Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Opel Corsa 1.4 Turbo – Staré tělo v novém kabátu

Pátá generace Opelu Corsa přijíždí s novou technikou i vzhledem. Zjišťovali jsme, jak jí to sluší a jak jezdí.
Zpět na článek
17. 12. 2014 09:10
17. 12. 2014 09:25
17. 12. 2014 09:57
17. 12. 2014 10:13
17. 12. 2014 10:19
17. 12. 2014 10:38
17. 12. 2014 10:34
17. 12. 2014 13:02
17. 12. 2014 09:13
17. 12. 2014 09:14
17. 12. 2014 10:41
17. 12. 2014 11:41
17. 12. 2014 12:03
17. 12. 2014 13:08
17. 12. 2014 13:22
17. 12. 2014 13:32
17. 12. 2014 13:36
17. 12. 2014 13:16
17. 12. 2014 13:27
17. 12. 2014 13:36
17. 12. 2014 13:53
17. 12. 2014 14:40
17. 12. 2014 13:54
17. 12. 2014 13:44
17. 12. 2014 19:57
17. 12. 2014 20:23
17. 12. 2014 23:28
17. 12. 2014 13:20
17. 12. 2014 13:58
17. 12. 2014 14:58
17. 12. 2014 15:20
17. 12. 2014 19:16
17. 12. 2014 23:30
17. 12. 2014 15:37
17. 12. 2014 15:57
17. 12. 2014 16:05
17. 12. 2014 16:26
17. 12. 2014 09:09
pre mňa sklamanie
Na začiatku vysvetlím: pravdepodobne je to dobré auto za dobrú cenu. Ale mne sa zdá, že Opel prešvihol možnosť uviesť po adamovi poriadnu novú corsu, je to také predlžovanie života, ktoré je vidno. Dizajn ťahá minulú Corsu s prvkami adama a je to ako sa na slovensku hovorí zlepenec. Toto auto nemá čo hľadať v Coty ako tu niektorí fňukali, ja si počkám na skutočne novú Corsu, ktorá sa snáď znova dostane na úroveň tej, na ktorej som sa kedysi učil šoférovať.
Rozbalit vlákno
2
17. 12. 2014 09:14
Re: pre mňa sklamanie
Jo, tohle auto s timhle motorem je nonsens :-)
17. 12. 2014 21:13
Re: pre mňa sklamanie
Jaki nonsens. To jest stare 1.4 z wtryskiem pośrednim. Bez problemu można założyć LPG i jeździć za pół darmo.
Avatar - dal
17. 12. 2014 09:10
Nadpis
je dle mého zavádějící. Pokud vím, tak ze staré Corsy je jen podlaha, jinak je vše nové.
Autíčko se docela povedlo. Ceny jsou také super. Jen ten displej u kolen mi vadí.
Rozbalit vlákno
7
17. 12. 2014 09:25
Re: Nadpis
Podívej se na tvar...struktura zůstala stejná taky, podle mě se z vnějšku jen měnily povrchový panely.
17. 12. 2014 09:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - APF3C
17. 12. 2014 10:13
Re: Nadpis
Nový model? Chceš říct nová generace, ne? Nehledě na to, že fakticky je to opravdu jenom facelift. Nehledě na to, co říká Opel.
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:19
Re: Nadpis
Tohle by se dalo tvrdit i o skoro každém golfu či passatu :-) berme ze je to nova generace protoze to tak automobilka nazvala:)
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2014 10:38
Re: Nadpis
Taky, že se to tu kolem toho pravidelně točí každá 500-příspěvková diskuse o novém Golfu či Passatu.. :-)
Avatar - twistedTSD
17. 12. 2014 10:34
Re: Nadpis
A napsal snad webpaja něco špatně?
17. 12. 2014 13:02
Re: Nadpis
Může být, ale nosný prvky karoserie se neměnily. Tedy něco jako ty poloviční nový generace VW.
Avatar - fOE
17. 12. 2014 09:13
Otacky
"Ústrojí disponuje optimálním zpřevodováním, ve městě motor točí při padesátce nízkých 1400 min-1, na dálnici při stotřicítce pak 2600 min-1."

Dotaz na autora na jakem prevodovem stupni se odehraval odecet otacek ve meste? Na dalnici si to tipnu ale v tom meste bych chtel mit jistotu ze se bavime o ctyrce.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Uživatel_5340709
17. 12. 2014 09:13
Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Corsa 1,4 T má 74 Kw, krouťák 200 N/m, a stovku dává za 11s. Mazda 2 1,5 atmo má 75 Kw, 133 N/m krouťák a stovku dává za 10,7 s. Nevozí se v opelu to turbo jen tak? :-)
Rozbalit vlákno
19
17. 12. 2014 09:18
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Opel je pravděpodobně těžší, nevím, nekoukal jsem do tabulek jaká je hmotnost.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 12. 2014 09:22
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Nebo že by se na "oturbování" podíleli bývalí soudruzi z NDR? ;-)
17. 12. 2014 09:27
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Nevozí, tenhle motor má plochou charakteristiku a bude tahat od 1400 poměrně slušně. Mazdu budeš točit (ani jedno není špatně, jen jinej přístup). A samosebou záleží na zpřevodování.
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 09:33
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Pro pružnější jízdu bez nutnosti neustálého podřazení ( podobné naftě ) bude tenhle motor ideální a ten výkon v otáčkách mít bude též :-) Objem na to má.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 12. 2014 09:34
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Ač je samozřejmě jasné tvé vysvětlení, mazda určitě od 1400 otáček tahat nebude, tak i ve srovnání se spotřebou, bych v případě corsy řekl, že to turbo trochu vozí zbytečně.
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 09:40
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Ta spotřeba je dost strašidelná.... já mám podezdření na nešetrnou jízdu autora... je přirozené, že když auto jede, tak mu rád šlápneš na krk a malé auto se sto konmi je zábavné občas protáhnout ;)
Avatar - Uživatel_5340709
17. 12. 2014 09:46
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Spotřeba corsy je naprosto v pořádku, ale bylo to myšleno tak, že nepřináší úsporu vůči mazdě. A to si dovolím tvrdit i vůči honěné mazdě. Takže tady turbo ztrácí smysl. Další faktory jako spolehlivost a trvanlivost není třeba předkládat.
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:04
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Spolehlivost tohoto motoru je špatná? Neslyšel jsem nikdy o problémech a radši turbomotor, než letargickou atmosféru, která teda zrovna v Mazdě 2 může jezdit hezky, ale v trojce už je to trochu na povážnou, když jí ujede i nejslabší TSI.

