Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jaguar XE 2.0d R-Sport – Na podruhé správně

Nový „malý“ Jaguar XE je historicky teprve druhým vozem značky ve střední třídě. V mnoha ohledech přináší inovativní techniku, v jiných se ale drží až překvapivě zpátky. Jako první v Česku jsme usedli do verze se zcela novým vznětovým motorem Ingenium.
Zpět na článek
17. 7. 2015 08:37
17. 7. 2015 08:47
17. 7. 2015 09:19
17. 7. 2015 16:56
18. 7. 2015 18:50
17. 7. 2015 08:53
17. 7. 2015 09:04
17. 7. 2015 09:23
17. 7. 2015 09:57
17. 7. 2015 10:38
17. 7. 2015 11:33
17. 7. 2015 11:47
17. 7. 2015 10:36
17. 7. 2015 10:39
17. 7. 2015 10:47
17. 7. 2015 11:02
17. 7. 2015 11:00
18. 7. 2015 11:04
18. 7. 2015 23:10
19. 7. 2015 10:55
19. 7. 2015 11:04
19. 7. 2015 11:06
19. 7. 2015 11:13
19. 7. 2015 11:24
19. 7. 2015 11:36
19. 7. 2015 11:53
17. 7. 2015 11:14
17. 7. 2015 11:49
17. 7. 2015 12:18
17. 7. 2015 13:07
17. 7. 2015 23:10
19. 7. 2015 11:00
19. 7. 2015 11:10
21. 7. 2015 07:33
17. 7. 2015 12:55
17. 7. 2015 19:46
18. 7. 2015 08:19
20. 7. 2015 08:17
20. 7. 2015 09:45
20. 7. 2015 10:19
17. 7. 2015 13:11
17. 7. 2015 23:12
17. 7. 2015 15:52
17. 7. 2015 16:59
17. 7. 2015 19:50
17. 7. 2015 22:03
18. 7. 2015 07:53
19. 7. 2015 12:42
19. 7. 2015 12:52
19. 7. 2015 12:57
19. 7. 2015 15:52
20. 7. 2015 08:19
18. 7. 2015 01:10
19. 7. 2015 23:25
21. 7. 2015 13:11
17. 7. 2015 08:17
Močovina v kufru.
Moc tady nekritizuji, ale nazvat umístění dolévání AdBlu do kufru jako dobrá ergonomie, to snad ne ?
Rozbalit vlákno
28
17. 7. 2015 08:20
Re: Močovina v kufru.
S tím souhlasím.Lepší je to u víčka nádrže.To sklápění opěradel zadních sedaček taky nic moc.To je v OIII líp vyřešené.
17. 7. 2015 08:39
Re: Močovina v kufru.
Nojo jenze v tomhle aute jde o jine veci nez kde se doleva adblue nebo jak se sklopi zadni sedadlo :-) Na to si poridte za tu cenu 3 Octavie nebo tak a sklapejte sedadla a uzivejte si nudu vsedniho zivota :-)
Avatar - CHerokee
17. 7. 2015 08:51
Re: Močovina v kufru.
Nicméně auto za tuto cenu by mělo být vychytané i v těchto věcech. A moc nevím, co je na motoru 2,0 d tak zábavného, zvlášť v tak velkém autě ;-)
Avatar - iudex
17. 7. 2015 09:16
Re: Močovina v kufru.
Tak si prečítaj test ešte raz: 132 kW a 430 Nm v spojení s ultraľahkou karosériou a 8st. prevodovkou, ktorá má vždy ideálny prevod a najmä zadný pohon, to už nejakú tú zábavu privodiť môže, nie? Samozrejme benzínový V6 bude niekde inde, ale XE je dobrý príklad auta, kde ešte dôležitejšie, než absolútny výkon, je nízka hmotnosť a s tým spojená agilita.
17. 7. 2015 09:20
Re: Močovina v kufru.
pořád tam můžeš mít základní benzín,který je rozhodně komfortnější volbou
Avatar - iudex
17. 7. 2015 09:25
Re: Močovina v kufru.
Tiež som si myslel, že turbobenzín bude do malého Jagu vhodnejší, ale webpaja ho silne skritizoval. V komfortnom veľkom Mondeu OK, ale v malom športovom Jagu vraj kazil zábavu. Ale k tomu nech sa prípadne vyjadrí sám, nechcem jeho slová prekrútiť.
Avatar - Dinar
17. 7. 2015 09:49
Re: Močovina v kufru.
Pavlik dovolenkuje, tak si dovolím já, bral bych ze čtyřválců raději ten dýzl, to je motor na úrovni doby, na turbobenzinu je znát jeho věk, je to takový nijaký motor, tichý, když od něj nic nechceš, a uřvaný bez adekvátní dynamiky, když po něm něco chceš, točit nad pět nedává smysl, jsou v této kategorii výrazně lepší motory. ;-)
17. 7. 2015 12:51
Re: Močovina v kufru.
tak to je zajímavé slyšet, že by někdo z komfortních důvodů volil raději diesel
17. 7. 2015 10:09
Re: Močovina v kufru.
Je to asi 2o minut co jsem s ním jel.Nějaká super zábava se opravdu nekoná, ale na dyzlovy 2,o jede parádně a je fantasticky odhlučněný. :yes:
17. 7. 2015 16:13
Re: Močovina v kufru.
Možná změníš názor, až technik v servisu AdBlue v kufru rozlije. >:-[]
17. 7. 2015 11:01
Re: Močovina v kufru.
to sklapeni je na tuhle tridu dost nic moc, ale rozhodne k tomu neni treba do kufru lezt tak jako na videu >:D normalni clobek tam proste sahne, nahmata a pouzije, a normalne muze u kufru stat uplne stejne jako kdykoli jindy, od toho mame klouby a mozek abysme koncetiny pouzivali na vsestranne cinnosti :-)
17. 7. 2015 11:17
Re: Močovina v kufru.
1oo%pravda je to tak řešeno i v Xf.Prostě nahmatas táhlo potahnes a do opěrky strcis tím co tam chceš dát. Žádná katastrofa se nekoná. Za 5 let co mám Xf jsem tuto opravnou proceduru dělal asi 1o a to jenom proto, abych tam dostal lyže.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 7. 2015 08:53
Re: Močovina v kufru.
A v cem je problém, když ti jednou za xx tisíc doleji močovinu přes kufr, a ještě k tomu v servisu. To není tankování na dovolene.
17. 7. 2015 09:02
Re: Močovina v kufru.
V servisu už nemusíš.Teď už to jde koupit na beznínce.Litr kolem 10 Kč.Cena podle benzinky. ;-)
Doplnění je většinou po 15 000 km.Superb 3 má nádrž na 13 litrů a Audi Q7 na 24 litrů AdBlue.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 7. 2015 09:05
Re: Močovina v kufru.
Jak rikam doplnujes 1x maximálně 2x rocne, takže co se jako resi?
Avatar - speedfred
17. 7. 2015 16:20
Re: Močovina v kufru.
keď namotám ročne cez 80tis km a ešte nalievat kdesi kufry močofku...
Avatar - xjara
17. 7. 2015 09:08
