek, rezerva, hezky uklizeno, vysouvací síť na oddělení zavazadlového prostoru od posádky atd. Velikost kufru je menší i díky náročně konstruované zadní nápravě zajišťující ve své třídě v kategorii předokolky jedny z nejlepších jízdních vlastností. Acco je sportovně zaměřený vůz, žádný stěhovák či rodinný vůz. Ve střední třídě jezdí z 90% vždy jen řidič a zpravidla na manažerské pozici, takže asi kufr pro chalupáře není priorita ;-) Má na výběr sice jen 4 motory, ale všechny jsou bezva - kdo nezkusil, neví o čem píšu. Je to prémiové auto, tam se mizerné základní motorizace nenosí, špičková motorizace bohužel chybí, ale rozpětí 150 - 201 koní většinu majitelů uspokojí. Uznávám, že je na výběr 5 stupňů výbav a jejich dovybavení je limitující, ale jejich stupně výbavy na sebe plynule navazují a pakliže není člověk vyloženě rozmlsaný, tak si tu svoji zcela určitě najde. Diskvalifikace je spíše v marketingu Hondy a nulová podpora fleetového prodeje, tady je to bezesporu tragédie :no:
25. 11. 2014 21:09
Re: Superb vs. konkurence
Nemůžete srovnávat Superb s Mazdou 6, Superb je mnohem menší a horší auto. Je v něm méně místa, má méně praktický kufr. Jen je dražší.
21. 11. 2014 10:23
Nejlepší motor nabídky
Bože, to jsou zase tvrzení! Takový dunící vergl a krám má být nejlepší motor nabídky. Dokud ještě dýchá V6, tak nejlepší motorizace v superbu má dvě koncovky výfuku.
Rozbalit vlákno
45
Avatar - Honza Mička
21. 11. 2014 10:26
Re: Nejlepší motor nabídky
Ano, z hlediska pořizovací ceny, dynamiky a hospodárnosti provozu ;-)
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 11:07
Re: Nejlepší motor nabídky
Prý dynamiky >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 11:08
Re: Nejlepší motor nabídky
Ten V6 ztrácí 40-70 Hp na konkurenci se stejným obsahem a počtem válců. Takže nevím, co na něm obdivuješ >:D >:D
21. 11. 2014 11:50
Re: Nejlepší motor nabídky
no ja velku konkurenciu v strednej triede " se stejným obsahem a počtem válců" nevidim . Passat? .....myslim ze neni prekvapenie ten mensi vykon proti koncernovemu (nadradenemu ) bratovi
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 11:56
Re: Nejlepší motor nabídky
Superb je střední třída? Klasická vyšší střední....Nejen cenovkou.

Resp. je to asi taková střední třída jako byl Sebring střední třída. V tabulkách napsán blábol, realita jinde. A vyšší střední má už tak dobrých 7 let z 3,6 V6 atmoséfry výkon někde v rozmezí 300-330 HP :-)
Avatar - grifith
21. 11. 2014 12:07
Re: Nejlepší motor nabídky
VIděl jsi cenovky střední a vyšší střední? Vypadá to, že nejspíš ne... Prostě Superb je střední třída, na tom moc nezměníš a to nejen díky té cenovce.
Avatar - white label
21. 11. 2014 12:31
Re: Nejlepší motor nabídky
Superb je "klasická vyšší střední...Nejen cenovkou"? >:D
Kdyby to svého času napsal takový petrumr, tak mě to nepřekvapí, ale že to tu napíše zrovna Barik...., když se ti to zrovna hodí do krámu, tak zjevně účel světí prostředky. >:-[]
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 12:59
Re: Nejlepší motor nabídky
Tak jasně, že to dává smysl, když někdo srovnává cenu superbu s ojetými auty vyšších tříd, pak je to pro něj na stejno a přeci za 700 tisíc je lepší mít Véosmu, co jede za 100/100, ale on to zvládne za 6/100 a ještě ušetří >:D
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 14:13
Re: Nejlepší motor nabídky
Superb, 3,6 V6 za 700 000 Kč, HEHE, HAHA, HIHI

1 mega hoši, 1 mega a to se nesmíte moc rozrtat v příplatkový výbavě, jinak není vůbec problém se dostat na 1,3-1,4 >:D

Za to žádná vyšší střední není, a ted tu o Budulínkovi, prosím
Avatar - grifith
21. 11. 2014 14:30
Re: Nejlepší motor nabídky
Ty znáš u Superbu jen jeden motor? >:D
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 14:38
Re: Nejlepší motor nabídky
Bavíme se celou dobu o 3,6 V6, pokud ti to neuniklo.
Avatar - grifith
21. 11. 2014 14:42
Re: Nejlepší motor nabídky
Jestli jsi nepochopil, tak ten zde tlačíš pouze ty a na tomto základě se snažíš tvrdit, že Superb je vyšší střední, což je opravdu solidní nesmysl. Jestli ti to neuniklo...
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 15:57
Re: Nejlepší motor nabídky
Takže Superb je střední, oftávka nižsí střední, Rapid je malý vůz, Fabie mini vůz a citigo je dětská hračka vod Mattela v tom případě >:D >:D >:D

Dobrá teda.

Jdu se podívat kdo tu minule brečel, že američani provovnávaj auta s konkurencí o třídu níže.
TJ. Cadillac ATS vs BMW 1, CTS vs BMW 3, chrysler 300C vs Superb atd
Jdu si to najít a pošlu mu to.

Vono střední třída za 1,2 mega s 4,8m délky. To je věc. Každej druhej midsize je teda v evropě střední.
Vedle sebe tak 100 konový naftáček vs 560 HP V8. Všechno střední třída. Libovka.
To by v SDA chduáci koukali, že ty auta už 15 let řadí do špatných tříd, hehe.
Na auto.cz zavedli dělení do tříd dle ceny.

rozměry nic, váha nic, další parametry nic.

Takže bohatě stačí dělat základní verzi 5ti metrový limuzíny s motrem 1,4 twin turbo, prodávat to za 500 a pak si v klidu můžu prodávat vrcholnou verzi se 600 Hp za 3,5 mega. Pořád střední třída.
ROFL
Avatar - grifith
21. 11. 2014 16:01
Re: Nejlepší motor nabídky
Jo až na Rapid v nižší střední a to Citigo, jako minivůz, to sedí. Holt, že nerozumíš rozdělení aut do tříd není moje chyba, ani zdejšího webu. Ale klidně se rozepiš, jak ty třídy vnímáš ty, podle čeho je dělíš a jak ti tam všechno zapadá, klidně nás zde může vzdělat.
Divit se, že vrchol střední třídy je srovnatelný se základy vyšší střední, to je překvápko.
Avatar - Emel
21. 11. 2014 16:31
Re: Nejlepší motor nabídky
Bariku, máš co říct nebo tu jen tak brbláš?

