Renault nepřestává šokovat: po avantgardním Mégane II, luxusním Vel Satisu, či neobvyklém kupé-MPV Avantime přiváží pátou generaci Espace. Ten má s předchůdcem společné jenom to jméno.
Předem asi začnu tím, že nejsem typický kupec tohoto vozu, ale to auto mne zaujalo. Ani né tak exteriér, ale spíše interiér.
Chci se zeptat autora, jak moc špičkové jsou ty materiály. V diskuzích se vždy nesl duch toho, že Renault interiéry neumí a jsou nekvalitní. Sám jakožto bývalý majitel Renaultu a někdo, kdo ta auta sleduje s tím souhlasit nemohu. Dříve možná vrzaly (ale až s určitým nájezdem) a oproti tehdejším Passatum bylo více tvrdých plastů (i když měkčenou palubku měla už Laguna II), ale s příchodem Laguny III (tam už Renault zasadil zajímavou ránu konkurenci a kdo neseděl, nepochopí), nebo solidního Meganu III, se to zlepšuje. Tento interiér na mne z fotek působí, že by se dal srovnat ne se Škodovkou a VW či Fordem, ale dokonce s Audi. Nechci soudit z fotek, proto se ptám :-) Pane redaktore, je pravda, že Renault se interiérově řadí k prémii v tomto voze?
Motor - Stačí, nebo nestačí? O převodovce je toho napsáno dost, ale co dynamika? Parádní lineární záth mělo Dci vždy, jezdil jsem 1.9Dci, 2.0Dci i 1.6Dci a tyto motory svým charakterem (né výkony) jsou nejbližší dle mého těm dvoulitrům od BMW (jasně, to je jeste krapet lepší). Koncernové TDI se od nich může učit (až na BiTDI, které tedy také táhne linárně až daleko nad dálniční limit). Tichostí se jim vyrovnají PSA, ale tam je zase ten kopanec :-)
Neví někdo, jestli ta nová Laguna půjde v tomto duchu? (materiály, kabina) a chystá Renault nové dvoulitry? Byla by to škoda v autě za mega....
No, jako mne by zajímalo, jaké to auto je a za to mam palce dolu? >:D Že charakter naftových BMW je dle mne jako příklad a Renault se mu snaží přiblížit, by si měli fanoušci BMW snad chválit, ne? Lepší, než kdyby se přibližovali VW >:D
A jsem zvědav, jestli mi někdo odpoví věcne, než jen palcováním >:D
TDI má kopanec, mne se to líbí, TDCI/HDI ho má taky, ale obecně chápu, že lieárnější zátah je plus. TDI je hlučné a i když udělalo mílový krok od 90 let, pořád to jiní umí trochu lépe. Výjimku tvoří to BiTDI, které také tahne lineárně.
interiér mi přišel kvalitativně na úrovni. Plasty jsou měkké, nicméně lakovaný střední panel může na první pohled budit dojem lacinosti. Také ovladače topení by mohly být možná trochu více strukturované. Ale to je věc názoru. Zda je to premiovka Vám ale neřeknu. To dost záleží na úhlu pohledu. Na druhou stranu, nemyslím si, že by třeba vozy BMW měly plast v kabině lepší. K té kvalitě. Nějaké nedostatky se našly, nicméně je to jeden z prvních vyrobených Espaců (v ČR jsou v tuto chvíli jen dva).
K motoru. kopanec tam moc není. Spíš lineárně narůstající síla. Ostatně od dvakrát přeplňovaného motoru ani nelze čekat nic jiného.
Děkuji, takže když se vás zeptám... dokáže Renault tedy být adkevátně kvalitní alespoň jako VW, odpovíte mi ano? :-)
Motor : Ano, o té lineární síle jste psal v testu, ale stačí to na tak velký automobil? Dynamika, předjíždění, naložené auto? Je to MPV, zkoušeli jste plné obsazení? Nebo alespoň zátěž v kufru? :-)
Sedni do golfu, sedni do meganu, sedni do passatu resp. do laguny. Netvrdím že renault to až tak dělá špatně, s mat. do interiérů se snaží, ale ta celková bytelnost a spasování je u koncernu VW pořád ještě někde jinde. A velmi dobře je to vidět na 2-5-7 let starých autech. Dál můžu pokračovat kvalitou elektroinstalace a různými přepínači, valeo je na to expert. ;-)
Nedavno tu v testech kolovali fatky tech kvalitnich interieru Golfa. Loupalo se to hodne slusne, takovy volitany plecky v porovnani s Astrou. Porovnavat musis porovnatelny, je treba pockat na novy Megan, Lagunu, ktera uz klepe na dvere. Stavajici modely uz jsou hodne stare. Kdyz vidime jak vypada novy Espace, da se cekat ze nove modely budou podobne povedene.
Ohledně těchto sporů o kvalitu je krásný ukazatel trh s ojetými auty a jak se drží jejich ceny, protože ty více-méně kopírují spolehlivost a náročnost servisu starších aut.
Tak tohle je největší blbost, kterou si tu snad kdy napsal >:D VW těží z minulosti, ale o spolehlivosti jejich výrobků za tebou zminovaných 2-5-7 let bych ti tu mohl napsat sáhodlouhé odstavce.... kazí se to uplně stejne jak stejne staré Renaulty.... bohužel.. VW dávno už není to, co bývala v roce 2000 a každý, kdo měl tu zkušenost s takovým vozem trochu déle, ti to potvrdí.
Dnes už neexituje auto, které je spolehlivější... možná určitý model a konfigurace, ale né celá automobilka :-)
Ale vůbec ne. Český trh ojetin je specifický oblíbeností VW, hlavně Škodovek. Proto si logicky drží cenu. Nechceš mi snad tvrdit, že 3letý Megane je horší volba, než 3leta Oktávka, pokud se o oba vozy majitel staral stejně (mechanicky a spolehlivostně). Ano, když vemu auta 10-15 let stará a postavim proti sobě Passata B5.5/6 či Lagunu II, tam s tebou sohlasím, ale dnes už to neplatí a mohl bych ti vyjmenovat desítky koncernových vozů, které měly problémy srovnatelné s Renaultem a naopak bezproblémové Renaulty (stejně to dokážu i obráceně)
Sám si psal dole... každý má něco... ale rozhodně ta změna vnímání automobilek na trhu trvá dost dlouho. A taky vem v potaz, že nový Megane stojí o řádný kus méně, než nový Golf :-) Proto je i na trhu ojetin levnější.
Plácáš blbosti. Renault je šunt, který vůbec nemůžeš srovnávat s německou produkcí. Všechno vrže, nekvalitní, aušusové materiály. Tragédie od návrhu po zpracování 8-s
Frantíci jsou nejlepší v šizení. Ořezávaní ceny je to jediné, co jim jde jediněčně. Už jenom kolik slabomyslných se jim ještě daří přesvědčit, že dělají auta >:D
Zase ty tvoje žvásty: napiš reálnou zkušenost. Ne porovnání bazarového peugeotu.
Můžu ti popsat do detailu mé zkušenosti s novýmu auty Golf , Passat, atd. Výměny lambda sond , tzv.kostí jož po 20000km. prasklá trubka odvětrávání již po 35000km.
posun čerpadla u 2l tdi PD tím voda v okruhu. konec rozvodů atd. Stará laguna chrastila o tom žádná ,ale NECHCÍPLA na dálnici. Vlastním i sportovní staré BMW Z3
a jejich KO modul ASC je také zajímavá a častá závada .Bosch made in mexico.
v golfu KO ventil na aktivním uhlí Sagem řemen spain atd. Vlastnil jsem do nedávna od novoty Oktávii 1 řek bych že byla udělána lépe jag soudobí golf 4 přesto do 100000km výměna 3 lambda neustále zasraná škrtící klapka přesto že jsem tankoval u Shell. Čím máš podloženy tvoje neustálé žvásty o nekvalitě francouzů?? ber to taky vzhledem k ceně!!!! V Lambu je za x melounů klíček stejný jako od fabie a to je ostuda.
Jsi vedle, jak ta jedle. Před pár lety jsem se dostal náhodou k servisním nákladů aut na Operativní leasing. Auta provozované 3-4 roky. Normální hard-core služebáky, co jezdí dost KM. Servis vždy značkový. Porovnání několika ks aut Octavia/Megane bylo docela zdrcující. Servisní náklady u Rencků byly kolem 40% vyšší.
Spousta lidí zapomíná, že náklad na provozování auta je souhrn 3 částek.
1. + Pořizovací cena
2. + Servis
3. - Zůstatková cena (prodejní)
Takže i když ušetříš 50 000 Kč na Pořizovací ceně a ztráta hodnoty + servis tě stojí o 80 000 Kč více tak jsi defakto prodělal.
Mám v okolí dva majitelé starších Espacu. Oba ač se neznají, tak svorně tvrdí, že větší *** auto v životě neměli. Prý se tam kazilo co šlo. Jeden dokonce z vesnice, strejda automechanik a nebyl schopný ty neustálé opravy ufinancovat.
Oba vyprávěli jak s prosíkem objížděli na výkup bazary a většínou je posilali do háje že Espacy neberou, že se kazí a nebudou držet záruku na skryté vady. Kolik na prodeji prodělali je až strašidelné. Takže Renault umí i tak.
Dobře, tohle je nová generace. Ale ruku na srdce, dát za Renaulta 1 mega a nemít ještě plnou výbavu? To by musel mít trochu jiné esa v rukávu než design..
Jasně, já mám taky kamaráda, a ten teď koupil super jedničkovou octávku v dýzlu z Německa. Hele, na tacháči nula nula nic, čiplá na třista koní, jen lehce bouchlá na předek, barva slonová kost, rozumíš, to je rarita, dodělávaný xenony, megakřídlo vzadu woe. Žere tři litry na dvěstě, lítá dvě pade, plná výbava, příprava na mobil, teda ty čtyři díry v palubce, a normálně, řikal druhej kámoš, že super, že se to dá všechno normálně vopravit na koleně, a že je vlastně bezúdržbová... Prostě kauf. A pak mám kamaráda, a ten má půlmetrový péro. A další zná Sláje osobně...
A k tomu Espace: asi proto se tyhle *** vyráběly 13 let. Bazary je nechtěj? Aha, proto je jich všude tolik. Ach jo. Neskutečný...
Asi předpokládám, že číst umíš a vidíš že tam píšu o výkupu bazarem.