Re: Močovina v kufru.
Vetsinou je to vypocitane, aby vystacila mezi pravidelnym servisem. Navic u nekterych automobilu sice doplnit muzes, ale pres diagnostiku se musi nastavit doplnene mnozstvi.
Avatar - Dinar
17. 7. 2015 09:05
Re: Močovina v kufru.
Bohužel ne, dolíváš sám, nad tím řešením s naléváním močoviny v kufru kroutí hlavou i prodejci Jaguaru, je to nedomyšlené.
17. 7. 2015 09:21
Re: Močovina v kufru.
... stejne vsichni vime, ze do Jaguaru patri benzin - kdyz mas chut a prachy na Jag, mel bys mit i na benzin :-)
Ale zase snadno rozeznas kdo je kdo :-)
Avatar - Uživatel_5340709
17. 7. 2015 09:29
Re: Močovina v kufru.
Presne, když už v D-ecku ho chvali, tak jsem moc zvedavej na benzín. :-)
Avatar - Dinar
17. 7. 2015 09:34
Re: Močovina v kufru.
Sorry, ale to jsou jen taková klišé, všichni z jaguaru se třepou na výsledky srovnávaček XE 20d s faceliftovanou 320d, protože dobře vědí, že právě tady se bude lámat chleba. Nedebatujem pod testem F-typu nebo aspoň XJ. ;-)
17. 7. 2015 10:28
Re: Močovina v kufru.
Benzínových se prodá tak 10% (v EU). Co kam patří si můžem říkat jak chcem...
Avatar - Individualita
17. 7. 2015 10:53
Re: Močovina v kufru.
Děsivé :'-(
17. 7. 2015 10:55
Re: Močovina v kufru.
Ani ne. Dřív nebo později přestanou diesely plnit normy a bude zase doba benzínová (nebo elektrická).
Avatar - Individualita
17. 7. 2015 11:10
Re: Močovina v kufru.
V to potají doufám, ale uvěřím až to bude na beton. Automobilky do dieselů už nasypaly spoustu peněz...
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2015 11:46
Re: Močovina v kufru.
Jo taky sem to někde slyšel >:-[]
17. 7. 2015 16:42
Re: Močovina v kufru.
Pochybuji, že by nákladní doprava šla od nafty k benzínu. Maximálně se ty motory tak prodraží, že budou dávat menší smysl v osobních autech.
Avatar - praděda7
18. 7. 2015 14:58
Re: Močovina v kufru.
Jaguar Sport....Nafta? Močovina? Automat?... :no:
17. 7. 2015 08:37
Nepochopení.
Myslím, že člověk, který si koupí Jaguara asi moc často sklápění sedaček nebude potřeboval. Pro mě nepodstatná věc.
Rozbalit vlákno
1
17. 7. 2015 09:55
Re: Nepochopení.
Prostě volba nadšených řidičů. Táhla v kufru či podprůměrný infotaiment více než vyvažuje zdaleka nejlepší podvozek ve třídě a v případě šestiválce i skvělý motor.
[odkaz]
17. 7. 2015 08:47
Ten podvozek
Videl jsem asi 10 recenzi z cele evropy a jedno je skutecne zarazejici - vsichni do jednoho se shoduji, ze to ma nejlepsi podvozek, vcetne prekonani BMW 3...
Nevzpominam si, kdy naposledy se recenzenti napric evropou i amerikou jednohlasne shodli na tak odvaznem tvrzeni - myslim, ze to musi byt pravda, tam se neco moc moc povedlo.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
17. 7. 2015 09:19
Re: Ten podvozek
Presne, k takému istému záveru som pri rôznych testoch dospel aj ja. Ale stačí sa opýtať Dinara a Webpaju, ktorí XE už skúšali. Paja to tuším vyslovil tiež; dinar ako veľký vrtulkár to tak jednoznačne asi nepovie, ale tiež uznal, že podvozok je na špici triedy.
Avatar - Bubáq
17. 7. 2015 10:29
Re: Ten podvozek
Jen malou poznámku bokem: moje zkušenosti říkají, že naopak novináři opakují tvrzení svých kolegů, a to jen proto, aby se vyhnuli "hanbě", pokud by napsali, co si opravdu myslí. Prostě stádovité chování.... Tím ovšem nemyslím pana Dusila v tomto testu! Je zřejmé, že XE je skvělý vůz.
Avatar - Dzakobo
17. 7. 2015 13:30
Re: Ten podvozek
Zase tak překvapující to není, protože BMW v současnosti nemá podvozek kdovíjaký a používá runflaty (i když dobré, ale klasické pneu jsou komfortnější), tzn. když se použije to nejlepší, co lze (nejlepší odpružení je push/pull-rod), tak nelze neuspět. Zajímalo by mne jak si vede podvozek ve srovnání se současnou Alpinou na bázi 3er.
17. 7. 2015 16:56
Re: Ten podvozek
Pokud se bavíme o silničních autech, proč by měl být push-rod, respektive pull-rod nejlepší?
Avatar - Dzakobo
17. 7. 2015 19:57
Re: Ten podvozek
Protože mají nejmenší neodpruženou hmotu. To je přínos vždy.
18. 7. 2015 18:50
Re: Ten podvozek
Tím bych si nebyl tak jistý. Používají se kvůli prostorovým nárokům, aerodynamice nebo i konstrukci karoserie, umožňují některé návrhy zavěšení, které by jinak nebyly možné, a mají pěknou výhodu pro ladění podvozku. Ještě jsem však neslyšel, že by někdo použil push-rod kvůli nižší neodpružené hmotě. A i kdyby ji push-rod snížil, není to tak jednoduchá otázka. O kolik je lepší použít push-rod místo například lehčích materiálů?
Avatar - sargis
17. 7. 2015 08:53
váha motora?
Cílem vývoje nových motorů bylo v maximálně možné míře snížit tření a také hmotnost. Ta je údajně o zhruba 80 kg nižší, než kolik váží jiné motory stejné koncepce - to chcete tvrdit, ze Ingenium motory vazia o tolko menej? To sa mi nezda...jedine ze by sa vazil komplet s prevodovkou. :-|
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 7. 2015 10:10
Re: váha motora?
Toto číslo uvádí výrobce. Taky se mi to nezdá. Přijde mi to moc. Nicméně pro zajímavost jsem to použil. Ať si každý udělá sám názor.
17. 7. 2015 11:11
Re: váha motora?
asi neberou motor jen jako blok, ale jako kompletne funkcni celek (bez prevodovky) ale se vsema chladicema, bankama a tak dal, a ono to pak naskaka