Spotřeba 6.5 litru na auto B segmentu kombinovaně není málo, za tohle nejezdilo ani HTP >:D
Avatar - Uživatel_5340709
17. 12. 2014 10:19
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Trochu si protiřečíš, ten letargický motor v mazdě dává stovku líp. A jestli nechceš řadit, tak si kup diesel, nebo se to nauč. / ;-) to je samozřejmě vtip, doufám že se z toho hned nepo...... :-) /
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:30
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Už jsem se po.... >:D Tak teď k věci >:D

Jo, dává... Corsa bude asi při těle.. jinak si to neumím vysvětlit a jsem línej hledat čísla >:D

No, diesel mi vyhovuje nejvíce ( ve svém voze ho mám), ale do B segmentu je to zbytečný luxus a právě turbomotor je skvělá alternativa, kdy auto rozhýbe kolikrát i živěji, umožnuje ti točit motor a není auto tak drahé. Řadit mi nevadí, ale atmomotor bych si dnes už asi nekoupil :-) Třeba to TSI umí jet krásně na pohodu do 2500-3000 otáček s tím, že cítíš auto táhnout a zrychluje, ne nijak závratně a nemá turbokopanec. Ecoboost funguje trochu jinak, to je taková nadopovaná splašená atmosféra >:D Ostatní turbomotory jsem nejel, teda ty downsizované >:D
Avatar - Uživatel_5340709
17. 12. 2014 10:58
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Pokud to vidíš optikou fandy dieselu, tak jo. Moje optika vychází spíš z pravověrného benzínu, určitě se dají pochopit oba úhly pohledu. :-!
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 11:05
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Ano, spíš z optiky příjemnosti a to v malém autě malý turbomotor dost upřednostnuje a navíc mimo této Corsy mívají i lepší spotřebu, než stejně výkonná atmosféra :-) A pochybuju že takové auto najede pul milionu, aby se projevily nedostatky downsizu :-) Když to teda neni staré TSI >:D
Avatar - Uživatel_5340709
17. 12. 2014 11:15
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Minimálne mazda bude blbuvzdornejší. :-)
Avatar - fOE
17. 12. 2014 09:50
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
No, zbytecne, asi oba tusime co bude nesmerne prijemnejsi v takovem tom beznem popojizdeni. Co bude prijemnejsi na dalnici kde s jednim se podrazovat zrejme bude muset a s druhym ne atd.
Nevynasel bych soudy nad tou jednactverkou, je jasne ze je priskrcena umyslne a ja jsem za takto objemny a newtonmetrove silny priskrceny motor rad. Casem se urcite ukaze i silnejsi verze ktere trochu popusti uzdu.

Jinak pristup mazdy mi je rozhodne taky sympaticky, jsou to jen dva rozdilne svety, oba maji neco do sebe.
17. 12. 2014 10:30
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
A jaké má Mazda pružné zrychlení, v jak vysokých otáčkách ? Zrychlení z nuly má praktický význam blížící se nule, na rychlé vyjetí z křižovatky stačí každé auto, podstanější je vliv řidiče.
17. 12. 2014 10:38
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
".....a stovku dává za 11s.....krouťák a stovku dává za 10,7 s"
Kua! Celych 300 ms rozdil. To je hned poznat lepsi auto jestlize je mezi 2 semafory vzdalenost 100m.
Eh? :-!
Avatar - Uživatel_5340709
17. 12. 2014 10:56
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Tady přece jde o úplně jinou věc, jeden motor turbo má, druhý ne, oba umí vše skoro stejně i při stejné spotřebě. Turbo je vždy trochu složitější technické řešení, volba je na každém, co si zvolí.
17. 12. 2014 11:05
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
"".... jeden motor turbo má, druhý ne, oba umí vše skoro stejně... Turbo je vždy trochu složitější technické řešení...."
Takze sis odpovedel sam. :-!

Citoval bych znovu , opet a zase kolegy z Autocar:
"Corsa 1.4T je benzinovy motor s Diesel charakteristikou"
17. 12. 2014 12:37
Re: Zajímavý postřeh v tabulce srovnání:
Rozdíl 2 tříd bude v běžných otáčkách, tzn. 1.600 - 3.000 kde se pohybuješ město/mimo město téměř 100%. a zde je pak rozdíl, jestli máš pod plynem 200Nm nebo 120 - 130 ...
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 09:14
Proklatě nízko
Velmi zajímavá nabídka, velmi hezký test. Cenová politika Opelu je taky docela agresivní a nezaujatý člověk, potencionální kupec Fabie, dostane za podobné peníze jako TSI větší turbomotor a je jen otázka, co bude pro koho lepší... Nevím, jak jezdí nové TSI, ale první jednadvojky taky nebyly zrovna otáček lačné, takže si asi umím představit, jak to 1.4 Turbo v Corse jede, ale i tak s takovým malým autem musí 200NM hýbat solidně.

Dost mne zaráží spotřeba, která je skoro rovna s výkonějšími vozy střední třídy. Nebude to taky spíše tak, že pan testér rád využíval všechny kilowatty a kroutící moment při testu? >:D Protože jestli to jezdí v klidu za 6.5, tak to je dost nenažrané auto.

Věřím, že auto má kvalitní interiér, pokud se drží filozofie Astry, zde určitě Fabii zasadí velkou ráno, která s plastovou palubkou moc silný konkurent nebude v této oblasti, ale na druhou stranu, vzhled se mi zas až tak u Corsy nelíbí.

A největší fail je ta navigace proklatě nízko! Jsem zvědavý, jestli ti, kteří rádi vypichovali tento neduh Škodovkám zde budou taky hájit pravdu, nebo to zde přejdou >:-[]

Viděl sem už černý exemplář 5D a rozhodně je hezčí, než tato 3D verze. V takové je to i dizajnově silny soupeř vybavené Fabie.. jenže TOP konfigurace asi nebude nejběžnější :-)
Rozbalit vlákno
19
17. 12. 2014 09:23
Re: Proklatě nízko
Corsa je skvělé auto, za ty peníze asi nejlepší volba. Když se podívám na tabulku tak bych bral jako 1. Corsu, potom Fabii, Kiu nebo Fiestu a nakonec Mazdu 2, která je asi ze všech nejvyváženější a má nejméně přešlapů, ale cena je dost vysoká, to už radši Mazdu 3. Jinak u Corsy zamrzí ten displej, ale celkově design není špatný.
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 09:31
Re: Proklatě nízko
Přitom třeba předchozí generace/předfacelift měl navigaci výše, trochu nechápu ten posun, když výrobci jí začínají cpát všichni nahoru. Já abych byl upřímný tak v této třídě vidím sílu koncernových vozů a Fabie v dobré výbavě vypadá hezky, Ta Corsa se mi tolik nelíbí v interiéru vzhledem, třeba volant. Astra je už jinde :-)

Ještě bych logicky vyzkoušel Fiestu.... a to ideálně ve verzi ST >:-[] Mazda 2 ještě není a korejci nenabízí turbomotor, což je škoda i když tady mi taky nějak uniká jeho smysl, kdyz se podívám do tabulky parametru :/
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2014 10:08
Re: Proklatě nízko
navigaciu tam ani seriovo nemas.... na obrazovke corsy si ju zobrazis len cez chytry telefon ...

