Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Ford Focus ST 2015: Jízdní dojmy z okruhu Sosnová

Na známém severočeském okruhu Sosnová a na silnicích v okolí jsem vyzkoušel omlazené benzinové, ale také dieselové estéčko Focus.
Zpět na článek
6. 5. 2015 14:18
6. 5. 2015 14:21
6. 5. 2015 14:23
6. 5. 2015 14:26
6. 5. 2015 14:31
6. 5. 2015 14:56
6. 5. 2015 15:44
6. 5. 2015 17:25
7. 5. 2015 08:18
7. 5. 2015 08:36
6. 5. 2015 19:37
7. 5. 2015 08:39
6. 5. 2015 15:54
6. 5. 2015 18:44
6. 5. 2015 20:10
6. 5. 2015 20:59
6. 5. 2015 21:25
6. 5. 2015 21:46
6. 5. 2015 23:07
7. 5. 2015 07:11
7. 5. 2015 10:22
7. 5. 2015 19:43
6. 5. 2015 20:56
7. 5. 2015 08:13
7. 5. 2015 00:00
7. 5. 2015 07:13
7. 5. 2015 08:16
7. 5. 2015 07:14
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
6. 5. 2015 14:05
Jakákoliv zábava
v kterékoliv značce auta dobrá, hlavně když můžeme zdarma (pardon - za napsání článku) odepsat za půlhoďku gumy. Působí to tak na mě.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - iudex
6. 5. 2015 14:21
Re: Jakákoliv zábava
Ono odpísať gumy po jednej 30 minútovej jazde na okruhu, to chce naozaj cielenú snahu a jazdiť naschvál inú ako ideálnu stopu (nechcem napísať: jazdiť ako prasa). Samozrejme ostrá polhoďka na okruhu dá gumám hodne zabrať, ale pri čistej stope neexistuje, aby som zničil gumy.
6. 5. 2015 14:23
Re: Jakákoliv zábava
Osobně se mi to povedlo. Ty gumy pravda nebyly úplně nový, ale 60 % vzorku měly. Po 30 minutách v Sosnový byly úplně plešatý, až jsem se bál na nich jet zpátky domů. Je tam místama dost hrubej asfalt a i když jedeš čistou stopu tak tam gumy mizej vskutku rychle.
Avatar - Michal Fokt
6. 5. 2015 14:35
Re: Jakákoliv zábava
Sosnová je na tohle naprosté zlo. Na nájmu rejžují ze všech malých okruhů nejvíce, mají nejvíce akcí, ale udělat kloudný povrch... 8-s
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2015 21:48
Re: Jakákoliv zábava
ale to JE kloudný povrch!
Zase to dobře drží.. a nesmeká se to.
Avatar - Michal Fokt
7. 5. 2015 16:47
Re: Jakákoliv zábava
To není tak úplně pravda, Sosnová je i přes hrubý asfalt hodně klouzavá. Ten povrch je prostě špatný. Mýto a Písek je úplně jiná liga.
Avatar - iudex
6. 5. 2015 14:36
Re: Jakákoliv zábava
Sosnovú nepoznám, jazdím na Slovakiaring a je pravda, že po prvej jazde vlastným autom som bol mierne zhrozený, koľko gumy ubudlo, ale už pri druhej jazde, keď som išiel lepšiu stopu, tak výrazne guma nezmizla. Opakujem, dá sa zodrať pneu za jednu jazdu aj na predokolke, ale vtedy sa jedná o veľmi zlú jazdu (stopu), resp. úmysel zablbnúť si na úkor gúm.
6. 5. 2015 14:48
Re: Jakákoliv zábava
Sosnová je malej okruh, jak tu někdo psal vhodnej tak na motokáry. Taky záleží jak máš tvrdý gumy. Já měl Toyo Proxes R1R a ty sice držej výborně, ale jdou strašně rychle do kytek. Ještě dodám, že jsem jezdil se svojí Oktávkou a snažil jsem se jet čistou stopu a ne likvidovat gumy. Fakt je že jsem za tu dobu předjel AUDI TT a dojel EVO takže jsem jel co to dalo >:D
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 5. 2015 15:00
Re: Jakákoliv zábava
Sosnová je jako struhadlo, jakmile se začneš klouzat, trhá ti kusy dezénu. Zlikvidovat pneu po půl hodině ježdění sice působí jakože je řidič totální hovado, ale v Sosnové vážně velmi příspívá hrubý povrch trati...
Avatar - Emel
6. 5. 2015 15:51
Re: Jakákoliv zábava
[odkaz]
6. 5. 2015 14:32
Re: Jakákoliv zábava
Souhlas, podobnou akci jsem zažil s MRS a vím jak to tam bylo. Ale když ti takové auto říká pane a přesto mu chceš dávát čočku, tak přece nevypínáš mozek.
Avatar - Michal Fokt
6. 5. 2015 14:44
Re: Jakákoliv zábava
Já ale nikde nepsal, že bychom s kolegyní jezdili jinou, než ideální stopu, natož pak naschvál, o tom okruhové ježdění opravdu není. Ale je to o agresivitě jízdy. Jsem schopný jezdit na Sosnové půl dne, aniž by to na pneumatikách bylo poznat.

