Hmmm, ty prolisy jsou divne, jinak je to celkem k svetu. Jestlipak Vesta fakt vysla spolehliva - proc ne pro ceske silnice 2. a 2. tridy. Podle Google ceny budou 500-600 tis. rublu, coz v prepoctu vychazi na 170-230 tis. Kc. Dobra konkurence pro Dacii.
Granta stojí v Rusku taky málo a tady je základ nabízel za 230-240 táců, za lépe vybavenou verzi, kterou sem radši nepřivezli už by hádám chtěli tak 260-300 a to je neprodejný.
Tak snad už se poučí.
Jinak auto moc pěkný a jestli bude ten Cross kombík, tak ten je ještě hezčí. navíc v automatu i s anvi a dalšími modernimi prvky. A má to pořád klasika motory :yes::yes:
"Po sedanu dorazí na trh hatchback, na přelomu let 2016 a 2017 se ukáže kombík, který bude dostupný i ve zvýšeném oplastovaném provedení Vesta Cross." - nikoliv, plány se zmenily, druhá verze po sedanu bude kombi, jak to bude s hatchbackem zatím není jasné.
"Zástupce prezidenta Ruské federace v Povolžské oblasti Mikhail Babich" - pro prepis jmen ze slovanských jazyku které nepouzívají latinku existují zásady, takze ne Mikhail Babich ale Michail Babič.
Musím uznat, že vesta vypadá opravdu k světu. líbí se mi agresivní a sportovní vzhled vozu a navíc v elegantní karoserii sedan. I interiér vypadá moderně a hezky. Uvidíme jaké bude celkově provedení a kvalita použitých materiálů. pokud se bude cena pohybovat kolem cca 200 tis jako minulá generace modelu Kalina, nebude kvalita kdovíjaká, ale určitě to bude velký skok vpřed. Motory budou určitě odolné a spolehlivé, v tom Lada problémy nemívala. Spíš se bojím kvality zpracování, protože ta je pro ruské vozy nevalná, ale i to se může změnit. moc se těším na tento model a držím mu palce.
Pro Ladu je to velky pokrok a musim uznat, ze po strance designu se mi libi vice, nez Dacia. Pokud Renault pohlida kvalitu jako u Dacie, tak by to nemuselo byt spatne auto. Jen nevim, proc ma Renault/Nissan Dacii, Ladu a Datsun....proti komu ma jit Lada v Evrope? Proti Dacii?
Fundovaný novinář, který se bohužel na tomto webu nenachází, by měl dodat další podstatné informace. Já jako supernovinář (který je ale poslední léta na pracáku), tedy budu práci tohoto směšného autowebu suplovat a vyrovnávám tyto nedostatky.
takže: Lada vesta (produkt to firmy AvtoVAZ) bude v první sérii vyráběna v závodě v Togliatti (to je v Ruské federaci. Tam je krásně). Druhá série (od 2Q/2016), která má být rozšířena i o verzi kabrio, bude vyráběna ve Wolfsburgu. Čímž se konečně dovrší potupa německé automobilky Volkswagen (pro primitivy, kterých tu je většina - Lidový vůz). Jak jsem se včera osobně dozvěděl od Bo Inge Anderssona (prezident AvtoVAZ), Lada má ve svých plánech na 1.kvartál roku 2016 zakoupit zdrcené VW. A to jak za pomoci silné měny (Rubl, tim se platí v Ruské federaci a ve všech civilizovaných státech), hrubé síly, hrdinného pokřiku, tak i za pomoci svistu špinavých ruských lopat.
O tom, zda-li se budou Lady vyrábět i v Mladé Boleslavi, zatím oficiální kruhy mlčí. Já však vím víc... Chachá
Jediný důvod, proč jsem se koukl na tuto diskuzi pod článkem, který mě nezajímá, bylo očekávání. Jestli tu bude mimořádně vtipný a mimořádně inteligentní Pepek vyskoč Gilgit, nebo jeho klon, nebo podobný imbecil, s vtipem ve stylu Gilgit - Lada Niva - muhehe.
Nezklamals.
Rozhodne hezci nez Fabia/Logan/Clio apod., rekl bych, ze za ty penize kupa auta, neco jako byl Renault Fluence. Navic se mi libi, ze tam pod kapotou neni zadna zdechlina, nebo maloobjemovej preplnovanej motor, ale poctiva 1,6. Sedan neni nic pro me, ale jestli bude to kombi, a bude okolo 250tis., tak rozhodne bude stat za uvahu. :-!
