Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW 3 a X1: První jízdní dojmy

48 komentářů

bebboo
Kam se hrabe nová trojka na Mazdu 6 😄
Joab
Kam se hrabe Mazda 6 na motúčko.
Avatar - praděda7
praděda7
Moc podařený styling. Tomu samozřejmě napomohl přechod na FWD, který umožnil nejen zkrácení motorového prostoru a celkové délky vozu, ale i zvětšení prostoru v kabině. Myslím, že obětování R6 motoru stálo za to. Ona konečně ta R6ka nedávala v X1 moc smysl.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
X1 je teď velmi podařené auto. Nechápu, proč se nabízí MT k dieselu, kde je AT mnohem víc potřeba, než u benzínu. Kdybych kupoval X1, asi bych vzal 20i Sdrive. Hlavně že má AT. Když se používá hlava, nebo výjimečně řetězy, tak FWD stačí. 😄 Za "málo" peněz, slušná porce muziky.
Nove Milla Giri
X1 nikdy nemala R6, iba stvorvalce.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Měla 3,0i 190 kW. Nekecám. 😉
webpaja
Do FL samozřejmě R6 v X1 byly! Ve verzi 25 a 28i.
Mig_35
Kokos! takové základní neznalosti! Jasně, že byla 28i s šestiválcem.
webpaja
V D byla podle mě i 25i se 160kw...
Mig_35
Ano, koukám že byla😊
webpaja
😉 :yes:
MariAchi
Nene, jedine 3,0i se 190kW, pak pro USA 3,0i turbo s 224 kW. Zadny jiny sestivales se do X1 nedaval, a myslim, ze je to skoda.
MariAchi
Samozrejme, ze mela a dodnes ma - ale ne v Evrope. V USA si muzes koupit 35i se vsemi 300 koniky.
Avatar - Inferius
Inferius
Hlavně to vypadá konečně jako SUV a ne jako nějaké combi na stereoidech
MariAchi
No, ono to puvodne nebylo SUV, ale crossover, coz je kombi (nekdy i hatchback) na steroidech.
Mig_35
340i je vlastně předchozí 335i s performance boxem😊 tak tu už jsem řídil teda😊
Tady to nepsali, tedy myslím, že ne, že nejlepší naladění převodovky ZF mají aktuálně v Jaguaru XE. Co člověk, to názor. Každopádně si myslím, že by šestiválec mohl mít krom M3/4 ještě jednu výkonovou verzi, okolo 380 hp, ale to už z jednoho turba nevytlučou.
Každopádně 340i je nejlepší sporťák pro každodenní použití - výkon, zvuk, spotřeba.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Tak to tě Migu zklamu, jedná se o docela jiný motor. Objem už není 2979 ccm, ale 2997 ccm a nový je taky vodní mezichladič.

Co se týče výkonu, 340k je na poměrně lehkou 3er tak akorát. Komu to je málo, může si motor čipnout, spolehlivost určitě neutrpí do takových 280kW.
Avatar - boost.
boost.
Jj, pre-LCI měla N55 a po FL nastoupily motory řady B - konkrétně B58. Ale výkon je stejný jako u N55 s tím power kitem. 😉

E: vlastně ještě od určitého měsíce roku 2014 měl N55 s MPPK až 250 kW.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Tak jest. Jen nevím, v čem si u BMW polepšili, když za totožných cca 7,5l umí jezdit 335i. Akorát zbytečně přibyl další chladicí okruh (včetně elektrického čerpadla).
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
250kW je/bylo, myslím si, biturbo. Minimálně v BMW 1 Coupe tomu tak bylo.
Mig_35
Počkej to už není N55? tak to jsem velmi zvědavý😊 Tenhle motor dostane i ta Supra?
admin badge
Ondřej Šámal
Dobrý den,

