Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v lednu 2009: Podíl Fabie klesl hluboko pod 40 procent, trh malých vozů se propadl o 22,1 %

Českému trhu v kategorii malých vozů stále dominuje Škoda Fabia. V lednu 2009 ovšem její registrace nepřekročily 1.300 vozů. Volkswagen Polo naopak v závěru své české kariery slaví úspěch.
Zpět na článek
19. 2. 2009 16:22
Re: DRTIVÁ MENŠINA
Mno tohle slovní spojení se třeba někomu líbit nemusí, mně se ale zamlouvá, proto jsem ho v článku použil.
19. 2. 2009 06:35
Re: DRTIVÁ MENŠINA
A japato chápeš ty, pane ??? :*)
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2009 23:18
Re: Milý Avantime!
Jen si "dovolte" ;-) , já ho NEpřidala JEN proto, že s ním vlastní zkušenosti NEmám ...
Malé tříválce vw jsou opravdu OSTUDA, ale jak vidno skvělým prodejům to stejně NEzabránilo ... 8-s , věru smutné a TĚŽKO pochopitelné :no:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 2. 2009 22:13
Re: Milý Avantime!
Srovnání 1,4 TDI PD a 1,4 HDi (dovolím i přidat 1,5 dCi ;-) ) je, jako srovnávat shnilý ohryzek se šlechtěnými plody a prodává ho jen image německého výrobku. Dokonce i v časopisech, které jsou skalními fandy VW, píší, že 1,4 TDI pokazí image jinak kvalitnímu automobilu...

P.S.: Mám zkušenosti se slabší verzí (85 k), rád bych vyzkoušel i silnější verzi.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 2. 2009 22:07
Re: Milý Avantime!
Pravda, vzpomínám si na test Auto Zeitung, kde Octavia porazila VW Jetu, Mazdu 6 a dokonce i BMW 3...to byl pro mě druhý silvestr... :-)

Úspěch Passatu je možná dán image značky, která v ČR popisuje vlastníka Škodovky, německé "echtkvalitky" a podobně...
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2009 22:00
Re: Milý Avantime!
1.5 dCi znám jen "teoreticky", která výkonová verze je "ta pravá"?
Ale znám 1.4 HDi a tříválec 1.4 TDi PD (to je ten 4válec 1.9 po "amputaci") a i ZARYTÝ koncernovec po porovnání NEmá argumenty (přesto se jich v česku prodá "tisinásobně" více - těžko pochopitelné) ;-)
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2009 21:57
Re: Milý Avantime!
Já bych NEřekla "slušné" prodeje - vždyť starý passat (na golf podvozku) STÁLE drtí VEŠKEROU novější/modernější v mnohém zcela objektivně lepší/sofistikovanější evropskou i japonskou konkurenci (je to někdy až TAK moc, že to opravdu "rozum nebere" - lepší brzdy, lepší motory, lepší bezpečnost, lepší výbava, větší prostor, lepší spolehlivost - NIC nefunguje - obrovská množství lidí mají "v mozku blikající" passat Passat PASSAT je nejlepší) - pravda, ČíM je nejlepší už moc říci NEumí ...
PS: Ale já už četla, že golf s batohem, promiňte octavia konkuruje (a vlastně skoro poráží) i bmw 3, takže ... ;-)
PPS: Asi je to v autíčkách stejné jako v hudbě, často (většinou) se daleko lépe prodávají "hrůzy" než "kvalita" (a žádná "novinka" to také není - Mozart se Salieri by mohli vyprávět ;-) )
Pěkný den :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 2. 2009 21:53
Re: Milý Avantime!
No, osobně mám velmi pozitivní pocity z 1,5 dCi - názká spotřeba (známý jezdí za 3,5 litru :-) ), nesmírně kultivovaný chod a příjemný projev. Nepohrdnu ani vyhlášeným 2,0 dCi, láká mě 3,5...lahůdka... :-)

Jinak co se týče TDI PD - radši nebudu komentovat, jinak mi admini zablokují účet (slušná slova by při popisu asi nepadala... :-) )
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2009 21:42
Re: Milý Avantime!
To já znám lidí, co považují TDi PD za to nejlepší, co si může člověk pod kapotu pořídit ;-)
Já osobně bych preferovala 23d a 35d (nu, na 3.0 HDi já ZNAČNĚ zvědava), ale jedno zda dCi HDi či bmw d - stejně se tu NEJvíce (více než zmíněných DOHROMADY) prodá PROKAZATELNĚ horších TDi - dokonce možná i těch "stařičkých" TDi PD ...
PS: Popravdě TDi byly v poslední "pětiletce" možná nejHORŠíMi diesly na trhu - PROČ to "dav" vidí právě NAOPAK - těžko říct..
PPS: KTERÉ konkrétně dCi "preferujete" (jako "nej-" vidíte) vy?
Já (VELMi) zvědava ... :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 2. 2009 21:36
Re: Milý Avantime!
Znám lidi, kteří považují dCi za to nejlepší, co si může člověk pořídit pod kapotu (upřednostňují ho i před motory BMW). Já vím, zní to poněkud neobvykle, ale podle některých to tak je. Při hodnocení motorů jsem zapoměl na vyhlášené jednotky BMW, Fiatu a Hondy... :-)

Hezký den :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 2. 2009 21:31
Re: Milý Avantime!
Nerozumím stále slušným prodejům Passatu, které si tento produkt nezaslouží...

