Od letošního září už nebude možné prodávat auta s emisemi dle Euro 5, ale výhradně nová Euro 6. Jaké komplikace to pro nás znamená a bez jakých vozů se budeme muset obejít?
jj
DÍZL €JRO6 S MOČKOU V LAUFU [odkaz] JE NESMYLS
daleko lepší je dávno funkční ELEKTROMOBIL [odkaz] [odkaz] s €JRO999 >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :-) :-):-) :-):-):-) :-):-):-):-) :-):-):-):-):-) :-):-):-):-):-):yes:
PS: aneb proč to dělat jednoduše když to jde složitě žejo hoši a holky ;-)
Pro Mazdu bylo SCR příliš drahé. A zaplatili za to na diesel nízkým kompresním poměrem. Navíc nemá vyloženě výkonné diesely, končí na 129 kW, jestli se nepletu. Například VW má SCR až od 140 kW. 110 kW, ale myslím i 135 kW EU6 motory SCR nemají (i když tohle je trochu složitější otázka).
Nenapsal jsem, že Mazda nikdy nepoužila SCR (plní motor v CX-7 Euro6?). Ale u Skyactive dieselů se chtěli vyhnout SCR, protože je to podle nich příliš drahé řešení. Sami to psali ve svých materiálech.
Re: Já bych zakázal Evropskou únii, je to banda idiotů co be
Osobne mi vice vadi, ze me nekdo otravuje v kolonach nejakym smradlavym dehtem.
Jestli ma nekdo potrebu zit ve znicenem ziv. prostredi muze vyrazit do Ciny ;-) Zamorene kdeco, na polich nejdou pestovat ani zem. plodiny a budou je muset cim dal vice dovazet.
Re: Já bych zakázal Evropskou únii, je to banda idiotů co be
ano přesně tak. A garantuji Ti, že jestli mi někdo přijde na zahrádku a začne mi vykládat, že si nesmím pěstovat rajčata na zahradě, tak ho vezmu sekerou, že i IS bude proti mě slabej čajíček.
Re: Já bych zakázal Evropskou únii, je to banda idiotů co be
Bohužel pak přijdou a zavřou Vás.
Již by měl brzo platit zákon Agentury EU pro odrůdy rostlin, který definuje jaká semena si můžete zasadit na svém políčku. Pochopitelně jen EU certifikovaná semena. Jiná budou zakázána.
Re: Já bych zakázal Evropskou únii, je to banda idiotů co be
No jasně, zrušme normy a EU. Otevřeme trh čínským autům, co nemají kurvítka jako FAP, EGR a pod. Budeme mít spolehlivá auta s velkými motory.
Akorát pár set tisíc lidí přijde o práci, když skončí evropský automotiv průmysl a do půl roku přijdeš o práci ty, protože klesne spotřeba domácností..
Myslete trochu politicky, Halík!
Re: Já bych zakázal Evropskou únii, je to banda idiotů co be
pokud si vezmeme diesly, tak stejne emisni pravidla pro ne plati v Japonsku uz 20let a v USA 10let, takze Brusel je pozadu, Jasne, nechat to na Praze tak, mame furt Euro0
..ta močovina. To mohl vymyslet fakt jen tamní úředník. Já pořád říkám, že na tyhle šmejdy platí jedině agrese, pokud se nebudou bát, tak budou vymýšlet čím dál větší kraviny. Teď je to močovina, zítra trhání zubů před kremací, aby se předešlo úniku rtuti do atmosféry, zítra vymlátí krávy, protože vypouští příliš CO2 a nařídí, že trávu mají žrát lidé.
Mělo by se jich pár pro výstrahu pověsit. Jenže to si musíme pořád hrát na humanisty a nechat se střílet islamisty a šikanovat úředníky a nic proti tomu nebudeme dělat.
Nebol by som si taky isty, ze to bude jednoduche. Okrem sledovania stavu mocoviny tam budu urcite aj senzory sledujuce to, ci sa skutocne mocovina vstrekuje. To vsetko pripojene na ECU. Nevravim ze to nepojde, ale nebude to az tak primitivne ze vyskratovat daky snimac...
je otázka, zda výrobce vůbec z hlediska bezpečnosti silničního provozu a tvého vlastnictví může udělat to, že ti nedovolí auto nastartovat, i kdyby tam ta močka nebyla.
Jiná věc je, když ti nenastartuje auto z důvodu závady, ale jiná, když Ti výrobce nedovolí auto nastartovat z legislativních důvodů....
U nákladnýc vozidiel sa používa AdBlue tuším už od roku 2007 kedy sa prechádzalo na EURO 4. Tam to funguje tak, že keď dôjde močovina, tak ti padne výkon a máš nejakých 20 - 30 km (podľa auta) aby si ju tam nalial.
V BMWd když dojde močovina, tak dostaneš poslední varování. Potom můžeš ještě jet dál, ale jakmile vypneš motor, tak ho už nenastartuješ. Musíš doplnit močovinu a teprve pak motor nastartuje.
AD Blue : ??? Ti v tom Bruselu zadarmo drahý příživníci by si měli vyzkoušet co to vlastně to AD Blue je za svinstvo a pak něco hlásat nebo uzákonit !!!! Při teplotě Mínus 5 Stupňů je to nehorázné svinstvo a smrad. Člověk trochu choulostivý na dýchací problémy má co dělat aby nepozvracel okolí . Tak to napíná člověka na zvracení ! To je moje zkušenost z praxe u nákladných vozidel vybavených AD Blue. Zamořené ovzduší a pálivý dráždivý ozon z výparů toho to svinstva. Nech si to pustí v Bruselu v Kanceláři a pak nám dají odpověď či je to zdravý škodlivé nebo ne ??????????? Celou Unii je třeba rozehnat a zlikvidovat !!!
Vyblokovat Start stop sikovny ridic asi take jentak nezvladne.
Nevidim v te mocovine takovy problem, v servisu to v klidu doplni. Vzdyt nikdo nikoho nenuti kupovat ty smradlave dehtaky >:D
Slo by to nahradit mocovinu vstrekovanim denaturaku? >:D bolo by to ako afterburner.
alebo ta jednorka ma aj snimac chemickeho zlozenia, co sa tam leje?
Pripadne daktori si do motora vstrekuju vodu, lebo vraj zmensuje spotrebu >:-[]
Meli na vyber zakazat diesely v osobnich autech, nebo je jen nechat upravit. Co je radikalnejsi podle tebe? Pokud nekdo chce jezdit na naftu, tak muze, ale na ukor zdravi jinych lidi.
ale prdlajs prosím Tě, to bysme tady museli být všichni už dávno přece mrtvý, kdyby ty auta byly tak škodlivý. Zase z toho nedělej kovbojku. Dieselový motory jsou tady přes 100 let a nemocných lidí je teď víc jak kdyby jindy....pochybuju, že za to může diesel bez DPF nebo týhle ***.
Ono ludia aj dlhsie ziju , viac defektov pri obnove buniek. Miesto piva pijeme skoro odhrdzovac ( asi vies, ktory ), miesto masla rastlinne tuky, vysmazane jedla, polotovary, ine nezdrave potraviny, GMO potraviny, kopec liekov, vitaminov, okrem toho stres... vinit len dieselove motory je asi take, ako ked za 10 rokov zistia narast nejakej choroby v poslednych 10tich rokoch a analyzou zistia, ze zaciatok bol v dobe rozvoja solarnych kolektorov a zaver by bol, ze zato moze eko vyroba energie zo slnka >:D >:D >:D >:D >:D >:D a ironia by bola, keby prvym postihnutym bol HERMAFRODIT Antidiesel >:D >:D >:D
Samozřejmě, že rak není jen z dieselů.Žijeme strašně, důvodů je spousta. Ale myslím, že v pekingu na raka při stejné stravě umře víc lidí než v Blansku.
Ovela viac mi vadi, ze ak bude TTIP, asi nebude povinne oznacovat potraviny oznamom, ci obsahuju GMO, americani to uz tak maju, aby gmo nebolo diskriminovane... :no:
já pevně věřím, že nakonec vyhraje zdravý rozum a tu supertajnou dohodu, kterou připravuje EU a USA nakonec neschválí....vždyť tou TTIP nám všem prostřelí brusel hlavu
Asi nevyhra, podla vsetkeho eu zmenila strategiu a odporcov ttip zacina oznacovat ako napojenych na ruske zaujmy...mam alergiu na soju, pritom som to nikdy vedome nejedol, je kopec celiatikov, co predtym nebolo, mam rad maso, nie napodobeniny, nestravujem sa v mekaci, nepijem colu, ak, tak kofolu, slusny jogurt v obchode nekupis, bio selsky nema tuk, iba napodobnuje sklenenu flasu, ktoru si pametam z detstva, si som zivel
Ale prd je jak za bolsevika. Jestli chces kvalitni jogurt, tak jdi do sklizeno, nebo podobne farmarske prodejny, pripadne si najdi farmare, co ma kravy a dela ho doma, nebo hledej v samosce gazdovsky bio jogurt. Existuji taky vselijake jogurtove bary atd. V jogurtech je na vyber, rozhodne vetsi, nez v benzinovych neprimovstrikovych atmosferach.
tak se taky podívej kolik pak takový jogurt stojí. Dřív byly kvalitnější a stáli stejně jako tyhle ***...proč si sakra dnes musím za kvalitní potravinu připlácet a dříve jsem ji měl standartně za normální cenu?
".. si najdi farmare, co ma kravy a dela ho doma,..."
No a v Merice to je uz temer nelegalni. Zrovna tak jak odlapovat destovou vodu ze strechy na zalevani... :-!
Volakedy sa robil jogurt aj doma. Skusil som to opat. Hovorim si, dam tam ako starter ten vychvalovany Danone. A bol z toho nakoniec prd, pretoze kultura Danone nedokazala z mlieka urobit ziadny jogurt. Vysledok? Fakt som sa snazil: "A ještě jednu vlastnost měl Že byl splachovací"! ;-\
Jogurt ve skle nema tuk? A co ten skraloup jak prase v kazde sklenicce? Naopak dnes je trend zase pridavat tucne jogurty a vselijake smetanaky, ale normalni tekuty mlecny jogurt, co ma krome tuku taky nejake bilkoviny, aby clovek pohledal.
