Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Guttalax
Na začátek roku lahůdka .Velice dobrý článek. Dík. :yes:
Pripájam sa. S drobnou poznámkou, že na môj vkus je v texte príliš veľa výkričníkov. Občas to znie nepatrične na spôsob bulváru. Ale inak :yes: . Pobavilo ma to rozčarovanie, že s veteránom sa dá plynule rozbehnúť. To je tá dnešná rozmaznaná doba - všetko ide ľahko, bez rozmýšľania a bez námahy.
SM v rámci našich luhů a hájů dělá mnohdy pěkné články :yes: A ten černý se mi fakt líbí, paráda :yes:
Bubáq
Rapid 1940 je bezesporu jedním z nejhezčích aut škodovácké historie: proto podle mě chyběl neprávem v přehledu škodováckých designových milníků!
Kromě tohoto Rapidu 1940 a prototypu Š935 nikdy škodovka nevyráběla auta, jejichž design by si zasloužil nějakou pochvalu. Do toho počítám i Felicii Š445. Tato Felda je jen nostalgickou vzpomínkou na mládí, nikoliv výrazný designový počin. Celou historii nic, až do současnosti. Možná i v tom tkví jedna z příčin současného úspěchu značky v Evropě a v Číně.
Mimochodem, když narcis Me_Myself_and_I tvrdí, že Rapid 198x je "pseudo coupé", asi nebude úplným odborníkem na automobilový design 😄.
Kromě tohoto Rapidu 1940 a prototypu Š935 nikdy škodovka nevyráběla auta, jejichž design by si zasloužil nějakou pochvalu. Do toho počítám i Felicii Š445. Tato Felda je jen nostalgickou vzpomínkou na mládí, nikoliv výrazný designový počin. Celou historii nic, až do současnosti. Možná i v tom tkví jedna z příčin současného úspěchu značky v Evropě a v Číně.
Mimochodem, když narcis Me_Myself_and_I tvrdí, že Rapid 198x je "pseudo coupé", asi nebude úplným odborníkem na automobilový design 😄.
no ak by terazskodovka, ked je dopyt po retro dizajne, zacala predavat toho rapida z roku 1940, nieco na sposob chrobaka, trebars na podvozku z fabie, hoc aj s trojvalcom, tak by to urcite islo na odbyt, ako teple rozky - fakt en prvy rapid je najkrajsi
vážne? dosť pochybujem. Rapid z roku 1940 nie je ani Beetle ani 500 a ani Mini, teda modely ktoré boli známe po celom svete. Aj keď je design skvelý vo väčší úspech retroinkarnácie proste neverím.
Ty by sis koupil třídvéřovou retro škodovku?
Já ani omylem. Na to prostě Škodovka nemá odkud brát.
Já ani omylem. Na to prostě Škodovka nemá odkud brát.
Design prodává... a špatný design nemůže být příčinou dobrých prodejů. Dobrý design ale není jen to, co tu ještě nikdy nebylo a všichni z toho padnou na zadek (a pak se zvednou a jdou o dům dál).
Škodovka nijak nevybočuje ze standardu, má pár hezkých aut (110R, 1000MB, 1201 ze starších, Octavia II a III nebo Rapid z novějších... a v retrospektivě je hezké auto i ten Favorit, i když tehdy se mi moc nelíbil).
Škodovka nijak nevybočuje ze standardu, má pár hezkých aut (110R, 1000MB, 1201 ze starších, Octavia II a III nebo Rapid z novějších... a v retrospektivě je hezké auto i ten Favorit, i když tehdy se mi moc nelíbil).
Special-line
Fajn test se spoustou fotek a dlouhým povídáním. Vždy si rád přečtu o starších a starých autech, i bych někdy takový test zažil na vlastní kůži.
