Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4 AT – S rodinou stylově

Land Rover Freelander býval jedním z prvních středních SUV a základním modelem značky. Na jeho místo nyní přichází větší a stylovější Discovery Sport.
Zpět na článek
11. 5. 2015 09:00
11. 5. 2015 09:12
11. 5. 2015 09:20
11. 5. 2015 09:29
11. 5. 2015 09:34
11. 5. 2015 09:39
11. 5. 2015 09:49
11. 5. 2015 11:12
11. 5. 2015 09:43
11. 5. 2015 09:54
11. 5. 2015 10:39
11. 5. 2015 14:04
11. 5. 2015 10:14
11. 5. 2015 10:58
11. 5. 2015 13:08
11. 5. 2015 13:45
11. 5. 2015 10:17
11. 5. 2015 11:10
11. 5. 2015 17:00
11. 5. 2015 13:02
12. 5. 2015 21:13
13. 5. 2015 06:51
11. 5. 2015 09:49
11. 5. 2015 09:57
11. 5. 2015 13:41
11. 5. 2015 12:53
11. 5. 2015 13:33
11. 5. 2015 13:36
11. 5. 2015 15:49
12. 5. 2015 10:23
12. 5. 2015 10:24
11. 5. 2015 20:12
12. 5. 2015 07:20
12. 5. 2015 15:28
12. 5. 2015 05:27
12. 5. 2015 07:15
11. 5. 2015 09:00
Video
Předem se omlouváme za chybku ve videu, nikdo jsme si jí při natáčení nevšimli. 8-s :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2015 09:12
Re: Video
nejsilnejsi 2 litrovy dizel o ojemu 2,2 litru ... ;-) ... stane sa ... ale priznam sa ze na prvykrat som to ani nepostrehol ... az ked som si precital Ondro tvoj komentar tak som zacal hladat chybu ;-) ...

krasne auto... ale pockal by som si uz na novy ingenium dizel ...... tie zadne sedacky v tretej rade... tak to je vazne moc moc nudzovka..... aj postavou mensi Jakub sa tam sotva zmestil.... cakal som predsa len kusok vacsi priestor ... suma sumarum .. auto pekne ale nie je to ziadna lacna sranda...
11. 5. 2015 09:16
Re: Video
Raději na to upozorňuji předem. Holt stále jsem před kamerou trochu nesvůj :-)
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2015 09:20
Re: Video
Ondro neboj... malokto by si to vsimol keby si to nenapisal...... chcelo by to uz ten novy 2.0 dizel z rady ingenium do tohto krasavca a ak sa nemylim tak evoque uz 2.0 dizel ingenium ma .... a asi je len otazkou par mesiacov kedy ho dostane uz aj tento discovery sport ;-)