Možná i víš, že v bazaru se nacházají dva druhy aut:
A) komisní prodej zákazníků
B) ve vlastníctví bazaru z výkupu
Hádej ve kterém případě drží záruku za auto přímo bazar a ve kterém je mu to jedno?
Alfy Romeo 156 máš taky plné bazary protože se vyrábělo roky a je to spolehlivé auto?
Nevyberes si... uz je tu zase ta písnička kamarád kamaráda.... Já Renault měl a nebylo to nic neobvyklého oproti jiným stejně starým a stejně ojetým vozům. Také mam teď Ford a na ten taky vsichni nadávají... já ani nikdo v okoláí neměl příkladněji spolehlivé auto s takovým nájezdem.
Jen řekni, jak ten Espace koupili? Nové vozy?
Taky bych ti tady mohl vyprávět o tom, jak znám (a to i v rodině vlastní auta) koncernové vozy, které mají dost drahé závady a i se směšným kilometrovým nájezdem od nova.
Souhlasím s cenou za 1 mega v 1.6 je to dost ujeté, ale nic to nemění na tom, že předpoklad spolehlivosti má nový Renault stejný, jako koncern. Ukáže čas.
Jasně, tohle jsou ty případy já znám toho a ten povídal tohle atd. Jasně že to není žádná statistika poruchovosti.
Ale ve svém okolí mám asi 4 případy, že se hodně spálili s ojetinou a nejvíce tihle dva a zrovna oba na Espacu.
Samozřejmě že to byli zhruba 5 leté ojetiny z Německa "po důchodci" :-)
Ale bourané prý dle servísu nějak moc nebyly, tam prý problém nebyl.
Já netvrdím, že koncern je svatý a bezporuchový.
Prostě tvrdím, že dle firemních záznamů tam ten dražší servis u několika kusů Megane/Octavia II vždy byl, tečka.
A že předchozí Espace dle vyloučení z výkupu v auta v mnoha bazarech asi dobrou servisní pověstí také neoplývá, tečka.
Ehm, to máš tak. Ja mám kamaráta automechanika, ktorý mi už veľmi dlho tvrdí a dlho mal len autá z koncernu rôzne. Dosť ich točil, niečo si aj sám doviezol. A pred pár rokmi keď si založil rodinu, tak žene kúpil Clio II v benzíne a sebe Espace s 2,2 Dci. Síce u toho Espace šomre nad spotrebou, pretože to nežerie ako Octa I. >:D ale inak sa nesťažuje v zmysle viac pod tým ležím ako sa v tom vozím. O pohodlí a komforte detto. A to je človek ktorý má prístup k náhradným dielom a vie si v autách od VAG opraviť úplne všetko.
zajímavé , můj známý má dvě generace v benzínů na plyn , používá je k podnikání , dělá střechy a do toho auta naloží žebřík >:D , kvůli velikosti a provozním nákladům je má . Ty auta jen jezdili nikdy jsem neslyšel že by to auto stálo v servisu kvůli závadě.
Jak se drží ceny... No pokud vezmu, že mě Megane grandtour vyšel na 370 v plné výbavě (SS, senzory vzadu a vpředu + couvací kamera, 2zonová klima, navi, vyhřívaný sedačky, světelne, dešťovej asistent, hlídání jízdního pruhu, 97kW), a srovnatelná Octa by mě vyšla na 580, pak mám rozdíl 210 tisíc. A jestli za 5 let toho Megana prodám o 60 míň, tak mi z toho plyne, že Octa ztratila daleko víc, a já s Megane daleko míň prodělal.
Když srovnávat, tak pořádně. Nejlíp rozdíl mezi nákupní a prodejní cenou. Ne jen zůstatkovou hodnotu... Já raději za míň koupím, a za míň prodám, než tratím. ;-)
Nerozumíš, nebo nechceš? Je těžký spočítat, na kterým autě víc tratím po 5ti letech provozu? Nákup mínus prodej... Nic??? Tak to raději nepočítej, a že jsi to ty, zůstaneme u tý zůstatkový hodnoty, ta je pro tebe v tuhle chvíli příhodnější. ;-)
Ti to zkusim vysvetlit:
Megane nakup: 380. Po peti letech prodej treba dejme tomu 120.
Octavia nakup 580. Po peti letech prodej cca 180 (= o sededsat tisic draz, nez Megane, ale celkovej ulet je na Octavii 400 tisic, na Megane 260 tisic).
To je ale srovnání "o ničem", na levnějším autě (v absolutní částce) uletíš logicky obecně méně.
Chtělo by to srovnat s původně podobně drahým Meganem (nákup cca 580).
Proč srovnání o ničem? Stejně vybavená auta, podobně silná... Mně už to přijde, že se hledá srovnání takový, aby to vyšlo konečně ve prospěch toho koncernu. Původně jsme začli, protože JW napsal, že zůstatková hodnota vychází dle náročnosti a kvality servisu. Tak jsem mu dal srovnání dvou stejně vybavených aut. A když je vidět, že na Octavii člověk prodělá víc, najednou to nejde srovnat??? ;-) Ale no tááák.
Tady mám volbu: dvě auta, jedno za tolik, druhý stejně vybavený za tolik. Kdo chce, koupí dražší, ať se pak ale neohání zůstatkovou hodnotou, když v reálu prodělal o desítky, ne li stovky tisíc víc...
Mně to hlavně přijde, že se hledá takové srovnání, aby to někomu vyhovovalo... a neřeší se "detaily", jako že např. nový Megane za 380 není zcela srovnatelný s novou Octavií za 580. ;-)
No vidíš, a já měl obě auta 150m od sebe. Nabídky na papíře taky. Zatímco u Renaultu klidně slevili u novýho auta, u Škody na mě koukali jak na blba, co že to po nich chci, a proč by jako na nový auto dávali nějaký slevy. A představ si, tak to bylo. Výbava srovnatelná. On je totiž rozdíl, když máš u škodovky připlácet za to, co je v Megane v základu...
Nejde přece jen o výbavu..., ale pokud ti dali u Renaultu slevu blížící se 200 litrům, tak to se pak nedivím. Pokud si nakonfiguruji výkonově srovnatelnou motorizaci a výbavu, pak se Megane za 380 nemůže celkově vyrovnat Octavii za 560. :-)
200 itrů určitě ne, už jen rozdíl mezi ceníkovou O combi 1,4 TSI 103kW a M grandtour 1,2 TCe 97kW je sto tisíc. O příplatcích jako tempomat, vyhřívání sedaček, navi, dvouzóna ... asi víš. Ale jo, sleva nakonec byla velká. Právě, že BYLA. U Renaultu.
Takze inac povedane, kupujuci Fabky za 3 kila, je financne gramotnejsi, nez kupujuci luxus klase za 2,5 mega, lebo ten na tej Fabke prerobi za 5 rokov dajme tomu 2 kila, a majitel luxus klasy prerobi min. 1,5 mega >:D
Tak to heeeeeej >:-[]
Oni su ti velki managiri a bigbossovia fakt padnuti na makovice >:D
OK, tak trosku realnejsie:
Megane je pred koncom vyr. cyklu, plus s tou povestou Renaultu u nas a u vas bola ta cena naschval nastavena tak agresivne, nakolko pre mnohich to bola len cena, ktora kupujucich priviedla do autosalonu Renault. ;-)
Skodovka to ma uplne inac rozohrate. Je na nasich trhoch dominantna, osobne skusenosti s nou ma skoro kazdy, referencie su na nu +/- dobre, preto ju ludia akceptuju ako lepsiu znacku, ktora si za svoj vyrobok zasluzi vyssiu cenu.
To, ze v ramci pouzivania tych 2 konkretnych aut mozu nastat absolutne opacne nez ocakavane skusenosti, holt, to uz je vec kazdeho uzivatela zvlast a ako vies, casto zalezi na tom, ci sa nerozhodol napr. pre nejaku "rizikovu motorizaciu", ktorej nedoprial radsej zvysenu pozornost pri servise...atd...
Takze v konecnom dosledku sa moze stat, ze kupec Meganu bude po 5 rokoch spokojnejsi, nez kupec O III, otazka je vzdy individualna. Co od auta cakal, ako to splnilo, ake boli s nim radosti a starosti...
A niekedy sa mozes snazit sebeviac, starostiam sa nevyhnes. Tak ako ja som kedysi davnejsie nemal nejaku zast voci Renaultom a riskol som ich motor v Dacii DoubleCab, no a ten nevydrzal ani 30 000 km...
Lenze zacinam mat teraz znova oci trosku viac otvorene a vnimat tu znacku po novom. Niesom este stotozneny s nazorom, ze Renault dobehol v kvalite VW, alebo nejaky ten standard mainstreamu, ale je fakt, ze sa to zlepsuje.
Moja volba by to ale nebola. ;-)
Staci takto ? :-)
No, ta cena byla tak nízká jen u nás. A já jsem se rozhodoval před rokem a něco. A překvapilo mě, že ten výběhovej Megane (pravda ihned po 2. fl) byl v interieru kvalitnější než nová, a bohužel ošizená OIII. Zatímco já mám měkčený výpně dveří, v O jsou tvrdý. Palubka jakbysmet. A velikost kufru si nehraju, mám dvě děti, takže místo před kolenama neřeším. Ale dávat o 200 tisíc víc jen proto, abych si honil triko, že má novou škodovku, kterou pak prodám o trošku dráž než Megana, to fakt ne. Megane mě odveze stejně pohodlně. Navíc 5 let záruka. A jelikož nejsem už žádnej mladej nadrženej závodník, těch 97kW úplně stačí. A je pravda, že těch Renaultú máme v rodině hodně, a nikdo nikdy za těch cca 10 let nepotřeboval odtahovku.
Mám osobní zkušenost s dvěma OII 1,8 TSI, a obě jsou po výměně motoru, furt svítí diagnostika, věčně "přetankováno" (???), no děkuju, domů určitě ne. A jak mi řekl velice dobrej kamarád, co dělal manažera prodeje u Škodovky, 1,8 TSI je výbornej motor. Ale do služebního auta. Do svýho určitě ne.
Takže jak jsem psal, raději míň tratit, než mít za 5 let radost, jak jsem pěkně prodal o pár tisíc dráž, než jsou ty bazarový Megany.
