Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Lexus GS F: Atmosférický supersedan dává více smyslu než M5 (video)

71 komentářů

webpaja
Tohle se tak nádherně čte! Je skvělý, že Lexus nerezignoval na výtečný osmiválec a přišel s něčím lehčím a obratnějším než konkurence.
Nemám choutky na podobný sportovní cruiser, ale samotný hodnocení ve mě budí nadšení.

OT: Ondro, přeplňovaný F1 se začaly objevovat teprve právě na počátku 80-tých let, kdy Jarama končila. Je dost dobře možný, že právě kvůli tomu 😉
Ondřej Chamilla
Je to možné, já se dočetl, že v roce 1981 tam jezdil Villeneuve s Ferrari 126CK, které už turbo mělo 😊)
webpaja
Určitě už začaly, ale byla to teprve startovací éra 😉
Ondřej Chamilla
To souhlas 😄
webpaja
Podle toho co píšeš, tak Lex vsadil spíš na navázání lehčího ovládání předchozích generací supersedanů. Jakou to má přední nápravu? Dvojitý lichoběžník? Co převodovka jako taková? Dá se srovnat s dvouspojkami nebo automaty konkurence ve všech režimech?
Ondřej Chamilla
Ano, dvojitý lichoběžník 😄 Převodovka je Aisin a není to asi nejlepší automat na světě, ale je rozhodně velmi dobrý. Spíše sází na hladkost řazení v běžném módu, pokud ale člověk jede rychle, ani v tu chvíli ho nijak neomezuje a slušně reaguje na povely pádly. Takže rozhodně nadprůměr.
webpaja
:yes:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
A jak je to ve sportovním režimu? Drží jednotlivé stupně a nepřeřazuje, nebo někde u červeného to samo řadí dál?
Ondřej Chamilla
Co jsem zaregistroval, tak i v manuálu samo řadí dál...
Avatar - Anonym
Anonym
Tys viděl automat, co v manuálním modu v červeným poli neřadí?

Já teda ne, vono ochrana výrobce, že.
Až by to nějakej mimon v americe honil 5 minut na max otáčky, tak to tomu motoru udělá straaašně dobře.
Proto je to všechno nstavený tak, aby si to samo přeřadilo v červeným poli.
Avatar - Emel
Emel
Blbý je, když chceš řadit na redline a automat zařadí sám taky a skočí to tam o dva stupně nahoru. A ano, viděl jsem automaty, co samy na redline neřadí.

Manuál můžeš držet v max otáčkách taky, nebo tam dokonce šoupnout dvojku místo čtyřky a tak >😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Musíš řadit těsně před redline pádlama no. Pak ti tam nic skákat nebude. Nebo si koupit fofrklacek, pokud se s ním daná kára vyrábí
Avatar - praděda7
praděda7
No vidíš. A to je ten hlavní nedostatek. Manuál se nenabízí. Takže V8 jedině Holden HSV, Mustang nebo Camaro nebo Jag?
Machbuster
Lexusu asi odpovídá ten automat... rychlý manažerský sedan se sportovním stylem. Ne jasně sportovní nástroj. Ale chápu... :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
Mám ti je vyjmenovat?
/dokonce se dvěma jezdím/
Avatar - Anonym
Anonym
Jo? Takže tam fláneš jedničku a můžet to točit na 8000 nebol kolik to točí dokud neodděláš motor?

To je fajn stroj >😁 >😁
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
GTR ve sportovní režimu ti podrží každou rychlost furt až začne zasahovat omezovač, mazda 6 2,5 ve sport režimu v červeném podrží rychlost cca, 5-10 s, některá porsche ti taky drží rychlosti, ale s těmi nejezdím. Nevím co se tak divíš, u manuálů taky víš že máš zařadit a netočíš furt jednu rychlost.
/tím netvrdím, že neexistují automaty, které fungují jak říkáš, třeba mercedesy co jsem zatím potkal/
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže výrobci nechtěj spoléhat na to, že to nějakého pitomce nenapadne, že by měl taky řadit výš. Takže asi sportáky to mít budou, tam se předpokládá že s tím nepojede nějakej úplnej tydýt, ale normální auta to většinou nemaj.
To samý to bylo u 4st automatů s volbama L či 1,2,3

