Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Deset praktických sportovních vozů do 1.000.000 Kč

Praktická karoserie a sportovní jízdní vlastnosti jsou dvě věci, které nikdy nešly tak úplně dohromady. Někteří se o to však více či méně úspěšně snaží. Pojďme se podívat na desítku takovýchto vozů s cenou do milionu korun.
Zpět na článek
31. 5. 2015 09:32
31. 5. 2015 09:55
31. 5. 2015 10:27
31. 5. 2015 11:15
31. 5. 2015 13:28
31. 5. 2015 14:12
31. 5. 2015 15:18
31. 5. 2015 15:36
1. 6. 2015 07:10
1. 6. 2015 09:23
1. 6. 2015 09:39
1. 6. 2015 09:53
1. 6. 2015 09:51
1. 6. 2015 12:27
1. 6. 2015 10:19
1. 6. 2015 12:14
1. 6. 2015 12:20
1. 6. 2015 13:24
1. 6. 2015 14:16
1. 6. 2015 14:59
1. 6. 2015 20:04
1. 6. 2015 20:47
31. 5. 2015 12:35
31. 5. 2015 09:25
31. 5. 2015 09:32
31. 5. 2015 09:37
31. 5. 2015 12:52
31. 5. 2015 15:16
31. 5. 2015 10:04
31. 5. 2015 12:31
31. 5. 2015 13:02
31. 5. 2015 16:45
31. 5. 2015 16:54
31. 5. 2015 20:11
31. 5. 2015 20:40
31. 5. 2015 10:34
31. 5. 2015 10:41
31. 5. 2015 16:43
31. 5. 2015 20:25
1. 6. 2015 07:27
1. 6. 2015 10:51
1. 6. 2015 11:33
31. 5. 2015 10:37
31. 5. 2015 12:14
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2015 14:41
31. 5. 2015 15:06
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2015 16:09
31. 5. 2015 16:28
31. 5. 2015 20:12
31. 5. 2015 21:39
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2015 22:20
31. 5. 2015 21:38
1. 6. 2015 12:20
1. 6. 2015 13:24
1. 6. 2015 12:47
31. 5. 2015 19:38
31. 5. 2015 21:46
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
1. 6. 2015 09:44
31. 5. 2015 11:23
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2015 13:51
1. 6. 2015 08:38
1. 6. 2015 12:21
31. 5. 2015 12:55
31. 5. 2015 15:34
31. 5. 2015 18:23
31. 5. 2015 18:34
31. 5. 2015 18:53
31. 5. 2015 18:44
31. 5. 2015 19:16
31. 5. 2015 22:49
31. 5. 2015 10:09
31. 5. 2015 10:31
31. 5. 2015 11:57
31. 5. 2015 14:07
31. 5. 2015 14:28
31. 5. 2015 17:50
31. 5. 2015 20:00
1. 6. 2015 00:20
31. 5. 2015 13:04
31. 5. 2015 14:08
31. 5. 2015 12:45
31. 5. 2015 21:42
31. 5. 2015 14:27
31. 5. 2015 16:08
31. 5. 2015 20:10
31. 5. 2015 21:35
1. 6. 2015 09:26
31. 5. 2015 21:34
31. 5. 2015 23:22
1. 6. 2015 01:02
1. 6. 2015 12:19
1. 6. 2015 20:52
1. 6. 2015 09:07
1. 6. 2015 10:58
1. 6. 2015 21:03
2. 6. 2015 09:20
2. 6. 2015 12:53
2. 6. 2015 13:34
Avatar - Ada je zase tady
31. 5. 2015 09:07
Výrazivo
Výrazy "praktický" a "sportovní" vůz jsou protiklady. :no:
Rozbalit vlákno
26
Avatar - CHerokee
31. 5. 2015 09:55
Re: Výrazivo
To jsou, ale prodává to. Dnes je skoro vše "sportovní" :-)
Avatar - iudex
31. 5. 2015 10:27
Re: Výrazivo
Tie dva pojmy sú práveže definičnými znakmi hothečov. Myslím, že auto, ktoré dá NS pod 8 minút, sa už dá označiť za športové, pritom o praktickosti kombi so 600 l kufrom pochybovať nemožno.
Avatar - Bully_
31. 5. 2015 11:15
Re: Výrazivo
Dneska se ta sportovnost da vykladat ruzne. S vynikajicimi casy se po okruzich dokazou prohanet jako ty silne hatchbacky/kombi i silna SUV. Diky pokroku v technice a koncepci snadne ovladatelnosti umi byt rychle kde co i s prumernym ridicem, ktery by byl s opravdu sportovnim autem dokonce pomalejsi.
Stejne tak HH uz neni to, co byl puvodne. V soucasnosti je to drahe a komfortni rychle auto, co je casto spis vykladni skrini nejnovejsich technologii nez dostupnym sportakem pro mlade.
Avatar - iudex
31. 5. 2015 13:28
Re: Výrazivo
Osobne si nemyslím, že v minulosti boli hotheče dostupnými športiakmi pre mladých, také GTI ako prototyp HH nikdy nepatril medzi autá, ktoré si dovolil nejaký bežný mladý človek. Naopak tvrdím, že nikdy neboli výkonné/športové autá také dostupné, ako sú dnes. A že sa výkony HH posúvajú stále ďalej, je logický vývoj. Tebou žiadané dostupné športiaky pre mladých tu stále sú, taký Swift Sport je nesmierne zábavné autíčko a stojí len nejakých 14t eur.
Avatar - Bully_
31. 5. 2015 14:12
Re: Výrazivo
Driv byly typicke HH spis vozy jako Peugeot 205, proste prave ty dostupne sportacky pro mlade a ne auto, co poslouzi jako komfortni rodinny vuz s moznosti rychleho svezeni, kdyz tatka slapne na plyn (nakonec i driv nebyl Golf GTI to, co dneska, byl snad i mensi nez dnesni Polo, nehlede na vybavu). Nemyslim to nijak hanlive, sam jsem tatka >:D a nakonec tu puvodni myslenku dneska splnuje prave (a jenom on?) ten tebou zmineny Swift Sport. Jenomze jde o okrajovou zalezitost v tehle tride a rozhodne ne o typickeho predstavitele dnesnich HH. Trend, odvracejici se od puvodni myslenky HH urcuji sami zakaznici, vyzaduji to a kupujete si proste to, co chcete. Pro me ma tahle trida dneska vyznam mozna prave jenom v tom rychlem kombiku, to je proste ten nejvic trendy HH, co muze clovek chtit :-)
Nazyvat kazde auto sportovnim jenom proto, ze s nim profesionalni zavodnik zajel Ring za nejaky pekny cas je vazne jenom nafukovanim samotne definice. I vozum, postavenym jako vylozene sportovni, muze ujet kdejaky silny naftovy kombik, sedan, SUV, MPV nebojaxeto vsechno jmenuje. Klidne i na tom Ringu a klidne to muze ridit i stejny ridic. Jestli je zabavou ficet si to v pohodli obyvaku na kolech stejnou rychlosti jako v Porsche, pak to neni nic pro me. Radsi pojedu s nizsi hodnotou rychlosti na tachometru, ale budu pri tom muset ridit.
31. 5. 2015 15:18
Re: Výrazivo
To je však obecnější trend. Základní Golf také není, co býval.
Avatar - Bully_
31. 5. 2015 15:36
Re: Výrazivo
To je bohuzel pravda. Dneska jsme tak zmasirovani marketingem, ze si myslime, ze se bez tech natacecich trixenonovych blinkru a thajskych maserek ukrytych v sedackach neobejdeme ani u nakupniho voziku. Za par let nam neprijde divne ani to, ze za nas budou auta ridit sama.
1. 6. 2015 07:10
Re: Výrazivo
Zmasírováni? Ale jdi... Automobilky se přizpůsobují požadavkům trhu. Btw., podívej se na ceny tebou vyzdvihovaných HH a porovnej s platy tehdy. Filozofuješ naprosto zbytečně.
Avatar - Bully_
1. 6. 2015 09:23
Re: Výrazivo
Kdo trosku vidi do marketingu tak vi, ze to funguje obema smery. Ridici si nepreji ridit a vyrobce jim v tom ochotne pomuze a presvedci je, ze to nechteji jeste vic a driv.
Ad ceny HH driv a dnes- nemuzes to porovnavat s pokrivenou vysi vydelku v socialistickem Ostblocku vuci cenam zapadnich vozu, ale v porovnani s tehdejsi zivotni urovni tam, kde se tyhle vozy vubec prodavaly.
Z filozofovani me taky obviňovat nemusis :-) , ja timhle totiz ziju.
Avatar - Emel
1. 6. 2015 09:39
Re: Výrazivo
Myslím, že i v (západním) Německu stačí teď na Golf GTI méně průměrných platů než v době první generace.
Avatar - Bully_
1. 6. 2015 09:53
Re: Výrazivo
Ziju uz 15. rokem dokonce v tabulkove nejbohatsi zemi EU a muzu te ujistit, ze tech mladych, co si muzou skutecne koupit novy rychly hatchback zas tak moc neni. Je jich dokonce cim dal min. Nemuzes porovnavat tabulkove prumerne mzdy s realnou kupni silou.
1. 6. 2015 09:51
Re: Výrazivo
Chci tím říct, že aktuálně je nabídka vozů pro zábavu velmi široká. Neustále se rozrůstá a ačkoliv chybí dostupný core auta, souvisí to spíš s tím, jak postupují technický inovace. Málokdo by asi dnes chtěl jezdit HH bez klimy apod.
Co mě chybí jsou dostupný zadokolky a tady duu Toyobaru patří velký dík.
Avatar - Bully_
1. 6. 2015 12:27
Re: Výrazivo
Urcity technologicky vyvoj se zastavit nemuze, ale tady jde o uplnou zmenu charakteru a urceni cele tridy vozu.
Toyobaru bych taky moc nezminoval. I kdyz jde o porad velmi prakticke coupe, lidi o nem spis tak diskutuji a nejaka aspon castecna dostupnost je dana propadem jeho ceny- kdyz si ho za tu puvodni nikdo nekoupi a i pred vyrazne slevnenym da radsi prednost tomu rychlemu a uzivatelsky privetivemu hatchbacku/kombi.
1. 6. 2015 10:19
Re: Výrazivo
Jakmile investují do vývoje a výroby, tak si chtějí vylepšit šance, že se jim zaplatí. To je logické. Není však tak lehké změnit, co tě baví. Většina lidí zkrátka bude chtít pohodlné auto. Puristé pro ně povětšinou nejsou dostatečně velkou cílovou skupinou.