Nejvíce mě dokáží dojmout názory některých místních extrémistů, že je Passat špička (ano, i takový příspěvek jsem zde jednou nalezl :-) )...
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2009 20:31
Re: Milý Avantime!
Já tedy HDi moc "ráda" a parametry dCi "znám", ale že bmw je "lepší" to uznávám (že vw občas i nejHORŠí také ;-) )
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2009 20:29
Re: Milý Avantime!
TO je ta OTÁZKA (na níž nikdo odpověď NEzná - snad ani sami "passat(isté)") - prostě BEZ nějakých technických znalostí "vymyšeňkovali", že vůz střední třídy na podvozku golf je LEPŠí než VŠICHNi ostatní ..
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 2. 2009 20:16
Re: Len tak mimcohodom
Šokuje mě, že někteří "specialisté" dokáží v testu upřednostnit nějakou zastaralou německou plechovku před technicky vyspělým automobilem, který nabízí podstatně lepší souhrn kvalit (motory, brzdy, celková kultivovanost, design...)... ;-\

Stejně tak nechápu expanzi Passatu, který v současné střední třídě nemá co říct. Takřka v každé disciplíně je konkurencí poražen. Ať už se jedná o technickou vyspělost, pořáží ho Laguna a Accord, v celkovém koncentrátu kvalit je zase na tom lépe Mazda 6 a Mondeo, nebojím se ani nového Avensisu, který ale moc emocí nepobral. Ani v komfortu Passat neexceluje, zde ho zcela nemilosrdně drtí Cireoën C5...

Takže mi někdo řekněte: proč právě Passat?...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 2. 2009 20:09
Re: Milý Avantime!
To mě mrzí. Zkrátka, v ČR je jakáci epidemie po čemkoli německém, hlavně po tom, co je spojeno s naší Škoděnkou...

TDi zdaleka nedosahuje kvalit francouzských motorů dCi a HDi, které definují špičku v oboru... :yes:
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2009 19:29
Re: Len tak mimcohodom
Ve střední evropě VESELO je, v nejprodávanějším českém autočasopise nedávno superb rozdrtil i evropské auto roku (chudáci evropští hodnotitelé tomu evidentně NErozumí) a pro jistotu ho porazil i letitý passat.
Popravdě golf s batohem a motorem TDi tam do země zašlapal a porazil i o třídu výše postavený Renaul Laguna s řiditelnou zadní nápravou, lepšími brzdami i motorem (ale menším zavazadelníkem) - a nejprodávanější motorizací je tady historický nejzastaralejší naftový motor na trhu a tříválcový benzín - no comment :no: 8-s
Pěkný den :-)
neregistrovaný "torto"
15. 2. 2009 18:59
Re: Len tak mimcohodom
to, kolik se prodalo pola je jen důkaz drtívé výhry nevkusu, který bohužel nebo naštěstí vždy převládá nad vkusem
a to hlavně ve střední evropě
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2009 12:29
Re: Len tak mimcohodom
S HDi doporučuji (malinko) posečkat, skoro ve všech objemových variantách se připravují (jsou připraveny) docela VÝRAZNÉ technicko-výkonové změny ... "dolehlo" k ouškům mým :yes: :-)
PS: Nu ať budou motory od renault peugeot citroën (či třeba kia) sebelepší, v česku stejně NEvyhrají - zde raději tříválec a TD-Td-td-ííí ;-)
Pěkný den :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
15. 2. 2009 12:13
Re: Len tak mimcohodom
S tříválcem 1,2 mám určité zkušenosti a už ten zlý sen nechci zažít...1,1 v C3 se osvědčil skvěle, stejně tak jako základní motorizace Renaultu, 1,2. Ale to už odbočuji, HDi bych si dal líbit... :yes:

Přeji hezký den :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 2. 2009 10:48
Re: Len tak mimcohodom
Já sice náhodou vím, že to PRAVDA je (že letitý 4váleček 1.1 v Citroën je "příjemnější" společník než "ó hrůza" nepříliš povedený 3válec v Polo), ale tomu v česku asi NEuvěří ... prý je "děs/běs" 3 válce 1.2 nejprodávanější místní motorizací - co na to říci ;-\ :no:
PS: Znám malý Citroën C3 s 1.4 HDi, což už LZE nazvat "příjemnou" motorizací .. ;-)
PPS: "Kultivovanost" slov někdy holt trochu připomíná TD-Td-td-ííí (a někomu to zřejmě OPRAVDU NEvadí ...)
Pěkný den :-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
14. 2. 2009 22:48
Re: Len tak mimcohodom
Co to je za směsici slov, které sotva dávají větu? Chtělo by to trochu kultivovanosti...nicméně co se týká základních motorizací Pola a C3 - 1,1 v Citroënu je podstatně svižnější, kultivovanější a má podstatně lepší projev...
14. 2. 2009 17:19
Re: Velka cenova anomalie je Polo
V lednu? Ukaz zdroj, nejlepe link.
Avatar - Pjenkava
14. 2. 2009 14:20
Re: POLONÉZA
Tos vystihnul.Ze lži pravdu a z ošklivky hvězdu subkompaktů - ty jsi génius!!! >:D Klobouk dolů. Pobavil jsi mě a vystihnul atmosféru přízpěvků GTIho.
Avatar - Pjenkava
14. 2. 2009 14:16
Re: POLONÉZA
Pochvalu designu VW Pola dokážu pochopit. Skutečně to je decentně vyvedený kousek s kapkou elegance a notné dávky nadčasovosti. Ale porovnávat ho s Fabií II? To tady evidentně někdo spadnul z měsíce. Pokud by s Polem měla soupeřit nějaká Škodovka, tak první Fabie. Ta nová (Fabia II) je směsice špatně poskládaných detailů tvořících nesourodý celek. Také proporcionálně dost ulítává. Polo je hezké, ale Fabia II ne. Nelze srovnávat.
14. 2. 2009 11:45
Re: Hlavne HTP je výkvet techniky : ).
samozrejme, ze aj ini vyrobcovia pouzivaju maloobjemove 3-valce v malych autach. Ale snad nechces s uplne vaznou tvarou tvrdit, ze "mierne" obstarozny a pomerne jednoduchy (co je do istej miery aj vyhoda) motor 1.2htp/44kW (alebo 1.2htp/51kW) z Fabie je lepsi a technologicky pokrocilejsi, ako napriklad 1.0VVT-i/51kW v Yarise! A nemam na mysli teraz vykon ci krutiaci moment, na taketo male auto bohate staci motor co ma aspon 40kW. Yaris s 1.0vvt-i spravi 0-100 za 15.7, fabia 1.2htp za 14.5/16.9 (44/51kW). Ten rozdiel nestoji za rec...