Taky si tam zařadil jedna či L, a až to dolezlo do červenýho pole, samo to přeřadilo výš.
Avatar - Uživatel_5340709
Uživatel_5340709
No šak, tento Lex je na pokraji sportovních aut, proto jsem se ptal, jestli má v nejostřejším režimu fixování rychlostí, což osobně mám rád, nenávidím, když ti na výjezdu ze zatáčky auto začne samo řadit.
Tohle si ale můžeme říci i v poklidném akademickém duchu, ne? 😉
Ondřej Chamilla
Z mého pohledu by měl automat v manuálním režimu nechat vše na řidiči, ostatně od toho je to manuální režim, aby fungoval co nejblíže manuální převodovce. Při ostré jízdě existují situace, kdy je lepší brnknutí o omezovač otáček, než přeřazení. Typicky při driftu (zejména pro přicházející zimu je to aktuální) nebo na okruhu, kdy člověk ví, že o zlomek sekundy později půjde na brzdy... 😄
Avatar - 55peedy
55peedy
presne moja rec! Viem ze automaty na teketo vykony aut su pre niekoho lepsim variantom, ale manual ostane vzdy manuálom! Je to proste radost ked clovek moze preradovat ako on si zela a auto dovoli.
Mal som aj automat DSG, ale prestalo ma to bavit, tak som presiel na manual, ktory si teraz viac uzivam. Ak by som zil v meste a musel si zvykat na zapchy, tak by som mozno automat uvital, ale kedze jazdim najcastejsie medzimesto...som skor za manual!
P.S. na zimu a drifty sa uz tesim, staci ze trosku poprsi, nemusi sa stale cakat iba na sneh >😁
Avatar - Individualita
Individualita
S tím městem jsi uhodil hřebíček na hlavičku 😉
Avatar - white label
white label
Jakých pět minut? Od čeho je tam omezovač otáček, který snad máte i v emerice. 😉
webpaja
Jasně, třeba F-T se ZF. Nechá tě viset v omezovači a nesundá kvalt. Důvod jasně osvětluje Ondra dole. Balanc s gripem v zatáčce a i když dosáhneš omezovače, nic se dramaticky nemění, pakliže odřadí, je to v pytli.
gil54
První s turbem byl Renault RS10 v roce 1977.
webpaja
Ano, ale masovější nasazení proběhlo až později. Nepřestalo se v Jaramě jezdit právě kvůli tomu?
Ondřej Chamilla
Prý to bylo kvůli nedostatečné šířce trati. Což ale spolu může souviset 😄
webpaja
Teď jsem to vygooglil 😉 Ano, nedostatečná šířka. Ale layout má velmi pěkný.
Avatar - Anonym
Anonym
Je to pěkný test a jedno z mála aut s poctivým motorem s kterým se dle všeho dá jezdit pohodově i ostřeji. Tak to má být.
Moc pěkné čtení
Avatar - Individualita
Individualita
:yes😒br />
Jinak já bych ty choutky měl >😒]
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
No paráda :-! jedno z mála aut, které je ještě normální :yes: ne ty rachitické vysavače s umakartovými interiéry, jak jsme v poslední době mnohdy svědkem 😐
webpaja
M5 nebo E AMG jsou rachYtický vysavače s umakartovým interiérem?
Avatar - Anonym
Anonym
M5 už podle amerikcých recenzí není to co byly minulé generace co se týče jízdních vlastností.
Navíc je drahé a výkonnové parametry máš horší jak třeba Cadillac CTS-V
webpaja
V americký recenzi porazí M5 i Chevrolet Cavalier, stejně jako ve anglický XFR-S atd... Tady nejde rozhodně jen o paramatery v přímce, ale o to, jak se vůz při takovým výkonu ovládá.
Avatar - Anonym
Anonym
Nevšiml sem si, že by americký recenze nadržovlai nějak výrazně domácícm produktům, naopak dřív na nich nenechali nit suchou většinou a každý nedostatek zmínili.
Jo a Cavalier už se pár let nevyrábí >😁 >😁
webpaja
Proto jsem ho tam napsal, jakákoliv poslední šunka jinými slovy 😉 . Recenzím věřím do té míry, kterou umím osobně srovnat. Vše ostatní jsou jen a jen indikace.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Dle mého soudu dělají v r&t, motortrendu nebo na jalopniku velmi kvalitní a vyvážené recenze a nikdy jsem neměl pocit, že by nadržovali domácím značkám.. Krom toho umí auta uchopit až vyloženě evropským pohledem.

což je v zemi proslulé patriotismem dosti překvpaivé, ale je to tak.
Avatar - Anonym
Anonym
Taky si myslím, hlavně jalopnik spolupracuje i s evropskými motoristickými novináři co vím a Motortrend má taky vlemi dobré testy.
Avatar - Magister
Magister
V8 a 477 atmo kobyl při 7100 otáčkách , slušná spotřeba, 5 litrový motor..... mooc pěkné! Připomíná mi to E63 tehdy ještě s poctivým 6,2 atmo motorem a ne tím dnešním oturbeným.