inak ano obrazovka je proklate nizko podobne ako v adamovi to mas pravdu.... to tvrdim aj ja :yes:

chce to chytry telefon na palubku hore ... podobne ako v i20 ...... a tak bude navigacia v zornom poli .. cize bezproblemova
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:12
Re: Proklatě nízko
A nebo tak jako to má i Fabia... A další auta... :-) Dneska se na ten zázrak i20 zkusim podívat, už by měl být na krámech >:D
17. 12. 2014 13:06
Re: Proklatě nízko
Z tvojí věty vyplývá, že se domníváš o i20, že to dostala, ale už by měla mít periodu za sebou >:-[]
Avatar - AUDIRS6
17. 12. 2014 18:48
Re: Proklatě nízko
Takze sa "na nu" opravdu chystas ? >:D 8-s :-O
>:-[]
Avatar - Ozzman
18. 12. 2014 07:14
Re: Proklatě nízko
Jo, byl sem tam a i 20 nebyla :-( Ale došel sem k závěru, že IX35 to docela sluší v hnědé barvě a na hezkých kolech.......... v tom šeru :-)
Avatar - AUDIRS6
18. 12. 2014 09:37
Re: Proklatě nízko
na niektore auta sa musia praktikovat vtipy o zenach :
Vsetky su pekne, len my malo pijeme a cez den je moc svetlo... >:-[] >:-[] >:-[]
Dufam, ze si im ju tam nezneuctil >:-[]
Avatar - Ozzman
18. 12. 2014 10:23
Re: Proklatě nízko
Nene :-) Byl jsem zklamany, že prémiovka jeste nebyla na skladě, tak sem odjel a to sem byl u dost velkého prodejce, žádná lokální pobočka s dvěma i30tkama :-)
17. 12. 2014 11:04
Re: Proklatě nízko
Tu navigaci absolutně nechápu, Opel měl vždy displeje jak rádia tak navigace buď vedle budíků, nebo ve středu palubky uplně nahoře, snad už od Vectry B a Omegy B, snad počítají s tím že do Corsy si skoro nikdo tu navigaci nepořídí, ale i tak je to krok vedle. Adam to má tuším taky tak no doufám že se tohle řešení nepřenese do vyšších segmentů.
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 11:06
Re: Proklatě nízko
Přesně tak, vždy to bylo u Oplu řešeno "dobře" a ted tohle.. snad nebudou pokračovat i v Astře tímto směrem.
Avatar - Kubis001
17. 12. 2014 13:18
Re: Proklatě nízko
Taky mám za to že to umístění navi je jako z minulého století. Rozhodně největší fail jinak slušného interiéru.
Ten motor je prostě předělaná stará 1.4T která už s těžkou Astrou nevynikala spotřebou. Corsa sice váži lepších 1214 Kg, ale asi starého psa novým kouskům nenaučíš. Nové (asi lepší) tříválce si zase zaplatíš.

Vzhledem 3 dvířko nic moc, smrdí mi to 7 let starou okoukanou Corsou na sto honů. Já nevím, ale prostě kdybych bral nové auto, tak chci nové auto, a tohle mi přijde jako recyklace starého, zde i včetně motoru.
Avatar - iudex
17. 12. 2014 13:56
Re: Proklatě nízko
Len malé upresnenie: Corsa s týmto motorom podľa stránky Oplu má pohotovostnú hmotnosť 1252 kg.
Ad facelift vs. nová generácia: evidentne sa inšpirovali vo Wolfsburgu (Passat B7, Golf 6). >:-[]
Avatar - Kubis001
17. 12. 2014 14:35
Re: Proklatě nízko
Díky, v tom případě to mají v tabulce u testu špatně. Tam je těch zmíněných 1214 Kg. Ta tvoje váha by i odpovídala spotřebě a "nic moc" zrychlení.

Jasně, že Passat a Golf vypadají podstatě na větší Facelifty. Ale tam ty proporce jsou v pořádku, respektive "není moc co měnit", jsme přece u konzervativního VW.

Zato ten divný profil 3D Corsy se mi nelíbil už kdysi a je tam pořád :-)

Jinak nezapomeň, že u VW se měnila celá platforma a auto jsou technicky úplně jiné včetně motorů, hmotnosti atd.
Avatar - iudex
17. 12. 2014 15:11
Re: Proklatě nízko
Tých 1214 kg platí pre 1,0T. Ostatne aj to je sakra veľa, notabene keď sa jedná o trojvalec o objeme 1 liter. Zdá sa, že na nové odtučnené Oply si budeme musieť počkať (do novej Astry či Insignie).
Avatar - Kubis001
17. 12. 2014 15:19
Re: Proklatě nízko
Souhlasím, u tak malého auta je škoda. Pak podle toho vypadá spotřeba a dynamika. Když si člověk vezme co dokáže s váhou auta udělat Mazda třeba u 2 a dneska i koncern

Když si vezmeš tak Corsa 1.4 T váži více než Octavia III v 1.2 TSI 77Kw (1230 Kg) tak to je až téměř ostuda.
17. 12. 2014 21:16
Re: Proklatě nízko
Nezapomeňte, že jsme testovali třídveřovou verzi. Ta s tímto motorem skutečně váží 1214 kg.
Avatar - Emel
18. 12. 2014 08:43
Re: Proklatě nízko
No, s tou cenou... přihoď si k základu aspoň ten balíček s manuální klimou a pět dveří a jsi zase na těch 300t bez extra výbavy...
17. 12. 2014 09:24
Pěkný test, nevhodná specifikace auta
Nevím, jestli zrovna Opel ČR neměl k dispozici jiné auto, ale vzít k prvnímu testu třídveřák s touto podladěnou turbočtrnáctistovkou rozhodně není moc vhodné. Určitě se totiž bude jednat o jednu z nejméně prodávaných verzí... ;-\
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2014 09:30
A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
...ptám se já. Kde máme vzývanou i20? Ptám se jako nezaujatej čtenář za ty, kteří tu už 2 týdny pláčou :-)
Rozbalit vlákno
18
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 09:32
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Ale notak... >:D Oni se ozvou sami, neboj >:-[]
17. 12. 2014 09:55
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Chtěl jsem jim ušetřit čas a sám už začínám bejt nedočkavej na ten zázrak ;-)
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:06
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
No, tak vyčkej >:D Říká ti něco vánoční zázrak? >:D Tak si ještě tejden počkej >:-[] Teda počkejte >:D
17. 12. 2014 10:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:10
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
To už je půl roku, teď je na řadě prémiovka z Nošovic! >:D
17. 12. 2014 10:24
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:32
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Je to sranda a parodie na její reklamu, dnes se na ní chci podívat :-) No tak proto propagační fotka i20 na webu hyundai.cz má pražskou SPZ, to je mi sympatické >:-[]
Avatar - Sumi2000
17. 12. 2014 22:38
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Souhlas..ty odporné reklamy na Hjondé se nelíbí prakticky nikomu.. >:D
Nová Corsa je moc pěkné malé auto , že design navazuje na úspěšnou minulou generaci je velké plus!
Nové Golfy vypadají také skoro stejně jako minulé generace.. ;-) ;-)
A prodávají se výborně..
BRAVO OPEL..
:yes:
Je to slušná alternativa k nové FABII III..
Avatar - woody-alien
17. 12. 2014 09:49
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Děláš tady advokáta chudých a přitom máš sám uslzenou klávesnici... >:D ;-)

Takhle se čeká na test i20 !!!
[odkaz]
>:D
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2014 09:51
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
>:D >:D >:D >:D >:D :yes:

citim sa podobne, to si trafil :yes: >:D
17. 12. 2014 10:36
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
>:-[] Když jsem viděl včera reklamu, jsem na ten zázrak hrozně zvědavej :-)
Avatar - woody-alien
17. 12. 2014 11:26
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Poslouchej Evičko,
co to máš za íčko ?
No to je senzace
já jen koukám...

