Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: AdBlue: Dobrá věc, nebo další trest pro řidiče?

Redukční činidlo AdBlue sloužící ke snížení emisí oxidů dusíku dosud do svých vozů dolévali zejména řidiči nákladních automobilů. Norma Euro 6 však v mnoha případech přináší tuto povinnost i majitelům osobáků. Poradíte si s tím?
Zpět na článek
9. 8. 2015 09:07
9. 8. 2015 09:45
9. 8. 2015 10:39
9. 8. 2015 13:12
9. 8. 2015 17:42
9. 8. 2015 19:57
10. 8. 2015 09:25
27. 1. 2017 20:58
9. 8. 2015 20:27
9. 8. 2015 11:03
9. 8. 2015 12:51
9. 8. 2015 11:07
9. 8. 2015 20:35
9. 8. 2015 21:12
10. 8. 2015 10:58
9. 8. 2015 12:31
9. 8. 2015 09:25
9. 8. 2015 13:00
9. 8. 2015 13:01
9. 8. 2015 14:00
9. 8. 2015 10:47
9. 8. 2015 10:42
9. 8. 2015 11:24
10. 8. 2015 11:24
9. 8. 2015 11:15
9. 8. 2015 12:31
9. 8. 2015 13:11
9. 8. 2015 13:44
9. 8. 2015 15:51
9. 8. 2015 16:07
9. 8. 2015 16:40
9. 8. 2015 22:07
9. 8. 2015 22:51
9. 8. 2015 23:04
9. 8. 2015 14:12
9. 8. 2015 15:30
9. 8. 2015 16:02
9. 8. 2015 16:48
9. 8. 2015 17:38
9. 8. 2015 18:41
9. 8. 2015 19:21
9. 8. 2015 23:33
9. 8. 2015 22:12
9. 8. 2015 15:53
9. 8. 2015 18:58
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
10. 8. 2015 09:18
11. 11. 2016 09:07
9. 8. 2015 08:52
CHUDÁCI DÍZLÁCI a MOČKA v LAUFU
jj
Chudinkové DÍZLÁCI [odkaz] Aby VŮBEC mohli jezdit po městě musejí rvát močku do laufu protože "NEMAJÍ na VÝBĚR" a stejnak je lidi za ten smrad mít rádi nebudou ;-)
NĚMECKÁ DÍZLOVÁ POPELNICE totiž NIKDY NEBUDE mít na ELEKTROMOTOR na OBOU NÁPRAVÁCH [odkaz] [odkaz] a ROBOTICKÝ NABÍJENÍ ktomu [odkaz]
PS: pro srovnání ukázka nemotornýho krámu pro spalovací popelnice [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Pepa_007
9. 8. 2015 09:07
:-)
To jsou ale problémy s provozem obyčejného auta.
Já to říkám stále: dnes se dieslový motor moc nevyplatí.
Lidé jej kupují ze setrvačnosti. Ale má jen samé nevýhody a jedna výhoda v trochu nižší spotřebě (1-2l na 100km) není pro obyčejné řidiče rozhodující. Jiné výhody dieslový motor nemá.

Pochopitelně pro opravdu těžká auta, Off roady, traktory, lodě a náklaďáky jinak než s dieslem nejde.

PS: Kdo chce jezdit s osobákem levně čerpá CNG/LPG, kdo normálně tak bere benzín. Ti s dieslem v osobáku jen čoudí a smrdí pod nos ostatním. :-!
Rozbalit vlákno
26
9. 8. 2015 09:22
Re: :-)
lidi jsou tupý stádo a jak říkaš jdou setrvačností kdo jim co nakecá.

BENZÍN / DIESEL = "PALIVO" = PÁLÍ SE, SPALUJE = SPROSTÝ SLOVO 21.STOLETÍ [odkaz]
jesi teda nepodporujete GLOBÁLNÍ OTEPLOVÁNÍ A CHORVATSKO V ČESKU OVŠEM BEZ MOŘE ;-) [odkaz] [odkaz]

SPALOVACÍ MOTOR cca 66% ENERGIE PŘEVÁDÍ NA TEPLO (CHLADIČ a VÝFUK) [odkaz] MYSLETE POKROKOVĚ SOUDRUZI [odkaz] ;-)

Na světě jezdí asi 1 MILIARDA AUTOMOBILů [odkaz]
Avatar - Pepa_007
9. 8. 2015 09:45
Re: :-)
OK. Chci si koupit elektromobil. Jsou nádherný. Tichý.
Stačí velikosti Octávky kdy na jedno "natankování" ujede min. 700km a "tankování" trvá stejně jako u spalovacích motorů, tzn. cca do 15 min. Pokud bude "tankování" rychlé (5 min max) tak klidně zvládnu 300km dojezd. Cena pochopitelně max 1,5 násobek benzínové verze.

Ještě lépe, ale by se do něj lila jen voda a baterky se nikde externě nedobíjely. Prostě palivové články a vodíkový pohon rozkladem z vody. Či jiná podobná technologie.

Nabízí někdo něco takového?

PS: Je zde obrovská lobby šejků prodávajích ropu na to aby se spalovala v autech ještě hodně dlouho. Prachy vládnou světu. :-)
9. 8. 2015 10:04
Re: :-)
no budeš se muset uskromnit hochu, nebo to někdo jinej udělá za tebe :-)
na světě je 7 miliard [odkaz] přání ne každý má to co "chce". Bez práce nejsou koláče a holuby nelítaj sami do huby ;-) Vybojuj si to
9. 8. 2015 10:39
Re: :-)
Proč by si to měl vybojovat? On je zákazník, ne výrobce. Má k dispozici nějaký rozpočet a volí si pro něj optimální variantu. A pokud elektroauta nebudou splňovat jeho výše uvedené požadavky, tak bude volit klasický pohon. Není to o boji, ale o výběru.
9. 8. 2015 12:21
Re: :-)
šmarja, automobilky nebudou dělat to co pro tebe bude dobré, ani omylem. A tahle kára se nedá táhnout věčně, jak se říká něco se podělá. A pak ty škody budou větší než nepohoda při boji za lepší ;-)
9. 8. 2015 13:12
Re: :-)
Automobilky nemusí dělat, co je pro mě dobré. Pak si ale jejich výrobky nekoupím. Jak prosté.
Nyní používám pro sebe a rodinu VW Sharan a jestli se nic nepodělá, tak si do podzimu udělám radost, využiju Františkovo nabídku na slevu 2000€ a objednám si Teslu S. Jsem fanda do těchto hraček (měl jsem předtím Priuse i hybrídního Lexuse), ale Teslu stále považuji za hodně drahou hračku a rozhodně mi nenahradí "zlého" naftového Sharana.
99% najezdím "kolem komína", tam bude Tesla v pohodě, ale rozhodně to pro mě není náhrada rodinného auta. Nemá to tažnou kouli (sice existuje nějaké aftermarket řešení, ale chci ho oficiálně od výrobce), nemá to díry ve střeše na příčníky (potřebuji vozit rakev), třetí řada sedaček v kufru Tesly je nouzovka pro děti na odvoz do školy, ne na dovolenou a v Tesle se nedá ve dvou vyspat v teple (v Sharanu si vyrobím rovnou 2,1 m ložnou plochu, kde se dva lidi vyspí a ještě si pustí bufík) a samozřejmě s plným Sharanem, rakví na střeše, kolama na kouli a v 6 lidech mohu jet 160 kmh do Alp a mám dojezd 700 km a dotankováno za 5 minut. S plnou Teslou S když pojedu 160 kmh po dálnici, tak z proklamovaných papírových 521 km budu mít reálných cca 350 km a zůstanu viset na D5 ještě před prvním Superchargerem v Německu, kde strávím přes hodinu, abych to dobil na další dojetí k dalšímu Superchargeru.
Svými bláznivými příspěvky, na úrovni žáka zvláštní školy, děláte elektroautům medvědí službu. Zatím jsou elektroauta v plenkách a ještě chvíli budou. Zatím jsme odkázáni na milionová auta s dojezdem cca 150 km nebo vícemilionová auta s již relativně rozumným dojezdem a parametry (Tesla S), ale to je pro 99,999% populace mimo. Tesla S je gadget pro bohaté pionýry, co svými penězi defacto platí další rozvoj nekonenčních pohonů, aby se to mohlo zlevnit pro zbytek populace.
9. 8. 2015 14:24
Re: :-)
ale houby ty medvědí službo. Elektromobily jsou dávno vyspělé [odkaz] jen automobilky a jejich poskokové nové technologie jako má Tesla nepouší mezi prostý ochočený porobený zaprodaný lid jako seš ty.
Víš kolik bere jeden jediný vrcholný manažer nejmenované německé automobilky měsíčně?? 10.000€ bez prémií !! Hádej kde se berou ;-) a co těch manegérů tam je
A tuhle armádu ty živíš, co lítá 2x ročně na kanáry, jen ti o tom nedávají vědět v médiích >:D
Musíš se naučit číst mezi řádky a umět oddělit pravdu od lži. Dále je nutný si stanovit priority a potom samozřejmě stranu, za kterou kopeš. A hlavně hochu, hlavně se NEZAPRODÁVAT, to je totiž cesta do pekel >:-[]
9. 8. 2015 17:42
Re: :-)
A začínající doktor od nás tam klidně dostane 4k €, tak nejanči ty revolucionáři... ;-)
9. 8. 2015 19:57
Re: :-)
Vy jste fakt mimoň. Já Vám napíšu nevýhody, proč mi Tesla S nenahradí stávající naftové auto a Vy mi jako první napíšete, že elektromobily jsou dávno vyspělé a hodíte odkaz na třímilionovou Teslu S.
Podle Vás jsem prostý, ochočený, porobený a zaprodaný lid. A proto si budu pořizovat Teslu S, že... Jste fanatik konspiračních teorií a domníváte se, že jen Vy jste nositel té pravé pravdy. Závěr ať si udělá každý sám.
A že němečtí vrcholoví manažeři automobilek berou deset tisíc měsíčně? No a? Víte kolik berou vrcholoví manažeři Tesly? Aspoň 2x tolik a hodlám je podpořit nákupem jejich hračky na elektriku...
Vy se hlavně, místo oddělování pravdy a lží, musíte začít léčit. A tím, že si někdo pořídí normální benzínovou/naftovou Octávku/Dacii/Citroena/atd., to není zaprodání, ale nutnost. Domníváte se snad, že i ten poslední vrátný, který se chce přesouvat automobilem má na koupi Tesly S?
Avatar - wakantanka
10. 8. 2015 09:25
Re: :-)
S Kharlom nie je možná žiadna rozumná debata. Je to proste inernetový Troll, ktorý na reálnu Teslu nikdy sám nedosiahne. Maximálne tak v mierke 1:32 >:D Škoda času a námahy. Treba si ho dať do hate listu ako ho mám ja a hneď má človek pokoj v duši. >:D
Avatar - JohnST
27. 1. 2017 20:58
Re: :-)
Suhlasim. Toho blba mam v hate liste uz dva roky. :-!
Avatar - Pepa_007
9. 8. 2015 20:27
Re: :-)
Tak to jsem rád, že jsem prošel tvým sítem:
- jsem nezaprodanej
- umim čist mezi řádky
- nejsem ochočený porobený lid
- umím oddělit pravdu od lži
- neberu 10 000€ bez prémií měsíčně
Avatar - Pepa_007
9. 8. 2015 11:03
Re: :-)
On to někdo už prodává? Ono to co jsem popsal existuje?