250 by mi prislo prijatelne. Ted mam Fiat Bravo za 280 a kdyby to byl kombik na podobne urovni proc ne, navic co koukam na vybavu LUX, tak vyhrivane sedacky ci parkovaci senzory nemam, tak by sem si i polepsil. Ale to je stejne otazka nakupu tak za dva roky az bude kombi.
Me se Clio vubec nelibi, a pozoruju auta v hladine 250tis., to je tak to co za 5 let vzdy nasetrim. Takze Maserati bohuzel nepripada v uvahu. Navic chci vzdy nove auto. Takze za 250tis. kdyz bude kombi Lada a bude podle testu solidni, tak pripada v uvahu. Jako Fiatak (mam jiz 3. v rade) jsem zvedav i na novinku Aegea.
normalni clovek od moravy na zapad by o ten ruskej klumpr neoprel ani vidle.
ale vsadim boty, ze se bude vyrábět aspoň pul stoleti, podobne jako ten hranatej italskej fiat
Ne, pred Mototechnou nebudou stát fronty jako za Bolševika. Mototechna v tehdejsí forme uz neexistuje a fronty na auta v soucasných podmínkách trzní ekonomiky s bohatou nabídkou nejsou nutné.
Lada Vesta, výrobek firmy AvtoVAZ jejímz vetsinovým vlastníkem je aliance Renault-Nissan, je samozrejme moderní automobil. Zároven je to auto které je potreba posuzovat podle cenového segmentu a regionu pro který je primárne urceno.
Rozhodne to není "ruskej klumpr", i kdyz chápu ze nekterí lidé kterí myslí a vyjadrují se podobne primitivne jako ty to tak vidí.
Jinak na výrobe toho údajného "klumpru" se podílí rada známých mezinárodních dodavatelu, napríklad Bosch. Brose, Continental, ContiTech, Daewon, Edscha, Kiekert, Koito, Magna, TRW, Valeo, Visteon, ZF Friedrichshafen.
vidim to na osvědčenou, ctvrtstoleti starou techniku, kterou uz jinde nez v rusku neudaji.
nebo si myslis ze jim nabidnout to nejnovejsi co maj k dispozici ??
Bohuzel je videt ze vubec nerozumís tomu jak se vyvíjejí a vyrábejí automobily. Platforma vozu Lada Vesta, je nová, vyvinutá v posledních letech AvtoVAZem s pouzitím podpory aliance Renault-Nissan, rozhodne to není ctvrtstoletí stará technika. Dodavatelé dodají to co si zákazník objedná a ctvrtstoletí stará technika to taky není.
Takze to vidís spatne. Bylo by fajn kdyby se diskutéri vcetne tebe vyjadrovali k vecem kterým rozumí. Potom by diskuse mely smysl.
atmosferickej ctyrvalec s neprimym vstrikem nevalnyho vykonu, klasicky svetla, mozna to bude mit i manualni klimatizaci.
takova ruska thalia, nic vic.
ctvrtstoleti stara technika
Jinak ABS, ESP, el. okna zrcátka standard, dle verzí bude i automat, navi, SOS tlačítko na přivolání pomoci, vyhřívaný sedačky, možná bude i kůže a tempomat.
Co víc bys chtěl. Jednoduchý motor atmosféra je jedině výhodou.
Snad tam za 200 tis nečekáš natáčecí bixenony a přímý vstřik, že to tak má Dacie nebo Fabie v základu vid >:D >:D
nic co nebylo před 1/4 stoletim jen snad krome ESP a toho tlačítka.
ne necekam, ze auto za 200tis bude disponovat technikou auta za pul mega nebo vic.
a proto nechapu, co je na tom aute moderního jak tvrdi rusak, když na nem nic moderniho nevidim
To bych se tu mohl začít smát evropským autům 50. let, že ameriky už tehdá měli automat, hydraulicky a el. stahovetelný okýnka, dokonce el. stahovatelné sklo 5 dveří,
nebo později že měla plaubní počítač jako první, katalyzátor atd
škodovka taky przentuje Fabii HTP jako moderní auto, i když má vzadu kličky ne oknech, zdechlý 3válec, plechový kola a halgenový žárovky >:D >:D
Tohle má sice jednu motorizaci (zatím) ale ve 3 výkonnových verzích. A nafotvé motory by Renault uměl dodat, kdyby o to byl zájem. V tom není vůbec problém.
To auto je moderní tak jak je potreba, Je v nem rozhodne víc toho co nebylo pred 1/4 stoletím.