Doufám, že v něm budeš zítra venku
Doufám, že v něm budeš zítra spát
Počkej, jak tím íčkem naštveš Lenku
Já bych měl to íčko celkem rád. >:D

PS: Jojo, bolševici se na mě krutě podepsali. >:-[]
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 11:40
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Koukám, že to íčko s vámi všemi mlátí víc, jak puberta s Marošem >:-[]
Avatar - woody-alien
17. 12. 2014 12:35
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Tobě se to směje, ty asi neznáš originál. ;-) 8-s >:D

[odkaz]
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 12:40
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Zas takovej mladík nejsem a tohle mne neminulo :D:D Nejlepší na tom je, že Horňák hraje i teď a pořád to stejné >:D Třeba by jim mohl zpívat na předváděčce nového modelu řady "í" a s tvým autorským textem >:D
17. 12. 2014 13:06
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
...oni tě museli i mučit!!! >:-[]
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 18:30
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Neni! Na salonu neni! Prý až příští týden... já ti řikal, že to bude na vánoce >:D Teda, už prý měli předváděčku, ale tu někomu půjčili.. asi Topperovi >:D
17. 12. 2014 10:22
Re: A kde je test nejočekávanější novinky trhu?...
Test už je hotový, teď jen probíhá revize textu v AZNP.. :-!
17. 12. 2014 09:47
ešte jedna otázka
Nejde mi do hlavy: Aerodynamicky je vraj výborne odhlučnený a aj v meste, prečo je potom v mínusoch vysoký hluk na diaľnici, keď točí len 2 600? Kde ten hluk vzniká? Alebo že by točil 3 600? Potom by to bolo jasné.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2014 09:49
corsa sa podarila
[odkaz] pan tester vo videu tvrdi ze interier v corse je uplne inde ( ze je to uplne iny svet ) ako v setrilkovej fabiii ... ak je to tak tak klobuk dole pred corsou pretoze fabia bude inak hodne dobre auto to nemam pochyb...

uz podla fotiek je ten interier v corse ozaj velmi pekny a budi dojem luxusu ... prax ukaze co na to povie zakaznik....

corsa... zvlast v tej cervenej palec hore..... krasne auto :yes: osobne by som bol za najnovsiu motorovu verziu corsy a tou je 1.0 turbo ;-)
Rozbalit vlákno
15
Avatar - fOE
17. 12. 2014 09:53
Re: corsa sa podarila
:yes:
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:09
Re: corsa sa podarila
Souhlasím s tím co píšeš, ale musím se tě zeptat. Ještě někdy tuším v létě si tu zastával názor, že Opel je pseudoznačka a nemá vlastně smysl, aby Opel vůbec jako značka existoval.... Co tě přimělo k tomu, aby si změnil názor?

P.s. Interiér ve Fabii je opravdu lowcostový, plastový, ale po stránce dizajnové mi sedí více (to vyčteš i z fotek), až na utopenou řadicí páku. V Corse sem ještě neseděl, pak řeknu....
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2014 10:15
Re: corsa sa podarila
zacinam konecne vidiet ze opel ide spravnym smerom ( dizajn corsy, karla ) .... dizajn interieru... nove 1.0 turba..... opel to uz potreboval ako sol.... v sucasnosti ma prave opel ako jedina nemecka znacka uz zacina zaujimat... nova corsa sa mi doslova vryla pod kozu... to sa neda vysvetlit nejako racionalne... musis z auta citit ze ano... to auto sa mi paci.. to auto na mna neposobi nudne... to auto ma zaujalo.... ja na auta nepozeram len cez tabulky ako si niekto mysli... hodne davam na vizualny dojem a emocie.... a charakter auta.... osobne uz nova corsa je tym cim ju chcem mat.... putave napadite auto... auto kde chvalia materialy... auto zda sa ze s vybornymi motormi... auto ktore zaujme.... akoby som citil navrat do starych dobrych casov corsy [odkaz] akoby slo o navrat strateneho syna.... konecne sa opel nasiel :yes:
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:23
Re: corsa sa podarila
Počkej a co vw? Vždyť si to psal i o passatu tak jaka jedina znacka:) Ano Corsa není spatna, už jsem měl tu cest, ale takovou dizajnovou revoluci jako předchozí generace už nepřináší. Ta byla fakt ve světle doby a třídy moc povedené. Tu Corsu z odkazu sem jezdil a stačil ji k jízdě litrovy motorek, který si hrave s lehký autem poradil, což mne zaujalo:)
17. 12. 2014 10:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Kubis001
17. 12. 2014 14:38
Re: corsa sa podarila
No počkej, zapomněl jsi pohanit ty nespolehlivé turbomotory co používají...

Když už razíš Atmosféry, tak si za tím stůj i u Oplu

:-)
Avatar - Ozzman
18. 12. 2014 07:15
Re: corsa sa podarila
Já? >:D Já atmosféry teda zrovna nemiluju, myslim, že sem napsal už několikrát, že v tomto segmentu bych dal radši přednost výhradně turbomotoru :-)
Avatar - Kubis001
18. 12. 2014 09:35
Re: corsa sa podarila
Počkej to nebylo přece na tebe. To bylo na Topra, že by to skočilo :-)
Avatar - Ozzman
18. 12. 2014 10:27
Re: corsa sa podarila
Aha, tak si psal do jiného vlákna:D neva >:D
17. 12. 2014 10:10
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2014 10:16
Re: corsa sa podarila
nova corsa sa mi paci... prajem Ti pekny den... a hlavne vela pohody pred bliziacimi sa sviatkami ... :yes:
17. 12. 2014 10:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2014 10:32
Re: corsa sa podarila
dakujem za provokaciu.... a prajem hezke svatky :yes:
17. 12. 2014 11:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
17. 12. 2014 10:11
Nikomu to nevadí?
Co ty podivné výrůstky na těch světlech? :no:

Pokud už někdo musí jít do auta této kategorie, doporučoval bych spíš hatchback Lada Kalina :-!
Rozbalit vlákno
5
17. 12. 2014 10:33
Re: Nikomu to nevadí?
Ale ano, vadí, ty výrustky na světlech jsou fakt nepěkné. Ale postupně by se na to dalo zvyknout.
No a to doporučení Kaliny, to je opravdu hodně černý humor. Kdo se s tímto autem někdy svezl (či jen nasaje "vůni" v interiéru), ví, o čem mluvím :-!
17. 12. 2014 10:38
Re: Nikomu to nevadí?
Jaké výrůstky boha jeho? Viděli jste vůbec koncept Opel Monza?
Kdyby ano, bylo by Vám hnedka jasné, proč mají světla takový tvar...