A pokial ide o sprevodovanie, to ma predsa na starosti prevodovka, nie motor. Nehovorili sme o pohone ako celku, spominal si motor. Ja nelamem palicu nad 1.2htp vo Fabii, napokon na to na co je urceny uplne staci. Len si myslim, ze to teda rozhodne nie je spickova zakladna motorizacia, na ktoru by ziadna konkurencia nemala. Je to slusny zaklad v tejto triede, ktory ma svoje prednosti aj nedostatky. Tak je to...
neregistrovaný "507--"
14. 2. 2009 10:26
Re: Len tak mimcohodom
Avantime, Avantime, tie tovje argumenty... Polo nič moc a pritom C3 už áno? A prečo prosím ťa? Čí máš s tým základným motorom? To už nijaký iný, než základný neexistuje? To je ten najdôležitejší?
neregistrovaný "507--"
14. 2. 2009 10:25
Re: Velka cenova anomalie je Polo
V EU nič moc? Veď je v prvej päťke.
13. 2. 2009 23:27
Re: Hlavne HTP je výkvet techniky : ).
To si delas *? pruznost, zprevodovani u HTP >:D >:D >:D >:D >:D
GTi ty jsi fakt pripad, je mi te lito >:D
13. 2. 2009 23:22
Re: Velka cenova anomalie je Polo
Velka cenova anomalie je to tve Polo. V EU nic moc, v CR zatim jen jeden dobry mesic. Na Ford Fusiona stejne porad nema, ani mit nebude! ;-)

Ceska tabulka v segmentu B rozhodne nekopituje rozvinutou Zapadní Evropu. ;-) To je fakt. >:D Protoze v EU vede segment B nova Fiesta.
13. 2. 2009 23:14
Re: Umirajici POLONÉZA
Pridelil si ho jen sam, jako ty ;-)
13. 2. 2009 23:12
Re: Umirajici rozsekana POLONÉZA
Hmm nebojim se, kolik ma stare Polo v EURO 19 za Leden, 5000 nebo 6000 vozu? nebo dokonce jen 2 600? jako stara Fiesta? ;-) >:D Proti nove Fieste smesne.
13. 2. 2009 23:05
Re: Umirajici POLONÉZA
Globalní v ramci Evropskeho, kolik mas IQ? Nic moc co. >:-[]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 2. 2009 22:51
Re: Len tak mimcohodom
No, co se týká mě, klidně bych před Polem dal předost Citroënu C3. I základní motor je lepší, než u Pola (mám zkušenosti s oběma stranami). Nic proti Polu, ale děkuji, nechci...