CitiGo je mini, Fabia subkompakt, na tom není co řešit. Rapid je kompakt, ovšem trošku specifický. Octavia je spíš kompakt a Superb je spíš střední, vzhledem k image + zdrojovému modelu (Golf + Passat). SDA to tradičně dává o třídu výš, většina s tím nesouhlasí... nic nového.

Na motoru ani váze to nezáleží, americká auta nikoho moc nezajímají (ATS proti 1er je ale kravina). Jeden model z hlediska statistik je každopádně v jedné třídě, se všemi svými výbavami a motorizacemi, od 1.6TDI až po 3.6V6.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 22:45
Re: Nejlepší motor nabídky
Žádná subkompakt třída neexistuje.

Jsou Mini vozy, Malé vozy, nižsí střední, střední, vyšší střední, luxusní vozy, sportovní vozy, suv a mpv
Finito.

Takto sou obecně vmímány třídy, na které to dělí dovozce automobilů a registry aut.
Avatar - Emel
21. 11. 2014 23:14
Re: Nejlepší motor nabídky
Prozradím ti sladké tajemství - třídě B neboli malé vozy se běžně říká subkompakt, stejně jako nižší střední se běžně říká kompakt.

Ty si prostě vybíráš co se ti hodí. Odvoláváš se na SDA se Superbem apod., ale to, že se prémie obvykle řadí o půl třídy až třídu výš než by odpovídalo její velikosti, vesele ignoruješ.

PS: jaká třída je třeba Mondeo nebo C5? S 3.0HDI vyšší střední a s 1.6VTi nižší střední :-) ?
21. 11. 2014 18:28
Re: Nejlepší motor nabídky
To si fakt myslis, nebo vis, ze se na to nekdo chytne a budes se moct hadat? Srovnej si rozmery, popr. motory s vyssi stredni a stredni tridou abys zjistil, ze na vyssi se nechyta vubec a i spousta zastupcu stredni mu unika. A co ma byt ta cena? Nejdriv se posmivas, ze tu nekdo radi do trid dle ceny a potom zacnes placat neco o 3,5 mega. Jinak umis aspon trochu anglicky? Co ze to znamena "midsize"?
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 23:06
Re: Nejlepší motor nabídky
Americkej midsize je klidně auto, co má 5 metrů a 2 tuny. Podle tebe střední třída jo?
Hmmmm. Tak jo no, proti gustu.

Superb má 4,8 metru a váží 1,7 tuny.

A6 3,0 TFSI 4,9 metru a 1,9 tuny; BMW 535 4,9 a 1,8 tuny ; MB E350 4,9 m a 1,7 tuny, Jaguar XF 5 metrů a 1,8 tuny.

To sou rozdíly oproti superbu coooo. Takže znovu se ptám, podle čeho to řadíte do tříd? Podle ceny? A nějaké pseudo škatulky prémie vs neprémie????

Jenže milí zlatí tadz se na žádnou prémii nehraje a klidně vedle sebe stáli Kia Opirius, Hyndai Grandeur či Tozota Camry s Audi A6. Je to stejná třída aut, na nějakou prémii se*e bílej tesák.
21. 11. 2014 23:55
Re: Nejlepší motor nabídky
Ty v*le... Delka je snad jediny meritelny rozmer? Srovnej si jak delku, tak rozvory. Jestli je superb vyssi stredni, tak insignia, mazda 6 a mondeo by byly limuziny.
Avatar - Barrichello
22. 11. 2014 00:12
Re: Nejlepší motor nabídky
Ne, to je taky vyšší střední.

Insignia neboli Buick Regal je právě ten typický americký midsize....

a žádná třída limuzíny opět neexistuje, nad vzšší střední sou luxusní vozy. BMW 7, MB S, Audi A8, Jaguar XJ, Maserati Quatroporte, Hyundai Equus, Bentley Mulsane, Rolls. V USA se tam při troše dobrý vůle dá nacpat ještě Tesla S a kdysi dávno Lincoln TownCar a Cadillac DTS. Ze současné us produkce bych tam já osobně ale neřadil nic.

>:D
Avatar - grifith
22. 11. 2014 09:02
Re: Nejlepší motor nabídky
Ty jsi z té ameriky trochu deformovanej a uprděnej 8-s
22. 11. 2014 11:47
Re: Nejlepší motor nabídky
Proc by mela byt insignia vyssi stredni? I kdyz u ni bych to bral spis, nez u superba. Vyssi stredni je A6, E, 5. Opet si srovnej rozmery.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 14:11
Re: Nejlepší motor nabídky
Mam ti hodit do konfigurátoru Superb s nějakou rozumnou výbavou a 3,6 V6?

Superb Elegance 3.6 FSI
Model

Superb

Výbava

984 900 KčElegance

Motor

3.6 FSI 191 kW 6-stup.aut. 4x4
CO2 215 g/km

Exteriér

0 KčModrá Pacific
0 KčKola z lehké slitiny "LAUREL" 7,5Jx17" - 4 ks

Interiér

Ivory kůže

Mimořádná výbava

60 500 KčInteriér"GLAMOUR"(kůže/umělá kůže)včetně ventilace předních sedadel, držák nápojů v zadní loketní opěře
6 200 Kč3ramenný kožený multif. volant pro ovládání rádia a telefonu,s ovládáním aut.převodovky DSG, malý kož. paket

Škoda Care produkty

0 KčZáruka mobility

Cena vozu 1 051 600 Kč
Avatar - white label
21. 11. 2014 15:12
Re: Nejlepší motor nabídky
No a co, podle této logiky je pak typické auto vyšší střední i Passat! 8-s
Podívej se kolik stojí třeba A6 s šestihrnkem.
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 18:26
Re: Nejlepší motor nabídky
A dalších spousty exemplářů napříč výrobci... >:D
21. 11. 2014 12:57
Re: Nejlepší motor nabídky
mne ta cena nepride extremne vysoka ale to je vec nazoru ....

a znovu sa ta pytam , na "konkurenci se stejným obsahem a počtem válců" , alebo mi chces tvrdit ze ked mam budget na auto 1 000 000 kc tak superom (konkurenciou ) bude 5rocny Sebring ( a teda by som si ho mal aj kupit kedze ma o 40 hp viac) ?????
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 14:37
Re: Nejlepší motor nabídky
Ten milion je v podstatě základní cena u 3,6 V6 ve výbavě Elegance, stačí tam přidat trochu rozumný kožený sedačky s ventilací a sedš skoro na 1,1 míče, a když se rozšoupneš víc, tak seš na 1,3 jen to fikne.

A to už bych přemýšlel zda si nepřidat cca 300 tis a koupit nový Hyundai Genesis 3,8, což je auto nejen motorově trochu někde jinde.
Nebo třeba předváděčku Infiniti [odkaz]

Kde je zas trošku jiná spotřeba.

nebo bych popřemýšlel o rok starém Cadillacu CTS, či Chrysleru 300 AWD, které za tu cenu jsou taky popř německá prémie.

Vše lepší než zastarlý Superb s ošuleným výkonem.
Avatar - grifith
21. 11. 2014 14:58
Re: Nejlepší motor nabídky
Ty si to původní zadání předěláváš podle potřeb, mícháš dohromady skladovky, zánovní ojetiny a nová auta. 300 tisíc pro tebe není míra... Holt když se chce, dá se všechno nějak okecat.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 15:47
Re: Nejlepší motor nabídky
Už vidím, jak někdo, kdo pupuje nový Superb má rozpočet přesně 1 050 000 Kč a víc ani floka.
Stjně to všichni kupují na firmy či leasing, tak jestli už si přidat 300 tis je rozhodně na zváženou.

Co máš proti skladovkám?
Lepší skladovka co žere 7 na sto než zastaralá masovka co jezdí za 11 a má o 45 HP méně.
Avatar - grifith
21. 11. 2014 15:57
Re: Nejlepší motor nabídky
Jde o to, že prostě motáš třídy, pohony jak se ti zachce, ceníkového Superba srovnáš s ojetinou atd.
Proti skladovkám nemám nic, ono takového Superba seženeš taky za osm stovek. Ale co to je rozdíl půl míče, že :-!
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 22:49
Re: Nejlepší motor nabídky
třídy nemotám, ty motáte vy a SDA. Jinak Auto o dýlce 4,8 u mě není střední třída. Trošku mooc velký na střední třídu.

Skladovky s novýma a ročníma ojetina si klidně motat můžu, tady jde o best value.
A tam rozhodně Superb prohrává i s těma ročníma ojetina, to auto žije jen díky čecháčkům a firmám. Jinak je to zastaralý vehikl osekaný tak, aby nekonkuroval Passatu.

Kolik lidí si tu 3,6ku asi koupí jako soukromý auto. Hehe. Všechno sou to firemní auta, káry pro vládu, polici atd.
Avatar - grifith
21. 11. 2014 22:54
Re: Nejlepší motor nabídky
Jasně, ty můžeš motat co chceš a v rozdělení máš jasno >:D :yes: V pořádku, s někým takovým je diskuze o ničem, není to poprvé co jsi to ukázal. Bohužel své chybné předpoklady neber jako obecnou pravdu, zvlášť když je to naopak.
Znovu ti pouze zopakuji, že diskuzi nad daným motorem jsi začal vést sám a se samotným třídím rozdělením to nemá nic společného. Ale chápu, že rád mícháš jablka s hruškama.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 23:15
Re: Nejlepší motor nabídky
Já pouze reagoval na žalm kolegy, proč redakce radši netestovala verzi s 3,6 V6. Tak sem pouze opáčil co ho na tom motoru tak fascinuje. V čem je tak zázračný, když má o 50 HP méně než mělo GM u své 3,6ky před 7 lety a když má průměr za 10,5, což tedy na 260 HP není žádná eko super nízká spotřeba.....

A zrychlení za 6,5 s Dvojspojkou.....no tak za 6,3 to udělá i kára s HDM 6st. automatem, za cca 5,9-6,0 s 8st. S dvojspojkou to musí dát 300-340 hp sedan co má kolem 1,7 tuny tak za 5,8-6,0 s.
Avatar - grifith
21. 11. 2014 23:25
Re: Nejlepší motor nabídky
Jenže ty jsi na základě toho motoru začal rvát auto do třídy, kam vůbec nepatří. Ono velikostní rozdělení není jediným vodítkem. Hmotnost už vůbec ne, jelikož rozsah daného modelů u jednotlivých motorizací a výbav může být i několik stovek kil.
Tím rozdílem jsi zde ukázal, že na tom ten strašně slabý Superb není až tak zle. Výkonově o desítky procent horší a u zrychlení se dostáváme na nějakých 10% rozdílu. V rámci své třídy a na evropské poměry se jednalo a jedná o solidní hodnoty. Nikdo neřekl, že by to někdo neudělal lépe.
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 23:45
Re: Nejlepší motor nabídky
Ono tam nepatří, protože se to diskuyním kovbojům kopajícím za šáde nehodí. Stejně tak se mi nemusí hodit že takový Cadillac CTS má být vzšší střední a stejně tak ho můžu rvát do střední a tvrdit, že to BMW 3 vč. verzí M3 nandá ve všech směrech od ceny po výkon .

Kam si to ohneš, tam to máš. Ovšem realita je trochu někde jinde.