Většina lidí má ze Sosnové "neviditelné" nápisy na bočnicích, tohle ale nebyl ten případ. Ty Continentaly měly bočnice OK a vytrhaný dezén, to není o bezohledném stylu jízdy. Chtělo by se říct, že nejsou vhodné na hrubý asfalt, ale byly tam i jedny stejně zřízené Eagle F1. Neodvážím si hodnotit, co to způsobilo. Když napíšu, že auto, tak mě ukřižujete. :-|
Avatar - JDM
6. 5. 2015 14:58
Re: Jakákoliv zábava
já bych to tipoval na nekvalitní pneu nebo alespoň nevhodné na takový povrch , pokud jak píšete bočnice byli v pořádku ale dezén vytrhaný tak to není způsobené nějakým klouzáním v zatáčkách ale spíš se dezén trhal kvůli špatnému povrchu . Hodně taky udělá nastavení geometrie .
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2015 21:51
Re: Jakákoliv zábava
no.. svoje sehraje ten systém - pro mě neakceptovatelnej: přibržďuje zaní kola... a tím koriguje nedotáčivist = auto je vlastně trvale "natežený" mezi kola.. jedny přetahují ty druhý... takže pak není divu, že mizí dezén.
Avatar - Michal Fokt
6. 5. 2015 14:46
Re: Jakákoliv zábava
Tak to to na vás působí opravdu zvláštně.
Avatar - Covenant
6. 5. 2015 16:09
Re: Jakákoliv zábava
Sorry ale zničit gumy za 30 minut i když se jedná o Sousnovou to už musí být fakt umělci....před měsícem na akci seatu dělal Petr Fulín Taxi s ostrou cuprou a nové gumy sice zničil za 3/4 hodiny, ale to bylo každá zatáčka na ručku, driftem schválně na efet a to auto se nezatavilo....tak že souhlasím s iudexem, špatná stopa a zacházení.
Avatar - Uživatel_5340709
6. 5. 2015 17:04
Re: Jakákoliv zábava
Myslíš že novinář, který se již nějakou tu desítku let zajímá o auta, člověk co dva nebo tři roky jezdil miata-cup a dobře ! se umísťoval, neumí na okruhu zajet čistou, nebo alespoň obstojnou stopu, nebo že neumí při jízdě na okruhu používat mozek?
Avatar - Enthusiastic.driver
6. 5. 2015 22:27
Re: Jakákoliv zábava
Dva nebo tři roky? Neubírej mu, za chvilku pro něho (a pár dalších) zřídí speciální kategorii "senior cup" >:D
Avatar - iudex
7. 5. 2015 08:09
Re: Jakákoliv zábava
Možno otázka nestojí tak, či vie, ale tak, či aj chce. ;-)
Avatar - iudex
6. 5. 2015 14:18
Pár poznámok
Pár poznámok k článku a autu samotnému.
Predovšetkým okruh typu Sosnová nie je ideálny pre rýchly hotheč; okruh, kde auto ide väčšinou na dvojku a chvíľu na trojku, je skôr na motokáry. Vhodnejší sa mi rozhodne javí rýchlejší okruh á la Masarykov či Slovakiaring, kde sa dá ísť aj rýchlejšie. Ale to je samozrejme problém importéra, kde si vybral prezentáciu.
Ad sedačky: tak vytýkať Recarám v hotheči počas jazdy na okruhu, že sú moc hardcorové, je úplne mimo. Ak by redaktor napísal, že pre bežnú jazdu sú príliš tvarované a zle sa z nich vysadá, beriem; je to tak, prípadne sťažnosti silnejšieho vodiča, lebo sú pomerne úzke, pre nie veľmi prerastených vodičov. Ale práve pri tej rýchlej jazde podržia fantasticky a nepoznám lepšie sériové sedačky v hotheči, ako sú tie vo Focuse ST.
Ad pridanie krútiaku na 360 Nm - redaktor sa mýli, k žiadnemu zvýšeniu nedošlo, 360 Nm mal motor už pred f/l. Inak súhlasím, že jeho prejav je výborný, ako záťahom, točivosťou, tak fantastickým zvukom (aj keď trochu dorobeným, avšak nie reprákmi, ale zvukovodom pred kabínou).
Ad žiadne veľké ťahanie za volant: to rozhodne nesúhlasím, v prvej ostrej zákrute pod plynom mi STčko vytrhlo volant z ruky, naopak konkurencia je oveľa umiernenejšia. Beriem, že v minulosti to bývalo ešte horšie (oba Focusy RS, M3 MPS), ale v súčasnej konkurencii je ST jedno z mála áut, kde treba s volantom bojovať. Tým netvrdím, že je to špatne, naopak to môže prispievať k pocitu väčšieho vtiahnutia do deja a dojmu komunikatívnosti.
Ad strmé riadenie: je pravda, že po presadnutí z iného auta je to riadenie v ST nečakane strmé a človek zo začiatku točí volantom viac, než je treba a potom musí kontrovať, ale je to vec zvyku pri jednej jazde a pri druhej už je to OK, naopak potom sa bežné autá zdajú ako autobusy, človek len točí a nič sa nedeje.
Každopádne súhlasím so záverom, že Focus ST je stále špičkový hotheč a za súčasné peniaze rozhodne stojí za zaradenie do finálneho výberu pri kúpe HH.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Michal Fokt
6. 5. 2015 14:32
Re: Pár poznámok
Rozhodně jsem to nemyslel tak, že by na okruhu byla sedadla na škodu, byl to spíš první dojem hned při usednutí a pak následně z okresek. Na okruhu to byla paráda.

