Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Superb Combi 2.0 TDI – Vážení přátelé, ano

297 komentářů

Avatar - Vranis
Vranis
sa vludila pri objeme kufra u VW 😉
Ondřej Chamilla
Díky, opraveno.
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
"Varianta Combi oproti liftbacku přináší i některé novinky. Vůz například dostal střešní ližiny, které může doplňovat velká otevíratelná panoramatická střecha, běžný Superb má jenom střešní okno."

Drogy jsou spatny....
Ondřej Chamilla
Tak je hlavně nikdy nikomu neberte 😄
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
Jo, jo.. nemal by som. 😉 Som sa sekol tentokrat ja. 😉
robert78
to už tady opravdu dlouho nebylo... To se na světě vyrábí opravdu tak málo jiných aut??? 8-s
Avatar - Emel
Emel
Pokud se nepletu, je to první test kombíku od auto.cz...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Škoda, že testovaný vůz "zkazily" nebo "zhýčkaly" tuny příplatků. Měli jsme tu test všeho možného, jen ne toho Superbu za lákavé ceníkové ceny... no inu za 670 tisíc Superb Kombi s naftovým dvoulitrem? To už nejeden člověk popřemýšlí, má-li ten Passat opravdu smysl. Takhle se dozvíme o skvělém podvozku (aby taky ne, když má DCC, skvělé kabině (auto za mega), přitom začátek testu začínal nadějně, že se jedná jen o "obyčejný" Superb.

Předně chci říct, že jsem kombika na živo ještě neviděl, takže mým favoritem je liftback, co se vzhledu týká. I když bych kupoval jedině kombi, tak toto mne zarazí [odkaz] Sakra, to auto vypadá fakt divně z boku >😁

Spotřeba : 4,5 litru na sto? To jako vážně? Prosím, v jakém režimu? To nebyla asi klasická cesta po okrskách České Republiky s vesničkami, stoupáním, zatáčkami a občasným předjížděním, že ne ? Takže úsek rovinek jetý 90km/h?
Ondřej Chamilla
Rovný úsek při 90 km/h byl za 3,9 na sto 😄 Takže ano, vážně 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to zvládne kdejaký nafťák v tomto režimu, ještě na tempomat, i benzín pak zvládně divy (za 5 sem takhle utáhl 1,6MPI od VW 😁) >😒]

Ta spotřeba vypadá teda dobře, škoda, že z boku je trochu podivně tvarovaný, jinak je to solidní auto.
Avatar - PepaJ
PepaJ
Pane Chamila.. je vazne potreba psat bludy.. o te spotrebe.. neomlouva Vas ani to.. ze je uvadite dle palubniho pc.. Pokud nejede z plne.. a nedotankujete do plne a nespocitate..tak to prosim neuvadejte..radu ovcanu tim uvadite v omyl, ktery je muze stat dlouhe statisice 😒

Nadruhou stranu chapu tlak mistni velkovyrobny sice dnes jiz pomerne velmi kvalitnich vozu.. bohuzel pro Cechy za zatim nesmyslne velke ceny.. i kdyz jsou tu v Cechach skodovky temer nejlevnejsi z cele Evropy...
Ondřej Chamilla
Jak jsem psal níže, do auta tankuji a odchylku zohledňuji.
pargi
Proč ovčanů? Nevím, v čem vidíš problém, že se domácí automobilce na domácím trhu daří. A taky bys mohl vypsat, co by měli ovčavé kupovat, aby nebyli ovčané. Má si každý auto vyrobit na koleně doma sám? Nebo o co míň je ovčan v 508 než ten v Supu? Přemýšlej trochu.
Avatar - PepaJ
PepaJ
jsem rad, ze se ji dari...a to nejsem jeji fanda. Ale uvadet lidi vedome v omyl ..to mi vadi..a to dost..vsichni dobre vime , ze to auto s normalnim ridicem ..bude jezdit bezne v rozmezi 5,5 az 6litru dle zatizeni lidmi a bagazi ...
Avatar - poterienko
poterienko
Tak co by ne, když se dá s 3.0TDI ujet 200km za 5.4l...?
-------
Vzhledem k nesmyslným nafty hezká čísla spotřeba a podstatně dražším nákladům na údržbu nafťáku je to dnes finančně :no😒br />
Vidím deset palec dolů Ondrej-Chamilla 😲
Avatar - Hittman
Hittman
Úsek Benešov - Kroměříž s A6 3.0 TDI Q 176 kW dnes rovných 7,0 litru >😒]
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Co uz si presedlal z 2,7-ičky ? 😉
Avatar - Hittman
Hittman
Koupili jsme ještě A6 3.0 TDI 2009, zrovna dnes jsem s tím jel z bazaru domů. Musel jsem, s jedním autem jsme se s mojou pomalu pozabíjeli....Jinak cestu Chropyně - Olomouc to zvládá za 6,5 litru, zpět za 6,6 litru >😒]
V úterý to jdu prohlédnout k Samohýlovi a vyměnit olej + filtry
Avatar - Ham.
Ham.
Skvělá fyzička, když dokážeš tlačit auto na takovou vzdálenost. 😄
Avatar - Hittman
Hittman
>😒] :yes: :yes:
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
Myslim, ze v pohode vyber - po FL, takze 233 PS( alebo az 240?), vychytane detaily, diody denneho svietenia vo svetlach, ...atd... - tak uz mozes byt zase chvilku spokojny. 😉
Nech skuzi ! :yes😒br />
PS: Tipujem, ze starsia 2,7-icka uz bude len cucat v garazi ako nahradna, keby nieco... >😁
Avatar - Hittman
Hittman
Kdepak, 2,7 si nechávám já, ta nová je pro moju. Jinak já nejsem moc na ty ptákovinky, zda to má denní svícení žárovkou či diodama. Zatím to nehoním, musím vyměnit olej a filtry, ale při zkušební jízdě se mi to zdálo na sešlápnutí plynu na 176 kW celkem líné....no uvidíme, jak se to bude vyvíjet dál....
No a teď se dočtu, že budou konči osmiválce v Hellcatu... 8-s
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
hmm, tak 176 kW v hadam 2 tonovom dostavniku zazraky robit nebude, ale mal by si citit citelne zlepsenie. Mas tam 500 Nm. Je ale mozne, ze ak sa na nej vozil v poslednej dobe nejaky klobucnik, ze ten motor zlenivel. treba ho obcas prevetrat a on sa rozhybe 😉 Ked vymenis olej a filtre bude na to spravny cas 😄
amadeus
Minulý týden jeden stál v Karlíně a to byla pastva pro oči... Bezkonkurenčně nejkrásnější auto v ulici.

Také mě zklamalo, kolik příplatků ve voze je a že se pak dostala cena přes milion. Chtělo by to test opravdu toho obyčejného, respektive neobyčejně obyčejného v hodnotě okolo 750ti tis.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já sem lajdák a v autosalonu Škodovky jsem byl naposledy na Fabii, když sem se chtěl podívat na Superba lift, tak ještě u dvou dealerů nebyly a pak sem neměl čas. Takže zajdu a omrknu naživo. Lifty už docela jezdí a je to elegantní vůz.

Pro mne sice zatím vede (cenou, jízdou, interiérem a kladnym vztahem k značce) Mondeo, ale určitě zajdu na test 😄
amadeus
Parkoval (nevinně) u oblíbené restaurace zaměstnanců z karlínských kanceláří. U dealera jsem byl také naposledy na Fabii na jaře.

PS: Kdo se chce podívat na liftback, tak před Hilton (nakoupili 24 liftů) a nebo na Evropskou, kudy samozřejmě jezdí téměř nepřetržitě na letiště >😁

Musím říct, že Mondeo je povedený vůz. Ale co se týká designu, tak mě nijak neoslovil. Design není špatný, ale je takový nevýrazný, a i když si ho pokaždé na ulici všimnu, tak se mi po té chvíli, co jezdí, dost okoukal. Ceny jsem však nezkoumal, neseděl jsem v něm a tedy ani nejel, tak všechny ostatní aspekty nemohu posoudit a věřím, že to bude velmi dobrý vůz! 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
K Hiltonu nepojedu a přes Evropskou moc nejezdím, jelikož je rozkopaná dole >😁 Radši Patočkovu, nebo Plzeňskou >😁
amadeus
Ale kde že... Už celý dlouhý týden a pár dnů se po Evropské jezdí bez omezení! >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak, to možná zkusím >😁 Díky za info.... a už se to nepropadá do metra? >😁 >😒]
amadeus
Co tam jezdím, tak je to bez propadů. Ale já bych se toho nebál. Přinejhorším člověk vyjede ven v Motole >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, to mam taky dá se říct po cestě >😁 Dnes to zkusim >😒]
_MT_
Forďáku ( 😄 ), ty bys mohl vědět. Je vyhřívání čelního skla u současného Mondea drátové, nebo je to pokovení? Koukal jsem, že ho má Titanium v základu. A jak je to s tažnými? U všech motorizací mají uvedené, kolik utáhne, ale u tažného jako příplatku mají napsáno, že ho nemůžeš mít k 1,0 EB, 1,5 EB ani 1,5 TDCi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já bych asi kecal, ale myslím, že je to drátové, má to tak řešeno MK IV, nebo současné Fokusy/Kugy. Nemá ho už i Trend v základu? Dříve to tak bývalo, a vím, že právě u té Kugy to tak je. Tažné mám od Brinku a utáhne 2,2tuny (TDCI 2,0).

Myslím, že ohledně nového Mondea ti více odpoví třeba Webpaja, který ho má na firmě, nebo někdo jiný, já sem v něm jel jen párkrát zatím 😄
Avatar - miromen
miromen
Je dratove. A majitele pišou že draty jsou tenši a tedy meně viditelne než u předchozich generaci.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já sem slepej, mne to nevadí ani u starejch modelů >😁 To už musí být, abych to videl 😄
Myslím, že u Passatu je jiná technologie, která nemá vadit výhledu.
Avatar - miromen
miromen
Ja měl vyhřev u jednočkoveho Focuse a taky jsem s tim neměl problem.Majitelum to vadilo hlavně za šera a tmy. U koncernu VW se použiva folie a ta pry znatelně brani přijmu signalu u navigaci , telefonu apod. Ale osobni zkušenost nemam.
Avatar - miromen
miromen
_MT_
U Passatu je právě pokovení.
_MT_
Díky. A platí to, i když máš pokovená skla? Myslím, že jsem tam tuhle možnost viděl. Nebo u nich využijí pokovení?
michael.snow
Jediné reálné měření je doplněním do plné na autoblesku se spotřeba "měří"jen čtením z palubního PC. On ten rovný úsek také může být mírně z kopce ( což se z auta nepozná). Z testu jsem pochopil, že reálně to bude jezdit za 6,5-7,5 litru ( což je dle auto.cz skvělá spotřeba, no pro mě je to nárůst 60-80% proti udávané a to mi zas tak skvělé nepřijde).

Velmi vtipná je poznámka: "do testu jsme si vybrali... " A nebylo to tak, že škodovka dala auto se slovy: "Testujte a chvalte!).

Superb Combi za 670 tis v naftě zní pěkně do doby, než si do takového vozu sednete a zjistíte, že to nic nemá a auto vypadá hlavně uvnitř dost nuzně. To se pak musí dát příplatky za 50% ceny, aby to aspoň trochu vypadalo a stačilo na konkurenci. Bohužel cenou pak nestačí. Když budu kopat do vlastních řad, tak tu ještě pro modelový rok 2015 byl VW Touareg Nomad za 1.044.000,- včetně 4x4, 8st automatu ZF, V6 3.0 TDI, duální digi klimy apod.

