Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen XL1 – Vítejte v budoucnosti

Nejaerodynamičtější a zároveň nejúspornější automobil světa, právě těmito superlativy se honosí Volkswagen XL1. Navíc je to také nejneobvyklejší stroj, který jsme kdy řídili.
Zpět na článek
26. 8. 2015 09:11
26. 8. 2015 10:09
26. 8. 2015 10:25
26. 8. 2015 09:30
26. 8. 2015 10:25
26. 8. 2015 09:52
26. 8. 2015 09:58
26. 8. 2015 10:03
26. 8. 2015 10:05
27. 8. 2015 23:20
26. 8. 2015 10:53
26. 8. 2015 11:09
26. 8. 2015 11:20
26. 8. 2015 12:37
27. 8. 2015 23:36
26. 8. 2015 11:27
26. 8. 2015 13:04
26. 8. 2015 11:32
26. 8. 2015 12:06
26. 8. 2015 12:42
26. 8. 2015 12:49
26. 8. 2015 12:56
26. 8. 2015 13:06
26. 8. 2015 13:16
26. 8. 2015 13:23
26. 8. 2015 13:27
26. 8. 2015 14:11
26. 8. 2015 14:19
26. 8. 2015 14:23
26. 8. 2015 14:27
26. 8. 2015 14:39
26. 8. 2015 14:42
26. 8. 2015 14:50
26. 8. 2015 15:06
26. 8. 2015 15:22
26. 8. 2015 16:46
26. 8. 2015 16:12
26. 8. 2015 16:38
26. 8. 2015 17:08
26. 8. 2015 17:18
26. 8. 2015 17:34
26. 8. 2015 17:54
26. 8. 2015 18:02
26. 8. 2015 18:45
26. 8. 2015 20:04
27. 8. 2015 23:24
28. 8. 2015 06:26
29. 8. 2015 12:22
27. 8. 2015 23:26
26. 8. 2015 12:18
26. 8. 2015 12:42
26. 8. 2015 13:40
26. 8. 2015 14:19
26. 8. 2015 14:50
26. 8. 2015 16:25
26. 8. 2015 17:26
26. 8. 2015 17:28
26. 8. 2015 13:44
26. 8. 2015 15:21
26. 8. 2015 17:21
26. 8. 2015 17:37
26. 8. 2015 13:56
26. 8. 2015 14:15
26. 8. 2015 21:20
26. 8. 2015 13:38
26. 8. 2015 17:36
neregistrovaný "SR20"
26. 8. 2015 18:40
26. 8. 2015 21:05
3. 1. 2019 06:41
Avatar - Ozzman
26. 8. 2015 09:11
Sakra
Nečekal jsem, že to někdy řeknu, ale zlatá Tesla >:D

Proč je video takto rozkouskované, to je škoda, zvláštně dnes, kdy už videa mají solidní úroveň.
Rozbalit vlákno
3
26. 8. 2015 10:09
Re: Sakra
rozkouskovani videa je snad jasne, kdys si pustis 1 video tak se zobrazi jen 1 reklama, kdys si pustis 3 videa tak se zobrazi 3 reklamy, proste razej stejnej finacni model jako XL1, za co nejmin vydelat co nejvic >:D
Avatar - Ozzman
26. 8. 2015 10:25
Re: Sakra
Jo.... tak a to jsem myslel, že ta videa zachvíli plně nahradí psaný text, škoda >:D Celkem jim to začínalo jít a dalo se na to koukat.
26. 8. 2015 21:41
Re: Sakra
jj
Soudruzi, dlouho jsem tu nebyl protože tu už není nic moc kloudnýho co číst, ale tuhle CHUŤOVKU se prostě nedá ignorovat :-)
Snad je vám všem jasný proč je XL1 tak hnusná - protože konzerva potřebuje prodávat popelnice a XL1dničkou vám chce říct že EMOBILY jsou ještě daleko v "budoucnosti" ikdyž ve skutečnosti odstartovaly minimálně už v roce 2012 [odkaz] pominuli LEAF ;-)
Takže kdo nemá elektrickou ŠÁDE Octávku 2011 [odkaz] je AUTSAJDR a s XL1 ať jdou do muzea čau :-)
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
PS: není tady stále ikona jak se bleje !!
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Avatar - rimow11
26. 8. 2015 09:30
XL1
zaujímavý test :yes:
Rozbalit vlákno
1
26. 8. 2015 10:25
Re: XL1
Tento článek a zjistit výsledky testu? Takže je to hezký letáková reklama :yes:
Avatar - strýček BOB
26. 8. 2015 09:34
Za 1.5l...
V sobotu jsem Vás viděl. To auto působilo v běžném provozu jako právě spadlé UFO. Zpočátku jsem nevěřil vlastním očím. Spotřeby z testu jsou fantastické.

Za kolik jezdíš? Za 1.5litu. Kolik to auto stálo? Jenom 3 000 000,-- :-)
Rozbalit vlákno
2
26. 8. 2015 09:40
Re: Za 1.5l...
To byl pravděpodobně některý z kolegů ze Světa motorů, každopádně ano, vůz je v běžném provozu neuvěřitelný :-)
26. 8. 2015 09:52
Re: Za 1.5l...
To je naprosto hezký reklama :no: ;-)
26. 8. 2015 09:58
Unikum
Pánové, tak za tenhle unikátní kousek všechny palce nahoru. K něčemu podobnýmu se většina z nás dostat nebude umět! Skvělý!!! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
3
26. 8. 2015 10:03
Re: Unikum
Jojo, rád jsem si to přečetl.
Akorát se nějak nedokážu srovnat s tim dieselem, vidim tohle futuristický tichý superauto a najednou se ozve "chrochchrochtchrocht", nevim, divný:)
26. 8. 2015 10:05
Re: Unikum
Jistě, že tohle je prapodivný, ale už samotná možnost si přečíst něco o tomhle kousku techniky je svátek :-)
Avatar - Karen_
27. 8. 2015 23:20
Re: Unikum
kucí, kdyby byla prodejní cena cca 250 tkč, klidně bych o tom uvažoval, ty provozní náklady jsou pecka. VW umí, to moje Lada žere kolem 9 L.
26. 8. 2015 10:03
nejlepsi "kauf" od VW
lip to VW udelat ani nemohlo, vzalo uplne normalni diesel a sekrtalo ho co to jen slo, pak vzali motokaru , dali ji krapet "futuro" design a do vybavy dali...... volant a pak si rekli, ....takze stalo nas to pri vyrobe asi 5-6 tisic euro, takze to nabidnem v omezene serii tak za ......111 tisic euro >:D

ja myslim ze tohle je sen kazdeho podnikatele, ze skladu dilu vzit par soucastek o ktery neni zajem, zbouchat z toho "auto" a prodat to za cenu luxusni limuziny >:D

jinak prvni precteni nadpisu tohoto testu ve me vyvolalo pocit ze jste to obslehli od konkurence z toho prvniho video testu tohoto "auta" v CR

mimochodem za cenu tohohle "auta" si muzete poridit 2.5 kusu nadstandardne vybavenych Passatu Variant GTE se spotrebou 2-3 litry benzinu na 100, jen holt ten Passat neni limitka 300 kusu a neni tak zberatelsky zajimavej
Rozbalit vlákno
25
26. 8. 2015 10:12
Re: nejlepsi "kauf" od VW
Já bych tedy osobně řekl, že náklady na vývoj tohoto vozu byly astronomické. Vždyť už jen ta karoserie s plastovo-karbonovými díly, karbonový monokok, propracovaná aerodynamika, zavěšení kol, výklopné dveře, kamery místo zrcátek, to vše muselo stát nesmysl. O nějakém skladu součástek dle mého nemůže být řeč.
26. 8. 2015 10:26
Re: nejlepsi "kauf" od VW
Nejsem si jist, jestli si neděláš srandu. Myslíš, že celej vývoj tohodle auta nejenže zaplatí těch 250 prodanejch kusů, ale ještě se na tom VW nakapsuje, jo? Co jsem o tom tak různě četl, zdá se, že v hodně hrubejch číslech VW na každej prodanej kus ještě doplácí. Samozřejmě počítaj s tim, že se jim náklady třeba vrátěj do budoucna, kdy některý technologie použijou do novejch modelů - ale ten tvůj výpočet 11k prodej - 5k výroba = PROFIT! je k pousmání:)
EDIT: To je reakce na Samana sakra, sorry.
26. 8. 2015 10:36
Re: nejlepsi "kauf" od VW
>:D auta s karbonovim monokokem a mnohem drazsima specialitkama se daji poridit za tretinovou cenu tohohle auta, ne karbonovej monokok a 2 displaie s kamerkama (navic s rozlisenim za ktery by se dnes stydel i mobil za 3 tisice) opravdu neni neco co tohle auto zavratne prodrazi

