Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hitparáda předlistopadových vozů, aneb čím jsme museli jezdit

Dnešní český automobilový trh je natolik bohatý, až se v té záplavě vozů člověk snadno úplně ztratí. Za minulého režimu tomu však bylo úplně jinak.
Zpět na článek
22. 10. 2015 08:10
22. 10. 2015 08:38
22. 10. 2015 08:43
23. 10. 2015 08:36
22. 10. 2015 08:19
22. 10. 2015 12:03
22. 10. 2015 19:27
24. 10. 2015 17:53
22. 10. 2015 09:51
22. 10. 2015 11:22
22. 10. 2015 11:27
22. 10. 2015 11:31
22. 10. 2015 21:02
22. 10. 2015 12:02
22. 10. 2015 08:34
22. 10. 2015 08:41
22. 10. 2015 09:49
22. 10. 2015 09:54
22. 10. 2015 11:06
22. 10. 2015 11:30
22. 10. 2015 21:06
22. 10. 2015 09:10
22. 10. 2015 09:12
22. 10. 2015 09:21
22. 10. 2015 09:24
22. 10. 2015 09:32
22. 10. 2015 09:36
22. 10. 2015 09:41
22. 10. 2015 09:42
22. 10. 2015 12:37
22. 10. 2015 09:46
22. 10. 2015 09:47
22. 10. 2015 09:50
22. 10. 2015 09:51
22. 10. 2015 09:57
22. 10. 2015 10:02
22. 10. 2015 10:08
22. 10. 2015 09:54
23. 10. 2015 07:24
22. 10. 2015 09:50
22. 10. 2015 18:03
22. 10. 2015 21:11
22. 10. 2015 21:53
23. 10. 2015 08:09
22. 10. 2015 21:24
23. 10. 2015 08:14
22. 10. 2015 10:44
22. 10. 2015 10:48
22. 10. 2015 11:49
22. 10. 2015 21:14
22. 10. 2015 21:43
22. 10. 2015 22:29
22. 10. 2015 23:38
22. 10. 2015 21:32
22. 10. 2015 22:51
22. 10. 2015 21:12
24. 10. 2015 20:10
22. 10. 2015 09:55
22. 10. 2015 21:36
22. 10. 2015 13:36
22. 10. 2015 21:40
22. 10. 2015 15:01
22. 10. 2015 18:10
22. 10. 2015 20:20
22. 10. 2015 20:54
22. 10. 2015 20:58
22. 10. 2015 21:18
22. 10. 2015 22:01
22. 10. 2015 23:24
23. 10. 2015 00:19
23. 10. 2015 08:42
22. 10. 2015 18:20
22. 10. 2015 18:36
22. 10. 2015 09:58
22. 10. 2015 10:03
22. 10. 2015 11:10
22. 10. 2015 11:14
22. 10. 2015 11:25
22. 10. 2015 11:43
22. 10. 2015 12:07
22. 10. 2015 12:15
22. 10. 2015 17:15
22. 10. 2015 19:36
22. 10. 2015 20:53
22. 10. 2015 18:42
22. 10. 2015 19:50
22. 10. 2015 20:23
22. 10. 2015 23:41
23. 10. 2015 00:05
23. 10. 2015 00:21
23. 10. 2015 07:54
23. 10. 2015 08:46
23. 10. 2015 08:19
28. 10. 2015 00:08
28. 10. 2015 21:29
22. 10. 2015 08:10
Škoda 120L
V rodině jsme měli 105ku,model M od roku 1988 až do roku 2007 a byli jsme s ní spokojení.Jediná nevýhoda byla to,že neměla pozink,takže rezla.Ale jízdně Mko bylo dobré a bezporuchové.
Rozbalit vlákno
7
22. 10. 2015 08:36
Re: Škoda 120L
Tatra 603, Simca 1501, Moskvič Kombi (nezničitelný), Lada (nevím jaký obsah)... no a já těsně po roce 89 Škodu 120 (jen dva měsíce, vyvařila na první světelné křižovatce) Peugeot 205 XRD a poté už jen Mazdy (pokud nepočítám fasung)
Ale vzpomínám si, že v žigulíku jsme každou zimu vozili v kufru dva betonové obrubníky kvůli přilnavosti a že šestsettrojku otec roztřískal, když se mu ve velké rychlosti otevřela přední kapota (teda alespoň do dnes to tvrdí) A Moskvič po odřezání střechy a malých úpravách sloužil jako pick-up, když se přistavoval barák...
22. 10. 2015 08:38
Re: Škoda 120L
My zase vozili zadníma sedadlama staré peřiny,kvůli odhlučnění a pomáhalo to trochu. :-)
Avatar - sargis
22. 10. 2015 08:43
Re: Škoda 120L
My sme mali co si pamatam 105 kde sa kurilo aj v lete kvoli termostatu a tak (poznate) a potom 125 L ktora zvladla 2x Chorvatsko a 1x Taliansko a otcove pivo vždy odniesla v zadnych blatnikoch (zvutra, samozrejme) ;-)
Ale ked som bol trochu vacsi a sused doniesol Renault 9 to bol moj ideal auta, lebo vtedy bol moj ideal auto typu sedan :)Proste vpredu kufor, vzadu kufor, ako som vraveieval.
Avatar - Barrichello
22. 10. 2015 15:37
Re: Škoda 120L
Vono to tý 120 si každej zručnej člověk, co autům hověl udělal přídavnej venitlátor na vypínač a když byly vedra a kolony, zapnul ho. Otci to nevařilo ani jednou a to měl dvě 120 - r.v. 1980 a 1987.
Krom toho měl ještě 1000MB z roku 1967
23. 10. 2015 08:36
Re: Škoda 120L
Ten vypínač na ventilátor jsme tam taky měli. :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2015 08:47
Re: Škoda 120L
my sme mali 105L-ku od roku r 1986 do r 2001 ked sme ju potom predali uz doslova za par korun .... ale cely posledny rok som este s tym autom po tom co som dostal vodicak ( r2000 ) jazdil.... na plavaren... do obchodov... do blizkeho okolia... v tom case este ani mnohi z mojich kamaratov nemali kazdy taketo moznosti... takze som sa citil celkom ako frajer... samozrejme berte to s nadhladom..... a ono vzdy lepsie na 105L-ke ako busom alebo pesi ze jo... ;-) ... samozrejme dnes je uz ina doba ( mladi chlapci uz maju dnes ine masinky ).... aj ked ono aj dnes stretnut u nas skodu 105/120/130 alebo nejakeho zigulika ci malickeho malucha nie je stale az taky velky problem ;-)

ujo mal ladu 1600 ;-) ... fajn neznicitelna masinka... akurat jej gulickove riadenie bez posilnovaca... to bola nevyhoda voci skode s hrebenovym riadenim bez posilovaca ... skutocne volant siel este tazsie ako v nasej skodovecke ... ale 150 po dialnici dala lada aj s prstom v nose... sranda.... ked si na to vsetko tak spominam.... tak akoby to bolo este len vcera

a na policajne volgy si spominam tiez velmi dobre... alebo na lady kombiky :yes:
Avatar - wakantanka
22. 10. 2015 12:13
Re: Škoda 120L
len ťa trošku doplním, ono to ani nebolo systémom riadenia ako tým, že žigulík mal vpredu motor teda tam tá váha sa prejavovala aj tým, že ťažko sa točilo bez serva. >:D v úzkych škodovienkach tiež nebolo hrebeňové a išlo to práve pre absenciu motora oveľa ľahšie.
Avatar - boost.
22. 10. 2015 08:19
Kapitoly
:no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - iudex
22. 10. 2015 12:03
Re: Kapitoly
Ja z princípu neklikám, keď vidím, že je text členený na kapitoly. Som zvedavý, dokedy redakcia vydrží ísť proti vlastným čitateľom.
Avatar - Pepa_007
22. 10. 2015 19:27
Re: Kapitoly
JJ, proč článek nejde udělat neklikací na 10 kapitol? Pochopím to u velkých článků, ale mít jednu kapitolu s pár slovy a pak klikat na další část článku? NESMYSL.

Je třeba instalovat AdBlock a nastavovat blokování NetMonitoru???
Nechápu redakci, když se proti členění krátkého článku na kapitoly ozývá tolik lidí.
24. 10. 2015 17:53
Re: Kapitoly
Mohli by udělat hlasování, ozývá se jen pár nespokojenců, nám ostatním to nejspíše vyhovuje...
Re: Kapitoly
To máte fajn. Jen tak dál. Vám toho bude vyhovovat víc.
22. 10. 2015 08:20
taky mě to postihlo
a článek nečtu, nebaví mě totiž klikat na kapitoly
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 08:30
Re: taky mě to postihlo
Ať s touhle klikací prasárnou dou fakt do p.dele! :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Celý článek
22.10. 2015
Lukáš Prejzek

Hitparáda předlistopadových vozů, aneb čím jsme museli jezdit

Dnešní český automobilový trh je natolik bohatý, až se v té záplavě vozů člověk snadno úplně ztratí. Za minulého režimu tomu však bylo úplně jinak.

Seznam kapitol
Úvod
10. Wartburg 312
9. Volga GAZ-24
8. Fiat 126 P
7. Tatra 603
6. Škoda 1000 MB
5. Škoda 110 R Coupé
4. Škoda 450 Felicia
3. VAZ 2101
2. Trabant 601
1. Škoda 120 L
Seznam kapitol

Úvod
Ano, na tuzemských silnicích jsme občas potkávali i zápaďácká fára od Renaultu 5 až po Fordy Cortina či Sierra nebo téměř kompletní výrobní program Mercedesu. Jenže drtivá většina československých majitelů aut měla v prodejnách Mototechny pouze značně omezený výběr produktů původu domácího či z některé ze „spřátelených“ zemí, sem tam okořeněný švédským saabem, francouzskou simkou či italským fiatem.