kuprikladu v predchozim Superbu [odkaz] od cca 1:30 poslouchej kolik vazi jen to okolo motoru (bez prevodovky, ta v aute zustala) celkem slusna cifra :-) takze usetrit 80 kilo u Jagu by se melo vcelku dat
Avatar - xjara
17. 7. 2015 09:04
Prvni na webu?
No jak myslite, ale ja uz videl cesky test pred dvema tydny :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
17. 7. 2015 09:23
XE
je jízdní trefou do černého, autem, které konečně dává alternativu k 3er. Jel jsem verzi s adapt. podvozkem i pasivním, dvoulitrový benzin i testovaný dýzl a musím říct, že XE a 3er jsou auta chováním si tak podobná, že přestoupit od jedné značky k druhé není problém, resp. s XE 3er/BMW má/může mít skutečný problém. Standardní podvozek XE je lepší, protože standardní v 3er moc měkký, aby se trojka podvozkem vyrovnala XE musí mít M-paket podvozek. Hlavní rozdíl je ale v řízení, zatím jsem nejel facelift trojky, kde je údajně řízení překalibrované, ale XE ve srovnání s do faceliftovým 3er má elektromech posilovač lépe naladěný, velmi se blíží srovnání s porsche, naopak bmw elektriku prostě zatím neumí. Naopak nad motory bych zas tolik nejásal, turbobenzin je horší než např. 328i a projev dýzlu bych si s šestiválcem (jako zde v testu) netroufnul srovnávat ani náhodou, je to dobrý motor, ale žádný zázrak. Super kombinace je XE s V6 kompresorem, tou jsem byl bohužel je vezen, ale to je jednoznačně pro XE ta správná pohonná jednotka, která dokáže využít potenciál podvozku.