ja chapu ze jset fandove koncernu, ale tohle auto je drahe jen proto, ze je to zaprve "unikat" a zadruhe VW do nej cpe penize dlouho a zbytecne neb si dlouhal leta mysleli ze elektrina nebude mit sanci, ano to auto stalo na vyvoji asi silenej balik a tech par set kusu to stezi zaplati, ale ciste vyrobne na kus tohle auto nema hodnotu nad 5-6 tisic euro, a jen diky tomu ze ve VW moc dobre vedi ze s takovim autem nemuzou uspet masoveji, tak to omezili na par set kusu a silenou cenu, aby alespon trosku amortizovali ten balik co do tohohle nastrkali :-! takoveto auto ma sanci prave jen jako limitka pro par nadsencu kteri to zaparkuji ve zbirce mezi dalsima podobnejma autama
26. 8. 2015 10:39
Re: nejlepsi "kauf" od VW
Já žádný fanda koncernu nejsem, jen si myslím, že auto se nemůže ani náhodou zaplatit, natož aby výroba stála to, co píšete.
26. 8. 2015 10:47
Re: nejlepsi "kauf" od VW
to bude asi tim ze o stavbe auta jsem uvazoval a mam ceniky od lidi co stavej zavodni speciali na miru, a to vcetne tech co maji prave karbonove monokoky a dokonce s homologaci na zavody, take to bude tim ze mam zasebou uspesnou stavbu a dostavbu a nasledny provoz elektroskutru (mejma vlastnima rukama v me dilne), a v neposledni rade cenotvorba je tak nejak soucast me prace, ekonomku mam vystudovanou a necenuju vpodstate kazdou svou praci

na XL1 neni vpodstate nic co by bylo nejak vyjimecne a drahe, je to jen jako celek unikatni a podle toho se taky zarazuje, je to takovej iWatch Edition ($10-15tisic) mezi autama, proste nic co by neslo vyrobit za par "supu", ale tim ze je to limitovane a unikatni, tak se to prodava za silenej balik pro par vyvolenych ;-)
26. 8. 2015 11:05
Re: nejlepsi "kauf" od VW
"ano to auto stálo na vývoji šílenej balík" "mám vystudovanou ekonomku" "napakujou se na to protože výrobní cena je 5-6 tisíc euro"

Tahle vyjádření mi nějak nejdou dohromady. Doufám, že není tak těžké pochopit, že náklady na vývoj se musí logicky odrazit v ceně auta...
26. 8. 2015 11:28
Re: nejlepsi "kauf" od VW
naklady na vyvoj jsou velke diky tomu ze us je to asi 5 revize/generace v poradi a porad do toho ty penize cpou, cele XL1 je jen ukazkovej pokus neceho co dnes nema sanci na vetsi prodeje protoze proste technika poskocila tak daleko, ze za 1.1 milionu si poridis nadstandardne vybaveny Passat co ma dojezd na elektrinu 50km a v prumeru se da dostat na 2-3 litry na 100km, a to ten Passat vazi 2x tolik a pohodlen v nem muze sestovat 5 lidi s bagazi a ani pri 160km/h nemusej mit interkom aby se mohli mezi sebou bavit

tot ukazka v ramci Koncernu ;-)

XL1 se prodava jen proto, ze nekomu ve VW jiz dosla trpelivost a celej ten pokud se bud musel zacit alespon omezene prodavat, nebo by skoncil, pac na tenhle pocin bralo a bere VW i dotace od Eu na vyvoj aut na alternativny pohony a nedavno asi pred rokem tam pribila podminka ze se to musi objevit v prodeji jinak jim dotace stopnou ;-)
Avatar - CommonUser
26. 8. 2015 11:18
Re: nejlepsi "kauf" od VW
TAk nejak, lenze u koncernov na jedneho co maka pripada 5-6 manazerov s radovo inym platom. A hned mas naklady inde.
26. 8. 2015 11:26
Re: nejlepsi "kauf" od VW
Zapomněl jsi na drobnost. Tohle auto má homologaci na běžné silnice, atesty a vše kolem.
Žádný pekáč, který může jen na okruh. Srovnáváš něco, o čem víš pověstný velký kulový, ty ekonome. >:D

PS: Pokud sám "ekonomicky" zhodnotíš, že bys na tom mohl zárábať, pusť se do vlastní výroby, vypálíš koncernu rybník a bude z tebe bohatý člověk. >:D :yes:
26. 8. 2015 11:30
Re: nejlepsi "kauf" od VW
ano vim o tom kulove, protoze "nas" pekac se teprve na homologaci do provozu chysta >:D a ten jednostopej pekac jsem homologovat nechal a to uspesne >:D takze ano s homologaci vozidla do provozu mam asi mensi zkusenosti nez ty :'-(
26. 8. 2015 11:36
Re: nejlepsi "kauf" od VW
Nejsi sám, kdo se kolem tohoto někdy motal. Taky mám svoje za sebou.
A rovnou ti říkám, že ty tvoje ekonomické úvahy, jsou naprosto mimo.

Jedna věc je, pokud uvádíš do provozu jeden kus něčeho, druhá věc je, pokud se to chystáš sériově vyrábět.
Takže ti doporučím, nastuduj si něco o tom, kolik zákonných požadavků se vztahuje na sériovou výrobu a co všechno musíš udělat a zaplatit.

Pak si klidně s tebou o tom pokecám, zatím vidím, že máš zataženo. ;-)
26. 8. 2015 11:38
Re: nejlepsi "kauf" od VW
my budem uvadet 16 kusu, je to vic nez 1 ale teda fakt ze mene nez 250 >:D
26. 8. 2015 11:38
Re: nejlepsi "kauf" od VW
A 16 kusů čeho? Elekrické koloběžky? >:D

Nebo chceš tvrdit že automobilů? >:-[]
26. 8. 2015 13:21
Re: nejlepsi "kauf" od VW
covece elektromotor to nema ani jeden, zato je tam jeden 2 litr od jisteho japonce
26. 8. 2015 13:33
Re: nejlepsi "kauf" od VW
Hmm, takže to je pekáč na okruh, který nemá ani el. stahování oken, ani sterače.... Hmmm...
26. 8. 2015 13:43
Re: nejlepsi "kauf" od VW
je to auto urcene do bezneho provozu co ma sterace a dokonce i na prani klimatizaci, ale ano svihadla ma, ostatne svihadla ma i XL1 ;-)
26. 8. 2015 13:45
Re: nejlepsi "kauf" od VW
Vím přesně, o co jde, ale to s XL1 opravdu nesnese srovnání. ;-)
26. 8. 2015 11:00
Re: nejlepsi "kauf" od VW
V tom pripade je to z ekonomickeho hladiska naprosty fail. To je sice napokon aj Veyron, ale ten aspon spolu-vytvara image znacky. Lenze toto? Ehm, no ja neviem. Stale je to len studia, ktora akymsi nedopatrenim "utiekla" do limitovanej vyroby. Test takehoto auta v podstate ani nedava zmysel. To uz skor ta Tesla...
26. 8. 2015 11:10
Re: nejlepsi "kauf" od VW
Výborně, takže uznáváš, že na něm VW nevydělává nic. Pak moc nechápu ty řeči o "snu každého podnikatele" a podobně:)
26. 8. 2015 11:33
Re: nejlepsi "kauf" od VW
sen je v tom udelat produkt za par supu a prodavat ho za x krat vetsi sumu, to ze na vyvoj pustili i diky dotacim balik asi vetsi je jiz jen jejich problem, sak to taky vyvyjej snad nekdy od roku 01-02 nebo kdy
26. 8. 2015 11:36
Re: nejlepsi "kauf" od VW
Hele vzhledem k tomu, že píšeš jak se živíš kalkulacema a máš ekonomku atakdále, beru to jako trolling:)
26. 8. 2015 11:40
Re: nejlepsi "kauf" od VW
ja se nezivim kalkulacema, to jsi vycetl kde? ja se zivim grafikou a jako fanda stavim ruzne udelatka, od elektroskutru az po automatizovane fotovoltaicke systemy co sleduji idelani uhly ke svetlu, a trosku i prace okolo jednoho cesko/slovenskeho sportovniho auta
26. 8. 2015 15:14
Re: nejlepsi "kauf" od VW
Nesmysl, šamane. VW na každém kusu prodělá několikanásobně víc, než kolik zaplatí "zákazník". Je to prostě jezdící reklama a zároveň testování technologií v reálném provozu. Pokud na to VW nebere dotace z našich daní, tak proč ne, je to jeho věc.
BTW S velkou pravděpodobností to auto nikdo nekoupil, ale vybraní "zákazníci" dostali to auto v pronájmu na dlouhodobé testování a po pár letech si VW všechny kousky odebere zpět.
27. 8. 2015 07:08
Re: nejlepsi "kauf" od VW
praveze dotace VW bere, na rozvoj aut s alternativnima pohonama, prozatim to pro VW dela cca trictvrte miliardy eur za posledni 4 roky, nastesti od nas ze stredu evropy z te sumy asi mnoho nebude
Avatar - KubikCv
27. 8. 2015 12:39
Re: nejlepsi "kauf" od VW
je umění jako světová automobilka udělat auto,který je běžně nepoužitelný..ve srovnání s letitým Lupem 3L ani ne tak hospodárný...a potom dovede jeden blázen postavit na nohy fabriku s elektromobily.... Kdyby to zůstalo jako studie,udělali líp...takhle je to zoufale zastaralý krám. Proč se redakce rozplývá nad tímhle a důkladně neotestuje Teslu?
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 10:53
a co tak to
v patici zobrat na jested.... to by bola podivana ;-) .... klido pido po okrske to samo ze vela nezere ze jo..
Rozbalit vlákno
0
26. 8. 2015 11:09
Testy
Nedá mi nenapsat - je už smutné, jak se redakce zacyklika na testech koncernových vozidel (i když tohle je v tom jako unikát nevinně) a produkce konkurence jde stranou - ať už modely nové nebo faceliftované.
Osobně bych si rád přečetl testy:
- Ford C-Max/Grand C-Max
- Ford S-Max
- Hyundai i40
- Hyundai i30
- Hyundai i20
- Hyundai ix25
- Volkswagen Touran
- Kia Ceed
- Kia Venga