A které socialistické automobily z padesátých až osmdesátých let minulého století nám nejvíce utkvěly v paměti? Vybíráme nejznámější desítku z českého pohledu.

10. Wartburg 312 - NDR
Výrobce: VEB Automobilwerk (AWE), Eisenach

Přestože většina motoristů má značku Wartburg spjatou s věčně kouřícím, kolébavým sedanem 353 a od něho odvozeným kombi, hlubší pamětníci si pod tímto slovem mnohem raději vybaví elegantně zaoblený model 312, který se světu představil už v roce 1956. Podle nás jde o vůbec nejhezčí sedan socialistické éry. Východoněmecký automobil klasické (a dodnes nejrozšířenější) koncepce s motorem vpředu a pohonem předních kol používal pouze skromný dvoutaktní tříválec litrového zdvihového objemu. Model se vyráběl v pestré devítičlenné paletě karosářských variant: jako uzavřená limuzína, limuzína se shrnovací střechou, kabriolet, kombi, sport-kupé se střechou a bez střechy, limuzína typu Camping, limuzína de Luxe a kupé. V Československu se však výraznějšího rozšíření dočkala pouze první z nich. Hranatý nástupce 353 se však představil už devět let po uvedení modelu 312 a jeho karosářská nabídka se omezila pouze na sedan a kombi Tourist, k nimž později přibyl lehký pick-up Trans. Koncem 80. let se wartburg konečně zbavil smradlavého dvoutaktu a získal za něj náhradu v podobě důstojného čtyřdobého zážehového čtyřválce 1,3 l od Volkswagenu.

9. Volga GAZ-24 - SSSR
Výrobce: GAZ, Gorkij (dnes Nižní Novgorod)

Když tato černá limuzína zastavila před domem, mnozí tušili, že je zle. Sovětské sedany GAZ-24 s dvouapůllitrovým čtyřválcem OHV o výkonu 72 kW totiž často sloužily STB, naproti tomu Veřejná bezpečnost pro své potřeby mnohem více preferovala odvozená kombi. Vlajková loď sovětského automobilového průmyslu (nepočítáme-li tedy obří reprezentační limuzíny jako ZIL nebo Čajka) se v Československu poprvé objevila v polovině ledna 1971, kdy Motokov dovezl první dva vzorky, určené především pro homologační zkoušky. U elegantního sedanu velkorysé délky 4735 mm a rozvoru 2800 mm dnes působí úsměvně jeho osazení čtrnáctipalcovými koly nebo pouze čtyřstupňová manuální převodovka. Už v době jeho československých homologačních zkoušek přitom neušla kritice nabídka vnitřního prostoru, která se proti předchozímu, zaoblenému modelu M-21 zejména na délku a šířku smrskla. Sériová výroba vozu byla přitom zahájena už 1. července 1970, poslední GAZ-24 sjel z produkčních pásů o patnáct let později. Mezitím už ale probíhala výroba zmodernizovaného provedení Volga 3102, které se ve výrobě po mnoha úpravách udrželo až do roku 2010.

8. Fiat 126 P - PLR
Výrobce: FSM (Fabrika samochodów malolitražovych), Tychy a Bielsko-Biala

Maličký nástupce legendární pětistovky s dvouválcem v zádi sice vznikl roku 1972 v Itálii, ale na základě licence se už o rok později vyráběl také v Polsku. Po ukončení italské produkce roku 1980 dokonce polské továrny modelem zásobovaly nejen země východního bloku včetně Československa, ale i vyspělé západoevropské státy v čele s Velkou Británií. Původní objem dvouválce činil 594, později 652 cm3. Přestože Maluch, jak se tomuto vozítku přezdívalo, vypadl ze západoevropské nabídky Fiatu už počátkem 90. let spolu s nástupem cinquecenta, u našich severních sousedů se vyráběl a prodával až do roku 2000. Největší polskou zajímavostí přitom byla verze 126 BIS s motorem 704 cm3 uloženým naležato, díky čemuž se karoserie mohla pochlubit výklopnou zadní stěnou, tedy běžnou třídveřovou koncepcí. Tato varianta přijela na trh v září 1987 a vedle uspokojení domácí poptávky se exportovala výhradně na Západ: do Itálie, Francie, Belgie a Británie. Roztomilých třímetrových Fiatů 126 se včetně italského originálu za necelá tři desetiletí vyrobilo téměř pět milionů kusů.

7. Tatra 603 – ČSSR
Výrobce: Tatra, Kopřivnice

Náš nejvýznamnější výrobce těžkých nákladních automobilů se dlouhá léta věnoval také produkci osobních vozů, v poslední fázi především reprezentačních limuzín. Slavný zaoblený model 603 se začal v malých sériích vyrábět v roce 1956 jako další článek vývojové řady aerodynamických typů T-77 A a T-87. Poháněl jej vzadu umístěný vzduchem chlazený zážehový osmiválec. Zmodernizovaná verze šestsettrojky se čtyřmi předními světlomety krytými po dvojicích samostatnými skly a označením Tatra 2-603 přijela na trh v roce 1962. Pohodlný automobil byl určený především na dlouhé cesty, kde posádka ocenila nabízené pohodlí, zadní cestující se navíc mohli zaposlouchat do příjemného osmiválcového bublání za zády. V roce 1973 se na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně poprvé představil hranatý nástupce Tatra 613, který se s mnoha průběžnými modernizacemi dožil až poloviny 90. let, kdy zazněla jeho labutí píseň v podobě Tatry 700. Malý počet vyprodukovaných sedmistovek dnes žene jejich ceny do závratných výšin, kam už dávno vyšplhala i původní Tatra 603.

6. Škoda 1000 MB - ČSSR
Výrobce: Automobilové závody, národní podnik (AZNP), Mladá Boleslav

Loňská oslavenkyně 50. narozenin přinesla senzaci ještě před oficiální premiérou. Už před oním rokem 1964 totiž motoristé spekulovali o připravovaném elegantním automobilu lepším než Renault 8 nebo Simca 1000, navíc z úplně nové, na míru postavené továrny. A to ještě lidé neviděli jeho atraktivně zaoblenou karoserii, která neztratila kouzlo dodnes. Přitom embéčko se mohlo pochlubit i mnoha jinými prvotinami:
První škodovka se samonosnou ocelovou karoserií.
První škodovka koncepce „vše vzadu“, což platilo pro motor, poháněnou nápravu, převodovku a chladič.
První škodovácké kupé s absencí sloupku B (model Škoda 1000/1100 MBX.
První evropské auto s technologií tlakového lití bloku motoru z hliníkové slitiny.

Koncepce automobilu však měla i citelné slabiny: například hlučnost, omezenou přilnavost zadních kol, šnekové řízení bez zpětné vazby nebo svislé čepy se sklony k zatuhnutí a vysychání maziva. Embéček a odvozených verzí vzniklo celkem 443 156 kusů.

5. Škoda 110 R Coupé – ČSSR
Výrobce: Automobilové závody, národní podnik (AZNP), Kvasiny

Na sedany Škoda 100 a 110, vzniklé modernizací modelu 1000 MB spojenou například s novinkou v podobě předních kotoučových brzd, už leckdo skoro zapomněl. Atraktivní dvoudveřové kupátko 110 R se však stále těší vzrůstající popularitě. Aby ne, za zachovalé kousky se dnes platí mnohasettisícové částky. Erko se světu představilo 29. ledna 1971 a ve výrobě se v kvasinském závodě AZNP udrželo rovných deset let, než jej vystřídalo modernější garde na bázi Škody 742. Krásná Škoda 110 R s koncepcí sedadel 2 + 2 si srdce motoristů získala nejen atraktivním designem a temperamentní zážehovou jedenáctistovkou, ale i mnoha propracovanými detaily, jako byla sportovní sedadla, měkce obložená „závodní“ přístrojová deska, bezrámové dveře, velká prosklená plocha či výrazně utlumené pronikání vzduchu do kabiny. Ostatně tiché kabiny byly silnou předností kvasinské továrny vždy.

4. Škoda 450 Felicia – ČSSR
Výrobce: Automobilové závody, národní podnik (AZNP), Kvasiny

Poslední kabriolet značky Škoda se vyráběl v kvasinském pobočném závodě AZNP v letech 1958 až 1963. Vůz 450 Felicia vznikl podstatnou úpravou typu Š 440 Spartak, z něhož vycházel podvozek, a měl s ním společných i mnoho karosářských dílů. Motor felicie využíval stejný zdvihový objem 1089 cm3, ale získal dva karburátory, změněné časování rozvodu, upravený tvar spalovacího prostoru, vyšší stupeň komprese, což nakonec znamenalo maximální výkon 37 kW. V roce 1960 se felicia dočkala rovněž odnímatelné laminátové střechy. Elegantní otevřený model vznikl téměř v 16.000 exemplářích a vedle Evropy si jej oblíbili také zámořští motoristé.