Kde bych souhlasil s testem, jsou některé ergonomické chyby v kabině, mimo ty zmíněné, např. velmi nešikovně (poplatně designu) umístěné boční výdechy ventilace, které jsou nízko a pod výraznou hranou předních dveří, takže jediný směr, kterým umí foukat, je na loket opřený o opěrku ve dveřích, nahoru na boční okno se vzduch prostě nedostane. Interier také nutně potřebuje variantu palubky obšitou kůží, protože dojem z plastů v zákl. provedení je takový hodně rozpačitý. Naopak s prostorem pro řidiče a spolujezdce bych si hlavu nedělal, posaz je i pro dlouhány velmi dobrý, sedačky vynikající, že si za vyššího člověka už nikdo nesedne, není rozhodně problém jen malého Jaguaru. Mě se XE velmi zamlouvá, sice jako správný jaguar pořád zaostává v detailech, úrovni infotainmentu a praktičnosti, ale pokud jde někomu hlavně o radost jízdy, je to mezi konfekčními auty bez ohledu na třídu aktuálně asi nejlepší volba. :yes: ;-)
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Individualita
17. 7. 2015 09:57
Re: XE
No zní to skvěle, v této kategorii to chtělo novou krev :yes:
Avatar - Dinar
17. 7. 2015 10:38
Re: XE
Uvidíme ještě, co Julča, na tu se těším. ;-)
17. 7. 2015 11:33
Re: XE
A co porovnani s Ghibli?
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 7. 2015 10:09
Re: XE
Díky za hodnotný příspěvek. K tomu prostoru pro řidiče. Sám měřím necelých 170 cm, takže to neposoudím. Ale jak píšu, posadil jsem do vozu dva lidi, které mají postavy dost odlišné od té moji a ty už tolik nejásali. K těm výdechům. Je to tak, ty boční jsou opravdu příliš dole a jakoby utopené za palubkou. No jízdně je to ale fakt úžasné. Každý by si to měl vyzkoušet i když to není snadné.
Avatar - Dinar
17. 7. 2015 10:36
Re: XE
Ano, objektivně je v XE méně místa podélně než třeba ve zmiňované 3er, ale pokud má řidič nad 190cm, tak si za něj dospělý pořádně nesedne v této kategorii (malé premiové sedany) nikde. Ale problém s prostorem na místě řidiče mě docela překvapuje, mě to přišlo jako naprosto ok, podpořeno opravdu špičkovými sedačkami, ale "spořit" se nebudu, už jsem zde v diskusích četl i o problému někoho s hlavou v X6 atd., je to zjevně věc mnohem víc individuální, než bych si myslel. Co se těch výdechů týká, problém je, že je nejde nastavit tak, aby foukaly na okno a ne na ruku, docela nepoužitelné. ;-)
Avatar - Johny.Rico
17. 7. 2015 10:39
Re: XE
Dinare, a teď ruku na srdce. Mít 1,5mil, co si koupíš? Ač to možná tady nepřiznáš vzhledem k příspěvku, vzal by jsi stejně 3er verzi 340i, a nebo 335d ;-)
17. 7. 2015 10:47
Re: XE
Kompresorový třílitr je asi víc než 335i. Převodovka stejná, podvozek podobný? Design? Pro mně je M-paketová trojka hezčí. Ale je to jednoznačně jediný skutečný konkurent pro trojku, pokud jde o sportovní "feeling".
Avatar - Dinar
17. 7. 2015 11:02
Re: XE
Přesně tak, přesednout z 3er od XE je nejjednodušší, do C nebo stávající A4 si to moc představit neumím. A XE V6 vs 335i už bych neřešil, podstatné to bude vs 340i, sám jsem zvědav. ;-)
Avatar - Dinar
17. 7. 2015 11:00
Re: XE
Vzhledem k tomu, že mám od března 330d, tak je odpověď jasná. :-)
335d je pro mně nepoužitelná, protože awd, 335i jede stejně jako 330d, zvažoval jsem ji, ale chtěl jsem zkusit dýzl, který jsem zatím nikdy neměl a zatím nelituju, zvuk R6 benzin mi v daily caru nechybí tolik, jak jsem si myslel. A pokud jde o volbu mezi XE a 3er, pro mně i po vyzkoušení je to pořád pro 3er, sice mi vadí to špatné (relativně) řízení, ale ve všem ostatním, pro daily car podstatném mi prostě trojka naprosto sedí. ;-)
18. 7. 2015 11:04
Re: XE
A co - hrala roli v rozhodovani i povestna spolhlivost Jagu...? :-!
U me by hrala...
18. 7. 2015 23:10
Re: XE
Jakou pověstnou spolehlivost máš na mysli? Toto hloupé klišé padlo příchodem Xf. Následující modely jsou na tom mnohdy lépe než přímá konkurence. Jen se o tom nemluví.
19. 7. 2015 10:55
Re: XE
Mam o Jagu malo informaci - ziju v Anglii a kolega mi rika hele tata jezdi celej zivot Jagy a s*ali se a se*ou stale stejne... ted ma posledni XJ. Pry pocita s tim ze 2 mesice v roce se ceka na nejakou soucastku ... tak jen reaguju na to, co jsem slysel. Klidne to muzes odpalkovat "jedna pani povidla" a nemam s tim problem. Je mi jasny ze auta z r. 1970 na tom byly se spolehlivosti zatracene jinak nez z roku 2015 - ale nakonec o to nejde - jde o to, ze pokud nekdo chce spolehlive auto, vetsinou ten Jag vynecha ...
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2015 11:04
Re: XE
Ať se kolega podívá hned na tu první tabulku [odkaz] ;-)

Je fakt že králem spolehlivosti ve třídě XJ je Lexus LS :yes:
19. 7. 2015 11:06
Re: XE
Tak on se muze divat na tabulku jak chce, ale naposledy udajne cekal 3 tydny na pitomy lozisko, ktery kdo vi proc odeslo po 30tis mil (50tis km)... A to pripominam - v Britanii!
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2015 11:13
Re: XE
To se ti může stát i s nejspolehlivějšim autem. Když si koupíš masovej model v nejprodávanější motorizaci máš docela jistotu že se to ti to spíš nestane :-)
Souhlasim že 3 tejdny je skoro neuvěřitelně dlouho. Tohle ale neni až tak o spolehlivosti jako o přístupu servisu, na to sou taky tabulky ;-)
To víš indický auto v Británii >:-[]
19. 7. 2015 11:24
Re: XE
Lozisko je hned, to vime vsichni, staci blbe prejet obrubnik - ale o to nejde.
Jde o to, ze cekas tydny i na bezne spotrebni dily - a hlavne rikal ze to stale neco a ceka se skoro vzdy.
Taky zminoval ze mu tak nejak odpadnul ten cerny plast na XJ mezi zadnim oknem a oknem zadnich dveri... ale no tak uz toho necham - kdo chce Jag, vetsinou s temi mouchami proste pocita a nejak se pres to prenese ... :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2015 11:36
Re: XE
No celkově je Jag už hodně jinde. Třetí nejspolehlivější je docela fenomenální umístění
XJ je tak trochu kusovka. Viz to skvělý 3. místo, u levnějších modelů to bude s náhradníma dílama asi o dost lepší
Počítá s mouchama? Mluvíš o 3. nej automobilce co říkáš o těch za Jagem? :-)
19. 7. 2015 11:53
Re: XE
Vis co ja to vubec nemyslim ve zlym - treba ja bych si Jag mozna i poridil (XF) a klidne bych s tema mouchama zil a pocital s nimi. Stejne tak si dovedu predstavit zivot s Porsche a jejich silenymi cenami nahr. dilu atd. (to je vsechno hypoteza ze bych na to mel, coz teda nemam a ojetiny nekupuju).
Beru to jako neco za neco :-) Nemuzes mit vsechno v kvalite a spolehlivosti Mecrcedes S - ktery at je sebelepsi, je to oproti kazdymu Jagu nejvetsi nuda nuda šeď ... :-)
17. 7. 2015 11:14
Re: XE
Myslím jeden z prvních vzájemných testů, https://www.youtube.com/watch?…… />
Řízeny oba, pro mě 3.0 Supercharged v Jaguaru podstatně lepší motor než 335i, k tomu 8.stup. ZF malinko lépe poladěn a o podvozku už tu bylo dost.
Avatar - Hammunasakra
17. 7. 2015 11:49
Re: XE
Dej to znova a smaž to s. Jen http://
Avatar - lamal
17. 7. 2015 13:07
Re: XE
vyborne video... potesi, ze typek to vedel aj odovodnit preco je pre neho jagy lepsi a nebol to len podvozok, riadenie, prevodovka a motor... jemu sa pacil aj dizajn viac i interier i ked pravda, ze seriovy jagy s 2,0d bude na tom trocha horsie s materialmi..