Tento text se dobře čte!
!automaniak!
V posledním týdnu druhá skvělá recenze, jen více takových nadšených (možná by bylo vhodnější napsat nadšeneckých) článků!
gil54
I když jsem asi trochu zaujatý (545i), souhlasím s autorem. Charakterem by mi asi plně vyhovoval a jediné, opravdu jediné, co mně nesedí je designové zpracování celé přední části, resp. její výraz. Ale to je jen můj osobní názor a jinému se naopak může líbit. No a zapadá do toho Lexusího designového jazyka, který mi prostě nesedí.

A potom rozhoduje hlavně ta věc, kterou zatím ještě přesně neznáme. Cena. Ale jinak já :yes: jak za auto, tak za článek.
webpaja
Souhlas, že design á la Predátor je pro spoustu lidí až moc 😉 . Interiér je ale fajn.
Avatar - Emel
Emel
Interiér je na první pohled docela divočina a na první pohled to trošku vypadá jako pokus o zápis do Guinessovky za největší množství různých dekorů... [odkaz] ... ale nakonec proč ne.
webpaja
Naživo mě překvapil (GS450h) kombinací technicistního pojetí a útulnosti.
Avatar - Emel
Emel
Ale jo, interiér nestačí vidět, ten se musí zažít... a materiálově se to zdá být na výši. Jen říkám, že první dojem je "chaos".
Avatar - Individualita
Individualita
Takhle to přesně cítím já. Interiér Lexe je mi velmi blízko, těžko hledám něco bližšího :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Ten středovej panel a ty výdechy, divý a zastaralý ale jinak to jde
Machbuster
Ono opravdu naživo je to spíše dojem kvalitního zpracování a chaos ustupuje. :yes: :yes: Jako řidič IS-F tohle auto určitě budu chtít osobně vidět a těším se na něj. Díky za posledního atmosférického mohykána LEXUS je výborný a fandíme mu.
gil54
Jo, jo, přesně Predátor nebo Darth Vader, to je ten pocit, co ve mě vyvolává. 😄

Interier je fajn, pojetím ho uchopili víc do sportovna a to u takového auta není chyba. To částečně i reaguji na Emelovu poznámku o dekorech.
Mig_35
Porovnání s M5 mně zaujalo. Není to vůbec hezký, že autor článku měl tento vůz na testování a nerozdělil se s námi o své dojmy. Škoda, že tu nebyl ani test M3,4,5,6, a vůbec prakticky žádného eMka už pěkně dlouho. Vůbec bych si nedovolil rozporovat, jestli v M5 někdy jel 😉
nějak nechápu emisní politiku Lexusu. Do IS nedají motor 350 s tím, že neplní, ačkoliv do GS ho dají. A potom dají do tří modelů atmosférický osmiválec, který určitě taky "neplní".
Ondřej Chamilla
www.auto.cz/…-bmw-m-v-poznani… />
M5 tam sice není, ale ta byla na jiné akci...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Kurňa to neumíte dát odkaz na vlastních stránkách? >😒]
Ondřej Chamilla
Zcela upřímně neumím >😁
Avatar - Anonym
Anonym
Vono to totiž funguje až na 2x, poprvé voložíte odkaz a kulajz a teprve když se dá editovat a vložíte podruhý, jde to. Nějakej trochu pojebanej systém no >😁
Mig_35
na akci s panem Jugmannem😊
[odkaz]
a test je test, pane řediteli, tohle bych za test považovat nepovažoval...
Ondřej Chamilla
Tak ono je docela dost aut, se kterými se svezu i mimo práci a nic zde o nich nenajdete... 😉
Mig_35
Tak to Vás ctí, taková skromnost.
Ovšem z pohledu čtenáře radši děkuju za Jandu z autofora, který si půjčí M6 s manuálem a ačkoliv to není na plnohodnotný test, přesto pár stránek napíše. Holt takový auto se každej den neřídí tak se pochlubil >😁
Ondřej Chamilla
To je v pořádku, každému vyhovuje něco jiného, jen mi přijde mimo mísu naznačovat, že jsem s nějakým autem ani nejel, když jej srovnávám s jiným vozem...
Mig_35
To mlžení místo přímé odpovědi mi jenom dokazuje, že jste to auto nejspíš skutečně nikdy neřídil. V takovém kontextu mi přijde zvláštní psát do titulku "dává větší smysl než M5", to by si solidní novinář dovolil asi jenom v přímém srovnávacím testu, kdy jedním i druhým autem projede pár desítek či stovek kilometrů a potom napíše takové zásadní tvrzení.
A "sice na té akci nebyla M5 ale M3" a "ta byla na jiné akci" jenom už nevím na které...
to by uspokojilo asi pětileté dítě, ale mně, omlouvám se, to nestačí.
Ondřej Chamilla
To podobným způsobem můžete zpochybnit jakékoliv mé tvrzení o kterémkoliv autě na světě, když se mnou nejezdíte. 😉 Já vám nenutím mi věřit, vše co píšu jsou jen mé osobní názory, třeba i to, že GS F dává větší smysl než M5.
Mig_35
Bájíte o autě, ve kterém jste nikdy nejel a píšete o tom zasvěcené články😊 když se v auto.cz testovala M5 ještě jste nebyl v redakci, tak jste si vymyslel, že to bylo na jiné akci, potom zase že to bylo soukromně. Chápu, že se chcete zavděčit Lexusu, ale psát bulvární nadpisy o "autě co dává větší smysl než M5" bez přímé zkušenosti je hloupé.