shodou okolností momentálně jezdím Jaguarem XE 2.0D a vyladění softwaru převodovky je skutečně vynikající, přesto bych subjektivně ohodnotil BMW ještě o chloupek výše. Rozdíly jsou ale minimální 😉 Co se týče 340i, souhlasím, že na běžné jezdění je to opravdu vynikající auto, ale po zkušenosti s XE S s neskutečně charismatickým kompresorovým šestiválcem bych měl opravdu velké dilema, které z těchto aut zvolit. BMW je komplexnější a nabízí o trochu vyladěnější celek, jaguar zase překypuje charakterem a neokoukaným designem. Nakonec bych to asi vyřešil tak, že bych si koupil BMW, počkal dva roky než na XE vyladí většinu mušek a pak šel do Angličana. Jak tak koukám, svojí dávku bychařství jsem pro tento týden už asi vyčerpal 😄
Mig_35
Proto jsem mluvil o sporťáku pro každý den. Kompresor bude podle mého chroustat tak o dva litry víc, ale mohu se mýlit. Každopádně včera jsem ho viděl "in vivo" a je to opravdu moc pohledné auto. Když přijde ještě nová Alfa RWD
tak se zdá, že člověk co chce v téhle třídě koupit zábavné auto má daleko víc možností, než před pár lety.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Zajímavých aut je teď spousta, nezapomínal bych na MB C450. A 63AMG i když má teď trochu jiný charakter, stále :yes: za V8 ve střední třídě.
webpaja
C je trochu jiný auto, nesladil jsem se s podvozkem ani řízením.
Mig_35
Céčko, nemůžu si pomoct, asi bude vždycky trošku někde jinde. A jak jsem psal u AMG paketu pro céčko, podle mého mu prostě sportovní styling nesluší. Předchozí generace vypadala daleko sportovněji. Teď je to prostě limuzína a tak by to mělo zůstat.
webpaja
C v základu vypadá jako brambora. Předchozí byla sice umírněná, ale vyváženější 😉
admin badge
Ondřej Šámal
Máte pravdu. Jak jsem psal, 340i, respektive benzinové šestiválce od BMW obecně bývají podobně úsporné jako diesely. A občas si vezmou i méně než zážehové čtyřválce. Proto je moc velká škoda, že emise se řídí podle cyklu, který nemá s reálným provozem takřka nic společného. Možná pokud by evropská justice brala rozdíl mezi udávanou a reálnou spotřebou jako klamavou reklamu, ledy by se hnuly o poznání rychleji.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Já bych nepřekousl neergonomický interiér a spotřebu Jaguaru, 340i bere skoro jako 335d, takže je to koupě desetiletí. Pokud se ovšem nevysype motor, ale nemusel by, 150tkm snad vydrží.
webpaja
Nevím co je na interiéru vyloženě neergonomickýho, o min level níž je infotainment. V6 s kompresorem při běžný jízdě mezi 8-9, velmi dynamicky 11-13, na okruhu kolem 25.
stanoR
suhlas.. 340i vsetkymi desiatimi.
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
Ja by som to nenazval bycharenie, ale skôr diplomatické zhodnotenie 3er vs XE z ktorého vyplýva, že ešte stále má 3er navrch. Mimochodom do 2 rokov to XE nevychytá skôr až po facelifte, ale to už bude nová 3er, a zasa bude mať XE čo doháňať... 😄
webpaja
Možná si to málokdo uvědomuje, ale XE by mohla naučit prémii opět jezdit tak jak má, aniž by jsi se u specifikace zpotil jako u ústních zkoušek. Zatímco "softwareový" vybavení není takovej problém dohnat, tak "hardware" se dohání hůř.
Avatar - fOE
fOE
HW se mozna dohani hur, ale kolik lidi dokaze rozeznat lehce lepsi HW a kolik lepsi SW? XE klidne muze byt lepsi "auto", ale dokud nebude mit na(d) urovni D3 i zbytek celku tak nebude uspesne, nebo lepe receno nevyuzije svuj HW potencial.
webpaja
Já souhlasím, že pro 90% lidí je důležitější infotainment než slušný řízení. Jen tvrdím, že nedostatky těchto srágor se dohánějí líp než nedostatky šasi nebo auta jako takovýho.
MariAchi
A ja tvrdim, ze clovek, ktery miluje auta pro jejich samotnou podstatu, ten SW klidne prehlidne, jak druzstevni lany, a vybere si podle vzhledu a jizdy - a za sebe rikam, ze uz jen podle toho vzhledu (jizdu nemuzu hodnotit, nejel jsem XE) BYCH >😁 zvolil XE.
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
nie, že by mohla, ona ju to naučí. Prečo ? Lebo D3 sa vzájomne sleduje a samozrejme že sleduje každú konkurenciu - teda pochopiteľne aj Jaguar. Myslím si, že D3 si dokonca posielajú svoje modely v top výbavach medzi sebou, až nemusia trapošiť pri kúpe cez dealerov 😉
Ad software: keď to nie je "takovej problém" prečo to za minimálne 4 roky čo je 3er na trhu nedohnali ? 😉 lebo je to problém v anglickej mentalite... Dnes im v tom pomôže hocijaká externá firma, to sú prkotiny obalené do famóznej grafiky. Trošku v tejto oblasti pracujem...
😉
Avatar - Vranis
Vranis
Zrychlenie 0-100km/h za 4,1 sekundy 😲 Ak to bude pravda aj v realite, tak je to velmi impozatny cas vzhladom na to ze sa jedna o bezne auto :yes:
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Holt nová doba. >😒] Aby se Veyron už třásl strachy, jeho stovku za 2,5 s bude časem zvládat kdejaký Passat...
Mig_35
je to zajímavé, jak "prašivý diesel" dokáže být na stovce o sekundu pomaleji než Nissan GT-R.
Avatar - Vranis
Vranis
No je to celkom paradox ze z 0-100 je toto auto rovnako rychle ako dnes testovana 911. Otazne vsak je, ci bude tych 4,1 s realnych. Obcas zachytim nejaky porovnavaci test na Auto Motor und Sport chanel a casto sa stava, ze su auta na zrychleni aj o 1 sekundu pomalsie ako udava vyrobca. Naposledy tusim celkom sklamala 550 xd ktora bola pri zrychleni vyrazne pomalejsia ako mala byt
admin badge
Ondřej Šámal
Je to tak. Ony 335d/435d 😁rive jsou po M verzích nejrychlejší varianta řady. Alespoň co se zrychlení 0-100 km/h týče.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Hloupost. To spíš věřím tomuto: [odkaz]