test fajn... video tiez fajn .... a konecne aj hudba fajn.... :yes:
Avatar - IPA? CO JE TO ZA CYPA?
11. 5. 2015 10:16
Re: Video
Na tomto nekvalitním webu jsem ani nic jiného nečekal. Pusťte před kameru mě, mám sebevědomí na rozdávání!!!
Avatar - rohYpnol
11. 5. 2015 09:29
V klidu
Srovnávací test se Škodou Yeti by stejně prohrál, protože Yeti je komplexně lepším modelem. Ale jinak dobrej pokus pro LR :yes: >:-[]
Rozbalit vlákno
25
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2015 09:34
Re: V klidu
yetinu by som uz sem netahal... ta pojde po krku skor evoqu :D .... ale uvidime kde bude nova velka SUV skoda ( polar?) .... mozno bude ozaj este vyssie .... teda aspon rozmermi.. ako tento discovery sport.....
11. 5. 2015 09:36
Re: V klidu
To určitě nejde srovnávat, jak velikostí, zaměřením, tak cenou. Kde Yeti cenově končí, tohle auto začíná.
Avatar - Emel
11. 5. 2015 09:39
Re: V klidu
Jenže někteří o ničem jiném psát neumí... čekám kdy se začne přetřásat cesta na Ještěd ;-)
11. 5. 2015 09:49
Re: V klidu
A služebka do Paříže. :-)
Avatar - rohYpnol
11. 5. 2015 11:12
Re: V klidu
Vyhovím těm výše >:-[] - tedy určitě to srovnávat lze, když Fabia Combi pohodlně v 5 odveze na Ještěd redaktory ;-)
Avatar - Dinar
11. 5. 2015 09:43
Re: V klidu
Domácí je domácí, všude, když jsem četl test disco sport v TG, musel jsem se smát, v podstatě nic nemá proti Discu šanci, Němci by se měli učit apod. Jenže pokud se tím autem svezeš, zjistíš, že je to sice oproti freelanderu pokrok, kabina, prostor, ale jízdně je to pořád podprůměrné, jako freelander a ta kabina jakkoliv vypadá taky líp, a je v design stylu ranger roverů, je z hlediska materiálů podstatně horší než RR nebo konkurenční Němci. Je to v tomto smyslu auto hrající na první dojem.
Avatar - Emel
11. 5. 2015 09:54
Re: V klidu
Zajímavá je ta kritika převodovky... matně si vzpomínám, že ani 9AT v 500X v testu zrovna nezářila... naopak paja si ji v Evoque pochvaloval... jsem zvědavý, jestli se devítikvalty prosadí, nebo jestli většina usoudí, že osm stačí.
11. 5. 2015 10:00
Re: V klidu
Připravuji test ještě jednoho auta s touto převodovou, měl jsem jej hned po Discu Sport, a tam bylo sladění s motorem mnohem lepší. :-)
11. 5. 2015 12:22
Re: V klidu
Nene, Honda to není, uvidíte. :-)
11. 5. 2015 14:04
Re: V klidu
Jeep řekl bych. Cherokee? Nebo Compass?
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2015 10:14
Re: V klidu
cital som nejeden test s evoqom s 9AT ( aj od Rasta ).... a nejeden tester sa vyjadril ze radi casto a ze tu by kludne postacoval 6 stupnovy automat... nie nadarmo sa hovori ze dobry a vymakany 6 stupnovy automat je vzdy lepsi a prijemnejsi ako akekolvek 7-8-9 stupnove sialenstvo
11. 5. 2015 10:37
Re: V klidu
No no záleží s čím je ten automat spojen. Vzpomínám na BMW 535d E60 po faceliftu, kde byl sportovní šestistupňový automat skvělý a osmikvalt bych tam nijak nepotřeboval. Jenže u menších slabších motorů ty převody navíc občas nejsou na škodu, naopak.
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2015 10:58
Re: V klidu
ved hej.. ja len tvrdim co som cital... ja tiez nepochybujem ze 6 stupnov bude stacit v akomkolvek aute ak je automat dobre zladeny .... v starsom pajere obcas jazdim s 5st automatom a este nikdy som sa nestazoval na maly pocet stupnov... takze 6kvalt by bola parada........ lebo to sustavne radenie 9kvaltu nevplyva moc priaznivo prave na zivotnost prevodovky .. ano mozno ho vodic neciti... ale prevodovka ano.. ta pracuje neustale.... niekedy zbytocne ked musi radit aj vtedy kde bezny 6kvalt by nemal ziadnu pracu...