Tvoje slova "nebo si myslis ze jim nabidnout to nejnovejsi co maj k dispozici" jsou nesmysl.
Ale pokud ti vadí klasický osvedcený motor tak na to je resení: Prof. Dr. Dr. h.c. mult. Martin Winterkorn a pár dalsích spickových techniku koncernu Volkswagen ted budou mít víc casu a muzou pro AvtoVAZ vyvinut takový motor ze to s patricným SW bude nejepsí motor na svete. >:D >:D >:D
Ze by si aspon chalanom pre zaciatok objasnil, ze v RU a spol., len tento rok (?) vstupila do platnosti norma Euro 5 a vdaka tomu im staci a vyhovuje atmosfericky motor s nepriamym vstrekom...to nic...
hlavne si kopnut do Maťa... :-!:no:
Čvrt století stará technika? No a co? Dacia podle podobného receptu jede už 10 let a je to hit i na západoevropských trzích! Spousta lidí vůbec netouží po tom, aby měla pod kapotou tříválcový pidimotůrek dopovanej turbem a debilní dotykový displej na přístrojový desce a ještě stupidnější el. parkovací brzdu! Jen automobilový prosťáček si může myslet, že jen ta nejmodernější technika je v praxi nejlepší. Leckdy jde jen o to, jak snížit výrobní náklady a plnit debilní direktivy EU o emisích CO2 (vit downsizing, el. posilovač řízení apod.).
Lada 2107 (tzv. krabice) a další příbuzné verze se přestala v Iževsku dělat před 3 lety, pokud ti to neuniklo.
Samara už se taky nedělá a tak z historické programu pokračuje pouze Niva ovšem s řadou úprav a vylepšení.
Vše ostatní sou nové a moderní modely. Kterým co se týče výbavy nic nechybí ve srovnání s Daciemi, základní verzemi škodovek, peugeotů, citroenů, fiatů atd.
Technicky zastaralý VW Käfer se v Nemecku vyrábel do roku 1978. Pripomínám ze to bylo v Nemecku, tedy v zemi s rozvinutým automobilovým prumyslem, demokraciíi do nástupu Hitlera k moci a opet po druhé svetové válce a s vysokou zivotní úrovní. Ne v Rusku, tedy zemi která za sebou má desítky let budování komunismu plus brutální nemeckou okupaci a v porovnání s Nemeckem méne rozvinutý automobilový prumysl a nizsí zivotní úroven. Z mexické výroby se VW Käfer prodával v Nemecku do roku 1985. Situace porovnatelná s klasickými modely Lada.
Mercedes-Benz G ktery zminuje Barrichello se nevyrábí v zádné rozvojové zemi ale v Rakousku,
A Jizní Afriku se rozhodne nedá oznacit za klasickou rozvojovou zemi.
Jihoafrická republika je rozvojová země. Teda promin, ale dneska perlíš.
A USA taky vid.
Ford Crown Victoria a sesterské modely Mercury Grand Marquis a Lincoln TownCar se beze změny vyráběly asi 14 let a to základní prvky (rám, podvozek, převodovky) to mělo nezměněný asi 22 let >:D >:D
jásají nad ruskou technikou,ale vsadím se,že ani jeden z diskutérů opěvujících levné a skvělé ruské vozy v nich nejezdí,protože protože rozum u nich přece jen vítězí nad srdcem. >:D
A co když silnice nejsou? Hmm? Evropa nevyrábí nic na export a nemá žádné lesy, lomy, doly, horské oblasti vid.
Jenže co projede 30 let starej ZIL a Kraz, to novej MAN nebo Mercedes neprojede >:D A když projede, vydrží polovinu toho co ruskej šrot anebo toho polovinu uveze >:D
Konkurence je tak leda Tatra, jenže ta taky uveze prd proti velkým, původně vojenským ruským nákladákům. Jelikož se o to zajímám už řadu let, tak vím wo co go >:D
podívej se na úpravy těch super evropských aut který se exportují do Ruska....
A Lady který se prodávají v říši mají ve většině případů full...to znamená mlhovky, ABS,4x el.okna..vyhřívání sedaček,centrál a klimu. A to všechno za solidní cenu,navíc ty motory v pohodě běhají na autogas... Pak se podívej co a v jaký výbavě se prodává u nás v ceně "již od...."
To je Ruský styl.