Tím chci říct, že pro samé testování a objevování rozdílů mezi generacemi škodovek jste zapoměli, že i konkurence nespí a modernizuje. Bohužel tuhle ztrátu už nedoženete...
Rozbalit vlákno
42
Avatar - Ozzman
26. 8. 2015 11:20
Re: Testy
Vsadím se, že minimálně 4 z tebou jmenovaných vozů zde v nejbližší době nenajdeš, hádej jaké to jsou? >:D
26. 8. 2015 12:37
Re: Testy
Samozřejmě jenom blázen čte pouze auto.cz - jsou tu i jiné servery, které prezentují a testují - ale rád si u vybraných modelů přečtu recenze na shodný vůz....to co někde chrochtavě sípe jinde tiše ševelí, to co někde ladně filtruje jinde nesnesitelně tluče :-)

Nicméně aktuální Fordí/Hyundaiovská modelové obměna necháva tento server chladným. Stejně tak facelifty u Peugeotu, Opelu jsou tu zmiňovány jen okrajově...
26. 8. 2015 12:48
Re: Testy
To nemáte tak úplně pravdu, ostatně to ukáží již následující testy ;-)
Avatar - Karen_
27. 8. 2015 23:36
Re: Testy
Klid Ondří, já si rád přečtu co píšeš a jde ti to dobře :yes: Nejlepší je Škoda, Toyota, VW, Audi , Mercedes a sem tam nějaká amerika ;-)
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 11:27
Re: Testy
s tym tu na skodovackom webe moc neuspejes....

ja by som prijal aj test noveho tucsonu, genesisu ci povedzme ria po facelifte... ale tak snivajte s nami .. predpokladam ze uz v piatok ma redakcia pre nas dalsiu vysnivanu chutovku... v podobe nejakeho krasneho bordoveho superbecka v plnej palbe na 19tkach ;-)
26. 8. 2015 11:56
Re: Testy
Můžu prozradit, že v následujících třech testech koncernový vůz nenajdete, stejně jako v předchozích třech testech...
Avatar - 3_diamanty
26. 8. 2015 13:04
Re: Testy
tak predsa..... aspon nejaka nadej ;-) :yes:
26. 8. 2015 11:32
Re: Testy
A nebude jednodušší si sám zajít do salónu Fordu, korejců a ke koncernu?

Sám vyzkoušíš, sám zhodnotíš dle svých preferencí a budeš mít sám jasno. ;-)
26. 8. 2015 12:06
Re: Testy
BYLO by, ale bavme se o vyvážení testovaných značek. Ale souhlasím, že za XL1 jsem rád.
26. 8. 2015 12:42
Re: Testy
Vše se tady motá kolem peněz, zrovna tobě, bych neřekl, že bych to musel osvětlovat. Taky přece nestavíš něco, jen proto aby tvé portfolio zahrnovalo vše. Děláš to, za co dostaneš zaplaceno.
Tady to funguje úplně stejně. Píše se o tom, co se čte a z čeho tudíž plynou peníze za reklamu.
Je to možná pro některé těžko zkousnutelné, ale ani oni sami se v životě nechovají jinak, ale kecat by chtěl každý a do všeho...

Ani tento server není charita, ani hobby projekt, má vlastníkovi generovat zisk.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 12:49
Re: Testy
Snad bys i ty mohl pochopit, že tento server se živí tím, že ho čteme. Takže"kecat do všeho", neboli navrhnout, co bych rád četl, není nijak přehnaný požadavek.
26. 8. 2015 12:56
Re: Testy
Sama redakce nejlépe ví, jaká je čtenost vydaných článků. A když říkám, že to ví přesně, tak tím myslím nejen počet IP adres, ale i čas strávený na konkrétní stránce, či cokoliv prokliknutého.

Psal jsem to tu několikrát, server denně navštíví cca 30 tisíc lidí. Kolik jich štěká v diskuzích? Spočítáš mi procento?

Tedy za mě shrnuto, nedělej, prosím, z hlučné diskuzní menšiny imaginární čtenářskou většinu.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 13:06
Re: Testy
Nedělám z nikoho imaginární čtenářskou většinu. Ještě jednou: navrhnout, co bych rád četl, není nijak přehnané.
Že to redakce není povinna vyslyšet, protože to považuje za menšinový zájem, je druhá věc.
26. 8. 2015 13:16
Re: Testy
Jelikož tady štěkáte s železnou pravidelností a mnohým ani nestačí jasný náznak v podobě každotýdenního seriálu s názvem "Doporučujeme: Hity týdne ...", mohl by i ten méně podnětný jedinec pochopit, co se tu na tomto serveru čte a tudíž, ještě jednou opakuji, z čeho plynou peníze...

A jak říkám, je tu svoboda a je to tu zdarma. Když uznáš sám za vhodné, že chceš číst o něčem jiném, nejjednodušší cestou je sponzoring redakce, ať už ve formě financí, či zapůjčení konkrétního vozu k testu. Ani jedno neodmítnou.

Zde použiji u nás zlidovělou frázi - neživíš, tak nepřepínej.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 13:23
Re: Testy
Hity týdne- čtenost se nemusí nutně překrývat s diskuzí. Často se rozběhne diskuze mimo téma pod úplnou kravinou, o čtenosti článků to tedy úplně nevypovídá.
"Neživíš, tak nepřepínej"- dobrej vtip. Kdo tedy živí, když ne já (a ty, a ostatní)?
26. 8. 2015 13:27
Re: Testy
Já mezi čtenost článku a bohatou diskuzi rovnítko nedávám, to sis vymyslel teď ty sám. A já se s tím neztotožňuji.

Živí je těch zbylých 99,9% čtenářů.Tohle vypadne právě z oné statistiky. Co se četlo a o co zájem nebyl, kde se reklama neprodala.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 14:11
Re: Testy
Za prvé- domníváš se, že test jednoho z nejprodávanějších aut u nás- i30 - by se neuživil čteností, oproti třeba Nissanu Juke Nismo RS?
Za druhé- tvoje hlavní premisa- redakce dělá jen to, co ji živí.Takhle pracuješ i ty? Nechtěl bych jednou skončit jako sochař Mára z Pupenda a vyrábět keramické *, co mě uživí. Developer, který koupí mizerný pozemek a postaví levné ošizené domy párkrát vydělá, ale dlouhodobě bude úspěšný ten, který může mít ze své práce i dobrý pocit- byť možná s mírně nižším procentem zisku.
26. 8. 2015 14:19
Re: Testy
i30 se tu testovala několikrát. Vzhledem k její mrzké konfiguraci jak motorů tak pohonů byla otestována prakticky se vším.