Sosnová není pro kompaktní HH ideální, nicméně hned po Mostě a Brně je to v CZ to nejlepší, co lze pro takové auto použít. Pronájem těchto tratí je násobně vyšší a navíc FST ukázal, že si s tratí poradí vcelku se ctí.

S těmi N.m se tím pádem omlouvám, koukal jsem, jaké dojmy měl ze Sosny kolega [odkaz] , který psal 340 a fordí PR říkal "STčko nám posílilo", tak asi nepanuje úplně jednotný názor. ;-)

Tahání za řízení? Doporučuji alespoň 50 kliků denně. :-) Věřím, že se na strmý převod asi bude dát zvyknout, tady je alespoň posilovač tuhý, u GTA bylo ještě navíc přeposilované. ;-)
Avatar - iudex
6. 5. 2015 15:30
Re: Pár poznámok
Ad výkon: tu nejde o názor, to sú čísla a tie nepustia: skrátka parametre motora sa nezmenili a sú stále 184 kW a 360 Nm.
Ad torque-steer: tu nie je problém, že by som to neudržal, ide o to, že oproti konkurencii je tam podstatne citeľnejší. Tiež je to otázka zvyku, ako pri tom strmom prevode riadenia. Ak ale za definíciu hotheču považujeme aj každodennú použiteľnosť, tak dať auto s takýmto torque-steerom do rúk manželke, to by nemusela byť moc nadšená. >:D
6. 5. 2015 16:41
Re: Pár poznámok
To tahání za volant tam zůstalo i po faceliftu - není to o žádných 50 kliků denně :-) Konkurence za volant takovým způsobem netahá. Mě osobně u ST po F/L vadí sploštělý volant (pro mě naprosto zbytečná a deb*lní móda dnešních výrobců - ten ušetřený cm ve spodní části je k ničemu) a jiná grafika rychloměru, která mi teď připadá poměrně dost nepřehledná...

Jinak je ST pořád jeden z nejlepších HH a po loňských úpravách cen i dostupný :-)
6. 5. 2015 20:14
Re: Pár poznámok
Ve vami odkazovanem clanku pan Cervenka pise doslova: "Při akceleraci na plný plyn však řídící jednotka Bosch MED17 zvýší dočasně plnicí tlak turbodmychadla, takže točivý moment naroste až na 360 Nm.".

Nezlobte se na me, ale pokud pisete do clanku udaje o aute, tak byste si je mel overit, a to pokud mozno na oficialnich strankach, ci kontaktem s dealerem, nebo s PR automobilky. A ne se vymlouvat, ze "Kolega to mel nejak, tak jsem si myslel ze bla bla bla...".
Avatar - iudex
7. 5. 2015 08:11
Re: Pár poznámok
Prekvapuje Ťa tento spôsob reakcie u pána redaktora? Naopak nepriznanie si chyby (čo i len banálnej) je pre neho typické.
7. 5. 2015 08:17
Re: Pár poznámok
Neprekvapuje, viz diskuse pod Oplem Astra.
Avatar - iudex
7. 5. 2015 08:21
Re: Pár poznámok
A x ďalších. On je skrátka King (a neprekvapilo by ma zistenie, že tie mínusky pri jeho článkoch máme od tohto jeho alter ega).
Avatar - Michal Fokt
7. 5. 2015 08:22
Re: Pár poznámok
Pochopitelně, viz můj příspěvek v tomto vlákně ve 14:32, třetí odstavec.
Avatar - Michal Fokt
7. 5. 2015 08:31
Re: Pár poznámok
V tabulce technických údajů je uvedeno 340 a s ohledem na to, že mi na akci bylo mezi řečí sděleno (nevím z jakého důvodu) "motor nám snad i posílil", považoval jsem to za dostatečně relevantní a všechny české dealery jsem kupodivu neobvolával. Ale proč to zrovna vám píšu, že, když jste v první řadě rád, že máte svou senzaci.
7. 5. 2015 11:44
Re: Pár poznámok
V tabulce v clanku z roku 2012, na ktery se tady ve snaze umyt si ruce nad svoji lajdackosti odkazujete, je uvedeno jasne:

"Největší toč. mom. [Nm/ot/min] 340/1750 (360/3000-4500)"

Delate si ze mne (a vsech ostatnich ctenaru) srandu?!
Kdyz mate uvest hodnoty vykonu pro zcela nove auto modeloveho roku 2015, tak to delate jak?

Vezmete clanek z roku 2012 a k udajum, v nem uvedenym, pripoctete neco, co jste nekde nahodou zaslechl?!
("...na akci bylo mezi řečí sděleno (nevím z jakého důvodu) "motor nám snad i posílil", považoval jsem to za dostatečně relevantní ...")

To je vtip???

Vy jste za svou praci motoristickeho novinare zodpovedny, vite, co to vubec znamena?!