Sice to vypadá designově poněkud ošklivě. Chybí tomu spoustu vychytávek, na které jsme na západ od Kyjeva zvyklí, ale to auto vydrží 20 let (snad) viz Lada Niva, která je designově za horizontem, ale na hrubou práci se hodí.
jednak musí mít R6 protože s 2,5 TD od VM motori přežije tak kulajz, tam praskaj hlavy a jednak dávat za 20 let starý auto kilo je trochu mimo, navíc většina zprasená tunery.
GCH je jiná liga ale není to moc stroj na práci v terénu, resp. byl koncipován jako luxusnější suv (na us poměry) a ne jako pracant. Na to je Cheero a wrangler, jnež obé stojí na českém trhu nesmysl coby ojetina.
Objeví - robotizovaný manuál ZF (což je taky defakto automat)
Třeba narozdíl od Dacie už ho Granta a Kalina mají asi 2 roky (v nabídce pro ruský trh). Dacie ho teprve bude zavádět příští rok. Takže kdo je vlastně v čem pozadu, že >:D
Jinak americká a ruská auta sou si v lecčems podobná, hlavne ta starší. Jednak rusové se za dob sssr amerikama inspirovali nebo přímo koupili licence (GAZ A nebo motor Buick do nákladáků ZIL) a vyznávali filosfii robustnosti, předimenzovanosti a blbuvzdornosti.
Když si vedle sebe postavíš Lincoln či Cadillac 70 let a vedle toho ZIL 114 a 117 a GAZ Čajku \M-14, tak je to zcela jasné. Jenže protože u ZILu i čajek se jednalo o ruční výrobu týmu expertů a nejlepších odborníků, byla kvalita zpracování lepší jak u Lincolnu či Cadillacu, kterej sjížděl z linky po tisici kusech a bouchal ho portorikánec sjetej crackem.
Odfláknout práci na státní limuzíně si lajsnul málokdo, nejen že by letěl z fabriky, ale ještě by mohl skončit v báni za sabotáž vůči představitelům země >:D >:D
Navíc podmínky tam byli super - vlastní nákupní centrum, zábavní centrum, školka pro děti, kulturní akce atd. Město ve měste - ne nadarmo se areálu ZIL říkalo 16tá republika (sssr měl 15 republik). Otec když dělal v Avii tak ta měla se ZILem družbu a lidi tam jezdili, tak vyprávěli co a jak tam je a jak se tam měli jak prasátka v žitě na těch stážích.
bohužel Jelcinova a Putinova vláda to dovedla ke kolapsu no. Ale to je druhá věc. Zpackali privatizaci, rozkradlo se co mohlo a do vývoje a hlavne modernizace šlo málo peněz.
No a čajky už zařízl expert Gorbi. Že prý to země nepotřebuje...
z mojho pohladu najkrajsi maly sedan sucasnosti.... a v tej zelenej farbe je to doslova stylovka, ktora by aj u nas pekne spestrila nas vozovy park .... :yes:
snad sa dostane casom aj k nam... vesta je vazne moc pekna, zaujimava a jedinecna... lada sa konecne prebera a skutocne dufam ze uz ju cakaju len same rastuce predaje .... sem s nou .... :yes:
nic proti fabii... ale vesta jej jasne ukazala ( a nielen jej ) ako sa dnes robi zaujimavy dizajn ..... :yes:
>:D Čím primitívnejšie auto, tým máš z neho väčšiu radosť, to je pekné. :-)
Ako sa to robí neukázala Vesta, ale Steve Mattin, tak ako to úspešne dokazoval svojho času pri Volve a Mercedese.
Súhlasím, dizajn je podarený, niektoré konzervy tu síce ohŕňajú nos nad bočnými prelismi, ale to predsa bude charakteristický a podľa mňa celkom dobrý znak nových modelov.
Ja si rád pozriem ako Lada postaví na nohy, ale jednoducho sa nezbavím tej uštipačnosti: Kde by táto veľmoc bola bez pomoci zo západu?
Myslís kdyby ná v roce 1945 neosvobodila Rudá Armáda? Ty automobilové továrny by byly soucástí nemeckých koncernu. Otázka jde kde by v taková situaci byli Cesi. Zrejme bychom tady ted diskutovali nemecky. Já osobne s nemeckým jazykem nemám problém, je to jazyk krásný, ale jak by to videli vsichni ti cestí (a slovenstí) patrioti. >:D >:D >:D
Jak se to vezme. Z jedné strany más pravdu, z druhé strany mohl válku vyhrát Hitler a potom by nebylo zádné Ceskoslovensko, zádná Ceská Republika a tady by se mluvilo nemecky. Doufám ze to není resení které by ti vyhovovalo.