U nas sa teraz zacal predavat Řecký jogurt, vyrabaju ho Polabske mlekarny. Je vyrobeny iba z mlieka a z kultury. Ma okolo 8,5g bielkovin na 100g a je fakt dobry:
[odkaz]
Problém je, že diferencialna diagnostika v medicine nedokáže ani len odhadnut mieru vplyvu variabilnych faktorov na iniciaciu rakoviny. Preto je to téma, kde obrazne povedané co laik, to nevyvratitelna pravda. Preto nie je mozne generalizovat (ohranicit) mieru vplyvu dizle na index rastu karcinomov.
Je reálně zpochybnitelné, že motory vypouští karcinogenní částice?
Já vím, že třeba Klausův Hájek tvrdí, že ani kouření nezpůsobuje rakovinu, a že je to komplot proti tabákovým koncernům, a že fotky plící kuřáka jsou fake, ale tak daleko snad nepůjdeme.
Nie to samozrejme nie, toto věda netvrdí. Je to ale vytrhnute z kontextu. Miera vplyvu toxicity vsak závisí na řadě primarnych a rade sekundarnych faktorov. Ono to máš tak. Pozorovanie, ako základ diagnostiky prinieslo tento všeobecný fakt: v roku x zacneš fajcit, ale nekoordinovane bujnenie buniek (tumor) ti nevznikne za rok, tri alebo pat. Ak fajcis 10 cigariet denne po dobu 10 rokov, riziko vplvu fajcenia na vznik rakoviny je laicky povedane marginalne, ale zato si perdektne zadelavas na infarkt. Neviem, kto je to Hájek, ale hoci principialne povedal naozaj blbost, ak to vytrhneme z kontextu, blbost to nie je. Jedná sa z menšej miery o klamstvo, z vacsej o manipulaciu a z najvacsej o polopravdu. Připomínám, že jeden z dosledkov fajcenia je rakovina, nesúhlasím s etikou takeho cloveka ako ten Hájek. Zaver: karcinogenne castice vypusta aj benzín...aj nafta...
"Diesel je tady přes sto let" - doufám, že to nemyslíš úplně vážně. Myslíš, že aut je pořád stejně? Že třeba před 20-ti lety jezdilo dieselů tolik co dnes?
Nehledě k tomu, že starý nafty nevypouštěly to, co moderní přímovstřiky.
A pred 20timi rokmi nebolo ani tolko fitnesscentier, tolko bezcov, rekreacnych cyklistov, mobilov, mikrovlniek, pocitacov, bezdratovych sieti -vysielacov....este pametam, ako bolo dolezite pri stavbe zosilovaca odtienit sietove trafo...
Sorry, ale ty seš vážně blázen.
Před domem mi stojí dva benzíny. Kdes pochopil svým malým mozkem, že podporuju naftu? Můj příspěvek, na který reaguješ, má přesně opačný smysl. Říkám v něm, že dnes nafta škodí mnohem víc, než dřív, protože nafťáků jezdí víc než dřív, a protože díky přímovstřikům vypouští vetší svinstvo.
Tak pán začal urazat? To je dokaz tvojej nadradenosti? Ty proste nevies odpoved, preto útočiš. Kludne sa rozpis o tých nelogickych, neekonomickych a neekologickych opatreniach. Vies, mne ide o to, že mna nemozes oklamat v týchto veciach. ja mam info takpovediac z kuchyne. Skus teda vecne, potom budem aj ja. A věřím, že budeš reagovat ako profesionál a bez urazok, proste nie ako včera. Ak rád napadas ludi za iný názor, skus sa dnes premoct. Ak nie, prehlus prejav aspoň vedomostami. Tak prosim tie odborné argumenty na tie nespravne opatrenia.
Dokážeš odpovědět na to, co jsem napsal? Máš na to koule?
Tak ještě jednou: Před domem mi stojí dva benzíny. Kdes pochopil svým malým mozkem, že podporuju naftu? Můj příspěvek, na který reaguješ, má přesně opačný smysl. Říkám v něm, že dnes nafta škodí mnohem víc, než dřív, protože nafťáků jezdí víc než dřív, a protože díky přímovstřikům vypouští vetší svinstvo.
Reagujem nielen na tento jeden prispevok, reagujem na tvoju osobu, ktorá včera bohorovne povizovala vsetko co má iný názor ako ty. Ty nevies dokazat vlastne nic, preto urazas. Vies, problém je v tom, že dnes neexistuje validna hodnotiaca medicinska alebo farmakologicka správa, že dnesne dizle majú vacsi vplyv na rakovinu ako pred 20 rokmi. Su iba dohady, odhady, tipy a kratke články na roznych urovniach, ktoré nikdy nepresli cez vědecké rady, či komisie. Tebe to ale nevadí. Ak sa mýlím, prepac. Z hladiska vedy je nepodstatné, či máš alebo nemáš pravdu, ale toisto objektivne uznas. Chapes, ze ja reagujem na to, ako bohorovne ty nieco tvrdis bez opory? Vobec si pritom nemyslím, že si hlupy, opak je pravdou.
Na mail z 20:51. Vies, včera si na mna útočil, a zbytocne, ja o to nestojím. Dnes sa to nepaci tebe. Prečo proste nemozes debatovat tak, že kludne povedz, že nesuhlasis, ale bez urazania, vsak mne o nic ine nejde.
Povětšinou mi nedělá problém s někým diskutovat slušně, i když má úplně jiný názor. Ale ty všechny obviňuješ z lásky k VW, což (vzhledem k tvému nicku) vidím skoro na nějaký psychický problém-bez urážky. Mimochodem, je vtipný, že mě pod mazdou obviňuješ jako zastánce koncernu, a já mám doma Mazdu.
A dnes, i když jsi nenapsal nic vysloveně sprostýho, rozhodně to nebyl začátek přátelské diskuze.
Nerob mne (nikomu), to co nechceš, aby robili tebe. Pozri, nemohol si mi mi odpovedat na moje otázky, neurobil si to (a ja viem, že je nefér si od teba ziadat odpovede, ak s tým denně nerobis). Aj pre buducnost si nemysli, že kvalita odpovede je dolezita, nie je. Kazdopadne, touto vetou som nemyslel to, že ty si povinný mysliet v rámci nějakých mantunelov. Bolo by slusne, ak by si aj ty toto aplikoval na mna. Nebudem vysvetlovat povod nicku, je to inak ako si myslíš, podnět k tomu zatial nepoviem (koho to zaujima, nikoho vlastne), uz som tu pisal, že s koncernovymi autami jazdim denne a nemam s tým problém. Dovod mojho angazovania sa na fore je samozrejme vysvetlitelny (nie je samoucelby), avšak (zatial) nemas moju doveru, aby som ti to povedal. Konspiratori poooozor.
Chyba nastala už na začátku 90. let, kdy bruselští úředníci dali pro vznětové motory mírnější emisní normy než pro motory zážehové. Když se teď po více než 20 letech normy skoro vyrovnaly, je jasné, že se to mnoha uživatelům nebude líbit. V USA nebo Japonsku tohle řešit nemusí, tam byly normy emisní normy odjakživa stejné a proto se tam diesely nikdy masově nerozšířily.
konecne z ciest zmiznu trojrocne audiny/MB/BMW dovezene zo zapadu s 200 000 km a odstavenym filtrom pevnych castic, z ktorych sa pri kazdej akceleracii vali kudol cierneho dymu. pokial clovek nestihne prepnut ventilaciu na vnutornu cirkulaciu, tak vetra dalsich sto kilometrov. nechapem, ako si toto niekto moze zastavat (vid autor). nikto si novy FPC nikdy nekupi, lebo je to drahe ako uradnik. dieslove motory vobec nie su vhodne na premavku a nikdy nemal nastat ich az uplne uchylny rozmach v EU, kde ich premudreli uradnickovia brutalne podporovali, lebo produkovali o 9% nizsie mnozstvo CO2 ako benziny. Ze popritom otravovali vzduch rakovinotvornymi pevnymi casticami, to nikoho netankovalo. Resp. vymysleli sa FPC, ktore fungovali iba do potreby prvej vymeny. Po jej "nerealizacii" sa na cesty vydavali auta zabijaci ;)
tak ako ste, dizlaci, doteraz smrdeli ostatnym vodicom, tak budete odteraz smrdiet aj sebe, ked sa popolievate mocovinou.
Nerekl bych. Osobne me v aute nenasere nic vice nez v kolone nejaky vymastenec s cipnutym nebo podobne garazove upravenym dehtakem bez filtru. Jsem pro mobilni STK a auto zabavovat.
my se tady ale nebavíme o tom, že špatně nachipovaný TDI motor kouří. Takový mě taky vadí když jedou předemnou a klidně bych jim sebral technickou. Já ale TDI načipovaný nemám a žádný extra dejmy ze mě nejdou. ;-)
Tak tedka od Nového roku, kdy bude mít Policie ČR možnost poslat auto na STK, popř. vzít malý techničák, tak tam bylo napsané,, A na pozoru se musí mít také majitelé čadících aut. To, co platí o technických závadách, totiž platí také o emisích.,, ;-)
Napozoru se musí mít každý kdo má prachy a jede kolem policajtů co si budou chtít vydělat. Není žádná norma kouřivosti a když se policajt rozhodne, tak valíš na myčku a STK, za své a ve svém čase, i kdybys měl EURO 64 a z výfuku ti lítali anděličci!
Dolévání močoviny je vyřešeno tak, že k polití nebo rozlití nemůže dojít. Mazda v CX-5d močovinu již nepoužívá. Asi je to díky nízké kompresi, ale místo toho používá systém periodické obohacení směsi a následné spalování při delších cestách. Nevýhodou systému je, že část obohacené směsi proniká do klikové skříně a proto se musí častěji měnit olej.
co přesně se rozumí termínem zákaz prodeje od září? je tím myšleno zákaz prodeje fabrika-dealer, nebo dealer-zákazník? vztahuje se to jen na aut vyrobená od září , objednaná od září nebo i na skladovky?
Tím je myšleno, že počínaje 1.9.2015 to auto nepůjde přihlásit (poslední den je 31.8.2015). Viz EC 692/2008.
Automobilka je tedy musí vypustit z výroby s dostatečným předstihem a prodejci musí dát všechno na značky, jinak to bude neprodejné (jediná možnost je to pak vyvézt mimo EU).
Toto nam trebalo? Aby nas len buzerovaly? Ako boblo pisane v článku škoda ma novú 1,6 ktora by bola super motor napr pre taky rapid. Ale pre nich musime v nich mat 1,2. A ta močovina je riadny úlet.