3. VAZ 2101 – SSSR
Výrobce: Volžský automobilový závod (VAZ), Togliatti

Zrod slavného žigulíku umožnila licence Fiatu na model střední třídy 124 (evropského Auta roku 1966), jež si vyžádala výstavbu obřího produkčního závodu v Togliatti. Proti italskému originálu se však v SSSR upravoval motor, převodné ústrojí, příslušenství, výbava, karoserie i podvozkové části. Cílem bylo přizpůsobit vůz tamním hrubým cestám. Model VAZ 2101 (na některých trzích známý jako Lada 1200) se ve světové premiéře představil na zimním bruselském autosalonu počátkem roku 1971 a první vzorky vozu dorazily do Československa už pouhý měsíc poté. Sedan brzy doplnilo kombi VAZ 2102, proslavené hlavně Veřejnou bezpečností. Čtyřválec OHC o zdvihovém objemu 1198 cm3 dával vozu výkon 60 koní. Pamětníci si však vzpomenou, že na čs. trhu byly v nabídce i mnohem objemnější motory. Vůz se těšil mimořádně dlouhé kariéře, na výrobních linkách v ruském Togliatti po různých úpravách vznikal až do roku 2012. Vrcholným typem výrazně zmodernizované řady VAZ 2104/2015 byl v dobách socialismu výrazně zmodernizovaný sedan VAZ 2107 s velkou chromovanou maskou (od roku 1981), který samozřejmě používal tehdejší nejsilnější motor 1,6 l. Předobraz Fiat 124 se přitom ve své době stal skutečně globálním modelem: díky licencím se vyráběl také v Bulharsku, Turecku nebo až v daleké Jižní Koreji jako Kia 124.

2. Trabant 601 - NDR
Výrobce: VEB Sachsenring Automobilwerke, Cvikov

Ve své době to nebyl rozhodně žádný luxus, pokud tedy nepočítáme zemi jeho vzniku – pro východoněmecké motoristy šlo o nedostupný čtyřkolový sen, na který museli čekat klidně i celá desetiletí. Trabant 601 představoval jednoduché čtyřmístné vozítko se vzduchem chlazeným dvoutaktním dvouválcem uloženým vpředu, nabízené ve dvou standardních karosářských verzích: jako dvoudveřový tudor s odděleným zavazadlovým prostorem po vzoru sedanů a praktické třídveřové kombi Universal. Známé jsou však také různé individuální odvozeniny typu otevřeného vozítka Trabant Tramp.

1. Škoda 120 L – ČSSR
Výrobce: Automobilové závody, národní podnik (AZNP), Mladá Boleslav

O nejznámějším autě socialistického Československa by se mohly vést dlouhé diskuse, ale vítěz je podle nás jasný: Škoda modelové řady 742 - tedy stopětky, stodvacítky a jejich příbuzné modely. Celkem jich mezi roky 1976 a 1990 vznikl více než milion. A ve svém okolí snad neznáme nikoho, kdo se v některém z těchto automobilů nikdy nesvezl. Přestože tomuto sedanu bez ohledu na označení spousta lidí řekne prostě „stodváca“, motorová paleta vyráběných variant byla celkem bohatá. Sahala od základní Škody 105 přes verze 120 a 130 až k posledním modelům 135 a 136 s agregáty z favoritu - pro přibližné zjištění objemu motoru vždy vynásobte udávané číslo deseti. Základní specifikace dané objemové třídy nesly buď jen číselné označení, nebo doplňkové písmeno S (Škoda 105 S, Škoda 120). Lepší výbava se značila L, ještě lepší GL či LS, luxusní potom GLS. K tomu závod v Kvasinách produkoval odvozená kupé Garde a Rapid alias řadu Š 743. A právě tyto dvoudveřové modely se v posledních letech dostávají do popředí zájmu sběratelů – zatímco rapid se dal ještě nedávno pořídit za pár desítek tisíc korun, dnes u zachovalých kusů nebývají výjimkou šestimístné částky. A jejich ceny budou nadále jen stoupat.
Rozbalit vlákno
40
Avatar - Hammunasakra
22. 10. 2015 08:33
Re: Celý článek
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :-)

Sem zvědavej za jak dlouho Machala se Šmuclerová omezej velikost příspěvků aby ta jejich novinka nešla takhle obcházet
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 08:37
Re: Celý článek
110R Coupé :yes:
22. 10. 2015 08:48
Re: Celý článek
No Erko bylo takové zjevení v tom soc. bloku... těch budíků co mělo :-)
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 09:17
Re: Celý článek
Supr československý "sporťák" a nejhezčí škodovka ever :yes:
Re: Celý článek
Skoda 110 R Coupé byla "nejhezčí škodovka ever"? Fakt?
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 09:25
Re: Celý článek
Pro mě ano. Je mi jasné, že spousta lidí bude preferovat starou felicii cabrio či něco takového, ale já ocěňuju tu dynamičnost stodesítky. Navíc jsem viděl i pár novodobě citlivě upravených stodesítek a pořád to může být "dělo" :-)
Avatar - Ozzman
22. 10. 2015 09:37
Re: Celý článek
Vždyť je to vlastně takové české Porsche :-)
Re: Celý článek
To je fakt. Jinak co se týce porovnávání krásy je otázka jak porovnávat automobil ze 70tých let treba se Skodou z 30tých let.
Avatar - Ozzman
22. 10. 2015 09:44
Re: Celý článek
No, třeba tak, že si i dnes řekneš, "to je ale parádní kára", což u "erka" určitě je, stejně jako u klasik automobilové historie, bez rozdílu roku >:D

Já bych zde ještě vyvolal anketu na nejošklivější Škodovku >:D Mám svého favorita, ale je už o poznání novější, dá se říct z přelomu 20-21 století >:D
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 09:44
Re: Celý článek
Máš svého Favorita jo? >:D
Avatar - Ozzman
22. 10. 2015 09:48
Re: Celý článek
:D:D Říkejte si co chcete, ale Favorit se mi líbí >:D Já bych to nasměroval o 2 generace do budoucnosti a přidal k tomu nehezký kufr, který se na poměry Škodovky neotvíral i se sklem :D:D Už tušíš? >:D
Avatar - dal
22. 10. 2015 09:51
Re: Celý článek
Že by Fabia sedan?
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 09:55
Re: Celý článek
Taky bych řekl >:D
Avatar - Ozzman
22. 10. 2015 10:05
Re: Celý článek
Trefa >:D Za mne jasná volba, i ten Roomster i když neni největší hezoun, tak je solidně praktický a nabídne celkem i normální svezení pro lidi vzadu :-)
Avatar - white label
22. 10. 2015 11:35
Re: Celý článek
Nejošklivější by podle mě byla Š100, proti ní je i skoro Bertonův Favorit skoro hezoun. To taková Fabia sedan je horší případ. ;-)
Avatar - praděda7
22. 10. 2015 18:01
Re: Celý článek
Měl jsem Fabii sed. pronajatou, když jsme tu byli s ženou kdysi na dovolené a bylo v ní docela prima svezení... :-! Ano, vizuálně hatch byl povedenější... :-!
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 09:44
Re: Celý článek
Moc to nelze no. Každý si prostě najde co ho nejvíc oslovuje napříč časem.
22. 10. 2015 11:22
Re: Celý článek
Ja tehle adoraci erka nerozumim. Jasne, melo to,dvoje dvere a navic bezramovy, ale na auto vyrabene mezi lety 1971 a 1981 je to proste ubohost. Nejenze to bylo hrozne zastarale, ale jeste k tomu osklive. Zejmena ten tupy a holy predek s obrovskymi svetly. Prijit s tim o pet let drive a trochu vice to ozdobit, tak mozna. V 70. letech pridat spicaty cumak tak, jako to tehdy mely sportovni Datsuny, MG, nebo Alfy a dejme tomu, ale takhle ne. To mi prisel mnohem lepsi Rapid, ktery mel,sice taky nejakych pet let zpozdeni, ale aspon trochu vypadal a treba v uprave Gunsch to bylo opravdu "delo" i na tehdejsi dobu.
Avatar - Emel
22. 10. 2015 11:27
Re: Celý článek
Že ošklivé je právě tvůj názor, se kterým spousta lidí nebude souhlasit... teze š***tý čumák = hezké auto je dost omezená. Pro mě osobně je třeba rovný čumák se čtyřmi světly část kouzla toho auta... a jen tak mimochodem, dost se mi líbila i móda negativně skloněného předku (BMW 6 apod.).
22. 10. 2015 11:31
Re: Celý článek
Ale ja netvrdim, ze spicaty cumak, hezke auto. Jenom je to jedine reseni ktere me napada, aby to auto nepusobilo v 70. letech tolik nepatricne.
Avatar - wakantanka
22. 10. 2015 12:18
Re: Celý článek
Teba tá doba, ale nejak aktívne nezasiahla čo? Lebo ak by si si pamätal čo vtedy u nás bežne jazdilo tak by si tú adoráciu R-ka chápal.
Avatar - Barrichello
22. 10. 2015 15:33
Re: Celý článek
Tady jezdilo leccos, jenom už na to někteří zapoměli. Bylo tu i několik desítek Brouků, Stovky Saabů, desítky Mercedesů sotvky až tisíce fordů (Anglie, cortina, taunus, granada, escord, sierra - Cortiny mělo i STB), spousty fiatů, renaultů, mercedesy, blyo tu dokonce i pár bwm, toyoty, simcy, chryslery, nepočítaje předávlečná a válečná auta jako Jeep,mercedes, opel, dodge, chevrolet, buick, packard, nákladní Borgward, Mercedes, Ford Kanada, GMC, Studebaker atd.
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 15:37
Re: Celý článek
Hádám, že to měl samej vykuk...
Avatar - Barrichello
22. 10. 2015 15:44
Re: Celý článek
Západní auta měli funkcionáři, ředitelé a námestci velkých podniků, zelináři, řezníci, pumpaři, šmelináři, umělci který to dovezl tuzex za valuty, lidi z montáží co měli devizový konta a hodně si vydělali venku a pak lidi z autoservisů atd.