Asi "trochu" existuje. Ale má to svá ALE. Cena bude vyšší. Dojezd bude >300km. Ale dobíjení za 5 min na další plnej dojezd nebude. Budu muset na "benzínce" strávit několik hodin, abych dobil na další plnej dojezd.

BTW. Věřím tomu, že automobilky a vědci mají vymyšlený systém na levný, ekologický (bez emisní) pohon aut. Ale bude uvolňován mezi lidi pomalu, postupně. Tak 20 let. Aby se na ropě ještě vydělalo maximum a pak aby se vydělalo na tom novém systému.
Vrtochy naftových magnátů něco stojí, viz. 170 miliard Kč za sjezdovku v poušti [odkaz]
což je ekonomický a ekologický nesmysl.
9. 8. 2015 12:51
Re: :-)
To co si popisal neexistuje a v tomto vesmire nikdy existovat nebude. Mozno v nejakom inom, kde neplati zakon zachovania hmoty a energie. Tu u nas plati, ze spalenim vodika ziskaneho rozkladom vody nemozes ani teoreticky ziskat viac energie, nez kolko si na ten rozklad vynalozil. Prakticky samozrejme podstatne menej. Auto, do ktoreho by sa len liala voda, nie je a nebude.
Pokial ide o to skromnejsie prianie. Na dojazd 300 km spotrebuje auto energiu okolo 60 kWh. Aby ju dostalo do bateriek za 5 minut, je nutny prikon nabijacky nejakych 800 kW.
Neviem ci je to technicky mozne, najvykonnejsi Tesla Supercharger ma vykon 120 kW.
Ak by si sa zmieril s nabijanim 30 minut na dojazd 300 km, mozes si ist rovno kupit Teslu.
Avatar - Pepa_007
9. 8. 2015 11:07
Re: :-)
7 miliard přání není. Je jich mnohem víc. Každý máme víc přání.
Mě ale stačí to co si přeje cca 2 miliardy lidi. Normální auto se slušným dojezdem a rychlým "tankováním" energie na další cestu.
A tak volím co volí 1,9999 miliardy lidí: naftové/benzínové/plynové auto.
9. 8. 2015 12:19
Re: :-)
no tak to pak už ovšem není boj ale zaprodanost :-)
LPG [odkaz] se ještě toleruje, zavádět na další desetiletí CNG je v roce 2015 ale pitomost
9. 8. 2015 20:35
Re: :-)
To by mě teda vážně zajímalo, proč LPG se u Vás toleruje, když LPG je jedna ze složek (stejně jako benzín či nafta), která se získává z té vaší "zlé" ropy...
Když už alternativu, tak naopak podporovat CNG/LNG, protože to se (logicky) nebere z ropy. A zatím odhadnuté zásoby zemního plynu jsou mnohonásobně vyšší než ropy...
Domnívám se, že v tom máte pořádný hokej...
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 21:12
Re: :-)
Ja tomu rozumim.
Jeste jednou: to, proc mam auto je nezavislost a volnost pohybu.
Dost na tom, ze jsme vetsinou vazani na silnici... takze je pro me dulezity dojezd a to, abych nakoupil u kazde benzinky.
Proto cng vypadava ze seznamu: drahe pri nakupu, slaby dojezd a jen par pump po cele CR.

;-)
10. 8. 2015 10:58
Re: :-)
Já tomu (resp. jemu) nerozumím.
Když místo cng si dosadíte elektro, tak Vám vyjde toto:
...
Proto elektřina vypadává ze seznamu: drahé při nákupu, slabý dojezd a jen pár "pump" po celé ČR.

Tzn. že Vaše argumenty nedávají logiku, pokud chcete obhájit Kharlovo postoj k palivům.
Avatar - PepaJ
9. 8. 2015 12:31
Re: :-)
.... ahoj nabizi... a to Tesla od podzima nabizi model X, ktery vsechny tve naroky splni.. Dojezd bude jiste 350km a to pro napsrostou vestinu lidi uzivaci vuz jako rodinny postaci. Firmy uz budou muset vice premyslet.. Dobijeci sit je teprve v plenkach..atd ale verim, ze do peti let Tesla zacne prodavat statisice 250az300tis. ks techto ciste ele aut a doba se pomalu zmeni. Sam uz o tomto voze uvazuji... pokud bude stat do cca 1.0mil Kc tak vzhledem k tomu ze vuz bezne mam 5 az 8let.. tak se mi diky dobijeni v garazi doma i na chalupe i vyplati..nez kupuvat benzin za 650tis. Kc. Uvidime nove auto mam v planu na rok 17, takze pokud se vyroba rozbehne dle planu a nebude zadny problem..tak pro me je favorit ve finale s mazdou 6combi po fc s 2,5i AT.. uvidime co zvitezi..cas a finance to jiste vyresi :-)
9. 8. 2015 09:25
Re: :-)
Takové starosti s adblue jistě řeší celý svět. Hlavně v Indii a Číně, protože tam sou cca 2 miliardy lidí, takže nějaká evropa to asi nespasí. Jenže to je tady EU úplně u *.
Močku leju do náklaďáku už v EURO 5 a pak kolem projede tatra s kouřovýma efektama u který se emise neřeší. ;-\
9. 8. 2015 12:30
Re: :-)
no ano! v číně a indii dohromady skoro 3 miliardy a nikdo to neřeší. Nemají tam veřejný zdravotní a sociální pojištění a záchranka tam zdaleka není tak samozřejmá jako v civilizovaný evrope. Rozhodně tam nemají problém s nízkou porodností a tudíž prioritou tam není ochrana lidskýho zdraví při inhalaci rajských plynů z laufu na ulici >:D
Avatar - MGRR
9. 8. 2015 13:00
Re: :-)
Tesla neni zadna vyhra, je to popelnice jako kazda jina. Soused ji ma, je to krome dvou Priusu se solarnimi strechami jeho nejlevnejsi auto. Musi dost casto na servis SW, pneu stoji hroznej ranec, menil 2x cepy s celou tehlici, poskozenej konektor zasuvky a rozbity ovladaci tablet. Takze Tesla je jeho slov Scheiße Wagen ktery neni ekonomicky, neni absolutne ekologicky (vyroba baterii, odbouratelnost a nasledna likvidace) Jestli s ti jede nekam dal? Absolutne v zadnem pripade s tim nepojede dal nez 100km kolem baraku Auto je od minuleho tydne v bazaru a jezdi Prisy i s manzelkou.
Avatar - MGRR
9. 8. 2015 13:01
Re: :-)
Tesla neni zadna vyhra, je to popelnice jako kazda jina. Soused ji ma, je to krome dvou Priusu se solarnimi strechami jeho nejlevnejsi auto. Musi dost casto na servis SW, pneu stoji hroznej ranec, menil 2x cepy s celou tehlici, poskozenej konektor zasuvky a rozbity ovladaci tablet. Takze Tesla je jeho slov Scheiße Wagen ktery neni ekonomicky, neni absolutne ekologicky (vyroba baterii, odbouratelnost a nasledna likvidace) Jestli s ti jede nekam dal? Absolutne v zadnem pripade s tim nepojede dal nez 100km kolem baraku Auto je od minuleho tydne v bazaru a jezdi Priusy i s manzelkou.
9. 8. 2015 14:00
Re: :-)
Tak ti Kharl v ramci propagacie dal :no: , a hned 2x tomu istemu prispevku, sebe dava vzdy 1 :yes: zjavi sa kratko po napusani.
Vcera som sa vratl z reich s tym nenavidenym ropakom, 700 km bez tankovania a zastavenia , to by s Teslou nedal, dokaze dat :no: . Ak by chcel presvedcit o Tesle ako alternative k mojmu ropakovi, moze to skusit v piatok poobede 700 km tam, v sobotu spat s rodinou, mackou a co ja viem cim este. Ak bude zase 38 az 39 stupnov, tak v aute 23 stupnov , klima asi bezala naplno, to by cuclo par km z beterky >:D