Prostě škoda za milion bude vždy drahá a véto cenové sféře se dá koupit o dost lépe.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sice to neni konkurence a tohle je novinářské auto s TOP výbavou, tak ten Touareg je sakra lákavý za tu cenu, to uznávám 😄
Ondřej Chamilla
To vypadá, jako byste se mnou jezdil autem neustále...že do něj třeba tankuju a počítám odchylku palubního počítače, kterou následně zohledňuji, vás nenapadlo?

Jinak ano, Škodovka má aut hodně, tak nám dala na výběr konkrétní verzi.
michael.snow
Ano, napadlo při větě: "očekávejte každých sto kilometrů odběr 7,5 litru, což jsou příjemné hodnoty".

Mě moje 807 2,2HDI na magistrále od Pankráce v tom omezeném úseku na tempomat ukazuje také 4,6litru/100km, ale vím, že realita je tak o 3,5 litru jinde.

Druhá věc je, že PP od VW dost kecaj. Například u Golf 7 1,2TSI Bluemotion mi kecal o 0,8 litru ( což bylo cca 17😖 a třetí, že na týdenní test dostanete plnou nádrž a maximální tankování je, když ji celou projedete, tak tam trochu cvrnknete ať to nevracíte úplně suché - vím to moc dobře, pár let jsem motoristickou žurnalistiku dělal. Nejvíc o tom vypovídají testy zde na auto.cz , kdy se v nejednom testu zmiňuje, že průměrnou spotřebu nebylo možné zjistit, protože vůz nemá palubní počítač.
Ondřej Chamilla
To je ale vytrženo z kontextu, přečtěte si celý odstavec. Každé auto pak kecá jinak co se týče palubáku.
Avatar - speedfred
speedfred
...aj moje auto kecá podľa PP 6,2L , podľa dotankovania 5,95L
Ondřej Chamilla
To nezpochybňuji, viz. příspěvek z 09:42
Anonym2811
A je v novinářské flotile alespoň jedno auto se základní výbavou ? Nebo alespoň něco v Active ? 😉
jozinec
tak ono pokud bys toho nomada dovybavil jako toho superba, tak jsi hned na jinem čísle.....ale 3,0 plus 8st jsou plusový body.
navíc spotřeba udávaná z palubního pc se dá snad nastavit prez diagnostiku.
já mám zase zkušenost, že se dá obecně jezdit s menší spotřebou než je udávaná v testech u aut napříč značkama
Avatar - Emel
Emel
Pokud si pamatuju, tak Nomad bohužel moc vybavovat nešel... ber holátko nebo nech být.
pargi
Hlavně, že tady [odkaz] je všechno v pořádku >😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proč sem taháš Mondeo? V této barvě a bez lyžin nevypadá taky nic moc.

Třeba tady to už je v naprostém pořádku, ale to si můžem do diskuze začít tahat všechna auta ze střední třídy

[odkaz]
Avatar - hedvin
hedvin
Je tam normálně nebo za příplatek? Ty černé rohy jsou originální, ale mají i nějakou funkci kromě toho, že drží spoiler?
_MT_
Ano, typicky mají aerodynamickou funkci (předpokládám, že tady tomu není jinak). K držení nejsou třeba a na starších autech také nebyly. Barva je čistě věc vzhledu (černá se používá, aby se ztratily, nebyly moc výrazné).
"poměrně osvědčený turbodiesel"

prekla😜 no, nic moc

"Kdyby se jednalo o čtyřkolku, muselo by emise krotit vstřikování močoviny AdBlue, což znamená mnoho dalšího příslušenství zabudovaného do vozu"

prekla😜 uznavame, ze diesel nema buducnost

"Zajímavá je ještě parkovací kamera, která sice nemá moc dobrou grafiku,"

prekla😜 grafika stoji za staru belu

"Při jízdě po městě vyniknou tradičně hlubší tóny, které diesely koncernu Volkswagen vydávají."

Prekla😜 znie to ako traktor

"Turboefekt není nikterak velký"

Prekla😜 Turboefekt nie je prave maly

"kdy hlavice řadicí páky je výše, než jsme i Škodovek zvyklí, takže je lépe po ruce." -

Prekla😜 Pri inych modeloch je umiestnenie paky na figu.

Autor tiez preukazal mimoriadnu vnimavost😒br />
"Varianta Combi oproti liftbacku přináší i některé novinky. Vůz například dostal střešní ližiny".

Drviva vacsina kombikov ma lyziny, drviva vacsina hatch/liftbackov ich nema.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Trefné 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Turboefekt - já to mám rád, i když charakteristika točivých dieslů alá BMW mi taky baví

Řadící páka - jo, hlavně u FabieIII je opravdu nízko zapadlá

Lyžiny - tak to nemáš pravdu, hodně aut ani v kombiku má lyžiny jen za příplatek a navíc Škodovka si drží standart již léta v tom, že má klasické lyžiny a né ty "kolejnice", nebo jak se tomu říka... To mne třeba trochu vadí na novém Passatu či Mondeu, protože s další generací budu muset měnit i zahrádku....
_MT_
Jsou to ližiny, ne lyžiny (autor to má správně). Nevím jak ve slovenštině, ale v češtině určitě. Ta kombinace "ani" a "má" je také zajímavá ("hodně aut ani v kombiku má lyžiny jen za příplatek"). 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sorry píšu rychle... no jo, ližiny >😁 Já myslel, že je to od lyží >😁
_MT_
A co jsi tedy chtěl napsat? i+má?
Avatar - Ozzman
Ozzman
nemá >😁 Hodně aut nemá lyžiny ani v kombiku >😁
_MT_
Takže ještě čárku před "jen za příplatek." >😁 😉
Karlll
:yes:
Za ten osvedceny diesel, taky me to trklo hned do oci >😒]
Avatar - rimow11
rimow11
>😒] :yes:
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ono sa tak zda ze najlepsie auto sveta octavia.... ma zrazu zdatneho nasledovnika tronu.... superb je predsa este vacsi lepsi krajsi.... a ten kufrisko.... zasluzeny king :yes😒br />
akakolvek konkurencia je uz teraz defakto odzbrojena a nedava zmysel...... chcelo by to na vikend nejaky testik superb vs S klada.... tam to vidim velmi vyrovnane... aj ked... popravde skrabka ...ci dazdnik vo dverach... v tomto si S klada ani len nepipne... no kazdopadne bude to hodne napinave... sam si nedovolim trufnut... ci to S- ko ustoji... okridleny sip skratka valcuje :yes:
ALLSTONE
Já to vidím tak,že by S kláda v čezku nevyhrála,jelikož má superb lepší motor,nižší spotřebu,meně válců = méně problémů,má fofrklacek,takže se nikdy na rozdíl od automatu MB nepokazí,je levnější,má větší kufr a líp vyjde leasing...navíc ten deštník je zadarmo a kdo ho v autě nemá,je out... 😃))))))))))))))))
Ondřej Chamilla
Holt každý v tom najde to své 😊)
PR oddelenie Skoda Auto tam to SVOJE urcite najde :-!
Ondřej Chamilla
A vy také, že? 😊)
Gilgit - stop odpadu na Auto.cz
:yes:
adamikos
Přečtete si recenzi na Renault Kadjar.. je psána přesně opačně, tedy chyby se nebagatelizují, ale hledají a to co u Superbu je detail je u Renaultu veliký problém... jestli hodláte tvrdit, že tomu tak není, prosím, nedělejte to, 2/3 lidí by se Vám za to vysmálo.
Ondřej Chamilla
Já ji psal, nepotřebuji ji číst. 😄 Chyby u Kadjaru jsou popsány tak, jak jsou, stejně jako u Superbu, ostatně test Kadjaru je celkově dosti pozitivní.
"Já ji psal, nepotřebuji ji číst."

Tak to ste prvy novinar, co verejne deklaruje, ze po sebe nepotrebuje citat clanky 😄

Mozno by ste s tym mali zacat.

Pri dlhsich textoch odporucam odstup par dni, vlastny text si precitat a kriticky sa na neho pozriet. Vysledok je VZDY lepsi a to bez ohladu na to, ci je autor elev alebo ma za sebou 15 rokov praxe.
Ondřej Chamilla
To ale chápete špatně, s tímto souhlasím, jen jej nepotřebuji číst v tom ohledu, že vím, co se v něm píše a jak jsem auto hodnotil. Vylepšovat je vždy co.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
"...ostatně test Kadjaru je celkově dosti pozitivní"

pozitivní vyznění testu Kaďoura je zcela negativní :no😒br />
Co se týká tohoto Superbu: nemožnost sklopení zadních sedadel tak, aby vznikla zcela rovná ložná plocha je zcela neodpustitelné a za mne by to byl důvod, proč bych takový vůz zcela jistě nekoupil.

Stejně tak to nesmyslné tahání břicha po zemi. :no: Dovedete si někdo představit, jak se s tím při plném zatížení bude třeba najíždět na nějaký trajekt?...
To je tu vzdy, nedostatky VAG aut su relativizovane, na podobnych nedostatkoch aut inych znaciek spravidla stoji a pada hodnotenie.
Ondřej Chamilla
To není pravda, viz kupříkladu test Golfu Alltrack.
adamikos
Krásně si shrnul úhel pohledu, který zde na auto.cz dominuje, tedy Škoda pozitivní... už nyní se těším na test Talismanu, protože zrovna Renault je zde příkazem negativní. Takže archaický motor VW, šuntový interiér, a vysoká šaltrpáka najednou budou oproti moderním motorům a moderní palubní elektronice (s multimedialitou, kterou bude mít Škoda možná za 10 let) vlastně úplně super a ten kvalitní interiér Talismanu bude sepsut... nerad něco předpovídám, ale už nyní se klidně vsadím, že Talisman 4,5 hvězdy tady na auto.cz nedostane ... a dále se vsadím, že v minimálně 2/3 testech evropských redakcí Talisman Superba porazí.
Avatar - miromen
miromen
Dalši přiklad "skvělych" fanoušku Renaultu na zdejšich strankach. >😁 :yes:
adamikos
Nemám se "svojí skvělostí" žádný problém, kor když se pod testama "našich" aut musí ozývat i majitelé showroomů Renault a dementovat hovadiny zdejších redaktorů (Kadjar), tak se nediv, že jsme nakrklí. Navíc, když vezmeš v potaz, že Renault od Clia 4 staví lepší auta než Škoda (použité materiály, technika pod kapotou) a od Clia 3 spolehlivější auta než Škoda (minimálně na důležité prvky - motor, převodovka, atd.)... přece si nenecháme od místní redakce kakat na hlavu 😉
Ondřej Chamilla
Renault příkazem negativní? To je naprostý nesmysl, hodnocení těchto aut je zde, soudě dle posledních testů dlouhodobě pozitivní (Kadjar, Espace, Captur...). Slyšíte i trávu růst.
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Je na čase, aby zdejší testy rendlíků byly objektivní a méně oslavné!
Ondřej Chamilla
Víte, co je nejúsměvnější? Jak pod testem Kadjaru odpůrci Renaultu píší, že je test zaplacený, a pak zde vy jakožto fanoušek píšete zase opak, že je cíleně negativní. V tom aby se čert vyznal. 😄
pogo26
Zkuste si pár zdejších testů přečíst a vnímejte atmosféru těchto testů. Nejde ani tak o to, co je v testu napsáno, ale jaký zanechá dojem. U některých značek prostě jdete hledat chyby a jindy hledáte klady. Pak už to ani není o tom, co najdete, ale o tom, že po přečtení testu zůstane z auta pozitivní nebo negativní dojem.
Ondřej Chamilla
Řekl bych, že v tom hrají roli spíše osobní sympatie či antipatie čtenáře k té které značce/automobilu.
pogo26
Souhlas. Jen bych vyměnil slovo "čtenáře" za "redaktora".
Avatar - white label
white label
Tak ty určitě... >😒]
Avatar - white label
white label
Od tebe to sedí, zrovna v případě Renaultu slyšíš trávu růst, ještě než začneš číst... 😉
pogo26
Za nikoho jiného psát nemůžu. Taky si něco napiš.
Avatar - white label
white label
Pokud je k čemu, tak (občas) něco napíšu... 😉
martin_dr
a bolo to teraz k comu alebo len tak si kopnut do diskutera? Skor mi to pride ako druha moznost, kedze konstruktivny (k niecomu) prispevok tu od teba nevidim zatial.
Avatar - white label
white label
"kopnut"?!?
Na druhou stranu, jak ti to přijde je tvoje věc..., vymlouvat ti to rozhodně nemíním, dottore...
Avatar - HitmanPB
HitmanPB
Si zabil >😁 :yes😒br />
Hovorí sa tomu pravda a milosrdná pravda.