Ty 4,7 se mi zdá ještě přikrášlené, v reálu 4,9 nebo 5,0.
Avatar - Vranis
Vranis
Pred FL model mal 4,8. K novemu katalogu sa neviem cez tablet dostat takze neviem ake udaje presne udava vyrobca. 4 sekundy sa mi kazdopadne nezdaju. Take hodnoty nie su uvedene ani pri Alpine D3, ktora je silnejsia. Myslim, ze 4 sekundy ma 400 konova Alpina B3, ktora je skoro o 100 koni silnejsia ako 335xd takze neviem.
stanoR
neviem kde ste prisli na tu blbost s 4.1. Ten diesel ma zrychlenie (papierove aj realne) 4.8s. Je iba vo verzii 😁rive. 340i s 😁rivom ma 4.9.

Inak co sa tyka spotreby, mam jednu z poslednych vyrobenych predfaceliftovych 28i 😁rive a tam sa realne pod 8 jazdit neda, mozno tak okolo 9 - 9.5 pri normalnej jazde v kombinacii mest👋mimo mesto.

Asi by som teraz volil 335i resp. 340i... keby som pri objednavke vedel, ze mi importer zaplati registracnu dan, ech!
Avatar - Vranis
Vranis
Na tu blbost som dosiel podla udajov zverejnenych na tejto stranke. S vyberom motorizacie uplne suhlasim, 35i, respektive 40i poznam z bmw Z4 a ide o uzasny motor vo vsetkych oblastiach :yes😒br />
Preco si nepockal na FL verziu?
MrBeranek
Nesmysl. Moje Alpina D3 má 257 kW a 700 Nm a potřebuje na to 4,5 s. Standardní 335xd s 230 kW a 630 Nm to nemůže udělat o 0,4s rychleji. Za 4,1 to dělá Alpina B3 a potřebuje na to 301 kW.
MariAchi
Je fakt, ze na DE strankach BMW je opravdu uvedeno 4,1.