Ale asi si jinak rozumíme. Předsudky nikomu nevyvracím, ale když někdo o značce neví nic, nebo v tom autě ani neseděl, natož aby s tím autem jel, a píše kraviny, pak nemá cenu diskutovat.
ide o to, ze niektori ma tu vdaka mojmu nicku ortodoxne skatulkuju...
Pritom uz som x krat povedal, ze ked je treba, som prvy, ktory skritizuje aj vlastne rady.
Takze som rad, ze ty to vidis realne. ;-)
V něčem s tebou taky nesouhlasím - viz. zvýšení limitu na dálnicích, a následná diskuze, ale já neškatulkuju. Taky dokážu kritizovat vlastní značku, a to třeba to, že s R-Linkem přijdeš o všechny držáky na nápoje, a nemáš kam dát kelímek, ale aspoň nemám permanentně politej středovej tunel. :-) Ale když vidím některý zdejší znalce, už ani nereaguju, to totiž nemá cenu.
Když si kupuju nový auto, tak rozhodně ne primárně s myšlenkou na to, jak se bude za pár let prodávat. Kolik novejch aut si dospělej chlap, kterej nemá ježdění jako náplň práce, za svůj život koupí... od doby, kdy začne rozumně vydělávat, do doby, než ho začne zajímat jen vysokej posaz a držák na plato s vejcema? Podle mě je potřeba jít si tvrdě za svým a vzít to, co člověku udělá radost...
Podivej, kazdy muze ustrelit, napsat blbost, to je normalni.
Takze si ted v klidu projed znovu to konkretni vlakno, vcetne me reakce a vcetne meho vysvetleni white labelovi, a pokud stale nepochopis, tak radeji nereaguj, nez abys napsanou hloupost presentoval jako pokus o ironii.
myslis, ze by som mal mat nejaky problem pochopit WL alebo teba ?
ty si ma asi fakt s niekym pleties... :-!
OK, ak to musi byt - poriadne prestreleny vtip asi nevysiel, noooo... :-!
ze z toho ale budes robit kowbojku som fakt neratal...
7 let stará auta jsi na úrovni Laguny II, tu sem měl >:D Ta vrzala .... a ve 200 tisících km už to nebylo uplně OK
Jinak ve všem sem seděl. Golf nad Meganem vede v té bytelnosti, Laguna III mi ale za Passatem u nového vozu nijak nezaostává (myšleno dobovým, ne B8), sedačky, materiály, možná první navigace neměly tak dobrou grafiku a připomínaly mi tu z mé Laguny II. Ojetou jsem nejel.
Ale jak píše pan Dusil, Espace ten koncern dotáhl :-) Přeju to Renaultu....
Je to možné, třeba nové benzínové menší motory /3-4 válce/ od renaultu se hodně zlepšily a hezky chodí, když zrovna neodchází cívky, nebo mechanika krokového nastavení časování vačky. Ale koncern má za sebou zase problém s řetězy, takže ........ no.. ;-)
Laguna i Megane jsou nyní již před výměnou modelů, nicméně kvalitou materiálu bych se u Meganu nebál srovnávat, spíše pokulhává infotainmentem (fuj, to je škaredé slovo, mám ho dobře?)
R-link je sice fajn, ne fajn, ale parádní. Bohužel jde cítit, že v Meganu je už tak nějak dodělávaný, protože jeho předností je dotykové ovládání, které v Cliu je super. Navíc určitě by mohl být ačkoliv perfektně čitelný display tachometru, efektněji vyvedený, taktéž pal. počítač nemá na grafiku Golfu, resp. Octavie a Maxi Dotu. To jsou takové ty detaily, co zamrzí, když není R-link. ;-)
Do noveho Espace se posadim zitra, takze porovnam s Audi A6 jak to kvalitativne na VW "ne-dosahne" ;-) >:D
pokud bych mel hodnotit Golfa, tak posledni generace je kvalitou teda nic moc, takze jen dalsi internetovej mitus o kvalitach VW, prvni setkani nazivo a razem je z toho sklamani nad ocekavanim z netu :-! to VW prilis dobrou reklamu nedela tohle internetove vynaseni do nebes :-!
Odpovím Ti já.. ;-)
Rendl s VW bych tedy moc nesrovnával..i když ta cena?? Ta je jak za Mercedes >:D
Hlavně mám projetý nový X-Trail a tam ta 1.6 dCI NESTAČÍ !! 8-s
V OBSAZENÍ 4 LIDMI , TO SOTVA JELO ..dobře možná jet 130 po dálnici malý motor zvládne , ale předjetí je horor.
Tento motůrek je fakt dobrý do Kaškaje , do obřího Espace , který tedy má nesmyslně skoro 4.9 metru , nestačí!
A při ceně kolem mega že už není 4*4..? Výsměch!
Očekávám tradiční Renaultí obří slevy kolem 200 tis..jinak se prodávat nebude.
No já bych s VW směle srovnával, Laguna III měla povedené měkčené plasty, tady autor píše o naprosto výborném interiéru, tak proč by na VW nestačil? VW už dávno necpe měkčené plasty všude a někdy je to jak z bakelitu..... takže, buď se vyjádří někdo, kdo to zná, nebo se na to musím podívat, ale fanatické VWfans moc neberu vážně ;)Nepředpokládám, že si Espace viděl naživo, že ne?
Já ten motor jel v Meganu a tam byl super (96kw), ideální motorizace pro takové auto. Tady bych se trochu bál. Cena je vysoká, souhlasím. Ale jestli to má být průkopník nového směru Renaultu, tak jedině dobře.
Myslím , že interier bude v pohodě..nutno vidět , ale tady bych se nebál , při té ceně.
Navíc vypadá dost dobře.
VW má lepší především podvozky a řazení..
A taky sedadla u VW jsou jiná ligy , nebolí záda , srovnání mají jen skvělé příplatkové u Opelu..nebo v prémii.
Ale to je otázka preferencí každého.
Motor , který je slabý na X-TRAIL , TADY NEMŮŽE FUINGOVAT.
Mrzí mne absence 4*4..to je neomluvitelné při vysoké ceně a image crossoveru.
Taky mi přijde auto už moc dlouhé , do města prakticky nepoužitelné , ale OK..varianta Fordu Galaxy a VW Sharan , to tedy je.
Uvidíme co prodeje , asi bych tipnul , že fanatičtí frantíci do něj půjdou.
Je to jejich značka , a ceny tam mají mnohem lepší než u nás.
V EU bude asi spíš k vidění zřídka..záleží na ceně...toto je nesmysl.
No to řazení, to mi pověz >:D Gumové řazení sem zažil naposledy u francouzů z let 90. :-) Tohle asi nepoznám, dneska už to jde vše hezky v dráze. Sedadla budou dle výbavy, podvozky - Tam nevím, na Ford nema ani jeden (mimo adaptivů) a torzku ma pulka Golfu a Octavií taky >:D Řekl bych, že je to otázka preferencí. Mne Renault nijak nekomfortní nepřišel a naopak zase extra komfortní Passat na stadnartu také není, třeba v porovnání s tím Mondeem.
Neboj, cenová politika asi bude stejná jako když přišla kdysi Laguna. Taky to bylo auto ve slušné výbavě za 1 mega.
Pak to cpali do firem s 30% slevou.
Nakonec nezbylo než ceny tržně normalizovat....
Ale když zavřem oči nad tím, jak ty Laguny pak dopadly, tak v měřítku roku 2001 nabídla špičkové technologie a výbavy do té doby v mainstreamu vídané zřídkakdy (bezklíčkové odemykání, tlačítko start, navigace, commonrail motory...), k tomu atraktivní nadčasový vzhled. V té době to bylo adekvátní, kdyz jsem v ceníku dohledal můj bývalý kus, vyšel na 970tisíc >:D
No jak píšu, fakt byly za mega. Pak to fak dávali do firem s přes 30% slevou a nakonec slevnili na 600 něco.
Měj sem ji tenkrát půjčenou na víkend, dobrý auto.
Akorát při mých necelých 190cm mi těžce neseděl posaz. Sedadlo vysoko, pocit volantu mezi nohama a i blbě se mi přes ten volant lezlo do sedadla. (PS: nejsem hloupý= sedadlo níže nešlo, volat výše taky, možná to bylo příplatkovýma sedadlama). To DCi se teda docela i napilo (7,5l) , ale ač jsem ho nezvolil vzpomínám na něj v dobrém! Prý to byli i velmi spolehlivá auta.
Jednoznačný souhlas! :yes:
O precizním řazení se frantíkům múže zdát!
Němci i italové to umí o dost lépe..
Podvozky u VW jsou tedy o třídu výš , než francouzská konkurence.
Mám něco najeto na rendlu i citronech a nyní bych tedy za ně VW nevyměnil.
Všechny německé MPV mají multilink , a to je jiné svezení , když auto naložíte.
O 4-motion nemluvě. ;-)
New Espace nevypadá zle..otázka je jak bude jezdit.
Na to jsem zvědavý a otestuji.
Zázraky nečekám i když za milion bych tedy měl , ne? >:D
Pro připomenutí- za milion (možná necelý) tu byla i oktávka. S-max se slabším 2,0TDCi s manuálem v titániu začíná nad 900t. Dorovnej výbavu a uvidíme. Rozdíl nebude nijak dramatický.
ja som v espace aj sedel a poviem ti rovno, jediny vw, ktory sa mozno rovna interieru espace je zrejme phaeton a aj to neviem, kedze v phaetone som nesedel.
V novom espace ano, a passat, nove sorento, mondeo, superb, 508, mazda 6, vsetko auta, v ktorych som sedel na autosalone bezprostredne po espace, mi pripadali ako o triedu horsie auta. ak chces porovnavat interiery s espace, tak minimalne nove Ccko.
Ano určitě dokáže. Mluvíme ale o kvalitě interiéru. Kvalita techniky se ukáže až po čase. Dynmaika i na takto velký automobil stačí. Je to i díky převodovce jejíž kvalty jsou dobře poskládány. Zátěž v kufru byla, obsazení ale ne. A jelo to úplně normálně.
Děkuji, myslel jsem interiér. Kvalita techniky, tam nevidím problém (už pár let Renault udělal velký skok a naopak koncern zase povolil a udělal pár přešlapů). I když nové motory jsou vždy sázkou do loterie, ať je to Renault, nebo Honda.. :-)
Mel bych par dotazu. Jak je to se sezenim v prostredni a zadni rade sedadel pro deti? Vejdou se tri autosedacky (nejlepe Roemer). Je to na sezeni pro, rekneme deti (dospele) do cca. 165cm?