Bohužel Corsa neni tak velké a široké auto a u Opelu je jejich prvním nositelem ale dá se předpokládat, že nová Astra a Insignia bude mít světla stejná jen ještě více ostřejí tvarovaná...

výrůstek máte vy možná někde jinde.
17. 12. 2014 11:10
Re: Nikomu to nevadí?
Že je tvar světel divný a že je kontroverzním místem vnějšího designu tohoto jinak zdařilého auta ti tady potvrdí řada lidí. Takže vůbec nechápu, proč hned reaguješ tak podrážděně! :-!
17. 12. 2014 14:20
Re: Nikomu to nevadí?
Potvrdzujem, aj podľa mňa sa tie nazvime to kľudne výrastky nevydarili. Pozrel som si aj spomínaný koncept monza, ale tam som nenašiel žiadne výrastky zo svetiel, možno je niekde ešte monzovatejšia monza koncept, ktorý som prehliadol.
17. 12. 2014 18:07
Re: Nikomu to nevadí?
Ty seš největší výrůstek... Proč by to mělo komu vadit??? To se můžeš potom podivovat nad každým tvarem světel...
17. 12. 2014 10:35
Sklápení sedaček
Že při sklopení sedaček vznikne malý hrbol a né rovná podlaha je fakt... ale kde jste přišli na to, že se musí sklápět ze vnitř kabiny??

Stačí otevřít kufr a jak vpravo tak i vlevo u opěrek hlavy jsou páčky, za které stačí zatáhnout a jen šťouchnout do sedaček a sklopí se...

Opel vždy vynikal v genialitě řešení sklápění, posouvání, vyjímání a polohování sedaček. Myslím že potvrdí všichni majitelé Zafir a Meriv. A i trochu neobjektivní TOP GEAR, který tamní Vauxhally nemusí toto uznali..
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2014 10:44
Re: Sklápení sedaček
bude mat nova corsa aj flex system nevies?

sucasna corsa ho za priplatok mala [odkaz] osobne by som taketo nieco vyuzil kedze bikujem.... ale je to asi moc draha sranda
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:45
Re: Sklápení sedaček
Kup si zahrádku >:-[]
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2014 10:46
Re: Sklápení sedaček
na 105L ke sme ju mali ... ale vtedy sme zase nemali bicykle >:D ... je to hrozne so mnou ja viem
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 11:07
Re: Sklápení sedaček
Ještě bych ti poradil kombik, tam shodíš sedačku a dvě kola dáš ( rodinu nemáš, pokud si pamatuji dobře:D), ale to by si zase namítal, že vozíš moc zbytečných litrů navíc >:D
Avatar - Ozzman
17. 12. 2014 10:44
Re: Sklápení sedaček
A vadí u 3dv auta B segmentu tento kufrový nedostatek? U kombiku dost, tady asi málokomu :-)

P.s. Zafira je fakt dobrá a dobře řešená, jenže to neznamená, že to bude v levné Corse stejné :-)
17. 12. 2014 10:46
Re: Sklápení sedaček
kamarád má zafiru, tu co se vyráběla v roce 2010 a říkal, že něco tak debilního a nešťastně řešeného jak je druhá řada sedadel po sklopení neviděl, že ta prostřední řada po sklopení je strašně špatně řešená, jak je přiklopená k předním sedadlům.

Mě osobně se to auto ale líbí, i když je fakt, že když jsme ho stěhovali, tak ty zadní sklopená sedadla mě štvala taky. to mohli fakt vymyslet jinak.
17. 12. 2014 10:41
corsa
Čumák corsy se mi vůbec nelíbí, ale interier je moc pěkný.
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2014 11:41
P/Mk...
Zase su v tabulke zmatky co sa tyka vykonu a krutiaceho momentu:

Největší výkon [kW/min] 74/3500-6000
Točivý moment [N.m/min] 200/1850-3500

*AK* by Corsa mala 74[kW] pri 3500 otackach, tak by zaroven pri 3500 otackach mala krutiaci moment 201.9[Nm]. To akosi nesedi s tou tabulkou, nie? Raz prevzdy si treba zapamatat, ze krutiaci moment, vykon a otacky su prepojene rovnicou:

Vykon = KrutiaciMoment * UhlovaRychlost
(zakladne jednotky, t.j. [W], [Nm], [rad/s])

Preratane na otacky a [kW]:

Vykon[kW] = KrutiaciMoment[Nm] * 2 * Pi * Otacky[/min] / 60000
Rozbalit vlákno
21
Avatar - iudex
17. 12. 2014 12:03
Re: P/Mk...
V technických údajoch na stránke Oplu je uvedené to, čo píšeš, teda: max výkon 74 kW/3500-6000 rmp a max krútiak 200 Nm/1850-3500.
Inak ten priebeh výkonu je až absurdný, nerozumiem, načo je dobrý takýto benzín, ktorý musí byť aj charakterovo plochý, bez výkonovej špičky a teda bez zmyslu motor točiť vyššie, keďže už pri 3500 odovzdá všetko, čo má a viac to nemá význam točiť. Benzín, ktorý je od 3500 otáčok zrezaný, mi proste nedáva zmysel.
Avatar - fOE
17. 12. 2014 13:08
Re: P/Mk...
Ze tam neni spicka prece nesnizuje jeho schopnosti. Ten motor ma silny kroutici moment dole, tam kde clovek nejcasteji bude jezdit, ale kdyz bude chtit akcelerovat na plno tak stejne hledi na vykon. A prave to ze je vykon konstatni v takovem velkem rozpeti je prece dobre. Clovek motor vytoci k 6tis, neustale tlacen kupredu 74kw, zaradi vyssi rychlost a i prez klesnouci otacky jej bude stale tlacit vpred stejnych 74kw.
Auto ktere nema vykonovou spicku takto plochou, ale vyraznejsi treba taky v tech 6000ot. pri zarazeni na vyssi kvalt pusobi pomaleji i bude pomalejsi.
max vykon takto dole (ale ne jen dole) bych nebral jako chybu, ne u obycejneho mestskeho premistovadla. Trochu charakteru za lepsi pouzitelnost mi neprijde jako spatnej kauf. ;-)
Avatar - iudex
17. 12. 2014 13:22
Re: P/Mk...
Záťah motora ("sila") je skôr daná krútiacim momentom a jeho priebehom, než priebehom výkonu. A to majú všetky turbobenzíny dobre vyriešené, keďže väčšina má maximálny krútiak od cca. 1800 rpm. Ak je naopak výkon konštantný a negraduje, subjektívne to auto pôsobí lenivo, akoby sa mu nechcelo pracovať, keďže točenie žiadny vyšší výkon neznamená.
Porovnajme si ale priamo dva motory od Oplu:
1,4T - 74 kW/3500-6000, 200 Nm/1850-3500
1,0T - 85 kW/5000-6000, 170 /1800-3700
Tá 1,4ka síce má max výkon už pri 3500 otáčkach, ale potom len stagnuje, zatiaľ čo jednoliter ide výkonovo vyššie a možno pri tých 3500 otáčkach má tiež tých 74 kW, teda jazdí v nízkych otáčkach rovnako ako ten štvorvalec, na rozdiel od neho ale ponúka vyšší výkon s rastúcimi otáčkami. A hoci nominálny krútiak má nižší, je dostupný v širšom pásme otáčok. Z priebehu výkonu a krútiaku 1,4ky vyplýva, že od 3500 otáčok sa už nič neudeje, výkon nebude nižší, naopak krútiak bude už len klesať a teda subjektívne sa pri povedzme 4500 otáčkach motor bude zdať slabší. A to je pre mňa proste neakceptovateľné, aby som mal benzín, ktorý pri 4500 otáčkach (čo je na benzín len také stredné pásmo) bude subjektívne slabší, ako pri 3500. 8-s
Avatar - fOE
17. 12. 2014 13:32
Re: P/Mk...
Ten jednolitr nemuze mit pri 3500ot stejny vykon jako ta 1,4 kdyz ma o 20Nm mensi vykon ;-) .