Elektromobil ako vozitko do 100 km vyznam ma, u nas rozvazaju Leafom pizzu, ako postbus tiez moze byt, ale nato je auto za 100.000 hlupost...
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 10:47
Re: :-)
Souhlas... ale ty tezky stroje zase nepotrebuji ten extremni litrovy vykon... takze v normalnim světe porad davají svych 100 koni z objemu cca 2.5 litru... a prevaluji se na svych cca 1.800 otackach - jak se na dyzl slusi a patri.
:-)
Avatar - jozephko
9. 8. 2015 09:23
Určite je to lepšie riešenie ako DPF filter...
Ja som mal mazdu 6 s DPF filtrom a toto riešenie by som už NIKDY, ale naozaj NIKDY nechcel. Minimálne o pol litra väčšia spotreba na 100 km (0,60 € - ad blue stojí 0,10 € na 100 km), regenerácia každých 150-180 kilometrov, neustále som si musel kontrolovať, či už regenerácia prebehla, resp. kedy začne, aby som uprostred nej nevypol motor. A počas regenerácie okamžitá spotreba väčšia o 2 až 3 litre počas 20 kilometrov. Skrátka neuveriteľná otrava...
A potom samotný DPF filter, ktorý nevyrába nikto iný okrem mazdy a ktorý stojí 3000 €...
Ad Blue mi príde oproti tomu selanka. Raz za 10.000 kilometrov dolejem trochu močoviny a mám pokoj. Nevidím veľký rozdiel medzi dopĺňaním kvapaliny do ostrekovačov a ad blue. Jediný, kto to komplikuje, sú výrobcovia áut... Vodičov stavajú do role nesvojprávnych hlupákov, ktorí si za chvíľu nebudú vedieť doliať ani kvapalinu do ostrekovačov.
Rozbalit vlákno
9
9. 8. 2015 09:36
Re: Určite je to lepšie riešenie ako DPF filter...
Nechci ti kazit radost, ale AdBlue ti DPF filtr nenahradí. Budeš mít oboje. Co se týče spotřeby, tak těžko můžeš porovnávat motory s AdBlue a bez od různých výrobců. Může se stát, že motor bez AdBlue může mít nižší spotřebu než motor s AdBlue od jiného výrobce. Motor není jen o AdBlue.
Avatar - _Karel_
9. 8. 2015 12:54
Re: Určite je to lepšie riešenie ako DPF filter...
To nic nemění na tom, že konkrétní motor s AdBlue obecně zkrátka bere míň.
Avatar - wakantanka
10. 8. 2015 09:31
Re: Určite je to lepšie riešenie ako DPF filter...
spapá menj nafty ale zase si cucne toho AdBlue. Otázka potom stojí tak, či sa to náhodou nevyrovná. Teda že síce menej nafty ale doženie to AdBlue (finančne), takže prevádzkovanie ťa vyjde rovnako akurát s lepším ekologickým pocitom .
10. 8. 2015 12:18
Re: Určite je to lepšie riešenie ako DPF filter...
Já tankuji do Sharana cca 15 litrů každých 25-28 tisíc km. Cena á 17,- Kč/l. Tj. cena je okolo 1,- Kč na 100 km. Prakticky zanedbatelné za to, že mi auto nesmrdí kyselým smradem jako klasický diesel.
9. 8. 2015 11:23
Re: Určite je to lepšie riešenie ako DPF filter...
Nemáš kupovat Japonský diesel, úsporný není a ještě je všechno drahý.
9. 8. 2015 13:01
Re: Určite je to lepšie riešenie ako DPF filter...
Honda nie je japonske auto?
"Honda Civic s novým naftovým motorom je najúspornejším automobilom, aký sme doteraz testovali." [odkaz]
[odkaz]
9. 8. 2015 13:27
Re: Určite je to lepšie riešenie ako DPF filter...
No ten je sice úspornej, ale zrovna na Hondu stojí filtr 100tis ne? >:D Možná už ho slevnili...
10. 8. 2015 14:08
Re: Určite je to lepšie riešenie ako DPF filter...
Stojí 40tis (na 1.6 i-Dtec Honda CR-V) a je to v jednom kuse s katalyzátorem
9. 8. 2015 12:06
Re: Určite je to lepšie riešenie ako DPF filter...
Scr je kombinovany s dpf, montuju sa naraz. Ten interval regeneracie na tvojej mazde sa mi zda dost kratky, mne spusti regeneraciu 6 rocne auto s takmer 130k km po cca 400-450 km.
Avatar - Pepa_007
9. 8. 2015 09:48
Spotřeba TDI vs TSI
Spotřeba diesel 1,6 TDI u oktávky vs 1,2TSI.
Zdroj www.spritmonitor.de

Diesel: průměr 5,36l/100km
[odkaz]

Benzín: průměr 6,0l/100km
[odkaz]
Rozbalit vlákno
35
9. 8. 2015 10:14
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Spotřeba při úsporné i svižné jízdě, s TSI se jede příjemně než TDI ... tak samozřejmě, že pod kapotou na osobního vozu patří benzín :yes:
Avatar - rohYpnol
9. 8. 2015 10:47
Re: Spotřeba TDI vs TSI
No právě, rozdíl 0,5 l máš někde kolem 17kč/100km, což máš takřka 20 000kč na 100 000 km. Rozdíl v pořizovací ceně při firemním nákupu rozhodně nebude podle ceníku a když do firmy nakoupíš 50 Octavií... 50x20 000 ...

Pro jednotlivce při soukromém nákupu samozřejmě nemá v dnešní době diesel smysl, pokud jej prodejce nezvýhodní v akcích typu diesel za cenu benzinu.
9. 8. 2015 10:54
Re: Spotřeba TDI vs TSI
v tomhle mas asi pravdu,ale zase musis nutne pocitat s tim,ze naftak je servisne narocnejsi a drazsi nez benzin,uz jen proto,ze ma dost soucastek a ruznych ficur ktere potrebuji pravidelnou udrzbu ci drahy servis pri jejich poruse,ktery benzinak vubec nema. tudit tvuj vypocet " uspora na palivu 20t/kč na 100 000km je trochu zkreslujici,ve skutecnosti to bude mnohem mnohem mene.
takze ani mensim firmam,ktere nemaji flotilu desitek vozu,ale treba do deseti aut,se moderni soucasny diesel uz prestava vyplacet.
9. 8. 2015 11:08
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Tak přesně :yes:

Nafta se v dnešní době na osobních vozech už nevyplatí...
9. 8. 2015 11:49
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Zkreslující ten výpočet není, běžně firmy kupují nová auta a jezdí je 3-5 roků do cca 120-180tkm. A za tuto dobu je servis dieselu stejně nákladný jako servis turbobenzínu nehledě na skutečnost, že dnes je servis často zahrnutý v ceně. A po této době firma prodá diesel dráž a bez čekání na kupce než ekvivalentní benzín. Takže pro firmu je diesel stále výhodnější z důvodů které popsal rohYpnol. Jiná situace je u soukromníků s malým nájezdem nebo u bazarových kovbojů, ale i ti často volí diesel a v bazarech jej přeplácí (což zase vítají firmy, protože se starých herek zbaví za vysokou cenu).
9. 8. 2015 15:29
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Ne tak docela. U mnoha aut je ojetý diesel levnější než benzín (typicky například Focus), u mnoha je to plus minus stejné. Dá se tedy říct, že první majitel platí vyšší amortizaci dieselu, zatímco ten poslední platí vyšší servisní náklady. Zřejmě nejlepší je být někde uprostřed, tzn. koupit to od prvního majitele, který zaplatil zvýšenou amortizaci a prodat to poslednímu, který zaplatí vyšší servisní náklady :-)
9. 8. 2015 18:57
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Zkus o tom přesvědčit manažery fleetů, kteří mají za zadkem ekonomy s kalkulačkou v ruce. :-)
9. 8. 2015 19:10
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Na to nemám v ruce data. Já můžu vycházet jen z obyčejných ceníků, neznám ceny pro fleetové zákazníky, tam bude diesel asi vycházet lépe. když se dívám, jak to chodí u nás ve firmě, tak bych to ani nenazýval manažeři fleetů :-)
10. 8. 2015 22:15
Re: Spotřeba TDI vs TSI
hele, nase firma ma v pozadavcich na firemni vuz limit na vypoustene co2. z koncernu vw se tam vejdou povetsinou dieselove dvoulitry, za to benzinove motory jen vyjimecne a vykonostne jsou tem dieselum velmi vzdalene. takto nastavene pravidlo zpusobuje, ze ve firme vsichni verou diesel.
Avatar - rohYpnol
9. 8. 2015 19:49
Re: Spotřeba TDI vs TSI
U Focusu je to ale způsobeno úplně něčím jiným. Většina jsou bazarové dovozy z DE, IT... A možná 9 z 10 dovezenýých Focusů je v dieselu, což vede k vyšší ceně benzinů, protože jich je prostě málo. Jenže třeba u Octavie tohle neplatí, protože bazarový zákazník prahne naopak po TDI...
9. 8. 2015 20:06
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Ono je v podstatě jedno, čím je to způsobeno*. Důležitý je fakt, že první majitel dieselu by dnes měl počítat s tím, že právě on zaplatí prakticky celou amortizaci příplatku za diesel a někdy (třeba u toho Focusu) ještě i něco navíc.
BTW Ani u Oktávek už to není, co to bývalo. Podívej se ceny. Pašík jakbysmet.