Druhý odstavec, vidím, že máš dosti naivní představy o byznysu. Zaměstnanec, že?
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 14:23
Re: Testy
Ne, nejsem zaměstnanec. A ty?
Jen tvrdím, že špičkové firmy se snaží mít nejlepší produkt a na něm hodně vydělat. Průměrné firmy se snaží hodně vydělat.
Třeba se pletu.
26. 8. 2015 14:27
Re: Testy
V dnešní době, kdy jede každý na minimální marže, opravdu není prostor pro tvé "dlouhodobé úspěchy a dobrý pocit z práce". Do roka ho konkurence sežere. Doslova.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 14:39
Re: Testy
Povím to Horacio Paganimu.
Ne, ber to jako nadsázku, vím, že Auto.cz nemá ambice být ve svém oboru tak dobří jako H.P. ve svém.
26. 8. 2015 14:42
Re: Testy
Pozdravuj ho.
A nezapomeň mu to taky pořádně nadstandardně zaplatit, jak to má rád.

To abys nezapomněl, jaký je rozdíl mezi "zdarma" a exkluzívní limitkou. :-!
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 14:50
Re: Testy
Ale tenhle web není zdarma, to sis nevšiml? Tenhle web je zdarma asi podobně, jako je zdarma TV Nova.
26. 8. 2015 15:06
Re: Testy
Můžeš mi, prosím, sdělit, kolik ty sám přispíváš na provoz tohoto webu? Tedy přímo do jejich kasy?

Nebo se tady začneš hloupě ohánět tím, že přece platíš za internet, elektriku atd atp.

PS: Nova zdarma je, ČT čka ne, za ty platíš koncesionářské poplatky. Jak to máš ty s tímto webem?
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 15:22
Re: Testy
Na provoz tohoto webu přispívám sledováním reklam, stejně jako na provoz Novy. Platím nutným zlem každých 20 minut přerušení pořadu na 10 minut reklam a upoutávek na další pořady plné reklamy. To je platba za Novu, a to je platba i za tento web.
Re: Testy
Pro Karel_:

Je to marný, je to marný, je to marný. Ale obdivuji tvoji trpelivost. Jinak neco jako dobrý pocit ze své práce samozrejme (a nastestí) existuje, a to v ruzných oblastech.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 16:46
Re: Testy
Doufám, že ve všech oblastech
:-)
Když chtěli zabít novinářku Slonkovou, zřejmě svou práci nedělala jen s vidinou větší výplaty.
26. 8. 2015 16:12
Re: Testy
Aha, takže tímto jsi nabyl dojmu, že zde můžeš rozhodovat o skladbě článků a celkovém směřování webu. 8-s

To, že ti v tomto samostatném ekonomickém subjektu nepatří ani klika od dveří, nejsi ani zadavatel reklamy a už vůbec ne finanční dárce, to ti vůbec nevadí, ale rozhodovat bys chtěl.
Upřímně musím napsat, hloupější odpověď jsem dlouho nečetl. 8-s
Předpokládám, že ty sám si taky necháváš diktovat od takových, co sledují tvé počínání. Nicméně tě nijak přímo neplatí. To jako, abys nebyl za pokrytce, víš...
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 16:38
Re: Testy
Jossalito, stále dokážeš překvapit. Z mojí věty "navrhnout, co bych rád četl, není nijak přehnané." vydedukovat, že chci já nebo někdo jiný ROZHODOVAT o skladbě článků...
Inu, jak sám říkáš- hloupější odpověď jsem dlouho nečetl.

Tento web by se ve svém vlastním zájmu rozhodně měl řídit přáním čtenářů, jinak to tu můžou zavřít. Ale jestli je Hugiho 77 (nebo moje) přání odrazem přání většiny- to rozhodně netvrdím, to musí posoudit oni sami a nikdo soudný jim tu nerozkazuje.
Opravdu to vidíš jinak? Mě to přijde celkem jasný a jednoduchý.
26. 8. 2015 17:08
Re: Testy
Uvědom si, že ty a pár dalších křiklounů zde v diskuzích opravdu není ten konkrétní vzorek čtenáře, který by dokázal rozhodnout. Psal jsem to již v jednu hodinu a tobě to dochází snad až teď.
Takže znovu a specielně pro tebe. Nejsi tím, kdo by jakkoliv ovlivňoval skladbu článků.

Pro tvoji útěchu podotýkám, že jím nejsem ani já. Nicméně mně je to úplně ukradený. :-!

PS: pokud chceš něco navrhovat, piš přímo šéfredaktorovi a neskuhrej v diskuzi. Tak budeš mít aspoň jistotu, že ti věnuje chvíli svého času.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 17:18
Re: Testy
I když je to pro tebe těžký, ne-li nemožný, pokus se překonat a nech si nadávky pro někoho jinýho. Já se překonávám a jde mi to.
Ani vteřinu jsem netvrdil, že já nebo někdo jiný má rozhodnout o skladbě nebo směřování webu. Už 3x (slovy:třikrát) jsem napsal, že kdokoliv může NAVRHNOUT. Zkus si najít význam toho slova.
Diskuze s tebou nikdy nikam nevedla.
Že je ti skladba článků ukradená, je mi celkem jasný. Většina tvých příspěvků je jen rytím do druhých, a to jde dělat pod jakýmkoliv článkem.
26. 8. 2015 17:34
Re: Testy
Kde jsem ti nadával?

Pokud chceš neco navrhovat, něco pro to udělej a jdi rovnou k tomu, kdo má tu moc, s tím něco udělat. Na to, že zde tvrdíš, že nejsi zaměstnanec, mě velmi překvapuje tvá reakce v tom smyslu, že nejsi sto rozeznat kompetentního člověka a jednat rovnou s ním.

Já to tak dělám vždy. Neztrácím čas s nějakým podkoním a už vůbec ne planým žvaněním v diskuzi.
Čím to, že mi to tak strašně připomíná typicky české hospodské tlachání...
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 17:54
Re: Testy
"Ty a pár dalších křiklounů"
Proč bych měl rozeznávat kompetentního člověka a chodit za ním? Mám si sjednávat schůzku s šéfredaktorem, abych mu sdělil svůj názor na web? Pokud ho to zajímá, názory čtenářů zjistí z diskuzí.
Jinak, diskuze začala Hugiho a Webpájovým povzdechem nad skladbou článků, ne mým. Já po tvém nesouhlasu s jejich příspěvky poznamenal, že je v pořádku navrhnout, co chci číst.
26. 8. 2015 18:02
Re: Testy
To je pro tebe nadávka? Osobně bych řekl, že je to pouze konstatování stavu a slovo křikloun rozhodně nepovažuji za nadávku. Asi bych ho ani ve sprostých slovech nikde nenašel.
Pokud se tě to dotklo, omlouvám se.

Šéfredaktora zajímá především ekonomický výsledek webu. Diskuze jsou mu v podstatě jedno, proto zde není téměř vidět. Pokud je výsledek kladný, nebo dle plánu, není důvod se ptát, doslova a do písmene pár diskuzních individuí, na jejich názor. Ten totiž ekonomický výsledek neovlivňuje.