A audio brandži sú podobné ekvivalenty😒br />
reprosústava ponúka prekreslené stredy - repráky škriekaju na stredoch, žiadne basy a výšky

reprosústava má analytické výšky, resp basy - výšky / basy sú o ničom a zisťujem, či vôbec nejaké počujem...
Avatar - AUDIRS6
AUDIRS6
preto som si repraky do bytu robil sam. 😉
Chvilku maturovania s vyhybkami kym som vybral parametricky najvhodnejsie a mal moznost ich uz aj odskusat v mojich bedniach s mojimi reprakmi, nakoniec som este aj tie 3 pasmove vyhybky dal natuningovat kamaratovi - na stredy mi urobil moznost prepinania full / 0,5 / 0. 😄
A poväcsinu casu to mam na tej polovici :yes:
Avatar - CHerokee
CHerokee
Mě by zajímalo, kolik z budoucích majitelů reálně bude využívat ten kufr. Opravdu má pro ně cenu kaličit design povedeného Superbu verzí kombi? Myslím, že pro většinu ne, ale u Čechů platí 2x víc než jinde, co je větší, je lepší 😄
Mig_35
Zajímavý názor. Mně se kombík líbí víc než sedan, působí dojmem, že člověk dostal "víc auta". Např. taková A6 je v sedanu úplně nemožná.
pargi
A kolik lidí reálně využívá všech 5 míst v autě?
Dobre vies, ze v 90% aut je to stredne sedadlo na zadnej lavici dimenzovane na nudzove sedenie.
pargi
To, že je podle tebe nouzové, je zcela vedlejší. Ale dobře, kolik lidí reálně využívá alespoň 4 místa v autě? Takhle ti hlupáci jezdí ve vzhledově dokaličených 4-místných vozech, přitom by mohli jezdit ve šmrncovních kupátkách a roadsterech. To je ale spíš na zamyšlení pro CHerokeeho.
Avatar - white label
white label
Jj, dneska musí mít dva páry dveří i "kupé", ale pak v tom stejně většinou jezdí max. dva lidi, ale auto s jedním párem dveří by si v životě nekoupili, to dá rozum... 😉
sir
...nu hlavne kdyz v pouzitelnosti (rozumejte vnitrni rozmery kufru dulezite pro nalozeni nakladu) pri exaktnim mereni...vitezi Mondeo...ale holt litry...jsou litry >😁
Avatar - Emel
Emel
Kombík má taky tužší karoserii, integrované ližiny, obvykle více místa na hlavu vzadu, navíc tam cestujícím nesvítí za krk a zadní stěrač nevypadá nepatřičně...
mrazik
Chtěl bych pochválit redakci za stoupající kvalitu videa, konkrétně tohle se mi líbí - stručné, nápadité a nenudí.
Ohledně kufru, jak hodně hlasité je to pípání ? Není nic krásnějšího, než probuzené dítě kvůli pípajícímu kufru.
Ondřej Chamilla
Není to nic hrozného, navíc pokud mě paměť nemate, pípá vůz jen při zavírání klíčkem na dálku, jinak ne.
amadeus
Souhlas. Videa jsou lepší a lepší. Už jenom prosím udělejte něco s tou grafikou technických údajů (okolo 3:50), to je prostě katastrofa. Jinak palec nahoru!!! :yes:
Avatar - Stefič
Stefič
poněkud jsem nepochopil ten mínus "levné materiály v interiéru". Tím bylo myšleno základ nebo testovaná verze za bezmála 1,1mega?
Podle vás je auto za 1,1 mega skutečně ta nejzajímavější verze pro standardního tuzemského spotřebitele, respektive pro běžnou tuzemskou rodinu?
Proč konečně neotestujete finančně dostupnou verzi, třeba v dýzlu, ale ve výbavě Ambition a bez příplatků?
Ondřej Chamilla
Levné materiály jsou myšleny u všech verzí.

ne, ale musíte odhlédnout od výbavy, která je u všech novinářských Superbů +- stejná (Style s příplatkama nebo Laurin a Klement s příplatkama) a s tím my nic nenaděláme. Nejzajímavější je myšlena kombinace dieselu 110 kW, předokolky a manuálu bez ohledu na výbavu.
Avatar - Stefič
Stefič
levné materiály v nejvyšším stupni výbavy s celkovou cenou 1,1 mega 8-s
Ondřej Chamilla
Proto jsou v minusech...
Avatar - Stefič
Stefič
to bylo spíš jen takové pokývání hlavou 😄
Ondřej Chamilla
To pak chápu 😄
janyc
Niektorý novinári vravia, že áno Superb má výborné spracovanie a kvalita použitých materiálov je veľmi dobrá - kvalitná a Vy vravíte, že sú materiály "levné".
Tak teraz neviem komu mám veriť.
Radšej si to asi pôjdem overiť sám aká je v skutočnosti kvalita materiálov lebo vidím, že v dnešnej dobe sa nedá veriť už ani automobilovým novinárom. :-!
Vnimanie kvality je subjektivne... nehovoriac o tom, ze neexistuje meradlo kvality ako takej, pretoze nie je jasne, CO hodnotis.

Priklad. Niektore britske maloseriove auta maju interier z kvalitneho materialu - super koza, presivana, karbon, drevo... Ale ani vo sne by nikomu nenapadlo povedat, ze interier je kvalitny.

Mozes mat interier z tvrdych plastov a syntetickej koze, ktory bude o mile kvalitnejsi.
_MT_
A co čekáš? Že příplatek za navigaci, adaptivní tlumiče nebo nějaké asistenty má v sobě skryté lepší plasty nebo nějaké to čalounění navíc? 😄
Futurista
Takže jste si do testu nevybrali... Ale byla přidělena. A určitě takto nebude vypadat nejběžnější verze... Příště bych ten test zahájil jinak. 😉
_MT_
I když souhlasím, že to zrovna vhodná formulace nebyla (překvapilo by mě, kdyby to auto nebylo naložené výbavou, protože bude pravděpodobně z mezinárodní prezentace a tam holátka neposílají, takže jsem to bral z hlediska pohonného ústrojí), ale na vybírání stačí dva kusy.
Ondřej Chamilla
Vybrali jsme si motor, převodovku a pohon kol - víc v rámci novinářských vozů ani nejde. Je to málo?
michael.snow
Neprotiřečíte si, o pár příspěvků výše zmiňujete, že má škoda auto aut hodně a tak si konfiguraci můžete libovolně vybrat a tady zas píšete něco o novinářských autech a že si vlastně základ půjčit nemůžete.

Zkuste držet aspoň konzistenci svých názorů, takhle to vypadá, že levá ruka neví, co píše pravá.
_MT_
Že jich mají hodně, se nevylučuje s tím, že jsou všechny naložené příplatky po střechu (s nějakými odlišnostmi v drobnostech, ale ty drahé příplatky budou mít povětšinou stejné). Takže si můžeš vybrat pohonné ústrojí, karoserii, možná i čalounění a barvu karoserie. To není na novinářskou flotilu špatné. Počet kombinací se bude pohybovat v úplně jiných řádech.
Ondřej Chamilla
Neprotiřečím, má jich hodně, ale všechny v nejvyšších výbavách.
michael.snow
Zkuste se nad sebou ještě jednou zamyslet - na moji poznámku pod vláknem, kde se někdo ptal, proč netestujete vůz bližší reálnému prodávanému, kde říkám, že na výběr moc nemáte a prostě dostanete naloženou káru, oponujete, že aut mají hodně a mohli jste si vybrat, v tomto vláknu zas píšete, že :"musíte odhlédnout od výbavy, která je u všech novinářských Superbů +- stejná ". To mi jako rozpor přijde.

Na jednu stranu jízdní vlastnosti a pocit z řízení ovlivní motor ( benzín, nafta), pohon nebo převodovka, ale pocit z auta, pocit z materiálů, to na těchto provozních věcech nezáleží, ale jen právě a pouze na výbavě. Pokud materiály působí nuzně u auta za 1,1 mil, tak by mě a i většinu čtenářů zajímalo, jak to bude působit v základu s cenou pod 700 tis.
pogo26
Proč nejde testovat normální produkční auto? Snad i Vy přece víte, že novinářská auta od Škodovky nejsou standardní auta z výroby. Dle těchto aut pak nemůžete ani hodnotit třeba kvalitu zpracování.
Avatar - hedvin
hedvin
takové verze se dávají až na konci životního cyklu automobilu, přece u novinky nedostanou hned na začátek holátko
Avatar - Stefič
Stefič
ale tak to celkem chápu, ale recenze by měla být na to co lidi nejvíc zajímá. A když chci něco recenzovat, tak snad nemusím čekat na to co mi automobilka dá. Stačí si půjčit auto v jakémkoli salonu, trochu ho projet a napsat recenzi. Si myslím, že se to dá řešit...
Karlll
Holatko s prumernym dieslem a levnymi plasty. To by byla reklama na zacatek cyklu >😒]
Takhle to dozenou aspon priplatky a luxusni cenou a vypada to hned zajimaveji.
bez_prislusnosti
Smyslem testu auta za 1mil je ten, že si koupíte za 700 a v podstatě ušetříte 300.ooo 😊.