335i is laggy >:D samo kompresor je kompresor, turbo ma svoje cons s tym sa neda nic robit
17. 7. 2015 23:10
Re: XE
no, uvidíme jak na tom bude kompresorový jaguar se spotřebou.
19. 7. 2015 11:00
Re: XE
Prosimte .. Kdo setri benzin s V6 335i nebo V6 3.0 supercharged, tohle neni 1.6 TDI... :-!
Avatar - Hammunasakra
19. 7. 2015 11:10
Re: XE
335i je R6 a nemělo by to bejt rozhodující ale trochu lepší spotřebu spíš mít bude
21. 7. 2015 07:33
Re: XE
třeba já. s F30 335i jsem jezdil za 9 což je naprostý sen.
17. 7. 2015 12:55
Re: XE
dobrý info, jsem zvědavej co bude říkati na novou Alfici :-)
17. 7. 2015 19:46
Re: XE
Co k tomu napsat? Vůbec nic, výtečně shrnuto. K naftovýmu Ingenium těžko něco vyřknout, jezdil jsem jen s předsériovým kusem, který měl paradoxně na volnoběh zvenku lepší zvuk než většina benzínových přímovstřiků (šicí stroj), ale uvnitř údajně ještě chyběla druhá přepážka (neumím posoudit).
Za sebe jen dodám, že XE je podvozkově v základu tam, kde konkurence musí použít příplatky a opcionální alchymii, v řízení pak zaostává každý. Kdo hledá nej infotainment, ať ho ani nezkouší, komu stačí že si dopřiplácí za výtečný materiály na kterých sedí a kterých se dotýká, bude spokojenej.
Místo pro lidi do 180cm je OK a příliš se neliší od stávajícího XF. S V6 to bude vemi slušný daily car s faktorem zábavnosti. ;-)
Avatar - woody-alien
18. 7. 2015 08:19
Re: XE
Laskavě toho hned nech. Si připadám, jak dívenka, kterou pán před školou láká na cukrátka. >:D ;-) Ne, vážně, člověk si tvůj příspěvek přečte a automaticky projíždí účty,aby zjistil, co by a jak by šlo. Byť zatím bez osobní zkušenosti a jen na základě testů a vyjádření lidí, co už XE jeli, je tahle kočička mým osobním favoritem ve střední prémii. A zřejmě opravdu jízdně dýka do zad 3-er.
Avatar - Dinar
20. 7. 2015 08:17
Re: XE
XE je jízdně opravdu bezva, ale to nadšení a výkřiky o bezkonkurenčnosti (čekám věty o novém králi třídy) je třeba nahlížet prismatem novinky, když přišlo akt. céčko, tak jsem četl v testech, jak konečně něco jezdí lépe než 3er, po projetí céčka v několika verzích si můžu myslet leda to, že ti co psali podobné věty, museli šňupat nějaký hodně dobrý matroš.
S XE se to má tak, že zatím testovaná auta jsou vesměs v R-sport verzích, což není standardní podvozek, tudíž při srovnání s 3er je třeba vzít M-paket. Vzhledem k tomu, že s 3er na Mpaket podvozku a 19" jezdím denně, troufám si říct, že dokážu ta auta porovnat a ano, XE má výborný podvozek, ale že by byl ten v 3er horší mi nepřijde, proto jsem psal, že přesednout je tak snadné, mě ta auta přijdou velmi podobná. Musím ale dodat, že nemám na autě origo bmw kola a nemám runflaty, a to je citelný posun oproti serii. Rozdíl mezi těmi auty z hlediska řidičského uspokojení, a v tomto případě ten jediný podstatný, je v řízení, naladění posilovače v 3er není dobré, kolem středu je příliš velký "hluchý" prostor, na bmw je řízení extrémně necitlivé, paradoxně je lepší adaptivní řízení než klasický servotronic, ale ať tak nebo tak, standardní řízení XE je prostě lepší, chová se prakticky jako hydraulika, což v konečném důsledku posouvá pocit uspokojení z řízení XE o level výše než v 3er. Jsem zvědav na facelift.
Pro mně jsou tahle dvě auta docela schizofrenní záležitost, jedno o malinko líp jezdí, druhé dělá líp (někde o malinko jinde výraznějí) vše ostatní. Pro mě by byl ideálem 3er s řízením od jaguaru. ;-)
Avatar - woody-alien
20. 7. 2015 09:45
Re: XE
Jasně, "zadupávání do země" a "bezkonkurenčnost" vždycky zavání. Ale popsal jsi to perfektně tím snadným přesedáváním. Což přeloženo znamená, že se XE jízdně povedlo, a to je pro mě podstatné. Být trvalým jezdcem prémie, zřejmě bych hledal vši jinde (infotainment atd.). Takhle se mi zatím velmi líbí to, co čtu od tebe, páji a jiných. Tedy že pod hezkým obalem není jízdně nezajímavé auto. ;-)
Avatar - Dinar
20. 7. 2015 10:19
Re: XE
Přesně tak, Jaguar udělal, jak je jeho dobrým zvykem, jízdně parádní auto. Ty blechy jsou jinde a dost poplatné vkusu a zvyku každého soudruha, já nemám rád kolečko voliče převodovky, nad jag/LR infotainmentem "zuřím" a štvaly mě ty průduchy ventilace foukající jen na loket. Pro někoho pitominy, pro mně věci otravující denní soužití s autem, ale, být 3er výrazně horší jízdně, raději bych překousl tohle. Zatím to tak není, takže 3er, ale jezdci, kteří jsou na jaguar zvyklí, jednoho známe, že, to mají třeba naopak, takže jak říkám, pro konečné rozhodnutí se mezi těmito dvěma auty je podstatné, co komu sedí. ;-)
Avatar - lamal
17. 7. 2015 13:11
jagyno
Skvela kara, velmi jej fandim... opat patri moj obdiv anglanom ako vedia vyladit podvozok... za ten hlinik to je dalsie velke plus aj do buducna...dalekeho buducna