Jdes po charakteru, chapu, ja jen rikam ze takove premistovadlo (ten pojem pouzivam schvalne pro vuz ktery bude spise mirit charakterem na nekoho koho nebavi vytacet motor, dost mozna ani neresi co je pod kapotou, ale potrebuje se dostat z bodu A do B) bude uzivatelsky prijemne v tom duchu, ze bude fungovat. Bude akcelerovat pekne dole i nahore, jen bez gradace vykonu (coz dost lidi, hlavne nasich hezcich polovicek, ozeli).
Srovnani s tim litrem, ano, parametrove vypada zajimave, ale rekni mi ze by si chtel vyhoneny 3 valcovy jednolitr pred objemnejsim (spise mene turbem dopovanym) 4 valcem. Ten motor ma neco do sebe a zvlast v dobe kdy jde koncern nahrazovat 1.2tsi dalsim 1l trivalcem mi 1,4L r4 vubec, ale vubec nevadi.
17. 12. 2014 13:36
Re: P/Mk...
Když mluvíš o průběhu, tak jsou to dva pohledy na tu stejnou věc. Výkon je moment * otáčky * konstanta, kde otáčky reprezentují průběh. Rozdíl je v tom, že se výkon na převodu nemění (když pomineme ztráty; otáčky a moment mohou). Pokud motor dává 70 kW, máš 70 kW na kolech. Pokud ale motor dává 300 Nm, můžeš mít klidně na kolech 2000 Nm.

Dojmy jsou přesně to, dojmy. Pokud motor při zrychlování podává konstantní výkon, síla klesá. Ale z hlediska dynamiky je to ideální situace. Lepšího výsledku dosáhneš jen vyšším výkonem. Možná to pro člověka není záživné, protože cítíme, že zrychlení klesá, ale je to efektivní.

Pokud auto pojede stejnou rychlostí, tak by ti mělo přijít stejně silné při 3500 i při 4500 otáčkách. Výkon je stejný a otáčky kola jsou dané rychlostí. Nedá se nic dělat s tím, že ti s rostoucí rychlostí bude klesat moment na kolech.
17. 12. 2014 13:16
Re: P/Mk...
Nemá ho smysl dál točit? A co takhle ho točit proto, abys po přeřazení nespadl pod to maximum? A když potřebuješ, tak tam prostor pro vytáčení je - omezovač ti to nezařízne ve 4000.
Avatar - iudex
17. 12. 2014 13:27
Re: P/Mk...
Rozostupy medzi jednotlivými stupňami budú tak 700-800 otáčok, teda točiť motor k 5000 rpm nemá žiaden zmysel, lebo aj po preradení vyššie ti otáčky klesnú na 4200, kde stále to maximum dávno máš. Teoreticky z hľadiska radenia a správnych otáčok na vyššom stupni je maximum 4200-4300 otáčok. A mať benzín, ktorý zmysluplne môžem točiť len do dízlových 4300 otáčok, sorry, to skrátka benzín akosi postráda zmysel a môžem mať rovno dízel, ktorý je aspoň úspornejší.
Avatar - fOE
17. 12. 2014 13:36
Re: P/Mk...
Sorry, ale to nemuzes myslet vazne. Ted mam cerstvou skusenost s 1.2 dig-t a to je slast, doslovna slast po presednuti z dieslu. Clovek na krizovatce aby kontroloval otackomer jestli ma furt nastartovano. Ten moturek se ohreje asi 3* rychleji, je asi 3* tichsi a asi 300* kultivovanejsi i nez moderni diesly. Nevim, nejel jsem s timto oplem a s touto 1.4, ale diesel vs. benzin prece neni jen o spotrebe a toceni. Benzin beru jako pohlazeni na dusi pro spoustu dalsich jeho vlastnosti. A dokonce si dovedu predstavit lidi pro ktere je benzin v malem aute majici dieslovou charakteristiku splnenym snem.
Avatar - iudex
17. 12. 2014 13:53
Re: P/Mk...
OK, s tým dízlom som to prehnal ;-) a stále by som uprednostnil turbobenzín pred turbobeízlom, ale skrátka mi nepríde úplne správny postup, že sa benzín má správať ako nafťák. Predsa výrobcovia sa snažia, aby sa dízle priblížili k charakteristike benzínu a nie naopak, aby sa benzín podobal charakterom na nafťák.
Chápem, že na také to domáce jazdenie je spodový charakter motora fajn, ale netreba to úplne preháňať, veď dnes väčšina turbobenzínov je pekne využiteľná od nízkych otáčok a nemusí preto obetovať vyššie otáčkové pásmo.
Avatar - fOE
17. 12. 2014 14:40
Re: P/Mk...
Jasne, tady se uz shodneme. Tu 1,4 nechapu jako vrchol na kterem ona corsa i vyhledove bude koncit (v takovem pripade by i mne onen charakter k tomu nej vadil), ale jako zajimavy pristup ke stredu nabidky (minimalne docasny). Proc ne. :yes:
17. 12. 2014 13:54
Re: P/Mk...
Přesně tak. Hlavěn u malých aut, kde je motor blíž a není tak pečlivě odhlučněn a odtlumen, je benzín po přesednutí z dieselu doslova balzám na (d)uši. Diesel u malého auta nedává smysl už ani z finančního hlediska.
17. 12. 2014 13:44
Re: P/Mk...
Není 4200 více než 3500? ;-) Co takhle předjíždění? Není to oblíbený argument proti dieselům? A ve skutečnosti nebude takhle dokonale plochý. Nekoupí si do podobného auta člověk zážehový motor spíš proto, že vznětový nedává moc smysl? Tak možná nebude moc záživný, to se toho děje. :-)
17. 12. 2014 19:57
Re: P/Mk...
Ono treba trochu nastudovat problematiku nez sa zacne clovek verejne vyjadrovat kedy ma zmysel este vytacat a kedy uz nie. Vytacat nema zmysel vtedy ak po preradeni bude na KOLESACH vyssi krutak ako ked nepreradis. Podstatne je to na KOLESACH nie na motore. Tzn. musis krutak v otackach upravit podla aktualneho celkoveho prevodu a tak mozes porovnavat.
17. 12. 2014 20:23
Re: P/Mk...
A můžeš nám tu problematiku tedy osvětlit? Protože ve výše uvedeném příspěvku je to OK. Pakliže motor má výkonové maximum mezi 3.500 - 6.000 ot., tak možná na dvojku má smysl jej vytočit lehce nad 5.000, ale na vyšší kvalty už tato hodnota bude výrazně klesat a pro maximální akceleraci stačí motor vytočit jen tak, aby po přeřazení otáčky nespadly pod 3.500.