3 autosedacky sa zmestia urcite, kedze tie sa zmestia aj do mensieho scenica.
miesta vzadu je tam porovnatelne s novym superb, len v troch autach na autosalone som si sadol za seba a spojil kolena, espace, superb a zafira tourer (premiovky neratam). Miesta na hlavu je ale malo pre 196cm, limit je asi pre 190cm.
Auto malo ale stredne okno, keby ho nemalo, tak odhadom tipnem limit prave mojich 196cm.
Ozaj a s nazorom testerov o nepohodlnom sedeni vzadu nesuhlasim, citil som sa tam ohladom sedaciek dobre na to, ze je to vzadu.
Otázka je, jestli bude mít ambici postavit se Mondeu / Passatu / Superbu / Insignii - v plné šíři, tj. 4x4, silné dvoulitry, adaptivní podvozek, moderní převodovky atd.
Jako nejhorší scénář vidím, že přijde jen sedan, jen s 1.6dCi / TCe.
Myslíš trojkovou? Těch u nás moc není, ale také sem na ni koukal. Bohužel mi přijde, že největší její problém je v prostornosti, přišla mi uvnitř menší, než dvojka. Proto sem se o ní dále nezajímal, ale interiér se mi líbí.
Kupé je pěkné, i když... v dané třídě je jasným premiantem 406, ani Peugeot ani Renault už ho překonat nedokázali. Nejvíc mi vadí předek, znáš mě... světla na výšku fungujou u jedinýho auta a to je 458 ;-)
Nechci předbíhat, zatím jsou to takové řeči... a všichni pamatujeme, jak je pak občas všechno jinak. Nicméně co jsem četl:
... Ten výrobce doposud nazýval Laguna, novinka má ale podle některých zpráv dostat jiné jméno. Spekuluje se o použití názvu Atalans.
Zatímco dnešní Laguna je nabízena ve třech karosářských verzích (liftback, kombi a kupé), u nástupce se počítá se dvěma variantami. Z nabídky má zmizet kupé, liftback nahradí sedan – auto bude cílit na čínské zákazníky, kde je tento druh karoserie velice oblíbený.
Že bude sedan místo liftu docela věřím, podle špionážních fotek to tak vypadá.
o interier sa nemusis bat, je zatial najlepsi, v akom som sedel v mainstreamovych znackach. Passat b8 ma velmi dobry interier, ale ked som si sadol do passatu po espace, tak to tam vyzeralo ako o triedu horsie auto, espace ma naozaj luxusny interier
Nikde jsem nenašel známku o výhledu z auta a proto se chci zeptat jak dobře ze z něj vidět? Z boku vypadá karoserie vysoká s nízkými okny. Ale neseděl jsem v něm tak se ptám.
Výhled je pouze průměrný. Hlavně šikmo vzad, ale to je dnes obecně problém. Díky tenkým sloupkům je to vpřed lepší, nicméně onen pocit že sedíte na galerii jako v minulém Espacu tady nějak chybí. Zřejmě vinou vyšší palubní desky. Holt Francouzi už to dělají jako Němci.
Výhled šikmo vpřed je u všech aut s dvojitým A sloupkem (trojúhleníkové boční okénko před dveřmi) horší. Hlavně šikmo vlevo, kdy se oba A sloupky při pohledu doplňují v jeden silný. Obrázky ukazují, jak potvrzujete, že kousek toho okna tu mezi nimi přecijenom je, ale nic moc. Kde jsou doby, kdy slepý úhel nesměl překročit 6°! Ano, nárazovky už to neumožňují, ale co je moc, to je příliš. Obdivuji auta, kde to je vycizelováno, sloupek je jen jeden a ještě tvarově ve směru pohledu řešený.
Předchozí Espacey se snažily o první sloupek tenký.
Nech spravia A-stĺpik z kovaného profilu, bude tenký a pevný jak skala... ;-)
Inak mám skôr pocit, že tie stĺpiky sú často široké iba opticky, nie funkčne - rozširujú ich mohutné plastové obloženia zvnútra a často aj začiernené okraje skiel. Teda na A-stĺpiku menej, ale u ostatných okien je niekedy riadny kus skla zaslepený len čiernou farbou. Neviem nájsť pádny dôvod, prečo to tak robia.
Tenhle vůz by si zasloužil dvakrát delší (...a podrobnější...) text. A to podotýkám určitě nejsem typickým fandou Renaultu... Možná měl autor vůz zapůjčen jen pro letmé seznámení, možná je důvod jiný... ...každopadně je to škoda... Pro mne je to vůz z kategorie top ten automobilových počinů tohoto roku...
co to jde, aby vyvrátil tu všeobecnou auru lehké nekvality, a tady mě i snad dostane. Jen určitě nestojím o to, aby když jedu autem, tak abych sebou tahal po kapsách něco jako druhý mobil, už mě tíží ten první.
Ta velikost karty mě zarazila taky. Vždyť je to větši než klasicky klič proboha proč ?
Jinak konečně u Renaultu koukatelny a zřejmě kvalitni interier tak snad se to přenese i na ostatni modely.
No mám dojem, že kartu hodíš někam do bundy a už na ní nesáhneš. Máme s manželkou každej svojí, protože nikdy jsme tu jednu nenechali tam, aby jí ten druhej našel. Takže jsme to vyřešili ke spokojenosti obou. A od tý doby kartu neřeším, natož abych řešil nějaký kapsy...
Já zapomněl,že řidiči VAG jezděj v parnym létě ve slipech. Nebo nevozíš v létě doklady? Kam je dáváš? Jsme zas u toho, že když jde o Renault, nejdeme cokoliv, jen si plivnout. Klíč od auta si asi strkáš do ...
Máš nějaké vážnější osobní problémy s řidiči určitých značek?
Slipy (zřejmě na rozdíl od tebe) nenosím vůbec.
A, stejně jako např. karelgr, nenosím ani pánskou "kabelku", nebo "ledvinku", takže v létě jsem rád, že "nacpu" do kapes (nikoli od bundy/saka) mobil, peněženku a klíč od auta, který je ovšem nesrovnatelně menší, než ta "karta" (při té tloušťce, už to má s kartou velmi málo společného) z úvodu přiloženého videa. ;-)
no sice som novu kartu v ruke nedrzal, ale starsi typ karty mam pichnuty v penazenke, kedze ma rovnaku velkost ako kreditky, akurat je hrubsia. Pre mna to vysoky prinos, kedze sa nemusim nadrapovat s klucami, takto nosim len jednu vec a penazenka mi az tak nezhrubla, ze by ju trhalo, ale v zadnom vacku ju uz nosit nemozem (aj koli ostatnym kartam a dokladom v nej). Nepredpokladam, ze novsi typ karty bude vacsi
Pusť si úvodní část videa, ta extra tloušťka je tam jasně vidět. Pokud bych tohle měl dát do peněženky k dokladům a dalším běžným kartám, tak už ji ani nezavřu, natož ,abych ji nacpal do kapsy u kalhot/kraťasů.
Vypadá efektně, ale pro nás, co jsme nepropadli módě pánských kabelek, naprosto nepraktická. Mobil, peněženka, klíče, karta. Jak píšeš - hlavně v létě........
je to tehla ale mne sa paci...v piatok som dostal avensisa 3rocneho a kluc od neho mi lepsi nepripadal(velky,nesklopny)...jedno sa mi na vw paci a to su ich vystrelovacie kluciky >:D s-max mal tiez ale ten nevydrzal moc
ale prepocteno na objem 2 litry to je 147kW.
koncern s jednim turbem dela 140kW a se 2 turby 176kW.
takze z tohodle podhledu to zas takova slava není.
dat přes 1 mega do francouzkeho auta s takhle malym moturkem muze snad jen hodne velkej nadsenec.
zajímalo by me, kolik to toci při dálničních rychlost a jaka při dalnicni rychlostech spotřeba.
Tak ono spise pujde o to, ze tenhle motor pojede vyborne ma lepsi parametry nez nejvice prodavane 2,0tdi, 81kW, 103kW, 110kW a pritom bude uspornejsi ;-)
Je to tak, ale většina zdejších závodníků, aniž by ten motor jen z dálky viděla, už teď ví, že 2,0 TDI je prostě nejlepší. Hospodský řeči jsou furt víc než čísla na papíře nebo dokonce vlastní zkušenost.
Mne by zajímal i ten slabší diesel, nějak nemám ten pocit, že s tímhle autem by se mělo závodit. A těch 150 na dálnici to dá s přehledem. Jen ta spotřeba asi nebude papírová. :-)
vidim zrychleni na 100km/h za 9.9. i když to ma 15q, tak není zas tak moc, aby s tim 118kW nepohnulo trochu vic, když to ma byt tak spickovej motor.
jen jsem hodil do placu porovnani.
v 1.6 asi nemá renault konkurenci, jenze koncern se zameruje na objemnejsi motory, pro nej je 1.6 spis okrajova zalezitost pro maly auta, nebo pro zaklad.
Uvidíme do budoucna, jak zasáhne downsizing VW. Pokud Evropa nezmoudří, bude se muset přizpůsobit i VW. A pokud jo, pak Renault bude muset nasadit zpět armádu svých 2,0 dCi. A je škoda, že teď nejsou v kurzu. Každopádně jenda z těch dvou automobilek bude mít o vrásku víc...
ono hlavne bude otázka, jak automobilovy prumysl zasahne nova metodika mereni spotreby a z toho odvozne CO2 , která by mela vic odrazet realny provoz.
mozna se prijde na to, ze vysponovany downsizing pro realny provoz není to uplne prave orechove, a ze do tezkyho auta patri i vetsi motor.
a další věci bude, jak s tim zahýbou hybridy, mozna bude opravdu spravna cesta maly motor kolem 100kW a k tomu elektromotor, který bude pomáhat jen po kratkou chvili, kdy bude potřeba velky vykon
Take jsem zvedav, uz aby ta nova metodika byla. Jenze kdyz se podivas na to, ze Renault tady zase zlepsil vnitrni treni motoru, tak tezko nekdo udela uspornejsi 2,0, ktery ma mnohem vetsi plochy pistu, atd. Zbytecne velika hmotnost je take mimo, kor pro pouziti v nizsi stredni.