V době osvobozování Československa už byla pro Němce válka prohraná, takže kdyby se Rudá armáda zastavila na našich hranicích, byla by to ideální situace. I za cenu toho, že by se naše osvobození od západu o pár měsíců protáhlo.
Holt vojnu vyhrali Rusi a svoje obrovské straty si obrovsky vynahradili. Je zbytočné dohadovať sa, čo by bolo keby, realita je proste aká je. Pokiaľ si pamätám dobre, po skončení vojny v slovenských voľbách vyhrali demokrati, ale komunisti boli príliš silní, spravili puč a moc si jednoducho vzali. Priznám sa, neviem si predstaviť situáciu, keby toto vtedy Západ nedopustil, a Slovensko by sa stalo takým trochu väčším Západným Berlínom...Holt ale povojnovú Európu si delili najsilnejší ako korisť, ostatní len zohli chrbát...
Hele kluci co pisete oslavne clanky pod timto automobilem, ktery je dle pratel kremlu nejlepsi, nejkrasnejsi auto na celem svete, kolik za to berete ?
Nechce se mi verit, ze by neco takoveho delal nekdo zadarmo.
P.S. Omlouvam se za zatahovani politiky, ale po precteni nekterych reakci jsem proste musel.
Lada Vesta, výrobek automobilky AvtoVAZ která vetsinove patrí alianci Renault-Nissan, je rozumné moderní auto které odpovídá cenovému segmentu a regionu pro které je primárne urceno.
Víš jak to říká soudruh disident Cibulka - všichni sme agenti KGB nebo GRU.
Sakra, kam já sem dal ten odznak KGB a bumášku s pečátkou, ta moje děravá hlava >:D >:D
Ale co, zeptám se siderického kyvadélka, to mi ukáže směr >:D >:D:yes:
A ted se s Vámi musím na chvíli rozloučit, protože mi přijely dvě tatrovky s kopějkama jako odměna od strejčka Putina, musím to jít složit do sklepa a v druhým to přeházet, aby mi nezrezly >:D >:D
Bariku, tvoje politicky slinty a ritni alpinismus, kterej tu vypisujes nabira intenzitu kazdou hodinou...sazim u tebe na problem s alkoholem. Kontroluj se trochu nebo nepis... To myslim v dobrem. ;-)
Samozřejmě pokud tu někdo vytáhne že rus je okupant, tak logicky musím zmínit fakt, že němec nás okupoval o 30 let dřív.
A stím maj evidetně někteří adorátoři německa velkej problém >:D
Já sem poměrně alergickej na cinty, že neumí nic vyrobit, když mam nastudováno o ruský technice stohy materiálu a viděl sem jí xy na vlastní oči i v akci ;-)
Ale jistě, protože se tvůj táta měl jako prase v žitě na stážích v ZILu, tak trpíš nějakou nostalgií k tomu, že se s vynaložením obrovských prostředků a pod pohrůžkou vězení podařilo ručně v licenci zbouchat pár vládních limuzín.
Dobře, co bylo, bylo. Dnešní Rusko je velký automobilový trh, který by klidně uživil jednu normální mainstreamovou značku evropského formátu... už není potřeba nabízet jen levná auta pro špatné cesty. Jenže Rusko žádnou takovou nemá. Má jen Ladu na ty lowendy na špatné cesty.
Otec tam nejezdil osobně, ale jeho kolegové ano. Na to už si musel být člen ksč, což otec nebyl.
Nemá, protože Děripaska v GAZu nedokázal vytvořit smysluplného nástupce Volhy a jeho projekt s nákupem lincence + celé montážní linky ze sterling heights chrysleru Sebring aka GAZ Siber skončil fiaskem.
Jak sem psal, čajky už odpískal bláznivý Gorbačov a ZIL zklikvidoval Jelcin s Putinem.Za dob SSSR to byla špička a plnohodnotná konkurence amerických státnických limuzín. Opět mam naštuodváno, neb se o to zajímám. Četl sem rozhovory s Mikhailem Sattarovem, což byl člověk, který měl u ZILu na starosti program osobních aut a ted osoba, která o tom ví nejvíc.
A není ti trošku proti srsti už samotná existence automobilky pouze pro vládní elitu? Limuzíny a zbraně...
Vidíš... prostě vlastní automobilová produkce dnes nula a v rámci Renault-Nissan-Lada jen ten lowend... a nejprodávanější auto Hyundai.