Pořád nechápu, co tímto diskuzním představením sleduješ? Jen nějaký druh exhibicionismu? Nebo opravdu chceš něco změnit?
Pokud chceš něco změnit, jdeš na to blbě. Zkus to, co ti radím.
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 18:45
Re: Testy
teda Chosé, doteraz som moc dobre nechapal chalanov, ktori ta dost kritizovali, a ze to boli a su uznavani diskuteri, ktori asi aj v osobnom zivote nieco dokazali, touto tvojou prestrelkou s Karlom im ale davas za pravdu. :-!
Ty chces byt tym jedinym a najlepsim radcom kazdemu a vo vsetkom. :-!
Ja sa pytam preco ? Z kade take sebavedomie ?
Pritom sa mi zdalo, ze cisto o autach by debata s tebou nemusela byt marna. ;-)
Pana sefredaktora Kovaříka uznávam a mam s nim uz nieco "oddebatovane". Rozhodne by som netvrdil, ze jeho nase diskusie nezaujimaju. Je ale pravda fakt, ze on ako sef svojich redaktorov musi v prvom rade dohliadat na ich robotu a plus starat sa o vyvazenost tohoto portalu. Toto vsetko este zosuladit s majitelom.
takze verim, ze na citanie nasich diskusii mu moc casu neostava, ale niektore "specialne kusky" si pozrie, to mi ver. Rozhodne sa mi nezda byt "hluchy" - co do ukocirovavania tohto webu, aj ked ( ako aj on sam pisal ) tiez by si prial aby mali jeho redaktori väcsie moznosti pri vybere niektorych aut na testy, za ktore tu obcas cita kritiku a pohrdlive a posmesne pomenovania webu typu skoda . auto . cz ..... :-!
Takze ako toto zakoncit ? Ak by som mal niekoho oznacit za exhibicionistu, Karel by to isto-iste nebol... ;-)
Ty radis, ja tebe radit neidem... ;-)
26. 8. 2015 20:04
Re: Testy
Každý uznává někoho jiného, já tady nikoho takového nevidím, krom webpaji, ale s ním/on se mnou nějak nediskutuje. Ostatní zde, jsou mi u zádele.
Kováříka diskuze zajímají jen tzv. ocaď pocaď. Rozhodně na nich nestaví skladbu článků, což jde asi na směřování webu poznat.
Mě už vyloženě štve, jak zde pořád v diskuziich někdo skuhrá, co se protěžuje a co ne. Přitom v týdenním přehledu deseti nejčtenějších článků je 75% o koncernu. Prostě ať se to zdejšímu osazenstvu líbí nebo ne, je to dáno reálnou čteností, nikoliv diskuzemi. Kdo ze zdejších křiklounů jednal se šéfredaktorem? Kdo sponzoruje web? Žeby nikdo?

Mě už od mala rodiče učili, že pokud chci o něčem rozhodovat, tak to musí být moje, když není a chci rozhodovat, musím udělat vše proto, aby to moje bylo. A když ani tak nebude, mám držet hubu a krok nebo odejít.
Což jsem třeba já po několika pracovních zkušenostech udělal a založil vlastní firmu.
Avatar - Karen_
27. 8. 2015 23:24
Re: Testy
Karle Karle, abys nešel do pekla ;-) měl by jsi se Jossalitovi omluvit
Avatar - _Karel_
28. 8. 2015 06:26
Re: Testy
Zapoměl jsi napsat "Muhehe" a "Vošický". ;-)
Avatar - Enthusiastic.driver
27. 8. 2015 23:02
Re: Testy
"...Neztrácím čas s nějakým podkoním a už vůbec ne planým žvaněním v diskuzi...."

>:D lol

Jossalito, nepracuješ v nějaké EU bureau? Dokázal jsi z vytvořit "problém", který za problém nikdo nepovažoval (návrh na testy aut), začít se v něm pitvat, ačkoliv to po tobě nikdo nechtěl, následně předložit řešení onoho neexistujícího problému (psaní šéfredaktorovi, čtení jiných webů), které si nikdo nežádal, při řešení vycházet zásadně z tabulek, grafů a flipchartů (web statistics) a zcela bagatelizovat konkrétní hlas člověka a neopomněl jsi ani rozdat předvolební koblížky - když je to zadarmo, tak ať všichni drží hubu... >:D
29. 8. 2015 12:22
Re: Testy
Ano, ten tvůj "problém", který vlastně vůbec neexistuje, je omílán snad v každé diskuzi pod koncenovým autem. On vlastně vůbec neexistuje, ale všichni ví, o co jde a všichni se o tom dokolečka baví. Hlavně, že neexistuje.

Moc dobře vím, co zdejší osazenstvo žádá. Oni nechtějí něco vyřešit, či posunout dále. Oni potřebují exhibovat v diskuzi. Plácat se tu vzájemně po zádech a tvrdit, jak je tu vše zaplacený, uplacený, nevyvážený a protěžovaný.

Ony konkrétní hlasy lidí, jdou slyšet v úplně každý český hospodě. Tam taky mají všichni jasno o všem, všechno ví nejlíp a jsou nejchytřejší na světě. Nicméně nikdo se nezvedne a nejde ony problémy účinně řešit.

Ono totiž jde především o vlastní pózu, která je pro ně mnohem důležitější, než nějká změna, po které tak halasně volají. :-!
Avatar - strýček BOB
26. 8. 2015 12:33
Re: Testy
Nissan, Toyota, Opel a Mitsubishi, tak tomu říkám protěžování koncernu v testech >:D
Avatar - Karen_
27. 8. 2015 23:26
Re: Testy
skladba značek o kterých se píše je dobrá, mi vyhovuje. max by se auta mohla popsat víc technicky
26. 8. 2015 11:12
da sa to aj vyskusat
kua chlapi sak to jazdi na Slovensku uz ale pol roka na lazoch pri Detve, RZ tusim Zvolen :-)

inac skusobna jazda sa absolvovat pri navsteve vyrobneho zavodu VW Sachsen v Drazdanoch, priamo na recepcii u restauracie sa registruje a s ucastou instruktora si to moze skusit kazdy.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pumpkin
26. 8. 2015 11:21
Re: da sa to aj vyskusat
Hej, nedávno som ho videl v galérii u jedného užívateľa na moje.auto.

[odkaz]
Avatar - pumpkin
26. 8. 2015 11:18
XL1 je už v múzeu
V Autostadte je XL1-ka vystavená spolu s Tatraplanom. :-)

[odkaz]
Rozbalit vlákno
1
26. 8. 2015 12:28
Re: XL1 je už v múzeu
A já mám dojem, že byl vloni i v Drážďanech před fabrikou :-)

Takové malinké prdítko.
Avatar - _Karel_
26. 8. 2015 12:18
Rarita
Jako zajímavost, rarita, pro sběratele, do muzea super. :yes:
Postavit to vedle stejně drahé Tesly, pak bych asi jako majitel XL1 plakal.
Za jediné plus se dá považovat aerodynamika, celé mi to přijde spíš jako práce šikovných studentů v rámci nějakého projektu.
Kdyby toho vyráběli statisíce a stálo to 500tis., viděl bych reálnější smysl pro velké ekofandy, kterým nevadí vyhodit své peníze.
Rozbalit vlákno
0
26. 8. 2015 12:42
Budoucnost
Je trochu smutne, ze se tohle vydava za budoucnost. Auto, ktere nenabizi dostatecnou velikost pro posadku, naklad, variabilita zadna. Auto ktere ma mrsky vykon a spotrebu jen o chlup nizsi nez lze dnes poridit u plug-in hybridu a to vse za nesmyslnou cenu. Jestli to nebude tim, ze konkurence je uz davno jinde a budoucnost uz zacina nabizet a stale zlepsovat. Napr. Prius Plug-in hybrid uz nabizi spotrebu jen o chlup vyssi a je to auto, ktere se da bezne vyuzit i pro naklad, je prostorne a dostupne. A ten trosek paliva co sezere navic se v porizovaci cene ztrati.
Rozbalit vlákno
29
26. 8. 2015 12:46
Re: Budoucnost
Koukám, že jsi nepochopil smysl tohoto "auta". ;-)
26. 8. 2015 13:40
Re: Budoucnost
dostavat dotace na vyvoj alternativnich pohonu a upotrebit pracovne team lidi co by jinak nemeli praci, nebo delali na projektu ktery by byl uzitecny? .... strucny ucel tohoto auta?

kuprikladu plug-in hybrid (cims XL1 je) je od stejne firmy dostupny v mnohem rozumnejsi variante a za rozumnejsi penize, rozdil tech 2 aut popisuju nize
26. 8. 2015 13:50
Re: Budoucnost
Kristova noho, pokud budu chtít levně jezdit s velkým kufrem, vezmu Octavii na CNG.

Na všechny hybridy a elektroauta se můžu z vysoka hento.