To znamena, ze ano, vy MUSITE obvolavat dealery a treba i centralu Fordu v Nemecku tak dlouho, dokud nedostanete spravna data a pokud se lisi, je treba, abyste na to v clanku upozornil!
Jinak si jdete psat do Materidousky, nebo do Lea, tam na ty vase z prstu vycucane nesmysly nikdo hledet nebude.

Jste naprosto nejhorsi motoristicky novinar, ktereho jsem kdy cetl a ta vase arogance a snaha umyt si nad vlastni neschopnosti ruce to cele jen zvyraznuje a podtrhhuje. :no: :no: :no:

O jake "moji" senzaci to tady pisete? Uvedomujete si, ze jste napsal blbost a ja (a XXX dalsich) vas na ni upozornujeme?! Na tohle mate pokorne sklopit usi, podekovat za upozorneni a clanek v klidu opravit a ne tady ze sebe delat ublizenou celebritu, ktere se nejaky diskutersky paparazzi snazi vyfotit kahotky. Jste vubec schopny se ke sve naprosto lajdacky odvedene praci postavit celem a napsat "OK, udelal jsem chybu a priste si dam vetsi pozor", nebo ne?
Avatar - Michal Fokt
7. 5. 2015 12:37
Re: Pár poznámok
Máte v tom trochu zmatek. Nejsem si vědom toho, že bych udělal chybu v parametrech FST 2015, nevím, jak s tím souvisí data z roku 2012.

Focus ST měl uvedeno 360 N.m při ovedboostu (víte, co je overboost?) a 340 standardně. S ohledem na to, že Ford nyní uvádí 360 standardně, technicky vzato skutečně posílil, informace od PR Fordu (tedy nikoli něco, co jsem někde náhodou zaslechl) tedy byla správná.

Na druhou stranu je pravda, že relevantnější je to 360N.m maximum, proto jsem se v reakci na původní příspěvek iudexe omluvil a informaci opravil. Mému osobnímu stalkerovi to ovšem opět nestačí.
7. 5. 2015 13:22
Re: Pár poznámok
Ja v tom mam naprosto jasno.
Z clanku jste svuj blabol o tom, ze motor posilil na konecnych 360Nm, uz smazal, takze ted jste zase King, ze ano?

Co s tim ma spolecneho clanek z roku 2012 mi taky neni jasne, na ten jste se vymlouval vy a ne ja.

Co se tyka tech nadavek, kterymi se mne snazis, Kingu, rozhodit: Dej si pozor, pohybujes se na tenkem lede. Jsi redaktor, Kingu, a jako takovy musis zachovat urcitou uroven slusnosti, bez ohledu na to, jak se chova tvuj protejsek (a ja se chovam slusne, Kingu).
Stalker nejsem, ale byt tebou, Kingu, taky by me stvalo, kdyby mi porad nekdo stal za zadkem a upozornoval verejne na moje chyby. No reseni je jednoduche: Chyby nedelat.
Avatar - Michal Fokt
7. 5. 2015 17:06
Re: Pár poznámok
Zkusím to ještě jednou: "Na druhou stranu je pravda, že relevantnější je to 360N.m maximum, proto jsem se v reakci na původní příspěvek iudexe omluvil a informaci opravil. " Je to alespoň trochu pochopitelné?

Nevím, komu právě tykáte, nicméně o žádných nadávkách nemůže být řeč. Vy jste nějakou zaznamenal?