Ad auta😒br />
První Rapi😜 Unikátní kus s proudnicovou karosérií, neskutečné množství práce s renovací a sháněním ND. na těchto autech se mi kromě naleštěného motoru vždy líbí nejvíc přístrojová deska. Přírodní materiály, velké množství krásných přístrojů, propracované detaily. Ty se týkají všech součástí aut. Musí to být opravdu zážitek řídit takový vůz. Řazení musí být fakt milimetrové, díky řadicí páce přímo na převodovce. Popisovanou pružnost dřívější auta opravdu měla, asi díky malému kompresnímu poměru. Velká auta běžně dokaázala jezdit snad v 90% na přímý záběr. Rádio mě fakt překvapilo, v tak starém autě jsem ho nečekal. A dveře otvírané dozadu musí být neskutečně pohodlné.
Druhý Rapi😜 Se zahraniční konkurencí ho srovnávat nelze, ale u nás to bylo dělo a vypadá dobře i dnes. Přesně takového červeného jsem mohl mít, super stav, jen motor 130 s pětikanálovou hlavou. Nějak to ale nedopadlo a na běžné ježdění byl praktičtější Favorit. Škoda, ale nakonec vyhrálo stejně erko, Rapid je mnoehm dostupnější, ale erko se mi líbilo mnohem víc, i když jízdně je Rapid o dost lepší.
Třetí Rapi😜 O něm se tak emotivně psát nedá, ale líbí se mi.
Ještě jednou díky za pěkný test.
Ad auta😒br />
První Rapi😜 Unikátní kus s proudnicovou karosérií, neskutečné množství práce s renovací a sháněním ND. na těchto autech se mi kromě naleštěného motoru vždy líbí nejvíc přístrojová deska. Přírodní materiály, velké množství krásných přístrojů, propracované detaily. Ty se týkají všech součástí aut. Musí to být opravdu zážitek řídit takový vůz. Řazení musí být fakt milimetrové, díky řadicí páce přímo na převodovce. Popisovanou pružnost dřívější auta opravdu měla, asi díky malému kompresnímu poměru. Velká auta běžně dokaázala jezdit snad v 90% na přímý záběr. Rádio mě fakt překvapilo, v tak starém autě jsem ho nečekal. A dveře otvírané dozadu musí být neskutečně pohodlné.
Druhý Rapi😜 Se zahraniční konkurencí ho srovnávat nelze, ale u nás to bylo dělo a vypadá dobře i dnes. Přesně takového červeného jsem mohl mít, super stav, jen motor 130 s pětikanálovou hlavou. Nějak to ale nedopadlo a na běžné ježdění byl praktičtější Favorit. Škoda, ale nakonec vyhrálo stejně erko, Rapid je mnoehm dostupnější, ale erko se mi líbilo mnohem víc, i když jízdně je Rapid o dost lepší.
Třetí Rapi😜 O něm se tak emotivně psát nedá, ale líbí se mi.
Ještě jednou díky za pěkný test.
No ale k věci: mně na tom článku nejvíc zaujalo, jak se postupně, tedy spíš sestupně, pracuje na designu a materiálech v interieru. Jasně, poplatnost době, počet vyrobených aut, bezpečnost, atd hrajou velkou roli, ale stejně. První Rapid, to je nádhera. Druhej, to je moderna osmdesátek 😄 , a ten novej, to kdyby nebylo ve vrcholné verzi, jde jen o revoluci 30 let starého modelu, hlavně interieru.
Pro mě designově, ať int nebo exterier, sestup o schůdek dolů.
OT: Osobně za nejkrásnější škodovku všech dob považuju Škodu 440 Spartak. Nádhera. Krásnej volant (že se blbě držel, to je věc druhá), krásný táhla na stěrače. popelníček... A měl jsem jednoho po dědovi, najel jsem s ním tisíce km po ČR, a všude budil pozornost. Hlavně německých turistů. Ale přišly děti, tak šel do světa. Ale do dnes jezdí a je ve správných rukách. Ale když koukám na net na ty ceny, měl jsem počkat. 😄
To současný Rapid... je to trošku království šedého plastu, ale... krásný volant, pěkné sedačky (které pravda moc nejdou k tomu zbytku), fajnový přístrojový štít... naopak to beru jako doklad toho, že interiéry prošly velkou revolucí a i dnešní kompakt na pomezí low a main obstojí proti tehdejší špičce (třeba i o nějakou tu třídu výš).