Nebo si myslíte, že Škoda dodá holé auto... třeba parkovací kameru má už Yaris za 290.000 a 2.5x dražší superb oproti tomu bude vypadat jak soci-auto?? Právě příplatky jsou na Škodovkách to nejhorší, vždycky vídím dobrou cenu, nadšeně začnu obíhat salony a pak zjistím, že pokud se Škoda dovybaví na úroveň ostatních aut ve své třídě, vyjde o 15-20% dráž. Zde bych srovnával s mazdou 6...
Avatar - PepaJ
PepaJ
a pak dojdete k tomu, ze nejvyssi vybavy je minimalne o 250 tis.Kc u top verze /Revo Top/ o vice jak 350 tis. Kc levnejsi nez Skoda ....o kvalite interieru i jinych vecech ve verzi po FL neni potreba diskutovat..verze Revo TOP se plne vyrovna premii..kdo ten nevidel vuz osobne..tak at nereaguje..radeji at se dojde podivat..opravdu se to nadmiru povedlo..a navic za 800tisic 😊)
Switch007
Nový Tucson už se prodává skoro dva měsíce a na auto.cz ticho po pěšině. Modernizovaný ix20 tři měsíce a tady nic. i30 ještě déle a kromě srovnání převzatého ze Světa motorů taky ticho.. Hlavně, že tu máme za poslední tři měsíce 6x nový Superb. Copak, Hyundai se s V|ámi přestal kamarádit? :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
nielen test modernizovanych H... na trhu mame aj faceliftovane rio picanto ci vengu... ale tak tieto znacky a tieto dostupne vozy pre ludi tu v testoch nikdy nefrcali........ akakolvek skoda v dizli ci kombiku je skratka stejne u vas jasna volba ... ono do konca roka tych testov superbov asi tak zo 8-10 este pribudne .... s tym nic nenarobis.... najlepsie auto sveta... si to zrejme zasluzi... 😉 ..
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, vypadá to, že poslední skoro rok už zastoupení Hyundai s ACZ nemluví >😁

Mimochodem Tucson je opravdu hezký, ale sakra na živo podobný s CX5tkou až mne to zarazilo (mimo předku samozřejmě, tam auta rozeznáš)
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ale nielen hyundai... chybaju mi tu aj testy faceliftovanych verzii vengy ria ci picanta.... keby slo o facelift skodoviek.. iste by sme na ne necakali pol roka.... hyundai tu nema jediny test tento rok na auto cz... ( tie porovnavacky od sveta motoru u i30 a i20 neberiem ako auto cz test) ... a ono uz bude pomaly koniec roka...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, vždyť je to tak... Kiu tolik nesleduji, ale asi je to podobné jako s Hyundai? Jen hádám, třeba se k tomu někdo vyjádří z redakce 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
na trhu mame faceliftovanu i30, i30 turbo, fl ix20, fl i40, novy i20, i20 coupe aj novy genesis ci paradny tucson ... potom facelitovane rio, fl vengu, fl picanto.... to je dost hadam zaujimavych aut vhodnych na test .... ale zatial kde nic tu nic.... az na dva testy defakto toho isteho sorenta v podstate nic.... cely rok z pohladu H/K nic... to je hodne slabe... pritom len superb tu ma 5 ci 6 testov za 3 mesiace...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vždyť říkám, že Hyundai nepůjčuje ACZ auta >😁 Už od i20tky 😄
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak tymto sposobom .... ta slavna 1 na webu ....... asi u tucsonu bohuzial nebude 😉

zato skoda superb si asi na auto cz pripise prvenstvo v pocte testov... takych 10-15 tento rok iste da .. ma na to .... cakam ze aj v tomto porazi bozsku octaviu
adamikos
Nejsem fanda korejců, ale je pravda, že jejcih novinky zde nikdo netestuje a je to škoda. Otázka zní proč? Odmítá to české vedení Hyundai, nebo to zakazuje Škoda auto?
Ondřej Chamilla
My bychom rádi...
_MT_
Můžete se, prosím, znovu vrátit k jasnému značení převzatých článků (SM, AT)? Všiml jsem si, že to zmizelo. Jsou sice poznat i tak, ale přeci jen je lepší to mít jasně označené. Díky.
_MT_
U i20 se šéfredaktor vyjádřil, že jim ji zastoupení Hyundai prostě nepůjčí, pokud si dobře pamatuji. Lze předpokládat, že tenhle "problém" není omezený na i20.
Switch007
Nabízí se otázka, co se muselo stát, aby zastoupení třetí nejprodávanější značky na trhu odmítlo propagaci na nejnavštěvovanějším webu v ČR? Když evidentně s jinými weby (i mnohem menšími) problém nemá. Jsou to osobní spory? Je to přílišná propagace škodovky? Sorry, ale ať se stalo cokoliv, tak tímhle u mě prostě auto.cz neskutečně padá dolů a vyváženost a objektivita je v trapu.
Ondřej Chamilla
A jak my to prosím ovlivníme?
Switch007
To se ptáte Vy mě? 😄 Já nevím, co je příčinou, tak Vám těžko budu hledat řešení 😉 To si musíte analyzovat sami v redakci a hledat nápravu..
Ondřej Chamilla
Problém ale není na naší straně.
webpaja
Je a není Ondro... Vaším zájmem je prezentovat čtenáři co nejširší a nejobjektivnější informace, aktuálně tomu tak není. Co jste udělali pro to, aby se něco změnilo?

Mimochodem, to máte problém i s Kiou?
Ondřej Chamilla
No, já osobně s tím nic udělat vážně nezvládnu. ostatně problematika je širší a jediné co vím je, že nám Hyundai auta půjčovat nechce, navíc rozhodně nejsme jediní. S Kiou žádný problém nemáme 😄
webpaja
Topper se tu zmiňoval o FL verzích atd., určitě by nebylo od věci je sem hodit. Mít na to čas, tak už mi na blogu Tucson visí, ale ještě jsem ho i kvůli pro mě zajímavějším úlovkům nestačil víc než prolézt. Vám v redakci by to mělo vadit i z profesionálního hlediska. Však půjčit se dá 😉
_MT_
Přílišná propagace Škody? Ve většině místních srovnávacích testů Škodovky prohrály. Snad jen Fabia si odnesla dvě vítězství, řekl bych proti Micře a Swiftu, ale jistý si nejsem. Mluvím o testech ACZ, ne převzatých z jiných titulů (jsou vzácné, ale najdou se). Ano, Škoda je tu hodně, ale články to budou hodně čtené, Škoda má v ČR velký tržní podíl a je zřejmě ochotna zásobit novináře všelijakými verzemi. Spíš než abych si stěžoval, že to Škoda přehání, si budu stěžovat, proč se ostatní nesnaží víc. V rodné vlasti moc času netrávím, ale pamatuji si, jaký byl problém sehnat některé předváděčky. A připomenu si to, kdykoli si chci v Praze půjčit auto.
Avatar - boost.
boost.
Tady je problém sehnat i čerstvý potraviny.
webpaja
Na jednu stranu souhlasím, ale míč není jen na straně zastoupení jednotlivých výrobců. I redakce ACZ by měla proaktivně vyhledávat zajímavá auta. Následně totiž celý hodnocení vyznívá jaksi do prázdna.
Spoustu lid by zajímalo jam gazed jedinej šestiválec v C-Klasse, stejně jako FL 3er s tříválcem, Ford dávno nabízí S-Max, Toyota má silně revidovanej Avensis atd...
Vůbec se nebavím o absenci dua H/K. Možná by to měla být právě redakce, která prolomí bariéru a otestuje Tucson od dealera...
_MT_
Ano. I když ze strany redakce v první řadě očekávám hodnotný článek. A v tom ACZ pokulhává.
fortik
Co by se tak muselo stát? Škoda obměnila všechny svoje hlavní modely : fabia, octavia i superb a korejská konkurence udělala tak max facelift. Jak by asi dopadlo srovnání s koreou když novináři instinktivně nadržujou škodovce? To bych jim na test taky nic nepůjčoval.
webpaja
Co Genesis, Tucson, FL i30 a i40? Myslím, že by to vydalo na pár testů...

Nadržování... Prokaž kde. To, že občas vyzní test víc pozitivně, jindy míň je fakt, ale přečti si jakýkoliv periodika ze zemí, kde se vyrábí auta.
fortik
Stačí si přečíst libovolnej web v ČR. O FL I30 I40 jsem mluvil, protože nesnesou srovnání se supem nebo octou tak je Hyundai asi těžko zapůjčí. Genesis cenově ani třídně nekonkuruje Škodě a s Audi se zase měřit nemůže. Takže zbývá jedině Tucson.
webpaja
Ty máš ale najeto! Skvělý úsudky! Takže jelikož ty se domníváš, že Škoda vyrábí nej auta, pak nemá smysl Hyundai testovat? Budou si muset lidi kupovat jednu značku?

Pro kristovy rány, kde se tu berete? Jak se množíte? 😉
fortik
Ty by ses měl naučit nejdřív číst a pak chápat psaný text votroubku.
webpaja
Napiš jsem svý dojmy z porovnání a nenazývej mě tak, jak jsi zvyklej se oslovovat doma. 😉
Moik
Jenže když takový mírně proškodovácký článek vygeneruje tak krásnou návštěvnost...diskuze jede, lidi se vztekají, management A.CZ jásá...

To je bohužel problém, články se hodnotí dle čtenosti. Vidět dál není potřeba, konkurence nevzniká a lidi zapomínaj.

A tak oběd co oběd čteme o Škodovce. A kdo aspoň někdy otevře reklamou zasekaný autoe😜ress.co.uk, doví se že se děje ve světě i něco jiného - a jde to!
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Me takovy Superb zajímá daleko víc než ty tvé kravoviny
frite
Hodnoceni je slusne optimisticke... ale konecne jsme snad pochopil system.
Nemusite delat skvele auto-staci udelat takove,co nema zasadni chybu. A vynikat v nicem nemusi, z toho zadna hvezdicka nekouka..
A hlavne at je v interieru vsechno tak jak v celem zbytku koncernu VW,protoze na to jsou vsichni zvykli a tak je to jedine spravne reseni..
Jinak - nemyslim ze je Superb spatny,ale pomer ceny a toho co za sve penize dostanete neni zatim nic moc..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ceníkové ceny "již od" vypadají ale zajímavě, je otázka, jak takové auto vypadá. Ve střední třídě v základu ale už uplně holé auto alá Fabia Junior nedostaneš a dost lidem, firmám a třeba i mne, by to stačilo 😄
Avatar - Emel
Emel
Pokud bych si nemohl dovolit Superb s xenonama, šel bych o třídu níž.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, já vím, že ty (a určitě mnozí další) jo, ale mne to zas tolik netrápí >😁 Je to otázka preferencí, ale kdysi sem procházel supa II před fl ještě ve výbavě Active a vlastně mu nic zásadního nechybělo.
Avatar - Emel
Emel
Minimálně jde o design - Superb s halogenama jsem teda ještě neviděl, ale třeba denní svícení u Octavie bez xenonů je udělané hrozně (hodně na prostředku, což auto opticky zužuje).

Jako největší devizu Superbu oproti Octavii vidím krom designu a výlučnosti pohodlí... ideálně s DCC.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Už si Supa projel? DCC je určitě věc, která Supa hodí na špičku třídy. Párkrát sem jel v posledním dvojkovém 12/2014 a ten podvozek je skoro až nedůstojný na to, že to má sloužit jako "limuzína" . Né, že by to byla katastrofa, ale konkurence byla v té době o dost dál.

Souhlasím, že Octa s xenonama vypadá lépe, rád bych viděl vůbec supa v nějaké střízlivější výbavě, třeba se testu dočkáme 😄 Myslím, že teď i na showroomech budou pouze nadupané verze 😄
Avatar - Emel
Emel
Jsem pro běžnou verzi v testu, ale zase žádný extrém... jak je u Škody obvyklé, je rozumný základ nějaký Ambition Plus, u Superbu možná Style a ten pak klidně v základu (jde tam béžová a ta je docela pěkná).

Koukal jsem na kola a ze 17" bych si nevybral, takže 18" Modus, metalíza... se základním motorem mírně přes 700 a nafta 750, to by stačilo.

Zatím jsem jen staticky prolezl dva kousky (Ambition v černé a Style v béžové), na pořádné ježdění nebyl čas a pár kiláků po Praze mi nic nedá. Co se interiéru týče - ve zkratce: nic co by mi vadilo, všechno kde má být, fajnový posaz, na mou postavu až zbytečně velkorysé sedačky... ale na druhou stranu nic co by mě přesvědčilo vzít Supa místo Octy (pokud vzadu jezdí děti, dospělému se vzadu sedí líp). Možná kdyby tam byla větraná kůže...