A pokud ti stačí velikost prvního Golfu, nebo 205, tak holt budeš muset hledat v nižších třídách.
Avatar - Bully_
1. 6. 2015 12:14
Re: Výrazivo
Vsak nepisu nic jineho. Kategorie HH se promenila v docela velke rychle jezdici obyvaky a nejtypictejsi zastupce bude vykonny kombik v turbodieselu. Pokud jim v prodejnosti neni uz dneska. To je konstatovani, ne vymezovani se, lidi to tak proste chteji a marketing jim k tomu pomuze az do absurdna. Neni to o velikosti aut, ale o jejich urceni, charakteru. Jenom v te rychlosti, efektivnosti a pritom cim dal vetsi odtazitosti nevidím ten sport. Pro radost z rizeni se musi sahnout do uplne jine tridy aut.
Avatar - Emel
1. 6. 2015 12:20
Re: Výrazivo
Počkej počkej, naftový kombík je naftový kombík a ne hothatch. Naftové kombíky se prodávaly vždycky, ale to je prostě jiná kategorie, ať už se to jmenuje jak chce.
Avatar - Bully_
1. 6. 2015 13:24
Re: Výrazivo
A to proc? Mozna tuhle kategorii (v tech dnesnich intencich) chapu naopak lip nez ty a nijak si ji neidealizuji. Kdybych dneska musel uvazovat o novem rodinnem aute, tak bych zrejme sahl zrovna po nekterem z rychlych kombi z tohoto clanku. FoFo ST, Cupra nebo Octa RS v kombi a jestli Tbenzin nebo Tdiesel bych si musel spocitat. Nikdy jsem se pro nebo proti nafte nijak modne nevymezoval. Ze se to vsechno nazyva HH je potom uz jina vec.
Avatar - white label
1. 6. 2015 13:57
Re: Výrazivo
Pokud mám auto považovat za "hh", tak nad karoserií kombi jsem ještě ochoten jedno oko přimhouřit, ale s dieselem mám o poznání větší problém, přičemž nejde o problém s nedostatečnou rychlostí případného "dieselového hh".
Avatar - Bully_
1. 6. 2015 14:16
Re: Výrazivo
Ja ti rozumim. Podstata cele debaty je v tom, ze vy se moc zaobirate definici a image, ja to rozlisuju jenom z hlediska funkce a nejake sluvko "hot" mne muze byt ukradene. Na sportovani a zazitky z rizeni jsou jina auta, i kdyz ty dnesni "hothatche" jedouci na jakekoli PH budou mit na nejakem Ringu cas lepsi treba o minutu na kolo.
Avatar - white label
1. 6. 2015 14:36
Re: Výrazivo
Ono to slůvko "hot" je postupně víc o rychlosti, než o "zábavě", nebo jinak, "zábava" přichází až v příliš/nebezpečně vysokých rychlostech, myslím hlavně v běžném provozu.
Avatar - Emel
1. 6. 2015 14:59
Re: Výrazivo
Já měl ORS TDI půjčenou dvakrát, manuál i automat...

Jak píše white - ORS s benzínem sice není sportovní auto, ale je jízdně zajímavá... a lví podíl na tom má dobrej motor, kterej reaguje na plyn a je radost s ním jezdit a to auto je rychlejší než většina běžné produkce.

2.0TDI 135kW je motor, kterej můžeš mít i v normální Octavii a svým projevem se moc neliší od běžného 2.0TDI 110kW (ani 0-100 za 8.2 není žádný zázrak, běžné TDI má 8.6).
Avatar - white label
1. 6. 2015 18:28
Re: Výrazivo
Jo, jezdil jsem i s G7 GTD a proti G7 GTI "o ničem", navíc dneska už mají obě verze téměř shodný krouťák, takže jediným bonusem GTD zůstává spotřeba, což mi přijde dost málo k tomu, abych případně uvažoval o tom, dát přednost GTD před GTI.
Avatar - Bully_
1. 6. 2015 20:04
Re: Výrazivo
Jen tak pro zajimavost- ORS s benzinem neni podle tebe sportovni auto, ikonizovany Golf GTI pak ano? V jednom nemeckem autozurnalu provedli srovnavaci test hatche GTI (nevim uz zaboha v jake verzi) proti Octe RS dokonce v kombi a Golf "vyhral" vicemene jenom na body (aby taky ne, v nemeckem casopise >:D ). I v primem porovnani na okruhu ziskal Golf snad vterinu, coz bezny smrtelnik nepostrehne a Octa bez batohu by mozna dopadla zase lip.
Avatar - Emel
1. 6. 2015 20:47
Re: Výrazivo
Ne, ani GTI není vyloženě sportovní auto, je to hothatch... a to je kategorie definovaná jako kompromis. Obyčejné auto (svým způsobem to nejobyčejnější), napěchované technikou... postavené tak, aby od řidiče nic moc nechtělo, a v tom vlastně antisportovní.

Salámovou metodu znám... když je sportovní Megane RS, pak i Focus ST, když ST pak i GTI, když GTI, tak RS TSI, když TS RSI, tak i RS TDI... a když RS TDI, tak pak už fakt může bejt sportovní třeba Focus TDCi a potažmo libovolné naftové kombi ;-) .

Ale nechápej mě špatně, RS TDI dává perfektní smysl... možná lepší než nějaký ultimativní HH, který je na normální ježdění otravný a pro zábavu bych dal stejně vždycky přednost RWD.
31. 5. 2015 12:35
Re: Výrazivo
A co ferrari s taznym?
Avatar - lukas06
31. 5. 2015 09:25
Prosím
Milá redakce, dejte prosím ke každému autu alespoň jednu fotku! Člověk si taky všechny ty auta nevybaví zpaměti a zvlášť, když to máte na klikačku, tak by to, si myslím, neměl být problém! Děkuji!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - _Karel_
31. 5. 2015 09:32
Seriál
X-tý článek coby deseti a více dílný seriál, ale úplně první, který jsem dočetl až na konec. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - 3_diamanty
31. 5. 2015 09:37
Re: Seriál
a co by si si vybral z tejto ponuky ;-)

mne tu trosku chyba 5 dverovy ceed GT ... ktory je hadam sportovejsi ako ta 6tka od mazdy ... a tiez moc prakticky aj na kazdy den

z toho ale co vidim v ponuke ... sa mi najviac pozdava cupra od seatu :yes:
Avatar - _Karel_
31. 5. 2015 12:52
Re: Seriál
Pro mě není zdaleka prioritou sportovnost. Volil bych M6 po fl. Další v pořadí asi OIIIRS a Insignia.
31. 5. 2015 15:16
Re: Seriál
Obsah je příjemná změna. Takže :yes:
31. 5. 2015 10:04
Mazda 6?
Nechápu proč je mezi sportovními auty Mazda 6, která nemá ani pořádnej motor 107kw ve střední třídě je v roce 2015 dost málo :no: Takže by tam místo ní mělo být něco jiného, když už tam musí být 10 aut.

Také mi tam chybí fotky...
Rozbalit vlákno
83
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2015 10:15
Re: Mazda 6?
No a třeba 308 zase nemá pořádný podvozek. Motor je jednou, nikoli jedinou součástí sportovního auta a tato desítka je stejně o kompromisech, takže nevidím důvod, proč by v ní M6 nemohla figurovat...
31. 5. 2015 12:31
Re: Mazda 6?
Pokud 308 GT nema podle tebe "poradny podvozek", jak by se potom dal popsat podvozek Mazdy? Jako mimoradne nepresvedcivy? Na okruhu totiz nadelilo dieselove 308 GT SW te Mazde pres 3,5 vteriny [odkaz] [odkaz] a to presto, ze v primce je Mazda nepatrne rychlejsi (na vine je povinny automat u 308).
Avatar - _Karel_
31. 5. 2015 13:02
Re: Mazda 6?
Možná proto je v článku lehká benzínová M6 a ne naftová 2,2. Nehledě k tomu, že srovnáváš dva různé testy, které nemusely nutně probíhat za stejných podmínek (řidič, teplota,mokro/sucho...)
A nehledě k tomu, že tedy v tvém testu dostal P308 podvozkově na zadek i od OIIIRS i od Focuse RS.
31. 5. 2015 16:45
Re: Mazda 6?
Ridic stejny, jezdi se vylucne za sucha. Ano, Peugeot v dane konkurenci svym podvozkem prilis nezazaril, ale to same se da rici o Mazde, jejiz vrcholne dieselove provedeni podvozkem predcil nejen zakladni dvoulitrovy Passat, ale i Insignia, nebot ta v zatackach dokazala takrka vykompenzovat veskerou ztratu, kterou nabrala na rovinkach.
Avatar - _Karel_
31. 5. 2015 16:54
Re: Mazda 6?
Já tam tedy vidím maximálku ve slalomu výrazně ve prospěch Mazdy vůči Insignii. Pak tu máme rozdílné pneu.
Tak jako tak- ve srovnání se srovnatelnou konkurencí žádný průšvih nevidím.
Passatu - pokud byl test poctivý - musím vyseknout poklonu. Nejnižší výkon, výrazně nejnižší krouťák,stejná váha jako Mazda, a suverénní vítěz.
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2015 17:05
Re: Mazda 6?
Turanza T001 vs. Michelin PS 3.. to je jako kdyby jsi uspořádal závod dvou atletů a jednomu z nich namazal tretry olejem :-)

Navíc, jak už psal nade mnou Karel - není to přímé srovnání. Sucho může znamenat jednou 5°C a jindy 30°C...