Tohle auto má a mělo jeden jediný účel, dostat se pod 1 litr na sto. Marketingově naprostá bomba. O nic jiného jim ani nešlo. Jen ten magický jeden litr.
26. 8. 2015 14:19
Re: Budoucnost
k tomu stacilo do toho Passika GTE dat o par KWh (3-4) vetsi baterku a podle tabulek by taky jezdil pod litr, ted ma tabulkove litry 2
26. 8. 2015 14:20
Re: Budoucnost
Ale nikoliv trvale. Perpetum mobile opravdu nikdo nevymyslel. Pokud se sebou budeš tahat jeden a půl tuny, za litr to opravdu nepojede. Chce to doplnit vzdělání i ve fyzice, ekonome. ;-)
26. 8. 2015 14:50
Re: Budoucnost
hele kdyby tamd ali jeste ke spolujezdci slapky s redukci na dinamo, tak by spolujezdec mohl "delat" elektrinu a melo by to jeste nizsi spotrebu, asucha vaha navic tak 2-3kg cos by mohli vykompenzovat doporucenou vahou a fyzickou spolujezdece, neco jako "vemte si jako spolujezdce Sagana a pojede se spotrebou jen 1 deci na 100km" >:D

cele XL1 je nesmysl kterej vznikl jen kvuli dotacim, a skonci jen ve zbirkach par lidi, opravdu jezdit bude minimum z tech 250 kusu ;-)
26. 8. 2015 16:14
Re: Budoucnost
Nepochopil jsi smysl toho vozu. Na to, že se chvástáš ekonomickým vzděláním, marketing jsi zjevně prochrápal. :-!
26. 8. 2015 16:25
Re: Budoucnost
no tak marektingove zdeleni jsem tedy u tohoto pokusu opravde nepochopil, a vzhledem k tomu ze o tom aute se nedozvi drtiva vetsina lidi, tak jeho marektingove zdeleni me asi bude i nadale unikat

krom jedineho parametru spotreby to "auto" je spise ukazka toho jak by se to delat nemelo, respektive ukazka toho jak to udelat pokud chcete mit nepovedene auto v omezene serii co skonci pod plachtou kdesi v garazich zberatelu a mainstreamovim zakaznikum ten model zustane zapovezen a vlasten jim nemuze ani jit prikladem "jak by se to melo delat" , proste tohle auto ma jednu jedinou chybu, prislo asi tak o 19-20 let pozde, v 96 po boku EV-1 by o nej byl jiste neskutecnej zajem a nestacili by to vyrabet >:D
26. 8. 2015 17:16
Re: Budoucnost
Hold ti to uniká. Tohle auto bylo dokonce někde ve zprávách. Nova nebo tak něco. Přijel tím někam samotný Piech a bylo zdůrazněno, že toto vozidlo má spotřebu 1 litr na 100 km.
Cíl splněn, psalo se o tom i v mainstreamu, velký haló bylo. Srovnávat to s nějakým Priusem je naprosto mimo.
26. 8. 2015 17:26
Re: Budoucnost
hmm, a bezny divak o tom dnes jiz nevi a cele halo ze zprav dopadlo asi tak jako kdysi zprava ze konecne vedci postavili auto na vodu a pod plachtou se sktrejvala tenkrat nova Felicia, kdo si to dnes pamatuje?

schvalne bez do ulic a ptej se lidi jestli znaj to auto se spotrebou 1 litru na 100km a jestli budou vedet jak se jmenuje a od jake je znacky..... asi bych se i vsadil ze XL1 od Volkswagenu uslisis bud velice sporadicky (nahodou narazis na ctenare podobnych serveru) nebo vubec, a spis uslisis prave slova jako "hmmm ten tusim Prius.... a neni to od te Toyoty, to ma fakt spotrebu jen 1 litr na 100km?" >:D
26. 8. 2015 17:28
Re: Budoucnost
hmm, a bezny divak o tom dnes jiz nevi a cele halo ze zprav dopadlo asi tak jako kdysi zprava ze konecne vedci postavili auto na vodu a pod plachtou se sktrejvala tenkrat nova Felicia, kdo si to dnes pamatuje?

schvalne bez do ulic a ptej se lidi jestli znaj to auto se spotrebou 1 litru na 100km a jestli budou vedet jak se jmenuje a od jake je znacky..... asi bych se i vsadil ze XL1 od Volkswagenu uslisis bud velice sporadicky (nahodou narazis na ctenare podobnych serveru) nebo vubec, a spis uslisis prave slova jako "Prius.... a neni to od te Toyoty, to ma fakt spotrebu jen 1 litr na 100km?" >:D
26. 8. 2015 17:38
Re: Budoucnost
Běžný divák slyšel, že VW udělal auto se spotřebou jedn litr na sto a viděl ho.

Stejně tak půlka automobilové populace ví, že Veyron jede 400 km/h a stoji milion €.

O nic jiného ani nejde a nešlo. Lidi jsou ve sým uvažování velmi jednodušší. Chtějí jasné a jednoduché sdělení. Cokoliv složitějšího si stejně nezapamatují.

Prius je hybrid a ti kdo ví o co jde, mi řekli, že jezdí za to samý, co jejich starej diesel.
26. 8. 2015 13:42
Re: Budoucnost
Tak ono vlastne zadny smysl nema. Sice to ma vypadat diky spotrebe tak, jak je v clanku uvedno "Ostatně XL1 nikdy nebylo zamýšleno jako nic jiného, než ukázka schopností Volkswagenu", ale skutecnost je hodne bidna. Skutecnost je takova, ze auto je kvuli vaze osizeno vsude(izolace, sedacky, dvere), coz neni zadne technicke unikum. Motor rovnez bida, slaby 2-valec v dehtu. Jedine snad dobra aerodynamika, ktera ale strasne omezuje toto auto a umi to kde kdo. V serii vw nepatri zrovna na spicku. Toto neni nic, co by treba Toyota nedokazala vyrabet dnes, nikde zadny pokrok nebo technika co Toyota dnes nedela nebo neumi udelat v serii. K cemu by mi bylo auto, ktere nema dnes bezny komfort, nema slusny zavazadlovy prostor, variabilitu, minimalne 4mista a slusny motor?
Jak uz se nekde objevilo v tv, volkswagen upravuje a vylepsuje starou, stavajici techniku, ale pokrok nabizi Toyota a to plati i tady. Proto Toyota uz dnes prodava rocne pres milion hybridu a nedela tyhle paskvily.
26. 8. 2015 13:44
Re: Budoucnost
on to umi i Volkswagen udelat lip, a dokonce to prodava za mensi peniz, jmenuje se to Passat GTE
26. 8. 2015 13:53
Re: Budoucnost
Tak on to umi udelat uz takto pomalu kde kdo. Plug-in hybridu je spousta a uz davno pred tim nez to zacal nabizet vw. Evropa je v tomto pozadu. Otazka bude skutecna spotreba a neverim ze bude podobna co nabizi Prius.
To co rikas dava vetsi smysl, je to v duchu co jsem rikal, komfort a lidi a naklad to uveze a tech par korun navic za benzin se ve spotrebe ztrati. Nehlede na to, ze nafta neni ekologicka, je treba poradne pritvrdit v emisich a pak je uplne u XL1 po budoucnosti >:D
26. 8. 2015 13:52
Re: Budoucnost
Jen tu předávíte, jak jste vůbec nepochopili o co tu jde.

Do srovnání hoďte jakékoliv jiné auto, co má spotřebu litr na sto. To je to gró.
Máte to? Ne? Aha, asi by bylo lepší mlčet. ;-)
26. 8. 2015 13:56
Re: Budoucnost
>:-[]
Ty jsi komik, jenze tohle neni auto, tohle je kapotovany skutr >:D
Si nedokazu predstavit, jak s tim jede cech na dovcu do Chorvatska, kam by dal deti a rizky >:D
To radsi s Priusem za 2litry a slusnym komfortu s celou rodinou a rizkama >:D
26. 8. 2015 14:09
Re: Budoucnost
Ty si nedokážeš představit více věcí. To je ale u tebe specielně docela normální.

Jen tak mimochodem, ukaž mi skůtr, který jezdí za jeden litr na sto kolimetrů? Existuje vůbec?

PS: Na dva litry u Priusu rovnou zapoměň. S prázdným autem jsi na min 5 litrech. Když si tam strčíš rodinku, řízky a vydáš se po dálnici do Chorvatska, myslím, že pod 7 se nedostaneš. :-!

Ano, a nyní marketingovou řečí: Prius má pětinásobnou spotřebu! Žere pětkrát více! No nekup to. >:-[]
26. 8. 2015 15:21
Re: Budoucnost
Tohle není sériové auto. To je koncept, který omezený počet vybraných zákazníků dostal na dlouhodobé testování a na volný trh se nikdy nedostane. Proto nemá smysl se bavit o tom, jak v tom česká rodina pojede do Chorvatska.
26. 8. 2015 15:22
Re: Budoucnost
Podle českého Volkswagenu bude tento konkrétní vůz běžně na prodej :-) I v Německu má normální cenu 111.000 eur.
26. 8. 2015 17:21
Re: Budoucnost
Uvidíme, v každém případě by se to prodalo už jen kvůli sběratelské hodnotě :-)
Re: Budoucnost
Az se divím ze je mozné souhlasit s redaktorem ACZ. Takze Tycoone, plácás nesmysly.