SII jsem ani nešel projet, nějak mi nesedl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Musím to napravit a vyzkoušet, zatím není moc času 😐 Abych řekl pravdu, tak mne ten kombik u Supa nezaujal nijak extra, naopak lift se mi líbí více, než Oktavka.
Avatar - wakantanka
wakantanka
A s alunni podvozkom bol ten ktorym si sa previezol? Tiez s DCC ? Pomaly totiz zacinam nadobudat finendo, ze obycajnt ocelovy je u Supa3 ako Colombova zena. Viene ze existuje ale nevieme ako jazdi kedze vsetky novinarske kusy šu s adaptivnym. >😁
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Kdyby to nebyla Škodovka, tak by se tomu určitě vyčítala tuctovost.
martin_dr
odporucam druhy prispevok od cloveka, co sa tymto motorom venuje😒br />
[odkaz]

"Hlavy válců s trhlinkami mezi ventilovými sedly lze dále používat bez zkrácení životnosti, jedná-li se jen o malé trhlinky o šířce max. 0,5 mm. "

takze kolko to teda realne bude stat tento setrilek a "pomerne osvedceny diesel" ?
michael.snow
autor to myslí tak, že je to osvědčené a relativně ok proti prvním 2.0 TDI PD 16v nebo 2,5TDI z T5. Proti těmto zmíněným motorům je vlastně současný 2.0 TDI CR držák >😁
martin_dr
oproti PD hej, ale v odkaze vidno, ze ani CR na tom nie je bohvie ako..
ryccardo
Zajímavej odkaz. Ovšem je to strašný jaký motorářský pazdráty VW produkuje. 8-s Řeším dilema za co vyměním svoji už dost ošuntělou 1,9 TDI 81 kW a fakt nevím. Chtěl bych škodovku nebo koncern kvůli snadnějšímu servisu, ale když oni za posledních 10 let snad neudělali kloudnej motor. Vyjma 1,9 TDI PD, ale s tím jsem jezdil a dynamika mě teda nenadchla. 2,0 TDI 103 kW jsem původně zamýšlel, ale když tak čtu co je to za konstruktérskou hrůzu, tak mě přešla chuť. TSI jsou to samý v bledě modrým to je fakt zoufalý ;-\
Avatar - JDM
JDM
je potřeba se poohlídnou jinde třeba budeš mile překvapen , koncern má nejdostupnější servis ale když tam budeš pečenej vařenej asi tě to moc těšit nebude.
webpaja
Snadnější servis? To ti říkali kluci v práci nebo jinej rozumbrada? Nechápu tyhle myšlenkový pochody.
ryccardo
ne. To mi říkali v autoservisu, kam jezdím auto servisovat. A já nemám důvod tomu nevěřit. Nehledě na to, že sehnat díl na Škodovku není vůbec problém. Už vidím jak budu (a za kolik shánět díly na nějakou Mazdu, Toyotu atd.) Onehdy mi začalo týct řízení těsně před tím než jsem jel na dovolenou. Stačilo pár telefonátů a za pár hodin jsem měl v kufru novej hřeben za 2500 korun a frčel jsem s ním do servisu na výměnu. Ráno bylo auto hotový. Sháněj si někde takovýhle díly na nějaký exotický auto. Destičky kotouče není problém, ale jak se ti vysype něco nestandartního tak budeš čekat a čekat a nakonec za to zaplatíš ranec, že se ti protočej panenky.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Není problém sehnat díly na cokoli z evropské produkce. Ani ceny nejsou odlišné, vždyť to bouchají kolikrát na stejných linkách. Jistě, pokud je to okrajový Japonec, bude to horší, ale u běžných aut? Klid a pohoda...
A servisovatelnost, tedy snadnost provedení prací? Taky u všeho stejná, někde je potřeba sundat tenhle díl, u jiného auta jiný... S novými vozy si fakt nepomůžeš.
Johnnn
Má někdo, tedy především asi redakce, zkušenosti s porovnáním těchto motorizací? není třeba přímo v kombi. Zajímalo by mě, zda je u silnější varianty znáš papírově vyšší výkon a zda případný (třeba i lehce zvýšený) výkon není zastíněn citelnou turbodírou. Díky
Avatar - Ham.
Ham.
Záleží, kde převážně jezdíš. Verze 110 kW je příjemnější do města, lépe se sbírá z nízkých otáček. Na dálnici je naopak lepší verze 140 kW, pod zatížením je prostě 30kW navíc znát a zvlášť s naloženým pasatem cvičí daleko suverénněji než verze 110kW. Naopak v nízkých rychlostech ve městě si u verze 140kW člověk uvědomí větší turbodíru, kterou má verze 140 kW ve srovnání se slabší verzí (musí se tím pádem na stejných místech podřazovat o jeden stupeň víc dolů a to není pohodlné).
Takže ten kdo jezdí převážně město a okresky by měl zvolit 110kW, ten kdo hodně drtí dálnice určitě využije 140kW variantu.
Jinak nesouhlasím s názorem testerů, že motor bez močoviny je lepší než se SCR. Jízdně je to přesně naopak. Měl jsem možnost srovnat 110kW s a bez SCR a je to nebe a dudy, ten motor se SCR jede jako když mu rozvázali křídla, jede daleko lépe a bylo by zajímavé znát křivky výkonu z brzdy. Motor se SCR se nemusí starat o vlastní exkrementy protože o ty se postará následně SCR, kdežto motor bez SCR musí neustále "baštit" své výkaly aby je vyčistil a v různých režimech je přiškrcován řídící jednotkou aby prolezl přes Euro 6. Takže když by byla možnost volby, tak jedině se SCR, to je profi řešení naopak motory bez SCR uškrcené jenom tak aby prolezly přes Euro 6 jsou od koncernu jenom kompromis "jaksviňa", protože se šetří kde se dá, nejen na vlastním SCR, ale i na naladění motoru a nakonec i na autě (různé snižování hmotnosti za každou cenu) a výsledek je podle mě stejně na hraně a s dalším vývojem stejně všechny diesely SCR dostanou. Dolévání močoviny není žádná obtíž. A navíc se SCR je nižší spotřeba.
Johnnn
Díky za poznatky 😄
ryccardo
I ty kecálku. Verze 110 kW je na okresku a dálnici velice příjemná a naprosto dostatečná. Má výkonu na rozdávání a s naprostou lehkostí letí klidně 200 a máš je tam hlavně neskutečně rychle. Takže je to spíš otázka peněženky. Jestli se ti chce dávat prachy navíc za 140 kW, ale na pohodlný a rychlý cestování stačí 110 kW. Jestli chce někdo jóóó závodit a má vatu, tak si může pořídit 140 kW.

Prosím tě jak to myslíš, že motor bez SCR musí neustále baštit své výkaly a v různých režimech je přiškrcován řídící jednotkou? Nemůžeš se o tom trochu rozepsat? Kamarád má totiž novýho Yetiho 2,0 TDI 81 kW a řeší na něm problém, že auto občas jede hůř než je obvyklý. Jako by občas ztrácelo výkon. Diagnostika ale neukazuje žádnou závadu. Říkal jsem si jestli to není spíš vlastnost než vada a to co píšeš by na to možná ukazovalo.
Avatar - Emel
Emel
2.0TDI 110kW je suverénní motor v Octavii, tam je to to zažité klišé "ideál českého obchoďáka"... a on to fakt je ideál, pokud člověk jezdí hodně dálnice. Ve větším, těžším a dražším Superbu už si umím představit, že by to klidně pár koní navíc sneslo.
ryccardo
No on zase ten Superb tak výrazně těžší není. Jezdím s O3 110 kW v práci a i ve 4 lidech to na dálnici zrychluje bleskurychle. Nejvíc se mi líbí omezení 80 na dálnici. Ten motor je krásně točivej, takže před koncem omezení tam dám za 3 následně plnej a auta v zrcátku mizej v dáli. Během pár vteřin tam mám 150. Dám 5-6 a frčím. Musím se ale moc hlídat, pže když člověk chvilku nekouká na tachometr tak to auto jede 200, že to člověk ani nepostřehne. Jízda s adaptivním tempomatem je katastrofa. Funguje to úplně na draka, takže jezdím většinou bez něj a musím pořád dávat pozor, abych nejel víc jak 150. V Superbu jsem nejel, ale vzhledem k zanedbatelnýmu rozdílu hmotností si nemyslím, že by mu 150 koní nestačilo.
Avatar - Emel
Emel
Dle specifikací je těžší asi o 150kg... a o bleskurychlém zrychlení máme asi odlišné představy.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
.... 😄 :yes:
ryccardo
Bezva takže okta ve 3 lidech je dejme tomu jako Sup jen s řidičemTak uveď nějaký běžný auto (ne supersport), který má podle tebe bleskurychlý zrychlení?
Avatar - Emel
Emel
Já slova jako "bleskurychlý" moc nepoužívám 😄 ... rozhodně bych to nenapsal k autu, který nedá stovku pod 6s. 1.4TSI / 2.0TDI považuju za slušnej standard s kouskem dynamiky pro radost navíc, ale rozhodně nic bombastického.
ryccardo
Dobře bleskurychlý beru zpátky. 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Na německé dálnici bych verzi 110 kW v naloženém Passatu označil za dostatečnou. Nic víc a nic méně. Ovšem doba pokročila a každý má o dynamice jiné představy. Já jezdím se 180kW naftou ve stejně velkém autě jako je dnes Superb a na té německé dálnici si určitě nepřipadám nějak přemotorovaný, takže kdybych pro cestování po dálnicích měl volit mezi 110 a 140kW, tak bych volil určitě silnější variantu. Nicméně uznávám, že někomu stačí 80kW a je spokojený. Tvůj výraz jak 110kW motor s naprostou lehkostí letí 200 je úsměvný, co bys asi říkal na opravdu silné diesely přes 200kW nebo na 4 litrové přeplňované benzíny v prémii? Takže ano, 110kW se na 200km/h rozjede, ale právě v těchto režimech kolem 150-200 ho už 140 kW verze deklasuje velkým rozdílem.