A pořádným podvozkem byl myšlen podvozek se sportvním chováním. Jak se dočteš i v článku, 308 GT se snaží být především komfortním přepravníkem se silným motorem, aniž by se k tomu snažila přidávat nějakou zatáčkovitou nirvánu...
31. 5. 2015 20:11
Re: Mazda 6?
V tom clanku se nic takoveho nepise. Jen zminuje, ze se do zatacek nesklada tak ochotne jako konkurence, ktera ovsem predstavuje naprostou spicku ve svem segmentu. Bezne vozy a jeste k tomu o tridu vetsi strci ten Peugeot po dynamicke strance s prehledem do kapsy. Ostatne na 4 sekundy je toho potreba trochu vic, nez jen jine pneumatiky a pripadne(?) lepsi klimaticke podminky. A pokud neni podvozek Peugeotu sportovni, tak podvozek Mazdy tuplem ne, kdyz v technickych pasazich nestacila ani na srovnatelne obutou Insignii, tedy dalnicni dostavnik, ktery se v tomto konkretnim pripade musel navic spolehnout na dost kompromisni rozmer sveho obuti.
Avatar - _Karel_
31. 5. 2015 20:40
Re: Mazda 6?
Nemám nic proti OIII 2,0TDI, ale opravdu představuje podvozkově naprostou špičku ve svém segmentu?
Avatar - skejpa
31. 5. 2015 10:34
Re: Mazda 6?
Autor tam dal 107kw protože s ním měl zkušenost ale existuje i silnější 121kw varianta atmosférického dvoulitru s manuálem. Jasně, není to typicky sportovní vůz ale pokud jde o kompromis sportovnosti a praktičnosti, je Mazda 6 opravdu špička.
31. 5. 2015 10:41
Re: Mazda 6?
za mna tam mazda proste nepatri ci uz 2.5 M6 alebo G165 M3. Proste to si verzie tak na bezne presuvanie z bodu A do bodu B
31. 5. 2015 16:14
Re: Mazda 6?
Abych to upřesnil, jsem jsem se všemi verzemi Mazdy 6, ale překvapivě mě nejvíce přesvědčila a bavila ta základní. Ano, 107 kW není žádný zázrak, ale auto jede mnohem lépe, než čísla napovídají, dost možná i kvůli tomu, že bylo v základní výbavě a tedy lehké. A svým chováním rozhodně sportovní bylo, ostatně viz popis.
31. 5. 2015 16:43
Re: Mazda 6?
Lépe pocitově, nebo objektivně? A proč zrovna Mazda a ne jiný talentovaný sedan? Je konkurence příliš malá (málo praktická)? Někteří dokonce umí i kombi.
31. 5. 2015 17:45
Re: Mazda 6?
I objektivně, v Německu jsem s ní jel výrazně více, než kolik je její udávaná maximálka. Mazda na mě působí oproti konkurenci komunikativnějším a hravějším dojmem, proto jsem vybral ji. :-)
31. 5. 2015 20:25
Re: Mazda 6?
Konečně jste pořídili rychloměr (performance box)? Dobrá zpráva. Na mne tedy 2,5 tak dobrý dojem neudělala. Zábavnější než 3er? Prostě ne. I Lexus, co si pamatuji, mě zaujal více. Ano, je potřeba vypnout ESP, 250 je celkem pomalá a má starší převodovku, ale celkem pěkný balíček, příjemný pohodář. Až na palubní systém. A přední světlomety.

Sto lidí, sto chutí, jak se říká, a možná je základní šestka o tolik lepší.
31. 5. 2015 23:59
Re: Mazda 6?
No přišla mi výrazně lepší, než zbylé verze, které jsou také dobré. Jinak 3er mě nebaví motorem (v ceně do milionu) a potřebuje mpaketový podvozek, jinak je to spíše pohodlný cestovatel s trochou nejistoty na limitu. Lexus je výborný, ale tam to zase sráží automat.
1. 6. 2015 07:27
Re: Mazda 6?
Výhodou 3er je, že si ji objednáš jakou chceš, u jiných obvykle kupuješ defaultně houpavý nebo tvrdý. Navíc funguje i s pasivními tlumiči...
1. 6. 2015 10:51
Re: Mazda 6?
IS má podle mne dobře naladěný podvozek (alespoň F-Sport). Bohužel v EU není rychlejší 350 s lepší převodovkou.
1. 6. 2015 11:33
Re: Mazda 6?
Ne že bych na 20i zasněně vzpomínal, ale tak špatný nebyl. Na každý den bych rozhodně chtěl něco rychlejšího (na zábavu zase něco zvučnějšího), ale když rozpočet nedovolí, co se dá dělat.

Ani nevím, jak jezdí základní podvozek IS. Chtělo by to 350, osmistupňová převodovka je lepší, ale 350 F-Sport by za milion nebyl, i kdyby se tu prodával. Až budu příště na druhé straně louže, tak se chci pokusit o přímé srovnání s 335i (bez RF, samozřejmě). To auto je opravdu dobré. Na druhou stranu, ve vyšších nadmořských výškách bude mít BMW výhodu.
31. 5. 2015 10:37
Re: Mazda 6?
Si hloupounký a to tě omlouvá. :no:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2015 12:14
Re: Mazda 6?
Nuz, ak niekomu pride 107 kW pride malo, tak mozeme len sucho konstatovat, ze autam nerozumiem (pozera na cislo kW bez zohladnenia inych faktorov) a nevie jazdit.

Teda okrem velmi presneho zdovodnenia, ktore si specifikoval v svojom prispevku.
31. 5. 2015 14:00
Re: Mazda 6?
Oceňuji, že sám bez mučení přiznáš, že autům nerozumíš >:D

107 kW je na střední třídu sakramentsky málo, pokud si chceš užít alespoň trochu sportovní jízdu.
31. 5. 2015 14:41
Re: Mazda 6?
Sportovni neznamena nutne rychle a naopak.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2015 15:06
Re: Mazda 6?
Tak zaradom.

1. Nic take som nepovedal. Ak to tam vidis, mozno celkom jednoznacne skonstatovat, ze mas velke problemy porozumiet pisanemu slovu.

2. Dopustas sa, ci uz naivity alebo nevedomosti, rovnakej chyby ako chudak Neurotic - posudzujes hodnotu bez ohladu na dalsie faktory - ohanas sa kategoriou 'stredna trieda', ktora je definovana tak siroko, az je z praktickeho hladiska absolutne bezpredmetna.

Medzi vykonom a sportovou jazdou nikdy neexistovala univerzalne platna priama umera. Ak toto nie si ochotny uznat, mozno by si mal ist debatovat na pieskovisko, kde plati 'cim vacsie ciachovanie rychlomeru, tym lepsie auto". Pretoze vo svojej podstate, a teraz sa, prosim, skus presunut do vyznamovo mierne abstrahujucej roviny, tvrdis presne to iste.

Moja pravda je relativna.

Ale tvoj omyl, ten je absolutny.
31. 5. 2015 16:09
Re: Mazda 6?
Auto může být sportovní i s menším výkonem, ale ta Mazda by musela vážit na ten výkon aspon o půlku mín! To už tam můžeme strčit i Fabii s TSI.

Podvozek schopný jet do zatáčky 300 je k ničemu, když motor má problém to auto rozjet, ale pokud je pro někoho sportovní jízda motor vytočený skoro do omezovače, ikdyž to sotva jede tak pak je Mazda ok aspon má spoustu času vymyslet jak tu zatáčku projede.
31. 5. 2015 16:28
Re: Mazda 6?
Zřejmě jsi nechtěl, ale pověděl: "... mozeme len sucho konstatovat, ze autam nerozumiem..."
Avatar - Emel
31. 5. 2015 20:12
Re: Mazda 6?
Kouzlo nechtěného :-) , a tentokrát se to fakt povedlo...
31. 5. 2015 17:45
Re: Mazda 6?
1. "Nuz, ak niekomu pride 107 kW pride malo, tak mozeme len sucho konstatovat, ze autam nerozumiem (pozera na cislo kW bez zohladnenia inych faktorov) a nevie jazdit."

Možná by ses měl vrátit zpátky do základní školy, aby tě naučili smysluplně se vyjadřovat.

2. Chtěl jsem se k tomu více rozepsat, ale po přečtení tvých posledních 2 vět (taková pěkná Gilgitovina), by to bylo evidentně zbytečný.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2015 21:39
Re: Mazda 6?
Rozoznat zjavny preklep na zaklade kontextu ti ocividne robi problem.
31. 5. 2015 21:58
Re: Mazda 6?
Pokud by se ten překlep stal někomu, kdo autům rozumí, tak bych ho rozeznal, ale v tvém případě to poznat prostě nejde >:D
Avatar - Ji/Ri
31. 5. 2015 22:20
Re: Mazda 6?
Dívám se na to stejně.
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2015 17:10
Re: Mazda 6?
Čo vy si kefalín predstavujete pod takým pojmom "sportovní jízda"? Sportovní jízdu si člověk může imho užít i v autech, které mají ještě horší výkonový poměr, než základní M6...
31. 5. 2015 17:37
Re: Mazda 6?
"Sportovní jízda"? Už samo o sobě toto spojení má v názvu sport. Bavíme se o autech, takže motosport. A v motosportu jde v prvé řadě o rychlost (pominu-li nějaké driftovací soutěže). Takže např. průjezdy zatáčkou vyšší rychlosti, nadprůměrná akcelerace atd. Nic z toho si v 6 neužiješ. Abych se mohl bavit o sportovní jízdě, tak budu v prvé řadě vyžadovat výkon (poměr k hmotnosti) a odpovídající jízdní vlastnosti. A auta střední třídy je 107 kW prostě málo na sportovní jízdu.
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2015 18:20
Re: Mazda 6?
A safra, tušim, že se schyluje k dlouhé výměně názorů na definici sportovní a závodní jízdy >:D

To cos popsal ty má drobnou vadu - řidič Miaty ždímající všechny koně z jejího skromného motůrku, olizující krajnice na hranici přilnavosti a brzdící, řadící a řídící jak nejlépe dokáže, vlastně dle tebe vůbec nikdy nemůže jet sportovně, protože řidič v M5 nastavenou na eco, dloubající se v nose bude zrychlovat mnohem drtivěji, aniž by překročil 2000. ot. a v době, kdy ten v Miatě bude v zatáčce počítat andělíčky, si sotva všimne, že zatočil... prostě bude za všech okolností rychlejší a tím pádem sportovnější (?) a to je samozřejmě blbost.

maximální hodnoty přetížení, akcelerace a honbu za časem nechme na závody.Jak jednou napsal tuším Woody, když jedeš na kole, taky sportuješ, a nemusíš při tom dosahovat průměru peletonu tour de france.

Takže sportovní jízdu lze dle mě zažít ve všem, co má schopný podvozek a zejména správnou odezvu ovládacích prvků, motor bych dal až na třetí místo s dodatkem, že je samozřejmě žádoucí, aby jel solidně, ale pokud není vyloženě letargický, není ohromující akcelerace pro sportovní jízdu nutná... :-)

PS: M6 vyždímaná na doraz dokáže jet tak, že by se z toho 99,5% populace udělalo silně nevolno i se základním dvoulitrem...
31. 5. 2015 19:51
Re: Mazda 6?
>:D

Závodní jízdu bych teď neřešil, tu nechme profíkům. Spíš bysme se měli zaměřit na definici a srovnání sportovní a zábavní jízdy. A dost dobře to jde aplikovat na tvojim případě s řidičem Miaty a M5. Právě jízdu s Miatou bych definival hlavně jako zábavnou, zato řidič s M5 pojede sportovněji (rychleji - pro mě je to prostě jedním ze základních znaků).