Ale je pravda, že současná automobilová produkce je až na čestné výjimky v podobě Číny, Ruska a některých Amerik, víceméně vyrovnaná, takže při výběru rovnocenných konkurentů má větší tendenci rozhodnout design a sympatie značky...
neregistrovaný "507--"
13. 2. 2009 22:16
Re: Len tak mimcohodom
Preboha Avantime, ukáž mi ktoré auto je zlé. Ešte aj ten Atos nie je Trabant. Nech si kúpiš C6 alebo A6, nikdy nedostaneš zlé auto. Ten rozdieľ vynikne až vtedy, keď sa zvezieš s inými. Až vtedy zisitíš, aké je to radenie. Respektíve, keď už tvoje minulé autá mali radenie lepšie. Alebo vtedy, ak dvojku musíš hádzať až do kufra...
Ale v mojom konkrétnom príspevku som narážal na to, že Klaudius hovoríš o Polo ako o nič moc kvôli veku a pritom by namiesto neho volil C3, ktorá je na tom rovnako a ešte jej (ako vždy) do VW čo to chýba.
neregistrovaný "507--"
13. 2. 2009 22:12
Re: Umirajici POLONÉZA
Čo je s Brerou? To AUTO išlo do výroby rovno tak, ako to navrhol DIZAJNÉR STOROČIA, GIORGETTO GIUGIARO do sérivoej výroby. To sám povedal. Hoci, je teda pravda, že auto nie je socha. :-) Mierím tým k tomu, že je v podstate dvojmiestna. No, úprimne, koľkokrát sa vozia štyria v 2+2 v aute, v ktorom sa dá cestovať aj vzadu? Inan na Brere nie je problém, stačilo doladiť 159 a Alfa Romeo mohla zažiť AL´DENTE auto.
Inak, já som nepovedal, že si zvykneme. Teda, já uričte nie. Len citím, že to auto sa bude dobre predávať.
13. 2. 2009 22:11
Re: Hlavne HTP je výkvet techniky : ).
A co třeba Corsa či Yaris, Punto, to nejsou subkompakty? Píšeme nyní jen o papírové nabídce, tak ji doplň a pak můžem na motory jako takové - pružnost, zpřevodování... uvidíš, že ti nakonec z toho vypadne ta Fabia jako jedna (v základu) z nejlepších...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 2. 2009 21:29
Re: Hlavne HTP je výkvet techniky : ).
Já jsem psal, že když chceš něco lepšího (nemyslel jsem základního), ber stokoňový 1,2 TCe. Důrazně jsme napsal, že ideální ZÁKLADNÍ motoritace je 1,4. Nikoliv TCe, které hraje úplněj jinou ligu. Jen jsi špatně pochopil (nebo přečetl?) můj příspěvek...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 2. 2009 21:25
Re: POLONÉZA
Prosím Tě, kdo je v subkompaktech na jedno kopyto? Fabia definovala nový styl?

Tak za prvé - Fabia si neodpustila nějaký ten tisíckrát omýlaný plagiát v podobně rovné střechy či černých A - sloupků, nic nového pod sluncem. K tragickému designu druhé generace Fabie, která té první pokazila punc elegance a vyváženosti, jsem se zmínil tolikrát, že to nehodlám opakovat. Takovoup orci disproporcí a nedotaženosti jsem hezky dlouho neviděl a asi jen tak v budoucnu neuvidím...

Za druhé - To, co ty u Pola nazíváš harmonií, je pouze silný konzervatismus designu.

Jediné originální a smyslné subkompakty jsou: Clio (které si to možná trochu pokazilo faceliftem. Před ním to bylo designově naprosto dokonalé a špičkové auto). Dále Grande Punto, alias "kapesní Maserati". Zdařilým vozem bude jistojistě nástupce modelu C3. Nesmím zapomenout na smyslnou Ibizu, která z trojčat koncernu VW vypadá suverénně nejlépe. No a když zabrousíme do prémie, spatříme klenot - Alfu MiTo.
13. 2. 2009 21:18
Re: Hlavne HTP je výkvet techniky : ).
A ja som sa uz bal, ze sa dnes nezasmejem! >:D

Tak sa teda pozrime co osadzuju inde ako zaklad:
Fusion: 1.4i/16V,55kW
Polo: 1.2, 44kW (3-valec)
207: 1.4, 54kW

Ako tak pozeram, na Fabiu s jej 1.2HTP/44kW/3valce naozaj konkurencia "nema". Snad len Polo sa jej svojim troj-hrnkom priblizuje...
13. 2. 2009 21:17
Re: Umirajici POLONÉZA
Jo, na tu tvář si zvyknem... nakonec to může být (doufejme) počátek znovuzrození Alfy - malá rychlá auta. Žádne brery...
13. 2. 2009 21:15
Re: Hlavne HTP je výkvet techniky : ).
Ty považuješ sto koní za referenční základní motorizaci v subkompaktech? Avantime, píšeme nyní o základních motorizacích pro tato auta, ty motory začínají u obsahu cca litr s výkonem kolem 60 koní. Zorientuj se trochu. V těch základních motorizacích patří Fabia s 1.2 HTP k nejlepším.
13. 2. 2009 21:12
Re: POLONÉZA
Jak tě čtu, kniha by prospěla především tobě. Až se budete ve škole učit pravopis, dávej pozor, zatím je to za pět.
13. 2. 2009 21:09
Re: POLONÉZA
Všechno, od boční siluety, vyváženosti skel, plechů, přes zadní dveře, všechno je to v dokonalé harmonii. V subkompaktech není nyní jiný vůz takto kvalitně vyveden. Postavila se mu jedině Fabia, která jako jediná přišla s novým stylem, jinak jsou všichni stejn nudní a na jedno kopyto... A až vyjede zanedlouho nové POLO, víme už, že bude více dramatické, jak myslíš, že to dopadne? Zase to bude to nejlepší, co si budeš moci koupit. Dvojspojka, dvojité přeplňování... je to stále dokola, je VW vpředu, ten udává tón a směr a za ním se dýchavičně ženou ostatní. Ne nadarmo je VW evropské jedničkou.
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 2. 2009 21:06
Re: OT: REGISTRACE ZA LEDEN V EVROPĚ
No, Vel Satis se má vyrábět podobným (i když, o něco masovějším) způsobem, jako Alfa 8C, a sice v měnších sériích. Jinak Vel Satis je dílo dokonalosti, mistrovské designové dílo pro fajnšmekry, kteří se nechtějí vozit v kdejaké škatulce v pevně stanoveném segmentu...Vel Satis je radost ze života, umění libovat si v designu, nalézat nové tvary, experimentovat...to nikde jinde neumí.

