Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Laserová světla Audi Matrix: Budoucnost vypadá bezpečněji

Světelná technika automobilů učinila v posledním čtvrtstoletí nebývalý pokrok. Xenonové výbojky jsou takřka minulostí, diody současností a laserové reflektory budoucností. Alespoň u Audi.
Zpět na článek
29. 4. 2015 14:54
29. 4. 2015 14:59
29. 4. 2015 15:11
29. 4. 2015 18:34
30. 4. 2015 00:58
30. 4. 2015 15:52
29. 4. 2015 18:08
29. 4. 2015 18:52
30. 4. 2015 01:01
30. 4. 2015 09:47
30. 4. 2015 12:07
Avatar - fOE
29. 4. 2015 14:54
LED vs. Matrix LED
Jaky je rozdil v LED vs. Matrix LED u novych audi pokud jde o smerovky?

Treba takove audi TT, muze mit jak obycejne LED tak Matrix LED, v obou pripadech predpokladam bude i blinkr z LED, ale bude i v tom jednoduchsim provedeni umet i ony cirkusove cisla s postupnym rozsvecenim/zhasinanim nebo jde o featuru vyhrazenou pro Matrix LED?
Rozbalit vlákno
4
29. 4. 2015 21:00
Re: LED vs. Matrix LED
Jestli si dobře pamatuji, konkrétně u TT jsou dynamické blinkry, jak tomu Audi říká, se základními LED jen vzadu, s Matrix LED pak i vpředu. Můžeš se podívat do konfigurátoru/ katalogu, je to tam.
Avatar - fOE
30. 4. 2015 15:09
Re: LED vs. Matrix LED
V nemeckem konfiguratoru jsem nic nenasel, jen obecne marketingove video o vyhodach LED a Matrix LED, ale nic konkretni a uz vubec ne ke konkretnimu modelu. Takze diky. Sice, pokud mas pravdu, mi to nedava smysl, to mit s zakladnima LED diskoteku jen vzadu, ale budis. :yes:
30. 4. 2015 19:09
Re: LED vs. Matrix LED
Tak se podívej znovu. ;-) Vezmu to TT.

U LED píší:
"besteht aus Abblendlicht, Fernlicht, kombinierter Tagfahr-, Positions- und Blinkfunktion, statischem Abbiegelicht sowie Allwetter- und Autobahnlicht, komplett in LED-Technologie..."
"Inklusive LED-Heckleuchten mit dynamischem Blinklicht..."

U Matrix LED:
"Auch das Tagfahrlicht und das dynamische Blinklicht sind im gleichen Lichtleiter realisiert und geben zusammen die prägnante TT-Leuchtengrafik wieder. Inklusive LED-Heckleuchten mit dynamischem Blinklicht, Licht-/Regensensor und Scheinwerfer-Reinigungsanlage."

U samostatných zadních LED, které jsou v základu ke xenonům:
"Brems-, Schluss-, Blink- und Heckkennzeichenleuchten in LED-Technologie mit geringer Energieaufnahme."

Také mi přišlo zvláštní mít vzadu blinkry jinak než vpředu. Nicméně tohle říká konfigurátor (sám jsem viděl jen Matrix LED). Mám rád symetrii, takže asi nejhorší varianta.