váha a rozměry nejsou důležité, tak to bude kastovat na cenu a psuedo prémie, kdzž třeba v usa je prostě large car auto za 45 000 usd i to za 75 000. Dobrý no, myslím, že další diskuze nemá cenu.
škoda že sda ty auta řadí trochu jinak a že jediná sda zpracováv ofiko statistiky registrací.
Takže si můžete řadit co kam chcete, ale jaksi dle tabulek není vo čem >:D
Avatar - grifith
22. 11. 2014 09:00
Re: Nejlepší motor nabídky
A podle čeho tedy patří do té vyšší střední? O ceně a prémii zde zase píšeš jenom ty. Jak to mají v USA je mi zcela putna, nevím jestli ti to někdo řekl, ale ČR je stát v Evropě a ne jedním ze států americké unie... Dle tvé tabulky není o čem, prostě jsi mimo a tímto to můžeme ukončit. ;-)
Avatar - Emel
21. 11. 2014 23:25
Re: Nejlepší motor nabídky
Není tajemství, že motor v Superbu je oříznutou verzí z Passatu, kde měl 220kW (a mimochodem stovku za 5,5). Pro běžnou jízdu ale to oříznutí neva.
21. 11. 2014 21:49
Re: Nejlepší motor nabídky
Bariku, teď jsi mega ulítnul - Superb je jasná střední třída, to jen v Boleslavi chtějí to auto vidět o třídu výš a tak tím masírují veřejnost. A třeba SDA jim na to před lety skočilo.
Avatar - Đawson
21. 11. 2014 17:22
Re: Nejlepší motor nabídky
Ale on má o 40-70 hp víc, jen v superbu je jednotkou přiškrcen ;-) a ještě budeš plakat až ve střední třídě už u žádné značky V6 neuvidíš
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 22:55
Re: Nejlepší motor nabídky
Já je tam stále vidím, já totiž nejsem omezený jednak tím, že se orientuju poze na EU produkci, resp. na německou produkci a jednak nepovažuju 4,8 m dlouhý vůz co má často 1,7-2 tuny za střední třídu.
22. 11. 2014 19:03
Re: Nejlepší motor nabídky
Ta škodovka je fakt dobrá, když na základu nižší střední natáhne kastli tak, že to přeskočí střední a jde rovnou do vyšší střední. Tahle diskuse mě pobavila.
Já zase jako vyšší střední nevidím auto, které má motor 1.4TSI nebo 1.6TDI. a jedinej motor, kterej do tý vyšší střední patří je zastaralej a proti konkurenci slabej.
Poked by superb dostal šestiválcové diesly a základní by byl dvoulitr - benzín/nafta tak už by se tam pak mohl řadit. Ovšem, bylo by ještě třeba, aby jeho TOP verze měla alespoň osmiválec.
Jinak to zůstane střední třída, ať je velkej a těžkej, jak chce.
A zejména taky kvůli firmám, aby nižší management mohl jezdit v trochu slušném autě a zároveň se nemohl rozhodovat mezi tím, čím jezdí i vyšší. Resp. aby TOP management nemusel sedlat Rollse >:D
25. 11. 2014 21:04
Re: Nejlepší motor nabídky
Auto té šířky je střední třída, Mazda 3 je širší! Superb je jezevčík pro mindráky.
21. 11. 2014 18:19
Re: Nejlepší motor nabídky
Já ho neobdivuju, jenom říkám, že je to nejlepší motor v Superbu. Nějakou dynamiku už přece jenom má.
21. 11. 2014 12:21
Re: Nejlepší motor nabídky
Nemáš na mysli 4 koncovky? Tolik jich má mimo jiné i 2,0 TSi.
21. 11. 2014 10:29
500 litru bez DPH - superb cena
i vybava az na par drobnosti vpodsate postačující.
uvidíme, jak nacenej novej suberb, a jak udrzej ceny, ale OIII oproti OII snad dokonce zlevnila
jen me prekvapuje, ze tenle dehtak je za stejny peníze jako 1.8tsi.
ja si kazdopadne pockam s cim prijdou na jare, ale pro me by byl jasnou volbou 1.8tsi, nebo 2.0tsi.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
21. 11. 2014 10:41
skodovka v dizlaku
novy ceskoslovensky sen >:D :yes:

hold dnesny fajnsmeker radsej dizle >:D :yes:

uz ani ti fajnsmekri nie su co kedysi :yes:
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Inferius
21. 11. 2014 10:44
Re: skodovka v dizlaku
No když má někdo roční nájezd třeba 80 000km, tak ho asi budeš těžko přesvědčovat o TSI ;-)
21. 11. 2014 10:49
Re: skodovka v dizlaku
rozdil vzhledem ke vsem provozním a porizovacim nakladum je celkem zanedbatelny a predpokladam, ze ten kdo najede takovy počet kilometru vydela i dostatek penez (pro sebe nebo pro firmu), aby nemusel 1000hodin rocne sedet na trakari, kterej se klepe jako ratlik.
ja to vidim presne naopak - cim vic casu bych musel travit v aute, tim spis bych sel do tichyho a klidnyho benzinu,
Avatar - cerrbion
21. 11. 2014 11:25
Re: skodovka v dizlaku
ty to vidíš naivně ekonomicky, ve větších firmách jde o to jak to vypadá manažerovi v tabulce, a v tabulkách je papírově nižší spotřeba u nafťáka. Náklady na servis a pořizovací cena jsou v jiný tabulce, která se ukáže na jiný poradě :-)
21. 11. 2014 11:30
Re: skodovka v dizlaku
me prekvapuje, ze kazdej je ochotnej dat statisice za komfortnejsi vybavu jako kuze, automat, navigace a vselijaky hovadinky, ale za to co dela komfort komfortem - tedy tichy a pruzny motor, za to si priplati (na provozu) jen malokdo
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 12:14
Re: skodovka v dizlaku
dvoulitrové TDI v Superbu ale je pružný motor... obvzláště jeho silnější sourozenec se 125Kw. Tohle je naprosto ideální motorizace pro auto střední třídy, navíc když ho naložiš, tak spotřeba neporoste brutálně nahoru, jako to umí benzinové turba.
Avatar - Emel
21. 11. 2014 13:23
Re: skodovka v dizlaku
Hlavně na dálnici je to super... 2100 otáček při 130, 2600 při 160, přitom dostatek výkonu na to aby to ten motor ustál a výborná spotřeba... z 2.0TDI v OIII jsem na dálnici nadšený.
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 13:43
Re: skodovka v dizlaku
Mě kolikrát přijde, že je to jak u blbejch, tady ti budou někteří pořád tvrdit, že benzín žere stejně a jede stejně, jenže to neni pravda. Neexistuje v této třídě auto, které by ve stejných režimech bralo stejně, nebo dokonce méně, než adekvátně silný naftový motor. Takový motor ještě nikdo nevymyslel, možná nějaký ekojezdec při šetrné jízdě se dostane na podobné hodnoty, jenže při naloženém autě, v kopcích, nebo, když autu trochu dáš napít, tak to veme víc. Nevím, kolik ti bere Octavie, ale mne třeba Mondeo TDCI teď při dlouhé trase : dálnice (130-150), okrska ( lehce rychleji s předjížděním) a 4 evropské metropole vzalo v prumeru 6 litrů na 100Km. A to se vůbec neřadí mezi extra úsporné vozy, předpokládám, že lehčí Octavia může jet i levněji. Ať mi někdo ukáže v tomto segmentu adekvátní benzínové auto, které pojede za stejně. Když sem zkoušel v létě dálnici v 5ti+kufr 150-170km/h, dostal sem se na 6.8 litru.