Laguna mě také překvapila. Snad nechtějí takový kvalitní elegantní vůz nahradit Koreou, která i přes výrazný pokrok v korejské kvalitě takovou nonšalanci, jako má Laguna, nenabídne...
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 2. 2009 21:01
Re: Len tak mimcohodom
Mám s Citroënenm C3 zkušenosti, a to velmi pozitivní. Tolik kritizované řazení se mi tak špatné nezdálo, za celou dobu auto jezdilo úsporně, komfortně, bylo velmi obratné (ideální do města) a velmi spolehlivé. Navíc základní motor byl velmi živý... :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 2. 2009 20:59
Re: Hlavne HTP je výkvet techniky : ).
Snad nemyslíš HTP... :-! , na ten opravdu konkurence nemá... >:-[] >:-[]

A když jsme u základních motorů konkurence, mrkni k Renaultu - základní ČTYŘVÁLEC (!) 1,2: jednoduchý, léta prověřený a spolehlivý. A když chceš něco lepšího, neváhej a ber špičkový, stokoňový 1,2 TCe, nebo 1,5 dCi, jeden z nejlepších dieselů nejen své třídy (to nejsou babské plky, ale zkušenosti a osvědčená fakta)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 2. 2009 20:58
Re: POLONÉZA
Ale to snad ne...jaké designové umění?
13. 2. 2009 20:29
Re: POLONÉZA
Možní by jsi měl vzít do ruky kvalitní knihu, jestli se chceš kochat slohem. Tady to jsou jen samoůčelná slohová cvičení bez obsahu. Prostě brak.
13. 2. 2009 19:40
Re: POLONÉZA
Ano nemám vlastní vůz a nepotřebuji ho mám služební :-). Ano možná jsem to přehnal. MiTo je krásné zvlášť v Čr jsem ten typ co nerad jezdí v tom v čem soused, proto jsem snad špatný??
13. 2. 2009 19:22
Re: Umirajici POLONÉZA
Vidíš, vidíš. Mně si včera sliboval ventil a Mettelko ti přidělil ventilek ;-)
neregistrovaný "507--"
13. 2. 2009 18:53
Re: Umirajici POLONÉZA
Máš pravdu a ešte by som to doplnil o tom, že je zaujímavé, koľko prémiových a to ešte aj veľkých aut jazdí v trebárs u nás na Slovensku. Proste, fakt tu nie sú rozdieli toho, že by sme na prvom mieste mali čakať Rio... Hoci, istý rozdieľ tu je. Fusion určite nenájdeme tak vpredu a ani tak vzadu(v porovaní s predajmi v Západe) Clio.
A to Mito, to chce čas. Je jasné, že v tabuľke, kde je aj trebárs to Rio nemá žiadnu šancu dostať sa do špičky. A hneď ako som sa pozrel na to posledné Mito, tak som si pomyslel, že časom bude niekde inde.
13. 2. 2009 18:48
Re: Umirajici POLONÉZA
Jo, mě fascinuje, jak i zde v Česku ta tabulka (s logickými národními či výjimečnými cenovými anomáliemi) dokonale kopíruje rozvinutou Západní Evropu. Když to člověk čte, tak ta auta si stojí přesně tak na co mají objektivně. Míťa (vím že ho nemusíš) je výjimka, to je sportovní žolík, u něhož ty prodeje v tabulce takovou vypovídací hodnotu samozřejmě nemají.

POLO je pro mne radostné překvapení, také jsem to nečekal.
13. 2. 2009 18:44
Re: Umirajici POLONÉZA
Já dnes ten český rybník posuzuji, neb o něm je článek nahoře. Jak si stojí subkompakty v Evropě si můžeme napsat též, uveřejni zde obdobnou tabulku, pak to tu rozsekáme na cucky.
neregistrovaný "507--"
13. 2. 2009 18:42
Re: Umirajici POLONÉZA
GLOBÁLNI PRODEJE EU. Tak toto je až na ZLATÝ VENTILEK. >:D >:D >:D
13. 2. 2009 18:42
Re: Hlavne HTP je výkvet techniky : ).
Nemá zoufalé motory, zejména 1.2 je špičkový motor základní motorizace, na který jen tak nikdo z konkurence nemá. No, jen se podívej, čím se osazuje základ jinde...
neregistrovaný "507--"
13. 2. 2009 18:41
Len tak mimcohodom
Videli ste to? Tak vraj, že Polo je už staré a nemá čo ponúknuť ale pritom ten čo to hovoril by namiesto neho volil CITROEN C3. Pritom je takmer rovnako starý a horší. Tak to nechápem. Čo sa tu všetko človek nedozvie. :-O
13. 2. 2009 18:41
Re: POLONÉZA
>:D :yes: Jen lehká oprava. Všechno, co jsem tam nahoře napsal sedí tak, že v tom nemusím do konce roku měnit ani slovo. Realita... jen to vědět.