Když jsme u toho sportu. Když přijede (nebo i přijela, je to reálný příklad:-) ) Sparta na Barcelonu a tam dostane 5:0, tak taky to zhodnotíš tak, že Barcelona byla fotbalovější (sportovnější), ikdyž hrála jen na půl plynu a pro Spartu to byla jen "zábava" přestože hrála na 100%.

A k tomu PS: u jakéhokoliv auta vyždímaného na doraz by se 99% populace udělalo nevolno
:-)
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2015 21:04
Re: Mazda 6?
Já ti nevím, sice přesvědčovat se navzájem o vlastní pravdě je to nejzbytečnější, co v docela subjektivní diskuzi můžem dělat, ale dám ještě jeden příklad.

Poláci měli značkový pohár se Seicenty, které byly vážně pomalé, přesto závodili = sportovali na nejvyšší úrovni. A teď si vem ten paradox, že paní ředitelová dle tebe ve svém Cayenne Turbo sportuje mnohem víc při cestě pro rohlíky a to jen proto, že kýchla a po nechtěném stlačení plyu se dostala o dva okresy vedle :-) To nedává logiku přece... Jednoznačně sportovněji jeli sebevražední plápoláci, kteří co chvilku dokazovali, že se se Seicentem dá hrát bowling :-)

Sportovně = na doraz, blízko limitům... Ještě bych pochopil, kdybys tenhle princip aplikoval na sportovnost aut (i když bych prostě nepřekous, že zmíněný Cayenne by byl tím pádem větší sporťák, než třeba Elise), ale aplikovat to na sportovnost jízdy je imho nesprávné..
31. 5. 2015 22:31
Re: Mazda 6?
Ano, zjevně sportovní jízdu vnímáme každý jinak.

Jenže s těmi Poláky sem zase motáš znovu závodní jízdu, kterou jsem do toho nechtěl tahat. Samozřejmě, že všechny způsoby se mohou všemožně prolínat (sportovní, zábavná i závodní jízda). Ale mně šlo o zaškatulkování pod jeden hlavní styl. A sportovní jízda pro mě znamená, že budeš (můžeš být) rychlý za všech okolností. Je sice možný, že s M6 prolítneš zatáčku stejně rychle jako s některými HH, ale pokud z ní budeš akcelerovat o 100% pomaleji než ostatní, tak už v této fázi nemuže být o sportovní jízdě řeč. Když to přeženu, tak co bude sportovního na jízdě v úseku, kdy vyjedeš ze zatáčky a budeš zrychlovat po rovině z 60 na 100 km/h za 30sekund?
Avatar - white label
31. 5. 2015 22:42
Re: Mazda 6?
Znovu jsme u původu slova (di)sport, sport jako forma zábavy, takže mezi zábavou a sportem může být i rovnítko.
Rozdíl je spíš mezi sportem amatérským (včetně rekreačního) a profesionálním, u kterého jde především o výsledky (čas, skóre...) a získané prostředky za ně.
1. 6. 2015 00:08
Re: Mazda 6?
Však o příspěvek výš píšu, že se může různě sport i zábava prolínat. Ale pokud bys měl vybrat jednu hlavní charakteristiku, tak u Miaty bys řekl, že primárně určena pro zábavnou jízdu nebo sportovní?

U toho amatérskýho sportu jde taky především o výsledky. Když vezmeš jenom fotbal, tak je v ČR cca 15 500 mužstev, to máš asi 250 000 soutěživých sportovců. Sice úplně v těch nejnižších ligách ti dost hráčů bude tvrdit, že to "hrají jen pro žížeň". Ale všichni jsou schopni ti zlámat nohu anebo alespoň poslat rozhodčího do prčic jen kvůli své žízni >:D
Avatar - white label
1. 6. 2015 00:43
Re: Mazda 6?
Miata je určena pro zábavnou sportovní jízdu, je to příklad toho, kdy měřitelné soutěžení není podmínkou pro sport/sportování.
Že je Miata sportovním vozem, o tom snad nemůže být pochyb.
Co třeba sportovní motorka, tzv šlapačka, taky pro tebe není sportovní jen proto, že i kdejaký skútr může být v absolutní rovině rychlejší? Je snad každý sport primárně o rychlosti/času? Rychlost = sport (obecně)? Je rychlovlak, který je rychlejší, než SS zároveň sportovnější?
1. 6. 2015 10:44
Re: Mazda 6?
Pokud se bavíme o sportovní jízdě, tak to samozřejmě bude každý logicky srovnávat motosportem (sportem tomu příbuzným), kde jde primárně o ty časy a nebude to srovnávat s jakýmkoliv sportem, třeba s krasobruslením nebo skoky do vody, kde o rychlost nejde ;-)
Avatar - white label
1. 6. 2015 11:09
Re: Mazda 6?
Při sportu nemusí jít (primárně) o rychlost a taky o ní vždycky nejde, na rozdíl od zábavy (včetně případných diváků/fanoušků). A to co je sportovní, nemusí být zároveň "závodní". Představa, že sportovní auto z běžné produkce musí být automaticky "polozávoďák" je mylná. Můžu si užívat sportovního auta, aniž bych musel mít potřebu s kýmkoli/čímkoli soupeřit/soutěžit. ;-)

P.S. Jinak aby bylo jasno, netvrtdím, že vzpomínaná Ma6 je sportovní auto, Ma6 není MX-5. :-)
1. 6. 2015 11:32
Re: Mazda 6?
To ano, ale diskuze se přece nerozhořela na téma sportovní auta, ale na téma sportovní jízda s M6 a později její definice nebo požadavky. A já od začátku tvrdím, že nějaké trvalejší sportovní jízdy (ne jen jednotlivé průjezdy zatáčkami) si díky poměru výkon/váha se 107 kW M6 moc neužiješ.
Avatar - white label
31. 5. 2015 18:56
Re: Mazda 6?
"Slovo sport (anglosaského původu) se odvozuje od slova disport. Znamená obveselení, rozptýlení, vlastně útěk od práce, od povinnosti k zábavě."
Sport je tedy mnohem širší pojem, který určitě není jen o závodění na různých úrovních.
31. 5. 2015 19:57
Re: Mazda 6?
Tak jedním z hlavních znaků sportu je soutěživost a srovnání se soupeři, protože bez nich by sport neexistoval. A u aut je prostě v tomto důležitá jen rychlost a čas. Jakým způsobem si ji docílil (jestli někdo s prstem v nose anebo někdo si nadělal do gatí) je podružné.
31. 5. 2015 21:38
Re: Mazda 6?
Takže když se jdu jen tak proběhnout, abych protáhl tělo, tak nesportuji? Nebo když si jdu s kamarády zakopat a ani nepočítáme skóre? Lidé se rádi poměřují, ale sport není jen o soutěžení.
31. 5. 2015 22:51
Re: Mazda 6?
Fotbal jsem hrál na nějrůznějších úrovních skoro 30 let, včetně čutání s kamarády na plácku za barákem a nikdy se nestalo, že by se nepočítalo skóre :-)

Ano, jsou výjimky kdy člověk "sportuje" sám, jde si zaběhat nebo si zahraje sám se sebou šachy. Sportem je i chůze, takže "sportuje" 99,99% populace na zemi. Ale je drtivá většina druhů sportů, která by bez existence srovnání, ani neexistovala. Takže bysme max. chodili, běhali a plavali a pár dalších "sportů" ani neprovozovali.
1. 6. 2015 12:20
Re: Mazda 6?
U nás se zase skóre (mimo klub) prakticky nepočítalo. Nebylo podstatné. Stejně tak nebyla stanovená délka, nebyl žádný poločas, prostě jsme kopali, dokud jsme mohli a dokud nás to bavilo.

I když neběžím sám, tak nesoutěžíme. Většinou je jasné, kdo je za normálních okolností lepší. A rozdíly můžou být ohromné. Stejně tak, když jedu na kole. Jedu s někým, ne proti němu. Když jsme dostatečně vyrovnaní, tak tu a tam pro zpestření. Soutěžení s mnohem slabším protivníkem, alespoň pro mne, není zajímavé. Pro mne je sport často prostě společenská aktivita. Klidně jedu hluboko pod svou úrovní, hlavně aby byla zábava. Myslíš si, že by se mnou partnerka jezdila na kole, kdybych ji pokaždé nechal v prachu? Nebo ji při plachtění nechal přistát někde do pole, protože jí to ještě tak nejde a neudrží se mě?

Tak uveď ty sporty, které nemůžou existovat bez srovnání? Problémy mívají ti dobří, protože to není žádná výzva. Pro toho slabšího je uspokojující, že dokáže držet krok s tím lepším, který jede na polovic. Není potřeba držet nějaké skóre, abys věděl, kdo je ten lepší. A když je jich ve skupině víc na podobné úrovni, tak k nějakému soutěžení čas od času mezi nimi dojde. Když jste všichni tak nějak vyrovnaní, tak samozřejmě můžete soutěžit pokaždé a asi budete více soutěžit, než nesoutěžit.

Sport je to ve chvíli, kdy samotná chůze je cílem. Když někdo jde, protože se musí dostat do zaměstnání, tak to sport není. Teoreticky jde zkombinovat příjemné s užitečným, ale pochybuji, že 99,99 % populace vnímá chůzi jako zábavu a ne jako nutnost spojenou s přemisťováním.
1. 6. 2015 12:42
Re: Mazda 6?
To už ale potom nebyl fotbal ale čutaná >:D

Už jsem psal, že existují výjimky (rekreační sport), kde nejde primárně o srovnání. A znovu opakuji, co jsem napsal: "Tak jedním z hlavních znaků sportu je soutěživost". Nikde jsem nepsal, že je jediným znakem.

Prakticky žádný kolektivní sport by neexistoval, kdyby nebyla možnost srovnání (soutěžení). Vem si třeba ten fotbal (nejoblínější a nesledovanější sport vůbec). V takové případě by se nehrál jak na profesionální, tak ani amatérské úrovni. Zbyla by možná rekrační forma ve stylu, kdy by si parta kluků kopala s míčem o zeď nebo přihrávali mezi sebou. Ale fotbal jako takový by přestal existovat, protože by všechny přestal zajímat.

