Auta policie se podle mě hodí na přestavbu na CNG ze všeho nejmíň (míň už se na to hodí snad jen armádní vozidla). Jestli by mělo něco jezdit na CNG, pak by to měla být MHD (zatím samé smrduté diesely), rozvážkové dodávky (zatím samé smrduté diesely) a TAXI (zatím skoro samé smrduté diesely).
Nájezd km mají a to jejich stání se zapnutým motorem to taky zvládne. Stanic je už taky dost.
Jinak podle slečny u čerpačky se CNG brutálně rozjíždí. Ještě před rokem netankoval skoro nikdo, teď mají každé ráno narváno (hlavně pekárny, kurýři a česká pošta je již využívá). Čerpačka to je Lukoil (sám tam beru LPG a jsou na něj přes víkend taky fronty).
Dále je to lepší alternativa k elektroautům a hybridům.
Všichni nebydlí v Praze nebo u nějakého velkého města takže ano pokud nejdu koupit máslo a rohlíky tak najedu přes 100km a někteří se přiblíží dokonce k 200km. Pokud nevěříte tak se koukněte na mapu ;-)
No, ale i tak to trvá o dost déle než plyn/kapalina, kdyby to mělo dojezd 700km tak at se to klidně nabíjí celý den, ale 150km je prostě málo! Ikdyby se to nabylo za 2minuty.
Kouknul bych, ale nevím kde bydlíte, někde v horách? Potom zatím pro Vás tyto vozy nejsou určeny. Nicméně pro zbývajících cca 80% řidičů by to stačilo si myslím :-)
Nejsem z Prahy. Bydlet v Praze, tak auto vůbec neřeším a jezdím buď sockou nebo na kole.
Bezesporu, trvá to déle. :yes: Ale třeba já byl frustrován z předělání auta na plyn, že budu mít omezený dojezd 300-350km. Nakonec mám dojezd mezi 400-450km a tankuji 1x týdne. Což znamená, že druhé auto do rodiny bude už elektro. Ve většině situací mi postačí.
A co se týká dálkovek, stejně pokud jedete s ženou (případně dětmi), tak musíte alespoň jednou za 500km zastavit kvůli toaletě. No a po posledním výletě jsme si zastávky udělali a vždy jsme na benzínce byli minimálně 30 minut (tankování, snídaně atp.), takže je tu jasný prostor pro rychlonabíječku.
Toť pouze můj pohled na věc z praxe.
vidim to stejne, navic do 10 let budou i levnejsi elektomobily (rekneme okolo 20 tisic euro) mit dojezd 400-500km na jedno nabiti, jiz na rok 2017 se chysta nekolik "levnejsich" elektromobilu s dojezdem okolo 300-350km na nabiti, ostatne i dnes nejprodavanejsi elektromobil Nissan Leaf (od cca 24 tisic euro) ma v druhe generaci mit dojezd okolo 400-450km na nabiti (soucasna generace realne asi 160-170km), cos je pro drtivou vetsinu ridicu dostacujici, trasy delsi nez 250-300km jezdi jen velice malo ridicu v osobni doprave
Na nového Leafa jsem zvědavý a stejně tak na menší Teslu (bohužel ji zase odložili).
Momentálně (v delším časovém horizontu) zvažuji C-zero nebo Iona, lehce jetý z Německa se dá sehnat kolem 300 tis. Tak uvidíme, jak se pohne cena tak za rok až dva.
jj 30kWh baterky by meli prijit jeste letos, ja jim fandim a doufam ze jako elektricke udelaji i jinej typ auta nez hatch a dodavku, preju si neco jako Juka v elektrine s dojezdem okolo 350km :-)
a takovejhle dojezd by byla uplna parada :) [odkaz] video bylo promitane primo na konferenci pro akcionare aliance Nissanu
80 % řidičů? Myslím, že většina z nás více či méně často potřebuje zajet někam dál než jen pro rohlíky. Ze 3 aut v naší rodině by elektrický pohon byl myslitelný maximálně u jednoho a i tak by to bylo omezující a občas by se muselo nahrazovat jiným. Nemluvě o tom, že dojezd je zpravidla nadhodnocený a infrastruktura slabá.
patris mezi vyjimky, kolikrat do roka vyuziva vase rodina vsechny ty 3 auta na delsi trasy nez rekneme 300km?
a infrastruktura je samozrejme neco co se musi poardne zacit rozvijet, to bez debat, ano momentalne je pro vetsinu ridicu tezce nedostacujici, a vpodstate tu problematiku resi alespon ty hybridy a plug-in hybridy, jsou to proste auta ktera muzou ukazat ze budoucnost je v elektromobilite
[odkaz] chysta Nissan Leaf s dojezdem prez 500km? tohle je video ktere pousteli primo na konferenci aliance pro akcionare
U nás z 6 aut v rodině (počítám i prarodiče) by se v poho uživily 4 elektromobily. Spalováky by byly jen v podstatě na víkendové výlety (dálkové) a na dovolenou a aby pátý a šestý člen byli taky mobilní. Infrastrukturu bychom neřešili, garáže máme a na chatě je elektřina taky.