Takže zpět k větě, že "neumí nic vyrobit" - oni vyrobit umí, něco jednoduchého a bytelného. Efektivně vyvinout a vyrábět komplexní produkt jako je moderní automobil ale prostě neumí, neumí to uhlídat od A do Z tak, aby všechno fungovalo - můj názor.
Oni dělali primárně nákladáky a v omezené míře je dělají dodnes, i když závod už je v podstatě zlikvidován, nebot moskevská radnice raději lukrativní pozemky prodala na výstavbu sportovišt a administrativních budov atd.
Škoda mluvit.
Výroba luxusních limuzín a v menší míře z toho odvozených kombi jako sanitky a pohřebáky + mikrobusů byl vedlejší produkt. Samozřejmě nešlo si to koupit, ale to bylo dáno tím kdo byl u moci.
Ale právě proto se nejednalo o žádný šrot.
Podívej se dnes do aukcí, kolik stojí dobový ZIL a kolik dobový Cadillac.
Jenom počtem vyrobených kusů to není....
Oni uměli vyvinout zajímavé věci i za obtížných podmínek, dokonce i po revoluci ale bohužel byl výrazný problém zaplatit rozjedz sériové výroby.
Což se u GAZu nepovedlo ani státu, ani Děripaskovi.
A ZIL v podstatě vlastnil až na velmi krátké období od roku 1991 pouze stát, takže budto to měl někomu prodat, nebo tam ty peníze nalít.
Není možné chtít moderního něco po závodu, do kterého nikdo 25 let nedal rubl, když to přeženu.
[odkaz]
Tohle trvalo nějakých 6-7 let, než to dostali do sériové výroby a to už bylo totálně zastaralé a ani pozdějíš pokusy o modernizace ve stylu modelů Knjaz Vladimir, Ivan Kalita atd, dokonce ve verzi 4x4 a s motory Renault už to nezachránily.
[odkaz]
Kompletně připravená nová a moderní motorárna se nestihla postavit, protože to nebylo doplaceno a kompletní a většina věcí se rozkradla.
"A není ti trošku proti srsti už samotná existence automobilky pouze pro vládní elitu?" - ZIL nebyla automobilka pouze pro vládní elitu, byl to predevsím velký výrobce nákladních automobilu.
"Vidíš... prostě vlastní automobilová produkce dnes nula" - preste to se dá ríct o Ceské Republice a dalsích východoevropských zemích EU. V Rusku alespon existuje významný domácí kapitálový podíl na firme AvtoVAZ (znacka Lada) a také znacka UAZ.
"v rámci Renault-Nissan-Lada jen ten lowend" - vzhledem k tomu ze firma AvtoVAZ nemela takovße stestí jako firma Skoda Auto která byla prevzata velký globálním koncernem jiz zacátkem 90tých let tak je logické ze její výrobní program je momentálne takový jaký je.
Jinak jsem si vsiml zajímavé veci - v jiné diskusi ti moc vadil príspevek nicku holden_holden ale proti primitvním príspevkum které napadají moji osobu, viz príspevek nicku térový papír v této diskusi nebo nekolika príspevkum v diskusi o Winterkornovu evidentne nic nemás. Zajímavé.
Automobilky z bývalého východního bloku se transformovaly. Škoda z toho vyšla nejlépe (a ne, nebylo to jen štěstí), ale i Dacia je rumunskou optikou slušný výsledek. Ale Rusko? Nejsem expert, ale matně si vybavuju VAZ/Lada, UAZ, GAZ, Iž, Moskvič... čekal bych, že v tak velké zemi vznikne aspoň jedna automobilka na vyšší úrovni než je Lada / Dacia, samozřejmě s podporou zvenku.
Co mi vadilo na příspěvku od holdena jsem vysvětlil vedle a nehodlám to tahat i sem. Jinak nejsem mravnostní policie a pokud na sebe pokřikujete s jossalitem nebo někým jiným, tak to nehodlám číst ani komentovat ani se zajímat o to, kdo si začal. Mimochodem, diskusi pod Winterkornem jsem ani neotevřel, tuším co bych tam našel a nemám chuť se v tom přehrabovat.
Tím kdo měl vyrábět hodnotnější a luxusnější auta byl GAZ a vrcholné modely ZIL. Ani jedno se nepovedlo. Ale ne vinou toho, že by neuměli něco navrhnout a vyvinout, ale spíš že nebylo za co.
A to je věc ruské vlády.