Pak máš taky celou řadu sportů, kde dojde ke srovnání aniž by to kdokoliv chtěl (např. lukostřelba atd.).

A soutěživost neznamená jen, že se musím poměřovat s někým jiným. Soutěživý můžeš být, ikdyž si dáš nějaký cíl. Třeba sám zaběhnout stovku pod 12 sekund ;-)
1. 6. 2015 13:24
Re: Mazda 6?
Pro mne je naopak profesionální sport ta nezajímavá, zbytečná a okrajová věc, z které bych to "sport" klidně vymazal. To už mě víc baví sledovat vědomostní soutěž, kde si mohu ozkoušet vlastní hlavu. Skoro 30 let jsi hrál fotbal, tak bys mohl vědět, jaká zábava to byla na lavičce.

K soutěžení je však celkem důležité, aby lidé byli na podobné úrovni. Což není takový problém zajistit, když organizuješ soutěž. Ale je to problém zajistit, když chceš sportovat s kamarády. Obzvláště, pokud se tomu někteří věnují/ věnovali mnohem více než ostatní. Pro toho lepšího to není výzva a pro toho slabšího je to příliš vysoká laťka. A když se dostaneš s kamarádem do soutěže, tak alespoň u nás to bereme více týmově, jsme spolu proti ostatním a pomáháme si.

Proč bys nemohl dávat góly, byť by nikde nevisela tabule se skóre? Dát gól je pořád stejný úspěch. Nakonec, kdo si to chce počítat, může si to počítat. Jediné, co přináší, je, že tě určité stavy skóre mohou vybičovat k vyššímu výkonu (a stejně tak tě jiné mohou zlomit).

Můžeš vidět zásahy na terčích, ale po odpoledni střílení normální člověk nebude znát své skóre, pokud ho nepočítal, a už vůbec ne skóre ostatních. Pravděpodobně ani nebudeš vědět, kolikrát jsi vystřelil/ kolik terčů jsi použil.
Avatar - white label
31. 5. 2015 22:33
Re: Mazda 6?
Ale to o čem píšeš není podmínkou sportu/sportování, viz i ten původ slova.
Co rekreační sport, běhání, chůze, jízda na kole, lyžování, bruslení, plavání..., to snad není sport, pokud se u toho neměří čas, nepočítají góly/body apod.?
31. 5. 2015 23:03
Re: Mazda 6?
Já ale nepsal, že je to jediným znakem, ale hlavním! Ano, drtivá menšina sportů (rekračních) lze provozovat bez možnosti srovnání, ale pořád je zde ta většina, která by bez této možnosti ani nevznikla nebo vznikla, ale hodně rychle by zanikla.

A u toho rekreačního sportu je ještě otázkou, kolik lidí by takhle rekreačně sportovalo, kdy se ten samý sport neprovozoval profesionálně, tzn. za účelem srovnání.

EDIT: A když už sis zjišťoval původ slova sport, tak si měl číst dále a mimojiné by ses dozvěděl, že sport jako takový vznikl právě za účelem soutěžení (Antické Řecko a její hry atd.)
Avatar - white label
31. 5. 2015 23:17
Re: Mazda 6?
Přesněji za účelem zábavného soutěžení, no a jsme zase u té zábavy (např. formou hry/her). ;-)
31. 5. 2015 23:39
Re: Mazda 6?
Tak každé sportovní soutěžení by mělo být zábavné (ať už pro soutěžícího nebo alespoň pro diváka), to ale nepopírá ten hlavní znak soutěživosti :-)
Avatar - white label
1. 6. 2015 00:00
Re: Mazda 6?
Obecně to určitě není o tom, že hlavním znakem je soutěživost a vedlejším zábava (ať už pro sportovce, nebo diváky/fanoušky).
Znovu připomínám, že soutěžení není podmínkou každého sportování . ;-)
1. 6. 2015 00:13
Re: Mazda 6?
Jistě, že to není podmínkou. Ale kdybych to měl vyjádřit procentuelně, tak člověk je odjakživa tvor soutěživý, takže 95% lidí sportuje právě kvůli soutěžení, 3% kvůli tomu, že chtějí zhubnout (většina z nich stejně marně >:D ) a ty zbylá 2% ostatní důvody (potřeba pohybu atd.). Těch důvodů ale může být samozřejmě víc zároveň :-)
Avatar - white label
1. 6. 2015 00:25
Re: Mazda 6?
Proč je tvor soutěživý, no proto, že ho soutěžení baví, a když ho něco baví, tak je to pro něj hlavně zábavné/zábava/forma zábavy. A zábavě se člověk věnuje především ve svém volném čase, a to je podstatný rozdíl mezi amatérským a profesionálním sportem, který by měl člověka i živit a nedělá jej pouze ve svém volném čase a nejen pro zábavu.
A i soutěžit se dá i bez sportu.
1. 6. 2015 12:47
Re: Mazda 6?
Zapomínáš na společenskou funkci, když už nesportuješ sám. A ta skupina lidí, s kterou chceš trávit volný čas, může být velmi rozmanitá co do schopností. To není dobré prostředí pro soutěžení.

Co se rekreace týče... profesionální sportovec je tak trochu oxymóron.
31. 5. 2015 19:38
Re: Mazda 6?
I v te mazde budes muset brzdit do zatacek a rychlost jejich projeti nebude limitovana motorem, ale podvozkem. Tak podmotorovane auto, kde bys do zatacek nemusel brzdit, neznam.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2015 21:46
Re: Mazda 6?
Mily Provocateur.... Skusim ta vyprokovat k uvazovaniu.

Mozem nam, prosim, uviest presnu ciselnu hodnotu priemernej akceleracie?

Ak tvrdis, ze v Mazda si nadpriemernu akceleraciu neuzijes, musis nevyhnutne poznat hodnotu priemernej akceleracie.

Bud ju tu uvedies, a das svojmu postu aku taku vahu, alebo uznas, priamo ci nepriamo, ze terminu 'sportova jazda' nerozumies.
31. 5. 2015 23:53
Re: Mazda 6?
Nevím jestli k uvažování jako spíš k počítání, ale to je jedno. Beru, že dnes asi nemáš svůj den.

Nedefinoval jsi jakou akcelaraci chceš uvést, tak uvedu tu základní z 0 na 100 km/h. Sice tato akcelerace je asi nejmíň důležitá, ale o schopnostech motorů to v tomto případě bude i tak dost vypovídající.

Průměrná akcelerace z 0 na 100 km/h u ostatních 9 "soupeřů" je 6,8 sekund. U Mazdy je to 9,5 sekund, takže do nadprůměru Mazdě chybí minimálně 2,8 sekund. Myslím, že ani u ostatních zrychleních (z 60 na 100, z 80 na 120, ze 100 na 160 atd.) ani jeden z nás nepochybuje, že ta ztráta bude opět propastná.
1. 6. 2015 07:02
Re: Mazda 6?
V téhle diskusi jsem s Provocateurem. Je tu tlupa lidí, která tu oroduje za slabé káry, že prý mohou být taky sportovní. Ano, mohou. Něco jako sojový řízek. Ano, můžeme tomu říkat řízek, ale vždycky tomu bude něco chybět. A kdo ochutná oboje, bude mít jasno. Vemte si nějakou stokoňovou miata, vysekněte zatáčku, OK, dobrý. Pak tu samou zatáčku projeďte s Boxsterem GTS a už si na nějakou miatu ani nevzpomenete. Protože ten Boxster je OPRAVDU sportovní. Nehraje si na to. Kdo okusil opravdový výkon, už se nechce vracet k imitacím, ať jsou jakkoli "zábavné". A to je celé. Všechno ostatní jsou kecy v kleci.
Avatar - Enthusiastic.driver
1. 6. 2015 08:26
Re: Mazda 6?
No, já ti nějak nevím... V prvních dvou generacích Boxsteru S jsem pár stovek docela rychlých kilometrů najel, ale pocit, že v Miatě provádím imitaci sportovní jízdy a že bych se k ní snad nikdy nechtěl vrátit, se nějak nedostavil... Takže tvá teorie minimálně na jednom člověku nefunguje...

Tímhle způsobem můžeme pokračovat dál, že v 911 GT3 si na imitaci sportovní jízdy v Boxsteru vůbec nevzpomeneš... Ale co když si nevzpomeneš ani na imitaci sportovního auta v podobě GT3 RS poté, co si koupíš P1? Kde je ta hranice? Proč podle tebe Boxster už sportovní je a Miata ještě ne?
Avatar - Emel
1. 6. 2015 09:44
Re: Mazda 6?
Hezky to popisuje kamarád. Vždycky když vytáhne auto po zimě tak je v šoku z toho jak to jede a jak ho auto zkouší v každé zatáčce zabít. A koncem léta už spekuluje o tom, že by to ještě sto koní sneslo :-) .

Moje první auto byla zadokolka se 150k, slušné svezení, ale rovnice more power = more fun se prosadila poměrně brzy :-) .
1. 6. 2015 10:38
Re: Mazda 6?
Na druhou stranu bude asi existovat malé procento lidí, kteří si na tom sójovém řízku pochutnají víc než na telecím :-)

Definovat sportovní jízdu prostě nejde, protože každý má nastavený jiný požadavky. Já požadu mimojiné i dostatečně výkonný motor, abych např. při výjezdu ze zatáčky dostal dostatečnou akceleraci (zatlačení do sedaček).

Se sportem je to to samé. Někdo považuje za sport šachy a jiný ne, protože za sport považuje jen pohybovou aktivitu, kde se požaduje fyzický výkon.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
31. 5. 2015 11:23
Re: Mazda 6?
Pretoze co sa tyka podvozku a prevodovky, tak Mazde sa v tomto vybere nevyrovna nic.
Jedina nevyhoda je vykon motora, nie vsak jeho charakteristika.

Skratka si s tym autom uzijes viac sportovej jazdy nez s autom vykonnejsim.

Pretoze zazitok zo sportovej jazdy a vysoky vykon/cas 0-100 su diametralne odlisne veci.

Taka MX-5 neohuruje vykonom, ale na trhu asi neexistuje auto, ktore by si clovek, ktory vie naozaj jazdit, vedel uzit viac - v tomto sa uz niekolko generacii zhoduju testeri z celeho sveta.