1.6 diesel na 5 metrové auto nemůže stačit.
Když ho naložíte 4 lidma a dáte zavazadla.. :-!
Jak je vidět třeba na tom novém X-trailu , s malým motorem se jim moc neprodává!!
Kdyby tam nechali 2.0 dci , bylo by to jiná písen'..ale prý to brzy napraví , a tady asi taky budou muset dát něco většího.
nerozumiem. na 1600kg grand scenic je tento motor ok, ale na 1600kg espace uz nie?
Na 1700kg sharana je 103kw ok, ale na 1600kg espace 96kw, alebo 118kw uz nie?
zase kdybys bral ze vyssi objem dosahnes jen zvetsenim prumeru pistu, tak treci ztratu se budou zvetsovat jen s druhou odmocninou ze zvetseneho objemu.
tedy zvednuti objemu z 1.6 na 2 litry (o 25%) by znamenalo narust trecich ztrat o necelých 12%. samozrejme to bude trochu jinak, protože bude vetsi objem bude mit i vetsi zdvih. na druhou stranu s vyssim objemem snížis provozni otáčky, cim snizis treci ztraty.
evidentne tam bude hrat roli nejaky kompromis ohledne velikosti a hmotnosti auta a samozrejme i jizdniho stylu a vyuziti auta.
Renault potom jednoducho pridá jedno deci na valec, a z dvojlitra DCi s dvomi turbami bude Espace ťahať 150-160 kW. Takže to bude parádna kára, ale zas mnohým začne chýbať šesťvalec a zase sa budú sťažovať na oklieštenú ponuku Renaultu... ;-)
Inak si myslím, že tunajšia odborná komunita by mala prestať bazírovať na papierovom výkone, smerodajná je beztak hodnota krútiaceho momentu, jeho priebeh v závislosti na otáčkach a sprevodovanie. Výkon je vpodstate len vypočítané číslo, a aj to je len špička pri pri určitých otáčkach...
doloz svoje tvrdenie predajnymi cislami !
uz ma tie tvoje tliachanice do blba fakt vytacaju. :-!
ak bude mat 1.6 TDi 30 % z TDi-ciek celkovo, tak je to moc. A viac nez polovicu len v tvojom sne.
30% z TDi max.brutal ! A nie zo vsetkych :-!
Ved si zober hlavne firemne klientely - myslis, ze ti kupuju 1.6 alebo 2.0...?
Nejaky dochodca to na tvoju uroven nezmeni, ked vies, ze kolko % takychto koncernakov ide do firiem.
Firmy kupují hlavně 1.6 TDI (1.6 TDI bude docela hodně i u Passatů). Těch 30% jsem dal jako minimum, protože se hodně prodává 1.2 TSI. Třeba v Británii je 1,6 TDI cca 45% ze všech motorizací. Zbytek je 1.2 TSI.
v Britanii sa predavaju hlavne TDi-cka, tam pomaly benzin nestretnes ty tator. 8-s
A firmy beru hlavne 2.0 TDi.
Ak si zoberes taky Golf, tak ti tie tvoje pocty nemozu sediet nijako, nakolko 2.0 TFSi sa preda cca 10% - teda 10% Golfov je bud GTi alebo R ! cca 60% su naftaky, a zvysnych 30% musis rozdelit medzi 1.2 TSi a 1.4 TSi. A teraz laboruj s tvojimi 50% 1.2 TSi >:D
Ak sa vyznas v Renaultoch, staraj sa o ne... :-!
Edit: a ze hodne Passatuuu sa preda s 1.6 TDi >:D -definuj slovo hodne >:-[]
alebo radsej uz ku koncernu nedefinuj nic... :-!
Pokud v Británii autoweby tvrdí, že fleety kupují hlavně 1.6 TDI, tak jim budu věřit. Pokud je to třeba u Golfa 45%, tak jim taky uvěřím. Pokud ty napíšeš, že v Británii benzín skoro nepotkáš, tak jseš tatar.
Německá prodejní čísla uvádí při dlouhodobých testech AutoBild, bohužel tam Passat dlouho nebyl. Naposledy v roce 2008, to byly podíly:
2.0TDI 140k - 53,1%
2.0TDI 170k - 16,2%
1.6TDI 105k - 10,6%
Tohle je přesně to, co bych čekal i dnes... 2.0TDI 110kW jako zlatý střed s 50%+... je to střední třída a tam je naftový dvoulitr standard. Popularizace turbobenzínů možná mohla trošku pomoci... hm, tuhle statistiku má zase SDA a ta říká 41:2024 (Passat, 2014, ČR), takže asi ani moc ne.
Jak tě v ČR trestá stát za dvoulitr?
PS: v nové generaci Passat myslím 1.6TDI ještě ani nemá...
Mně nepoděkuješ. dal jsem ti aktuální čísla z UK a ne nějaká 7 let stará numera. ještě k té Británii, kde auta na benzín skoro nejezdí. prodalo se jich tam o 3 % víc než nafťáků. :-)
Za první pololetí 2013 po náběhu G7 byla struktura prodejů následující (bez Golfu R).
1.6 TDI 22%
2.0 TDI 110 kW 15%
2.0 TDI GTD 4%
1.2 TSI 29%
1.4 TSI 90kW 10%
1.4 TSI 103kW 13%
2.0 TSI 162kW 3,5%
2.0 TSI 169kW 3,5%
Naopak bude o něco nižší, protože od té doby naběhl Variant, Alltrack a Sportsvan, které se prodávají s o něco silnějšími motory a nějaký podíl mají také GTE, e-Golf, TGI a Golf R.
je otázka, jestli v realnem provozu bude opravdu uspornejsi.
porovnávat tenhle nejvykonnejsi 1.6 s nejmene vykonnou 2.0 je nefer, ty dvoulitry jsou vykonove omezeny z nejakeho duvodu.
porovnat motor jen na zaklade vykonu jednoduse nejde. obecne plati, ze objemnejsi motor dava lepsi jizdni vykony nez min objemny, i když maje stejny vykon
Jasne ze ne s tim nejmene vykonnym, ale porovnejme s tim 2,0 110kW. Vykon, kroutak lepsi u Renaultu a urcite to bude pri nizsi spotrebe, protoze vsichni vime, ze cim mensi objem tim mensi spotreba. Jinak Renault jiz se slabsi 1,6 ukazal, jak se dela vykon s malou spotrebou.
[odkaz]
Obecne to o tom vykonu plati, ale hlavne proto, ze vetsi objemy maji vestinou vetsi kroutaky a tady 110kW ho ma mensi.
nemuzes prece porovnávat jednoturbovy motor s dvouturbovym.
stejne tak nemuzes porovnávat nejvykonnejsi motor s motorem, na kterým jsou ještě dlasi dve vykonnejsi verze o stejnem objemu.
musíš porovnávat podobnou techniku, tedy jestli biturbo od renaultu, muzis vzit biturbo od koncernu a prepocist na jednotku objemu.
a to pak renault zas tak uzasnej není.
Porovnavam nabidku a ta bude znit cca 110kW od vw a 118kW od Renaultu. Takto to bude za chvili nabizet i Honda, slaba 1,6 a vykonejsi, ktera bude nastupcem 2,2 a bude konkurovat prave 2,0 dieslum s vykonem okolo 110kW.
Nejde o to jestli je Renault uzasny, ale o to, ze nabidne s Hondou nejlepsi pomer, vykon, kroutak vs spotreba v nejbezneji zastoupene tride naftovych 2,0 okolo 110kW.
Já tedy nižší spotřebu u nižšího objemu nevidím, nižší je možná v normovaném cyklu, v reálu ani omylem:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
A to tam má konkurence i hromadu čtyřkolek.
:-)
tak s O III a A3 su schopni a ochotni niektori jazdit aj za cca 4,6-4,7 ale s Bawom pod 5,1 nikto >:-[] - no jo, asi je to stale este Freude am Fahren a nie am Sparen, ako sa niektori snazia zmenit tento ich slogan v suvislosti s ich naftakmi ;-)
no a ako sa tak divam, tak ten downsizing pri tom Renaulte ale ani Peugeote proste v reale nefunguje. :-!
I kdyby ta jednašestka byla od Bentley, tak za mega bych si to nekoupil...... VW je stejnej brak a chci vidět, jak dopadnou ti BiTDI za čas... stejně jako tohle....
uz jen při ty představe, ze tam jsou ty turba 2, kdy v ty 1.6 motor pojede hodne casu pod plnym plynem, mi naskakuje husi kuze.
u koncenrnu s dvouturbovym dvoulitrem to muze byt trochu lepsi, tam ta vykonova rezerva je prece jenom podstatne vetsi a při dálničních rychlost bude passat potrebovat nižší nominalni vykon nez tohle mpv...
to zcela jiste, podobne jako kazda nova provozem neproverena technika.
podle spritmonitoru je prumer BiTDI u passatu 6.7, ale ze dvou vzorku nejde delat velky zavery
[odkaz]
myslim ze kazdej kdo poprvé sedne do nejakyho auta, tak se to snazi prohnat.
ja s 1.8tsi jezdil první tyden za 10 litru, pak to slo dolu a ted to je lehce přes 7 a to uz tam je vetsi podíl ***ček.
neverim ze při 80 ve stylu klobouk, to bude jezdit za 9, to jsi si zapomnel vynulovat pocitac po předchozím prohaneni
otázka, je, jak se při jizde ve stylu klobouk projevi to, ze to ma 240 koni, když s tim pojedes jako napr. s dvoulitrem s polovicnim vykonem.
objem stejny, treci ztraty stejny, jestli to ma 1 nebo 2 turba podle me jedno. proc by to mělo zrat vic při stejnym stylu jizdy a při stejnym objemu?
ctyrkolka samozrejme něco prida ale, při 80 za 9? nejel jsem, ale neverim
Potenciálně bude mít větší ztráty v sání a výfuku. Ale spotřebu to nezdvojnásobí. I při započítání Haldexu by rozdíl oproti 140 kW měl být do jeden a půl litru.
jj s tou spotřebou u 1.8TSI souhlas - měl jsem ji na 4 měsíce než mi přišlo nový auto, první jsem jezdil za 10l v průměru a další měsíce jsem byl kolem 8l ;-)
Vypada to tak, ale kdyz jsem o 2AT psal, ptali se me nekteri, jestli ta cena neni moc mimo, takze na to reaguju - ve srovnani s Espace, kde za mega dostanes v podstate podobny vnitrni prostor, ale asi i horsi jizdu a jen jedinou motorizaci, je ta cena OK.