*Ano, hlavní důvod je, že dieselů je na trhu ojetin přebytek. U toho Focusu je tam ještě jeden aspekt. 1.6 TDCI má (oprávněně) velmi špatnou pověst.
10. 8. 2015 09:08
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Ano u mnoha ojetých aut je diesel levnější než diesel. Typicky u těch aut kde diesel motory stály za starou bačkoru. >:D Takový 330D je třeba hodně ceněný motor, protože je mimořádně povedený na rozdíl od nějakýho TDCI
Avatar - rohYpnol
9. 8. 2015 19:46
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Přesně tak. Nechápu, který blb ti zas dal palce dolů 8-s

Jednoduše kdyby se diesely nevyplatily, firmy je kupovat nebudou. Nejsou zas tak hloupí, aby si nespočítali výhodnější variantu...
10. 8. 2015 22:21
Re: Spotřeba TDI vs TSI
myslis, ze treba v americe jsou firmy tak blbe, ze neumi pocitat, kdyz kupuji osobaky jen na benzin? evropsky trh je specificky, je v tom hoodne politiky. vyse jsem uvadel, proc v nasi firme bereme jen diesely. a ta hranice co2 tam je dana, protoze zejmena ten americky blbecek algore presvedcil se svymi nohsledy brusel, ze s go se nejlepe bojuje tak, ze osobni vozy budou jezdit na naftu... tohle pravidlo nema nic spolecneho s ekonomikou provozu, ale s politikou.
Avatar - rohYpnol
9. 8. 2015 11:50
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Náročnější? Benziny taky mají turbo a další moderní vymoženosti. A pokud se budu bavit o prvním majiteli v souvislosti s fleetem, tak EGR/DPF/SCR a další záležitosti mě vůbec nezajímají, protože auto držím v záruční době. A jak to bude po záruce? To mi může být úplně jedno ;-)
9. 8. 2015 12:22
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Ty Bože, ale ty jsi blábol.
9. 8. 2015 13:34
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Napisal ti fakt, ty blabol
9. 8. 2015 14:29
Re: Spotřeba TDI vs TSI
To jsem si říkal, že není něco v pořádku? Když nemáš dost chochmesu naučit se základy jednoduché gramatiky jak se pak chceš naučit a dále vzdělávat v oblasti opravy aut? Když nemáš IQ na to abys pochopil jednoduché věci, těžko ti uvěří, že budeš vědět pochopit, diagnostiku a opravit celkem komplikovaný systém vstřikovacího motoru. Nemluví o výměně oleje, o vymene filtrů a podobně základní věci, ktere věděli naší otcové udělat na dvoře. Nakonec se chytil stébla v této těm, jen jsem napsal, že ani gramatiku nejste schopen pochopit, ale o autech budete drísty jak byste se vyznali . Přitom se nedá číst ani co pisete a už vůbec ne to jak to gramaticky napíšete. Chápeš? Či ti to mám začít kreslit aby to tvůj mozeček konečně pochopil.
Avatar - rohYpnol
9. 8. 2015 19:41
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Ty jsi nějak sjetej, ne? Vždyť to co jsi napsal nemá ani základní význam vět, ale je to změť slov beze smyslu >:-[] 8-s 8-s :no:

Např. Když nemáš IQ na to abys pochopil jednoduché věci, těžko ti uvěří, že BUDEŠ VĚDĚT POCHOPIT, DIAGNOSTIKU a OPRAVIT celkem komplikovaný systém vstřikovacího motoru.
???

Chochmes
???

Nakonec se chytil stébla V TÉTO TĚM...
???

Slušný záhul
>:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - AUDIRS6
9. 8. 2015 20:03
Re: Spotřeba TDI vs TSI
No, vidim, ze mas konkurenta >:D - vid ty a Tucson... >:-[]

Ale aspon o vyhodnosti kupy naftaka do firmy mozem s tebou suhlasit. ;-)
Avatar - _Karel_
9. 8. 2015 21:15
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Sorry, ale nejseš sjetej sám? Za tu dobu už sis mohl všimnout, že Gordon není čech. A na kartě to má i napsaný.
Avatar - rohYpnol
9. 8. 2015 22:31
Re: Spotřeba TDI vs TSI
A z čeho jsi poznal že není Čech? Že má region American ještě neznamená, že není Čech. A i kdyby nebyl, tak snad píše česky, ne?

Nebo když já jsem Čech, tak mě to opravňuje psát anglicky věty co nemají význam a smysl? :-O 8-s
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2015 20:02
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Rád bych viděl tvé příspěvky na anglických diskusích, jestli opravdu budeš k nerozeznání od rodilých anglánů... Ale silně o tom pochybuji.
9. 8. 2015 12:23
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Asi tak, v neprospech nafty mas naviac dpf a scr, miochodom, oboje su na svete dlhsie ako sucasne priamovstrekove turbobenziny a muchy su uz davno vychytane ;-)
9. 8. 2015 15:40
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Ve fleetu auto zpravidla ani není drženo, problém s EGR/DPF/SCR tedy řeší někdo jiný (leasingovka). Ale tyto rizika už jsou zahrnuty s měsíční splátce.
BTW Zajímavé informace máme díky boomu operativního leasingu pro soukromé osoby. Třeba u Škodovky si může každý sám spočítat, že diesel se za těch jejich nastavených podmínek nikdy nevyplatí. Měsíční splátka TDI vs TSI je o 1100 Kč vyšší, přičemž nájezd je omezen na maximálně 1666 km měsíčně, což na palivu umožňuje uspořit odhadem maximálně 700 Kč měsíčně.
9. 8. 2015 12:21
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Podla toho co si napisal asi moc skusenosti so sucasnymi benzinakmi nemas. Prve tsi - problemy s retazamiboli len zaciatkom, pravidelne odchadzaju turba, skrtiace klapky ( v extremnem pripade ich menis skoro ako olej) a olejove cerpadla. Voci tomu su su cr dizle momentalnej produkcie skoro " bezudrzbovymi" strojmi...
Avatar - rohYpnol
9. 8. 2015 12:29
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Z druhé strany problémy TSI nejdou na vrub koncepci motoru, ale neschopnosti koncernu vyrobit spolehlivý motor (a je úplně jedno, jestli přeplňovaný/nepřeplňovaný/benzin/diesel) ;-)
9. 8. 2015 13:50
Re: Spotřeba TDI vs TSI
To nie, s tym plne suhlasim, faktom je,ze pravadkove naklady su na mile vzdialene sucasnej dizlovej produkcii, kde sa muchy odchytavaju uz hodne dlhu dobu ;-)
10. 8. 2015 09:13
Re: Spotřeba TDI vs TSI
jen jestli ty turba neodchází vlivem špatnýho zacházení. Moc lidí nechápe, že se k turbo motoru musí chovat jinak než k atmosféře a pak posloucháš nářky jak se sypou turba.
9. 8. 2015 11:14
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Ty Bože, ty víš, jak těžko uvěřit?
9. 8. 2015 11:21
Re: Spotřeba TDI vs TSI
agony of choice 1.2 TSI vs 1.6 TDI nie dakujem radsej autobus >:D
9. 8. 2015 11:30
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Tak já bych raději něco s motorem.

Diesel 5,67/100
[odkaz]

Benzín 6,63/100
[odkaz]
9. 8. 2015 11:42
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Spotřeba při úsporné i dynamické jízdě benzinové auto 1.4 TSI se jede příjemně než 2.0 TDI
10. 8. 2015 08:55
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Je fakt, že TSI motory dokážou být velice úsporný pokud řidič chce, ale chleba se pak láme jak je který motor úsporný když se o úsporu řidič moc nesnaží. Malolitrážní TDI ti jen těžko přesáhne spotřebou 6,5 litru i když ho budeš hnát po dálnici 180-190. TSI Bude ovšem při stejným stylu žrát tak o 3-4 litry víc.
10. 8. 2015 09:09
Re: Spotřeba TDI vs TSI
Nebudu tu obhajovat benzín či deisel, nebot to záleží na typu trasy kudy jedíš. Jen pro ilustraci zkušenost s několika motory koncernu z 90% km jízda po dálnici zbytek město a mimo město. S každým najeto různě mezi 10 tis km a 30 tis km

- 1.2 TSI - avg. 7 - 8 l/100km (octavka combi)
- 1.8 TSI - avg. 9 - 11l/100km (octavia combi)
- 1.6 TDI - avg. 5.7 - 6.3 l/100km (golf combi a octavia combi)
- 2.0 TDI - avg 6 - 7 l/100km (octavia combi

Určitě se dá jet úsporněji, nicméně jsou to hodnoty mého jízdního stylu, což je směrodatné. Pokud bych si měl vybrat mezi 1.2TSI a 1.6TDI tak na pohodu z jízdy je 1.2 příjemnější, ale spotřeba děsně závislá na stylu jízdy (stejně jako u 1.8TSI), proto bych volil 1.6 TDI, která je blbuvzdorná. Mezi 2.0 TDI a 1.8TSI je to jasné ve prospěch dieselu opt kvůli ekonomice. 1.8TSI ale má nádherný zátah kdykoli. ;-)
9. 8. 2015 10:42
dotaz
A jak je to se spolehlivosti? Kdyz muze byt motor s ad-blue nastaven na vyssi vykon, tedy uz tak dost vyhonene diesely budou pracovat pod jeste vetsim tlakem... A to vstrikovani probiha podle nejakeho danneho cyklu, nebo ho ridi pocitac v zavislosti na zatezi?
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 11:15
Re: dotaz
ridi ho pocitac, ale v zavislosti na mnozstvi neyadoucich NOx ve vyfuku - pribylo tam cidlo.
9. 8. 2015 11:24
Re: dotaz
Takze dalsi vec, ktera si muze zacit ukazovat, co chce...
10. 8. 2015 11:24
Re: dotaz
a která se může docela dost podělat....
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 10:43
To jou veci...
a proc se teda jeste najdou lidi, co TOHLE kupujou?!
To uz prece davno ztratilo smysl... jednoduchej, benzinovej motor... a hura - vsichni mi vlezte na zada.