asi je to aj o spotrebe.... ale na druhej strane radsej jazdit s o poldeci vacsou spotrebou .... ako ked ma prevodovka sustavne kvadlat .....
11. 5. 2015 13:08
Re: V klidu
Můj tata má ve své RAV4 ještě 4° HDM a taky si na počet kvaltů nestěžuje, víc totiž ani nezná. To je stejné, jak když tady plácáš, že se mainstream dotáhl na prémii, protože jsi jednou z okna vlaku viděl ceeda (ale neseděl (natož jel) v ničem, o čem píšeš).
Avatar - wakantanka
11. 5. 2015 13:45
Re: V klidu
skús to Pajero prehnať po diaľnici a potom niečo napíš o tom, že ti nechýba viac stupňov. Ak má nejaké auto byť v podstate univerzálom jak do mesta, na okresky a na diaľnice, čo to zvládnuť v teréne, váži to 2 tony a pritom to nemá chlípať 13 - 14 l na sto potrebuje tých stupňov viac ako jednosmerne zamerané nemyslíš? Netreba hlavne zabúdať, že naša max. rýchlosť na diaľnici je vec jedna a tá bežná trebárs nemecká je vec druhá.
Avatar - Dinar
11. 5. 2015 10:17
Re: V klidu
Máme stejnou zkušenost s p. Chamillou, v Evoque mi ta převodovka přišla naprosto o.k., v discu to bylo horší.
Avatar - white label
11. 5. 2015 10:39
Re: V klidu
Já jsem byl pro změnu v dieselovém Evoque ze spolupráce 9AT s motorem docela zklamaný.
Avatar - white label
11. 5. 2015 10:42
Re: V klidu
Já jsem byl pro změnu v dieselovém Evoque ze spolupráce 9AT s motorem dost rozčarovaný.
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2015 11:10
Re: V klidu
suhlas... necitam ani ja na 9st v evoqu od odbornikov ziadne pozitiva .. radsej kvalitny 6st automat.. ako hnat sa za co najvacsim poctom stupnov...... ono menej je niekedy viac :yes:

ono manual je stejne nenahraditelny
11. 5. 2015 17:00
Re: V klidu
Tak uz radeji necti a neco si projed >:D >:D >:D

ono manual je stejne nenahraditelny -> tak se projed v zacpe ve vetsim meste a ono se ti rozsviti >:D
Tedy u tebe tezko rict, doufam... 8-s
Avatar - white label
12. 5. 2015 21:56
Re: V klidu
Jasně, mudrlante, manuál je v jakémkoli RR stejně nenahraditelný... >:D
11. 5. 2015 13:02
Re: V klidu
Topper má stejnou zkušenost, byť někým jiným zprostředkovanou :-)
Avatar - rohYpnol
12. 5. 2015 21:13
Re: V klidu
Topper má stejnou zkušenos = Topper četl stejný článek >:-[] >:D ?
13. 5. 2015 06:51
Re: V klidu
Topper ani nemusel nic číst, Topper prostě ví. Hlavně manuál je stejně nenahraditelný... >:D
11. 5. 2015 09:30
design exterier
za mě škoda toho neanglického designu, věřím, že je to povedené auto, zezadu mi to připomíná nějakou čínskou kopii..
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Emel
11. 5. 2015 09:37
Re: design exterier
Kopii čeho?

Předek je jasně Evoque, zadek je v duchu LR... nevím co přesně ti to připomíná, já si u světel vzpomněl na XKR, ale ta podobnost je spíš malá.

Jasně, už to není ta krabice co dřív... RRLR i Jag si našli nový styl a oběma to (za mě) funguje.
11. 5. 2015 11:34
Re: design exterier
no kopii právě nevím čeho, čínani většinou jenom kopírují, starý discovery aspon pro mě mělo styl, správný auto na lesní cestu i na jednání, tohle je už trochu "přiteplený", ale ještě jsou tu vyšší šarže ze stáje LR :-)
Avatar - Emel
11. 5. 2015 11:51
Re: design exterier
Přiteplený a neoriginální jsou ale dvě různý věci. Beru že už to není tak macho auto jako Discovery... LR holt nezachytil trend lumbersexuálů... a asi jo, tím je podobnější všem těm ostatním SUV.
11. 5. 2015 11:55
Re: design exterier
asi by mi to ani moc nevadilo, jmenovat se grand evoque nebo tak něco, ale discovery co vypadá jako stylovka je možná zklamání pro toho co discovery měl a uvažuje o obměně
Avatar - white label
11. 5. 2015 11:59
Re: design exterier
Kdo měl Discovery a uvažuje o jeho obměně, nemusí přece chodit do Discovery Sport, stejně jako majitel RR, nemusí chodit do RR Sport.
Avatar - white label
11. 5. 2015 11:56
Re: design exterier
Základní předpokladem k pochopení "Discovery Sport" je fakt, že není nástupcem Discovery, ale Freelandru.
11. 5. 2015 12:06
Re: design exterier
jo tak to už dává smysl :-) a nástupce Discovery nebude vůbec?
Avatar - white label
11. 5. 2015 12:47
Re: design exterier
Stačilo si přečíst první dvě věty článku:
"Land Rover Freelander býval jedním z prvních středních SUV a základním modelem značky. Na jeho místo nyní přichází větší a stylovější Discovery Sport."
;-) :-)
Předpokládám, že Discovery bude dál, stejně jako existuje RR sport, vedle klasického RR.
Mimochodem v řadě RR má přibýt další (čtvrtá) velikost, mezi RR Evoque a RR Sport.
11. 5. 2015 13:18
Re: design exterier
:-) tak na pravýho novýho "discouše" se těším :yes:
Avatar - VDC
11. 5. 2015 09:49
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2015 09:57
Re: disco
veru nebude...... ono je to defakto nastupca freelanderu ..... [odkaz]