Osobne nevidim duvod za Espace davat milion plus, ta cena je prestrelene minimalne o cca dveste tisic, atakze akce a slevy uz v konfiguratoru budou jizte nasledovat.
To se da rict o kdejakem aute, me 2AT jako nepovedeny hnus nepripadla, prave naopak. Pokud se oprostim od zaziteho BMW jako sedan/kombi + zadokolka + inline six, tak je to jizdne, technicky a technologicky spicka ve sve tride = nemam s nim problem.
Ze se ti nelibi to beru, ale jde to napsat i inteligentneji.
V této kategorii by byl Renault Espace jasnou volbou
protože... když se šinu po silnicích a dálnicích stále blíž a blíž nejzápadnějšímu cípu matičky Evropy (Cabo da Roca), potkávám víc a víc Renaultů. Vzhledem k tomu, že při svých cestách vidím většinou důstojné prostředí a důstojnou existenci, jsem přesvědčen o tom, že lidé na západě rozhodně nejsou hloupí a že Renault by si nejspíš hloupý člověk nekoupil. Zarputilá tvrzení, že Renault je vůz, který si málem ani nezaslouží existenci, jsou směšná až hloupá, většinou nepodložená žádným rozumným argumentem, případně argumentem o poruchovosti vozidla, které má nalítáno přes 300 000 km - jenže to už je poruchový (téměř) každý vůz bez ohledu loga na kapotě (a kdo tvrdí že ne, je veřejný lhář).Slušní lidé mi snad odpustí moji emoci, ale prostě někteří zabedněnci mi už (s mnohdy nepodloženou) kritikou této značky lezou krkem a stydím se za ně, neboť tím jen potvrzují to, co si lidé na západě o nás, Češích, myslí.
Re: V této kategorii by byl Renault Espace jasnou volbou
Já si tedy nemyslím , že by Renault byl šmejd..i když nějaká negativní zkušenost před lety byla.
Toto auto je ale dost předražené , na frantíka. ;-)
I když vypadá fakt hezky. :yes:
Re: V této kategorii by byl Renault Espace jasnou volbou
ta cena... mohla by to být alespoň čtyřkolka, to je pravda. Zadní náprava mohla být jinak vyřešena. Ale zase tak přemrštěná mi ta cena nepřipadne.
Třeba to sklápění sedadel tlačítky v prostoru zavazadelníku, kdy se nejprve zasunou opěrky hlavy a pak sklopí celé opěradlo... pro každé sedadlo ovladač zvlášť... to je kouzelné... celkově si myslím, že je Espace plný interiérových vychytávek (dokonce Áda by byl spokojen se zcela rovnou plochou po sklopení sedaček)...
Možná jen to osvětlení při volbě jízdních režimů mohlo být více utajené... (leda bys nakecal manželce, že ta červená je jen intimní osvětlení, nikoliv sportovní režim... no a kdyby ti na to skočila, jsou vzadu ta tlačítka na rychlou úpravu sou-ložné plochy)...
Nemôžem povedať, že test bol zlý, no vyzerá, že ste mali auto požičané maximálne na deň a nie týždeň. Trúfam si tvrdiť, že Espace je jedným z kľúčových automobilových noviniek na európskom trhu a preto by si zaslúžil ešte viac informácií.
Video test už nie je taký umelý ako pri Twingu, ale chýba tomu nejaký ciel. Čo tam nešupnete nejakú rodinku s deťmi? Ako sa zbaliť do Espacu na dovolenku k moru alebo aspoň tam narvať kočík a tri autosedačky. Neberte to prosím ako kritiku za každú cenu, ale jednoducho je to také že hm... okej, povozili sme sa a hotovo.
Pro mne byl Espace pohodlný velkoobjemový rodinný přepravník s prvky "avantgardy 80tých let". Věděl jsem, proč si ho pro velkou rodinu pořizuju, tři roky sloužil bez jakýchkoliv problémů. I když už se pohybuji dneska u jiných značek, na novou generaci Ecpace jsem byl opravdu zvědavý. Nevěděl bych ale, proč si ho pořídit - stará praktičnost je pryč, pod rádoby opulentním kabátem se skrývá levná technika. Chybí mu solidní podstata a jen si na něco hraje.
Tak podľa mňa je nový Espace trochu príliš strihnutý podľa módy, nie podľa rozumu. Na autosalóne som mal pri svojej výške 179 cm problém vojsť sa pod veko otvoreného kufra, a vzhľadom na veľkosť mi prišli zadné sedadlá až trestuhodne nízko posadené a totákl nepohodlné. Zato bočné dvere sú široké ako na kupé, na našich úzkych parkoviskách to žiadna sláva nebude. Je to pekný kus auta, ale je to prečančané. Stavia na zjave, na praktických veciach už toľko nie. V tomto prípade ohromne sedí nadpis článku.
Ak je reč o bratislavskom autosalóne, tam mali to otváranie kufru jednoducho tak nastavené, asi aby dočiahli na tlačítko aj nižší ľudia. Ako mi predajca ukázal, mechanicky to ešte šlo dvihnúť vyššie (alebo to už mali pokazené >:D ). Vzadu som tuším ešte nesedel, tak neviem posúdiť.
Jednoducho nevyhovieš každému. Ak by to bolo príliš konvenčné, tak to vyzerá asi ako Sharan a načo ísť tou istou cestou? Ak ide vyslovene o cenu, alebo praktickosť, vždy tu máš priestorovú alternatívu v podobe GrandScénicu alebo Kanga.
toto bude zrejme nejaka francuzska vychytavka, tiez som si to vsimol aj u espace, ale aj u 508. tam si musel stlacit tlacitko dva krat, prvy krat sa kufor otvoril do polovice=nepouzitelne a druhy krat az uplne
Možnost konfigurace druhé a třetí řady. Pět shodných plnohodnotných sedaček, varianty 3+2, 3+0, 2+2, 2+0. Ať už jsem jel s dětmi na lyže, nebo ve čtyřech na dlouhou služebku do Německa nebo "so starou mamou na cintorín", vždycky se dalo vybrat mezi komfortem (2+0) nebo kapacitou (3+2).
aj pre mna je praktickost mensia. Kufor ma citelne mensi otvor na vysku, rovnako aj sedenie vzadu je pre 2m cloveka obmedzujuce na vysku (na dlzku nie, tam je to porovnatelne so superb).
Tady nelze nevzpomenout lidmi nestrávenou Multiplu, která poskytla na pouhých 4-ech metrech délky pohodlné sezení 6-ti lidem a se zavadelníkem 430 litrů. Po vyjmutí jednoho ze zadních sedadel se objem zavazadelníku u auta o víc jak 80 cm kratšího než je Espace zvětšil na patrně podobné litry jako zde. Variabilita interiéru byla skutečně multifunkční: ve čtyřech lidech se dala převést jak 4 jízdní kola, tak v zimě lyže, ... . Pozn.: na první pohled "krabicovité" auto mělo Cx=0,32 (i v první podobě)!
UCEM... a přesto je Multipla od roku 1999 vystavena v Muzeu světového moderního umění v New Yorku... a jestli se něco nezměnilo, tak jako jediný automobil...
A takto vznikajú legendy. >:D
Je pravda, že Multipla bola vystavená v múzeu MoMA - Museum of Modern Arts v New Yorku, ale len vrámci výstavy v roku 1999 s názvom "Different Roads—Automobiles for the Next Century". Spolu s Multiplou tam bola prvá generácia Toyoty Prius, Honda VV (Insight pred premiérou) a GM EV1. Verím, že aj iné autá sa tam už dostali.
Toto sa ako nechcem hrať na múdreho, len ma zaujímalo, či to tak naozaj bolo. :-)
Jo, koncept multiply (široké auto, 3 místa vpředu i vzadu) se mi líbí. Pro mě velká škoda kontroverzního vnějšího designu (který bych ještě zkousl) a ošklivého interiéru (hlavně palubka). Také bezpečnost byla slabá (pouze 3 hvězdy - front jen za 3b).
Bezpečnost? Prohlédneme-li si výsledky nárazovek automobilů té doby - rok 1998(!) - uvidíme, že teprve po r.2000 začaly jít výsledky strmě nahoru. Do té doby byly uspokojívé výsledky, když měly figuríny vrchní 2 - 3 barvy. Ano i z tohoto pohledu byla Multipla poněkud horší, ale šlo o počátek vývoje, jehož pokračování se už v podstatě nekonalo.
Co se interiéru týče, je to jednak auto tvořené zevnitř ven a jednak je palubka koncipovaná jako dosahy na kancelářském stole - bobek s přístroji je sochařské dílko.
První facelift jej už má. A taky může záležet na trhu a ani bych se nedivil, kdyby se to dalo přes diagnostiku zapnout. Bez něj by to bylo v D možná i neprodejné.