Verze bez SCR v Passatu čistí výfukové plyny přes LNT kde se používá zachycování NOx navázáním na baryum. Když se takto všechno baryum použije pro vazbu s NOx, tak řídící jednotka nařídí regeneraci, což je zvýšení teploty spalin a zároveň přidání paliva nad potřebnou mez čímž dojde k tomu, že ve výfukových plynech je nadbytek CO. Takže za vysoké teploty, přítomnosti CO, rhodia a platiny (které jsou také součástí LNT) se NOx zpětně "vyváže" z baria ovšem v podobě neškodného N, tedy dusíku který je standardní součástí vzduchu. Problém je, že ani zregenerovaný LNT nemá moc velkou čistící kapacitu a dokáže odebrat jen část NOx. Větší část NOx se u takových motorů likviduje pomocí EGR ventilů, což není nic jiného než zpětné přepouštění výfukových plynů zpět do spalovacího procesu a tím snižování NOx (motor znovu dostává vlastní s.r.a.č.k.y k obědu). Výsledkem je, že u Euro 6, kde jsou limity pro NOx velmi přísné, už se motory s LNT prostě nestíhají vejít do normy a tudíž si vedle LNT pomáhání recyklací přes EGR a také si pomáhají přiškrcováním motoru v některých pásmech otáček motoru a hlavně v přechodových stavech (prošlápnutí plynu a požadavku na max. dynamiku) tím, že nedovolí motoru plně rozvinout své schopnosti optimálním spalováním. Prostě řídící jednotka se nestará o to, aby motor pěkné a plynule táhl, ale o to aby na výstupu za LNT byla v normě s NOx. Výsledkem je, že motory s LNT mají vyšší spotřebu (regenerace LNT) a nejsou nastaveny na optimální účinnost ale na optimální vypouštění NOx. LNT je prostě na hranici a praktickými měřeními se zjišťuje, že i nové motory normu překračují a plní ji jen v laboratoři. Prostě další zpřísnění NOx už LNT nepřežije tak jako tak.
Motory se SCR likvidují NOx jiným procesem, tzv. mokrým, kdy se do výfukových plynů přivstříkne vodní roztok močoviny a dojde k Selektivní Catalytické Redukci kde se NOx převádí na čpavek NH3 a ten se pak rozpadá na dusík a vodu. Tento proces je daleko účinnější než LNT a motor je tak "osvobozen" od starostí a může být nastaven na maximální účinnost v libovolných otáčkách nebo přechodových stavech s tím, že si NOx vyprodukuje kolik chce a o úklid se po něm postará SCR. SCR dokáže likvidovat extrémní množství NOx v nákladních vozech, takže je jasné, že pro použití u osobních aut/motorů má velké rezervy. SCR je samozřejmě výrobně dražší než LNT, ale jednak se nepoužívá první pátek, v náklaďácích je už leta páně, ale on je už dlouho i v řadě osobáků ač se to moc neví (třeba VW Sharan), takže je to vychytaná technologie. A když řídící jednotka nemusí motor různě škrtit a krmit vlastními exkrementy, tak se to prostě pozná při prvním svezení, v Passatu je verze 110kw se SCR skutečně jiný level než 110 kW s LNT. Se SCR běží daleko plynuleji a tišeji a hlavně reakce na plyn je daleko rychlejší a plynulejší (a pocitově, nemám změřené, mi přišel motor i daleko dynamičtější, což může být jenom efekt té rychlé reakce na plyn). A ti co s těmi auty jezdí tvrdí, že SCR má minimálně o 0,5 litru lepší spotřebu, kolegové co jezdí po Mnichově a okolí tvrdí, že verze 110 kW se SCR má dokonce menší spotřebu než 1,6 TDI ač v papírech je to naopak.
Avatar - Emel
Emel
:yes:
Avatar - Shr3k
Shr3k
Přesně tak, dlužno podotknout, že recyklace přes EGR kvůli dosažení nízkého NOx způsobuje zvýšenou generaci sazí, které se tak častěji musí vypalovat v DPF.
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, a navíc ty saze také znečišťují a degradují motorový olej, ucpávají olej. filtr a tím pádem dochází k zapékání do humusu celého motoru.
Ondris
Vypněte ten de*ilní autoplay!!!
Avatar - iudex
iudex
Pripájam sa, je to pomerne obťažujúce, keď sa to spustí automaticky. A v prípade, že video nechcem/nemôžem pozerať, len to zbytočne ťahá dáta.
Ondris
Nejenže mi to vycuclo data, ale ještě jsem ze sebe udělal buba před plnou zasedačkou - ono se to spouští i na telefonu 😒
pargi
Patří ti to, nemáš si hrát s mobilem na poradách 😄
Stan2k
Děláte si legraci?
Postreh
Zaoberat sa lacnými materialmi v interieri auta za 1,06 mil mi pripada chore...
tie v takom aute nemaju co hladat, skoda setri vo svojej vlajkovej lodi na nespravnom mieste....
ked nevedia spravit poriadny stop - start system, nech ho tam nemnontuju!!! takto si robia len hanbu...
a ze to taha az od 1800 otacok dalsia hanba!!!
Mam frantika 1,6 e-Hdi, taha pekne od 1400 otacok a stop-start system funguje tak , ze o nom ani neviem... a to je auto za 0,5 mil
Celkovo dat za skodovku 1,06 mil je blbost....
😄
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Start-stop tam patrně musí dávat kvůli tomu, že je to sazomet, tak snižují emise a spotřebu kde to jde.
_MT_
Dávají ho i k zážehovým motorům.
Avatar - Aoyagi
Aoyagi
Tak jasně, když už to mají. Ale nejsou sami, ne? Není to už dneska skoro povinnost podle nějaké regule?
_MT_
Povinné to není.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Akorát se s tím snáze dosahují potřebné normované spotřeby.
_MT_
Ano. Bylo to dostupné i dříve, ale nedávalo to moc ekonomický smysl. Až pokuty to změnily, kdy je to jeden z jednodušších způsobů, jak snížit normovanou spotřebu.
Avatar - Emel
Emel
Minule si Honza Mička chválil SS u CX-3 2.0G, že snižuje spotřebu při cestě přes město o 0.😲.9/100... tak pokud bys měl jezdit ve městě hodně... u svého auta bych to vypnul, ale já jsem ze staré školy 😄
_MT_
CX-3 testovali teď v létě, ne? To se divím. Vzhledem k tomu, že to není hybrid, klimatizace by normálně mařila činnost SS.
martin_dr
v podstate suhlas ale 1400 otacok? Tam moja rucicka zavita iba ked klesa do neutralu. Pod 1800 otacok nejazdim uz len kvoli zotrvaku.
Avatar - Auto CZ
Auto CZ
slávne TDi nevydržalo dva týždne a menil sa v garancii motor? Je to pravda? >😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
neviem co je na tom pravda... ale tak napriklad ja ziadne TDI v zivote nechcem ... ani za polovicnu cenu.... dakujem nie... 😉 ..... kludne ho prenecham vacsim fajnsmekrom .....
zelenáč
Měl jsem několik TDI a všechny naprosto spolehlivé. Na minulém 2.0 TDI jsem měl 220 000 km bez jediné závady.
webpaja
Ty co mě prošly firmou byly 300, 240 a 170kkm bez problémů. Jde o přístup k autu, ještě coby zaměstnanec jsem se nestačil divit jak někteří piloti byli schopni zdevastovat turbo nebo celej motor do první stovky (zcela jedno, zda to bylo TDI, švédský D, bavorský d nebo hvězdný CDI).
zelenáč
Má to vliv velký, často sám kroutím hlavou, když někoho vidím brutálně vytáčet studené auto chvíli po nastartování, s novými kusy si nikdo neláme hlavu se zajetím, prostě dostanou služebáka, jejich to není, tak se k tomu tak chovají. Pak nevydrží žádný motor.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože, nejlepší závodní a teréní auto je přeci to služební, žejo >😁

Sám se ale ke služebákum zas takhle nechovám.... kolikrát to točí lidi, kteří se v autech nevyznají, jedou služebákem jednou za uherák a tak na to hantají, jako na svou Felicii >😁 A to třeba zrovna ženy co sem tak pozoroval, kdybys viděl moji mamu, jak točí Fabii TDI, protože jezdí celý život v benzínu to se pak neni divit ze v 70tisících je skoro na repasi >😁
alapli
Superb 100 x jinak, hlavně, že je opět v "testu". Pokud bych dal milion do auta, určitě bych šel jinam, ale kam, to se od vás nedočtu. Škodě a jejím "testům" věnujete cca 50% a ještě modrý a zelený a v srpnu je splněno. :no😒br /> Za tu cenu jsou daleko lepší nabídky😒br /> Modely
ENTRY E 220 BlueTEC sedan E 220 BlueTEC kombi
Cena modelu ENTRY 999 000 Kč vč. DPH 1 064 800 Kč vč. DPH
webpaja
Pleteš sem dvě různý auta, který nebudou mít zřejmě společnou cílovku, doplň si výbavu a jsi někde jinde.

Nicméně o 100x jinak jsem psal už minulý týden. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Tahle auta nejdou srovnávat, od doby, co mainstreamová střední třída vyrostla do rozměrů premiové vyšší střední, nedává klasické řazení do tříd už moc smysl. Reálný kupec se těžko bude rozhodovat mezi superbem a céčkem. Do superbu půjde nejspíš proto, že potřebuje praktické velké auto, takže těžko čekat, že bude srovnávat nabídku s céčkem, které je v tomto ohledu horší než škodovka ještě o třídu níže.
Avatar - Emel
Emel
Myslím že alapli píše o E.
webpaja
Ale v zásadě platí co napsal Dinar... 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Aha, špatně čtu. :😉
martin_dr
aj ked myslel sice Ecko, tak presne ako pises. Do premie idu ludia uz proste z nejakeho dovodu. Osobne by som tiez siel skor do superb/passat/mondeo ako A4/3er/C-classe. Nepride mi to take terno a vybavu uz zozeniem v mainstreame podobnu premii. Priestorove moznosti su ale v danej cenovej kategorii a triede o level vyssie oproti premii.
Avatar - Emel
Emel
Šel bych do prémie pro něco, co mainstream nemá. Třeba naftový šestiválec. Nebo pokud se mi nějaké auto fakt líbí.

Bez toho, v nějaké konfiguraci typu A4 2.0TDI FWD... nepochybuju že to je lepší auto než mainstream, ale už by mi to za to nestálo.
pargi
"Pokud bych dal milion do auta, určitě bych šel jinam, ale kam, to se od vás nedočtu." Zlatý ventilek tomu muži. >😁
Dáňa
To je možná dobře, ne? >😁
Avatar - Emel
Emel
Já bych ti napsal kam bys mohl jít... ale ty bys to zas nečet 😉
Left
A že vás stále baví do té redakce tolik rýt...
webpaja
Pokud je připomínka konstruktivní, pak je i pro redakci přínosná. Sériový ryče teď nemám na mysli 😄
vasek155
Nemůžu se k tomu nevyjádřit - na konci videa je uvedena cena 670 000 Kč, pak dole někde reál - přes 1000 000 Kč. Víte jak to vypadá v základu? V ČR je a bude vždy vyzdvihována Škoda a koncern jako nejlepší vozy na světě. Kamarád si teď chtěl koupit Superb, a když to nakonfiguroval tak, aby to trochu vypadalo bylo to přes mega. Teď půjde do Mazdy 6 v plné výbavě, se silnějším motorem za 860 000 Kč. Jenom šílenec dá za 150 koní v naftě skoro 1100 000 Kč.
Avatar - eXp10it
eXp10it
Dát za japonské auto 860 tisíc není o nic šílenější nápad...
Lepsie auto, modernejsie auto, kvalitnejsie auto, s dlhsou zarukou za menej penazi.

Skutocne sialenstvo - ale len v Ceskej kotline.
Avatar - eXp10it
eXp10it
Japonce za 900 jsem měl. To že hovoříte o kvalitě a Japonském autu v jedné větě vypovídá o tom že vy ne a proto zaměňujete spolehlivost s kvalitou. Jakmile si ho koupíte velmi rychle zjistíte, že mezi tyhle dvě vlastnosti nelze v japonském podání dávat rovnítko. Já chci za 900 nejen spolehlivost a záruku, ale i kvalitu = německé auto (Superba ne aby bylo jasno)
Mazdy od roku 1998, dva kusky maju cez 300-tisic km, jeden cez 400-tisic km, stale jazdia BEZ PORUCHY.

Takze ak tu niekto hovori zo skusenosti, som to ja. Nie vy.

Ja svoju skusenost viem podporit statistikami, ktore su postavene na inspekciach milionov aut.