Ale to nemeni nic na tom, ze clanek samotnej je super. Klobouk dolu.
:-)
Rozbalit vlákno
11
9. 8. 2015 11:33
Re: To jou veci...
Jednoduchej benzínovej motor v roce 2015? >:D
Jen tak mimo v pátek jsem viděl 2 auta co nešla nastartovat a obě měla atmo benzín >:D >:D
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 11:41
Re: To jou veci...
ano... proto chci Fiata.
Uz jsem byl vlastne rozhodnutej pro 500L s 1.4 benzinem. Jezdit cim mam... a tak asi vydrzim do ledna, na blizsi info a zkusenosti s Aegeou, nebo jak se to bude jmenovat.

Ale pokud mi vevnitr neprijde utulna, tak jdu pro to 500L. Je to totiz COOL:
Teda jako s klimatizaci.
;-)
Obycejnej motor... vzadu zkrutna pricka... myslim, ze to vydrzi podobne jako soucasne Punto II, co s nim jezdi ma polovicka. Punto k dokonalosti postrada tu klimatizaci - ale to je moje chyba. Nemusel jsem ho kupovat.
:-(
10. 8. 2015 09:15
Re: To jou veci...
Nebuď "neurotický" ;-) Zkus třeba Mazdu, a to nemyslím jen CX-5ku. Dvoulitr benzin, slušný výkon a spotřeba cca 7lt v průměru (ne závodění). A je to atmosfééra >:D
9. 8. 2015 12:24
Re: To jou veci...
Ukaz mi v sucasnej produkcii jednoduchy benzinovy mortor :-!
Avatar - PepaJ
9. 8. 2015 12:40
Re: To jou veci...
Odpoved zni treba motory mazda sky activ zakladni motorove verze verzi 2,3,i modelu 6 je to proste stara skola..neni toho mnoho to co tam muze poskodit neb tam nic takoveho proste neni!
9. 8. 2015 13:38
Re: To jou veci...
Skyactiv je priamovstrekova atmosfera, chyba jej uz len to turbo, takze od jednoduchosti to ma uz dost daleko. 2,3 je vysadou vacsich vozidiel ak sa dobre pamatam.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 12:44
Re: To jou veci...
prečti si mou odpověď v 11.41 = na počítači jen o řádek nad Tebou.
;-)
9. 8. 2015 13:35
Re: To jou veci...
Dobre, v akej sirokej modelovej rade napriec vyrobcami sa taky motor nachadza? Fiat celou modelovou radou momentalne ide mimo mna ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 13:43
Re: To jou veci...
Ty nechceš diskutovat... ale jen "prudit". A ještě dost lacino.

Ptal ses - a dostals odpověď - dokonce hned dvě.
To, že se ti ta auta nelíní jetvuj problém - ale nemění to nic na faktu, že existují...

A proc má být takovej motor dostupnej "napříč výrobcema" už vůbec nechápu.
U Opla už by sis asi vybral, viď...
:-)
9. 8. 2015 13:47
Re: To jou veci...
Uviedol si fiat, to je ok, ja sa pytam na jednoduchy motor napriec vyrobcami, nie napriec jednym vyrobcom ;-) . Ak si to zhrnieme - mame tu par atmo motorov u fitu a napada mna este dacia. Atmosfericky priamovstrekovy sem neratam, sice by sa zvysil pocet vyrobcov a modelov, ale tam uz mizne ta jednoduchost a lacny pripadny servis
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 17:54
Re: To jou veci...
Jednoduchý není synonymum atmosferický...

Může být složitá "atmosféra"... a jednoduché turbo - a to je právě ten případ Fiata... a mluvím o standardní 1.4T, nebo Opla.
9. 8. 2015 10:50
Dolévání AdBlue
Mně osobně kontrola a dolévání kapalin nevadí, dělám to zhruba jednou měsíčně. Dolévání AdBlue by mi teoreticky nevadilo. Prakticky vzato vidím velký opruz v tom, že automobilky vyžadují minimální množství, které je možno doplnit. Větší opruz může být už jen to, že některá ta starší auta vyžadují k dolití Adblue diagnostiku, ale takových aut asi moc nebude.
BTW Myslím si, že o "popularitě" AdBlue stejně nakonec rozhodne to, jak bude tento katalytický systém spolehlivý.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 11:23
Re: Dolévání AdBlue
jasne, dolevani samotny problem neni... ostrikovace taky dolevam.
I kdyz je fakt, ze rozlitej ostrikovac voni... a nepripomina verejny zachod.
;-)
Ale nech si to projit hlavou: ta smes vydrzi 36 mesicu od VYROBY. Teda ne od nakupu u benzinky...
Pri skladovaci teplote do 25 stupnu... vis, kolik je v aute v parnem lete... kdyz je zaparkovany na slunicku?

Prijde mi to proste jako slepa ulicka.
I podle Euro 6 jde udelat naftak, co nema vubec nic, z techhle ptakovin... akorat bude z 1.5 litru dávat 44kW a 160Nm... no a co?
Bude to malej naftak... se vesemi vzhodami - i nevyhodami. Ale ja s malou, rozvazkovou "dodavkou" fakt nepotrebuju sportovat...
9. 8. 2015 12:30
Re: Dolévání AdBlue
Lenze nie kazdemu staci motor so 44 kW. Mimochodom, dolievanie vody do ostrekovaca ti neprekaza? Cena za liter je podobna ako u ad blue a dolievas vacsie mnozstva a este k to vyrazne castejsie. Bude to len obycajny uzivatelsky ukon, ako cokolvek okolo beznej udrzby
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 12:49
Re: Dolévání AdBlue
teda kyklope.. to je docela síla: proč ty se zásadně ptáš na to, co píšu nad tebou?
Tady jsi to dovedl k dokonalsti - reaguješ přímo na mou formulaci ohledně ostřikovačů...

Víš, co je to diskuze? Čtu si, co říkají jiní... a někdy souhlasím, někdy nesouhlasím.. někdy něco napíšu, a někdy nenapíšu nic... ale pořád platí, že NAPŘED si přečtu, co píší jiní... chvíli o tom přemýšlím - a pak zaujmu stanovisko.
>:-[]
9. 8. 2015 15:13
Re: Dolévání AdBlue
V článku píšou, že spotřeba AdBlue je u osobních aut zhruba 0,5 až 1 litr na 1000 km. Asi to je hodně individuální, ale já kapaliny do ostřikovačů spotřebuju mnohem méně, odhadem 0,1 litru na 1000 km.
9. 8. 2015 15:19
Re: Dolévání AdBlue
Já mám černé auto s černým interiérem, takže vím :-)
S tím stárnutím Adblue kapaliny bude mít problém ten, kdo najezdí málo kilometrů. Ostatní asi ne. Do té slepé uličky nás dlouho naháněla EU, která dlouhou dobu stanovovala pro diesely mnohem mírnější normy než pro zážehové motory. Teď bude hledání cesty zpět na původní křižovatku o to delší.
11. 8. 2015 00:03
Re: Dolévání AdBlue
Když najezdí málo kilometrů tak proč si kupuje diesela ?
10. 8. 2015 19:05
Re: Dolévání AdBlue
vy se toho všichni bojíte jak běženců. To minimální požadovaný množství je jen v případě, že by jsi byl lempl a nedolil tam AB vůbec, i když ti to bude 5.000 km říkat, že to máš dolít. Funguje to 10 let v náklaďácích a celkem bez problému i pár let v osobácích. Celej systém je složitej asi tak někde mezi ostřikovačem světlometu a stěračem zadního okna.
Avatar - MGRR
9. 8. 2015 11:15
Od dieselu k LPG
Kdyz se jeste emise neresili, mel jsem rad zvuk starych TD peti-sestivalcu.

Se zavedenim Common Railu je "sound" pryc... Prihylo DPF pro reseni komplikovanych vyfukovych systemu pro nekomplikovane emise... v Nemecku je mentalita takova, ze pokud nema diesel DPF je to srot, ale drtiva vetsina bezne dojizdejicich lidi jezdi starymi benziny.

Nase Nemecka firma presla kdysi na Hybridni Priusy a neresi se od te doby nic. Meli jsme takove pokusne obdobi CNG, ale to byla primo katastrofa (malo cerpacek, dlouho se nankuje, kdyz trefite dve auta pred vami, jste tam min 1/2 hodiny a maly dojezd)

CNG melo problemu vic, bylo drahe a i kdyz se tankovali kila (nadrz mela dejme tomu 100L) ujede se velmi vyrazne mensi vzdalenost nez kdyby ve stejne nadrzi bylo LPG.

LPG se zkouselo u nas v praxi take a neni s tim zadny vetsi problem (tady je LPG vetsinou na beznem benzinovem stojanu) Ted nam zrovna dalsi dve Japonska auta predelali na sekvencni vstrikovani LPG a naprosta pohoda.

Financne "nakladova spotreba je stejna, nepatrne vyssi" u nove Toyota Avalon jako u Priusu (priusy nam funguji cela leta naprosto dokonale a bez zavad)

Takze v techto a nasledujicich 5-10 letech u nas to vypada takto (v Nemecku se plati rocni dan z kazdeho auta primo navazujici na emise a objem motoru).