ale kto alebo co nahradi terenny drsnejsi discovery ako ho pozname neviem ...

naopak zda sa ze pod evoqom nam pribude este mensi model "landy" ..... drsnakov do terenu dnes proste uz nikto nechce... v mode su mestske hrkalky .... a SUVecka urcene na cesty ... a tak sa nam menia aj priority vyrobcov....
11. 5. 2015 13:41
Re: disco
Discovery 5 už se taky pomalu chystá, někde jsem nedávno četl, že představen by mohl být zhruba do půl roku. Konstrukčně bude vycházet z Range Roveru/R-R Sport , což je logické kvůli úspoře nákladů, 2 platformy pro podélnou zástavbu motoru nemá cenu vyvíjet.
11. 5. 2015 10:50
pro autora článku
opravit je třeba údaj o přechodovém úhlu - 31 to určitě nebude, to nemá ani Defender...
Rozbalit vlákno
3
11. 5. 2015 10:53
Re: pro autora článku
Díky za upozornění, popletl se mi přechodový a zadní nájezdový úhel.
11. 5. 2015 12:46
Re: pro autora článku
Bohužel Discovery Sport přináší proti Freelanderu - jak vyplývá z uvedených nájezdových úhlů - podstatné zhoršení vlastností v terénu... :-( každý stupeň dolů je znát.
Freelander měl (pokud si dobře pamatuju) přechodový úhel 23 stupňů!!
Avatar - 3_diamanty
11. 5. 2015 13:23
Re: pro autora článku
taky je trend.... kazde dnesne nove SUV uz nedosahuje v terene kvality toho predosleho.... stale viac a viac sa vyrobcovia SUV uz sustreduju na cesty ... raz mozno dojdeme do stadia ze SUV uz budu len mierne zvysene kombiky ... niektore SUV uz teraz od tohto nie su daleko ( take CRVecko v dvojkolke, tazko ho nazvat SUVeckom .. aj ked ani ten pohon 4X4 v CRV za vela nestoji co som cital na konkurencnom webe )
11. 5. 2015 12:53
9st ZF
no jak vidno tak nejen Fiat má problémy sladit pohonnou jednotku s tímto automatem.... Alespoň že ty technické problémy s trhaným řazením mezi některými stupni jsou SNAD odstraněny.... viz [odkaz]