Ak si dovolite bohorovne tvrdit, ze kvalita = nemecke auto, tak aj na tomto fore budete na smiech.
Gvick2
Právě jsi kolegovi dokázal, že má pravdu. Pleteš si kvalitu a spolehlivost, mluvíš o poruchách, tedy o spolehlivosti, ale kolega nezpochybňuje spolehlivost japonských aut, ale chce německou kvalitu. To jsou dvě věci, které nelze volně zaměňovat.
Kvalita je celý soubor vlastností auta v nejširším slova smyslu, který přitahuje zákazníky k té či oné značce. Do toho souboru vlastností patří nejrůznější vlastnosti a služby, které se váží k danému výrobku od šíře nabídky motorů, příplatkové výbavy, výkonů motorů, počtu nejrůznějších druhů převodovek, látek nebo kůže na potahy, sedadel, karosářských variant, jízdních vlastností, obložení interiéru, počtu el. serepetiček, druhů nastavitelných podvozků, kombinovatelnost jednotlivých výbav až třeba po kvalitu dealerské nebo servisní sítě nebo škálu možností financování a další milion věcí. V těchto záležitostech tvoří německá auta třeba v USA (takže těžko výsledky podezřívat z nějaké lokální podjatosti) špičku kvality, protože jsou na čele peletonu hodnocených značek. Japonská auta se naopak pohybují v podprůměru prémie/mainstreamu.
[odkaz]
Naopak spolehlivost je to co popisuješ ty, tedy výskyt poruch vztažený k počtu aut, najetých km nebo dalším podobným ukazatelům a tam vedou japonské automobilky, opět příklad z USA, Lexus nejspolehlivější a hlavní japonské značky Toyota a Honda na čele😒br /> [odkaz]
Takže jednoduše řečeno platí to, co píše kolega, když chceš nejkvalitnější auto kup si německé Porsche, když chceš nejspolehlivější auto, kup si japonský Lexus. Když si koupíš Porsche budeš mít jedničku v kvalitě, ale až šestku ve spolehlivosti, když si koupíš Lexus, budeš mít jedničku ve spolehlivosti, ale až desítku v kvalitě. A když chceš nekvalitní a nespolehlivé kup si Fiata. 😉
Avatar - eXp10it
eXp10it
Díky. Je to přesně jak doplňujete. Já se jen sažím pomoct lidem co by si chtěli koupit japonce a čekají od něho kvalitu aby jí nespojovali se spolehlivistí protože budou zklamaní. Je sice krásné že je to spolehlivé ale když to rezne i zevnitř všude všechno drnčí odlupuje se a bolí z toho záda tak děkuji nechci a vracím se k německým autům.
zelenáč
Lepší auto? To je diskutabilní a hodně subjektivní. Jel jsem v obou (sedany) a Superb to u mě o kousek vyhrál. Když už vybírat ze střední třídy, tak bych jednoznačně bral Passata.
Avatar - Emel
Emel
Vidíš, a příští týden může jít třeba do Imprezy pro změnu... to je kouzlo internetových konfigurátorů 😄
Avatar - JDM
JDM
obyčejný superb , prostorný a úsporný rodinný kombík který nás nezklame >😁 . Tak by mě zajímalo kolik rodin v naší republice si může pořídit rodinný kombík za mega .
Avatar - eXp10it
eXp10it
Proč u hodnocení BMW E60 uvádíte že "Čtyřválcový turbodiesel 2,0 l na velké auto nestačí" (z 0 na 100 za 8s) a tady u Superbu se o sekundu horší TDI krásně nechá vytáčet, ostře reaguje na plyn a jde o harmonickou volbu které nejde co vyčítat? Proč taky nenapíšete že motor na tak velké auto nestačí... buď bych to opravil v tom článku o BMW nebo tady u Superbu.
Ondřej Chamilla
Já o E60 nikdy nic nepsal a nemůžu opravovat cizí článek, nicméně s 520d jsem jel a i kvůli vyšší hmotnosti to vážně nic extra není.
Avatar - eXp10it
eXp10it
Děkuji, ale odpovědi moc nerozumím. Takže jede Superb líp než 520d, jsou to porovnatelná auta nebo ne? Jel jste oba takže na to musíte mít názor.
webpaja
Samozřejmě ne, 520d ukáže Supu záda. Dnes jsem si četl na konkurenci měření. Stovku tento motor dává reálně za cca 10s. Snad silnější verze by mohla, jelikož je Sup lehčí.

Každopádně 520d sice stačí a dynamicky to není žádná tragédie, ale je to potřeba brát v kontextu třídy. Jednoduše to je vstupenka, která jezdí jako nesjilnější naftový Superb 😉

Ondro, trochu pokory u těch dojmů 😉
Ondřej Chamilla
Ale no tak, 520d E60 znám, exaktně jsem měření neprováděl, ale subjektivně se mi rychlejší zdál Superb. Toť vše. Rozhodně tím ale nepotvrzuji slova o tom, že by bylo 520d příliš slabé. To je nějaký nový trend kopnout do redaktora za jakýkoliv jeho názor, a to i u jindy rozumných diskutujících?
Freddka
Ale no tak!
Subjektivni nazory jsou jedna vec, ale doporucoval bych drzet se radeji objektivnich dat.

NEnasel jsem akceleraci noveho Superbu se 110kW, ale jen silnejsi 135kW verzi - v porovnani se zminenym BMW 520d.

Oboji je manual, zadny automat.
135kW Superb nejlepe 8,5s, spise mene.
BMW 520d pod 8.5s.

Je snad jasne, ze slabsi Superb 2.0 TDI, ktery ma jen 110kW, nema na BMW 520d sanci.

Videa akcelerace zde😒br /> BMW 520d 135kW manual: https😐/youtu.be/cfmLKk-3Grg
Superb 2.0 TDI 135Kw manual: [odkaz]
Ondřej Chamilla
když už jsme u té objektivnosti, tak bych se možná držel BMW E60, o kterém se bavíme, a ne F10...a možná zvolil i jiný údaj než fádní 0-100. A vůbec, opět opakuji, že šlo jen o můj subjektivní názor, nic víc.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Připojuji se na apel na pokoru u dojmů. Tvé testy jsou, až na výjimky, podprahově subjektivní. K tomu kopání: tohle, BOHUŽEL, v poslední době velmi dobře zvládáš ty. Už to někdo napsal - pokud se jedná o jiného hráče, tak je všecko vpořádku, ale vyznění je "Jako jo, ale ....".... tady vyznění je někde jinde. Ondro, začal jsi skvěle, teď plně reflektuješ vašeho klienta, tedy škoda auto. Tak to dělejte alespoň profesionálně a ne takovéhle okaté lhaní. My nejsme pitomci.
Ondřej Chamilla
A jak to mám udělat, když se mi Superb jízdně líbil, mám ho tady pohanit, jen abych uspokojil místní diskusní skupinu, která reaguje na škodovky jako býk na rudou barvu?

Ano, testy jsou a budou subjektivní, píši je já a jsou o konkrétním kusu, jinak tomu nikdy nebude.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Ondro, já mám škodovku rád. 😉 Kdyby byl nový sup na trhu o dva měsíce dříve, tak už dneska hobluju volant svýma rukama. Neber to nijak zle, neber to ode mne jako zlobu, ale je to u mě rozčarování. Beru tě za profíka a za fandu....
zelenáč
Ondro, nic si z toho nedělejte. Pořád je tu hodně čtenářů, kteří si testy rádi přečtou, aniž by byli předzaujatí ještě než rozkliknou článek.

Jinak bych se chtěl zeptat, která varianta z testovaných Superbů vás nejvíce oslovila? Budu rád za subjektivní dojmy.
webpaja
Psal jsem o 520d, ale samosebou F10. Ty jsi jak ženská v přechodu >😁
Ondřej Chamilla
Porovnatelná auta to celkově nejsou - jiná koncepce, třída atd. Nicméně z mých subjektivních dojmů je Superb svižnější.
Freddka
Subjektivni nazory jsou jedna vec, ale doporucoval bych drzet se radeji objektivnich dat.

NEnasel jsem akceleraci noveho Superbu se 110kW, ale jen silnejsi 135kW verzi - v porovnani se zminenym BMW 520d.

Oboji je manual, zadny automat.
135kW Superb nejlepe 8,5s, spise mene.
BMW 520d pod 8.5s.

Je snad jasne, ze slabsi Superb 2.0 TDI se 110kW nema na BMW 520d zadnou sanci.

Videa akcelerace zde😒br /> BMW 520d 135kW manual: https😐/youtu.be/cfmLKk-3Grg
Superb 2.0 TDI 135Kw manual: [odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Superb III nemá a nikdy neměl verzi se 135kW, jen 110 a 140. 135kW má ten motor v Octavii. Totéž BMW, 520d má myslím taky 140kW.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...měl 135... ale nejsem úplně odborník na bmw tak se můžu mýlit.
Avatar - Emel
Emel
Jo, minulá specifikace 20d měla 135, nevím ale přesně o jakém testu se mluví.
Freddka
-
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
Vaříš z vody. Zase, Ondro, většina z nás má iq přes 130....
Ondřej Chamilla
Vy jste snad obě auta srovnával bok po boku? Nebo máte nějaký patent na objektivitu? Je to jen můj názor, nic víc.
Freddka
A vite co?
Narozdil od vas si nekdo da tu praci a zmeri to, zde se racte podivat😒br /> [odkaz]

Takze se tady bavime o objektivnim rozdilu 1,5s !!! ve prospech BMW 520d, protoze superb 110kW to ma velice tesne pod 10s 0-100...

Jen abyste vedel, co tady rikate za sva subjektivni moudra.

Slovo subjektivni chapu.
Patent na objektivitu nemam.
Jel jsem v Passatu 110kW i v 520d. 520d mu ujede. Subjektivne to je v BMW jako v linejsim aute - podvozek je mnohem lepsi, presneji na jine urovni, stejne tak odhlucneni atd. (ale Passat je slusne odhlucneny, to zas jo).
Mimochodem je BMW v zakladu za stejne penize jako vami testovany kus, coz je absurdni, stejne jako vase "a co s tim jako mame delat?". Proste si nekam zajdete sehnat nejaky auto, ktery neni v plny palbe - je mi fuk jak to udelate, to je vase starost, staci hnout koncem zad...

Presto se zopakuji - je lepsi drzet se objektivnich dat.
Objektivne akceleruje BMW o dost vic, s tim se neda nic delat, je to fakt. Na to nepotrebuji patent na objektivitu.

A poznamenam jeste jednu objektivni vec - 10s 0-100 je dost slabota, to da +/- Golf s 1.2 TSI - predpokladam, ze podle vas tedy taktez subjektivne rychlejsi, nez 520d...

A nakonec - se ovladejte, clovece...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
:yes:
Avatar - Emel
Emel
A odkud jsi vzal objektivně změřené zrychlení u BMW? Schválně jsem zkoušel hledat jedno místo, kde by měřili obě auta proti sobě... bohužel jsem našel jen 518d vs. Superb:
[odkaz]

Jen tak mimochodem, Superbu tu naměřili 0-100 za 8.6s.
Freddka
Tech 8.6s Superbu ve tvem linku je s DSG - to je jina pisnicka. Stejne jako by byla jina pisnicka 520 s 8st automatem.
BMW 520d manual, nic oficialniho: [odkaz]
Ondřej Chamilla
Dle Gaussovy křivky ne 😉

Zejména když někdo nechápe význam slova subjektivní.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
No jo, když ty už máš najeto na různých autech tolik, že tohle je do očí bijící. Kdyby to napsal někdo z nás tady, tak samozřejmě vpořádku, ale tebe bereme za profíka a navíc kluka z redakce, který těch pedálů našlapal tolik, že tohle neumím přijmout. Kdybys byl nějaký strýc u piva, tak budiž, ale jsi vnímán, tedy alespoň mnou, za tu autocz žiletku.
Ondřej Chamilla
Ze Superba 2.0 TDI jsem před pár dny vysedl a najel s ním dost přes 1000 km i s naloženým autem. Nikdy nebyl jediný problém, ať už předjet, zrychlit.... V 520d E60 (ne F10, jak zde někteří píší) jsem jel naposledy před více než půl rokem, může to být trochu zkreslené, ale auto se mi zdálo vhodné tak na pohodovou jízdu. Nebylo pomalé, ale nic výrazného od něj člověk čekat nemohl, což mi vzhledem k vyšší hmotnosti přijde odpovídající. Je taky pravda, že bavorácký dvoulitre dodává výkon v pětce velmi jemně, auto nemá výrazný nástup zátahu.