Svou soukromou Camry jsem nechal take predelat a mam klid od mocoviny, elektronickeho hlidani kdovi ceho... bavi mne placeni za mene nez polovinu.

Parkovat se muze v Nemecku vsude, omezeni zadne jine, rocni prohlidka +20€ navic.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 11:18
Re: Od dieselu k LPG
v zasade souhlas... jen - proc je to vsechno japonsky?
Cim se bodou zivit nase deti.. kdyz budeme vsechno nakupovat u Japoncu?
A to, ze Japonci jsou porad lepsi, nez Cina / Korea a spol...
:-(
9. 8. 2015 12:27
Re: Od dieselu k LPG
Ked pozeram na predaje vozidiel v eu, tak tych japoncov tu az tolko nemame ;-)
9. 8. 2015 11:21
Re: Od dieselu k LPG
No sestivalcove diesely zni v otackach porad dobre (pokud teda hledas zvuk sestivalce a ne nejaky jiny charakteristicky zvuk starych dieselu).
Avatar - Aoyagi
9. 8. 2015 13:40
Re: Od dieselu k LPG
Ale při nízkých otáčkách/volnoběhu zní skoro každý diesel jak traktor ;)
Avatar - praděda7
9. 8. 2015 16:08
Re: Od dieselu k LPG
Souhlas! X5, zvuk v otáčkách... :yes: Na volnoběh a v nízkých otáčkách je to také v pohodě. :-!
Avatar - Norge
9. 8. 2015 13:01
Re: Od dieselu k LPG
..u nás dve autá : jedna zážihova atmosfera V6 a elektrovozitko Mitsu IMiev, pre každodenne dochádzanie, nákupy, atd. : žiadna čerpačkách, olej, phm, ..blá,blá iba garáž kľúč a z bodu A do B a spať - garáž kábel. ...bez problémov a otáznikov. Dojazd 130km plne postačujúce. (Žijeme v zahraničí, tu upne bežná vec)
Samozrejme rozumiem, že životný štandard v strednej Európe vyžaduje lietať po krajine stovky km a preto potrebujete ropu aj v mestách a obciach v ôs.autach... Nuž, nieco za niečo ...

Pravda ale je, že na západe veľa ľudí používa staršie benzínové autá v dobrom stave na dochadzanie a premiestňovanie sa vo svojom okoli, lebo nejde o to či je auto staré, ale v akom je tech.a estetickom stave. Preto moji nórsky priatelia na návšteve Prahy a Bratislavy zhodne skonštatovali, že sa tu máte-mame naozaj dobre, toľko nových aút nie je ani v Nemecku ...
Avatar - MGRR
9. 8. 2015 13:15
Re: Od dieselu k LPG
Treba ve strednim Sasku nova auta vidam minimalne (co jezdi po dalnici je zavadejici, to se nepocita, ale to co jezdi mimo dalnice) skodovky tady temer nejsou a jejich autosalony jsou opustene. Vycet aut rodicu co jezdi do skolky je nejcasteji stara astra, Signum, obycejna T4, smart, octavia1 lpg, fabia1, fabia2 (ale tu ma socialni pripad co zije z podpory) a tri prvni clia. Jeden fanda ma RS6 a jeho zena starou A4. Nikdo nema naftu, jen dodavky, nakladaky a traktory. Jediny diesel co vim siroko daleko ma jedna ceska rodina 1,9TDI 77kw a vim presne kod motorru BLS, protoze meli diru na kelimek od kafe jak jim vyletela ojnice. Zarizoval jsem jim servis v CZ, protoze tady je to za 4-5T.€ a v CZ 2T.€ vc. ATE novych brzd. Je to o smysleni, smradu z vyfuku = to dychaji nase deti, prenasi se to do zivota, pohody, stresu... za takovou vetu te v CZ poslou nekam, v DE si ji dobre uvedomuji. Tedy vzdelanejsi cast a pracujici populace.
9. 8. 2015 22:04
Re: Od dieselu k LPG
No jo, ale pak mas zase Britanii, Italii a Francii, kde je vetsina aut v nafte...
11. 8. 2015 11:17
Re: Od dieselu k LPG
A nebude to tim, že drtivá většina rodin má dvě a více aut? Jedno velké nové rodinné a pak druhou malou šunku na posunování??
Avatar - MGRR
9. 8. 2015 13:26
Re: Od dieselu k LPG
Elektro auto je super kdyz nikam nejezdis. Doma v Nemecku je vse od sebe daleko. Pamatuji si z CZ, jak narikame nad 3km kolonou. Tady rana a denne je tady obrovska 10-30km kolona misty ve ctyrech pruzich. Dovedes si to predstavit v elektromobilu? Klima, topeni bezi v zacpe, popojizdeni... ja jezdim na benzin Priusem, vyhovuje mi to, nejkradsi cestu mam 157km a jedu 140-180km/h celou cestu + cesta zpet 314km... To na elektriku proste nejde, to je vyloucene.
Avatar - Norge
10. 8. 2015 01:32
Re: Od dieselu k LPG
..no ono to nebude s tým el.pohonom zase tak tragicke, ja chodím do práce asi 15km a keď dodrzujem level "Eco" čo znamená podľa predpisov, mám rovnaký dojazd ako som vyšiel z garáže, lebo cestou si doplním energiu brzdením ..., takze veľa krát dopĺňam batériu zo zásuvky iba raz za týžden a aj to v práci ... Takze grátis vozenie :-) Inak treba povedať, že v Nórsku sú rýchlosti 30-50-60-70 a diaľnica 80 až 100 ... Jasne keď pôjdeš egomaniacky štýl strednej Európy : ..aspoň 140 tempomat s klímou a plno akcelerácii a deceleracii - energia z batérii pôjde fofrem off. Kolega má MB B-class v el, a realny dojazd 200km a firemná Tesla P85+ niečo cez 400km, reálne vo štyroch sme dali Oslo-Bergen ...
Každopádne Prius či Hybrid Od Toyoty super vec, svojho času keď som pracoval ešte ako privat driver bolo 600h L ...po par týždňoch som ustálil phm na 9,7l/100 čo na taký vankúš ako LS je.. Super :yes: To bol môj prvý dotyk z el.pohonom, nezabudnem, v Nórsku je však LS už vec a la Luxus, kto by tu jazdil autom z cenovkou 2xTesla a hlavne LS používa kráľ,to sa nepatrí, ak ho nestretnete v MHD, čo rad a často robí ...,hl.v zime z bezkami na Holmenkollen ... Veľa šťastných km želám :yes:
Avatar - Norge
9. 8. 2015 12:31
Pekný članok
..pekný članok :-!

Všetci čo ste nútený , alebo ste skočili na vlnu naftovej lobby gratulujem Vám, a teším sa, v našom servise ste vždy vítaný :*) >:-[]

U mna už roky benz, lebo Motto: radšej do nádrže ako do servisu :yes:
Rozbalit vlákno
2
10. 8. 2015 19:10
Re: Pekný članok
kdy jste viděl naposledy nějak závažně rozbitý motor se vznětovým motorem? Nemyslím auto dovezený bouraný a složený ze třech a pak ještě napadený kutilem.
Avatar - Norge
10. 8. 2015 21:31
Re: Pekný članok
..vznetový motor nie je problém, problémom je motorové príslušenstvo a jeho elektronika. Od čias komôrkového spaľovania nafty bez potreby batérie, čidiel, riad.jednotiek, filtrov, atd., ubehlo už veľa času, ak ste si nevšimli a prístrojové dosky dnesnych eu.aut sú ako vianočné stromčeky posiate symbolmi.. Áno, áno CANsiete a diagnostika :-)
O tom, že len veľmi malo ľudí "dela kutila" na západe so seba na dvorku nehovoriac ;-) teda ak nehovoria poľsky či turecky ... Ono to funguje tak : ..tu sú kľúče, nahr.vozidlo a následne platobný terminál, pls. VISA :-!