P.S. Snad jen cenové souvislosti jsem tam nezahrnul, ale to jsem záměrně nechtěl (Fusion a tak, to všichni známe).
neregistrovaný "507--"
13. 2. 2009 18:38
Re: Umirajici POLONÉZA
No proste klasika. Prekvapilo ma, kde až je Clio, Thalia sa stále drží :yes: , ale to Grnade Punto, no to je šokujúce. To by som si nebol pomyslel. Rovnako tak aj Fusion výnikajúce boduje, hoci viem dobre kvôli čomu- CENE CENE CENE. A dosť ma prekvapilo aj Polo. To by som nečakal. No aspoň sa potvrdzuje úroveň toho auta.
13. 2. 2009 18:37
Re: POLONÉZA
Neplač si tu do slipů a rozsekej to napadrť. Od Fabie až po Míťu, ale chvíli počkej než ti roztajou prsty prokřehlé z polárního mrazu...
13. 2. 2009 18:35
Re: POLONÉZA
Nemusíš je číst. Stačí jen, když vskočíš do svého Míťi a natřeš to celý Ostravě, drivere... Spíše to ale vypadá, že to permanetnkou natřeš revizorovi v emhádéčku, viď...
neregistrovaný "507--"
13. 2. 2009 18:34
Re: POLONÉZA
Skús vybrať čo.
13. 2. 2009 18:33
Re: POLONÉZA
My zde ovšem dnes píšeme o prodejích v Česku, to jest tam, kde žijeme. Pravda, někteří jen živoří, viď kuko.
13. 2. 2009 18:31
Re: POLONÉZA
Samo, že přijde brzy nové POLO, budoucí prodejní jednička v tomto segmentu, ale pozor... stávající POLO je na generačním modelovém konci, nikolv na konci prodejů. Ta strohost je právě důkaz mistrovství designérů VW, jen snad možná trochu přerostlá přední světla to narušují, jinak karoserie jako taková je učebnicovým příkladem designového umění.
13. 2. 2009 18:00
Re: POLONÉZA
A co bysme tady asi tak četli, Ty chytrej!!! Matelkoviny lebo čo? Celý den se těším na to až tady ten výplod uvidím. Nemůžu se dočkat. Uznejme mistrovi klávesnice jeho styl, rozhled a inteligenci.Trvalé provokování díky němuž je radost zdejší diskuse číst. Kdyby to byl blb, tak by to nepodával tak krásně jak to podává. Schopnost udělat z pravdy lež a ze lži pravdu a z ošklivky hvězdu subkompaktů z něj dělají téměř guru a génia tohoto severu a pak neberu na vědomí to přebujelé ego.
13. 2. 2009 17:21
Re: Umirajici POLONÉZA
S Fiestou jsi vedle, nevyplaci se posuzovat jen cesky rybnik.
Fiesta v EU lame vsechny prodejni rekordy. CR ji to jiste teprve ceka ;-)

Nova Fiesta za Leden v EU (EURo 19) 28 300 vozu Fusion jen 4 000 vozu.
[odkaz]

Polo muze jen tise zavidet.
VW nezverejnilo radeji ani jeho globalni EU prodeje za Leden. :no:
13. 2. 2009 17:10
Re: Kral polo
to já taky, a stejně vždy něco fasuju.

I když naposled co jsem nafasoval, tak ode mně nafasoval důstojník dopravní policie...hnusný radar >:D
13. 2. 2009 17:10
Re: Hlavne HTP je výkvet techniky : ).
Aj Amíkom chvíľu trvalo, pokým im došlo že sa u nich vyrábajú črepy. Dnes to oficiálne !!!! priznávajú i manažéri americkej trojky.

Škoda je síce na tom lepšie - ale základné motory ma na tak zúfalej úrovi, že sa tomu ani nechce veriť.

Otázkou je čo sa stane, keď už "škodovkárom" dôjde aké má Škoda vo Fábii zúfalé motory.
neregistrovaný "tomasjedno"
13. 2. 2009 17:05
Re: POLONÉZA
jen další variace stokrát zkopírovaného textu, provokujícího textu, jemuž IHMO nevěříš ani ty. Ale zajistí návštěvnost. Osvědčený a dlouhodobě fungující model. Pro mě by to bylo zatraceně málo, ale když není invence tak prostě budeš ocucávat již ocucaný bonbón dál a dál.
13. 2. 2009 16:55
Re: Kral polo
Mno ja uz nefasuju penize od dedecka jsem na vlastnich nohach ;-)
13. 2. 2009 16:26
Re: OT: REGISTRACE ZA LEDEN V EVROPĚ
Espace - tady si to myslím trošku zavařil Renault sám. A to Grand Scénicem. Ten se hodně překrýval s Espacem (Grand Espace je už pak :yes: )
Ale kdyby si měl vybírat velké MPV, tak jediná možnost je skutečně Grand Scénic. Ten je nadčasový :-!

Vel Satis - hmm, co s ním? Je hodně jiný, prostorově skoro na pomezí vyšší střední a luxusní třídy, bohužel s nesprávným znakem na kapotě. V těchto vodách se těžko loví. Hodně lidí upřednostní německou konkurenci právě kvůli konzervativnějšímu rázu, jiní kvůli značce spojené s tradicí a image. Tady fakt Renault nemůže konkurovat. Je to asi jako Phaeton. Své kupce si sice najde, ale spíš vyzobává z koláče pár lidí, který chtějí špičkovou káru a nezáleží jim až tak aby hráli na imidž.

Akorát se mi nechce věřit, že by zastavili Lagunu po 3 letech. Po 5-6 možná, když jí skončí cyklus. A nahradí to nějakou Koreou? Hmm, tak na to se rád podívám. :-|
13. 2. 2009 16:15
Re: Kral polo
ber to tak, že děda ušetřil na plastech, a pak ti to třeba dá cash k narozkám :yes:
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 2. 2009 16:14
Re: OT: REGISTRACE ZA LEDEN V EVROPĚ
Jak se může spekulovat nad koncem etalonu, který třídu MPV v Evropě zakládal? To by byl velký prohřešek, sesadit zakladatele z trůnu. To je jako zrušit výrobu zakladatele SUV, Toyoty RAV4 (která je ale na světě o poznaní kratší dobu...)