Dohromady dost velký počet lidí.
Avatar - white label
22. 10. 2015 16:07
Re: Celý článek
Taky ti, kteří s i stihli ulít nějaký majetek (finance, cennosti, movité věci) při hromadných krádežích soukromého majetku ("znárodňování", "kolektivizace").
Avatar - Pekelná Micinka
22. 10. 2015 16:50
Re: Celý článek
A pokud se nepletu Drobný měl myslím Alfu. 1300GT, nebo prostě nějakou Alfu.
Avatar - wakantanka
22. 10. 2015 21:12
Re: Celý článek
Tie všetky západné autá ktoré si vymenoval jazdili vo väčšom množstve hlavne v Prahe, niečo možno v Brne či Bratislave. U nás na východe sme si museli vystačiť prevažne so socialistickou produkciou. Aj keď je pravda, že sem tam sa našiel nejaký ten Mercedes či Renault, tesne pred revolúciou aj Daewo Racer. A jazdili v nich poväčšinou papaláši, hudobníci čo hrali na západe za tvrdú menu, či niektorí stavbári navrátivší z Iraku či Líbie. Proste ľudia, ktorí si tie autá dokázali v Tuzexe kúpiť. A tých bolo menej ako šafránu vzhľadom k množstvám tých ostatných áut.
Avatar - Ozzman
22. 10. 2015 09:36
Re: Celý článek
Celkem souhlasím, minimálně se řadí k tomu nejkrásnějšímu, co sjíždělo z výrobní linky za dobu její existence v poměru k době výroby :-)
Avatar - wakantanka
22. 10. 2015 12:16
Re: Celý článek
Jeden čas to prerábali štýlom že dopasovali predok z 1000 MB, vtedy to vyzeralo ako také československé menšie Porsche >:D A taká súťažná 130 RS to už bolo riadne delo :yes:
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 12:24
Re: Celý článek
To ano. Škoda, že Škoda ( :-) ) nemá taky stylovou divizi jako bude třeba Fiat500. Mohla by to být supr auta :-)

ŠKODA Retro Line
22. 10. 2015 21:02
Re: Celý článek
To víš, Čech si vždycky nějak poradí! :-) :yes:
Avatar - iudex
22. 10. 2015 12:02
Re: Celý článek
:yes:
Dúfal som, že niekto sa toho ujme.
Avatar - wakantanka
22. 10. 2015 12:15
Re: Celý článek
mockrát dík za celý článok, na tú kapitolovú hitparádu nekliknem zo zásady. Len by ma zaujímalo kto ti dal tie tri :no: a za čo?
Re: Celý článek
Kdo? Místní vypatlanci. Vzdyt to znás. >:D >:D >:D
Avatar - Kobler
23. 10. 2015 03:08
Re: Celý článek
>:D >:D hezky řečeno

Jinak já jsem klikl rovnou do diskuze protožr už jsem tak nějak tušil že jde zase o klikací ho... no tady jsem si přečetl celý článek. Takže díky.
22. 10. 2015 17:48
Re: Celý článek
Wartburg 312 rozhodně není nejhezčí sedan v socialistických zemích, tím je u mne Octavia. Myslím tu původní českou ne ten dlouhý paskvil na krátkém podvozku Golfu. Klasická koncepce (vše vpředu) to ti amatéři fakt myslí vážně? VW 1300 ccm ve Wartburgu 353 je důstojná motorizace? Leda pro ortodoxního fandu VW. Wartburg 353 byla tragédie sama o sobě, ale s tím motorem co téměř pamatoval Adolfa tomu vážně nepomohli jen prodloužili agonii. Dál už jsem to ani nečetl všechny ty auta pamatuji a pokud budu o nich něco více chtít vědět najdu si to na fan či specializovaných stránkách, opět je diskuse zajímavější než ten pokus o článek.
22. 10. 2015 20:40
Re: Celý článek
Octavia nebola sedan, bola tudor. A prvý Wartburg bol ozaj krajší.
Avatar - white label
22. 10. 2015 20:57
Re: Celý článek
Tudor je prakticky starší označení pro dvoudveřový sedan.
22. 10. 2015 08:34
Další auta
Ještě tam chybí Volha 24 a Tatra 613.
Rozbalit vlákno
27
Re: Další auta
Volha 24 tam je, Tatra 613 je zmínena v textu o modelu Tatra 603. Jinak stylem "10 nej" vetsinou nemuzes udelat clánek kde by byly zastoupeny vsechny dulezité modely.
22. 10. 2015 08:41
Re: Další auta
Tu Volhu jsem přehlídl.
22. 10. 2015 08:57
Re: Další auta
Jo, a občas byl vidět i Polonez (či jak se to jmenovalo) :-)
Avatar - Barrichello
22. 10. 2015 09:29
Re: Další auta
Polonez se tu ofiko neprodával, až po revoluci jako FSO truck resp. Daewoo-FSO. Stejně tak dodávky Lublin a Lublin II
22. 10. 2015 10:19
Re: Další auta
proto také píšu "občas". Stejně tak občas jezdil nějaký ten Opel, Renault, Mercedes či dokonce (v mém rodném městě) i bledě modrý Cadillac... za ním ale jezdila pokaždé i černá Volha :-)
Jo, a jestě z polské produkce si pamatuju na ŽUK... to bylo něco :)
Avatar - Barrichello
22. 10. 2015 15:28
Re: Další auta
Ameriky tu jezdili taky, bylo jich tu celkem dost. Něco byl odkoupený od ambasád, něco byli nechaný havarovný auta zde, který tu ěnkdo opravil , něco měl film , byli tu dokonce i americký sanitky atd.

Jako staré olítané káry se dokonce mezi lidi dostaly i tatry 603 a 613, volhy, pobědy, a dokonce cikání na kladně měli za totáče čajku
Avatar - Barrichello
22. 10. 2015 09:16
Re: Další auta
Tam tocho chybí.....

Všechny Dacie, Olcit, Různé druhy žigulíků vč. Samary a Nivy, Volha 21, Aro....

Krom toho se tu v oemzené míře prodával i západní auta typ Fiat Uno, Hillman Minx, Ford Anglia, fiat 127, Renult 8, Renault 4, Daweoo Racer, Toyota corolla atd atd.
Avatar - dal
22. 10. 2015 09:49
Re: Další auta
Ten Olcit byl skvost, říkalo se, že je na celý život, protože ho nemáš šanci prodat. :-)
Re: Další auta
Kdyz uz tak Oltcit (Oltenia + Citroen = Oltcit).
Avatar - dal
22. 10. 2015 09:54
Re: Další auta
Hm, zase jsem chytřejší.
Avatar - Ji/Ri
22. 10. 2015 11:06
Re: Další auta
To jsem nevěděl. Díky :yes:
Avatar - Emel
22. 10. 2015 11:30
Re: Další auta
Co je Oltenia? Já myslel, že oblast i řeka v Rumunsku se jmenují Olt...
Re: Další auta
Oltenia je název historické provincie a zároven geografického regionu. Olt je jednou z oblastí v rámci Oltenie. Ale mesto Craiova, kde se nacházela továrna Oltcit, známá pozdeji jako Automobile Craiova, potom Rodae Automobile Craiova, potom zase Automobile Craiova a dnes Ford Romania, lezí v oblasti Dolj. Takze Craiova je hlavním mestem oblasti Dolj a nejdulezitejsím/nejvetsím mestem Oltenie. Hlavní mesto oblasti Olt je Slatina.
Avatar - white label
22. 10. 2015 12:40
Re: Další auta
Ta Rodae Automobile Craiova šla údajně v roce 1994 do partnerství s korejskou společností Daewoo Heavy Industries a později se přejmenovala na Daewoo Automobile Romania.
Re: Další auta
Ano, Daewoo Automobile Romania jsem zapomnel. Ale bylo to trochu jinak nez píses. Rodae Automobile uz byl rumunsko-korejský spolecný podnik s Daewoo (proto to "dae" v názvu firmy), který se pozdeji prejmenoval na Daewoo Automobile Romania.
Avatar - white label
22. 10. 2015 13:48
Re: Další auta
Jo, tak jsem to sice myslel, ale napsal jsem to špatně. Takže spojením (1994) Automobile Craiova a Daewoo Haevy Industrie vznikl společný podnik Rodae Automobile, později (1997) přejmenovaný na Daewoo Automobile Romania.
22. 10. 2015 10:16
Re: Další auta
>:D :yes: To byla děsná hříčka automobilového průmyslu... už třeba jen ty ovládací prvky :-)
Re: Další auta
???

Oltcit byl v podstate Citroen.
22. 10. 2015 10:29
Re: Další auta
No, nakláněl se tak :-)
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 10:33
Re: Další auta
Jeden rodinný přítel měl cca kolem revoluce tohle
[odkaz]
Pohodlí tedy neskutečné, ale furt byl v servisu :-)
22. 10. 2015 10:41
Re: Další auta
Protože to tady nikdo neuměl pořádně opravit :-) Po tomhle jsem před mnoha a mnoha lety pokukoval... před tolika mnoha lety, až mi z toho dobře není >:D
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 10:43
Re: Další auta
To bylo jedno z mála aut, co vytáhlo 200km/h, každý si to chtěl zkusit :-)
22. 10. 2015 10:51
Re: Další auta
Jo, a taky v něm jezdil Schimanski :-) Babáče televizí pomatené se na to chytaly jak mouchy na mucholapku :-)
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 10:53
Re: Další auta
A Schimanski byl nějakej frajer! Jeden z mála detektivů, co se nestyděl za to že je i tak trochu troska. A kolikrát dostal přes hubu! >:D
22. 10. 2015 21:06
Re: Další auta
Opravdu příšerný stroj. Pamatuju se, jak jsem se před mnoha lety vážně urazil, když jeden známý přede mnou pronesl, že Oltcit byl mnohem lepší, než Favorit (ten jsem vlastinili). To se mě fakt dotklo! >:D
Poznámky pro "experta" Prejzka
Druhý clánek „experta“ Prejzka a zase s chybami. Tady dve které hned uderí do ocí. Plácání je v textu víc.