kdys kouknu do ceniku hybridu nekterych znacek, tak je tam mensi cenovej rozdil mezi beznym benzinem a hybridem, nez mezi beznym benzinem a CNG variantou u Skodovky ;-)
maximalni dojezd policii ani hasice opravdu trapit nemusi, jezdi trasy do 100km za den, za celej den! a za ten 24 hodinovej den dana auta vetsinu casu stoji, prumer aut policie je, ze jsou v provozu necele 2 hodiny denne a u hasicu dokonce jen necelou ctvrthodinu denne, takze ty auta vpodstate denne 22 az 23 hodin jen stoji na miste ;-) (navic vetsina tech aut slouzi jen v mestkem provozu)
takze jeste jednou, v cem je to lepsi varianta nez hybridy a elektromobily pro pouziti policie a hasicu?
jedinej problem tehle "zakazky" na nakup aut je ten, ze Skodovka nema v nabidce ani jeden hybrid ci elektromobil, jsem si 100% jistej ze pokud by je v nabidce mela, byli by to ne Octavie G-Tec, ale prave treba hybridni ci elektricke Octavie o kterych by se tu psalo :-!
Takto podrobné statistiky nemám. U nás mají 4 policejní Octavie (na cca 20ti tis. město a okolí) a z toho jsou 2 permanentně v terénu. Možná jsou u nás aktivnější >:D což by možná odpovídalo i vozovému parku (když se objeví nové policejní Octavie, objeví se právě u nás alespoň jedna, vyjma teď poslední 3. Gen., tu jsem u nás ještě neviděl).
Jinak pokud je to jak píšete, tak souhlasím. :yes:
Víte, že jsem velkým zastáncem elektrických aut a pokud ne, tak už to víte ;-)
Pro státní policii mi ty elektromobily zatím nesedí, pro městskou budiž (ale zase objíždět parkoviště a buzerovat můžou i na kolech [myšleno s trochou nadsázky]).
Však také může, pokud má patřičné vybavení. Nebo má PČR u vjezdu do svých garáží zákaz vjezdu pro vozidla na zemní plyn? Majitel/ provozovatel si samozřejmě může zakázat, co chce.
A neměly by náhodou náklady na provoz počítány z ceny paliva oprostenych od všech dani když se vlastně vracejí zpátky do státní pokladny? To by pak ale asi vypydalo jako podpora CNG mafie ze...
Pokud by spotřební daně odrážely ekologické vlastnosti jednotlivých paliv, pak by to bylo OK. Stát by zde prostě demonstroval, že mu jde o životní prostředí, i když je to dražší o něco. Problém je, že spotřební daně ekologické vlastnosti jednotlivých paliv moc nereflektují (emise z CNG rozhodně nejsou nulové, emise z LPG rozhodně nejsou tak malé, jak málo je LPG zdaněný, emise z nafty rozhodně nejsou méně škodlivé než z benzinu).
emise z naftaku jsou daleko skodlivejsi nez emise z benzinovych motoru, protože podle WHO emise z naftových motoru zpusobuji rakovinu plic a močového mechyre a k tomu ještě pribyva jedovaty NOx, který prispiva ke vsniku inverzi.
a přitom je u nas cistsi benzin zatizen o 1/3 vyssi spotrebni dani nez nafta.
jsou ale staty v EU, které zvyhodnuji rakovinotvornou naftu ještě daleko vic nez ceska republika
Když vezmeme v úvahu ceny jednotlivých PHM bez daní (které zde stát platí sám sobě), je ekonomicky daleko (ale opravdu daleko) nejvýhodnějším palivem obyčejný benzin. CNG je alespoň ekologický počin, když ale vidím pražskou městskou policii v Octaviích TDI, tak si říkám, že někomu těžce přeskočilo (resp. že celý systém spotřebních daní je na hlavu postavený).
presne tak, stat sice uspori za spotrebni dan, ale o to min spotrebni dane vybere, takze nula od nuly pojde, navíc auto na CNG stoji vic.
ale uz snad konecne nastava obrat v mysleni lidi, kteří ještě nedavno zboznovali naftaky, a dnes zacina byt vlastnictví naftaku spolecensky neprijatelne.
Stát sice může platit daň sám sobě, ale je otázka, jestli PČR (atp.) nakupuje palivo bez daní, jsou jim daně vraceny, nebo je musí regulérně zaplatit, kdy o ty peníze v rozpočtu přijdou.
Zajímalo by mě kdo je autorem článku. Pokud je to redaktor AUTO.cz pak jsou jen tři možnosti proč napsal spotřebu 5,3 kg na 100 km.
a) ztráta paměti - sám testoval g-tec a zjistil úplně jinou spotřebu
b) přepsal se a místo 3,5 napsal 5,3 ... se stane
c) opsal to špatně z techničáku, kde je uvedena spotřeba v m3 .. se stane
d) počítá s tím, že bude PČR jezdit jako prasátka anebo kolem služebny pořád dokola, což dělají stejně
Reálně ... v případě služebny, která bude cca 5 aut a vlastní plničku to dává velký smysl.