Mimochodom, si myslíš, že európske automobilky nevedia čo robia ?! Ak si si nevšimol, všetko má iba jeden cieľ : prachy z kapsy von, pane ! Oni bohatnú,a zákazníci platia, musia, nedostali na vyber, je to na "..!" Germani diktujú a ostatný poslušne : áno, áno, naftu ! Nevyhrali vojensky, tak si skolonizovali Európu ekonomicky ;-\ Kto nie je s nami je proti ..., etalon tomu hovoria.
Sodomka, Ledwinka a další by iba pozerali, kde sme to dnes z automobilizmom dopracovali a čo všetko sa dá predať ...
9. 8. 2015 13:11
TDI
...jediny naftový agregát a to je rotační TDI..ten měl zustat navěky..Ostatní paskvily neměly spatřit světlo světa.Jejich absurdní a absolutní nadvýrobou osobáčku se zahnojí celý svět.na to nepomohou ani chcanky,ani euro dvacet...Aut měla být maximálně třetina,měla vydržet milion a být dělaná na třicet let.Spousta trapných značek by zanikla a uspěšně by se rekrutovala na osvětu rozvojových zemí na kvalitu života jako takového či neinvazivní zemědělství..No a nějke ty inovace dizajnu a technicke vychytávky ,to by už normy snesly..Hlavně by se zase dobře dýchalo.. :-)
Rozbalit vlákno
7
9. 8. 2015 13:44
Re: TDI
Mas na mysli tu dymovnicu? Pozri sa na mnozstvo naftakovna cestach v sucasnosti a porovnaj ich s minulostou a skus si predstavit ako by to vyzeralo ak by vsetky dymili ako tebou spomenute tdi
9. 8. 2015 15:51
Re: TDI
...ty jsi to asi nečetl pozorně..Psal jsem že by měla být na světě maximálně třetina aut oproti totalně přeautovanému dnešku.To by ta dvojka euronorma bohatě stačila.A že dymí??Ne nedymí.Dymí uplně všechny dehty.Problém rotačních TDI je v majitelích.Všechny mají stočené tachometry,a stávající majitele v domění že jejich tdi ma dvěstě ujeto má ve skutečnosti pul milionu na hrbu a protekajíci vstřiky a vlastníkovu neochotu do toho dát vic jak dva tisice.Přece to furt jede ne??A za 4litry..Klasický český motorista..Co si myslíš že ostatní dizly,,.myslíš že filtry a jejich vyroba,udržba,nadvýroba aut, motoru a dalších nepotřebných sraček nedymí.??.Ano dymí..Daleko víc než rotační tdi akorát to nevidíš a pod záštitou zelených logo a hrajících si moderních rodinek,, tatuldové co se tváří jak největší kosmos,si myslíš že to je to pravé ekologické a hyperpočítačově moderní..A co ty zbytečné elektromobily??To nevíš že drtivá část proudu je z hnědého uhlí??Toto je ten pravý pruser,,ne tdi
Avatar - WinDiesel
9. 8. 2015 16:07
Re: TDI
Ovšem benzíny ty zaručeně nedymí ....................... Tvými slovy. >:D >:D >:D
9. 8. 2015 16:40
Re: TDI
Benzíny dymí,pokud žerou olej..Mají menší učinnost,větší spotřebu a jedovaté splodiny,to vše oproti pevným časticím,ktere jsou u TDI..Ty však nejsou tak jemné jak u současných moderních dizlu... nevdechují se do plícních sklípku....Ty naše moderní strojky komonrejl, kde je jemny rozprach, se dostávají jejich pevné částice spolu s kyslíkem do krevního řečiště.Z toho plyne že ikdyž rotační TDI díky majitelum dymí,není tak nebezpečne coby novej krasoun tvařící se kosmicky co má vybrakovaný DPF ,FAP,po stopadesatitisících napul mrtvé vstřiky a nakřáplej motor.To je pak daleko nebezpečnější než bývalé nejsmradlavější TDI taxi Praha s milionem na hrbu.
9. 8. 2015 22:07
Re: TDI
Castecne mas pravdu, ale to, ze se castice nedostanou primo do krve jeste neznamena. ze jsou neskodne.
9. 8. 2015 22:51
Re: TDI
..................co na to dodat...chceš se tady přit o tom,, co je neoddiskutovatelné??Prostě to tak je.....vse co se zde tvori,cela industrializace,,vse nejakym zpusobem skodí..je však mega omyl a klamání se schovávat za normy,když pravda a učel je totalně jinde, Svádět to na klapot a nekultivovanost,to je zhovadilost do nebe volajicí..Mám rád auta,jejich techniku,vytříbenost,osobnost a vkus,ale to co se dnes děje nemá s pravým oduševnělým automobilismem absolutně nic společného....Vše kvalitní a konstrukčně dobré bylo potlačeno....Timto tuto diskuzi končím..
9. 8. 2015 23:04
Re: TDI
Copak se nekde pru? Akorat podotykam, ze i kdyz jsou nove diesely navzdory veskere propagande stale sajrajt, tak to neznamena, ze stara dymici TDIcka na tom byla lepe. Kdo chce jezdit ciste, koupi si neprimovstrikovy benzin.
9. 8. 2015 14:12
Pantofle?
Článek jsem nečetl, zda to jsem si všiml, že pan Vaculík zřejmě řídí v těchto horkých dnech v pantoflích. To není dvakrát profesionální od motoristického novináře. Pokud ovšem řídil někdo jiný, to je pak jiná :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - praděda7
9. 8. 2015 15:30
ADBlue
Dusík je hlavní složkou zemské atmosféry. Dusík je plyn bez barvy, chuti a zápachu. Není toxický ani jinak nebezpečný. So, WTF?

Dopady na zdraví cloveka, rizika
Oxidy dusíku mohou negativne pusobit na zdraví cloveka predevším ve vyšších
koncentracích, které se ovšem bežne v ovzduší nevyskytují. Vdechování vysokých
koncentrací, nebo dokonce cistých plynu, ovšem vede k závažným zdravotním potížím
a muže zpusobit i smrt. Predpokládá se, že se oxidy dusíku váží na krevní barvivo a zhoršují
tak prenos kyslíku z plic do tkání. Nekteré náznaky ukazují, že oxidy dusíku mají urcitou roli
i pri vzniku nádorových onemocnení. Vdechování vyšších koncentrací oxidu dusíku dráždí
dýchací cesty.

Všechno jen....mohou...náznaky...dohady...předpo… s jistotou určitě dobrý byznys pro výrobce katalyzátorů a močoviny a hlavně k zaměstnání dalších úředníků v Bruselu... >:-[]
Rozbalit vlákno
12
9. 8. 2015 16:02
Re: ADBlue
To nejsou žádné náznaky nebo dohady. Vem si kyselinu dusičnou, hoď do ní měděné drátky a inhaluj oxidy dusíku. BTW Nezapomeň si předem napsat závěť :-)
Katalyzátory nejsou výmysl EU. Naopak. Jako první s tím začala Kalifornie v 70. letech, za pár let se to stalo povinné v celých USA a v Kanadě. V Evropě jsi ještě na začátku 90. let mohl koupit auto bez katalyzátoru a vesele s ním jezdit. A současná norma Euro6? Není o nic přísnější než americká Tier II z roku 2004, čili EU je zase více než 10 let pozadu ...
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 16:34
Re: ADBlue
Asi jsi "minul" podstatu toho příspěvku: aut je především zbytečně a nesmyslně moc... a úplně zbytečně se vyrábí další a další... a ta minulá se likvidují... a to všechno vytváří násobně vyšší zatížení světa, než vlastní provoz.
Takže ano - třetina aut, s jednoduchou technikou, ale životností 30 let a 600.000 km je mnohem ekologičtější řešení, než všechny Euro i Tier normy dohromady...
9. 8. 2015 16:48
Re: ADBlue
No konečně normální chlap se střízlivým názorem..Sice ne většinovým,,ale to už tak hold bývá..((((Husa taky upalili za pravdu))))
9. 8. 2015 17:38
Re: ADBlue
Z globálního pohledu samozřejmě ano. Z lokálního pohledu (jde hlavně o města) jsou důležité i ty vypouštěné emise.
Americký systém je v tomto lepší, protože jednak zavedli přísné normy dříve a navíc vyžaduje, aby je motor plnil i po najetí 120 tisíců mil (200 tkm), takže jejich emisní norma v podstatě nařizuje i dlouhou životnost motoru.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 17:49
Re: ADBlue
No - a na emise ve městě je právě nejúčinnější méně aut... a slušnější MHD... a je vystarané.
;-)

Na vesnici auto prostě potřebuješ... ve městě můžeš jezdit městskou nebo chodit pěšky.
To, co tomu brání - kromě pocitu "jak by to vypadalo" - je věčně přeplněný a špinavý autobusy, tramwaje, metra... dosaď, co uznáš za vhodné.
9. 8. 2015 18:41
Re: ADBlue
A jak bys těch méně aut chtěl dosáhnout? Zpoplatnit vjezd, zakázat vjezd nerezidentům nebo snad losovat, zda daný den můžou jezdit auta s lichou nebo sudou poznávací značkou jako to dělali v Paříži a Pekingu?
Je to prostě sci-fi. Aut neubude. Kór ve městech, kde je to symbol společenského statusu, chtějí mít na parkovišti před panelákem lepší/větší auto než sousedi a nejlépe s turbodieselem pod kapotou.
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 19:05
Re: ADBlue
No, já bych řešení měl.. ale nejsem politik.
Naštěstí.
;-)

Stačilo by nezdaňovat práci... ale spotřebu.
Když dostanu v práci to, co je firma ochotna celkem zaplatit, tak ať klidně stojí litr benzínu 69,- korun...
A rázem budou jezdit jen ti, co musí/potřebují... když u toho bude víc aut, jako je to puvodní Punto = jednoduché se solidní výdrží... tak bude planetě lépe.

A pak - zavedl bych za každou reklamou na auta něco na způsob "kouření způsobuje impotenci"...
;-)

Chce to osvětu. Proč lidi kupují ne to, co potřebují, ale to, co jim prodejci vysvětlí že je "in"?
To je jako s mobilními telefony... proč skoro zmizely normální telefony.. na telefonování?

Mobilní telefon je vynález. Skoro jako auto! Dává Ti svobodu a nezávislost... můžeš volat, když potřebuješ - a ne když najdeš budku.

Ale proč si lidi kupují nesmyslné skleněné placky... které mají problém vydržet nabité celý den?
Vzdávají se dobrovolně té svobody a nezávislosti... za cenu, že vypadají moderně?
Ale to není moderní.. jen módní.

I normální mobil naplňuje potřebu.. stejně jako normální auto.

Howgh.
9. 8. 2015 19:21
Re: ADBlue
To je ještě větší sci-fi :-) Automobilky potřebují prodávat. Budou naopak tlačit na to, aby co nejvíce znepříjemnily život těm, co si v klidu jezdí spolehlivými osmiventilovými Twinsparky, dvoulitry MPI nebo dvanáctistovkami Fire .... příklad jsem vzal z tvé a mé garáže :-)
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 19:43
Re: ADBlue
Obvykle po "howgh" už nic nepíšu - ale udělám vyjímku:

narkobaroni taky potřebují prodávat... a nemění to nic na zločinnosti jejich počínání.
Proti nim se ale státy brání... u tabáku a u aut rezignovaly.