To se týká i tvých nesmyslných slov z jiného príspevku, totiz "BTW S velkou pravděpodobností to auto nikdo nekoupil, ale vybraní "zákazníci" dostali to auto v pronájmu na dlouhodobé testování a po pár letech si VW všechny kousky odebere zpět".

Normální clovek by si zjistil jak se veci mají, coz není zádný problém. Ty ovsem jenom plácás.
26. 8. 2015 17:37
Re: Budoucnost
Při uvedení v roce 2013 se mluvilo o tom, že auto půjde získat jen na operativní leasing. 50 kusů mělo být vyhrazeno korporátním zákazníkům a 200 retailovým, přičemž ti se měli registrovat předem. Od té doby se mohl přístup VW samozřejmě změnit, nevím, blíže jsem to nezkoumal a VW k tomu informace nedával. Mrknul jsem na mobile.de a nikdo mimo oficiální dealerskou síť tam XL1 zatím neinzeruje. Sběratelskou hodnotu by to mělo asi vyšší, než je uváděná prodejní cena, takže z hlediska zákazníka by koupě mohla mít smysl investice.
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 13:56
Re: Budoucnost
Tento svoj elaborat oprosti od gramatickych chyb a posli ho Sergiovi >:D
Asi hned zavre cele Ferrari a ty dostanes vyznamenanie >:D
26. 8. 2015 13:58
Re: Budoucnost
Neni treba nic posilat. Toyota umi vyrabet a prodavat za rozumne penize a vw dela tohle, co nema smysl >:D
Cekal jsem nejake technicke unikum, neco vyspeleho, kdyz to ma byt ta budocnost a ono nic.
Dale nevim proc sem tahas Ferrari to je sportak se spickovou technikou pro zabavu, tohle je osizeny nesmysl.
Avatar - AUDIRS6
26. 8. 2015 14:15
Re: Budoucnost
to ked si zacal tahat do toho aj prakticke stranky auta...
Ale uznavam sam, to auto je uz teraz za zenitom. Keby tomu urobili FL a dali aktualnu techniku ( elektroniku, displeje, materialy... - teda celkovo interier pre rok 2015 ) tak je to ok. Motor - bolo treba urobit trochu reklamu vtedy nie moc chvalenemu 1.6 TDi. Tak sup, tu je len jeho polovica a pozrite aky je to zazrak ! >:D
Dnes keby chceli nieco podobne, verim ze by zobrali to co estelen chystaju: R3 1.0 TDi ! Ano, bude aj takato R3 ! Jasne - povies si ze z kaluze do blata >:D Tak ale 1.4 TDi v A3-ke dokaze fungovat obstojne, takze verim, ze aj tu novu R3 by dokazu urobit dostatocne kultivovanu a keby pridali par kg odhlucnovacich materialov, tak by si to v konecnom dosledku aj tu cenu obhajilo. Nehovoriac o tom, ze uz aj s baterkami sa vyvoj pohol...atd, atd...... ;-)
Avatar - Stewee
26. 8. 2015 21:20
Re: Budoucnost
Plne suhlasim ze je biedna. Ved studenti na Tech. univerzite v Kosiciach maju auto, co jazdi na jeden liter paliva 730km a nie 100! Nema sice ani rucne stahovanie okien ako tento trapny VW, ale je to zohladnene v jeho cene, ktora by sa dala vycislit na stotinu ceny toho, co pyta VW za tento nezmysel...
27. 8. 2015 07:41
Re: Budoucnost
Aha...tak jen otazecku: Maji ho ti studenti z Kosic homologovane pro silnicni provoz?
26. 8. 2015 14:29
Re: Budoucnost
Viz příspěvek "Koncept pohonu".
26. 8. 2015 13:38
strucne
Volkswagen XL1 - cena 111 tisic euro, vejdou se do toho 2 bezni cestujici ne prilis velkeho vzrustu a s ne prilis narocni na komfort jizdy, vybava vozu je rekneme futuristicky stroha (ale tak svihadla jsou super to jo) zavazadlovej prostor je vpodstate okupovany nabijecnou kterousto se doporucuje pouzivat jen v garazi, pac na ulici by asi dlouho nevydrzela, auto je treba jak dobijet, tak i tankovat do nej naftu, jako pohonna jednotka slouzi celkem slabej elektromotor 20kW a malej naftacek 35kW, baterky maji 5.5kWh a ciste na elektrinu zmakne az 50km, otazkou je jak bezpecne tohle auto bude, udavana prumerna spotreba 1.5 litru na 100km

Volkswagen Passat Variant GTE - cena 46 tisic euro, pohodlne se v nem odveze 5 pasazeru i vzrustu nad 190cm a vybava vozu je i na pkmery stredni tridy relativne nadstandardni a v zakladu (o beznych passatu za priplatek), zavazadlovej prostor je relativne luxusni a rekneme dostacujici, proste normalni Passat kombik, nabijecka je soucasti vozu a postaci bezne kabely jako u kazdeho jineho plug-in hybridu, auto je treba jak nabijet tak se musi tankovat benzin, jako pohonna jednotka slouzi 85kW elektromotor a benzinova 1.4TSi 115kW, baterie maji 8.7kWh a ciste na elektrinu vuz zmakne az 50km, bezpecnost na urovni standardniho Passatu, udavana prumerna spotreba 2-3 litry na 100km

takze ve meste to bude plichta a obe ty auta si budou drandit na elektrinu, a na zbytku silnic bude Passat bastit asi tak o 1-2 litry na 100km vic a ujede asi podstatne vetsi vzdalenost na jedno tanknuti, v XL1 ale budete stredem pozornosti a to nejen diky vzhledu auta, ale asi i diky tomu ze po nejake dobe pouzivani nasadite letecka protihlukova sluchatka, nevyhodou Passatu je, ze ho za cas bude mit "pulka" Evropy a nebudete proste jeden z cca 250 majitelu :-) takze ja bych si z techto dvou aut pokud bych chtel utratit 3 miliony za auto koupil asi Teslu S P85D >:D
Rozbalit vlákno
0
26. 8. 2015 13:47
Koncept pohonu
Za prvé díky redakci za změření reálných spotřeb, protože původí údaje VW-u dost nesouhlasily se základními výpočty potřebných výkonů pohonu - hlavně už jen z aerodynamického odporu. Byly hodně nadnesené.

Za druhé bych chtěl poznamenat, že když už to je pojízdná laboratoř, tak už v ní neměl být spalovací motor zapřažen do trakce - tzn. paralelní hybrid, který se dnes běžně pořád dělá -, ale měl pouze se svým generátorem dobíjet akumulátor, z něhož by druhý el. stroj - motor-generátor - dělal trakci sám. Účinnost spalovacího motoru by výrazně stoupla, protože by byl trvale "naštelován" na optimální zatížení, z něhož by se při přechodně dobitém aku. přechodně odpojoval. Také by stálo za to, kdyby místo pístového spal. motoru byla ve voze mikroturbínka. Nejhorší účinnost celého řetězce by tak stoupla k 50%! Spal. motor (nebo mikroturbínka) by mohl být menší a odpadly by převodovky - ušetřila by se hmotnost.
Takové prototypy byly již vytvořeny a jsou to přitom zcela normální 4-místné vozy s velmi slušnou dynamikou, které jezdí za cca 2 litry / 100km. Za všechny jmenujme aspoň: Pinifarina Cambiano s dvěma mikroturbínkami.
Zkrátka, když už to je laboratoř, která je v praxi jen obtížně využitelná a drahá, tak laboratoř ověřující budoucnost.