Edit @ -2:

Zatial dvaja, co nevedia jazdit a/alebo nerozumeju autam.
31. 5. 2015 13:51
Re: Mazda 6?
Slabé auto může být sportovní (Elise, GT86 atd.), ale nepřijde mi moc praktické.
1. 6. 2015 00:16
Re: Mazda 6?
Tak už 13 a když připočteš i ten svůj překlep, tak 14 >:D
1. 6. 2015 08:38
Re: Mazda 6?
Ono jde o to, co si kdo představí pod pojmem sportovní auto (resp. v tomto výběru auto se sportovními geny). Podle mne je to předně takové auto, které v rámci třídy, typu, modelové řady, zaměření apod. nabídne nadprůměrné jízdní výkony proti ostatním autům.

A podle mne je nutné oddělit sportovní a zábavnou jízdu. Mezi nimi může, ale nemusí, být rovnítko. Protože jsou na trhu auta, která jsou pekelně rychlá, obratná, ale zas až tak zábavná prostě nejsou. A naopak i auta řidičsky velmi zábavná, která fungují jak „mají“ třeba už se základní motorizací, kde ovšem jízdu s nimi asi lze těžko nazvat sportovní.

A když se takto podívám na diskutovanou Mazdu 6, tak já ji rozhodně mezi sportovní auta neřadím. Ve své třídě, navíc s danou motorizací, určitě neposkytuje nadprůměrné svezení (s bídou průměrné), ale nerozporuji, že jízda s ní nemůže být zábavná. A v rámci toho, co si představuji pod sportovní jízdou auta této kategorie s příslušnou vrcholnou motorizací, která je v dané třídě úplně někde jinde než 107/121kW se obávám, že asi nebudu sám, na koho ani jízda pod plným plynem prostě sportovně působit nebude (na mne to totiž v podobných motorizacích působí jako trápení auta).
Avatar - white label
1. 6. 2015 11:28
Re: Mazda 6?
Diskutovanou Ma6 neobhajuji, ale se sportovní = zábavné mám mnohem menší problém, než se sportovní = rychlé.
Je rychlovlak jedoucí 300 km/h sportovní? Byl nadzvukový! Concorde sportovním letadlem?
1. 6. 2015 12:21
Re: Mazda 6?
No já třeba žádnou přímou souvislost mezi zábavný / sportovní nevidím. Sport je v podstatě o tom, být "dál, výš, rychleji". Automobilový sport je primárně o tom, co nejrychleji projet určitou trať. A od toho se odvíjel vývoj sportovních verzí běžných aut - posunout je jízdními výkony směrem k těm závodním. Tzn. dosáhnout lepších, a to jasně měřitelných parametrů (sprint, Vmax, ...).

A jako sportovní auto rozhodně vidím více to, které je jízdními výkony výrazně nad běžný průměr dané třídy, cenové kategorie apod. než to, které je naprosto nedefinovatelně a k tomu navíc subjektivně nějak "zábavné". To může být v městském provoze i CitiGo v základní motorizaci ...
Avatar - _Karel_
31. 5. 2015 12:55
Re: Mazda 6?
Autor svoji volbu zdůvodnil a je podložená jeho vlastní zkušeností. A snad nebudeš Ondru Ch. podezřívat, že neumí jezdit a neumí to posoudit.
Avatar - miromen
31. 5. 2015 15:34
Re: Mazda 6?
Mazdy nemaji až tak schopne podvozky ale přesto to jsou auta pro řidiče tedy rozhodně vic než auta od Peugeotu.
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2015 17:13
Re: Mazda 6?
To by mě teda zajímalo v čem nejsou schopné. Umí být komfortní a zároveň velmi jisté, hbité a pevné v uložení. Co bys chtěl od mainstreamu víc?
Avatar - miromen
31. 5. 2015 18:23
Re: Mazda 6?
Už jsem viděl par srovnavacich testu kde jak při handlingu nebo slalomu Mazdy nevynikaly. Netvrdim že jsou na tom špatně ale konkurence umi ve třidě schopnějši podvozky. Řidičskou přivětivost jim ale určitě nelze upřit.
Avatar - _Karel_
31. 5. 2015 18:34
Re: Mazda 6?
Jo, ty testy sem někdo dával. Kupodivu ve zdejším testu, přejatém ze SM, srovnávající s Golfem, to bylo přesně naopak. Bez ironie- je to zvláštní.
Avatar - white label
31. 5. 2015 18:44
Re: Mazda 6?
Pokud jde o Ma6, proč zrovna srovnání s Golfem?
Avatar - _Karel_
31. 5. 2015 18:53
Re: Mazda 6?
Miromen psal obecně o podvozcích Mazd. S Golfem pochopitelně trojka.
Avatar - miromen
31. 5. 2015 18:44
Re: Mazda 6?
No popravdě mě to taky zaraži. Kdyby byl ten test jeden tak člověk mavne rukou ale srovnavaček hlavně M3 vs konkurence je poměrně dost.
Ale podobně to bylo např. u Focusu prvni generace. Taky to bylo řidičske auto což mu nikdo neodpaře ale přesto byla konkurence ktera zatačku krouhla rychleji a to i modely od kterych by to nikdo nečekal např. P 307 co si vzpominam.
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2015 19:11
Re: Mazda 6?
Jak je ona rychlost při handlingu relativní dokázal ostatně Renault tím, jak se jednou chlubil, že jeho Laguna 4 control zvládne jakousi zatáčku rychleji, než 911.. :-)
Avatar - miromen
31. 5. 2015 19:16
Re: Mazda 6?
No raději bych tu zatačku daval na 911. Ale 4 control schopny určitě bude. :-)
Avatar - Enthusiastic.driver
31. 5. 2015 18:43
Re: Mazda 6?
To je možné, pocitově fajn podvozek nemusí být nutně nejrychlejší a pokud jsi teda ono slovo "schopný" vztahoval k vykázání maximálního g nebo nějakého handling testu, zřejmě jsou na tom někteří konkurenti lépe.

NIcméně schopný podvozek je pro mě hlavně to, co jsem popisoval v předchozím příspěvku :-)
31. 5. 2015 22:49
Re: Mazda 6?
teda ty si pako. Je to stejný, jako bys napsal, že octávku si můžeš koupit s 1.2Tsi. Za prvé, Mazda má motory 2.0i 165koní, 2.5i 192 koní, 2.2D Bi-Turbo 175 a 150koní.
Za druhé: jenom o motoru to ale přeci není, šlápnout na plyn umí každý amaterský pako jako si ty. Řidičský zážitek je taky o jízdních vlastnostech a zážitku s tím spojených.

Vsadím se, že se zvědavě koukáš do zaparkovaných aut, kolik májí max. na tachometru a podle toho si říkáš, jestli je to sportovní auto >:-[]
31. 5. 2015 10:09
hm
Pro mne jedine smysluplne auto se zadanim okolo 0,5 - 0,6 mio (pocitam perspektivu Ceske Repubiliky) je Renault Megane Grandtour GT, zbytek se mi zda finance jiz mimo. Je s podivem ze me uvodni vety - v zrcadle toho co u nas jezdi - neplati. Vsechna vyjmenovana auta vcetna toho Megane G GT jsou doslovnym safranem na nasich silnicich ..a to je skoda.
Rozbalit vlákno
9
31. 5. 2015 10:31
Re: hm
Pro rychlé kombi není u nás dostatečná klientela. Teď nepočítám Octavii RS, která se kupuje v kombíku víceméně i proto, že Škoda HH nenabízí. Rychlé kombi je primárně určeno jako jediné auto pro rodinu s dětmi, pokud se chce někdo z rodičů mimojiné i rychle projet. Ale ostatní dají radši přednost HH, popř. nějakému kupé, protože karoserie kombi je pro ně zbytečná (svobodní) anebo už nějaký druhý rodinný vůz mají (rodina s dětmi). A ten zbytek prokryje Octavia, proto je výskyt jiných rychlých kombi u nás skoro nulová.
31. 5. 2015 11:57
Re: hm
Což je také důvod, proč bych si z výběru redakce těžko vybíral... je tam na můj vkus překombíkováno. Jak na jednu stranu mohou být protěžované kombíky a na druhou tam může být Mini, mi hlava nebere.
31. 5. 2015 14:07
Re: hm
Výběr omezoval limit 1 mil. Kč a praktičnost (kombi karoserie), takže nezbývalo nic jiného než vzít všechny výkonnější kombíky, kterých nebylo dostatek, a tak se vzalo ještě od každého něco (Mini, Type R a Mazda 6).
31. 5. 2015 14:28
Re: hm
Pak asi nebylo zadání zrovna promyšlené. Když použiješ podobný komparz a vágní "praktických," tak musíš očekávat nějaké nechápavé pohledy. Mohlo z toho být sedm rychlých kombi. Ale nebylo tu něco s "hot-kombi" v nedávné minulosti?
31. 5. 2015 17:50
Re: hm
Souhlas, výběr mi připomíná hledání ingrediencí do čínský polívky, kam příjde vše co máš po ruce :-)