Nicméně poté, co jste se uchýlil k rytířskému žalování nadřízenému, jsme se šéfredaktorem sjednotili názor, jak reagovat na jistý typ diskutérů, takže věříme, že nadále bude vše probíhat k plné spokojenosti zúčastněných. :-)
7. 5. 2015 17:48
Re: Pár poznámok
Rytířské žalování nadřízenému nebudu raději komentovat, to je výsměch všem čtenářům.
Co tak konečně přiznat, že Michal Fokt = King?
6. 5. 2015 14:21
nafta
No nejsem zrovna ortodoxní odpůrce naftových motorů, ale že bych zrovna do ST cpal naftovej motor to teda ne. Myslím, že ST ten povedenej benzínovej dvoulitr dostatečně slušel. ;-\
Rozbalit vlákno
11
Avatar - iudex
6. 5. 2015 14:23
Re: nafta
Plne súhlasím a do ST by som naftu nikdy nebral, na druhej strane všetky testy dízlového ST, čo som videl, chválili práve "nenaftové" naladenie a zvuk motora, teda oproti dízlovým hot či warmhečom typu Octavia RS TDI sa tam určitý športovejší pocit môže dostaviť.
6. 5. 2015 14:26
Re: nafta
Jel jsem teda jen s benzínovým, takže nemůžu porovnat, ale osobně zastávám názor, že do HH jedině benzín jakkoli může ten naftový motor být povedený.
Avatar - iudex
6. 5. 2015 14:31
Re: nafta
Ako píšem, ja som rovnakého názoru, ale tých naftových Octavií RS vidím okolo seba kopec a evidentne tí majitelia to nevnímajú ako hotheč (lift), ale len ako veľmi silný dízel s lepšou vizážou. A takých by mohlo potešiť, že Focus k tomu pridá aj pocitovo športovejší (zvukom, točivosťou) dízel.
Avatar - Emel
6. 5. 2015 15:44
Re: nafta
Ty dvě verze můžou docela dobře existovat vedle sebe...
Avatar - Uživatel_5340709
6. 5. 2015 16:56
Re: nafta
Přesně tak, jistá početná skupina zákazníků to koupí, tak proč jim to nedat. Tak jako třeba škodofka octu RS v naftě. Samozřejmě tyhle lidi moc nezajímá jestli je to na okruhu, nebo obecně na hraně těžké na předek. Jim stačí kravata a jízda v přímce. ;-)
Avatar - Bully_
6. 5. 2015 17:25
Re: nafta
Obecne se maloktery majitel HH, a to i benzinoveho, vubec kdy podiva na nejaky okruh. Ev. jinak nez na jizdu typu "zucastnit se". Kdyz se s touhle realitou smirime, pak ma proste vyznam HH jak hatchback, tak kombi a to jak v benzinu, tak i v nafte. Potvrzuje to nakonec i uspesny prodej vsech techhle variant.
7. 5. 2015 08:18
Re: nafta
KOnecne nekdo, kdo tu filosofii HH pochopil. :yes:
7. 5. 2015 08:36
Re: nafta
To máš naprostou pravdu, ale je v zásadě jedno jestli řežeš zatáčky na okresce nebo na okruhu. Ten těžkopádný předek a netočivý naftový motor tam budeš mít pořád. Jel jsem s novou O3 RS v naftě a motor to auto devalvuje na obyčejný svižný naftový auto, který se ti nechce vyloženě někde honit po klikatých silnicích. Zatím co s benzínem je to úplně jiný kafe, ale chápu, že někomu to může stačit. Pak si ovšem říkám na co si kupuje HH.
6. 5. 2015 19:37
Re: nafta
Realita je taková, že dnes je i GT/RS/ST více než výkonovou úrovní daných aut spíše stupněm výbavy a vzhledu. Viz. různé M-pakety, S-line, R-line, R-design, Monte Carlo Edition, kdy jen znalec často pozná, že pod pozlátkem top verze se skrývá klidně základní motorizace.
7. 5. 2015 08:39
Re: nafta
Jak můžeš prosím tě srovnávat GT/RS/ST s Monte Carlo Edition 8-s GT/RS/ST by šlo považovat jen za stupeň výbavy pokud by se technicky nelišilo od běžných civilních verzí. Specielně ST se liší dost.
6. 5. 2015 15:33
Do HH diesel nepatří
Na to Škodovka degradovala značku RS motorem TDI jsem si zvykl. Teď to je ještě Ford s jejím dieselem a značkou ST. No prapor už drží je Renault.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
6. 5. 2015 15:39
Re: Do HH diesel nepatří
este golf ponuka GTDcko.... ale ja tiez radsej GTI ;-) ako GTD .... suhlas.... :yes:
Avatar - Bully_
6. 5. 2015 17:33
Re: Do HH diesel nepatří
Jaka degradace? RS neni zadny sportak, aby to byla nejaka nedotknutelna ikona. A co "przneni" opravdu sportovnich znacek vyrobou SUV a turbodiesely vlastne taky? >:D
Clovek by nemel byt naivni, auta se nevyrabi pro neci dobry pocit, ale pro financni zisk. Nabidka reflektuje poptavku.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2015 15:54
zvuk
Co je "dunivý (modulovaný) zvuk motoru"??? To jako, že to opět jako u jiných pozérských vozů pouští nahraný zvuk? To nejde od motoru a laděného výfuku? 8-s
Rozbalit vlákno
9
6. 5. 2015 18:44
Re: zvuk
Jde opět o nějaký rezonátor, podobně jako v minulé generaci, žádné repráky nebo elektronika. Funguje jen pod plynem někde od 2.200 ot.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2015 20:10
Re: zvuk
Takže šidítko. Nerozumím tomu, proč raději nedají pořádný laděný výfuk....
Avatar - wakantanka
6. 5. 2015 20:59
Re: zvuk
Radšej toto ako niečo čo predvádza týpek bývajúci neďaleko mňa s R8. Dokiaľ tam mal sériový výfuk bolo to tak akurát. Keď sa plával s davom tak pekne zabublala, keď potočil aj zaštekala. Túto sezónu tam hodil nejaký ladený a reve to jak kráva stále. Na druhej strane furt lepší nejaký rezonátor ako elektronický orchester z reprákov nie?
6. 5. 2015 21:25
Re: zvuk
Protože ten, pokud má být skutečně slyšet, je mj. hlučný pořád, což je i při normální delší jízdě obtěžující a při rychlé jízdě až nesnesitelné. Po zkušenostech z minulého auta, kde jsem měl namontovaný sportovní výfuk, navíc tišší verzi se středním tlumičem, bylo použití audia nad 130 km/h prakticky zbytečné, stejně jako nešlo jet trvale nad 160.
Avatar - CHerokee
6. 5. 2015 21:46
Re: zvuk
A proč..záleží na nastavení škrtící klapky. Podle režimu a nebo podle otáček tak, jak to mám na motorce.