Ne, nemohl bych tak zpochybnit, protože nemám zájem to dělat. Jen mně praštil do očí zjevný nesmysl.
Machbuster
Jste moc do detailu 😄 Já bych osobně ideu toho vyjádření, že dává smysl LEXUS v tomto stylu, bral. M5 se potupně stává extrémně velkým a těžkým kladivem, co je technicky vždy plné novinek a ďábelsky rychlé, ale ne již tak zábavné a ideově se vzdaluje od původního M5. Ale je to přirozený trend a určují ho i zákazníci co vozy BMW reálně kupují, jako vy např. předpokládám. Já osobně koupím spíše ten Lexus, ale chápu oba tábory tj. velké uznání kvalit M5 současné, ale i trochu hlasy rozhořčení nad ním i přes nepopiratelné kvality toho vozu...
Mig_35
M5 neměl nikdy filizofii být mrštným sportovním autem, byl to "ubersedan". GS s atmosférickým motorem by se asi lépe srovnávalo s předchozí M5. Reklamní tvrzení z článku o tom, že M5 nemá trakci, zatímco GS je na tom lépe než čtyřkolky apod. - cuká mi v koutku. Že když na výjezdu ze zatáčky na dvojku dám plný plyn - M5 se nerozjede, zatímco GS vyrazí bez zaváhání - no to je fakt estráda... Počkáme si pár týdnů na názory jiných testerů, a předpokládám, že to bude stejné jako u vždy: "americký automat", "řízení s nulovou zpětnou vazbou", "zajímavá alternativa pro kupce co nechtějí německé auto"...
Že je atmosférický motor, zvlášť s tímhle obsahem, to NEJ, to si nemusíme říkat, to všichni víme. Ale má ho každá druhá amerika a samo o sobě to není záruka ničeho.
Viz nový Mustang.
webpaja
Problém je, že Jandovi pro jeho falešný pózy nevěřím v jakýmkoliv textu ani slovní druhy natož pak rozumy co z něj padají 😉
Mig_35
Chápu, že jsi panu Chamillovi povinován nějakým osobním způsobem, ale já ne, a tudíž mohu napsat to, co jsem napsal😊
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Povedenej Lexus IS 350 se tu neprodává protože by prostě o něj v chudý dieslama zblbý Evropě nebyl zájem. Ale je to škoda, to jo :-!

Zajímavej by moh bejt novej IS 200t 180 kW s novym 8 st. Aisinem z RC-F
Avatar - Individualita
Individualita
:yes😒br />
200t by zajímavej být mohl, ale 350 je 350...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
O tom žádná 😄
Avatar - Ondore
Ondore
Fajn test, pekné video, Ondřej v ňom hlavne skúšal rozdiely jednotlivými režimami, ale bolo cítiť, že si jazdu užil. Keby mohol zatlačiť na pilu, tak by určite dal kolo o min. 10 sec. rýchlejšie a stále s prstom v nose, len ten volant keby bol naopak 😄
Návykový zvuk motora, RC-F v civilnejšej podobe, za mňa :yes:
Avatar - rimow11
rimow11
krása :yes:
Machbuster
😄 MX-5 2.0, poté test GS-F, super závěr sezóny z novinářského pohledu, ne? :yes:
Oba tyto vozy mne baví sejně jako pana recenzenta. Boží...