Asi places na spatnym hrobe. Vzdyt je v clanku jasne receno, ze Skoda zkouma moznosti trhu, nikdo ji nebrani tento motor nabizet. Jakto, ze neni koncern schopen takovy motor nabidnout kdyz i takova Dacia ano?
Nikde nikdo nerika ze vyrobce musi nabizet turbo a nebo ze tam musi cpat mocovinu. Zalezi na umeni kazdeho vyrobce.
Ano tie beniznove atmosfery nikto nekupoval a vsetci presli na oturbene dechtaky a teraz kritizuju Brusel, ze si nemozu kupit atmosefu, ktoru by si aj tak nekupili, lebo mala vysoku spotrebu a maly vykon.
Moderni atmosfera ma stejnou spotrebu a i jizdni vykony jako turbobenzin. Zadne vyrazne snizeni spotreby neprislo, jen to papirove.
Prisla jen vyrazna % odchylka od papirovych hodnot a k tomu horsi spolehlivost. Tady je videt jak se neznaly ridic necha lehce oblbnout ;-)
vykon, zrychleni, otacky na dalnici a spotreba - jako kdyz porovnas H/K 1.6i 99kw a 1.4TSI 90-104kw
Na druhou stranu tak 1.4 je hodne nemocny motor, ale muzeme diskutovat o tom, proc to tak je - setreni nakladu - komponenty s ciny, italie, madarska,...., detske nemoci,....
Atmosfery tu jsou - i ve střední třídě, např. Mazda, Toyota, H/K, Honda, Renault. Ale když si ve výsledku každý koupí Octavku v dieselu a když dosáhně nějaké pozice tak Passata, tak je to těžký. Proč by je výrobci dodávali, když by jen plevelili ceník..
Nemáš úplně pravdu. Dělal jsem si průzkum rozdílů reálných spotřeb a spotřeb na SM (několik tisíc aut) a mimo jiné z toho vyplynulo i to, že downsizing opravdu trochu funguje z hlediska spotřeby. Na druhou stranu je také pravda to, že to snížení průměrné spotřeby není ani zdaleka tak velké jako na papíře a turbomotory přinesly především výrazně vyšší rozdíly odchylu od papírových hodnot (cca 33% proti 22% u atmosfér).
To je dano tim, ze se srovnavaji stare a nove motory. Kdyby ty atmosfery byly naladene podle nejnovejsich metod, tak by ta spotreba jeste klesla. Nemluve o tom, kdyby tu atmosferu nrkdo postavil od piky zpusobem, jako ten turbomotor.
Nikomu nepřidají poslední zimy divné? Nikomu nepřipadá divné, že jsou takové větry, povodně, bouře?
Viděl z vás někdo grafy obsahu CO2 v atmosféře? Ví z vás někdo, co dělal vysoký obsah CO2 v atmosféře v karbonu (paleozoikum) nebo i v jiných obdobích?
Víte, kolik celkově CO2 generují auta?
Ale hlavně, že je Brusel banda pitomců. Nejsem si jistý, kdo je vlastně (nevědomý) pitomec.
Sám moc dobře víš, že počasí má určité cikly, které se opakují v určitých intervalech, podívej se do historických záznamů, takovéto zimy a vůbec počasí, které máme nyní tady bylo i v době, kdy ještě Henry Ford běhal v plenkách a ty intervaly počasí se opakují v určitých časových horizontech. Takže to není nic co by bylo neobvyklého.
Jsou cykly, např. způsobené Sluncem. Pak nejsou cykly. V minulosti, když to přehnaly sopky s CO2, tak přišly záplavy, obrovské bouře, zanikaly jedny pouště a vznikaly jinde. Dnes by to byla katastrofa. Jenže dnes nahodilou aktivitu sopek v minulosti nahrazuje člověk. Pouští neskutečné množství CO2. Skleníkový efekt (na Venuši je díky němu 500 °C) způsobuje růst teplot vzduchu a oceánů, Daleko více vody se vypaří, kvůli teplotě roste velikost bouří a hurikánů. A také se mění chování atmosféry, viz počasí v ČR.
Tak v tom případě Ti musí být jasné, že jediná pomoc je regulace všeho. Aut nesmí být tolik kolik je, nesmí se vyrábět tolik kolik se vyrábí. A hlavně by tím pádem mělo být méně lidí, tím by klesla spotřeba vody.
Chápej, že to co dělá EU rádoby pro snížení emisí, jsou jen kosmetické změny. Je to jako s pneumatikama. Sice snižují valivý odpor, ale ojedeš jednou tak rychleji, takže Ti roste naopak odpad a čím víc odpadu máš, tím ti rostou i emise. Kdyby dělali věci kvalitnější a možná tedy méně ekologické, tak by toho odpadu bylo méně a tím by se zásadně snižil CO2.
Zkrátka oni budou muset udělat regulace, budou muset snížit množství aut a nebo přejít na elektrický pohon trvale....což bude stejně konec světa, protože co pak s ropou...
tohle co dělají je pouhé vymýšlení kravin a kosmetických úprav a vysírání lidí, ve skutečnosti to nepomůže vůbec ničemu.
CO2 regulovat má význam. Pak by to chtělo hlavně zvýšit životnost aut, protože při výrobě se vypustí také obrovské množství CO2.
A dostáváme se k tomu, že cokoliv kolem CO2 dříve nebo později narazí na byznys.
Proto si myslím, že řešením jsou vodíková auta a vodík vyráběný z větru, slunce a atomovek. Akumulátory se opotřebují a jde o ekologickou ***. El motory dobře udělané vydrží věky.
Jistě, ale regulace CO2 nejde ruku v ruce se zvyšováním životnosti aut. A to je celý problém. Ten výrobce prostě bude chtít prostě ušetřit, protože všechny tyhle eko výmysli mu zvyšují náklady.
Ano souhlasím naprosto v tom, že řešením jsou vodíková auta. Opel už to měl tuším před 15 lety, byl tam uzavřený okruh a náklady na palivo byly po dobu životnosti auta 0 kč, to mělo smysl, ale to byl konec 90. let, to si nedovedu představit, že by se to převedlo do reality.
Jiriku, neopakuj bezduše načtené, prvni studuj. Zjistí kolik promile CO vyrobí auta. Ověř si, že celá teorie globálního oteplení byla podvod. Ověř si, že nyní nastává naopak období chladu. Ověř si, čím se doopravdy trávíme a to ve vodě, vzduchu, ale i v jídle a v lécích! Přestaň být užitečným ***m a začni myslet. Napžíklad mi řekni, kam se ztratila ozonová díra? (ne z nebe, z médií!)
ale nejvíce planetu ničí právě ti papaláši nahoře a bohatí, kteří si myslí, že si mohou za peníze koupit všechno. Ti by měli být vyselektováni jako první a normální smrtelníci by té planetě tolik zase neublížili
právě. někde jsem četl takový ten "konspirační" blog kde jeden autor psal že lidstvo je na takové úrovni technologii a vyspělosti že by měl být na celé zemi blahobyt a všeho pro všechny dost . Jenže tenhle blahobyt si užívají jen vyvolení a rozhodují o tom jak budou žít ostatní .
a to mě strašně štve. Vždyť úroveň života a technologií je přece už dostatečná, lidé jsou třeba s něčím spokojení a tak by to užívali a až by opravdu vnitřně cítili, že je potřeba změna, tak by nastala další fáze vývoje.
Tohle co se děje není normální.
člověk také jí jídlo a když má dost přestane. Pokud by jedl dál a dál a byl už plný, tak se jednoduše pobleje...a tak dopadne i planeta.
:yes:
planeta dopadne tak jak má dopadnout a člověk má jen minimálně dopad na osud planety ale má obrovský vliv na lidstvo a to dopadne špatně. Člověk je tu jen na sezonu ale kdyby chtěl mohl by tu být třeba dvě sezóny možná víc a močovina v TDičku to fakt nezachrání.
A když ti řeknu, že globální oteplování nebo boj proti tomu je hloupost, tak co ? Nikdo neprokázal vlivy na globální oteplování. Je to jen tlak zelenejch.
A když napíšou na wikipedii, že slunce je modré, tak to bude "je bezpečně nevyvratitelně prokázán ... něco jako to, že kámen volně puštěný spadne na zem." - mimochodem to je argument hlupáků bez reálných argumentů. A Wikipédii přepisuji co chvíli, podle toho, kdo tam natalčí více dolarů.
Opomenu to, že jsem se to učil ve škole. Prostě jde o vědecky dokázaný fakt. Skleníkový efekt CO2 tím myslím. A jeho obsah v atmosféře prudce roste. To je také ověřeno a změřit to může každý, kdo umí. A jak vypadá skleníkový efekt ve větším? Viz Venuše.
CO2 prudce roste... I kdyby ano, tak OSOBNI automobilova doprava bude mensinovy cinitel a co dela EU? Doslova sikanuje automobilovy prumysl a kvuli tomu mame misto spolehlivych a uspornych atmosferickych motoru preplnovane, ktere diky primemu vstrikovani pousteji pevne castice, ktere narozfil od CO2, skutecne skodi a spotrebu maji pri nejlepsim stejnou, jako atmosfery. Nehlede na jejich konstrukcni narocnost, takze uskodi prirode vic, jeste nez vyjedou z tovarny a vyzaduji casteji nove dily a to ma rada lidi po skoncebi zaruky tendenci resit koupi noveho auta.
To je přesně to co jsem chtěl připomenout. Osobní doprava je jen mizivé procento, které může CO2 ovlivnit. Proč je tedy tak hodně šikanována a ostatní odvětví, která mají zásadní vliv, ne ?
Notabene poměr kolik CO2 ušetříme vzhledem k tomu, kolik problémů nadělají nespolehlivé motory je dost zásadní a CO2 v tom pro normální život nehraje roli.
Až s tím začne něco dělat Čína, tak se může začít i zbytek světa.
nevím co řešíš , kolik takových globálních změn tahle planeta zažila? člověk tohle oteplení možná urychlí třeba plácnu o 1000 let , co je to za časový údaj exestince planety země? pikosekunda? pod Yellowstonem tiká megavulkán kterej měl už dávno bouchnout a může se ták stát prakticky kdykoliv takže řešit CO2 v takovým měřítku jako dnes je jen šťourání klackem v lejnu.