Tohle bohužel u GAZu nikdo nedokázal dostat do podoby skutečné sériové výroby, vyrobilo se vždy jen pár desítek aut
[odkaz]
[odkaz]
Na svou dobu velmi moderní auto [odkaz]…
K ne prílis inteligentne formulovanému prvnímu odstavci - ty vládní limuzíny nebyly vyrábeny v licenci.
K druhému odstavci - kdyby firma AvtoVAZ mela to stestí jako firma Skoda Auto a byla prevzata velkým zahranicním koncernem zacátkem 90tých let kdy znacka Lada mela jeste docela solidní pozice na mnoha exportních trzích tak by dnes mela podobnou pozici jako Skoda.
Zásadní rozdíl mezi Německem a Ruskem je v tom, že Rusko invaze na cizí území provádí dodnes. A Angela sem žádné desetitisíce uprchlíků neposílá, co je to zase za hovadinu...
Dodal bych "Rusko a USA invaze na cizí území.."
A ano, Angela sem neposílá desetitisíce uprchlíků, zatím "jen" tisíce. V rámci Evropy ale statisíce za dva měsíce.
Nicolae Ceauescu se v mnoha vecech choval jinak nez ostatní zeme RVHP/Varsavské smlouvy, nejen ve veci srpna 1968. Pritom samozrejme jako diktátor nebyl o nic lepsí. Tezko ríct co za tím stálo.
To ale nebyl jen Ceaucescu a rok 1968. Začalo už to Malou dohodou, pak rok 1938, kdy se nás Rumuni jako jediný zastali, dále 1968 a nakonec třeba i 2015 a kvóty. Je až s podivem kolikrát nás Rumuni podpořili. Jaké rozdíl třeba oproti Polákům.
Zabudol si na Nemcov a Rakúšanov, novodobá história nezačína druhou svetovou vojnou...
A tiež treba pripomenúť Maďarov, tí sú agresívni snáď odjakživa. Párkrát boli na Slovensku niektorí moji známi a priatelia z Čiech, a všetci žasli nad tým, jak je možné, že názvy mnohých dedín a miest sú aj v maďarčine, koľko výkladov a nápisov mestách je po maďarsky, v koľkých reštauráciách je pustené maďarské rádio a koľko ľudí maďarsky hovorí... Aj to je svojim spôsobom okupácia a jej následky. ktorý štát v Európe toto trpí, a je tvrdo kritizovaný za akýkoľvek krok proti tejto maďarskej dotieravosti...
Sorry, musim:
"...Rusko vojensky zasahuje pouze na svém území... v krajním případě na svém budoucím území."
>:D >:D >:D >:D
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :-!:-!:-!:-! 8-s8-s8-s8-s
Hmmm, a aby tie emocie neskoncili...takto... :'-(:'-(:'-(:'-(
Angela se snaží pomoci Itálii a Řecku. Z Německa sem nikoho neposílá, naopak, Německo samo absorbuje víc než všichni ostatní dohromady.
Můžeme vést diskusi o tom, jestli nejsme příliš vstřícní a jestli by třeba pár utopených v moři nemělo preventivní účinky... já ale úplně nevidím možnost, jak ty lidi v klidu udržet mimo EU.
Angela je v podstatě pozvala do Evropy. Když jich do Německa přijde milion, je naivní se domnívat, že na nás to nebude mít vliv.
Utopení- těch je dost a na nic to vliv nemá. Britské lodě dokonce sbírají na moři u Libie uprchlíky a vozí je do Evropy samy.
"jak ty lidi v klidu udržet mimo EU" - já se spíš bojím, jak ty lidi udržet V KLIDU v EU. Už teď se mažou mezi sebou o sto šest, znasilňují......A to není z nějakých poplašných serverů....
Je hezký, jak všichni chtějí po EU, aby byli solidární k Řecku a Itálii. Ale já bych prvně chtěl vidět solidaritu těchto dvou zemí vůči EU a to ostrahou svých hranic. A ne uprchlíky nechat volně proudít s tím, že u nás stejně nezůstanou. Podobně alibistický postoj má bohužel více zemí (Chorvatsko a spol.)
Zpátky kam? Modelová situace... vidíš loď, sotva pluje... co dál? Máš po ruce jinou loď, necháš lidi přestoupit a odvezeš je... kam? Do Turecka? Nebo do Sýrie? Co uděláš když ti naskáčou do moře? Jak je donutíš z té lodi vystoupit?
Já neříkám že to nejde řešit, ale potřeboval bys na to nějaké prostředky... mnozí nemají moc co ztratit a pokud je nechceš zabíjet, tak to není jednoduché.