A to je ten jedinej rozdíl.

A to říkám jako člověk, co má hodně naježděno... a má auta rád.
Mám rád i víno - a přesto je mi alkoholismus proti mysli.
;-)
9. 8. 2015 23:33
Re: ADBlue
U tabaku, liehu a benzinu/nafty staty nerezignovali, mnohe objavili spotrebnu dan. U paliv vdaka narokom na kvalitu potrebujes neprehliadnutelne vyrobne zariadenie, tabak a leh tiez nema par gramove spotrebitelske balenie ( kto by sa s tolkymi flaskami kvoli pol deci tahal :-! ), ale drogy maju male spotrebitelske balenie a vysoku kilovu cenu, stat by sa s ich existenciou zmieril za cenu spotrebnej dane ( nase peniaze neboli statu nikdy cudzie >:D ), problem je v paralelnej vyrobnej a distribucnej sieti a tym v nemoznosti vynutenia statneho monopolu, pri efektivite policajnych zloziek ide o utopiu, nedokazu najst hektolitre nezdaneneho liehu, ako by asi hladali kilogrami rozdelene v mensich baleniach.

Takze u aut, vlastne ich paliv, nejde o rezignaciu, ale o tych mozno 24 CZK z kazdeho litra
9. 8. 2015 22:12
Re: ADBlue
At zavedes cokoliv, tak tim mysleni lidi nenarovnas. A tam to prave musi zacit. Kdyby lidi jezdili autama kdyz potrebuji (ne ze jedu za roh pro cigara autem, pripadne se cpu do centra a predpokladam, ze ty ulicky od stredoveku nekdo nafoukl, nebo jsem linej i jezdit tim autem, takze misto abych vsechny jizdy sloucil v jednu, tak si je radeji rozkouskuju). Kdyby lidi meli rozum, tak si tady jezdime osmivalcema, benzin neni tak zatizenej dani, auta jsou trnem v oku pouze skutecnym eko-posukum, ktere by nikdo nebral vazne... No jo, kdyby.
9. 8. 2015 15:53
dobre
mne nevadi adblue, je to podla mna okej
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
9. 8. 2015 18:58
Skvely clanok!
A to myslim bez ironie.

Klobuk dolu pred autorom, pretoze toto je skvela zurnalistika.

A chcelo to aj odvahu, pretoze clanok jednoznacne ide proti zblbnutemu dieselovemu davu tym, ze poukazuje, akym nezmyslom su dieselove motory vo vacsine aut.
Rozbalit vlákno
0
9. 8. 2015 20:28
točivý moment násobený otáčkami???
"...točivý moment násobený otáčkami je výkon..."

To je mozno nazor redakcie, ovsem bez ohladu co tu mate zauzivane, spravne je to:

Vykon[W] = TocivyMoment[N.m] * UhlovaRychlost[rad/s]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
9. 8. 2015 21:09
Re: točivý moment násobený otáčkami???
No - a cim menis uhlovou rychlost?
Otackami...
Takze jsme doma.
;-)
10. 8. 2015 00:08
Re: točivý moment násobený otáčkami???
To je filozoficka otazka, ak si povies, ze merias otacky za cas, merias otacky, ak si povies,ze merias radiany, tak merias radiany za cas, akurat radianov je viac, ako otacok ;-)
Podla poctu cidiel mozes merat dokonca 1 radian, len si musis vediet cidla spravne na obvode umiestnit.
Na zakladke som zazil neuveritelny prevrat, z vahy sa stala zrazu hmotnost, nejaky radian ma nerozhadze, maximalne v zime studeny radiator >:D
9. 8. 2015 21:18
Chcanky ke chcankám....
..nafta k močovině. Když začne být konstrukce příliš složitá, tak se musí začít s čistým listem papíru odznova. Spalovací motor (hlavně diesel) v téhle fázi už je a navíc negativně ovlivňuje i složitost dalších skupin viz. nesmyslné devítikvalty.
Rozbalit vlákno
2
9. 8. 2015 22:15
Re: Chcanky ke chcankám....
Problem je v tom, ze podobne kr*pleny jsou cim dal vice i benziny... Byt zrovna ad-blue mi neprijde jako uplna hloupost (i kdyz nevim, jestli jeji potrebu nevyvolala honba za vysokym litrovym vykonem, efektivitou atd.).
Avatar - rokyta.p
9. 8. 2015 23:12
Re: Chcanky ke chcankám....
AdBlue je daleko lepší nápad než třeba řepka. Trošku mi to připomíná náhradu olova do starších aut, každé tankování s flaštičkou. Ještě druhá pixla s VIFkou, jak důchodce v lékárně. Teď vážně, náklaďáky to používají běžně už dýl a není to špatné, za chvíli si zvyknete, k dostání je to všude a pohoda. Spotřeba jde pak dost dolů, čím větší auto tím větší smysl.
10. 8. 2015 09:18
BMW...
...uvádí na svých stránkách následující informaci k AdBlue:

* Následující modely jsou vybaveny touto technologiíi od roku 2013:
BMW řady 5 Sedan: 520d xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d xDrive
BMW řady 5 Touring : 520d xDrive, 525d xDrive, 530d xDrive, 535d xDrive
BMW řady 5 Gran Turismo: 520d, 530d xDrive, 535d xDrive
BMW X5: sDrive25d, xDrive25d, xDrive30d, xDrive40d, xDrive50d
Rozbalit vlákno
0
10. 8. 2015 11:29
nebyl by někde srovnávák TDI motorů?
Víte co by mě zajímalo, jestli by někde nebyl dlouhodobý srovnávak TDI motorů.

Například Octavie I 1,9 TDI 66 kw a octavie III 1,6 TDI CR kolik za léta provozu vyprodkují každá co2 a jaké by bylo porovnání. O kolik ten moderní TDI motor oproti tomu starému zachraní emisí? Musí to být ohromné číslo, když bruselu stálo za to ty obecně spolehlivé dieselové motory, které vydrželi půl milionu kilometrů bez nějaké větší údržby tak strašně zdegradovat a narvat tam takových finančně náročných vychytávek, viz dpf.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
10. 8. 2015 20:29
Re: nebyl by někde srovnávák TDI motorů?
Takový článek ti nedovolí vydat. Jedině tak, že bys ho sám napsal na blogu a započítal do toho i skutečnost, kolik nových aut padne na jednu starou 1.9 TDI... >:D
11. 8. 2015 08:33
Re: nebyl by někde srovnávák TDI motorů?
tak v kontextu clanku bys asi spise mel sledovat nox a ne co2. produkce co2 je primo umerna spotrebe. tu si porovnas snadno treba na spritmonitoru, nicmene i tady je potreba vzit uvahu, ze tebou zminovane motory jezdi minimalne v jinych vozech.
11. 8. 2015 09:39
Re: nebyl by někde srovnávák TDI motorů?
no, a jak tedy odhaduješ ten rozdíl mezi těmi auty. Kdo na tom bude ve výsledku lépe? mně totiž přijde, že ty starší diesely sice taky vypouštěli srágory, ale ty se spláchli deštěm a bylo to OK. teď sice vypouštějí menší, ale ty, které jsou škodlivé, tak ani déšť nespláchne. Tak by mě to docela zajímalo. v čem je to teda dnes lepší
11. 8. 2015 11:14
Re: nebyl by někde srovnávák TDI motorů?
no tak co se tyce produkce co2 - bezbarvy plyn, tak tam to souvisi s tou spotrebou. Moje realna zkusenost rika (mluvim o dieselech), ze za poslednich 20 let to bude prakticky plichta, maximalne tak 10% dolu, coz se ztrati vlivem celkove vetsim hmotnostem dnesnich aut (muj nazor). ten bordel, o kterem mluvis, neni ani co2 a ani nox, to jsou saze. ano, drive jich bylo mnohem vice, celkove vetsich rozmeru a asi s mensi mirou skodlivosti, dnes jich je mnohem mene (nemas-li vykuchany filtr a cipnuty motor, popripade vylagrovane vstrikovace), ale rika se, ze svymi miniaturnimi rozmery jsou velmi nebezpecne, protoze prochazeji primo do krve. nevim, jak to je, zadnou smysluplnou studii na toto tema jsem necetl. co se tyce benzinu, tak neprimovstrikove atmosfericke motory z principu veci prakticky zadne castice netvorily. primovstrikova tsi uz ale ano. takze tady bych videl vyrazne zhorseni stavu.

ja urcite dnesni stav veci obhajovat nebudu, myslim si, ze americane dobre vedi, proc do osobnich aut patri benzinove atmosfericke motory. naftove motory obecne maji mnohem horsi emise nez benzinove a pokud tedy eu jde o blaho veci, melo by se jit po naftacich jako takovych.
10. 8. 2015 20:03
dnešní motory
Dnešní motory jsou jako státní aparát...za hromady peněz plno sraček navíc,které zničí to,co táhne celé auto... :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - optos
11. 11. 2016 09:07
Prepaleny olej..
To si európska mumia zase raz vymyslela poriadnu cípovinu na rižovanie peňazí. Nafta, prepaleny olej, teda sory, močovina (resp. AdBlue), krabicky cez pol celneho (hlavne, ze vlajocky im vadia). Co pride dalsie? Povinna okena do ostrekovacov? A kupit to AdBlue poriadne ani neni kde, len predrazene na benzinkach. Ved porad si ako vies, ovčan. Hlavne zaplat. Odporucam nosit aspon maly kanister so sebou. Inak na SVK som nasiel na adblue-shop.sk ovela lacnejsie, nez na benzinkach. Po dvoch zabitych hodinach...
Rozbalit vlákno
0