Já jsem se ve škole učil, že pouze Komunismus má budoucnost. A dnes nás ve škole učí, že pouze Fašismus s EU má budoucnost a zítra nás budou učit Jaceňukovu teorii, že Sovětský svaz podle napadl mirumilovné německo někdy koncem druhé světové ...
Putin a Obama se nechají zmrazit a probudí se v roce 2080. Putin otevře americké noviny a děsně se směje. "Co je Volodo?" ptá se Obama. "Ale tady čtu, že volby do kongresu vyhrála komunistická strana USA" říká Putin.
Ted vezme noviny Obama a chvíli čte a pak říká: "Moc se nesměj Volodo, tady píšou, že na čínsko-finské hranici došlo k několika ozbrojeným incidentům"
Uz je to davnejsie, ale kedysi som zachytil taku informaciu ze vsetky auta s naftovym motorom v Rakusku (kde su fakt oblubene) vygeneruju za cely rok spolu menej CO2, ako jedna kontajnerova lod pocas jednej cesty z Azie do Europy. Lodne motory su vacsinou velke, pomalobezne, dvojtaktne vznetove motory, ktore spaluju ten najhnusnejsi sajrajt, ovela horsi od beznej nafty...
Ono potažmo patnáct nějvětších přepravních lodí světy zplodí tolik CO2, co celá automobilová doprava na světě. Pak je otázka, co by bylo levnějším řešením...
Co si pamatuji, automobilová doprava má větší produkci než lodní, protože je aut prostě mnohem víc. A na přepravenou tunu nákladu jsou na tom lodě výrazně lépe. Nicméně ani lodě, ani letadla snižování emisí nemíjí. U lodí je jedním z řešení použití kvalitnějších paliv, než je odpad z rafinerií, ty nejtěžší topné oleje, což samozřejmě lodní dopravu zdraží.
Lodě jsou úplně mimo. Plují v mezinárodních vodách a málokdy po vlajkou nějakého státu EU. Kdo a jak by je donutil používat kvalitní palivo?
Navíc ani sama EU v tom není nijak žhavá ... například u nás je těžký topný olej zdaněn menší sazbou spotřební daně než třeba CNG.
Ved to, ze v medzinarodnych vodach tazko moze EU presadit svoju jurisdikciu. A prakticky nikto (snad jedine zbranami). No a ak by aj chcela EU dat lodiam dake prisne ekologicke podmienky na vplavanie do vysostnych vod, tak tych poslednych 15 (ci kolko) km ich do pristavu uz dotlaci aj daky eko-remorker co pojde na bio-diesel z repky olejnej...
USA kvůli tomu myslím rozšířily tohle pásmo na téměř 400 km od pobřeží. A kdybys takovým lodím zakázal vplutí do přístavu, co budou dělat? Zakotví a přeloží náklad na jinou loď kousek od pobřeží? Mimo pobřežní vody úřaduje OSN (IMO) a nějaké limity už prošly. Ostatně Euro limity pro auta jsou také z dílny OSN (EHK).
Samozřejmě. Nejvíce lodí je registrováno v Panamě, pak v Libérii a na třetím místě jsou Marschallovy ostrovy. Tam chapadlo bruselského úředníka nedosáhne, protože 99 % úředníků nebude ani vědět, kde tyto státy na glóbusu najít >:D
Nikdy jsem se o to podrobněji nezajímal, ale chápu to tak, že nejde o lodě pod vlajkou státu, který chce emise omezovat, ale o lodě v jeho vodách a přístavech (problémem jsou emise v přístavech a u pobřeží a jak píšeš, spousta lodí pluje pod cizí vlajkou). EU, nebo USA těžko ovlivní, kdo smí kotvit v přístavech v Asii, ale můžou jim zabránit kotvit u nich. A to bude mít dopad. A jak jsem napsal, na globální úrovni tohle řeší OSN. V IMO je kolem 170 států včetně všech tebou jmenovaných.
Samozřejmě je třeba rozlišovat škodliviny a skleníkové plyny. Co se CO2 týče, povolenky se vztahují i na letecké společnosti využívající letiště v EU, co vím, takže předpokládám, že se vztahují i na loďařské společnosti využívající přístavů v EU.
Pokud si pamatuju, tak se proti placení evropských povolenek v letecké dopravdě tvrdě postavily USA, Čína a další velké země a "jejich" letadla stále přistávají v EU bez toho, že by byla zapojeny do systémů evropských povolenek. Co jsem teď hledal, tak se chystá nějaký celosvětový systém povolenek pro letadla.
V evropské politice bohužel chybí někdo, kdo by se odvážil říct pravdu a přiznal, že separátní zavádění povolenek je absoslutní nesmysl. Co se ušetří v EU, to se spálí v Číně a emise skleníkových plynů se nesníží ani o gram. EU si tím sníží konkurenceschopnost. Vůbec samy povolenky jsou nesmysl, jak se ukázalo v posledních letech, daleko jednudušší, efektivnější a účinější by bylo prostě emise zdaňovat. Jenže podílnící burz, makléři a spekulanti se tučných provizí za obchody s povolenkami vzdát nechtějí ...
V minulosti bylo již tolikrát změněné klima, že ještě do dnes nikdo nedokázal, že za to může člověk na 100%. Ano, vypouštíme, ano, možná ovlivňujeme, ale ne, neměním počasí na Zemi. To si mohli v minulosti dovolit supervulkány či pád větších meteoritů, kdy bylo několik vymírání všeho živého několikrát v dějinách země (až přes 70% všeho živého vlivem změny životních podmínek.)
A v dobach najvacsej koncentracie boli najvacsie rastliny, produkovali najviac kyslika. Kolko CO2 vznikne len kvoli svetelnym reklamam, pozeraniu TV, dobijaniu mobilov....
Tohle je podle mě spíš jen takovej bonus ale o to EU moc nejde. Opravdu nevím o nikom kdo by rád dýchal splodiny z aut předním jedoucích, taky plus. Ve městěch v kolonách to už dokáže otrávit vzduch. Buďma rádi, že zimní smog z uhlí a odpadu už je snad taky minulostí.
Spíš bych zatim opět hledal ekonomiku. Vyší nároky na automobilky zvyšují náklady na vývoj. Tím nejen že se zajistí spoustu pracovních míst v evropě a hlavně se zamezí vniku levných aut z východu. Stejně tak je to s bezpečností. A naopak evropské automobilky můžou prodávat levné vozy na východ kde je nic neomezuje a vývoj už mají zajištěn. Tím ale nechci říci, že by se tyto opatření proti znečišťování aut měli po prodeji odstraňovat, naopak sem za ně v mnoha situacích i rád.
Stejně pokut nebude stejné omezení na rozvíjejících se trzích tak tyhle opatření z globálního hlediska moc nezmění.
Ve škole nás učili, že CO2 je naprosto netoxický a pro pro život nezbytný plyn. Bez něj zahynou všechny rostliny. Také nás učili, že ho bylo v atmosféře mnohem více než dnes a ten úbytek je dán tím, že se uhlík z něj vázal do fosilních paliv. Jejich spalováním se do atmosféry vrací pouze to, co tam už bylo.
Auto žádný uhlík navíc nevyrábí, žádný transmutace se něděje a ani nám uhlík nevozí marťani.
Je to pouze levicová ideologie sloužící k ovládání druhých.
Vlastně není potřeba mít špičkové vzdělání, jako spíše kritické myšlení.
Oteplování - např. ve středověku bylo v Čechách tak teplo, že vinohrady byli i tam, kde dnes už by vše pomrzlo. Zimy se sněhem těmř neznali a někde měli i dvě úrody. Kontrolní otázka - vadilo to lidem, že měli lepší úrodu? Proč to vadí dnes?
1) globální oteplování bude znamenat pro Evropu ochlazení
2) ano, klima se mění, ale nakolik je za to odpovědný člověk, nikdo říct nedokáže. Naše doba není nijak výjimečná.
3) CO2 spotřebovávají rostliny, pralesy představují plíce Země...
Podíl emisí CO2 vyprodukovaný auty je vcelku směšný díl v celkové mozaice. Navíc nikdo nedokáže vyčíslit skutečný přínos "emisně čistšího" vozu. Protože jak známo - nejekologičtější je ten automobil, co se nevyrobí. Navíc vyšší emisní požadavky vedou k vyšším odporům v motoru, což zvyšuje spotřebu. A vyšší spotřeba znamená vyšší emise, takže je otázkou, na kolik je přínos papírově emisně čistšího vozu realitou a nakolik pouhou fikcí... Neohovoříc o neviditelných sazích, které na rozdíl od těch viditelných zabíjejí...
Klimatické poměry na zemi mají několik různě dlouhých cyklů s výrazně časově odlišnými periodami (jeden z nich je např. necelých 200 let dlouhý cyklus, daný postavením největších planet Jupiteru a Saturnu do stejného průvodiče vůři Slunci). Průběhy klimatu jsou dnes už dost dobře známé tisíce i milony let zpátky (podle spraší, vrstev sněhové pokrývky za polárními kruhy, ...., a v neposlední řadě z toho zákonitě plynoucích dějin lidstva a přírody). V dnešní době se sešlo víc výše zmíněných period fázově dohromady a z toho plynou ony přívalové děšťě, sněžení, větry, teploty, ... . Cykly CO2 jsou také známé - jsou přírodní - a s nimi též cykluje více a méně se projevující skleníkový efekt na Zemi. Produkce CO2 v přírodě je mnohem větší, než činností člověka.
Zvykli jsme si v poslední době na klidné klima a začali jsme si my laici myslet, že se Země dávno vybouřila - a není to tak docela pravda.
"pralesy představují plýce země"- ano, a všechno souvisí se vším. Těch plící je čím dál tím míň, a čím dál tím víc je u nás pěkných bezúdržbových teras z tropického dřeva. (Terasy samozřejmě mírná nadsázka)
Vedomosti ktore tu prezentujes su povrchne. Cela tato CO2 saskaren je len praobycajny lobing zaujimovych skupin, ktore maju potrebu udrzat si svoju popularitu a dolezitost, plus na nich naviazane firmy, ktore sa nejakym sposobom podielaju na realnych vyzkumnych a technologickych pracach, ktore maju tieto CO2 znizovat.
X ludi to tu slusne rozobralo - ako lodnu, tak letecku dopravu. Automobilova - ta osobna - individualna - to je len kvapka v mori !