Ale těžko to mít redakci za zlé, protože pro každýho praktičnost znaména něco jiného (viz dole třeba GT86).
Avatar - poterienko
31. 5. 2015 20:00
Re: hm
2Provocateur: Tak rychlých kombi u nás jezdí dost. Většina třílitrových dehtů v premiových kombi dá autům z článku na *, minimálně, co se týče papírové dynamiky.
1. 6. 2015 00:20
Re: hm
Jo, ale ty nejsou do 1 mil. Kč :-)
Avatar - Machýrek
31. 5. 2015 14:08
Re: hm
ORS potkas denne mraky, jinak s tim safranem souhlas. Nic z toho neni v mem kontextu, ale kdybych musel, nejspis bych volil mezi ORS a Focus ST.
Avatar - pelikoš
31. 5. 2015 12:45
chybí tu
do tohoto výčtu bych klidně přidal i nissan pulsar 1.6 dig-t...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
31. 5. 2015 21:42
Re: chybí tu
Nic proti Pulsaru, ale auta ve výběru jsou jiná liga.
Avatar - AUDIRS6
31. 5. 2015 13:27
Skoda toho limitu...
...keby to bolo prave tych 1,1 M bolo by na vyber o cosi viac:
Uz spominana Impreza WRX STi, Golf R, a taktiez Audi S3 :-)
Z tohoto co som pozeral tak asi ta Mazda 6, Insignia OPC...
A hned sa vam moze zdat nieco cudne - ano, ja preferujem sedan. :-)
Sice je to taky menej prakticky variant danych aut, ale na mne standardne ucely prijde dostatocne prakticka aj tato karosarska varianta. Proste sedany povazujem poväcsinou za elegantnejsie - v pripade Mazdy 6 mi mnohi date za pravdu, v pripade Audi S3 som sa na vasich CZ strankach docital, ze je sedan za rovnaku cenu ako Sportback, takze defakto pohoda. Skoda len, ze moja postava nieje EU-konfekcna, a v mojom pripade by to mal ten za mnou ako soferom trosku menej pohodlne... 8-s
Zaujimave je aj vidiet ceny Audi A4 - zacinaju u vas na 849 000, a kedze nejaka quattro verzia by tiez nemusela vyletiet na nehoraznu hodnotu, aj to by sa dalo povazovat za "sportove" potesenie. Nehovoriac o kolegovcoch z Mnichova, kde mate radost z jazdy vdaka rwd v zaklade vsetky verzii 3er...
Takze ten vyber by nakoniec vobec nemusel byt taky lahky... ;-)
Rozbalit vlákno
17
31. 5. 2015 13:33
Re: Skoda toho limitu...
Golf R je pod milion. Alespoň jako třídveřový HB, což je ta konfigurace, která by mě zajímala. A když začneme počítat auta, která pod milion stlačíme slevou (jako je to u Insignie OPC), tak se otevřou nějaké zajímavé možnosti, aniž by člověk musel vzít holátko (jako M135i). Chtělo by to vědět, o jakou míru praktičnosti tu jde. Pod milion koupíš například IS250.
Avatar - AUDIRS6
31. 5. 2015 13:45
Re: Skoda toho limitu...
pisali o "praktickych" variantach - teda o tych, kde sa zadni pasazieri dostanu na palubu vdaka svojim dveram, takze 4D / 5D varianty.
ano, zlavy su silna zbran, takze vdaka nim verim, ze by sa dalo najst kadeco zaujimave.
Ja som napr. nasiel u vas takuto skladovku:
[odkaz]
Je to sice nafta, ale silna nafta ( silnejsia nez Golf GTD ) je to quattro, takze slusny kandidat ;-)
31. 5. 2015 13:56
Re: Skoda toho limitu...
Můžeš si koupit další pár dveří (nevím, kolik to stojí, možná 20 tisíc?) a pořád bys měl být pod milionem (alespoň s manuální převodovkou). Pro mne je praktičnost více o kufru (přístupu/ využitelnosti), protože prostě vzadu nikoho nevozím (respektive hodně výjimečně), takže třídveřový HB je pro mne pořád praktický. Ano, kabát nebo tašku bych dozadu dostal snadněji samostatnými dveřmi, ale nestojí mi to za to. U Golfu, na rozdíl od A3, nepřijdeš ani o rozvor.

S A4 dost narážíš na to, co si kdo představuje pod sportovní.
Avatar - boost.
31. 5. 2015 14:05
Re: Skoda toho limitu...
Asi tak. Pokud člověk opravdu nikoho vzadu nevozí, nebo jen velmi sporadicky (třeba nějaké pěkné slečny :-) ), tak troje dveře stačí v pohodě. Getting in & out je sice otrava, ale někdy se to dá přežít. Dozadu vždycky hodím bundu a další příruční věci a v pohodě se pro ně natáhnu. Méně práce než v 5D, odpadá otevírání a zavírání dveří, když bychom šli do detailu.

Nevím, zda-li bych šel do 3D HB - když už trojdvéř, tak kupé.
Avatar - AUDIRS6
31. 5. 2015 14:16
Re: Skoda toho limitu...
lenze vdaka tomu 3D sme zase mimo pravidiel...
A aspon v tom sa snazim udrzat sa - predsalen, ak sa bavime o 4/5 miestnom aute, tak nech ma kazdy pohodlny pristup. Preto ja som za to 4D ( sedan ) a radsej ozeliem pristup do kufra, ktory ale nemam problem naplnit aj cez ten mensi otvor. ;-)
31. 5. 2015 14:30
Re: Skoda toho limitu...
Kupé, obzvláště pod milion, je však jak šafránu. V nižší střední mi také nejlépe voní 2er. Třídveřová A3 se mi líbí, ale proti pohonu a karoserii 2er nemá čím bojovat.
Avatar - boost.
31. 5. 2015 14:40
Re: Skoda toho limitu...
Ano.

Pod milion mě napadá snad jen Toyobaru.
31. 5. 2015 15:06
Re: Skoda toho limitu...
370Z, Genesis, možná Mustang, Camaro, něco takového. Byla Laguna; nevím, jestli ještě je. Pak tu máš TT a RCZ. Z4 a SLK by se v základu také měly dostat pod milion. 420i se tam dostane tak tak, po započítání nějaké slevy bys ji mohl koupit i s "nutnou" výbavou. C-Klasse Coupé by na tom mohlo být podobně. Vzal jsem to trochu zeširoka, možná by mě ještě něco napadlo.
Avatar - boost.
31. 5. 2015 15:41
Re: Skoda toho limitu...
No vidíš. Neděle. Moc mi to nemyslí. >:D

E: SLK pod milion nejde, Z4 těsně ano.
1. 6. 2015 00:24
Re: Skoda toho limitu...
Myslím, že člověk nemusí být bůhví jaký vyjednávač, aby se nevešel do 1 mil. i do Mustanga s osmiválcem :-)
Avatar - AUDIRS6
31. 5. 2015 14:11
Re: Skoda toho limitu...
jo, to o tej A4 a jej "sportovnosti" berem, ale nam dvom a myslim ze celkovo tim, ktori mali moznost mat v rukach nieco s quattrom a medzinapr. diferakom, je jasne, ze uz ked nie o sportovnosti, tak ale o zabavnosti za niektorych specifickych podmienok rec byt moze... ;-) a po novom uz aj s Haldexami. ;-)
Tvoj pohlad na 3D / viac D je ale trosku proti tomuto porovnaniu, kde sa na to daval doraz. Preto tu nic 3D nenajdes. Inac by som tu kludne uvital tie 2 priklady co si uviedol vyssie ( toyobaru, Elise...).
Este k tomu razvoru: si si isty, ze Golf 3D ho ma rovnaky ako 5D ? Ja si to uz napamätam... :-! A u tej A3 / S3 by som ja uprednostnil zase ten sedan - sice to ma o "2 bocne diery navyse" ale zase vzadu - pevnou prieckou medzi blatnikmi - sa ta tuhost myslim slusne kompenzuje. ;-)
31. 5. 2015 14:58
Re: Skoda toho limitu...
Však jsem napsal, že by byla zajímavá pro mne. Ne, že by tu měly být 3D verze. I 5D se do milionu vejde. Nakolik je problém v téhle třídě 3D například při rozvozu dětí do školy (kolik scénářů tě napadá, kdy využiješ čtyři místa více než jen občasně?), by musel zodpovědět někdo, kdo s tím má zkušenosti. Druhý pár dveří v téhle třídě nebývá zrovna velký, nemáš nejlepší přístup na zadní sedadlo. O kolik je to tedy reálně horší?

Ano. A3 a Leon SC mají zkrácený. Golf má jen tu prostřední velikost (3D, 5D a kombi; SV pomíjím). Octavia má pak jen ten prodloužený.

Mám rád sedany, ale zrovna u A3 by asi zvítězila A3 (tedy 3D). Líbí se mi, jak působí kompaktně. A i ta boční linka je pěkná.
Avatar - AUDIRS6
31. 5. 2015 15:20
Re: Skoda toho limitu...
Za to ozivenie pamäti s platformami dakujem, uz som to zacinal brat ako standard pre vsetky 3D MQB-cka ;-\
Co sa pripadov, kedy ocenim 2. par dveri tyka, tak zrovna ja pomerne casto. Preto som sa ani tomuto ich 4 a viac dverovemu vyberu nepriecil. Ale to je kazdeho zvlast vec potreby...A to v mojom pripade sa jedna o pomerne caste dospelacke posadky v zlozeni ja + 2, 3aja.
S A3-kou by som bol fakt nerozhodny, keby sa mi mala dostat do vyberu ako auto len pre mna - sice sa mi tiez paci kompaktnost 3D modelu, ale 5D nieje prave vdaka tomu predlzenemu razvoru a 3 okienku a dlhsiemu previsu o nic disproporcnejsi. Plus, je tu verzia sedan, ktora podla mna predefinovala pojem "Pekny kompaktny sedan" evidentne vo svoj prospech. ;-) :yes:
31. 5. 2015 15:35
Re: Skoda toho limitu...
Je to tím, že 3D Golf je "pravý" 3D HB, tedy 5D bez jednoho páru dveří. Kdežto Leon a A3 mají být sportovněji střižené modely, takže jdou podobnou cestou jako například Astra, kdy sáhnou na karoserii a třídveřová verze je trochu méně praktická, trochu emotivnější. V případě A3 je to celkem relativní, protože si zachovává tu svou přitažlivou chladnost.

Spíš jsem uvažoval o dětech, protože tahle třída není zrovna ideální pro časté cestování 3-4 dospělých. Pokud nemají "štěstí" a nejsou menšího vzrůstu.
Avatar - boost.
31. 5. 2015 15:00
Re: Skoda toho limitu...
Nechci zabředávat do diskusí okolo kategorií aut a respektuji tvůj názor (Audi jsem ještě nikdy nejel), ale tedy A4 za "praktické sportovní auto" nepovažuji (ani 3er v M paketu). Nicméně mi ani jejich list moc nevoní - Countryman, 308, Mazda6...
Avatar - AUDIRS6
31. 5. 2015 15:34
Re: Skoda toho limitu...
Ved ja som sa do tohoto pustil len vdaka ich vyberom: Ma 6, Insignia...
Ma6 este vdaka jej lhakonohosti sa aj za sportovu povazovat da. Insignia OPC, no tak to uz kludne mozeme prihodit S4, BMW 335i, MB C 400AMG... - jasne, cenovo sme inde, ale tam uz je to sporotvanie cez vykon a nie cez zabavnost...
Ostatne, vid moje 15:20.
Avatar - Emel
1. 6. 2015 09:28
Re: Skoda toho limitu...
3er v M-paketu - se slušným motorem to jako sportovní auto beru.
Avatar - iudex
31. 5. 2015 13:33
Leon Cupra ST vs. Focus ST kombi
V poslednom vydaní slovenského Auto motor a športu je porovnávačka práve dvoch hot-kombi: Focusu ST kombi a Cupry ST. A na celej čiare zvíťazila Cupra (a to bola len slabšia 265k verzia).
Test v nemeckom origináli je tu: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Avanti
31. 5. 2015 14:27
Alternativa
Alternativne by som podporil za seba [odkaz] - nema velky kufor, ale je celkom prakticka a ostatne kriteria splna myslim ze viac ako primerane. :yes:
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2015 16:08
Pojmy
No já nevím, ale pod pojmem dostupné a praktické sportovní auto si představím třeba Toyotu GT 86, ale každý to má jinak.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
31. 5. 2015 20:10
Re: Pojmy
GT86 je prostě sportovní, praktická ani moc ne.
31. 5. 2015 21:35
Re: Pojmy
Na sportovní auto je podle mě praktická dost. Jistě, není to rodinné kombi, ale kufr má slušný a pro dvojci je to úplně v pohodě dostačující auto na každodenní použití.
Avatar - Emel
1. 6. 2015 09:26
Re: Pojmy
Jenže ve výběru nejsou auta pro dva. Přečti si úvodník...