Vel Satis chápu, v době krize se do něho asi nepustí, i když ještě před nedávnem se spekulovalo o dvojčatech Espace V. a Vel Satisu II., které měly mít karoserii, inspirovanou konceptem Ondelios, avšak Espace by měl být šestimístný, Vel Satis zase luxusní koráb...
neregistrovaný "PREMDA"
13. 2. 2009 16:12
Re: POLONÉZA
A jéje, to je zas hromada nesmyslů.
13. 2. 2009 16:12
Re: POLONÉZA
Další z řad ubohých příspěvku :no:
13. 2. 2009 16:12
Re: POLONÉZA
Mně taky vždy potěší přehled nejreprezentativnějšího Evropského trhu - to pak hned vím kdo je designový král, jízdní POLObůh, a na koho bych raději měl hodit putnu... :-!
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
13. 2. 2009 16:09
Re: POLONÉZA
No, Polo a styl elegance...co člověk, to názor. Dle mého je Polo až příliš strohé, nedočkavě čeká na nástupce...
13. 2. 2009 16:03
Re: OT: REGISTRACE ZA LEDEN V EVROPĚ
hmm, zajímavé. takže Gnosh už konečně pochopil, že ideální rodinný vůz má být velikosti Fabia Combi >:-[]

já myslím, že to nebude až tak hrozné. Když si vememe ropní krizi v US po 73 taky se tam vyrojilo spousta menších aut, která díru do světa neudělala a Amící pořád jedzí ve větších krabicích než my.
Jasně, je to trošku nepřesné srovnání, ale Evropu taky poslední roky ovládla vlna SUV a pod, takže podle mně problém není ve velikosti krabic, spíš v spotřebě.

Ale nechám se překvapit.
13. 2. 2009 15:58
POLONÉZA
Tak to tu máme. Fabia, první v master testu AMS, první na silnicích. Zaslouženě. Dnes už je jasné, že designová odvaha škodováků nese své ovoce. Je to k neuvěření, ale Škoda vytvořila ve Fabii 2 styl své třídy. O technice, jízdních vlastnostěch, ergonomii a kvalitě neztřeba doiskutovat, v tom je Fabie opravdu královnou třídy. Zbýval tedy jen design. Ano, kvalitní design musí zrát (BMW3...) a Fabia fantasticky esteticky dozrála. Vidět ji v červené s bílou střechou na parádních stopětadevadesátkách, to je radost pohledět.

Rozčarování ovšem přináší čísla Fiesty... no, styl transformesrs jak je vidět neboduje. Boduje styl elegance - POLO. Je to fantastické, POLO v prodejích kopíruje svého většího brášku - na koonci generační kariéry a sklízí prodejní ovace na otevřené scéně. Kdo POLO jel, toho to těžko může překvapit. Jako dokonalý kontrast doporučuji si dát mazdu 2, stačí deset kilometrů, to tě vyvede z dětských snů...

Punto je na grandiozním čísle, soupeří se Sanderem a s Getzem. Důstojná konkurence, co? Pochvalu ovšem zaslouží Citroen C3 a samozřejmě Fusion, který dokonale pokořuje rodnou sestru. Tohle nutí k zamyšlení...

Cokoliv koupíš do pátého místa, báječně tě povozí. Ovšem nezapomínejme na sportovního žolíka, ten logicky nemůže atakovat tabulku shora, ovšem ocenit ho musíme. Míťa... totiž to je přesně to, co tu mladej nadrženej bejček potřeboval. Škoda, že Míťovi nezlepšíš skóre a nezbývá ti než sebezáchovně plivat na ty nejlepší subkompakty. Jo auto, to vyžaduje dvě věci - vědět a moci. Jen chtít a snít... to nestačí.

BRAVO ŠKODA :yes:
13. 2. 2009 15:16
Re: OT: REGISTRACE ZA LEDEN V EVROPĚ
Mas tam chybu.
Ford prodal v Lednu v (Euro 19) 98 300 vozu ne 89 216.

(Euro 21(Euro 19 +.Russia and Turkey)) 109,100 vozu.

Renault pude asi brzo kukat...
Renault přestane vyrábět Laguna, Vel Satis a Espace.
[odkaz]
13. 2. 2009 14:34
Re: Kral polo
Tak nekomu staci to druhemu ono:-)
13. 2. 2009 13:49
Re: DRTIVÁ MENŠINA
Můžete to tak chápat, pánové :-)
13. 2. 2009 12:35
Re: Kral polo
no vidíš, a vadí dědovi ty nevzhledné plasty?