Beru lidi, kteří tvrdí, že se jim nafta nelíbí, beru to... ale aby mi někdo tvrdil, že nafta v této třídě aut pojede za stejně, tak to pravda není :-)
21. 11. 2014 14:00
Re: skodovka v dizlaku
me to prijde taky jako u blbejch, ze jsi schopny něco takového napsat.
nafta ma na objem o 10% vic energie nez benzin, takze logicky ma mensi spotřebu.
pruser je ten, ze snad všechny staty EU zvyhodnyji karcinogenni nefatu na spotrebni dani oproti benzinu.
to nic nemeni na tom, ze benzinovy auto je proste komfortnejsi nez adekvatni naftove
a ne každý je takovej dobytek, ze kolem sebe chce sirit rakovinu a jedy NOx.
a neverim, ze při 160 ses dostal na 7.
to bys při polovicni rychlosti musel jezdit za 2 litry.
ase perpetum mobile
21. 11. 2014 15:09
Re: skodovka v dizlaku
Jsem zvědav, jak budeš nadšen, až ti pekař přiveze rohlíky v benzínovém Sprinteru a děti pojedou do školy benzínovým Irisbusem... Snad tě stovečka za bus nebo 10 rohlíků nerozhodí.
21. 11. 2014 16:12
Re: skodovka v dizlaku
chces tvrdit, ze o 20-30% vyssi naklady na benzin by zvedly cenu rohliku petinasobne??
odkud ty rohliky vozíš??
z Moskvy??

navíc, nikdo tady nehoruje pro benzin do pracovnich stroju, které se rano nastartujou a az do vecera nevychladnou a mají +- konstantni zatez, tedy pro nakladaky, autobusy, dodavky, bagry, lokomotivy a samozrejme traktory.

nepochopim, proc si někdo da dobrovolne do osobního auta motor z traktoru. zrejme to tady je samej jezedak.
hlavne mezi prazskejma pepikama.
21. 11. 2014 17:03
Re: skodovka v dizlaku
To je v dnešní době dost naivní představa ;-)
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 18:30
Re: skodovka v dizlaku
Pořád si mi nedokázal, kterej benzín v obdobném autě umí takovouhle zátěž za každou cenu alespoň za stejnou spotřebu.. :-) Prosím... a to sem nedal různé Passaty Bluetec či Greenline Superby...
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 18:27
Re: skodovka v dizlaku
Dobře, takže když to vztáhnu na to Mondeo, tak sem spotřeboval vlastně 6.6 litru nafty, , které má stejnou výhřevnost jako benzín.

Srovnatelný Ecoboost 1.6 v tomto režimu pojede za 8-9 litrů při náloži.... jednoduchá matematika.
Avatar - Midlosek
21. 11. 2014 21:08
Re: skodovka v dizlaku
Ale no tak :-) . S 1.6 EB jsem dálnici za 6 litrů v cestobním režimu mimo špičku a kolony, dal už taky. Průměrná spotřeba včetně kolon v Praze se mi ustálila na 7,5 litru, plus mínus decka, většinou ve čtyřech lidech. To není taková hrůza a od stejně výkonné nafty už to není zase tak daleko.
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 21:13
Re: skodovka v dizlaku
Ano, v cstovním režimu, ale já mluvím o svižnější jízdě a kombinaci všech režimů a žádné vyklidněné cestování. V tomto režimu jedu s tímto EB za 8-9 litrů. Vím, že umí za 7.5, ale to je klidná jízda. Podobně jako třeba TSI v Octavii versus TDI 1.9 v Octavii ( mluvim o dvojkové ). Tam je ten rozdíl 5 ku 6,5-7 litrum a když přišlápnu, jsem na 8 :-)
21. 11. 2014 22:04
Re: skodovka v dizlaku
porovnej podobny auta:
O3 77kW/TDI vs. 77kW/TSI
5.37 vs. 5.73 nafta o 6.3% mensi spotřeba
[odkaz]
[odkaz]

O3 110kW/TDI vs. 103kW/TSI
5.82 vs. 6.43 nafta o 9.5% mensi spotřeba
[odkaz]
[odkaz]

mondeo 120kW/TDCI vs. 118kW/ekocob
6.82 vs. 7.70 nafta o 11.4% mensi spotřeba
[odkaz]
[odkaz]

u modernich motoru se pohybujem v rozdilu kolem 10%
a vzhledem k dlouhodobému zanedbavani vývoje v benzinech a zeslozitovani dyzlu pkud jde o emise, se ten rozdil bude spis snižovat
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 23:04
Re: skodovka v dizlaku
77kw TSI za 5,73 Litru je ekojízda... Teď přítelkyně přijela celá šťastná, že jela za 5.3 litru asi 50km trasu , pak z ní vypadlo, že jela 80 po obchvatu plynule... V režimu, který popisuju v kombinaci, abys mohl předjíždět, na dálnici nemusel jet tempomatových 120-130 a ve městě občas vystřelil z křižovatky, tak se na tyhle hodnoty nedostaneš, ani u udáváných hodnot Ecoboostu. Všechny tyhle motorizace jezdím, při stejném stylu jízdy na ten dízl nedosáhne... stejně sem to měl i se stařičkou LAgunou II Dci, kdy jsem se pohyboval 6.5 litru na 100, ale Dálnici občas přišlápnu na 160, na okrsce předjedu, rád šlápnu na podlahu... V tomhle režimu ten benzín prostě žere. A to nemluvim o naloženém voze. Ten Ecoboost se podívá i k 10ti, když s tim jedeš svižněji ve více lidech, TSI k 8-9litrum (A to navíc ani nejede, protože ta 1.2 na tohle neni).