Zároveň však takový člověk potřebuje praktickou karoserii, plnohodnotná čtyři místa a každodenní použitelnost. Dost možná již má děti, a tak musel vyměnit sportovní kupé za něco usedlejšího.
31. 5. 2015 17:02
To raději nějakou ojetinu
Než uvedené nové, to raději nějakou ojetinu. A pak je to za ty peníze naprosto jiná úroveň! :-) :yes: Mkové Bavoráky, Audi a její RS, Mercedes a AMG, Lancery EVO a kopec dalších :*) .
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2015 19:22
Mozkem, srdcem ci okem?
Pokud bych hledel na pomer cena/vykon je v tomto seznamu jednoznacka jednicka megane (At se to nekomu libi nebo ne... defacto stejny motor jako v OIII RS za cenu po sleve pod 500tis, netreba dodavat vic). Jen pro zajimavost srovnatelna OIII v o neco lepsi vybave prijde na temer 750tis. cenikovych (ta puvodni, ne ta vylepsena verze s diferencialem).
Jinak jednoznacne Cupra ST.
Co se tyce vzhledu, jednoznacne M6 kombi v te jijch cervene (mozna pravem ji nekdo odsoudil, ale je to snad jediny neturbeny motor v seznamu?! A co se tyce rizeni jsou na ni peny same chvalozpevy, i kdyz ten vykon tam proste tak nejak neni, to je fakt)
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2015 21:09
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
1. 6. 2015 10:06
Re: Co to jsou sportovní vozy?
Mozna to neni ani temi prodejci, ale redakci toho webu, ktera obvykle odpovida na inzeraty a nabizi inzerci prodavaneho vozu na svem serveru. Vysledkem je, ze je tam sportovnich vozu jako safranu...
Avatar - Emel
31. 5. 2015 21:34
Co mi chybí
Ve výběru mi chybí něco se zadním náhonem. Chápu že požadavek na praktičnost je omezující, přesto je ale škoda, že tu nefiguruje třeba 1er... za milion se dá celkem solidně vybavit 125i.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ham.
31. 5. 2015 23:22
Re: Co mi chybí
No když tam může být Countryman, tak ta 1er by tam patřila, protože v kabině je větší, kufr má stejný, praktická v pětidvířku je úplně stejně a sportovní je určitě daleko víc, protože Countryman prostor honí výškou, tudíž vysokým těžištěm a to je zabiják jakékoliv sportovnosti.
1. 6. 2015 00:05
Re: Co mi chybí
Teda já vám nevím, ale v Countrymanu se vzadu vyloženě rozvalím a místa mám habaděj, zatímco v 1er bych vzadu jezdit nechtěl. Jinak by tam samozřejmě nějaká jednička nechyběla. Dlouho jsem zvažoval 3er, ale ta mě bez pořádného motoru už tolik nebaví, což předchozí generace ještě uměly. A pořádný motor bohužel není do milionu.
Avatar - Ham.
1. 6. 2015 01:02
Re: Co mi chybí
Obě auta mám vyzkoušená a vidím to tak, že vpředu je 1er daleko "řidičtější" auto posedem, polohou vůči volantu a ovládacím prvkům a navíc je zde i nepatrně víc místa (na šířku na délku i na výšku). Vzadu se při svých 189 cm za sebou rozhodně nerozvalím ani v jednom, 1er je ale vzadu určitě širší. Nakonec když se podívám na ofiko litry při sklopených zadních sedačkách, tak 1er je o něco větší (1200 l vs 1170 l z toho kufr 360 l. vs 350 l. takže pro zadní posádku má 1er stejný nebo nepatrně větší životní prostor). Prostornost je (se zahmouřeným okem nad miníkem) řekněme šul nul, co se sportovnosti týče, tak 1er je zcela jiná planeta což je dané nižší karoserií HB nižší střední vs vysoká krabička na podvozku malého auta. Když vezmu Váš výběr, tak Countryman je zdaleka nejmenší autíčko v porovnání s tím co jste vybral a když jeho prostornost vezmu jako postačující, tak ve výběru mohl být kterýkoliv HB nižší střední
Vámi naměřené rozměry typického HB
[odkaz]
vs Vámi naměřené rozměry Contrymana
[odkaz]

Fakt považujete vnitřní prostor Countrymana za větší než ve Focusu, Golfu, 1er nebo jiném HB nižší střední?
1. 6. 2015 09:20
Re: Co mi chybí
Vzadu ano, jinde ne :-) Souhlasím, že 1er je sportovnější vším ostatním, ale chtěl jsem se vyvarovat klasickým hatchbackům (s výjimkou Civicu).
Avatar - skejpa
1. 6. 2015 11:51
Re: Co mi chybí
Proboha co je na 1er praktického ? >:D Dyť je to jen větší nákupní taška, která dobře jezdí :-)
Avatar - Emel
1. 6. 2015 12:19
Re: Co mi chybí
Má pět dveří a čtyři místa. Seděl jsi v nové generaci? Už je to trošku lepší...

Můžeš se taky ptát co je na 308 SW sportovního... 1er bych prostě viděl jako jedno auto, kde je ten kompromis namíchaný trošku jinak.
Avatar - skejpa
1. 6. 2015 12:30
Re: Co mi chybí
Já neříkám, že je kompletně nepraktický, to není ani Škoda Fabia. Ale že bys do toho pohodlně dal kočárek nebo by si na zadních sedačkách jel přes 1000km i se zavazadlama, to asi ne :-)
Avatar - Emel
1. 6. 2015 20:52
Re: Co mi chybí
A v TypeR jo?

Já neříkám že autor udělal někde chybu, je to jeho subjektivní výběr... ale pokud bych chtěl předestřít alternativy (tj. ultimativní HH, teplá kombi, pak Mazda jako volba automobilového puristy), pak by to jednoho zástupce vymírající RWD kategorie sneslo...
Avatar - skejpa
2. 6. 2015 08:07
Re: Co mi chybí
... Již běžný Civic totiž na poměry dané třídy umí okouzlit jak zavazadlovým prostorem o objemu 477 litrů, tak možností vyklopit zadní sedáky a vytvořit tak zajímavý prostor za předními sedadly. ... Proto asi v TypeR jo :-)
Avatar - rimow11
1. 6. 2015 09:07
honda
Civic Type R
Rozbalit vlákno
0
1. 6. 2015 10:58
Sportovní:)
To je sranda, jak todle chudák slovo ve spojení s autama furt víc a víc.. devalvuje?
Sednu v pracovnim do rodinnýho kombíku, vyndám ty dětský sedačky vzádu, kecnu si na zadek, prohrábnu přední kola a vzzzzz, už sportuju, hehe..
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Emel
1. 6. 2015 21:03
Re: Sportovní:)
Podívej... ono je to víc o lidech než o autech. Navíc i společnost dospěla a heslo "lepší mrtvý nežli druhý" už není v kursu...
2. 6. 2015 09:20
Re: Sportovní:)
Já ti asi úplně nerozumim, musim se přiznat:) Můj point byl pouze to, že "sport" si prostě představuju jako něco, kdy se zapotíš, potrénuješ svaly, protáhneš se.. Což v rodinnym kombíku moc nejde. Ono koneckonců, v provozu by to nemělo jít ani v Caymanu.
No ale tak když můžou bejt uznanej sport i šachy..:)
Avatar - Emel
2. 6. 2015 12:53
Re: Sportovní:)
Sport není sportem pro svou fyzickou náročnost. Pokud u Transita odpojíš servo, sportovní auto z něj nevznikne.

Sportovní auto je o rychlosti, o interakci s řidičem, o nadprůměrných schopnostech auta akcelerovat, zatáčet a brzdit, o možnosti a nutnosti to auto opravdu řídit.

Hotheče... něco splňují a něco ne. Pujč je do ruky dobrému jezdci a zmrzne ti úsměv na rtech... ta auta rozhodně nejsou neschopná. Neposkytujou zpětnou vazbu na úrovni MX-5 nebo GT-86, ale tak nemůžeš mít všechno...
2. 6. 2015 13:34
Re: Sportovní:)
Tak to halt máme vžitou jinou definici sportu, o tom právě nahoře píšu, že ve spojení s autem do provozu mi todle slovo přijde absurdní. Pro mě by náhodou ježdění po poli s Tranzitem bez posilovače sport úplně normálně bylo..
No nic, du rači něco dělat:)
Avatar - white label
2. 6. 2015 14:55
Re: Sportovní:)
Tak to kašli na Transita na poli a zkus rovnou autocross. ;-)
Avatar - Bully_
2. 6. 2015 17:42
Re: Sportovní:)
Pises to dobre. Sportovne se da jet i s uplne obycejnym turbodieselovym kombikem, obcas se me zene treba dela spatne od zaludku, kdyz nekam spechame a musim na to slapnout :-)
U druheho auta zase nemam ani ten posilovac rizeni a z 1000 km cesty jsem ted mel dokonce 2 dny namozena lytka z tvrdeho chodu pedalu (14 hodin!!- same havarie a zacpy), takze krome vsech tech tebou jmenovanych atributu sportovnosti mam v aute zaroven i fitness >:D
Avatar - MadPete
1. 6. 2015 21:46
Co je sportovní?
Nekonečná debata, jako vždy. Hezky to vystihují v (britském) Autocaru, když u řady nadupaných aut píšou: je pro vás důležitější, jak rychle jedete, anebo j a k jedete, když jedete rychle? Pro mě osobně je důležitější jak kvalitativně než jak kvantitativně rychle, ale každý to může mít jinak.
A hlasuju pro Seata, i když ta mazda mě láká čím dál víc.
Rozbalit vlákno
0