Volga GAZ-24 - SSSR

„...., poslední GAZ-24 sjel z produkčních pásů o patnáct let později. Mezitím už ale probíhala výroba zmodernizovaného provedení Volga 3102, které se ve výrobě po mnoha úpravách udrželo až do roku 2010“

Nesmysl. Volga 3102 nebyla modernizovaná verze Volgy 24, ale zcela jiný model. Výroba obou modelových – jak modernizované Volgy 24 která ale jiz nesla jiné oznacení tak Volgy 3102 – sice skoncila ve druhé polovine minulého desetiletí, ale ne v roce 2010.

Prejzku, nastuduj si to a oprav to.

VAZ 2101 – SSSR

„Vůz se těšil mimořádně dlouhé kariéře, na výrobních linkách v ruském Togliatti po různých úpravách vznikal až do roku 2012“ – fakt Prejzku? Más smulu, blbe jsi to opsal. Najdi si jak je to správne a oprav to.

Jo a Prejzku, kdy opravís ty lzi v predchozím clánku?
Rozbalit vlákno
9
22. 10. 2015 09:21
Re: Poznámky pro "experta" Prejzka
Škoda 450 Felicia
...je jen namátkou další nesmysl. Škoda 450 a Škoda Felicia jsou docela odlišná auta..Tady to pan redaktor pomíchal vše dohromady.
Kdyby to bylo někde na lžidnes tak neřeknu, ale na motoristickém webu, jestli se to tak dá nazvat.. Ostuda!
Re: Poznámky pro "experta" Prejzka
Presne tak, to jsem videl ale ani nepsal. Kdyz plácal Prejzek nedokáze napsat ani korektní text o ceských autmobilech tak co se od neho dá cekat kdyz píse o zahranicních.

V diskusí pod svým nedávných clánkem o modelech drívejsích generací které se jeste dnes nekde ve svete vyrábí napsal radu nesmyslu, na upozornení na chyby odpovedel jako drzý spratek a ty lzi v tom clánku zámerne ponechal.

Uvidíme jestli se ten "expert" dnes urácí ty nesmysy opravit.
22. 10. 2015 10:12
Re: Poznámky pro "experta" Prejzka
Kdo je Lukas Prejzek?
Re: Poznámky pro "experta" Prejzka
Lukáš Prejzek. Narozen 1976, vystudoval SOU polygrafické. Ve Světě motorů působí jako korektor a autor od července 2008.
22. 10. 2015 10:21
Re: Poznámky pro "experta" Prejzka
I když je článek bohužel plný chyb, 3102 rozhodně nebyla zcela jiným (a novým) modelem, ale dejme tomu výraznou modernizací 24. Tady má pan Prejzek pravdu a kritizujete jej zbytečně.
Re: Poznámky pro "experta" Prejzka
Samozrejme ze Volga 3102 technicky vycházela z modelu 24. I kdyz puvodne byla uvazována jako nástupce modelu 24, nestalo se to tak a v nabídce firmy GAZ mela pozici samostatného modelu vyrábeného v malých sériích.

Nástupci modelu 24 byly modely 24-10, 31209, 3110 a 31105, takze Prejzka kritizuji oprávnene.

Jinak nechápu proc tyto historické clánky píse nejaký Prejzek, který toho evidentne moc v hlave nemá, a ne clovek jako Vy který se historií pravidelne zabývá.
22. 10. 2015 21:01
Re: Poznámky pro "experta" Prejzka
To, že se 3102 a 24-10 vyráběly souběžně, samozřejmě vím. 24-10 jsme měl v několika kusech doma. Na podrobnější historické zpracování celé řady se určitě dostane a rozhodně si jej nenechám vzít :-)
Re: Poznámky pro "experta" Prejzka
:yes: Ten Prejzek je fakt katastrofa.
22. 10. 2015 20:46
Re: Poznámky pro "experta" Prejzka
Docela nie. Rozdiely sú ako medzi 440(Spartak) a Octaviou. Najpodstatnejší predná náprava s vinutými pružinami a samozrejme krídelká.
Avatar - strýček BOB
22. 10. 2015 09:05
Krásný článek...
Takový hezký, dlouhý a klikací. Ještě doporučuji zřídit klikátko - "líbí se vám článek - like" ;-\ s přímým odkazem na fesbůček. Včera tady byla ta PR ubohost na holýwůdsokou slátaninu "Návrat nevím odkud kam" a nyní tohle. Se slzou v oku vzpomínám první roky tohoto webu, na zajímavé články, na nekonečné dohadování v diskuzích, prostě na zlatý starý časy...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
22. 10. 2015 12:39
Re: Krásný článek...
Sám seš slátanina.
22. 10. 2015 09:10
Š105S
Já jsem dětství strávil na zadních sedadlech Š105S, což byl největší holobyt v řadě 105/120, i když my jsme ji potom měli dovybavenou na variantu 105l. A nakonec jsem se na ni učil i řídit. Rád na ni vzpomínám.
Rozbalit vlákno
35
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2015 09:12
Re: Š105S
ja som stravil zase na sedackach skody 105L-uxe ;-) .. ta mala popolniky aj vzadu v bocnych dverach dole a dali sa jej stahovat aj zadne okna... u S-tandardu sa to uz tusim nedalo.... tam okna si vzadu stiahnut nevedel vobec... ak si dobre pamatam ... mali sme ju 15 rokov... dodnes mi je za tym autom smutno ... malo svoje caro
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 09:21
Re: Š105S
Táta vystřídal v průběhu asi 25 let několik 105/120. Jiné auto nechtěl vzhledem k tomu, že si na tom všechno udělal sám. Ale že bych na ta auta vzpomínal s láskou se tedy říct nedá :-)
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2015 09:24
Re: Š105S
mna chytila taka nostalgia.... dnes uz taketo nieco asi soferi nezazivaju a neprezivaju tak ako kedysi ... ale ked sme 105Lku predavali po 15 rokoch ( za nejakych 12 tisic korun ) ... plakali sme... ja viem... dnes je to uz smiesne... ale vtedy bola ina doba... ja mam ale fajn spomienky na tieto vozy....
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 09:32
Re: Š105S
Nostalgii chápu, ale objektivně vzato jí zažívám spíš při vzpomínce na dětství jako takové, ne na ten velmi omezený vůz. Nejraději jsem měl tu škodku s velkými kulatými světly a chromovaným rámečkem chladiče. Nemůžu tuhle konfiguraci nikde vygooglit - fotky.
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2015 09:36
Re: Š105S
jasne rozumiem... ved zase vies ze nepisem uplne doslovne... ano jasne... auto je len cast spomienok... nepresedel som cele detstvo v aute predsa ;-) .....

neviem co mas na mysli ---- skodu 1000MB?
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 09:41
Re: Š105S
Ne, pořád mluvím o 105/120. Jiné táta za můj život neměl.

Byla to vlastně kombinace tohoto (auto):
[odkaz]

a tohoto (mřížka):
[odkaz]
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2015 09:42
Re: Š105S
aha... no tak presne neviem.... tie auta mali z roka na rok stale nejake drobne "facelifty" a vylepsenia za chodu .... skoda z 86teho bola "ina" ako z 84 ci 80teho .... priznavam ze netusim ale teraz aku kombinaciu mas na mysli.... to uz je skor asi otazka pre pamatnikov ;-) ... zase az tak do tych starych skodoviek nevidim
Avatar - wakantanka
22. 10. 2015 12:37
Re: Š105S
Mno pokiaľ sa dobre pamätám, tak tzv úzke 105/120 sa vyrábali do r. 1984, potom už začali robiť tzv. široké typ M. Takže 105 S z 86. už bolá M-ková a tá bola jazdnými vlastnosťami už trošku inde ako tie tzv. úzke. Mňa nostalgia chytá za Simcou 1301 ktorú mal môj dedo a ktorú predal s nejakými 34 tis. km pretože už bola stará (podľa neho) a nahradil ju práve 105 S. My sme doma najprv mali bielu 105 l z r. 1977 a o desať rokov ju nahradila 120 L z r. 1987 typ M. Časom sa podarilo ešte zohnať 5 stupňovú prevodovku tuším z 120 GLS určenej na export a to už potom bolo iné vozenie. >:D Samozrejme že tú druhú som "podedil" a odjazdil na nej svoje a tesne potom ako som ju pustil do sveta mi aj sčasti chýbala ... ale viacmenej len kvôli tomu že človek na nej poznal každú šrubku a presne vedel kde buchnúť, kde čo dotiahnuť. A v zime sa s tým driftovalo úplne suprovo >:D
Avatar - Ozzman
22. 10. 2015 09:46
Re: Š105S
Tu červenou měl strejda, to byla pro mne nejhezčí Škodovka těchto generací :-) Vypadala "západně" s těmi 4mi světly :-) My měli žigula s dvěma kulatými a ten se mi strašně nelíbil >:D
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2015 09:47
Re: Š105S
jo ujo mal taku tu ladu s dvoma gulatymi... lada 1600 .. nezmar... :yes:
Avatar - Ozzman
22. 10. 2015 09:50
Re: Š105S
My měli jen 13tku, 1978 - červená, dobré auto, ale pamatuji si na díru v podlaze u spolujezdce, jako malej jsem tam nesměl jezdit >:D
Avatar - 3_diamanty
22. 10. 2015 09:51
Re: Š105S
ja si spominam ze otocit volantom chcelo silu ;-) ... gulickove riadenie lady nebolo pre nezne zenske rucky ...