Myslim, ze to bol koncern PSA, ktory uviedol taku svoju studiu, ze keby neboli Bruselom tlaceni do vyvijania takych extra "cistych" motorov, tak usetrene peniaze na vyvoji by zlacnili cele auta o POLOVICU !!!
- z druhej polovice vyclenit cast, ktora by priamo smerovala na "zelene" projekty, ale take ktore maju zmysel, a vsetko by bolo mnohonasobne lepsie !
Tie motory, ich prevodovky - by boli napasovane uzivatelsky prijemnejsie, realna spotreba by mozno vooooooobec nebola ina, na tabulkove kaslat.
Toz moj nazor. :-!
v roce 1796 byl v Praze naměřený teplotní rekord 12 stupnů v tento den. V roce 1791/2 byla taková zima, že byla téměř nulová úroda. Hladovějící lid potom svrhl své panovníky a byla vyhlášena republika.
Řekl bych, že v té době se asi moc CO2 do atmosféry nedostalo ...
Asi je počasí trochu divné. Ale jsem na světě jen asi 30 let a nemohu divnost počasí posuzovat. Až tu budu 1 000 000 let tak pak už můžu říci, že počasí není divné, ale jedná se o běžné cykly které se po několika tisících letech opakují. :-)
to by museli nejdřív zregulovat čínské továrny, kácení pralesů, zaoceánské lodě, co vypustí emisí jak 50 000 aut za jednu plavbu a zakaázat opit doma největším šméčkem, morkrým dřevem politým olejem, tech benzínem, ředidly, směsi hnědého uhlí s bůhvíčím,pálení odpadků atd.
Stačí někdy vyjít na vesnici a občas se tam nedá dýchat. Lidi šetří kde to jde a topí vším co hoří a hlavně co je zadarmo nebo se dá někde ukrást.
A dále přestat topi v asii a usa naftou a LTO.
Až udělají tohle, tak můžou regulovat toto. Do té doby to nemá smysl.
Některé benzíňáky mají EGR (u Opelů se zalepovaly už v 90. letech), některé provádí recirkulaci spalin pomocí proměnného časování sacích ventilů a některé nemají žádnou recirkulaci. Záleží na konkrétním motoru, třeba koncern VW používá všechny tři možnosti.
Věci umí napsat tak, aby i hodně vobyčejný člověk tomu "rozuměl". Zajímavé bylo jeho antiškoda-volswagenovské umělecké období v Autodieslu a jeho předpovědi. A dnes ? A co zítra ? V nějaké populistické politické straně by byl za hvězdu. Prostě z komára dělá velblouda, žádný auto konec světa nebude.
Svobodný a zodpovědný občan má nést důsledky svých činů a neomezovat svým jednáním práva ostatních.
V tu chvíli ale narážíme na provoz automobilů se spalovacími motory. Pokud bychom byli důslední, musel by výfuk směřovat do uzavřené kabiny řidiče (což je samozřejmě nesmysl), protože provozem auta vznikají splodiny jedovaté pro všechny a jsou vypouštěny do okolí.
Takže myslím že je povinností každého minimalizovat dopad svého jednání na okolí a využívat všech technických možností. Nikdo tu nežije sám bez interakce s ostatními.
Osobně bych za vykuchaný FAP bral řidičák na dva roky a STK které pouštějí staré Avie s vylágrovaným motorem a podobné poklady do provozu bych pokutoval pár se tisíc za každý takový kus.
Sám mám auta rád, ale nemusím se kvůli tomu chovat k okolí jak prase.
Auto které koupíš, bylo homologováno, splňovalo zákonné předpisy v době uvedení. Pokud jsem zodpovědný majitel a udržuji ho v řádném technickém stavu, tak vůbec nerozumím tomu, proč bych měl být postihován ze strany státu za provoz takovéhoto vozidla???
Veškeré EU1,2,3,4,5,6 nemají vesměs účel ekologický, ale pouze daňový, poplatkový. Zkrátka znepříjemňovat život starších vozů tak, aby byl nejlépe nucen koupit nové. Proč? Protože nové auto = další odvedené peníze státu za DPH, protože nové auto musí někdo vyrobit, tedy uměle živím autoprůmysl, což znamená další peníze do státní pokladny. Že je to u koncového zákazníka většinou NA DLUH, a tak vlastně živím i veškeré bankovní pazknechty, už nikoho netrápí...
Nebo začneme postihovat i ty, co bydlí v energetické třídě G, tedy třeba v panelákových bytech?
Klimatické poměry na zemi mají několik různě dlouhých cyklů s výrazně časově odlišnými periodami (jeden z nich je např. necelých 200 let dlouhý cyklus, daný postavením největších planet Jupiteru a Saturnu do stejného průvodiče vůři Slunci). Průběhy klimatu jsou dnes už dost dobře známé tisíce i milony let zpátky (podle spraší, vrstev sněhové pokrývky za polárními kruhy, ...., a v neposlední řadě z toho zákonitě plynoucích dějin lidstva a přírody). V dnešní době se sešlo víc výše zmíněných period fázově dohromady a z toho plynou ony přívalové děšťě, sněžení, větry, teploty, ... . Cykly CO2 jsou také známé - jsou přírodní - a s nimi též cykluje více a méně se projevující skleníkový efekt na Zemi. Produkce CO2 v přírodě je mnohem větší, než činností člověka.
Zvykli jsme si v poslední době na klidné klima a začali jsme si my laici myslet, že se Země dávno vybouřila - a není to tak docela pravda.
Zrovna včera jsem viděl nějaké PDF od Volkswagenu, kde byl pěkný graf. Nepamatuju si to přesně, ale první výsek produkce CO2 ukazoval, že člověk přímo vším, co dělá, se na produkci tohoto plynu podílí 4 %. Z těchto 4 % připadalo myslím 37 % na dopravu. No a z tého dopravy byla myslím zhruba čtvrtina osobní auta. Takže podle toho osobní auta vyprodukují méně než půl procenta veškerého CO2. A výsledkem toho pozorování bylo, že je potřeba snižovat emise a zavést TSI motory :-)
asi tak. Ekologiční naivkové cvrkají do plínek radostí ze zpřísňování emisních limitů, státní kasa hladově čeká na další byrokratické zatížení starších vozů a řidič? Jen dojná kráva v zajetí vyšších zájmů ve jménu přírody... Kdysi to byly křižácké výpravy ve jménu Krista, co napat, doba se změnila a dnes tu máme vše ve jménu ekologie...
Ekologický naivka je mi mohem sympatičtější než ekologický cinyk. To, že se pro-ekologická opatření dělají mizerně a nelogicky a ve finále neekologicky, neznamená, že nejsou třeba. Touhle rychlostí a tímhle způsobem na planetě moc dlouho nepřežijem. Za chvíli všechno sežereme, otávíme a budeme sterilní.
nic nepotírá, tento týden schválili, že lze hnojit kukuřici americkým hnojivem používaným pro výrobu GMO, a co horšího, že ty výrobce těchto potravin postavili na úroveň národních vlád, takže mají větší práva než vláda, která by jim chtěla šlápnout na krk...prostě lobing až na *.
Evropský parlament dnes bohužel schválil chybný text, který neumožní členským státům právně čistě, tedy bez obav z následných soudních sporů, zakázat (pozn. tzv. opt-out) pěstování GMO, a to navzdory silnému odporu veřejnosti k pěstování geneticky modifikovaných plodin. Frakce GUE/NGL, jejímž členem je i KSČM, chtěla, aby pěstování GMO bylo zakázáno v celé EU plošně, a to pouze s výjimkou jejich výzkumu. Naopak bohužel byla schválena podpora pěstování GMO. Navíc pod jejich menší kontrolou. Soukromé společnosti a vlády jsou ve vyjednávání nesmyslně postaveny na stejnou úroveň. V dnes schváleném textu není dokonce zakomponována ani odpovědnost společností za zamoření farem, kde se GMO nepěstují. Znepokojivé pak především zůstává nebezpečí, které by pro pěstování GMO v Evropské unii hrozilo v rámci dohody o volném obchodu mezi EU a USA (TTIP).
Nevím odkud máš ten text, není tam zdroj , ale to jak interpretuje skutečnost je blbost..
Tady máš bližší vysvětlení, je to z úterka [odkaz]
EU se GMO brání, protože v biotechnologiích zaspala oproti USA a dohání je jen pomalu. Takže před pár lety už musela pod tlakem USA a WTO (a dalších) pěstování povolit,ale s takovými omezeními, že to není atraktivní ani pro zemědělce. Navíc zavedla povinné označení těchto potravin, protože ví že pro evropského spotřebitele jsou zatím tyto potraviny nepřijatelné.
Tento týden navíc dala národním státům pravomoc je na svém území zakázat bez ohledu na vědecké výsledky, které by potvrzovaly neškodnost.
Jak už jsem řekl - nepři se se mnou. Ty rozumíš určitě něčemu, ale tomuto rozumím já, tak prosím tě nešiř bludy.
Promiň, ale jestli jsi dospělý tak musíš filtrovat informace a tak trochu sortovat zdroje. Jestli bereš za informační zdroj webové stránky bolševické ..ehm..soudružky, která si tam jen dělá reklamu na svou komunistickou frakci...
samozřejmě, chtělo by to ten původní text jak byl schválený, protože já nevěřím nikomu, rozhodně ne českému rozhlasu a tomu socdemáckýmu poslanci a už vůbec ne té krávě z té agrárky, ani ne konečné.
Tak když jsi od fochu, tak mi teda řekni přesně jak to je a co přesně schválili, protože já se k jiným zdrojům nedostanu.