Ak uz nieco jazdi /i handling vs komfort/ lepsie podla recenzii ako 3ka, tak to je uz ozaj velka pochvala...
Rozbalit vlákno
1
17. 7. 2015 23:12
Re: jagyno
Až opadne prvotní nadšení, a přijde 340i, potom se ještě uvidí kde je pravda. Jag jsem neřídil, tak se soudy ještě počkám.
17. 7. 2015 13:36
Opojný motor
Haha, jestli vám ten nový Ingenium čtyřválec přišel tak úžasně kultivovaný, až to bylo opojné, tak o "starém" šestiválci v XF nebo XJ byste asi nenapsali vůbec nic, protože byste blahem omdleli dřív, než byste se k tomu dostali.
Já chápu, že ten motor musíte pochválit, jinak Vám už žádný Jaguar ani Land Rover nepůjčí, ale trochu soudnosti by neškodilo.
Na druhou stranu se teď člověk s auto.cz aspoň zasměje. :-)
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Tomas Dusil, auto.cz
17. 7. 2015 14:07
Re: Opojný motor
A věřte že napsali. K té kultivovanosti. Je to vztaženo ke vznětovým čtyřválcům. S V12 to nesrovnávám. Věřte že bych blahem neomdlel. Řídil jsem už tolik aut (i těch starých), že mě jen tak něco nerozhodí. Ale jsme rádi, že jsme Vás pobavili. Evidentně dobře... :-)
Avatar - lamal
17. 7. 2015 14:44
Re: Opojný motor
asi nepozna ten pocit, ked clovek u r4 dieslaku netrpi hnusnym zvukom a uziva si tichy chod i slusne nadopovanu pruznost a chut sa tocit aj vyssie... na mazdackom 2,2d som v 6ke prvy krat zazil ten pocit, ze sa mi oplati podradit na 3,5k a hnat ho do 4500 lebo to malo zmysel... ta kultivovanost samo nebola uz taka zazracna, ale uz len samotne racio a realny uzitok tocit to hore vyvolava u dieslaku uspokojenie, ktore nebyva samozrejmost
17. 7. 2015 15:17
Re: Opojný motor
Ten pocit skutečně neznám. Jaguara jsem měl zatím jen šestiválcem a do 4500 jsem ho honit nemusel.
17. 7. 2015 15:02
Re: Opojný motor
V tom případě jsou mezi jednotlivými kusy téhož modelu propastné rozdíly, protože XE, ve kterém jsem seděl já, rozhodně kultivovaný nebyl.
Problém není, že Vy ten motor nesrovnáváte s V12 (to samozřejmě nikdo nepředpokládá), ale že ho nesrovnáváte s ničím. Nepochybuji, že jste už řídil hodně aut, když děláte práci, jakou děláte, ale tím spíš bych očekával, že místo o opojné kultivanosti napíšete něco o tom, jak si ten motor stojí ve srovnání s dieselovými štyřválci německých značek, kterým má přece zatopit.
Avatar - Vranis
17. 7. 2015 15:52
Udaje v tabulke
Nie su udaje v tabulke parametrov pri BMW 320 d uvedene nespravn? Sice som to teraz nikde nehladal ale podla mojich poslednych informacii by malo auto mat 140kw, 400Nm a zrychlenie niekde tesne nad 7 sekundami.
Rozbalit vlákno
3
17. 7. 2015 16:56
Re: Udaje v tabulke
Také mě to prvně prásklo do očí, ale při bližším prostudování jsem zjistil, že je spíše nesprávně (neúplně) uvedená verze BMW, jedná se o údaje verze 320d EfficientDynamics, čili aspoň tu zkratku "ED" by bylo vhodné do tabulky doplnit ;-) .

Jinak klasická verze 320d má skutečně 140 kW a krouťák 400 Nm/min ... zrychlení 7,2 s (předFL verze 135 kW a 380 Nm/min).
Avatar - Vranis
17. 7. 2015 21:42
Re: Udaje v tabulke
No, asi to tak uz bude :-) Este mi napadla taka vec, ze v tabulke je uvedeny ako konkurent Mercedes C250. Nie je vykonovym ale aj cenovym konkurentom skor C220 CDI?
17. 7. 2015 23:08
Re: Udaje v tabulke
Zcela jednoznačně. M-B má vznětovy verze C180d, 200d, 220d, 250d a 300h ... BMW má 316d, 318d, 320d ED, 320d, 325d, 330d, 335d. Zatímco u M-B je v tabulce ve své podstatě nejsilnější diesel se zákl. cenovkou 1.105.000 Kč, tak u BMW vybrali 3. nejslabší motorizaci, která má nad sebou výkonově ještě 2 čtyřválcové a 2 šestiválcové verze ... a cenovka 998.000 Kč je taky "trošku" jinde... Když už, tak měli spíš dát do výběru 325d, která je stále levnější než M-B (1.073.800 Kč) se 160 kW ... Ostatně když se nad tím člověk trošičku zamyslí, tak asi nebude náhoda, že k sobě budou sedět C220d a 320d ... pak C250d a 325d ... ono to svou logiku má ;-) .
Avatar - CHerokee
17. 7. 2015 16:59
Sedan
Design povedený, motor nejspíš taky. Cena přehnaně vysoká. Je fajn, že to hezky jezdí, ale pokud se dozadu vejdou jen malé děti ve voze, co se tváří jako sedan střední třídy, tak někde udělali v Jaguaru dost zásadní chybu.