v skodovke 105ke zase vzadu si mal pri motore dole tolko miesta ze si tam mohol nosit gumaky alebo mensie bednicky s napojmi ... bol to taky druhy kufor ;-)
Avatar - dal
22. 10. 2015 09:57
Re: Š105S
No já si pamatuju když jsem jel Spartakem z Brna do Ostravy, ruce jsem měl jako kdyby jsem složil vagon uhlí. :-)
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 10:02
Re: Š105S
Já zase jak jsme jeli s prastrýcem Škodou 1000 (měl cca 85 let) trasu Praha-Brno po staré a bylo nutné nabalit řízky s chlebem, bo to byl prostě celodeňák >:D
Na sklonku života dostal od syna Fiat Croma a to čuměl >:D
Avatar - dal
22. 10. 2015 10:08
Re: Š105S
Delší trasa se musela i naplánovat kvůli spotřebě a malé nádrži. Benzinky měli tuším jen do 18.00, neděle zavřeno. Tenkrát vozil kanystr snad každej. :-)
Jo a také plno vercajku a náhradních dílů, kamaráda vrátili z hranice, protože si mysleli, že tam jde pracovat bez povolení >:D
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 09:54
Re: Š105S
Jo, díru v podlaze jsme měli taky. Na čas to spravila nějaká asfaltová směs a nakonec šroťák. To samé auto táta jednou v noci na vsi otočil na střechu když nechtěl přejet psisko. Hned se jelo na vrakáč pro střechu a vprostřed sloupků se ta stará přefikla flexou a navařila nová. Co na tom, že měla jinou barvu. Dnes je to cool >:D
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 09:50
Re: Š105S
Já měl obecně rád ty staré chromové doplňky. Působilo to elegantně i bytelně zároveň. Dnes už se mi vetšina "chromu" na autech nelíbí.
22. 10. 2015 18:03
Re: Š105S
Dej si 120 GLS třeba [odkaz] >:D
22. 10. 2015 21:11
Re: Š105S
Tak to asi myslíš "geniální" kombinaci jménem 105 GL - nejslabší motor 1,05 l a nejtěžší karoserie ze 120 GLS. Ještě "lepší" verze byla 120 LE (ve výrobě se ale udržela jen pár měsíců), která měla extrémně prodlouženou (avšak stále čtyřstupňovou) převodovku a jinak seřízený karburátor. I sam výrobce uváděl, že je to vůz určerný "do rovinatého terénu". Prostě takový dobový Green Line! >:D >:D >:D
Avatar - Emel
22. 10. 2015 21:53
Re: Š105S
Sice jsem s LE nejel, na druhou stranu ale považuju za největší bolest klasické 120 krátkou čtyřku, na dálnici se nedalo pohodlně jezdit víc než 100. Měli jsme 120 s pětikvaltem a to byl dar z nebes, cestovní rychlost se posunula na 120. Pro dlouhé cesty bych GL asi bral...
Avatar - Individualita
23. 10. 2015 08:09
Re: Š105S
S tátou jsme z cukráku pelášili přes 160 >:D
Avatar - pumpkin
22. 10. 2015 21:24
Re: Š105S
Na úplne prvom aute čo mal otec bola taká maska ako na červenej, len naša bola v oranžovej farbe. A vzadu už mala hranaté svetlá. Detstvo som ale strávil už vo Favorite 136L, neskôr Felicii s "novou tvárou". Potom sme sa už v rodine rozlúčili so škodovkami, ale rád spomínam. :-)
Avatar - Individualita
23. 10. 2015 08:14
Re: Š105S
Ta naše měla přední světla jako na prvním, mřížku jako na druhým a vzadu hranáče.
22. 10. 2015 10:44
Re: Š105S
Benzínový odér mám v nose vypálený doteď :yes:
My měli kromě MB100, tu nejhorší možnou kombinaci 120LS. Kočkopes alias užovka s již novými zadními světly. Auto vypadalo tak nějak dívně a hrozně mě to štvalo.
Co se týče výbavy, marně přemýšlim co tam kromě vyhřívaného zadního okna bylo :-)
Avatar - dal
22. 10. 2015 10:48
Re: Š105S
Plnohodnotná rezerva! :-)
22. 10. 2015 11:49
Re: Š105S
Nafouknutá >:-[] :yes:
22. 10. 2015 21:14
Re: Š105S
No už úzká 120 GLS se přece pyšnila posilovačem brzd, dvojitými halogenovými světlomety, otáčkoměrem a opěrkami hlavy! :-) >:D
22. 10. 2015 21:43
Re: Š105S
Měli jsme asi páteční kus, protože vepředu byl jen jeden pár světel. :-)
Avatar - white label
22. 10. 2015 22:29
Re: Š105S
Jen jeden pár kulatých! světlometů na Š120 LS? To není možné...
A nebyl to náhodou tento tvar světel?:
[odkaz]
Avatar - Machýrek
22. 10. 2015 23:38
Re: Š105S
Puvodni uzovka 120 GLS byla ve sve dobe nej, co se v ČSSR dalo koupit. V roce 1980 stala cca 68 tis. Kčs. Dnes jsou zachovale kusy v puvodnim stavu velmi vzacne a jejich cena se pohybuje kolem 60-80 tis.,ale na prodej se objevi tak 1 kus/rok. Pokud bys o nejake puvodni zachovale na prodej vedel, kup bez vahani, cena pujde nahoru ;)
Avatar - pumpkin
22. 10. 2015 21:32
Re: Š105S
Áno, 120LS sa to volalo, otcove prvé auto. Presne takto vyzerala naša. [odkaz] Bol som ešte veľmi malý keď ju predal, ale pamätám si ako raz s autom nevyšiel k nám do kopca, tak to nechal na začiatku ulice a ráno škodovka nemala čelné sklo. >:D

Inak tie chrómované nárazníky natreté na "modernejšiu" čiernu boli od výroby či to bolo vždy len home made?
Avatar - white label
22. 10. 2015 22:51
Re: Š105S
Tyhle starší nárazníky (s pryžovým párem tlumičů a integrovanými předními blinkry) byly origo v černém provedení u verzí 105GL a 120 GLS, a to od 03/1981.
22. 10. 2015 21:12
Re: Š105S
Jo, 105 S, to byla fakt síla. Nemělo to ani seřiditelný sklon předních opěradel a místo loketních opěrek byla v rámci "úspor" montávna jen příšerná přitahovací poutka... :'-( :'-( :'-( >:D :no:
24. 10. 2015 20:10
Re: Š105S
Kamarát-veteranista si teraz kúpil 105S model 78 a ona nemá ani výstražné smerovky. >:-[]
22. 10. 2015 09:42
Zpětná vazba je darem!
Zpětná vazba je darem! :-)
Tady se na zpětnou vazbu nikdo neptá... Když ji uživatelé = zákazníci týdny aktivně sdílejí v diskusích, nikoho to nezajímá! :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - dewill
22. 10. 2015 09:57
Re: Zpětná vazba je darem!
Je paradoxní, že navzájem si příspěvky v diskuzi ohodnotit můžeme, ale vlastní článek ne....ikdyž je mi jasný, že hodnocení by bylo určitě schované někde v kapitole, aby to člověk stejně musel celé proklikat:) >:D
22. 10. 2015 13:16
Re: Zpětná vazba je darem!
>:D :yes:
22. 10. 2015 09:55
trabant
pro me nejkultovnejsi auto s bolsevicky doby je trabant
posmivali jsme se tomu uz za bolševika, ani tehdy jsem nechapal, jak s tim nemci muzou brazdit pulku evropy (do ty druhy pulky je komousi podobne jako nas nepustili).

doted trabanta ma jeden clovek co se mi stara o les a neda na nej dopustit. tak 2x za rok me do nej nalozi na obhlídku. ja prijedu svým hnojakem s holinkama na nohách, prelezu do trabanta, kde chybi predni sedacka spolujezdce a vyrazime. nejdriv přes pole dira nedira a pak přes koreny po lese. ja se drzim co to jde, ale stejne tam litam jako sardinka v plechovce. slyset není ani slovo, ale auto je asi neznicitelny.