Já test chválím. V rámci zdejších testů mi přijde dostatečně podrobný, věnuje se většině věcí. Žádný zdejší test nezkoušel autosedačky do MPV, nečekám to ani teď.
ma vubec diesel smysl v ZEN vybave pri tehle cene? nejsilnejsi benzin se s maximem co umoznuje v priplatkove vybave (vybral jsem v konfiguratoru vse) soucasny cenik v INITIALE PARIS zastavi tesne pod 1 milionem a 120 tisici, tedy stejne cene za jakou je zde naftovej ZEN
ikdyby rozdil ve spotrebe byl treba 3 litry na 100km, tak se diesel nemuze vyplatit (nepocitaje jeste treba budoucni Nemeckou dalnici nebo vjezdy do nekterych mest, kde diesel se prodrazi)
suhlas ....tento korab by som volil tiez s benzinom.. skoda chybajucej stvorkolky a nemoznost odstranit ten velky tablet..... rocny predaj v eu tipujem na hranici okolo 15 000-20 000 kusov rocne... tak uvidime ..inak zaujimave auto a cenou tiez moc odvazne.... bude zaujimavbe sledovat ako sa uchyti na trhu.... lebo podla mna podstatne lacnejsi freemont espacu situaciu rozhodne neulahci.... aj ked uz freemont nie je ziadna novinka
No já ti nevím... podle mě si naopak dostavník na dlouhé cesty vyšším tempem s vysokou karoserií žádá naftu. Na německé dálnici podle mě rozdíl mezi naftou a benzínem skočí klidně na 4-5 litrů.
kolik jsi toho s benzinama najezdil? kdys porovnam podobne tezky benzin a s podobnym vykonem k Espacu v benzinu, tak jsem na dalnici v prumeru tak na 7 litrech, a stezi dieselova varianta pojede pod 5 ;-) ten rozdil spotreb dieselu a benzinu jiz davno neni tak velkej
za ta leta jsem zjistil ze je zbytecne na dalnici litat nad 150, i na tratich ve stovkach km (Praha-Hamburk a podobne) kdys jedu predpisove a nebo specham, tak pri opravdu ostre jizde se svoji A6 Avant v benzinu V6 (nektere useky nad 200) na te trase citajici cca 650km najedu sotva 15 minut, a ano tam pak benzin zere fest a mam prumer na tehle trase 11, kdys jedu do 150 tak mam prumer na te trase 8.5, a to ze tech cca 650 jedu o 15 minut dele me zas tak netrapi, tak jako tak je to k 6 hodinam jizdy, pod 5 a pul hodky jsem se nedostal s zadnym autem se kterym jsem danou trasu jel, od 3-5 Bawa s dieselama, az po E-AMG, takze s Espacem natom asi nebudu omoc hur/lip a bude to v tehle cenovce asi dosti pohodlne svezeni, prave proto si chci Espace vyzkouset jestli bude pohodlnejsi nez kuprikladu nova A4 Avant na kterou mam nabidku v podobne cene
celkem casto jesdim prave do Hamburku a Mnichova (obe z Prahy, tedy 650 a 400km)
ale...: na 650 km nadbehnut len 15 min. pri rychlosti max. nie 150 ale casto aj vyse 200 sa mi moc nezda ;-\ Na akom dlhom useku je tam neobmedzena rychlost ?
A dalsia vec - predpokladam, ze sa to asi snazis riesit striktne predpisovo...inac na takej trase, keby som sa nemal obmedzovat... >:D >:D >:D >:D Co ti budem rozpravat...viem si predstavit joooo-sakra iny cas! >:-[]
na Hamburk spodem prez Hannover je neomezena asi na 75-80% cesty (vrchem okolo Berlina je to asi 60% a je to delsi a horsi cesta, a mozna i diky polakum kterych je tam jak much nad lejnem), ale musis pocitat i s provozem, docela casto i na tech usecich kde je "neomezena" a doporucena 130 se jede ani ne tech 130, ale jako kdys je dobrej cas, treba rano nebo v noci, tak se asi pulka da jet neomezene, ale 200+ taky ne vsude, nektere useky jsou prez 160 v beznem kombiku nerealne, navic kdys jako jedinej jedes takhle rychle a zbyli jedou treba 140, tak te na 99% nekde zastavej a zkontrolujou >:D takze zdrzeni nekdy i na 10 minut, obcas je tedy lepsi jet proste s davem do 150
je potreba taky pocitat ze celkem dlouhe useky maj omezeni na 120, a kdys je omezeni na dalnici kreba kvuli stavbe, tak 60, a v Nemecku si tohle prekracovat nelajznu a proste ty 2-3km proste do 60 jede fakt kazdej, ono prave prumer dost zkresluje, pac sice jedes treba 5-10-15 minut (15 us je sakra stesti) 180-200+ ale pak najednou zas jedes to same 120, nekde 130, takze prumer pak klesa celkem rychle, o moc lepsi cas jsem nedal ani s 550d
do Mnichova je neomezena asi na 90% (jezdim jen vrchni cestu prez Rozvadov celou po dalnici) a pred Mnichovem jsem snad jeste nezazil ze by tam nebyla zacpa, takze sice nazenes minuty na zacatku, ale pak 50km pred Mnichovem stojis pul hodky v kolone a soupes se krokem >:D
jinak tusim ze na netu nekde je mapka s rychlostma na Nemeckych dalnicich, google jiste dohleda
2.0TDI vs. 2.0TSI je běžně rozdíl kolem 2-3 litru (TDI za 5.5 a TSI za 8), ale při rychlejším pohybu po dálnici rozdíl narůstá, při 160 tempomat už je to výrazně přes tři litry. V autě velikosti Espacu tipuju, že to bude víc.
zaklad 2.4 121kW, jj 2.8 zato nestoji, o moc lip nejede, ale zato o dost vic papa :-) predtim jsem mel 2.7tt a to byl des, to nejen desne zralo, ale i se to dost sipalo, zato tahle 2.4 me jiz slouzi temer 8 let bez zavad, ma nalitano lehce nad 650 tisic :-) dlouhodobej prumer mam 10.3, holt Praha
aha ty vlastne mluvis o FSI, tak to je zas ale uplne jina liga, to ma znatelne vetsi vykon a je to motor o dekadu novejsi nez muj a tak bude asi dost skrcenej emisema, mel jsem mozniost jet jen 3.0 TFSI a tan taky dost bastil na muj vkus
pockaj, tak to decentny nesuhlas. 2.8 jazdi o poznanie lepsie - vdaka vacsiemu zdvihu je sice menej tociva ako 2.4, ale prave vdaka tym Nm od spodu sa s nou da jazdit viac na pohodu a spotrebu. Aj to co pisal Wp sa mi zda byt vela. ( aj keby pisal o quattre tiptronic ). Sice na dialnici, tempomat...noooo...Ale bez tempomatu som mal vzdy lepsiu spotrebu ako s nim. ;-) A je pravda, ze 2.8 som moc nejazdil, a FSi uz fakt len malo. Ale mal som praveze tu cest porovnat 2.4 FSi ( quattro manual ) a 2.8 FSi ( quattro tiptronic ) radovo par dni od seba, a aj napriek automatu bolo citit ze ta 2.8-ma isla o poznanie lepsie.
Co sa 2.7 tt tyka - uprimnu sustrast, ta negativna povest ten motor prenasledovala ;-\
No a henten nech ti teda este nejaky ten "piatok" vydrzi, kym sa nerozhodnes dalej...
Este si mi nenapisal, co za ponuku na A4 si dostal. ;-)
EDIT VELKY !!! : 2.8 klasiku 142 kW som mal teda o poznanie viac v rukach a ta teda zrala o poznanie menej: manual quattro 7,5, a automat quattro cca 8 ( Avant ). V meste obidve tesne pod 10, niekedy pri ponahlani sa po meste o dost viac... ;-)
2.4 120-125kW (tech verzi je asi 5 nebo 6) a 2.8 142kW v C5 opravdu moc rozdilu na jizde nemaji, ostatne je to motor jeste z C4 a v C5 byl tak jen kratce, asi 4 roky do 2001 a pak ho vyradili, projel jsem pred koupi asi 10 kousku prave 2.8 a vsechny jeli o kousicek lip na limitu, ale v beznem provozu neni poznat rozdil jinde nez na znatelne vetsi spotrebe
A4 by byla nova, a bohuzel dehet 2 litr, takze zatim vaham, pac dehet moc nechci (ac v tomto pripade jde o auto co ma plnou za cca 1.5 mega a je za 1.05)
tak to mi teda hlava nebere: 2.8 bola prave na take bezne brnkanie prijemnejsia tou silou odspodu a vykon hore mala tiez. Spotreba na tych co poznam a mal som v ruke - jedna basen ! Asi najvydarenejsi obycajny vidlicovy motor od Audi celkovo spolu so starou dobrou 4.2 bez FSi !
Alebo - ta 2.4 bola v super stave a to ta dostalo ;-)
A4 sa teraz cene necuduj, ked vsetci cakaju na novu a aktualna uz chvilku presluhuje...
Plna palba je sice pekna vec, dolezite su ale detaily: ma to MMI navigation plus ? alebo len obycajne MMI, to je vcelku rozdiel. Sedacky su tiez na vyber aj fakt ze dobre ale drahe ( nie S-Line, ale S-Sportsitze - s integrovanou opierkou hlavy ;-) ) taktiez, aka koža...no je toho kopa...
A hlavne !!!! - quattro ci bez ? Ak bez, tak he to len polovicne Audi 8-s
Ak by to malo byt naslahane tym co som vypisal, moze to byt dobra kupa aj tak - aspon z hladiska dalsieho predaja... ;-)
Quattro, a S line vybava, presne jsem ji nezkoumal, takze netusim co z toho co jsi vypsal ma nebo nema, ja prave chtel pockat a dosetrit na Raptora, ale pribude nam prirustek do rodiny a tak Raptor jako naprosto nerodinne auto pada :-( takze ted zvazuju vpodstate SUVcka, MPVcka a nebo vetsi kombiky okolo mega
a novej Espace je jeden z kandidatu, tech aut je ale navyber celkem hodne
jinak verim ze s ditetem za sebou jiste spotreba razantne klesne, i se soucasnym autem >:D
jo, s dietatom isto aj to :-)
Ja som mal miesto obmedzovaca rychlosti jedneho casu peiatelku, ktora anilen moju sviznu jazdu neodsuhlasovala, tak to som ziral na tu spotrebu >:D
Ale to sa este da riesit - vymenis a vybavene.... >:-[]
tak vidim, ze vyber mas pestry, mozno by stala za pokus aj Q5 - tiez je uz na trhu nejaky ten piatok, ale vzhladom na to aky bestseller to je, tak tam taku super cenu necakam...
Ono - bat sa nafty myslim ze uz netreba. Skor ide o to, ci by sadla tvojmu jazdnemu stylu.
Takze to vidim fakt ako otazku osobnych preferencii. ;-)
....ja si ale nemozem pomoct : ked avant, tak A6 Avant :-) , takze co tak este pockat, a neskor za rok, +/- vychytat podobne vyhodnu ponuku na nejakeho aktualneho dobre nalozeneho s quattrom a vsim vsudy ? A tam uz by som aj tebe radil vazne uvazovat o V6 TDi ;-) Tie motory teraz su velmi vydarene !!!! :yes:
to nove by asi jiz bylo i lepsi, zaprve na firmu a zadruhe snad i totalne bez starosti, sic se soucasnym problemy nemam, tak obcas jiz zacinam resit takove drobnosti ktere se u novejch aut neresi
mal som na mysli napr. Audi Werkdienstwagens - teda ani nie rocne, cca 15-30 tkm, zaruka Audi, ktoru ti este na poziadanie predlzia o 2 roky... Su to hlavne A6-ky v S-linoch, riadne nalozene vybavou a so starostlivostou, aku im tu nikto neda.