Tak uvidíme jestli se to povede někomu odladit tak, aby to fakt fungovalo jak by se na výrobek ZF slušelo, nebo jestli tahle 9st věcička postupně zmizí z trhu....
Rozbalit vlákno
12
Avatar - AUDIRS6
11. 5. 2015 13:33
Re: 9st ZF
wow !
Zeby teda konecne problem odstraneny na trvalo ?
Ak teda ano, toz dakujem za info ! ;-) :yes:
11. 5. 2015 13:36
Re: 9st ZF
Je to opravdu zajímavé, s tímhle automatem má problém už druhý výrobce aut...
Číst něco negativního o 8-st. ZF přitom nelze.
11. 5. 2015 19:54
Re: 8st ZF v Touaragu Re: 9st ZF
Jezdím leta už jen s automatem a musím konstatovat, že nic lepšího než moje aktuální 8st ZF v Touaregu jsem dosud neměl. Řazení je neskutečně rychlé a přitom prakticky nepostřehnutelné. Ve městě jezdím na stupni 6 (někdy 5) a z křižovatky startuji rychleji než o tunu lehčí Octavia či většina jiných aut. Mohu jen doporučit. Proto jsem překvapený z hodnocení nové 9st ZF. I když nevím, k čemu je tam ten stupeň navíc...
Avatar - Ham.
11. 5. 2015 21:01
Re: 8st ZF v Touaragu Re: 9st ZF
8ZF v Touaregu nemá s touto 9ZF prakticky nic společného. 8ZF je určená pro vozy s podélně uloženými motory kdežto 9ZF je určena pro auta s příčně uloženým motorem a to se projevuje v rozdílné konstrukci převodovky. U příčné zástavby je málo místa pro délku převodovky (musí se vejít naštorc včetně motoru) a to si vynucuje řadu kompromisů v konstrukci. Největším kompromisem u této převodovky je řazení mezi 4 a 5 přev. stupněm, kdy není použit klasický hydroměnič, ale je použito řazení "natvrdo" mezi dvěma ozubenými koly a to znamená, že při tomto řazení musí být ideálně sladěné otáčky motoru a převodovky. To má dvě řešení, buď elektronika čeká na vyrovnání otáček a pak je převodovka pomalá, nebo to tam houkne pod tlakem a pak převodovka cuká. Tady je to popsané.
[odkaz]
Výsledkem je, že v obou případech jsou zákazníci nespokojení, takže se stále ladí řídící SW a zkouší se najít kompromis. Problémy s tím mají všichni výrobci (Jeep, Acura i LR). Jediný motor, který s touto převodovkou snad zatím funguje je 1.6 nový diesel od Hondy, který má odlehčenou konstrukci a elektronika dokáže rychle zregulovat otáčky motoru s převodovkou takže ani necuká ani není pomalá. Větší a těžší motory s větším momentem setrvačnosti s tím mají honičky.
[odkaz]
11. 5. 2015 21:26
Re: 8st ZF v Touaragu Re: 9st ZF
... tak tak... v jednom testu jsem slyšel že ona ta převodovka vlastně až tak špatná není, že se na to dá zvyknout a pokud je v ne-luxusním autě, tak je to všechno tolerovatelné.... problém ale je v neustálém (a nesprávném, i když pochopitelném) srovnávání s excelentní skříní ZF 8st....
Avatar - Ham.
11. 5. 2015 22:14
Re: 8st ZF v Touaragu Re: 9st ZF
Tak zvyknout se dá i na smrt. Discovery má určitě ambici mířit trochu výš než na mainstream (v US cenově míří někam na GLK, Q5, X3) a tudíž je to pro něj určitě problémek, který mu testeři vcelku logicky omlátí o hlavu podobně jako zde Ondra.
12. 5. 2015 15:11
Re: 8st ZF v Touaragu Re: 9st ZF
V Touaregu hlavně není ZF 8HP, ale Aisin TR-80SD. >:D
12. 5. 2015 19:45
Re: Aisin Re: Re: 8st ZF v Touaragu Re: 9st ZF
a vyrábí to firma ZF?
13. 5. 2015 12:34
Re: Aisin Re: Re: 8st ZF v Touaragu Re: 9st ZF
Ne, vyrábí ji Aisin.
12. 5. 2015 19:50
Re: Land Cruiser Re: Re: 8st ZF v Touaragu Re: 9st ZF
Mám v garáži ještě Land Cruiser 120. Tam je také ten Aisin?
BTW: prodejce mi sdělil, že mám ZF 8st. v Touaregu. Auto je fajn a musím poděkovat zdejší diskusi i testu, vybral jsem ho právě na základě recenze zde na auto.cz
13. 5. 2015 12:38
Re: Land Cruiser Re: Re: 8st ZF v Touaragu Re: 9st ZF
Měla by být (Toyota převodovky Aisin používá [i pro Lexus] a má myslím i většinu v Aisin AW), ale bude to jiná převodovka a nevím která.