Nerozumím politice různých šidítek u aut jako je Octa RS nebo toto.
Avatar - boost.
6. 5. 2015 23:07
Re: zvuk
Což o to, když tam je nějaká "trubka" vedoucí do palubky (případ Porsche nebo Fordu atd.), tak to nevadí. Ale bavorácký Active Sound Design je přinejmenším v benzínových M a M Performance autech absurdní. Teď ASD montují i do normálních verzí, a co vím, tak třeba někteří majitelé M3 ho odpojili a vůbec to nezní špatně. Jen přirozeněji a o něco tiššeji.
Avatar - Magister
7. 5. 2015 07:11
Re: zvuk
No tak u aut jako je M3 je to úplně šílené. Tam bych asi pořídil poctivý Akrapovič. Tohle vše je nejspíš důsledek evropské zelené turboéry.....turba nevydávají pěkný zvuk. Ale opravdu to lze vyřešit laděným výfukem...
Avatar - boost.
7. 5. 2015 10:22
Re: zvuk
Akrapovič je zrovna šíleně drahý. >:D Já jsem M3 ještě naživo neslyšel, ale nepřijde mi, že by zněla extra špatně... Není to nic jako atmosféra, no, to je pravda. Spíš mi šlo o to, že vevnitř to díky ASD zní tak nějak nepřirozeně, co jsem viděl videa a četl příspěvky na fórech. Někde jsem měl uložené video s odpojeným ASD, kde to konečně znělo jako Reihensechszylinder.

On ten turbený šestiválec nikdy nezněl špatně, to vím i z vlastních zkušeností, tak mě teda tyhle fake fičurky celkem překvapily. A nemyslím si, že by nové BMW byly o tolik líp odhlučněné.

AMG je v tomto ohledu king. :-!
7. 5. 2015 19:43
Re: zvuk
Kušuj s tím kingem... >:D
6. 5. 2015 19:20
Srovnání ST II vs. III
Naprosto přímým přesednutím po dlouholetém každodenním ježdění s minulou generací, sic jsem auto ještě neměl možnost projet na okruhu, o čemž je tenhle článek, ale jen v každodenním provoze, můžu při srovnání minulé a současné generace napsat krátce a jednoduše: ta nová je ve všem objektivně lepší.

Sedadla - ano, jsou užší, s výrazným pevným bočním držením, což asi nebude vyhovovat prostorově objemnějším postavám, ale proti minulé generaci jsou mnohem lépe tvarovaná a posez je podstatně níže.

Torque steer - zůstal, sice menší, ale projevuje se pouze pod plným plynem. Otázka zvyku.

Převod řízení - ano, řízení je velmi citlivé, ale opět, velmi přesné a s odpovídajícím odporem. Jde jen opět o zvyk poslat auto tam, kam chcete.

Také bych rozporoval výkonový projev, který je nahoře mezi 5.000 - 6.500 hodně plochý, bez výrazné špičky. Motor je proti pětiválci tišší a točivější, s výrazně lepší spotřebou při obdobném (běžném) stylu jízdy.

Brzdy - ostřejší a rychlejší nástup

Podvozek - i přes absenci jakýchkoliv fičurek jistější, lépe kopíruje terén, neodskakuje tolik a jistěji drží stopu. ESP nezasahuje tak často, navíc i v nejkomfortnějším modu s mnohem menší razancí.

Ovladatelnost - díky lehčímu motoru hravější, zábavnější a přístupnější. STII byl výrazně nedotáčivý, STIII neutrální a jeho limity leží dále.

Obecně, můj první pocit po přesednutí byl ten, že vše je tam, kde má být a hlavně, že auto se chová naprosto tak, jak byl člověk zvyklý, resp. dokonce ještě lépe. Při slušné jízdě civilizované pohodové auto, naprosto stejně praktické, jako třeba základní motorizace. Při jízdě na hraně rychlejší a čitelnější, i když řidičsky méně náročné ve smyslu "praní se s autem", které není tak "drsné".

Pro zájemce případně více info v mých recenzích:
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
6. 5. 2015 20:08
Re: Srovnání ST II vs. III
Kdyby sis chtěl zkusit nové ST po FL, tak v AMB Praha jich stojí teď cca 7 v naftě i benzínu...jsou to ty kousky ze Sosnové :-)
Avatar - Ozzman
6. 5. 2015 20:56
Ropák
Tak teď za tisíce palců dolu a hate všech petrollheadů.... Mne zajímá to TDCI v kombíku >:-[]

Platí pro něj stejné nalazení řízení? Předpokládám, že je tvrdší, než klasický FoFo kombi (po fl jsem jel jen EB). Jak si obstojí s jeho úhlavním nepřítelem ORS TDI? Je to vyrovnaný boj? Nebo Focus je přeci jen sportovnější i přes agregát na saze? Moc se mi totiž tohle spojení líbí a myslete si co chcete >:-[]