Chce to i číst, ne jen sledovat videa. ;-) PS: Teď mi došlo, že jsi možná myslel český konfigurátor. To radši nebudu komentovat (byť jsem se částečně vyjádřil například pod posledním testem Infiniti).
Avatar - fOE
30. 4. 2015 21:22
Re: LED vs. Matrix LED
Ne, myslel jsem nemecky konfigurator, jen jsem to necetl takze si sypu popel na hlavu.
A pravda mas s tou symetrii, taky mi to prijde zvlastni.
Avatar - Hittman
29. 4. 2015 14:59
Co
udělá s těmi titěrnými součástkami ve světlometu (třeba to zrcátko) jízda po D1? ;-)
Rozbalit vlákno
4
29. 4. 2015 15:11
Re: Co
Po zaruce 2 let vyrazis do servisu na vymenu, teda jestli to neodejde jeste drive v zaruce, podobne jako turbo atd. Dalsi spotrebka v koncernovem voze.
Avatar - _Karel_
29. 4. 2015 18:34
Re: Co
Jen pro zajímavost- led světlomet na Mazdu 6 - 52.000,-. Nechci vědět, co bude stát tenhle Matrix.
30. 4. 2015 00:58
Re: Co
Aktualne maji vsechna Audi zaruku 4 roky ZDARMA ;-)
30. 4. 2015 15:52
Re: Co
Ahá, tak proto se opravuje D1!
Avatar - KANKUNEN
29. 4. 2015 15:37
Mám velkou obavu, že si světla budou žít
vlastním přepínáním. Reál není laboratoř. Mám automat dálkových, ale v reále sem tam někoho vyfotím a někdy jedu do tmy a přisvítím si raději světelnou houkačkou. Ti elektroničtí pomocníci spíše otravují než pomáhají. Dobrá věc je natáčení světel, ale přepínám si raději v manuálu.
Rozbalit vlákno
1
29. 4. 2015 21:09
Re: Mám velkou obavu, že si světla budou žít
Co jsem s tím najel v noci, tak to zvládalo vystínit i auta, která se vynořila v zatáčce z poza křoví, nebo auta jedoucího přede mnou. I když byly dvě, tři za sebou. Těžko říct, co na to říkali protijedoucí řidiči, nikdo na mne ale neblikal. Je to zajímavé, jet za někým s dálkovými a přitom mu nesvítit do kabiny. Potenciálně ale problematické, protože svítíš okolo něj do dálky a systém tak musí vidět protijedoucí auta "skrz" auto před tebou.
29. 4. 2015 18:08
stierace
Tiez si ziju svoj zivot :-) Ale tak na automaticke prevodovky sme tiez niekedy nadavali, dnes uz su ale pomerne dobre. Tak to bude aj so svetlami.
Rozbalit vlákno
2
29. 4. 2015 18:52
Re: stierace
Woltik: souhlasím, taky raději počkám než tu techniku odladí.
Zatím by mě docela zajímalo, s jakou frekvencí to vlastně bude rozmítat. Aby to nakonec neblikalo do očí jako pomalé DLP projektory
30. 4. 2015 01:01
Re: stierace
Jo jo, staci par musek a uz to stira, kdyby to automaticky jeste ostrikovalo >:D
Avatar - VDC
30. 4. 2015 09:47
hrůza
Laserové světlomety? Vždyť to rozřeže chodce!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Cuba66
30. 4. 2015 11:55
LED a oslňování
No tak nevím, osobně momentálně nemám ani auto s xenony, ale běžně se mi v noci stává, že proti mně jede auto a oslňuje mě jako prase. A světe div se, už to většinou nejsou Favority a Felicie s nehomologovanou sadou HID, ale právě nová auta s LED. Tak nevím...
Na jednu stranu si nemůžete do auta namontovat přestavbovou sadu na HID, přitom jí vyrábí i oficiálně Philips (ke koupi například v Austrálii :-) ), na druhou stranu povolují takovéhle vypalovače sítnic. Přitom argument o výkonu dodělávaných xenonů a nutnosti ostřikovačů atd, dostává celkem na frak Rapidem. Pokud by někdo udělal přestavbovou sadu pro projektorové světlomety a garantoval stejnou svítivost jako má Rapid (t.j. sníženou, ale pořád víc než halogen), proč by se to nedalo homologovat??
Rozbalit vlákno
4
30. 4. 2015 13:26
Re: LED a oslňování
Homologovat se to samozřejmě dá. 25 W xenony jsou však celkem novinka, na trhu jsou teprve pár let, pokud vím. LED světlomety se také do těch limitů vejdou a nemusí mít povinně ostřikovače a řízení sklonu (sice platí stejné limity, ale pro LED mají kvůli jejich konstrukci jinou metodiku, která dává nižší čísla než ekvivalentní xenon).
1. 5. 2015 21:02
Re: LED a oslňování
Přesně. Problém těchto laserových světel je ale hlavně v tom, že jejich silný světelný tok je schopný trvale poškodit oči protijedoucího řidiče (experimentálně potvrzeno), nejen krátkodobě oslnit jako je to běžné u dnešních xenonů a LED světel - nemyslím teď denní svícení. Bohužel EU schválí kdejakou prasárnu, vůbec jim nevadí že v určité situaci, kterou elektronika správně nevyhodnotí bude docházet k tragédiím - ke krizovým situacím bude docházet hlavně na horizontech.
Btw. kvůli těmto extrémně silným moderním světlům jsem prodal svoje sportovní auto - sedělo se tam tak nízko, že mi komplet všechny auta svítily nonstop přímo do očí. Jestli to takhle půjde dál, budeme všichni jezdit v dodávkách, v noci budeme mít na očích černé brýle a po pár letech za volantem v ruce bílou hůl :-(
1. 5. 2015 22:46
Re: LED a oslňování
Neměl bys odkaz na ten experiment?
26. 9. 2015 05:05
Re: LED a oslňování
Těžko takový odkaz najde. Nic takového se nemohlo stát, z laserových světel žádný laser ven nesvítí
Avatar - Ghostyx
30. 4. 2015 12:07
A až se to...
jednou pos.ere, tak se majitel nebude stačit divit, jak se mu protočí panenky z té "pěkné" sumičky za opravu (výměnu) ... ;-)
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku