Francouzské ostré hatchbacky obecně patří mezi ty nejlepší. Jak na tom ale budou v souboji proti sobě? Vyhraje faceliftovaný Peugeot 208 GTi nebo nová verze Renaultu Clio RS s názvem Trophy?
Vzhledem k tomu, že Clio RS výrobce stále nedodává s manuální převodovkou (což je zcela nepochopitelné a neomluvitelné), v podstatě není co řešit - vítězem je Peugeot :-!:yes: Pokud by snad Clio RS bylo na okruhu o nějakou tu sekundu na okruhu rychlejší, pro většinu kupujících by to stejně nebylo rozhodující.
Tak kdybys měl možnost se na okruhu s Cliem RS svézt jako já, tak bys ses s největší pravděpodobností také rozhodnul pro Peugeot 208 GTI. S tím jsem jezdil na tom samém okruhu o několik měsíců později a požitek z jízdy byl mnohem větší, ty neználku :-!
Nevím, co bys chtěl vědět. Jednalo se o testovací jízdy pořádané českými zastoupeními těchto značek a obojí se konalo na Czech Ringu na kraji Hradce Králové, což je pro hot-hatche ideální, velmi technický a nepříliš rychlý okruh. A zatímco dvouspojková převodovka Clia R.S. v těchto podmínkách dost často zmatkovala a reagovala se zpožděním (i po přepnutí v modu RS), manuál u Peugeotu 208 GTI mi vyhovoval daleko víc. Prostě jsem si při jízdě daleko víc užíval sepětí s autem. A jelikož manuál si u jinak povedeného Clia RS nemůžu vybrat, moje volba by byla jasná. Toť vše :-!
V módu RS reagovala se zpožděním a často zmatkovala? To slyším poprvé...
A co kdyby měl ten Peugeot elektrickou parkovací brzdu, čemu bys dal přednost pak?
Tak tohle zhovadilé zařízení naštěstí do segmentu B dosud nedorazilo, takže se jedná o čistě hypotetickou otázku "kdyby". Odpověď zní ani jednomu - moje auto nesmí mít ani samočinné řazení, ani elektrickou parkovací brzdu (a ani tříválcový motor a ovládání důležitých funkcí přes dotykový displej)!
Nějak mi to pořád uniká s tou brzdou. Ne že bych toužil po elektrické, ale mám ji v autě. A koneckonců je nás tu víc majitelů HH, ať už těch podle tebe "pravých" (Megane RS, Cupra) nebo těch "falešných" s el.parkovací brzdou a dokonce s automatem. No vidíš, a stále neslyším stížnosti majitelů GTI, jak jim elektrická ručka na okruhu vadila, a na druhou stranu ani chvalozpěvy od majitelů M-RS a Cupry, jak jim báječně klasická ručka pomohla na Slovakia Ringu nebo na okresce Jihlava-Třebíč. Možná mi to vysvětlíš.
Už jsem to tady vysvětloval několikrát - el. parkovací brzda se ke sportovně laděnému autu prostě nehodí. A to prakticky ani "psychologicky". Pokud to tak necítíš, je to samozřejmě jen tvoje věc. Ale sportovně laděné auto si většinou kupují lidé milující co nejaktivnější řízení. Mně by ovšem el. P brzda vadila i v nesportovním autě. Je to stupidní zařízení, které umí jen vypnuto/zapnuto a nemůžeš si u něj volit rychlost zatažení i povolení ani jeho míru účinku a navíc to celé pracuje pomalu a za hnusného zvukového doprovodu. A taky máš v autě naprosto zbytečný další elektromotor, který zvyšuje hmotnost a cenu auta a hlavně se může pokazit. Prostě naprostý nesmysl, podporující řidičskou lenost, aby si náhodou nenamohl pravou ruku >:D
Mne by zajímalo, co myslíš zmatkováním. Pokud jsi to auto skutečně měl v Race režimu, převodovka byla v manuálním (to znamená, že nereaguje na sešlápnutí akcelerátoru kickdownem a nechá tě narazit do omezovače, tedy manuální režim, jak ho máme rádi). Pokud nebyla v manuálním, nebyl jsi v Race režimu. Jak se projevuje zmatkování, když sama od sebe prakticky nic nedělá, je mi záhadou.
Tak hlavně žádný mód RS v Cliu není. To je jako bych o GTI řekl, že se mi chování DSG v módu Volba profilu jízdy moc nezamlouvá. ;-) Kdyby u Renaultu chudáci tušili, co způsoběj průměrným obyvatelům planety Země za potíže, jistě by to TLAČÍTKO, kterým volíš režimy Sport (jeden stisk) a Race (přesun voliče na manuál a přidržení tlačítka na cca 2-3 vteřiny) nepojmenovali R.S. Drive. O tom, že by v režimu Race EDC zmatkovala a řadila se zpožděním čtu opravdu sporadicky a většinou se pak ukáže, že autor textu v režimu Race vůbec nejel. Třeba tím, že se zmíní o zásazích ESP, které je ovšem v Race plně vypnuté.
Ano, máš pravdu, jmenuje se to R.S. Drive a všechna auta na tom okruhu už měla přednastavený jeho nejsportovnější režim. Ono už to jen nějaký ten pátek, takže jsem to asi formuloval trochu nepřesně.
To, že ti více vyhovuje manuál a jak píšeš, cítíš větší spojení s autem, tomu rozumím. Ovšem to s tou EDC na okruhu je přitažené za vlasy. Měl jsem možnost jet s Cliem RS v Mostě (neřídil jsem ale o to víc jsem si všímal chování) a taky jsem měl Clio RS půjčené na den pro vyzkoušení ve všech možných situacích - okresky, dálnice, město. V Race režimu se EDC v Cliu chová přesně podle představ řidiče. Už proto, že pro jeho aktivaci se volič musí posunout na manuál a řadíš sám. Tedy se na základě vlastní zkušenosti zcela jistě přikloním k hodnocení Ondry Chamilly, který jinak rozhodně není fanouškem nového C-RS.
"V tu chvíli je to všechno jen a jen na vás. Žádný stabilizační systém (s tím souvisí i žádné přibrzďování kol v rámci elektronické simulace samosvorného diferenciálu), žádné odřazování před omezovačem, jenom překvapivě čirý jízdní zážitek. Tady ukazuje Clio RS tu správnou tvář.."
pravdepodobne jsme byli na stejne akci (co se Clia RS tyce) ja si s nim navic jezte zablbnul posleze na autodromu ve Vysokem Myte, a svete div se automaticke razeni se me vypnout podarilo a dokud jsem se nedotk padla tak to radit ne a ne a nechtelo, asi jsi delal neco blbe cece, holt s autem asi neumis no >:D
Je fakt, že se jednalo o Clia R.S. z prvních týdnů sériové výroby, mám dojem, že Renault po velké kritice v médiích později upravoval řadicí software, aby byla práce převodovky ve sportovním režimu rychlejší a suverénnější. Tvoje posměšky na moje řidičské umění jsou slaboduché a trapné, ale už jsem si tady zvykl, že příznivci současného Clia R.S. se zde hned naježí, když si někdo dovolí nechválit jejich favorita. Donekonečna zde budou chválit převodovku EDC i nemožnost vybrat si manuál, ale na věci to nic nemění. Volkswagen u Pola GTI a Seat u Ibizy Cupra už uznal chybu a manuál doplnil do nabídky, jen Renault dál strká hlavu do písku. Škoda, současné Clio RS je jinak povedené auto.
.... vsechno uplne jedno, u techto aut rozhoduje ne-rozum, tyhle auta se kupujou srdcem, a srdce rika ze tahle znacka je fuj nebo naopak super at je to jak je to
ja bych volil Clio, vsude tam kde oko zakona dohledne by bylo zapnute vse a dohlizelo na jizdu vsi silou vcetne automatu, pac nevidim duvod proc v civilnim svete manualne radit, a tam kam dohledne jen oko zavodnika na okruhy okolo pupkostredu Evropy by se vse povypinalo a na par desitek minut by z Clia byl dabel...bilej dabel se dvema rohy (padly za volantem) :-)