Jo a ještě jedna věc... Tohle faceliftované STčko v oranžové vypadá naprosto parádně! Ostatně i jako předchozí STčko za kterým se raději ohlédnu, než za RSem.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
7. 5. 2015 08:13
Re: Ropák
Nemusíš sa obhajovať, podľa mňa v prípade kombi takáto silná dízlová verzia má zmysel. Skrátka rýchly rodinný kombajn, ktorý síce v živote nepôjde na okruh, ale na okreske či diaľnici prekvapí mnohých.
6. 5. 2015 21:37
strmé řízení..
druhá nejlepší věc po motoru ve 147 GTA je strmé řízení, tak že vůbec nechápu co tím chtěl autor říct, sportovní auta mají mít strmé řízení
Rozbalit vlákno
1
6. 5. 2015 21:48
Re: strmé řízení..
Přesně, tvá slova potvrzuji do puntíku, jen si mě prostě předešel! :-)
Avatar - Ja Prvni 123
6. 5. 2015 21:57
Hmm.. škoda.
Jak já to čtu, tak umřel další klasik.
:-(
Rozbalit vlákno
0
6. 5. 2015 21:57
ST super, škoda té prostorové ergonomie přední části
Současný Focus ST je určitě skvělé auto, jedno z nejlepších ve své kategorii a nyní i za dobrou cenu. Co ale nerozdýchám, je metr hluboká přístrojová deska ještě s vytaženými okraji, aby člověka co nejúčinněji bouhla do kolena při nástupu a výstupu, nemluvě o středové konzole, co utiskuje levou nohu spolujezdce. Jak tohle někdo mohl schválit do výroby? (a to už nemluvím o mezigeneračním výrazném zmenšení kufru u hatchbacku...) Jinak design po faceliftu se výrazně zlepšil a podvozek i motory jsou pořád TOP! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - miromen
6. 5. 2015 22:06
Re: ST super, škoda té prostorové ergonomie přední části
S tou středovou konzoli souhlas a určitě je to škoda. Ale osobně odzkoušeno a do cca 180cm problem neni. Pokud už ma člověk něco malo nad těch 180cm tak je to na zvaženi zda mu tato konzole bude na překažku nebo s tim v klidu dokaže žit respektivě jezdit.
Avatar - Ozzman
6. 5. 2015 22:48
Re: ST super, škoda té prostorové ergonomie přední části
Mam 188cm a ve Focusu ani po faceliftu jsem neměl sebemenší problém... ani v žádném autě nižší střední. Jezdil sem FoFo před Fl i po Fl.
Avatar - iudex
7. 5. 2015 08:19
Re: ST super, škoda té prostorové ergonomie přední části
Ja so 193 cm tiež nie, na druhej strane sám musíš uznať, že oproti super priestrannej dvojke je tretia generácia stiesnenejšia a svoje robí aj zbytočne robustná prístrojovka.
Avatar - Ozzman
7. 5. 2015 08:34
Re: ST super, škoda té prostorové ergonomie přední části
Nemužu, protože ve dvojce sem jel dááávno a nepamatuju si to >:D Jak jsem už psal dříve s FoFoIII před fl jsem napodzim strávil dovolenou 2000km ve 3 (všichni kolem 180ti, centimetru samozřejmě) a nikdo si nestěžoval a ani nebyl rozlámanej. Na ty rozměry prohrává, ale realita je taková, že pokud nejsi rozmlsany a rozválený, tak ti každé auto C segmentu dnes v tomhle vystačí :-) Ja taky dávám přednost větším vozům a nepochybně tyto negativa oproti konkurenci FoFo má (třeba OIII vzadu je o třídu větším vozem), ale realita je, že to vlastně neni tak podstatné pro koncového kupce, pokud vzadu nebude jezdít dvoumetrový dlouhán.
Avatar - iudex
7. 5. 2015 09:04
Re: ST super, škoda té prostorové ergonomie přední části
Tak ja som dvojku vlastnil 4 roky a vo svojej dobe to bolo jedno z najpriestrannejších áut v triede. A v prípade kombíka sa dozadu vopchal aj ten dvojmetrový dlháň (ak pred ním nesedel rovnaký dlháň). Trojka znamenala priestorový ústupok a spadla do priemeru (kufrom až podpriemeru). Ako píšeš, dá sa tam v pohode sedieť, ale ten pocit voľnosti a vzdušnosti tam už nie je, proste bežný kompakt; taký Golf a spol. sú na tom lepšie.
Avatar - Ozzman
7. 5. 2015 09:06
Re: ST super, škoda té prostorové ergonomie přední části
Souhlasím, i když teda Golf zrovna pro mne nějaký prostorný a vzdušný etalon není, spíš ta Oktávka, ale i tam vepředu jsem si přišel takovej víc obklopenější interiérem, než u vzdušné dvojky :-)
Avatar - miromen
7. 5. 2015 09:52
Re: ST super, škoda té prostorové ergonomie přední části
Tebe přesvědčovat je asi zbytečne. No před par dny jsem se byl s přitelkyni osobně na Focuse nejen podivat. Ja mam něco pod 180cm a přitekyně 167cm. Mimochodem přitelkyně neni oblbnuta nějakymi članky apod. A přesto hned při nasedani na stranu spolujezdce se bouchla nohou o středovy tunel. Prvni si všimla opravdu levneho až nevkusneho plastu lemujici spodni čast středoveho tunelu u vybavy Trend. No a pak samozřejmě prohodila že je tu nějak malo mista. Takže aby se pohodlněji usadila a při otevřeni přihradky tak aby se ji nedotkla nohou musela sedadlo o dost posunout vzad. Když se usadila tak jsem si schvalně sedl za ni a odhadem mi před koleny zustalo mezi 5-7cm. U řidiče netvrdim že je to s prostornosti špatne , nicmeně ani ja jsem neměl pocit že je tam buhvi jaka rezerva. A proto si troufam tvrdit že osobam nad 180cm už to muže byt nepřijemne a duvod proč Focuse z vyběru vyřadit nebo to jen jednoduše kritizovat. To se lze dočist pravě od lidi kteři ve Focusu seděli. Navic tenhle neduh je zminkou snad každeho testu po celem světě.
Avatar - Ozzman
7. 5. 2015 10:19
Re: ST super, škoda té prostorové ergonomie přední části
Mne nemusíš přesvědčovat, napsal to stejny co ja, akorat ja se nebouchl, vím, že je ve FoFo menší prostor, než třeba v Oktávce III. Pokud se posadim, je mi jedno, jestli mam nebo nemam rezervu, tim mohu akorát tak argumentovat v diskuzi, jestli mi rozumíš. Je to každopádně neduh Fokusu a konkurence to umí líp, což jsem napsal asi už 100x a za to si mínus prostě zaslouží, bez diskuze.