Protože od těch 3.500 ot. máš kdykoliv k dispozici (pouze už jen) max. výkon. Tudíž pokud např. budeš zrychlovat ze stejné počáteční rychlosti na III.-ku mezi 4.500 - 6.000 ot. nebo na IV.-ku mezi 3.500 - 4.700 ot., tak to bude naprosto dynamicky srovnatelné, jen v prvním případě pojedeš s vyšší spotřebou, protože motor budeš zbytečně víc točit ....
17. 12. 2014 23:28
Re: P/Mk...
No je to divné, ale zase máš průběhem nejsilnější 74kW motor jaký můžeš mít. Čím plošší křivku výkonu máš (tedy čím delší je pásmo klesání točivého momentu), tím silnější je motor. Rozestupy mezi stupni se samozřejmě liší v závislosti na tom, který stupeň tam máš, žádných univerzálních 700-800 otáček neplatí. Když na jedničce půjdeš ze 6000, tak spadneš možná tak někam k 3200-3500, když na dvojce budeš řadit z 6000, už spadneš někam na cca 4000-4200... Takže u nižších kvaltů to bude mít smysl točit vysoko, ale s každým dalším kvaltem je třeba ten motor točit méně a méně.
17. 12. 2014 13:20
Re: P/Mk...
Ano, technicky vzato nedává. Ale prakticky vzato se od hodnoty výkonu v mnoha zemích odvíjí daně, registrační poplatky nebo pojištění.
17. 12. 2014 13:58
Re: P/Mk...
Prostě to zaokrouhlili tak, aby to bylo přesně 200 Nm a 100 koní, víc bych v tom nehledal. Rozdíl necelého kW nebo 2 Nm není nic fatálního.
17. 12. 2014 14:58
Re: P/Mk...
No oni to "zaokruhlili" skor tak, aby maximalny vykon nastupil hned po maximalnom krutiacom momente. Kludne mohli uviest maximalny vykon 74/4000-6000 (a mali by takisto 200Nm a 100 koni), ale to by tam uz zostala "medzera" medzi 3500 a 4000rpm.

Mimochodom, ani to netreba prepocitavat. Kazdy kto sa v motoroch aspon trochu vyzna vie, ze maximalny vykon a maximalny krutiaci moment principialne nemoze nastat sucasne, pri rovnakych otackach (3500rpm, podla tej tabulky).
17. 12. 2014 15:20
Re: P/Mk...
Můžou nastat současně. Řekněme, že točivý moment od volnoběhu mírně poroste s otáčkami a jakmile při otáčkách x dosáhne svého maxima, nastane jeho razantní pokles. V jakých otáčkách bude maximální výkon?
Avatar - AUDIRS6
17. 12. 2014 19:16
Re: P/Mk...
praveze u turbomotorov sa s kontrolou preplnovacieho tlaku ( plus njakeho casovania ventilov, predstihu zapalovania...) daju presne taketo parametre nasimulovat dost v pohode.
Dnes to uz vobec nieje taka "alchymia" - defakto to znamena obmedzovat preplnovaci tlak od tych otacok, v akych bolo dosiahnute pozadovaneho vykonu, na hranicu preplnovacieho tlaku, ktory zabespeci ten spravny toc. moment v tych spravnych otackach, aby sa vykon dalej nezvysoval. ;-)
V tomto konkretnom pripade ma Opel odo mna velku pochvalu, za asi uzivatelsky najprijemnejsi motor spodnej casti cenoveho rozpatia B segmentu ! :
- objem 1,4 - vec uz takmer nevidana za tie prachy !
- krutak 200 Nm - tiez nadpriemer - a to aj vdaka tomu nadpriemernemu objemu, netreba teda do neho tlacit ten vzduch velkym preplnovacim tlakom, teda celkovo namahanie motora bude inde nez u motorov 1-1,2 litra, ak by mali mat podobny krutak.
- pocet valcov = 4 !!!! Jedneho novinara som to pocul zhodnotit cca takto:
Mozete mat dobreho kona, ktory ma 3 nohy, prave vdaka tomu, ze mu 1 chyba, su tie 3 ale silne ako tie 4 u normalneho. Takze silu defakto moze mat rovnaku. Aj ho mozete mat radi ako toho 4 noheho...Ale v konecnom vysledku - 4 nohy kon pobezi vzdy elegantnejsie, vyvazenejsie ( alebo ake slova na to pouzil - uz neviem presne...) a pri priamom porvnani tych dvoch, by ste si asi vybrali toho nehendikepovaneho - so 4 nohami... ;-)
17. 12. 2014 23:30
Re: P/Mk...
Mohou nastat současně. Maximum výkonu akorát nemůže nastat dříve než maximum točivého momentu, současně ale ano.
Avatar - iudex
17. 12. 2014 11:53
Není to málo, Antone Pavloviči?
Asi sa na mne už prejavuje downsizingová masáž, ale Antone Pavloviči, není 74 kW na 1,4 turbo málo?
Chápem, že motor má spodovú charakteristiku, že má plochú krivku výkonu i krútiaku a že sa s ním bude príjemne jazdiť v rozsahu 2000-3000 otáčok, ale aj tak sa nemôžem zbaviť dojmu, že je to z núdze cnosť. Ak to správne chápem, tento motor je podladený motor z Astry, kde má 88 kW, teda ešte nepriamovstrekový motor a nie najnovší priamovstrekový SiDi. Možno aj preto je tá spotreba na daný výkon pomerne vysoká. A rovnako ani hmotnosť nie je najnižšia, 1252 kg je nadpriemer v triede a pokračovanie v "tradícii" ťažkých Oplov. Skrátka ak sa na to pozerám z pohľadu výkonovo zhodnej konkurencie, pôsobí tento motor mierne zastaralo a ak sa na to pozerám z pohľadu rovnako objemnej konkurencie (napr. Polo 1,4TSI), je motor zúfalo slabý a auto s ním dynamicky podpriemerné. VOči konkurencii ako je Fiesta 1,0EB má ešte výhodu jedného valca naviac a principiálne kultivovanejšieho chodu, voči koncernovým súrodencom s 1,2TSI ale nemá výhodu žiadnu.
Rozbalit vlákno
6
17. 12. 2014 12:53
Re: Není to málo, Antone Pavloviči?
Ano, je to sice zvláštní pojetí, ale pohledem do ceníku je to pro zákazníky velmi solidní nabídka. Tento motor je levnější než 90k 1.0T, nemluvě o 115k verzi, a přitom při běžném ježdění bude zřejmě uživatelsky mnohem příjemnější a živější než litry, bez nutnosti jej tolik vytáčet.
17. 12. 2014 13:02
Re: Není to málo, Antone Pavloviči?
Je to trochu nelogické, když má Corsa zároveň další turbomotor s dvěma podobnými výkonovými variantami. Mít hodně motorů ale patří holt k tradici Opelu. Zákazník má větší výběr a to je IMHO dobře.
Pokud by Opel nebo prodejci nabídli možnost zástavby LPG do toho motoru, rázem je z toho bezkonkureční nabídka.
Avatar - iudex
17. 12. 2014 13:13
Re: Není to málo, Antone Pavloviči?
No samozrejme z určitého hľadiska je výhoda, že si zákazník môže vybrať medzi výkonovo podobnými motormi podľa toho, či chce R3 alebo R4, resp. či chce atmosféru alebo turbo. Akurát sa mi to z obchodného hľadiska zdá zvláštne, mať takýto mišmaš motorov. Napr. trojvalcové turbo výkonnejšie ako štvorvalcové turbo, alebo výkonovo identické motory (načo existujú popri sebe 66 kW turbobenzín a 6 kW atmosféra?). Okrem toho je zvláštny ten prístup k jednotlivým motorom: na jednej strane brutálne podladená 1,4T, na druhej strane silne fúknutý 1,0T. Obdobne medzigeneračné zníženie výkonu niektorých motorov mi nedáva zmysel (1,2 16v s výkonom 51 kW namiesto doterajších 59 či 1,4 16v s výkonom 66 kW namiesto doterajších 74). Skrátka tam nejak nevidím koncepciu, zdá sa, akoby tie motory robili dva nezávislé a spolu nekomunikujúce tímy inžinierov.
17. 12. 2014 13:26
Re: Není to málo, Antone Pavloviči?
Jak už jsem říkal, je to taková tradice Opelu. U Astry H si mohl koupit 1.2 12V nebo podobně výkonný 1.6 8V. U Astry G se některé verze motoru 1.7 CDTI překrývaly s 1.3 CDTI nebo 1.9 CDTI. Atd atd. Spíše než nekomunikující inženýry bych viděl několik marketingových strategií, které se vzájemně překrývají :-) Inženýři dělají jen to, co jim manažeři nadiktují :-)
Avatar - Blue Sun
17. 12. 2014 14:36
Re: Není to málo, Antone Pavloviči?
Různé daně na různých trzích? Někde podle výkonů, tak nabídnou objemný motor s nižším výkonem, který ale zajistí svižnou jízdu. Jinde podle objemu, tak z něj vydupou maximum a reálný jízdný projev bude podobný...
Avatar - Emel
18. 12. 2014 08:49
Re: Není to málo, Antone Pavloviči?
Když jsem viděl specifikace, tak jsem si říkal... fajn, dobrý nápad, radši podladěnou 1.4T než přeladěnou 0.9T, to bych si uměl představit... je ale fakt, že dynamika vypadá docela smutně, prostě asi velká hmotnost celého auta + relativně těžký motor...
Avatar - Delfin2
17. 12. 2014 15:37
Corsa
Corsa sa podarila zanechala si ten istý dizajn, ale vyzera modernejšie a dospelo.Turbo bude asi ideál a tiež by som ho zvolil.V triede malých aut je z čoho vyberať,konkurencia je silna, fabia,yaris,i20 táto corsa a mnoho dalších :yes: Ponuka je pestra a každý si vyberie čo mu vyhovuje.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
17. 12. 2014 15:57
Re: Corsa
suhlasim, sympaticke auto..... ;-)