Sprintmonitor není vševědoucí a myslím, že si tam dávají své spotřeby hlavně jezdci, kteří se o to starají a snaží se jezdit úsporně. Tohle, co mi tu pak někteří tvrdíte je stejné, jako ty vesnické povídačky o Oktavii TDI za 3 litry na sto... Ano, jde to... ale jak... když chces využít trochu ten výkon pod kapotou, tak ten benzín žere více minimálně o litr, někdy i víc. Do velkého vozu, jako je ten Superb prostě tahle motorizace patří jak * na hrnec :) Já bych v tomto voze benzín nechtěl.
21. 11. 2014 23:12
Re: skodovka v dizlaku
Koukám, že Focus žere proti Octě jak protržený, jak nafta tak benal minimálně o litr výš. :-)
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 23:18
Re: skodovka v dizlaku
Jakej Focus? Já v říjnu jezdil 2000Km s 1.6Tdci 77Kw a jezdil sem za 4.5 litru, při nejhorším za 5 (když sem na to šlapal) a to byly jen klikaté kopcovité okrsky :-)
21. 11. 2014 23:24
Re: skodovka v dizlaku
Jakej Focus? No všechny ty co sem postnul topten ze spritmonitoru, např. dvoulitr diesel je o litr výš. než dvoulitr v Octě.
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 23:31
Re: skodovka v dizlaku
To jsou ale Mondea.... ;-)
21. 11. 2014 23:36
Re: skodovka v dizlaku
Tak to pardon, to jsem přehlédl.
Ale když se podívám na Focus tak žere jako Mondeo, takže proti Octavii jak protržený
[odkaz]
[odkaz] :-)
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 23:41
Re: skodovka v dizlaku
Já s těmi motorizacemi, co uvádíš nejel, tak to nemohu sloužit, jak jsem psal výše, 1.6Tdci sem nepřehoupl přes 5 litrů a to bylo v kopcovitém terénu na okrskách, rozhodně sem ho nešetřil ( neblyo moje :D) žádná dálnice a k tomu občas středně velké město :-)
21. 11. 2014 23:50
Re: skodovka v dizlaku
Myslím, že spritmonitor je daleko víc vypovídající o spotřebě daného modelu než jakékoliv individuální zkušenosti zdejších diskutérů, protože pro jednoho ostrá jízda znamená pro druhého plato vejcí za zadním sklem. Na spritmonitoru se to do značné míry zprůměruje, protože je to statistika z mnoha jízd. Focus 1.6 TDCi je o půl litru úspornější než Octa 1.6 TDI.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Ozzman
22. 11. 2014 00:02
Re: skodovka v dizlaku
Protože je to ten Econetic, to má bejt obdoba Greenline od Octy. Má to hrozně dlouhé převody, 6tka se hodí jen na tu dálnici, pokud ji chceš mít v záběru, ale spotřeba super :-)
Avatar - Midlosek
21. 11. 2014 22:14
Re: skodovka v dizlaku
Vím že bych to dal i decku pod šest, ale to by pak bylo vážně vyklidněné cestování. Za těch 7,5, to rozhodně není jízdou pána v klobouku. Pokud pojedu ale opravdu svižně, tak spotřeba půjde hodně přes deset, ale to samé si v podobném režimu vezme nakonec i ta nafta. Rozdíl ve spotřebě nafty a benzínu bude asi vždycky, ale rozhodně ne pro mě podstatný ;-) .
Avatar - Ozzman
21. 11. 2014 23:06
Re: skodovka v dizlaku
Když se takhle snažim, umim jezdit pod 5 litrů, běžně 4.5 dle PP, když jedu vyklidněně, neakceleruji a používám tempomat, zbytečně nebrzdím. S Lagunou II DCI 88kw sem se dostal na 4.3 litru a to byla celá Praha (centrem) a pulka D1. Když se snažíš, jde to.. Oktávkáři pak jezdej za necelý 4 litry :-)

Ano, pak i EB pojede za 6.. já se na tech 6 taky dostal, jenže to ti na takovou jízdu stačí HTP >:D
Avatar - Midlosek
22. 11. 2014 19:04
Re: skodovka v dizlaku
Předpokládám, že zkušenosti které máš s 1.6 EB, bereš z Fokusu na chůdách, který disponuje nejslabší variantou 110 kW motoru a k tomu nejhorší aerodynamikou. To pak asi pro dosažení takové spotřeby musíš jet jako HTP, hahaha, ale i to je hloupost.
Vesnické povídačky mě fakt nezajímají, jsem realista. Těch šest litrů není reálná průměrná spotřeba, stejně tak není k jejímu dosažení nutné jít do nějakých extrémů. Reálný průměr podložený z více vozů v mém okolí (Mondeo 5D i kombi) je právě kolem 7,5 litrů.
Motáš dohromady různé značky, obsahy a hlavně výkony. Taky jeden příklad přidám.
Jeden z posledních dýzlů, které jsem dlouhodobě užíval, byl Caddy 2,0 TDI o výkonu 103 kW. Jízda s hodně lehkou nohou na plynu 6,5 litrů a jízda opravdu hodně svižná 12,8 litru na sto. Tahle koncernová nafta s šestikvaltem jede fakt pěkně když ji řádně naložíš.
Za největší naftovou tragédii ale považuji i40 1,7 CRDi 85 kW. To je motor, pro který je dynamika a nízká spotřeba zcela neznámý pojem. Něco takového bych do auta vážně nechtěl. Já na pohádky prostě nevěřím....
Avatar - Ozzman
24. 11. 2014 10:01
Re: skodovka v dizlaku
Různé značky nemotám, srovnával sem benzínové/naftové motory u Fordu a u Škodovek. To Caddy zní až strašidelně, já se nikdy nedostal nad 8 litrů a to sem drtil plyn opravdu naplno u těch vozů střední třídy. Na tuhle spotřebu sem se dostal snad jen u Tranzita T350 při svižnější jízdě >:D A to se srovnávat s osobákem nedá. U benzínu sem třeba s ekvivalentem Octavie (Jetta 1.6MPI) uměl jet i za 15.