Za třetí bych chtěl připomenout, že Cx u této VW-ovské pojízdné laboratoře bude díky výdechu chlazení do zádě vozu při jízdě v tahu menší než statické. Je to vylepšením úplavu vzduchu za zádí vozu. Je to princip vzduchem chlazených Tater z 30-ých let T77,87,97 - dílo věhlasných čelních kontruktérů: Ledwinky a Ubelackera (s přehlas. U).
Rozbalit vlákno
12
27. 8. 2015 08:22
Re: Koncept pohonu
starý kluk: už v souvislosti s ambiciózními plány Jaguaru CX75 jsem koukal na ty mikroturbinky. Bladon Jet měl na svých stránkách grafy spotřeby (možná ještě má) a s tou účinností to bylo mnohem mizernější než tady uvádíš ty. Už nevím přesně jak to vycházelo - nechce se mi to znova hledat - ale byla ještě o level horší než u pístového motoru.
Celkově mi účinnost systému:
"mikroturbína - generátor - výkonová elektronika - akumulátor - výkonová elektronika - elektromotor - stálý převod"
jako moc velká pecka nepřijde
27. 8. 2015 09:29
Re: Koncept pohonu
Mikroturbínky jsou ve strmém vývoji a účinnost leze opravdu k 50%. Tebou zmíněný Jaguár jezdil(í) také za asi 2 litry (podrobný článek např. v časopisu Automobil). Spal. turbína pracuje s přebytkem vzduchu (jako diesel). Od turbínky je problém odvést velké množství horkých plynů, a to se u Pininfariny a Jaguára podařilo. Ale i píst. spal.mot., který by tady běžel v optimálním zatížením v oblasti nejmenší spotřeby, by dnes s účinností přelézal přes 40%. S ním byl v tomto režimu vytvořen jistý Hyundai (typ jsem zapomněl), nebo novější seriový BMW i3 ve verzi s přidaným spal.motorem taky jezdí kolem 2 l/100km a dále Chevrolet Volt / Oplel Ampera mohou v jednom režimu jezdit také jako seriový hybrid. Dále je tu am. tahač návěsů, jehož spotřeba je také cca třetinová. Elektrárnička přímo na palubě vozidla s mezi-aku. a čistě el. trakcí to je, myslím, logická technická budoucnost - paralelní hybrid tohle neodkáže a čistý elmobil je utopije.
27. 8. 2015 10:33
Re: Koncept pohonu
Nejsem si úplně jistý ale myslím že ten Jaguár nikdy nejezdil a z celého konceptu potichu vycouvali. Asi pochopili že tudy cesta zatím nevede.

Je mi divné že je problém uchladit spaliny vzniklé z pouhých 2 litrů paliva na 100km, bude tam někde zakopány pes

U BMW i3 ten přídavný motor prodlouží dojezd o 150km a spotřebuje na to 9 litrů. To mi na 2ltr/100km nevychází
27. 8. 2015 11:45
Re: Koncept pohonu
Musíš si to spočítat.
27. 8. 2015 12:00
Re: Koncept pohonu
Co mám počítat ? Za dva litry jezdil i Pionýr s neekonomickým dvoutaktem a moc horka z něj nešlo. Mikroturbína pracuje podle tebe s daleko vyšší účinností takže by z ní mělo odcházet jen minimum ztrátového tepla. Pokud ale naopak tvrdíš že to ve skutečnosti produkuje spoustu horkých odpadních spalin tak je někde chyba. Klidně mi vysvětlí v čem se pletu
27. 8. 2015 12:27
Re: Koncept pohonu
U spal. turbíny(ky) jde především o množství (horkých) výfuk. plynů - viz letadla, i ta turbovrtulová. Proto - i z jiných důvodů - se od turbínového pohonu už dříve upustilo. Teď (jak píši) by však turbína nebyla zařazená jako trakční, ale jen na výrobu elektřiny - jako v elektrárně. Proto tu mohou být i mikroturbínky, točící stovky tisíc otáček, které tak vyjdou malé a lehké - jedno-převodové převodovky na el. gen. také.

A ještě jednou
I píst.spal.motor nemá jako trakční ve skutečnosti onu psanou účinnost, ale mnohem menší, protože pracuje převážně jen v částečném, ale i přechodně zase v "přetíženém", stavu. On od "přírody" není svými vlastnostmi trakční. Ale když ho tady - jak píšu - zapřáhneme trvale do oblasti minimální spotřeby, dostaneme z něj maximální účinnost, a to ještě lepší než maximální při určení do dnešních aut, protože bude navržen na poměrně úzké podmínky zatížení a otáček pro konstantní dobíjení mezi-akumulátoru. V tom je ten přínos do budouna.

A co počítat? Jak píši, i tady VW zprvu uváděl nesmylsně malé potřeby kWh na 100km a nemožně velikánské dojezdy. Nesmyslnost právě ukázaly jednoduché propočty - a ty se teď praktickým měřením redakcí auto.cz potvrdily. Proto jim v úvodu děkuji, že veřejnost seznámili s realitou. Ano, není všechno dáno, co je psáno. A u hybridů a elmobilů tomu není skoro v každém článku.
27. 8. 2015 12:52
Re: Koncept pohonu
Trochu se do toho sám zamotáváš. Takže ještě jednou se té jasné ptám - když tvrdíš že mikroturbína pro pohon generátoru produkuje hodně horkých odpadních plynů - jak to koresponduje s tvým druhým tvrzením, že má přitom velmi vysokou účinnost ? Přece se oboje navzájem vylučuje.
Motor který má vysokou účinnost nemůže produkovat moc ztrátového tepla, to jsou úplně základní fyzikální principy.

Mimochodem, v autě mám naftové topení se spalovací turbínou které taky bere na plný výkon 2 ltr/hod. Na odvod spalin z něj stačí trubička s průměrem 3cm a nijak moc horká ani není
27. 8. 2015 13:57
Re: Koncept pohonu
Heleď - vniřní teploty spalování jsou u spalovací turbíny vyšší než u pístových motorů (i než u benzíňáku, který má vyšší než diesel). A nesrovnávej už, prosím, Pionýra a topení v autě s pohonem auta - jsou to snad co do potřebného výkonu propastně rozdílné věci. Zamysli se, prosím.
27. 8. 2015 14:35
Re: Koncept pohonu
Pozor, já teď přece nesrovnávám výkon, ale příkon energie obsažené ve dvou litrech. Podstatné je kolik tepla se vůbec může uvolnit spálením dvou litrů benzínu a jestli postupné spalování tohohle malinkého množství během jedné hodiny vůbec dokáže vytvořit takovou spoustu horkých spalin o které mluvíš, aby byl takový obrovský problém s jejich odvedením

A opět si trochu protiřečíš - říkáš sice správně že pro pohon auta potřebujeme více výkonu než pro pohon Pionýra, ale pokud je příkon v obou případech stejný (2ltr./100km) tak ten motor v autě musí mít mnohem menší ztráty. Takže z čeho vyplývá ta spousta ztrátového tepla turbíny ?
27. 8. 2015 14:36
Re: Koncept pohonu
Edit : duplicitní příspěvek
27. 8. 2015 15:02
Re: Koncept pohonu
Nepřebereš si, co jsem napsal a pořád to točíš. Nechme to, ano.
27. 8. 2015 15:14
Re: Koncept pohonu
Vidím že mi nerozumíš nebo možná ani nechceš rozumět. OK, končíme tedy
neregistrovaný "SR20"
26. 8. 2015 17:36
Hmotnost.
Hmotnost a jazdne odpory su klucove. Aj u normalnych aut. Stacilo by 850kg auto a aj atmosfericka stokonova jednastvorka by si s autom poradila. S dlhou sestkou a slusnou aerodynamikou, co uz dnes noe je problem. Povedzme zakladny Ceed by jazdil s takou hmotnostou velmi slusne so spotrebou mozno aj pod styri litre.
Rozbalit vlákno
0
26. 8. 2015 18:40
slhlednutelne
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stewee
26. 8. 2015 21:05
VW xl1
Toto auto je skutocny nezmysel. Ako nejaka reklama, ze nejaky vyvoj vo VW maju, ale zaroven reklama na to, ze super usporne a zaroven denne pouzitelne auto pre potreby rodiny VW je este v plienkach. Toto auto je slepa ulicka, ale aspon dal o sebe VW vediet.
Rozbalit vlákno
0
27. 8. 2015 21:07
Hmotnosť
Nechcem akosi rýpať, ale pri takých rozmeroch a hlavne pri použití kevlaru mi príde necelých 800 kg dosť veľa. Baterky tam veľké nie sú, motor je tam polovičný, tak čo tam toľko váži?
KOncept zaujímavý, konečne normálny dizajn auta, len ten diesel tam určite nepatrí :no:
Rozbalit vlákno
0
3. 1. 2019 06:41
Buducnost
Prichadzam z roku 2019, automobilovy svet po kauze Dieselgate sa uz neda spoznat, Brusel uspesne likviduje to, co zostalo z automobiloveho priemyslu, dalsimi absurdnymi emisnymi regulaciami. Dalsia buducnost je vraj elektricka...
Rozbalit vlákno
0