Že (někteří) prodejci neví, co prodávají, není žádná novinka, ale smutná realita.
Avatar - wakantanka
11. 5. 2015 13:51
Re: Land Cruiser Re: Re: 8st ZF v Touaragu Re: 9st ZF
nechcem tvrdiť že viac stupňov ako 6 nemá v niektorých osobných autách opodstatnenie, ale 9 je už trošku veľa. Čochvíľa ich bude 12 ako v kamiónoch, akurát ten kamión má výkon cca 400 - 500 koní a celk. hmnotnosť cca 44 ton.
11. 5. 2015 14:58
Vzkaz pro redakci
Velikost kufru je stejná v provedení 5+2 i v pětimístné verzi. Rozdíl je v tom, že do 5+2 nepořídíte plnohodnotnou rezervu a z nějakého důvodu ani adaptivní tlumiče (Adaptive Dynamics) a inteligentnější pohon 4x4 (Active Driveline). Obojí se mimochodem za příplatek dává i do Evoque. Takže pětimístnou verzi skutečně raději, ale rozhodně ne kvůli kufru, milá redakce...
Rozbalit vlákno
0
11. 5. 2015 15:29
Střílení na spodek...
...myšleno na spodek nabídky D3. Vždyť tu máme v naftě max. R4, v benzínu dtto a o V6 se podle mě ani neuvažuje. Ano, auto je uvnitř prostorný, zvenku naopak připadá kompaktní. Bohužel ale nemá příliš širokou paletu motorů, alespoň že už aktuálně testovaná jednotka prochází derniérou a od MY 16 je tu Ingenium.
Na druhou stranu je fakt, že utlumení mi přijde minimálně stejně dobrý jako u německý konkurence, což je u tohoto chrochtala ku podivu.
Podvozku je škoda, snesl by mnohem víc a mám odzkoušeno, že po pár km zmizí i neustálý natřásání, jak jsou ještě nový tlumiče ztuhlý. Řízení je konzistentní a přesný, tady problém není. Chtělo by to alespoň biturbo jednotku, která by autu dala slušnou dynamiku.
Interiér v základu není žádná hitparáda a i při zatlačení na pilu (tedy na vlastní peněženku) bude sice vypadat hezky, ale pořád je z něj cítit jasný odstup od RR... Jde jednoduše o Land Rover a nemá mít ambice konkurovat luxusnějšímu brandu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
11. 5. 2015 15:49
Však víš
Kristova léta čekají za tvými garážovými vraty. Mládí dávno vzalo roha, ale stáří je přinejmenším jednou tak daleko. Klíče od Golfa GTI jsou sice prima, ale sám cítíš, že tohle už tě netáhne...

Velkej Range-Rover je pro tebe stejně daleko jak severní pól od toho jižního. Na Range-Rover Sport máš stále čas, vždyť nepotřebuješ vybydlet své čerstvě dozrálé konto a dluhy bez zajímavého yieldu se k tobě hodí asi stejně jako kopačky na Mayrhofen po Silvestru... Evoque raději nechej lolitním zlatokopkám a zákazníkům há-šestačtyčicítky.

Freelander? Jasně, ten podšálek v nabídce Land-Roveru, nezbývá než zkusit konkurenci. Nebo?

Neznevažuj aktuálnost katalogů, občas, tak jednou za 15 let, se ledy hnou i u Land-Roveru. Discovery Sport. To není jen bohapustá fráze. Tohle není Hyundai ve fotbalové edici, tohle není Škoda pro hokejový šampionát. Land-Rover to myslí vážně...

Discovery Sport je přesně pro tebe. Přesně na tohle jsi čekal. Trefa jak Nedvěd v devětadevadesátým proti Mallorce...

Bravo :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
13
11. 5. 2015 17:48
Re: Však víš
Příště piš bez kudrlinek a přímo. Tvé pochody v textu jsou divné a není to způsobeno tím, že by byly nějak složité, prostě jsou asociace a přirovnání nevhodné. Jinak interiér hlavně střed a volant na mne působí dost lacině, je to sice posun od Freelandera, ale pořád nic moc. Exteriér je jiná a celkově auto je povedený model, jen to chce volit motorizaci a výbavu, aby cena nešla moc nahoru.
Avatar - white label
11. 5. 2015 21:06
Re: Však víš
Tady něco od začátku nehraje.
"Kristova léta čekají za tvými garážovými vraty. Mládí dávno vzalo roha..."
V cca 32 letech vážně mládí dávno vzalo roha?
Takový rádoby GTI, bohužel spíš rádoby, než GTI... ;-)
Avatar - rohYpnol
11. 5. 2015 23:47
Re: Však víš
tak moment. Neber mládí filozoficky. Čas neodpářeš, genetické hodiny běží a sorry, ale 33 roku a mládí?