Jde o to, že i průměr 7.5 je vyšší, než adekvátní Mondeo s naftou. Stejně i u jiných aut. Zatím neexistuje benzinový motor, který v každém režimu naftu předčí, snad jen tou kultivovaností chodu, ale spotřebou nikoliv :-) A to se vší úctou k EB (jede opravdu dobře), nebo TSI ( Taky solidní svezení).
Avatar - Barrichello
21. 11. 2014 11:09
Re: skodovka v dizlaku
Nájezd 80 000? No u odtahovkz a dodávky bych topochopil, jinak je to spíš na politování
Avatar - kari.laz
21. 11. 2014 11:19
Re: skodovka v dizlaku
Já najezdím ročně cca 60000 a nepřijde mi, že by jsem tím trpěl, nebo dokonce musel být litován. A to jízda autem není mé pracovní zaměření.
Avatar - cerrbion
21. 11. 2014 11:19
Re: skodovka v dizlaku
Ale to byses divil, kolega z práce najede ročně minimálně 60.000 s MBE, proto se směju těm kilometrovým nájezdům TDIček v bazarech.
21. 11. 2014 11:25
Re: skodovka v dizlaku
taky sem tolik jezdil k sve práce.
často to byly nocni presuny třeba na slovensko abych tam byl v 7 rano, do vecera delal a pak nocni presuny zpet, aby rano zase moh delat.
znamenalo to sedet i 100 hodin mesicne v aute.
byl sem svobodnej, bez zavazku, spoustu casu, zil hekticky, bavilo me to.
dnes s rodinou si to nedokazu představit a to mam naprosto volnej rezim (OSVC).
takze jestli nejsi sam, je to spis politovanihodne
Avatar - cerrbion
21. 11. 2014 11:30
Re: skodovka v dizlaku
Já najezdim 25k ročně jen soukromě a to mi připadá jako úplnej normál, pokud někdo najezdí pracovně 60k tak mi to nepřipadá jako nějaká časová tragedie.
21. 11. 2014 11:34
Re: skodovka v dizlaku
ja to ale nemel jako obchodak.
je sem musel normalne něco vymejslet a vyrábět - to byla a je moje hlavni napln, která me zivi, a ty vyjizdky byly jaksi bokem.
takze se stavalo ze 200+hodin mesicne v kancelari a u zakaznika pracovne + třeba 100 hodin v aute.
samozrejme, v tech 100 hodina je i to co sem najezdil soukrome
Avatar - speedfred
21. 11. 2014 14:00
Re: skodovka v dizlaku
ja som mal minulý mesiac 8500km a ročne robím 80-100.000km-donedávna iba s benzinami a bol medzi nimi aj V8 ;-)
Avatar - cerrbion
21. 11. 2014 11:17
Re: skodovka v dizlaku
Tak podle nabídky bazaristů, respektive nabídky jakýchkoliv ojetin, diesel s 80000km ročně neexistuje >:D a čím starší ojeté TDI tím menší kilometrový nájezd. Hlavně mě baví jak většina lidí této zvácené logice věří... No nic, bazarový offtopic.
Avatar - speedfred
21. 11. 2014 13:47
Sup vs. P508
Zdravím p. redaktor váš názor Superb vs P508GT ? jazdné vlastnosti,odhlučnenie atd.??
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2014 20:38
Nejlepší Škoda všech dob
Superb II bude podle mě na dlouhou dobu nejlepší Škodou všech dob. Třetí generace Octavie i Fabie jasně ukazuje, že se jde cestou laciného interiéru a levných řešení a jediné zásadní inovace přináší více elektroniky, více asistenčních systémů, modernější infotainment. Ale "železo" jako takové upadá do spotřební propasti...

S některými tvrzeními autora nemohu souhlasit. Jízdní vlastnosti jsou přinejlepším průměr, byť cílové skupině myslím vyhoví na 100%. Jízdně vidím ve třídě mnohem zajímavější volby, design Superbu je zcela sterilní, nezáživný, o to více ale časově neměnný. Superb je podle mě vůz, který prostě a jednoduše nejde chtít. Zato pokud začnete vybírat rozumem, pak to může být zcela jednoznačně právě ten model, který vám jednoduše při vyškrtávání konkurentů zkrátka zbude jako poslední.
Rozbalit vlákno
0
21. 11. 2014 21:13
ale no tak pane Micka...
jak muzete vyjadrit "preskok" mezi trojkou a ctyrkou v otackach?! kdyby to cetl zeman nenechal by na vas nit suchou.... jde totiz o to, ze prevody maji mezi sebou jisty pomer a pochopitelne o jine otacky mi spadne, kdyz budu radit v 3000 a o jine kdyz ve 4000. no ale vy si klidne napisete, ze rozdil je 500 otacek. pane jo.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
21. 11. 2014 21:19
Poselství testu
70 km trip s průměrem 7,3l/100km? A pak těm novinářům půjčujte auta, aneb z cizího krev neteče...

Zásadní informaci však test přináší až v závěru ... fotogalerie. Konečně víme, čím si Škoda předplácí redakci [odkaz] . Podzim je tu, redakce potřebuje deštníky. Dohoda zněla jasně:34 ks ... >:-[]
Rozbalit vlákno
2
21. 11. 2014 21:37
Re: Poselství testu
Za tu fotku s deštníky >:D :yes:
Avatar - Barrichello
22. 11. 2014 00:01
Re: Poselství testu
Auto.cz válí bomby. Redakce se zelenejma deštníkama, tak je je ovšem krutý >:D
21. 11. 2014 21:32
sup
Shodou okolností jsem v tomhle superbu nedávno začal jezdit a první dojmy jsou spíš pozitivní. Superb mi nikdy nebyl sympatický a přes časté jízdy na zadním sedadle jsem ho nikdy neřídil. Nicméně teď mě příjemně překvapil slušným komfortem podvozku a dobrou dynamikou v rychlostech cca do 120km/h. Převodovka je podle mě poskládaná slušně, jenom to chce držet otáčky poblíž 2000, dole je zvuk motoru nepříjemný (pro zajímavost rádce řazení doporučuje v 80km/h a 1500 otáčkách řadit z pětky na šestku...). S xenony a dobře trefenou barvou superb nevypadá až tak zle. Jinak všechny nevýhody vyjmenované výše platí, ale přesto mi to při současných cenách připadá jako zajímavá volba.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
22. 11. 2014 01:04
Motlitba za fofrklacek
Ještě pár postřehů k testovanému modelu:

škoda auto může děkovat, že existuje fofrklacek , dvojspojky a že moderní automaty už maj 8st (i když toto řešení šáde nepoužívá, logicky neb dělá předohraby a 4x4).

protože testovaná motorizace se 4.st automatickou převodovkou, kdyby byly dřevní časy 90. let, to by byl hit. To by mělo zrychlení tak 14 vteřin a díky rozměrům a váze bu to dynamikou překonalo i moje Alero o stejném výkonu >:D >:D >:D

Jinak vcelku bzy mě zajímalo, jak tenhle motor bude drandit za 15 let a v jaké kondici bude bez GO.
Ale hlavně že to jezdí za 5 litrů, hehehe
Rozbalit vlákno
8
Avatar - petrumr
22. 11. 2014 09:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 11. 2014 11:44
Re: Motlitba za fofrklacek
Jaky ctyri stupne? Co to zase placas? Superb 2.0 ma od zacatku 7st. DSG.
22. 11. 2014 13:10
Re: Motlitba za fofrklacek
Myslím, že nemáš pravdu - 7st DSG je jen u 1.6 TDI a 1,8 TSI ....
22. 11. 2014 14:06
Re: Motlitba za fofrklacek
Ok, tak 6. To je ale porad citelne vic, nez 4.
Avatar - Barrichello
22. 11. 2014 20:09
Re: Motlitba za fofrklacek
Umíš číst? Píšu kdyby byly 90. leta a tenhle motor by byl spřažen se 4st. HDM automatickou převodovkou, že by to byla Mladobolesavská střela.