osobne som uz cakal ze bude test uz s novou 1.0-kou turbo ... ale ok.... snad coskoro pride aj ten... prave 1.0 turbo zrejme preberie zezlo najpredavanejsej motorizacie corsy... a uplne by mi stacila aj ta slabsia 66KW verzia... auto posobi velmi sviezo.... cloveku sa ani nechce verit ze skelet vychadza z povodnej corsy ....

jedina vec co mi vizualne vadi je nizko polozeny displej v interieri.... na jednom z aut mam nacapenu navigaciu na palubke a sam viem ake je to super ked ju ma clovek v zornom poli priamo na palubke ... takze by som si asi v corse na palubku dal hore radsej chytry telefon a ten velky displej dole vyuzival hadam len ako cuvaciu kameru v pripade nudze... nova i20 to ma sikovne poriesenie.... nikde ziadne displeje a chytry telefon si das pekne do drziaka a mas ho na ociach .... moc sikovne... jednoduche ucelne prakticke ( osobne tento sposob umiestnenia navigacie na palubke uprednostnujem pred utopenymi displejmi v stredovej konzole auta ) ..... ale nie kazdy to tak vidi to uznavam..... velky displej je velky displej.... kazdpadne je lepsie ho mat co najvyssie.....

mne sa corsa paci..... dalsi vazny kandidat na zaujimave male auto ;-)
Avatar - Delfin2
17. 12. 2014 16:05
Re: Corsa
Dotykový displej nieje ani v najvyššej výbave(príplatok) preto si myslím, že ho veľa ľudí ani nezvoli.Mohol byť štandard aspoň vo výbave cosmo ja by som zaň 400eur v najvyššej výbave nedal.Ale súhlasím, očosi vyššie ho mohli umiestniť :yes: ;-)
Avatar - miromen
17. 12. 2014 16:26
Potenciál
Na novou Corsu jsem zvědavy jak vypada v reale protože takhle od stolu nemužu za sebe řict jestli se libi nebo ne. Interier ten vypada dobře až na tu nizko umistněnou navigaci. Co však zamrzi je zahozeny potencial 1.4 Turbo. To že turbomotory nenabidnou takovou gradaci jako stare atmosfery je zname ale zde už to Opel ponižil ještě na nižši level a to dieslovy což je podle mě velka škoda. Navic ani spotřeba neni chvalihodna. A když kouknu na vahu auta tak je to pořad stary znamy Opel.
Rozbalit vlákno
0
17. 12. 2014 20:09
este k tom preradovaniu
priklad na tomto obrazku [odkaz]

1. Na trojke sa da ist 100, ale nema zmysel ju tocit na viac ako nieco cez 90.
2. krutak na trojke vrcholi pri 70, ale napriek tomu nema zmysel preradit na stvorku kedze na stvorke auto bude tahat podstatne slabsie aj ked krutak na motore je skoro na maxime
3. pri akych otackach preradit, zavisi aj od toho na ktorom stupni prave clovek je, vacsinou cim vyssi tym sa oplati skor
4. kedy preradit zavisi aj od sprevodovania, niekedy sa krivky vobec neprekryvaju
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2015 17:22
Celkom nerozumiem, preco tam autor zaradil Mazdu 2
Potom zobral akusi EU forecast cenu, kalkulacku a vykreoval cenu 365-tisic!!!
Rozbalit vlákno
0