Sice nie takuto, ale velmi podobne nakonfigurovany Allroad kupoval znamy v roku 2009, - A6 Allroad 2008 tesne pred FL, 18 000 km, v riadnej fullke a cena bola asi len 60% oproti novej, ked som ju zacal konfigurovat podla toho, co v nej ma.
Ale nikomu nic nasilu netlacim, su proste ludia, ktori si potrpia na "nezaprdene sedacky" >:D
Toz, stastnu ruku pri vybere. ;-)
včera sa mi prvý krát podarilo stretnúť oproti idúci nový Passat, hneď som to rozpoznal, lebo to vyzeralo odpredu hrôzostrašne, priam ako izbový vešiak na prádlo. K tomu parížska modrá, a tupý magor za volantom. :-!
Zdá se, že Francouzi chytili novou vlnu s rodinnými auty! :-) Celkem by mě zajímal a mohl by být dost zajímavý srovnávací test Renaultu Espace, Citroenu Grand C4 Picasso a Peugeot 5008! Popřípadě k nim ještě přidat nový VW/Seat! :-)
Tak máme tady jasný výsledek, 1,6 se 118 kW je dobrý motor i pro Espace. Netvrdím, že by Espace neslušela ještě silnější verze nafty, ale kombinace kultiovovaného motoru, dostatečně výkonného spojeného s dobrým automatem se podařila. A pozor, spotřeba 7-8 l/100km, to je velmi slušný výkon, když si uvědomím, že za stejnou hodnotu jsem jezdil s 1,7 CRDi 85 kW v ix35 a že ten motor do kultivovanosti a dynamiky i v podstatně menším autě má daleko.
Tak uvidíme, jak se Espace chytí, lehké to mít nebude. Cena je však pouze na začátku, jak bývá u novinky běžné.
tu vidim velku konkurenciu pre espace: [odkaz] ... a to vsetko za 840 tisic ( co je o dost menej ) a dokonca v stvorkolke s dvojlitrovym dizlom... freemont je stala zaujimava volba :yes:
Je ale fakt , že Freemont je za super peníze!
Má 4*4..měl bych jasno..ale asi by mne zlomil spíš nový S-MAX ve 4*4 ;-)
Jenže pětimetrový auto prostě nechci , raději nějaké SUV 4.5-4.6 m :-)
Vypadá to na Mazdu CX5 nebo SUBARU Forester.
Pokud bych chtěl dát mega , asi tedy nový Land Rover Sport , to je krásný auto. :yes:
no ak by si chcel 6 miestne SUV na dlzke 4,6 metra.... tu vidim zaujimavych zastupcov ako naprikald outlander a novy discovery sport ;-) .... navyse outlander je za moc slusnu cenu ... samozrejme pri tycho SUV nemusis tu mat 3 radu sedaciek.... mozes mat klasicke 5 miestne auto... ale ak pozadujes aj tretiu radu spominana dvojica ti ju ponukne aj na 4,6 metroch dlzky ....
bol by hriech neporadit bestseller vo svojej triede ;-)
Drviva väcsina mojich znamych sedla OOOO, dost z nich vdaka mojim radam, a su spokojni.
A mam rad okolo seba spokojnych ludi. :-)
bývam v oblasti kde je snehu požehnane,ale 4x4 som nikdy nemal podmienku.Občas sa stalo ,že človek pri šmýkaní zanadával ,ale to bolo všetko. (4x4 som mal tri autá,ale nechýbajú)
Asi jsi ještě nikdy nezapadl na horách s dětmi a lyžemi na korbě.. :-!
SUV se kupuje právě pro lidi , kteří jezdí na sport a výlety v přírodě!
Frajírky např. v Praze co mají nablýskanou Q7 nemyslím.
Spotřeba je dobrá, ale to auto je drahé s jednoduchou technikou. Mělo to mít 4x4 a víceprvek. Jinak nevím, jak si přišel na tu spotřebu u korejce, mám 1.7 CRDi v Carensu, což je auto o trochu menší než Espace a mám dlouhodobě spotřebu do 6 litrů.
vedel som, ze citat tvoje tliachy pri veceri je rizikove, preto som najskor prehltol a dobre som urobil, inac by som mal dispej komplet od vecere >:D >:D >:D >:D
bavis, a za to mas u mna male bezvyznamne plus >:D:yes:
Nova Q7 ma podobny system za priplatok, tak som zvedavy, kedy sa mi dostane tak nakonfigurovana do ruk. Potom neviem kedy sa mi postasti tato vasa "skoropremiovka"...no a po porvnani ti dam vediet...., ze co je lepsie do Kauflandu >:-[]
takto, a teraz dufam ze sa nedotknem Blavakov...:
U nas je taky vtip. Ze ci vies, ked ziju najmensi ludia na svete ? - v Blave, napadne im tam 3cm snehu a maju ho po krk !!!! >:-[]
Takze v Blave je kazda 4-kolka vitana ;-) Ja som zo severu a tu uz sme sa naucili aj co so snehom robit ( ze nie sa na neho pozerat >:-[] ) a ked ho aj je trosku viac, tak tunajsi soferi to proste poväcsinou zvladaju viac pohode ako "juzania" ;-)
Preto som rad, ze zatial je to tu este znesitelne... ;-)
Aj ked...ale to je na dlho...
Kde su tie casy, ked som ju dokazal preletiet z 1 konca na druhy pod 4 minuty... >:-[]
Ironie??? Protože pokud jsi nezkusil ten 4control, netušíš, vocogou. Můžu ti přísahat, že Laguna GT s 4controlem sice na rovinkách nestíhala silnějším třílitrům,ale v zatáčkách jsem jim byl hned za *. A když mě na okruhu v Mostě vozil profík s tím samým autem, nevěřil jsem, co to auto ustojí. Zkus to, doporučuju.
V testu je naspáno, že to nemá pohon 4x4, takže je to spíš takové polovičaté řešení. Jsem zvědav, jak to auto bude fungovat na našich českých silnicích, myslím podvozek.
4x4 by sice byla zajímavou možností a měla by být, ne proto, že ji snad někdo opravdu potřebuje, ale proto, že ji někteří nutně chtějí, ale ten multilink je diskutavbilní díky 4 control a adaptivním tlumičům, které dovolí jiné nastavení, šlo to poznat na laguně s 4C, která jela hodně lépe vč. komfortu
Asi by nebyl problém tam 4x4 dát. Platforma to umožńuje. A Espace, Laguna a nový Koleos se mají dělat na stejné montáži. Možná by však zabudování 4x4 s multilinkem bylo prostorově náročnější a u Renaultu asi řekli, že jim to za to nestojí. A nebo se spočítali, že by jim případné malé prodeje vývoj nezaplatily. Renault s tímto modelem a nástupcem Laguny mají docela skromné prodejní plány. Zatím míří na fleet (i proto ty motory) a pokud přijde úspěch, tak se snad Renault u těchto modelů trochu víc odváže.
Mě to přijde logičtější, je to crossover s vyšší světlostí, tak bych spíš ocenil 4x4 než adaptivní podvozek, který je navíc v nejvyšší výbavě, sice tu zimy máme nyní mírnější, ale kdo jezdí do hor tak to ocení. Navíc mě v testech překvapuje, že hůře tlumí nerovnosti a auto se různě do boku a předozadně pohupuje, což je spíš na mořskou nemoc. Je fakt, že auto s vyšší hmotností a těžištěm k tomu má více předpokladů. Proto jak jsem psal níže, záleží jak si poradí s českými silnicemi. Asi to chce zvolit optimální rozměr kol včetně profilu. Bude chtít nižší profil, já mám u Carense profil 45 a nedělá mi to.
Ano předozadně to je dáno rozvorem, ale taky to asi nemají úplně sladěný a torzka v tom nepomáhá, sice je psáno, že pro auta s vyšší hmotností limitní, ale hmotnost u Espacu se mi nezdá velká. Spíš jde o pohyby do stran, ty jsem myslel hlavně, tam si myslím, že by to mohlo jít zkorigovat profilem, těžko říct.
Jako příznivce Francouzských vozů (hlavně citroen) jsem rad že renault přišel z takto povedeným modelem jenom trochu víc si jej ocenil přece jen to není premiovka (ale blíží se k ní)
Znám lidi co mají početnější rodinu a takové auto by přivítali ale právě proto že mají tak velkou rodinu nemají peněz na zbyt.
Každopádně jako velkou konkurenci vidím citroen c4 picasso grand nebo citroen jumper
grand picasso stoji polovicu toho co espace .. 110 kw 2.0 hdi kupis do 600 000.... tazko to zrovnavat s milionovym espacom .. to su dva financne odlisne svety ....to je ako porovnavat sportage a evoque... chces hladas spojitost... auta su podobne... ale nakoniec ich vzajomne porovnat stejne nejde
PS: aj rozmery auta vravia jasnou recou... C4 grand straca na espace v dlzke nejakych 27cm a to je uz relativne hodne.. defakto rozdiel triedy
A často oveľa praktickejšia alternatíva. Dnes sa užitkáče natoľko približujú komfortu osobných áut, že mnohí oželejú luxus drahých materiálov a elektronických serepetičiek, a kúpia si radšej niečo také - hlavne keď aj možnosti výbavy sú pomerne dobré.
No či bude lacnejšia nie som si až taký istý. Ak si človek do toho dá aut. klímu, okná atď. čo požaduje v MPV dostane sa na cenu veľmi blízko onomu MPV. A furt to bude prapôvodne dodávka so všetkými plusmi aj mínusmi.
doporucuju vsem vyzkouset ESPACE pri predvadeci jizde
nast podvozek pres tablet je unikatni, skvele reseny a naladeny
nastavuje se temer vse-tuhost rizeni, rychlost razeni, tuhost tlumicu, zvuk motoru, barva a intenzita svetel v interieru, vykon klimatizace, MASAZ SEDADEL
skl vsech sedadel jednim tlacitkem z kufru nebo na tabletu
samostatne parkovani na vsechny mozne zpusoby a take vyjizdeni z park mista
pouzite materialy
inovace, technologie-nechybi nic-monitoring mrtveho uhlu, rozpoznani znacek, prejezdu z pruhu do pruhu, asistent brzdeni pri inenz brzdeni
nataceni zadnich kol-MUSITE VIDET A ZKUSIT