Jinak Ve Světu motorů je krásný článek kde se borec ptá na Fabii s DSG. Odpověd odborníka je, že tak 100 tis bez opravy při dobrém zacházení vydrží. LOL

HDM autmat 250 000 km!!
22. 11. 2014 20:14
Re: Motlitba za fofrklacek
Cist umim, ale absolutne nechapu, na co narazis. Kdyby mel dvoustupnovy automat, byl by jeste pomalejsi, ale stale nevidim pointu. Jinak se ctyrstupnovymi automaty jezdila slabsi TDIcka bez problemu.
Avatar - Barrichello
23. 11. 2014 19:07
Re: Motlitba za fofrklacek
Pointa je v tom, že ten motor je na tak velký auto vlastně poddimenzovanej, vč. výkonu a celý to zachranují pouze převodovky. Nebýt manuál a DSG, bude to těžký faux pas :-)
24. 11. 2014 00:04
Re: Motlitba za fofrklacek
Porad nevim o co ti jde. Nudis se, tak sis prisel zanadavat? Motor je proste adekvatni vuci prevodovce. A rozhodne to neni zadna rychlobezka, jako treba prvni tri stupne u HTP. Proste normalni prevodovka, normalni motor. Neni problem vyrobit prevodovku, ktera by zadusila sebesilnejsi motor, ale proc by to nekdo delal? Doby americkych automatu jsou pryc. A co ti na tom superbu tolik vadi? Zrovna tobe, jakozto amerikanofilovi by se mel libit. Zapada akorat do v americe velmi popularni kategorie mid-size, ma velkou chromovou masku, chromove listy na dverich, neni prehnane nabuseny technikou, ale ani zastaraly, porad se da koupit v kombinaci velky atmosfericky sestivalec (s nijak oslnivym litrovym objemem, ale v dobe ctyrhrnku vyhonenych az na krev je to prijemna zmena) bezova kuze, drevo z 90. let a sestistupnovy automat za celkem zajimave penize... Idealni auto.
22. 11. 2014 09:43
Absolutní spokojenost
Mam tento vůz 1,5 roku koupil jsem ho pod půl mega bez dph a za tyto peníze super auto kategorie střední třídy.Bez jedine zavady s párádní spotřebou a vykon 103kw na naše silnice uplně postačující. zde odkaz na fotogalerii https://www.youtube.com/watch?… … zde odkaz na spotřebu mam jich na youtube více https://www.youtube.com/watch?… … .Jsem zvědav jak dopadne na jaře nová generace ,ale myslím že to bude pecka :-) zde ještě odkaz na škoda club moji galerii naklady ,vylepšení a spotřebu [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
22. 11. 2014 14:57
Jezdci a hekači - shrnovačka
V plné kráse a opět se zde projevili jezdci a hekači doplnění o jednoho, již chronicky známeho halekala. Nicméně každé téma je třeba uchopit v kontextu kontextu. Odhlédnu-li od diagnos stanovených místními lékaři, odhlédnu-li od papírových znalců a teoretických orgasmičů, tak zůstává skupinka, která se nazývá jezdci. Tady, i přes něco málo výhrad k vozu, je třeba smeknout a to zejména a naplno u verze Avant. Design ....tohle hodnotit nechci, tady platí, že blýští-li očíčko čínskou splácaninou a smrdutým interiérem, tady Škoda Superb sloužit nemůže. Chceš-li však vůz, který má svůj status, historii, kvalitu, spolehlivost, servis...prostě to, co si kopíráci nemohou dovolit a jen okopávají kotníky cenou, tak ve své třídě máš na výběr a na rovinu - Superb je skvělá volba. Neříkám jediná správná, ale správná a výborná.
Jezdec, byť tíhne k jiné stáji, musí uznale kývnout ... hekač bude psát něco o psychopatech, slintech, diagnosách.... nevím.

Tady je třeba uznale smeknout. Kdo by to byl řekl, že tvůrce stodvaciášků si vybuduje jméno v této nabité a prestižní kategorii.

Bravo Superb! :yes: :-!
Rozbalit vlákno
4
22. 11. 2014 15:08
Re: Jezdci a hekači - shrnovačka
Ty nadpisy se pisou velkym pismem...
Avatar - rohYpnol
22. 11. 2014 20:09
Re: Jezdci a hekači - shrnovačka
hekač bude psát něco o psychopatech, slintech, diagnosách... To měl být tvůj vlastní popis? (no flame)
Avatar - Ji/Ri
23. 11. 2014 20:48
Re: Jezdci a hekači - shrnovačka
Méně rohypnolu, více mozku .-)
23. 11. 2014 09:53
Re: Jezdci a hekači - shrnovačka
:yes: :yes: :yes:
22. 11. 2014 15:52
Idealne auto
tento model je naozaj idealna volba pre statnu spravu a samospravy, nie je drahe, spotreba prijatelna, velkost nadstandartna, je malo logickych argumentov proti, len tie nase politicke "hviezdy" nie a nie setrit...skoda, lebo tato SKODA je spojenim rozumu a techniky...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
23. 11. 2014 21:17
no, tady to zase "plane"...
A vite co? Mne se Superb docela libi.
A kdybych si ho koupil, tak kombik s 1.6 naftou.
Sportovni. Tohle auto nikdy nebude, a na dlouhe prejezdy je 1.6 v pohode. A ma 6 rychlosti a vzadu viceprvek. Na rozdil od Oktavky.
Rozbalit vlákno
0
25. 11. 2014 20:55
Je menší než Mazda 3
Dnes jsem tak koukal na parkovišti, že Superb je zezadu menší než Mazda 3, doma jsem sjel internet a opravdu. Takže pokud někdo sedí sám v Superbu nebo jezdí jen s partnerkou, tak má vpředu méně prostoru než v Mazdě 3. Takže Superb jako jezevčík je vhodný jen pro taxikáře, ale vpředu je uzší. Tak se v tom jezevčíku zase nezapomeňte tvářit, jako že to je limuzína >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
0