moje první auto byla dacie tesne po revoluci z nejakyho statniho podniku. druhou mi dali na nahradni dily. i když auto bylo stary jen cca 3 roky, bylo shnily az hruza a porad tam něco odcházelo - hlavne poloosy a predni ložiska. soused mel dacii ještě puvodem s renoldackych dilu snad uz asi 15 roku starou, najeto 200tis a vse puvodni.
jo, soudruzi dokazali zmrvit vse na co sahli..
Rozbalit vlákno
18
22. 10. 2015 11:19
Re: trabant
Jojo... tráboš... těch romantických kouřových oparů, co za sebou nechával v údolích... ten "princip náhodných výbuchů"... a přední náhon - v té době neobvyklý:)... v podstatě v tom jezdili sebevrazi... Ale když byl syn malý, vyrobil jsem mu z trabanta buginu (podvozek a motor). Na blbnutí po polích to stačilo...
Avatar - pumpkin
22. 10. 2015 21:36
Re: trabant
To si ešte pamätám ako boli v Tatrách popri cestách zožltnuté ihličnany, dosť tomu napomohli autá z NDR.
Avatar - wakantanka
22. 10. 2015 13:36
Re: trabant
Poznám človeka, ktorý si jednu z prvých Dacií tiež z Renault dielov nechal v garáži dodnes. On na to auto nedá dopustiť a dnes je z toho veľmi zachovalý veterán. A že toho najazdila veru dosť po všelijakých cestách - necestách.
Avatar - pumpkin
22. 10. 2015 21:40
Re: trabant
Nedávno dostal kamarát za úlohu predať po nejakom svojom zosnulom ujovi auto. Bol to tmavozelený Renault 12, žiadna Dacia. Auto bolo kúpené v Tuzexe a v celkom peknom, no bohužiaľ nie dokonalom stave. Bolo dosť smutné vidieť za akú smiešnu cenu sa to auto nakoniec predalo. Snáď aspoň do dobrých rúk.
Avatar - white label
22. 10. 2015 15:01
Re: trabant
Jo, mrvení šlo soudruhům skvěle. Měl jsem možnost porovnat (ve své době) origo Fiat 124 s "Žigulíkem", nebo Fiat 128 se Zastavou a bylo to docela "nebe a dudy"...
22. 10. 2015 18:10
Re: trabant
Zigulik nebyl zmrvený nýbrž upravený na nekvalitní cesty kdekoliv v SSSR takže třeba i na sibiři kde by původní teplomilný Italský Fiat měl asi stejnou šanci jako sněhová koule v pekle.
Avatar - white label
22. 10. 2015 20:20
Re: trabant
Upravený na nekvalitní cesty = zmrvený na kvalitní cesty... + socialistický přístup ke kvalitě zpracování, detailům apod.
Italové nemohli za to, že v Sovětském Svazu neměli (většinou) normální cesty. Čím byl ten Žigulík tak vhodný pro zimní podmínky? Jen tím, že měl výkonnější topení a zesílený "nakoplý" podvozek? Jel si s tím někdy zimě? I s pytlem cementu v kufru to stálo za houby, a aby to vyjelo prudký kopec (který dala 120cítka s prstem v nose) chtělo to řetězy.
Re: trabant
Pokud je neco adaptováno pro lokální podmínky tak to neznamená ze to je zmrveno. Kvalita je jiná vec.
Avatar - white label
22. 10. 2015 20:54
Re: trabant
Adaptováno na lokální podmínky to bylo, to jo. Ovšem ne na ty naše. Naše cesty se rozhodně podobaly více těm italským, než sovětským. Řídit italský Fiat 124 na našich cestách byla (na poměry tehdejšího vozového parku) radost, a to už se o Žigulíku rozhodně stejně říct nedalo.
A pokud se při adaptaci na lokální podmínky zhorší kvalita (např. zpracování), nevidím důvod proč nepoužít slovo "zmrvit", které jsem si tu (mimochodem) vypůjčil od toptena.
Nebo máš po ruce nějakou definici toho slova, která by tvrdila, že nemá nic společného s případným poklesem kvality?
Prostě při té adaptaci na lokální podmínky "pohnojili" původní/originální kvalitu, nic víc, ale taky nic méně.
Re: trabant
Adaptováno to bylo logicky predevsím na lokální podmínky SSSR. Nejen co se týce stavu silnic, ale také mozností výrobcu komponentu v tehdejsím SSSR.

Takze to "zmrvení" má dva aspekty: Pokud je treba pouzit materiál, napríklad umelá hmota, horsí kvality protoze lepsí tehdy v SSSR nebyla k dispozici tak je to "zmrvení" logické, které vyplývá z tehdejsích podmínek. Pokud treba odpadává nejaký díl tak je to "zmrvení" klasické,
22. 10. 2015 20:58
Re: trabant
Lada mala motor OHC, Fiat OHV.
22. 10. 2015 21:18
Re: trabant
Přesně tak, a kvalita produkce se v Togliatti začala zhoršovat až po roce 1985, do té doby tam ještě hlídali kvalitu Italové....
Avatar - white label
22. 10. 2015 22:01
Re: trabant
A do koho ten OHC motor měli? Samozřejmě, že od Fiatu.
Kdyby přišel Fiat 124 (1966-1974) až v roce 1970, jako VAZ 2101 (1970-1982), tedy o čtyři roky později, logicky by měl OHC už při premiéře. A Fiat 124 měl v době výroby VAZu 2101 k dispozici i motory s rozvody DOHC!, konkrétně 1,4/80PS a 1,6/95PS, přičemž silnější se už kombinoval s 5st.! manuálem.
22. 10. 2015 23:24
Re: trabant
Proč se čílíš?
Tvrdím že ho od Fiatu nemali?
Motor OHV zo 124 dostal novú hlavu na prianie sovietov, spolu s inými úpravami.
A súdruh ktorí mi klikol na mínus tvrdí, že ten motor nebol OHC?Alebo prezentoval svoje politické presvedčenie? >:D
Avatar - white label
23. 10. 2015 00:19
Re: trabant
Nečílím se, jen konstatuji...
Blok motoru (pro VAZ 2101) vycházel z Fiatu 1300 (předchůdce F124).
Avatar - Barrichello
23. 10. 2015 08:42
Re: trabant
120 měla zadní náhon s motorem vzadu. Krom 4x4 neexistuje nic lepšího na vyjetí zasněženého kopce
Avatar - praděda7
22. 10. 2015 18:20
Re: trabant
Když jsem tu byl poprvé po "semišáku", tak mě brácha půjčil na den svého Rapida. Motor i výfuk byl upravený znělo to dobře a nejelo to špatně. Ale pohodlí v autě se tu tenkrát jaksi moc neřešilo. Jo a řazení a řízení bylo katastrofální. :-! V tu doby jsem měl Toyotu Celicu ST162... :-!
Avatar - narona
22. 10. 2015 18:36
Re: trabant
Jo jezdí se s ním i dnes tedy já, po městě ideální přibližovadlo :-)
Avatar - Cuba66
22. 10. 2015 09:58
130L a HiFi :-)
No já začínal na 105L, pak byl přeskok na tátovu 130L z Tuzexu - měla lepší zrcátka, ale jinak to byl stejněj krám. Hifisti ale určitě zavzpomínají, jak se z prostoru za zadními sedadly dala vytvořit fakt dobrá ozvučnice :-) Muziku jsme do toho udělali po revoluci dost slušnou, na to, že byla z "hrabačky" u Conrada v Hirschau :-)

No a pak byl skok na BMW 318i E30 a z toho rovnou BMW 325i M-technik E-30. Jedny z nej aut mého života, kdo s E-30 jezdil, pochopí.

P.S. Z tý 130L na tu 318i to byl takovej rozdíl, že už ho asi v životě nezažiju...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - dal
22. 10. 2015 10:03
Re: 130L a HiFi :-)
Za těma sedačkama pašovali pendleři do Němec cigára, tedy než na to přišli, do té doby se 120 neměli tu čest.
22. 10. 2015 10:13
Další článek "10 x klikni". Jděte s tím do pr....
:no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
22. 10. 2015 11:10
Cože????
"klasické (a dodnes nejrozšířenější) koncepce s motorem vpředu a pohonem předních kol"... wtf???
Rozbalit vlákno
1
Re: Cože????
Prejzek je plácal. To je jasné uz po dvou textech jeho autorství které se tady objevily.
22. 10. 2015 11:14
3x a dosť
Na 10 neklikám. Ja som tiež zažil 1000, wartburg a daciu a vďaka tomu si dnes chrochtám, keď fičím na fokuse. Vždy si spomeniem, že v detstve som mal autá, ktoré dali 190, na plagátoch. Nieže by som nebral lagondu, ale som spokojný.
Rozbalit vlákno
0
22. 10. 2015 11:25
KLIKAČKA
s těma vašima klikacíma článkama jděte do zádele, teď už ty články ani nečtu, nebudu pořád klikat jak nějakej vocas :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KubikCv
22. 10. 2015 11:39
Chyba hned na začátku
Musím autora trochu poopravit.. označení Wartburg 312 nesly až novější modely které měly nový typ rámu shodný s W353 (vinuté pružiny). První "kulatý" Wartburg byl 311
Rozbalit vlákno
1
Re: Chyba hned na začátku
Tech chyb je tam hromada. Autor Prejzek je lajdácký plácal.
22. 10. 2015 11:43
Klikací
Jelikož klikačka tak nečtu. ;-\ Ovšem velký dík IPA-kovi ex Gilgitovi za vlastně článek doplněný faktickými poznámkami. :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
22. 10. 2015 12:07
Pre redakciu
Vážená redakcia,
vidím, že naše doterajšie názory odmietajúce delenie článkov na kapitoly plynule ignorujete. Nezostáva nám teda iné, ako články dávať celé do diskusie. Väčšina tu totiž odmieta články (navyše nijak extra dlhé) čítať na desaťkrát.
A vaša honba za klikmi zrejme nebude tak úspešná, ako ste dúfali. Ja z princípu nebudem klikať ďalej, ak vidím, že článok je "klikací" a od mnohých čitateľov s podobným prístupom aj tak dostanete len jeden klik.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Stejsn
22. 10. 2015 12:15
450 a Felicia
Dvě rozdílná auta. 450 vychází ze Spartaka, čili ze 440. Felicia vychází z Octavie. Krom vnějších rozdílů (maska, nárazníky, světla, křidélka, hrdlo nádrže atd.) má taky např. úplně jinou palubku a hlavně podvozek. "Škoda 450 Felicia" je jak kdybyste napsali "Škoda 100 MB". :no: PS: celý článek jsem si přečetl jen díky Gilgitovi.
Rozbalit vlákno
1
Re: 450 a Felicia
Ano, ten problém "450 Felicia" uz zminoval nick dratom. Autor Prejzek je evidentne tak neschopný ze ani nedokáze napsat korektní clánek o historických modelech domácí znacky. A vedoucí redakce Machala to má, jako obvykle, na háku.
Avatar - VL4D
22. 10. 2015 16:01
Vymazání účtu na Auto.cz
Může mi někdo prosím vás poradit, jak vymazat účet? Sám jsem takovou možnost nenašel..
Rozbalit vlákno
5
Avatar - white label
22. 10. 2015 16:09
Re: Vymazání účtu na Auto.cz
To nevím, ale kdybys potřeboval vyčistit bankovní účet, tak se určitě ozvi... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
22. 10. 2015 16:47
Re: Vymazání účtu na Auto.cz
>:D
Avatar - Ja Prvni 123
22. 10. 2015 20:56
Re: Vymazání účtu na Auto.cz
To je asi snadný... útoč chvíli nevybíravě na redakci.. a oni Tě smažou sami.
;-)
Avatar - Kobler
23. 10. 2015 03:29
Re: Vymazání účtu na Auto.cz
white label mě komentářem o vyřistění bankovního účtu pobavil, ale po tom Tvém jsem vybouchl smíchy :-D:-D:-D
Avatar - Blue Sun
23. 10. 2015 06:25
Re: Vymazání účtu na Auto.cz
Tak dlouho to vydrží jen Gilgit... Nesmazali ani mě a to jsem se do nich poslední dobou pouštěl dost.
Avatar - Pekelná Micinka
22. 10. 2015 16:53
Soudruh soustruh
Nechápu a nesnáším tyhle tendenční nadpisy. Jak museli? A jako co je špatného na Tatře? Vždyť je to unikátní vozidlo, vlastní československé konstrukce.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Individualita
22. 10. 2015 18:32
Re: Soudruh soustruh
Většinou ani nemohli :-)
Avatar - Pepa_007
22. 10. 2015 19:16
Re: Soudruh soustruh
JJ, dnes taky pomalu už skoro nemůžeme si koupit co chceme. Škoda. 8-s 8-s 8-s
Avatar - beibej
22. 10. 2015 17:15
VAZ 2107
u nás vždy výhradně s patnáctistovkou! šestnáctka byla starší 2106. Nulasedma sice existovala jako šestnáctka, ale nikdy se k nám nedostala, stejně jako nulajednička s wankelem.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barrichello
22. 10. 2015 19:36
Re: VAZ 2107
Verze s wankelem byly jen pro KGB a milici
22. 10. 2015 20:53
Re: VAZ 2107
Tak než jsem se dostal domů, tak jsi mě předešel :-) Přesně tak, zatímco 2105 i kombík 2104 byly třináctistovky, 2107 (i 21053, což byla 2105 s motorem 1,5 l) u nás měla jen a výhradně motor o objemu 1451 cm3/55 kW. I tak to na svou dobu jelo velmi slušně, jen ten pětikvalit hrozně chyběl... :-!
A Wartbug 311 měl většinou motor o objemu 0,9 l, litr byl velmi vzácný (měl označení Wartburg 1000).
Avatar - narona
22. 10. 2015 18:42
Benzín
Ono se hlavně moc nejezdilo když v 80. letech zdražili Super na 8 Kč a tak při 3000 výplatě... >:-[]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
22. 10. 2015 20:23
Re: Benzín
3000,- Kč, a to ještě v lepším případě, v 80 letech byl běžně nástupní plat okolo 1800,- Kč.
Avatar - Pepa_007
22. 10. 2015 19:13
VAZ 2101 - chybka
Fiat 124 byl Evropské auto roku 1967.
V roce 1966 to vyhrál Renault 16.
:yes:
Rozbalit vlákno
7
Avatar - white label
22. 10. 2015 20:40
Re: VAZ 2101 - chybka
Jasně, že máš pravdu, zlatý hattrick Fiatu na přelomu 60./70. let (67-F124, 70-F128, 72-F127), jo to byl Fiat ještě na vrcholu. :yes: ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
22. 10. 2015 20:54
Re: VAZ 2101 - chybka
:-)