Myslím, že to díru do světa neudělá. Uvidíme.
Rozbalit vlákno
8
17. 7. 2015 19:50
Re: Sedan
Sire Cherokee, myslím, že si s C-Klasse a odcházející A4 nemá co vyčítat. ;-)
Avatar - CHerokee
17. 7. 2015 22:03
Re: Sedan
V C Klasse může dospělý vzadu pohodlně sedět. To platilo i pro minulou generaci, kterou jsem měl.

U CLA je to možné tolerovat, že když sedím u bráchy vzadu, tak šmrdlám hlavou o strop (mám přes 180 cm)...to je auto pro svobodného.
18. 7. 2015 07:53
Re: Sedan
C-Klasse:
podélný prostor vzadu min/max (mm): 530 / 800
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 910

XE:
podélný prostor vzadu min/max (mm): 610 / 850
výška nad sedadlem - vzadu (mm): 900

Tedy promiň, nad hlavou je o centimetr místa víc... Tohle prodejcům neukázali? ;-)
Avatar - CHerokee
19. 7. 2015 12:42
Re: Sedan
Záleží na tom, jak je to měřeno. Nevím, jak jsi to měřil, ale oficiální čísla říkají něco jiného.

[odkaz]

Tedy na výšku 942 mm v Mercedesu. Jaguara ani raději nejdu hledat, jak moc jsi ho zaokrouhlil, aby ti to vyhovovalo.
19. 7. 2015 12:52
Re: Sedan
Toto je naměřeno jednotnou metodou ACZ. Žádným placeným mágem. Odhoď svou tradiční trapnou zaujatost. V Ově ji máte tradiční, tam mi jeden prodejce tvrdil, že C-Klasse konkuruje 5er, jelikož 3er je menší a o tolik horší, že ji udolá i A-Classe :-) .

Tyhle kydy mě baví a jak s nimi zasíráš všechny servery taky :yes: ;-)
Avatar - CHerokee
19. 7. 2015 12:57
Re: Sedan
Jasně a tu o červené karkulce znáš :-) . Kdybys byl chlap, aspoň bys přiznal chybu. Hezký den, s demagogem se nemá cenu bavit.

P.S. Prodejce v Ostravě (Otu), stejně jako jinde, je třeba brát s reservou.
19. 7. 2015 15:52
Re: Sedan
Takže kluci z ACZ neumí s metrem, mě se zdá, že za mnou ve zkušeným 220CDI není víc místa a ty jsi letadlo :-)
Avatar - Dinar
20. 7. 2015 08:19
Re: Sedan
Masážuješ snaživě, ale falešně. V céčku není víc místa než v XE v žádném směru, vzadu je to stejná bída.
17. 7. 2015 17:26
Moje dojmy na J-XE
V mých očích se jedná o designově moooc povedený sedan, opravdu krasavec. Ale musím říct, že pouze v případě exteriéru ... interiér na mě působí spíš opačně. Samozřejmě soudím jen dle fotek (videí), ale už tvar volantu mi přijde dost prapodivný, navíc na můj vkus působí "přetlačítkovaně" ... středový panel na mě působí dost lacině, zejména ovládání klimatizace, ale i tlačítka kolem displeje šly vyřešit mnohem lépe. Další obrovské mínus vidím v bočních výdeších, které už dle fotografie naprosto ztrácí smysl (a výše to v komentech potvrdil i Dinar z praktické zkušenosti) ... opravdu fu*k logic. A na závěr dle mě velmi překombinované panely ve dveřích s ovladači ... ten "dvoupatrový" systém se mi prostě nezdá ;-\ . Viz [odkaz] vs [odkaz] ... dle mě kýčovitá přeplácanost a z toho pramenící také nepraktičnost vs jednoduchost a elegance.

Další velké minus vidím v prostoru na zadních sedadlech. Popravdě mě již ve videu zarazil záběr z času 3:02-3:05, kdy Kuba Urban otevřel zadní dveře ... tak jednak velikost dveří a taky výšky střechy v oblasti nastupování sotva po Kubovo rameno (vzhledem k jeho výšce, sorry Kubo >:D ... to působí jako vstup do Hobitího domečku), to mě opravdu vyděsilo a nejsem si úplně jistej, jestli se tohle dá odpustit sedanu této třídy ...

Nepochybuji o tom, že to bude úžasné auto, zejména ve spojení s motorizací V6 hnanou kompresorem, jízdně možná opravdu vrchol této třídy (jak bylo řečeno ve skvělém videu na YT, výše uveden [odkaz] ). Ale od sedanu střední třídy se přeci jen kromě perfektních motorizací a jízdních vlastností očekává zejména jakási všestrannost, praktičnost a zkrátka parametry pro bezproblémové denní využívání. V tomhle ohledu na mě však J-XE působí dost nedotaženým dojmem s řadou opravdu velkých nedostatků.