Chce to vidět v reále - ale mohlo by to být fajn "normální auto".
Ano, je to vývojově tak 15 let zpátky ... ale vzhledem k tomu, že jsem si téměř jistý, že tak asi před 15 lety sešel automobilový průmysl ze správné cesty, tak to může být výhoda.
že to nenechali otestovat nejodvážnějšího lovce tygrů, objevitelé pokladů, špičkového potápěče s přístroji i bez přístrojů, držitele černého pásu v judu, karate a dalších bojových sportech, pilota všeho co má křídla, klavírního virtuóza, zpěváka světového kalibru, hokejistu o kterém sní v NHL, závodního jezdce, který zvládá vše co má kola, experta Vladimíra
[odkaz]
Rusko a Rusy opravdu nemám v oblibě (diplomaticky řečeno), ale je třeba objektivně přiznat, že design Vesty se velice povedl - však ho také navrhoval západní designér. Po technické stránce se zdá být také vše slušné, tak teď už jen jaké budou jízdní vlastnosti, bezpečnost a hlavně kvalita zpracování a použitých materiálů. To byla pro Ladu vždy největší slabina. A potom samozřejmě je podmínkou prodejního uspěchu mimo Rusko také realistická cena, která příliš nesmí přesahovat sesterskou Dacii.. :-!
P.S. Ty boční prolisy se nemusí každému líbit, je to ale zcela originální designový prvek :-)
Auto je z obrázku těžké hodnotit, ruská technika ale vždy vynikala robustností, tak snad OK. O to víc bije do očí hnusná palubka s nehezkými kelímky a vrcholem jsou ty boční prolisy. To je tedy opravdu síla! To musel vymyslet někdo od rendlíků, protože takhle zprasit docela slušné auto, to chce opravdu rendlíkovské myšlení. Stačí si vzpomenout na ty rendlíkovské kly u nového Megere... :no:
Naopak hezká je světlá výška - konečně jedno auto, které má normální a ne sníženou světlost. :yes:
Celkově mne rozesmála ta obsáhlá diskuse - když je to podle místních "odborníků" takový s*t, proč to je třeba tak rozsáhle komentovat? >:D >:D
Diskuse pod timto clankem je mazec, ale na druhou stranu se tady par uzivatelu odkopalo a to je jen dobre. Jen tak dal hosi, jen tak dal anebo kdo chce kam, pomozme mu tam.
Jeste jednou: Más nejaký závazný problém? Co ti vadí na tom kdyz se píse o ruském automobilovém prumyslu? O firme která vetsinove patrí alianci Renault-Nissan? Dokázes na to normálne odpovedet nebo jsi jenom slintal kterému vadí vsechno co je z Ruska?
Barrichello to se svým nadsením pro ruskou techniku trochu prehání ale za to ti koho to zajímá se z jeho príspevku mohou dozvedet veci které pred tím treba nevedeli.
Jenže ono to přeci nikoho nezajímá, protoýže co je ruské je špatné. Co je americké taky, vlastně i co je japonské atd a tak sme zas u toho že nejlepší je šáde a německá auta, že >:D
Tak je celkem pochopitelné, že lidi zajímají víc auta co potkávají denně na ulicích než něco, co v životě neviděli.
Když mluvíš o Škodovce (a že o ní mluvíš často ;-) ) - mě třeba nijak zvlášť nezajímá, co Škoda nabízí v Indii. Jako ne že bych si to příležitostně jako zajímavost nepřečetl, ale nemám žádnou potřebu aktivně zjišťovat, jaké modely a jaké motorizace tam letí apod.
Zajímá mě Corvetta nebo Tesla, jasně... ale Vesta? Jen jako kuriozita pro rozšíření obzorů, jinak je to veskrze podprůměrné auto.
Mě zas nezajímaj masovky, kterých vidíš na ulici za půl hodiny 50. To znam nazpamět, šedá tuctová nuda se srandovními motory, v základu bez výbavy a to prolnuté luxusními německými uberwageny, které znám taky nazpamět protože je to Touareg, X5,X6, Caynne, sem tam Skláda a 7ma s 8mou, sem tam 911 a Panamera a tím to v podstatě hasne.
Občas to ještě prolne RangeRover.
Zbytek sou už je hodně nahodilý, vidět třeba i novou 5ku nebo A6 už je mimo fleet umění a větší modely neněmeckých značek sou v podstatě raritou, mihne se čas od času jaguar, lexus, hyundai nebo chrysler/dodge a owstatní už vidíš opravdu jedou za uherský rok.