Papírově na tom jsou auta v podstatě stejně, jak zrychlením, tak maximálkou.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
:yes: tohle jsi vysekl naprosto přesně
Ondřej Chamilla
Díky 😄
webpaja
Nenapadlo by mě, že srovnáváš olítanou 520d s novým Supem. Možná ve vztahu k tomu, že v původním příspěvku byla vytažena jedna z redakčních perel. V klidu Ondro, nepřipadá mi, že si chtěl kdokoliv kopnout.
Nereaguj tak zostra, kamaráde 😉 .
Avatar - eXp10it
eXp10it
Díky tohle jsem chtěl slyšet. Špatně jsem to napsal ale zajímalo mě opravdu jen porovnání obou motorů a řeknu i proč. Zmíněný dvoulitr od BMW na mě totiž od začátku působil neskutečně ve smyslu "sakra jak oni to dělají že to tak jede když v tom samém objemu jsou motory od koncernu tak líné". Takže pokud Sup s TDi jede lépe tak asi stoji za to do něj sednout a vyzkoušet. Minimálně na cestě totiž vypadá krásně...
Ondřej Chamilla
Samozřejmě, nikdy není nad osobní zkušenost 😄
webpaja
Já jsem shodou okolností tuto verzi s manuálem jel coby svou první zkušenost s novým Supem. Motor funguje hladce a neutrápeně asi do 140, pak už to jde samozřejmě hůř.
To vše s prázdným vozem a možná pokřivenou optikou, protože jsem do něj přesedal z Mondea 180HP kvůli srovnání.
Avatar - Emel
Emel
V německých testech bohužel mají častěji tu 140kW... tady třeba proti 520d a E220😒br /> [odkaz]

Proti 2.0TDI 110kW logicky staví 518d... a tady má Superb dynamicky navrch😒br /> [odkaz]
webpaja
Prima, že dokáže se stejným výkonem zrychlit zhruba stejně jako o 150kg těžší prémie 😄 . Nicméně se tu bavímeo 150-ti koňový verzi a porovnává se s 520d... 😉
Avatar - Emel
Emel
Srovnání 518d a 2.0TDI 110kW je celkem dle očekávání - BMW s RWD se rychleji odlepí z místa, na 0-60 už je to plichta, pak narůstá náskok TDI v lehčím autě (0.6s na 100, 1s na 120, 2s na 140).

Porovnávat 110kW verzi jednoho se 140kW verzí druhého mi nedává úplně smysl a čísla k 520d na Autozeitung jsem bohužel nenašel, těch 30kW se ale musí projevit.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Za me OK 😄 díky za test kluci. Úplně jsem si představoval jak ho ridim.
coubes
Můj příspěvek se tak úplně netýká auta, ale videa. Za prvé ten autoplay, jak již někdo psal je zvěrstvo a za druhé kvalita videa je otřesná. To raději nedělejte žádné než takové. Je vidět, že je to celé low cost, žádný kameraman, ani kamera - horko těžko zrcadlovka s průměrnými parametry. Neustále rozevlátá ruka někoho, na koho zrovna vyšlo natáčení - možná nějaký kolemjdoucí. Kompozice obrazu takové, abych vlastně nepoznal co to je za auto... Neuvěřitelně zbytečné rozostřené průjezdy, atd... No zvěrstvo a tragédie. Raději nafotit a napsat a netočit a když už si tu amatéřinu nelze odpustit, tak vypnout autoplay. Chápu, že mám svobodnou volbu sem nechodit a pro případné nenechavce - nejsem nezaměstnaný, frustrovaný kameraman >😁 , jenom je smutné vědět, že by stačilo málo a kvalita celého článku/reportáže by byla úplně na jiné úrovni. Ale to by se prostě muselo chtít no. Tak pěkný večer 😉
[Vojťas]
Kdy se vam dostane do testu RS 230?
milanka
Tak jsem viděl v salónu nového Superba naživo. Cenu nebudu komentovat, když je to někdo ochoten dát, tak je to jeho věc, ale z čeho jsem byl hotovej, je přesah haupny přes blatník. Na každý straně jinak ( rozdíl tak 1 cm ) a ostrá hrana bude dobře párat chodcům břicha při nehodě. To se Kabáň zbláznil a že to prošlo schvalovacím procesem, to se fakt divím.
Petrko
Nevím co máš proti slovu kapota, ale pokud ti vážně vadí a chceš být motoristický světák používej raději haubna než haupna. 😉
milanka
Tak třeba kapota, nechápu proč slovíčkaříš, místo aby jsi se vyjádřil k tématu.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Osobně to taky nechápu, zvlášť když ta mezera je úplně jinak tvarovaná u světla a úplně jinak u dveří... Připomíná mi to trochu takovou tu amatérskou karosařinu oblíbenou jednu dobu u tunerů - přetažené kapoty přes světla a tak...
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
a e😜edice do výstupní stanice tlustého střeva škoda auto. Je to pořád ta samá písnička. Ondřeji, nemějte nás za pitomce. Superb je tak dobré auto, že nepotřebuje to vaše plazení po břichu před vašim klientem. Není ti to blbé vůči nám? Byl jsi na tomto webu nový vítr v plachtách této barky, teď .... starý známý koncernový puch.
Dnes test výrazně ne za vyznění. :no:
Ještě k té spotřebě: zatímco, u jiných se s tím moc nepářeš, tak tady zněl rozkaz jasně, viď? noha jako pírko. Je to trapné už i vůči tobě a tvým profesním "koulím".
dyna15
Povedzte mi ľudia, prečo by som mal kúpiť dieselový motor, keď to piatich rokov budem mať s ním zakázaný vjazd do veľkých miest? Minimálne Nemecko, Francúzsko, neskôr to budú aj iné štáty. A tu namiesto jasného odsúdenia rakovinotvorných dízlov to tu ešte odporúčajú :no:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
navyse spotreba benzinov je dnes uz vcelku prijemna... aj v nizsej strednej triede vies jazdit v priemere za 6 litrov... takze hnat sa za co najnizsou spotrebou ktora si vyzaduje rozne kompromisy ( drahsi servis, vyssia cena dizloveho auta, castejsie servisne intervaly. filtre castic, mocovina a podobne ) uz nedava dnes velky zmysel ani pre cloveka ktory spravi aj 25-30 tisic rocne.... mam to prepocitane.... navyse ako spravne pises... dizlom raz asi odzvoni uplne.... a ostanu uz len v pracovnej technike.... vsadim sa.... to preferovanie dizlov dokonca uz aj v malych pidi autach je absolutne nepochopitelne... ale tak najlepsie sa zaraba na ludskej nevedomosti... zvlast v malej triede u auta do mesta rozhodnut sa pre dizel nie je jediny dovod.. a stejne s nim pod 5 nepojdes vid test i20 crdi kde usetris makovy trt
Avatar - Emel
Emel
Zákaz vjezdu do měst pro naftová auta v Německu je utopie, na to zapomeň.
vosovčelák
možná to někdo užije ... možná ... jinak nic zajímavého na tom autě nevidím ... nejspíš proto, že nic zajímavého na tom autě není ... 😉
Avatar - Emel
Emel
A co by tam mělo být, aby to pro tebe bylo zajímavé? Je tu otvírání kufru podkopnutím, je tu zobrazení informací z řídící jednotky na smartphonu a také dálkové ovládání infotainmentu, automatické parkování, adaptivní tlumiče, panorama... a jinak prostě auto střední třídy s dvoulitrovou naftou.
Avatar - Ji/Ri
Ji/Ri
...auto je velmi dobré...
alapli
Z posledních 33 testů 6x superb, 2x octavia, 1x škoda fun...není to trošku moc Antone Pavloviči? 😄
AndrewN
Z čeho je převzata cena testovaého modelu? Součtem základní ceny a vypsaných příplatků se cena nedostane na milion.
Ellesmerys
Můžu se zeptat, jak se jmenuje hudba, která začíná od 1😁5?
Jinak Superb hezký, ale zrovna stříbrná se mi moc nelíbí, tmavě červená nebo tmavě modrá by se šikla líp, nebo nejlépe ta prototypová zelená z Vision C konceptu.
Avatar - white label
white label
Tohle je šedá Business, stříbrná Brillant je podstatně světlejší.
martin_dr
Chlapci nehnevajte sa ale toto je obycajne reklamne video na urovni teleshoppingu. Trapne dialogy, povrchne natocene videa na sidlisku.. Uplne o nicom. Na tak velku redakciu je to amatersky natocene. Ak chcete vediet ako spravit dobre video, chodte sa pozriet na Misa Karpata ci Rasta Chvalu. To su videa na urovni a nie tieto reklamne zvasty. A hlavne ti novinari s nimi JAZDIA a nerozjimaju, co sa vsetko da robit na zadnych sedadlach pri pozorovani hviezd. Pan redaktor pri tom vyznel dost teplo a uchylne.
Pre inspiraciu ako ma vyzerat video a co ma divakovi dat si pozrite toto😒br /> [odkaz]

PS: a odhodte tie otrasne polokosele, reklama na tricku je vo video zbytocna
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nic proti, chlapci, humor a nadsázka je fajn. Jenže tak trochu si utahovat z diskusních reakcí na téma další test Superbu, je poněkud - lehce řečeno - arogantní.

Jistě, chápu, že testujete "co je k dispozici", no a díky tomu, že Škoda je domácí, tak zkrátka vždy k dispozici něco je. Na rozdíl od mnohých sice novinek, jenže takových, které díky zabržděnosti celého trhu nových osobních automobilů pro importéra nemá slysl pouštět do novinářských flotil. Na rozdíl od Hyundaie, který zřejmě bojkotuje novináře jako takové...

Ale to, že neustále dokola testujete Škodovky, aniž byste přinášely testy opravdových žhavých novinek, to je zkrátka fakt. Možná přinejmenším z poloviny to není ve vašich rukou, ale nedivte se čtenářům. Testy Škodovek neustále dokola zkrátka nudí a nezaujmou obsahem (nicméně diskusně nepochybně válí >😒] ).

A když už tu je vážně novinka v podobě kombíku, je opravdu smutné, že jen opakujete PR v podobě simply clever. Proč třeba neupozorníte na nesmyslně vystouplé podběhy v bocích zavazadelníku, kdy boky prostě nejsou rovné? Proč si děláte laciný humor v podobě kominíka? Vážně máte pocit, že kominík si bude pořizovat auto této kategorie? Proč panoramatická střecha na sledování noční oblohy a hrátky a podivně (snad lechtivé) narážky? Panoramatická střecha je skvělá především jako zábava pro DĚTI...

No nic, test jsem zatím nečetl, ale to video mi přišlo ne že špatné, ale zkrátka jak z třetí cenové. Když už nadsázka a humor, tak příště alespoň trochu s důvtipem :-! :-!
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Opravdu je 2.0 vybaven lacinějším řešením bez SCR zvyšujícím spotřebu? To mi jako ideální volba zrovna dvakrát nepřijde ... 8-s 8-s Měl jsem tedy pocit, že bez SCR je pouze 1.6 TDI... Hledat se mi to ale nechce.
Krajtik
Jaký máte střešní nosič na superbu?
Kajisek
Mám na superbu střešní nosič NEUMANN, unese zátěž 75 kg, koupen z eshopu neumax.cz 😄
Krajtik
Tak jsem si ho tam také objednal, zvládnu to sám namontovat?
Kajisek
Ano určitě si to zvládnete namontovat, je u toho i návdod