Sám píšeš, že si měl ještě před sebou rezervu, takže si se vlastně posadil pohodlně a netlačil si kolenem do sedačky, takže kde je problém? Vem si třeba Superba II, který měl královský prostor pro nohy. Když budeš mít konfekčních 170cm a posadíš se tam a pak třeba když zústaneme u Fordu do Mondea, tak je ti jedno, jestli máš před sebou rezervu 10cm, nebo 20 ne? Alespoň tak to chápu.

Takže ještě jednou i pro tebe, ano Focus je v interiéru menší, než konkurence, ale jak já, tak i ty se pohodlně posadíme. Já mam 188cm, v tom autě sem něco najel (nejen v jednom) a nikdy sem problém neměl. Dle mého vkusu je ale prostorově adekvátní až o třídu větší kategorie aut. Myslím, že snad tentokráte se shodneme ne? BTW, projel ses?
Avatar - miromen
7. 5. 2015 14:24
Re: ST super, škoda té prostorové ergonomie přední části
Ja to vzal celkově. Tvrdim že s prostorosti u řidiče je to pro mě OK ale na druhou stranu dodavam že toho prostoru tam na svou třidu je podpruměrně. A nedivim se že se najdou osoby ktere byť ne nějak zvlašť vysoci tohle neskousnou. U spolujezdce je to bez debat mizerie v tom že u vyššich osob je to značně limitujici nebo toho prostoru za něma moc nezustane. Jinak interieru ve vybavě Titanium nemam prakticky co vytknout. Povedeny volant ktery paradně padne do ruky , konečně sedaky u kterych jsem neměl co kritizovat. Snad jen na muj vkus trochu širši takže řidiče tak neobepnou. Jedine co se mi nelibi jsou vertikalni vyduchy ventilace.
A ano mam projety TrendSport 1.0EB a před FL verzi 1.6EB. Škoda že nebyla možnost projet nastupce 1.5EB. Docela by mě zajimal rozdil v charakteristice.
6. 5. 2015 22:12
Zrušení registrace
Chlapi, jak se vymažu z tohoto webu? Garáž jsem zrušil ale registrace zůstává. Chci tu skončit.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JohnST
7. 5. 2015 00:00
Ford ST
Nema vyrazne nedostatky. Uplne zle poskladana prevodovka, prilis strme riadenie a zle davkovatelne brzdy co uz moze byt horsie do kelu??? :-! :-! :-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Magister
7. 5. 2015 07:13
Re: Ford ST
Uměle šizený zvuk do kabiny jsi zapomněl....u sportovně střiženého auta nepochopitelné.
Avatar - iudex
7. 5. 2015 08:16
Re: Ford ST
Choď to povedať do BMW či Jaguaru. Ono dnes ten zvuk tak alebo onak upravujú mnohí, či už je to klapka vo výfuku (Jaguar), rezonátor pred kabínou (Ford) alebo umelý zvuk do reprákov (BMW). Z uvedených možností sa mi riešenie Fordu zdá oveľa akceptovateľnejšie a čistejšie ako u BMW.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
7. 5. 2015 07:14
Ono to ma parabolove svetla?
V tejto triede, v roku 2015, je to anachronizmus, ktory svedci o tom, ze uctovnici mali pri navrhu auta asi vacsi vplyv nez inzinieri.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - iudex
7. 5. 2015 08:17
Re: Ono to ma parabolove svetla?
Neviem, kde je problém. Nepáči sa ti základ, prikúpiš bixenóny. Čo si môžeš prikúpiť do takého Meganu RS? >:-[]
Avatar - AUDIRS6
7. 5. 2015 09:14
Re: Ono to ma parabolove svetla?
On ???
No predsa plienky >:-[] >:D >:-[] >:D
Avatar - white label
7. 5. 2015 12:19
Re: Ono to ma parabolove svetla?
Ale on nepsal, že mu vadí halogeny, ale klasické paraboly, takže možná by mu halogeny v kombinaci s "čočkovými projektory" (v základu) nevadily.
Ovšem sám nevím jaké jsou ty halogeny v základu, jestli s klasickou parabolou, nebo "projektory" s optickou čočkou.