Tak když nevěříš nikomu, tak je to těžký, ale onen článek na rozhlasu popisuje stávající stav objektivně.
aktuální info najdeš na stránkách EP - [odkaz] včetně přesného znění nových pravidel, ale co si budem říkat - právnickému textu rozumí jen právníci.
no a to je právě ono. To je jak za komunistů, zkrátka seš úplně v *. Protože ty texty co schválí jsou tak složitý, že obyčejný smrtelník nemá šanci zjistit, jak to přesně a na to oni hřeší, pak se vymyslí nějaký výcuc pro media, která snesou všechno a budou doufat, že tomu obyčejný člověk bude věřit.
přitom by stačilo udělat jednoduchý zákon:
Lze pěstovat na území Evropy a EU GMO potraviny a nebo je prodávat: NE
V dokumente o MONSANTO Corp. som pocul ze skoro 90% soje je GMO, ako to, ze v EU na potravinach s obsahom soje sa nenachadza upozornenie, ze moze obsahovat GMO produkt, aj ked je to v eu povinne ( zatial, lebo po ttip v ramci nediskriminovania to uz bude zakazane oznacovat obsah gmo ), Cina to nekukupuje , ak pri kontrole maju podozrenie na gmo, vracaju cele lod, rusi tiez nie, v brazilii to pestuju a nedovazaju z usa, takze kde sa trati ten gmo export. Ci su normalne 2 kukuricne klasy nad jednym listom asi vies lepsie, ako ja, ale ked som ako decko chodil drazdit straznika kukurice, tak druzstevnici taku nemali, farmar na poli vedla baraku taku ma :no:
Uvědom si že většina soje končí jako krmivo pro dobytek. Bavíme se o potravinách v eu, tam už nejde soja jako taková,(není to tradiční součást evropské gastronomie) ale spíš ve formě sojového lecitinu, a tam už se původ hůře dohledává.
Oznacene by to byt malo, ked to vie odhalit cinan, preco nie vyspely uradnik este vyspelejsej eu. Raz som si kupil sojovy jogurt, vlastne 2razy, prvy a posledny :-!
sorry, ale i bohaskvostný úmysl může dláždit cestu do pekla. Nerozhoduje myšlenka, rozhoduje reálné uplatňování myšlenky. A marně pátrám po ekologicky přínosném opatření... DPF? Močovina? Stop/start? EGR? Těžké kovy v autobateriích? Fotovoltaika? Úsporné žárovky se rtutí a mizernou výdrží? ...
Myslíš si, že našemu životu prospěje, když se tu na polích místo konzumních plodin raději pěstuje kukuřice na biomasu do elektráren, rychle rostoucí topné dříví či řepka? Orná půda v naší zemi je zdevastovaná a její úrodnost je naprosto mizerná... Tohle jsou reálné dopady těch ekologických opatření :-!
Jenže pak je otázkou, co z toho, co reálně nazýváme ekologií, tou ekologií je doopravdy. Pokud zabrousíš k významu slova, zjistíš, že prakticky nic ;-\
Ještě jinak - ekologii v pravém slova smyslu mám rád. Ale neznám žádnou organizaci/instituci/stranu, která by reálně hájila její myšlenky.
Tu nejde o to či to individualna organizacia alebo firma či neziskovka chce alebo nie. Každý stát eu má v tejto oblasti závazky, ktoré sa zaviazal prijat a to v roznych sektoroch (hovorme např. o vzduchu). V referende (nemám na mysly plebisticke referendum) sa píše o evidovaných hodnotách, urovniach znecistenia v roku x na jednej strane, naopak, na druhej strane o zelanych vysledkoch. A tie su ruky zvazujuce, členský stát proste pod hrozbou sankcii musí do isteho obdobia splnit isté indikatory. Ak nie, je zle. A aby sa to celé nestalo, stát cez normy, zákony a smernice nutí firmy, obce, koncerny (nemyslím vw, proste koncerny) stupňovat vydavky na opatrenia proti znecistovaniu a rovnako na opatrenia na prevenciu predzznečištěním. Tu sa samozrejme nehovori o starej blazkovej, co pali v kamnech polistyren. Tu sa hovori o subjektoch, ktorí podliehaju monitorovaniu.
Ale to nemá NIC společného s ekologii, ta už se nedělá. Toto je ekologismus. Ekologie třeba je - nejezdit na jedno místo pro odpadky 3 náklaďáky o třech barvách. Ono třeba spotřeba nafty takového náklaďáku je větší než množství nafty potřebné pro výrobu plastů, které ten naklaďák svezl :-/ A celá ekologie motorů mohla skončit někde u Eura2 a nezvýhodňováním nafty. Bejvávaly doby, kdy si lidé kupovali nesmrdící a TICHÉ motory dobrovolně ...
Aaaaa, pan je vizionar. Ktoré pro ekologicke opatrenia sa robia mizerne? Ktoré nelogicky? Kludne sa rozpis. Vidím, že si tu doma. Rozpravaj a nestyd se.
Co třeba solární panely, jejichž výroba a doprava je ekologicky daleko horší než ušetřená energie? Takových věcí jsou stovky.
Nestyď se za svou hloupost.
Ano, toto som cital. Problém je, že ak o problematike citam, názory su protichodne. Ten, kto ma technologicky náskok, tvrdí jedno, ten, kto zaostává, druhé. Mám prijat pravdu, ktorú tvrdí kto? Obaja su motivovani. Nuz?
Ja nechcem na nikoho útočit. Tak mi potom chlape povedz, že keď ani ty nie, prečo si to včera robil. Ok, nechajme vcerajsok. V oblasti ekologie sa prijma v kazdon clenskom state mnozstvo opatreni, len cez eu fondy to je u vás aj u nás cez miliardu eur za poslednych 7 rokov. Cast opatreni sa týka vzduchu, ina cast vody, dalsia odpadov atd. Tie opatrenia zial ludia poznaju iba cez články v novinách, pravda je, že bolo toho zrealizovane naozaj vela. Chod si na stránku ministerstva zivotneho prosredia. Tam su hodnotiace správy, ktoré popisuju prispevky jednotlivých opatreni. Bol by som opatrný tvrdit, že prijate opatrenia nepriniesli vysledky. Tolko, třeba si to prečítať (ak s tým nepracujes, je to ťažké čítanie).
Zprávy MŽP mě vůbec nezajímají.Netvrdím, že jejich projekty nemají žádný ekologický dopad, ale jsem si skepticky jistej, že hlavním motivem "projektů", je vydělat peníze zhotovitelům a spřáteleným úředníkům.
Zakladom je dohoda, přijatá ako kjotsky protokol. To nejde samozrejme nastudovat v priebehu diskusie, trvá to roky. Členské krajiny to implementuju cez svoje politiky. Fakt sa v tejto oblasti koná.
Protichůdné? Úplně jednoduše - proč tu platíme jak mourovatí na ekopoplatcích v ceně elektřiny, když je ta fotovoltaika výhodná?
Ekonomika a výhodnost je jedním z ukazatelů smysluplnosti. A to nehovořím o tom, kdo a hlavně ZA CO se budou solární elektrárny likvidovat po skončení životnosti, když solar-baroni nemají povinnost odkládat část peněz do rezerv jako třeba ti tolik nenávidění uhlobaroni...
Zcela s tebou souhlasím, ale to platí pro obě strany sporu. Obě mají zájem a možnosti obelhávat.A člověk se pak jen může rozhodnout, které teorii chce věřit. Jestli té o pravidelně menstuující planetě nebo o škodlivém lidstvu.
Toto platí pre vsetko, alebo toto platí s výjimkou koncernu, ktorý nikdy nepodvadza? Jednoduchá otázka, pre takeho vsetkovedela nebude problém povedat, či to platí pre vsetky situacie, alebo pre vsetky situacie s vynimkou automobilky s tými dvoma motykami.
A k čemu ten graf slouží? Protože mě moc není jasné, komu měl "pomoci". Graf ukazuje, že podíl osobní dopravy na produkci CO2 je naprosto zanedbatelný a z toho udělat závěr, že se musíme snažit toto nula nula nic snižovat, co to půjde, to mi moc smysl nedává.
Chápal bych, kdyby tam VW měl graf, jak je osobní doprava škodlivá a jak je důležité snižovat její dopady a že její TSI motory jsou tou správnou cestou, jak zachránit planetu a jak je důležité si tento motor koupit. Ale zdůvodňovat si důležitost ekologických (CO2 friendly) motorů tím, že doprava stejně skoro žádné CO2 neprodukuje, tomu moc nerozumím.
Jinak já si myslím, že ekologie je velmi důležitá, ale musí se dělat rozumně (tzn. studovat i sekundární a další vlivy), což je přesně to, co se nedělá.
Popravdě - neznám nikoho kdo by prodal či sešrotoval auto, protože nesplňovalo emisní normu. Osobně jsem pro tlak na co nejčistčí auta služební a sloužící k vydělávání peněz- ať osobáky či užitkové.
Soukromá auta bych moc neřešil - ať se udružují schopná, stejně tolik nenajezdí.
SVET = lacny benzin = diesel nikto nepotrebuje, t.j. nekupi
EU = drahe dane na paliva, diesel dava v tomto zdeformovanom prostredi zmysel
SVET = 91-tka benzin = tu male trojvalcove litrove turbomotorceky maju problem
EU = minimalne 95-tka
SVET = snaha o realny cyklus merania spotreby, aku nadspotrebu bude mat ten isty motor v USA oproti EU???
EU = papierova saskaren namiesto realneho odmerania spotreby
OTAZKY:
Prejde svet z 91-tky na drahsiu 95-tku? Podla mna neprejde
Dojde k celosvetovemu rozsireniu dieslu, o ktorom niektore EU automobilky snivaju desatrocia? Kde? USA - sotva, nie je dovod, Cina s ich ovzdusim - nie, India - nie, Suzuki, ktory ma 44-percent indickeho trhu, presadzuje lacne hybridy...
Ze sa mimo EU rozsiruju turbomotory? Ano, V8 je nahradzovane V6 s turbom, pripadne sa pouzivaju 2.nieco litrove motory s turbom ako nahrada V6.
OTAZKA:
Je EU taka zaslepena sama sebou, ze nevidi, ze svet nepojde v automobilovom priemysle podla EU? Regulacie v ramci EU si EU moze robit ako chce, ale trend je prec od dieslu a bez trojvalcov, ak turbo, tak nad 2 litre objemu. Stihne EU otocit, alebo sa ruti do zahuby???
Jen bych chtěl podotknout, že v Indii je zastoupení dieselů na stejné úrovni jako v Evropě, tj. lehce přes 50 % (ale je pravda, že jim to už údajně zase klesá, protože byli v tomhle snad první na světě s téměř 60 %). Stačí si tam zajet a hledat třeba ta Suzuki. Ty malé Maruti Suzuki 800 ještě OK, ale třeba najít tam benzinového Swifta je docela oříšek, zatímco Swift DDiS je tam na každém kroku.
Tlak na nižší spotřebu přímo souvisí s energetickou bezpečností a nezávislostí. Prostě - s každým litrem paliva odchází z EU finance - a ke komu? Především do Ruska a na Arabský poloostrov. To jsou regiony které chceme podporovat? Jsou to spolehlivý partneři a přátelé?
Míň čti a více mysli. Zjistí si odkud berou energii ty které ekonomiky. Pak si zjisti, kdo je nejspolehlivější dodavatel, který nikdy nevydíral cenami. Pak si zjistí, zda je reálná energetická nezávislost zrovna evropy. A jako domácí úkol zkus přijit na to, kterou surovinu by bylo výhodné odkud brát. A jestli by nebylo tedy lepší tyto země krýt a pomoct jim před vojenskými i politickými útoky jejich konkurenta, který by rád, abychom brali od něj.
91 (RON) ale obecně moc moderním motorům nechutná. Příkladem budiž atmosférické šestiválce a osmiválce Infiniti.
Prakticky celý svět, včetně EU, se pod hlavičkou OSN snaží o jednotnou metodiku nazývanou WLTP. Představ si, že stávající norma používaná v EU je také z dílny OSN. Pokud bys chtěl do Švýcarska poslat děkovný dopis, mohu ti napsat adresu. ;-)
Kdo kupuje auto na pár let, má to celkem v pohodě. Ale když chce někdo "postaru" koupit auto na delší dobu, řekněme 10 let, už může být problém.
Trochu se bojím, až jednou doslouží současné auto, protože když dám všechny požadavky, tak to asi žádné nové auto nesplní:
Menší auto spíše jednodušší konstrukce, hatchback nebo kombík, spolehlivý a nenáročný motor, možnost spalovat LPG/CNG, zrychlení z 0 na 100 za 10s nebo méně, klima, tempomat, centrál, nějaká elektrika, oproti současnému autu bych chtěl kvalitnější sedačky a lepší aerodynamické odhlučnění.
já Ti řeknu, jak to dopadne, budeš v *, jak s mobilníma telefonama. Dneska je jedno, jaký tel si koupíš, všude je android a když ho nechceš, nemáš šanci. No možná Apple a windows phone, což je z bláta do louže.
A nebo to uděláš jako já, aby jsi měl normální telefon, tak si nějaký ještě seženeš a koupíš rovnou dva do zásoby. Já takhle mám blackberry a druhé v šuplíku, až tohle odejde, abych měl čím volat.
Tak baterka samozřejmě vydrží podle toho, co na tom mobilu děláš. Jen na tom smartphonu můžeš dělat více věcí, takže pak to jde dolů. To je stejná blbost, jako si stěžovat, že když budu častěji jezdit autem, že nádrž vydrží kratší dobu než když jsem jezdil jen občas kolem baráku. Smartphone při běžném využití jako u Nokie 6310 (tzn. volání, SMS) také nemá problém vydržet týden i dva.
Jak říkám, záleží to na tom, jak často něco s tím mobilem děláš. Pokud na mobilu skoro nic moc neděláš, neposíláš SMS jak o život, nevoláš hodinu denně, nejsi pořád na netu, nehraješ hry, tak týdenní výdrž no problem. Jak starší Nokie (smartphone), tak především nynější Samsung dají týden při nižším používání v pohodě.
Jenže skoro každý den jdu na chvilu (10-20 minut) na net a trackuju si pomocí GPS chůzi venku, tak nabíjím mobil zhruba každé čtyři dny. Tipuju, že kdybych ho používal (jak píše _MT_ "postaru") jen na volání a SMS, tak při mé frekvenci volání a psaní (takřka nulová) by dal asi dva a půl týdne až tři týdny.
jenže já ho používám na mraky telefonování. volají mi zákaznici, takže já za měsíc tak 16-20 hodin provolám a to stejně už x roků a ta 6310 vydržela týden i při volání :-)
Tak to je jiná, já volám fakt minimálně. Tobě se nevypíná dispej, když voláš? Mám dojem, že displej se při přiložení k uchu normálně vypne, takže pak není problém. Dneska mi zmizlo 20%, z toho 15%, když jsem byl venku asi 2,5 hodiny a logoval svůj pohyb pomocí GPS, zbytek ještě trochu internetu a Bluetooth.
slusnu spotrebu dokaze urobit aj prijmac/vysielac - pokial si v pasme slabeho pokrytia. Ja teraz na chate so strasne zlym signalom mam co robit aby som ho udrzal pri zivote 2 dni, a to volam minimalne, skor pouzivam wifi-kies ako hot-spot pre notebook - a to zere tiez ako svina >:-[]
Jo, to jo. to se mi teď málem stalo osudným na horské chatě u slovenských hranic nebo jsem s tím měl velké problémy v hotelu na Floridě. To jde baterka hned dolů (během noci to padlo na půlku, takže režim letadlo a pak to vydrží více než dlouho, klidně dalších pět dní).
Větší display má větší spotřebu (zase novější displaye jsou úspornější a ta pádla mají velké baterie). Ale je fakt, že vydrží bez problémů několik dní, pokud ho používáš postaru. A vědět, co děláš, neuškodí (tedy mít ho správně nastavený).
Na xperii z1 vydrzi v pohode 14 dni, po 10tich ma 40%, ale zas je pravda, ze moc netelefonujem, nepozeram natom tv, youtube, internet, nato mam tablet. A zamestnanci neotravuju zbytocnym volanim, vysvetlil som im, ze kecat s nimi co hodinu o rieseni problemu podla mna znamena, ze nie su schopni ho samostatne riesit, a vidim ich raz za den hned rano, to mi staci. Ziskali tak kopec casu na pracu, alebo relax. Mobil nemam preto, aby sa mi kazdy dovolal, kedy chce, ale aby som mohol volat vtedy, ked je to nutne, a neotravoval zbytocnymi hovormi
Já také tlačítka. PPoužívám ho na volání a sms, na internet mám 22" monitor na kompu. Nehledě na to, že dotykáče mají dnes OS, který lze napadnout, tj. sebrat data či sledovat majitele. Díky, nepotřebuji, aby o mne někdo sbíral data bez mého vědomí a nebo mi vysával konto
Felda mala na tachometri 286000km, je pravda, ze pri 80.000 km ho menili, beha stale, byvaly sluzobny ford 2,0 benzin uz ma mozno 500.000 km, passat 1,8 20v prec 10timi rokmi isiel prec skoro s 300.000 km a este ho obcas vidavam, ale je pravda, ze TSI som uz nemal ;-) , takze mozno mas pravdu
Teď jsem se byl koukat na jedno auto - serviska duplikát, za prvních 2,5 roku najeto 107 tisíc km, za dalších 3,5 roku 31 tisíc km, ale jinak super kup, joooo, sedačka řidiče a volant vypadaly sice na 200 - 250 tisíc km, ale kdo by tomu věřil, když je serviska, že...
Prostě koumáci přijdou na to, že se dá řídící jednotka vozu oblbnout a auto vesele pojede i bez ní. Stejně to funguje u DPF a je zajímavé, že to nikomu z Bruselu nevadí ;-\
Nicméně mě nenapadá, proč močovinu obcházet. Když už si auto s ní koupím, močovina stojí pár korum, zas tak často se nedolívá a ničí nejnebezpečnější rakovinotvorný částice. Obcházet to mi přijde na úrovni vyřezávání DPF z auta.
Mít dýzl, tak močovinu dolévám...jenže, lidé jsou různí a pro pár kaček si nechají vrtat koleno. Druhý důvod by mohl být kvůli omezení výkonu motoru, či úplnému nenastartování auta, když ti dojde. STK a emisní stanice uřezané filtry nekontrolují, tak to dopadne možná i s tou močovinou
Ono je to všechno směšné. Když se s autem jezdí slušně, vydrží DPF víc než 300 000 a podobně to bude s SCR - mám DPF a vysloveně kvůli sobě bych ho vyměnil za nový, SCR palec nahoru, snižuje emise a spotřebu - to je dobrá správná kombinace. Něco se zaplatí ale vrací se to na spotřebě.
ale je to prostě omezující. nevím, jak to sice bude u aut, které už na to bude konstruované z továrny, ale třeba u yetiho bude nádrž místo rezervy a kam dám tu rezervu??? a vůbec co mi mají co zakazovat nastartovat auto kvůli nějaký pitomý močovině. To mě na tom sere, že jsme prostě otroci, kteří jsou uzavření v systému a nemáme možnost volby.
Jsi zbytecny pesimista. Jestli za neco Brusel v oblasti naftaku kritizovat, tak za to, ze masivne podporoval jejich rozsireni v zajmu snizovani CO2. Mocovina snad konecne ukonci ten sileny kysely smrad. O starych naftacich bych si iluze nedelal, myslim, ze co do vypousteneho sajrajtu nebyly o nic lepsi. Problem je to, ze EU ustavicne likviduje benzinova auta, ale to se diskutovanim na netu asi nevyresi.
problém je, že třeba staré TDI sice vypouštělo splodiny, které šlo do vzduchu a déšť ho spláchnul. Pak udělali DPF, to sice něco odfiltrovalo, ale rakovinotvorný je to stejně, akorát to už nespláchne ani ten déšť, tak proto teď ta močovina.
Spíš mě štve, že do aut ji cpát chtějí, ale hnojit s močkou už dnes pole nemůžeš, páč to není ekologické....
já když vidím čím nás EU straší, tak vůbec nechápu, že jsme přežili třeba 80 a 90. léta a neběhali tu s plynovýma maskama.
...ale o svojí rakovinotvornou látku stejně nepřijdeš...když se jí nenadýcháš, tak ji sníš v geneticky modifikovaných potravinách.
ale já bych to neřešil v žádném autě...pořád to, co ty auta vypustí je prd proti tomu, co se Ti do těla dostává při jídle v cigaretách a v určitých zemích i z vody...Kdyby ty diesely nechali na pokoji a jen redukovali diesely kamionů, tak by to úplně stačilo.
Mohu poprosit redakci o zdůvodnění výroku:"Oblíbenou malou pandu i nadále koupíte s motorem 1.2 8V. Ač už mnoho let měl být nahrazen ...". O něco výše se uvádí:"Stále tak v pandě či puntu bude možné koupit motor, který přišel už v roce 1985 a snad nikdy nezastonal." Nerozumím tomu, proč by se měl motor nahradit. U ostatních značek podobné motory doporučujete.
Preco v clanku nespomeniete Hyundai a Kiu???
Hyundai aj Kia maju celu benzinovu ponuku postavenu na motoroch bez turba. Az tento rok pride v modely i30 spolu s FL aj benzinovy motor s turbom. Ale nechapem preco sa o tom v clanku nepise. To iste Mazda. Kompletna ponuka benzinovych agregatov bez turba. Hlavne, ze ste nezabudli napisat: Model Roomster skončí. Honem si pro něj běžte. Vlastne chapem, Skoda maze. :no::no::no:
Myšlenka EU je dobrá. Už jen ať jsme jednotní před okupantama rusákama atd. Problém je ten, že se máme relativně dobře, tak se nudíme, vykazujeme umělou činnost a vymýšlíme kraviny. ...Octavia 1.6 atmo EA211 by se mi líbila :yes:
Srovnej si historii. EU poslouchá US a US nemuseli v 68 jezdit, protože NIKDY neodjeli. Z toho pohledu byl Sovětský svaz naivní amatér, když po druhé svatové ODJEL. Němci poslouchaji jako hodinky až do dnes a nikdo nikam jezdit nemusí. Překontroluj si množství základen US ve světě. A až Kocáb zařídí odezd US vojsk z Evropy, pak si to klidně napiš znovu ;-)
Třeba proto, že buď tam bude sedět někdo, koho voliči vyberou, nebo tam zkrátka bude ten, kdo se na funkci dostane díky nezájmu voličů. Vždy tam ale někdo bude. Je na každém, aby se svojí odpovědností naložil.
Nejdeš k vobám a nadáváš na stát/EU? Pak jsi zkrátka pokrytec.
Je jasné, že kým v EÚ sme alebo kým EÚ je, tak treba voliť - je to menšie zlo ako nevoliť, máš možno mizivú, ale šancu niečo ovplyvniť. Ale vzhľadom na to čo a ako sa deje si myslím, že lepším riešením by bolo nebyť v EÚ alebo neexistencia EÚ. Minimálne v takej podobe, v akej je. Prebujnelý byrokratický aparát. Rakovina.
Klid, i v EU je demokracie vícestupňová, jako dnes všude (mimo prezidenta), takže my si zvolíme koho chceme a ti zvolení se pak pod vedením vyvolených dohodnou (více či méně dobrovolně) na tom, koho zvolí do vedení. Vedení tedy nikdy nebylo a nebude volené. A v EU je rovnou jen dosazené vyvolenými a jen odsouhlaseno volenými.
ano, jen ti nějak nevím, proč naše společnost má tu vlastnost, že do čela se téměř vždy dostane blb. Koneckonců volba prezidenta je hezkým důkazem.
Dejte lidem šanci volit, a zvolí si blba. Dobrovolně... Tak to máš pak těžké. Grázlíci už totiž pochopili, že mnohem snadněji se za nitky tahá, když na vrcholné posty dosadí tupé loutky, které jsou jim vděčné za funkce, a oni si pak vesele bez jakékoliv odpovědnosti tahají za nitky. A opět je vidět, že tato koncepce funguje, Kalousek na tom má postavenou celou svojí kariéru.
Český národ caka vari na teba? F. Gump zvykol vraviet, pre blbeho každý blbý. Prečo tu každý nadává na kohokolvek, kto nemá rovnaky názor? Povedat o niekom, že je blb a stát si za tým predpoklada, že máš na to lekarsku správu. Neskusaj tu na mna kecy, že ty to nepotrebujes a vies to aj bez toho. Máš lekarsky dokaz že je blbec alebo nemáš? Keďže nemáš, max. co teraz mozes urobiť, že budeš nadávat na mna.
blb je nějaká lékařská diagnóza? Aha, tak to mě pouč >:-[]8-s
Jinak nechápeš, nejde o rozdílný názor. Podívej se třeba na ex-primátora Brna Onderku. Aspoň že jeho lidi v posledních volbách vykroužkovali, jedno z mála pozitiv posledních voleb. Nicméně soudný člověk by chodil kanálama, zatímco Onderka se hrdě dere zpět... Zkrátka blb :-!
mentální retardace ztotožňuješ s označením blb? Zkus použít hlavu, něco ti tam nesedí >:-[]
Posuzovat bez důkazů? Jaké důkay by sis představoval? Já myslím, že pár Vánočních prezidentských poselství a hovorů z Lán je vcelku dostačující důkaz >:-[]:-!
Tvoj postoj je neliecitelny, tým nehovorim, že máš dusevnu poruchu a potrebujes lieky. Nic takeho. Hovorim tým to, že pyšný, emocne plochy clovek s pocitom nadradenosti a vnutornym pocitom neomylnosti je smutný stav.
Však proto nejsem z prezidenta dvakrát nadšený. Gratuluji, že jsi pochopil. Poslední věta vlastně vystihuje dokonale rovnou poslední dva naše prezidenty >:-[]
Příště, než něco napíšeš o mimořádně hloupém, bezpohlavním a neschopném zloději bez osobnosti Onderkovi, požádej ho, aby s tebou zašel k lékaři. Protože bez důkazů by se sem psát nemělo.
Ale když to vezmem vážně, tak proti kuličkoorloji nic nemám (kromě Onderky). Myslím, že vadí stejným lidem, kterým by vadila chobotnice na Letné, kterým vadí cokoliv novýho, protože to vypadá jinak, než to starší. Poslouchat takový lidi, tak dnes bydlíme v roubenkách bez oken.
"Orloj" se mi nelíbí. Myšlenka možná zajímavá, ale tvar mi tedy nijak haromnický nepřijde... Podle mě pan architekt zkrátka použil blbou kuželosečku >:-[]
Co mě ale vadí vyloženě, je umístění. Na svoboďáku prostě nemá co dělat. Být někde v Campusu nebo v Office Špilberk, v zásadě nic namítat nebudu.
Modernu netřeba odmítat, to souhlas. Ale je třeba ji umisťovat s citem a rozmyslem. A en tak na okraj, Chobotnici na letné jsem si přál, celý koncept se mi velmi zamlouval. A druhak - když už se tu vypíše veřejná architektonická soutěž, kde zkrátka Kaplický vyhraje, tak vůbec nerozumím tomu, jak jeden BLB celou věc dokáže zmařit. Ale ten člověk tu zkazil kde co.
Prečo reagujes takto? Myslel som, že sme si to včera nepriamo ujasnili (nerob to co nechceš aby ini robili tebe). Neobhajujem Ondrerku, nepoznam ho. A ani netvrdím, že bez dokazov je zakázané nieco pisat. Ide o to, povedat o niekom že je postihnuty, je nízké, nehodne slušného inteligentneho cloveka ako verim, že si. Posielas má k lekarovi? Opakujem, skus slusnejsie, isto to vies. Na zaver, vskutku sa tesim, až budem s tebou debatovat na nejakom odbornom lekarskom fore.
Samé "průšvihy" PD, TSI,THP, apod. a tohle je zřejmě dorazí. Ukázka neschopnosti vize
budoucího vývoje a astronomické náklady, které pokrývají z továren na východě (ČR,SK,UK apod).
Je to prostě klasika... tak jako odbory dosáhnou zvýšení ne
a tím konají výslovně proti těm, jejichž jménem se ohánějí, tak EU, pokud je nikdo nezastaví, způsobí nekonkurenceschopnost evrospkých firem a jejich úpadek.
Výsledkem pak bude ještě větší zamoření životního prostředí autama z Číny, kterým je to úplně jedno... a jediným rozdílem tak bude, že Evropani budou shrbeně nosit asijským obchodníkům kufry do patra asijských hotelů - postavených v evropských městech - a čekat na zpropitné.
A tak dalších 100 let, než to svět zase rozchodí...
Dobrý den, s podivem tu čtu dezinformaci, které se snaží některé motory potopit??
Pane novinář asi zcela není obeznámen s fakty, co má a nemá nový motor, nové TSI (myslím tím o objemu 1,2 a 1,4) ani to staré nemají EGR ventil.
Zkušenost s TSI mám - Roomster 1,2 TSI 63kW, 03/2011 - najeto 113 tisc. a mám původní řetěz, teď je malinko hlučnější a pro jistotu budu ve 120 tisc. km měnit za nejnovější opravnu sadu pro moji jistotu.
Prosím ověřujte si fakta, než něco napíšete. Děkuji. Musím uznat že vaše články nejsou až tak nesmyslné, a rád si počtu.
Děkuji.
Našel jsem tam zatím zmínku o EGR ventilu jen jednu, a to v případě, kdy není jasně zřejmé, že se to týká přímo motoru TSI.
Mimochodem Martin Frei (také ze Světa motorů) tady 8.6. 2012 publikoval k EGR ventilu u TSI toto:
"A ještě jinak je to při jízdě s lehkou nohou, kdy je žádoucí zvýšit recirkulaci spalin: ventily se otevírají už ve výfukovém zdvihu, část zplodin jimi uteče do sání a poté se nasaje zpět. Motory TSI proto nepotřebují EGR ventil. Dvanáctistovka ovšem tato kouzla neovládá. Dobrodiní proměnného časování využívají jen dva větší agregáty, a to pouze na straně sání."
[odkaz]
Ja dodam dve plechovky od koly, druha strany 4-turba a dame si to patentovat, v zmysle ekologie, downsizingu a emisii...
Kam sa da downsizovat z 1-litroveho trojvalca s turbom? Zatial jediny dvojvalec ma fiat a nie je prave usporny, kto prijde dalsi, zacneme uzatvarat stavky?:D
Zase v teste benzínov vo Světe motoru bol štandardný benzín aditivovaný VIF-om a výsledkom podla testov bol benzín v prémiovej kvalite. Toto sa týkalo ale hlavne mazacích vlastností, čistiace schopnosti netestovali. Len slovne spomenuli že kto má problémy so zanášaním sania a EGR ventilu karbónom, nech skúsi aditivovať.
Doplnenie: niekde na fore som zachytil príspevky kde diskutujúci automechanici tvrdili že videli velký rozdiel v prospech čistoty dieslového motora od karbonu tam kde používali VIF. O benzíne som zatial nič nezachytil.
Kdy už to konečně lidem dojde: Nejekologičtější auto je to které si nekoupím! Výroba a distribuce nového vozu sežere mnohem více energie, než je schopno za svoji (čím modernější = tím kratší) životnost ušetřit! Je to vše jen lobby ekonomů, kteří nám řídí život ve jménu jejich pánaboha Ekonomického růstu, o kterém nikdo vlastně neví kde se tu vzal.