To je fakt.

Ale zase bude líp...:

https://www.youtube.com/watch?…… />

Hmm... tak mi dneska taky nefungujou odkazy.
:-(
Stačí si do youtube zadat Fiat Egea Tan1t1m Filmi
Avatar - white label
22. 10. 2015 21:01
Re: VAZ 2101 - chybka
Musíš dát jen: "http:..." (bez "s")
22. 10. 2015 21:22
Re: VAZ 2101 - chybka
Jasně, Fiat teď jde zase kupředu, na nové Tipo se moc těším! :-) :yes:
Avatar - Emel
22. 10. 2015 21:50
Re: VAZ 2101 - chybka
Malý krok pro automobilový svět, ale velký pro Fiat - krok zpět, a přesto správným směrem, k "normálním" autům pro lidi.

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - white label
22. 10. 2015 22:06
Re: VAZ 2101 - chybka
Odkaz viz 21:01 ;-)
Avatar - pumpkin
22. 10. 2015 22:00
Re: VAZ 2101 - chybka
Pri 127-ke som si spomenul na tetin žltý nezmar. Bol to už model druhej série, ale kúpila ho po revolúcii už ako z tretej ruky. Ešte poslúžil pekných 15 rokov kým sa definitívne rozpadol.
22. 10. 2015 20:16
Klasická koncepcia
je motor vpredu a pohon zadných kolies. Keď toto nevie človek živiaci sa písaním o autách....
Škoda 1000MBX nebola kupé, tým bola 110R.
Lada 2107 mala motor 1500.
Chýba tam Dacia 1300, bola dosť rozšírená.
A úsmevné 14 palc. disky mala aj Tatra 613.
Rozbalit vlákno
1
22. 10. 2015 21:25
Re: Klasická koncepcia
On ten výběr je vůbec takový podivný. Lepší by bylo udělat článek na 2 díly - 1. měl být o období 50. a 60. let a II. by byl o 70. a 80. letech. a pak se to dalo udělat důsledně a kompletně...
V rámci objektivity bych ještě dodal, že přes tu šílenou automobilovou bídu byla situace na československém trhu ještě pořád zdaleka nejlepší v celém východním bloku. Třeba přes Tuzex se těch taky prodalo docela dost. Ono všechno je prostě relativní.
22. 10. 2015 20:16
Deset toho, deset onoho,
hitparáda tamtoho, nejhorších x aut, nejlepších x aut, podle vás, podle redakce, bla, bla, bla...

Jdete s tím už do zádele. Tady už se nedá přečíst nic normálního. A ty kapitoly si strčte taky víte kam.
Rozbalit vlákno
1
22. 10. 2015 21:26
Re: Deset toho, deset onoho,
No, tento typ článků je fakt takový autobulvár... :'-(
22. 10. 2015 22:45
Přišel jsem domů až teď.....
......a jsem rád, že jsem se nemohl aktivně zúčastnit bohaté diskuze.

Ten článek si žádnou diskuzi ani nezaslouží. je plný chyb, je nekompletní, název neodpovídá obsahu a nemá vůbec nic navíc, aby byl přitažlivý a zajímavější i pro mladší generace. Nebýt překopírován do diskuze vcelku, ani bych ho ze zásady nečetl i kdyby mě zajímal sebevíc.

Všechna auta vyrobená u nás a tehdejším soc. bloku jsem dobře znal a v cca 75% jsem někdy jel. Hodně jsem jich i řídil a minimálně 30 vlastnil.

Autor ať se jde ....... nebo alespoň bodnout. Evidentně umí jen zkrv*t poměrně zajímavé téma. A ta auta neviděl ani z rychlíku. Další a hodně velká kapka plnící pohár mého rozhodnutí vypustit Auto.cz natrvalo. 8-s 8-s 8-s
Rozbalit vlákno
3
Re: Přišel jsem domů až teď.....
:yes: :yes: :yes:
Avatar - white label
22. 10. 2015 22:54
Re: Přišel jsem domů až teď.....
Bohužel máš v podstatě pravdu.
22. 10. 2015 23:09
Re: Přišel jsem domů až teď.....
Máš pravdu, bohužel. Článek je šitý strašně horkou jehlou, to by se na tomto serveru dřív nestalo. Ale naštěstí je tu ta diskuse pod ním, která pro mě má nemalou hodnotu! :-) :yes:
22. 10. 2015 23:41
Uff
Díky bohu, že je tahle doba pryč. Nemusím být komouš a čekat X měsíců, aby se na mě dostalo s nějakou starou šunkou. Dnes už jsou auta kvalitní, můžu si kdykoli zajít do bazaru a vybrat si co chci =).
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Machýrek
23. 10. 2015 00:05
Re: Uff
Pral bych ti nektery z nich ridit. Ve srovnani s dnesni produkci, tahle auta se musela skutecne R I D I T. Nic z toho v soucasnych autech nezazijes ;-)
Avatar - white label
23. 10. 2015 00:21
Re: Uff
Řídit ano, ovšem dnes s ním denně jezdit, to už asi ne...
Avatar - Machýrek
23. 10. 2015 07:54
Re: Uff
Do dnesni doby uz se nehodi. Hlavne kvuli bezpecnosti sebe i okoli.
Avatar - Barrichello
23. 10. 2015 08:46
Re: Uff
Přesto to dodnes jezdí, samo ne jako auto na dálkový přesuny, budto to maj důchodci co to dojíždí, nebo maldoši jako první auto nebo lidi jako veterána popř. to měá někdo na ***čky 7 km do práce a zpět

Běžně k vidění žigulíky, sem tam 105/120, první favority, moskvič Aleko i další
Avatar - Individualita
23. 10. 2015 08:19
Re: Uff
Denně stát kolony do práce. To by jsi vařil v jednom kuse :-!
28. 10. 2015 00:08
1989
Ať žije kapitalismus! Jsem rád že dneska nemusím vybírat mezi škodovkou a ladou. Nemusím na nic čekat, stačí rovnout přijít do autosalonu nebo AAA, vybrat si a za chvíli člověk odjíždí v novým vozem. Tohle za komančů možný nebylo
Rozbalit vlákno
1
28. 10. 2015 21:29
Re: 1989
Zlatě tak. Třeba na novýho Superba čekáte 8 měsíců takže vezmete polovinu peněz a v těch áčkách si koupíte Třeba Audi A5 a máte techniku snad lepší než ten Superb.