Jen pro zpestření: [odkaz]
Avatar - white label
12. 5. 2015 00:31
Re: Však víš
Proč ne, mládí může končit ve 35 letech, ovšem podle tvého textu už "!dávno! vzalo roha" ještě před dovršením třiatřiceti let.
Kolik let je běžně myšleno při použití slova dávno? Pět let minimálně... (32 - 5 = 27), takže ve 27 a méně vzalo mládí roha?
Avatar - wikinko
12. 5. 2015 01:11
Re: Však víš
suhlasim s diazepanom, Ja mam 31, dve deti, a "mládí" je uz davno v *. Prave som to pred hodinou vysvetloval aj policajtovi, ked som po blesku v 170kmh zjednal pokutu na 60,- eur :-)
mladi potom zacne az po 40ke, ked deti vyrastu. Vtedy chytis druhu pubertu a prvy infarkt.
Avatar - Dinar
12. 5. 2015 10:23
Re: Však víš
Mládí je stav mysli, stará pravda. ;-)
Já kolem sebe vidím, že přibývá dědků, kteří sotva přešli přes pětadvacet. Bez zájmu, bez jiskry, žádná generační rebelie, hlavně ty jistoty, aby byly. :-!
12. 5. 2015 11:46
Re: Však víš
To mi připomnělo jeden článek, co jsem nedávno četl. Psalo se tam, že většina dnešních studentů touží pracovat pro velké korporace (ČEZ apod.). To mi přijde jako sen pro mladého člověka poněkud páprdovské. Čekal bych, že budou snít o vlastním byznysu, o realizaci vlastních plánů a nápadů. Ne o teplým fleku v korporátu.
12. 5. 2015 15:03
Re: Však víš
vlastní byznys je fain,ale na druhou stranu jistoty špatný úplně nejsou a jsou tu zajímavější (nadnárodní) korporace :-)
12. 5. 2015 15:53
Re: Však víš
Ano, ano. Jistoty jsou fajn. Po roce dovolená v Karibiku, po dvou letech první auto, po pěti letech druhé auto, první dítě, třetí auto, druhé dítě.... ;-)
12. 5. 2015 19:00
Re: Však víš
tak úplně jsem to nemyslel, ale v některých institucích lze vydělat zajímavě a bez rizika vlastního podnikání, ovšem za určitou cenu pokory, holt každej si to musí spočítat sám :-)
Avatar - white label
12. 5. 2015 21:53
Re: Však víš
Od diazepanu bych to byl ochoten akceptovat, ale rohYpnolovi to u mě prostě nemohlo projít. ;-)
Avatar - Dinar
12. 5. 2015 10:24
Re: Však víš
Jo, je to v GTI stylu, ale dobrý. ;-)
12. 5. 2015 15:02
Re: Však víš
GTI-ho příjemný styl na mě dých :-)
Avatar - .StenLi.
11. 5. 2015 17:13
Dvoulitrovy diesel s objeomom 2,2 :D
To vam ako taka blbost napadla? :-) :no:
Rozbalit vlákno
2
12. 5. 2015 00:14
Re: Dvoulitrovy diesel s objeomom 2,2 :D
Viz první příspěvek v diskuzi.
Avatar - .StenLi.
12. 5. 2015 00:27
Re: Dvoulitrovy diesel s objeomom 2,2 :D
Aha.. nuz stane sa :yes:
11. 5. 2015 20:12
Komfort
Ja tomu vasemu pojeti komfortu moc nerozumim... Podstatne vice me obtezuje ono popisovane natrasani nez filtrovani velkych der. Prave tyto otresy vam udelaji z dlouhe cesty neprijemnost. Nesetkavam se s tim poprve. Jiz pri testech rr sport se spousta redaktoru mohla rozplynout. V realu to bylo presne tak - natrasani na jakemkoli hrbolku... Nakonec jsem si vice pohovel v x5. Jenze s vyberem spravneho podvozku - to se bohuzel v testech nedoctete, ze jich existuje vic a jake jsou mezi nimi realne rozdily... A systemy a displaye jsou proste v LR/RR tragicke. Mam proste pocit, ze maji kolem sebe ty auta nejaky mytus, ktery na nezkuseneho redaktora funguje...
Rozbalit vlákno
5
12. 5. 2015 00:14
Re: Komfort
Dobrý den,