Jistě, mnozí (hlavně nadšení řidiči) mu tohle vše rádi odpustí a bude pro ně opravdu vrcholem třídy, ale komplexně na to se stát králem sedanů střední třídy podle mě nemá a vůbec mu to neusnadní ani dle mě hodně vysoko posazená cenovka. Takže BMW 3er si myslím, že může zůstat v klídku, stejně jako C-classe ani novou A4 podle mě tahle kočka neohrozí. Osobně to tipuji spíše na souboj o čtvrté místo s A-R Giulinkou a moooc moc se těším na srovnání :yes: .
Rozbalit vlákno
10
17. 7. 2015 19:53
Re: Moje dojmy na J-XE
Co člověk to názor a samosebou jiná kritéria, volant funguje podle mě výtečně a konečně odhodil slabý věnec. Mám radší rolery v XF, ale velmi rychle jsem přivykl řešení představený už v F-T.
Ostatní je potřeba jako u každýho auta vyzkoušet naživo. Mě potěšilo natolik, že půjdu zřejmě o třídu níž.
17. 7. 2015 20:29
Re: Moje dojmy na J-XE
S tím, že relevantní soudy lze dělat až po osobní zkušenosti se nedá nesouhlasit. Jelikož ale u mě to s těmi osobními zkušenostmi není moc reálné, tak si musím vystačit s dojmy alespoň prostřednictvím internetu (formou fotek/videí/zkušeností druhých) a na základě toho jsem sepsal, jak se mi v daných ohledech tohle auto jeví :-) . A o tom, že je to skvělé auto, které je jezdecky na špici třídy nepochybuji, ale myslím si, že ve střední třídě jsou velmi důležitá mnohá kritéria, ve kterých dost ztrácí na konkurenci a spolu s dost vysokou cenovkou si myslím, že v prodejích může taková 3er zůstat naprosto v klidu. Přeci jen z reálného pohledu špičkové jízdní vlastnosti nejsou kritériem, které by v sekci sedan střední třídy zaručilo úspěch. Důležitější je řekl bych komplexnost.

Jinak co se týče volantu, tak abych to upřesnil, tak designově mi přijde nějaký nevyvážený ... viz [odkaz] ... jakoby moc násilně vytvořený co největší prostor na budíky v horní polovině ... chtělo to dle mě víc vycentrovat střed volantu, ale tohle je opravdu kravina, která je jednak hodně subjektivní a druhak naživo může působit naprosto opačným dojmem :-)
18. 7. 2015 07:49
Re: Moje dojmy na J-XE
Domnívám se, že jde o relativně dostupný auto, proto nebychař a běž ozkoušet. ;-)
18. 7. 2015 16:53
Re: Moje dojmy na J-XE
Z mého pohledu by to mělo stát tak o sto tisíc míň než trojka a mělo by to zajištěné slušné prodeje. Cena dokonce vyšší než u trojky je dost sebevědomá. I když uznávám, že ten hliník není zadarmo...
Avatar - CHerokee
17. 7. 2015 22:08
Re: Moje dojmy na J-XE
Tak špatný volant a laciné plastové ovladače jsou tradičním problém u Jaguaru a to včerně F-Typu. Tam se při zmáčknutí hýbou všechny tlačítka a působí to lacině v autě za 3 miliony. Nehledě na to, že to není moc intuitivní...

A souhlasím s názorem, že to bude spíše k srovnání s Alfou, než s vycizelovanou D3.
18. 7. 2015 07:47
Re: Moje dojmy na J-XE
Na srazu dealerů M-B vám měli šéfové sdělit, že C-Klasse je vzadu ještě menší (porovnej naměřený hodnoty). Díky plasticitě ovladačů na volantu poznáš co mačkáš, zalití všeho do jedný výškový úrovně viz C-Klasse je pak při jízdě reálnými řidiči spíš nanejvýš neintuitivní.
Špatný volant? Promiň, ale tvá zaslepená lživost se stává proslulou...
Přesto chápu, že kopeš za chlebodárce :-)
Avatar - CHerokee
19. 7. 2015 12:53
Re: Moje dojmy na J-XE
Opět tvoje lži......

[odkaz]

Porovnej si AMG Performance volant, SportDesign volant od Porsche a pak ten v F-Typu... pak mluv. Ergonomicky je v Jaguaru špatně vyřešený, tenký a nemá upravené úchopy, jak by měl mít. Tlačítka působí hodně lacině. Měl jsme možnost si to pořádně ozkoušet, takže vím, o čem mluvím.

Lhát a ještě si vymýšlet.... tvůj způsob diskuse.
19. 7. 2015 15:55
Re: Moje dojmy na J-XE
Moje lži? Jag R volant má možná až zbytečně silnej úchop. Logika je u většiny výrobců o pár hodinách strávených za volantem...tedy pokud nemáš sdruženou páčku na vše vlevo. To pak ztěžuje řízení čehokoliv jinýho :-) .

S tebou jakákoliv diskuze nemá smysl, nezaujatost, nadhled a objektivita chybí ;-)
Avatar - Dinar
20. 7. 2015 08:28
Re: Moje dojmy na J-XE
Ergonomii bych, být tebou, do debaty raději netahal, protože ta mercedesovská může vyhovovat max. někomu, kdo ta auta jezdí léta a prostě přivyknul. Chybí druhá páčka pod volantem, pak tedy musí ovládání bc na volant a mnohem používanější, telefon, zvuk, hlas, se tísní na třech čudlíkách, na tempomat nezbylo místo vůbec, což je problém, protože dnes jsou adaptivní tempomaty prakticky standardem a pro ně je ovládání páčkou pod volantem velmi nešikovné řešení, patří na volant. V jagu žádné takové přešlapy nejsou, ovládání je intuitivní a bezproblémové i pro řidiče jaguaru nepřivyklé. A tvarově či provedením je volant naprosto bez problému.
Avatar - fOE
18. 7. 2015 01:10
Tabulka spatne
Ty vykony a Nm u 3er, myslim spolu s akceleraci, jsou spatne, uz ponekolikate. A u A4 si taky nejsem jisty ze je vse OK.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - JohnST
19. 7. 2015 23:25
Jaguar
Interier nic moc. Priestor v zadu nic moc. Auto nic moc. :-! :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Dinar
21. 7. 2015 13:11
OT - BMW 340i
Vypadá to, že úpravy na potřebných místech proběhly, jen škoda, že o tom nejpodstatnějším, řízení, jsme se nedozvěděli nic, páč v tomto testu měli adaptivní. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0