nebo se ho skus zeptat, jeslti by dal za podobné auto o 20-30tis víc, kdyby dostal lepší plasty? :-!
13. 2. 2009 12:31
Re: OT: REGISTRACE ZA LEDEN V EVROPĚ
:yes: Díky za link, prima čtení. Jinak ty %ní změny jsou vždycky zavádějící, ježto z různých bází, to je jasné. Spíš bych sledoval absolutní počty. Tady by se hodilo členění automobilek podle modelů, abychom viděli, jestli se jim jednotlivé modely drží nad laťkou návratnosti. A samozřejmě bychom chtěli vidět i výsledky v dalších teritoriích. Ale i tak, dobrý.
13. 2. 2009 12:20
Re: Kral polo
No muj deda ma Clio, v 1,2 a teda musim rict ze venitr je to kral nevzhlednejch plastu, co se tyce provozu, spojka clovek musi cekat az se vrati nahoru!!
Nemecke auta jsou nemecke auta.
13. 2. 2009 12:10
Re: Kral polo
To Polo by muselo byť pod 200 aby som o ňom vôbec uvažoval... ;-\
Avatar - marek.g
13. 2. 2009 12:04
Re: OT: REGISTRACE ZA LEDEN V EVROPĚ
no vydis a diky šrotovnemu v reichu bude Škoda z loosera ledna pravdepodobne luckerem února :-!
13. 2. 2009 11:30
OT: REGISTRACE ZA LEDEN V EVROPĚ
viz [odkaz]

Celý trh šel dolů o 27% 8-s , ale někteří si s tím umí poradit líp, někteří hůř...

Vypadá to asi takto (registrace leden 09/leden 08/pořadí leden 09/08)

1.VW 106 016/130 631/1/1
2.Ford 89 216/110 037/2/2
3.Peugeot 67 828/90 186/3/6 (!!!)
4.Fiat 66 903/92 597/4/5
5.Opel 66 340/101 449/5/3 (!)
6.Renault 61 873/93 823/6/4 (!)
7.Citroen 60 444/80 451/7/7

Více viz ten odkaz, mezi velké losery ledna 09 patří bezesporu právě Škoda s meziročním poklesem 36%, Volvo -37%, Mini 47%.... Bohužel třeba SAAB s poklesem o 55% a prodejem jen 2500ks se s námi asi začíná loučit.... :'-(

Jinak za vítěze se dá označit koncern VW, protože VW samotný klesl o nějakých 18% což ujde a Audi jen o 6%. Pikoška je že zatímco v lednu minulého roku byl náskok Škody před Seatem nějakých 10.000ks, letos už je to jen lehce přes 3.000....

Slušně si vede i Fiat a třeba Alfa těží z toho, že byla v loji už minulý lede, tak letos už nebylo kam klesat a navíc ji hodně pomáhá MiTo...

Doufám že jsem ty čísla opsal správně, k ověření je to viz odkaz...
13. 2. 2009 11:16
Re: KONEC ŠKODOVEK v Čechách
já proti Fiatu nic nemám. Jen mi přišlo divný, proč kritizuješ Čechy, že kupují neustále škodovky, když ty obměňuješ taky jen jednu značku. Když je člověk s nějakou značkou spokojen, tak nemá důvod měnit, proč taky?
13. 2. 2009 10:43
Re: KONEC ŠKODOVEK v Čechách
No, podle tvého prvního příspěvku bych hádal, že pod tou tvou čepicí, to taky nebude žádná sláva.
>:D
neregistrovaný "RayBan"
13. 2. 2009 10:42
Re: KONEC ŠKODOVEK v Čechách
Stejně jako kupují I20, Mazdy 2, P207 a jiné vozy, které za požadované peníze nabízení danou hodnotu.

P.S: ta ironie vůči Fiatu není na místě, doba se mění, sleduj dění.
13. 2. 2009 10:11
Re: KONEC ŠKODOVEK v Čechách
Jo jo, ti co mají pod čepicí kupují Punta >:D
Avatar - T613
13. 2. 2009 10:10
Re: Kral polo
[odkaz] výbavu konkurence neznám
neregistrovaný "RayBan"
13. 2. 2009 10:09
Re: KONEC ŠKODOVEK v Čechách
No, pokusí se o to, ale Fabií jsem jel, takže to bude jeho zbytečný boj ...
13. 2. 2009 10:05
Re: Kral polo
To je asi 8750 Eur? To radšej nový i20 za 8999,- alebo C3 za 8800,- alebo Clio za 8600,-...
Avatar - Katikakus
13. 2. 2009 10:00
Re: KONEC ŠKODOVEK v Čechách
Neboj, za chvili tu bude GTI a on ti uz vysvetli, ze je to vlastne uplne jinak... ;-)
neregistrovaný "RayBan"
13. 2. 2009 09:12
KONEC ŠKODOVEK v Čechách
Český Ecce Homo Homolka zvyklý nemyslet ( měl to děda, měl to táta, tak co jiného ? ) se brzy vydá na nákup nového vozu a z opatrnosti se koukne na ostatní značky.

Co zjistí ?

Že je tady celá řada vozů, které jsou:

- kvalitnější
- vybavenejší
- bezpečnější
- a především LEVNĚJŠÍ

než celá slavná Fabie ... Příjemný nákup a trefu do černého.
13. 2. 2009 08:01
Re: DRTIVÁ MENŠINA
hehe, to bude asi daky oxymoron, ako "dunive ticho", alebo "kontrolovany chaos"... :-)
13. 2. 2009 07:54
Re: Kral polo
To Polo už tiež nie je bohviečo, novinku potrebuje VW ako soľ, už tu dávno nové Polo malo byť.
13. 2. 2009 07:51
Kral polo
100percentni alternativa k uzkemu zmetku jmenem fabie,, stara fabie to byla klassa, ta nova?.... Polo je proste nemecka kvalitka S classe mezi fabiisty