když nerozumíte, tak se stačí zeptat, rád Vám to objasním. O natřásání na dlouhých cestách nemůže být řeč, při vyšších rychlostech, kdy na auto působí větší síly, se podobné věci nedějí, i pravý pruh dálnice D1 auto zvládá nadprůměrně dobře. Spíše v městských a příměstských rychlostech auto kopíruje silnici více, není to natolik plavné jako u některých konkurentů. Nicméně v autě se mnou jel i člověk denně jezdící v Touaregu na vzduchovém podvozku a ten si nemohl komfort a zejména tlumení příčných nerovností vynachválit. Podobně i na silnici s krátkými ostrými nerovnostmi a propadlými kanály, kde jezdím se všemi auty, se tohle Discovery Sport chovalo snad úplně nejlépe, co si pamatuji. Osobně pak RR Sport rovněž nepovažuji za zrovna ideálního představitele komfortu.

Ohledně výběru správného podvozku se obávám, že si to představujete příliš zjednodušeně. Sehnat všechny podvozkové varianty jednoho auta, ideálně na stejných kolech, je téměř utopie. Takže to porovnávat nemůžeme, nehledě na rozdílné naladění u různých motorizací. Jeden příklad za všechny - nový Superb má čtyři verze podvozku, ale zatím nikdo nejel s jiným než s tím, který má adaptivní tlumiče. A to nejsilnější varianta dále používá jiné stabilizátory. My tedy můžeme zprostředkovat, jak se auto chová na tom daném podvozku, s danou motorizací a rozměrem ráfků, nějaká srovnání by ale ve většině případů nebyla exaktní.

Ohledně aury, v mých očích ji ta auta mají totožnou jako kterýkoliv z trojice Merc/BMW/Audi. Tedy některé modely jsou opravdu výjimečné (z LR je to v mých očích klasický Range Rover), u většiny ale není složité hledat i nedostatky.
12. 5. 2015 07:20
Re: Komfort
Diky za dovysvetleni. Ja to snad nekdy vyzkousim... Ja myslim, ze by se to dalo s bmw domluvit a byl by to i v mezinarodnim meritku prulomovy test. Stejne jako srovnani pohonu 4x4 na valcich a snehu na technicke trati. Mnoho lidi treba vubec netusi, ze 4x4 vyrazne zkracuje i brzdnou drahu na snehu... Teda pouze ty dobre systemy...
12. 5. 2015 15:28
Re: Komfort
Když je to takový problém pro vás, jaký je to asi problém pro lidi, kteří se tím neživí? Bohužel se nedá spolehnout na vztah "nejdražší je nejlepší." Tohle je jedna z příležitostí přinést něco nad to, co zjistím sám, když se zastavím u prodejce.
12. 5. 2015 05:27
Re: Komfort
Jakou variantu podvozku jsi v X5 zvolil?
12. 5. 2015 07:15
Re: Komfort
Bohuzel si uz nejsem jist ofic. pojmenovanim... Ja jsem nakonec x5 nevybral. Ale mam pocit, ze je k dispozici podvozek standardni, komfortni, M a mozna jeste aktivni profesional. Zkousel jsem komfort. Nakonec jsem ale jako idealni mix pro sebe zvolil 535xd F11, prave na profesional aktivnim podvozku nebot po suv ego nevolalo a ovladatelnost zejmena na okresce ve vyssich rychlostech je zcela jinde.